Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024
Hey allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb onlangs de ASUS EAH5870/2DIS/1GD5/V2 gekocht. Ik heb hem erin gedaan, alle oude NVIDIA drivers verwijderd, en de nieuwe drivers vanaf de site geïnstalleerd.

Ik heel vrolijk Call of Duty 4 opstarten, zin in de strakke 250FPS maar nee, ik heb een lage FPS. Dus ik kijken of dit bij andere spellen ook het geval was, en ja. Trackmania Nations Forever met 30FPS op gemiddelde instellingen.

Met mijn oude kaart, de 250GTS haalde ik in TMNF een stuk hogere FPS en dit was ook het geval in Call of Duty 4.

Ik heb nadat ik hier achter kwam, met Driver Sweeper, alle oude drivers verwijderd en na een reboot weer de nieuwe geïnstalleerd. Nog steeds heb ik een lage FPS.

Overige specs van mijn pc:
AMD Phenom II x4 695 BE @3,4
Corsair H50
ASUS Crosshair III Formula
ASUS EAH5870 1GB DDR5
Supreme FX X-Fi
OCZ Platinum Triple Channel 6GB DDR3
Samsung Spinpoint 1TB
Corsair TX750Watt

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb al redelijk wat gegoogled, maar niks hielp echt.

Alvast bedankt!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
Ik heb ook nog even een 3dmark06 run gedaan en daar kwam uit:

18598 3DMarks
Sm2.0 Score: 7078
Hdr/Sm3.0 Score: 9469
CPU Score: 4734

Is dit oke voor zo'n systeem of is dit laag?

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Te laag nee.
Ik haal 16000 in 3dmark2006 en zit meer te denken of je dx9 en moederbord drivers opnieuw moet gaan 'runnen'.
(zie signature)

3dmark zegt niets over prestaties.

[ Voor 13% gewijzigd door XRayXI op 27-11-2010 21:22 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
Wat bedoel je met signature, ik zit nog niet al te lang op forums dus... Maar iig dus wel een redelijke score in 3dmark

nvm

[ Voor 5% gewijzigd door Ianovski op 27-11-2010 22:31 ]

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
Ik heb ook nog een 3Dmark Vantage gedaan en daar kwam de kaart op 15676.1. Dit lijkt mij niet slecht. Maar ik snap nog steeds niet waar die lage FPS nou aan kan liggen. Ik heb mijn dx9 en moederbord drives opnieuw gerunned maar het is nog steeds hetzelfde.

Iemand anders nog een idee?

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Heb je niet een heel erg vervuilde windows draaien? Welke versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
Ik draai Windows 7 ultimate, ik clean hem wel regelmatig. Maar hierdoor hoor ik toch niet zomaar 30fps te krijgen in trackmania op medium?

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eens kijken naar de warmte van je CPU en je GPU met een tooltje als http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html.

Moderne processors van AMD kunnen omlaag klokken als ze te heet worden. Dit is vast ook zo met videokaarten van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
Temperaturen blijven goed. Mijn CPU wordt tijdens gamen zo'n 45 graden. En de GPU zo'n 50 graden.
Voor de CPU heb ik een schermpje dat bij mijn moederbord zat en voor de GPU gebruik ik SmartDoctor van ASUS.

Is het niet zo dat de GPU niet goed samenwerkt met andere hardware uit mun pc? Ik heb het er wel redelijk op uitgezocht, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien?

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
staat vsync soms aan in het spelmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
nee, ook niet. Ik ga nu mijn windows opnieuw installeren, en daarna met een schone lijst beginnen. Als dit ook niet helpt, dan stuur ik hem terug. Want dan kan de kaart niet kloppen.

Ianovski Designs

Pagina: 1