Goedendag,
kom ff binnenwandelen op het topic, grappig dat iedereen alles hier overclockt. Niemand tevreden met wat ie hep? ^^
maar ff een vraag; ik ben bezig met het overclocken (^^) van mijn HD5770, waar ik heel blij mee ben, die nu een stab test met kombuster loopt op 'stock'. Ik zeg stock met aanhalingstekens omdat het geen stock is, want ik krijg 900/1300 in afterburner als ik op reset klik. Maar goed, die is ATM op 21 mins, en nog geen crash.
Toch vallen me een paar dingen op:
op stock krijg ik temps van 80 graden (niet hoger) zijn dat normale temps? Want voor de Proc. Is dat
dodelijk en waarom dan niet voor de graka...
Tevens krijg ik noch de gpu noch het geheugen nog 5MHz hoger: vrijwel altijd een instant crash, maar bij 900/1300 helemaal niks. Dat zou toch langer moeten duren...
Dan nog een vraag: ik heb een sapphire 512mb versie, ik zie geen sinkjes op het geheugen, zou het zin hebben om daar blokjes op te zetten? En heb je daar lijm of pasta voor nodig.
Dan nog de vraag of je koelpasta of thermische lijm noet gebruiken voor je gpu, en heeft het zin de stock gpu in te smeren met AS5? Daar heb ik nog wat van liggen en dat kan ik ook opgebruiken aangezien ik op korte termijn een flinke inkoop ga doen op koelpasta's...
En dan nog de belangrijkste vraag: hoelang moet zo'n kombuster test duren voordat je het stabiel kunt noemen? Hij draait nu rond de 30 mins, is dat een normale tijd, voldoet een kwartier ook of minstens een uur of meer? Ik neem aan, omdat het een full-load is, het geen uren hoeft te draaien.
Ff flink wat vragen, maar dan kan ik er weer ff op vooruit.
Grtz.
Heeft iemand ooit trouwens geprobeerd een CPU koeler op een gpu te monteren, lijkt me leuk om eens een oude 3870 o.i.d. Aan te pakken. De dremel is mijn vriend