Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bullus schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:16:
[...]

hmm jammer, maar had je ook ctrl+alt+v gedaan?

1. Edit MSIAfterburner.cfg
2. Change AllowCaptureVoltageDefaults from 0 to 1
3. Run Kombustor in windowed mode
4. Press <Ctrl> + <Alt> + <Shift> + <V> to capture voltage
5. Done!
Oke ga die optie nu eens proberen, wel met die beta versie he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
yep

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Hmm ik krijg het niet voor elkaar, maar misschien doe ik iets fout. Wat heb ik gedaan:

- MSI afterburner en kombustor installed
- Config aangepast, config gesloten.
- Kombustor opgestart, bench mode en windowed mode aangezet, sessie gestart en die ctrl + alt + shift + v gedaan, maar dan zou je een melding moeten krijgen toch? Die krijg ik niet..
- Afterburner gestart, en core voltage is greyed out..

Wat nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
via afterburner kun je ook kombuster opstarten "K" links naast de tekst van je kaart.
Heb je via settings ; unlock voltage control + monitoring aangevinkt?

-Als je dit gedaan hebt , kombuster opstarten via de "K"
-Muiswijzer op de log monitor plaatsen
-ctrl+alt+shift+v indrukken
-dan verschijnt er een melding op de log monitor

Bij mij deed ie het het eerste keer ook niet...
mocht het nog niet werken dan "force constant voltage" ook aanvinken bij de settings.

edit
welke config heb je precies gepakt?

G:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\MSIAfterburner.cfg

1e moet je pakken, niet die bij je profiles mapje

edit2
Heb het even weer getest
-je moet default waardes van je kaart pakken, dus eerst op reset drukken.

[ Voor 20% gewijzigd door Bullus op 30-05-2010 02:27 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
ok 1 sec, gonna try

Edit:

Welke logmonitor? Die van afterburner/kombuster, waar vind ik die?

[ Voor 67% gewijzigd door peakaboo op 30-05-2010 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
waar je de grafiekjes ziet van afterburner
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/5850/th_874driver2dclock.jpg

edit
net even weer getest
-muiswijzer hoeft niet persee op logmonitor te staan

[ Voor 14% gewijzigd door Bullus op 30-05-2010 02:46 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ik heb mijn 5850 ook OC't en loopt nu stabiel ,maar zijn mij temps wel goed want ik heb geen flauw idee
hoe heet die bakplaat mag worden . PS; ik kan gewoon de vcore aanpassen'. 0 in de 1 verandert zoals hierboven uitgelegt en voila !

mijn temps gemeten met gpu-z (hieronder) ik heb letterlijk wat gpu-z laat zien over getypt, omdat ik geen foto's kan posten. en dit alles bij een kamer temp van 21.5 graden.

ideaal------------------------------------------------furmark max instellingen 3uur lang
gpu core---------880mhz-----------------------gpu core--------------880mhz
gpu mem--------1200mhz---------------------gpu mem-------------1200mhz
gpu temp--------48C-----------------------------gpu temp-------------71C
fan speed-------42%-----------------------------fan speed------------72%
gpu load---------1%------------------------------gpu load--------------100%
fan speed--------2486rpm----------------------fan speed------------3838rpm
gpu temp. #1---48.5C--------------------------gpu temp. #1-------71.5C
gpu temp. #2---47.5C--------------------------gpu temp. #2-------71C
gpu temp. #3---51C-----------------------------gpu temp. #3-------82C

[ Voor 39% gewijzigd door jbkappirossi op 30-05-2010 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Bullus schreef op zondag 30 mei 2010 @ 02:44:
waar je de grafiekjes ziet van afterburner
[afbeelding]

edit
net even weer getest
-muiswijzer hoeft niet persee op logmonitor te staan
OK het is gelukt, althans ik zag de melding verschijnen. Wat moet ik nu doen?

Edit: Heb ondertussen even de nieuwe bios van de toxic erin geflashed, die stond op de website van sapphire. Moet zeggen thumbs op voor die support daar _/-\o_ Kan nu via CCC core overklokken tot 1000mhz en memory tot 1300mhz *O*

@ jbkappirossi:

als dat je max temps zijn hoef je je nergens zorgen over te maken ;) Bij mij werd de kaart niet heter dan 68 graden met kombuster op 900/1300 clock speeds.

[ Voor 31% gewijzigd door peakaboo op 30-05-2010 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik krijg hem ook op 1000 1300 maar dan loopt hij lang niet stabiel meer .wat is je 3dmarkvantage GPUscore dan. ik weet niet wat er met mijn kk kaart is maar ik zat net nog even te kijken naar de afterburner download
en stond in dat de laatste versie ondersteuning bied voor mijn twin frozr wat voor heen waarscheinlijk niet was omdat dit niewe type kaarten zijn ,maar het lijkt of er iets niet goed is met de vcore setings wat ik ook doe boven de 1.135 volt of er onder slaat hij gewoon bijna gelijk vast .bijv

alles hieronder = crash 1.125----------1.130---------1.135--------1.140--------1.150-----alles hierboven = crash
----------------------------------880-------------880------------880-----------880-----------880
----------------------------------1200-----------1200----------1200----------1200---------1200
----------------------------------crash----------crash--------(GOED)-------crash---------crash

en ja dan zou je zeggen dan moet je hem lager zetten, maar als ik hetzelfde doe dan hier boven en nu met het geheugen op 1000mhz exact hetzelfde, ook op 1300mhz. zelf de core als ik die nou op 950mhz of 850mhz weer hetzelfde als hierboven alles boven de 1.135volt of onder loopt hij vast of een crash
dus ja kan dat uberhoupt aan afterburner liggen.
http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm
want zoals hier ook staat 3e regel ,fixxed voltage controle' ,aangezien ik een r5850 Twin Frozr II heb .
NOU!! ,ik weet het dus niet of die wel gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Je kunt "fixed" ook lezen als "vastgezet" natuurlijk :+

Even wat shots in the dark.
You just need to change the Afterburner cfg file and you can OC higher. In the file MSIAfterburner.cfg, make it so "EnableUnofficialOverclocking = 1", default is =0.
En een MSI HD5870 Lightning die met zijn originele bios op een ander voltage liep dan ingesteld: http://www.overclock.net/...verclock-voltage-fix.html (misschien is dat hier ook het geval, ergo een bios flash zou misschien kunnen helpen, but don't take my word on it)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
peakaboo schreef op zondag 30 mei 2010 @ 02:59:
[...]

OK het is gelukt, althans ik zag de melding verschijnen. Wat moet ik nu doen?

Edit: Heb ondertussen even de nieuwe bios van de toxic erin geflashed, die stond op de website van sapphire. Moet zeggen thumbs op voor die support daar _/-\o_ Kan nu via CCC core overklokken tot 1000mhz en memory tot 1300mhz *O*

@ jbkappirossi:

als dat je max temps zijn hoef je je nergens zorgen over te maken ;) Bij mij werd de kaart niet heter dan 68 graden met kombuster op 900/1300 clock speeds.
Na je nieuwe bios, kon je zomaar je voltage instellen met afterburner of had je die "guide" moeten doen?
Als het gelukt is moet je de "1" weer naar "0" zetten en even je settings ergens opschrijven/ opslaan.
Hoef je de volgende keer de guide niet meer te doen.

Mijn settings voor Lightning waren
[Settings]
uP6266_Defaults=D4 71

Settings kun je vinden bij je profiles, openen met kladblok/wordpad
(.\Profiles\VEN_xxx........cfg files)
jbkappirossi schreef op zondag 30 mei 2010 @ 08:04:
ik krijg hem ook op 1000 1300 maar dan loopt hij lang niet stabiel meer .wat is je 3dmarkvantage GPUscore dan. ik weet niet wat er met mijn kk kaart is maar ik zat net nog even te kijken naar de afterburner download
en stond in dat de laatste versie ondersteuning bied voor mijn twin frozr wat voor heen waarscheinlijk niet was omdat dit niewe type kaarten zijn ,maar het lijkt of er iets niet goed is met de vcore setings wat ik ook doe boven de 1.135 volt of er onder slaat hij gewoon bijna gelijk vast .bijv

alles hieronder = crash 1.125----------1.130---------1.135--------1.140--------1.150-----alles hierboven = crash
----------------------------------880-------------880------------880-----------880-----------880
----------------------------------1200-----------1200----------1200----------1200---------1200
----------------------------------crash----------crash--------(GOED)-------crash---------crash

en ja dan zou je zeggen dan moet je hem lager zetten, maar als ik hetzelfde doe dan hier boven en nu met het geheugen op 1000mhz exact hetzelfde, ook op 1300mhz. zelf de core als ik die nou op 950mhz of 850mhz weer hetzelfde als hierboven alles boven de 1.135volt of onder loopt hij vast of een crash
dus ja kan dat uberhoupt aan afterburner liggen.
http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm
want zoals hier ook staat 3e regel ,fixxed voltage controle' ,aangezien ik een r5850 Twin Frozr II heb .
NOU!! ,ik weet het dus niet of die wel gefixt is.
Bij me Lightning moest ik ook die "guide" doen vanwege de oude bios, terwijl in afterburner stond dat ie wel ondersteunt werd.
Ik kon mijn voltage wel instellen, maar zodra ik kombuster opstarte sprong de voltage weer naar default waardes. Toen terug naar 2d modus ging de voltage weer omhoog, dus werkte niet goed.Dus ff loggen met afterburner/gpu-z wat de voltage doet.

Je kunt een bios-flash doen of die guide nalopen met een beta versie van afterburner.

[ Voor 48% gewijzigd door Bullus op 30-05-2010 12:15 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denkisnaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:58
Eindelijk is er een aftermarker koeler voor de 5970 :) !!
De Arctic Accelero Xtreme 5970 Aluminium, gelijk maar besteld bij de winkel waar hij direct leverbaar was.
Iemand toevallig al een in huis?
Binnekort gamen zonder helikopter naast mn hoofd!

i7 920@4GHz - 6 Gb 1800Mhz Kingston DDR3- MSI Eclipse SLI - 5970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Bullus schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:10:
[...]Bij me Lightning moest ik ook die "guide" doen vanwege de oude bios, terwijl in afterburner stond dat ie wel ondersteunt werd.
Ik kon mijn voltage wel instellen, maar zodra ik kombuster opstarte sprong de voltage weer naar default waardes. Toen terug naar 2d modus ging de voltage weer omhoog, dus werkte niet goed.Dus ff loggen met afterburner/gpu-z wat de voltage doet.

Je kunt een bios-flash doen of die guide nalopen met een beta versie van afterburner.
sorry, maar welke guide bedoel je en ik heb mn overclock gelogt met gpu-z ,maar die logt alles behalve voltage. maar ik heb gisteren nog even gekeken hoe ver ik de vcore kreeg opstock speeds core 725mhz,
mem 1000mhz, dan staat de vcore op 1.100volt' en als ik hem op 1.180volt dan loopt hij al vast op stock speed. het is net of als ik met wat voor clock of mem speed dan ook ,niet kan overvolten (tenminste maar een heel klein beetjedan) ,mijn gevoel zegt toch dat er iets niet helemaal fijn is. kaart is trouwens 3weken oud. ik heb trouwens deze bios versie volgens gpu-z VER012.019.000.007.035234 nu weet ik niet waar ik moet zoeken en of er daadwerkelijk nieuweren zijn.

EDIT:

maak nu net wat vreemds mee, ik had mn kaart ffen geOC't om hem te logen. daarna weer op stock speed gezet in afterburner apply geklikt. toen ging die dus terug naar de stock speed 725/1000 , maar na 2 minuten
was mijn fan nog op volle toeren aan het blazen dus ik afterbuner weer opgestrart en alles stond gewoon op stock ,maar de fan draaide een keer zo hard als normaal en toen zag ik ook dat de temp 15 graden hoger was dan normaal .ik denk toch dat jullie gelijk hebben ,want volgensmij was de core en mem over geclockt terwijl ik stock speed 725/1000 afleesde in afterburner . ook gpu-z gaf stock speed 725/1000 aan . terwijl ik aan mijn fan rpm en temp kon zien dat deze niet stock draaide. ik had de temps en fan speed van 880/1200.
pas na een reboot zakte mn temps en rpm's weer . heel vreemd.!!

[ Voor 30% gewijzigd door jbkappirossi op 30-05-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
-The_Mask- schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:04:
[...]

Waarom denk je dat? :?
Een HD5770 kan prima draaien op een 300/350 Watt voeding hoor.
het zijn inderdaad de minimum specs (450W). Dat wist ik ook wel toen ik m aanschafte, maar aangezien in een kwaliteitsvoeding heb, moet 430 ook genoeg zijn. Als ik me verder basseer op reviews moet het zelfs wel met 380 kunnen.

Volgensmij klopt mijn score wel. Ik had gisteren een aantal problemen met de website van futuremark en daardoor had ik niet door dat ik met 5770's in crossfire zat te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Murk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:20:
Je kunt "fixed" ook lezen als "vastgezet" natuurlijk :+

Even wat shots in the dark.

[...]

En een MSI HD5870 Lightning die met zijn originele bios op een ander voltage liep dan ingesteld: http://www.overclock.net/...verclock-voltage-fix.html (misschien is dat hier ook het geval, ergo een bios flash zou misschien kunnen helpen, but don't take my word on it)
en hoe kan ik het bios eventueel flashen ,en wat voor consequenties kan dit hebben.
ik wil wel weer terug kunnen naar mn current versie ,niet dat ik een zwart beeld ziet ,and that 's the end' van mijn videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
dat is een hele mooie bult met info ,maar hier staat niet in hoe ik mijn msi 5850 bios moet flashen,
en ik denk dat ik daar ook maar vanaf zie voorlopig, want ik had ergens in een flits gezien dat dan je garantie vervalt en dat het altijd te zien is .eerst maar eens zeker weten als de readings en volts kloppen in afterburner met de daad werkelijke readings .en ik zag dat afterburner 1.5.6 binnenkort ook komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Vandaag start ik mijn PC op en er komt me toch een ratelende herrie uit de kast. Het geluid varieerde dus ik vermoedde dat het de fan van mijn 5870 was (stock koeling). Ik zette de fan op 100% in CCC en de ratel was opeens weg. Toen zette ik de fan weer op auto en er komt geen herrie meer uit mn kast ;)

Is er niks aan de hand of moet ik hem om gaan ruilen als het geluid terug komt? Hier heb ik geen zin in omdat ik hem bij Max ICT heb gekocht (nuff said).

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Misschien een no-brainer, maar zeker weten dat er niet een kabeltje tegen de fan aan kwam?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
gisteren mijn probleem naar msi gemailt maar het komt er op neer dat ik dan schijnbaar een slechte chip heb
kwaa overclocken wat ik zelf betwijfel maar hier is de niewe afterburner 1.6.0 die maar eens proberen.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=322549

he MURK,
ik denk dat ik hetzelfde heb als die review die je een paar posts terug poste
want nu met die nieuwe versie van kombuster kan ik de vddc; zien die staat constand op 1.088 bij mij
zelf als afterburner op 1.350 dan staat hij in kombusternog op 1.088
het is net ofals, wat ik op afterburner zie of instel niet de daadwerkelijke volts zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door jbkappirossi op 31-05-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 15-09 19:32

superwashandje

grofheid alom

zijn hier ook eyefinity mensen? Heeft iemand die bezel management al voor elkaar gekregen? ik kan nergens vinden waar ik het kan aanpassen. :S

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

superwashandje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:00:
zijn hier ook eyefinity mensen? Heeft iemand die bezel management al voor elkaar gekregen? ik kan nergens vinden waar ik het kan aanpassen. :S
http://www.youtube.com/watch?v=BFMgb3PBkBQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja die had ik inderdaad ook gevonden maar dat is met de 10.3 preview driver en die werkt schijnbaar anders dan 10.5. nadat ik de displays geidentificeerd heb is ie klaar ipv dat ie vraagt of ik wil compenseren voor de bezels.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:39
Ik had het al in het nieuws-topic gepost, aangezien ik dit topic zo gauw niet zag staan.

Maar ik zit nu ook een beetje te zoeken naar een vervanger voor mijn Ati HD3650 en twijfel nu erg tussen de HD4850 en de HD5750. Die HD4850 staat al voor € 76,85 in de Pricewatch en de HD5750 pas vanaf € 95,-. Deze laatste heeft dan wel 'maar' 512MB in tegenstelling tot de meeste andere HD5750's.

Volgens dit plaatje, scheelt het qua performance niet zo heel erg veel.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Sapphire/HD_5570/images/perfrel.gif

In het nieuwstopic werd al gesteld dat, naast DirectX 11, de HD5750 ook een stuk zuiniger is en EyeFinity (niet dat ik dat ga gebruiken, maar toch), etc. heeft. Daarnaast werd er gesteld dat 512MB voor een HD5750 toch niet voldoende zou zijn, aangezien de HD4870 met 512MB extra zo'n 10-25% sneller is. Echter staan de HD5750's met 1GB geheugen nog een stukje verder in de Pricewatch.

Dat het prijsverschil echt waard? Of is XFX toch een wat minder merk? Van andere merken is het prijsverschil namelijk al een stukje minder groot.

Ik ben ook geen die-hard gamer, maar vind zo op z'n tijd een game als Just Cause 2 of GTA wel leuk. De kaart komt ook in mijn MediaCenter.

[ Voor 32% gewijzigd door maikel op 02-06-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Dat van die '4870 +512MB extra = 10-25% sneller', hangt er maar van af welke resolutie, welke games, ... Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar de winst bvb ook helemaal niet te meten is.

De benchmarks waar je het nut van een extra 512MB gaat merken zijn zo zwaar voor je kaartje dat de framerate zo hard ingekakt is, puur omdat je kaart de pure rekenkracht mist. Al zet je er 100GB op, het zal niets uithalen.

Zie: http://www.fudzilla.com/content/view/18174/40/1/5/

Qua prijs:
5750 512MB 95€
5750 1024MB 115€

Keep the 20€.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

is er dan niemand hier met een eyefinity setup (die aan bezel compensation doet) die weet hoe je dat voor elkaar krijgt met de laatste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58
Ik ben sinds een tijdje ook bekend met de stock koeler problemen die de HD5870/5850's hebben...

Soms tijdens boot maakt de fan een ongelooflijk zware zoem, zodra windows op is gestart en CCC laad (waardoor de fan op idle speeds gaat) is er niets aan de hand.
Ook tijdens het gamen wanneer de fan speed omhoog gaat, komt de zware zoem niet terug (ja ik weet zeker dat het van de Graka koeler af komt).

Heb maar besloten om binnekort een order in de zetten voor een VaporX 2GB / 925 Core edition, ook voornamelijk vanwege de nette koeler. (Maar deze worden pas rond eind Juni weer verwacht).

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 02-06-2010 20:22 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
er zit altijd een beetje speling op het lagerhuis ,op hoge speed duwt de fan zichzelf weg en raakt hij de behuizing dat heb ik af en toe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

superwashandje schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:07:is er dan niemand hier met een eyefinity setup (die aan bezel compensation doet) die weet hoe je dat voor elkaar krijgt met de laatste drivers ?
Nou weet ik wel dat je 0,0 instructies mee krijgt geleverd, maar als je gewoon een groep maakt bij Display Options dan wordt het vanzelf gevraagd + je kan het achteraf aanpassen door middel van zo'n dropdown menutje bij Display Options :?

Hoeveel kaarten gebruik je : 1 of 2 ? Bij mij is het met 2 stuks niet echt een succes op dit moment, maar ik moet nog een hoop testen en herinstalleren en alles :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik gebruik 1 HD5870 maar het hoort inderdaad gewoon gevraagd te worden nadat je een groep gemaakt hebt. bij mij is dat alleen niet zo. ik heb er ook al wel verder naar gezocht ja maar het nog niet gevonden. ik ga display options nog ff nazoeken dan maar ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik gebruik zelf een 5770 op een Asus P5B (P965 chipset) moederbord. Om een of andere reden geeft dit echt bizarre problemen. Zo heb ik enorm veel (!) last van DPC Latency in Windows 7, en valt om de haverklap mijn 2e scherm uit zonder dat ik hiervoor een oorzaak kan vinden.

Na flink wat google'en kwam ik een (op een ander forum...) een topic tegen van iemand met een 5770 op een P5B-Deluxe, waarbij het probleem van de DPC Latency was verholpen nadat hij zijn 5770 van het 16x PCI-E slot, naar een 4x PCI-E slot had verplaatst.

Nu heeft mijn moederbord helaas maar één PCI-E slot, en dat is 16x. Weet iemand misschien hoe bovenstaande oplossing betrekking kan hebben op het probleem met die DPC Latency, en hoe ik dat zou kunnen aanpakken met mijn setup, zonder een nieuw mobo te moeten aanschaffen?

Quick facts:

Win 7 Ultimate
E6600
Asus P5B
6GB DDR2
Sapphire 5770 Vapor-X
400, of 450W Be!Quiet PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat die persoon heeft geprobeerd is sowieso dom.. met die kaart op pci-e 1.0 x4 lever je echt zwaar in op performance.. dus dat is absoluut geen optie.....

draai je de laatste bios? drivers ook up to date?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Jep, alle drivers en bios up to date..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
Ik heb sinds een tijdje twee 5850's in Crossfire, maar ik vraag me nu twee dingen af. Ik heb het allemaal op google gezocht, maar vond nogal tegenstrijdige berichten, dus ik hoop eigenlijk dat iemand hier een antwoord weet.

- Moet ik één of twee Crossfire bridges gebruiken?
- Maakt het nog uit op welke kaart ik de monitor aansluit? (Ik heb maar één scherm)
- Klopt het dat (Bijvoorbeeld bij GTA IV) één kaart 100% wordt gebruikt, en de ander maar 82%? (Volgens HWinfo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

- Ik heb 2 stuks gebruikt, maar 1 schijnt ook te werken.
- Het liefst de bovenste. Soms doen mobo's een beetje raar als je dat niet doet.
- Beter dan 0% toch ? ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Heeft er iemand met 10.5 nog last van de enlarged cursor?

Ik heb hem iig niet meer gezien sinds 10.5 er op staat. Beetje benieuwd of het effectief opgelost is.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
  • Laatst online: 13:58
superwashandje schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:07:
is er dan niemand hier met een eyefinity setup (die aan bezel compensation doet) die weet hoe je dat voor elkaar krijgt met de laatste drivers?
Dat ligt aan je hardware, het werkt niet met DP -> VGA/DVI adapters.
Beetje vaag allemaal, ben zelf ook uren bezig geweest.
Ik zelf heb een DP -> VGA adapter van HP, eyefinity werkt alleen goed met 9.12 drivers, maar die hebben geen bezel compensatie.

Maar vaak is het simpeler dan je denkt, kijk eens in het menu van je monitor, daar kun je ook je beeld vergroten en verschuiven en zo de bezels compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

nou, eyefinity werkt verder uitstekend hoor. ik weet ook niet hoe je erbij komt dat ik een adapter zou hebben? ik heb hier gewoon een DP scherm staan hoor. samen met 1 scherm aangesloten op dvi en eentje op hdmi. en de bezel compensation zou toch moeten werken via de drivers?
als ik met mijn scherm ga kloten is het ook lastiger om het terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hier een videokaart-noob.
Wie kan mij even een beetje op weg helpen met de typenummers.
Ik begrijp dat de 5000 serie nieuwer is, maar (ik denk) niet per definitie sneller.
Vraag 1: wat geeft het 2e en 3e nummer aan in type?

Nu heb ik een hd4350 512MB. (ik dacht een redelijk snelle kaart, maar het blijkt crap voor spellen te zijn)
(mobo is asus A3N-78vm)

Nu ben ik absoluut geen fervente gamer en overclocker, maar ik wil wel wat meer dan wat ik nu heb. Ik heb geen idee of ik beter een (nieuwe?) instap 5000-serie kan nemen of een oudere (2e hands?) 4000-serie

vraag 2: Wat is een goede keuze? Natuurlijk is dat niet 1,2, 3 te zeggen maar zelfs met google kom ik niet over opbouw van Ati kaarten tegen (ja fysieke opbouw)

nieuw kan ik binnen mijn budget kiezen voor vrijwel gelijke prijzen: HD4850 of HD5670

edit: budget is max. €60,- tot €80,-

[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 07-06-2010 10:07 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Reviews lezen, heel veel reviews. Er zit een patroon in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

o.k. maar wat ik niet snap is dat de 5670 volgens mij overal snellere clocks heeft enz. maar de 4850 beter presteert.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mja, het kan verwarrend zijn. Voor mij is het dit: x770 is het begin voor een gamerkaart. De 5770 is vergelijkbaar met de 4870, bijvoorbeeld. Hopelijk helpt dit je wat.

Als aanvulling op hierbeneden: 5770 is een goede keus, daar kun je echt heel veel mee doen. Ik heb het ook en de kaart kan ongelooflijk veel aan. Er is geen spel dat het niet kan spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Trinsec op 07-06-2010 10:52 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
4850 = 800 shaders
5670 = 400 shaders

Daar zit het prestatie verschil. De 5670 moet al hele hoge clocks hebben om dat verschil goed te maken.

Dus dan begint het voor jou bij een 5770. Daar kan je al goed weg mee. Als je net wat meer wilt (details, fps, pure power), moet je naar een 5850. (5830 reken ik niet mee wegens hoger verbruik dan 5850 en te dicht tegen 5770 qua prestaties).

Nog ff mezelf quoten op zoek naar een antwoord :)
Heeft er iemand met 10.5 nog last van de enlarged cursor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
  • Laatst online: 13:58
superwashandje schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:29:
nou, eyefinity werkt verder uitstekend hoor. ik weet ook niet hoe je erbij komt dat ik een adapter zou hebben? ik heb hier gewoon een DP scherm staan hoor. samen met 1 scherm aangesloten op dvi en eentje op hdmi. en de bezel compensation zou toch moeten werken via de drivers?
als ik met mijn scherm ga kloten is het ook lastiger om het terug te krijgen.
Nou ja, ben niet helderziend, ik dacht je te helpen.

Maar kijk hier eens :

http://www.widescreengami...iewtopic.php?f=64&t=18597

Misschien is dat je probleem.

" Unfortunately, the menu option to configure bezel compensation was unavailable after installing the drivers. The cause of the functionality is that the EDID of one my monitors reports a wrong size .... For some reason, the bezel compensation functionality is only unlocked when the drivers THINK the monitors are the same size."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Vandaag kreeg ik na 10 weken te horen van RMA dat ze geen Nvidia 8800GT kunnen leveren ter vervanging van mijn kapotte videokaart die ik heb opgestuurd, maar ze willen ter vervanging kan ik hieruit kiezen:
• Nvidia 9800GT
• ATI 4830 aanbieden met € 10,00 refund
• Ook kan ik kiezen om geld bij te leggen en dan heb ik € 90 krediet voor de 8800GT. 8800GT heb ik 2 jaar geleden gekocht voor € 180, maar € 90 ben ik erg blij mee, gezien de kaart toch nog maar € 50 waard is.

De specificaties van mijn huidige computer zijn als volgt:
Antec Sonata III 500 Zwart
Asus P5K
Intel Core 2 Quad Q6600
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G
Intel 40GB SSD voor OS
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Zit er nu aan te denken om een ATI 5750 of een 5770 te nemen. Het moet niet te duur zijn, omdat ik gemerkt heb dat mijn 8800GT ook heel snel van krachtpatser naar zielige videokaart is gegaan. Ik zie dat het geheugen op een 128-bit bus draait, maar weet niet of dit belangrijk is. Mijn budget is in principe € 90 tot maximaal € 175.

Ik ben erg tevreden nog over de snelheid van mijn computer, maar draai nu 10 weken met een Nvidia 8400GS. Heb zin om binnenkort weer spellen te spelen als Command & Conquer met vrienden, Assasin's Creed 2 en misschien eens een leuk spel met veel pracht en praal. Batman zag er niet eens zo slecht uit op mijn 8800GT. Maar ik ben dus benieuwd in hoeverre ik rekening moet houden met de specificaties van mijn huidige computer qua processor en geheugen voor de aanschaf van een grafische kaart. Heeft het in mijn geval wel zin een 5770 boven 5750 te nemen? Of kan ik zelfs maar beter voor de 4830 en €10 refund gaan?

Ik hoop natuurlijk dat ik door een nieuwe grafische kaart weer 24 maanden leuk games op hoog niveau kan spelen. Daarna is het sowieso tijd mijn complete Q6600-desktop te verkopen en voor een nieuwe te gaan. Waarschijnlijk is de 5750/5770 dan ook niet meer dan € 50 2e hands waard en toe aan vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

chronoz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:32:
Vandaag kreeg ik na 10 weken te horen van RMA dat ze geen Nvidia 8800GT kunnen leveren ter vervanging van mijn kapotte videokaart die ik heb opgestuurd, maar ze willen ter vervanging kan ik hieruit kiezen:
• Nvidia 9800GT
• Ook kan ik kiezen om geld bij te leggen en dan heb ik € 90 krediet voor de 8800GT. 8800GT heb ik 2 jaar geleden gekocht voor € 180, maar € 90 ben ik erg blij mee, gezien de kaart toch nog maar € 50 waard is.

De specificaties van mijn huidige computer zijn als volgt:

[...]

Zit er nu aan te denken om een ATI 5750 of een 5770 te nemen. Het moet niet te duur zijn, omdat ik gemerkt heb dat mijn 8800GT ook heel snel van krachtpatser naar zielige videokaart is gegaan. Ik zie dat het geheugen op een 128-bit bus draait, maar weet niet of dit belangrijk is. Mijn budget is in principe € 90 tot maximaal € 175.

Ik ben erg tevreden nog over de snelheid van mijn computer, maar draai nu 10 weken met een Nvidia 8400GS. Heb zin om binnenkort weer spellen te spelen als Command & Conquer met vrienden, Assasin's Creed 2 en misschien eens een leuk spel met veel pracht en praal. Batman zag er niet eens zo slecht uit op mijn 8800GT. Maar ik ben dus benieuwd in hoeverre ik rekening moet houden met de specificaties van mijn huidige computer qua processor en geheugen voor de aanschaf van een grafische kaart. Heeft het in mijn geval wel zin een 5770 boven 5750 te nemen? Of kan ik zelfs maar beter voor de 4830 en €10 refund gaan?

Ik hoop natuurlijk dat ik door een nieuwe grafische kaart weer 24 maanden leuk games op hoog niveau kan spelen. Daarna is het sowieso tijd mijn complete Q6600-desktop te verkopen en voor een nieuwe te gaan. Waarschijnlijk is de 5750/5770 dan ook niet meer dan € 50 2e hands waard en toe aan vervanging.
HD5770 ;) Der zit nog wel wat rek in die processor en zeker als hij nog niet overclockt is, die zal echt geen bottleneck gaan vormen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chronoz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:32:
• Nvidia 9800GT
HD4830 is ongeveer even snel als een 8800GT, dus in principe een prima keuze, maar een HD5750 en HD5770 kunnen ook prima, is maar net wat je er voor over hebt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Jetro schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:09:
[...]

Nou ja, ben niet helderziend, ik dacht je te helpen.

Maar kijk hier eens :

http://www.widescreengami...iewtopic.php?f=64&t=18597

Misschien is dat je probleem.

" Unfortunately, the menu option to configure bezel compensation was unavailable after installing the drivers. The cause of the functionality is that the EDID of one my monitors reports a wrong size .... For some reason, the bezel compensation functionality is only unlocked when the drivers THINK the monitors are the same size."
het was ook geen persoonlijke aanval hoor, in je post ging je er alleen al vanuit dat ik een adapter had/heb dus ik dacht misschien dat je dat ergens op gebaseerd had.

dat zou misschien inderdaad het probleem kunnen zijn in ieder geval. ik heb dezelfde hoofdmonitor (HP LP2475w) en 2 andere HP monitoren als secundaire monitoren. ik ga er even verder naar kijken. THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zijn er hier mede Tweakers die TF2 + Eyefinity draaien ?? Ik heb het namelijk even werkend gehad toen ik net mijn nieuwe systeem samenstelde, maar nu werkt het niet meer wat ik ook doe :/
Het idiote is dat ik gisteravond wel even TF2 kon spelen voor een uur of 2 en vandaag niet meer : WTF ?!

CS:S / Dirt 2 / Simbin Race 07/GTR Evolution/STCC en zelfs Modern Warfare 2 met zwaar verpest beeld werken allemaal perfect :X

Hier nog de boel in actie met STCC in de GT Pro Saleen S7-R : http://www.youtube.com/watch?v=9VnianCI5dc

Dit was zelfs met CrossfireX aan. Draai effe zonder om te bug hunten zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

nero355 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 02:36:
Zijn er hier mede Tweakers die TF2 + Eyefinity draaien ?? Ik heb het namelijk even werkend gehad toen ik net mijn nieuwe systeem samenstelde, maar nu werkt het niet meer wat ik ook doe :/
Het idiote is dat ik gisteravond wel even TF2 kon spelen voor een uur of 2 en vandaag niet meer : WTF ?!

CS:S / Dirt 2 / Simbin Race 07/GTR Evolution/STCC en zelfs Modern Warfare 2 met zwaar verpest beeld werken allemaal perfect :X

Hier nog de boel in actie met STCC in de GT Pro Saleen S7-R : http://www.youtube.com/watch?v=9VnianCI5dc

Dit was zelfs met CrossfireX aan. Draai effe zonder om te bug hunten zeg maar.
speel geen TF2 maar modern warfare 2 werkt goed in 3x portrait mode (iig op mijn 3x24") :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Pinin schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:51:
Hier een videokaart-noob.
Wie kan mij even een beetje op weg helpen met de typenummers.
Ik begrijp dat de 5000 serie nieuwer is, maar (ik denk) niet per definitie sneller.
Vraag 1: wat geeft het 2e en 3e nummer aan in type?

Nu heb ik een hd4350 512MB. (ik dacht een redelijk snelle kaart, maar het blijkt crap voor spellen te zijn)
(mobo is asus A3N-78vm)

Nu ben ik absoluut geen fervente gamer en overclocker, maar ik wil wel wat meer dan wat ik nu heb. Ik heb geen idee of ik beter een (nieuwe?) instap 5000-serie kan nemen of een oudere (2e hands?) 4000-serie

vraag 2: Wat is een goede keuze? Natuurlijk is dat niet 1,2, 3 te zeggen maar zelfs met google kom ik niet over opbouw van Ati kaarten tegen (ja fysieke opbouw)

nieuw kan ik binnen mijn budget kiezen voor vrijwel gelijke prijzen: HD4850 of HD5670

edit: budget is max. €60,- tot €80,-
Je kan ook nog voor een 2e hands 4870 gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
...die de meeste games prima aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 14:46
Ik heb sinds een reinstall ( nieuw mobo en cpu) van win7 ineens last van een grote cursor in 10.5 :|
Ik draaide hiervoor 10.4 maar nog nooit last van gehad.
Het komt erop neer dat ik zo een beetje constant met een grote cursor zit.
In 10.4 had ik altijd schimmel bij mijn cursor o_O

Op mijn 2e scherm is die wel klein ( de schimmel was eerder ook weg)
Andere die hiermee ook problemen mee hebben?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Willie Billie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:40:
Ik heb sinds een reinstall ( nieuw mobo en cpu) van win7 ineens last van een grote cursor in 10.5 :|
Ik draaide hiervoor 10.4 maar nog nooit last van gehad.
Het komt erop neer dat ik zo een beetje constant met een grote cursor zit.
In 10.4 had ik altijd schimmel bij mijn cursor o_O

Op mijn 2e scherm is die wel klein ( de schimmel was eerder ook weg)
Andere die hiermee ook problemen mee hebben?
FF reïnstall van 10.5 doen lijkt me ;) Het was een bug (enlarged cursor) die in 10.5 gefixed zou moeten zijn [heb zelf overigens nooit last gehad van een EC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 14:46
Hmm maar even proberen dan, laat wel weten wat het resultaat is :)

edit: BAH! hij doet het weer 2 min duurde het na een reinstall met driver-sweeper :<

[ Voor 40% gewijzigd door Willie Billie op 08-06-2010 19:04 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, ik wil een crossfire opstelling van de Sapphire 5850 nemen.

(http://azerty.nl/0-970-25...-radeon-hd-5850-graf.html)

Deze blijkt dezelfde fan te hebben als de TOXIC versie ?
Betekent dat zelfde geluidsproductie of heb ik het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deguchi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 11:10
Daar dit het ervaring topic is wou ik maar even mijn steentje bijdragen.

Onlangs heeft mij 8800GT het begeven (ram stuk).
Als vervanging heb ik dan een HD 5850 gekocht en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden van ben. Als race fanaat ben ik echt weggeblazen van de grafische pracht van Dirt 2 alsook de soeplheid waarmee alles draait!
Ter informatie; ik heb een Core 2 Duo E8400 met 4GB DDR2 en Windows 7 64bit.

Wel één punt: ik heb een volledige clean reïnstall gedaan van Windows en moet wel zeggen dat mijn systeem beduidend trager opstart dan voordien. Is dat Catalyst Control center dan zo zwaar in vergelijk met nVidia Control center?

Nuja, na lange tijd terug naar ATI en zeer tevreden van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
De groothandel waar ik nog € 90 krediet heb kan alleen de Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 leveren van de 5770-videokaarten, maar ik wil wel graag dual-screen blijven kunnen draaien. Ik heb 2 Samsung 226BW's. Andere 5770 GPU's lijken 2x DVI te hebben maar deze heeft 1x DVI en 1x HDMI. Mijn leverancier zegt dat ik gewoon een hdmi naar dvi adaptor kan gebruiken, maar verslechtert dat de kwaliteit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Digitaal naar digitaal, lijkt me oke.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Laatst online: 29-08 08:55
chronoz schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:28:
De groothandel waar ik nog € 90 krediet heb kan alleen de Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 leveren van de 5770-videokaarten, maar ik wil wel graag dual-screen blijven kunnen draaien. Ik heb 2 Samsung 226BW's. Andere 5770 GPU's lijken 2x DVI te hebben maar deze heeft 1x DVI en 1x HDMI. Mijn leverancier zegt dat ik gewoon een hdmi naar dvi adaptor kan gebruiken, maar verslechtert dat de kwaliteit niet?
Exact dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
Deguchi schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:39:
Daar dit het ervaring topic is wou ik maar even mijn steentje bijdragen.

Onlangs heeft mij 8800GT het begeven (ram stuk).
Als vervanging heb ik dan een HD 5850 gekocht en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden van ben. Als race fanaat ben ik echt weggeblazen van de grafische pracht van Dirt 2 alsook de soeplheid waarmee alles draait!
Ter informatie; ik heb een Core 2 Duo E8400 met 4GB DDR2 en Windows 7 64bit.

Wel één punt: ik heb een volledige clean reïnstall gedaan van Windows en moet wel zeggen dat mijn systeem beduidend trager opstart dan voordien. Is dat Catalyst Control center dan zo zwaar in vergelijk met nVidia Control center?

Nuja, na lange tijd terug naar ATI en zeer tevreden van :D
Het lijkt mij raar als het aan het controle center ligt het lijkt mij dat je hardeschijf gewoon langzaam is.

Ik kan ook bevestigen dat de 5850 een geweldige aankoop is, heb zelf de Vapor versie van Sapphire gekocht voor een toch wat betere koeling op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
Even iets stoms tussendoor, kan het niet echt vinden...

mijn 5870 heeft 4 uitgangen

2x DVI, 1x hdmi en 1x iets wat op hdmi lijkt.... Wat is dat en waarvoor is het? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Displayport?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
ja duh... maar exacte benaming? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

KaWaReZ schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:00:
ja duh... maar exacte benaming? ;)
DisplayPort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
serieus? .... zucht :') zo stom simpel... en ik maar denken dat t een of andere vage uber futuristishe 30letterig afkortingkje zou zijn :+

excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

KaWaReZ schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:21:
serieus? .... zucht :') zo stom simpel... en ik maar denken dat t een of andere vage uber futuristishe 30letterig afkortingkje zou zijn :+

excuus
Het vage überfuturistische afkortinkje voor dit woord is dan ook DP, gewoon voor het gemak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Het is ongeveer 6 jaar geleden dat ik voor het laatst een systeem in elkaar heb gezet, dus toen ik dit weekend aan een nieuw systeem begon kwam ik nogal wat verrassingen tegen :)

Ik heb een Sapphire HD5870 Toxic in mijn systeem gezet, maar hier loop ik gelijk tegen een probleem aan. Als ik de computer aan zet legt de fan misschien ongeveer één rotatie af om vervolgens stil tevallen. Het is niet eens een fatsoenlijk spurt, maar iets van "ik wil wel, maar het gaat niet lukken". Ik zet dan maar gelijk het systeem uit om erger te voorkomen. Is dit een gevalletje DOA? Misschien dat ik de voedingkabels er niet goed in heb zitten, heb het geprobeerd met enkel de 8pins, maar ook met een 8+6pins combinatie in de kaart. Ik kom er met de handleiding niet uit of beide aansluitingen gebruikt moeten worden of dat één genoeg is.

De voeding is een Seasonic X- 750 watt, ASUS P6X85D-E mobo, dat zou toch gewoon goed moeten zijn.

Terugsturen maar?

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
Weet je zeker dat de fans helemaal stilvallen of dat ze niet gewoon naar 'idle stand' gaan na het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Ze staan echt compleet stil, tenzij dat hun idle stand is. Ik kan de staart van de kat rustig tussen de fanblades stoppen zonder dat er haren en bloed in het rond spat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Laat hem eens gewoon doorstarten. En kijk of hij dan wel in actie schiet.

Kabels uiteraard beide aansluiten. Die zitten er niet voor niets op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
je moet zobizo de 6+2pins gebruiken de 8pins is voor je mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Ik denk dat ik hem toch terug stuur, fan lijkt niet te werken en er zitten nogal wat krassen op de bovenkant van de kaart (de dichte zwarte kant). Dacht dat als het alleen bij estetische schade zou blijven ik er wel mee zou kunnen leven, maar dit schiet niet op. En voor die prijs mag ik wel iets meer verwachten dan dit.

[ Voor 32% gewijzigd door dialMforMike op 13-06-2010 21:07 . Reden: dank voor de geboden hulp! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zul je wel een kapotte tweedehands kaart hebben gekregen, tenminste als de kat de krassen er niet heeft opgemaakt. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste vrienden,

Ik heb een HD5770 met 512mb van Club3d tweedehands aangeschafd. Deze doet het goed in Linux en Windows, maar ik vind alleen dat de koeler luid is. Als ik deze in Linux op 0% zet dan blijft deze draaien en bovendien zeer goed hoorbaar! Ook laat hij maar overklokken tot 870 megaHertz toe o_O. Hoe kan dit nu? Ik heb geprobeerd met MSI Afterburner, maar ook hiermee kan niet hoger dan 870 megaHertz. Ik dacht dat zo'n grens altijd enkel geldde binnen CCC. Hoe los ik mijn problemen op? Als ik nu die standaard fan eraf haal en hier een 120mm fan opzet en op videokaart aansluit, zal dit beter zijn voor de koeling/ geluid? Ik heb voor het overklokken wel eens gehoord dat je een andere BIOS erop kan zetten, maar het lijkt me niet dat deze kaart een standaardmodel is. Hij heeft bijvoorbeeld geen mogelijkheid het voltage aan te passen, zal een BIOS van een andere kaart dan wel werken? Ik heb ook twee keer het beroemde strepenprobleem gehad. De eerste keer vond ik het wel gaaf, omdat ik eindelijk wist waar iedereen het over had! De tweede keer was al een stuk minder leuk. Ik ben bang dat ik te gierig ben geweest door voor dit model te gaan. Misschien was die extra tientjes voor de Sapphire versie met degelijke koeler het toch waard geweest. De gaming performance is trouwens wel zeker goed! Ik heb Dirt 2 gespeel op 1900 lijnen en hij trok constant zeer goede FPS. Maar umm ik weet alleen niet of DX11 aanstond in die tijd. Ik heb een beetje gezocht in dat busje van je, maar kon daar nergens iets vinden van instellingen of settings ofzo 8)7

Kan iemand me wat tips geven?

Groeten,

OneOverPrime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:36:
Beste vrienden,

Ik heb een HD5770 met 512mb van Club3d tweedehands aangeschafd. Deze doet het goed in Linux en Windows, maar ik vind alleen dat de koeler luid is. Als ik deze in Linux op 0% zet dan blijft deze draaien en bovendien zeer goed hoorbaar! Ook laat hij maar overklokken tot 870 megaHertz toe o_O. Hoe kan dit nu? Ik heb geprobeerd met MSI Afterburner, maar ook hiermee kan niet hoger dan 870 megaHertz. Ik dacht dat zo'n grens altijd enkel geldde binnen CCC. Hoe los ik mijn problemen op?
http://www.overclock.net/...erclock-your-ati-gpu.html
Persoonlijk gebruik ik geen GPUTool, ik gebruik Kombustor om stability na te kijken (zelfde als furmark, komt samen met Afterburner)
Als ik nu die standaard fan eraf haal en hier een 120mm fan opzet en op videokaart aansluit, zal dit beter zijn voor de koeling/ geluid?
Ja.
Ik heb voor het overklokken wel eens gehoord dat je een andere BIOS erop kan zetten, maar het lijkt me niet dat deze kaart een standaardmodel is. Hij heeft bijvoorbeeld geen mogelijkheid het voltage aan te passen, zal een BIOS van een andere kaart dan wel werken?
De Asus bios is meestal niet nodig tegenwoordig denk ik. Ik heb gelezen van mensen die last hebben met Afterburner (crashes enzo) nadat ze unofficialOC aan gezet hebben, en die problemen gingen weg met de unlocked Asus bios.
Over Voltage Control: ik denk niet dat de Club3D het heeft, kan je merken als je het probeert aan te zetten in Afterburner (zie link hierboven). Sommige mensen zeggen dat de Asus bios voltage control unlocked heeft voor hen, poging waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je unofficialOC aan zetten? Zal dit het 870 limiet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
edit:

schijnbaar is mijn vraag niet gewenst, wat een domper!

[ Voor 85% gewijzigd door Donderstraaltje op 20-06-2010 17:18 . Reden: meneertje voelt zich gepiceerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woops, blijkbaar is mijn antwoord niet gewenst.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:13:
Wat ga je m'n thread hi-jacken? Deze thread is al 3 weken niet meer aangeraakt, stel ik es een vraag en dan denk jij van "Ah, mooi! Dan kan ik mooi eens mijn problemen aan de kaak stellen ten koste van OneOverPrime!"..
Waar slaat dit antwoord op? Dit is een algemene thread over ervaringen met een HD5XXX en is dus niet JOUW thread. Iedereen is hier gewenst met vragen en opmerkingen.

Donderstraaltje wilde dus weten waar je een passieve 5770 kunt kopen in Nederland. Ik heb zelf helaas geen idee waar die te koop is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:04:
Waar kun je unofficialOC aan zetten? Zal dit het 870 limiet verwijderen?
Je kan ook, in plaats van onvriendelijk te doen tegen mensen die evenveel recht hebben om hier te posten dan jij, doorklikken op de link die ik geef en hem lezen. Als dat al te moeilijk is is google ook altijd een optie.

@donderstraaltje: geen idee, maar je zou een 5770 kunnen kopen waarvan geweten is dat de Accelero s1 v2 erop past. bv de CuCore, de XFX v2 (= non reference versie), de gigabyte met de batman cooler, etc.
http://www.overclock.net/...ooler-10.html#post9030234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nou het probleem, of meer het vereiste is dat deze in mijn low-profile behuizing past, ter vervanging van een HD 4200 die toch echt niet krachtig genoeg is. Schijnbaar kun je de 5570 ongeveer vergelijken met de ATi 3870, die ik nu in mijn game pc heb en ruim voldoende is.

Er schijnen dus 2 versies te zijn, een lager en een hoger geklocked model, waarvan de ene ddr3 heeft en de andere ddr5. Ik wil natuurlijk die laatste aangezien de eerste een downgrade is, alleen die met ddr3 kan ik wel vinden, en wordt ook wel eens 5550 genoemd. Sommige webshops die al HIS verkopen wat zeldzaam is hebben wen een 5550 of 5570 staan maar niet erbij staan of het een gddr3 of 5 is. Waar een wereld van verschil tussen zit. Een 5570 met GDDR3 lijkt mij net zo snel nagenoeg als een 5540 met GDDR3, het verschil zit hem dan in de memory bus van 64 vs 128 mbit.

Maar misschien hebben jullie wel een beter idee welke kaart geschikt is, ik kan alleen die van HIS vinden atm

http://www.computerbase.d.../mai/his_hd_5570_silence/

Deze kaart dus, alleen de ene site spreekt dat de snellere van de 2 gddr5 gebruikt en de andere gddr3. Focus een beetje op Duitse sites omdat ik daar veel meer schijn te vinden en de taalbarrière geen probleem is om te lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Donderstraaltje op 20-06-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de link. Het is nu gelukt om verder dan 870 megaHertz te klokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Nou ik heb heel wat problemen met mijn ATI videokaart.

Inmiddels al 4 verschillende drivers geprobeerd, 10.6,10.5,10.4 en 9.12 en bij al deze drivers crasht mijn BC2. Zodra ik een game join, loopt al met een aantal seconden BC2 vast, dan krijg ik wit/grijs scherm en hoor nog wel geluid maar moet dan via ctrl alt del BC2 uitschakelen om nog verder te kunnen werken.

CPU temp is onder de 40 graden en de videokaart wordt ook niet gek warm (50 graden).
Bios update uitgevoerd van de moederbord en videokaart.

setup
  • Windows 7 64bit
  • AMD Phenom II X6 1055T
  • MSI R5850 Twin Frozr 2
  • OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK
  • Asrock 870 EXTREME3
Inmiddels heb ik het wel al aan de praat gekregen door de videokaart te underclocken. Normaal loopt alles op 725Mhz en 1000Mhz, ik heb dit terug geschroefd naar 700Mhz en 975Mhz675Mh en 950Mhz. Zou je dit nou veel merken qua snelheid met games?

Dit is natuurlijk niet echt de oplossing maar meer de mogelijkheid om ermee te werken dus als iemand nog een gouden tip heeft? Helaas zit ik geloof ik net buiten de koop op afstand garantie van 7 dagen, waardoor ik de videokaart niet direct ik kan ruilen. Want dan zou ik het liefst toch weer Nvidia gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Probeer CAT AI eens uit te schakelen of juist in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Het uit of inschakelen helpt verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
waar staat je vcore op van je 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kaart is gewoon stuk, RMA aanvragen en een nieuwe krijgen, out of the box moet hij het gewoon doen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
voil schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:40:
Nou ik heb heel wat problemen met mijn ATI videokaart.

Inmiddels al 4 verschillende drivers geprobeerd, 10.6,10.5,10.4 en 9.12 en bij al deze drivers crasht mijn BC2. Zodra ik een game join, loopt al met een aantal seconden BC2 vast, dan krijg ik wit/grijs scherm en hoor nog wel geluid maar moet dan via ctrl alt del BC2 uitschakelen om nog verder te kunnen werken.

CPU temp is onder de 40 graden en de videokaart wordt ook niet gek warm (50 graden).
Bios update uitgevoerd van de moederbord en videokaart.

setup
  • Windows 7 64bit
  • AMD Phenom II X6 1055T
  • MSI R5850 Twin Frozr 2
  • OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK
  • Asrock 870 EXTREME3
Inmiddels heb ik het wel al aan de praat gekregen door de videokaart te underclocken. Normaal loopt alles op 725Mhz en 1000Mhz, ik heb dit terug geschroefd naar 700Mhz en 975Mhz675Mh en 950Mhz. Zou je dit nou veel merken qua snelheid met games?

Dit is natuurlijk niet echt de oplossing maar meer de mogelijkheid om ermee te werken dus als iemand nog een gouden tip heeft? Helaas zit ik geloof ik net buiten de koop op afstand garantie van 7 dagen, waardoor ik de videokaart niet direct ik kan ruilen. Want dan zou ik het liefst toch weer Nvidia gaan.
Heb je dit alleen bij BFBC2, of ook bij alle andere spellen?
Wat is trouwens je voeding?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Eigenlijk geen andere spellen geprobeerd.

Een Be Quiet 530W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan weet je wat je te doen staat ;)

Verder geen overclocks en dergelijke? Zo ja, er af halen en terug naar stock.
Dit soort zaken is echter niets voor in dit Ervaringentopic, wil je hier serieus mee verder: maak dan een eigen topic aan.
Dit soort dingen worden hier ondergesneeuwd en zijn later nooit meer vindbaar. Het is hier de bedoeling dat je de ervaring post, bespreekt en als je oplossingen hebt, die aandraagt.
In je eigen topic kun je problemen oplossen en als het opgelost raakt, post je een samenvatting hier, eventueel met link naar je topic. Dat houd het doorzoekbaar en leesbaar.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
heb je nog meer zooi in je kast zitten? (30 LED fans, 20 HDD's ofzo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:07
dialMforMike schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:01:
Ik heb een Sapphire HD5870 Toxic in mijn systeem gezet, maar hier loop ik gelijk tegen een probleem aan. Als ik de computer aan zet legt de fan misschien ongeveer één rotatie af om vervolgens stil tevallen. Het is niet eens een fatsoenlijk spurt, maar iets van "ik wil wel, maar het gaat niet lukken".
Ik had out of the box hetzelfde met mijn MSI R5970. Bij het stevig aandrukken van de fan hoorde ik een klik. Deze bleek dus niet goed bevestigd te zijn. Sindsdien draait de fan zoals het hoort. Misschien is er bij jou hetzelfde aan de hand.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 22:21

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik had even een klein vraagje over de hoeveelheid geheugen op zo'n 5850.
Merk je nou echt verschil tussen een 5850 met 1GB geheugen en een 5850 met 2GB geheugen? :P
Als je bijv. veel spellen speelt zoals BFBC2 en Metro 2033 en straks natuurlijk alle nieuwe spellen die komen zoals Mafia II, nieuwe NFS en CoD:BO (alles op 1920×1080 met 4× AA)?

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1GB is wel zo'n beetje mainstream, pas na 1920x1200 ga je wat verschil zien. Ik denk niet dat de meerwaarde de prijs rechtvaardigt :)

Overigens, note: tenzij je een EyeFinity-setup neemt, dan merk je het dus WEL omdat 't aantal pixels zo keihard toeneemt dat de buffer behoorlijk snel volzit.

[ Voor 37% gewijzigd door Jejking op 22-06-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jejking schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:48:
Overigens, note: tenzij je een EyeFinity-setup neemt, dan merk je het dus WEL omdat 't aantal pixels zo keihard toeneemt dat de buffer behoorlijk snel volzit.
Vond ik wel meevallen in die reviews. Heb daarom ook gewoon de 1GB versie gekocht. Je kan je beter zorgen maken om compatibiliteits problemen dan om FPS problemen als je Eyefinity draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Okeuj, bedankt. Als ik dan is zo'n 5850 ga kopen neem ik gewoon de 1GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

als je COD:MW2 nog niet hebt zou ik de MW2 edition nemen :)

is redelijk geprijst, goede koeller, en gratis MW2 key voor steam :)
pricewatch: Sapphire HD5830 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ow, alsjeblieft geen MW2... :P
Werd helemaal gek van dat spel. ;p

Btw, je link is van de 5830 en niet de 5850. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Hm, na een tijd catalyst 10.4a gedraaid te hebben toch maar es 10.6 geinstalleerd. Ik had wel wat gelezen dat ATI de 2D clocks omhoog gegooid heeft en dat merk ik nu dus ook. Normaal geen probleem, maar aangezien ik mijn 2D geheugen speed door een bios flash van 300 naar 600 mhz heb gebracht (om mn strepen probleem op te lossen) wordt dat nu wat vervelend... De nieuwe driver verdubbelt deze in 2D naar 1200 mhz, wat 3D snelheid is, en dus niet echt wenselijk in 2D. Als ik ga overklokken blijft hij ook 2D overgeklokt.

Es kijken wat ik zal doen, terugflashen lijkt me op zich geen optie want die strepen zullen terugkomen na booten als ik mn geheugen weer lager zet. Of lagere clocks forceren met Ati tray tools wellicht. (...of terugflashen en RMA wat ik achteraf gelijk had moeten doen)

anathema

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste