*off-topic* En het zou allen hier verbazen hoe goed da gamen op low end eigenlijk wel niet gaat, het verbaasd me keer op keer als ik een game opstart zonder mijn 9800gt te activeren hoe goed die 8200 het in feite nog wel doet (1680*1050 resolutie)
Nog veel mensen hebben gewoon een 19" staan op lagere resolutie en geloof me daarop zal gamen met een x800 kaart best wel meevallen zolang je maar een paar verouderde games neemt. Of je kan tevreden stellen om details op low te zetten bv.
Ik weet het, wss hebben sommige mensen hier wss bijna aan hartaanvaal enkel al bij de gedachte die sliders niet helemaal naar super-high-end te schuiven, maar er zijn velen die juist de sliders de andere richting duwen
En juist die mensen gaan eerder iets legaal kopen dan illegaal het binnen trekken via een torrent..
Ik zou zeggen nu weer on-topic, het zijn toch de bedrijven die beslissen en niet wij
Het valt me nog op dat niemand hier iets heeft laten vallen dat Apple nog steeds voor nVidia en zijn optimus technologie heeft gekozen ipv naar ATI te trekken. Weliswaar een
eigen apple versie van de Optimus technologie.
Voor de prijs van die pro-toestellen zijn die kaartjes weliswaar teleurstellend, maar bon het is duidelijk dat je geen 10uur batterij zult halen met een high end GPU, daarin moet elke laptopmaker consessies indoen.
Anyway blijkbaar heeft nVidia speciaal voor apple eindelijk nog eens een igp geproduceerd:
Aan de andere kant houdt dit in dat nVidia één van zijn laatste afnemers van chipsets voor cpu/gpu ziet verdwijnen
(Al de vorige apple pro-
laptopsmacbooks hadden nog een mobo met en nVidia chipset)
PS: Ook de 15" en 17" pro heeft een nVidia mobiele GPU gekregen (GeForce 330M).
Ik dacht dat ik een review gelezen had die stelde dat deze kaart in een macbook pro trager zou lopen dan standaard, maar zover ik het zie zit deze kaart wel nog binnen de flexibele specs die nVidia opgeeft (namelijk aan de traagste kant

)
En het is wss weeral gedaan om de batterij niet al te veel te belasten.
(bron:
Anandtech)
Let op in een macbook Pro 15" zit in de default configuratie maar 256Mb ram wat tegenwoordig niet al teveel meer is.
Nu het is wel hét bijvoorbeeld dat na het G80 debacle (kapot gaande GPU's) de soep toch minder heet wordt gegeten als ze werd opgediend. Al bij al is dit toch een grote slag bij nVidia daar apple toch al een serieuze verkoopsaandeel heeft bij laptops