[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.621 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

madmaxnl schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:29:
Inderdaad, bwerg heeft gelijk die zo genoemde "GT8800" achtige Fermi kaart gaat er niet komen want de GT8800 was destijds een succes vanwege zijn prijs prestatie. Dit kon nVidia realiseren omdat ze een forse die-shrink hadden door gevoerd namelijk van 90Nm G80 naar 65Nm G92. De GTS450, GTX460 of GTX465 zal denk ik het succes van de GT8800 niet kunnen evenaren.
Dat is een goed punt maar vergeet niet dat er bij de gf104 aardig wat dingen worden uitgesloopt zodat het een "game" kaart kan worden. Want de fermi die we nu kennen is natuurlijk meer een GPGPU. Maar goed ik weet het niet, het zal me niet verbazen als het echt een klapper wordt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xenomorphh schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:45:
Maar goed ik weet het niet, het zal me niet verbazen als het echt een klapper wordt.
Een klapper kan het alleen worden als die een mooie prijs krijgt in vergelijking met een vergelijkbare ATi kaart en waarschijnlijk zal AMD dan wel wat prijzen laten zakken, dus denk dat dat moeilijk wordt vooral met ook al weer de volgende generatie ATi kaarten voor de deur. Maar beter dan Fermi lijkt mij wel. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:04:
Word de GF104 ook zuiniger en koeler, opvolger van ?
Opvolger van de G94 (GF9600GT) en GT215 (GT240).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9600gt wist aardig kort bij de 8800gt in de buurt te komen, met iets meer aan de helft aan shaders, het schijnt dat je ook de volle 128 shaders kon unlocken om een volle 8800gts te verkrijgen, heb wel het vermoeden dat het daar om een bepaald merk kaart ging, ik geloof zotac.
Die gf104 kan best een aardig kaartje worden, ik hoop voor nv dat de gtx580 ook een dedicated gaming kaart wordt, anders raken ze hun chips nooit meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:55:
De 9600gt wist aardig kort bij de 8800gt in de buurt te komen, met iets meer aan de helft aan shaders, het schijnt dat je ook de volle 128 shaders kon unlocken om een volle 8800gts te verkrijgen.
Dat was alleen bij de first gen, g92 based, 9600GT's, die waren ook een stuk sneller dan de (imho) brakke g94's die later op die kaart gebakken werden.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Is het misschien leuk om een topic te starten voor de 470/480 bezitters met scores van de unigine heaven 2.0 benchmark. Ik ben wel benieuwd hoe verschillende config's presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Misschien sowieso tijd voor een 'ervaringen' topic, nu er meer dan 3 Fermi's bij Tweakers thuis staan :P

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Ik heb her en der aantallen van 100 per fabrikant gehoord, maar ook minder, zoals slechts 30-50 stuks. Doe dat maal 4-5 fabrikanten, en het aantal tweakers met een GTX 470/480 zal vies tegenvallen ...

Desalniettemin is een ervaringen-topic geen slecht plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
vind een ervaringen topic ook interessant en leuk maar ben bang dat het succes vd Fermi bijzonder pijnlijk duidelijk gaat worden.... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Een 8800GT herhaling kan de GF104 nooit worden, simpelweg omdat het de concurentie niet aan kan zoals de GT dat destijds wel deed voor een bijzonder prettige prijs.
De 470 is +- de 5850, daarin moet de 104 wel dik zijn meerdere gaan erkennen.
Enige hoop zou kunnen zijn dat de clocks absurd hoog gaan zijn, maar dat gaan we in deze generatie niet meer meemaken, vrees ik. Al hangen ze er nog zo'n mooie prijs aan, dan zou het een 1 op 1 moeten worden met de 5770 en dan nog heb je geen kaart waarmee je lekker DX11 op 1920x1200 kan gaan spelen.
Nee, de vergelijking met een 8800GT zie ik nergens in terug en raakt kant nog wal.

[ Voor 18% gewijzigd door Double-X-L op 02-05-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Die GF104 gaat het openemen tegen de HD5850. Ik ga er even van uit dat die GF104 niet sneller zal zijn dan de GTX470 (al zou het niet onmogelijk zijn als het hier om een fermi2 architectuur gaat). Dus dan zullen de GF104 en de HD5850 redelijk gelijk op gaan. Dus dan hangt het van de prijs/verbruik af welke gaat winnen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 03-09 15:36
dr_dreey schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:45:
Wat betreft oc'en van 480/470.
Rivatuner werkt standaard niet, men werkt aan V2.25, die ondersteund 480/470 wel.
MSI heeft een progsel genaamd Afterburner, en EVGA heeft Precision.
Werken beide zowel voor monitoring als oc'en.
Zowel MSI afterburner als EVA Precision worden door de maker van rivatuner gemaakt en gebruiken dus ook rivatuner als onderliggende software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Astennu schreef op maandag 03 mei 2010 @ 07:59:
Die GF104 gaat het openemen tegen de HD5850. Ik ga er even van uit dat die GF104 niet sneller zal zijn dan de GTX470 (al zou het niet onmogelijk zijn als het hier om een fermi2 architectuur gaat). Dus dan zullen de GF104 en de HD5850 redelijk gelijk op gaan. Dus dan hangt het van de prijs/verbruik af welke gaat winnen.
Dat ligt er wel helemaal aan wanneer dat ding na Computex verkrijgbaar zal zijn. Als het net even te lang is, zou hij wel eens tegen een Southern Islands gpu op moeten boksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Helemaal waar ja. Die komt er ook al weer aan. Al gaat het gerucht dat SI ook 40nm is. Performance per clock gaat wel iets hoger worden maar de meeste winst wordt gehaald door meer shaders toe te voegen waardoor ook de chip groter wordt en de kostprijs omhoog gaat.

Maar SI gaat de druk op nVidia veel hoger maken. Hij zou gemaakt zijn om sneller te zijn dan de GT300 met de originele specs. Dus 750 MHz met 512 Shaders. Dus performance cijfers die dicht bij de 5970 zitten

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Nog eens nieuws over een andere nieuwe kaart maar dan voor het mobiele gedeelte van de markt ;)

Engadget: Gaming, Laptops NVIDIA GTX 480M will bring Fermi to laptops this June, crazy power requirements and all

Bron:Configuratie opties van een aangekondigde laptop van Eurocom (heb ikzelf nooit van gehoord :p)

• Memory: tot 2G GDDR5 geheugen.
Daar in die laptops de screen reso "maar" HD is, schat ik in dat dit enkel interessant is voor mensen die wensen een groter extern scherm aan te sluiten
• Zelfde Memory Interface als de vorige generatie high-ends namelijk: 256bit.

Btw: deze kaarten blijven de MxM 3.0 Type B interface gebruiken, maw iedereen die zijn high end kaartje in zijn laptopdesktopreplacement wil vervangen( en er 100% zeker van is dat zijn voeding het aankan :o ) zou in principe deze kaartjes kunnen gebruiken ter vervanging van de vorige generatie high-end mobiele gpu's van nVidia.

• Prijskaartje: 345$ meer dan een 5870 mobiele gpu van Ati

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
lightdestroyer schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:50:
Nog eens nieuws over een andere nieuwe kaart maar dan voor het mobiele gedeelte van de markt ;)

Engadget: Gaming, Laptops NVIDIA GTX 480M will bring Fermi to laptops this June, crazy power requirements and all

Bron:Configuratie opties van een aangekondigde laptop van Eurocom (heb ikzelf nooit van gehoord :p)

• Memory: tot 2G GDDR5 geheugen.
Daar in die laptops de screen reso "maar" HD is, schat ik in dat dit enkel interessant is voor mensen die wensen een groter extern scherm aan te sluiten
• Zelfde Memory Interface als de vorige generatie high-ends namelijk: 256bit.

Btw: deze kaarten blijven de MxM 3.0 Type B interface gebruiken, maw iedereen die zijn high end kaartje in zijn laptopdesktopreplacement wil vervangen( en er 100% zeker van is dat zijn voeding het aankan :o ) zou in principe deze kaartjes kunnen gebruiken ter vervanging van de vorige generatie high-end mobiele gpu's van nVidia.

• Prijskaartje: 345$ meer dan een 5870 mobiele gpu van Ati
Maar wat zijn de specs van de chip? En welke chip wordt er gebruikt? Want de 5870M van ATi is geen RV870 chip maar een RV840.

Ik zie ook niet hoe je dit lekker kunt coolen in een laptop. Het zal sowieso wel een Desktop Replacement worden qua grote maar dan nog.

Bij nVidia is het ook gewoon om de specs van de mobile chips te halveren of in ieder geval chips behoorlijk af te knijpen terwijl ze wel hetzelfde type nummer gebruiken en je dus denkt dat je een hele snelle kaart te pakken hebt wat in praktijk dus niet zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 03-05-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

Astennu schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:43:
[...]

Maar wat zijn de specs van de chip? En welke chip wordt er gebruikt? Want de 5870M van ATi is geen RV870 chip maar een RV840.

Bij nVidia is het ook gewoon om de specs van de mobile chips te halveren of in ieder geval chips behoorlijk af te knijpen terwijl ze wel hetzelfde type nummer gebruiken en je dus denkt dat je een hele snelle kaart te pakken hebt wat in praktijk dus niet zo is.
Bij ATI toch ook? dat zeg je net zelf (zie eerste stukje van je post)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Laatst online: 08-09 00:48
Mooi artikel over de GTX 480 in SLI tegenover de HD5870 in CF:
http://www.tomshardware.c...y-sli-crossfire,2622.html

Het is duidelijk dat SLI beter schaalt dan CF en dat voor een kaart die pas uit is.
Because SLI is so much more effective than CrossFire, two GeForce GTX 480s in SLI end up costing less per FPS than a pair of Radeon HD 5870s in CrossFire, on average.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
superwashandje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:11:
[...]

Bij ATI toch ook? dat zeg je net zelf (zie eerste stukje van je post)
Dat zeg ik toch ook ? Ik zeg letterlijk: Bij nvidia is het ook als in ATi doet het net zo goed. Maar bij ATi is het in dit geval een RV840. Dat is de 5770 bij de desktop kaarten. Hoe willen ze dat bij de GTX480 doen aangezien de GF104 er nog niet is? Want dat lijkt me wel de kandidaat.

De GT300 gebruikt in zijn huidige vorm ook 350watt piek. Dus dan moet je de clocks naar 400 MHz brengen en het aantal shaders wat actief is omlaag brengen naar 256 of zo. Erg zonde van zo'n chip.

Dus ik ben benieuwd wat die GTX480M nu daadwerkelijk is.
aval0ne schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:18:
Mooi artikel over de GTX 480 in SLI tegenover de HD5870 in CF:
http://www.tomshardware.c...y-sli-crossfire,2622.html

Het is duidelijk dat SLI beter schaalt dan CF en dat voor een kaart die pas uit is.

[...]
nVidia's driver team heeft niet stil gezetten in de tijd dat de GT300 vertraagt was. Die zijn gewoon door gegaan met het optimaliseren van de GTX4x0 drivers. Tot nu toe heeft AMD altijd wat achtergelopen met CF. Hier zie je hoe goed het TWIMTBP programma werkt. Al zit er wel verbetering in en wordt het gat steeds kleiner.

Daarnaast kloppen de resultaten niet.Ik weet zeker dat Crossfire wel schaalt met Crysis en bij hun haalt hij zelfs 60% lagere scores dan een single kaart. En zie ook Metro waar de GTX480 SLI 170% (ja dus meer dan 2x zo snel) sneller is al een single kaart. Dat gaat er bij mij echt niet in. Dat is gewoon een bug of ze hebben niet goed getest. En dan hakt het er lekker in in de totaal score. Zie ook:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/nvidiageforcegtx480launch_032610115215/22165.png

Tomshardware staat bij mij ook niet meer in het rijtje van goede review sites. Jaren terug waren ze wel goed bezig. Maar tegenwoordig kan het gewoon stukken beter.

Maar ik ontken niet dat SLI net even wat beter schaalt dan CF. En in sommige games eerder werkt dan CF. Al zijn ze daar bij AMD wel steeds sneller mee.

[ Voor 51% gewijzigd door Astennu op 03-05-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Crossfire schaalt met de laatste drivers uitstekend in Crysis (Warhead) Crossfire is zowieso heel volwassen geworden en het is maar net welke game je draait, zo schalen bv Stalker, COJ, COD, Oblivion, UT3(en engines op UE3) zeer goed tot op 3 GPU's. Dat Crysis in 2500x1600 minder presteert met CF, heeft puur met het vollopen van het vidmem te maken.

Die mobile GFT480 afgeleide al wel een cutdown versie zijn, anders heeft nVidia het stroomverbruik van Fermi opgelost ;)

Ik begin nu wel een beetje ongeduldig te worden op de 265-drivers, ik wil een leak :D

[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 03-05-2010 13:40 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Astennu schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:22:
[...]

Dat zeg ik toch ook ? Ik zeg letterlijk: Bij nvidia is het ook als in ATi doet het net zo goed. Maar bij ATi is het in dit geval een RV840. Dat is de 5770 bij de desktop kaarten. Hoe willen ze dat bij de GTX480 doen aangezien de GF104 er nog niet is? Want dat lijkt me wel de kandidaat.

De GT300 gebruikt in zijn huidige vorm ook 350watt piek. Dus dan moet je de clocks naar 400 MHz brengen en het aantal shaders wat actief is omlaag brengen naar 256 of zo. Erg zonde van zo'n chip.

Dus ik ben benieuwd wat die GTX480M nu daadwerkelijk is.

[...]

nVidia's driver team heeft niet stil gezetten in de tijd dat de GT300 vertraagt was. Die zijn gewoon door gegaan met het optimaliseren van de GTX4x0 drivers. Tot nu toe heeft AMD altijd wat achtergelopen met CF. Hier zie je hoe goed het TWIMTBP programma werkt. Al zit er wel verbetering in en wordt het gat steeds kleiner.

Daarnaast kloppen de resultaten niet.Ik weet zeker dat Crossfire wel schaalt met Crysis en bij hun haalt hij zelfs 60% lagere scores dan een single kaart. En zie ook Metro waar de GTX480 SLI 170% (ja dus meer dan 2x zo snel) sneller is al een single kaart. Dat gaat er bij mij echt niet in. Dat is gewoon een bug of ze hebben niet goed getest. En dan hakt het er lekker in in de totaal score. Zie ook:

[afbeelding]

Tomshardware staat bij mij ook niet meer in het rijtje van goede review sites. Jaren terug waren ze wel goed bezig. Maar tegenwoordig kan het gewoon stukken beter.

Maar ik ontken niet dat SLI net even wat beter schaalt dan CF. En in sommige games eerder werkt dan CF. Al zijn ze daar bij AMD wel steeds sneller mee.
Puntjes gevonden. Maar ik vind de review niet slecht, is gewoon degelijk opgebouwd en zo. Ja, Crysis is raar, maar zou gewoon driver bug kunnen zijn, maar kan Tom zelf daar iets aan doen :P ?

[ Voor 5% gewijzigd door Darkasantion op 03-05-2010 13:54 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Waarom zie je bij andere sites dan wel goede scores in crysis in samenwerking met CF? En die Metro resultaten gaan ook nergens over.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 03-05-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Astennu schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:21:
Waarom zie je bij andere sites dan wel goede scores in crysis in samenwerking met CF? En die Metro resultaten gaan ook nergens over.
Ik heb andere sites er niet bij gehaald om te vergelijken :P Maar goed, ik vind het gewoon degelijk reviews, en er valt altijd wel iets aan te merken op een review :( Mij was het niet opgevallen dus dat ze zo fout waren.... :X

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
http://www.hardware.info/..._3way_SLI_GTX_480_test/13

Bij de buren is te zien dat double-triple sli/crossfire nagenoeg hetzelfde schaald :|

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ati doet het zelfs aanzienlijk beter dan nVidia, volgens die statistieken. Alleen de 2 op 1 schaling komt wat lager uit door de belabberde score in 3Dmark voor Ati, maar aangezien dat een synthetische benchmark is zou je die op zich kunnen negeren. Dan kom je overall beter uit bij Ati/CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:49:
Ati doet het zelfs aanzienlijk beter dan nVidia, volgens die statistieken. Alleen de 2 op 1 schaling komt wat lager uit door de belabberde score in 3Dmark voor Ati, maar aangezien dat een synthetische benchmark is zou je die op zich kunnen negeren. Dan kom je overall beter uit bij Ati/CF.
Nee, lees de conclusie nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
En toch moet ik Camacha gedeeltelijk gelijk geven.
Als ik namelijk de synthetische benchmarks (3D Vantage en Heaven 2.0) eruit haal kom ik als volgt uit:

2 vs. 1 kaart:
79% scaling voor de GTX480 vs. 72% scaling voor de HD570.

3 vs.1 kaarten:
127% scaling voor de GTX480 vs. 154% scaling voor de HD570.

3 vs. 2 kaarten:
27% scaling voor de GTX480 vs. 48% scaling voor de HD570.

Ik concludeer hieruit dat tegenwoordig de CF scaling net zo goed, zo niet beter, is dan de SLi scaling.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dan zou je eigenlijk wat meer games moeten testen, voor die conclusie, maar zal idd niet (veel) onderdoen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indy91 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:12:
Als ik namelijk de synthetische benchmarks (3D Vantage en Heaven 2.0) eruit haal kom ik als volgt uit:

[...]

Ik concludeer hieruit dat tegenwoordig de CF scaling net zo goed, zo niet beter, is dan de SLi scaling.
Dat bedoel ik inderdaad. Ik had blijkbaar zitten klooien met de cijfers, want ik kwam voorde 5870 ook met 2 kaarten hoger uit, maar dan nog valt de concluderen dat CF beter schaalt. Al is dat wel een klein beetje betrekkelijk natuurlijk, omdat de meeste mensen met twee kaarten zullen spelen, áls ze al CF draaien. Maargoed, het verhaal dat Sli het zoveel beter zou doen is dus ontkracht.

Hoewel, zoals The Mask zegt, een grotere sampling size wel gewenst zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Indy91 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:12:

2 vs. 1 kaart:
79% scaling voor de GTX480 vs. 72% scaling voor de HD570.

3 vs.1 kaarten:
127% scaling voor de GTX480 vs. 154% scaling voor de HD570.

3 vs. 2 kaarten:
27% scaling voor de GTX480 vs. 48% scaling voor de HD570.

Hoe de schaaling nu tussen SLI en CFx precies is is maar op een manier te controleren.

1. i980x @ 4.5Ghz + 3x2gb Ram
2. Win XP(64bit ?), Vista 64Bit en Win 7 64Bit + nieuwste drivers
3. HD5870 1Gb in CF, TCF en QCF
4. HD5770 1Gb in CF, TCF en QCF
5. GTX480 1,5 Gb in SLI, TSLI en QSLI
6. GTS450 1Gb in SLI, TSLI? en QSLI?

Games:
Bioschok, BFBC2, Fall Out3, DiRT2, COD MW2, Far Cry 2, Crysis WH, Batman AA, Brothers in Arms HH, Just Cause 2, Assasins Creed 2, Left For Death 2, FEAR 2, Dragon Age Origin, Team Fortres 2, Resident Evil 5, Wolfenstein 2, Stalker COP, Lost Planet, HAWX, Metro 2033 en World In Conflict.

Dat zijn 20 AAA? games die je vervolgens op 1920x1200 gaat testen op 0xAA, 4xAA, en 8xAA.
Hier uit kun je dan mooi een gemiddelde schaaling vaststellen en performance gemiddelde bepalen.

Maar minder dan 10 games testen en je krijgt al geen goed beeld van de schaaling. Ook zijn 3Dmark en andere benches zoals Stone Giant en Heaven geen goede manier om schaaling vast te stellen want je hebt er simpel weg niks aan dat een kaart x t.o.v kaart 2x daar 160% schaalt.

Achja wie ben ik die gasten van HWI enzo zullen het wel weten.

Dam ik ben wel erg offtopic bezig :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 03:02:
Hoe de schaaling nu tussen SLI en CFx precies is is maar op een manier te controleren.
We hebben gelijk een vrijwilliger om het te testen. Ga jij aan de slag, lees ik morgen de resultaten wel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Geef jij me de benodigde spullen ik test wel, het is immers toch vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 03:29:
Geef jij me de benodigde spullen ik test wel, het is immers toch vakantie.
Ze hebben daar wel wat tests gedraait met hogere clocks. Maar daar kwam niet veel uit. 3Dmark schaalt natuurlijk als een gek. Maar games amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Anders gewoon de benchmarks van Hardware.info eens bekijken.

Schaling SLI Nvidia:
1->2: 78.7%
1->3: 128.2%
2->3: 27.2%

Schaling Crossfire AMD:
1->2: 70.9%
1->3: 151.8%
2->3: 46.9%

Natuurlijk zijn er niet zo heel veel spellen getest, maar de conclusie is wel duidelijk denk ik. SLI en Crossfire schalen redelijk vergelijkbaar. Bij het ene spel zal dit beter zijn dan bij het ander spel. En vooral de 3e grafische kaart geeft nog een mooie bonus voor AMD, maar heeft voor Nvidia bijna geen nut.

Edit: Eigenlijk is dit een scheve vergelijking. Eigenlijk zou je bijna 2-weg Nvidia moeten vergelijken met 3-weg AMD. Daar de kosten en het stroomverbruik gelijkaardig zijn.
2x GTX480 = +-900-1000€ 231W
3x HD5870 = +-1050-1200€ 179W
En dan zie je dat de schaling van 1->3 voor AMD veel beter is dan de schaling 1->2 voor Nvidia.

[ Voor 22% gewijzigd door penetreerbeer op 04-05-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is ook mijn ervaring met CF. Ik heb CF gehad sinds de X1900. Daar na veel gespeeld met een 3870 X2 daar na een 4870 X2 en recent een 5970.

Je merkt dat het steeds beter wordt. Van de 3870 X2 naar 4870 X2 was echt een grote stap qua drivers. In die tijd zijn de drivers zo veel beter geworden. De kaart werkte echt lekker. (ik gok dat de 3870 X2 daar nu ook van profiteert maar op dat moment had ik die niet.)

Dus ze gaan de goede kant op. Nu kijken of ze met die CF Profile updates dat laatste gat kunnen verkleinen. Want nu zit nVidia met TWIMTBP bij de ontwikkeling van de games. Dus hebben ze snel toegang tot het spel en kunnen ze drivers optimaliseren. AMD mag dan vaak niet mee helpen (niet altijd) en krijgt het spel pas als het bijna uit is. Dan moest je 2-3 maanden op de WHQL drivers wachten. Of een hotfix die 2-4 weken kon duren. Met de CF Profile updates kunnen ze die binnen 1-5 dagen uitrollen. nVidia zal dan nog steeds wel iets betere support hebben. Maar het gat kan dus nog iets kleiner worden. Waardoor het verschil misschien te verwaarlozen is.
Geforce 197.75/197.57 beta

Nvidia has released a set of two new beta drivers mean for GTX 400 as well as the rest of its Geforce cards and IONs.

The Geforce 197.75 beta and the 197.57 beta are pretty much the same as the previously released WHQL version except for some modifications for the beta version of the Unreal Engine 3 based All Points Bulletin MMO.

The beta version of the mentioned Realtime Worlds' MMO game looks pretty good and has recieved some quite remarkable praise from the gaming community and gaming sites so it's no wonder that Nvidia keeps a close eye on it.

You can find the new drivers here.
Voor de liefhebbers: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 04-05-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Astennu schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:09:
[...]

Ze hebben daar wel wat tests gedraaiD met hogere clocks. Maar daar kwam niet veel uit. 3Dmark schaalt natuurlijk als een gek. Maar games amper.
Het is dan ook gewoon dom en totaal niet te verantwoorden om 3Dmark als meter voor schaaling te gebruiken.
Zelfs als performance meter vind ik 3Dmark brak, het zou een representatief beeld van de prestatie moeten geven maar dat doet het in mijn ogen totaal niet en als je kijkt naar werkelijke performance in games en dergelijken klopt dit. Om 3Dmark of een andere specifieke benchmark in het gemiddelde op te nemen is niet verantwoord ook is het dom om hier dan iets van de performance te gaan zeggen. Immers is er geen nuttige toepassing voor de benchmark of afgeleiden.

Bij HWI slaan ze dan natuurlijk de plank ook aardig mis met hun 5 games en 2 benchmarks en van die 5 games zijn er ook nog eens 2 titels TWIMTBP paradepaardjes :+ Achja het is een van de vele sites die het goed lijken te doen. Veel sites kunnen niet eens het stroomverbruik van videokaarten fatsoenlijk meten. Het is niet meer dan logisch om bijvoorbeeld van alle testen een gemiddeld verbruik op te stellen en daarbij een max/piek verbruik aan te geven of gewoon het gebruik van een power bug zoals Furmark. Maar nee hoor bij HWI doen ze gewoon Stalker COP of Far Cry 2 als stroom verbruik test gebruiken :F Waar ik me dan weer het meesten aan erger is dat men dan ook nog die test van HWI als representatief beschouwt. Ik kan 2 benchmarks waar je eigenlijk niet eens naar zou moet kijken en 5 games niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVIDIA GeForce GTX 465 Launch @ COMPUTEX 2010

- CUDA Cores: 352
- Core Clock (MHz): 607
- Shader Clock (MHz) : 1215
- Memory Clock (MHz) : 1603
- Memory Amount : 1024MB
- Memory Interface : 256-bit
- Memory Bandwidth (GB/s) : 102.6
- Texture Fill Rate (billion/s) : 26.7

Geschatte prijs : 249$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38
Hopelijk wordt het wat :).... Het zou leuk zijn als er echt competitie zou zijn.... In principe heb je nu nVidia als je de maximale performance wilt & ATi voor al het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat kan nog wel eens op de korte termijn veranderen, zie, hij is i.i.g beter overclockbaar dan de MSI HD5870 Lightning, zie. Dus je kan wel stellen dat die Asus ROG Matrix HD5870 2Gb makkelijk 1ghz wil halen op stock koeler. Dus we zullen nog even moeten wachten op de reviews maar 2Gb en de goede overclockbaarheid voor die prijs :o Op de lange termijn zal dat sowieso veranderen want dan zijn de Southern Island chips er.

[ Voor 9% gewijzigd door madmaxnl op 04-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ahm, $249 vs €420? :p Of bedoel je het performance = nVidia stuk?

Tja, dan heb je nog altijd de grote groep die gewoon niet zonder nVidia kan, dus daar zal ook die kaart nooit wat aan veranderen.

[ Voor 80% gewijzigd door Paprika op 04-05-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Performance stukje ;) sorry niet goed aan gegeven. Maar die GTX465 wordt denk ik ook een faal, als het niet voor de consument is dan is het wel voor nVidia financieel want hoeveel winst maak je nu op een chip van 500mm2 621mm2? 529mm2 die je verkoopt voor 249$

[ Voor 27% gewijzigd door madmaxnl op 04-05-2010 14:33 . Reden: die size, en toen bleek die fake omg wtf hoax ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

madmaxnl schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:27:
Performance stukje ;) sorry niet goed aan gegeven. Maar die GTX465 wordt denk ik ook een faal, als het niet voor de consument is dan is het wel voor nVidia financieel want hoeveel winst maak je nu op een chip van 500mm2 621mm2? 529mm2 die je verkoopt voor 249$
Meer OMZET dan dat jemaakt door zo'n chip in de prullebak te flikkere ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Laatst online: 02-08 20:37
madmaxnl schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:27:
Simpelweg: Het is 249$ dollar of niets daar deze kaarten gewoon GPU's zijn die niet voldeden voor een GTX 470 (laat staan een GTX480).
maw, elk van deze verkochte kaarten reduceerd het verlies op hun Fermi gpu's.
En inderdaad je bekomt ook meer omzet, wat gelijk is aan marktaandeel. Wat nog een stuk belangrijker is.

Nu zolang ze met geen revisie afkomen zijn deze kaarten niet zo interessant maar hopelijk hebben deze kaarten minder voltage nodig (genoeg zaken die gedisabled zijn om de voltages laag te houden?).
En mits een beetje geluk gaan ze goed overklokken, en vergeleken met de vorige generaties blijven er genoeg cores over het probleem zal hem eerder bij een tekort aan ROP's en texture units zijn .. de GTX470 had er al maar 40/56... Dus ik vrees dat de performantie nog een stuk lager zal uitvallen, OC'ed of niet.
Aan de andere kant aan die prijzen kan je der 2 in SLi plaatsen voor 1 GTX470 8)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:52:
Hopelijk wordt het wat :).... Het zou leuk zijn als er echt competitie zou zijn.... In principe heb je nu nVidia als je de maximale performance wilt & ATi voor al het andere.
Je vergeet de 5970 van ATI
tenzij je het hebt over single gpu kaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik weet niet of de 5970 last heeft van micro-stuttering, dus die tel ik even niet mee. Overigens zou die wel een betere keuze zijn, gezien zelfs die nog een lager verbruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 256.xx driver komt er binnen een paar weken aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.we-wi.be/Images/R256.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe betrouwbaar is die gozer in z'n posts? Hoe vaak heeft ie het bij het rechte eind gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
Gewoon ff version bumpje van 195.xx naar 256.xx voor de 3D vision surround toestanden. Niets meer, niets minder.

Launch in april 2010 hebben ze alvast niet gehaald.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Klopt. 256 is voornamelijk gericht op 3D vision surround support. Dat heeft NV zelf al maanden terug aangegeven. Waar al die onzin die ik her en der zie verschijnen, over dat dit een performance wonderdriver zou zijn, vandaan komt, is mij een raadsel.

[ Voor 9% gewijzigd door CJ op 05-05-2010 11:14 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De wereld ingestuurd door enkelen, terwijl het niet bevestigd werd of onderbouwd. Ja, dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Claims Claims en nog eens Claims!!!!!!

http://www.fudzilla.com/content/view/18717/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Resellers wants some €330 for the Geforce GTX 470 and close to €490 for the Geforce GTX 480.
The big question to remain is if Nvidia will manage to sell all these cards and what will ATI do now once Nvidia has its cards widely available on the market.
Glimlachen dat ze in best veel landen hun 5870 verkopen voor dezelfde prijs als een GTX470 en al lang tevreden zijn met het feit dat ze zoveel HD5XXX's hebben verkocht? :F

Hopelijk word ik niet afgeschoten voor fanboy ofzo
offtopic:
(gooit meteen even wat nVidia zooi het raam uit)
maar ik denk toch dat je ervan uit kunt gaan dat 90% van de GTX470s/480s gekocht worden door mensen die gewoon geen ATi WILLEN kopen, om wat voor reden dan ook en ik zie dan ook niet in waarom ATi überhaupt iets zou moeten ondernemen.

Minder brak news & more GF104 stuff please.

[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 05-05-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het enige wat je dan nog kunt doen is je aanbod zó sterk en en competitief geprijst maken dat iemand eigenlijk geen nee meer kan zeggen. Maar ja, op een gegeven moment houdt het ergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hoe kun je nu al nee zeggen? Als je geen fornuis & verwarming hebt en dus op je videokaart moet kunnen koken & hem als verwarming moet kunnen gebruiken?

Je zult altijd die groep overhouden. Ok, je kunt ze gratis weggeven, maar het lijkt me beter om gewoon 1 miljoen kaarten te verkopen voor 300 euro dan 1.2 miljoen voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik denk dat nvidia helemaal niet plotseling veel GTX 4xx'n weet te produceren. Ik denk dat de redelijk goede verkrijgbaarheid veroorzaakt wordt doordat maar zeer weinig mensen deze kaarten willen hebben.
No pun intended.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Als je er op let valt je op dat alleen Fuad zelf Nv de hemel in prijst maar de rest van Fudzilla schijnbaar niet }:O

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Help!!!! schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:49:
Ik denk dat nvidia helemaal niet plotseling veel GTX 4xx'n weet te produceren. Ik denk dat de redelijk goede verkrijgbaarheid veroorzaakt wordt doordat maar zeer weinig mensen deze kaarten willen hebben.
No pun intended.
Daar komt bij dat de kaarten ook nog eens veel en véél te duur zijn... Van de 480 mag wel 150 tot 200 euro af wil hij interessant worden, en van de 470 100 tot 150 euro.
Hekking schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:35:
[...]

Als je er op let valt je op dat alleen Fuad zelf Nv de hemel in prijst maar de rest van Fudzilla schijnbaar niet }:O
Volgens mij is dat artikel puur bedoeld om zijn eigen prijsvergelijker een beetje aan te prijzen/ onder de aandacht te brengen/ spammen.

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 05-05-2010 17:45 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Haha, "shipped thousands of GTX 480 and 470 cards and that the availability issue should become a thing of the past". Mag ik even lachen? :P

ATI heeft nu miljoenen kaarten verkocht en nog zijn ze niet goed genoeg verkrijgbaar om de prijzen een beetje in te laten zakken naar hun oorspronkelijke niveau. En dan komt NVidia met een paarduizend kaarten en dan is de markt verzadigd. Zal wel lekker winstgevend zijn als je jaren R&D aan het doen bent, vele testwafers moet weggooien en uiteindelijk een paar duizend kaarten verkoopt 8)7

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
meer vraag is er niet :X

was sarcastisch bedoeld.
het zal nog even duren voordat het echt goed leverbaar is.
het productie proces was voor ATI on december al volgens AMD goed, en nu half jaar verder is er nogsteeds tekort. Hoe lang heeft het tekort van de HD4xxx serie geduurt. ik was er snel genoeg bij :D bijna 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

nedernakker schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:11:
[...]

wat een kaart joh, net een transformer
Idd, Maar ik moet zeggen dat het er wel ontzettend stoer uitziet. Helemaal als dat PCB zwart zou zijn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Beetje gemiste kans dat de PCIe power plugs aan de achterkant zitten, en niet aan de bovenkant. Daar had ook nog een mooi klepje over gekund, met van die zwart-gele warning high current strepen ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nvidia: GPU PhysX Requires Tight Collaboration Between GPUs, Rendering on ATI Radeon Not Possible.

Het mes op tafel... nadat NV in het verleden geclaimed heeft te willen meewerken aan het runnen van PhysX op ATi gpu's, claimen ze nu dat het eigenlijk alleen kan wanneer je twee NV gpu's naast elkaar gebruikt. Immers:
There are multiple technical connections between PhysX processing and graphics that require tight collaboration between the two technologies. To deliver a good experience for users, Nvidia PhysX technology has been fully verified and enabled using only Nvidia GPUs for graphics,”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat is dan duidelijk. Als je niet de helft van je users in de kou wil laten staan is PhysX geen optie, en heeft OpenCL dus de toekomst. Jammer van de strategie van Nvidia maar gelukkig is dat nu duidelijk, dan weten developers ook waar ze aan toen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het is een prachtig marketingverhaal van nVidia, maar het verklaart niet waarom er best wel een aardige groep mensen is die hun 'budget' nVidiakaart gebruiken naast hun ATI DX11 kaart (met de hack) en daar heel erg tevreden mee is.

Een simpele disclaimer dat gebruikerservaring niet optimaal zou kunnen zijn wanneer gekozen wordt voor een ander merk kaart voor het grafische rendergebeuren, was op zijn plaats geweest. Maar dan had nVidia natuurlijk geen controle gehad over de mensen die PhysX willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is zelfs zo dat de PhysX ondersteuning voor Egeia kaarten volledig uit de drivers wordt gesloopt. De volgende stap is waarschijnlijk dat nieuwe PhysX titels een verplichte versiecheck ingebouwd krijgen, waarmee je met lagere driverversies geen PhysX meer kan enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo helpt nVidia langzaam zijn eigen platform om zeep. Ik vind het een gave techniek, maar met zulk soort praktijken hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Edmin schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:17:
Het is zelfs zo dat de PhysX ondersteuning voor Egeia kaarten volledig uit de drivers wordt gesloopt. De volgende stap is waarschijnlijk dat nieuwe PhysX titels een verplichte versiecheck ingebouwd krijgen, waarmee je met lagere driverversies geen PhysX meer kan enablen.
Vendor ID-checks en driverchecks. Great. Ik hoop dat ze zichzelf niet alleen in de voet schieten hiermee met die overdreven vorm van marktbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:45:
Vendor ID-checks en driverchecks. Great. Ik hoop dat ze zichzelf niet alleen in de voet schieten hiermee met die overdreven vorm van marktbescherming.
Wat mij betreft wel dus. Ik zou bij de volgende upgrade overwegen een CF/Sli bord te kopen zodat ik er een los PhysX kaartje bij kan zetten, maar als dat niet meer mag/onmogelijk wordt gemaakt door nVidia komt er gewoon een tweede Ati naast.

Dag nVidia :w

Tijd voor een open standaard, dan wordt het ook veel interessanter voor gameontwikkelaars.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Inno3D brengt GeForce GTX 470 Hawk uit

Met 3 fans (2*80mm, 1*90mm) moet deze kaart 22 graden Celcius koeler en 8dBA stiller zijn. Hij neemt echter ook drie slots in gebruik (en is niet bepaald moeders' mooiste imho).

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ei1no0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand zal je geloven als je zegt dat je een gtx470 in je kast hebt, omdat het zo stil is :P
Wat ik me afvraag: waarom zie je altijd custom 470 varianten, en nauwelijks 480? is dat omdat het zo'n kachel is, of omdat er nauwelijks interesse voor is wegens de prijs... óf zijn er bar weinig chips die de 480 shaders specificatie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Edmin schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:18:

Inno3D brengt GeForce GTX 470 Hawk uit

Met 3 fans (2*80mm, 1*90mm) moet deze kaart 22 graden Celcius koeler en 8dBA stiller zijn. Hij neemt echter ook drie slots in gebruik (en is niet bepaald moeders' mooiste imho).

[afbeelding]
My god... wat een bijster originele naam.... What's next? Lightning? :')

Wel een leuk coolertje van Arctic Cooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op zondag 09 mei 2010 @ 04:33:
[...]

is de cooler niet van Inno3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

CJ schreef op zondag 09 mei 2010 @ 04:33:
[...]

Mag Inno3D die naam zomaar gebruiken dan? Lijkt mij toch dat MSI die naam gekocht of geclaimed of wat da ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:32:
[...]

is de cooler niet van Inno3D?
Arctic maakt ook coolers voor andere bedrijven. bv Inno3D waar Inno3D dan hun eigen logo op plankt.

Zie ook deze lijst:

http://www.arctic-cooling.com/catalog/main.php?cPath=41

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 09-05-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 04:27:
Niemand zal je geloven als je zegt dat je een gtx470 in je kast hebt, omdat het zo stil is :P
Wat ik me afvraag: waarom zie je altijd custom 470 varianten, en nauwelijks 480? is dat omdat het zo'n kachel is, of omdat er nauwelijks interesse voor is wegens de prijs... óf zijn er bar weinig chips die de 480 shaders specificatie halen?
Voor de GTX480 is custom design koeling nog niet vrijgegeven volgens mij, zodoende mag alleen het reference design geleverd worden. Was ook zo met de HD5870, die mocht in de eerste maanden ook alleen als standaard design verkocht worden, pas later kwamen de andere versies. Voor de GTX470 heeft Nvidia het echter gelijk vrij gegeven, dus kunnen de fabrikanten (zoals Inno3d) gelijk aan slag om iets origineels te creëren en er een originele naam als bijvoorbeeld 'hawk' aan toe te voegen... |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:30
Ik heb hier een GTX480 met water block van DangerDen.
Idle: 49 Celcius, Load: 68 Celcius
De GTX480 zit in zelfde loop als me overclockte CPU en N/S bridge.

En er komt geen geluid van de kaart af! ;)

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_jkP4ZDJRJGY/S-SDgWDtpuI/AAAAAAAAAqA/ad1VWmtQg1c/s800/IMG_0990.JPG

Ben nog aan wachten voor een enkel slot bracket, zodat kaart maar 1 slot in gebruik neemt :)

[ Voor 34% gewijzigd door Yinchie op 09-05-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is geen NV nieuws. Ik begrijp dat je blij bent met je kaartje, maar daar hebben we ervaringstopics voor. En als die nog niet bestaat voor Fermi, dan kun je hem aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:30
Ow, mijn excuses :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:40:
Dat is geen NV nieuws. Ik begrijp dat je blij bent met je kaartje, maar daar hebben we ervaringstopics voor. En als die nog niet bestaat voor Fermi, dan kun je hem aanmaken.
er is weinig nieuws om over te bespreken. zo houden we de topic nog in leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Newsflash:
Topics gaan niet dood. Ze liggen geduldig te wachten in de krochten van onze servers tot er fatsoenlijk nieuws voorbij komt waarvoor ze waardig kunnen ontwaken. Je hoeft ze dus niet kunstmatig in leven te houden met offtopic zaken. Daarbij is het voor de vaste lezer alleen maar vervelend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Non-reference and factory overclocked: First Looks at the GALAXY GeForce GTX 470 GC

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/newvr/image.php?m=540&s=http://resources.vr-zone.com//uploads/9048/2403.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/newvr/image.php?m=540&s=http://resources.vr-zone.com//uploads/9048/2407.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/newvr/image.php?m=540&s=http://resources.vr-zone.com//uploads/9048/2408.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/newvr/image.php?m=540&s=http://resources.vr-zone.com//uploads/9048/2409.jpg

The package contains the following items:

* GALAXY non-reference GeForce GTX 470
* Driver disc
* User manual
* Quick installation guide
* DVI-to-VGA converter
* HDMI cable

bron : http://vr-zone.com/articl...force-gtx-470/9048-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zit er nou een led-fan op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R739
  • Laatst online: 08:54
^^ Ik neem aan dat het een retorische vraag is, maar zal 'm toch beantwoorden. Op de doos staat: "Advanced Flip Fan Design with blue LED".
Dus ja er zit een led-fan op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Semi retorisch idd.
Meer bedoeld als 'wie zet er in vredesnaam een led-fan op een graka?'. Daar had ik als design alfdeling nog wel een keer extra over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Edmin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:05:
Semi retorisch idd.
Meer bedoeld als 'wie zet er in vredesnaam een led-fan op een graka?'. Daar had ik als design alfdeling nog wel een keer extra over nagedacht.
Checkmarkje extra op de verpakking?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
ik heb dat ding eerder zien langskomen geloof ik. fan die vast zit aan een klepje om het het koelelement schoon te kunnen maken. ik weet niet meer waar ik het heb gezien op FP :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

neliz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:16:
[...]

Checkmarkje extra op de verpakking?
Ze kunnen ook direkt een checkmarkje zetten bij:

"Ugliest graphics card ever produced".

Wat een spuuuuuuglelijk ding zeg! :r Degene die dat ding ontworpen heeft hadden ze moeten ontslaan voordat ie met zoiets lelijks op de proppen kon komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 10-05-2010 11:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Wat een spuuuuuuglelijk ding zeg!
volledig mee eens, maar smaken verschillen, er zullen wel mensen zijn die dit een ongelofelijk gelikte kaart vinden.

Kuiskepje vind ik ook niet echt nuttig, kan kapot gaan, trillen, ....

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
ArgantosNL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:34:
ik heb dat ding eerder zien langskomen geloof ik. fan die vast zit aan een klepje om het het koelelement schoon te kunnen maken. ik weet niet meer waar ik het heb gezien op FP :?
Ik denk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
:F ik had snel over de vorige pagina's zitten scrollen zoekend naar een plaatje :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorki schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:19:
[...]

volledig mee eens, maar smaken verschillen, er zullen wel mensen zijn die dit een ongelofelijk gelikte kaart vinden.

Kuiskepje vind ik ook niet echt nuttig, kan kapot gaan, trillen, ....
Ach het geeft lelijkere kaarten, maar dit is toch een beetje over the top, te veel details imo, en dat klepje is inderdaad niet echt zo handig als ze je willen doen geloven, er zit ook stof onder de rest van de kap, dus compleet zinloos, en als het losschiet is je kaart meteen dood :(
Dan vind ik die standaar clipjes op de gtx295, gtx470/480 toch veel pracktischer, even losklikken en je blaast zo het hele koelblok schoon, en je kan bij de gtx470 bijvoorbeeld makkelijk 2 fans op de heatsink monteren als de kap eraf is, standaard fan is erg lawaaig en iedereen die zo'n kaart heeft, heeft vaak nog wel een overschot aan fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Format-C schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:37:
[...]

Ze kunnen ook direkt een checkmarkje zetten bij:

"Ugliest graphics card ever produced".

Wat een spuuuuuuglelijk ding zeg! :r Degene die dat ding ontworpen heeft hadden ze moeten ontslaan voordat ie met zoiets lelijks op de proppen kon komen.
Ik vraag me af, wie koopt er een kaart omdat ie mooi is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aval0ne schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:25:
Ik vraag me af, wie koopt er een kaart omdat ie mooi is?
Ik koop geen hardware omdat het mooi is, maar als ik keuze heb uit soortgelijke opties die minder lelijk zijn bepaalt dat mijn keuze wel, zelfs zonder dat ik een window in m'n kast heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Leuk de nieuwe Hardware servey op steam is vrij gegeven.

Er zijn nog geen 10.000 gamers op steam met een fermi kaart.
in April 2010 GeForce GTX 470 was used by 5600 gamers, while the GTX 480 captured the hearts and wallets of 3900 Steam users. Compare that to 360,000 gamers that use Radeon HD 5800 Series hardware.
http://www.brightsideofne...2010-dx11-taking-off.aspx

[ Voor 13% gewijzigd door Xenomorphh op 10-05-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tja, wat wil je: de markt voor 300+ is al niet super groot. Nog kleiner is de markt die wel even 6 maanden wacht (over nog eens 6 maanden komen de 6XXX-kaarten alweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de leveringsproblemen niet. Als ATI al problemen heeft om genoeg kaarten uit te leveren ga je mij niet vertellen dat nVidia dat met hun über diesize wel lukt.

Alhoewel, met weinig vraag is het makkelijk genoeg uit te leveren natuurlijk :9
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.