[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Edmin schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:23:
Kleine correctie: effektiviteitsverbetering.

Efficiency kun je pas vergelijken las je de twee generaties tegenover elkaar zet in een formule waar je ook enegieverbruik en/of die-size in verwerkt.
Wel als je het over energieefficientie of het efficiente gebruik van oppervlakte hebt. Maar het gaat hier om de vergelijking van de efficientie van 2 verschillende GPU kernen in het uitvoeren van een bepaalde taak.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wikipedia: Efficiëntie en effectiviteit

Maar goed, tot zover de discussie over semantiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Astennu schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:52:
[...]
Het is gewoon een voordeel van met nVidia kaarten dat ze makkelijker te programmeren zijn (door hun 1D shaders)

Maar daarom moet je dit soort tests wel met een korreltje zout nemen. En het is helemaal afhankelijk van de software developers hoe goed de support voor bepaalde kaarten wordt. Net als met games moet je afhankelijk van die resultaten een keuze maken. Maar qua GPGPU staat nVidia momenteel wel op nr1 en dat is dan ook vooral te danken aan de marketing en programma's zoals tesla. ATi investeert daar nog te weinig in.
Niet zozeer marketing, alswel de scalar architectuur van Nvidia vs de afhankelijkheid die ATI heeft van het gebruik van gevectoriseerde code. Normale CPU code is vrij eenvoudig te porteren naar Nvidia, en het gebruik van loops die verschillende variabelen gebruiken met onderlinge afhankelijkheden heeft relatief weinig invloed op de snelheid. Om de ATI hardware efficient te gebruiken moet je veel algorithmes herschrijven om expliciet gebruik te maken van de mogelijkheid om meerdere instructies parallel uit te voeren op een blok data zonder afhankelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:15:
[...]

Misschien wel, maar dan is het toch alsnog mooi dat de GTX480 goed presteert met toekomstgerichte features. Niet iedereen doet elk jaar een upgrade. Misschien dat toekomstige games veel meer op tesselation steunen en minder op texture power etc.

Ik vind de GTX480 op zich teleurstellend voor dit moment, zeker met de prijzen die ik voorbij zie komen, maar met de toekomstgerichtheid lijkt het wel vrij goed te zitten. Das wel es anders geweest bij nvidia (zie X1900XT versus 7900GTX performance in huidige games).
Tja daar heb je gelijk in, maar mensen die vaker upgraden zijn imo toegewezen op ati's aanbod, dat is op korte termijn goedkoper, zeker als de zomer nieuwe kaarten brengt.

Ik vind ~600 euro te veel voor alleen een videokaart en die paar extra frames, ~300 euro is toch wel de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

En ja hoor Fudzilla is weer bezig ;)

http://www.fudzilla.com/content/view/18454/40/

Natuurlijk farcry 2 en metro 2033.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
krijg het gevoel dat het een pro Nv site is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met een schuine blik op het andere nieuws van de afgelopen tijd van Fudzilla, waarom verbaast dit me niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:21:

Ja, komt een beetje knullig over om net die twee games eruit te pikken...
Gelukkig waren ze bij de [sarcasme mode on]uiterst goed uitgewerkte[/sarcasme mode off] review van de GTX480 wel enigsinds kritisch, al overdreven ze de procentuele winst t.o.v. de 5870 wel behoorlijk.
- http://www.fudzilla.com/content/view/18242/40/1/8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Goede post, lightdestroyer _/-\o_
lightdestroyer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:34:
Idem voor games, het potentieel zit er maar niemand kan garanderen dat het ooit zal gebruikt worden. Elke ontwikkelaar van dx11 games had al een half jaar ATI hardware ter beschikking dus waarom plots je game optimaliseren naar hardware die nog steeds niet vrij te koop is aan "normale"/niet high-end prijzen..
De vertraging komt gewoon omdat mensen nog zo aan XP vast blijven klampen. Er zijn nogsteeds veel meer XP bakken dan Vista en 7 bij elkaar opgetelt. De beslissing om niet te veel aandacht aan DX11 te besteden is dan snel gemaakt.
Er komt natuurlijk een tijd dat XP dood is en zelfs ranzige onboard video chips prima met OpenCL kunnen helpen.
De markt is alleen wat traag. Trager dan nVidia lief is ieg. Hun nieuwe product is letterlijk te modern voor de massa (en een die-shrink te vroeg voor massaproductie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:14

SG

SG surft naar info hardewaren

Goeie post? D'r zit veel eigen persoonlijke mening in. Uiteraard is het kip ei probleem iets wat onvermijdelijk is. Maar de migratie rate is juist goed voor DX11 en win7 + bestaande vista aandeel. Dus kip met zijn ei zijn lekke rop gang.
Mijn mening. AMD bied al een full range aan. Dit doet het aan zwellen van de DX11 target juist goed. Zijn al miljoenen van verkocht waarvan een deel toch al aan Vista of Win7 zit. Tov de massa is dit uiteraard nog klein. Maar toch al interresant genoeg. Voor competerende Gamedev's om zich tov van andere games door gebruik te maken van die nieuwe features zich beter te onderscheiden. Dev's willen zich graag onderschieden tov de rest met top GFX. Dus d'r is een tresshold wanneer dev overgaan tot optionele support voor nextgen API.
Het is niet meer wachten op die eerste schaap over de dam. Dat is al lang gebeurd. Het is grof gezien zoiets als 1: 10. Zeg maar de meeste triple A dev's, die zijn sneller geneigd nieuwe tech optioneel te ondersteunen vs de kloontjes die eerder puur voor mainstream support gaan.

Met m'n DX11 game bak speel ik al 3 DX11 ondersteunende titels. Dat houd in er zijn al 3 titels die ik leuk vind uit de beschikbare titles.

Nu is het zo dat DX10 en DX11 ook vooral het code path veel schoner en efficenter is.
Dus die DX9 device cap fiasco code path met LPLP calls dropt men liever gisteren al.
Nu is het dus ook al zo dat de eerste devs die DX9 droppen, ook al opduiken. Op dat gebied de eerste schaap. Just Cause 2.

D'r zal altijd een balans blijven tussen dev's die zich op mainstream richten en devs die hoge ogen willen gooien met de nieuwste features van af een bepaald omslag punt wanneer er iets aan target markt is.

EDIT reactie op ergens hier onder.
De meeste DX11 titels zijn Crossplatform en dus ook op consoles. Big titles hebben de funding om eens flink native te porten en er iets PC specifieks van te maken. Want GFX opschroeven beinvloed gameplay marginaal. Dus kunnen ze zich uit leven. En daarmee de potentie om te onderschijden van de rest. Is het een bighit en een must have dan kunnen top games juist upgraden zwaar stimuleren.
Die flash web gamers op officebakken dat zeer grote PC mark aandeel daar rchten deze bighit totaal niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door SG op 15-04-2010 19:02 . Reden: Wat Polish, ractie op hier ergens onder. ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
en dat is een goede keuze geweest. De game draai goed op mijn bak settings op very high geen AA of AF maar ziet er nogsteeds geweldig uit. met vSync zit ik op 60 FPS zonder gramedrops.

tijd dat meer devs naar deze manier van werken overstappen.

BTW op steam heeft nu 38.6% ongeveer nog XP dus DX10 moet geen echt probleem meer zijn.
veel gamers en ITers zitten thuis nu al met vista of win7.

zal nog een paar jaar duren voordat je in de zakelijke wereld win7 veel gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
SG schreef op donderdag 15 april 2010 @ 07:54:
Goeie post? D'r zit veel eigen persoonlijke mening in.
Ga ik alles behalve ontkennen >:)
SG schreef op donderdag 15 april 2010 @ 07:54:
D'r zal altijd een balans blijven tussen dev's die zich op mainstream richten en devs die hoge ogen willen gooien met de nieuwste features van af een bepaald omslag punt wanneer er iets aan target markt is.
Mainstream én multiplatform, onderschat dat niet. Momenteel worden consoles meer en meer een belangrijke afzetmarkt die vele ontwikkelaars niet willen missen. En ja als je voor console een game schrijft zal het dus uit nature een geoptimaliseerde dx9 game zijn.
Pas als ze veel moeite willen doen komt er een extra dx10(.1) of dx11 path bij. Veel kosten waarop ze dan maar kunnen hopen dat het zich terugbetaald..
En dit in tijden dat het ontwikkelen van games steeds meer in grote/ door management geleide bedrijven gedaan wordt. Geloof me maar dat ik hier uit ervaring neerschrijf, een schoner efficientere code zegt een manager niets als hij hiervoor meer geld moet uitgeven :'(
ArgantosNL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:10:
BTW op steam heeft nu 38.6% ongeveer nog XP dus DX10 moet geen echt probleem meer zijn.
veel gamers en ITers zitten thuis nu al met vista of win7.
Eigenlijk zou ik liever cijfers zien van dx10+ compatibiliteit; dus zowel een Vista of Windows7 OS als een dx10+ grafische kaart.
Wij denken hier allemaal dat tegenwoordig iedereen een recente kaart heeft, maar er zijn enorm veel mensen die nog met een intel igp rondlopen of de ati 1xxx reeks of de nVidia 7xxx reeks. Ok die kaarten worden onderhand wel vervangen maar ze blijven gebruikt worden. Waarom ook niet, die kaarten stoppen echt niet met werken als ik er windows7 op installeer :P

Maar ik ben het wel volledig mee eens dat een spel die zich naar high-end grafics richt en dit als verkoopspunt aanhaalt zich echt wel op dx9 kan droppen en toch succesvol zijn. Genoeg dx9 games voor de mensen met een verouderde pc ;)

On topic maar weer:

Guru3D: NVIDIA System Tools 6.06 out for grabs

Nooit veel gebruikt maar je weet maar nooit als iemand direct zijn nieuwe GTX4x0 kaart wil overklokken ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:21:

Toch wel een mooie verbetering in fc 2en metro kan beter, maar dat zal nog wel komen met drivers want
hier valt nog genoeg bij goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik hoop toch zeker dat het driverteam geen enkele aandacht schenkt aan fc2 performance, maar ik vrees dat dat toch gebeurt. Niemand speelt nog fc2, maar het wordt nog wel gebruikt in benches. Dat is leuk voor de reviewscore, maar ruk voor de consument.

[ Voor 0% gewijzigd door Edmin op 15-04-2010 10:11 . Reden: WTF d/t fout. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:35:
[...]

Toch wel een mooie verbetering in fc 2en metro kan beter, maar dat zal nog wel komen met drivers want
hier valt nog genoeg bij goed te maken.
ik zou niet te veel verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

AfterBurner 1.6.0 Beta 4

Nu ook met GTX480 overvolt functie! Wie durft het aan :P ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zou daar echt alleen maar over nadenken als je:

- doof bent/wilt worden van een fan op 100%.
- een watergekoelde GTX400-derivaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Darkasantion schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:24:

AfterBurner 1.6.0 Beta 4

Nu ook met GTX480 overvolt functie! Wie durft het aan :P ?
Je kan ook proberen te under-volten :D
Ik geloof dat ze de voltage standaard hoger hebben gezet dan initieel gepland? Zodoende als je een goede core hebt kan je mss er een stukje afdoen met de nodige positieve gevolgen naar stroomgebruik en hitte toe.
Als ik zie dat men gemakkelijk een serieus stukje kan overklokken zonder de standaard voltages aan te raken wil dat toch zeggen dat die review exemplaren nogal wat reserve ruimte hebben.
Hetzelfde een beetje als bij mobiele cpu's .. daar valt ook veel van af te halen door zelf je eigen voltage profiel te maken.

Anyway ik vraag me eigenlijk af of de beperking van de voltage range ook nu weer kan afzetten door effen in een .ini bestandje te prutsen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De voltages moesten juist hoog blijven om die delen van de chip aan de gang te houden. Ik denk dus niet dat je hier heel erg veel winst kan pakken, of je moet de clocks drastisch omlaag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik denk dat er wel wat valt te halen, GF100 GPU's zullen waarschijnlijk veel minderen bij zitten, dus dat betekend dat ze meer voltage nodig hebben om stabiel te werken. Dus als je een betere GF100 hebt moet er wel wat te halen zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:43:
Ik denk dat er wel wat valt te halen, GF100 GPU's zullen waarschijnlijk veel minderen bij zitten, dus dat betekend dat ze meer voltage nodig hebben om stabiel te werken. Dus als je een betere GF100 hebt moet er wel wat te halen zijn.
ALS je al een GF100 kunt krijgen :+ ;)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
lightdestroyer schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:27:Eigenlijk zou ik liever cijfers zien van dx10+ compatibiliteit; dus zowel een Vista of Windows7 OS als een dx10+ grafische kaart.
Wij denken hier allemaal dat tegenwoordig iedereen een recente kaart heeft, maar er zijn enorm veel mensen die nog met een intel igp rondlopen of de ati 1xxx reeks of de nVidia 7xxx reeks. Ok die kaarten worden onderhand wel vervangen maar ze blijven gebruikt worden. Waarom ook niet, die kaarten stoppen echt niet met werken als ik er windows7 op installeer :P
heb even gekeken 56.47% is klaar voor DX10
en zelfs 21.55% heeft een DX10 kaart maar enkel XP
dat is in totaal de 78%

dat is toch behoorlijk.
BTW een groot deel van de non-DX10+ is onboard intel of fossielen van ati 9xxx en NV 6xxx modellen zullen niet lang meer leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:43:
Ik denk zelfs dat er redelijk wat GF100s zijn die goed overklokken. De uiteindelijke kloksnelheid van de release versies is met name ingegeven door TDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
ArgantosNL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:10:
[...]

dat is in totaal de 78%

dat is toch behoorlijk.
BTW een groot deel van de non-DX10+ is onboard intel of fossielen van ati 9xxx en NV 6xxx modellen zullen niet lang meer leven.
En dat heb je gecontroleerd op? Valve site zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Onder het motto: "tweede keer goede keer"

nVidia had al sinds gisteren (sorry had ik dus niet gezien) een nieuwe driver uit:

Meuktracker: Nvidia GeForce/Ion 197.45 WHQL

Voor de meeste gamers wellicht niet interressant, maar voor mensen die veel video kijken een dikke aanrader, namelijk vooral de video playback zou weer in orde moeten zijn
• Fixes a video playback issue in Media Player Classic.
Hierdoor zouden alle problemen opgelost moeten zijn die een tijdje geleden werden gemeld (toen was het simpelste voor je gpu een ietsje oudere driver te nemen ;p)
Dus nu kan ik ipv naar oudere drivers linken gewoon zeggen dat ze de laatste WHQL moeten nemen ;P

Deze driver zou ook worden aan te raden voor als je hardwarematige GPU acc. gebruikt bij andere applicaties maar daarover heb ikzelf geen enkele ervaring..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

NVIDIA GeForce GTX 480 Overclocking with Voltage Adjustment

As for the final overclock and how it compares to the reference one; 841MHz on the core which is way up from the stock 701MHz. The Shader clock has of course increased; that's gone from 1401MHz to 1682MHz. While the memory might not get any love from the voltage adjustment we did manage to increase that from 3696MHz QDR to a very yummy 4200MHz QDR.

[ Voor 15% gewijzigd door Resinman op 16-04-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Resinman schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:17:

NVIDIA GeForce GTX 480 Overclocking with Voltage Adjustment

As for the final overclock and how it compares to the reference one; 841MHz on the core which is way up from the stock 701MHz. The Shader clock has of course increased; that's gone from 1401MHz to 1682MHz. While the memory might not get any love from the voltage adjustment we did manage to increase that from 3696MHz QDR to a very yummy 4200MHz QDR.
Valt tegen, zonder spanning is 825Mhz haalbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
spNk schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:16:
[...]

En dat heb je gecontroleerd op? Valve site zeker?
jup (stukje boven die post had ik dat er bij gezet), ik weet niet waar je anders die cijfers vandaan zou kunnen halen. En op steam zitten veel gamers dus kun je inschatten dat werkelijke cijfers er niet extreem veel van af wijken. ik denk dat op steam een groter percentage zit dan dat er gemiddeld met statistiek wordt bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:32:
[...]

jup (stukje boven die post had ik dat er bij gezet), ik weet niet waar je anders die cijfers vandaan zou kunnen halen. En op steam zitten veel gamers dus kun je inschatten dat werkelijke cijfers er niet extreem veel van af wijken. ik denk dat op steam een groter percentage zit dan dat er gemiddeld met statistiek wordt bekeken.
dat is ook het nadeel, het zijn alleen gamers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Marc Rademaker schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:21:
[...]

Valt tegen, zonder spanningzonder extra spanning is 825Mhz haalbaar ...
Je weet wat je zegt he? Zonder spanning :+
ArgantosNL schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:32:
[...]

Kuch, zakelijk, OEMs, professionele gebruikers/studio's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Laatst online: 09-07 22:10
Jejking schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:19:
[...]

Je weet wat je zegt he? Zonder spanning :+

[...]

Kuch, zakelijk, OEMs, professionele gebruikers/studio's ;)
Wat boeit nu een gamedevelloper een markt die niet gamed (oma en opa pc's, of zelfs mama en papa pc's, er zijn zat gezinnen die nooit een spel zullen spelen), of niet kan gamen (zakelijk pc's op de werkvloer). Voor hen mogen die tot in de oneindigheid met IGP's van Intel met directX 9 gebruiken. Er zal toch nooit of te nimmer een game op gespeeld worden.

De aantallen van steam zijn juist een goede indeling van de games spelende markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

penetreerbeer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:50:
[...]

Wat boeit nu een gamedevelloper een markt die niet gamed (oma en opa pc's, of zelfs mama en papa pc's, er zijn zat gezinnen die nooit een spel zullen spelen), of niet kan gamen (zakelijk pc's op de werkvloer). Voor hen mogen die tot in de oneindigheid met IGP's van Intel met directX 9 gebruiken. Er zal toch nooit of te nimmer een game op gespeeld worden.

De aantallen van steam zijn juist een goede indeling van de games spelende markt.
Ja maar ho even... Die 1e quote gaat het erom dat de markt er klaar voor is.

dat is in totaal de 78%

dat is toch behoorlijk.

Dus daar vallen PC's voor oma's ook onder. Deze hebben geen steam waarschijnlijk dus het totaal van 78% is niet echt redelijk. Ik denk dat als je alle pc's in de wereld zou vergelijken dat het bij 40% wel op houd.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met Xenomorphh: Steam is niet de heilige graal en representatief voor de hele graka-markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
8)7 het gaat hier over of de GAME markt klaar was voor DX10 niet de helemarkt.
dus oma's(meeste dan :P) en zakelijk tellen we nu dus even niet mee.

Lezen AUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

ArgantosNL schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:03:
8)7 het gaat hier over of de GAME markt klaar was voor DX10 niet de helemarkt.
dus oma's(meeste dan :P) en zakelijk tellen we nu dus even niet mee.

Lezen AUB
Wie zegt dat een Oma pc niet toehoort tot de game markt? Niet iedereen gamed via steam. Ik gebruik steam namelijk ook alleen voor MW2 en BC2. Wie weet zit er wel een klein zoon bij oma te gamen, lekker singleplayer spelletjes te spelen zonder steam. Dus nee Steam is gewoon geen eerlijke bron voor de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad. Op lowend-kaarten wordt meer gegamed dan menigeen lief is. Simpele X300/X1300/HD2400's, de onderkant van de grakamarkt. Great. De oma-pc'tjes zitten er nog steeds vol mee. Worden die meegenomen bij Valve? Nope. Dus is Valve op dat punt alleen al niet representatief voor de gamemarkt. Je kan zeggen wat je wilt, het is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
*off-topic* En het zou allen hier verbazen hoe goed da gamen op low end eigenlijk wel niet gaat, het verbaasd me keer op keer als ik een game opstart zonder mijn 9800gt te activeren hoe goed die 8200 het in feite nog wel doet (1680*1050 resolutie)
Nog veel mensen hebben gewoon een 19" staan op lagere resolutie en geloof me daarop zal gamen met een x800 kaart best wel meevallen zolang je maar een paar verouderde games neemt. Of je kan tevreden stellen om details op low te zetten bv. Ik weet het, wss hebben sommige mensen hier wss bijna aan hartaanvaal enkel al bij de gedachte die sliders niet helemaal naar super-high-end te schuiven, maar er zijn velen die juist de sliders de andere richting duwen
En juist die mensen gaan eerder iets legaal kopen dan illegaal het binnen trekken via een torrent..

Ik zou zeggen nu weer on-topic, het zijn toch de bedrijven die beslissen en niet wij :z

Het valt me nog op dat niemand hier iets heeft laten vallen dat Apple nog steeds voor nVidia en zijn optimus technologie heeft gekozen ipv naar ATI te trekken. Weliswaar een eigen apple versie van de Optimus technologie.

Voor de prijs van die pro-toestellen zijn die kaartjes weliswaar teleurstellend, maar bon het is duidelijk dat je geen 10uur batterij zult halen met een high end GPU, daarin moet elke laptopmaker consessies indoen.

Anyway blijkbaar heeft nVidia speciaal voor apple eindelijk nog eens een igp geproduceerd:

Tweaktown: NVIDIA provides Apple with its own IGP for MacBook Pro 13-inch

Aan de andere kant houdt dit in dat nVidia één van zijn laatste afnemers van chipsets voor cpu/gpu ziet verdwijnen
(Al de vorige apple pro-laptopsmacbooks hadden nog een mobo met en nVidia chipset)
PS: Ook de 15" en 17" pro heeft een nVidia mobiele GPU gekregen (GeForce 330M).
Ik dacht dat ik een review gelezen had die stelde dat deze kaart in een macbook pro trager zou lopen dan standaard, maar zover ik het zie zit deze kaart wel nog binnen de flexibele specs die nVidia opgeeft (namelijk aan de traagste kant :p)
En het is wss weeral gedaan om de batterij niet al te veel te belasten.
(bron:Anandtech)
Let op in een macbook Pro 15" zit in de default configuratie maar 256Mb ram wat tegenwoordig niet al teveel meer is.

Nu het is wel hét bijvoorbeeld dat na het G80 debacle (kapot gaande GPU's) de soep toch minder heet wordt gegeten als ze werd opgediend. Al bij al is dit toch een grote slag bij nVidia daar apple toch al een serieuze verkoopsaandeel heeft bij laptops

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

lightdestroyer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:07:

.......
Nu het is wel hét bijvoorbeeld dat na het G80 debacle (kapot gaande GPU's) de soep toch minder heet wordt gegeten als ze werd opgediend. Al bij al is dit toch een grote slag bij nVidia daar apple toch al een serieuze verkoopsaandeel heeft bij laptops
Ach die Apple dudes zijn zo blij met zichzelf dat ze de windows wereld heus niet volgen :P
Maar ff serieus, het is idd een mooie win voor nvidia. Het lijkt me wel voor de hand liggen dat Apple een mooie clause heeft ingebouwd, juist nav het G80 debacle, waardoor nVidia liable zal zijn voor dergelijke issues.... En anders zijn ze niet zo slim O-)

[ Voor 63% gewijzigd door Help!!!! op 16-04-2010 17:54 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

NVIDIA GeForce GTX 470 SLI Review

HC test deze setup onder AvP, BC2, Dirt2, FC2, Metro2033 en Unigine. Ze zijn behoorlijk positief over een single GTX470, maar SLi is een iets ander verhaal, ondanks dat ze wel sneller zijn dan twee 5850's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
We zijn nu bijna een maand verder sinds de release van de GTX4xx serie. Zijn er hier al mensen die zo'n kaart hebben? Want ik krijg het idee dat er in NL nog geen kaarten uitgeleverd zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
NL was juist als eerste met de release. (voor de verandering) Check het levertijden topic, daar zitten er wat die al een paar kaarten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zie het. De kaarten waren 3 weken na release pas te krijgen. En het zijn er maar heel weinig. Maar goed dat was voorspeld (ook al zij nVidia dat ze goede beschikbaarheid zouden hebben).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik weet dat het eigenlijk geen videokaart is maar wanneer komt de nieuwe tesla (c2050) nou?
Tot nu toe heb ik alleen maar aankondigingen kunnen vinden....maar nog steeds geen loslopend wild op het net aangetroffen.
Ben namelijk erg benieuwd wat pure rekenkracht is in verhouding tot de GTX 480 en het effect van de grotere hoeveelheid geheugen hierop.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Klunssmurf schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:02:
Ben namelijk erg benieuwd wat pure rekenkracht is in verhouding tot de GTX 480 en het effect van de grotere hoeveelheid geheugen hierop.
De Tesla's zijn langzamer geklokt dan de consumentenversies (i.v.m. betrouwbaarheid en energieverbruik). Het grotere geheugen heeft amper effect op pure rekenkracht, ten zij het een algoritme is wat heel veel geheugen nodig heeft (en anders niet zou passen op de kaart). Ook, als je ECC aanzet, dan gaat er nog eens 12,5% van de performance af (maar loop je iig niet het risico dat er soms verkeerde antwoorden uitkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Deze informatie had ik ook al gevonden.
De andere kant van het gebruikmaken van de ECC functies is dat er minder kostbare processorkracht en/of tijd wordt gebruikt voor foute berekingenen...effectief heb je dan misschien weer meer rekenkracht?

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Overklokker NickShih is weer bezig geweest en heeft z'n tanden in een MSI N480GTX gezet... en een aantal wereldrecords gebroken:

3DM 2006: 40626 (ter vergelijking: R5870 Lightning haalde 37453 op LN2)
3DM 2005: 54214 (ter vergelijking: R5870 Lightning haalde 50867 op LN2)

Afbeeldingslocatie: http://hwbot.org/signature.img?iid=365718&thumb=false&iehack=.jpg

En dit was dus nog met de kaart met stock cooling. Binnenkort wellicht meer records met LN2... of zelfs met de N480GTX Lightning. ;)

Bron: http://hwbot.org/article/...ks_multiple_world_records

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 19-04-2010 15:25 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 13:23
En dan wordt er gezegd dat de kaart slecht over te klokken is O-)
Ziet er goed uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Zo dat is een hele prestatie van de GTX480, erg netjes dat hij zelfs voorbij een lightning komt die ln2 gebruikte. Ik ben benieuwd wanneer deze is op LN2 gebenched wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38
Wurmpje schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:28:
701 -> 840MHz, de overklok vind ik niet zo geweldig om eerlijk te zijn (zowel de 5850 als 5870 gaan gewoon +1GHz met de stock koeler). ;) Blijft verder wel een leuke (en stukken betere) klok/performance ratio....

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 19-04-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Je vergeet wel dat het hier gaat om een GTX480 "reference design met MSI" stikker gaat !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prolimatech heeft nu hetvolgende op de website staan, over de MK-13 cooler
MK-13 is fully compatible with the new Nvidia GTX 470.
For Nvidia GTX 480, even though there is no installation issues, dispersing more than 480 watts of power at full throttle, it's more than what MK-13 can handle.
bron
Volgens Anandtech produceert de kaart zelf echter maar zo'n 300W. Of zouden ze overklokt bedoelen?

Ik vind de hoeveelheid geluid die de standaardkoeler van de GTX480 produceert toch wel hinderlijk dus zit een beetje te dubben of ik toch maar de gok waag om die MK13 te bestellen of af te wachten of er nog andere koelers op de markt komen.
Of toch maar eens de stap naar waterkoeling nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11

Cheezus

Luiaard

GTX 480 > 480 watt? Zal wel een typfoutje zijn. 480 watt zal een videokaart niet zo snel gaan verbuiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wurmpje schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:28:
Ziet er goed uit _/-\o_
Ja omdat de temps dan te hoog zouden worden. We hebben het hier wel over LN2. En waarschijnlijk een kaart die meer dan 500 watt verstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Astennu schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:09:
[...]

Ja omdat de temps dan te hoog zouden worden. We hebben het hier wel over LN2.
Nee dat is met de stockkoeler volgens het artikel :o

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
de 4 en de 2 liggen dicht bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bwerg schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:11:
[...]

Nee dat is met de stockkoeler volgens het artikel :o
Humm dat is wel erg bruut dan :| veel potentieel.....

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 21-04-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
CJ schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:21:
Overklokker NickShih is weer bezig geweest en heeft z'n tanden in een MSI N480GTX gezet... en een aantal wereldrecords gebroken:

3DM 2006: 40626 (ter vergelijking: R5870 Lightning haalde 37453 op LN2)
3DM 2005: 54214 (ter vergelijking: R5870 Lightning haalde 50867 op LN2)

[afbeelding]

En dit was dus nog met de kaart met stock cooling. Binnenkort wellicht meer records met LN2... of zelfs met de N480GTX Lightning. ;)

Bron: http://hwbot.org/article/...ks_multiple_world_records
Ineens pro nvidia geworden? :P

Maar eh, de enige reden dat die kaart wereldrecords haalt, is vanwege de Core i7 980X die op 6,3GHz loopt. Behoorlijk wat GTX 480's halen 840MHz en aangezien het hier om een volledig stock exemplaar gaat, is het leuk dat er een msi-sticker op zit, maar daar is dan ook alles mee gezegd lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had die Nvidia al standaard geen voorsprong op de score ivm psysics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Marc Rademaker schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:57:
[...]

Ineens pro nvidia geworden? :P

Maar eh, de enige reden dat die kaart wereldrecords haalt, is vanwege de Core i7 980X die op 6,3GHz loopt. Behoorlijk wat GTX 480's halen 840MHz en aangezien het hier om een volledig stock exemplaar gaat, is het leuk dat er een msi-sticker op zit, maar daar is dan ook alles mee gezegd lijkt me?
Een kleine verduidelijking over bepaalde modellen. Men schijnt namelijk te denken dat reference designs door NVIDIA zelf worden gemaakt. Dat klopt niet.

Je hebt "Finished Cards", "Reference Designs", "Cost Down Design" en "Custom Designs".

Finished Cards zijn de kaarten die NV laat maken door een of andere fabriek. Deze worden uitgeleverd aan partners die er hun eigen sticker op kunnen plakken. Dit is de snelste methode om ook een echte hardlaunch te kunnen doen.

Reference Designs worden door partners zelf gemaakt aan de hand van het basis ontwerp (aka reference design) van NV (of AMD).

Cost Down Designs worden vaak na een tijdje door IHVs uitgebracht zodat het PCB goedkoper kan worden gemaakt. Sommige fabrikanten gebruiken op een gegeven moment bijna alleen maar het cost down design, puur omdat ze zo beter kunnen concurreren.

Custom Designs zijn de volledig eigen designs, met ander PCB, hoogwaardige componenten en vaak andere coolers. Sommige mensen denken vaak ten onrechte dat wanneer er een andere cooler op zit, dat dit dan een volledig custom design is. Om maar een voorbeeld te noemen, de Sapphire Vapor-X HD5770 1GB... die gebruikt bijvoorbeeld niet overal Solid CAPs, wat duidt op het gebruik van het low-cost design met toevoeging van een 'fancy' cooler.

En pro-NV? Nee. Wel pro-MSI. Dus elk goed OC resultaat die behaalt is op een MSI kaart (ongeacht of het een NVIDIA of ATI of INTEL of S3 chip gebruikt), past prima in m'n straatje. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:11:
Had die Nvidia al standaard geen voorsprong op de score ivm psysics?
Ja, in 3dmV. Niet in de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Volgens mij is die bewering ook alweer achterhaald. Futuremark accepteerde voor de ORB geen scores meer met 'fake' CPU-results, zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Dé oplossing voor al die wattage?
ps: img deleted
http://www.dvhardware.net/article42303.html
Ziet er bijzonder cool uit :9~

[ Voor 34% gewijzigd door Joepi op 21-04-2010 15:04 . Reden: puin ruimen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Deeplinking werkt niet vanaf die site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
CJ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:17:
Deeplinking werkt niet vanaf die site...
ok, dan hier de bron:
http://www.evga.com/articles/00539/
Het ontwerp is blijkbaar behoorlijk gewijzigd, nu tot case-slot:
Afbeeldingslocatie: http://www.evga.com/PRODUCTS/IMAGES/GALLERY/012-P3-1479-AR_MD_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die evga hydrocopper kaarten zien er wel strak uit, jammer dat de prijs niet al te mals zal zijn, en je bent toch bijna verplicht om een aparte loop aan te leggen, anders zit je alleen je cpu op te warmen 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
500 dollar voor een videokaart vind ik wel een beetje vergaan eigenlijk, voor die prijs kan je al een aardige game bak in elkaar zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat is je punt? Er zijn genoeg mensen die het er wel voor doen omdat ze top of the line willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Rustig aan.. zijn punt is dat hij het te ver vind gaan, dat je voor de prijs van een game bak, alleen een videokaart kan kopen. (duh) Niks mis mee toch?

Denk niet dat hij de enige is die er zo over denkt.

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Sinester schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:16:
Rustig aan.. zijn punt is dat hij het te ver vind gaan, dat je voor de prijs van een game bak, alleen een videokaart kan kopen. (duh) Niks mis mee toch?

Denk niet dat hij de enige is die er zo over denkt.
En voor de prijs van een Ferrari kan je honderden computers kopen :o

:F

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Bolletje92 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:22:
[...]

En voor de prijs van een Ferrari kan je honderden computers kopen :o

:F

:P
Dat is nou wel weer scheef, een ferrari blijft langer cool dan je gtx 470 die over 2 jaar hier bij V&A staat voor max 100 euro ;d

Maarja je kunt ook een volkswagen kopen das ook waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Die EVGA ziet er best strak uit zo... toch zou ik liever een Aquatank versie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou idd niet zo slecht zijn, maar de 8800gtx aquatank koelde niet absurd veel beter dan de stock heatsink, en dan zoveel meer betalen voor een thermaltake-entrance-level achtig gpu-watercool setje is niet echt mijn idee van een goed alternatief, stiller zal hij natuurlijk wel zijn, maar een vette thermalright met 2 fans is goedkoper en ook stukken stiller als de stock gtx480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het was maar een voorbeeld, de prestaties waren verre van super, maar dat kon je door de looks ook al voorspellen, echter het concept (net als een H50 voor de cpu bv) met een betere koeler zou wel de hitte van zo'n kaart in z'n geheel oplossen zonder dat je zelf hoeft te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Mensen de nieuwe supersampling transparant AA al geprobeerd? Het IQ is super, voor het eerst geen enkele jaggy in Doom3 bv, ook op de specular objecten _/-\o_ :9~

Dit werkt ook in DX10/11 maar daar is de hit vooralsnog wat groot zegt men (zelf nog niet geprobeerd dus).

Zie ook het meest informatieve en uitgebreide IQ whore forum der welt:
http://www.forum-3dcenter...n/showthread.php?t=482088

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Misschien zie ik iets over 't hoofd, maar ik zie wel nog kartel lijnen? :P (bij het bovenste plaatje wel veel minder overigens).
Ziet er wel vet uit! :) (alleen weer een beetje jammer dat het 2e plaatje onder de 60 FPS zit terwijl er niet eens wat in 't scherm gebeurd).... Enig idee hoeveel FPS je normaal in Doom 3 hebt? 300-400? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Paprika schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:57:
Misschien zie ik iets over 't hoofd, maar ik zie wel nog kartel lijnen? :P (bij het bovenste plaatje wel veel minder overigens).
Ziet er wel vet uit! :) (alleen weer een beetje jammer dat het 2e plaatje onder de 60 FPS zit terwijl er niet eens wat in 't scherm gebeurd).... Enig idee hoeveel FPS je normaal in Doom 3 hebt? 300-400? :P
Heb je wel op het plaatje geklikt zodat het verder vergroot wordt? Ik zie dan geen kartels meer hoor...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zal wel aan mijn monitors liggen dan...
Voorbeeld waar Ik ze zie:
Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/0438/rand.png
Zelfde stuk bij de 2e screenshot (het is dus wel minder, maar zeker niet weg):
Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/0788/rand2.png

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 22-04-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ingame zie je echt bijna geen jaggies meer, en ook geen moire op de speculair objecten ed.

Perf valt nog wat tegen, al heb ik (met gfx mods) wel overal 60 fps of meer (anders idd meer dan 100 of 200 ;))

Het mooie is dat dit ook werkt in dx10 en waarschijnlijk 11, zie de Crysis shots, al is het daar waarschijnlijk nog niet bruikbaar omdat het relatief veel perf kost, maar volgens geruchten zal dit belangrijk verbeteren (heb ergens bij een review gelezen)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:33:
Het was maar een voorbeeld, de prestaties waren verre van super, maar dat kon je door de looks ook al voorspellen, echter het concept (net als een H50 voor de cpu bv) met een betere koeler zou wel de hitte van zo'n kaart in z'n geheel oplossen zonder dat je zelf hoeft te knutselen.
Ja natuurlijk, no offence hoor :P, iets met de kwaliteit van de corsair H50 icm een videokaart zou idd geen verkeerd idee zijn, sapphire heeft ook eens iets dergelijks uitgebracht met de 4870x2, die kon al zijn warmte kwijt met een enkele 12cm radiator :o

Een combo met een externe dual-rad zou mooi zijn, en dan in 14cm formaat en een rekje om hem mooi extern te kunnen monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
nVidia kampt met dramatisch lage yields Fermi

http://www.xbitlabs.com/n...ys_Possible_Analysts.html

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Ons eigen Frontpage heeft weer eens interressant nVidia nieuws (meer Tegra nieuws maar bon):
Theeft nog altijd een Beeldscherm :P

Frontpage: Dell rust 7"-tablet uit met Tegra2 en Android 2.1

Bron:
Engadget: Dell Looking Glass tablet leaks

Pas uit in November, volgens mij gaan de uiteindelijke producten die uitkomen met een tegra chip veel te traag in productie voor nVidia. Ik heb amper realisaties gezien met een Tegra1 chip. Nog een beetje en ze hebben tegen november al een Tegra3 in productie...

[ Voor 42% gewijzigd door lightdestroyer op 22-04-2010 14:06 . Reden: Bron bijgeplaatst ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Wel interessant wat die daar zegt over het aandelen verloop, ik houd de NVDA aandelen al een tijdje in de gate ook die van AMD. Het is opmerkelijk, relatief heeft AMD van uit zijn diepte punt(crisis) meer waard geworden dan NVDA. Maar qua marktwaarde is AMD 1/2 van NVDA hier uit kan ik maar een ding concluderen AMD is ondergewaardeerd met hun marktwaarde van 6 miljard dollar. 2011 wordt AMD een leuk aandeel gezien ze dan goed door kunnen breken op OEM terrein met hun APU mits Intel dan geen degelijke concurrerend product heeft wat zoals het er nu wel naar uit ziet wel gaan hebben met Sandy Bridge met on-die GPU. NVDA hoopt dan zijn Tegra II eindelijk op rolletjes te hebben iets wat ze zoals het er nu naar uit ziet niet gaat lukken, ze zeggen zelf dat Tegra II de helft van hun omzet gaat bepalen.

Bron Tegra II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Even een 'kan dit' noob vraag... :*)

Ik ben al een tijd aan 't zoeken naar een review met een 480gtx icm. een Q9450, dit is natuurlijk niet te vinden want iedere reviewer test de GPU met een snelle i7 CPU oid.
Ik ben nl. van plan een 480gtx te kopen om mijn 8800gtx-en in sli te vervangen.
Echter vraag ik me af of mijn Q9450 een serieuze bottleneck zal zijn voor de 480gtx.
Ter info:
Mijn CPU loopt op 3.6Ghz (stock is 2.66), 4gb ddr3 ram op 1800Mhz (fsb=450Mhz) , dit op een nforce790i ultra mobo.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

1. is niet echt iets voor een nieuwstopic ;)
2. Ligt geheel aan de resolutie en welke games, voor crysis op 2560x1920 met hoogste settings is 2x GTX480 waarschijnlijk nog niet genoeg :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zal er een neck zijn: ja. Is dit op te lossen met AA/Resolutie: ja.

Is dit een noob vraag? JA! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Offtopic en dus niet hier. Verder met nieuwsdiscussie, heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al bekend dat de yields niet goed zijn van de Fermi chip en dat wordt hier dus ook (helaas) bevestigd;
http://www.xbitlabs.com/n...ys_Possible_Analysts.html
Het ziet er gewoon voor dit jaar niet zo best uit voor Nvidia. Ik vrees namelijk ook een beetje dat het middensegment videokaarten erg gaat tegenvallen op gebied van prijs/performance en stroomverbruik...
Ik hoop voor Nvidia dat ze zo snel mogelijk 'Fermi 2' klaar hebben eind van het jaar of begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Als je je afvraagt waarom de GTX 480 zo slecht verkrijgbaar is..

:+

Edit: Linkje gefixed

[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 24-04-2010 14:33 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@frankknoppers; filmpje is verwijderd.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
frankknopers schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:51:
Als je je afvraagt waarom de GTX 480 zo slecht verkrijgbaar is..

:+
Omdat ie warm wordt, veel verbruikt en luid is? Ik zie het verband met verkrijgbaarheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

aval0ne schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:07:
[...]

Omdat ie warm wordt, veel verbruikt en luid is? Ik zie het verband met verkrijgbaarheid niet.
Omdat ze er al 3 bij HWI hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
herstel.... 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het filmpje zou een 4-way SLI stroom meting moeten zijn (niet van HWI) en ja als als die kaarten nu bij reviewers liggen, kan je ze niet kopen... ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Even tussen alle herhalingen van stroomverbruik en fan geluiden door nog een artikel over sparsed grid transparant super sampling die misschien wel iets meer doet dan alleen alpha textures :) (SGSSAA in de toekomst ook over het gehele beeld? in dx10 en 11 :D _/-\o_ :9~ O+ )

http://www.pcgameshardwar...Spielen/Grafikkarte/Test/

Ik ben nog wat aan de gang geweest in ID-tech engines en het is de beste "antialiaser" tot nu toe daarin. In dx9 gaat die eer nog steeds naar ATI mi, maar het is natuurlijk mooi dat dit nu deels, en in de toekomst misschien geheel in dx10 en 11 ondersteund gaat worden.

Het enige wat er nog moet gebeuren is een LOD bias correctie naar gelang het aantal super gesamplende beelden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar die prolimatech MK-13 besteld en op de GTX 480 geschroefd. Met 2x92mm fan erop is hij nu ongeveer 78 graden onder load met de kast dicht en casefans op low. Met de standaard heatsink was dit 91 graden met een toch wel redelijk hinderlijk fan geluid. Niet dat je er doof van werd maar als je een stil systeem gewend bent was het toch wel storend. Het is hier in ieder geval weer heerlijk stil in huis :)

Veel meer oppervlak dan de standaard heatsink dat mag duidelijk zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rpvdk/got/gtxmk13.jpg

Montage stelt weinig voor, plastic cover klik je er zo af, 4 schroefjes en de heatsink is los. Het onderste gedeelte van de standaard koeler (dat zwarte gedeelte op de kaart) koelt de ram chips en heb ik gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Heb de super sampling mode in Crysis getest in dx10 met 8xAA en 8xTSAA en het IQ is ongekend en iig met GTX 480 SLI goed speelbaar.

Hier maken maar weinig reviewers notie van, maar dit is echt een ongelooflijk mooie ontwikkelingl _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 25-04-2010 00:51 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Idd, want crysis is echt een spel dat nog steeds veel gespeeld word, de singleplayer duurt zo lang dat nog niemand deze uitgespeeld heeft. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNK deze functie werk in alle games dus het gaat niet eens op crysis....
Verder is Crysis een goede gpu tester. Hievaal is 3dmark06 envantage wel niet afgedraaid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 16:05

4-way SLI GeForce GTX 480 test

in de Furmark benchmark, die de videokaart echt 100% kan belasten, liep het stroomverbruik van het systeem op tot net geen 1500 watt! })
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.