Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
ben nu een week of 3 in bezit van een xfx 5870,voorheen had ik een xfx 5770 xxx en qua prestaties is het toch echt wel een verschil,dus van de aankoop heb ik zeker geen spijt,toch zit ik met een vraag:

-in CCC was bij overdrive alles gelocked,geen probleem denk ik,maar wat me opviel was(als hij gelocked is staat auto tune aan)stond bij current values:

-GPU CLOCK: 153MHZ
-MEMORY CLOCK: 300MHZ

-high performance GPU clock stond op 850mhz(stock)
-high performance memory stond op 1200mhz (stock)

mijn temp was dan 33-35C idle

gisteren heb ik de lock eraf gedaan,dus ook auto tune,nu blijft alles staan hoe het moet lijkt me zo...

-GPU CLOCK: 400MHZ
-MEMORY CLOCK: 1200MHZ

HP GPU en MEM blijven dezelfde waardes

idle temp is +-43C

kan het zijn door de auto tune functie dat de kaart dan even werd gedownclocked als ik gewoon wat op internet zat/idle,en geen grafisch gedoe van toepassing was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb je er nog nieuwe drivers opgezet? Highly likely, het is een 'bugje' die met de laatste revisies mee is gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
toen de 5770 erin zat had ik de 10.4preview driver er nog opstaan :p

toen deze kaart gekocht en erin geprikt zo opgestart,10.4p verwijderd en dan 10.7 geinstalleerd,dit geeft hij ook aan in CCC,versie 10.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

You found your bug :P

Is gewoon een issue. Niet een al te grote, voor 10 graden hoef je het echt niet te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
thanks voor de opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Heeft iemand hier al geprobeerd een aftermarket koeler op een 5850 te monteren? Wat zijn je ervaringen hiermee?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

PjotrStroganov schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:15:
Heeft iemand hier al geprobeerd een aftermarket koeler op een 5850 te monteren? Wat zijn je ervaringen hiermee?
Wel op een HD5870. Ervaringen zijn super! In mijn geval een MK-13 met 2 custom fans die vrijwel constant op 1000 rpm draaien is echt een genot :) En het blijft natuurlijk lekker koel. Installeren was ook geen probleem, het loshalen van de stock koeler kostte me meer moeite door 1 mini schroefje dat weigerde mee te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Blue-Tiger schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Wel op een HD5870. Ervaringen zijn super! In mijn geval een MK-13 met 2 custom fans die vrijwel constant op 1000 rpm draaien is echt een genot :) En het blijft natuurlijk lekker koel. Installeren was ook geen probleem, het loshalen van de stock koeler kostte me meer moeite door 1 mini schroefje dat weigerde mee te werken...
Heb je em helemaal kaal, of heb je backplate laten zitten? Verder nog enige mods aan de koeler gemaakt? Ik zie online meerdere oplossingen en mij lijkt het het beste dat de backplate + VRM heatsinks blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

PjotrStroganov schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:57:
[...]

Heb je em helemaal kaal, of heb je backplate laten zitten? Verder nog enige mods aan de koeler gemaakt? Ik zie online meerdere oplossingen en mij lijkt het het beste dat de backplate + VRM heatsinks blijven zitten.
Helemaal kaal. De zwarte backplate er ook af want die krijg je zonder bevestigingspunten van de stock koeler niet meer vast. Er zijn wel mods nodig geweest, maar dat was om een Scythe Musashi passend te krijgen & zorgen dat de VRM's nog goed gekoelt wordt. De Musashi was namelijk niet voor deze reeks ontworpen, al past hij kwa mount wel, en heeft dus onvoldoende koeling voor de VRM's. Alle oplossingen die speciaal ontworpen zijn voor deze serie hebben dat probleem ook niet. Dus die backplate kan sowieso niet blijven zitten en als je de VRM heatsink wilt laten zitten zul je moeten gaan zagen in de grote heatsink. Als je dat wilt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
hmpf, gister mn 5770 binnen gekregen. Ik heb de kaart er direct ingeprikt, catalyst drivers dr' op en gaan maar. Als leek niks nagelezen, gewoon plug & play. Maar daarna een aantal BSOD's (ircq_less or equal) - iets met een audiodriver. Hoop geklooi en gedoe. Blijkt dat de kaart ook een audiocodec nodig heeft. Sindsdien draait ie geweldig.

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastianE
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2020
PjotrStroganov schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:15:
Ben ook wel benieuwd, heb een 5850 gekocht en hier gaat zo spoedig mogelijk een waterkoeler op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 14:46
Gister met mijn Sapphire reference 5850 wezen spelen.
Eerst met MSI afterburner 850/1200 clockspeeds getest op stock volt,
werkte perfect :D
Toen met GPU-Z de bios opgeslagen en met RBE (bios editor) de bios aangepast.
Nu draaid de kaart altijd 850/1200, helaas werkt de automatische fan via de bios niet lekker, dus met MSI maar een fan profile gemaakt en deze aangezet met opstarten.
Vanmiddag eens kijken of ik de 1ghz haal =D
Andere goede ervaringen met overclocken via de bios of afterburner?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
madmaxnl schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 00:47:
Inderdeed, ATi heeft gewoon het momentum. Noobs hebben gehoord dat ATI met zijn HD5xxx serie beter is dan nVidia ook al heeft nVidia met zijn GTX460 nu een betere kaart in handen. Dus de noobs kopen HD5xxx kaarten :P Ook zijn de OEMs van nVidia naar ATI aan het overstappen voor zo ver ze dat nog niet hebben gedaan, OEMs doen dit vooral omdat ATI veel betere kaarten voor hun doelgroep heeft en het ziet er niet naar uit dat nVidia daar iets aan gaat veranderen.
Je kan u afvragen wie de noob nu net is he?

Ik heb altijd nVidia gehad, en nu heb ik mijn eerste Ati gekocht.
En ik was een redelijke nvidia fanboy, groene muis, groene leds, nvidia mobo, nvidia case, nvidia cooler enz enz.

tot men SLI opstelling ineens 'dood' was. En ik ben niet de enige, vele zijn hiermee een kaart die eigenlijk nog niet dood mocht zijn kwijt, sommige hebben 400-500 € betaald voor hun grafische power.

Dan heeft nvidia nog aan het brollen geweest, rebranden en zijn ze met slechte fermi producten gekomen kwa verbruik/ warmte.

nu nVidia hun zaakjes een beetje terug op orde heeft en een GT460 uitbrengen (waarmee je een mooie SLI kunt maken en terug een setup heb zoals de 8800GT in SLI lang 'kicking' waren.)

dan zeg ik toch lekker als 'fanboy' No Thx ze ;w . En ik loop de winkel binnen voor een 5870 en geef Ati een kans want ze hebben toch wel laten zien dat ze je vertrouwen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:03
Is er inmiddels als een aftermarket cooler die zonder modden en zonder bestellen van extra meuk, gewoon goed werkt? Heb nu een twinturbo+stockplate maar de vrms worden wel erg heet(120c+ met furmark) en wil er een andere koeler opzetten die wel alles goed koelt(zonder stock)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
pingkiller schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:35:
Is er inmiddels als een aftermarket cooler die zonder modden en zonder bestellen van extra meuk, gewoon goed werkt? Heb nu een twinturbo+stockplate maar de vrms worden wel erg heet(120c+ met furmark) en wil er een andere koeler opzetten die wel alles goed koelt(zonder stock)
Is het niet handiger om je twinturbo nu te houden (als de gpu temp wel goed is) en gewoon een VRM koeler erbij te nemen?
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Thermalright VRM-R4
of
pricewatch: Thermalright VRM-R3

Dan heb je en hele lage gpu temp en je vrm temps zijn heel laag,
het moet alleen wel in je kast passen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:03
Willie Billie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

Is het niet handiger om je twinturbo nu te houden (als de gpu temp wel goed is) en gewoon een VRM koeler erbij te nemen?
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Thermalright VRM-R4
of
pricewatch: Thermalright VRM-R3

Dan heb je en hele lage gpu temp en je vrm temps zijn heel laag,
het moet alleen wel in je kast passen >:)
Pf, wat een lompe dingen. Dat lijkt me niet echt lekker passen in mijn kast. Daarom zoek ik een iets subtielere oplossing.

--edit--
Zelf wat beter gegoogled. Enige koeler met vrm is de MK13. Maar volgens reviews voldoet de vrm koeling niet echt en worden vrms alsnog vrij heet.

[ Voor 9% gewijzigd door pingkiller op 09-08-2010 16:14 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Inderdeed, ATi heeft gewoon het momentum. Noobs hebben gehoord dat ATI met zijn HD5xxx serie beter is dan nVidia ook al heeft nVidia met zijn GTX460 nu een >>BETERE KAART<< in handen. Dus de noobs kopen HD5xxx kaarten :P Ook zijn de OEMs van nVidia naar ATI aan het overstappen voor zo ver ze dat nog niet hebben gedaan, OEMs doen dit vooral omdat ATI veel betere kaarten voor hun doelgroep heeft en het ziet er niet naar uit dat nVidia daar iets aan gaat veranderen.

haha..... beter? dacht het toch echt niet he;)
reviews: Vier keer de Nvidia GTX 460-videokaart
jaja, ik weet dat in sommige games de gtx460 beter scoort maar in veel gevallen toch echt niet...
of je moet de prijs/kwaliteit bedoelen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh, mijn reactie betrof madmaxnl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja.... nou zie ik pas de quote knop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:16:
owja.... nou zie ik pas de quote knop....
zoek ook gelijk ff de edit knop. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Blue-Tiger schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

Helemaal kaal. De zwarte backplate er ook af want die krijg je zonder bevestigingspunten van de stock koeler niet meer vast. Er zijn wel mods nodig geweest, maar dat was om een Scythe Musashi passend te krijgen & zorgen dat de VRM's nog goed gekoelt wordt. De Musashi was namelijk niet voor deze reeks ontworpen, al past hij kwa mount wel, en heeft dus onvoldoende koeling voor de VRM's. Alle oplossingen die speciaal ontworpen zijn voor deze serie hebben dat probleem ook niet. Dus die backplate kan sowieso niet blijven zitten en als je de VRM heatsink wilt laten zitten zul je moeten gaan zagen in de grote heatsink. Als je dat wilt... ;)
Sorry, ik bedoelde eigenlijk baseplate. Deze meneer heeft het netjes opgelost. Link.

Of deze.

De laatste is trouwens een Zalman vf3000a, een koeler die compatible is met de 58xx reeks.

Ben nog aan het twijfelen. Het gaat me om het terugdringen van de geluidsoverlast. En behalve een licht geruis op idle, is het momenteel niet storend. Maar er is niks mis mee om me alvast wat in te lezen, right? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

PjotrStroganov schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:01:
[...]

Sorry, ik bedoelde eigenlijk baseplate. Deze meneer heeft het netjes opgelost. Link.

Of deze.

De laatste is trouwens een Zalman vf3000a, een koeler die compatible is met de 58xx reeks.

Ben nog aan het twijfelen. Het gaat me om het terugdringen van de geluidsoverlast. En behalve een licht geruis op idle, is het momenteel niet storend. Maar er is niks mis mee om me alvast wat in te lezen, right? ;)
Right, kijk... Een MK-13 is een koeler waarbij je zelf fans moet kiezen. Zo kun je er heel makkelijk voor zorgen dat deze koeler ongelooflijk stil blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
epic_fail schreef op een zonnige zomermiddag om twaalf uur snachts het volgende:
zoek dan ook gelijk het edit knopje:)
gevonden....
(denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:48:
quote:
epic_fail schreef op een zonnige zomermiddag om twaalf uur snachts het volgende:
zoek dan ook gelijk het edit knopje:)
gevonden....
(denk ik)
is dit een goede quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja ik zie het al
vergeef mij om wat ik gedaan heb.... :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BitchCrew schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:07:
[...]

Je kan u afvragen wie de noob nu net is he?

Ik heb altijd nVidia gehad, en nu heb ik mijn eerste Ati gekocht.
En ik was een redelijke nvidia fanboy, groene muis, groene leds, nvidia mobo, nvidia case, nvidia cooler enz enz.

tot men SLI opstelling ineens 'dood' was. En ik ben niet de enige, vele zijn hiermee een kaart die eigenlijk nog niet dood mocht zijn kwijt, sommige hebben 400-500 € betaald voor hun grafische power.

Dan heeft nvidia nog aan het brollen geweest, rebranden en zijn ze met slechte fermi producten gekomen kwa verbruik/ warmte.

nu nVidia hun zaakjes een beetje terug op orde heeft en een GT460 uitbrengen (waarmee je een mooie SLI kunt maken en terug een setup heb zoals de 8800GT in SLI lang 'kicking' waren.)

dan zeg ik toch lekker als 'fanboy' No Thx ze ;w . En ik loop de winkel binnen voor een 5870 en geef Ati een kans want ze hebben toch wel laten zien dat ze je vertrouwen waard zijn.
als je iemand quote doe het dan goed..... (niet zoals mij dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

offtopic:
|:( Ik bedoelde Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif , dan hoef je niet drie keer achter elkaar een nieuw bericht te posten :X, maar kan je je 1e gewoon aanpassen.

[ Voor 39% gewijzigd door epic_gram op 09-08-2010 21:03 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:13:
quote:
Inderdeed, ATi heeft gewoon het momentum. Noobs hebben gehoord dat ATI met zijn HD5xxx serie beter is dan nVidia ook al heeft nVidia met zijn GTX460 nu een >>BETERE KAART<< in handen. Dus de noobs kopen HD5xxx kaarten :P Ook zijn de OEMs van nVidia naar ATI aan het overstappen voor zo ver ze dat nog niet hebben gedaan, OEMs doen dit vooral omdat ATI veel betere kaarten voor hun doelgroep heeft en het ziet er niet naar uit dat nVidia daar iets aan gaat veranderen.

haha..... beter? dacht het toch echt niet he;)
reviews: Vier keer de Nvidia GTX 460-videokaart
jaja, ik weet dat in sommige games de gtx460 beter scoort maar in veel gevallen toch echt niet...
of je moet de prijs/kwaliteit bedoelen;)
Systemen met een kaart van boven de 150 euro verkopen OEM's bijna niet. Je maakt trouwens een leuke puinhoop van het topic door niet de edit knop te gebruiken. Aangezien je nieuw bent op GoT zal het je wel vergeven worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Gister met een maat eyefinity gedaan op 3x een 2443BW met een enkele 5870
Wat een ervaring! :D Voor iedereen die dat nog niet heeft gedaan, is echt een must op game gebied!
Begint toch wel een beetje te kriebelen, ik denk dat ik mijn 5850 ook maar moet voorzien van wat extra schermen <33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:51:
[...]
als je iemand quote doe het dan goed..... (niet zoals mij dus)
mijn quote is goed hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking zit zich af te vragen of een Arctic Cooling Accelero XTREME 5970 op bijvoorbeeld een HD5770 zou kunnen.

Volgens mij komen daar best leuke resultaten van gezien het enorme koelvermogen van het blok. Ben ook wel benieuwd wat er precies in de weg zit om het niet op andere kaarten te laten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Willie Billie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:31:
Gister met een maat eyefinity gedaan op 3x een 2443BW met een enkele 5870
Wat een ervaring! :D Voor iedereen die dat nog niet heeft gedaan, is echt een must op game gebied!
Begint toch wel een beetje te kriebelen, ik denk dat ik mijn 5850 ook maar moet voorzien van wat extra schermen <33
Ik ken het gevoel al een tijdje :+

Eyefinity for eveyone !!! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Over EyeFinity gesproken. Ik kwam deze tegen op eBay:
Dell-BizLink-DisplayPort-to-DVI-D-Dual-Link-Adapter-NEW

Ongeveer 50€ inclusief verzending.

Die zou het naar verluidt moeten doen.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37089
DP->VGA voor +-14 eurie
Die heb ik gebruikt in combo met een 5870 en 3x 2443BW
Werkte perfect en het verschil tussen VGA en DVI was echt niet te zien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Noel schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:05:
Over EyeFinity gesproken. Ik kwam deze tegen op eBay:
Dell-BizLink-DisplayPort-to-DVI-D-Dual-Link-Adapter-NEW

Ongeveer 50€ inclusief verzending.

Die zou het naar verluidt moeten doen.
Die zou het inderdaad moeten doen ;) Voor mij begint het ook te kriebelen om aan EF te beginnen maar het budget laat het niet toe :'( Dan zou ik wel beginnen met 3 schermen van ~150 euro, en eentje verbinden met zo'n VGA adapter, al lijkt 3x een 2443BW monsterlijk enorm :D... Maarja, mijn HD5870 heeft het, afgezien van games als Metro 2033, redelijk makkelijk op 1680 x 1050...
Jejking schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:52:
* Jejking zit zich af te vragen of een Arctic Cooling Accelero XTREME 5970 op bijvoorbeeld een HD5770 zou kunnen.

Volgens mij komen daar best leuke resultaten van gezien het enorme koelvermogen van het blok. Ben ook wel benieuwd wat er precies in de weg zit om het niet op andere kaarten te laten passen?
Ik denk dat dat te maken heeft met de afstand van de core tot de PCI-slotplaat en het feit dat de kaart te kort is om die grote koeler te mounten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastianE
Heb mijn 5850 binnen, heb nu een 9600GT erin zitten, alleen ff vraagje voor de zekerheid :) :
Eerst alle geforce drivers verwijderen, 9600GT eruit halen, 5850 erin stoppen en de nieuwe instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Driversweeper ->alles eraf -> uit de pc ->uitde 9600GT -> erin de 5850 -> boot -> driver install ->gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Willie Billie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:15:
Driversweeper ->alles eraf -> uit de pc ->uitde 9600GT -> erin de 5850 -> boot -> driver install ->gamen :D
En mocht je spontaan de behoefte krijgen om te bitchen over ATI drivers dan zou ik toch nog effe een nieuwe install erop gooien van Windows :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Blue-Tiger schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:52:
Voor mij begint het ook te kriebelen om aan EF te beginnen maar het budget laat het niet toe :'(
3x 2de hands Samsung 205/206/225/226BW (20-22"@1680x1050) @ 70€/stuk ofzo... :)

Ben zelf 226CW's bij elkaar aan het zoeken. Had er al eentje en snel een tweede gevonden. Nog derde schermpje en een DP>VGA/DVI kabeltje regelen. Dus ongeveer 250€ voor 2de hands setupje. Nieuwe schermen, tja, dat is uiteraard een pak duurder.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:19:
[...]

En mocht je spontaan de behoefte krijgen om te bitchen over ATI drivers dan zou ik toch nog effe een nieuwe install erop gooien van Windows :)
Zijn ATI drivers zo slecht dat dat soms nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:42

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:02:
[...]

Zijn ATI drivers zo slecht dat dat soms nodig is?
Andersom krijg je kans op hetzelfde euvel hoor. Conflicting drivers zijn niet iets wat specifiek ATI-gebonden is.

Ik heb zelf nooit problemen gehad met de drivers. Ik heb gewoon de oude Nvidia-drivers weggehaald, daarna kaart vervangen, daarna de ATI-drivers geinstalleerd. Simpel.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
nvidia en ati hebben beide de neiging vuil achter te laten na deinstallatie, hierdoor kunnen de prestaties onder de maat zijn bij een wissel van fabrikant.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Jejking schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:52:

Ik heb een Turbo Pro op men 5770 zitten (asus cucore versie heeft een ander ontwerp, alle koelers passen daar op). Overclock prestaties zijn exact hetzelfde als op stock, maar wel onhoorbaar nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastianE
Willie Billie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:15:
done, mafia 2 is vet >:) alleen is de demo beetje kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hallo allemaal, ik heb problemen met het draaien van Split/Second op Very high en eigenlijk ook een beetje op High. Ik speel op een resolutie van 1900 * 1200 en het loopt gewoon niet vloeiend. Op high gaat het wel maar met een kaart van 200 euro verwacht ik toch wel dat ik een game op very high kan spelen.

Dit is mijn kaart:

pricewatch: XFX HD5830

Heb deze pc van iemand overgekocht, vandaar de HD5830. Anders had ik er wel gelijk een HD 5850 ingezet, maar ik ben hier absoluut niet blij mee.

Nu heb ik een i5 750, een Gigabyte UD5 moederbord en 8 ghg 1333mhz geheugen dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan. Ik heb wel twee hardeschijven die beiden op 5400 rpm draaien.Ik vraag me af of dat niet de bottleneck is.Hoe kan ik erachter komen/testen hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Tc-Chub schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:03:
Hallo allemaal, ik heb problemen met het draaien van Split/Second op Very high en eigenlijk ook een beetje op High. Ik speel op een resolutie van 1900 * 1200 en het loopt gewoon niet vloeiend. Op high gaat het wel maar met een kaart van 200 euro verwacht ik toch wel dat ik een game op very high kan spelen.

Dit is mijn kaart:

Heb deze pc van iemand overgekocht, vandaar de HD5830. Anders had ik er wel gelijk een HD 5850 ingezet, maar ik ben hier absoluut niet blij mee.

Nu heb ik een i5 750, een Gigabyte UD5 moederbord en 8 ghg 1333mhz geheugen dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan. Ik heb wel twee hardeschijven die beiden op 5400 rpm draaien.Ik vraag me af of dat niet de bottleneck is.Hoe kan ik erachter komen/testen hoe dit kan?
Met een HD5850 loopt de game op very high ook niet vloeiend(1080p). Het ligt denk ik aan een combi van veel post-processing, grote hoeveelheid particles en effecten en slechte optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Mm, dat is wel geruststellend om te horen. Wel raar trouwens, zijn er meerder mensen die dat probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Tc-Chub schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:09:
Mm, dat is wel geruststellend om te horen. Wel raar trouwens, zijn er meerder mensen die dat probleem hebben?
Wacht maar tot je aan de games Metro 2033 of ARMA II begint, dan kan je meteen terug naar 1650x1080 en nog niet maximale eyecandy. Zelfs niet met een kaart van 450.- (5870/GTX480)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bij ARMA II schroef je de Maximum View Distance of zoiets naar beneden en dan valt het best mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
nero355 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:10:
Bij ARMA II schroef je de Maximum View Distance of zoiets naar beneden en dan valt het best mee ;)
Grootste frameratekillers waren bij mij AA en post processing. View distance heb ik op een gegeven moment maar ergens tussen de 3000 en 3500 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Post Processing inderdaad ook. Was ik vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:03:

Dit is mijn kaart:

PjotrStroganov schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:57:
[...]

Met een HD5850 loopt de game op very high ook niet vloeiend(1080p). Het ligt denk ik aan een combi van veel post-processing, grote hoeveelheid particles en effecten en slechte optimalisatie.
Volgen mij is die game gelockt op 30 fps. slechte console poort.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 12:26 ]

• madmaxnl
madmaxnl in "[PC] StarCraft 2 - Deel 8"

Zijn er mensen hier die dit probleem ook hebben of weten of het überhaupt GPU, nVdia, ATI en of CPU geboden probleem is.

[ Voor 207% gewijzigd door madmaxnl op 12-08-2010 07:18 ]

• Fritti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 13:11
Heb een vraag die ik niet ge-google-d of ge-GoT-searched krijg.

Ik heb een Asus EAH5770 CuCore in mijn PC zitten en die is op idle heel netjes stil.

Echter in een SC2 op 1920x1200 waar ie nogal moet draaien begint de stock fan een vrij irritant hoog zoemgeluid te maken. Nu is het niet zo hard dat ik het hoor door m'n headset heen, maar zonder headset spelen is eigenlijk geen leuke optie.

Dus ik denk, ik zet er een andere koeler op maar helaas, ik kan geen enkele aftermarket koeler vinden voor een 5770. Iemand ervaring met bv. de Zalman VF-3000 koelers op deze 5770? Ze staan op de site alleen voor de 58xx, en zo te zien is de koeler die ik heb ook niet stock, dus ik vermoed dat dat niet gaat passen. Hebben anderen met deze kaart ook last van die fan?

• madmaxnl
ASUS heeft er met zijn CUCore een slechtere koeler dan de stock volgens mij ook ziet deze koeler er goedkoper uit dan de stockkoeler waarschijnlijk is die dat ook en weet je dus waarom ASUS voor deze koeler heeft gekozen.

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:24:
[...]

[...]

Volgen mij is die game gelockt op 30 fps. slechte console poort.
Ja, het is echt waardeloos. Graphics ook eigenlijk niet aan te passen en de FPS is idd locked op 30. Sterke afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Fritti schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:36:
Heb een vraag die ik niet ge-google-d of ge-GoT-searched krijg.

Ik heb een Asus EAH5770 CuCore in mijn PC zitten en die is op idle heel netjes stil.

Echter in een SC2 op 1920x1200 waar ie nogal moet draaien begint de stock fan een vrij irritant hoog zoemgeluid te maken. Nu is het niet zo hard dat ik het hoor door m'n headset heen, maar zonder headset spelen is eigenlijk geen leuke optie.

Dus ik denk, ik zet er een andere koeler op maar helaas, ik kan geen enkele aftermarket koeler vinden voor een 5770. Iemand ervaring met bv. de Zalman VF-3000 koelers op deze 5770? Ze staan op de site alleen voor de 58xx, en zo te zien is de koeler die ik heb ook niet stock, dus ik vermoed dat dat niet gaat passen. Hebben anderen met deze kaart ook last van die fan?
Ik heb een tijd geleden een topic gemaakt over de 5770 Cucore: door het ontwerp past ongeveer iedere aftermarket koeler erop. Alles wat op een 5850/5870 past, past ook op de CuCore.
Als je enkel stilte wilt: http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=256
als je stilte + prestaties wilt: http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=379 of http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=105

En ja, die kaart is aanzienlijk luider dan een normale 5770.

[ Voor 4% gewijzigd door vorda op 13-08-2010 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Ik weet niet of dit al gepost is, ik heb m'n computer al, en koop voorlopig geen nieuwe (ook geen losse onderdelen), dus ik kijk niet zo vaak meer bij hardware maar..
Interessant voor zowel Ati als NVidia fans:
http://techreport.com/articles.x/19404/1

Hun conclusie is beste bang for buck:
3x HD5770 voor Ati fans (als je 3 slots kan/wil gebruiken) of:
2x GTX460 voor de NVidia fans.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sméagol schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:47:
Hun conclusie is beste bang for buck:
3x HD5770 voor Ati fans (als je 3 slots kan/wil gebruiken) of:
2x GTX460 voor de NVidia fans.
Is er rekening gehouden met extra kosten voor moederbord en voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:34:
[...]

Is er rekening gehouden met extra kosten voor moederbord en voeding?
Volgens mij wel... Ik zou zeggen; lees het artikel. ;)
The 5770 is selling for about $150 right now, so an unusual option opens up to us: a triple-team of 5770s in a three-way CrossFireX config. For only ~$450, they won't run you much more than a 5870, and since each card only requires a single six-pin PCIe power connector, they won't tax your PSU like most triple-CrossFire setups would. Yeah, they're going to chew up six expansion slots, but many high-end boards have nearly everything else integrated these days. Our test system's X58 motherboard is PCIe-rich enough to support a three-way CrossFireX config reasonably well. The primary slot retains all 16 PCIe Gen2 lanes, while the second and third slots each get eight PCIe Gen2 lanes. That ought to be enough bandwidth, but keep in mind that your run-of-the-mill P55 motherboard—or, indeed, anything based on a Lynnfield processor with integrated PCI Express—will only have 16 full-speed PCIe Gen2 lanes in total.

[ Voor 65% gewijzigd door Format-C op 13-08-2010 11:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een X58 is flink duurder dan een P55 wat ze niet hebben meegenomen.
Ook zie ik dat 1x GTX 470 en 480 best goed zijn nu. Snap niet dat ATI niks aan de prijzen doet van die Radeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Het kan nog tikje erger:(

Januari dit jaar heel nieuw systeem laten assembleren samen met Sapphire HD 5850.
Vanaf de eerste dag problemen mee gehad, de standaard issues zoals grijze gordijnen vastlopers etc.

Tot op hede heb ik van alles geprobeert maar niets heeft geholpen, de RMA van webshop heeft niets kunnen vinden tijdens het testen van me videokaart.

En om het aftemaken zijn ze vorig maand failliet verklaard.
Dus nu maar via de farbrikant maar wat proberen, die gewoon weer zelfde instructies geeft zoals update van je bios, reinstalleren van je OS en nieuwste driver blablabla al 100x gedaan.

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 13:11
vorda schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:49:
[...]

Ik heb een tijd geleden een topic gemaakt over de 5770 Cucore: door het ontwerp past ongeveer iedere aftermarket koeler erop. Alles wat op een 5850/5870 past, past ook op de CuCore.
Als je enkel stilte wilt: http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=256
als je stilte + prestaties wilt: http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=379 of http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=105

En ja, die kaart is aanzienlijk luider dan een normale 5770.
Precies het antwoord dat ik nodig had, bedankt! Ik denk dat ik voor de S1 rev 2 met Turbo fans ga, dat moet stil genoeg zijn en toch genoeg koeling in mijn kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Die turbo fans zijn niet nodig als je case genoeg airflow heeft zelfs. (volgens wat posters op overclocking.com fora)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
madmaxnl schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:16:
madmaxnl in "[PC] StarCraft 2 - Deel 8"

Zijn er mensen hier die dit probleem ook hebben of weten of het überhaupt GPU, nVdia, ATI en of CPU geboden probleem is.
Dat had ik dus ook alleen in de Campaign, dat het verrekte lang deed om terug ingame te gaan. Met de multiplayer of in een replay valt dat wel mee.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29
Heeft iemand ervaring met deze 5770 kaart van Asus: Asus EAH5770/2DI/512MD5 (pricewatch: Asus EAH5770/2DI/512MD5)?

Ik kan er nergens een review van vinden en op GoT staan er ook geen ervaringen...
Het gaat me vooral om de geluidsproductie van deze koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
gabberjoost schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:55:
Heeft iemand ervaring met deze 5770 kaart van Asus: Asus EAH5770/2DI/512MD5 (pricewatch: Asus EAH5770/2DI/512MD5)?

Ik kan er nergens een review van vinden en op GoT staan er ook geen ervaringen...
Dan typ je toch in google "review asus 5770 cucore", alsof tweakers het enige is waar je info vandaan kunt halen ....

Verder kijken dan je neus lang is =)

[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 13-08-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

gabberjoost schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:55:

Doe je toch iets niet goed, mij lukte het prima laatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Blueberry33 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:42:
Het kan nog tikje erger:(

Januari dit jaar heel nieuw systeem laten assembleren samen met Sapphire HD 5850.
Vanaf de eerste dag problemen mee gehad, de standaard issues zoals grijze gordijnen vastlopers etc.

Tot op hede heb ik van alles geprobeert maar niets heeft geholpen, de RMA van webshop heeft niets kunnen vinden tijdens het testen van me videokaart.

En om het aftemaken zijn ze vorig maand failliet verklaard.
Dus nu maar via de farbrikant maar wat proberen, die gewoon weer zelfde instructies geeft zoals update van je bios, reinstalleren van je OS en nieuwste driver blablabla al 100x gedaan.
Vaak een ram kwestie, heb je al eens met vervangend ram getest, en aan te raden is de Qualified Vendor List van je mobo te hanteren, you never know :F

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
sain onez schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:37:
[...]

Vaak een ram kwestie, heb je al eens met vervangend ram getest, en aan te raden is de Qualified Vendor List van je mobo te hanteren, you never know :F
Me ram staat er idd niet bij, maar hiervoor had ik weleens bsods met memory_management maar dat is verholpen omdat ze van 1.7v naar 1.5v hebben gezet.

Ben nu bezig via sapphire om me vbios te flashen maar dat wilt nog niet helemaal lukken 8)7

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:46:
[...]

Idd want als je Cucore in typt krijg je een andere kaart. :>
Klopt, het is in z'n geheel geen Cucore. Er zit ook niet de mogelijkheid op om de spanning op de gpu op te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:46:
[...]

Idd want als je Cucore in typt krijg je een andere kaart. :>
Whoops dacht dat er Cucore bij stond, excuses ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Laatst online: 07-08 17:45
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Eyefinity op deze wijze, of een idee heeft of het überhaupt aan te sluiten is en zo ja hoe:
Main-monitor - 23", 1920x1080 met DVI en VGA aansluiting; hier wil ik gewoon mijn games/films/browser/etc.

Daarnaast 2x 19", 1440x900 met alleen een VGA aansluiting; muziek/msn/etc.

Mijn huidige 5770 heeft 1x DVI, 1x HDMI en 1x DisplayPort. Ik zou dus bijvoorbeeld een 19" beeldscherm in de DVI poort met een verloopje en het 23" beeldscherm in de HDMI poort met een verloopje, maar dan blijf ik zitten met de displayport. Ik heb op internet verhalen gelezen over passieve en actieve adapters, welke soms wel 5 keer zo duur zijn. Ik las dat sommige mensen het ene scherm wel met een bepaalde adapter aan de gang kregen en met de andere weer niet.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Alvast bedankt voor de hulp!

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb hier 3x NEC E222W 22" staan (1680x1050 native), enkel VGA en DVI aansluitingen, maar met een hele mooie dunne bezel, hierbij heb ik een passieve dp->vga adapter, maar deze zou prima werken, en is in meerdere configs van schermen succesvol getest door de vorige eigenaar..

Heb een weekje vakantie dus hopelijk kan ik je ergens van de week mijn eerste ervaringen van laten horen, mogelijk dat ik nog wat plaatjes ervan schieten kan...

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-08-2010 23:24 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Laatst online: 07-08 17:45
Dat zou heel mooi zijn!:)

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
sain onez schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:23:
Heb hier 3x NEC E222W 22" staan (1680x1050 native), enkel VGA en DVI aansluitingen, maar met een hele mooie dunne bezel, hierbij heb ik een passieve dp->vga adapter, maar deze zou prima werken, en is in meerdere configs van schermen succesvol getest door de vorige eigenaar..

Heb een weekje vakantie dus hopelijk kan ik je ergens van de week mijn eerste ervaringen van laten horen, mogelijk dat ik nog wat plaatjes ervan schieten kan...
+1! Daar willen we plaatjes van zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 15-09 15:56
sain onez schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:23:

Je zult best beeld hebben maar waarschijnlijk niet in eyefinity mode. Daar heb je een actieve voor nodig... maar we zullen zien. Heel misschien heb je mazzel.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

winwiz schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:39:
[...]

Je zult best beeld hebben maar waarschijnlijk niet in eyefinity mode. Daar heb je een actieve voor nodig... maar we zullen zien. Heel misschien heb je mazzel.
Actief alleen voor DP -> DVI. Is al vaak genoeg gezegd dat een passieve DP -> VGA adapter ook gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik heb sinds 2 dagen een Club3D HD5770, alleen ik heb nu last van af en toe zwarte flitsen/flikkers van me scherm. Niet het volledige scherm, maar gewoon een soort streep fzo. Beetje lastig uit te leggen.

Ik kan op Google niet echt op de goede zoektermen komen om andere met die probleem te vinden.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
diabyte schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:03:
Ik heb sinds 2 dagen een Club3D HD5770, alleen ik heb nu last van af en toe zwarte flitsen/flikkers van me scherm. Niet het volledige scherm, maar gewoon een soort streep fzo. Beetje lastig uit te leggen.

Ik kan op Google niet echt op de goede zoektermen komen om andere met die probleem te vinden.

Iemand bekend met dit probleem?
Toevallig 2 schermen aangesloten? Zo ja even je drivers updaten naar 10.6.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Bullus schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:06:
[...]

Toevallig 2 schermen aangesloten? Zo ja even je drivers updaten naar 10.6.
Ik heb inderdaad 2 schermen aangesloten ja. Maar ik heb al de laatste CCC geinstalleerd, 10.7. Als ik 10.6 probeer dan krijg ik ook de melding dat m'n drivers al up-to-date zijn.

10.7 verwijderen en daarna 10.6 installeren? Of gaat dat niet uitmaken? Neem aan dat 10.7 het ook gefixed zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Sorry ,hoe kom ik bij 10.6? Gewoon de laatste pakken dus (10.7)

Je draait stock neem ik aan, anders klok je kaart wat over of ati overdrive aanzetten in CCC ,dan zal het waarschijnlijk ook al werken. Op stock speeds pakt ie gewoon 157/300 ipv 400/max.mem.

[ Voor 14% gewijzigd door Bullus op 18-08-2010 16:49 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x ATI 5770, SINGLE precesion GPU's, dus niet zo nuttig als je BOINC draait.
Dan kun je beter de Nvidea nemen. Ook als je Physx wil, wat niet op ATI kaarten draait.

Zelf nu 2x 5770 er in zitten, Core i7 920 en dat levert me toch 18000 3dMarkvantage puntjes op.
Toekomst misschien nog wel een 3de er in, maar vondt het toch een beetje minder dat ik niet meer mijn Boinc client kan draaien op mijn pc. (alleen cpu)

Voor boinc heb je vaak double precision GPU's nodig, en dat zijn de 57XX series dus niet.
Voor gaming, in DirectX11 etc is het WEL een goede keuze.

Dit was echt het enige min puntje, buiten de 2 slots die je voor de cooler kwijt bent (Asus)
(Maar er zijn er al enkele, als ze goed zoekt, met een single slot cooler :-) )

Of iemand moet even weten, hoe ik Seti@Home alsnog kan laten draaien op mijn huidige ATI kaarten.
Maar zover ik heb gekeken, werk het niet. Ook niet met projecten die wel ATI kaarten zouden moeten ondersteunen.

My 2 cents enzo. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna heb ik nu Eyefinity compleet en ben ik deze week eens aan het testen geslagen, maar ik ben nog niet tevreden omdat ik maar geen bezel compensation aangeboden krijg wanneer mijn 3e scherm is aangesloten.

Ik vermoed dat dit aan de EDID van mijn HP ZR24w ligt, omdat die schijnt af te wijken van de Samsungs EDID(245B+, 2443) ook al zijn ze wel hetzelfde formaat. Nu deins ik niet snel terug, maar ik ga echt niet mijn nieuwe hp scherm flashen om de EDID gelijk te krijgen.

Ik dacht misschien komt het door die DisplayPort-aansluiting van de HP monitor en geeft de DVI aansluiting wel gewoon dezelfde EDID door. Om dit te controleren moest ik helaas wel een actieve adapter halen, maar nog steeds geen bezel compensation! Balen, want in race en fps games gaat het hierdoor helemaal mis met inschatten hoe scherp de bocht is bijvoorbeeld of om de hoek lopen.

Ik las ergens op een forum dat AMD dat in de drivers geblokkeerd heeft bij afwijkende EDID's :'(

Iemand nog een suggestie/idee? Nu heb ik weinig aan mijn 3 schermen setup en kan ik beter over gaan naar enkel 30". (of Nvidia?)

EDIT: Ik heb nu alle poorten van de HP getest en alle poorten geven een afwijkende EDID op en blokkeren daarmee de bezel compensation functie. Ik heb het vermoeden dat HP het gewoon anders noteert en het daarom altijd zal afwijken van Samsung schermen.
Is er iemand met Eyefinity met Samsung en HP schermen? (en bezel compensation)
Of HP in combinatie met een ander merk?

EDIT 2: Op amd.com staan veel mensen met dit probleem.
http://forums.amd.com/gam...catid=279&threadid=129955 Het blijkt niet om HP en samsung te gaan maar om veel meer combinaties, zelfs 3 hp monitoren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 12:48 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
stuurde support van HP eens een mail over dit verhaal...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee, caseID: 4618714618.
Kon geen Nederlandse pagina vinden waar ik een ticket in kon schieten in dat doolhof van een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
3 verschillende schermen gebruiken is ook niet meteen de slimste zet aller tijden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Noel, volgens mij werkt het niet zo.

Ook al heb je 2x Samsung 245B+ en 1 HP dan werkt het niet. Heb je 2 HP monitoren en 1 Samsung dan werkt het niet. De EDID's moeten allen gelijk zijn. Hoeveel er niet gelijk zijn is niet van relevant.

En trouwens, wie koopt er nou ineens 3 monitoren? Ik neem aan dat het overgrote deel van de gamers niet overgaat van 1 20" scherm naar 3x 24" of wel?
Alle fora staan verder vol van mensen die 1 IPS in het midden willen, dus dat is dan altijd 1 ander scherm.
(TN voor de zijkanten)

Dus imho vind ik jouw opmerking niet de slimste aller tijden ;)

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Met 3 verschillende monitoren (x+y+z) is de kans op problemen groter dan met 2 verschillende (2x+y). ;)

Dat je het risico genomen hebt, kudos, maar je had het wel een beetje kunnen verwachten natuurlijk..

[ Voor 4% gewijzigd door Noel op 21-08-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Noel schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:31:
Met 3 verschillende monitoren (x+y+z) is de kans op problemen groter dan met 2 verschillende (2x+y). ;)

Dat je het risico genomen hebt, kudos, maar je had het wel een beetje kunnen verwachten natuurlijk..
zijn 2 samsung schermen werken volgens dezelfde EDID, dus het is nu een 2x+y situatie en die werkt zelfs niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb bij Databyte een XFX 5670 (512MB) besteld. Jammer genoeg niet bekend wanneer deze geleverd zal worden.

De 5670 is ter vervanging voor een 3850 in de HTPC van de woonkamer, naar ik meen ondersteunt deze namelijk geen Dolby TrueHD of DTS-HD via HDMI, en de 5670 wel. Vraag me af of er verder kwa hardwarematige x264 versnelling nog profijt kan worden behaald. Leuk kaartje voor het geld (80 Euro) denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 21-08-2010 12:04 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb sinds kort flikkeringen in mijn beeld bij 3D applicaties. Ik gebruik een Radeon HD 5970 videokaart, wat in feite een CrossFire opstelling is. Als ik Catalyst AI op disabled zet zijn de flikkeringen weg maar mis ik wel alle optimalisaties in de drivers en word er maar één GPU gebruikt...

Komt dit bekend voor?

Goud is geen geld

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
frankknopers schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 02:00:
Ik heb sinds kort flikkeringen in mijn beeld bij 3D applicaties. Ik gebruik een Radeon HD 5970 videokaart, wat in feite een CrossFire opstelling is. Als ik Catalyst AI op disabled zet zijn de flikkeringen weg maar mis ik wel alle optimalisaties in de drivers en word er maar één GPU gebruikt...

[video]

Komt dit bekend voor?
WTF, lijkt wel of de game nogmaals in "aftiteling-modus" door je game heen loopt 8)7
Het ziet er iig niet goed uit, één brakke gpu? :/
Misschien eens een verse install proberen...

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik heb in mijn pc 2x 4870 in crossfire, heb veel gezocht op het net maar kan eigenlijk geen duidelijkheid krijgen wanneer ik die 2 er uit zou halen en ga vervangen voor een 5870 of ik dan sneller of langzamer uit ben?

Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven, of een link waar een vergelijking staat.

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
Volgens mij zijn die ongeveer gelijk aan elkaar. De 5870 is natuurlijk beter in verbruik en het is een enkele kaart (microstuttering). Ik zou zeggen dat het het niet waard is om 150 euro aan uit te geven (verschil tweedehands 4870X2 en 5870?).

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik maak me toch wel zorgen over de temperaturen van mijn Asus 5850. De kaart loopt op stock snelheden maar in de echte warme weken zat hij regelmatig idle op 60 graden :|. Het verbaast me dat hij nog steeds idle op 54 graden hangt als ik nu ga kijken. Naar mijn idee was hij voor de zomer veel koeler, idle meestal niet eens 40 graden. Het temperatuurverschil in mijn kamer kan nooit zo groot zijn...

Kan het te maken hebben met de tweak die ik heb uitgevoerd om de artifacts te omzeilen als de kaart in idle is?, dan verhoog je volgens mij de kloksnelheid in idle dus dat zou best kunnen. ik ga er even naar kijken.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
De nieuwe drivers, 10.8, zijn weer uit :)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

frankknopers schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 02:00:

[video]

Komt dit bekend voor?
Ik weet niet hoeveel drivers je al gebruikt hebt, en of dit bij elke driver zo is, maar dit ziet er uit alsof er iets defect is.... :$ Heb je recent nog iets anders veranderd aan je PC?
I-Heine-I schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:33:

Kan het te maken hebben met de tweak die ik heb uitgevoerd om de artifacts te omzeilen als de kaart in idle is?, dan verhoog je volgens mij de kloksnelheid in idle dus dat zou best kunnen. ik ga er even naar kijken.
Dat lijkt me wel ja.... :D

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 26-08-2010 13:20 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• nedernakker
I-Heine-I schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:33:
Ik maak me toch wel zorgen over de temperaturen van mijn Asus 5850. De kaart loopt op stock snelheden maar in de echte warme weken zat hij regelmatig idle op 60 graden :|. Het verbaast me dat hij nog steeds idle op 54 graden hangt als ik nu ga kijken. Naar mijn idee was hij voor de zomer veel koeler, idle meestal niet eens 40 graden. Het temperatuurverschil in mijn kamer kan nooit zo groot zijn...

wat is er uberhäupt spannend aan idle temps? belangrijk is toch wat de kaart doet onder load.. lijkt me ook duidelijk dat verhoging ontstaat als je je idle clockspeed omhoog gooit.

@frankknopers,
ik kan haast niet geloven dat dit door een defect aan de kaart komt... ik gok softwarematig. anders zou je toch gewoon artifacts of GSOD's moeten krijgen.. test de kaart in een andere pc of probeer eens een driversweeper/verse instal van os.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste