That's just ugly

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 71% gewijzigd door pino85 op 25-04-2010 11:34 ]
Liefhebber van Tweakers
Dude, wat een ongewoon zieke setup.... Dit draait niemand for real. Wel leuk en interessant om te zien wat de scaling is.Resinman schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:18:4-way SLI GeForce GTX 480 test
in de Furmark benchmark, die de videokaart echt 100% kan belasten, liep het stroomverbruik van het systeem op tot net geen 1500 watt!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Ik weet niet of dit cynisch bedeoeld wordt, maar het gaat mij uiteraard om het voorbeeld van de flexebiliteit en de performance van de nieuwe 8xTSAA en Crysis dx10 VH is daarin nog steeds een goede graadmeter.spNk schreef op zondag 25 april 2010 @ 02:00:
Idd, want crysis is echt een spel dat nog steeds veel gespeeld word, de singleplayer duurt zo lang dat nog niemand deze uitgespeeld heeft.
Niet op voorraad.
edward2 schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:48:
[...]
Ik weet niet of dit cynisch bedeoeld wordt, maar het gaat mij uiteraard om het voorbeeld van de flexebiliteit en de performance van de nieuwe 8xTSAA en Crysis dx10 VH is daarin nog steeds een goede graadmeter.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik geloof er niks van dat Crysis goed speelbaar is met zoveel AA. Zonder AA haalde ik Crysis Warhead met twee GTX 480's in SLI krap aan 30 frames per seconde, minimaal. Met zoveel AA zal dat gegarandeerd afnemen tot ruim onder de 30.edward2 schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:50:
Heb de super sampling mode in Crysis getest in dx10 met 8xAA en 8xTSAA en het IQ is ongekend en iig met GTX 480 SLI goed speelbaar.
Hier maken maar weinig reviewers notie van, maar dit is echt een ongelooflijk mooie ontwikkelingl
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 10:46 ]
De GF100 kaarten hadden echter ook rond dezelfde tijd als Cypress uit moeten komen. Ze hebben sinds die tijd wel chips in huis om mee te testen en optimaliseren. Dus tegen de tijd dat GF100 kaarten eindelijk beschikbaar kwamen, had nVidia dezelfde tijd om zijn drivers te optimaliseren a la Cat10.3. Daarbij wordt er vaak gesteld dat nVidia zijn drivers veel beter voor elkaar heeft, zowel ten tijde van de launch van een kaart alswel de launch van games.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:39:
En nee de drivers kunnen nog veel beter en dat zie je ook aan veel benchmakrs zoals vantage dat de drivers nog vere van optimaal zijn. Ati had de kaarten ook al bijna een half jaar uit en er kwamen ook nog performance drivers voor uit een paar weken geleden. Dus het kan nog pirma
Marc Rademaker schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:32:
[...]
Ik geloof er niks van dat Crysis goed speelbaar is met zoveel AA. Zonder AA haalde ik Crysis Warhead met twee GTX 480's in SLI krap aan 30 frames per seconde, minimaal. Met zoveel AA zal dat gegarandeerd afnemen tot ruim onder de 30.
[ Voor 14% gewijzigd door edward2 op 26-04-2010 12:07 ]
Niet op voorraad.
Verwijderd
Maar dat wil niet zeggen dat ze nu optimaal zijn. En vantage bewijst dit ook wel een beetje want de gtx280 scoord nog beter geloof ik, teminste wel in het begin.? En zoals wel vaker is gebeurd kunnen er dus altijd nog performance drivers komen. Ik sluit het zelf iig nog lang niet uit ook niet bij atidahakon schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:07:
[...]
De GF100 kaarten hadden echter ook rond dezelfde tijd als Cypress uit moeten komen. Ze hebben sinds die tijd wel chips in huis om mee te testen en optimaliseren. Dus tegen de tijd dat GF100 kaarten eindelijk beschikbaar kwamen, had nVidia dezelfde tijd om zijn drivers te optimaliseren a la Cat10.3. Daarbij wordt er vaak gesteld dat nVidia zijn drivers veel beter voor elkaar heeft, zowel ten tijde van de launch van een kaart alswel de launch van games.
Verwijderd
Crysis warhead 1920x1080 2x5870 geeft bij mij 60-70 fps met 4xAA aanedward2 schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:43:
[...]
![]()
Dan zit er toch echt iets niet goed bij je setup, want ik heb in Warhead bijna continu 60 fps in DX10 enthousiast 1920x1200 4xAA 16AF en in Crysis 40-60 fps (minimaal met V-sync) met VH en de extreme quality config 1.32 en met de POM +AF fix. Met 8xTSAA zakt de framerate nauwelijks, misschien dips naar 30-35 op de allerzwaarste gedeeltes, maar meestal 40-60 fps.
Wat heb je voor CPU erachter, de multi GPU load verdeling kost veel CPU power, zeker in Crysis heb ik gemerkt. (ik zit hier met een i7 940@3,66ghz)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus ik zou nog maar eens even kijken of je review systeem in optimale "gezondheid" is ipv vraagtekens te zetten bij bij mij resultaten.
De architectuur van nVidia hun videokaarten valt veel minder te winnen door driver optimalisaties dan bij ATi.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:34:
[...]
Maar dat wil niet zeggen dat ze nu optimaal zijn. En vantage bewijst dit ook wel een beetje want de gtx280 scoord nog beter geloof ik, teminste wel in het begin.? En zoals wel vaker is gebeurd kunnen er dus altijd nog performance drivers komen. Ik sluit het zelf iig nog lang niet uit ook niet bij ati
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Nvidia heeft anders ook nog zat dingen die ingeschakeld kunnen worden voor games.-The_Mask- schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:45:
[...]
De architectuur van nVidia hun videokaarten valt veel minder te winnen door driver optimalisaties dan bij ATi.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 14:16 ]
Nee, dat weet je niet.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:14:
Ik weet zeker dat nvidia nog voor de hrerfst met een perfornance hit driver gaat komen voor de nieuwe serie kaarten.
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
deze post is zo grappigVerwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:41:
Jah wel dat weet ik wel. We komen daar nog wel op trug als het zo ver is.
Na iedere lancering van een kaart zijn er nog performance drivers geweest
Ja ik herinder mij ook nog wel wat van een GTX260 met een 192 core's en oude driver tegenover een GTX260 met 216 core's en nieuwe drivers.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:47:
Ik heb ook het bewijs van eerder, na dat een nieuwe serie kaarten zijn gelanceerd zijn er later altijd nog wel performance drivers geweest dus ik weet zeker dat het binen nu en in de toekomst ook wel gebeurd bij nvidia.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Verwijderd
dat is geen bewijs.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:47:
Ik heb ook het bewijs van eerder, na dat een nieuwe serie kaarten zijn gelanceerd zijn er later altijd nog wel performance drivers geweest dus ik weet zeker dat het binen nu en in de toekomst ook wel gebeurd bij nvidia.
Of het nu voor 1 game is of een paar games het blijft een performance driver dan geloof ik?
Over dat intel verhaal. Niets nieuwslightdestroyer schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:05:
linkje naar het FP bericht van bij onze "buren"Hardware.info: nVidia GTX 460 krijgt 384 streamprocessors?
Ook onze eigen FP had nVidia nieuws.. echter heeft de juridische ruzie tussen Intel en nVidia al lang genoeg in onze TS gestaan om nog echt tot nieuw nieuws te vallen ..
Het enige wat je kan zeggen is dat het conflict nog steeds niet van de baan is, maar ik denk niet dat niemand dat ook zal verwachten tot na de uitspraak van justitie (en zelfs dan ..)Front Page: Nvidia: Intel hindert gebruik budgetgraphics
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nou moet ik zeggen dat de IGP's van arrendale me geheel niet tegenvallen.Astennu schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:27:
Intel IGP's zijn gewoon veel slechter.
Met hem.
Oftewel: kom met feiten of hou anders gewoon op. Iedereen vraagt je constant om keihard bewijs, Shooters, en je hebt er tot nu toe op dat gebied nul komma nop gebracht. Niemand zit nog langer te wachten op halfbakken redeneringen over performancedrivers die 'misschien ooit nog wel eens uit gaan komen'. Leuk als ze komen, daar niet van, maar zeg er alsjeblieft niks over tenzij je echt iets weet. Op deze manier is het gewoon another waste of bits 'n bytes, njet. Ik ga dan ook niet meer op je reageren totdat je eens fatsoenlijk onderbouwde tekst online zet.be·wijs het; o -wijzen 1 de gronden waarop een bewering rust 2 blijk, teken: een ~ van eerbied 3 schriftelijke of gedrukte verklaring: (Belg) ~ van goed gedrag en zeden, ~ van goed zedelijk gedrag document waarmee men kan aantonen nog nooit door een rechtbank te zijn veroordeeld; vglb Ned verklaring omtrent het gedrag
be·wij·zen -wees, h -wezen 1 de waarheid of juistheid aantonen van 2 betuigen, betonen: een dienst ~ 3 zich ~ zijn bekwaamheid tonen
Oh? Vertel?bwerg schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:01:
[...]
Nou moet ik zeggen dat de IGP's van arrendale me geheel niet tegenvallen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 27-04-2010 10:06 ]
Dat is een stap in de goede richting. Hij kan aardig mee komen mits de drivers het niet laten afweten. Maar de drivers zijn nog niet geweldig. Daarnaast komt AMD binnenkort met iets wat veel sneller is. Die Fusion CPU krijgt een IGP die 12x zo veel steamprocessors heeft als huidige moederbord IGP's dus 8x hogere performance is niet ondenkbaar. nVidia kan daar makkelijk iets tegen doen qua moederbord IGP's. Maar ik denk niet dat intel daar snel een goed antwoord op heeft.bwerg schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:01:
[...]
Nou moet ik zeggen dat de IGP's van arrendale me geheel niet tegenvallen.
Ik had het over 2560x1600, wat natuurlijk al een flink stuk zwaarder is dan 1920x1200. Verder haal ik minima aan, en jij laat alleen maar gemiddelden zien. Gemiddelden zeggen niks. Als je om de 5 seconden naar de 20fps zakt, en daarna weer vijf seconden 70fps haalt, zijn je gemiddelden dik in orde, maar speelt het toch kut.edward2 schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:43:
[...]
![]()
Dan zit er toch echt iets niet goed bij je setup, want ik heb in Warhead bijna continu 60 fps in DX10 enthousiast 1920x1200 4xAA 16AF en in Crysis 40-60 fps (minimaal met V-sync) met VH en de extreme quality config 1.32 en met de POM +AF fix. Met 8xTSAA zakt de framerate nauwelijks, misschien dips naar 30-35 op de allerzwaarste gedeeltes, maar meestal 40-60 fps.
Wat heb je voor CPU erachter, de multi GPU load verdeling kost veel CPU power, zeker in Crysis heb ik gemerkt. (ik zit hier met een i7 940@3,66ghz)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus ik zou nog maar eens even kijken of je review systeem in optimale "gezondheid" is ipv vraagtekens te zetten bij bij mij resultaten.
Dus jij gelooft niet dat ik in 1920x1200 speelbare framerates haal omdat jij op 2600x1600 30 fps hebtMarc Rademaker schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:04:
[...]
Ik had het over 2560x1600, wat natuurlijk al een flink stuk zwaarder is dan 1920x1200. Verder haal ik minima aan, en jij laat alleen maar gemiddelden zien. Gemiddelden zeggen niks. Als je om de 5 seconden naar de 20fps zakt, en daarna weer vijf seconden 70fps haalt, zijn je gemiddelden dik in orde, maar speelt het toch kut.
En mijn systeem niet op orde? Zie: reviews: Test: een game-pc met twee GTX480-kaarten
Met dat systeem is/was niks mis hoor ...
Niet op voorraad.
Excuses dat ik niet iedereens signature doorlees. Jij had het over speelbaar, en per ongeluk ben ik er van uitgegaan dat je op 2560x1600 gamede. Waarschijnlijk omdat ik automatisch dacht dat 2x GTX 480 voor 1920x1200 overkill is van jewelste...edward2 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:22:
[...]
Dus jij gelooft niet dat ik in 1920x1200 speelbare framerates haal omdat jij op 2600x1600 30 fps hebt![]()
Je begrijpt dat TSAA geen fullscene AA methode is zoals SSAA?
Dus ik snap zowieso je reactie op mijn post niet (toendertijd), aangezien dit dus irrelevant is, omdat ik game op 1920x1200 en daar ook mijn betoog over de speelbaarheid, incl. TSAAx8, op baseerde.
Ik haalde niet alleen gemiddeldes aan, ik gaf ook de minimum fps aan in zware senario's, en dat is namelijk ook de reden dat ik overgestapt ben op GTX 480 (min fps is veel beter met de GTX4xx niet alleen waar je met 1 GB uit je vidmem loopt), uiteraard ook andere games daarop getest.
Ik kijk veel verder dan een paar grafiekjes aagzien het mijn hobby is sinds het uitkomen van de eerste 3d kaart, dus min fps vs gem is een abc'tje.
Samengevat, nVidia heeft met de nieuwe TSAA gewoon een dik wapen in handen, die positief ontvangen en gewaardeerd wordt en wel degelijk speelbaar is waar het voorheen nooit forceerbaar was, in DX10 en 11.
Overigens zal je op 2500x1600 hier en daar zelfs met 1,5 GB vidmem uit je vidmem lopen en presteert de GTX480 op die res. relatief mager, IE een onevenredig verval.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ok, ja dat kan gebeuren, maar het stond dacht ik ook in mijn posting.Marc Rademaker schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:43:
[...]
Excuses dat ik niet iedereens signature doorlees. Jij had het over speelbaar, en per ongeluk ben ik er van uitgegaan dat je op 2560x1600 gamede. Waarschijnlijk omdat ik automatisch dacht dat 2x GTX 480 voor 1920x1200 overkill is van jewelste...
En de grafiekjes die je toont, tonen gemiddelden van 50-60fps. Met 4xAA (en dus niet 8xSGSSAA). De minima zullen verrekte dicht bij de 30-40 liggen. Met 8xSSGSSAA zal dat nog lager liggen.
Hoe dan ook, het is een mooie functie en zal vast en zeker in veel spellen bruikbaar zonder, die minder veeleisend zijn dan Crysis. Om het een DIK wapen te noemen, gaat mij wat ver ...
Niet op voorraad.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Uhmm. Zou best kunnen dat ze DP dan ook behoorlijk minder maken. En dus meer een kaart voor gamers maken. Maar dan is hij dus wel slechter in GPGPU en dat is iets wat volgens veel mensen hier toch een pluspunt van de GT300 is.Xenomorphh schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:57:
http://www.fudzilla.com/content/view/18608/1/
Nou fudzilla denkt een nieuwe 8800GT... Ben benieuwd.
Welke downsampling tool bedoel je Edward?edward2 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:11:
en gebruik ik waar geen AA te forceren is een downsampling tool.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Met 256 stream processors en een goede kloksnelheid kan ie best wel goed meekomen met een GTX 285 bijvoorbeeld. En die levert toch wel aardig goede prestaties allround. Het gat met de HD5850/5870 zal die nVidia GF104 echter niet dichtmaken, zeker niet in GPU gelimiteerde games.Noel schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:28:
8800GT was quasi high-end (kon mee met 2900/8800GTX), terwijl specsgewijs de GF104, als een halve Fermi, ergens onderin de mainstream terechtkomt.
Nogal dikke laag Fuad saus, als je het mij vraagt.
Goud is geen geld
Deze:Format-C schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:49:
[...]
Welke downsampling tool bedoel je Edward?
Ik wil dat ook wel eens proberen in een aantal games.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Het schrappen van het cache geheugen lijkt me iig een slim plan, voor de mid-stream markt is dit minder interessant aangezien het cache geheugen voornamelijk bijdraagt aan GPGPU zaken.Xenomorphh schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:57:
http://www.fudzilla.com/content/view/18608/1/
Nou fudzilla denkt een nieuwe 8800GT... Ben benieuwd.
Mmm, wat een geklooi.. Ik krijg het zo 1, 2 3 niet aan de praat. Unsigned drivers enzo...
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
nV heeft een (semiconductor)wereldwonder ontwikkeld, een gfx met geen:The new successor to Fermi is actually not completely based on a cut down Fermi architecture. The new GPUs, something that we know as GF104 and GF108, are based on a new architecture that has some Fermi basics, but doesn't have any cache. As you can imagine, the focus is on good tessellation support as well as on strong DirectX 11 performance. This is what Nvidia has been pushing for a while.
...
Niet op voorraad.
Had ik al gepost paar posts boven jeVerwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:58:
nog een fudjeComputex time for Fermi 2
[...]
nV heeft een (semiconductor)wereldwonder ontwikkeld, een gfx met geen:
- L1/L2 cache
- texture cache
- vertex cache
![]()
ff serieus volgens mij heeft hij niet door dat ze alleen de unified L2 cache en de cache ecc schrappen. Maar nieuw genoeg om het Fermi 2 te noemen is het zeker niet.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Verwijderd
Ja, me dunkt zeg! Lekker makkelijk om het zo te vergelijken...He also stressed that the GF100 series offered improved power consumption over performance compared to the GTX 285. Although consumption levels ended up somewhat higher than on the old 200 series, Drew believes that the performance boost justifies the extra juice needed to run Fermi cards.
Het zit dus diep bij Nvidia dat XFX ATi kaarten is gaan verkopen... En ja, je aandeel in de gehele markt is gestegen, echter is je product aanbod sterkt gedaaldA: I need to make two clarifications, one is that Nvidia's share of the graphics card market in the past six months has seen steady growth and did not drop.
Another one is that XFX is not a close partner of Nvidia and the company has a lot of partners such as Asustek Computer, Micro-Star International (MSI), Gigabyte Technology and Zotac that we are currently working closely with.
[ Voor 28% gewijzigd door Darkasantion op 28-04-2010 15:50 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Vreemd dat ze EVGA niet als close partner noemen..Darkasantion schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:42:Nvidia-officially-denies-sub-20-percent-fermi-yields
Samenvatting:
*Er komt (ooit) een 512 Shader versie van Fermi.
Seeing is believing.....
*De yields van Fermi zijn naar verwachting en boven de 20%.
Enkel zijn er maar een paar kaarten te krijgen op de markt....
*25Watt meer verbruik dan de GTX285 is niet erg als je 10% meer GTX285 prestatie krijgt.
1 jaar later![]()
*Er komen binnen nu een 6 maanden nog andere kaarten aan binnen de Geforce 400 serie.
GTX460 dus en iets anders?
Nvidia is dus weer bezig met een PR-actie zodat de domme en niet-wetende consument gelooft dat er niks aan de hand is met Fermi of Nvidia
[Edit:]
[...]
Het zit dus diep bij Nvidia dat XFX ATi kaarten is gaan verkopen... En ja, je aandeel in de gehele markt is gestegen, echter is je product aanbod sterkt gedaaldEoL van GTX285, GTX295 ect.....
Ik denk dat ze op grootte zijn afgegaan.... De grote drie (ASUS, Gigabyte, MSI) + Sapphire (in de vorm van Zotac). EVGA valt dan nogal in het niet bij deze vier.Xenomorphh schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:45:
[...]
Vreemd dat ze EVGA niet als close partner noemen..
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
In dat geval heeft AMD het perfect gedaan. Zuiniger dan de 4890 en toch veel sneller. Stomme marketing praatjes....Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:38:
Haha, opmerking van de heer Henry Drew van Nvidia;
[...]
Ja, me dunkt zeg! Lekker makkelijk om het zo te vergelijken...
bron; http://www.fudzilla.com/content/view/18622/34/
[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 28-04-2010 17:29 ]
GTX285 + 30% is ongeveer gelijk aan GTX470 prestaties... Dus ik denk dat je aan de onderkant moet kijken van je getallen... Daar zit dan waarschijnlijk ook nog eens een GTX460 tussen... en daaronder komt de GF104.Astennu schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:28:
[...]
In dat geval heeft AMD het perfect gedaan. Zuiniger dan de 4890 en toch veel sneller. Stomme marketing praatjes....
Die GF104 kan nog wel eens interessant worden. Ben benieuwd of die al de fermi II architectuur gebruikt. En wat voor een performance hij gaat bieden. Het zal wel GTX285 + 10-30% worden.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Van het originele interviewDarkasantion schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:42:
*De yields van Fermi zijn naar verwachting en boven de 20%.
De yields van het 40nm process zijn boven de 20% dus niet alleen van fermi.A: Nvidia does not comment on unannounced products; however, we have a chance to launch a graphics chip with 512 cores in the future.
TSMC's yields for its 40nm process has met our expectations and market rumors about the yields being
lower than 20% are completely untrue. We currently have everything under control.
Psss! GT300=Fermi!Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:37:
[...]
Van het originele interview
http://www.digitimes.com/news/a20100414PD217.html
[...]
De yields van het 40nm process zijn boven de 20% dus niet alleen van fermi.
Ik denk wel dat Fermi + heel de GT300 (rebrand) yields bij elkaar wel boven de 20% zijn.
Er zijn genoeg rebrands in de (GT)300 serie.
Niet GT en GF door elkaar halen natuurlijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Gloeiende! Stomme naamgeving en rebranding shit!-The_Mask- schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:37:
[...]
Niet GT en GF door elkaar halen natuurlijk.
Dat klopt al wil het afhankelijk van de applicatie nog wel eens variëren. Maar 30% zal te hoog uitvallen. Al zou het niet onmogelijk zijn als het echt een geupgrade architectuur is. Al ga ik uit van kleine tweaks.CJ schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:32:
[...]
GTX285 + 30% is ongeveer gelijk aan GTX470 prestaties... Dus ik denk dat je aan de onderkant moet kijken van je getallen... Daar zit dan waarschijnlijk ook nog eens een GTX460 tussen... en daaronder komt de GF104.
Wat is er aan de hand met Fermi of NVIDIA wat de gewone consument niet weet? Enlighten me.Darkasantion schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:42:
Nvidia is dus weer bezig met een PR-actie zodat de domme en niet-wetende consument gelooft dat er niks aan de hand is met Fermi of Nvidia
Dat Fermi te laat was, de beoogde target totaal niet gehaald heeft, en dat er geen 100.000 kaarten te krijgen zijn zoals Nvidia altijd heeft staan roepen? Maar ondertussen gaat de PR van Nvidia wel zo door alsof er niks aan de hand is, en dat er toch echt wel veel kaarten te krijgen zijn(hoge yields)... Ja er zijn veel kaarten te krijgen, als je voor ATi gaataval0ne schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:30:
[...]
Wat is er aan de hand met Fermi of NVIDIA wat de gewone consument niet weet? Enlighten me.
Verwijderd
Plus dat ze de concurrentie niet de baas kunnen op vrijwel ieder vlak, en dat het enige dat ze wél klaarspelen op puur machtsvertoon (lees: chipoppervlak) gebeurtDarkasantion schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:41:
Dat Fermi te laat was, de beoogde target totaal niet gehaald heeft, en dat er geen 100.000 kaarten te krijgen zijn zoals Nvidia altijd heeft staan roepen? Maar ondertussen gaat de PR van Nvidia wel zo door alsof er niks aan de hand is, en dat er toch echt wel veel kaarten te krijgen zijn(hoge yields)... Ja er zijn veel kaarten te krijgen, als je voor ATi gaat
waar heb je het dan overdominator schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:45:
Ik vind het nog goed meevallen met de beschikbaarheid. Goed, ze liggen niet op elke straathoek... Maar elke zichzelf respecterende shop kan ze meestal wel uit voorraad leveren.
Verwijderd
Vertel? Of mis ik iets?CJ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:39:
Er komt weer een andere Fermi kaart aan. GTX465.
Lijkt me sterk, hij zou dan ongeveer half zoveel shaders hebben als de GTX480 dus ik zie hem niet snel over de performance van de GTX285 heen gaan. Of de kloksnelheden moeten een flink stuk hoger liggen dan vij de GTX480 o.i.d.Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:33:
[...]
Maar, als ik naar de voorlopige specs kijk van die GTS450 (256 shaders, 256bit en 1gb DDR5 geheugen) zou die in theorie sneller moeten zijn als de GTX285 (ik gok zo'n 10%).
Verwijderd
GTX460 is gerenamed naar GTX465 volgens de meest recente geruchten. Eerste specs wijzen op 352 SPs met 256-bit memory MC en 1GB GDDR5.Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:33:
[...]
Vertel? Of mis ik iets?
Over de GF104 (dus bijv. de GTS450); Ik ben wel allemaal benieuwd hoe ze de kaarten gaan plaatsen in de markt. De GTX470 is maar zo'n 5-10% sneller als de 5850. Nvidia zegt dat de GTX460 het dan echt moet gaan opnemen tegen die kaart (ook qua prijs), al denk ik dus niet dat ie dat gaat redden met z'n (gespeculeerde) 386 shaders, dus ik denk eerder dat ie gaat vallen tussen de 5830 en 5850.
Dan zou daarna de GTS450 moeten komen die tussen de 5770 en de 5830 komt, die op zich al zeer dicht bij elkaar zitten.
Maar, als ik naar de voorlopige specs kijk van die GTS450 (256 shaders, 256bit en 1gb DDR5 geheugen) zou die in theorie sneller moeten zijn als de GTX285 (ik gok zo'n 10%). Het probleem is dan dat ie op de snelheid zit van bijna de 5850! Want de GTX285 is al zo'n 25% sneller als de 5770 en een goede 10% langzamer als de 5850. (ik basseer me ff hier op; http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5770/30.html)
En dan zou er ook nog een GTX465 komen? Ik zie niet in hoe ze dat allemaal moeten positioneren!
[ Voor 18% gewijzigd door Xenomorphh op 29-04-2010 13:09 ]
Verwijderd
Ok, die fiets...CJ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:39:
[...]
GTX460 is gerenamed naar GTX465 volgens de meest recente geruchten. Eerste specs wijzen op 352 SPs met 256-bit memory MC en 1GB GDDR5.
Volgens deze site ligt de performance op 5770 gebied: http://translate.google.c...00428645765.shtml&prev=_t
En de GF104 zou de GTX465 helemaal moeten verpletteren... wat dus straks weer leuk wordt met de naamgeving... GTS450.
Boeit dat de gewone consument? En als ik me niet vergis was de verkrijgbaarheid van de ATI kaarten ook niet geweldig, anders zou er hier op GoT geen topic over gestart zijn.Darkasantion schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:41:
[...]
Dat Fermi te laat was, de beoogde target totaal niet gehaald heeft, en dat er geen 100.000 kaarten te krijgen zijn zoals Nvidia altijd heeft staan roepen? Maar ondertussen gaat de PR van Nvidia wel zo door alsof er niks aan de hand is, en dat er toch echt wel veel kaarten te krijgen zijn(hoge yields)... Ja er zijn veel kaarten te krijgen, als je voor ATi gaat
[ Voor 12% gewijzigd door aval0ne op 29-04-2010 16:40 ]
Verwijderd
de gewone consument koopt meestal geen highend kaartaval0ne schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:39:
[...]
Boeit dat de gewone consument? En als ik me niet vergis was de verkrijgbaarheid van de ATI kaarten ook niet geweldig, anders zou er hier op GoT geen topic over gestart zijn.
Ja, dat boeit de consument! Nvidia kan nog zo geweldig lullen, als er gewoon GEEN kaarten zijn, of heel heel weinig, dan kun je als consument nog zo hard willen, maar dan heb je nog steeds geen WTFPWN GTX480aval0ne schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:39:
[...]
Boeit dat de gewone consument? En als ik me niet vergis was de verkrijgbaarheid van de ATI kaarten ook niet geweldig, anders zou er hier op GoT geen topic over gestart zijn.
Daar moet ik je even corrigeren... 6.000.000...Darkasantion schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:54:
[...]
Ja, dat boeit de consument! Nvidia kan nog zo geweldig lullen, als er gewoon GEEN kaarten zijn, of heel heel weinig, dan kun je als consument nog zo hard willen, maar dan heb je nog steeds geen WTFPWN GTX480...
ATi had wel veel kaarten, echter was en is de vraag gewoon heel groot, waardoor meteen alles weer op is. En ATi zit al al ruim over de 1.000.000 verkochte DX11-kaarten, en Nvidia heeft volgens mij net geen 10.000.... Dus wie heeft er nu weinig
? Toch Nvidia volgens mij, en dat wil je als consument wel weten, zodat je weet of je wel of geen kans hebt om die kaart te krijgen....
De GTX 470&480 zijn volgensmij redelijk makkelijk te krijgen. Maar mss zegt dat juist wel wat....Darkasantion schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:54:
[...]
Ja, dat boeit de consument! Nvidia kan nog zo geweldig lullen, als er gewoon GEEN kaarten zijn, of heel heel weinig, dan kun je als consument nog zo hard willen, maar dan heb je nog steeds geen WTFPWN GTX480...
ATi had wel veel kaarten, echter was en is de vraag gewoon heel groot, waardoor meteen alles weer op is. En ATi zit al al ruim over de 1.000.000 verkochte DX11-kaarten, en Nvidia heeft volgens mij net geen 10.000.... Dus wie heeft er nu weinig
? Toch Nvidia volgens mij, en dat wil je als consument wel weten, zodat je weet of je wel of geen kans hebt om die kaart te krijgen....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Yep. Het zegt zeker wat. Zeker als je weet dat de vraag naar HD5800 kaarten in ieder geval niet is afgenomen en zelfs is toegenomen sinds de lancering van Fermi.Help!!!! schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:05:
[...]
De GTX 470&480 zijn volgensmij redelijk makkelijk te krijgen. Maar mss zegt dat juist wel wat....
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 22:46 ]
Google eerste hint.dr_dreey schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:48:
Over OC gesproken, met rivatuner (laatste versie) heb ik geen mogelijkheid om clocks in te stellen van m'n 480gtx. Klopt dit of doe ik iets fout?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik heb het dan ook over de gf104, niet de 5830 van nv, de gtx 460tomcatha schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:26:
betwijfel of die gtx460 wel een goede meerwaarde word ten opzichte van je gtx260.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 01:10 ]
Verwijderd
Tuurlijk heeft hij wel meerwaarde, kij maar naar dx11. Als je het de meerwaarde vind dx11. Maar goedVerwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 01:02:
[...]
Ik heb het dan ook over de gf104, niet de 5830 van nv, de gtx 460
Maar die 460 zou idd niet veel meerwaarde bieden, dx11 en (nog) hoger verbruik
Die gtx 460 is gewoon een afgedankte fermi.. Dat geeft mij iig geen goed gevoel als je die in je PC hebt. die gf104 zou de nieuwe 8800GT moeten worden. Dat zegt volgens mij ook nogal wat. Maar om die nieuwe 8800GT te worden moeten ze wel veel van het gebruik afslopen en die herrie flink naar beneden halen. Maar ja eerst zien dan geloven.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 09:57:
[...]
Tuurlijk heeft hij wel meerwaarde, kij maar naar dx11. Als je het de meerwaarde vind dx11. Maar goed
als je een 4870 had gingen er ook veel menen voor een 5700 kaartje. Alleen moesten ze wel wat prestaties inleveren. Het is maar net ho je de meerwaade ziet
De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat ze veel teveel TMU's verliezen door al die clusters uit te schakelen (nog 40 over ofzo?). Anders zou een kaart met die specs een stuk sneller moeten zijn dan een GTX285 en al veel sneller dan een HD5770 natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:48:
[...]
Wat ik dan wel vreemd vind is dat een kaart met 352 shaders dan zeker 20% langzamer gaat worden als een GTX285 met 240 shaders aangzien de GTX285 zeker 20% sneller is als de 5770. Dan lijkt me de architectuur niet echt efficient omgaan met de potentiële rekenkracht.
anathema
Nieuwe 6800LE?Xenomorphh schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:08:
[...]
Die gtx 460 is gewoon een afgedankte fermi.. Dat geeft mij iig geen goed gevoel als je die in je PC hebt.
Yeah well. The Dude abides.
Toch is ze dit al vaak gelukt, dus het zou me niet verbazen. Het zal dan ook gewoon G80->G92 (vergelijkbaar) worden. En de 8800GTS G92 was toch wel heel erg koel overigens. Verder lukte het met de 5800 Ultra ook, het zou mij niet verbazen i.i.g. (en het zou het meteen een leuke kaart maken ook nog).Xenomorphh schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:08:
Maar om die nieuwe 8800GT te worden moeten ze wel veel van het gebruik afslopen en die herrie flink naar beneden halen. Maar ja eerst zien dan geloven.
[ Voor 14% gewijzigd door dr_dreey op 30-04-2010 14:45 ]
Was een die-shrink hè. Gaat nu niet lukken.Paprika schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:36:
[Het zal dan ook gewoon G80->G92 (vergelijkbaar) worden.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq