Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
D4NG3R schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:15:
"HD Dus wel" ....? Op 1920x1080 voegt AA weinig toe, eventueel kan ik 2xAA aanzetten en nogsteeds 42FPS minimum behouden.

Wat is je punt nou precies? Want de info die je geeft klopt (nogsteeds) voor geen meter.

http://tweakers.net/benchdb/testcombo/1943

HD5770 BC2 at:
1920x1200
Maxed out
4xAA 16xAF.

32FPS. :w

Maak daar 1920x1080 met 2xAA van en je zit gewoon over de 40FPS.

Edit: Die 32FPS is zelfs de minimum die ze kregen, niet het gemiddelde of max.
Dat is het gemiddelde.

Kijk hier maar....

http://tweakers.net/revie...e-buck-bad-company-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
D4NG3R schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:23:
Dan heb je hem toch verkeerd ingesteld. Heb je wel een fatsoenlijke FPS config in gebruik?

Mn FPS gemiddeld ligt zo rond de 38. Minimum is 33.

Edit: Je core is 1000? yeah right, en jij vind het gek dat het zo onstabiel (en dus traag) is als de pest?

Mn HD5770 staat nu trouwens op 963/1375.
Hij is helemaal niet instabiel of traag....hoe kom je daar nou weer bij ?

......er zit een fullcover waterblock op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

Nogmaals: Maak een fatsoenlijke FPS config, die geheel afgesteld is naar je eigen systeem. En maak sowieso op die resolutie geen gebruik van AA, want daar merk je echt niks van.. (Tenzij jij met je gezicht in het scherm gedrukt zit)

Edit: Die review maakt geen gebruik van een geOC'de HD5770. Mijn HD5770 haalt gemiddeld 15% meer preformance als een HD5770 op stock :> .

Maak trouwens gebruik van de Edit knop ;) . Staat wat netter als dat je meerdere posts achter elkaar hebt.

Ik neem aan dat je na je OC, minstens een nachtje furmark hebt zitten stressen?

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2010 09:34 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
D4NG3R schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:29:
Nogmaals: Maak een fatsoenlijke FPS config, die geheel afgesteld is naar je eigen systeem. En maak sowieso op die resolutie geen gebruik van AA, want daar merk je echt niks van.. (Tenzij jij met je gezicht in het scherm gedrukt zit)

Edit: Die review maakt geen gebruik van een geOC'de HD5770. Mijn HD5770 haalt gemiddeld 15% meer preformance als een HD5770 op stock :> .

Maak trouwens gebruik van de Edit knop ;) . Staat wat netter als dat je meerdere posts achter elkaar hebt.

Ik neem aan dat je na je OC, minstens een nachtje furmark hebt zitten stressen?
Dus hij moet z`n kaart maar gaan OC `en ?

Dan mag ie z`n kast koeling wel goed voor elkaar hebben.

Tuurlijk is mijn kaart goed getest op stabiliteit.....meerdere runs 3DMark06, Vantage, Heaven, FC2 Bench, Crysis bench en uren en uren verschillende games.....dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

Nee, hij hoeft absoluut niet te gaan OC'en. Die posts waren niet op hem gericht. Jij begon plotseling over een HD5770 welke BC2 niet maxed kon spelen. Ik geef aan dat dit zonder problemen wel kan.

Zijn HD5570 kan met gemak 1080p content aan, mits hij hardwareversnelling aan heeft staan. Dit staat bij de meeste mediaspelers gewoon onder de opties. Zelfs de HD5450 kan 1080p content netjes aan, mits je hardwareversnelling enabled hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Mijn mening is gewoon dezelfde als die van Tom`s Hardware, " though the slowest card does dip slightly below our minimally acceptable average of 40 FPS." En voor velen is het uitschakelen van AA ook not done. Dat bij mekaar, is voor mij een voldoende kwalificatie dat BC2 niet voluit kan. Je ziet dus dat jou mening van 38 fps en geen AA niet overeenkomt met die van mij en ook veel anderen. Misschien wil hij wel graag met 2 of 4 x AA spelen en dan zijn de framerates toch echt wel onvoldoende.....ik wou `m alleen maar een beetje een realistisch beeld geven, dat hij van een 5770 ook weer niet te veel hoeft te verwachten ( zeker als ie `m niet overclockt ), vandaar dat ik er tussen haakjes achter had gezet "alles hoeft niet op z`n laagst."
Wanneer hij het graag een beetje stil wil hebben en blijven houden, dan zie ik niet in dat hij de kaart gaat OC `en.

ps. Ik had het over de SP van BC2.....daar zitten stukjes die niet optimaal geprogrammeerd zijn en waarbij de framerate behoorlijk dropt. Het meeste zit bij mij gewoon op 60 fps +.

Ik snap niet als er 1 fout in staat, dat je meteen de rest als BS gaat bestempelen en het dan wilt voor doen komen alsof ik totale onzin heb opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Hoi,

ik heb de drivers verwijderd en driversweeper eroverheen gegooid, daarna de drivers van de link (van paar posts hierboven) en Media Player classic had ik al geinstalleerd. Was effe vergeten dat je die bedoelde .. :+

Ik heb nog steeds de wat langzamere beelden bij bijvoorbeeld beelden met veel mist en soort van overview shots. Ik kan in windows Hardware Acceleration niet bereiken, de optie " change settings" bij troubleshooting is greyed out. Daar zou ik het moeten aanvinken lees ik overal. In de settings van de K lite Mega codecs heb ik hardware acceleration aangezet.

Wat kan ik nu nog meer proberen ?? Ik kan bij de CCC nergens een optie vinden van hardware acceleration ..
Ik denk toch wel dat het probleem daar ligt of niet ? Qua belasting op mijn processoren tijdens spelen van een MKV file is dat maar iets van 30% en mem maar iets van 1,25GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
JediUberknaft schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:07:
Hoi,

ik heb de drivers verwijderd en driversweeper eroverheen gegooid, daarna de drivers van de link (van paar posts hierboven) en Media Player classic had ik al geinstalleerd. Was effe vergeten dat je die bedoelde .. :+

Ik heb nog steeds de wat langzamere beelden bij bijvoorbeeld beelden met veel mist en soort van overview shots. Ik kan in windows Hardware Acceleration niet bereiken, de optie " change settings" bij troubleshooting is greyed out. Daar zou ik het moeten aanvinken lees ik overal. In de settings van de K lite Mega codecs heb ik hardware acceleration aangezet.

Wat kan ik nu nog meer proberen ?? Ik kan bij de CCC nergens een optie vinden van hardware acceleration ..
Ik denk toch wel dat het probleem daar ligt of niet ? Qua belasting op mijn processoren tijdens spelen van een MKV file is dat maar iets van 30% en mem maar iets van 1,25GB.
In tegenstelling van wat D4NG3R beweert, moet je geen codec pack samen met de laatste versie van MPC installeren. De nieuwe MPC heeft alle codecs al aan boord en dan krijg je alleen maar conflicten door het dubbel aanwezig zijn van codecs. De nieuwe MPC heeft nogal wat filters standaard aanstaan en dat is niet altijd wenselijk, je krijgt dan nog wel eens haperende beelden. Het verschilt heel erg wat je afspeelt en wat voor filters je moet gebruiken. Het aan en uitschakelen van de volgende filters : MP4/MOV, H264/AVC (DXVA) en H264/AVC (FFmpeg), geven ook nog al eens problemen met niet vloeiende weergave....maar het kunnen ook nog wel andere filters zijn. Ik vond de nieuwe MPC veel te instabiel en heb `m na een week weer omgeruild voor de good old Combined Community Codec Pack en de daar aanwezige MPC ( zonder al die codecs aan boord ). Na install van deze 2, staan er standaard een stuk minder codecs aan en hoef ik soms MP4/MOV aan/uit te zetten, wanneer geluid niet synchroon loopt of het beeld niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ok, its getting little bit confusing now. Dus ik zou die CCC pack moeten proberen ? K-lite eraf knallen en die CCC proberen om te kijken wat die doet. Toch ? .. Blijft er dan weer niet veel rotzooi achter en dat ik alsnog problemen heb. Ben een beetje huiverig daarvoor namelijk.( ik draai wel altijd ccleaner en schoon het register ermee, maar toch ..)

Geluid enzo doet het echt super - vooral in VLC vind ik het geluid erg goed. Verder vind ik het beeld schitterend en heb ik geen sync problemen. Puur kleine haperingetjes zo nu en dan en niet lekkere vloeiend beeld bij overview shots (of bij mist shots etc. )..hmm ... ik ga eens even denken wat ik ga doen. Maar nog tips over dat hardware acceleration ?

[ Voor 14% gewijzigd door JediUberknaft op 22-11-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
CCCP is beter dan K-lite.....ik gebruik het zelf al jaren....vroeger wel K-lite gebruikt, maar ik zet tegenwoordig altijd CCCP bij mensen op hun PC en hoor er nooit klachten over. Ik speel zelf heel veel verschillende soorten beeldbestanden af zonder problemen met CCCP. K-lite er afhalen en vervolgens CCCP er op zetten zal geen problemen gaan geven. In CCCP zit gewoon een gemodificeerde MPC, deze werkt erg goed. Ik zie wel, dat er een nieuwe versie is met 10-10-`10 als datum....ik gebruik zelf de 9-9-`09 versie ( deze is zo ie zo goed ) nog en heb geen idee wat de veranderingen zijn. Na de standaard install van CCCP en MPC zal je waarschijnlijk geen problemen hebben met filters en kun je dat wel een beetje uitsluiten. PC problemen oplossen, is vaak het elimineren van mogelijke oorzaken. In dat geval zit de kans er wel in, dat het te maken heeft met de hardware acceleration. Maar het is wel handig om het filter probleem uit te sluiten. Dit is misschien wel een long shot, maar het wil wel eens, dat zo iets als hardware acceleration, niet goed werkt wanneer je oude moederbord drivers gebruikt ( of bij het updaten daarvan opgelost wordt )....maar ik mag hopen dat je de nieuwste drivers al gebruikt....en anders zit ik ook gewoon in "the dark"....

Misschien dat er iemand anders is, die in dat geval een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hey, ik heb het gedaan ( de 10.10 versie ) en so far ziet het er naar uit dat het er stukken op vooruit is gegaan. Ik kijk met Media Player Classic. Volgens mij is het met andere players ook beter. En het geluid vind ik nu in MPC ook beter :) . Thanks ! Ik heb een paar films getest waar ik elke keer in sommige stukken echt wat schokkerig beeld had in korte scenes. Daar zie ik nu echt enorm verschil.

nog steeds vraag ik me af of ik dat hardware acceleration op 1 of andere manier aan de praat zou kunnen krijgen. Wie weet is het dan echt perfect (voor mijn gevoel ben ik daar nu bijna..)

EDIT

Ik ga toch verder zoeken, ik heb er toch nog steeds last van. Vooral bij stukjes als er bijvoorbeeld mist is. In games heb ik precies hetzelfde. Dus toch mijn videokaart denk ik ? Dit zijn bekende dingen als je kaart niet snel genoeg is. Ik herken het namelijk wel. Maar ik dacht toch echt dat deze kaart meer dan voldoende moest wezen om vloeiend 1080p films te kunnen spelen. Gamen begrijp ik wel, maar films ook ? ok, zijn zware bestanden, maar er zit 1GB op die kaart en een dual core proc en 4GB ram lijkt mij toch meeer dan genoeg ?

Ik merk wel echt verchil met als ik een film in BSplayer speel of in MPC, MPC loopt vloeiender.

[ Voor 36% gewijzigd door JediUberknaft op 24-11-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 23:24
he jonges ik heb een 5970 en het vreemde is dat beide GPU's niet gelijk lopen in 2d gpu1 op 157mhz en gpu2 op 400mhz.

Weet iemand misschien waarom dit is? en furmark en kombuster stressen maar een GPU.
Maar het vreemde is in Vantage haalt de kaart wel 24500 gpu punten.

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/8084/gfxhnxdfgnhxdfgh.png

Edit;

gefixed!, na wat overleg met de jonges van techpowerup forum draait hij nu als een zonnetje. :9

[ Voor 106% gewijzigd door jbkappirossi op 30-11-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 12:18

faust2016

You yes have my shirt

Bij mij (5850) klokt de GPU zich naar 157/300 als ie idle is en naar 400/300 als ik video's of flimpjes afspeel. Staat ie bij jou standaard op die 400/300 :s?
En gebruik je voor Furmark wel de Multi-GPU variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Hey,

Ik heb een vraag, en ik heb hier een topic voor gemaakt. Zouden jullie mij hier mee kunnen helpen??

ASUS EAH5870 low fps

Alvast bedankt

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51450

JediUberknaft schreef op maandag 22 november 2010 @ 07:35:Ik kijk via pc mijn films op de TV (philips 40pfl 7605). Dit doe ik met onderstaande systeem:

Asrock 870 Extreme
amd phenom x2 255 (2x 3100Mhz)
ASUS EAH5570 SILENT/DI/1GD2
4 GB Kingston HyperX
Win7 64 Bit

- HDMI naar TV vanuit videokaart
Ik heb exact dezelfde chipset maar dan een Asusboard M4A87TD, exact dezelfde videokaart, 2 gb kingston valueram, en een amd Phenom X4 945, win7 64bit. Dus eigenlijk exact hetzelfde. En ik heb ook exact dezelfde problemen met video! xvid's, avi's, etc gaat goed, maar al bij dvd's stottert het beeld. Ik vind het een zeer irritant probleem, want veel geld uitgegeven aan een mooie htpc terwijl deze niet eens goed werkt als htpc.
Ik heb ook dezelfde oplossingen geprobeerd die in dit onderwerp staan, uiteraard zonder resultaat. ;(

Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
windows mediaplayer codec pack installeren of gebruik TotalMediatheatre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik heb zelfs een nieuwe videokaart gekocht ... En heb het probleem nu nog !! SHIT ! Niet dat ik het erg vind dat ik een nieuwe videokaart heb ( MSI R5770 HAWK : superkaart echt, enorm stil en superkoel !!)

Ik heb alles al geprobeerd lijkt het, en heb nog geen vloeiend beeld in films. Games lopen als een zonnetje op zeer hoge resolutiies en settings ...

Ik ga nog kijken voor wat hierboven me gezegd wordt. Ik heb de community pack geprobeerd, de klite megacodeckpack geprobeerd, allemaal met zelfde resultaat, Ik schijt hier echt van. Het beeld is super de superscherp en kleurvol, maar gewoon niet supervloeiend en soms kleine stotteringen,. Dat mag echt niet met deze hardware. Heeft me iets van 600 eurie gekost deze pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand waar op een cypress chip het stukje met de memory controller zit? Dus niet in een blokdiagram maar echt de fysieke locatie op de chip.

(na installatie van een Arctic Cooling Accelero S1 + fan + orig. baseplate is de tempertuur van GPU #2 (schijnt de mem. controller te zijn, rond de 75-80 graden stressed) in GPU-Z veel hoger dan GPU temp #1 en #3 (rond de 50 graden)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51450

JediUberknaft schreef op woensdag 01 december 2010 @ 06:37:Het beeld is super de superscherp en kleurvol, maar gewoon niet supervloeiend en soms kleine stotteringen,. Dat mag echt niet met deze hardware. Heeft me iets van 600 eurie gekost deze pc.
Idem hier, met 900 euro. Ik heb ook vanalles geprobeerd wat hier getipt wordt. Met al die mediaspelers en verschillende codec packs heb ik het een beetje gehad, het lijkt mij dat het daar niet mee wordt verholpen. Overigens heb ik de videokaart gekozen omdat deze de ultieme htpc-videokaart zou zijn. Nou, wat een plezier heb ik er van...

Ik vermoed dat het iets met de mobochipset icm met videokaart is. Maar van me mobo heb ik ook al de nieuwste drivers. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Anoniem: 51450 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:42:
[...]
Idem hier, met 900 euro. Ik heb ook vanalles geprobeerd wat hier getipt wordt. Met al die mediaspelers en verschillende codec packs heb ik het een beetje gehad, het lijkt mij dat het daar niet mee wordt verholpen. Overigens heb ik de videokaart gekozen omdat deze de ultieme htpc-videokaart zou zijn. Nou, wat een plezier heb ik er van...

Ik vermoed dat het iets met de mobochipset icm met videokaart is. Maar van me mobo heb ik ook al de nieuwste drivers. :?
Ja ik dus ook. Alle drivers zijn up to date. Ik schijt er echt enorm van. Zoveel geld en dan niet het gewenste (en te verwachten mooie en soepele) resultaat ! Daar moet toch wat aan te doen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
JediUberknaft schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:31:
[...]

Ja ik dus ook. Alle drivers zijn up to date. Ik schijt er echt enorm van. Zoveel geld en dan niet het gewenste (en te verwachten mooie en soepele) resultaat ! Daar moet toch wat aan te doen zijn lijkt me.
je komt zo nog stront tekort!, maar je gerbruikt toch geen VLC player, want die vertoont nog wel een kuren met HD materiaal. Mediaplayer codec pack is ''betaald'' (uit mijn hoofd), ik heb dit ergens geritselt.
en probeer eens een ouderen CCC driver. en voordat je die instalt eerst in ''veilige modus'' driver sweeper (gratis progje) uitvoeren. Zodat je profielen uit je register zijn. Want het kan weze dat je ergens een instelling verkeerd hebt staan, kan ook in de player natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

hahaha, inderdaad heh !!

Anyway, ik gebruik geen VLC player (meer), die maakte het inderdaad NOG erger. Ik gebruik alleen maar MPC. Verder heb ik de nieuwste ATI driver, maar kzal eens kijken voor een oudere. Wat ik me verder afvraag is waarom Hardware Accelration grijs (dus niet selecteerbaar) is als ik in windows bij display gebeuren dat wil aanvinken. Ik las ergens dat mijn driver het dan niet ondersteund ? In MPC kan ik nergens zon functie vinden. Any help needed please ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 15:39
Oke hier een probleem; mijn Pa heeft een iMac27" gekocht en wil deze deels gebruiken als extern beeldscherm voor zijn windows machine. Deze heeft een Sapphire Toxic HD5770 met een DP aansluiten. Hebben een DP->MDP kabel gekocht en deze aangesloten. Nu werkt het scherm niet. De iMac ziet wel een input (het beeld veranderd naar zwart als we hem omschakelen). En Caclyst ziet ook een beeldscherm. Het enige is wat wanneer wij het beeldscherm proberen te configureren schakelt de iMac meteen weer terug naar OSX, en het externe beeldscherm in caclyst verwdijnt dus ! We krijgen dus geen beeld op de iMac. Iemand een idee hoe we dit werkend krijgen ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 14:45

KillerB

______

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn 5770, als ik met Windows 7 inlog en dat boot scherm fade in of out dan flippert het hele scherm. Verder werkt alles prima :?.
Ik heb net een frissen W7 64bit installatie met de catalyst 10.11 drivers. Ik had het hiervoor ookal in iets mindere mate, dan zie je het scherm gewoon wat schokkerig opbouwen, maar nu is het veel erger, de hele boel flippert heen en weer.

Ik heb er al over gegoogled en er zijn meer mensen met dit probleem, maar een echte oplossing kan ik nog niet vinden. Bij sommige is het opgelost door te wisselen van DVI poort, dat is bij mij helaas niet mogelijk, er zit maar 1 DVI poort op en een HDMI poort. De laatste kan ik niet gebruiken omdat mijn Samsung P2370 hier geen aansluiting voor heeft.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339448

ik heb in mijn sony vaio een geforce gt 425 videokaart zitten maar ik wil er eigenlijk een betere in maar ik heb er niet veel verstand van dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.
mijn vaio heb een intel i5-560m en is full hd
kijk graag films en speel graag de nieuwste spellen
wat voor kaart kan ik er dan het beste in doen?

mvg bart

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05 17:03

watercoolertje

Untertitel

Anoniem: 51450 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:42:
[...]

Tja aan de kaart zal het echt niet liggen, zelf heb ik een HD4850 in me HTPC die op 50% van de originele snelheid (1 slots koeler waar ik de fan van heb gesloopt dus op max wordt ie veel te heet) draait en elke film met gemak draait. Heb sinds gister een HD5770 ipv HD5870 en ook daar heb ik al van 1080p kunnen genieten :D (die dingen klokken trouwens als een malle, vandaag nog maar verder dan atitools voor me had gedaan, kan COD:BO bijna op zelfde settings spelen als me oude kaart)

Goede backup maken van windows en windows ff opnieuw installeren is mijn tip, aan de hardware kan het bijna niet liggen of het moet inderdaad door een vage combo niet lekker werken!

[ Voor 11% gewijzigd door watercoolertje op 16-12-2010 15:28 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is het niet enorm verwarrend qua versie-nummering dat de HD 5970 sneller is dan de HD 6970?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
chronoz schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:29:
Is het niet enorm verwarrend qua versie-nummering dat de HD 5970 sneller is dan de HD 6970?
Yep, maar dat speelt ook al met 58xx vs 68xx.
watercoolertje schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:27:
kan COD:BO bijna op zelfde settings spelen als me oude kaart)
Dat is toch niet zo vreemd? Volgens mij is de 5770 sneller dan de 4850.

[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-12-2010 16:36 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JediUberknaft schreef op woensdag 01 december 2010 @ 06:37:
Ik heb alles al geprobeerd lijkt het, en heb nog geen vloeiend beeld in films. Games lopen als een zonnetje op zeer hoge resolutiies en settings ...
Wat voor films? Codec? Resolutie? Bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008

watercoolertje

Untertitel

Dat is toch niet zo vreemd? Volgens mij is de 5770 sneller dan de 4850.
Ja maar dat is dus niet me oude kaart (naja ook een van me oude kaarten maar veel ouder, die HD4850 zit al een jaar in me HTPC)

Ik had zelf een HD5870 dus kon alles maxed out spelen, nu met de HD5770 niet meer, AA van 16x naar 2x en het doet het weer als een zonnetje en ik own weer als een malle beer (COD:BO), 4x ga ik nog even proberen want ik heb hem ondertussen aardig lopen OCen en kwam op 4x op 50/55 fps uit zonder OC (maar ik wil vsync aan op 60hz) ;)

Over oude kaarten gesproken, heb bij nvidia alle 6,7 en 8 kaarten gehad (de meeste ook nog is SLI sinds de 7 serie, vooral de 7900GTO@GTX+ speeds goddelijk waren), daarna op ATI overgegaan, begonnen bij de 2900GT, daarna de 3850, 3870, 4850 (CF), 4870 (CF), 4890, 5850, 5870 en nu dan de 5770 dus dat is weer 5 stappen terug (4870 is die wel aardig mee te vergelijken, enkel wat zuiniger en veel stiller!). Dus ja als ik zeg oude kaart kan het bijna alles zijn :P

Zijn hier nog fanatieke OCers? Ik heb dus de HD5770 van Sapphire, wil eigenlijk wel hoger clocken dan wat CCC toestaat natuurlijk (draait zonder problemen 960/1400). Kan ik daar gewoon de MSI/Asus BIOS op installeren? Zodat ik me voltage van 1.125V naar 1.2V kan zetten, kaartje is nog niet warmer geworden dan 70 graden (furmark)...

[ Voor 27% gewijzigd door watercoolertje op 17-12-2010 10:20 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 10:45

Murk

Is this thing on?

Anoniem: 339448 schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:04:
ik heb in mijn sony vaio een geforce gt 425 videokaart zitten maar ik wil er eigenlijk een betere in maar ik heb er niet veel verstand van dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.
mijn vaio heb een intel i5-560m en is full hd
kijk graag films en speel graag de nieuwste spellen
wat voor kaart kan ik er dan het beste in doen?

mvg bart
Dit had je beter kunnen bedenken voordat je een laptop ging kopen, want een videokaart in een laptop vervangen kan in principe niet. (correct me if I'm wrong)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 21:59
Hoe vergaat jullie de 10.12 driver? Ik kreeg meteen bij de eerste poging "Application Install: install package failure!" op het CCC en ATI Catalyst Install Manager. Ben intussen al een halfuurtje aan het zooien maar neen, nog steeds problemen. Hopelijk is dat kreng de moeite waard (komende van 10.7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 22:45
Jormungandr schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:44:
Hoe vergaat jullie de 10.12 driver?
Als ik heb overgeklokt en dan 2 monitoren tegelijk aan, dan staat de snelheid van de gpu en het geheugen veels te laag. 157 mhz gpu en 300 mhz geheugen in 2d toepassingen of met weinig load, het beeld flikkert en streept continue. Zet ik de 5870 @ stock dan geen problemen omdat dan de gpu op 400 mhz staat en geheugen op 1200 mhz. Youtube filmpjes krijg ik de melding dat mijn display driver het niet meer deed en opnieuw is hersteld, dit gebeurd met regelmaat ongeacht welke snelheid de gpu en geheugen op staat.

Ook 1 x een bsod gehad.

Voor 10.12 nooit problemen gehad.
Met 11.01 zullen de problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Is het nodig om speciale drivers(onderdelen) te installeren bij het gebruik van HDMI want mijn nieuwe monitor is heel erg onscherp met een HDMI kabel terwijl DVI geen enkel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

HELP!!

Ben mijn HD5970 nu onderhand echt zat!

Heb het ding nu ruim 7 maanden in mijn PC hangen..
Eerst om de 5 min crashes, blue screens, you name it.
Echter allemaal PUUR in 2d.. in 3d nog NOOIT 1 crash gehad :S

Nu gaandeweg zijn de drivers beter geworden, zit op 10.12...
Nog maar heel weinig 2d crashes..

Echter heb ik nu ALTIJD een 100% crash/freeze bij de eerste boot. :S (wtf!)

Dus ik boot Win7x64, 2 sec in windows.. scherm corrupt... moet zelf een harde reset doen.
En vanaf dan werkt het allemaal prima :S

Fijn zo's SSD als je toch ALTIJD 2 keer moet booten... BAH!!

Kan op Google echt NIETS vinden wat helpt.. en ik zoek al meer dan 7 maanden!

HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 19:02
@PredatorNL, ik had precies dit soort problemen met mij HD5870 destijds. Ook vooral na een cold boot.
Ik ben er toen achter gekomen dat dit kwam door een te lage geheugensnelheid in 2D. In principe heb je het dus over een defecte kaart maar twee dingen verhielpen dit probleem:
- Windows aero uitzetten, dan trekt hij het wel in 2D.
- bios flashen om de 2D geheugensnelheid te verhogen. Dat heb ik gedaan destijds en nooit meer een probleem gehad. (via software geheugensnelheid verhogen helpt niet want tijdens (cold) booten gaat het dan alsnog fout)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anathema schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:56:
@PredatorNL, ik had precies dit soort problemen met mij HD5870 destijds. Ook vooral na een cold boot.
Ik ben er toen achter gekomen dat dit kwam door een te lage geheugensnelheid in 2D. In principe heb je het dus over een defecte kaart maar twee dingen verhielpen dit probleem:
- Windows aero uitzetten, dan trekt hij het wel in 2D.
- bios flashen om de 2D geheugensnelheid te verhogen. Dat heb ik gedaan destijds en nooit meer een probleem gehad. (via software geheugensnelheid verhogen helpt niet want tijdens (cold) booten gaat het dan alsnog fout)
Mhhh, goede input.

Ga eens onderzoeken naar het Flashen van de bios.
De HD5970 gaat echt nog lang mee (ik heb straks wellicht 2+ jaar met een GPU gedaan.. nog nooit meegemaakt _/-\o_ )
En mij lijkt beter om te flashen dan Aero uit te zetten, want dan nog kun je 'zware' 2d krijgen.

Iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 18:43
wohoo sinds gister ben ik ook de trotse eigenaar van een HD5970! :) Mijn eerste dual GPU kaart. Eerste wat mij toch opviel zijn de hoge temps van dit inmens grote beest. Hij zit rond de 45C in idle en ingame hangt ie meest rond de 70~75. Zijn dit normale temps voor deze jongens of zijn ze aan de hoge kant?

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Jaapoes schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:27:
wohoo sinds gister ben ik ook de trotse eigenaar van een HD5970! :) Mijn eerste dual GPU kaart. Eerste wat mij toch opviel zijn de hoge temps van dit inmens grote beest. Hij zit rond de 45C in idle en ingame hangt ie meest rond de 70~75. Zijn dit normale temps voor deze jongens of zijn ze aan de hoge kant?
welke temps je hebt er een stuk of 15?
vanaf ccc10.5 is de temp ook 10graden hoger.

dit doet die van mij
http://img266.imageshack.us/img266/5111/378753961.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ik bedoelde de temps van de GPU's. Onder full-load tikken ze toch wel richting de 80 graden met standaard fan speeds. Nou heb ik begrepen dat ATi zegt dat deze kaarten makkelijk op 5870 speeds aan moeten kunnen... Is dit wel haalbaar met zulke temps? en komt jullie 5970 ook niet hoger dan +/- 30% fanspeed onder full load?

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

Kent hier iemand het probleem dat de monitors niet uit powersave willen komen? Heb een Dell U2711 op de displayport van een HD5750 zitten, en op de twee DVI poorten 2 andere monitoren. Als ze in powersave staan, dan komen ze er niet meer uit. RDP om pc te herstarten is het enige dat werkt.

Kent iemand dit probleem?

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ik zit helaas maar op 1 monitor..
Kan je een 5970 van bijvoorbeeld club3d flashen met een sapphire bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 310225 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:47:
HELP!!

Ben mijn HD5970 nu onderhand echt zat!

Heb het ding nu ruim 7 maanden in mijn PC hangen..
Eerst om de 5 min crashes, blue screens, you name it.
Echter allemaal PUUR in 2d.. in 3d nog NOOIT 1 crash gehad :S

Nu gaandeweg zijn de drivers beter geworden, zit op 10.12...
Nog maar heel weinig 2d crashes..

Echter heb ik nu ALTIJD een 100% crash/freeze bij de eerste boot. :S (wtf!)

Dus ik boot Win7x64, 2 sec in windows.. scherm corrupt... moet zelf een harde reset doen.
En vanaf dan werkt het allemaal prima :S

Fijn zo's SSD als je toch ALTIJD 2 keer moet booten... BAH!!

Kan op Google echt NIETS vinden wat helpt.. en ik zoek al meer dan 7 maanden!

HELP!!
Een beetje laat, maar ik wil toch even reageren. Ik heb ook een Radeon HD 5970 videokaart (een jaar nu ongeveer) en ik had ook vaak vastlopers en rare freezes in 2D desktop. Onder belasting in 3D mode werkt de videokaart altijd super, maar vooral vlak na het booten wou de videokaart nog wel eens problemen geven.

Het valt me nu op dat de problemen mijn mijn videokaart zich vooral voordoen bij een cold boot. Ik heb het verder uitgezocht en ik kwam erachter dat deze videokaart beneden de 40 tot 50 graden gevoelig is voor vastlopers (Display driver stopped responding gedoe).

Wat ik nu doe om de vastlopers te vermijden is direct na het opstarten van de PC het programma Furmark draaien, deze belast de videokaart voluit zodat ie warm kan draaien. Bij een temperatuur van ongeveer 55 C zet ik Furmark weer uit en werkt de PC helemaal stabiel.

Kortom: de Radeon HD 5970 heeft een hekel aan kou i.c.m. 2D klokfrequenties. Je zou dus mijn methode kunnen gebruiken (ja die werkt!) of een nieuw profiel aanmaken in het Catalyst Control Center met hogere 2D klokfrequenties (bijv. 500 mhz core en 900 mhz mem). :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankknopers schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Een beetje laat, maar ik wil toch even reageren. Ik heb ook een Radeon HD 5970 videokaart (een jaar nu ongeveer) en ik had ook vaak vastlopers en rare freezes in 2D desktop. Onder belasting in 3D mode werkt de videokaart altijd super, maar vooral vlak na het booten wou de videokaart nog wel eens problemen geven.

Het valt me nu op dat de problemen mijn mijn videokaart zich vooral voordoen bij een cold boot. Ik heb het verder uitgezocht en ik kwam erachter dat deze videokaart beneden de 40 tot 50 graden gevoelig is voor vastlopers (Display driver stopped responding gedoe).

Wat ik nu doe om de vastlopers te vermijden is direct na het opstarten van de PC het programma Furmark draaien, deze belast de videokaart voluit zodat ie warm kan draaien. Bij een temperatuur van ongeveer 55 C zet ik Furmark weer uit en werkt de PC helemaal stabiel.

Kortom: de Radeon HD 5970 heeft een hekel aan kou i.c.m. 2D klokfrequenties. Je zou dus mijn methode kunnen gebruiken (ja die werkt!) of een nieuw profiel aanmaken in het Catalyst Control Center met hogere 2D klokfrequenties (bijv. 500 mhz core en 900 mhz mem). :)
Wat ik nu heb gedaan is gewoon een profiel gemaakt waarin de kaart gewoon ook in 2D op 3D snelheid draait. Dan werkt het helemaal top, bijna geen vastlopers meer. Nu ga ik kijken of ik weer wat omlaag kan
in 2D zodat ik niet zoveel stroom verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04 08:00
Nieuwe drivers zijn uit: 11.1 van AMD Catalyst.

Ik heb vaak last "driver stopped responding and recovered" net als ik even aan het 3D gamen ben. Dit blijkt een probleem te zijn bij veel gebruikers van videokaarten. Het is mogelijk een driver en RAM-geheugen relateerd (WHAT!?!). Ja. Ik had geen problemen met 4GB ram. Laatst 4GB bijgedaan het mijn HD5850 drivers crashte hele tijd.

Dit heb ik weten op te lossen door geheugen op stockwaarden(die op verpakking stonden) te laten draaien ipv Auto. Tevens heb ik de drivers gedowngrade zodat ik nu versie 8.16 draai. Straks ga ik proberen om de nieuwe drivers te installeren en hopelijk is het probleem dan voorgoed voorbij.

Maar wat juist het vreemde aan dit verhaal is, is dat het extra geheugen je videokaart drivers doet crashen. Hebben meer mensen (na een hardware update (extra RAM)), ook deze ervaring meegemaakt? Hoe hebben jullie het opgelost?

Verder loopt mijn Sapphire Vapor-X HD5850 als een speer, de meeste settings in games staan op maximaal (behalve bij JustCause II) en de temperaturen zijn nooit hoger geweest dan 76C (in FurMark). Tijdens gamen zijn de temperaturen ergens in de 60C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 23:37
Goedemorgen Heren ,

Nu al 13 maanden mijn XFX 5970 BE draaien. Ken het probleem niet van de cold-boots. Zelf ook nog nooit last van gehad.

Bij mij is er een Accelero Cooler opgebouwd. hierdoor zit mijn normale temp altijd rond de 27° C of 28° C dus dan zou ik de hele tijd problemen hebben als freezes ???

Mijn kaart draait 24/7 op 900/1200. Enige wat ik gedaan heb ik de nieuwe (toen) bios erop gezet om ook een V-mod tool te gebruiken. vanaf dat moment totaal nergens problemen mee.
http://www.2shared.com/file/F-NUFwQN/HD597ACNBX.html

-edit- Vergeet trouwens te melden dat ik wel eens wat problemen gehad heb, maar dit toen aan mijn overleden PSU te wijten was. ben van 750W naar 1000W gegaan en toen liep alles weer als een zonnetje...

Drivers die ik tot nog toe gebruikt heb: 10.5a - 10.11 - 10.12 rc2 - en nu 11.1. (omdat de 2 hotfix drivers bij mij een 100% load gaven )

[ Voor 27% gewijzigd door RaymondG op 27-01-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Hallo allemaal. Ik heb ook al heel lange tijd last van het vage probleem dat ik de eerste keer niet in Windows 7 Ultimate x64 kan komen. Met een harde reset of uitzetten dan weer aan, werkt het vaak weer wel. Of inderdaad de PC warm laten lopen in de bios en dan lukt het vaak wel om de eerste keer in windows 7 in te loggen. Heel vaag.

Moet ik de kaarten omruilen of kan ik ze flashen? Ik weet verder niet hoe, dus als iemand me hierbij kan helpen zou ik dat erg fijn vinden! :-)

Ze staan echter ook in CrossFire, dus 2x een Ati 5970. Heb nu alle drivers in windows geïnstalleerd behalve de videokaart dus en het werkt nog prima. Zodra ik nu weer de ATI drivers ga installeren, ben ik bang dat na het uitzetten van de PC, een tijdje wachten tot het weer afgekoeld is, de PC weer aan te zetten er weer een vastloper aankomt.

Kan het flashen helpen? Ik wil alleen maar dat ie fatsoenlijk opstart in de morgen, zodat ik hem niet iedere keer meer hoef "warm" te lopen. Is echt irritant, heb ik nu al maanden zo.

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
@ Darkace,

Kan je misschien vertellen wat de rest van je setup is ?
Voeding , CPU mobo, Mem.... etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipkip87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik draai zelf ook een Radeon HD 5970 Crossfire opstelling maar heb nog nooit problemen hier mee gehad.
heb ook de laatste drivers geinstalleerd staan. Kaarten van Club3d

misschien zit het dan toch in je hardware. Zoals de vorige post wat zit er verder nog in je pc
Hoeveer vermogen geeft je voeding? Kan deze jouw setup wel genoeg voeden?

ik draai de volgende setup (alles @ Stock)

- Asus Rampage III Extreme
- Core i7 950
- Corsair Dominator GT 6GB Cas 7
- 2x Club3d Radeon HD 5970
- Coolermaster Solent Pro Gold 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Hoi allemaal. Bedankt al dat jullie proberen mij te helpen!

Hieronder zie je mijn specs:
Processor: Core i7 960 @ 3,61Ghz
Ram: 12GB Corsair Dominator GT 2000C8
Mainboard: Asus Rampage II Extreme Mainboard
Graphics: 2x Asus Ati 5970 in CF
Audio: 1x SB X-FI software based audio slot card
1x card reader
1x Plextor BluRay Burner
1x Plextor DVD Burner
1x Intel SSD 80GB (Windows 7 disk)
2x WD Black Edition 2TB
1x WD Green Edition 3TB (Niks in Raid maar AHCI draaiende)
PSU: Enermax Galaxy DXX EWL 1000W

Het gekke is ECHT, dat wanneer ik ALLES installeer van Windows 7, dus inclusief alle security patches, drivers behalve dus de videokaart drivers, werkt het perfect. Iedere keer start hij dan gewoon de 1e keer GOED door en komt in Windows 7 en kan alles doen, op lage resolutie dan natuurlijk. Wanneer ik dan ook maar de videokaart drivers installeer, gaat het de volgende dag mis met de cold boot. Even een tijdje laten warm lopen en het gaat wel weer goed. Heel irritant allemaal.

Ook denk ik dat mijn voeding ruim voldoende moet zijn omdat ik andere mensen met dezelfde voeding ook zulke opstellingen heb zien draaien.

Ook overklokken of niet, maakt niet uit. Het werkt op stock speeds ook niet. Wat ik al zei is dat mijn PC overgeklokt goed werkt mits de PC maar lang genoeg "warm" heeft gedraaid. Wat zou ik hier aan kunnen doen beste mensen? Enig idee?

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipkip87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Misschien een Bios Flash van je Mobo?

Dit wil heel vaak wel probleem gevallen oplossen.

Had laatst ook een PC die niet fatsoenlijk wou starten. Bios Flash en het liep weer als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

@Flip

Bedankt voor je antwoord. Maar had al de laatste bios, dit mocht dus ook niet baten. Het is puur de videokaarten, daar ben ik nu wel achter gekomen. Ben benieuwd of het flashen van mijn ASUS EAH5970 helpt, maar ik heb er al 2 in crossfire. Ziet het flashprogramma beiden, en kan ik kiezen welke eerst te flashen? Best lastig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
@Darkace...

Hoe gaat het als je maar 1 kaart gebruikt ?

Heb je beide al los in de slots geplaatst om te kijken of het 1 van de kaarten is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

@RaymondG

Wilde ik ook nog gaan doen. Denk ik morgen, nu al zo laat en geen zin meer in.
Misschien is een van de kaarten wel niet lekker of zo... ik laat het zsm weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Ok, met de laatste 5970 die ik maanden later heb gekocht werkt het prima! Start normaal op, geen errors etc. Doet goed. Ga morgen nog even de 1e 5970 proberen, mocht die wel problemen opleveren dan is het duidelijk waar de oorzaak ligt. Een nieuwe vervangende 5970 erbij dus.

Zou het wel vaag gaan vinden, als ie het met de 1e kaart ineens ook weer doet. Eerst maar afwachten...
Stel, dat hij het met die andere kaart ook gewoon goed doet, wat zou het dan kunnen zijn? Voeding van 1000W enermax toch te zwak? Lijkt me wel sterk, maar goed, laten we ook nog niks concluderen, eerst kijken wat ie doet met die andere kaart morgen. Maar ik vermoed sterk, dat het de kaart wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
  • Laatst online: 11-07-2023
Hallo beste Tweakers

ik heb een Club3D HD5770 (CGAX-57724I) en ik ben er verre weg gelukkig mee de prestaies en de zuinigheid.
maar er is een ding. ik heb 2 beeldschermen er op aan gesloten en die gebruik ik in overmaat. het beeldscherm waar ik de vga Kabel op aan heb gesloten geeft zwarte balken die flikkeren zo nu en af en toe. en als ik game krijg ik soms bruinen strepen op mijn beide beeldschermen en word de driver op nieuw op gestart door windows in de meeste gevallen.

wat kan ik hier aan doen.

er werd mij verteld dat het kan zijn dat de videokaart kapot is, maar logischer is dat de kaart zich te ver terug klokt. Als ik twee beeldschermen hebt aangesloten moet de videokaart namelijk veel minder terug klokken dan bij één Beeldscherm.
Volgens die persoon klokt die met één beeldscherm aangesloten terug naar:
157MHz voor de GPU en 300MHz voor het geheugen.
en als je twee beeldschermen hebt aangesloten dan moet die niet zo ver terug klokken, anders zou ik van die rare dingen krijgen die ik nu heb.
Met twee beeldschermen zou hij moeten draaien op 400MHz GPU en 1200MHz geheugen blijven steken.

verder werd mij verteld dat ik messchien een nieuwe bios of driver moet Instaleren???

Wie oh Wie kan mij helpen met het vinden van de Juiste driver (mocht het zo zijn)??

Ik wil jullie Alvast BEdanken voor jullie Inzet.

Bedankt!!

#edit: messchien helpt deze foto
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/11/02/03/3tv.png

[ Voor 4% gewijzigd door sjoerd10-0 op 03-02-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

@sjoerd

Klinkt vaag, gewoon RMA sturen. Ik heb 2x Asus 5970 en heb er nu een van de twee getest en niks geen problemen! Alles start snel op, geen cold boot issues en geen artifacts. Die andere kaart geeft mij wel die problemen. Dus gewoon een faulty kaart zou ik maar zeggen. Die 2e van mij gaat zsm RMA want ik wil zsm mijn quad crossfire weer werkend hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 21:34
@Sjoerd, bij mij klokt ie naar 400 / 1200 (Sapphire 5770 Vapor X). In low 3D is hij 400/900 (youtube/HD film). Games gaat hij naar 860/1200. Daar tussen zit ook nog 600-900/1200 (menu van games).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WUm8Mw9SeI0yDz18q0nhq2Cy/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
@ Darkace Ja dat kan ik doen maar ik heb toch liever een oplossing dan merteen mijn eenige vid kaart op testuren voor een paar weken.

@zandpad Zo te zien is alles inorde dus messhien licht het aan de driver(ik beruik de nieuwste driver van AMD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
sjoerd10-0 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:05:
@zandpad Zo te zien is alles inorde dus messhien licht het aan de driver(ik beruik de nieuwste driver van AMD)
Die heb ik ook :) 1-11. Eventueel kun je hem naar 157/300 krijgen door overdrive aan te zetten. Alleen dan krijg je nog meer van die strepen. Ik zie ze soms ook, als de kaart van modus wisselt. Maar dat is heel sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
Zandpad schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:08:
[...]

Die heb ik ook :) 1-11. Eventueel kun je hem naar 157/300 krijgen door overdrive aan te zetten. Alleen dan krijg je nog meer van die strepen. Ik zie ze soms ook, als de kaart van modus wisselt. Maar dat is heel sporadisch.
Zal het eens proberen!
wat fijn om te horen dat ik niet de eenige ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
sjoerd10-0 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:15:
[...]

Zal het eens proberen!
wat fijn om te horen dat ik niet de eenige ben :P
Zou ik dus niet doen :)

Alleen dan krijg je nog meer van die strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjoerd10-0 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:23:
en als ik game krijg ik soms bruinen strepen op mijn beide beeldschermen en word de driver op nieuw op gestart door windows in de meeste gevallen.
Zou je eens een dag of zo zonder het tweede beeldscherm willen testen, kijken als je hier dan ook nog last van hebt.
#edit: messchien helpt deze foto
[afbeelding]
Jouw kaart klokt of om precies te zijn het geheugen klokt iets verder terug dan 1200MHz namelijk 900MHz maar dit zou in principe niet echt een probleem moeten zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
-The_Mask- schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:40:
[...]
Zou je eens een dag of zo zonder het tweede beeldscherm willen testen, kijken als je hier dan ook nog last van hebt.
dat Ga ik zeker even proberen
-The_Mask- schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:40:
Jouw kaart klokt of om precies te zijn het geheugen klokt iets verder terug dan 1200MHz namelijk 900MHz maar dit zou in principe niet echt een probleem moeten zijn.
Ik hoop het. Zandpad heeft er ook wel eens last van met die strepen maar niet dat die kaart er mee kapt

#edit:

trouwns mijn kaart was er weer mee gekapt vandaag en zinds dien heb ik er geen last meer van
hoopelijk blijf het ook zo :D

[ Voor 10% gewijzigd door sjoerd10-0 op 03-02-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327097

Wat een rotkaart... Ook crashes vooral 2D, ik las dat het kwam door de temperatuur.... Dit meen je tog niet :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke kaart? Maar crashes in 2D welke door een te hoge temp komen lijkt mij sterk dan moet de koeler erbij los op liggen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327097

-The_Mask- schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:28:
Welke kaart? Maar crashes in 2D welke door een te hoge temp komen lijkt mij sterk dan moet de koeler erbij los op liggen. :p
Sapphire Vapor-X hd5850 1gb :) Nja die hd5850 zuigt egt hendig hard:D Harstikke veel crashes, vraag me af wanneer ze nu eens met fix komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een kaart crashed het meest als die kapot is hè. ;) Daarnaast een fix waarvoor? Er zijn duizenden mensen, in principe zo goed als iedereen met een HD5850 welke nooit een probleem heeft. Ik zou als ik jouw was eens gaan zoeken waarom de kaart crashed als het uberhaubt de videokaart is natuurlijk, bij jouw kan het ook gewoon iets anders zijn werkgeheugen of moederbord bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Hoi Sjoerd, ik snap hoe je je dan moet voelen. Mijn geluk is idd dat ik 2 5970's heb dus nog verder kan met één videokaart. Geen probleem hier. Maar ik vind het toch sneu voor je, omdat ik weet dat de kaart in feite niet goed is. Ze mogen deze problemen niet geven, je betaald er dik voor. Ik baal ook met mijn ene 5970, kost me 600 euries. Nu maar afwachten wanneer ik er weer één kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Ik heb dus sinds 11.1, als ik m'n 5850 overclock dat de 2d clocks 157/300 zijn ipv 400/900 (2 schermen).
Nu is mijn vraag hebben meer mensen hier last van, dus mensen met name die 2 schermen of meer hebben?
Ik dacht aan een profiel aan te maken en dan de 2d clocks op 400/900 te zetten, maar in de nieuwe ccc kan ik geen profiel aan maken.
Of ben ik nu gewoon scheel?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
An1mA schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:41:
Ik heb dus sinds 11.1, als ik m'n 5850 overclock dat de 2d clocks 157/300 zijn ipv 400/900 (2 schermen).
Nu is mijn vraag hebben meer mensen hier last van, dus mensen met name die 2 schermen of meer hebben?
Ik dacht aan een profiel aan te maken en dan de 2d clocks op 400/900 te zetten, maar in de nieuwe ccc kan ik geen profiel aan maken.
Of ben ik nu gewoon scheel?
Als je de BIOS even aanpast 157/300 = 400/1200 heb je daar ook geen last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik zit met het volgende over cold boot. Als ik dan de pc aanzet maakt de koeler hard hoog zoemend geluid (net of de fan aanloopt), als je dan tegen de fan duwt is het weg. verder functioneert de kaart wel goed. Klinkt dit als een gare koeler. het gaat over een HIS 5870 1GB kaart. Hij maakt dat geluid alleen met een cold boot.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Fractal Design Pop mini air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:57

jbbrans

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar hoe zit het tegenwoordig met crossfire?

Vroeger moesten games een profiel in de drivers hebben om crossfire te kunnen gebruiken, tegenwoordig schijnt dat niet meer zo te zijn en kunnen zelf profielen toegevoegd worden.
Werkt dit goed?

Reden dat ik dit vraag is: binnenkort komt Testdriveunlimited2 uit en daar zijn nog geen profielen voor en de ontwikkelaars weten nog niet of die ook gemaakt zal worden.
Om toch op goede snelheid en met alle eyecandy aan te spelen, zat ik te denken aan een tweede 5870. Maar dit heeft natuurlijk alleen zin als het profiel ingevoerd kan worden en er een goede kans is dat het ook werkt/helpt

Ik had hiervoor 2 x 8800gts in sli en daar was het vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Sinds ik mijn 4870 vervangen heb voor een HD5870 heb volgende problemen.

ten eerste:

-Als ik mijn PC uitzet,dan zie ik het beeld verdwijnen met horizontale strepen.Lijkt wel alsof systeem op VGA drivers werkt.
Normaal wordt het Windows 7 scherm heel soepel donker,maar nu dus niet.

verder doet Slaapstand sinds de nieuwe kaart niet meer.
Zodra ik op Slaapstand druk wordt het scherm donker om dan heel snel weer tevoorschijn te komen.

Ik heb al alles uitgezet in apparaten beheer (muis,toetsenbord en netwerkkaart moge systeem niet wakker maken)

Ik maak gebruik van de aller laatste ATI drivers (vanmiddag nog geinstalleerd)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik zit met een beetje een raar probleem met mijn: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE 850 MHz
Wanneer ik bijvoorbeeld wow gespeeld heb is er niks aan de hand, vervolgens start ik SC2 op, en om de paar minuten flikkert het scherm voor ~20 seconden. en als dit 2 a 3x gebeurt is crasht de pc. en reboot en vertelt windows mij dat mijn vga kaart is gestopt met werken.

ander symptoom is wanneer ik een game gespeelt heb (maakt niet uit welke) en ik een beetje ga internetten,youtuben hij na +- 5 min keihard vastloopt zoals hierboven ook vermeld.
wanneer ik dan reboot en ga internetten is er niks aan de hand.

In het kort lijkt het dus dat ik 1 handeling kan doen na een reboot (game of internet), en dan blijft de machine stabiel.

Windows 7
Laatste catalyst drivers, maar ik heb dit al tijden.
Asus p5b
Intel Core Duo E6600

Wat heb ik inmiddels gedaan?
Meerdere herinstallaties
Recente drivers
Ik heb ook Sapphire gecontacteerd en zij raden mij een bios flash aan, wat ik an sich ook wel weel doen, maar na de stappen gevolgd te hebben, krijg ik voor het flashen een p/n missmatch.
wat er mij op doet lijken dat ik het verkeerde bios bestand gekregen heb.

op verzoek van Sapphire heb ik deze informatie die op de kaart staat vertrekt:
Serial number: A100400042515
SKU: 11163-02
PN: 288-1E147-001SA

Kan iemand mij helpen waar ik de meeste recente orginele bios kan vinden? (overclocken is geen must voor mij ik wil eerst dat ie eens goed gaat werken :))

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
http://www.techpowerup.com/gpudb/

Hier staat elk mogelijke BIOS op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 15:29

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

seninha schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:46:
Sinds ik mijn 4870 vervangen heb voor een HD5870 heb volgende problemen.

ten eerste:

-Als ik mijn PC uitzet,dan zie ik het beeld verdwijnen met horizontale strepen.Lijkt wel alsof systeem op VGA drivers werkt.
Normaal wordt het Windows 7 scherm heel soepel donker,maar nu dus niet.

verder doet Slaapstand sinds de nieuwe kaart niet meer.
Zodra ik op Slaapstand druk wordt het scherm donker om dan heel snel weer tevoorschijn te komen.

Ik heb al alles uitgezet in apparaten beheer (muis,toetsenbord en netwerkkaart moge systeem niet wakker maken)

Ik maak gebruik van de aller laatste ATI drivers (vanmiddag nog geinstalleerd)
Heb je alle chipset drivers geïnstalleerd van je moederbord en dergelijke? Als ik dat vergeet zal ik hem ook niet in slaapstand kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

Valkyre

Kitesurf FTW!

ja dat klopt, maar het vage is hij blijft een missmatch geven... ik gebruik atiflash vanaf een bootable usb drive.

Terwijl alle andere indicatoren inderdaad lijken overeen te komen dat het de juiste bios is voor deze kaart. maar met alle verschillende force options flashed hij maar niet :(

P/N Mismatched:
Old p/n: 113-E14701-X06
New p/n: 113-C01002-S2A

error 0FLO1

Edit:
Flashen is eindelijk gelukt door : " atiflash -unlockrom 0"

nu hopen dat het het fixed

[ Voor 8% gewijzigd door Valkyre op 15-02-2011 23:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
Ik vroeg me af of hier nog veel 5850 crossfire gebruikers zijn :)
Ik ben nu bijna een jaar tevreden met mijn 5850, maar met de komst van Crysis 2 etc zit ik aan een upgrade te denken.

Nu kan ik mijn 5850 verkopen (€110-130) en dan een 6950 halen (€240 euro) dus dan zou ik €110-130 moeten bijbetalen. Maar ik kan er ook ervoor kiezen om een 5850 er bij te kopen voor die 110-130 euro.

Wat lijkt jullie nu beter? ( dus 2x 5850 of 1x 6950)?
Ik hoor graag over jullie 5850 crossfire ervaringen :D

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Dijkertje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:47:
[...]

Heb je alle chipset drivers geïnstalleerd van je moederbord en dergelijke? Als ik dat vergeet zal ik hem ook niet in slaapstand kunnen krijgen.
Chipset drivers zijn geinstalleerd.Verder geen andere Moederbord driver, want alles werkt out of the box.
Snap er echt niets van.

Krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.
Videokaart doet het op zich perfect want CoD Black Ops draait perfect.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 08-05 09:07

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Willie Billie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 01:29:
Ik vroeg me af of hier nog veel 5850 crossfire gebruikers zijn :)
Ik ben nu bijna een jaar tevreden met mijn 5850, maar met de komst van Crysis 2 etc zit ik aan een upgrade te denken.

Nu kan ik mijn 5850 verkopen (€110-130) en dan een 6950 halen (€240 euro) dus dan zou ik €110-130 moeten bijbetalen. Maar ik kan er ook ervoor kiezen om een 5850 er bij te kopen voor die 110-130 euro.

Wat lijkt jullie nu beter? ( dus 2x 5850 of 1x 6950)?
Ik hoor graag over jullie 5850 crossfire ervaringen :D
als je een goede voeding hebt (min 700W) is crossfire echt een aanrader :)

ik draai sindskort op 2x Sapphire DH 5830 MW2-Edition en het bevalt me prima!
alleen met mijn schamele 620w voedingje moest ik wel onnodige hardware uitpluggen om de boel werkend te krijgen (nieuwe al besteld)

zie ook:
http://3dmark.com/3dm11/650075
en
productreview: Sapphire HD5830 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) review door JoSchaap

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hallo, ik zit met een lastig probleem waar ik maar niet uitkom.

Ik heb sinds enige tijd, bij het kijken van mkv.files, ontzettend blokkerig beeld in sommige gedeeltes van het beeld. Ik heb echt al van alles geprobeerd dit te fixen. Ik begin nu echt te denken dat het met mijn videokaart te maken heeft, aangezien ik toch wel zon'n beetje alles geprobeerd heb.

Mijn config is:

asrock 870 extreme 3
AMD Athlon X2 255
4GB Geil Ram
Radeon 5770 HAWX
Windows 7 ultimate 64 (helemaal up-to-date)
dit via HDMI op mijn Philips pfl7605 aangesloten.

Wat ik allemaal geprobeerd heb:

- Ten eerste gekeken naar mijn codecs, met iemand op het forum van Combined Community Codec Pack gekeken. Geen resultaat wat de blokken betreft. Ik heb toen RESET ALL SETTINGS aangevinkt in het codeck pack, nog steeds hetzelfde. Verschillende players geprobeerd (Media Player Classic, VLC. Mplayer etc etc), ALLEMAAL hadden ze er last van.
- Daarna codeck pack uninstalled, register geschoond en K-lite mega codeck pack installed ... Zelfde probleem ! Ook in alle players.
- temps van alles in de gaten gehouden, die zijn allemaal meer dan prima.
- Monitor aangesloten ipv tv, om te kijken of het probleem er dan ook was >> JA, dat was er nog. Dus in ieder geval uitgesloten dat het aan de TV lag.
- Drivers van videokaart verwijderd, in safe mode opgestart en met driversweeper restjes opgeruimd. Nieuwe driver (11.1) geinstalleerd en gekeken .. NOG hetzelfde probleem !
- Vandaag schijf geformateerd, windows er opnieuw opgegooid, en ge-update. moederbord drivers ge-update, videokaart de inmiddels nieuwe 11.2 drivers gegeven en met volle hoop zette ik een MKV file op ... FUCK ! zelfde probleem !!!!

Ik ben echt ten einde raad nu en weet echt niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand met de gouden tip hier ?? Is het een videokaart iets ?? Instelling in Catalyst Control Center ? Ik zie het in games namelijk ook. En ik kan me niet herinneren dat ik het in het begin (pak m beet 4 mdn geleden) ook had. Any tips zijn ERG welkom !

:'(

SCREENSHOT VAN HOE HET ERUIT ZIET (NIET DUS)

[ Voor 4% gewijzigd door JediUberknaft op 16-02-2011 17:36 ]

• nazuzed
@JediUberknaft,

In het screenshot zie ik alleen maar blokken in zwarte/erg donkere gedeeltes, dat is vrij normaal bij een gedeelte van de comprimeerde film bestanden. Ik kom dat al jaren tegen, zowel bij Nvidia als bij Ati, ligt `m gewoon aan de compressie.
JoSchaap schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:42:
[...]
alleen met mijn schamele 620w voedingje moest ik wel onnodige hardware uitpluggen om de boel werkend te krijgen (nieuwe al besteld)
Maak daar maar van niet al te beste of slechte 620W voeding, een beetje redelijke 620W voeding zal er totaal geen probleem mee hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

• JediUberknaft

JediUberknaft

nazuzed schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:09:
@JediUberknaft,

In het screenshot zie ik alleen maar blokken in zwarte/erg donkere gedeeltes, dat is vrij normaal bij een gedeelte van de comprimeerde film bestanden. Ik kom dat al jaren tegen, zowel bij Nvidia als bij Ati, ligt `m gewoon aan de compressie.
Het is dus absoluut niet alleen in donkere/zwarte gedeeltes. Dit is zeker NIET normaal. Ik zal nog wel meer screenshots maken om dat te laten zien. Ik heb het met grote (15GB - 23GB) mkv files, en daar heb ik dit in het begin echt niks van gemerkt. Dus er moet iets zijn waardoor ik het weg/minder kan krijgen.

• Jaapoes
Sinds gister de nieuwe drivers op het systeem geknalt welke MLAA mogelijk maken voor mijn 5970 :) Toen ik dit aanzette en een game ging spelen (Company of Heroes) werd het beeld blurry. Tekst werd vager en ingame liep het ook niet goed. Screen tearing en blurry textures.. Dit lijkt mij niet de bedoeling toch? Het uitzetten van AA in COH maakte geen verschil... meer mensen met deze MLAA issues?

@Jedi; kan het niet te maken hebben met je processor? Ik heb zelf soortgelijke dingen weleens gezien op mijn oude Popcorn hour. Deze bleek gewoon niet snel genoeg voor sommige MKV files. Dezelfde films spelen wel prima op mijn nieuwe HTPC...

[ Voor 23% gewijzigd door Jaapoes op 17-02-2011 10:36 ]

• JediUberknaft

JediUberknaft

Mwah, dualcore 2x3.1GHz moet meer dan genoeg zijn lijkt me toch. En dan zou je eerder stotteringen zien, dan een blokkerig beeld lijkt mij toch ? En ik weet zeker dat ik het eerst niet had.

• Jaapoes
Zijn die MKV films toevallig allemaal met de H264 codec onder handen genomen?

• JediUberknaft

JediUberknaft

Zover ik weet niet nee. En trouwens, ik heb het dus ook in games. Ik ga er weer met iemand van het forum van CCC pack naar kijken. Wil het echt opgelost zien.

Anoniem: 289736

Mijn MSI 5770 hawk heeft een defect en heb het gekocht bij Zercom, echt belachelijke garantieregeling.

Wou het eerst via Zercom doen, maar dan moet ik 20euro administratiekosten + 2 keer 6.75 verzendkosten betalen, alleen maar om het naar MSI te laten sturen en te laten repareren. Nou dat kan ik zelf ook wel dacht ik, dus laat ik maar naar de MSI website gaan en RMA aanvragen.
Staat er duidelijk: alleen geschikt voor MSI laptops en systemen, voor componenten ga terug naar de verkoper.

Denk je jarenlange garantie te hebben zit er toch een addertje onder het gras... niet mogelijk om zonder tussenschakeling van winkel een artikel te laten repareren/vervangen. :( ik koop wel een nieuwe als ie echt volledig stuk gaat.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:55
Anoniem: 289736 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:15:
Mijn MSI 5770 hawk heeft een defect en heb het gekocht bij Zercom, echt belachelijke garantieregeling.

Wou het eerst via Zercom doen, maar dan moet ik 20euro administratiekosten + 2 keer 6.75 verzendkosten betalen, alleen maar om het naar MSI te laten sturen en te laten repareren. Nou dat kan ik zelf ook wel dacht ik, dus laat ik maar naar de MSI website gaan en RMA aanvragen.
Staat er duidelijk: alleen geschikt voor MSI laptops en systemen, voor componenten ga terug naar de verkoper.

Denk je jarenlange garantie te hebben zit er toch een addertje onder het gras... niet mogelijk om zonder tussenschakeling van winkel een artikel te laten repareren/vervangen. :( ik koop wel een nieuwe als ie echt volledig stuk gaat.
Wanneer het defect binnen de garantie valt dan hoef je helemaal niks te betalen hoor want je hebt het product bij Zercom gekocht en niet bij MSI. Zelfs de verzendkosten kun je later terug claimen.

http://www.consuwijzer.nl...ten_in_de_garantieperiode

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

Ik zie nu in de algemene voorwaarden van Zercom het volgende staan:
14.04
Zercom verleent ten aanzien van het geleverde een zogenaamde 'carry-in'- garantie op fabricage- en materiaalfouten. Dit houdt in dat de kosten voor het retourneren na zeven werkdagen (afkoelingsperiode) van aanschaf van en naar de Koper voor rekening van de Koper zijn. Alle overige garanties dient de Koper te verhalen op de fabrikant. Indien nodig kan de Koper Zercom inschakelen als tussenpersoon tussen de fabrikant en de Koper. Wanneer Zercom als tussenpersoon fungeert zullen alle door Zercom gemaakte verzend- en administratiekosten bij de Koper in rekening worden gebracht.
Bovenstaande mag (zover ik het terug kan vinden) volgens de wet in principe wel maar ik vind het wel erg schofterig en ik heb dat zelf nog niet eerder bij Zercom meegemaakt dus die regel zal wel nieuw zijn...

[ Voor 41% gewijzigd door Bull op 17-02-2011 16:10 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Bull schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:57:
[...]

Wanneer het defect binnen de garantie valt dan hoef je helemaal niks te betalen hoor want je hebt het product bij Zercom gekocht en niet bij MSI. Zelfs de verzendkosten kun je later terug claimen.

http://www.consuwijzer.nl...ten_in_de_garantieperiode

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
Dat gaat dus veel rompslomp kosten omdat voor mekaar te krijgen? nee dank je :>

• Bull
Anoniem: 289736 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:05:
[...]

Dat gaat dus veel rompslomp kosten omdat voor mekaar te krijgen? nee dank je :>
Van de Consuwijzer website:

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

Verzendkosten betalen zou ik zelf nog willen betalen maar administratiekosten niet en al helemaal niet als deze €20 bedragen.
Moet de verkoper uw problemen gratis oplossen?

Wanneer hoeft u geen kosten te betalen?

Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.

Wanneer moet u een deel van de kosten betalen?

Kiest u voor een reparatie of een nieuw product? Dan is het soms redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken. En door de reparatie kunt u het product langer gebruiken. Of u hebt een product al lange tijd gebruikt, en u krijgt een nieuw product.

Wanneer moet u alle kosten betalen?

Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Deze rechten staan in de wet. De winkel moet zich hieraan houden. De verkoper mag bijvoorbeeld niet zeggen dat hij u niet kan helpen omdat de garantieperiode is afgelopen. Of dat er wat anders in de garantievoorwaarden staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Bull op 17-02-2011 16:19 ]

Bull schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:16:
[...]

Van de Consuwijzer website:

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

Verzendkosten betalen zou ik zelf nog willen betalen maar administratiekosten niet en al helemaal niet als deze €20 bedragen.

[...]
Maar het gaat dus om reparatiekosten in dat artikel of niet en geen verzendkosten oid?

Als ik het goed lees moet ik dus wel betalen, waardoor ik recht heb op geld terug? Maar hoe doe ik dat in godsnaam dan, een mailtje sturen zal wel niet genoeg zijn daarvoor.

• Bull
Anoniem: 289736 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:07:
[...]

Maar het gaat dus om reparatiekosten in dat artikel of niet en geen verzendkosten oid?

Als ik het goed lees moet ik dus wel betalen, waardoor ik recht heb op geld terug? Maar hoe doe ik dat in godsnaam dan, een mailtje sturen zal wel niet genoeg zijn daarvoor.
Je hebt recht op een kosteloze reparatie of vervanging van het gekochte product en dan hoef je geen administratiekosten te betalen. Het is wel billijk dat je de verzendkosten naar Zercom toe betaald maar voor de rest moet Zercom de kosten dekken.

Ik heb kortgeleden ook nog een RMA gehad bij Gistron en daar heb ik alleen de verzendkosten naar Gistron betaald en voor de rest niks en ik heb een vervangend product van hun gekregen. Zo hoort het dus.

Laat je niet te snel afschepen.

Bull schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:29:
[...]

Je hebt recht op een kosteloze reparatie of vervanging van het gekochte product en dan hoef je geen administratiekosten te betalen. Het is wel billijk dat je de verzendkosten naar Zercom toe betaald maar voor de rest moet Zercom de kosten dekken.

Ik heb kortgeleden ook nog een RMA gehad bij Gistron en daar heb ik alleen de verzendkosten naar Gistron betaald en voor de rest niks en ik heb een vervangend product van hun gekregen. Zo hoort het dus.

Laat je niet te snel afschepen.
Dus als ik gewoon verzend met TNT hoef ik niet bang te zijn dat ze mijn kaart niet houden omdat ik niet betaal oid.

Zoals hun willen 6,75 voor TNT naar Zercom->Zercom 20 euro 'administratie' + 6,75 voor verzending naar MSI ->6,75 voor zercom om het weer naar mij te sturen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Je moet het wel met Zercom overleggen want ze moeten wel weten dat je videokaart onderweg naar hun is.

Ik heb zelf ook aardig wat qua hardware bij Zercom besteld (al voor meer dan €2000) maar ik ben door jouw geval ook wat huiverig geworden om er weer wat te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik post nog een keer een screenshot, van zoals films eruit zien op mijn kaart. Ingame heb ik hetzelfde effect, dus ik zoek het echt ergens bij mijn videokaart eigenlijk. Een aantal posts terug kun je zien wat ik al geprobeerd heb. Ik baal er echt ontzettend van. dure pc en tv staan, en dan dit hebben is gewoon kl**te !

hier mijn screenshot (het is in een heel licht gedeelte van de film, begin van avatar, 14GB grote mkv file, op de screenshot ziet het er niet heel licht uit, maar dat is het echt)

http://imageshack.us/photo/my-images/408/blokken.png/

Iemand die mij kan helpen ? Ik zoek me rot op internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Klinkt raar, maar mkv is toch een geconverted BlueRay bestand. Misschien een BD player downloaden via internet en kijken of dat werkt... Anders zou ik het helaas niet weten of je er mee kunnen helpen

Maar als het wel werkt, dan hoor ik het graag... Ben altijd al benieuwed hoe die 10* mkv bestanden draaien

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik heb een BD player geprobeerd en zelfde resultaat ... powerDVD 10 moet het ook kunnnen lees ik,m aar ook daar heb ik hetzelfde en de film heeft dan ook nog eens last van stuttering. Tevens andere films trouwens. Ik staar me niet blind op 1 film ...

Jeetje, hoe ga ik dit oplossen ! Ik lees wel dingen erover op internet, dat het ook een ATI verhaal kan zijn ?

Iemand met dezelfde probs hier, of juist niet ? En zonee, wat heb je aan config staan ?
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste