• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

nedernakker schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:41:
[...]

wat is er uberhäupt spannend aan idle temps? belangrijk is toch wat de kaart doet onder load.. lijkt me ook duidelijk dat verhoging ontstaat als je je idle clockspeed omhoog gooit.

@frankknopers,
ik kan haast niet geloven dat dit door een defect aan de kaart komt... ik gok softwarematig. anders zou je toch gewoon artifacts of GSOD's moeten krijgen.. test de kaart in een andere pc of probeer eens een driversweeper/verse instal van os.
Ik heb de monitor op de andere DVI poort gedaan terwijl de PC aan stond (2D idle op desktop). Daarna was het probleem weg. Kijken hoe lang het nog goed gaat :P

Goud is geen geld

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18

InFamous

excommunicado

@ frankknoppers heb het ook gehad clean install van cc 10.7 verhielp het probleem.

Formerly known as Ragdoll

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
frankknopers schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:08:
[...]

Ik heb de monitor op de andere DVI poort gedaan terwijl de PC aan stond (2D idle op desktop). Daarna was het probleem weg. Kijken hoe lang het nog goed gaat :P
bizar... hoop dat het opgelost is en blijft voor je..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

nedernakker schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:06:
[...]

bizar... hoop dat het opgelost is en blijft voor je..
Het loopt nog niet helemaal optimaal hier. Normaal heb ik in BF:BC2 op hoge settings met 1920x1200 zo'n 110 fps, maar nu dropt ie vaak naar 60 en zit ik avg maar op 75. De framerate is nu veel minder stabiel dan voorheen en het speelt ook niet zo soepel, hoe kan dit?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Weet niet of het al gevraagd is, 37 pagina's, maar wat zijn goede idle temps voor een single slot PowerColor HD5750? Met de fan op 100%, heb ik ongeveer tussen de 43c & 46c.
Zit te denken om er een betere koeler erop te zetten...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankknopers schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:59:
[...]

Het loopt nog niet helemaal optimaal hier. Normaal heb ik in BF:BC2 op hoge settings met 1920x1200 zo'n 110 fps, maar nu dropt ie vaak naar 60 en zit ik avg maar op 75. De framerate is nu veel minder stabiel dan voorheen en het speelt ook niet zo soepel, hoe kan dit?
Ik heb zoiets gehad toen ik hem volgens mij iets te hoog had overgeklokt al ging het beeld bij mij niet zo heel netjes op en neer maar kwamen er ook van die strepen en verschuivingen diagonaal.

Is die van jouw overgeklokt? Zou er mee te maken kunnen hebben, je hoge geheugenoverklok van de videokaart ook, (ECC geheugen) gaat dan veel prestaties kosten.

Maar driver probleem kan natuurlijk ook gewoon.
NoFearCreations schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:00:
Weet niet of het al gevraagd is, 37 pagina's, maar wat zijn goede idle temps voor een single slot PowerColor HD5750? Met de fan op 100%, heb ik ongeveer tussen de 43c & 46c.
Zit te denken om er een betere koeler erop te zetten...
Waarom? Zolang je niet boven de 100 graden komt zou ik mij sowieso nergens zorgen over maken. Enige reden zou kunnen zijn dat je een stiller koeler wil.

[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 27-08-2010 00:07 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 09:50
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:06:
[...]

Ik heb zoiets gehad toen ik hem volgens mij iets te hoog had overgeklokt al ging het beeld bij mij niet zo heel netjes op en neer maar kwamen er ook van die strepen en verschuivingen diagonaal.

Is die van jouw overgeklokt? Zou er mee te maken kunnen hebben, je hoge geheugenoverklok van de videokaart ook, (ECC geheugen) gaat dan veel prestaties kosten.

Maar driver probleem kan natuurlijk ook gewoon.
Ligt dus niet aan mij, standaard geklokte HD5770 Vapor X en instabiele framerates in MW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:47
Heeft er iemand een 5750/5770 (1GB) draaien op een Intel C2D E8500 (3.16ghz)?
Ik twijfel tussen beide kaarten, daar ik niet weet of mijn cpu snel genoeg is om een verschil tussen de kaarten te kunnen weergeven... indien niet, zou een overclock naar 3.6/3.8ghz verschil kunnen maken?

Ook vraag ik af of mijn 350W voeding voldoende is, daar de ATI website een 450W voeding aanraad (maar op reviewsites trekt het een systeem met een 5770 nooit meer dan 290W...
(op mijn power supply staat dat ik 13A kan trekken op mijn 2e 12V rail (dus 156W))

[ Voor 8% gewijzigd door DenHond op 27-08-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
B voeding van Aopen: Z400-08FC
pricewatch: AOpen Z400-08FC

(op de voeding zelf staat 350W met 400W piek).

[ Voor 29% gewijzigd door DenHond op 27-08-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is idd geen hoogstaande voeding, maar het moet wel gaan.

E8500 is trouwens nog een prima CPU, die nog prima mee kan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:49:
Het is idd geen hoogstaande voeding, maar het moet wel gaan.

E8500 is trouwens nog een prima CPU, die nog prima mee kan.
Dus de 5770 zou dus perfect moeten werken 'zonder bottleneck' van mijn processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Heeft iemand hier ervaring met de Sapphire - Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 ? Ik sta op het punt deze te kopen. Maar weet iemand of het een beetje stille kaart is? Wil namelijk voor 430 euro geen straaljager in me pc hebben :P
Of raden jullie me een betere aan? Wil min. 5870 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het is een stille kaart maar dat ding kost minimaal 400 euro en dat is toch wel een beetje te veel voor zo'n kaart. Prijs/prestatie is niet helemaal je van het zeg maar, zou eerder een HD5850 doen of twee GTX460's natuurlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:14:
Ja het is een stille kaart maar dat ding kost minimaal 400 euro en dat is toch wel een beetje te veel voor zo'n kaart. Prijs/prestatie is niet helemaal je van het zeg maar, zou eerder een HD5850 doen of twee GTX460's natuurlijk.
Ja probleem is dat ik maar 1x Pci express x16 slot heb.
Het is ook zo dat mijn opstelling naar 3x led monitoren gaan voor eyefinity. En met die videokaart zit ik toch tegen me max budget voor deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
nedernakker schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:41:
[...]

wat is er uberhäupt spannend aan idle temps? belangrijk is toch wat de kaart doet onder load.. lijkt me ook duidelijk dat verhoging ontstaat als je je idle clockspeed omhoog gooit.

@frankknopers,
ik kan haast niet geloven dat dit door een defect aan de kaart komt... ik gok softwarematig. anders zou je toch gewoon artifacts of GSOD's moeten krijgen.. test de kaart in een andere pc of probeer eens een driversweeper/verse instal van os.
Sorry ik ben één ding vergeten toe te lichten: De kaart is pas sinds het begin van de zomer zo warm. De kaart gekocht rond de jaarwisseling en daarna gelijk problemen gekregen, de tweak met de kloksnelheden redelijk snel geprobeerd met succes. Terwijl ik dit type bedenk ik me echter dat ik andere componenten van de pc stiller heb gemaakt in die periode. Het zou goed kunnen dat het toegenomen lawaai van de kaart mij daarvoor nog niet opgevallen is. Ik ben namelijk eens naar de temperaturen gaan kijken toen ik de videokaart duidelijk hoorde ventileren. Maar dan nog weet ik dat de videokaart een tijdje gedraaid heeft met die tweak idle rond de 40 graden. Laat ik het zo vragen: Is +-57 graden C in idle gezond voor de 5850?, bij heftige games heb ik de meter wel eens naar vlak voor de 90C zien gaan...

EDIT: oeps, volgens mij heb ik de standaard waarden in het bestand wat ik heb aangepast niet bewaard. Het gaat om het bestand wat je creëert als je bij catalyst profiles een nieuw profiel aan maakt. Het bestand staat in:
C:\gebruikers\{naam}\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles
Kan iemand met een (Asus/reference) Radeon 5850 de inhoud daarvan even posten?, op die manier kan ik de waarden terugzetten naar standaard. Als iemand de standaardwaarden weet en doorgeeft is dat ook genoeg.

EDIT2: Gaan we weer, volgens mij heb ik de waarden al gevonden. Gewoon als je een nieuw profiel aanmaakt in Catalyst. Sorry voor alle ophef 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door I-Heine-I op 27-08-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:59
Ik heb sinds vorige week de nieuwe Catalyst 10.8, maar bij elke keer dat ik de pc opstart is de scaling weer op 100terwijl die op overscan hoort. Als ik dan kijk bij Catalyst zelf zegt ie dat ie al op overscan staat maar toch is dat niet zo. wanneer ik het schuifje van laag weer naar overscan sleep is het weer goed.

Meerdere mensen met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Heb het zelfde probleem met 10.8 met de overscan. Elke keer als ik opstart staat ie weer verkeerd en moet ik via CCC de overscan slider heen en weer halen. Op een forum gelezen dat het een bug in de driver is.

Is ook zwaar irritant als je MSI Kombuster wilt gebruiken op 1920 x 1080, dan underscant ie 'm automatisch weer. Alt- Enter helpt dan, maar is natuurlijk niet de oplossing.

Aangezien ik Crysis nog speel ben ik helemaal teruggegaan naar 10.3 (geen grijze strepen en over/onderscan issues). Moet wel zeggen dat ik de drivers laatste tijd (lees vanaf 10.4) er slecht begin te vinden. Ze lossen een issue op en een nieuwe meldt zich aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb sinds kort ook een heel irritant probleem(pje). Sinds ik Mafia II heb geïnstalleerd heb ik problemen met m'n brightness. An sich is dat nog niet zo'n probleem, Ctrl+Alt+Delete en het scherm heeft weer de goeie brightness. Echter, bij het opstarten en in andere games heb ik nu ook brightness drops. Drops in de zin van; bij het booten is alles donker, het Windows 7 laadscherm is amper zichtbaar. Zodra je echter in Windows komt is het scherm weer op volle brightness.

Ook in andere games, bijvoorbeeld Football Manager 2010 daalt de brightness opeens met iets van 50%. Klik je dan op een ander venster in de game dan springt ie weer terug.

Dit allemaal sinds ik Mafia II heb geïnstalleerd. Inmiddels heb ik de game weer verwijderd (uitgespeeld, wat een domper!) maar nog altijd houden de problemen aan. Verder heb ik de GPU drivers al geupdate, ook dit mocht niet baten. Ik begin me toch serieus af te vragen wat er mis is.

Het scherm in kwestie is een Samsung Syncmaster 2494HM en m'n videokaart een Ati Radeon 5870 (vandaar ook dat ik het hier maar post).

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
@lasvegas
de kleurprofielen verwijderen van je scherm. of drivers van je scherm verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 29-08-2010 13:21 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Laatst online: 15-09 11:59
Eperium schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:29:
Heb het zelfde probleem met 10.8 met de overscan. Elke keer als ik opstart staat ie weer verkeerd en moet ik via CCC de overscan slider heen en weer halen. Op een forum gelezen dat het een bug in de driver is.

Is ook zwaar irritant als je MSI Kombuster wilt gebruiken op 1920 x 1080, dan underscant ie 'm automatisch weer. Alt- Enter helpt dan, maar is natuurlijk niet de oplossing.

Aangezien ik Crysis nog speel ben ik helemaal teruggegaan naar 10.3 (geen grijze strepen en over/onderscan issues). Moet wel zeggen dat ik de drivers laatste tijd (lees vanaf 10.4) er slecht begin te vinden. Ze lossen een issue op en een nieuwe meldt zich aan.
Wat ik heb gedaan (gelezen op internet), is dat het komt door HDMI
Dus als oplossing heb ik me HMDI kabel in een dvi naar HMDI adapter geplugged en toen was het weg..

Jammer dat het niet gewoon direct werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Heb nog wel een DVI naar HDMI kabel liggen, ben benieuwd of het gaat werken. Misschien zorgt dit ook wel voor de grijze strepen behang, want hier had ik met 10.8 ook weer last van in Crysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyyy
  • Laatst online: 29-06 13:59
Ik heb ook problemen met de 10.8 driver. Elke keer als ik mijn pc opstart, heb ik een klein beeld. Resolutie is 1920x1080 HDMI. Ik vind dit zeer vervelend en ben dus weer teruggegaan naar 10.7 driver.

Ook als ik Maffia 2 heb gespeeld (10.7driver) en dan afsluit, is de brightness veels te donker in windows. Even Just Cause 2 of andere game opstarten en gelijk weer terug naar windows verhelpt het probleem bij mij. Zolang ik Maffia 2 speel dan geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafia 2 donker scherm problemen zijn erg makkelijk op te lossen. Als je Windows 7 hebt hoef je alleen maar even Ctrl+Alt+Del te doen en dan weer Esc om te sluiten. Dan is je beeld weer goed ;)

PS: Zo vaak zit ik niet op GoT dus vragen kan ik waarschijnlijk niet antwoorden :S

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Is er eigenlijk wel verschil tussen DVI en HDMI - lever je kwaliteit in of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Digitaal en digitaal.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Eperium schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:26:
Is er eigenlijk wel verschil tussen DVI en HDMI - lever je kwaliteit in of niet?
HDMI is gewoon DVI-D + 8 Kanaals (7.1) geluid. Meer niet, het digitale signaal is 100% hetzelfde.

Zeg gaat dit topic vanaf volgend jaar "Het AMD HD5xxx/HD6xxx ervaringen topic" heten, of houden we het ouderwets bij ATi? :+

Is er eigenlijk al nieuws over het verbruik van de HD6xxx serie?

Ik wou overigens deze maand al een HD5850 halen, maar nu zie ik dat met een maandje (of twee) ik mogenlijk al aan de HD6850 zit! Dus ik wacht ff lekker :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
Hmm, toen ik mijn pc vanmorgen opstartte maakte de fan een heleboel lawaai. Even erop duwen en hij loopt weer normaal. Beetje vreemd :? Tis een 5850 van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
Een vraagje: Ik ben in het bezit nog van een Ati 4850 1Gb en heb Windows Vista met Drivers 10.8 geinstalleerd.

Nu heb ik van het weekend een nieuwe game tv gekocht (eigenlijk voor MW2). De samsung 32b530. Is een 32inch FullHD scherm.

Ik heb hem ingesteld via de catalyst op 1080p. (heb ook een DVI <>HDMI kabel aangesloten staan). Ik ben al 2 dagen aan het rotzooien geweest met de drivers en tv ook om de scherpte en zwartheid goed te krijgen.

Als ik bijvoorbeeld een Blu-ray afspeel. Ik weet niet lijkt net of het beeld een beetje aquarel is, niet echt helemaal super. Ik dacht eerst dat het aan de scherpte lag maar daar heb ik ook mee geknutseld.
Ik zie ook dat bijvoorbeeld op 16:9 beeld met de zwarte randen af en toe donkergrijze strepen zie.

Voor de rest is er niks aan de hand, speel ik een spel wat het volledige scherm gebruikt, echt super kwaliteit. Maar zodra ik een film bekijk of foto's bekijk, lijkt het niet helemaal super te zijn.

Ik heb van alles geprobeerd, tot kleur aanpassingen van de TV zelf (momenteel staat ie op Dynamisch) tot aan de driver instellingen zelf.
Het is gewoon irritant want je gaat erop letten. En het is niet de hele zwarte balk boven en onder, het heeft een breedte van 20 cm van beneden naar boven, maar alleen in de zwarte randen. Het is donkergrijs tegen zwart aan. Maar alsnog.

Heeft iemand suggesties, wat ik misschien aan moet zetten of uit moet zetten? V-sync staat uit. Moet ik hem wel op 1080p zetten via een videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb een vraag: Ik heb via de amd site mijn videokaart geupdate. Alleen nou werkt mijn ati control center niet meer als ik er op klik begint hij wel met laden alleen start het programma uiteindelijk niet op. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
De jongens van HWI hebben faal bechmarks van de HD5970 BE 4Gb online staan.
Overduidelijk dat CF niet aanstaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

vraagje: wat kan ik beter doen: een 5750 kopen of een 2e 5670 en deze in CF zetten?

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

daantjer94 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:50:
vraagje: wat kan ik beter doen: een 5750 kopen of een 2e 5670 en deze in CF zetten?
of wachten op de 67xx ^_^

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ben wel benieuwd naar de prijzen van de 6XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Denk dat ze redelijk in dezelfde lijn liggen als dat nu de prijzen zijn. Als de 67xx boven de 200 euro gaat uitkomen dan wordt de high-end kaart te duur en het verschil met de 5xxx serie is dan behoorlijk klein vind ik zelf.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
Physics schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:34:
Een vraagje: Ik ben in het bezit nog van een Ati 4850 1Gb en heb Windows Vista met Drivers 10.8 geinstalleerd.

Nu heb ik van het weekend een nieuwe game tv gekocht (eigenlijk voor MW2). De samsung 32b530. Is een 32inch FullHD scherm.

Ik heb hem ingesteld via de catalyst op 1080p. (heb ook een DVI <>HDMI kabel aangesloten staan). Ik ben al 2 dagen aan het rotzooien geweest met de drivers en tv ook om de scherpte en zwartheid goed te krijgen.

Als ik bijvoorbeeld een Blu-ray afspeel. Ik weet niet lijkt net of het beeld een beetje aquarel is, niet echt helemaal super. Ik dacht eerst dat het aan de scherpte lag maar daar heb ik ook mee geknutseld.
Ik zie ook dat bijvoorbeeld op 16:9 beeld met de zwarte randen af en toe donkergrijze strepen zie.

Voor de rest is er niks aan de hand, speel ik een spel wat het volledige scherm gebruikt, echt super kwaliteit. Maar zodra ik een film bekijk of foto's bekijk, lijkt het niet helemaal super te zijn.

Ik heb van alles geprobeerd, tot kleur aanpassingen van de TV zelf (momenteel staat ie op Dynamisch) tot aan de driver instellingen zelf.
Het is gewoon irritant want je gaat erop letten. En het is niet de hele zwarte balk boven en onder, het heeft een breedte van 20 cm van beneden naar boven, maar alleen in de zwarte randen. Het is donkergrijs tegen zwart aan. Maar alsnog.

Heeft iemand suggesties, wat ik misschien aan moet zetten of uit moet zetten? V-sync staat uit. Moet ik hem wel op 1080p zetten via een videokaart?

Niemand die mijn vraag kan beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Video instellingen staan los van game instellingen, in ieder geval wat betreft kleuren. Al eens onder Video in CCC gekeken? Of in je video speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
Werelds schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:28:
Video instellingen staan los van game instellingen, in ieder geval wat betreft kleuren. Al eens onder Video in CCC gekeken? Of in je video speler?
Nou het is met alles, niet alleen met afspelen van video's. Ik heb WMP gebruikt, VLC gebruikt, PowerDVD10 gebruikt, hell zelfs winamp gebruikt.
Ook gewoon foto's bekijken via mijn Canon camera. De foto's zien er een beetje aquarel uit. Gewoon weird. Ik heb met CCC gespeeld maar haal ik weinig uit.

De camera is een 10.0mp. En op me nog grotere tv. LCD 63inch zie ik het perfect en die is HD-Ready.

[ Voor 8% gewijzigd door Physics op 03-09-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Zijn er trouwens meer mensen met problemen met Mafia II?

Bij mij lijkt die soms vast te lopen, het geluid gaat gewoon nog door. Na een 10 tal seconden gaat mijn monitor in standby en dan komt die weer bij, het spel loopt dan wel weer gewoon verder. Het is wel speelbaar, maar niet echt fijn ofzo.

Ik heb dit met zowel 10.4 als 10.8. Ik heb geen 5xxx serie kaart, maar een 3870. Maar de kans is volgens mij best groot dat het een videokaart driver issue is dus vandaar dan ik hier even kom kijken!

Op internet kom ik wel problemen tegen met bepaalde glitshes, maar dat is niet echt. Tevens zou de oplossing daar voor zijn om de game in windowed mode te draaien, maar dat haalt bij mij niets uit :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Physics: zal eerder met je TV te maken hebben dan; als je de camera direct op de TV aansluit via component (er van uitgaande dat je camera die mogelijkheid biedt), hoe zien de foto's er dan uit?

Ik zou graag meer input bieden, maar zulke dingen zijn lastig. Ik heb met mijn Sony Bravia ook even de goede kleur instellingen uit moeten vogelen. Er is vrijwel geen enkele TV die standaard echt fatsoenlijke kleuren heeft, dus ik zou eens kijken wat hij met andere inputs doet. Controleer bijvoorbeeld de tuner input, losse DVD/BD speler aansluiten, camera zoals hierboven gezegd, een console, wat dan ook. Gewoon om te zien of de kleuren goed over komen.

Ik neem aan dat je je andere TV getest hebt met dezelfde kabel op dezelfde DVI poort? Als daar namelijk alles op klopt, kun je er vrij zeker van zijn dat je probleem bij je nieuwe TV ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Jezus, zat ik vandaag toch even in de rats vanwege een raar voltage probleem met m'n 5870.

M'n VDDC en VDDCI sprongen willekeurig naar 1.675v - ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dit behoorlijk fout is.

Na een hoop geklooi met allerlei programma's om de voltages maar stabiel te krijgen, en zelfs de BIOS opnieuw er in te flashen kom ik een thread tegen over Everest, waar mensen exact hetzelfde voltage krijgen door dit te draaien. Jullie raden het al, ik had Everest dus ook geinstalleerd staan (vanwege wat moederbord problemen die ik had, Everest vond ik prettig om even snel alle sensoren uit te kunnen lezen).

Weggegooid, en jawel hoor, m'n voltages doen nu weer normaal. Wat een ongelofelijk slecht geprogrammeerd stuk software; die thread waar ik het over heb is inmiddels bijna een jaar oud, en voor zover ik weet kan dit nog steeds willekeurig optreden.

Verdient dus wel een waarschuwing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Nee, niet de multimeter gepakt, maar aangezien GPU-Z, Afterburner en zelfs Everest zelf allemaal hetzelfde lieten zien heb ik er wel vertrouwen in dat het werkelijk zo is :P

Dat, en het feit dat het geheel dus willekeurig vastliep in 2D clocks, idlend op de desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Hebben jullie sinds de 10.8 whql dat ie af en toe op 2d modus blijft hangen ipv dat ie naar 3d modus gaat?
Meestal reboot ik en is het opgelost, maar natuurlijk niet ideaal.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
An1mA schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:54:
Hebben jullie sinds de 10.8 whql dat ie af en toe op 2d modus blijft hangen ipv dat ie naar 3d modus gaat?
Meestal reboot ik en is het opgelost, maar natuurlijk niet ideaal.
Sommige apps veroorzaken dat. BV Youtube open hebben in firefox.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds 10.8 dat me IE flikkert met o.a. hotmail en adobe flash

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Voor de EyeFinity liefhebbers, deze DP>VGA convertor werkt perfect bij mij.
http://cgi.benl.ebay.be/w...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

€20,49 inclusief verzending vanuit Duitsland.

Nu nog ff een derde identieke monitor zoeken, want 2x 22" @ 16:10 & 1x 23" @ 16:9 is verre van perfect. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

de allergoedkoopste van DealExtreme werkte al daarvoor, een werkende én betaalbare actieve DP-DVI converter is echter wel een schaarste

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Werelds schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:03:
Jezus, zat ik vandaag toch even in de rats vanwege een raar voltage probleem met m'n 5870.

M'n VDDC en VDDCI sprongen willekeurig naar 1.675v - ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dit behoorlijk fout is.

Na een hoop geklooi met allerlei programma's om de voltages maar stabiel te krijgen, en zelfs de BIOS opnieuw er in te flashen kom ik een thread tegen over Everest, waar mensen exact hetzelfde voltage krijgen door dit te draaien. Jullie raden het al, ik had Everest dus ook geinstalleerd staan (vanwege wat moederbord problemen die ik had, Everest vond ik prettig om even snel alle sensoren uit te kunnen lezen).

Weggegooid, en jawel hoor, m'n voltages doen nu weer normaal. Wat een ongelofelijk slecht geprogrammeerd stuk software; die thread waar ik het over heb is inmiddels bijna een jaar oud, en voor zover ik weet kan dit nog steeds willekeurig optreden.

Verdient dus wel een waarschuwing :/
Dit doet GPU-Z bij mijn lan pc met een XFX 4870 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

ik heb op het moment de HD5850 ICooler-v van HIS en heb een 550 watt voeding op de doos staat 500watt powersupply maar op mn stage zeggen ze dat de voeding niet voldoende is en dat dan me kaart overlijd.
kan iemand me dit verduidelijken

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

WDF schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:20:
ik heb op het moment de HD5850 ICooler-v van HIS en heb een 550 watt voeding op de doos staat 500watt powersupply maar op mn stage zeggen ze dat de voeding niet voldoende is en dat dan me kaart overlijd.
Het hangt af van je kwaliteit, je zou even precies het type en merk moeten posten. 500 watt moet voldoende zijn. Ze zeggen bij AMD alleen dat je 550 watt nodig hebt omdat ze niet weten wat voor setup de mensen thuis hebben. Daarom gaan ze uit van de meest brakke voedingen. Maar als je gewoon een goede voeding hebt kan je met minder dan 550 watt prima werken.

edit: ook afhankelijk van je overige hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 10-09-2010 09:29 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Merk/type van je 550W voeding?

Die aanbevelingen van AMD/NVIDIA zijn gebaseerd op merkloze voedingen die wel 500W adverteren, maar in de praktijk vaak maar amper de helft continue kunnen leveren. Waar loop je stage? Toch geen winkel à la Vobis, waar ze je voor zo'n videokaart meteen een kilowatt voeding aan zouden smeren hoop ik :p

Edit: Kleine toevoeging: Ik heb al bijna 5 jaar een Cooler Master Real Power 550W; daar heb ik o.a. ruim een jaar mijn E8400 + HD5870 op gedraaid. Ook anderhalf jaar een Intel EE 955 + 8800 GTS-640, wat een veel zwaardere setup is qua stroomverbruik.

Dus ja, 550W is in principe meer dan voldoende, mits het een degelijk merk is.

[ Voor 19% gewijzigd door Werelds op 10-09-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

het is een van coolermaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Dan is je voeding waarschijnlijk meer dan voldoende, moet je eigenlijk even het exacte type opzoeken, kun je waarschijnlijk gewoon zien door je kast even open te maken, meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Cooler Master Real Power M520

tis een 520watt hoop niet dat dat uitmaakt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De Real Power serie* is niet geweldig, maar wel voldoende voor jouw doel.

* De meeste voedingen van CoolerMaster zijn niet geweldig. Er zijn wel een aantal goede though :)

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2010 15:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Die is meer dan voldoende, kan zo'n 400-410W continue leveren. Geweldig is hij inderdaad niet, maar is hij is toch 80+ gecertificeerd. Jij zult waarschijnlijk nooit überhaupt in de buurt van die 400W komen.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Inmiddels heb ik enkele weken een hd5770 in mijn systeem zitten, in het begin nog een hoop geklooi geweest daar de kaart niet compatible was met mijn bios maar gelukkig had MSI hier een oplossing voor in de vorm van een nieuwe bios.

Op dit moment heb ik 2 schermen middels DVI aangesloten en heb ik tweede hands een derde gevonden met de bedoeling gebruik te gaan maken van eyefinity.

Ik ben nu even aan het testen geweest met het scherm van mijn vriendin samen met een passive DP>DVI kabel en na wat zoekwerk is me dus duidelijk geworden dat dit niet gaan werken door dat er maar 2 DVI schermen tegelijk samen kunnen werken. Nou dacht ik slim te zijn door een DVI>VGA converter toe te passen voor 1 van mijn basis schermen maar dit werkt dus ook niet :+

Ik zou graag even bevestiging krijgen in mijn onderstaande oplossingen:
1) Active adapter kopen (=duur)
2) Scherm kopen met DP aansluiting (laag aanbod en ik wil graag 3 dezelfde schermen, dus dat wordt te duur)
3) DP>VGA kabel kopen (enkele tientjes)

Optie 3 zou dus ideaal zijn, kost niet veel en mijn schermen hebben ook VGA aansluitingen. Kan iemand bevestigen dat mijn aannames kloppen en ik dus uit de voeten kan met een goedkope DP>VGA kabel?

Eve char: Warock <TEST>

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Heb besloten een scythe musashi te monteren op mijn HD5850. Om niet in de knoei te komen met vrm koeling heb ik de baseplate laten zitten. Het nadeel hiervan is, zelf met bijgeleverde spacer, de vinnen het opstaande gedeelte van de basplate raken. Er komt dus enige spanning te staan op de koeler. Toch maar besloten om de koeler niet te modden, aangezien deze goed contact maakte met de gpu.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_M_Je7d0WNT4/TIuhytG3WJI/AAAAAAAABcs/zdENsSpyofw/s400/P1010678.JPGAfbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_M_Je7d0WNT4/TIuhz1kGDeI/AAAAAAAABcA/Hu8jpn4hA5s/s400/P1010679.JPG
Het perspectief van de laatste foto laat het er wat extreem uitzien.

Met furmark zijn de temps zeker 10 graden lager dan met de standaard koeler, en dan staan de fans op de laagste stand. vrm komt niet hoger dan 85 graden.

Het grootste voordeel is, en daarom heb ik em ook gekocht, dat deze koeler extreem stil is.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
sPENKMAN schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:42:
Inmiddels heb ik enkele weken een hd5770 in mijn systeem zitten, in het begin nog een hoop geklooi geweest daar de kaart niet compatible was met mijn bios maar gelukkig had MSI hier een oplossing voor in de vorm van een nieuwe bios.

Op dit moment heb ik 2 schermen middels DVI aangesloten en heb ik tweede hands een derde gevonden met de bedoeling gebruik te gaan maken van eyefinity.

Ik ben nu even aan het testen geweest met het scherm van mijn vriendin samen met een passive DP>DVI kabel en na wat zoekwerk is me dus duidelijk geworden dat dit niet gaan werken door dat er maar 2 DVI schermen tegelijk samen kunnen werken. Nou dacht ik slim te zijn door een DVI>VGA converter toe te passen voor 1 van mijn basis schermen maar dit werkt dus ook niet :+

Ik zou graag even bevestiging krijgen in mijn onderstaande oplossingen:
1) Active adapter kopen (=duur)
2) Scherm kopen met DP aansluiting (laag aanbod en ik wil graag 3 dezelfde schermen, dus dat wordt te duur)
3) DP>VGA kabel kopen (enkele tientjes)

Optie 3 zou dus ideaal zijn, kost niet veel en mijn schermen hebben ook VGA aansluitingen. Kan iemand bevestigen dat mijn aannames kloppen en ik dus uit de voeten kan met een goedkope DP>VGA kabel?
Niemand hier ervaring met 3 schermen via DVI/VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29
sPENKMAN schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:03:
[...]

Niemand hier ervaring met 3 schermen via DVI/VGA?
Het is al zeker 100x gezegd in Videokaarten & Beeldschermen dat het werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Paprika schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:21:
[...]

Het is al zeker 100x gezegd in Videokaarten & Beeldschermen dat het werkt ;).
Het is met de zoekfunctie alleen lastig vinden met 3 letterige afkortingen :) Iig bedankt voor je reactie!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

DenHond schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:18:
Heeft er iemand een 5750/5770 (1GB) draaien op een Intel C2D E8500 (3.16ghz)?
Ik twijfel tussen beide kaarten, daar ik niet weet of mijn cpu snel genoeg is om een verschil tussen de kaarten te kunnen weergeven... indien niet, zou een overclock naar 3.6/3.8ghz verschil kunnen maken?

Ook vraag ik af of mijn 350W voeding voldoende is, daar de ATI website een 450W voeding aanraad (maar op reviewsites trekt het een systeem met een 5770 nooit meer dan 290W...
(op mijn power supply staat dat ik 13A kan trekken op mijn 2e 12V rail (dus 156W))
Ik heb een CD2 E8500 samen met een HD5870, en moet zeggen dat ik in 3dmark 2006 bijna 6000 punten meer heb als ik de E8500 oc't naar 4275Mhz (450*9.5) tov stock settings.
Maar ja, zijn benches eh, heb nog niet echt getest in games..
Maar ik denk dat het verschil tussen de 5750 en 5770 weinig uitmaakt met jou E8500. Het zal misschien ietsjes schelen..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

ikheb een vraagje,
heb sinds kort een Asus 5850 in mijn pc zitten. Nou ging ik in GPU-Z naar de kloksnelheden kijken, deze blijken echter op 400 MHZ (GPU) en 1025 MHZ (Memmory) te staan...

het lijkt me dat het niet klopt dat de GPU op 400 MHZ draait?
Iemand die weet wat er aan de hand is of wat ik hieraan kan doen?
Jij hebt liever dan als die niks aan het doen is op volle snelheid loopt en zoveel meer energie en "lawaai" maakt/neemt?

AMD Nieuwsdiscussie

• Werelds
Dat zijn je 2D clocks :)

Start maar eens een 3D applicatie (Furmark, Kombustor of een game) en je zult zien dat die clocks omhoog springen naar 3D clocks.

• Knul
  • Laatst online: 15-09 19:28
Hij klokt automatisch terug als de grafische kaart niet wordt belast. Is leuker voor je stroomrekening :).
Edit: Damn, weer net te laat.
Heb sinds vandaag een (2e hands) 5770 in mijn systeem zitten. Wat een leuk kaartje zeg :D, nou moet ik ook zeggen dat ik een nVidia Geforce 7650 ben gewend, dus vooruitgang was niet zo heel moeilijk. Wat me wel opviel, voordat ik mn drivers had geinstalleerd, maakte de fan een vervelend geluid. Na de drivers te hebben geinstalleerd was het weg. Wel apart.

[ Voor 64% gewijzigd door Knul op 15-09-2010 17:15 ]

Verwijderd

Werelds schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:13:
Dat zijn je 2D clocks :)

Start maar eens een 3D applicatie (Furmark, Kombustor of een game) en je zult zien dat die clocks omhoog springen naar 3D clocks.
net Furmark laten draaien maar geen verschil? Op het linker scherm Furmark 1680x1050 en op het rechter scherm GPU-Z, in GPU-Z is aangevinkt dat als het programma op de achtergrond draait hij moet blijven refreshen. De clocks blijven 400MHZ en 900 Mhz...

• Werelds
Heb je nog iets van tools draaien (Afterburner, ATI Tray Tools, Rivatuner)? En aangezien je toch twee schermen hebt, start eens een game op met GPU-Z open op het tweede scherm? Hij zou gewoon hoger moeten klokken op het moment dat je een game start.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Voor zover ik weet wordt je 2e scherm niet geupdated als je een 3D applicatie hebt draaien (2D en 3D gaat volgens mij niet zo goed naast elkaar, althans dat is mijn ervaring met een 3870).

Zet de log eens aan en zoek het erna terug in de log (wel aanzetten dat hij moet updaten als die geminimaliseerd is anders update hij niets in de log).

[ Voor 16% gewijzigd door DutchKel op 15-09-2010 19:55 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Werelds
Jawel hoor, ik heb monitors altijd op m'n tweede scherm open staan, werkt met zowel m'n 5870 als GTX 460 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
@ Audione,

De helft van de games is meer GPU afhankelijk dan CPU.

http://www.legionhardware...ng_the_core_debate,1.html

* Ik moet mensen toch ten sterkste afraden om Furmark te gebruiken, deze geeft nml. een te grote stress op de vrm`s ( in ieder geval bij de 5850 ), zelfs met een goed gemonteerd fullcover waterblock ( EK block met Thermochill 120.3 rad ) schieten de temps te ver omhoog ( 100 + C ) met voltage verhoging ( 1,2375 V ).......bij games en andere bench/stresstests gebeurd dit nml. nooit !

* Voor mensen die hun kaart willen OC `en......gebruik de Good Old AtiTool ( Scan for Artifacts ) en MSI afterburner.......niet 1 kort speldenpuntje ( goed blijven kijken.......het komt soms maar heel kort en is erg klein ! ) in 6 min. ( komt soms nog na 4/5 min. ) en je hebt een mooie stabiele OC.......en hou vooral met OC`en, de vrm`s ( GPU-Z, Sensors, VDDC Phase Temperatures ) goed in de gaten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, inmiddels klopt het. De snelheden gaan inderdaad omhoog.
echter heb ik nu een andere vraag, als ik namelijk ga overclocken gaan de FPS in Furmark omhoog, maar als ik dan het voltage via MSI Afterburn wat verhoog knallen de FPS ineens naar beneden (van 80 Gemiddeld naar 25 Gemiddeld..)
wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

word hij niet te warm met verhoogde voltage?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, zit lekker rond de 50 graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:00:
nee, zit lekker rond de 50 graden..
VDDC Phase Temperatures ( zie mijn vorige post ) ?

Met een voltage verhoging bij een 5850 moet je die nml. goed in de gaten houden......vooral met Furmark.
Bij mij gaat deze niet hoger als 70 C ( watergekoeld ) met gamen en andere stress tests op 1,3 V.......maar met Furmark 1,2375 V, lopen deze al op naar 104 C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de temps zijn het probleem niet, wat me opvalt is dat de sensors van GPU-Z aangeven dat de graka maar voor 40% wordt gebruikt.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:28:
de temps zijn het probleem niet, wat me opvalt is dat de sensors van GPU-Z aangeven dat de graka maar voor 40% wordt gebruikt.. :S
Wat gebeurd met AtiTool......Scan for Artifacts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nazuzed schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:41:
[...]

Wat gebeurd met AtiTool......Scan for Artifacts ?
geen Artifacts ;)

ik heb net 3DMARKvantage gedraaid, 1x met allerlei programma's op de achtergrond zoals MSI Afterburn, Atitool, GPU-Z en internet exploren. Toen behaalde ik een score van ongeveer 8800 punten voor mijn GPU.
Daarna nogmaals gedraaid met alles dicht, ditmaal een score van 15136 punten behaald. Is dit voor een Asus 5850 met standaard clocks een normale score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Is hoger dan mijn standaard score ( 14699 ) lijkt me dus prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik had hem net overclocked naar 850 Core en 1150 Memory, het voltage staat nu op 1.3V. De VDDC's liggen rond de 60 à 70 graden en de temp van de Graka rond de 80 met koeling op 32%. Met deze settings haalde ik een score van 16950. Alles lijkt dus goed te werken en ik ga ook proberen om hem nog wat hoger te clocken, hierbij zal ik natuurlijk de temps in de gaten houden en het voltage zal ik niet nog hoger zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Dat is wel veel voltage voor op lucht......ik zou `m als ik jou was op 1,25V zetten en dan kijken hoe hoog je komt met AtiTool......925 + en 1200/1250 Mhz is al mooi genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
En let er wel op, dat wanneer je het geheugen te hoog zet, deze nog wel stabiel lijkt, maar door fout correctie van het geheugen langzamer wordt......goed te testen met de Heaven benchmark.

Verwijderd

Ik heb recent mijn HD4870 moeten verruilen voor een HD5770. De oude deed *poof* :'(
Nu vraag ik mij af waar ik het meest aan heb qua overklokken. Core of geheugen?

Ik heb trouwens mijn Accelero S1 kunnen transplanteren naar de HD5770, veel beter dan de standaard luide Asus koeler :)
Alleen moet ik nu nog ergens thermal tape vinden om de memsinks weer vast te plakken, of kan dat ook met secondelijm en koelpasta? :P

@Hieronder: Nu ik het zo terug lees is het idd best een domme vraag :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 14:11 ]

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:04:
Nu vraag ik mij af waar ik het meest aan heb qua overklokken. Core of geheugen?
Waarom test je het niet? Beste is trouwens beide. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Overclock update:

ATI Autotune zette mijn HD5770 op 950/1215!
950 core leek me wat veel, dus ik zette Kombuster maar even aan... Instant crash :P
Met Kombuster begonnen te testen op 920 en ik kruip langzaam omhoog.

Ook heb ik heatsinks op het geheugen geplakt voor extra koeling. De blokjes worden gloeiend heet onder load, dus ze lijken te werken. Na de core ga ik het geheugen verder aan de tand voelen.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:35:
Overclock update:

ATI Autotune zette mijn HD5770 op 950/1215!
950 core leek me wat veel, dus ik zette Kombuster maar even aan... Instant crash :P
Met Kombuster begonnen te testen op 920 en ik kruip langzaam omhoog.

Ook heb ik heatsinks op het geheugen geplakt voor extra koeling. De blokjes worden gloeiend heet onder load, dus ze lijken te werken. Na de core ga ik het geheugen verder aan de tand voelen.
Dat moet hoger kunnen !
Ik heb de goedkoopste Sapphire HD5770 1GB en die draait op 960/1400 :)
Met standaard koeling en voltage.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Same here. 945/5700. Vooral 't geheugen moet harder kunnen bij jou.

Verwijderd

Welke tools gebruiken jullie?
Als ik boven de 900/1200 uit kom geeft ATItool naar een minuut of 3 artifacts... De core is dan ongeveer 65 graden, dus aan de temperatuur kan het niet liggen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 11:10 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ATiTool......................................... fail. Is een overleden tooltje. MSI Afterburner ;)

• nazuzed
Jejking schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:28:
ATiTool......................................... fail. Is een overleden tooltje. MSI Afterburner ;)
Onzin......AtiTool scan for Artifacts geeft beter en eerder de fouten weer dan andere stresstests.
Een atrifact is nml. een fout......voor het aanpassen van je clocks moet je idd. Afterburner gebruiken. ;)

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
nazuzed schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:52:
[...]

Onzin......AtiTool scan for Artifacts geeft beter en eerder de fouten weer dan andere stresstests.
Een atrifact is nml. een fout......voor het aanpassen van je clocks moet je idd. Afterburner gebruiken. ;)
Bij ATItool moet je bij opties wel alternatieve scanmode oid aanvinken, anders geeft hij allemaal valse artefacts.
OCCT zou ik eerder gebruiken, wat recenter dan ATItool en heeft een goed artefact-scanner op basis van een furmark achtige stresstest.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulgozer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11-2021
Over deze twee Sapphire HD 5770 kaarten:

Afbeeldingslocatie: http://www.zi-mm.co.uk/images/catalogue/graphicscards/ati/sapphire5770111630220r/sapphire5770111630220r.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.pgcdn.com/pi/76/17/63/761763918_640.jpg

Zo te zien hebben ze een andere koeler maar is er 1 beter, is er een prijsverschil?

[ Voor 1% gewijzigd door Bulgozer op 24-09-2010 09:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

nazuzed schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:52:
[...]

Door verouderde detectie kan je op stock al artifacts krijgen. Lekker betrouwbaar ;) Was leuk tooltje maar nu niet meer.
Bulgozer schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:12:
Over deze twee Sapphire HD 5770 kaarten:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo te zien hebben ze een andere koeler maar is er 1 beter, is er een prijsverschil?
Heb je zelf al wat uitgezocht dan lukraak deze vraag hier plempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulgozer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11-2021
Ja. Waarom ga je er vanuit dat ik lukraak mijn vraag hier plemp?

Op de Sapphire site zijn de specificaties hetzelfde.

De bovenste heeft volgens mij productcode 100283-3L
De onderste heeft productcode 11163-02-20R

Als je bij google op deze codes naar afbeeldingen zoekt worden beide modellen getoond.

Ik had bij een webwinkel een kaart besteld en daar stond het onderste model op de site, maar ik heb het bovenste model geleverd gekregen.

Als je in de pricewatch bij Sapphire HD5770 1GB kijkt en de links naar de winkels volgt dan worden beide types aangeboden.

Ze worden dus overal gezien alszijnde hetzelfde maar ze zien er toch wel degelijk anders uit, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Omdat het twee totaal verschillende modellen zijn, standaard vs Toxic? Dat léék me wel duidelijk maar misschien zit ik er ook wel iets te lang in. Productcodes met cijfers en letters zijn wel verwarrend, admitted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Volgens mij is geen van die twee Toxic hoor, allebei standaard clocks. Die laatste (20R) is volgens mij wel de Facelift versie; koelt iets beter als standalone kaart, maar mist VRM koeling?

Pin me er niet op vast hoor, maar zoiets moet het zijn :)
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste