Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:45:
650 watt voeding zit er in mijn systeem, dus dat is ruim voldoende.
Nee 650 Watt voeding zegt net zoveel over de snelheid van een auto als ja alleen zegt dat je een auto hebt met vier banden. Dus wat voor voeding heb je? ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:39:
[...]

Ja, 20 frames in 10 minuten? Zorg eerst dat je een goede berekening maakt en kom dan met claims zou ik zeggen. Ik ga hier verder niet meer op in.
20 frames in 10 minuten, waar haal je dat weg? Je kunt ook om uitleg vragen of es even beter mn post lezen ipv zo verontwaardigd te doen.
Er staan 20 frames op de x-as en op de y-as staat de tijd in ms tussen elke frame in. Eerste datapunt dus tussen frame 1 en 2, tweede data punt tussen frame 2 en 3 etc. Dit in micro-seconden zoals ik in mn voorgaande post aangaf. Daar zie je bij de 2 GPU lijn dus grote verschillen is tijden tussen frames, resulterend in de op en neergaande lijn en bij 1 GPU zie je dat niet en dus een rechte lijn.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:33:
[...]

20 frames in 10 minuten, waar haal je dat weg? Je kunt ook om uitleg vragen of es even beter mn post lezen ipv zo verontwaardigd te doen.
Er staan 20 frames op de x-as en op de y-as staat de tijd in ms tussen elke frame in. Eerste datapunt dus tussen frame 1 en 2, tweede data punt tussen frame 2 en 3 etc. Dit in micro-seconden zoals ik in mn voorgaande post aangaf. Daar zie je bij de 2 GPU lijn dus grote verschillen is tijden tussen frames, resulterend in de op en neergaande lijn en bij 1 GPU zie je dat niet en dus een rechte lijn.
Ik heb je post inderdaad niet helemaal goed gelezen.
(het einde tussen haakjes dat je de as verkeerd hebt benoemd en dat ik us moet lezen ipv ms)

Maar ook dan vind ik het een vreemde grafiek. Als ik de tijd dan factor 1000 verklein dan staat er eigelijk dat een single kaart vloeiend 62fps draait en Crossfire het ene frame op een snelheid van 142fps en het volgende frame op 35fps. (28ms en 7ms respectievelijk)

Zoals je in mijn grafiek kan zien is 60fps bij mij gewoon altijd +-15ms per frame. Crossfire aan of uit. vandaar dat ik een beetje ongeloofwaardig naar jouw grafiek kijk.
Als ik bv de min fps zou meten van jouw CF waarden dan kom ik op 35fps uit. (minimum)
Dat is dus de helft bijna van de single kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:32

Pykow

Angelo OTR

-The_Mask- schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:11:
[...]

Nee 650 Watt voeding zegt net zoveel over de snelheid van een auto als ja alleen zegt dat je een auto hebt met vier banden. Dus wat voor voeding heb je? ;)
Ik heb de
Acer Aspire M7811

Mijn oude pc ging kapot dus had ik snel een nieuwe pc gekocht voor 750 euro.
Dus nu wil ik er een goede kaart inzetten ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:18:
[...]

Ik heb je post inderdaad niet helemaal goed gelezen.
(het einde tussen haakjes dat je de as verkeerd hebt benoemd en dat ik us moet lezen ipv ms)

Maar ook dan vind ik het een vreemde grafiek. Als ik de tijd dan factor 1000 verklein dan staat er eigelijk dat een single kaart vloeiend 62fps draait en Crossfire het ene frame op een snelheid van 142fps en het volgende frame op 35fps. (28ms en 7ms respectievelijk)

Zoals je in mijn grafiek kan zien is 60fps bij mij gewoon altijd +-15ms per frame. Crossfire aan of uit. vandaar dat ik een beetje ongeloofwaardig naar jouw grafiek kijk.
Als ik bv de min fps zou meten van jouw CF waarden dan kom ik op 35fps uit. (minimum)
Dat is dus de helft bijna van de single kaart.
OK, je haalt "fps" en "frame time" door elkaar, Begrijpelijk want dat is ook verwarrend.
Wat mijn grafiek laat zien is de frame time en niet de fps. Wat je dus ziet in die grafiek is een stukje metro2033 waarin ik constant zo'n 30 fps had dus dat fluctueerde niet. Maar zeg dat ik 1 seconde aan frames neem, 30 dus, is de tijd tussen die 30 afzonderlijke frames variabel als je 2 kaarten gebruikt en bij een single kaart is de tijd tussen die afzonderlijke frames in constant hetzelfde.
De 30 frames in die seconde hebben bij de single kaart dus telkens dezelfde tijd tussen elkaar in (ong. 17 ms) waar dit bij de 2 GPU set-up de ene keer 10 ms is en de andere keer 30 ms. Dat kan dus zorgen dat je dit ervaart als stotteren bij de dual set-up terwijl het bij de single kaart wel vloeiend is, ondaks dat je bij beide 30 fps hebt.
Lang verhaal, hoop dat t wat duidelijk is ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja is zeker duidelijk, bedankt voor het verhelderen.
Ik kwam dus op 66fps voor je singlekaart run door 1 seconde door de frametime te delen.
Je single kaart doet dus 15 ms over elk frame, zo kom ik op 66fps uit en niet op 30, vandaar dat ik je verhaal niet snap. (frametime - benodigde tijd om frame te laden/weergeven is uiteraard duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:08:
ja is zeker duidelijk, bedankt voor het verhelderen.
Ik kwam dus op 66fps voor je singlekaart run door 1 seconde door de frametime te delen.
Je single kaart doet dus 15 ms over elk frame, zo kom ik op 66fps uit en niet op 30, vandaar dat ik je verhaal niet snap. (frametime - benodigde tijd om frame te laden/weergeven is uiteraard duidelijk)
Daar heb je idd gelijk in. Het stukje wat ik heb gemeten had ik ongeveer 30 fps maar bij die 20 frames die ik eruit gelicht heb had ik blijkbaar net even 66 fps... Maar goed, het effect zie je wel hoewel je bij 66 fps dit niet zal vernemen tijdens gameplay.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het effect is dus niet aangenomen als feit. Onverklaard is dat ik met mijn 5850 in Crossfire altijd op vrijwel 15.2ms (frametime) zit. (+- 65 fps, zie mijn oude post)
De afwijkingen die ik heb gezien in mijn grafiek zaten rond de 0.2 ms per frame en dat is absoluut nergens waar te nemen zonder te gaan meten, vandaar mijn verbazing richting jouw resultaten.
Ik snap gewoon niet hoe het kan dat ik zo een ander resultaat krijg, mijn excuses als het overkomt als op de man spelen, dat is zeker niet mijn intentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Maakt niet uit hoor, dacht ik alleen bij je eerste post vandaag even. Maar ik heb nu weer even je link erbij gepakt van die UT3 test en als je frametimes dan constant 20 ms zijn lijkt het alsof het effect dus blijkbaar game-afhankelijk is. Ik heb hier ook al eerder een link gepost van een site die dit ook getest heeft bij enkele games en daarin zag ik wel mijn waarnemeingen bevestigd. Misschien kun je als je tijd hebt ook es Metro testen?

Ik heb overigens niet als doel om te willen aantonen dat micro-stuttering overal en altijd voorkomt, maar ik zou het wel eens iets meer onder de aandacht willen zodat er ooit es iets aan gedaan wordt door ATI/Nvidia. Als dit fenomeen er niet was had ik al een 2e HD5870 in mn systeem gehad momenteel.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:10:
Maakt niet uit hoor, dacht ik alleen bij je eerste post vandaag even. Maar ik heb nu weer even je link erbij gepakt van die UT3 test en als je frametimes dan constant 20 ms zijn lijkt het alsof het effect dus blijkbaar game-afhankelijk is. Ik heb hier ook al eerder een link gepost van een site die dit ook getest heeft bij enkele games en daarin zag ik wel mijn waarnemeingen bevestigd. Misschien kun je als je tijd hebt ook es Metro testen?

Ik heb overigens niet als doel om te willen aantonen dat micro-stuttering overal en altijd voorkomt, maar ik zou het wel eens iets meer onder de aandacht willen zodat er ooit es iets aan gedaan wordt door ATI/Nvidia. Als dit fenomeen er niet was had ik al een 2e HD5870 in mn systeem gehad momenteel.
maar is het niet zo dat er altijd latency zit tussen verschillende frames met het renderen met 2 gpu's, en is het alleen zo dat als the de latency te groot is de gebruiker dat kan ervaren als "microstutter"
Dus dan is de vraag , Wat is de grens waarop de latency ten te groot word en de gebruiker "microstutter" ervaart ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro 2033 heb ik toevallig nog op mijn pc staan en je hebt gelijk, ik zie inderdaad in Metro 2033 een golf!
Ik ben te lui om uitgebreid te gaan testen, maar Metro2033 heeft inderdaad last van onregelmatige frametimes.

Even voor de duidelijkheid, dit is dus niet inherent aan Crossfire.

framenr/ time (ms) / frametime (ms)
15 102.919 6.18 <- Dit patroon bedekt +-50% van de bench.
16 111.844 8.925
17 118.193 6.349
18 126.942 8.749

3785 32585.736 10.131 <- Dit is het grootste 'rommeltje' dat ik heb gevonden, bedekt +-10%.
3786 32590.926 5.19
3787 32601.29 10.364
3788 32606.312 5.022

4000 34509.917 10.747 <- Dit is gewoon knallen op enemys, ook veel (steady) rijen van 11, 12 en 13 ms
4001 34520.693 10.776
4002 34531.59 10.897
4003 34541.991 10.401

Ik heb er met Metro2033 niet zo een last van gehad, maar meestal heb ik ook veel fps
en uiteraard mijn zaklamp uit ;).
Voor mij persoonlijk zal een enkele kaart niet voldoen dus ik ben het zeker ook met je eens dat er aandacht aan besteed moet worden.

@Laurens;
Ik vermoed dat anathema de golf bedoeld zoals 5ms, 10ms, 5ms, 10ms. In plaats van 7.5ms, 7.6ms, 7.5ms etcet.
Dus niet dat de frametimes afwijken per se, maar dat ze zeer sterk afwijken in relatie tot het aantal frames.
Stel ik zet Metro2033 op max DX11 dan krijg ik wellicht 30ms, 20ms, 30ms, 20ms of nog erger 30,15 etcet.
Een enkele kaart zal bij 30 fps nog altijd 33ms,33ms,33ms doen en dat is te zien en vloeiender.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik heb een Asus HD5870, maar wil een ander bios proberen vanwege het één en ander. Nu weet ik echter niet wat de beste optie is. Als ik hier kijk zou mijn eerste gok zijn om een Sapphire bios te nemen met exact dezelfde clockspeeds, maar misschien kan iemand mij vertellen of dit nagenoeg failsafe is en/of dat er een betere keus is? Ik brick mijn kaartje liever niet, dus daarom maar even checken :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet sowieso één zoeken met hetzelfde PCB als jouw kaart, voor de rest zal het weinig uitmaken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

En hoe kom ik daar achter zonder de kaarten fysiek te hoeven vergelijken? Gewoon zelfde clocks / hoeveelheid geheugen?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Heb je gewoon een referentie kaart en niet een Matrix oid, dan is het echt geen probleem.

[ Voor 75% gewijzigd door Fid3lity op 13-05-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ik heb een normale Asus HD5870, dat is alles wat ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:00
Ik heb vandaag mn MSI Hawk HD5770 mogen ontvangen :). Ik ben tevreden over de prestaties (ik had voorheen een Radeon X1950XT) maar wat me wel stoort is dat een van de twee fans op 100% speed blijft draaien. De tweede fan gaat mooi op idle snelheid draaien na de post maar de andere blijft bezig. Ook als ik met MSI Afterburner de speed lager probeer te zetten blijft hij op 100% draaien. Zet ik 'm sneller dan gaat de tweede fan ook mooi meedraaien.
Ik heb het BIOS van mn moederbord al geupgrade naar de laatste versie maar dit mag ook niet baten.

Heeft iemand hier misschien hetzelfde probleem ervaren? Google en search leveren niet veel op. Wel iemand met hetzelfde probleem maar nog geen oplossing :(.

Gigabyte P965-DS3P v3.3 (geflasht naar bios F7)
Core2Duo E6600 2.4Ghz
MSI Hawk HD5770
Coolermaster iGreen 430W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

zmaster schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:37:
Ik heb vandaag mn MSI Hawk HD5770 mogen ontvangen :). Ik ben tevreden over de prestaties (ik had voorheen een Radeon X1950XT) maar wat me wel stoort is dat een van de twee fans op 100% speed blijft draaien. De tweede fan gaat mooi op idle snelheid draaien na de post maar de andere blijft bezig. Ook als ik met MSI Afterburner de speed lager probeer te zetten blijft hij op 100% draaien. Zet ik 'm sneller dan gaat de tweede fan ook mooi meedraaien.
Ik heb het BIOS van mn moederbord al geupgrade naar de laatste versie maar dit mag ook niet baten.

Heeft iemand hier misschien hetzelfde probleem ervaren? Google en search leveren niet veel op. Wel iemand met hetzelfde probleem maar nog geen oplossing :(.

Gigabyte P965-DS3P v3.3 (geflasht naar bios F7)
Core2Duo E6600 2.4Ghz
MSI Hawk HD5770
Coolermaster iGreen 430W
Ik denk dat er een regelbare weerstand niet helemaal goed werkt.
Probeer eerst andere drivers te installeren (ouder, en natuurlijk nieuwer als je niet al de nieuwste gebruikt). Als dat ook niet werkt zou je hem even in een ander systeem moeten steken en kijken wat hij doet. Als de kaart daar hetzelfde probleem heeft zou ik even met MSI bellen en vragen of ze het herkennen. Als ze het niet weten zou ik een RMA aanvragen.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Ik ga zondag bij 'n maat langs om de videokaart bij hem in het systeem te testen.
Het lijkt me toch sterk dat het een driver probleem is. De fans moeten namelijk al na de POST een stuk langzamer gaan draaien want z'n selftest is dan voorbij. Mocht de kaart bij zondag wel werken..dan weet ik in ieder geval dat mijn mobo+Hawk geen goeie combinatie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zmaster schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:37:
Dit is niet je ergste probleem. ;)

Jouw mobo kan namelijk niet normaal crossfire. Je hebt namelijk een PCIe x16 en PCIe x4 slot voor de videokaart. Het tweede slot is waarschijnlijk zo'n bottneck dat de games beter lopen met één videokaart.
Het tweede PCIe slot heeft gewoon te weinig bandbreedte dus lage FPS en ook zal je last krijgen van microstuttering.

Voeding is trouwens ook maar matig tot slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 14-05-2010 22:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:28:
[...]

Dit is niet je ergste probleem. ;)

Jouw mobo kan namelijk niet normaal crossfire. Je hebt namelijk een PCIe x16 en PCIe x4 slot voor de videokaart. Het tweede slot is waarschijnlijk zo'n bottneck dat de games beter lopen met één videokaart.
Het tweede PCIe slot heeft gewoon te weinig bandbreedte dus lage FPS en ook zal je last krijgen van microstuttering.

Voeding is trouwens ook maar matig tot slecht.
De Hawk versie is een single GPU kaart met twee fans erop, als ik het goed herinner. Crossfire is dus niet van toepassing. Voeding is ook ruim voldoende dus. Ik denk dat je zijn post iets te snel las?

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
falling_down schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:47:
[...]

De Hawk versie is een single GPU kaart met twee fans erop, als ik het goed herinner. Crossfire is dus niet van toepassing. Voeding is ook ruim voldoende dus. Ik denk dat je zijn post iets te snel las?
Je hebt gelijk. De Hawk heeft twee fans, eentje daarvan kan ik niet bedienen en blijft dus op 100% draaien.
Ik draai ook inderdaad geen crossfire ;). De Hawk is het de enige videokaart in mijn systeem en mijn voeding voldoet ook. De Hawk heeft namelijk een TDP van 130W en m'n cpu 65W. Verder hangen er maar 2 HDD's in, dus dat is allemaal niet bijster spannend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToMMTi-Systems SSAA-Tool v1.0

ToMMTi-Systems SSAA-Tool v1.0 has been released, with the following features:

- support for SSAA (defined by a user value from 0.0 to 999999.99999) (dx10-dx11)
- force tripple buffered rendering (dx8-dx11)
- force vsync rendering (dx8-dx11)
- simple SLI/CF FPS Limiter to reduce Microstuttering - the FPS can be defined by a user value (dx8-dx11)
- experimental option for rendering a game (dx8-dx11) via the reference rasterizer or for dx10 only, rendering via the WARP renderer

Please read the ReadMe.txt / LiesMich.txt to understand how to configure the Tool properly!

If it does not work, please disable the Steam Overlay, Fraps, XFire and all other Gaming Overlay Applications!

Download (Readme wel even lezen ;) )

Guru3D Topic erover

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denkisnaa
  • Laatst online: 20-08 14:58
Paprika schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:53:
[...]

quote:

- Naar installatie map gaan, en MSIAfterburner.cfg openen. Daar de optie EnableUnofficialOverclocking aanzetten (0 in 1 veranderen)

Dat zal je moeten doen om het voltage te kunnen verhogen in MSI Afterburner.
Ik heb in Afterburner bij het settings menu TAB: Algemene Instellingen de optie Ontsluit voltage contole aangevinkt.
Nu kan ik ook gewoon de voltage's van mijn 5970 aanpassen.

Kan dit zo of doe ik iets wat gevaarlijk kan zijn?
Voltage staat op 1,162 max (of mag dit nog hoger voor 24/7?)

i7 920@4GHz - 6 Gb 1800Mhz Kingston DDR3- MSI Eclipse SLI - 5970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

denkisnaa schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:25:
[...]

Ik heb in Afterburner bij het settings menu TAB: Algemene Instellingen de optie Ontsluit voltage contole aangevinkt.
Nu kan ik ook gewoon de voltage's van mijn 5970 aanpassen.

Kan dit zo of doe ik iets wat gevaarlijk kan zijn?
Voltage staat op 1,162 max (of mag dit nog hoger voor 24/7?)
Wat was het stock voltage waar de kaart op draaide? Het enige waar ik me zorgen om zou maken is de temperatuur van de VRM's. Het stock voltage hier van een HD5870 is 1.174V 1.162V blijkt, ik denk wel dat je veilig zit. Maar hou de temps goed in de gaten! (Met GPU-z oid, kan je ook de VRM temps monitoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denkisnaa
  • Laatst online: 20-08 14:58
Ok bedankt.
stock staat hij op 1,049 V
de VRM's komen in Gpu-z niet boven de 82 graden uit dus dat zit wel goed :)
Als een 5870 stock 1,162 is durf ik hem ook nog wel 1 of 2 stapjes hoger te zetten.
Maar dat komt pas als het echt nodig is voor games.

i7 920@4GHz - 6 Gb 1800Mhz Kingston DDR3- MSI Eclipse SLI - 5970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
zmaster schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:23:
Ik ga zondag bij 'n maat langs om de videokaart bij hem in het systeem te testen.
Het lijkt me toch sterk dat het een driver probleem is. De fans moeten namelijk al na de POST een stuk langzamer gaan draaien want z'n selftest is dan voorbij. Mocht de kaart bij zondag wel werken..dan weet ik in ieder geval dat mijn mobo+Hawk geen goeie combinatie is
Terugkomend op mijn vorige post..

Ik heb de videokaart in een ander systeem getest. Ook hier blijft een van de twee fans op 100% draaien. Morgen gaat de kaart retour :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik heb de Scythe Musashi op mijn HD5850 gezet. Ik heb nu de koelblokjes gebruikt die erbij zaten en dat werkt goed. Onderop de originele koeler zit echter ook een ijzeren plaat (ik kreeg hem echter niet goed los zonder de originele koeler te slopen). Deze kun je wellicht beter gebruiken voor koeling van de VRM's.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Ik heb twee kaarten op het oog: "ATI Radeon EAH5850 DiCU,1G" en "ATI Radeon EAH5850,1G"

Is DiCU allen een stuk extra koeling en eigenlijk de betere kaart voor de overklokker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de ene een ATi referentie kaart is dan is die hoogstwaarschijnlijk niet zo goed leverbaar als de DirectCU aangezien die al een tijdje EOL is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Peter 1981 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:55:
Ik heb de Scythe Musashi op mijn HD5850 gezet. Ik heb nu de koelblokjes gebruikt die erbij zaten en dat werkt goed. Onderop de originele koeler zit echter ook een ijzeren plaat (ik kreeg hem echter niet goed los zonder de originele koeler te slopen). Deze kun je wellicht beter gebruiken voor koeling van de VRM's.

Just my 2 cents.
Je bedoelt de plaat op de achterkant toevallig? Zonder de originele koeler op top mis je bevestigingspunten van die plaat en die is bij aftermarket coolers dus ook gelijk nutteloos. Besides, de vrm's zitten gewoon aan de bovenkant van het pcb ;) Die plaat gaat daar niks aan doen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Blue-Tiger schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 07:03:
[...]

Je bedoelt de plaat op de achterkant toevallig? Zonder de originele koeler op top mis je bevestigingspunten van die plaat en die is bij aftermarket coolers dus ook gelijk nutteloos. Besides, de vrm's zitten gewoon aan de bovenkant van het pcb ;) Die plaat gaat daar niks aan doen hoor...
Nee, niet de achterkant. De onderkant van de originele koeler heeft deze plaat. De schroefjes gaan daar direct in dus ik denk dat dit ook wel los moet vast te zetten zin. Deze plaat hangt dan (in een gewone kast) ondersteboven. Als ik het goed heb schets jij de situatie waarbij de plaat bovenop de kaart ligt (in dat geval kun je hem er trouwens gewoon opleggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Peter 1981 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:36:
[...]

Nee, niet de achterkant. De onderkant van de originele koeler heeft deze plaat. De schroefjes gaan daar direct in dus ik denk dat dit ook wel los moet vast te zetten zin. Deze plaat hangt dan (in een gewone kast) ondersteboven. Als ik het goed heb schets jij de situatie waarbij de plaat bovenop de kaart ligt (in dat geval kun je hem er trouwens gewoon opleggen).
Het koelblok is 1 geheel dus dat stuk kan je er niet uithalen. Jij zegt dat er schroefjes doorheen zitten, dat klopt. Maar deze schroefjes moeten bevestigd worden aan de backplate welke jij er vanaf laat. Als je dat doet zijn de schroefjes mss te kort en hangt dat gedeelte los van de VRM's ondersteboven in je case. Plaat er los opleggen zou ik overigens ook nooit doen, zeker als je een aftermarket koeler gaat gebruiken wil de plaat nog wel eens een beetje doorbuigen / zakken en dan ben je het praktisch nut van die plaat ook kwijt...

Dus als die VRM koeling meegeleverd met de Musashi onvoldoende presteert zou ik zelf niet moeilijk gaan doen met de stock koeler, maar gewoon een Thermalright pakken (VRM-R3, R4 of R5 [laatstgenoemde is overigens nog nergens te vinden...])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

edward2

Schieten op de beesten

nm

[ Voor 98% gewijzigd door edward2 op 19-05-2010 16:44 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Vraagjes, ik heb nu dan eindelijk een HDMI-kabel weten te kopen(DAMN! Wat duur btw...) maar zit nu even met wat dingen.

Kan ik 2 beeldschermen via DVI-D en een TV via HDMI tegelijk aansturen, of moet ik dan toch via de Display poort gaan werken? Laatste zou wel jammer zijn, vond het wel stoer om 2 schermen en 1 TV zo aan te sturen :$

Verder zit ik even met het geluid.
Ik maak gebruik van een X-Fi Gamer kaart in combinatie met een headset en kwam er gisteren achter dat als ik de TV via HDMI aansluit, alle geluiden via de TV af worden gespeeld. Dit wil ik niet, omdat de bedoeling is dat men film kan kijken op de TV met het betreffende geluid erbij, terwijl ik dan op de andere schermen rustig kan gaan gamen met alle geluiden van de game en eventuele "externe" muziek erbij. Ik wil die geluiden dus gaan scheiden, hoe moet ik dat doen :P ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Darkasantion schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:49:
Vraagjes, ik heb nu dan eindelijk een HDMI-kabel weten te kopen(DAMN! Wat duur btw...) maar zit nu even met wat dingen.
Dan doe je iets niet goed :/ Prima HDMI kabels koop je al voor 15 euro of minder...
Kan ik 2 beeldschermen via DVI-D en een TV via HDMI tegelijk aansturen, of moet ik dan toch via de Display poort gaan werken? Laatste zou wel jammer zijn, vond het wel stoer om 2 schermen en 1 TV zo aan te sturen :$
3 schermen tegelijk gaat niet werken. Je zou dus wel van "kanaal" kunnen switchen en dan apart de 2 monitoren of het beeldscherm aansturen, maar niet tegelijk voor zover ik weet.
Verder zit ik even met het geluid.
Ik maak gebruik van een X-Fi Gamer kaart in combinatie met een headset en kwam er gisteren achter dat als ik de TV via HDMI aansluit, alle geluiden via de TV af worden gespeeld. Dit wil ik niet, omdat de bedoeling is dat men film kan kijken op de TV met het betreffende geluid erbij, terwijl ik dan op de andere schermen rustig kan gaan gamen met alle geluiden van de game en eventuele "externe" muziek erbij. Ik wil die geluiden dus gaan scheiden, hoe moet ik dat doen :P ?
Naar je volume control in taakbalk gaan -> playback devices. Vervolgens je geluidskaart (geen idee hoe die genoemd wordt) als standaard instellen en je geluid speelt af door je geluidskaart en niet over HDMI.

Maar dat zou betekenen dat je 3 schermen tegelijk wilt aansturen zonder gebruik te maken van de DP, en voor zover ik weet is dat gewoon niet mogelijk... Je kaart zou dan 3 verschillende beeldschermen moeten renderen en dat kan hij niet voor zover ik weet. Maar dat weet ik dus niet 100% zeker he ;) Toch maar even antwoord afwachten van de ervaren Tweakers d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkasantion schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:49:
Moet op elk beeldscherm wat anders te zien zijn? Of kun je twee schermen klonen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb dit issue ook in de Dell UltraSharp topic gepost:

Ik heb een nieuwe monitor (Dell U2410) die via Displayport aangesloten kan worden, wat ik dus ook deed. Mijn videokaart is een HD 5770 wat normaal werkt. Heb recent de drivers geupdatet naar 10.4, dus de nieuwste. Mijn OS is Windows 7 Ultimate. Ik heb een 2e monitor (CRT) aangesloten.

Het probleem is dat het via Displayport allemaal niet zo vlekkeloos verloopt. Zodra ik de monitor uit doe (aan/uit knopje indrukken dus), lijkt Windows te denken dat de monitor eruit getrokken is, en alle windows gaat naar de secundaire monitor. Doe ik de Dell monitor weer aan, lijkt het alsof er een nieuwe monitor in zit, en alles wordt naar de primaire monitor geschoven. Dus, alles zit dan kris-kras door elkaar. Nogal irritant als je dat elke keer weer netjes moet maken.

Daarnaast, het scherm gaat plots op zwart voor een paar seconden, en dan weer terug alsof er niets is gebeurd. De timing is geheel random. De secundaire monitor gedraagt zich de hele tijd voorbeeldig. Maar dit nieuwe op Displayport vertoont deze kuren.

Ik heb gegoogled, en er schijnen meerdere mensen deze issues te hebben met Windows 7 en Displayport. Geen enkel link heeft tot zover toe een oplossing weten te bedenken.

Iemand die dit probleem herkent en er een workaround voor heeft? Voor de aan/uit zou ik deze monitor aan kunnen laten (alhoewel ik dat liever niet heb 's nachts). Maar de random blackouts zijn nogal irritant als je midden in een gevecht zit tijdens het spelen. Ik ga dit straks overhevelen naar DVI, maar ik zou toch dit graag willen oplossen aangezien ik een 3e monitor wil aansluiten.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Ik heb sinds een tijdje een sapphire 5750 en ben er erg tevreden mee maar ik stoor me dus aan het geluid van de koeler, dus mijn vraag is: weet iemand een goeie aftermarket cooler voor een 5750? als ik naar compatibility lijstjes kijk staat er bijna nooit een 5750 tussen maar bijv. alleen een 5870 en bijna de hele 4xxx serie, zou hij dan ook op de 5750 moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:32

Pykow

Angelo OTR

WAt is trouwens de beste ATI kaart. Die maar 1 slot in beslag neemt aan de achterkant ;)
Tegenwoordig zijn die kaarten zo tiegelijk groot en ik weet niet eens of het past.

Daarom is mijn vraag, Wat is de beste ATI kaart die wat platter is zeg maar en wat zijn de game resultaten

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:43:
[...]

Moet op elk beeldscherm wat anders te zien zijn? Of kun je twee schermen klonen?
Elk beeldscherm moet anders zijn, dat was juist de grap :P 2 op me PC en ernaast de TV.
Blue-Tiger schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:41:
[...]
Naar je volume control in taakbalk gaan -> playback devices. Vervolgens je geluidskaart (geen idee hoe die genoemd wordt) als standaard instellen en je geluid speelt af door je geluidskaart en niet over HDMI.
Oke, maar hoe zorg ik dan dat een film die via Media Player Classis en via mijn VGA over de HDMI kabel op me TV afgespeeld wordt zijn eigen aparte geluid heeft? Dus eigenlijk per aangestuurd scherm?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Pykow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:45:
WAt is trouwens de beste ATI kaart. Die maar 1 slot in beslag neemt aan de achterkant ;)
Tegenwoordig zijn die kaarten zo tiegelijk groot en ik weet niet eens of het past.

Daarom is mijn vraag, Wat is de beste ATI kaart die wat platter is zeg maar en wat zijn de game resultaten
Nou je hebt singleslot versies van de 4850 maar als je een beetje googled kan je er zelf ook wel meer vinden denk ik ;)

EDIT: heb ook nog een 5750 gevonden die singleslot lijkt te zijn http://azerty.nl/0-970-25...50-formula-di-512md5.html

Dus ik denk dat de beste keus een 5750 of 4850 zal zijn, of een 4870 die zijn er ook in singleslot.

[ Voor 18% gewijzigd door Redblader op 21-05-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Pykow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:45:

pricewatch: Sapphire HD 5670 1GB GDDR5 PCI-E
pricewatch: Powercolor HD5770 1GB GDDR5 PCI-E

[ Voor 11% gewijzigd door defcon84 op 21-05-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollop
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 10:40
Redblader schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:40:
Ik heb sinds een tijdje een sapphire 5750 en ben er erg tevreden mee maar ik stoor me dus aan het geluid van de koeler, dus mijn vraag is: weet iemand een goeie aftermarket cooler voor een 5750? als ik naar compatibility lijstjes kijk staat er bijna nooit een 5750 tussen maar bijv. alleen een 5870 en bijna de hele 4xxx serie, zou hij dan ook op de 5750 moeten passen?
pricewatch: Arctic Cooling Accelero L2 Pro
http://www.arctic-cooling...nfo.php?cPath=2_0&mID=256

"Ultra quiet" (volgens fabrikant..)

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1127725.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ja die had ik ook al gezien maar ik vroeg me af iemand een alternatief wist want veel verder dan die kwam ik niet echt.

Weet iemand of een arctic cooling twin turbo gaat passen op een 5750?

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 21-05-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
eindelijk me 5870 zit er dan in.

even gauw 3dmark vantage gedraait kom op een score van:

gpu: 18001
cpu: 20254

3dmark score p18516

wat halen jullie voor scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:31
jorisw86 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:35:
eindelijk me 5870 zit er dan in.

even gauw 3dmark vantage gedraait kom op een score van:

gpu: 18001
cpu: 20254

3dmark score p18516

wat halen jullie voor scores?
met mijn 5850 en i7 860 haal ik:

gpu: 18929
cpu: 21484

3dmark score: 19509

oced uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb core i7 960 en 5870 alles op stock.

dus het klopt dan wel thnx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hey, het is hier geen "vergelijk de 3DMark score" topic. Dergelijke scores zijn gewoon op internet te vinden, en Futuremark houdt zelf ook een grote database bij met die dingen, dat hoeft hier niet langs.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:21
mijn ervaringen zijn tot dit moment niet zo super:

ik ben gaan upgraden vanaf een 4890 naar 5770 1gb in crossfire van club 3d. ik heb een 700w fortron voeding en een x48 moederbord die beide slots op 2.0 16x laat lopen (ook gecheckt met gpu-z) dus geen bottlenecks. verder een q6600@3.6ghz en windows 7 64 bit.

helaas liep het spul vrijwel direct vast en kwam ik er na dagen testen achter dat de kaarten alleen stabiel willen draaien als de fanspeed van beide op 100% staat! overclocken is dus al helemaal geen optie...

heb hiervoor al van alles geprobeerd: cpu stock, kaarten onder clocken etc. en dat laatste bleek dus te werken. op stock speed werken ze dus alleen stabiel met 100% fan.

het gekke is, dat dit ook geld voor de kaarten als ze apart van elkaar getest worden... dus 1 kaart in mijn systeem is ook niet stabiel te krijgen zonder aanpassen van de fanspeed, ongeacht welke kaart ik er in doe!

idle temp is van elke kaart 45 graden. en ik merk ook dat ze ondanks het feit dat ze bijna dezelfde snelheid halen (single) als mijn 4890, ze toch een '' licht stotterend'' beeld geven bij bijvoorbeeld 40fps. op 40fps doet de 4890 het perfekt soepel in dezelfde games. dit stotteren word ongeveer verdubbeld zodra ze in crossfire staan zodat de snelheidswinst absolut niet merkbaar is, wel duidelijk meetbaar...

verschillende drivers maken ook geen verschil hierin...

iemand hier nog tips? of dezelfde ervaring met de 5770? weet even niet meer wat te doen en denk er sterk aan om de 4890 maar te houden....

alvast bedankt voor reakties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ander systeem proberen? Lijkt me niet dat beide kaarten DOA zijn :/

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ik merk dat in 2D, vooral ik als ik internet explorer gebruik, de clocks van mn HD5870 voortdurend van 2D naar 3D clocks en voltages heen en weer springen. Hierdoor wordt de GPU idle wat warmer en zal vast ook meer verbruiken. Meer mensen hier last van?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nope. Net ff gecheckt, heel veel windows geopend, niks aan het handje.... :)

ps 10.4a drivers

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 24-05-2010 14:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
anathema schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:38:
Ik merk dat in 2D, vooral ik als ik internet explorer gebruik, de clocks van mn HD5870 voortdurend van 2D naar 3D clocks en voltages heen en weer springen. Hierdoor wordt de GPU idle wat warmer en zal vast ook meer verbruiken. Meer mensen hier last van?
Hier ook geen problemen. In het begin wel (waren toendertijd ook veel mensen met de GSOD) sinds AMD een driverupdate ervoor had gemaakt, eigenlijk niet meer,volgens mij (het heen en weer springen van de memspeeds)

Welke drivers heb je nu draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 24-05-2010 13:09 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bullus schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:08:
[...]

Hier ook geen problemen. In het begin wel (waren toendertijd ook veel mensen met de GSOD) sinds AMD een driverupdate ervoor had gemaakt, eigenlijk niet meer,volgens mij (het heen en weer springen van de memspeeds)

Welke drivers heb je nu draaien?
Ik had dat in het begin ook maar dacht dat het opgelost was de laatste maanden, maar nu valt t me weer op. Ik gebruik 10.4a preview drivers (omdat bad company 2 niet goed werkt met 10.4 WHQL).

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

anathema schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:01:
[...]

Ik had dat in het begin ook maar dacht dat het opgelost was de laatste maanden, maar nu valt t me weer op. Ik gebruik 10.4a preview drivers (omdat bad company 2 niet goed werkt met 10.4 WHQL).
Heb je de oude drivers goed verwijderd?
Ik had op een gegeven moment veel drivers geprobeerd maar merkte in het info scherm dat het overschrijven niet altijd helemaal goed ging. Dus wellicht is het een optie om de huidige drivers ff goed te verwijderen en 10.4a opnieuw te installen. (of 10.5 die zou ook wel ns moeten verschijnen... :P)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ik zal het nog wel es herinstalleren voor de zekerheid. Wat me opvalt is dat die clock switching alleen bij internet explorer gebeurt. Met firefox, die ik momenteel niet als default gebruik, gebeurt het vrijwel niet. Vreemd...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Met beide heb ik geen last van (IE/firefox) ik gebruik trouwens de 10.x beta drivers http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=319691
Wat Help!!!! ook zegt, is een reinstall denk wel nodig. Ook de mappen wissen, in c:\ati (volgens mij)

Deze woensdag zal 10.5 wel uitkomen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 14:46
Jejking schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:50:
[...]

Nog een aanvullinkje maar:

Chrome @ Flash WIN 10,1,53,22
Firefox @ Flash WIN 10,0,45,2

Bij Chrome faalde het hele systeem, bij Firefox bleef alles lopen. Met nadruk op 't feit dat t geen Chrome-bash is maar een ATi-bash bij een volle belasting van de videokaart. Zonder load werkt het bij Chrome ook perfect dus er is ergens een foutje geslopen in de drivers. Met 10.3 beta en 10.3 WHQL was er niets aan de hand.
Hier heb dus ook last van :< weken geen problemen met mijn Sapphire 5850 en 10.4 maar ik speelde van het weekend een 720p youtube filmpje in fullscreen met Chrome en constant grijze strepen gordijn en vastlopers, met meldingen dat het ati stuurprogramma niet functioneerde :O

Verder met gamen etc totaal geen problemen, wel soms "schimmel" of beter gezegt: artifacts bij mijn cursor.

Vanmiddag maar eens firefox proberen, iemand hier ook problemen mee?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Heuh, mijn overgeklokte 5770 kleurt af en toe het scherm blauw. Nee, geen BSOD, maar gewoon een blauwe 'filter' over alle kleuren heen zeg maar. Boel crashed niet en vaak schiet de kleur weer terug naar normaal na een paar seconden.

Het is deze week begonnen, afgelopen maanden nergens last van gehad, is dit een bekend fenomeen bij (overgeklokte) 5770's?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Darkasantion schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:50:
[...]

Oke, maar hoe zorg ik dan dat een film die via Media Player Classis en via mijn VGA over de HDMI kabel op me TV afgespeeld wordt zijn eigen aparte geluid heeft? Dus eigenlijk per aangestuurd scherm?
Geen idee of dat mogelijk is, zijn er vast wel hier die dat beter weten ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ik moet na elke reboot de ati driver (controle centre) handmatig opstarten ,omdat anders mijn zelf ingestelde kleurschema niet toe gepast wordt. giganties vervelend ook na een herinstall het zelfde.

Edit;

na het herinstallen van catalyst 10.4
mijn beeldinstellingen worden na elke reboot op default gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door jbkappirossi op 26-05-2010 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Redblader schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:40:
Ja het past bijna allemaal, tegenwoordig allemaal van die 4 hoeks gaten.
zo lang de koeler hoog genoeg is past het.

Ik weet wel haast zeker dat een arctic cooler s1 rev2 met zelf een 12cm fan erop schroeven wel gaat passen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Naluh! schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:40:
Heuh, mijn overgeklokte 5770 kleurt af en toe het scherm blauw. Nee, geen BSOD, maar gewoon een blauwe 'filter' over alle kleuren heen zeg maar. Boel crashed niet en vaak schiet de kleur weer terug naar normaal na een paar seconden.

Het is deze week begonnen, afgelopen maanden nergens last van gehad, is dit een bekend fenomeen bij (overgeklokte) 5770's?
mss stom, maar kijk eens of je DVI stekker goed in je kaart steekt.. ik had het hier ook een maandje terug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

defcon84 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:14:
[...]

mss stom, maar kijk eens of je DVI stekker goed in je kaart steekt.. ik had het hier ook een maandje terug O-)
Heb je daar niet alleen last van bij VGA...? Weet ik niet zeker hoor.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
defcon84 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:14:
[...]

Zit muurvast :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
anathema schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:38:
Ik heb dit pas opgemerkt nadat ik de nieuwste drivers erop had gegooid... hoop dat er snel nieuwe komen want doordat hij met het gebruik van IE telkens eventjes naar load springt is de idle temp 40-45 graden ipv 35 zoals het eerst was. Stroomverbruik maal ik niet om anders moet je geen game pc kopen, hobbys kosten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar kosten ze ook stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Denk dat wel de main issue hier is. Ik vind dat hier veel word gekeken naar verbruik van videokaarten etc. Ik vind het ook fijn als hij niet altijd de volle 300 watt trekt maar of ik het daar nou echt vanaf zou laten hangen... nee. Vind geluidsproductie en warmteontwikkeling belangrijker hoewel het laatste in nauw verband staat met verbruik. Ik vind het gewoon irritant dat als ik op tweakers.net zit de fan van 20% naar 25% springt en weer terug naar 20%. Veel mensen horen dit volgens mij nieteens maarja ieder zijn ding he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Het 'blauwe filter' probleem is toch een kabel/aansluiting issue. Kwam er net achter dat als ik tegen de kabel aantik met mijn voeten het beeld naar blauw verschiet. Kabel los van monitor en pc gehaald en weer opnieuw bevestigd en tot nu toe is het weer in orde. Het zou natuurlijk ook een kabelbreuk kunnen zijn, het is een vga-kabel die ik misschien al wel meer dan 10 jaar gebruik :')

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Dat van IE is een fout van Microsoft. Office 2007 doet dat ook. Als je een programma uit Office 2007 start springt hij ineens in 3D modus, maar dan permanent, en niet maar heel even zoals bij IE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:01
Hebben jullie het ook bij 10.5 dat de IDLE clocks hoger zijn dan de standaard 157/300? Het gebeurd alleen als je met overdriver overclocked. Dus ik had op me 5850 930/1230 en als ik dat instel zijn de idle clocks 400/1230. Dit zorgt voor een hoger gebruik dan nodig is en warmte, want met157/300 moet ie het prima redden in 2d. Dadelijk maar een gampje starten en met gpu-z loggen.

Desnoods zet ik wel 10.4 er weer op als dit een 10.5 probleempje is, ook al heb je minimaal performance boost gekregen van 10.5 afaik.

*Edit* Zelfs een profiel aangemaakt om daarna de clock aan te passen en helaas blijft op 400/1230 -..- Ok ik ben niet de enige op de Guru3d forum heeft iedereen het ook.

[ Voor 13% gewijzigd door An1mA op 26-05-2010 23:50 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ik wil gaan voor aan ATI kaart.
Ik heb op dit moment de volgende specs in mijn PC zitten
  • AMD Phenom II X4 965 Black Edition
  • Gigabyte GA-790XTA-UD4 (Link Interface ATi Crossfire)
  • be quiet! L7 430W
  • Kingston HyperX KHX1066C5S3K2/4G
  • Creative Sound Blaster X-Fi Titanium
Ik game wel, maar niet super veel. Wat raden jullie aan?
CF gaan draaien? 1 High end kaart aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

An1mA schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:14:
Hebben jullie het ook bij 10.5 dat de IDLE clocks hoger zijn dan de standaard 157/300? Het gebeurd alleen als je met overdriver overclocked. Dus ik had op me 5850 930/1230 en als ik dat instel zijn de idle clocks 400/1230. Dit zorgt voor een hoger gebruik dan nodig is en warmte, want met157/300 moet ie het prima redden in 2d. Dadelijk maar een gampje starten en met gpu-z loggen.

Desnoods zet ik wel 10.4 er weer op als dit een 10.5 probleempje is, ook al heb je minimaal performance boost gekregen van 10.5 afaik.

*Edit* Zelfs een profiel aangemaakt om daarna de clock aan te passen en helaas blijft op 400/1230 -..- Ok ik ben niet de enige op de Guru3d forum heeft iedereen het ook.
Dit heb ook al eerder ervaren met vorige drivers, idle temps schelen dan 10gr, met de wat hogere buitentemps wrs al wat meer nu.

Nu word het door veel gebruikers bevestigd valt me op, hoop roepen dat het een fix voor de GSOD is, maar zie daar nergens een bron van, alleen maar geblaat.
Stomme is dat ik gisteren ergens gelezen heb dat het te fixen valt door wat profile bestanden ofzo te deleten, wat me aannemelijker lijkt.. kan het alleen niet meer vinden :F
Vecodo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:30:
Ik wil gaan voor aan ATI kaart.
Ik heb op dit moment de volgende specs in mijn PC zitten
  • AMD Phenom II X4 965 Black Edition
  • Gigabyte GA-790XTA-UD4 (Link Interface ATi Crossfire)
  • be quiet! L7 430W
  • Kingston HyperX KHX1066C5S3K2/4G
  • Creative Sound Blaster X-Fi Titanium
Ik game wel, maar niet super veel. Wat raden jullie aan?
CF gaan draaien? 1 High end kaart aanschaffen?
wrs volstaat een 5770, bij CF zal ook je voeding vervangen moeten worden, en afhankelijk van de resolutie die je draait zal CF interessant zijn, anders brengt het amper gain en speel je weinig al helemaal...

[ Voor 22% gewijzigd door SAiN ONeZ op 27-05-2010 14:07 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sain onez schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:01:
wrs volstaat een 5770, bij CF zal ook je voeding vervangen moeten worden
In principe moet een verloopje van molex naar PCIe genoeg zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Is 420W dan voldoende, voor 5770 in CF?

Trouwens, bij de 10.5 release notes zie ik dit keer geen performance verbeteringen die gemaakt zouden zijn met verschillende games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt tight hoor. Ik denk dat 5770 in CF max zo'n 200 watt trekken. CPU nog eens ~100 watt en overige nog afschatten op 50 watt. Dat is 350 watt totaal. Als je een A-merk voeding hebt moet het wel kunnen. Ik zou het afraden als je een overclocked i7 of overclocked Phenom II hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
sain onez schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:01:
[...]

Dit heb ook al eerder ervaren met vorige drivers, idle temps schelen dan 10gr, met de wat hogere buitentemps wrs al wat meer nu.

Nu word het door veel gebruikers bevestigd valt me op, hoop roepen dat het een fix voor de GSOD is, maar zie daar nergens een bron van, alleen maar geblaat.
Stomme is dat ik gisteren ergens gelezen heb dat het te fixen valt door wat profile bestanden ofzo te deleten, wat me aannemelijker lijkt.. kan het alleen niet meer vinden :F

[...]
Ik heb de 10.x (Driver Packaging Version 8.74-100406a-098262E-ATI ) draaien en kan nu gewoon overklokken met 2 schermen zonder flikkering op mijn 2e scherm.
kaarten lopen dan beide op 400/1200 ipv 157/300 en 400/1200.
Zal hetzelfde zijn als ik 10.5 WHQL installeer.(geen flikkering)

Geblaat van onderstaande, ben ik wel mee eens dat het daarvoor is.(GSOD,2 monitoren...)
All they changed is when the card is Overclocked, CCC uses the alternative PowerPlay settings which is built into every card in the BIOS.

You can see what PP your card uses with Radeon Bios Editor.
Instead of using PowerPlay Structure State1, they switched to PowerPlay Structure State3. It a fix for Grey Screen issues/Flickering 2nd Monitor/Enabled 120Hz Monitors and many more issues especially with the HD5 series. Too many 5series cards couldn't handle the Ultra Low Idle and would cause stuttering during memory Mhz changing.

And with Overdrive off it reverts back to PP structure state1 like before.
http://forums.guru3d.com/...p?p=3587898&postcount=298

[ Voor 26% gewijzigd door Bullus op 28-05-2010 02:12 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hm heb een probleem dat ik wel vaker ervaar. Catalyst Control Centre crasht af en toe met de melding "Host application werkt niet meer", en de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
  Application Name: CCC.exe
  Application Version:  2.0.0.0
  Application Timestamp:    49ef8e09
  Fault Module Name:    mscorwks.dll
  Fault Module Version: 2.0.50727.4927
  Fault Module Timestamp:   4a27466f
  Exception Code:   c0000005
  Exception Offset: 000000000053ee74
  Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
  Landinstelling-id:    1043

Zoals ik al zei gebeurt het vaker. Iemand een idee of dit aan de drivers ligt of aan VC? (zoiets had ik ergens gelezen) Ben een beetje huiverig om 10.5 te gaan proberen vanwege de bugs.. dus dan maar even zonder CCC -O- Afijn, ik kan hem wel weer handmatig opstarten maar goed. Hier hetzelfde probleem maar dan van een hele tijd terug: http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33937716

edit:
en een minuut later crasht ook DWM.exe ("Beheer van bureaubladvensters werkt niet meer") zoals ik ook vaker ervaar, net als CCC.

[ Voor 16% gewijzigd door Murk op 28-05-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
Ik heb zojuist 3dmark vantage over mijn systeem gehaald en ik kreeg het volgende resultaat:
http://service.futuremark...tId=2221706&resultType=19

Samen gevat:
3DMark vantage Score P9436 3DMarks
Systeem:
gigabyte 770TA-UD3
Phenom 955 X4 @stock
4 gb ddr3 1333
hd5770 OC edition club3d @stock
voeding be quit! pure power 430W

Iemand enig idee of dit normaal is? Ik heb namelijk ook een aantal problemen met games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
directjohan schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:14:
Ik heb zojuist 3dmark vantage over mijn systeem gehaald en ik kreeg het volgende resultaat:

Samen gevat:
Systeem:
gigabyte 770TA-UD3
Phenom 955 X4 @stock
4 gb ddr3 1333

Iemand enig idee of dit normaal is? Ik heb namelijk ook een aantal problemen met games.
vergelijk je score eens met andere systemen op de futuremark site..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12:20
Heb dit topic al doorgezocht, maar heb niets concreets kunnen vinden (misschien vorige delen maar dat is zoveel werk :P).

Ik heb sinds +/- een halfjaartje nu een MSI Radeon 5850. Bevalt goed, ik loop alleen met sommige spellen tegen problemen aan waar ik op geen 1 andere computer last van heb:
- Call of Duty 4 multiplayer werkt niet. Ik start iw3mp op, krijg een zwart scherm te zien, en een melding dat hij niet meer reageert. Dit is met de (originele ofc) Game of the Year edition.
- World of Warcraft geeft om de 4 uur spelen een wow error. Dit valt weer te repareren door WoWrepair te draaien, maar het is vrij irritant.
Ik draai 10.5, en heb dezelfde problemen ook met de vorige versie's.
Andere specs:
MSI P55 GD65
Intel i5 750
4GB Kingston ValueRam
Windows 7 64 bit.
(nb ook een Windows reinstall werkte niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Is je pc wel stabiel? Even 20 runs doen met LinX/ Intelburntest met max mem.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
De HD5770 heeft een voeding nodig van minimaal 450 watt!!! Waarschijnlijk zit daar het probleem. 430 watt is erg minimaal :)
directjohan schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:14:

Samen gevat:
Systeem:
gigabyte 770TA-UD3
Phenom 955 X4 @stock
4 gb ddr3 1333

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12:20
Bullus schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:42:
Is je pc wel stabiel? Even 20 runs doen met LinX/ Intelburntest met max mem.
Ja. Hij heeft ook al verschillende memtests gehad, en ik heb geen last bij 3dmark, of prime95 oid. Het zijn ook echt alleen deze 2 spellen waarmee hij moeite heeft. MW2 draait bijvoorbeeld zonder problemen.
Edit@hieronder.
Ja, ook al. Helaas ook zonder resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Knul op 29-05-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Windows al een keer opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roger_Rabbit schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:49:
De HD5770 heeft een voeding nodig van minimaal 450 watt!!!
Waarom denk je dat? :?
Een HD5770 kan prima draaien op een 300/350 Watt voeding hoor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb hier nu zo'n 2 weekjes de Sapphire 5850 Toxic in gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/Sapphire_HD_5850_Toxic_2GB_03.jpg

Top kaartje, doet echt amper onder voor m'n voorganger, de XFX 5870.

Koeler is echt stil, stiller dan de stock koeler op m'n oude 5870. Temps zijn ook lager.

Qua overklokbaarheid, de kaart is zelf al redelijk overklokt door Sapphire.

5850 default: 725mhz - 4000mhz
5850 Toxic: 765mhz - 4500mhz
5870 default: 850mhz - 4800mhz

Bij mij draait ie prima op 900 - 5000mhz.

Enige nadeel dat ik vind bij deze kaart, het is nieuwere versie van de 5850, zeg maar een nakomeling en het is niet mogelijk om het voltage op te voeren via MSI afterburner bijvoorbeeld, dit kon ik wel doen bij m'n XFX 5870. Maar ik vind de overklok met stock voltage op deze 5850 al best aardig :) Ga nu de komende tijd rustig wat MHZen opvoeren en kijken of ik hem richting 5870 clocks kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ook niet op deze manier
http://forums.guru3d.com/...php?p=3539513&postcount=5

Je moet wel de beta gaan installeren
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=322549

Hier mijn tread met een msi lightning....
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=317408

[ Voor 21% gewijzigd door Bullus op 30-05-2010 00:57 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Waarom heb je nu een 5850 ipv een 5870 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Weet niet of je op mij reageert nu? Maar ik heb die config al aangepast maar dat had geen effect... Heb ff gegoogled op die toxic en niemand kan er mee voltage tweaken voor zover ik heb gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peakaboo schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:12:
niemand kan er mee voltage tweaken voor zover ik heb gelezen...
Zou ook heel raar zijn als het wel zou kunnen. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
An1mA schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:11:
Waarom heb je nu een 5850 ipv een 5870 als ik vragen mag?
Wilde eens wat anders proberen, vond die toxic wel een mooie kaart en ik kan daar relatief goedkoop aan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
peakaboo schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:12:
[...]

Weet niet of je op mij reageert nu? Maar ik heb die config al aangepast maar dat had geen effect... Heb ff gegoogled op die toxic en niemand kan er mee voltage tweaken voor zover ik heb gelezen...
hmm jammer, maar had je ook ctrl+alt+v gedaan?

1. Edit MSIAfterburner.cfg
2. Change AllowCaptureVoltageDefaults from 0 to 1
3. Run Kombustor in windowed mode
4. Press <Ctrl> + <Alt> + <Shift> + <V> to capture voltage
5. Done!

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste