Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GRDavies75 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:47:
Platinum #37: Rime
Ooit als PS Plus game en nog steeds in een gaming dip, dit maar voor de verandering geprobeerd.
Beetje gemengde gevoelens, want in essentie kwalificeert Rime ternauwernood het predicaat game (IMHO) en ik kan me ook voorstellen dat er toch een behoorlijk aantal mensen zullen zijn die dit slaapverwekkend vinden.

Tuurlijk er zijn elementen van platformen en puzzelen, maar daar en tegen is dood gaan slechts een checkpoint teruggezet worden en de puzzels zijn over het algemeen redelijk makkelijk (maar soms moet je ff goed kijken). De collectibles daar en tegen, 6 soorten, zijn echt overal en nergens verstopt en wat dat betreft is de game ontzettend groot (doch ook gametechnisch vrij kaal) om de +/- 30 collectibles in te verstoppen. Petje af als je ze allemaal zonder guide weten te vinden. Dat geldt ook 2 a 3 trophies, hoe je die "natuurlijk" moet kunnen halen, soort van onvoorstelbaar.

Het is in feite een vertelling zonder (gesproken) tekst, maar door middel van muurschilderingen, flashbacks en symboliek. Het ziet er vrij aardig uit over het algemeen, maar het echte pluspunt is de soundtrack, orkestachtig en aanzwellend op de juiste momenten voor dramatisch (verhogend) effect. En ik denk dat je paralellen kan trekken met spellen zoals Journey, Flower, Abzû. Als je dat soort games leuk vindt, dan ga je hier waarschijnlijk ook geen buil aan vallen. Vond je dat (over het algemeen) maar niks, dan kan je deze gerust skippen.
Leuk dat je het zo uitgebreid verteld! Net even gekeken en ik heb hem blijkbaar ook een keer geclaimd vanuit ps plus. Maar eens downloaden, ik was hem al helemaal vergeten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Platinum 121: Valkyria Revolution. Hiermee m'n completion rate weer op 80% gezet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 10:12
Gisteren m'n zeldzaamste platinum gehaald: Red Dead Redemption 2. Wat een werk is dat om op platinum te krijgen. Ik had bij de release al bijna alle trophies gehaald, m.u.v. rank 50 in mp, 70 gold medals en 100% completion. Met name die laatste is een gebed zonder einde. :')

Ook 70 gold medals halen is frustrerend in het begin gezien er een hoop niet wordt verteld en je de werking van de requirements ergens uit de krochten van de YouTube comments moet halen. Bijvoorbeeld dat je sommige cutscenes niet mag skippen en dat bij het herstarten van een checkpoint je accuracy en no-healing requirements automatisch falen.

Dit was plat nr 35 en ik heb nu bijna al m'n games op platinum en 100%. M'n trophy list begint er aardig strak uit te zien. Toch handig zo'n backlog jaartje.

Members only: PSN profile link
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:57
Ik ben nog 1 trophy verwijderd van GTA V platinum - online level 100 halen. Het is een super tof spel maar ik ben nu wel weer toe aan wat anders. En dan te bedenken dat er heel veel spelers zijn met level 1000 of hoger... wat een grind. Het doet me denken aan assasins creed black flag waar sommige lui met een 'prestige' level van 99 rondlopen. Dan zit je echt tegen duizenden uren aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:21
Thijs schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:46:
Gisteren m'n zeldzaamste platinum gehaald: Red Dead Redemption 2. Wat een werk is dat om op platinum te krijgen. Ik had bij de release al bijna alle trophies gehaald, m.u.v. rank 50 in mp, 70 gold medals en 100% completion. Met name die laatste is een gebed zonder einde. :')

Ook 70 gold medals halen is frustrerend in het begin gezien er een hoop niet wordt verteld en je de werking van de requirements ergens uit de krochten van de YouTube comments moet halen. Bijvoorbeeld dat je sommige cutscenes niet mag skippen en dat bij het herstarten van een checkpoint je accuracy en no-healing requirements automatisch falen.

Dit was plat nr 35 en ik heb nu bijna al m'n games op platinum en 100%. M'n trophy list begint er aardig strak uit te zien. Toch handig zo'n backlog jaartje.

***members only***
Nice! Was hier ook mee bezig maar had het even op pauze gezet. Heb wel de 70 gold medals al en zit in mp op lvl 35 maar vooral die 100% is echt een enorme klus. Hoeveel uur had je er uiteindelijk in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HansPatat050 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:19:
Ik ben nog 1 trophy verwijderd van GTA V platinum - online level 100 halen.
Die heb ik op de PS3 platinum gehaald, toen viel die trophy wel mee omdat je destijds met online races behoorlijk veel xp kon verdienen. Dat speelden we toen elke avond met een mannetje of 6 die allemaal fan van het racen waren, het levellen ging als een gek. Jammer dat ze de hoeveelheid xp voor het racen daarna zoveel verminderd hebben.
Dat viel me op toen ik later de PS4 versie kocht en het idee had nog een keer voor platinum te gaan. Daar ben ik heel snel van terug gekomen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 15-08-2021 00:16 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 10:12
MysticMan schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:37:
[...]

Nice! Was hier ook mee bezig maar had het even op pauze gezet. Heb wel de 70 gold medals al en zit in mp op lvl 35 maar vooral die 100% is echt een enorme klus. Hoeveel uur had je er uiteindelijk in zitten?
M'n PlayStation zegt 241 uur. Maar dat is dus voor de gehele platinum. Ik schat dat die 100% trophy ergens tussen de 60 en 80 uur heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:21
Thijs schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

M'n PlayStation zegt 241 uur. Maar dat is dus voor de gehele platinum. Ik schat dat die 100% trophy ergens tussen de 60 en 80 uur heeft gekost.
Zit nu op iets van 195 uur en had zelf het idee dat ik nog zo'n 50 uur te gaan heb dus kan wel kloppen. Eerst maar wat andere games van mijn backlog doen.

Als ik kijk naar hoeveel euro per uur gameplezier deze game mij heeft geboden is het wel zo'n beetje de beste 30 euro die ik ooit aan games heb besteed haha.

[ Voor 16% gewijzigd door MysticMan op 15-08-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Ik zag dit weekend ook voor het eerst dat je bij je profiel ergens kunt zien per game hoeveel gametijd je erin hebt zitten, maar dat lijkt mij echt weinig. Kloppen die getallen volgens jullie een beetje? Ik heb het idee dat ik veel meer uur in sommige games heb zitten dan de PS5 aangeeft.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij lijkt dat wel te kloppen. Wel heb ik de indruk dat er een bug zit bij het bepalen wie er speelt. Mijn zoon heeft diverse games op <1u waarvan ik zeker ben dat hij ze nooit gespeeld heeft. Ik vermoed dat wanneer je een game opstart wanneer iemand anders ook ingelogd is, die game dan ook als gespeeld game bij die andere komt, maar zonder dat er tijd geteld wordt. Zou het eens moeten testen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Platinum It Takes Two. Topgame! En... Voor het eerst boven de 50% completion rate! :+

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb gisteren mijn platinum voor de maand augustus ook weer gehaald: Wreckfest. Even kijken wat ik de komende maand op ga pakken.

Voor Hollow Knight hoef ik nog maar 3 trophies om hem platinum te halen, maar ik vrees dat die erg tijdrovend zullen zijn doordat ze zo moeilijk zijn. Dus verwacht toch voor Everybody’s Golf te gaan.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Ik heb net nummer 92 binnen: een of andere suffe hidden object game. Ben er niet trots op maar ja, de punten komen zo wel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvd-linden schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:19:
Dus verwacht toch voor Everybody’s Golf te gaan.
Heb je al een Condor geslagen in een officiële match?
Over tijdrovend gesproken >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

larrylaffer schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:02:
Ik heb net nummer 92 binnen: een of andere suffe hidden object game. Ben er niet trots op maar ja, de punten komen zo wel binnen.
Dat soort trieste momenten hebben de meeste trophy- en achievementwhores hier allemaal meegemaakt. Ik probeer die momenten ook te beperken, want het zijn inderdaad van die typische dingen waar je je eigenlijk voor schaamt en hoopt dat niemand in je trophy-lijst gaat kijken. Bij mij staat ook My Name Is Mayo in de lijst en dat is (heb ik me laten vertellen) net zo'n gevoel als vreemdgaan: op het moment zelf is het lekker (als de "trophy popt" om het maar even te visualiseren), maar je hebt er eigenlijk eeuwig spijt van. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Superkiwi schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:58:
[...]

Heb je al een Condor geslagen in een officiële match?
Over tijdrovend gesproken >:)
Nee, nog niet haha. Misschien toch nog maar even voor een andere game kijken dan deze maand...

spaceboy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:37:
[...]

Dat soort trieste momenten hebben de meeste trophy- en achievementwhores hier allemaal meegemaakt. Ik probeer die momenten ook te beperken, want het zijn inderdaad van die typische dingen waar je je eigenlijk voor schaamt en hoopt dat niemand in je trophy-lijst gaat kijken. Bij mij staat ook My Name Is Mayo in de lijst en dat is (heb ik me laten vertellen) net zo'n gevoel als vreemdgaan: op het moment zelf is het lekker (als de "trophy popt" om het maar even te visualiseren), maar je hebt er eigenlijk eeuwig spijt van. :P
Bij mij is dat Road Bustle. Ook wel spijt van dat deze in m'n lijst staat. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Topicstarter
spaceboy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:37:
[...]

Haha, heel herkenbaar. Zo heb ik laatst toch maar besloten om niet 1 euro (of was het minder dan 2?) te besteden aan zo'n game. Ik heb wel de "regel" (in het geval van dat soort zwakke momenten) om een paar trophies te halen en dan een dag wachten om dan in ieder geval niet m'n snelste platinum tijd te 'tainten'. 10 uur voor de Sims 4 platinum is dan nog een soort van grensgevalletje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GRDavies75 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:18:
[...]

Haha, heel herkenbaar. Zo heb ik laatst toch maar besloten om niet 1 euro (of was het minder dan 2?) te besteden aan zo'n game. Ik heb wel de "regel" (in het geval van dat soort zwakke momenten) om een paar trophies te halen en dan een dag wachten om dan in ieder geval niet m'n snelste platinum tijd te 'tainten'. 10 uur voor de Sims 4 platinum is dan nog een soort van grensgevalletje ;)
Als je eventueel gebruik gaat maken van cross saves tussen PS4 en PS5 blijft daar weinig van over. Mijn snelste platinum is Spiderman Remastered met 2 seconden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raem schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:45:
[...]

Als je eventueel gebruik gaat maken van cross saves tussen PS4 en PS5 blijft daar weinig van over. Mijn snelste platinum is Spiderman Remastered met 2 seconden. :P
Haha, ik zat net te kijken. Ik heb precies dezelfde fastest platinum. Ook 2 seconden. 8) Ik ben trouwens wel semi-trots op mijn meest zeldzame trophy (zilver, 0.08%), maar dat was meer omdat dat spel zó ontzettend buggy is/was dat ik iets 50x heb geprobeerd voordat het lukte zonder een blue screen of death. :P

• rabotgangster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:30
Raem schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:45:
[...]

Heb het ook geprobeerd met valhalla maar enkele trophy´s zijn niet gekomen. Maar geen zin om er terug 150uur in te steken. Als ze ooit een new game + doen bij valhalla dan speel ik het terug

[IMG]https://card.psnprofiles.com/1/rabotgangster.png[/IMG]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Finally! Nioh 2 platinum. Nu nog 100% (maar daar heb ik de skills niet voor helaas)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Platinum #38, Astro's Playroom

Eindelijk de PS5 weten te scoren, met dank aan een collega die er al 5(!) heeft weten te scoren (waarvan 3 tijdens de laatste Mediamarkt aanvoer, die man valt ook van het geluk onder de tram). Normaliter doe ik een mini-review, maar voor oudgedienden valt er weinig uit te leggen; leuke audio- en visuele platformer met als doel om de nieuwe controller van Sony te promoten en in dit geval ook een walktrough of memory lane doordat je 1 van de collectables zogeheten artefacts moet verzamelen, waar alle soorten (kenmerkende) hardware van Sony/Playstation de revue passeren. Moeilijkheidsniveau van de platinum is 1 of 2 van de 10. De laatste trophy (voor mij althans) voor 100% is een ander verhaal. Ik weet niet of ik wel de juiste skilset heb om die te halen (namelijk 8 levels binnen een totaaltijd van 7 minuten te halen). Ach ja, git gud en anders dan maar geen 100% :)

Volgende platinum, waarschijnlijk Miles Morales.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:12:
Platinum #38, Astro's Playroom

Eindelijk de PS5 weten te scoren, met dank aan een collega die er al 5(!) heeft weten te scoren (waarvan 3 tijdens de laatste Mediamarkt aanvoer, die man valt ook van het geluk onder de tram). Normaliter doe ik een mini-review, maar voor oudgedienden valt er weinig uit te leggen; leuke audio- en visuele platformer met als doel om de nieuwe controller van Sony te promoten en in dit geval ook een walktrough of memory lane doordat je 1 van de collectables zogeheten artefacts moet verzamelen, waar alle soorten (kenmerkende) hardware van Sony/Playstation de revue passeren. Moeilijkheidsniveau van de platinum is 1 of 2 van de 10. De laatste trophy (voor mij althans) voor 100% is een ander verhaal. Ik weet niet of ik wel de juiste skilset heb om die te halen (namelijk 8 levels binnen een totaaltijd van 7 minuten te halen). Ach ja, git gud en anders dan maar geen 100% :)

Volgende platinum, waarschijnlijk Miles Morales.
Die 100% is echt goed te doen. En ja, ik ben ook een ouwe knakker die niet de reflexen van een 16-jarige heeft. :P Welkom in de PS5-wereld. It's better here. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
spaceboy schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:19:
[...]

Die 100% is echt goed te doen. En ja, ik ben ook een ouwe knakker die niet de reflexen van een 16-jarige heeft. :P Welkom in de PS5-wereld. It's better here. ;)
Ik heb de eerste 5 pas gedaan, allemaal 1+ minuut, maar ik zag al 1 of 2 plekken waar ik echt wel tijdwinst kan behalen. Dus wie weet.

Edit: Inderdaad, een beetje kwaad maken (en vooral geen fuckups), dan is het inderdaad wel te doen. MIsschien toch ook een keer weer Astro Rescue mission voor de PSVR proberen voor de platinum te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door GRDavies75 op 11-09-2021 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:07

s0kkie

Cowabunga

Trophy tip voor de PS4/PS5:
ZJ The Ball

5 levels ieder voor 0,99 te koop in de PS Store en per level zijn de platinums letterlijk binnen 3 minuten te halen, dus 5 platinums in uiterlijk 15-20 minuten :P

[ Voor 11% gewijzigd door s0kkie op 13-09-2021 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:45
Platinum #26: Days Gone
Erg mee vermaakt vanaf het moment dat het de Playstation Plus game van april was. Had tijdje verwacht dat ik de game tot aan het einde verhaal zou spelen maar aangezien ik daarna nog 5 trophies moest toch even aangezet om de platinum te halen. Enige waar ik vanaf het begin op lette was You've got red on you omdat die lastig te halen in na uitspelen verhaal.

Op naar een andere PS+ game: Control.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheeler
s0kkie schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:37:
Trophy tip voor de PS4/PS5:
ZJ The Ball

5 levels ieder voor 0,99 te koop in de PS Store en per level zijn de platinums letterlijk binnen 3 minuten te halen, dus 5 platinums in uiterlijk 15-20 minuten :P
Even op YT gekeken maar hoe kan het dat dergelijke spelletjes in de store belanden?! Is er niemand bij Sony die zich achter de oren krabt dat enige personen die zo'n spel kopen de trophywh**res zijn? :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansPatat050
Recent Uncharted: Drakes Fortune Remastered gedaan, platinum #48. Ik heb Uncharted 1, 2 en 3 een keer via PS+ binnengehaald, dus 2 en 3 staan nog op de backlog. Naast de platinum kan je voor 100% gaan met een extra DLC trophy pack. Daarin zit een trophy om het spel op 'brutal' mode uit te spelen... en die moeilijkheidsgraad is echt brutal. Er zitten stukjes in waarbij je na een cutscene direct gedood wordt. Voor de 100% spelers is het geen aanrader, leuk om te proberen maar sommige stukjes zijn zo belachelijk moeilijk dat het oneerlijk en onmogelijk voelt.

#49 was Virginia, wel leuk spel dat speelt als een soort film met hele rare wendingen. #50 zal Ghost of Tsushima zijn :9~

Overigens kan ik www.platprices.com aanraden voor het aanschaffen van games via de PS store. Bij bijna elke game staat onder andere een tijdsindicatie voor platinum, moeilijkheidsgraad en via welke website een mogelijke guide beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
wheeler schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:36:
Even op YT gekeken maar hoe kan het dat dergelijke spelletjes in de store belanden?! Is er niemand bij Sony die zich achter de oren krabt dat enige personen die zo'n spel kopen de trophywh**res zijn? :X

[YouTube: ★ ZJ The Ball 100% Platinum ► 2 min Walkthrough | Trophy & Achievement Guide ► PS4 [FR]]
Vreselijk. Nog erger dan die Mayo troep. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Tweakmans schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:15:
[...]

Vreselijk. Nog erger dan die Mayo troep. :F
Eigenlijk zou je een ander soort ranking moeten hebben waarbij dit soort trophies gewoon 0 punten waard zijn. Dat wordt natuurlijk een erg lastig proces, maar is het nu niet ook al zo dat Playstation met een systeem werkt waar het ene spel meer punten vertegenwoordigd dan de andere? Of is de platinum van Mayo net zoveel punten waard als platinum Dark Souls 2 ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:01
spaceboy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:50:
[...]

Eigenlijk zou je een ander soort ranking moeten hebben waarbij dit soort trophies gewoon 0 punten waard zijn. Dat wordt natuurlijk een erg lastig proces, maar is het nu niet ook al zo dat Playstation met een systeem werkt waar het ene spel meer punten vertegenwoordigd dan de andere? Of is de platinum van Mayo net zoveel punten waard als platinum Dark Souls 2 ofzo?
Niet via Playstation zelf, maar wel via TrueTrophies.
Zo zie je dat Mayo 1 en Mayo 2 een TT (TrueTrophy) van 1,01 hebben en Dark Souls 2 een TT van 2,22.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Xerox schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:41:
[...]

Zo zie je dat Mayo 1 en Mayo 2 een TT (TrueTrophy) van 1,01 hebben en Dark Souls 2 een TT van 2,22.
Ah, leuk. Daar zit een multiplier in!? Wel bizar laf verschil. Mayo zou 0,00001 moeten zijn. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Het viel mij net pas op dat Truetrophies ook de speeltijd kan meten. Is dit redelijk accuraat of is het op basis van vrijgespeelde trophies? Het werkt alleen bij PS4 games dus wellicht wordt deze data door Sony vrijgegeven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXosZ-eGS1Ny-JerNkDSTZmlpRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ZP73OuKkm2nbbIE4YPfued4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wheeler schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:07:
Het viel mij net pas op dat Truetrophies ook de speeltijd kan meten. Is dit redelijk accuraat of is het op basis van vrijgespeelde trophies? Het werkt alleen bij PS4 games dus wellicht wordt deze data door Sony vrijgegeven?

[Afbeelding]
Speeltijd werd altijd al bewaard door Sony, maar pas sinds de release van de PS5 delen ze dit. Werkt inderdaad alleen voor PS5 en PS4 games. Op de PS5 kun je dit ook terugvinden onder je profiel. Weet niet of dit op de PS4 ook mogelijk is.
Maar anders kun je het inderdaad terugvinden op externe sites die de data binnenhalen bij Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

wheeler schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:07:

[Afbeelding]
Leuke stats altijd! Ook grappig om te sorteren op play time... Dit is mijn top-5. Hoe ziet hij van jullie eruit?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n3qMjVY/top5.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Xerox schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:41:
[...]

Ze hebben tegenwoordig zelfs een leaderboard waarbij de lage ratio spellen genegeerd worden ;)

https://www.truetrophies.com/Competitive-Ratio/leaderboard

Ze zijn nog aan het testen. Volgens mij vallen op dit moment games af die in hun geheel een ratio < 1,2 hebben

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakmans
spaceboy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:47:
Leuke stats altijd! Ook grappig om te sorteren op play time... Dit is mijn top-5. Hoe ziet hij van jullie eruit?
500+ uur in een spel? Maf! Er zit maar één grote piek in mijn top en dat was The Last of Us (vanwege de sterke online multiplayer).

Edit: Van Fall Guys schrik ik, want dat is meestal iets wat tussendoor zo'n paar rondjes wordt gespeeld... (En ik ben er nog steeds slecht in, hahaha)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pM0gNx2.png

[ Voor 15% gewijzigd door Tweakmans op 18-09-2021 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Raem schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Al begonnen aan deel 2 en 3? Ik vond de gold relics in die games veel makkelijker dan deel 1. Dus als je deel 1 platinum hebt gehaald moet 2 en 3 ook zeker te doen zijn. :)
Gamen stond laatste tijd op een laag pitje.
Ik heb deel 2 nu zover “uitgespeeld”.
Gisteren 2,5 uur gedaan om een gold relic te behalen, dus om nu te zeggen makkelijker dan deel 1?? Het zal wel aan mijn skills liggen :P maar wellicht ook niet zo handig om met laatste level “spaced out” te beginnen 8)7

Update: ondertussen de laatste 6 levels gold relic

[ Voor 4% gewijzigd door hanssuh op 19-09-2021 10:04 ]

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yofj4eBGv_DZ3jl1YYhklq_-h8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YOVno3TLe7iggQNL6imdcQOh.png?f=fotoalbum_large

Mijn top 5 is eigenlijk heel netjes qua gespeelde uren... dan heb ik bij 2 van de 5 ook nog de platinum gehaald en de anderen niet eens. Overigens is mijn top 20 van games allemaal rond de 50 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hanssuh
Mijn top:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHhnToLS2y1xQKlyflBvGP4DKtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKKdhxAbO9CE419A8XOJyeQy.jpg?f=fotoalbum_large

Het is dat PS3 niet meetelt anders hadden er nog meer games met enkele honderden uren speeltijd bij gestaan (o.a. GTAV, RDR, Demon’s souls).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
[Afbeelding]

Ik schrik wel een beetje 634 uur in Diablo 3 :)

[ Voor 15% gewijzigd door GRDavies75 op 21-09-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
Leuk om die lijstjes te zien. Ik heb Snowrunner en The Binding of Isaac even moeten googlen ;)

COD MW was voornamelijk Warzone en een paar keer de campaign, ongelooflijk hoe snel de tijd daarin is vervlogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdId2_z4Ue0qiFSqNtiPpBnjbUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UJfgetdWRdDgExvYGW2rO8Xw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:35:
[Afbeelding]

Ik schrik wel een beetje 634 uur in Diablo 3 :)
Haha, dat zijn eigenlijk de lekkerste toch? Als je dat omrekent naar hoeveel geld gamen per uur kost, wordt het opeens heerlijk voordelig allemaal... Beter dan zo'n AAA-game die je na 8 uur aan de kan legt om nooit meer te spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:57:
[...]
Beter dan zo'n AAA-game die je na 8 uur aan de kan legt om nooit meer te spelen.
Je zit hier in het trophy topic he; niemand hier legt tripple A games na 8 uur aan de kant, wij spelen de game meerdere keren door tot we alles hebben wat er te verdienen valt ;)

maar ik snap je punt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 21-09-2021 14:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn top 10:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHl_jc5w-FE2fhcrSss9TD6THa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ECGgfqzma1JDnlhZ0d9F7YGK.png?f=fotoalbum_large

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:00
Met zoveel uur in black ops 3 heb je maar wel weinig achievements ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:31:
[...]

Daar zat geen story in. Ik heb daarin alleen multiplayer gedaan en daarin zitten weinig achievements.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Wat doet u voor werk?

Ik ben een CoD-pro ;)

Wow wat een uren in een spel(type)

[ Voor 4% gewijzigd door GRDavies75 op 23-09-2021 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:31:
[...]
Dennis is geen trophyhunter, integendeel zelfs. Eigenlijk is zijn plaatje niet relevant voor in een trophy/achievement topic ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Damn. :P
Ook wel indrukwekkend om die 2 biljart-games in je top-10 te hebben!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sommige mensen hebben duidelijk 32u in een dag :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakmans
Holy shit. Al die duizenden uren. Is die PS een paar maanden aan blijven staan of zo...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Met dank aan mijn zoon Hitman 3 is mijn platinum nr 28 😇

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

chulin schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:00:
Met dank aan mijn zoon Hitman 3 is mijn platinum nr 28 😇
Zo kan ik het ook wel.
... oh nee, wacht... ik heb geen zoon... :| :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
spaceboy schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:13:
[...]

Zo kan ik het ook wel.
... oh nee, wacht... ik heb geen zoon... :| :+
Hij heeft mij geholpen, zo goed als 75% maar… ik ben begonnen 🤣🤣

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jamsi
  • Laatst online: 11:44
Platinum #200 gehaald, samen met de kids: Paw Patrol The Movie. Geeft meteen een beetje aan in welke fase we hier zitten :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hanssuh
Platinum #45: Crash Bandicoot 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Platinum #122 - Dragon Quest Builders. Normaal gesproken ben ik niet zo van de crafting/building games, maar wel van DQ, dus daarom deze game een kans gegeven. En ik ben positief verrast, heb me er prima mee vermaakt. Ben benieuwd naar deel 2, die schijnt nog beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
  • Laatst online: 11:44
Raem schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:09:
Platinum #122 - Dragon Quest Builders. Normaal gesproken ben ik niet zo van de crafting/building games, maar wel van DQ, dus daarom deze game een kans gegeven. En ik ben positief verrast, heb me er prima mee vermaakt. Ben benieuwd naar deel 2, die schijnt nog beter te zijn.
Hoe lang heb je er over gedaan? Onze oudste zoon is er ooit eens mee begonnen - benieuwd of ik er zelf ook nog een keer mee ga starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jamsi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 01:42:
[...]

Hoe lang heb je er over gedaan? Onze oudste zoon is er ooit eens mee begonnen - benieuwd of ik er zelf ook nog een keer mee ga starten.
Volgens mij staat de teller op de Playstation op bijna 40 uur. Maar ik heb 3 van de 4 werelden twee keer moeten doen vanwege een time challenge die er per wereld in zit. Als je daar vanaf het begin al rekening mee houdt kan het een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@spaceboy @Satom Alle afbeelding in de startpost zijn stuk. Ligt dat aan tweakers of komt het ergens anders door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:55

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Raem schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:58:
@spaceboy @Satom Alle afbeelding in de startpost zijn stuk. Ligt dat aan tweakers of komt het ergens anders door?
Vreemd, zo te zien zijn de URLs voor de afbeeldingen wel nog correct, maar worden ze niet geladen. Dan ligt het mogelijk aan tweakers i.c.m. PSNProfiles :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

@Raem @Satom Ik heb even een vraag gesteld (Plaatjes van extern forum stuk?) want ik heb ook geen clue. Heb even op de Discord van PSNProfiles gevraagd of daar iets is gewijzigd, maar daar is het vermoeden dat het aan GoT ligt. Ik heb te weinig verstand van web-infra, dus mijn kennis houdt hier eigenlijk wel op. Voor zover ik kan zien zijn de links naar de plaatjes nog wel goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hieronder een test om te laten zien dat de trophy card van onze nummer 1 ook gewoon niet wordt getoond. Het lijkt verder dus niet aan opmaak te liggen. :|

Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/1/GregNL76.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zonder SSL gaat het wel goed, dus dan zou het bij PSNprofiles liggen?
Edit: url wordt automatisch omgezet naar https, dus mijn voorbeeld werkt toch niet. Maar in de preview kun je wel zien dat de embed werkt via http://

Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/1/RaemNL.png

Dit lijkt me ook gerelateerd:
https://forum.psnprofiles.com/topic/115396-display-problem/

[ Voor 24% gewijzigd door Raem op 01-10-2021 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raem schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:56:
Zonder SSL gaat het wel goed, dus dan zou het bij PSNprofiles liggen?
Edit: url wordt automatisch omgezet naar https, dus mijn voorbeeld werkt toch niet. Maar in de preview kun je wel zien dat de embed werkt via http://

[Afbeelding]

Dit lijkt me ook gerelateerd:
https://forum.psnprofiles.com/topic/115396-display-problem/
Goed bezig. Jij Googled beter dan ik. Heb de vraag ook geupdate met jouw link. Thanks. Laten we even afwachten. Iets met certificaten misschien/hopelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dvd-linden
Hopelijk wordt het probleem snel verholpen. Bedankt voor het uitzoeken in ieder geval @spaceboy, @Raem & @Satom.

Ik zal verder ook weer eens een duit in het zakje doen. Ik heb in september platinum #34 gehaald: Concrete Genie. Dus ook in september is het me weer gelukt om een platinum trofee te behalen :*). Nog drie maanden te gaan en voor oktober heb ik Uncharted 4 ingepland.

In eerste instantie wilde ik in september voor Everybody’s Golf gaan, maar dat leek me toch iets te lastig op zo’n korte termijn, dus heb maar even gekeken wat dan wel doable was. En Concrete Genie is een erg korte game die een makkelijke platinum heeft. Overigens is het wel een verrassend leuke game met goeie graphics. Dus mocht je een keer zin hebben in een wat simpele game, met een aardig verhaaltje, goeie graphics en originele gameplay dan kan ik deze zeker aanraden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:01
In de tussentijd in ieder geval Tales of Arise naar platinum getilt. Met stip de makkelijkste Tales game om te doen, maar de game zelf is gewoonweg goed :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Sackboy platinum binnen. Nog een paar trophies en dan heb ik ook de platinum van far cry 5 binnen. Nu maar eens bedenken wat de volgende gaat worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Zonet platinum #77 gehaald: No Man's Sky :)
Hele simpele platinum, het kost alleen wat tijd. Heb veel tijd besteed aan het spelen van de game zonder me echt te focussen op trophies dus grinden was gelukkig niet nodig.
Kleine 65 uurtjes mee bezig geweest.

Nu eens zien of ik zin heb om Concrete Genie weer op te pakken om die op platinum te zetten. Dat wordt heel saai een guide volgen voor alle collectibles ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rabotgangster
Superkiwi schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:23:
Zonet platinum #77 gehaald: No Man's Sky :)
Hele simpele platinum, het kost alleen wat tijd. Heb veel tijd besteed aan het spelen van de game zonder me echt te focussen op trophies dus grinden was gelukkig niet nodig.
Kleine 65 uurtjes mee bezig geweest.

Nu eens zien of ik zin heb om Concrete Genie weer op te pakken om die op platinum te zetten. Dat wordt heel saai een guide volgen voor alle collectibles ben ik bang.
Saai is concrete genie niet met een guide. Is nog een leuk en snel platinum

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat ik jammer vind is dat ze 3 trophies (wel buiten de platinum om) gekoppeld hebben aan VR. Hierdoor ben ik blijven steken op 95%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
rabotgangster schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Saai is concrete genie niet met een guide. Is nog een leuk en snel platinum
Je had helemaal gelijk, met de juiste guides op Youtube is het erg simpel om de missende collectibles te halen d:)b
Zojuist dan ook Concrete Genie op platinum gezet :)

Nu eens kijken welke game er hierna aan de beurt is.
*edit*
Het is Detroid: Become Human geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 10-10-2021 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 22:27
Ben momenteel bezig met oddworld soulstorm. Niet aan te raden qua trophies betreft 😂.Veelal vervelende trophies die totaal niet bijdragen aan het speelplezier.

Aantal voorbeelden:
-Levels uitspelen zonder dood te gaan.
- maximaal 100 kills in de totale game.
- Alle badges behalen (dit zijn eigenlijk meerdere achievements in een bepaald level)

Het komt er op neer dat de game een paar keer uitgespeeld moet worden en als je dood gaat je de game compleet moet afsluiten en opnieuw moet opstarten, om zodoende de registratie te omzeilen

Aangezien het redelijk snel fout kan gaan (zeker met het redden van de max aantal mudokens om de true ending te krijgen) is het wel een uitdaging. De camera en af en toe zijn de controls niet erg vloeiend, dat maakt het des te lastiger.

Desalniettemin een toffe game aangezien het mij erg doet denken aan de oude oddworld games op de PS1.

Na deze game denk ik dat ik returnal of Alan wake ga uitproberen, wilde in eerste instantie Diablo 2 gaan spelen maar de toch tegenvallende beta en de trophylist heb ik toch maar besloten hem niet te halen.
Ik bedoel die 500 rifts in D3 waren al irritant. Laat staan 1000’en baalruns voor level 98 naar 99 en volgens mij ook nog op een HC character, no thanks.

Als de beta mij erg had vermaakt had ik het wel geaccepteerd om die trophies niet te halen. Maar de beta was redelijk ‘meh’ soort van instant boredom wat redelijk snel toeslaat bij ARPG’s in het algemeen.

Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig wel iets minder frantic ben om games 100% te halen of om ze platinum te halen.. kost me iets teveel tijd en als het niet de moeite is laat ik het wel voor wat het is.. moet wel leuk blijven 😉

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Nu online
Nioh Platinum zal ik ook maar uit mijn hoofd laten: met veel pijn en moeite uitgespeeld. Fraai trouwens, laten ze je bijna het hele spel (sowieso alle main quests) co-op doen om vervolgens de allerlaatste missie verplicht solo door je strot te duwen. Tof spel wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Detroid Become Human net voor de eerste keer uitgespeeld. Nu begint het vervelende werkje om met een guide stap voor de stap voor platinum te gaan. Tof dit soort games maar het zijn behoorlijk vervelende (doch vaak niet erg moeilijke) platinums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabotgangster
Superkiwi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:49:
Detroid Become Human net voor de eerste keer uitgespeeld. Nu begint het vervelende werkje om met een guide stap voor de stap voor platinum te gaan. Tof dit soort games maar het zijn behoorlijk vervelende (doch vaak niet erg moeilijke) platinums.
Heb je uw eerste playthrough niet met een guide gespeeld? Dat maakte bij mij het 2de deel zo veel sneller

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rabotgangster schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Heb je uw eerste playthrough niet met een guide gespeeld? Dat maakte bij mij het 2de deel zo veel sneller
Dat is uitermate zonde bij dit soort games imho.
Ik doe altijd eerst een blinde playthrough.

Scheelt wel veel tijd dat ik nu echt alleen het noodzakelijke hoef te doen dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt.
Gelukkig staat er een stap voor stap walkthrough op playstationtrophies :P

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 13-10-2021 18:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xerox
Net Sackboy platinum gekregen, na de Ripsnorter weet ik veel hoe vaak moeten doen... Nu nog alle Orbs verzamelen, alleen moet ik daarvoor de Ripsnorter nogmaals doen, zie onderstaand gifje... Vreselijk! :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/eH0Z4PYTXSm0DaEiCmXEUH3m.gif

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

TDB

Net mijn 3000e medaille gehaald: een bronzen bij PGA TOUR 2K21 (deze maand gratis bij PS+) :)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xerox schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:19:
zie onderstaand gifje... Vreselijk! :(
Je weet dat de PS5 (en de PS4 overigens ook) non-stop je gameplay opneemt zodat je op eender welk moment een video kunt hebben van je laatste 15' gameplay ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
Twixie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

Je weet dat de PS5 (en de PS4 overigens ook) non-stop je gameplay opneemt zodat je op eender welk moment een video kunt hebben van je laatste 15' gameplay ? ;)
Weet ik, maar had geen zin om er 7 seconden uit te halen, dat om te zetten en uiteindelijk via Whatsapp naar m'n vriendin te sturen. Dan was even filmen met m'n telefoon sneller. O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Nu online
Nioh platinum gehaald, het wachten op de juiste Twilight missies was eigenlijk best wel vervelend. Vooral als je DLC missies op je bord krijgt die je niet kan spelen. Blij dat ik deze af kan strepen want dat is best veel gedoe geweest.

Edit: mijn 100e platinum blijkbaar. *O*

[ Voor 8% gewijzigd door larrylaffer op 20-10-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larrylaffer schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:20:
Nioh Platinum zal ik ook maar uit mijn hoofd laten: met veel pijn en moeite uitgespeeld. Fraai trouwens, laten ze je bijna het hele spel (sowieso alle main quests) co-op doen om vervolgens de allerlaatste missie verplicht solo door je strot te duwen. Tof spel wel.
Dit doet me denken aan de reclames van de auto van Max met boven voor en onder na :+
larrylaffer schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:12:
Nioh platinum gehaald, het wachten op de juiste Twilight missies was eigenlijk best wel vervelend. Vooral als je DLC missies op je bord krijgt die je niet kan spelen. Blij dat ik deze af kan strepen want dat is best veel gedoe geweest.

Edit: mijn 100e platinum blijkbaar. *O*
Netjes hoor, ik loop er maar een kleine 99 achter :'(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb nu best heel veel (teveel) uren in Hades zitten. Ik wil(de) hem echt graag op platinum krijgen, maar er zit toch een nare random generator in waardoor ik 3 trophies (plus platinum) te kort kom. Iemand hier die Hades op platinum heeft en tips heeft of ik invloed kan uitoefenen op:

- End to Torment
- Divided by Death
- Complete Set

De game is geweldig, maar ik vind dat ik de platinum nu wel gewoon verdiend heb eigenlijk... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Complete set is een soort van (logisch) gevolg van Divided by Death (Achilles) en/of End to Torment (Sysphus).

Uiteraard kan ik moeilijk vertellen waar je vast zit (wat doe je of _juist_ niet?).

Wat betreft de laatste
spoiler:
Ik weet wel dat ik er pas later achter kwam dat je _ook_ met Bouldy zelf kan babbelen, ik geloof een soort van noodzaak om dat verhaallijntje verder te laten verlopen

Wat betreft de eerste
spoiler:
In het verleden wel naar gezocht, maar ben zelf niet zo ver, maar volgens mij zit het 'm in de combinatie van gesprekken met Achilles, Patrokelus & Nix en iets moeten kopen bij de contracter.
Er is ook een vermoeden van mijn kant (pure speculatie) dat je mogelijkerwijs eerst Sysphus moet afronden , die ontmoet je ook eerder

Succes en sterkte verder.

[ Voor 0% gewijzigd door GRDavies75 op 25-10-2021 08:59 . Reden: juiste spoiler tags ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:57:
Complete set is een soort van (logisch) gevolg van Divided by Death (Achilles) en/of End to Torment (Sysphus).

Uiteraard kan ik moeilijk vertellen waar je vast zit (wat doe je of _juist_ niet?).

Wat betreft de laatste
spoiler:
Ik weet wel dat ik er pas later achter kwam dat je _ook_ met Bouldy zelf kan babbelen, ik geloof een soort van noodzaak om dat verhaallijntje verder te laten verlopen

Wat betreft de eerste
spoiler:
In het verleden wel naar gezocht, maar ben zelf niet zo ver, maar volgens mij zit het 'm in de combinatie van gesprekken met Achilles, Patrokelus & Nix en iets moeten kopen bij de contracter.
Er is ook een vermoeden van mijn kant (pure speculatie) dat je mogelijkerwijs eerst Sysphus moet afronden , die ontmoet je ook eerder

Succes en sterkte verder.
Thanks. De oplossing(en) liggen denk ik inderdaad in deze richting. Ik heb op verschillende fora ook al een paar rants gezien waar mensen tientallen runs moeten doen om de juiste personen in de juiste staat tegen te komen... I'll keep trying. Gelukkig ga ik er nu wel als een warm mes door boter heen. Snelste run 18 minuten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Platinum #132 is binnen! Na 74 uur (volgens de PS5, maar ik heb het idee dat het wel 150 uur was) is Hades op 100%!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
spaceboy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:53:
Platinum #132 is binnen! Na 74 uur (volgens de PS5, maar ik heb het idee dat het wel 150 uur was) is Hades op 100%!
Leuk he als het na zoveel uur eindelijk wel de Platinum wordt gehaald

Was het
spoiler:
'spreken' met Bouldy?
En kwam daarna (na de Sysphus companion) die van Achilles?

Edit: Woops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:13:
[...]

Leuk he als het na zoveel uur eindelijk wel de Platinum wordt gehaald

...
Je spoiler-tag is niet helemaal compleet... :P
Maar hier was mijn "truc" voor die laatste paar trophies:

spoiler:
Doe de runs met minimale heat om er zo snel mogelijk doorheen te raggen, ik had alleen die 400% trap damage aan om als het nodig was zo snel mogelijk mezelf van kant te maken.

Gebruik de speer met de Achilles-perk. Geen idee of dat moest (zou kunnen omdat Achilles wel een hoofdrol speelt), maar ik las het ergens op internet en uiteindelijk is dat ook best een fijn wapen.

Kies zoveel mogelijk voor de "enkelvoudige" / "eenvoudige" kamers qua reward. Ik had het idee dat de uitroepteken-kamers (Patroclus in Elysium en Sysiphus in de eerste wereld) daar het vaakst optraden.

Speel eerst de Sysiphus quest uit. Ik had eerst de indruk dat je daar Bouldy al die Nectar voor moest voeren, maar dat is volgens mij niet zo, omdat je daar alleen een perk voor die run bij krijgt. Ik heb uiteindelijk Bouldy wel een stuk of 6 nectar gegeven, maar die komt nooit in een andere staat (en je kunt hem ook geen ambrosia geven ofzo), dus volgens mij is dat niet relevant. Then again: als je er tóch langskomt kun je er altijd even een nectar in mikken.

Je kunt dus eerst focussen op Sysiphus (lees: in de eerste wereld tot de fury sister(s) rennen en als je Sysiphus dan niet bent tegengekomen jezelf gelijk van kant maken -NIET opgeven, dan was je run voor nop-). Thuis kun je dan (via Nyx en volgens mij ook Achilles) zo vaak mogelijk de uitroeptekens lezen als nodig, het is helaas een beetje random totdat je Sysiphus vrij kunt krijgen -daar moet je dan weer via Nyx in de administration room een scroll ophalen en een aantal diamanten betalen-.

Als je Sysiphus hebt kun je door voor Patroclus. Helaas moet je dan dus elke keer (de helft van) Elysium door. Ook hier weer: hartstikke willekeurig en veel te vaak dat hij gewoon één of ander lulverhaal tegen je ophangt, maar uiteindelijk begint hij wel over Achilles.

Nog een laatste pro-tip: als je iemand in je home-wereld hebt gesproken met uitroepteken en het gevoel hebt dat hij eigenlijk nog meer te vertellen had: je zo snel mogelijk in een nieuwe run dood laten gaan (je hebt zo'n perk bij de speer waarbij je -70% hitpoints hebt ofzo) en eerst checken of je niet opnieuw een stukje tekst krijgt (voordat je voor nop een complete run tot en met Elysium gaat doen).

Lange spoiler kort: speer van Achilles + perk van Achilles erin en blijven gaan!

[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 28-10-2021 17:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Bqfcg_iT0WbdVszgkBL_RgSkug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/24OgP9BSKlXSOfp0HyTuOr6K.png?f=fotoalbum_large

Tijd weggeweest, sorry daarvoor maar heb een baan na afstuderen dus minder tijd (iedereen: wie ben jij, ben je hier ooit geweest dan?) maar goed dat terzijde, vorige week mijn 1000 GS (platinum als XBOX dat zou hebben) gehaald bij Ace Combat 7, trots erop :D

Al Ace Combat fan sinds 2005 met Ace Combat 5. Heerlijke games. Nu weer eindelijk eens verder met Mass Effect Legendary Edition, playthrough van deel 3 en daarna insanity trilogy playthrough.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dvd-linden
Gisteren Uncharted 4 op platinum gezet, dus ook in oktober is het me gelukt om weer een platinum te behalen. Het lijstje tot op heden van dit jaar is:
  • Januari: Celeste
  • Februari: Need for Speed Payback
  • Maart: Knack
  • April: Uncharted: The Lost Legacy
  • Mei: Battlefield V
  • Juni: Dead Cells
  • Juli: A Way Out
  • Augustus: Wreckfest
  • September: Concrete Genie
  • Oktober: Uncharted 4
Nou nog even kijken wat het deze maand weer gaat worden. De opties worden steeds schaarser, maar een van de laatste twee platinums van dit jaar gaat sowieso It Takes Two worden. Dus nog even bedenken of dat deze maand wordt of dat ik deze maand toch iets anders ga pakken.

Overigens heb ik gisteren met Uncharted 4 ook mijn 35e platinum gepakt. In vergelijking met een hoop anderen hier peanuts, maar toch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Platinum #124 - Zombi. Meer dan 5 jaar geleden aan begonnen toe die gratis bij PS+ zat, maar nooit afgemaakt. Laatst maar weer eens opgepakt, best een leuke game nog wel. Grafisch niet heel bijzonder (het is dan ook een WiiU port) en qua gameplay laat het af en toe wat steken vallen. Maar de sfeer zit er goed in en het is soms best spannend, paar keer nog aardig geschrokken.
Jammer alleen dat de difficulty trophies niet stapelen, dus je moet de game 3x uitspelen voor de platinum.
Verder ook nog Abzu op 100% gezet.

Completion rate kruipt zo langzaam ook steeds verder omhoog, zit nu op 81.62%. Wil eigenlijk wel richting de 90%, maar dat duurt nog wel even. :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!
dvd-linden schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:25:
Overigens heb ik gisteren met Uncharted 4 ook mijn 35e platinum gepakt. In vergelijking met een hoop anderen hier peanuts, maar toch.
35 platinums met goede, grote (AAA) games vind ik indrukwekkender dan 100+ platinums met het merendeel kleine titels waar je met een uurtje of 1-2 een simpele platinum hebt. Het aantal zegt niet zoveel ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Nu online
Platinum 101 is binnen: Ratchet and Clank Rift Apart. Moest nog een paar Craiggerbears en nog 2 overgebleven trophies. Kwestie van nog geen uurtje, geen idee waarom dit zo lang is blijven liggen.

@spaceboy Kan je me een plekkie opschuiven in het klassement?

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Eindelijk Detroid Become Human op platinum gezet :)
Duurde even omdat het met een guide nogal wat werk is (ná mijn blinde run nog 2 bijna volledige playthroughs incl veel pauzeren en de guide lezen) maar we zijn er.

Nu maar weer eens verder met de Deadly Obsession run in Shadow of the Tomb Raider. Die is qua moeilijkheid wel even andere koek...

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 14-11-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabotgangster
Superkiwi schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:04:
Duurde even omdat het met een guide nogal wat werk is (2 bijna volledige playthroughs incl veel pauzeren en de guide lezen) maar we zijn er.

Nu maar weer eens verder met de Deadly Obsession run in Shadow of the Tomb Raider. Die is qua moeilijkheid wel even andere koek...
Top raider ca va nog, enigste wat kut is dat je altijd opnieuw moet beginnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Superkiwi schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:04:
Duurde even omdat het met een guide nogal wat werk is (2 bijna volledige playthroughs incl veel pauzeren en de guide lezen) maar we zijn er.
Heb platinum vandaag ook behaald en het kostte mij 35 uur. Volgens mij kan je platinum in twee playthroughs halen, maar ik heb sommige chapters wel vijf keer opnieuw gespeeld en 3 verschillende eindes gezien. Vooral Connors Trophies zijn lastig te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rabotgangster schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:54:
[...]

Top raider ca va nog, enigste wat kut is dat je altijd opnieuw moet beginnen
Dat vooral. Maar ook de laadtijden zijn behoorlijk vervelend, zelfs op de ps4 Pro :/
Vooralsnog valt het wel mee, ook omdat ik in ng+ speel en alle wapens en skills al gemaxt heb.
Trial of the Eagle nu, bijna bij Cenote :D

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 13-11-2021 20:00 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 118 Laatste