Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen één van beiden is idd een Toxic.
De onderste is degene standaard kaart van ATi met een Sapphire stickertje, bij deze kaart kan standaard ook het voltage worden verhoogt. De bovenste is de huidige standaard Sapphire HD5770 die zal je normaal gesproken nu ook alleen maar krijgen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:38
Heeft er iemand 10.9 geinstalleerd, inclusief de profiles? Nadat ik die installeerde, wordt mn HD 5970 behoorlijk warm en gaat de fan automatisch harder draaien, terwijl dat eerder nooit was (op 20% werd ie 65c of zo, nu wordt ie op 20% 90c).

Of het komt doordat ik nu bezelmanagement gebruik, en eerst niet? Maar dat zou het verschil toch niet kunnen zijn... Gpu load is continue 1%. Vreemde zaak dit... Nu draait ie op 30% en wordt ie 69c :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulgozer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11-2021
ok bedankt werelds en mask, maar welke van de twee zouden jullie kiezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 14-09 12:58
Als Jim Carrey hierboven (sorry maar dat is de eerste link die ik leg :P) gelijk heeft, zeker weten die onderste. Qua koeling zal het echt niets uitmaken, maar dan kun je wel rustig het voltage verhogen, geeft je een stuk meer ruimte als je gaat overklokken :)
Probleem is alleen dat je degene met standaard ATi koeler in principe niet meer nieuw tegenkomt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:02:
Heeft er iemand 10.9 geinstalleerd, inclusief de profiles? Nadat ik die installeerde, wordt mn HD 5970 behoorlijk warm en gaat de fan automatisch harder draaien, terwijl dat eerder nooit was (op 20% werd ie 65c of zo, nu wordt ie op 20% 90c).

Of het komt doordat ik nu bezelmanagement gebruik, en eerst niet? Maar dat zou het verschil toch niet kunnen zijn... Gpu load is continue 1%. Vreemde zaak dit... Nu draait ie op 30% en wordt ie 69c :S
Mijn beide videokaarten worden na de installatie van 10.9 + Crossfire profiles ook warmer dan met eerdere drivers. Zowel idle als onder load.

En voorheen schakelde de tweede videokaart zichzelf ook uit onder idle maar dat doet nu ie ook niet meer. Weet niet hoe dat zit? :?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Marc Rademaker schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:02:

Catalyst 10.9 installed

Ja Marc, geen idee wat het probleem is. Het eerste wat me aan deze driver opviel was dat 'ie bugged was. Dwz, zwart scherm en een driver shutdown bij de poging oude drivers te verwijderen. Tot zover al anders als alle vorige updates. Na de update, echter, kreeg ik een verschil van 10 graden idle.

10.8: 38C
10.9: 48C

Met GPU1 load op ~1% max. En met de opstelling op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af65/Blue-Tiger_album/IMG_1694.jpg

De rechter kaart is de HD5870. Deze draait op stock voltage (1.175V) met een Core Freq. op 949 MHz

Ik wil er nog even aan toevoegen dat Catalyst 10.9 zo corrupt lijkt als wat. Naast die onverklaarbare verhoging van temps is er nog het feit dat de driver regelmatig uitvalt en het beeld op zwart knalt. Vreemd...

[ Voor 43% gewijzigd door Fid3lity op 25-09-2010 18:28 ]

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52

Dark Angel

Corvette LS Power

Even een klein vraagje.
Weten jullie of Eyefinity ook werkt met 2 losse videokaarten?
Ik heb zelf de ATI5970 met 3x24inch 1920 schermen en met dat sommige games het toch net niet lekker loopt. Zat te denken om er een 2de kaart bij te kopen. Maar kan nergens vinden of het dan nog wel werkt of dat die 2de kaart dan niet mee doet.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Voor de Eyefinity (of toekomstige Eyefinity :p) gebruikers. Als je een convertor zoekt, de volgende werken 100% zeker (heb ze zelf getest en nog een aantal hier liggen):

Zelf getest:Welke dan ook moeten werken (doordat ze eigenlijk hetzelfde zijn maar een andere sticker):Het verschil tussen DP -> VGA (analog) en DP -> DVI is niet groot. Als je een webpagina over 1 digitaal & 1 analoog scherm trekt, dan zul je wel een verschil zien maar het is zeker niet storend. Als je al een DP -> VGA hebt, dan ligt het echt aan jou of de DP -> DVI upgrade het waard is (de single link convertors kosten minder dan 20 euro, dus de prijs zou geen probleem mogen zijn).

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 29-09-2010 18:24 ]

Verwijderd

nazuzed schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:20:
Dat is wel veel voltage voor op lucht......ik zou `m als ik jou was op 1,25V zetten en dan kijken hoe hoog je komt met AtiTool......925 + en 1200/1250 Mhz is al mooi genoeg.
ik heb het overclocken even een paar dagen gelaten voor wat het was, ben nu weer verder gegaan. Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik bij 875 en 1150 Mhz al Artifacts krijg.. het voltages staat dan op 1,25V. De instellingen zijn gedaan via MSI Afterburn en ik heb getest met Atitool en bij 3DMARK Vantage zag je ook al duidelijk artifacts..

Nou draai ik een niet legale versie van windows, kan dit er misschien iets mee te maken hebben? En als ik een Youtube filmpje opstart krijg ik op mijn tweede scherm ook artifacts te zien...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dark Angel schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:31:
Even een klein vraagje.
Weten jullie of Eyefinity ook werkt met 2 losse videokaarten?
Ik heb zelf de ATI5970 met 3x24inch 1920 schermen en met dat sommige games het toch net niet lekker loopt. Zat te denken om er een 2de kaart bij te kopen. Maar kan nergens vinden of het dan nog wel werkt of dat die 2de kaart dan niet mee doet.
Dan zou je iets met SoftTH moeten doen en niet Eyefinity. Tripple Crossfire met EyeFinity durf ik niks over te zeggen. Je mag al blij zijn dat het redelijk goed werkt met alleen de 5970 :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:22:
[...]

ik heb het overclocken even een paar dagen gelaten voor wat het was, ben nu weer verder gegaan. Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik bij 875 en 1150 Mhz al Artifacts krijg.. het voltages staat dan op 1,25V. De instellingen zijn gedaan via MSI Afterburn en ik heb getest met Atitool en bij 3DMARK Vantage zag je ook al duidelijk artifacts..

Nou draai ik een niet legale versie van windows, kan dit er misschien iets mee te maken hebben? En als ik een Youtube filmpje opstart krijg ik op mijn tweede scherm ook artifacts te zien...
Dat is al vrij snel......en nee, dat heeft niks met je Windows te maken.....niet iedere chip is even goed......deste meer " foutjes " er in de chip zitten, deste meer stroom ( lekstroom ) deze nodig heeft om zonder Arifacts ( foutjes ) stabiel te kunnen functioneren op een bepaalde snelheid......als je tegen de limiet van de chip aanzit, heb je vaak veel stroom nodig om nog maar een kleine verbetering te bereiken......het kan dus wel wezen dat je een slechte chip hebt, die maar net door de test van Ati heen is gekomen ( de 5850 chips zijn zo ie zo de wat mindere, de betere zijn voor de 5870 gebruikt )......hij moet dan ook goed ( 725 Mhz ) op de standaard voltage lopen en daarnaast kun je dus de pech hebben, dat er niet zoveel meer in zit.....ik heb zelf ook een Q6600 ( G0 stepping, 1,3 VID ), die een slechte 3e Core heeft en die ik in de BIOS 1,5475 V ( Windows 1,5 V moet geven om `m maar 4 uur prime95 stabiel te krijgen op 3,6 Ghz ( dat is wel game stabiel )......ik heb dan ook een hele goede custom made waterkoeling, anders had ik `m ook niet zo hoog gezet en had ik ook met minder genoegen moeten nemen.

Ik zou in jou geval dan met MSI Kombuster ( Stability test ) en GPU-Z ( VDDC temps ) ( naast elkaar laten lopen ) en dan gaan kijken wat je absolute MAX. voltage is waarbij de VDDC temps aanvaardbaar blijven ( deze mogen tot 120 C gaan, maar dat is wel heel hoog ( ik heb gelezen van iemand, die al 7 maanden zonder problemen met VDDC temps van 100 C liep......dat is mij wat te hoog )...... persoonlijk denk ik dat een temp van 88/93 C in kombuster ( na 45 min. ( je PCB warmt langzaam op ! ) ) nog wel moet kunnen, dit is dan tijdens het gamen wel wat lager.

Eerst kijken hoe hoog je geheugen wil en dan pas de Core.......mijn geheugen wil hoger " stabiel " dan 1250 Mhz, maar geeft dan door de foutcorrectie juist minder frames in de Crysis bench.....kombuster stabiel is vaak niet game stabiel, je kan dan het beste een paar runs 3Dmark06 ( deze als eerste, geeft vaak het snelste een fout ), Crysis bench, 3Dmark Vantage en Heaven doen.....ik zou zeggen, probeer of de temps goed genoeg blijven, met toch nog wat hogere voltage en ik hoop voor je dat de Core nog op 900 Mhz krijgt ( werkgeheugen is iets minder belangrijk )......je hebt dan ieder geval wel een mooie winst ten opzichte van de standaard clocks ( op dezelfde snelheid ( 850 Mhz ) is de 5850 2/4 % minder snel, dan een 5870 )......als je daar iets over heengaat, dan heb je nog altijd een kaart, die hetzelfde presteert als een standaard 5870 en na de driver updates ( niet naar de benches kijken, die er waren toen de kaarten net uitkwamen ), heb je nog steeds een behoorlijke kaart.....het zal je alleen wat tijd kosten, om de absolute MAX. van je kaart te vinden.....

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff snel een vraagje: Mijn Asus EAH5870 is vandaag binnengekomen. Echter zie ik op tweakers dat hier Dirt2 bij zit? Er is geen disk meegeleverd, dus hoe zou ik dan aan de game moeten komen?

EDIT: al achter gekomen. Blijkbaar wordt de game alleen gebundeld bij kaarten met een G in het modelnummer. Jammer!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:19
Goedendag,

kom ff binnenwandelen op het topic, grappig dat iedereen alles hier overclockt. Niemand tevreden met wat ie hep? ^^
maar ff een vraag; ik ben bezig met het overclocken (^^) van mijn HD5770, waar ik heel blij mee ben, die nu een stab test met kombuster loopt op 'stock'. Ik zeg stock met aanhalingstekens omdat het geen stock is, want ik krijg 900/1300 in afterburner als ik op reset klik. Maar goed, die is ATM op 21 mins, en nog geen crash.
Toch vallen me een paar dingen op:
op stock krijg ik temps van 80 graden (niet hoger) zijn dat normale temps? Want voor de Proc. Is dat
dodelijk en waarom dan niet voor de graka...
Tevens krijg ik noch de gpu noch het geheugen nog 5MHz hoger: vrijwel altijd een instant crash, maar bij 900/1300 helemaal niks. Dat zou toch langer moeten duren...
Dan nog een vraag: ik heb een sapphire 512mb versie, ik zie geen sinkjes op het geheugen, zou het zin hebben om daar blokjes op te zetten? En heb je daar lijm of pasta voor nodig.
Dan nog de vraag of je koelpasta of thermische lijm noet gebruiken voor je gpu, en heeft het zin de stock gpu in te smeren met AS5? Daar heb ik nog wat van liggen en dat kan ik ook opgebruiken aangezien ik op korte termijn een flinke inkoop ga doen op koelpasta's...

En dan nog de belangrijkste vraag: hoelang moet zo'n kombuster test duren voordat je het stabiel kunt noemen? Hij draait nu rond de 30 mins, is dat een normale tijd, voldoet een kwartier ook of minstens een uur of meer? Ik neem aan, omdat het een full-load is, het geen uren hoeft te draaien.

Ff flink wat vragen, maar dan kan ik er weer ff op vooruit.

Grtz.
Heeft iemand ooit trouwens geprobeerd een CPU koeler op een gpu te monteren, lijkt me leuk om eens een oude 3870 o.i.d. Aan te pakken. De dremel is mijn vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1. nee, niet tevreden.
2. hangt af van welke editie maar er zijn er geloof ik geen die stock op 900/5200 lopen.
3. is normaal. cpu's =/= gpu's, die kunnen meer hebben. tot 120 maar lager = beter.
4. geen idee, normaal moet 't hoger kunnen ja. Hier makkelijk 945/5650.
5. 512mb versie, = zeldzaam. normaal is alles 1gb.
6. meet je temps uit met gpu-z. met beetje mazzel heb je daar een sensor. if overheat, then sinkjes.
7. alle beetjes helpen, niks dramatisch maar wel winst.
8. uurtje is meer dan prima. is zware test. ik doe zelf tien minuten + gamesessies. blijft 't overeind, mooi.
9. het kan. leuk modproject vooral als de koeler wat warmte af kan voeren, leef je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01-2024
Tweakers,

Nadat ik vorige week een nieuwe setup in elkaar heb gezet, ben ik GTA IV maar weer eens gaan installeren. Dit kon mijn oude systeem ook al volledig aan met de Very High settings (HD4890 1GB). Nu heb ik, met een Club3D HD5850 1GB, regelmatig het probleem dat stukken landschap weg zijn (Voorbeeld). Hebben sommigen hier ook last van met deze kaart?

Op een later tijdstip heb ik geprobeerd de instellingen in GTA IV op te schroeven zodat er meer geheugen gevraagd werd dan dat de GPU aan boord heeft. Dan worden de getallen dus rood van kleur. Dit leek beter te lopen, ik had geen last meer van die weggevallen beelden. Na ongeveer een half uur knalde zelfs mijn hele displaydriver eruit. Ik verdacht natuurlijk gelijk de instellingen van GTA IV.
Systeem herstart. Nu is er een volgend probleem bijgekomen. Het scherm flikkert nu ook heel soms in Windows, wat erg irritant is. Dit gebeurt wanneer ik bijvoorbeeld in Internet Explorer 9.0 een YouTube-filmpje afspeel. Heeft dit iets met het geheugen te maken wat overbelast is geweest?

Systeem Specs:
- AMD Phenom II X6 1090T @ 3,5 GHz;
- MSI 890GXM-G65 -> Dit wordt eind van de week een MSI 890FXA-GD70;
- Kingston DDR3 8GB ? MHz (Excuus, ben momenteel niet thuis. Weet dus de snelheid niet);
- OCZ Agility II 120 GB;
- ATi Radeon HD5850 1GB stock-snelheid;
(Acer P241w 24", 1920*1200.)

Wanneer meer gegevens nodig, vraag het maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:19
Volgens mij rijd je te hard ;)

Ik verdenk ook dat je drivers daar faalden. Probeer ze eventueel opnieuw te installeren en check even alle updates. Zeker Windows update mist eens een drivertje hier en daar. Ook weet ik dat GTA IV niet de meest hardcore graphics game is, en dit is ook een bekend probleem bij eerdere versies: het volgende gedeelte land wordt niet geladen totdat je een andere sector uitgaat. Maar dat is inderdaad wel erg dichtbij.
Is het een illegale versie of een gekochte? De illegale kan natuurlijk beschadigd zijn. Mocht er niks lukken, altijd opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HIS HD5870 welke consequent crasht tussen de 79 en 85°C. Ik krijg dan een hoop strepen op één scherm (en dan bedoel ik alleen strepen, niet strepen over het huidige beeld heen) en een egaal grijs beeld op het andere scherm, geluid loopt vast en enkel een harde reset helpt de boel weer op gang.

Uiteraard heb ik een en ander zelf al geprobeerd. Eerst dacht ik dat het een algemeen temperatuur probleem was.
• Nieuwe kast, betere airflow. Het gehele systeem is nu iets koeler dan voorheen.
• Nieuwe CPU cooler. CPU blijft nu netjes onder de 50°C. Geen crashes bij 100% CPU load over langere tijd.
• Windows opnieuw geînstalleerd met daarna laatste Catalyst
• Test: fan op 100%, GPU load 100% (FurMark). Geen crash omdat temperatuur onder de 85°C blijft, wel een hoop herrie. Erg onwenselijk dus.

Rijp voor de sloop (garantie) of kan ik nog iets anders proberen?

• Zojuist op het briljante idee gekomen de kaart er eens uit te halen en op de onboard FurMark te draaien. Geen crash: de rest van het systeem lijkt dus prima in orde.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 00:31 . Reden: Meer info geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even je clocks vd videokaart iets omlaag zetten zodat hitte beperkt blijft en er minder op de limiet gewerkt hoeft, probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:24:
Even je clocks vd videokaart iets omlaag zetten zodat hitte beperkt blijft en er minder op de limiet gewerkt hoeft, probeer dat eens?
Als dat zou werken: daar heb ik geen 5870 voor gekocht en is mijn inziens dus geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01-2024
naarden 4ever schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:02:
Ik verdenk ook dat je drivers daar faalden. Probeer ze eventueel opnieuw te installeren en check even alle updates [......] Is het een illegale versie of een gekochte? De illegale kan natuurlijk beschadigd zijn. Mocht er niks lukken, altijd opnieuw installeren.
Ik heb alles volledig geupdated. En ik heb een illegale versie van GTA IV. Ik zal nog even kijken of het aan de crack ligt. Las hier ook iets van.

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:30:
[...]

Als dat zou werken: daar heb ik geen 5870 voor gekocht en is mijn inziens dus geen oplossing.
maar wel een inicatie of je een gegronde reden hebt om RMA aan te vragen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedernakker schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 06:33:
[...]

maar wel een inicatie of je een gegronde reden hebt om RMA aan te vragen.
Op standaard waarden niet goed werkend krijgen is geen gegronde reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:43:
[...]

Als het alleen gebeurt boven een bepaalde temperatuur en verder niet, dan kan de kaart die temperatuur niet aan blijkbaar. Als dit bij standaard instellingen is: RMA.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:43:
[...]

Een GPU hoort er ook niet bij 80c al uit te klappen.. Zelfs bij 100c moet hij het uren achter elkaar kunnen uithouden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:12:
[...]

Als het alleen gebeurt boven een bepaalde temperatuur en verder niet, dan kan de kaart die temperatuur niet aan blijkbaar. Als dit bij standaard instellingen is: RMA.
D4NG3R NL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:16:
[...]

Een GPU hoort er ook niet bij 80c al uit te klappen.. Zelfs bij 100c moet hij het uren achter elkaar kunnen uithouden.
Dat dacht ik inderdaad ook, daarom vond ik zijn opmerking al zo vreemd.

RMA aangevraagd bij Azerty en zojuist een bezoekje gebracht aan het postkantoor. Hopelijk heb ik snel een fix/vervanging :) Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennie-DP schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:00:
[...]

Ik heb alles volledig geupdated. En ik heb een illegale versie van GTA IV. Ik zal nog even kijken of het aan de crack ligt. Las hier ook iets van.

In ieder geval bedankt voor de hulp!
De versie van de game kan oud zijn (niet gepatched, mochten die aanwezig zijn) en misschien niet goed werken icm nieuwe drivers, dan kan het voorkomen dat er artifacts voorbij komen zoals in jouw voorbeeld.
Er is wel een oplossing; Loop gewoon naar de winkel en koop de game, zijn er dan nog problemen, dan weet je dat het niet aan de game ligt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azerty heeft my Graka ook defect bevonden (gelukkig, soort van). Helaas moet het ding terug naar de fabrikant en dat kan wel tot 4 weken duren :( Nou ja, het moet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R NL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:16:
[...]

Nee maar wie zegt dan 80 graden het warmste onderdeel is, misschien is er iets wel veel warmer en doet die daarom raar. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:35:
Azerty heeft my Graka ook defect bevonden (gelukkig, soort van). Helaas moet het ding terug naar de fabrikant en dat kan wel tot 4 weken duren :( Nou ja, het moet maar.
Vreemd, over het algemeen krijg je toch wel een nieuwe in dat soort gevallen...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:48:
[...]

Vreemd, over het algemeen krijg je toch wel een nieuwe in dat soort gevallen...
Ja, als die nog leverbaar zou zijn.
Aangezien het produkt niet meer leverbaar is via het normale verkoopkanaal, hebben we uw produkt
teruggestuurd naar de leverancier. We zullen proberen de rma zo spoedig mogelijk af te wikkelen,
echter zijn we hierbij afhankelijk van de fabrikant. De reparatie kan 4 weken duren.
Begrijpelijk dus (nog steeds vervelend, maar niet zeurwaardig :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb een vervelend probleem met mijn nieuwe Radeon 5450 kaartje. Om HD geluid te kunnen bitstreamen heb ik deze in mijn HTPC gezet.
Elke keer als ik (Windows 7) reboot, heb ik last van underscan. Ofwel, zwarte balken om mijn beeld.
Nu heb ik in het CCC al aangegeven gebruik te willen maken van GPU scaling. Het grappige is nu dat ik alleen maar het CCC hoef te openen, en op ok hoef te klikken om het underscan probleem te verhelpen. Dit hoort toch niet?
Bovendien heb ik hetzelfde probleem wanneer ik de versterker aanzet. De pc is namelijk via HDMI naar mijn versterker aangesloten. Vanaf de versterker loopt een HDMI kabel naar mijn tv.
Dus elke ochtend als ik de versterker en de tv aanzet: hetzelfde probleem.

Hoe zorg ik ervoor dat de juiste instellingen automatisch worden toegepast, en zo blijven? Dit klinkt wel als een bug... Ik gebruik overigens de laatste ATI drivers.

Edit: lees net bij de known errors van CCC 10.9:
Changes to HDMI display scaling might fail to be retained after system reboot
Lekker dan...

[ Voor 8% gewijzigd door Nyarlathotep op 09-10-2010 17:24 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Nyarlathotep schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:42:
Ik heb een vervelend probleem met mijn nieuwe Radeon 5450 kaartje. Om HD geluid te kunnen bitstreamen heb ik deze in mijn HTPC gezet.
Elke keer als ik (Windows 7) reboot, heb ik last van underscan. Ofwel, zwarte balken om mijn beeld.
Nu heb ik in het CCC al aangegeven gebruik te willen maken van GPU scaling. Het grappige is nu dat ik alleen maar het CCC hoef te openen, en op ok hoef te klikken om het underscan probleem te verhelpen. Dit hoort toch niet?
Bovendien heb ik hetzelfde probleem wanneer ik de versterker aanzet. De pc is namelijk via HDMI naar mijn versterker aangesloten. Vanaf de versterker loopt een HDMI kabel naar mijn tv.
Dus elke ochtend als ik de versterker en de tv aanzet: hetzelfde probleem.

Hoe zorg ik ervoor dat de juiste instellingen automatisch worden toegepast, en zo blijven? Dit klinkt wel als een bug... Ik gebruik overigens de laatste ATI drivers.

Edit: lees net bij de known errors van CCC 10.9:

[...]

Lekker dan...
Gebruik je de wel de hotfix driver ?

http://support.amd.com/us...er-UnderscanSettings.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

-The_Mask- schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:44:
[...]

Nee maar wie zegt dan 80 graden het warmste onderdeel is, misschien is er iets wel veel warmer en doet die daarom raar. ;)
Kan kloppen ja, als een mosfet niet goed koud blijft.. Of een van de geheugenchips te warm word, kan het er gewoon uit klappen.

Ik wou dat er meerdere sensoren waren op een GPU, net als op een CPU :/

Core's en het geheugen toch minstens. En niet alleen core zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ow.... die heb ik over het hoofd gezien :o
Vanavond eens proberen, want het is echt heel irritant...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:56:
[...]

Ow.... die heb ik over het hoofd gezien :o
Vanavond eens proberen, want het is echt heel irritant...
Behoorlijk, heb zelf net een nieuwe monitor met enkel HDMI als digitale ingang en ik was plenty pissed na een paar uur klooien :')

Uiteindelijk de hotfix gevonden (als ik nou gewoon begonnen was met daar naar te zoeken, maar nee, eerst uren lang klooien met de setting :+ )

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Naluh! schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

Behoorlijk, heb zelf net een nieuwe monitor met enkel HDMI als digitale ingang en ik was plenty pissed na een paar uur klooien :')

Uiteindelijk de hotfix gevonden (als ik nou gewoon begonnen was met daar naar te zoeken, maar nee, eerst uren lang klooien met de setting :+ )
Het probleem werd al gemeld bij de 10.8 ( of 10.7 ) driver heb ik gelezen......ze konden het alleen niet op tijd in de officiële 10.9 doen, maar pas in 10.10.....het is ze dus wel gelukt om het nog in de hotfix te doen.....10.9 kwam ook erg vroeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
D4NG3R NL schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:41:
[...]

Kan kloppen ja, als een mosfet niet goed koud blijft.. Of een van de geheugenchips te warm word, kan het er gewoon uit klappen.

Ik wou dat er meerdere sensoren waren op een GPU, net als op een CPU :/

Core's en het geheugen toch minstens. En niet alleen core zelf.
Die zitten er wel op.......gebruik GPU-Z en je ziet 2 x GPU die, Shader, Memory en 3 x ( 5870 4 x ) VDDC (spanningsregelaar ).

http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is het ''normaal'' (bekend) dat je bij een CF opstelling (in mijn geval 2x 5850) via CCC van 1 kaart niet de temp en huidige clock speeds kunt uitlezen? Ik kan dit alleen zien bij de bovenste kaart en die waar displayport aangesloten zit op de monitor. Ik heb 10.9 WHQL gehad en nu sinds een half uur de 10.10 maar het maakt geen verschil.

En ook de 2D clock speed is nu veel hoger dan met een enkele kaart, het zou iets van 157-300mhz moeten zijn in idle mode. Nu blijft ie steken op 400-1125 :(

Iemand een idee hoe ik deze 2 issues kan oplossen?

[ Voor 24% gewijzigd door peakaboo op 22-10-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 14-09 12:58
Dat laatste is normaal, dat eerste klopt volgens mij niet. Probeer eens met GPU-Z?

En als je het ook eens met deze zou willen proberen zou ik ook erg blij zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nee dat laatste was zeker niet normaal. Maar ik heb al een oplossing gevonden. Ik had in het begin zowel displayport als DVI aangesloten op mijn enkele monitor. Dit omdat ik eerst geen beeld kreeg via DP en ik moest switchen. Zodra ik de DVI kabel uit de videokaart trok vielen de 2d idle clock speeds terug naar 157-300 *O*

Dus dat is opgelost.

Waarschijnlijk heb ik ook een oplossing voor het niet uit kunnen lezen van de clock speeds en temp van de 2e kaart (onderste). Mijn ''oude'' 5850 heeft de nieuwe bios van de sapphire site en de nieuwe die ik er vandaag bij heb gezet heeft dat (waarschijnlijk) nog niet. Ik ga hem flashen om te kijken of het helpt.

Edit: yep, nieuwe bios in de 2e kaart geflashed en lees nu netjes alles uit via CCC. Probleem zat hem dus in de bios versies die verschillend waren.

Wat wil je precies weten Werelds?

[ Voor 30% gewijzigd door peakaboo op 22-10-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Ter vervanging van mijn oude kaart heb ik een XFX 5750 512mb gekocht.
De idle setting trok me ook altijd aan met deze kaarten.
Ik begrijp dat de idle clock 137/300 hoort te zijn, echter is het bij mij nog nooit zo laag geweest.
Bij mij is de 2d desktop setting altijd 400/1150.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6942675/5750/gpu-z.gif
Ik heb gewoon 1 dvi kabel aangesloten, en dus ook niet een losse kabel voor een 2e beeldscherm er aan zitten.
Ook staat overdrive gewoon uit.

Mijn bios clocks uitgelezen met Radeon bios editor zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6942675/5750/RBE.jpg
De juiste clock info staat dus wel bij clock info 04, maar hij pakt altijd 01.
Nu wil ik eigenlijk de clocks van 04 in idle mode, zonder de bios te flashen.
Ik heb dit geprobeerd met ati tray tools, maar deze wil niet lager dan 390 (core).

Heeft iemand de oplossing? _/-\o_

edit: Ik gebruik trouwens de 10.9 drivers.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Allen,

Kan iemand me helpen, ik wordt echt helemaal gek van mijn HD5970!
Heb al overal op Google en hier gezocht, maar ik kom er niet aan uit.

In 2d is mijn PC zo instabiel als de pest... in 3d/games werkt alles perfect! :S
Om de 5 min crached de AMD display driver...
De pc blijft dan ineens hangen.. kan de muis nog 5 seconden bewegen..
Dan is het scherm 1 willekeurige kleur en 10 sec later werkt alles weer.
1 : 10 keer krijg ik dan een BSOD of hij blijft gewoon helemaal hangen :S

Heb alle drivers geprobeerd.. zit nu op 10.10..
Ook heb ik geprobeerd via een profile de core op 400 te laten draaien idle..
Rare is dat ik in een NIEUW profile bestand al direct want_0 op 4000 zie staan :S
Echter in GPU-Z staat alles op 157...

Blijkbaar is mijn idle core mhz te laag en werken de ati drivers daar niet goed me.

Mooi klote is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of bij alle 6850 versies het voltage te verhogen is?
Ik herinner me dat het bij de 5770 eigenlijk alleen maar bij de MSI en ASUS modellen kon.

Het gaat me dan eigenlijk om de XFX versie (en ja, ik weet dat de MSI versie waarbij het sowieso kan maar iets van 3 euro duurder is :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:44:
Hey Allen,

Kan iemand me helpen, ik wordt echt helemaal gek van mijn HD5970!
Heb al overal op Google en hier gezocht, maar ik kom er niet aan uit.

In 2d is mijn PC zo instabiel als de pest... in 3d/games werkt alles perfect! :S
Om de 5 min crached de AMD display driver...
De pc blijft dan ineens hangen.. kan de muis nog 5 seconden bewegen..
Dan is het scherm 1 willekeurige kleur en 10 sec later werkt alles weer.
1 : 10 keer krijg ik dan een BSOD of hij blijft gewoon helemaal hangen :S

Heb alle drivers geprobeerd.. zit nu op 10.10..
Ook heb ik geprobeerd via een profile de core op 400 te laten draaien idle..
Rare is dat ik in een NIEUW profile bestand al direct want_0 op 4000 zie staan :S
Echter in GPU-Z staat alles op 157...

Blijkbaar is mijn idle core mhz te laag en werken de ati drivers daar niet goed me.

Mooi klote is het!
Is ie alleen in idle toestand zo instabiel of ook bij gamen? De eerste vier Catalyst drivers die ik had op deze kaart gaven ook veel strepen problemen en driver vastlopers en die ellende. Ik kwam erachter dat het probleem zich alleen voordeed bij een koude boot van het systeem. Toen heb ik als lapmiddel bij elke keer booten eerst even Furmark laten draaien tot de videokaart lekker op temperatuur was (70 graden C ofzo). Daarna liep ie soepel en met de laatste Catalyst drivers heb ik helemaal geen problemen meer.

En is je voeding trouwens wel sterk genoeg?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

frankknopers schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:31:
[...]

Is ie alleen in idle toestand zo instabiel of ook bij gamen? De eerste vier Catalyst drivers die ik had op deze kaart gaven ook veel strepen problemen en driver vastlopers en die ellende. Ik kwam erachter dat het probleem zich alleen voordeed bij een koude boot van het systeem. Toen heb ik als lapmiddel bij elke keer booten eerst even Furmark laten draaien tot de videokaart lekker op temperatuur was (70 graden C ofzo). Daarna liep ie soepel en met de laatste Catalyst drivers heb ik helemaal geen problemen meer.

En is je voeding trouwens wel sterk genoeg?
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:44:

Verders, hoewel ik wel benieuwd ben naar de voeding in je systeem, zou dit niet de troublemaker mogen zijn in dit geval. In games werkt alles perfect, zoals hij zegt, en dan wordt er toch wat meer van de voeding gevraagd dan op de desktop. Furmark laten draaien lijkt me totaal niet relevant aangezien het probleem dus niet in 3D zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voeding is voldoende hoor.
En in games waar het systeem pas echt onder druk komt te staan werkt het allemaal top.
Het is puur het onderclocken van de gpu denk ik.
Kan ik dit niet uitzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:35:
Vervolgverhaal: HiS heeft mijn kaart defect & niet te repareren verklaard, Azerty stuurt mij een Club 3D Radeon HD5870 zonder verdere kosten. Niet helemaal blij met het merk, maar lijkt me niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Is niets mis mee hoor. Zeker de reference designs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 01:27:
Is niets mis mee hoor. Zeker de reference designs niet.
Ok... het is ook meer een gevalletje "wat de boer niet kent..." ;) Al ben ik niet helemaal bekend met reference design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:25:
Mijn voeding is voldoende hoor.
En in games waar het systeem pas echt onder druk komt te staan werkt het allemaal top.
Het is puur het onderclocken van de gpu denk ik.
Kan ik dit niet uitzetten ofzo?
Nog niemand die hetzelfde probleem heeft en het heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Zo mijn sapphire 6850 geflashed naar een asus 6870 :D, vannacht ff testen met smartdoctor. (clocks zijn iig aangepast naar 6870 clocks, shaders zijn niet unlocked)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
OVerdrive en zelf omlaag halen ?

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Dalrok schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:09:
......
Ik heb dit geprobeerd met ati tray tools, maar deze wil niet lager dan 390 (core).
.......
Ik kwam er met een gelukje achter dat ATT wel lager kan. Toen ik bij 390 mhz op apply klikte en later terugkeek bleek dat ik opeens naar 380 mhz kon. En zo kon ik met stapjes van 10 steeds lager. Ook met het geheugen.

157/300 lukte wel, maar ik merkte dat dit problemen gaf bij met name flash filmpjes in de browser. Groene strepen, etc door het beeld.
Bij een 2d clock van 300/575 is alles perfect. Misschien heeft iemand nog wat aan de informatie.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:26:
Volgens mij heb ik hier identiek iets. Maar het crashen (of restart display drivers) gebeurd als ik in Windows Media Player een film of IPTV zit te kijken. Hierbij maakt het niet uit of ik de kaart al dan niet heb overgeclocked. Ik zat al te pielen met wat andere codecs want ik had namelijk het vermoeden dat het aan mp4 codec lag. Maar so far nog geen succes.

Heel irritant, ik kan uren CoD MW2 of BF BC2 spelen echt gaat super, maar IPTV kijken is binnen de minuut of een restart van drivers of een BSOD.

Dit overigens allemaal met een Sapphire 5850HD Vapor-X.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Heren,
Ik zit met een apart probleem,
Ik heb onlangs een 5870 Vapor-X aangeschaft, de stock speeds zijn volgens GPU-Z en Ati CCC 875 op de Core en 1250 op het geheugen. Alleen crasht de het systeem dan bij het gamen. Volgens Shapphire zijn er 2 versies van de Vapor-X kaarten,de standaard en de OC. Als ik de snelheden aanpas naar de speeds van de gewone versie (850 en 1200) dan werkt alles wel goed. Ik denk dat ik een standaard kaart heb (ga vanmiddag even type numers vergelijken.) Maar waarom zien zowel GPU-Z en de ATI CCC de stock speeds hoger?
En als het wel de OC versie blijkt te zijn, is dit dan een goede reden om RMA aan te vragen voor die paar MHz? (25 op de core en 50 op het geheugen..)

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:50
daar heb je dan wel recht op ja, het product voldoet namelijk niet aan de eisen,

als je een cpu koopt (bijvoorbeeld de i7950 van (vroeger) 500 euro, en de i7920, er zit maar 0,4 verschil tussen, maar je betaalt er wel voor a 250/300 euro,

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Teaser
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/980x/teaser1100.jpg
:*) wc

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

Werkt mijn 'oplossing'?
frankknopers schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:31:
[...]
.... Toen heb ik als lapmiddel bij elke keer booten eerst even Furmark laten draaien tot de videokaart lekker op temperatuur was (70 graden C ofzo). Daarna liep ie soepel en met de laatste Catalyst drivers heb ik helemaal geen problemen meer.

[ Voor 46% gewijzigd door frankknopers op 02-11-2010 21:36 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Heb hetzelfde gedoe maar kan het niet heel erg een oplossing noemen, wat je al zei, lapmiddel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wat is eigenlijk het nut van V-syc via de CCC forceren, als het niet eens werkt? Sinds de launchdag dat ik de 5970 heb, heeft dat nog nooit gewerkt. Hebben nog meer mensen dit? Op mijn oude HD4850 werkte dit ook al niet.

F1 2010 & GTA 4 zijn games als je via ingame V-syc aanzet; dat dit onnodige lange laadtijden veroorzaakt. En via CCC valt het niet eens te forceren, omdat het gewoon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Splinter Cell schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:15:
Wat is eigenlijk het nut van V-syc via de CCC forceren, als het niet eens werkt? Sinds de launchdag dat ik de 5970 heb, heeft dat nog nooit gewerkt. Hebben nog meer mensen dit? Op mijn oude HD4850 werkte dit ook al niet.

F1 2010 & GTA 4 zijn games als je via ingame V-syc aanzet; dat dit onnodige lange laadtijden veroorzaakt. En via CCC valt het niet eens te forceren, omdat het gewoon niet werkt.
Gewoon D3DOverider gebruiken.
Exe. v/d game toewijzen en triple buffering aanzetten.....

http://downloads.guru3d.c...v2.24c_d163.html#download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
edit: never mind

[ Voor 141% gewijzigd door Cooperator op 04-11-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Als ik op mijn club 3D Radeon HD5450 Eyefinity Edition met DVI,DP&VGA een verloopstuk op de DVI zet naar HDMI zoals deze, geeft deze dan echt 7.1lpcm door en niet enkel 2.0? Ik vind het antwoord nergens :(
Mijn vraag is dus eigenlijk of de DVI op mijn kaar 7.1 ongecodeerd doorgeeft, zoja ga ik ervan uit dat het verloopstukje dat ook doet(of niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
mmmmmh ik denk 33500. GPU

maar ik snap een ding niet je gemiddelde score ''zie ik'' P2 is niet hoger dan 30k dus. Of heb je de cpu op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Zo, gister succesvol mijn HD5850 geflashed naar een 5870, na uren Fallout; New vegas spelen niks aan de hand, nu eens kijken hoe hoog ik de clocks krijg.

Ik zag hier boven iemand klagen over onstabiliteit, het kan zijn dat je 2D clocks te laag zijn, probeer eens met ATI overdrive de 2D clocks kunstmatig hoog te houden en kijk of je het probleem nog steeds heb, zo niet dan moet je een andere bios erin flashen met hogere 2D clocks.
Het kan ook zijn dat je nog oudere drivers gebruikt, ik had in het begin ook veel last van het streepjesbehang probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:30
Wat voor overclock ik me nu toch behaald heb met me Saphire HD5750 kaartje
http://www.techpowerup.com/gpuz/ucgm/
core op 1200 mhz! en geheugen op 1900 mhz!

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
joker-nl schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:42:
Wat voor overclock ik me nu toch behaald heb met me Saphire HD5750 kaartje
http://www.techpowerup.com/gpuz/ucgm/
core op 1200 mhz! en geheugen op 1900 mhz!
mooi!! en nu benchen dat kost je zeker een paar hondert Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Vreemd probleempje, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben in het bezit van een Club 3D HD5870.
De laatste dagen valt het me op dat tweakers.net forum roze is?
Het tekst deel van het forum wat normaal wit/heel licht grijs is is nu roze.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar wit neigt steeds naar roze.
Ook bijvoorbeeld in de klokjes van windows 7 die in de sidebar staan is het wit van de wijzerplaat een beetje verkleurd.

Aan instellingen voor kleur is niets veranderd, ik dacht in eerste instantie dat het aan mezelf lag.
Dus zit ik nu op mn werk te kijken en nu is het wel degelijk wit.

Kan dit aan een recentelijke driver update te danken zijn? Heb via Steam de laatste versie van videokaart drivers binnen gehaald.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Bekend. Doe eens ff een 'Restore to factory defaults' in ATI CCC. Zou ok moeten zijn dan.

Edit: ATI CC open > Options > Preferences > Restore Factory defaults.

[ Voor 29% gewijzigd door Noel op 15-11-2010 12:13 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Had ik ook last van met Catalyst 10.10, later de hotfixes geprobeerd en daar was het nog niet opgelost :-(
Heb ergens op het forum van AMD de oplossing gevonden. Was eerst bang dat mijn scherm stuk ging.

Dacht even dat ik mijn roze bril ophad na de driver update O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Roger_Rabbit op 15-11-2010 12:01 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Roger_Rabbit schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:59:
Had ik ook last van met Catalyst 10.10, later de hotfixes geprobeerd en daar was het nog niet opgelost :-(
Heb ergens op het forum van AMD de oplossing gevonden. Was eerst bang dat mijn scherm stuk ging.

Dacht even dat ik mijn roze bril ophad na de driver update O-)
Weet je toevallig nog hoe deze bug genoemd werd? Dat is wat makkelijker te googlen dan voor mij.

Ik zit nu op mn werk, vanavond ga ik in ieder geval CCC een resetten naar factory defaults.
Daarna laat ik weer van me horen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
http://forums.amd.com/gam...10%2E10%20color%20profile

Het is een bug in het kleuren profiel, AMD forum staat er vol van 8)7

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
geen zin om tig paginas terug te lezen..

hebben mensen nog af en toe nog steeds last van een GSOD?

hier nog wel af en toe bij gamen (ene week niet, dan ineens 6x op een avond). Knalt terug naar bureaublad en alt tabbend (of vanzelf) weer terug, of het hele systeem blijft dan hangen :+
10.08 op t moment (sinds 9.x al gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
KaWaReZ schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:36:
geen zin om tig paginas terug te lezen..

hebben mensen nog af en toe nog steeds last van een GSOD?

hier nog wel af en toe bij gamen (ene week niet, dan ineens 6x op een avond). Knalt terug naar bureaublad en alt tabbend (of vanzelf) weer terug, of het hele systeem blijft dan hangen :+
10.08 op t moment (sinds 9.x al gehad)
Volgens mij is oorspronkelijke GSOD probleem al lang voorbij ( sinds 10.5 ).....het had te maken met de wisseling, t.b.v. het stroomverbruik, van de clocks van de kaart.....deze zijn sindsdien wat verhoogt.
Ik denk dat er wat anders aan de hand is bij jou.....ergens een sofwareconflict of problemen met je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
gebeurt zo heel af en toe, maar wel irritant (net als je lekker bovenaan staat kwa score :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Zover ik weet is MLAA voor de 6 serie bedoeld, maar weet iemand of Ati/Amd bezig is deze techniek te porten voor de 5 serie? Want na elke nieuwe driver update mag ik die mlaa hack uit voeren en in de toekomst hebben ze dat vast wel dicht getimmerd.

Via de nieuws topic en google kon ik ik het helaas niet vinden of alleen iets vaags.
Dank bij voorbaat ^^

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
AMD Catalyst 10.10e Hotfix Features:

* The AMD Catalyst Control Center now features the new AMD Catalyst AI user interface options on the ATI Radeon™ HD 5000 Series (the new AMD Catalyst AI options were previously only available for the AMD Radeon 6800 Series)”

http://support.amd.com/la...U87AMDCat1010eHotfix.aspx

Slecht gezocht dus, want deze pagina staat bovenaan als je op "MLAA 5000" of "MLAA 5870" zoekt ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 16-11-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De download op die pagina is stuk, hier doet de link het wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Noel schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:39:
Bekend. Doe eens ff een 'Restore to factory defaults' in ATI CCC. Zou ok moeten zijn dan.

Edit: ATI CC open > Options > Preferences > Restore Factory defaults.
Werkt perfect!
Alleen had ik wel het idee dat alles een klein beetje donkerder werd toen ik een reset deed.
Niet hinderlijk verder, ik ben allang blij dat onder andere t.net niet meer roze is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Paprika schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:28:
AMD Catalyst 10.10e Hotfix Features:

* The AMD Catalyst Control Center now features the new AMD Catalyst AI user interface options on the ATI Radeon™ HD 5000 Series (the new AMD Catalyst AI options were previously only available for the AMD Radeon 6800 Series)”

http://support.amd.com/la...U87AMDCat1010eHotfix.aspx

Slecht gezocht dus, want deze pagina staat bovenaan als je op "MLAA 5000" of "MLAA 5870" zoekt ;).
Toen 10.11 net uit was via microsft (ja via ms) kon ik geen changelog vinden en ik wist niet dat het al in 10.10e zat, maar in ieder geval bedankt =)
In het vervolg nog beter zoeken ^^

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
10.11 is ouder......MS moet eerst goedkeuring geven en dat duurt altijd even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede dag TWEAKERS,

Ik heb een groot probleem. Mijn ATI Catalyst Control center werkt al een tijdje niet meer als ik er op klik doe hij niets. Ik heb al paar keer eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg hem maar niet aan de praat. Kan iemand mij hiermee helpen? Daarnaast heb ik problemen om films te kijken op een PHILIPS 7404 tv. Er komt af en toe groen/rood beeld flitsen in het beeld. Hoe kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:48:
Goede dag TWEAKERS,

Ik heb een groot probleem. Mijn ATI Catalyst Control center werkt al een tijdje niet meer als ik er op klik doe hij niets. Ik heb al paar keer eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg hem maar niet aan de praat. Kan iemand mij hiermee helpen? Daarnaast heb ik problemen om films te kijken op een PHILIPS 7404 tv. Er komt af en toe groen/rood beeld flitsen in het beeld. Hoe kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt
Het Catalyst Control Center probleem, zou je misschien op kunnen lossen door Driver Sweeper te gebruiken.

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Eerst alles op de normale manier verwijderen, vervolgens de PC opnieuw opstarten in safe mode ( is erg belangrijk ! ) en dan met Driver Sweeper alles wat achter blijft er af halen.

Wat meer info over het hoe en wat met je TV zou welkom wezen....hoe zit dat ding aangesloten, wat voor soort(en) films ( DVD, DIVX, enzv. ) geven problemen, een betere omschrijving van de storing, enzv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Catalyst control center werkt nog steeds niet. Zijn er nog meerdere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:05:
Ik heb het geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Catalyst control center werkt nog steeds niet. Zijn er nog meerdere mogelijkheden?
Ik denk dat dit het wel is.
Dan zul je het besturingssysteem er wel opnieuw op moeten zetten en mocht je daarna nog een probleem hebben, dan heb je duidelijk een software conflict....mocht dit zo zijn, dan zul je zelf moeten uitvinden, wat een conflict geeft ( dit kan dan echt van alles zijn ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Laatst online: 09-09 20:55
Ik heb een probleem met mijn xfx 5750 1Gb

Ik had eerder een 4600+ x2, 2 gb ddr400, HD4670 512Mb 500 Watt Sparke(dacht ik), 250 gb IDE. -> verkocht
Nu heb ik een i5-760, 12 gb ddr3 1600 Mhz, XFX HD5750 1 Gb, 500 watt OCZ, 64Gb OCZ Onyx SSD.

Nu kreeg ik het idee dat ik bij MW2(speelde ik ook op me oude pc) ik veel meer last heb van lags. Op beide systemen speelde ik op 1680x1050(zelfde monitor).
Op me oude pc had ik niet het idee dat ik veel last had van lags.
Nu dus wel wat mij erg vreemd lijkt aangezien mijn pc stukken beter is.

Maar nu heb ik fraps even aangezet en haal ik 10 tot 20 frames per seconde. Dit lijkt mij niet normaal.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

op 640x480 hal ik 90 frames.

Na enkele keren opnieuw de drivers te installeren(van de AMD/ATI site af, halve dag verder) doet alles het eindelijk normaal!

[ Voor 10% gewijzigd door woutertjuh88 op 22-11-2010 08:40 . Reden: Oplossing gevonden. ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Hoi, ik hoop dat ik hier goed zit voor mijn vraag.

Ik kijk via pc mijn films op de TV (philips 40pfl 7605). Dit doe ik met onderstaande systeem:

Asrock 870 Extreme
amd phenom x2 255 (2x 3100Mhz)
ASUS EAH5570 SILENT/DI/1GD2
4 GB Kingston HyperX
Win7 64 Bit

- HDMI naar TV vanuit videokaart

Mijn vraag is vooral eigenlijk of ik mijn "probleem" moet zoeken bij de videokaart, vandaar dat ik het hier plaats. Ik kijk via mijn pc dus naar films (1080p mkv files) en heb last van kleine haperingetjes af en toe, en bij soort "overview" shots, wat schokkerig beeld. Nu is hier allemaal zeer goed mee te leven, maar toch, indien mogelijk zou ik er vanaf willen. Ik zoek het zelf bij de videokaart, maar had toch in eerste instantie meer verwacht van de kaart. Mijn games ( battlefield BC2, Chronicles Of Riddick, FEAR 1 ) moet ik ook allemaal terugschroeven naar medium quality en 800x600 om goede framerates te krijgen. Terwijl ik toch wel hoopte op wat hogere settings.

Wat heb ik geprobeerd ?

- verschillende mediaplayers geprobeerd ( vlc player, KMplayer, BSplayer ) allemaal hebben er last van.
- uiteraard de laatste drivers voor mijn videokaart geinstalleerd
- veel gezocht op internet, en daar vooral over verschillende mediaplayers gelezen.

- wat ik nog niet geprobeerd heb, maar vanavond zal doen, is de pc op een normale monitor testen ipv de tv en kijken of ik er dan ook allemaal last van heb.

Ik vind het niet erg om een nieuwe videokaart aan te schaffen als dat echt nodig is, maar dat moet dan ook wel een silent kaart zijn. Ik wil het zo stil mogelijk hebben. Is het een idee om crossfire te draaien met 2 van de kaarten die ik nu heb ? Dat zou ook een optie zijn namelijk. Ik hoop nogmaals dat ik deze vraag hier kan stellen, maar aangezien het imo echt bij de ati kaart ligt, zit dat wel goed denk ik ..

[ Voor 4% gewijzigd door JediUberknaft op 22-11-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Laatst online: 09-09 20:55
Zoals je boven jouw bericht kan lezen heb ik er ook last van maar dan met de 5750.
Na een aantal keer drivers opnieuw te installeren kan ik eindelijk weer normaal spelen op 1680x1050. Eerder haalde ik maar 10 a 20 frames.
Misschien dus een optie om via de AMD/ATI site zelf de nieuwste drivers te downloaden en te installeren(Eerst oude verwijderen en weer opnieuw opstarten voor je gaat installeren.)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

@Jedi

Heb je MPC:HC al geprobeerd? http://mpc-hc.sourceforge.net/
(Eventueel samen met K LITE codec's) http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Een van de beste programmas die zonder al te veel tweaken goed omgaat met je systeem resources. Speel er 720p films mee af op een videokaart uit 2004 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

D4NG3R schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:43:
@Jedi

Heb je MPC:HC al geprobeerd? http://mpc-hc.sourceforge.net/
(Eventueel samen met K LITE codec's) http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Een van de beste programmas die zonder al te veel tweaken goed omgaat met je systeem resources. Speel er 720p films mee af op een videokaart uit 2004 8)7
Ik heb de K-lite codec pack al geinstalleerd, vergeten te melden. Die MPC HC heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik vanavond doen. Verder is de computer helemaal nieuw, vorige week gebouwd en geinstalleerd en gelijkde laatste drivers voor mijn videokaart gedownload en geinstalleerd. Bij windows update, optional,zie ik wel nog ati drivers staan. Moet ik die nog installeren ? Nee toch ? In device manager staat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Mag ik een link naar de drivers die jij gedownload hebt?
Jij moet op deze pagina: http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx
De bovenste download gebruiken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
@JediUberknaft,

Die kaart is gewoon te licht, 1080p is full HD en dat trekt ie niet.
CrossFire is alleen aan te raden wanneer je boven de 60 fps blijft, kom je daar onder, dan krijg je bij bepaalde spellen last van microstutter en lijkt het net of je met maar 20 fps speelt, terwijl je met 40 + fps speelt. Daarnaast is het ook nog zo, dat CrossFire regelmatig problemen geeft en je zult beter af zijn met een single GPU kaart die een stuk sneller is. Snellere kaarten produceren meer warmte en hebben toch wel een zekere koeling nodig, dus geluid zal ie wel maken. Dit is dan alleen het geval als je aan het gamen bent, bij films kijken, internetten, enzv. draait de fan automatisch langzaam en hoor je `m nauwelijks. Nu kun je voor een 5770 silent gaan....ik zie het nut daar niet echt van in....je moet volgens mij dan wel weer voldoende kast koeling hebben en dat maakt ook een klein beetje lawaai. Als je aan het gamen bent, dan merk je niet dat er iets meer lawaai is.....je bent dan aan het gamen. ;) Verwacht niet dat een 5770 battlefield BC2 voluit kan draaien, maar je kan de game er goed mee spelen ( alles hoeft niet op z`n laagst ). En heb je er iets meer geld voor over, dan is de 6850 wel een goede keus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Micro_stuttering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

*PROEST* Nazuzed, op een HD4550 kan je al zonder problemen 1080p materiaal draaien. Die kaart van hem is bedoeld voor 1080p materiaal... :F

Dat hij games niet volluit kan spelen OK, maar 1080p materiaal moet op dat systeem zonder moeite draaien.

Edit: Hij heeft een HD5570, een HD5770 waar jij over spreekt haalt BC2 met gemak op max. Ik speel het hier ook op 1920x1080 zonder AA maxed out op een HD5770..?

Als je absoluut niet weet waar je over spreekt, zoek er dan info over op voordat je wat zegt ;) . Want wat je allemaal zegt klopt geen bal van.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

@ D4NG3R

Die drivers zijn zover ik weet precies die ik geinstalleerd heb. Maar ik zal voor de zekerheid vanavond deinstalleren en driver cleaner erover gooien en die van je link installeren.

Verder heb ik inderdaad speciaal deze kaart gekocht om 1080p films te kunnen kijken. Las er goede berichten over.En hij is compleet stil, wat een groot voordeel is. Dat ik er niet vet op kan gamen had ik nook niet verwacht inderdaad (wel wat meer verwacht by the way) dus ik moet het er maar mee doen. Maar dat haper gedoe in films vind ik toch ietswat op opgelost wil zien. Ik heb genoeg te doen vanavond. Thanks voor de tips so far !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Zelfs games als F.E.A.R 1 moeten zonder problemen werken op die kaart, succes in iedergeval ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
D4NG3R schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:56:
*PROEST* Nazuzed, op een HD4550 kan je al zonder problemen 1080p materiaal draaien. Die kaart van hem is bedoeld voor 1080p materiaal... :F

Dat hij games niet volluit kan spelen OK, maar 1080p materiaal moet op dat systeem zonder moeite draaien.

Edit: Hij heeft een HD5570, een HD5770 waar jij over spreekt haalt BC2 met gemak op max. Ik speel het hier ook op 1920x1080 zonder AA maxed out op een HD5770..?

Als je absoluut niet weet waar je over spreekt, zoek er dan info over op voordat je wat zegt ;) . Want wat je allemaal zegt klopt geen bal van.
HD dus wel....BC2 met 4 x AA, 20,4 / 30,4, kan ik nou niet speelbaar noemen....dus ik *PROEST* even terug. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

"HD Dus wel" ....? Op 1920x1080 voegt AA weinig toe, eventueel kan ik 2xAA aanzetten en nogsteeds 42FPS minimum behouden.

Wat is je punt nou precies? Want de info die je geeft klopt (nogsteeds) voor geen meter.

http://tweakers.net/benchdb/testcombo/1943

HD5770 BC2 at:
1920x1200
Maxed out
4xAA 16xAF.

32FPS. :w

Maak daar 1920x1080 met 2xAA van en je zit gewoon over de 40FPS.

Edit: Die 32FPS is zelfs de minimum die ze kregen, niet het gemiddelde of max.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
D4NG3R schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:15:
....? Op 1920x1080 voegt AA weinig toe, eventueel kan ik 2xAA aanzetten en nogsteeds 42FPS behouden.

Wat is je punt nou precies? Want de info die je geeft klopt (nogsteeds) voor geen meter.
Het punt van de HD klopt dan niet.....daar zit ik dan fout, maar de rest van de info klopt wel.

Je blijft zeker constant 40 fps + houden met die kaart.....kom op zeg, dat lukt me niet eens met m`n 5850 (1000/1250) op 1680 x 1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dan heb je hem toch verkeerd ingesteld. Heb je wel een fatsoenlijke FPS config in gebruik?

Mn FPS gemiddeld ligt zo rond de 38. Minimum is 33.

Edit: Je core is 1000? yeah right, en jij vind het gek dat het zo onstabiel (en dus traag) is als de pest?

Mn HD5770 staat nu trouwens op 963/1375.

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2010 09:25 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste