[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:21:
Om maar niet te vergeten dat de eerste geruchten voor de HD6xxx serie alweer binnen beginnen te druppelen. Nu zullen die ook op 40nm zijn dus is de winst relatief kleiner, maargoed, het wel alweer een generatie verder.
Klopt omdat TSMC het verknalt heeft. 32nm geschrapt 28nm veel te laat. Dus er komt nu een hybrid generatie.

Delen die bedoelt waren voor de 28nm chip en delen uit de oude Cypress. Dat zal dan de HD6xxx serie worden ook wel SI genoemd. Daar na komt NI die nu eigenlijk uit had moeten komen. En dat wordt een nieuwe architectuur.

Het kan dus best wel eens interessant gaan worden dit jaar. SI zal groter zijn dan Cypress aangezien het ook 40nm is en er toch een performance boost komt. Dus ik ben benieuwd die eind dit jaar de snelste chips in handen heeft voor de mooiste prijs.
dahakon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:09:
Overigens klopt de gegeven ~900 Gflops niet. De berekening om daartoe te komen is de berekening die je zou gebruiken bij de maximale theoretische flops van de GT200 serie te vinden. Daarbij vermenigvuldig je frequentie van shaders keer het aantal shaders keer 3.

Bij de GF100 moet je echter keer 2 rekenen, door een andere setup. Dan kom je opeens nog maar tot zo'n 600 Gflops, wat opeens nog maar amper iets meer dan de helft van een Mobility Hd5870 is.

In ieder geval lijkt zo'n kaart toch nog altijd minimaal 100Watt te moeten verbruiken, kijkende naar de Desktop varianten.
Mobility HD5870 = HD5770 desktop. HD5870 Desktop is na genoeg 2x zo snel. Maar zo iets zal bij die GTX480M ook wel het geval zijn.

Daarnaast zeggen Gflops erg weinig. Je moet echt kijken naar de software hoe optimaal die gebruik kan maken van die power. HD5xxx kaarten kunnen enorm snel zijn. Mits de goed aangesproken worden. Helaas gebeurt dit bijna nooit met GPGPU omdat op dit moment bijna alles voor nVidia hardware ontwikkelt wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Astennu op 26-05-2010 08:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

neliz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:22:
GF104 PCB design

[afbeelding]

Tevens wordt er op de PCInLife forums gesproken over een slecht/goedkoop fan design, dwz, de fan is groter dan de koeler en steekt hier ook uit.
De kaart zou dus single slot kunnen zijn, maar de fan zou hier dus een stukje overheen gaan.
Ook zou de fan makkelijk in onbalans gebracht kunnen worden.
Ik bespeur 2 6pin connectors.. slechte zaak |:(

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Xenomorphh schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:08:
Ik bespeur 2 6pin connectors.. slechte zaak |:(
Had ik dacht ik een aantal weken geleden ook al aangegeven.

Tsja, performance van een +/-GTX260 voor een iets hogere prijs. Ongeveer hetzelfde als bij ATI door Juniper wordt gepresteerd.

460 spec:
336SP/Core 675Mhz/Shader 1350Mhz/Mem 3600Mhz

[ Voor 7% gewijzigd door neliz op 26-05-2010 08:28 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zat even naar de specs van die 480M te kijken maar die clocks zijn wel erg laag:

It packs 352 CUDA Cores and works at 425MHz for the GPU, 850MHz for those Cuda cores or simply shaders, and 1,200MHz for the memory which is paired up with a 256-bit memory interface. More conveniently Nvidia hasn't listed the TDP of new mobile GPU but had been keen on saying that it is 2-way SLI ready, 3D Vision ready and features CUDA, PhysX and DirectX 11 support

Ik vermoed dat je niet blij gaat worden van het TDP. Ik denk dat een 5770 AKA HD5870M het in verhouding met de GTX480M niet eens heel slecht zal toen.
neliz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:26:
[...]

Had ik dacht ik een aantal weken geleden ook al aangegeven.

Tsja, performance van een +/-GTX260 voor een iets hogere prijs. Ongeveer hetzelfde als bij ATI door Juniper wordt gepresteerd.

460 spec:
336SP/Core 675Mhz/Shader 1350Mhz/Mem 3600Mhz
Mer die specs niet eens GTX280 performance? Dan is de performance per clock per core dus lager geworden. Net als bij de RV870. HD4870 X2 is ook nog steeds een 5-10% sneller dan de HD5870.

Die GF104 lijkt niet echt een HD5770 killer.

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 26-05-2010 08:40 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:38:

Mer die specs niet eens GTX280 performance? Dan is de performance per clock per core dus lager geworden. Net als bij de RV870. HD4870 X2 is ook nog steeds een 5-10% sneller dan de HD5870.

Die GF104 lijkt niet echt een HD5770 killer.
De GTX460 performed slechter dan de GTX465 en de laatstgenoemde komt al niet voorbij de GTX275 in de meeste gevallen, je moet er dus een stapje onder gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:48:
[...]

De GTX460 performed slechter dan de GTX465 en de laatstgenoemde komt al niet voorbij de GTX275 in de meeste gevallen, je moet er dus een stapje onder gaan zitten.
Heb nog niet echt naar de GTX465 reviews gekeken. Maar als die inderdaad de GTX275 niet voorbij komt zegt het genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Even een quote uit een artikel op Anandtech wat ging over de GTX480M:
Beyond the obligatory DX11 support, the paper specs of the 480M look to be a good sized jump over the previous generation GTX 285M. CUDA Cores have increased from 128 to a whopping 352, which could mean a dramatic increase in performance. It's interesting to note that with 352 shader cores, that means NVIDIA is disabling five of the available 16 "Streaming Multiprocessors" we discussed in our GF100 Architectural Overview. 352 is still a big jump from 128, but we have to keep clock speeds in mind as well. The GTX 285M had a core clock of 576MHz with a shader clock of 1500MHz, and up to 1020MHz GDDR3 memory (2040MHz effective). The GTX 480M has a core clock of 425MHz, a shader clock of 850MHz, and 600MHz GDDR5 memory (2400MHz effective).

The old G90 architecture at the heart of the GTX 285M could do three shader operations per clock; the GF100 does two per clock, which means that the raw GFLOPS isn't particularly faster when you factor in clock speeds. Memory bandwidth on the other hand has increased by around 20%, despite the relatively tame 600MHz base clock of the GDDR5 memory. If we look at the desktop GTX 480, we can see that even with less texture fill rate and only slightly more memory bandwidth, the other architectural changes resulted in a performance increase ranging from 20% at the low end to as much as 75%, with the average being around 50% faster. We would expect a similar performance increase with the GTX 480M compared to the previous generation 285M. Given that the mobile HD 5870 is only slightly faster on average than the GTX 280M, it looks like NVIDIA is set to retake the mobile performance crown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://www.fudzilla.com/content/view/18930/1/

Tword steeds gekker!

630 euro voor custom design goeie dag. 8)7 Dat is 100? euro meer als stock...

[ Voor 16% gewijzigd door Xenomorphh op 26-05-2010 11:25 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Xenomorphh schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:24:
http://www.fudzilla.com/content/view/18930/1/

Tword steeds gekker!

630 euro voor custom design goeie dag. 8)7 Dat is 100? euro meer als stock...
Dat is nog maar een OC modelletje, wacht maar tot de echte custom designs komen (Asus/MSI etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik totaal geen aanhanger van de nieuwe Nvidia kaarten en zal de GTX465 zoals het er nu uitziet zeker niet brengen wat men er misschien van verwacht had, maar we moeten niet vergeten dat bijv. de 5770 ook 'maar' gelijk presteert aan de 4870 terwijl je deze bij intro voor een lagere prijs kan krijgen als de 5770.
En dat de 4890 gelijk presteert aan de 5830 en evenals de GTX275 ook nog steeds 'maar' 10-15% langzamer is als de 5850. Probleem voor de GTX465 is natuurlijk dat ie evenveel kost als de 5850, maar dus wel 10-15% langzamer gaat zijn.... |:(
De nieuwere reeks van zowel ATI als Nvidia lijken gewoon minder efficient om te gaan als je kijkt naar de coreclocks en het aantal shaders. Net zoals Astennu paar posts eerder wees op het feit dat de 4870X2 gemiddeld sneller is als de 5870 terwijl de SP's gelijk zijn en de 4870X2 zelfs lager geclockt. Zal verder wel te maken hebben met zaken als Texture Units en ROP's etc, maar toch valt het mij iig allemaal wat tegen.

Nu heeft ATI nog een groot voordeel t.o.v. hun oude kaarten (buiten DX11) en dat is dat ze veel zuiniger zijn.
Probleem voor nvidia is dat ze bij een kaart als de GTX465 straks alleen maar DX11 als voordeel hebben t.o.v. bijv. de GTX275. De 465 zal niet veel zuiniger zijn, niet koeler en al helemaal niet goedkoper.

Er is iig nog een hoop werk te verzetten voor Nvidia willen ze de boel weer op de rit krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Heb nog niet echt naar de GTX465 reviews gekeken. Maar als die inderdaad de GTX275 niet voorbij komt zegt het genoeg.
Ze zitten qua prestaties ongeveer op hetzelfde niveau.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet, maar ik heb het vermoeden dat er nogal een omwenteling kan plaatsvinden op GPU gebied. Nu nVidia niet echt sterke kaarten heeft met zijn laatste serie, kan AMD misschien ervoor kiezen om hen over te nemen. Ditzelfde deden ze immers ook met ATi, maar toen kwamen ze er pas later achter dat ATi niet zulke goede kaarten had. Ik denk ze kunnen nVidia wel gebruiken, om verder GPGPU te ontwikkelen en misschien hun shader architectuur waardoor ook de shaders van AMD twee keer zo snel kunnen draaien. Bovendien is dan hun grootste concurrent nu zichzelf en kunnen ze hogere marges draaien. Ze zijn al begonnen eigenlijk door die ene knakker van nVidia over te kopen. Ik zie het wel gebeuren eigenlijk dat van de ene op de andere dag AMD nVidia opkoopt. Ze zullen dit niet aankondigen, want dan schiet de aandeelprijs de lucht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

AMD die NVIDIA over neemt? 8)7
Zie dit niet gebeuren tbh..

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 26-05-2010 13:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:47:
Ik weet het niet, maar ik heb het vermoeden dat er nogal een omwenteling kan plaatsvinden op GPU gebied. Nu nVidia niet echt sterke kaarten heeft met zijn laatste serie, kan AMD misschien ervoor kiezen om hen over te nemen. Ditzelfde deden ze immers ook met ATi, maar toen kwamen ze er pas later achter dat ATi niet zulke goede kaarten had. Ik denk ze kunnen nVidia wel gebruiken, om verder GPGPU te ontwikkelen en misschien hun shader architectuur waardoor ook de shaders van AMD twee keer zo snel kunnen draaien. Bovendien is dan hun grootste concurrent nu zichzelf en kunnen ze hogere marges draaien. Ze zijn al begonnen eigenlijk door die ene knakker van nVidia over te kopen. Ik zie het wel gebeuren eigenlijk dat van de ene op de andere dag AMD nVidia opkoopt. Ze zullen dit niet aankondigen, want dan schiet de aandeelprijs de lucht in.
1) nVidia is qua mentaliteit etc een compleet ander type bedrijf. Dat integreert niet echt lekker. (understatement)
2) AMD kan nVidia niet betalen
3) Ze hebben het niet nodig
4) De markt authoriteiten geven ivm concurrentie vrijwel zeker geen toestemming

Dit gaat dus niet gebeuren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn vier opstakels, ja. Maar er zijn ook kansen. In 2006 zei ook iedereen dat AMD nooit van zijn leven ATi zou overnemen. En toch gebeurde het. Ik denk 3 en 4 zijn al niet waar. Ze hebben het niet nodig, dus 3 is wel waar. Maar ze kunnen het zeker gebruiken. Intel en S3/ Matrox bouwen ook videochips en Quallcom ook. Dus 4 is niet waar. AMD kan het niet betalen maar AMD gaat weer lekker op het moment dus ze verdienen geld en nVidia verliest alleen maar waarde. AMD zal binnenkort nVidia wel kunnen betalen en anders nemen ze gewoon een lening. En 1 zal ook wel meevallen. Als je gewoon Jensen eruit knikkert, zal het best wel goed lopen. Ik snap niet hoe twee bedrijven een andere mentaliteit kunnen hebben. Ze willen toch beide geld verdienen? Zie dus alle 4 je obstakels zijn te overkomen.
Je zal het wel niet met me eens worden, maar onthoud maar: OneOverPrime deed de voorspelling al op 26 mei 2010. Over een half jaartje als het op de frontpage staat dan quote ik naar dit bericht en dan zal iedereen zien dat ik gelijk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
@ OneOverPrime: Zelfs al zouden ze het mogen van de markt autoriteiten en al zouden ze het willen etc dan nog is Nvidia een veel te groot doelwit.

De omgekeerde situatie is zelfs meer waarschijnlijk en haalbaarder.

Marktkapitalisatie van Amd bedraagt 5.76 miljard $ vs 7.2 miljard voor Nvidia.
Hierbij komt nog dat Amd een zware schuldenlast meezeult, Nvidia met slechts 24 miljoen schuld en een cash reserve van 1 miljard staat er iets beter voor als bedrijf vanuit economisch standpunt.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:51:
Dat zijn vier opstakels, ja. Maar er zijn ook kansen. In 2006 zei ook iedereen dat AMD nooit van zijn leven ATi zou overnemen. En toch gebeurde het. Ik denk 3 en 4 zijn al niet waar. Ze hebben het niet nodig, dus 3 is wel waar. Maar ze kunnen het zeker gebruiken. Intel en S3/ Matrox bouwen ook videochips en Quallcom ook. Dus 4 is niet waar. AMD kan het niet betalen maar AMD gaat weer lekker op het moment dus ze verdienen geld en nVidia verliest alleen maar waarde. AMD zal binnenkort nVidia wel kunnen betalen en anders nemen ze gewoon een lening. En 1 zal ook wel meevallen. Als je gewoon Jensen eruit knikkert, zal het best wel goed lopen. Ik snap niet hoe twee bedrijven een andere mentaliteit kunnen hebben. Ze willen toch beide geld verdienen? Zie dus alle 4 je obstakels zijn te overkomen.
Je zal het wel niet met me eens worden, maar onthoud maar: OneOverPrime deed de voorspelling al op 26 mei 2010. Over een half jaartje als het op de frontpage staat dan quote ik naar dit bericht en dan zal iedereen zien dat ik gelijk had.
Sorry, je hele verhaal raakt kant nog wal!

Om bij het laatste punt te beginnen welke 'Help!!!' noemde; men kijkt niet alleen naar wie nog meer videochips maakt, maar voornamelijk naar de verdeling in marktaandeel.

Verder stel jij dat AMD 'wel lekker' gaat en binnenkort het wel kan betalen, 'lekker' onderbouwd.... Ken je de bedrijfs cijfers? Nee! Oja, en anders lenen ze het wel, natuurlijk.... daar krijgen ze gelijk akkoord voor! :z

En dan nog de opmerking over verschil in mentaliteit, dit soort zaken kunnen juist een gigantische impact hebben; verschil in bedrijfscultuur... Kan je aardig wat boeken over lezen in de bedrijfskunde! Alleen die Jensen eruit gooien gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is niet waar. Er waren juist veel die dat wel als optie zagen. Het klimaat binnen beide bedrijven was soortgelijk. AMD had al plannen voor Fusion maar geen goede GPU. GPU tech kan ook voor vernieuwingen in CPU's zorgen. Dus het was juist een goede stap om te groeien. En om een alternatief te hebben als Intel weer sterk terug zou komen. Ze hebben nog wat wat schulden af te betalen maar ondanks dat doet de GPU tak van AMD het erg goed. En staan ze er niet eens heel slecht voor.

nVidia en AMD zijn te verschillend. Daarnaast wil nVidia dat niet. Andersom zie ik nog eerder gebeuren. En misschien is het over een paar jaar (meer dan 5) anders. Maar momenteel verwacht ik niet dat er een fusie zal komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 26-05-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet heel slecht? Dat is ook niet heel goed. Ik dacht dat AMD juist fokking goed bezig was de laatste tijd. Ze hebben een processor met 6 cores en ook goede videokaarten. Er was geen vertragingen op enig van de twee dus ik snap niet precies hoe het beter had kunnen gaan voor AMD o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:08:
Niet heel slecht? Dat is ook niet heel goed. Ik dacht dat AMD juist fokking goed bezig was de laatste tijd. Ze hebben een processor met 6 cores en ook goede videokaarten. Er was geen vertragingen op enig van de twee dus ik snap niet precies hoe het beter had kunnen gaan voor AMD o_O
Intel verkoopt veel meer. Ze hebben altijd de naam mee gehad. Dat zag je ook duidelijk in de tijd van de K8. En AMD kan nu leuk mee komen maar is qua CPU's niet sneller. Op de GPU markt is het wel anders daar staan ze duidelijk voor. Maar ook hier heeft nVidia de naam mee zitten. Daardoor verkoopt nVidia nog steeds erg goed.

nVidia is zeer goed in het verkopen van producten. Zelfs producten die niet nieuw zijn en langzamer zijn krijgen hun nog voor meer verkocht. Dan het oude product. AMD zal nog een jaar langer nr1 moeten blijven willen ze een betere naam opbouwen. Daarnaast moeten ze net als nVidia met TWIMTBP meer naar buiten gaan komen. En hun merk laten zien aan de gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Als Nvidia over genomen gaat worden zal dit eerder door intel gebeuren dan AMD. AMD kan dit nooit betalen. Ze zitten met een berg schuld waar je u tegen zegt.. En ze hebben al een GPU divisie die het goed doet. Waarom zou je een goed werkende formule veranderen ;) En dan nog het feit dat er dan totaal geen concurentie meer is waardoor er flinke boetes aan hun broek komen te hangen,(zie intel met concurentie vervalsing) en de technologie ook niet meer vooruit gaat waardoor alles oud blijft en dus prijzen kunstmatig hoog gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof de AMD marketingafdeling gewoon es een keer wat moet doen. Waarom heeft AMD geen naam mee dan? Dit klopt niet. Als ik AMD was, dan zou ik ook gewoon mijn producten goed laten verkopen, of ze nou goed zijn of niet. Je moet als bedrijf toch blijven draaien. Misschien zijn ze wel een beetje te idealistisch en kost dit hun nu de omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:47:
Sorry, maar daar moest ik toch even heel hard om lachen. :P NVIDIA doet het even een paar kwartalen net iets minder goed en mensen denken dat NVIDIA kandidaat voor een overname is? NVIDIA heeft 3 kwartalen een paar miljoen verloren, ondertussen draaien ze weer winst, dus het is een gezond bedrijf, wat terug te zien is op de aandelenmarkt. NVIDIA is minstens 7 miljard waard, veel meer dan ATI ooit is geweest. Sterker nog, AMD is op dit moment maar 6 miljard waard. Bij eeen overname moet daar gezien de gunstige economische vooruitzichten nog flink op worden bijgelegd wil de potentiele koper de aandeelhouders overtuigen. Er zijn dus maar weinig spelers die het geld zouden hebben om NVIDIA over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:51:Je zal het wel niet met me eens worden, maar onthoud maar: OneOverPrime deed de voorspelling al op 26 mei 2010. Over een half jaartje als het op de frontpage staat dan quote ik naar dit bericht en dan zal iedereen zien dat ik gelijk had.
Mogen we je ook uitlachen als er iets totaal anders uit de bus valt? :)

Sowieso heel onrealistisch. AMD heeft alles in huis wat ze moeten hebben. Intel (geen GPU) + nVidia (geen CPU) is 1000x logischer, zelfs met al dat bekvechten van de laatste tijd.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:59:
Het kan dus best wel eens interessant gaan worden dit jaar. SI zal groter zijn dan Cypress aangezien het ook 40nm is en er toch een performance boost komt. Dus ik ben benieuwd die eind dit jaar de snelste chips in handen heeft voor de mooiste prijs.
Ik denk dat Ati niet de fout maakt om opeens met een enorme chip op de proppen te komen, daarmee zetten ze ook hun eigen winstmarges onder druk. Er zal vast wel meer oppervlak komen want je moet toch wat, maar ik denk dat ze ook veel tijd steken in optimalisaties. Ze hebben nou eenmaal het voordeel al een generatie ervaring te hebben op dit proces, dat zullen ze dan naar mijn idee ten gelde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Snoitkever schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:16:
[...]

Sorry, maar daar moest ik toch even heel hard om lachen. :P NVIDIA doet het even een paar kwartalen net iets minder goed en mensen denken dat NVIDIA kandidaat voor een overname is? NVIDIA heeft 3 kwartalen een paar miljoen verloren, ondertussen draaien ze weer winst, dus het is een gezond bedrijf, wat terug te zien is op de aandelenmarkt. NVIDIA is minstens 7 miljard waard, veel meer dan ATI ooit is geweest. Sterker nog, AMD is op dit moment maar 6 miljard waard. Bij eeen overname moet daar gezien de gunstige economische vooruitzichten nog flink op worden bijgelegd wil de potentiele koper de aandeelhouders overtuigen. Er zijn dus maar weinig spelers die het geld zouden hebben om NVIDIA over te nemen.
AMD is wel ondergewaardeerd want hun Assets zijn op dit moment gewoon z'n 10 miljard dollar waard terwijl het bedrijf op "de beurs", ja je leest het goed "de beurs" een waarde heeft van 6 miljard dollar.
Precies door mensen als jij is er een financiële crisis, alleen uit gaan van cijfertjes en niet verder kijken dan dat. De waarden van een bedrijf wordt bepaald door de waarden van een aandeel en het aantal aandelen, de waarden van een aandeel wordt bepaald door vraag en aanbod op de aandelen markt.

Voorbeeld, ik ga met mijn bedrijf "QWERTY" de beurs op. Ik heb 100 aandelen die op moment van het starten op de beurs per aandeel 100 euro waard zijn. Als ik niet verkoop gebeurt er niks, kopen heeft op dat moment als gevolg dat de waarden van mijn aandeel toeneemt en ook de waarden van het bedrijf toeneemt.
Maar het bedrijf heeft dan niet meteen meer geld want het is eigenlijk een virtueel bedrag anders zou ik immers geld kunnen toveren door als bedrijf de beurs op te gaan en alle aandelen zelf te houden en meer te kopen om zo de koers kunstmatig omhoog te drijven. Veel vraag dan stijgt het aandeel prijs, weinig vraag dan zakt het aandeel in prijs. Ik zeg dat ik mijn aandelen pas voor 110 euro per stuk verkoop, er worden er meteen 40 verkocht de prijs van het aandeel stijgt en daalt niet. Bij 120 euro ik verkoop mijn resterende 60 aandelen voor deze prijs, het bedrijf is nu dus niet in waarden op de beurs gestegen maar het bedrijf heeft wel meer geld gekregen namelijk 40*10euro en 60*20euro mits de verkochten aandelen niet verder verkocht zijn. De aandeelhouders die de aandelen van mij als bedrijf hebben gekocht zijn nu de eigenaren. Als bedrijf heb ik nu dus 40*10+60*20 er bij gekregen om te investeren. Tja als je als bank op de beurs 100 miljard dollar waard bent en je klanten hebben bij jou maar 40 miljard op jou bank staan en je hebt verder nog wel wat assets die bij langen na niet genoeg zijn om die 100 miljard dollar te rechtvaardigen dan ben je dus overgewaardeerd. Ervan uitgaande dat de bank de waarden van zijn aandeel nog niet heeft verworven. Het is wellicht allemaal wat complexer dan hier geschetst maar het komt er ongeveer wel zo op neer. Dus jongens stop maar met patserig liggen lullen over dit bedrijf neemt dat bedrijf over want door alleen naar de beurswaarden te kijken kom je er niet.
Noel schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:48:
[...]

Mogen we je ook uitlachen als er iets totaal anders uit de bus valt? :)
Hier nog z'n grapjas :+

Niks is z'n emotioneel gedreven bezigheid als de aandelenbeurs :( :) :'( :o :D :?

[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 26-05-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

AMD is vast wel meer waard dan zesmiljoen maar dan nog is het behoorlijk onlogisch... ATI was een stuk goedkoper (toch?) en daar hebben ze nu nog flinke schulden van. Tevens zou ik niet weten wat ze aanmoeten met nòg een GPU-tak. Twee concurrerende GPU's parallel in productie? :S

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

bwerg schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:28:
AMD is vast wel meer waard dan zesmiljoen maar dan nog is het behoorlijk onlogisch... ATI was een stuk goedkoper (toch?) en daar hebben ze nu nog flinke schulden van. Tevens zou ik niet weten wat ze aanmoeten met nòg een GPU-tak. Twee concurrerende GPU's parallel in productie? :S
Mag ik idd hopen dat ze meer als 6 miljoen waard zijn ja. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Xenomorphh schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:31:
[...]

Mag ik idd hopen dat ze meer als 6 miljoen waard zijn ja. }:O
Ik mag hopen dat je weet wat ik bedoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Albatron and Club 3D again sell Geforce Fermis

Return of the expelled ones

Club 3D as well as Albatron were taken off Nvidia’s partner list, at least in Europe, but now it seems that these partners are back.

XFX still doesn’t have any Fermi based products in its portfolio, probably due to the fact that Jensen and his minions are upset about XFX doing a such a good job in becoming ATI’s number two partner.

Club 3D has announced that they are planning to come back with Geforce GTX 480 and 470 cards, and once Nvidia has the 465, they should have it too. The other partner Albatron has Geforce GTX 480 and 470 but it is not clear if they have the licence to sell them in Europe at this time.

EVGA also has some internal issues and it is not doing well at European market these days which doesn’t leave user's many choices of Nvidia’s partners to buy a Geforce from.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
madmaxnl schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:35:
[...]
AMD is wel ondergewaardeerd want hun Assets zijn op dit moment gewoon z'n 10 miljard dollar waard terwijl het bedrijf op "de beurs", ja je leest het goed "de beurs" een waarde heeft van 6 miljard dollar.
Precies door mensen als jij is er een financiële crisis, alleen uit gaan van cijfertjes en niet verder kijken dan dat. De waarden van een bedrijf wordt bepaald door de waarden van een aandeel en het aantal aandelen, de waarden van een aandeel wordt bepaald door vraag en aanbod op de aandelen markt.
Nou nou nou, door mensen als mij? :P
Ik geef even een hele simpele reden waarom AMD met geen mogelijkheid NVIDIA kan overnemen en meteen ben ik iemand die alleen uit ga van cijfertjes? Feit is gewoon dat NVIDIA minstens 7 miljard waard is op dit moment (waarschijnlijk wat meer aangezien NVIDIA aandeelhouders wel meer willen zien dan de huidige marktprijs). Er is geen enkele manier waarop AMD een dergelijk bedrag kan ophoesten, ze zitten nog steeds 2.6 miljard in de schulden. Dat is niet alleen uitgaan van cijfertjes van mijn kant, dat is gewoon hoe de (aandelen)markt in elkaar zit.
En mijn opmerking over de "enterprise value" van AMD was alleen om even aan te geven hoe de verhoudingen zijn tussen NVIDIA en AMD, niet om te zeggen hoeveel AMD wel of niet waard zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Iedereen is blijkbaar al vergeten (of heeft het nooit hier op GoT of elders gelezen) dat AMD toentertijd vele miljarden had gereserveerd om een GPU-bedrijf over te nemen. Doel was om nVidia toen op te kopen, maar die wilden niet meewerken. Op zo'n moment heb je als bedrijf twee mogelijkheden. De eerste is het pogen van een vijandige overname, iets wat zelden wordt toegepast omdat het 'prooi' zichzelf en zijn aandeelhouders kan beschermen met wat een gifpil wordt genoemt. Feitenlijk is het een hele lading aandelen uitgeven aan goedgezinde aandeelhouders, zodat het bedrijf dat de overname probeert te bewerkstelligen geen meerderheid kan behalen. De reden dus ook waarom het zelden voor komt.
De andere optie is om naar een andere geschikte overnamekandidaat te zoeken. AMD vond ATI en de samensmelting werd een feit. Aan de ene kant kun je stellen dat ATI op een verkeerd moment gekocht werd, omdat de later uitgebrachte HD2k serie niet bracht wat men hoopte, maar aan de andere kant heeft het beide delen van het bedrijf tot innoveren gezet.

In ieder geval, AMD heeft nVidia niet meer nodig, ongeacht of mededinging er ooit goedkeuring voor zou geven (ver voorbij onwaarschijnlijk).

Nog even terugkomende op de prestaties van de GTX480M. Flops zeggen inderdaad lang niet alles, maar kunnen, met in achtneming van andere zaken die zeker niet onbelangrijk zijn, een redelijk idee geven van prestaties. Andere zaken die zeker niet onbelangrijk zijn, zijn dingen als TMU's en ROPs. Ook daarin is gesneden ten opzichte van de GTX470/480. Al met al zou het me in ieder geval niet verbazen als de prestaties aardig in lijn liggen met de Mobility HD5870. Waarom ik dat denk? In basis is de GTX480M een aangepaste GTX465, die een stukje sneller is dan de normale HD5770, als we naar wat benchmarks terugkijken. De aanpassingen zijn vooral een behoorlijk lagere clock, maar dubbel het aantal ROPs. De extra ROPs zullen de lage clocks wel op kunnen vangen, maar zullen geen wereldwonder veroorzaken.

Al met al krijg je een mobiele chip die evenveel verbruikt als twee Mobility HD5870's, voor gelijkende prestaties. Het idee om 2 GTX480M's in een laptop te plaatsen kan ik alleen maar beangstigend noemen. Hoe voor je in godsnaam 200Watt aan en af in zo'n kleine ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

madmaxnl schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:35:
[...]

Precies door mensen als jij is er een financiële crisis, alleen uit gaan van cijfertjes en niet verder kijken dan dat. De waarden van een bedrijf wordt bepaald door de waarden van een aandeel en het aantal aandelen, de waarden van een aandeel wordt bepaald door vraag en aanbod op de aandelen markt.[...]
AMD is niet ondergewaardeerd om 3 redenen.

1. Lange periode van verliezen achter de rug.
2. Achterstand op concurrent Intel, niet zeer zonnig toekomstbeeld.
3. Wat de activa waard is maakt geen hol uit. Dat speelt pas een rol bij liquidatie en de boekwaarde is vaak ver boven de waarde die het zal opleveren op de vrije markt.

AMD is gewoon niet zo interressant om te investeren. En je verhaal van aandelen klopt ook al niet. :F (Bedrijven kunnen elkaar overnemen door betaling met aandelen, dus ja beurswaarde zegt wel heel veel)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Bejit schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:59:
En je verhaal van aandelen klopt ook al niet. :F (Bedrijven kunnen elkaar overnemen door betaling met aandelen, dus ja beurswaarde zegt wel heel veel)
Dat is nu juist ook net het gevaar van aandelen. Het kan het inderdaad inzetten als 'betaalmiddel', maar aandelen zijn alles behalve waardevast. Wat nu geld kan over een week totaal omgedraaid zijn. Denk aan het debacle van World Online, waar iedereen bakken geld spendeerde om die geweldige aandelen te kopen. Laatst nog het geval Fortis, waar mensen geld wilden zien van de staat omdat die vertelde dat Fortis wel overeind blijft. De aandelen zakten desalniettemin in en weg is je geld.

Het speculeren van de laatste decennia is juist boven alles de reden waarom je heel goed moet kijken of een bedrijf echt waard is wat het aandeel pretendeerd dat het waard is. Die 1 miljard dollar die nVidia 'heeft' kan heel goed voor een groot deel zitten in de honderden miljoenen chips voorraad die uiteindelijk wel eens veel minder waard kan zijn dan dat ze nu gewaardeerd worden. Aan de huidige prijs van het aandeel NVDA zul je dat niet zo snel kunnen zien en aan het gebrek van transparante cijfers van nVidia ook niet. Je ziet het pas wanneer de boekhouders echt niets anders kunnen dan afwaarderen of andere noodgrepen plaatsen. Dan is het echter meestal al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn we er dan al over aan het praten vanaf half april dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso stijgt de waarde van een bedrijf altijd enorm door een overnamepoging, tenzij het al aan de afgrond staat. Als het AMD-pakket nu in totaal zes miljard waard is en morgen wordt bekend dat nVidia of Intel van plan is een overname te doen (los van wat de mededingingsautoriteiten daarvan vinden) dan is overmorgen AMD opeens aanzienlijk meer waard.

Maargoed, nVidia en Intel hebben AMD veel te hard nodig om continu gezeik met de mededingingsautoriteiten te voorkomen. Een relatief kleine maar niet té kleine concurrent is eigenlijk ideaal wat dat betreft.

Maargoed, hoewel vijandige overnames zeldzaam zijn zijn er tegenwoordig te veel hedgefunds en kortetermijninvesteerders. Die gaan alleen voor het geld op zeer korte termijn en niet voor een gezond bedrijf op lange termijn, waar aandelen traditioneel op gebaseerd waren. Daardoor worden soms hele fatsoenlijke bedrijven stukgemaakt terwijl management en personeel hulpeloos moet toekijken hoe hun harde werk door een paar snelle jongens ontmanteld en verraust wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:33:
Zijn we er dan al over aan het praten vanaf half april dan?
Ontdek de ironie in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:49:
Maargoed, nVidia en Intel hebben AMD veel te hard nodig om continu gezeik met de mededingingsautoriteiten te voorkomen. Een relatief kleine maar niet té kleine concurrent is eigenlijk ideaal wat dat betreft.
Op CPU gebied heeft AMD nog wel een redelijk lange weg te gaan om weer een beetje balans te brengen, al lijken ze aardig op weg. Op GPU-gebied daarentegen, is AMD hard op weg om weer groter te zijn dan nVidia. Gezien de laatste cijfers, waar het bij discrete laptop-GPUs 50-50 is en op de discrete desktopmarkt zijn ze ook hard op weg om weer naar (en wellicht over zelfs) de 50% te gaan zo aan het einde van het jaar. Ik denk niet dat nVidia erg blij zal zijn als de cijfers tonen dat AMD meer dan 50% van de discrete desktop-GPU markt zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:02:
Op CPU gebied heeft AMD nog wel een redelijk lange weg te gaan om weer een beetje balans te brengen, al lijken ze aardig op weg. Op GPU-gebied daarentegen, is AMD hard op weg om weer groter te zijn dan nVidia. Gezien de laatste cijfers, waar het bij discrete laptop-GPUs 50-50 is en op de discrete desktopmarkt zijn ze ook hard op weg om weer naar (en wellicht over zelfs) de 50% te gaan zo aan het einde van het jaar. Ik denk niet dat nVidia erg blij zal zijn als de cijfers tonen dat AMD meer dan 50% van de discrete desktop-GPU markt zal hebben.
Nee, maar je moet wel naar het totale plaatje blijven kijken. Die klasse GPU's met relatief veel performance is goed voor je reputatie, maar met de OEM's valt er écht te verdienen. Dat is natuurlijk wel een wisselwerking, maar voorlopig hoeft nVidia zich nog geen zorgen te maken. Maargoed, dan nog heb je bij bijvoobeeld Intel én nVidia veel meer resources om zich terug te vechten uit een moeilijke positie. Het is geen garantie, maar meerdere overlappende ontwikkelteams helpt wel flink.

Bovendien gaat die 50% volgens mij over het percentage van de nieuwe kaarten, niet over het totale marktaandeel. Dat scheelt ook nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Snoitkever schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:36:
[...]
Nou nou nou, door mensen als mij? :P
Sorry voor mijn dysforische opmerking 8)7 :+
Bejit schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:59:
[...]

AMD is gewoon niet zo interressant om te investeren. En je verhaal van aandelen klopt ook al niet. :F (Bedrijven kunnen elkaar overnemen door betaling met aandelen, dus ja beurswaarde zegt wel heel veel)
dahakon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:51:
De eerste is het pogen van een vijandige overname, iets wat zelden wordt toegepast omdat het 'prooi' zichzelf en zijn aandeelhouders kan beschermen met wat een gifpil wordt genoemd. Feitelijk is het een hele lading aandelen uitgeven aan goedgezinde aandeelhouders, zodat het bedrijf dat de overname probeert te bewerkstelligen geen meerderheid kan behalen. De reden dus ook waarom het zelden voor komt.
AMD is zelfs 1,8 miljard dollar waard geweest en toen hadden zelfs de fabrieken in Dresden nog en al een x bedrag betaald voor de aanleg voor een nieuwe fabriek in de staat New-York. Die fabrieken alleen al zijn meer dan 1,8 miljard dollar waard :X Trouwens voordat jullie denken dat ik ook maar een voorstander van een overnamen tussen nVidia, Intel en of AMD dat ben ik niet. Ook denk ik dat er geen overnamen zal plaats vinden op de korten termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

madmaxnl schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 00:31:
[...]

Sorry voor mijn dysforische opmerking 8)7 :+

[...]

[...]

AMD is zelfs 1,8 miljard dollar waard geweest en toen hadden zelfs de fabrieken in Dresden nog en al een x bedrag betaald voor de aanleg voor een nieuwe fabriek in de staat New-York. Die fabrieken alleen al zijn meer dan 1,8 miljard dollar waard :X Trouwens voordat jullie denken dat ik ook maar een voorstander van een overnamen tussen nVidia, Intel en of AMD dat ben ik niet. Ook denk ik dat er geen overnamen zal plaats vinden op de korten termijn.
Als AMD overgenomen wordt krijgen ze daar de fabrieken bij. Die hebben geen aparte waarde dat zit gewoon bij het bedrijf in. (overigens zijn die geen 1,8 miljard waard, misschien hebben ze zoveel gekost maar zoveel zijn ze niet waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat Ati niet de fout maakt om opeens met een enorme chip op de proppen te komen, daarmee zetten ze ook hun eigen winstmarges onder druk. Er zal vast wel meer oppervlak komen want je moet toch wat, maar ik denk dat ze ook veel tijd steken in optimalisaties. Ze hebben nou eenmaal het voordeel al een generatie ervaring te hebben op dit proces, dat zullen ze dan naar mijn idee ten gelde maken.
Wie zegt dat hij enorm is? Als die 50% meer shader heeft. Is hij nog steeds veel kleiner dan de GT300. Er komen inderdaad optimalisaties in. Hij krijgt volgens geruchten de HUB van de NI architectuur. Maar om het niet te groot en te lastig te maken houden ze de shaders van Evergreen.

Daarnaast is dit de 3e generatie op dit process. AMD heeft dit getest met de HD4770. Dat was de eerste generatie. En nu de hele HD5xxx serie.

Daarnaast was Cypress in de eerste instantie groter bedoelt maar dat was dan geen small die strategie. Toen hij bedacht is had AMD die strategie ook pas net en waren mensen intern onzeker of dat wel ging werken.

Dus het kan best dat SI wel weer zo'n grote krijgt. Hij is dan nog steeds een stuk kleiner dan de GT300. En Bij NI gaan ze weer naar een veel kleinere die door het gebruik van 28nm. Eigenlijk wilde ze ook geen grote core maar ze willen toch vooruit blijven gaan ondanks de missers van TSMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://www.techpowerup.co...orce_GTX_480_Amp_Edition/

Voor wie het interessant vindt. Review over de GTX480 AMP! En het is een mooie kaart. Stuk meer fps in de meeste games. Hogere clocks, Lagere temperaturen en minder stroom verbruik.. Mooie prestatie van Zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
wel vreemde resoluties gebruikt bij het benchen 1024x768 en 1280x1024 Niemand gamed met een dure kaart niet op zo'n resolutie. lager dan 1650x1080 zou ik niet gaan bij benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

ze nemen toch ook de hogere resoluties 1900x1200 en 2560x1600 mee dus ik zie daar geen probleem in.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

ArgantosNL schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:35:
wel vreemde resoluties gebruikt bij het benchen 1024x768 en 1280x1024 Niemand gamed met een dure kaart niet op zo'n resolutie. lager dan 1650x1080 zou ik niet gaan bij benchmarks.
offtopic:
Je bedoelt niemand gamed met zo'n dure kaart op zo'n resolutie, nu zeg je dat iedereen op zo'n resolutie gamed.(geloof ik O-) )

Ik denk trouwens dat er nog meer dan zat mensen op zo'n resolutie gamen. En er worden idd ook hogere resoluties getest. Ik kan het alleen maar aanmoedigen zo is het mooi uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superwashandje schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:43:
ze nemen toch ook de hogere resoluties 1900x1200 en 2560x1600 mee dus ik zie daar geen probleem in.
Zeker geen probleem, wel flink overbodig en veel werk als je het mij vraagt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Xenomorphh schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:35:
http://www.techpowerup.co...orce_GTX_480_Amp_Edition/

Voor wie het interessant vindt. Review over de GTX480 AMP! En het is een mooie kaart. Stuk meer fps in de meeste games. Hogere clocks, Lagere temperaturen en minder stroom verbruik.. Mooie prestatie van Zotac.
Echt een nette en uitgebreide review. Jammer alleen dat ze nog niet de nieuwere 256 drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:42:
[...]

Zeker geen probleem, wel flink overbodig en veel werk als je het mij vraagt... ;)
ach ja, hoe uitgebreider hoe beter toch? en volgens mij zijn er inderdaad nog best veel mensen die ook op lage resolutie gamen (1024x768 misschien minder maar 1280x1024 op een 17 of 19" scherm komt nog best veel voor denk ik) Dat zo'n kaart dan hele dikke overkill is is een ander verhaal maar elke videokaart word op al die instellingen getest bij techpowerup dus zo zijn de kleine ook met de grote te vergelijken wat naar mijn idee juist wel goed/leuk/fijn is

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

superwashandje schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:48:
[...]

ach ja, hoe uitgebreider hoe beter toch? en volgens mij zijn er inderdaad nog best veel mensen die ook op lage resolutie gamen (1024x768 misschien minder maar 1280x1024 op een 17 of 19" scherm komt nog best veel voor denk ik) Dat zo'n kaart dan hele dikke overkill is is een ander verhaal maar elke videokaart word op al die instellingen getest bij techpowerup dus zo zijn de kleine ook met de grote te vergelijken wat naar mijn idee juist wel goed/leuk/fijn is
Op zich denk ik niet dat er ook maar iemand met een 5870 of GTX480 op die resoluties gamed :P Maar wel leuk dat ze er de moeite voor hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

joah, weet ik niet als je soms mensen ziet in de bbg aanschaf topics of een eigen topic dan zoeken ze toch wel naar snelle kaarten; ook voor die resoluties.(vooral mensen die zich niet eerst helemaal inlezen/niet tweakers).

maar bij techpowerup hebben ze dus een standaard protocol dat gebruikt word bij het testen van alle videokaarten. ook bijvoorbeeld een 5450 (of een gt220 gezien dit het nvidia topic is) word op de lage maar ook de hele hoge resolutie wat dan juist wel handig is om kaarten te vergelijken (ook niet direct concurrerende kaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, snap wat je bedoeld. Het is toch wel leuk om te zien als je een GT220 kaartje hebt op een reso 1280x1024 wat alle verschillen zijn op je eigen reso i.v.t. de high-end kaarten en hoe jouw kaartje presteert op hogere reso's. Voor high-end kaarten slaat die reso niet echt ergens op, maar het maakt het wel super compleet. Ook de performance summery pert resolutie is top, zeer uitgebreid allemaal.
Tyranium schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:44:
[...]Echt een nette en uitgebreide review. Jammer alleen dat ze nog niet de nieuwere 256 drivers gebruiken.
Doen ze wel, de Beta '256 driver' heet 257.15, check de Nvidia site maar. Vraag me niet waarom ze het zo noemen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:23:
Daarnaast is dit de 3e generatie op dit process. AMD heeft dit getest met de HD4770. Dat was de eerste generatie. En nu de hele HD5xxx serie.
True, maar de HD4xxx zie ik altijd maar een beetje als een halve HD5xxx kaart :p Uiteindelijk heb je uiteraard wel gelijk, de 4770 was een fraaie vingeroefening met grotendeels de oude architectuur op een nieuw proces. Het is ook een vreemde eend in de bijt in de HD4xxx serie, met z'n lage nummering, relatief kleine bus maar wel meer power dan een 4830 en regelmatig zelfs 4850.

Het zijn leuke kaartjes, ik hoop er nog even mee te doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, maar die bus wordt ook gecompenseerd door de GDDR5. En het gebrek aan shaders door de klok. Volgens mij is de 4770 chip net als de GTX480. Er is geen rv740 uitgekomen met alle delen van de chip werkend. Dit is wel gek vind ik ;P Er zijn vast, vooral later, chips geweest waar gewoon alle shaders het deden. Toch hebben ze hiervan 160 uitgeschakeld en als 4770 verkocht. Even zien 64/80 = 0,8. 750/ 625 = 150/ 125 = 30/ 25 = 6/ 5 = 1,2. 0,8 * 1,2 < 1. Dus in theorie heeft hij wat minder rekenkracht, maar ik denk dat hogere klok iets beter schaalt dan hoger aantal shaders. Daarom zal hij soms de HD4850 nog wel voorbijgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschilt een beetje per spel, maar over het algemeen is het stuivertje wisselen met de 4850. Pas bij de hogere resoluties (> 1920x1200) ga je de smallere geheugenbus merken en is een stock 4850 vaak een paar frames sneller.

Daar komt echter nog wel bij dat de 4850 een relatief hete kaart is en de 4770 door het 40nm proces lekker overclockt. Daardoor heb ik het idee dat je een 4770 uiteindelijk verder kunt overclocken dan een 4850. Je schijnt een 4770 qua performance tot op 3% van een 4870 te kunnen krijgen.

Maargoed, dit gaat alweer veel te veel over Ati kaarten in het nVidia topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:47:
Volgens mij is de 4770 chip net als de GTX480. Er is geen rv740 uitgekomen met alle delen van de chip werkend. Dit is wel gek vind ik ;P Er zijn vast, vooral later, chips geweest waar gewoon alle shaders het deden.
Daar zit je dus fout. Je haalt de HD4830 en de HD4770 door elkaar. De laatste heeft daadwerkelijk 640 shaders zoals de kaart is uitgebracht. Dat is vervolgens ook gelijk de reden waarom de kaart zo 'zeldzaam' is, omdat er dus veel minder juist (lees: naar AMD's richtlijnen) werkende chips waren dan aanvankelijk werd aangenomen.

Het is de reden waarom HD5k goed yield en tegelijkertijd de reden waarom nVidia nog steeds zo aan het hannesen is met yields. Er gaan verhalen dat het met de GF104 de yieldproblemen nog altijd niet verdwenen zijn, wat niet geheel vreemd zou zijn, aangezien de Tapeout ergens in december plaats schijnt te hebben gevonden, voordat de A3 revisie van GF100 terug was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:10:
Daar zit je dus fout. Je haalt de HD4830 en de HD4770 door elkaar. De laatste heeft daadwerkelijk 640 shaders zoals de kaart is uitgebracht. Dat is vervolgens ook gelijk de reden waarom de kaart zo 'zeldzaam' is, omdat er dus veel minder juist (lees: naar AMD's richtlijnen) werkende chips waren dan aanvankelijk werd aangenomen.
Noem je een 4770 nou zeldzaam?

Ik denk dat als er werkelijk zoveel 'kapotte' 4770's waren geproduceerd dat ze wellicht misschien nog een tussenmodelletje hadden bedacht om die chips nog te kunnen gebruiken. Misschien heb ik het verkeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit klopt wel. Er is ook nog de 4730 geweest. Deze heb ik een keer in de computerwinkel zien liggen en ik wilde hem bijna kopen. Ik heb toen benchmarks online opgezocht. Toen afgezien van de koop. De 4770 is inderdaad ontworpen met 640 shaders en niet 800. Daar had dahakon gelijk in. Ik dacht dat de 4770 chip meer transistoren had dan een rv770. Dit is toch niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:30:
Ja dit klopt wel. Er is ook nog de 4730 geweest. Deze heb ik een keer in de computerwinkel zien liggen en ik wilde hem bijna kopen. Ik heb toen benchmarks online opgezocht. Toen afgezien van de koop. De 4770 is inderdaad ontworpen met 640 shaders en niet 800. Daar had dahakon gelijk in. Ik dacht dat de 4770 chip meer transistoren had dan een rv770. Dit is toch niet zo.
4730 = RV770
4770 = RV740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow :( Ik word wel met me neus op de feiten gedrukt vandaag zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
4750=RV740Pro (met 480 shaders).

Efin, ik gebruikte met opzet aanhalingstekens, met de bedoeling om aan te geven dat er dus eigenlijk veel meer hadden kunnen zijn, als de problemen met de via's en de fluctuerende transistors er niet waren geweest. Deze problemen met het 40nm proces zijn uiteindelijk grote struikelblokken om goed werkende chips te krijgen, een les die nVidia nu op een harde manier lijkt te moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een overzicht gesorteerd op shaders van alle AMD kaarten sinds de 2k serie:

40 shaders -> 785G (die heb ik)
80 shaders -> 5450
120 shaders -> 3670
320 shaders -> 4670
400 shaders -> 5670
480 shaders -> 4750
640 shaders -> 4770
720 shaders -> 5750 (die koop ik binnenkort, als ik morgen mijn tentamen haal dan trakteer ik mezelf op 1)
800 shaders -> 4870
1120 shaders -> 5830
1440 shaders -> 5850
1600 shaders -> 5870
3200 shaders -> 5970
800 shaders -> 4870

ze hebben zolangzamerhand elk tussenstapje wel gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
nVidia Nieuws topic :? zelfs in het ATI topic wordt dit niet gewaardeerd laat staan hier :+

[ Voor 61% gewijzigd door madmaxnl op 27-05-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Release the Hybrids ! Nvidia reconsiders ATI+NV PhysX setups ?
Users at NGOHQ Hybrid PhysX Mod 1.03 discussion have discovered awesome fact – with recent 257.15 GeForce/ION drivers combo ATI + NV PhysX setups are working without need to apply any modifications !
De vraag is : 'accidental mistake or permanent change, ticket to the bright future for Hybrid PhysX systems ?'
Ik hoop permanent change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:25:
- Release the Hybrids ! Nvidia reconsiders ATI+NV PhysX setups ?

[...]

De vraag is : 'accidental mistake or permanent change, ticket to the bright future for Hybrid PhysX systems ?'
Ik hoop permanent change.
Ga maar uit van een foutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:26:
[...]

Ga maar uit van een foutje ;)
Of ze zien eindelijk in dat dit de enige kans is om CUDA Physics te laten slagen? Als ze dit niet doen blijft het closed en nVidia only. En gaat OpenCL of DX Compute het in de toekomst vervangen.

En nu kunnen ze nog een extra nVidia kaartje verkopen aan mensen met een ATi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
Astennu schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:59:
En nu kunnen ze nog een extra nVidia kaartje verkopen aan mensen met een ATi kaart.
Niet bepaald het interessantste en grootste marktsegment om in te verkopen, me dunkt.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:03:
Niet bepaald het interessantste en grootste marktsegment om in te verkopen, me dunkt.
Maar je moet wat als je eigen kaarten niet lekker concurreren, toch? Zoals ik eerder al aangaf zou support door nVidia wel reden zijn om een PhysX kaartje erbij te prikken (al duurt het wel even voor ze mijn vertrouwen weer hebben) maar als dat actief geblokkeerd wordt blijf ik voorlopig volledig op Ati draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Geforce GTX 465 has 200W TDP

Een GTX 465 verbruikt nog altijd meer dan een 5870 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 28-05-2010 12:06 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als dat de eerste review is van de GTX465 vraag ik mij af wat die andere twee die ik heb gezien dan waren. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:20:
Als dat de eerste review is van de GTX465 vraag ik mij af wat die andere twee die ik heb gezien dan waren. :p
De tweede en de derde natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:46:
[...]

De tweede en de derde natuurlijk :p
En ik maar denken dat ik die vorige twee al een week of meer geleden had gelezen, maar ja dat kan niet want de 'echte' eerste is van vandaag. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier specifiek over de eerste 'ASUS' GTX465 mini-review :) En zover ik me herinner waren die vorige meer 'previews' en bovendien ook nog niet met de nieuwe 256 family driver getest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:15:
En ik maar denken dat ik die vorige twee al een week of meer geleden had gelezen, maar ja dat kan niet want de 'echte' eerste is van vandaag. :+
Tijd en sequentiële volgordes zijn voor mietjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De GTX465 blijkt op het Amerikaanse Newegg al beschikbaar te zijn. Dit zonder officiele launch, al dan niet met uitgebreide reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How Nvidia blacklists sites like Hardware Secrets

IT LOOKS LIKE the cracks are starting to spread at Nvidia PR, Hardware Secrets just joined the list of those honest enough to get banned by the company. The real question is how does Nvidia PR decide to blacklist a company? Since you asked, we dug up their internal memos on such things.

Hardware Secrets seems to have done the unthinkable and not bowed to Nvidia PR's requests to, lets not mince words, lie about their products, or at the very least, change things that they didn't like. Some may think just because Nvidia wanted to get stories before publication to editorially 'rightspeak' them, and Hardware Secrets refused, that they were banned. Not so, and that is reported from personal experience.
En dit is het artikel zelf van hardwaresecrets.com
http://www.hardwaresecret...with-Hardware-Secrets/174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Vraag me af doet ATI dit ook af en toe of heeft men dit gedaan in het verleden of is dit puur een NVIDIA aangelegenheid?
Vind het wel erg triest moet ik zeggen als men dit op deze manier doet.. bah bah
Vind het goed dat websites niet buigen voor een fabrikant

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee he. Walgelijk, gewoon walgelijk.

Opknopen, aan de schandpaal ermee.

Deze is dan wel weer mooi:
This Monday NVIDIA will announce GeForce GTX 465. Since I didn’t sign any NDA and since I am not getting any kind of support anyway, here are the basic specs: 352 processors, 44 texture units, 607 MHz core clock, 1,215 MHz shader clock and 802 MHz (2,206 MHz QDR) memory clock. The card will have 1 GB GDDR5 memory with a 256-bit interface.

[ Voor 72% gewijzigd door Jejking op 30-05-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Snap ook gewoon niet wat NVIDIA hier mee bereikt, behalve negatieve publiciteit?
Want het lijkt me meer schadelijk dit soort nieuws dan wat hardware secrets niet had belicht over hun kaart
Begrijp er echt weinig van wat dit nu voor goeds kan bereiken voor het bedrijf NVIDIA

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 30-05-2010 14:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor. Dit is zo dom. Charlie van SemiAccurate heeft allang gerapporteerd over dit soort praktijken van nVidia.. Maar toen keek er niemand naar om. Nu zegt een andere website hier iets over, en dan is het in 1x schande..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het is al eerder gebeurd, weet alleen niet meer precies met welke site. Dus dat klopt niet wat je daar zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was Kyle, de vorige keer. Het met renamen van de GTS250. Toen was hij iets te kritisch en heeft nVidia hem ook geschrapt.. Het klopt wel wat ik zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
NVIDIA heeft hier overigens wel een mega grote stand staan vlakbij Taipei 101. Zelfs van bovenuit zie je het NV groen er uit steken.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze spelen hun grootste troef dus weer uit... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jejking schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:29:
Het is al eerder gebeurd, weet alleen niet meer precies met welke site. Dus dat klopt niet wat je daar zegt.
Het is o.a ook bij Anand gebeurd. Alleen kun je beter niet met Anand fucken. 1 vd weinige sites samen met Hardocp waar je nog enigzins op een unbiased review kunt vertrouwen.

De werkwijze van nVidia is inderdaad meer dan walgelijk.

Maar wat het eigenlijk zegt is veel ernstiger:
Onze producten zijn niet first-grade en we zijn te bang om te vertrouwen op de kwaliteit van onze designers en producten om de competitie aan te gaan want dan verliezen we pas echt.
Ze hebben geen vertrouwen in hun eigen shizzle.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 30-05-2010 19:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:33:
Dit was Kyle, de vorige keer. Het met renamen van de GTS250. Toen was hij iets te kritisch en heeft nVidia hem ook geschrapt.. Het klopt wel wat ik zeg!
Never mind, ik had je post iets anders geïnterpreteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:35:
Maar wat het eigenlijk zegt is veel ernstiger:
Onze producten zijn niet first-grade en we zijn te bang om te vertrouwen op de kwaliteit van onze designers en producten om de competitie aan te gaan want dan verliezen we pas echt.
Ze hebben geen vertrouwen in hun eigen shizzle.
Precies de indruk die ik ook al krijg van het blokkeren van drivers van Ati (al lijkt dat met de laatste update al dan niet per ongeluk niet meer te gebeuren). In plaats van te vertrouwen op je eigen product ga je de concurrent een beetje lastig vallen en neem je je klanten niet serieus.

Misschien ben ik geen harde zakenman, maar ik vind dat een goed bedrijf concurreert op z'n eigen kracht en niet een ander opzettelijk probeert te beschadigen (iemand gewoon de markt uit concurreren is uiteraard gewoon geoorloofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Zo die GTX465 kan intressant worden..
There's something else I want to mention here. I'm not saying you should, by all means no. But we already informed you that the PCB, packaging and GPU on both the GTX 465 and 470 are 100% similar. We flashed a GTX 470 BIOS in one of the GTX 465 cards just to see if it would work, and it ran perfectly fine. Risky yes .. the extra disabled shader clusters could be damaged. But well let's just say, keep this little story in mind.
Bron: http://www.guru3d.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb er artikel van Charlie net ook gelezen. Al hoor ik hier al jaren dingen over. Toen vond ik het ook al schandalig. Nu weet je ook waar ze het op baseren. En dat is heel triest. BV Cat AI uit laten zetten om betere scores te halen. Dat verklaart een hoop ja waarom in de ene review nV ineens dik wint en de ATi kaarten onder de maat presteren in vergelijking met de betere review sites.

Die voorkeurs benshmarks wist i k ook al lager. FC2 is er zo een en Ugine de laatste tijd ook.

Daar naast heb je ook nog die nVidia Focus groep die allerlei bullshit loopt te vertellen. Het is gewoon een trieste manier van concurreren. Die eigenlijk verboden zou moeten zijn.

Je kunt dus hooguit bij Anandtech en HardOCP nog naar nVidia reviews kijken want bij anderen heb ik geen vertrouwen meer dat er eerlijk getest wordt.

Zie ook Techpowerup waar ze bij ATi elke keer als minpunt geen cuda support zetten. Gewoon om nVidia tevreden te houden. Erg jammer hoor. Alleen om deze rede al zou ik geen nVidia kaart meer willen. Ook al zijn ze beter dan de ATi kaarten. Momenteel mis je er toch niets aan.
Xenomorphh schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:26:
Zo die GTX465 kan intressant worden..

[...]

Bron: http://www.guru3d.com/
Weten ze wel zeker dat de shaders werken? Want het kunnen ook de hogere clocks zijn die een performance boost laten zien.

Je kunt het eigenlijk alleen goed testen als je ook een GTX470 hebt kun je alles naast elkaar zetten:

-GTX470 stock
-GTX465 stock
-GTX465 with GTX470 bios

Bij de 5850 waren de shaders gelaser cut. Je kreeg wel de hogere clocks maar extra/overige shaders bleven uitgeschakeld.

Mochten de shaders dan echt werken moet je ook weten of het ongedaangemaakt kan worden mochten er shaders kapot zijn en artifacts veroorzaken.
Ik heb het stukje van hardwaresecrets ook even gelezen. En het is toch triest dat je niet eens een kaart van hun hebt gekregen of support hebt gehad. En ze vervolgens wel commentaar gaan leveren op je review en eisen dat je het gaat veranderen. En daar na gewoon alle pogingen tot contact negeren. Echt te triest voor woorden.

[ Voor 41% gewijzigd door Astennu op 31-05-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Guru3D heeft zijn GTX465 review klaar. Zijn redelijk lovend over de kaart, wat ik iets te vind, kaart moet 50 euro duurder zijn dan de HD5830 dus dat is gewoon slecht, voor dat geld kun je een HD5850 kopen die beter presteert dan de GTX465.

GTX465 Review door Guru3D

MAAR! Het blijkt dat je een GTX465 kunt BIOS-flashen naar een GTX470 en dat de GTX465 heel goed overclockt, op stock V-core kon men 790MHz halen, vanaf 600Mhz stock... Hoewel ik me afvraag of dit niet een cherry-picked core en kaart door Nvidia voor reviews... Ze zijn laag en achterbaks genoeg om dat te doen namelijk :P

Ander nieuws, Anandtech meldt dat de PhysX functionaliteit in de Beta driver een bug is :( Jammer, had gehoopt dat ze bijdraaien met dat gedoe.

[ Voor 17% gewijzigd door Darkasantion op 31-05-2010 11:08 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Astennu schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:01:
Je kunt dus hooguit bij Anandtech en HardOCP nog naar nVidia reviews kijken want bij anderen heb ik geen vertrouwen meer dat er eerlijk getest wordt.
Tweakers.net? O-)

De focus group zal hier niet veel te zeggen hebben in ieder geval :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
CJ schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:36:
NVIDIA heeft hier overigens wel een mega grote stand staan vlakbij Taipei 101. Zelfs van bovenuit zie je het NV groen er uit steken.
Ik heb er niks van gezien, en toch redelijk lang naar beneden staan kijken :P

Wel heb ik op de Gigabyte booth een GTX 470 gezien met drie fans er op en de aanduiding Super Overclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Even een vraagje, heb sinds een paar dagen een Asus GTX 470, en het valt me op dat de tempratuur redelijk hoog is. Idle zo'n 75 graden (fan op auto). Is dit normaal?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Darkasantion schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:43:
Guru3D heeft zijn GTX465 review klaar. Zijn redelijk lovend over de kaart, wat ik iets te vind, kaart moet 50 euro duurder zijn dan de HD5830 dus dat is gewoon slecht, voor dat geld kun je een HD5850 kopen die beter presteert dan de GTX465.

GTX465 Review door Guru3D

MAAR! Het blijkt dat je een GTX465 kunt BIOS-flashen naar een GTX470 en dat de GTX465 heel goed overclockt, op stock V-core kon men 790MHz halen, vanaf 600Mhz stock... Hoewel ik me afvraag of dit niet een cherry-picked core en kaart door Nvidia voor reviews... Ze zijn laag en achterbaks genoeg om dat te doen namelijk :P

Ander nieuws, Anandtech meldt dat de PhysX functionaliteit in de Beta driver een bug is :( Jammer, had gehoopt dat ze bijdraaien met dat gedoe.
Guru3d is ook een beetje pro nV. zijn ze altijd al geweest.
bwerg schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:12:
[...]

Tweakers.net? O-)

De focus group zal hier niet veel te zeggen hebben in ieder geval :X
Tja. Tweakers.net reviews worden steeds beter. Maar zitten nog niet op een Anandtech/HardOCP niveau. En stel tweakers wordt wel onder druk gezet zullen wij dat niet snel horen.

[ Voor 56% gewijzigd door Astennu op 31-05-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Astennu schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:43:
Tja. Tweakers.net reviews worden steeds beter. Maar zitten nog niet op een Anandtech/HardOCP niveau. En stel tweakers wordt wel onder druk gezet zullen wij dat niet snel horen.
Nee, maar ik heb wel het gevoel dat ze zo objectief mogelijk proberen te zijn en naar tips van lezers luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Als het op reviews aan komt vind ik die van xbit-labs en firingsquad altijd heel professioneel en unbiased.

Hier is trouwens een super uitgebreide review van de GTX465 van xbit
http://www.xbitlabs.com/a...play/geforce-gtx-465.html

Mooi alle laatste drivers en ze geven ook exact aan welke instellingen ze in de drivers gebruiken voor beide.

[ Voor 18% gewijzigd door -AzErTy- op 31-05-2010 11:58 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-AzErTy- schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:56:
Als het op reviews aan komt vind ik die van xbit-labs en firingsquad altijd heel professioneel en unbiased.

Hier is trouwens een super uitgebreide review van de GTX465 van xbit
http://www.xbitlabs.com/a...play/geforce-gtx-465.html

Mooi alle laatste drivers en ze geven ook exact aan welke instellingen ze in de drivers gebruiken voor beide.
Xbit en computerbase maken ook altijd wel mooie reviews ja.

Edit:

Heb de review van xbit gelezen. En ik denk niet dat nVidia blij is met de conclusie. Ze hebben alleen wel gelijk. Hij is echt wat de HD5830 voor AMD is. Ik ben erg benieuwd hoe deze kaarten over 2 jaar presteren. Bij de X1900 zag je dat die echt future proof is en nu tot meer dan 100% sneller is dan zijn concurrent de 7900 GTX. Ben benieuwd of de GTX4xx serie dat ook zal zijn tov de HD5xxx serie. Ik vermoed dat dat in zware tesselation games wel eens het geval zou kunnen zijn (als in 50-70% sneller waar dat nu 15-20% is)

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 31-05-2010 13:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.