Hallo, ik zit met een lastig probleem waar ik maar niet uitkom.
Ik heb sinds enige tijd, bij het kijken van mkv.files, ontzettend blokkerig beeld in sommige gedeeltes van het beeld. Ik heb echt al van alles geprobeerd dit te fixen. Ik begin nu echt te denken dat het met mijn videokaart te maken heeft, aangezien ik toch wel zon'n beetje alles geprobeerd heb.
Mijn config is:
asrock 870 extreme 3
AMD Athlon X2 255
4GB Geil Ram
Radeon 5770 HAWX
Windows 7 ultimate 64 (helemaal up-to-date)
dit via HDMI op mijn Philips pfl7605 aangesloten.
Wat ik allemaal geprobeerd heb:
- Ten eerste gekeken naar mijn codecs, met iemand op het forum van Combined Community Codec Pack gekeken. Geen resultaat wat de blokken betreft. Ik heb toen RESET ALL SETTINGS aangevinkt in het codeck pack, nog steeds hetzelfde. Verschillende players geprobeerd (Media Player Classic, VLC. Mplayer etc etc), ALLEMAAL hadden ze er last van.
- Daarna codeck pack uninstalled, register geschoond en K-lite mega codeck pack installed ... Zelfde probleem ! Ook in alle players.
- temps van alles in de gaten gehouden, die zijn allemaal meer dan prima.
- Monitor aangesloten ipv tv, om te kijken of het probleem er dan ook was >> JA, dat was er nog. Dus in ieder geval uitgesloten dat het aan de TV lag.
- Drivers van videokaart verwijderd, in safe mode opgestart en met driversweeper restjes opgeruimd. Nieuwe driver (11.1) geinstalleerd en gekeken .. NOG hetzelfde probleem !
- Vandaag schijf geformateerd, windows er opnieuw opgegooid, en ge-update. moederbord drivers ge-update, videokaart de inmiddels nieuwe 11.2 drivers gegeven en met volle hoop zette ik een MKV file op ... FUCK ! zelfde probleem !!!!
Ik ben echt ten einde raad nu en weet echt niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand met de gouden tip hier ?? Is het een videokaart iets ?? Instelling in Catalyst Control Center ? Ik zie het in games namelijk ook. En ik kan me niet herinneren dat ik het in het begin (pak m beet 4 mdn geleden) ook had. Any tips zijn ERG welkom !
SCREENSHOT VAN HOE HET ERUIT ZIET (NIET DUS)
[
Voor 4% gewijzigd door
JediUberknaft op 16-02-2011 17:36
]