Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Paprika schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:53:
[...]

Dat zal je moeten doen om het voltage te kunnen verhogen.
En met welk programma openen jullie dit? ;) Ik heb nml. geen programma om dat bestandje mee te openen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:50
notepad... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:49
Kladblok/notepad inderdaad :)

Een .cfg bestand is net als een .ini bestand niets meer dan een simpel tekst bestand met een bepaalde indeling. Zo zul je zien dat er secties zijn (tussen de brackets: []). Het programma leest dat bestand en deelt aan de hand van die secties de opties in :)

Edit:
Screenshot voor je: Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/4651/msiab.th.jpg

Zit weer even op 10.3a om wat benches te testen :p
Zet ook voordat je met MSI AB aan de gang gaat even Overdrive aan in het ATI control panel (Graphics > Overdrive) - gewoon op het slotje klikken zodat hij enabled wordt, en vervolgens niets aan de opties doen!

[ Voor 43% gewijzigd door Werelds op 01-05-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Iemand wel eens gehad dat bij opstarten van de computer het beeld verschoven was? En aangezien ik DVI gebruik moet de monitor dan eerst uit en weer aan om het weer normaal te maken.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 08:55
Hmm... gisteren pc 3x gecrashed (volgens mij ati to blame)... hoofdscherm (5870) grijze strepen (spelmenu is normaliter grijs), scherm op mn 9800GT gewoon "normaal"(heb daar speedfan op staan, die deed nog een paar metingen en bleef vervolgens stil)...

zucht...

Leuk alsie evt onder garantie gaat vallen... maar heb er een waterblok op zitten ... hebben we dat gezeik weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Had in notepad inderdaad de 0 naar 1 veranderd (na installatie en in tray afgeslote) en slotje geopend op ati ccc maar kon de voltages nog niet veranderen.

laatste update:
Woensdag 28 april.
Oude kaart en drivers gedeinstalleerd, daarna 5870 ingebouwd en nieuwste drivers 10.4
van internet gedownload. 1 uur battlefield bad company 2 gedaan waarna er een vertical lines crash van
pc gebeurde. Pc herstart en nogmaals bfbc2 opgestart en na minuut 3d beeld (menu niet meegeteld van de game) weer een vertical lines crash. Herstart en Alien vs Predator opgestart. Ruwweg 1 min 3d beeld en weer
vertical lines crash.

Donderdag 29 april.
In safe mode kaart gedeinstalleerd, drivers van meegeleverde cd geinstalleerd. Na half uur vertical lines
crash. Andere harddisk in pc gehangen. Nieuwe win7 64bit install hierop en 10.4 drivers. Ongeveer uur bfbc2
gespeeld en weer vertical lines crash. Herstart pc en nu weer vertical lines crash na ongeveer minuut bfbc2.
Dit bleef zich voordoen op high, medium en uiteindelijk low settings. Elke keer 1-2 min 3d beeld voordat er
een vertical lines crash voordeed.

Vrijdag 30 april.
Na ongeveer uur bfbc2 gespeeld te hebben weer vertical lines crash.
Met MSI afterburner programma een 3d profiel ingesteld die standaard op 850/1200 mhz loopt. 3uur bfbc2 kunnen spelen voordat hij uiteindelijk een vertical lines crash kreeg.

Zaterdag 1 mei.
1 Uur gespeeld voor vertical lines crash. Hierna herstart pc waarna het beeld verdwijnt na het bios scherm.
Op het bios scherm zelf verspringen de onderste gedeeltes van de letters een pixel of 2 naar links. Nog
nooit voorgekomen. Herstart van pc. Geen bios scherm meer.
Oude videokaart terug erin. Biosscherm en windows veilige modus waarna ik hem er weer uit heb gehaald.
5870 er nogmaals in. Alleen bios scherm, verspringend onderste gedeelte van de letters waarna het beeld
weer zwart wordt. Herstart. Alleen zwart beeld, monitor krijgt geen signaal.
Oude kaart weer ingebouwd en wordt nu gebruikt.

edit:
wordt dus een rma bij pixmania

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

@4th
Ik lees in je post alleen dat je de allernieuwste drivers hebt gebruikt. Heb je ook oudere (ook van 2009) geprobeerd? Heb je misschien al wel gedaan en hierboven gepost maar goed. Balen man.
Ik denk dat mijn 5870 vroeg of laat ook wel die richting op zal gaan, heb tegenwoordig af en toe een raar vervormd roze beeld bij het opstarten waarna mijn pc vanzelf reboot en de fan een seconde of 10 op 100% draait. Vreemde boel (is een nieuwe ontwikkeling die waarschijnlijk los staat van verandering van drivers dus betekent niet veel goeds). Sowieso doet mijn 5870 vaak rare dingen bij het booten, zoals het beeld een centimeter of 20 naar rechts verschuiven.

En succes met je rma bij pixmania, naar verluid kan dat wel een tijdje duren.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
mmm, lijkt wel op de bekende g80 kwaal, slechte solderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hms en de nvidia kaart in mijn laptop ook al.. Wordt een middagje bakken dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Sinds gisteren heb ik ook een Sapphire HD5770 op de kop getikt, Deze. Mijn HD4850 (512 MB Palit) knalde er steeds vaker uit met een grafische crash en bijbehorend Windows7 blauw scherm.. Meteen Cat. 10.4 geïnstalleerd van het net en gaan met die banaan! Eerste indrukken:
  • Ik kan nu Crysis Warhead eindelijk met alles op very high spelen _/-\o_
  • Battlefield BC2, gaat nu met HBAO & AA aan een stuk vlotter
  • De kwaliteit van filteren is merkbaar beter dan eerst
Op het moment speel ik eigenlijk vooral een wat ouder spel: Rainbow Six Vegas vanwege de leuke gameplay (imho beter dan BFBC2 of MW2, waarvan ik die laatste mijn persoonlijke miskoop van het jaar vind..). Ik heb geen problemen met crashes of wat dan ook gezien en hoop dat dat zo blijft natuurlijk. Heb ook even 3Dmarkt06 geprobeerd, maar die is erg CPU gelimiteerd met ~12K punten (niet echt representatief als je een Athlon II x4 620 hebt dus 8)7 ).

Ik was eigenlijk opzoek naar een kaart met de 58xx serie vierkante koeler, omdat ik die wel mooi vond. Maar aangezien die niet te vinden was heb ik deze met 2 heatpipes wat je een 'V3' koeler zou kunnen noemen, niet vierkant, niet eivormig maar toch wel mooi. Hij loopt idle op 33 graden en onder load (battlefield) klimt hij wel richting 55 van wat ik zo snel heb gezien (kamer is ~20 graden). 8)
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:eYoPQt1y4m5I1M:http://www.inserzionavy.com/images/SAPPHIRE%20Radeon%20HD5770%20VGA%201024MB.jpg

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacket13
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 08:57
Ik heb DO 22 april ook een 5770 gekocht maar dan de sapphire vapor-x 1gb editie die heeft mijn oude ATI 1950pro vervangen dus er ging weer een hele wereld van verschil open voor mij, begonnen met de drivers die op de cd staan daarna overgestapt naar de 10.4a vanwege BFBC2 loading time bug voor de rest draaid battlefield helemaal soepel dx9 hoogste settings.

probleem echter is dat ik niet manual de snelheid van me fan kan aanpassen, hoop dat het weg is als ze officieel de 10.4 releasen.

hij draaid soepel word niet warmer dan 48graden en idle of 37graden en dat voor een computer die in een kast leeft. heb nog niet de volle potentie van de videokaart gezien omdat ik een oude athlon 64 x2 4600+ heb met 2gb ddr2 800mhz word nog even wachten voor dat ik de rest kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
De powercolor draaid op 1Gz en die van Sapphire 4Gz.. is dan ook echt 4x zo snel?
http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/250835;253143

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
Blueberry33 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:04:
De powercolor draaid op 1Gz en die van Sapphire 4Gz.. is dan ook echt 4x zo snel?
http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/250835;253143
Ga je dit in elk ATI 5xxx topic vragen? :F
DDR5 is quadpumped dus 4x die 1,05Ghz oftwel 4,2Ghz
Dit betekent dus dat die powercolor sneller is, alleen staat dit een beetje ongelukkig in de pricewatch :/

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
vandaag een msi 5870 lightning besteld.

iemand al ervaringen met deze kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

jorisw86 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:18:
vandaag een msi 5870 lightning besteld.

iemand al ervaringen met deze kaartjes?
Ga je dat nou vragen nádat je hem hebt besteld? :) It's usually the other way around...

Anyway, het zijn leuke kaartjes geloof ik. Er waren was problemen met de eerste reeks waarvan de koeler slecht gemount was maar dat is verholpen. Hij zal wat koeler zijn dan reference kaarten maar ik zou er mijn HD5870 @ Prolimatech MK-13 niet voor in willen ruilen :D

Wil wel het voltage kunnen opvoeren maar dat ontbreekt dan weer net wel aan de Sapphire kaart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
was wezen kijken voor de gigabyte oc edtie 950 core of de msi lightning 900 core.

en dat voor ruim 75 verschil toch de lightning genomen want die gaat wel naar 1000mhz core dmv die tools en volt verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willie Billie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:11:
DDR5 is quadpumped dus 4x die 1,05Ghz oftwel 4,2Ghz
DDR5 is nog niet te koop en als je GDDR5 bedoelt dat is niet quadpumped.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
Zijn er hier al veel mensen met eyefinity ervaringen? zoja, brandt los :D
Misschien een idee voor diegene om een eyefinity ervaring topic te maken? =)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 17:01

amaterasu

In memory of Cj

Ik wou eerst voor een Nvid gtx 470/480 gaan (ben stiekum nvidia fanboy nog nooit ati gebruikt (a)). maar heb nu toch 2 club 3d's HD5850 besteld voor in crossfire :D kan niet wachten tot hij binnen is en zal ook mijn ervaringen als nvid fanboy hier eens rondgooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
amaterasu schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:05:
Ik wou eerst voor een Nvid gtx 470/480 gaan (ben stiekum nvidia fanboy nog nooit ati gebruikt (a)). maar heb nu toch 2 club 3d's HD5850 besteld voor in crossfire :D kan niet wachten tot hij binnen is en zal ook mijn ervaringen als nvid fanboy hier eens rondgooien :D
jij gaat nooit meer terug ;) prestaties ver boven de GTX480 met hetzelfde (misschien zelfs minder) stroomverbruik. en gewoon 2 jaar garantie.. klinkt als een winnaar ;)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Doe clean instal van Win 7 64x met 10.4 WHQL drivers alvorens beginnen te spuien dat je problemen heb, zijn vaak genoeg nVidia fan boi's die denken dat het allemaal maar zomaar werkt :F

(Meestal hebben ze dan dus een nVidia setup gehad en geen clean instal van Windows.)
Willie Billie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:57:
Er is niet eens genoeg animo voor een nVidia GTX470/480 ervaringen topic dus lijkt me sterk als er dan wel genoeg animo is voor een Eyefinity ervaringen topic. Alhoewel ik helemaal niks uitsluit maar het is zo schraal als een topic voor geen meter loopt omdat er zelden wat gezegd wordt en als er dan al wat gezegd word dat het dan heel erg offtopic is, zoals ook mijn bericht nu weer O-)

[ Voor 74% gewijzigd door madmaxnl op 04-05-2010 16:50 . Reden: Quote toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 17:34
Willie Billie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:57:
Even snel door mijn eigen post geschiedenis gezocht:
Paprika in "Eyefinity met verschillende monitor groo..."
Paprika in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Paprika in "nVidia GTX470/GTX480 Levertijden Topique"
Paprika in "ATI HD58xx en HD5970 Levertijden topic"
Paprika in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
Paprika in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

De bovenste link zal dan ook de beste samenvatting zijn:
Paprika schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:29:
Werkt het bij alle spellen? 95% zeker wel. Echter hebben vooral oudere spellen geen support ingebouwd voor zo'n resoluties. Gelukkig zijn er wel 3rd party mods die dit fixen voor best veel games. Je kunt er in principe vanuit gaan dat 90% van de betere oude spellen en zowat alle recente spellen het ondersteunen.

En tja ervaringen.... kort samengevat:
-Awesome
-WTF HOW DID YOU SEE ME YOU CHEATER!!!
-Mensen zijn jaloers als je ergens een screenshot post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:17
Als je deze hebt, kun je een spel als Metro2033, stalker of Crysis es maximaal met 8XAA ofzo instellen, zodat je vaak rond de 35-40 fps, zit en dan es vertellen of dit zo vloeiend speelt als je mag verwachten met een single kaart? Ik hoorde Astennu een tijdje terug al eens over micro-stuttering bij crossfire met HD5850's en ben benieuwd of meer dit ervaren. De weinige reviews die dit behandelen suggereren dit wel.

Als je daar last van hebt zal 40 fps eerder aanvoelen als 20-25 en dus alles behalve vloeiend. In dat geval is crossfire voor mij nog steeds geen optie. Ik hoop het tegendeel want wil het het op zich wel weer es proberen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
anathema schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:54:
[...]

Als je deze hebt, kun je een spel als Metro2033, stalker of Crysis es maximaal met 8XAA ofzo instellen, zodat je vaak rond de 35-40 fps, zit en dan es vertellen of dit zo vloeiend speelt als je mag verwachten met een single kaart? Ik hoorde Astennu een tijdje terug al eens over micro-stuttering bij crossfire met HD5850's en ben benieuwd of meer dit ervaren. De weinige reviews die dit behandelen suggereren dit wel.

Als je daar last van hebt zal 40 fps eerder aanvoelen als 20-25 en dus alles behalve vloeiend. In dat geval is crossfire voor mij nog steeds geen optie. Ik hoop het tegendeel want wil het het op zich wel weer es proberen.
ik draai nu al een hele tijd crossfire, laatste half jaar met 5870's, maar ik heb echt geen enkel spel waar ik last heb van microstuttering. misschien nemen mijn ogen/hersenen het niet waar. maar heb er geen last van, zelfs niet met metro2033.

moet wel zeggen dat ik altijd zorg boven de 60 fps average te zitten, als ik hiervoor 8x AA moet terugschroeven naar 4x AA boeit me dit niet, op 1920x1200 is dit verschil voor mijn gevoel haast niet zichtbaar

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
nedernakker schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:21:
[...]

moet wel zeggen dat ik altijd zorg boven de 60 fps average te zitten, als ik hiervoor 8x AA moet terugschroeven naar 4x AA boeit me dit niet, op 1920x1200 is dit verschil voor mijn gevoel haast niet zichtbaar
OK, dat maakt wel het verschil. Ik heb het liefst ook hoge fps, maar Metro2033 wil ik bijvoorbeeld op 1920X1200 very high spelen (met DX 11 en MSAA zelfs uit, 4XAA versus 8XAA boeit me zeker ook niet) en dan zijn er dus behoorlijke stukken in levels die met 30-40 fps draaien met 1 HD5870, maar dat is wel vloeiend genoeg vind ik. Met 2 X HD5870 zou ik dus DX11, MSAA etc. vol open gooien zodat ik weer op 30-40 fps zit. Ik verwacht dan dat dit net zo vloeiend is als een enkele HD5870 maar vrees van niet...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:00

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

madmaxnl schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:47:
[...]

Doe clean instal van Win 7 64x met 10.4 WHQL drivers alvorens beginnen te spuien dat je problemen heb, zijn vaak genoeg nVidia fan boi's die denken dat het allemaal maar zomaar werkt :F

(Meestal hebben ze dan dus een nVidia setup gehad en geen clean instal van Windows.)
Dat valt wel mee. Gewoon alle videodrivers uninstallen en dan pas ATI drivers installeren na een frisse reboot. Zo ben ik ook probleemloos van een 7600GT naar een HD5770 gegaan. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
anathema schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:29:
[...]

OK, dat maakt wel het verschil. Ik heb het liefst ook hoge fps, maar Metro2033 wil ik bijvoorbeeld op 1920X1200 very high spelen (met DX 11 en MSAA zelfs uit, 4XAA versus 8XAA boeit me zeker ook niet) en dan zijn er dus behoorlijke stukken in levels die met 30-40 fps draaien met 1 HD5870, maar dat is wel vloeiend genoeg vind ik. Met 2 X HD5870 zou ik dus DX11, MSAA etc. vol open gooien zodat ik weer op 30-40 fps zit. Ik verwacht dan dat dit net zo vloeiend is als een enkele HD5870 maar vrees van niet...
maar dat ligt meer aan de schaling van CFX dan aan wat anders, de ene game engine draait er beter mee dan de andere. in spellen als MW2 en BFBC2 merk je het verschil veel beter

ik zou je graag wat exacte cijfers willen geven, maar mijn REX II ligt bij asus.. kutding is kapot.. dus momenteel draai ik 5870 CFX met een Q8400 op 3,5 GHz erachter (hoe bedoel je bottleneck :P )

uit mijn hoofd schommelt het bij mij zo rond de 75 a 80 fps gemiddeld, durf ik alleen niet zeker te zeggen welke settings.

wat ik wel kan zeggen dat in zulke grafisch zware games een 2e 5870 zeker wat toevoegt als je veel AA wilt gebruiken en alle detailniveaus e.d. voluit wilt knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionssaul
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 17:10
Trinsec schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:34:
[...]

Dat valt wel mee. Gewoon alle videodrivers uninstallen en dan pas ATI drivers installeren na een frisse reboot. Zo ben ik ook probleemloos van een 7600GT naar een HD5770 gegaan. :P
Maar als je zelf net een nieuwe pc in elkaar zet, en windows erop zet en dan de ATI drives instaleert moet het toch ook geen probleem zijn toch?

[ Voor 0% gewijzigd door Lionssaul op 04-05-2010 17:57 . Reden: Spellingcheck ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Toen ik me 5850's binnen had heb ik de frametimes gemeten en ik kwam toch echt op een andere conclusie;

Verwijderd in "Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic"
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:00:
Eerste resultaten van mijn blik op de frametimes van 5850 in Crossfire: (5850's op stock, cpu op 3.4Ghz)
UT3 maxed out met 16xAA geeft het volgende beeld:

http://img94.imageshack.us/img94/7650/ut3frametimestest1.jpg

Ziet er erg netjes uit en dat zie je ook in de game, het is vloeiend. (voor zover 60fps dat kan zijn)
De pieken die je ziet zijn frames die dus (veel) te laat op het beeld komen (per piek 1 frame).
De rest van de grafiek ziet er net zo uit als het stuk van frame #2388 tot frame #4093.
Heb je een link van een review over frametimes/microstuttering met crossfire 58xx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:00

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Lionssaul schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:55:
[...]

Maar als je zelf net een nieuwe pc in elkaar zet, en windows erop zet en dan de ATI drives instaleert moet het toch ook geen probleem zijn toch?
Tuurlijk moet zoiets ook werken. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

ff korte vraag: Wat is het verschil tussen deze:
pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE
en deze:
pricewatch: Club3D HD5770 (CGAX-57724I)

Waar komt het verschil club3d en sapphire vapor x vandaan?
Modbreak:Dit is een ervaringen-topic, waar mensen *met* ervaringen die uitdelen. Niet een korte basic vraagjes topic :o

Als je vraag te "kort" is voor een eigen topic is het zeker niet goed om andermans topic er offtopic mee te vervuilen...

Sowieso: dat je vraag te kort is komt vooral omdat je niet de moeite doet om te melden waar en wat je zelf allemaal gezocht hebt, links te geven naar wat je al gevonden hebt en vervolgens aan te geven wat daar dan exact niet aan duidelijk is. Nog niet gedaan? Begin daar dan mee...

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 05-05-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 08:55
merk?

wsl gebruikt geheugen, clocks, koelers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, dat is het ongeveer.

Oakkii, dit had je MAKKELIJK zelf terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:27:
[...]

Heb je een link van een review over frametimes/microstuttering met crossfire 58xx?
Hier staat er iets over bijvoorbeeld:
http://www.pcgameshardwar...lti-GPU-Shootout/Reviews/

En nog wel aardig meer ervaringen op fora die met google vrij makkelijk te vinden zijn. Nu is het niet bij elke game een issue en is het dus vooral merkbaar bij wat lagere framerate en zou 60 fps geen probleem moeten zijn... dus als je eis 60 fps minimaal is heb je geen probleem, maar ik vind dat zo'n dure setup ook bij minder ideale omstandigheden (lagere framerates dus) optimaal zou moeten werken kwa vloeiendheid.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
anathema schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:23:
[...]

En nog wel aardig meer ervaringen op fora die met google vrij makkelijk te vinden zijn. Nu is het niet bij elke game een issue en is het dus vooral merkbaar bij wat lagere framerate en zou 60 fps geen probleem moeten zijn... dus als je eis 60 fps minimaal is heb je geen probleem, maar ik vind dat zo'n dure setup ook bij minder ideale omstandigheden (lagere framerates dus) optimaal zou moeten werken kwa vloeiendheid.
met een 5870 CFX setup met een i7 @ 4 GHz + hoef je je niet druk te maken dat je onder de 60 fps komt, (ik weet niet op wat voor scherm je speelt qua resolutie) maar op mijn 24 inch iig niet, en er kan volgens mij qua resoltuie best een schepje bovenop aangezien je bij zo een setup meer last hebt van een cpu bottleneck dan gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:23:
[...]

Driver and operating system
• Catalyst 8.66 RC6 (HD 5800/4800) or 9.9 WHQL (HD 3870) (Driver default with VSync off)

beetje oude driver 8)7 vind je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met laurens91... we zijn ondertussen alweer 7 driverrevisies verder. Hoe kan je met zoiets testen als er notabene features zijn tegenwoordig om de Crossfire-profielen af te stellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik vond een 4870 i.c.m. een 4850 in X-fire (puur om te testen, kon hem een paar dagen gratis gebruiken) met bv 40 FPS beter dan een enkele 4870 met 30 FPS..... dus de stuttering viel voor mij iig reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
heb ondertussen aardig wat setupjes gehad: 3870 cfx, 3870 triple cfx, 3870x2 cfx, 4850 cfx, 4870 cfx, 4870 triple cfx, 4890 cfx, 4770 cfx en 5870 cfx. heb echt nog nooit microstuttering gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ;O Post hierboven maakt me jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

madmaxnl schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:47:
[...]

Ik haal een compleet nieuw systeem dus alles komt er sowieso clean op ;) aleen bij het samen stellen van de pc twijfelde ik nog aan welke gpu ik zou nemen.
Toen vond ik een review site die de HD5850 cross en de gtx480 vergeleek in benches. en ik stond echt verbaasd hoeveel dit nog scheelde bij enkele benches.

(deze review vergelijkt de kaarten http://www.hexus.net/content/item.php?item=24061 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
En nog zuiniger dan een GTX480 ook nog :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Paprika schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:27:
En nog zuiniger dan een GTX480 ook nog :p.
heb idd nog aleen maar voordelen kunnen zien :P zuiniger en word iets minder warm :D en heb nog altijd de plaats een derde HD5850 te plaatsen maar dat lijkt me nu nog niet nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ati schopt gewoon kont laatste 2 jaar, en me like it. Nvidia is momenteel meer aan het spartelen om boven water te blijven, die GTX480 maakt echt geen indruk op mij..

trouwens wel een goede actie dat je als je 2 GTX480's koopt je er een kerncentrale bijkrijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tja, ik weet niet hoe hun roadmap er oorspronkelijk uitzag, maar het klinkt een beetje van: G80 release en dan jaren slapen... en dan op 't laatste moment met iets nieuws moeten komen waarbij alles mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:45:
[...]

Driver and operating system
• Catalyst 8.66 RC6 (HD 5800/4800) or 9.9 WHQL (HD 3870) (Driver default with VSync off)

beetje oude driver 8)7 vind je niet
Dat weet ik ook wel, maar ik heb nog geen bericht gelezen dat nieuwe drivers iets aan micro-stuttering gedaan zouden hebben. En dat wel zo is dan lees ik daar graag ervaringen over...
Paprika schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:49:
Ik vond een 4870 i.c.m. een 4850 in X-fire (puur om te testen, kon hem een paar dagen gratis gebruiken) met bv 40 FPS beter dan een enkele 4870 met 30 FPS..... dus de stuttering viel voor mij iig reuze mee.
...zoals deze ;) Dan lijkt het mee te vallen dus. Ik ken iemand met ook een HD5870, es kijken of ik die even tijdelijk kan stelen om zelf wat te testen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je kunt altijd even bij Paradigit langs gaan. Je hebt daar altijd 1 week bedenktijd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Hoi,

Ik heb op dit moment deze videokaart in mijn Core I5 systeem. pricewatch: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI

Ik heb laatst tijdens het weekend 'gratis COD MW2 spelen' dit spel gedownload en er verlsaafd aan geraakt :-) Speel normaal altijd CS 1.6

Nu wilde ik gaan kijken om mijn beeldkwaliteit te upgraden.

Hierbij denk ik niet aan een 200-250 euro plus kaart maar tussen de 90 en 150 wil ik wel uitgeven.

Kan iemand me iets aanbevelen?
Ik heb een corsair 400 watt voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door addinjo op 06-05-2010 15:54 ]

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik zou voor een HD5770 Hawk of vapor-x gaan. Zijn mooie stille koelers. En de kaart presteert goed en draait mw2 max settings zonder problemen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
addinjo schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:55:
[...]

Thanks!

Maar eens eventjes checken dan!
wat voor systeem heb je, de voeding is niet het enige dat er toe doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 08:49
Weet iemand of er al meer bekend is over Open Stereo 3D (de 3D Vision van ATI)
nieuws: AMD introduceert tegenhanger voor Nvidia's 3D-Vision
Volgens de nieuwsberichten zouden de huidige HD58XX kaarten dit ondersteunen. Het lijkt er alleen op dat er voorlopig nog geen drivers komen waardoor dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
nedernakker schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:12:
[...]

wat voor systeem heb je, de voeding is niet het enige dat er toe doet..
Core I5, 4 gig intern, ud2h gigabyte moederbord en een crappy videokaart:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
addinjo schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:46:
[...]

Core I5, 4 gig intern, ud2h gigabyte moederbord en een crappy videokaart:P
nee ok, niet dat je hem probeert op een s775 p4 systeem dat toevallig pci-e heeft,
dat je wel een systeem heb wat je kaart kan voeden met data, 5770 is een goede keus, heb je er meer voor over, 5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

nedernakker schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:13:
[...]

nee ok, niet dat je hem probeert op een s775 p4 systeem dat toevallig pci-e heeft,
dat je wel een systeem heb wat je kaart kan voeden met data, 5770 is een goede keus, heb je er meer voor over, 5850
Stond al een beetje in zijn post he :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Murk schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:36:
[...]

Stond al een beetje in zijn post he :Y
ik zie het nu pas, overheen gelezen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
nedernakker schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:41:
[...]

ik zie het nu pas, overheen gelezen denk.
Thanks guys!

Waar ik ook zat te denken is om mijn huidige 5450 in crossfire te zetten, is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

addinjo schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:48:
[...]

Thanks guys!

Waar ik ook zat te denken is om mijn huidige 5450 in crossfire te zetten, is dat een idee?
Je zei net nog een HD4550. En nee, ik zou het afraden. Kun je echt veel beter een HD5770 inbouwen ;) PS: we gaan een beetje offtopic hier... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Blue-Tiger schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:51:
[...]

Je zei net nog een HD4550. En nee, ik zou het afraden. Kun je echt veel beter een HD5770 inbouwen ;) PS: we gaan een beetje offtopic hier... :/
fyptoutje sorry heb de 4550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even een belangrijke mededeling:

Ik heb net iets gezien wat wel interessant is om te weten, een kleine bug. Er is in de drivers iets veranderd (Cat 10.4 WHQL) waardoor de power savings aan worden gepakt bij het afspelen van Flash-content. Pak je YouTube op 360p, dan blijft de kaart volgas bezig. Ga je naar 480/720/1080p, dan valt de kaart (in dit geval de XFX HD5770 1GB) terug naar de idle clockspeeds van 400/900. Dit doe ik tegelijk met Collatz Conjecture, een GPU-based project voor wiskundig onderzoek.

Kan iemand dit reproduceren? Je kan ook 100% GPU load forceren met een programma als MSI Kombustor of Furmark.

[ Voor 23% gewijzigd door Jejking op 07-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Jejking schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:53:
Even een belangrijke mededeling:

Ik heb net iets gezien wat wel interessant is om te weten, een kleine bug. Er is in de drivers iets veranderd (Cat 10.4 WHQL) waardoor de power savings aan worden gepakt bij het afspelen van Flash-content. Pak je YouTube op 360p, dan blijft de kaart volgas bezig. Ga je naar 480/720/1080p, dan valt de kaart (in dit geval de XFX HD5770 1GB) terug naar de idle clockspeeds van 400/900. Dit doe ik tegelijk met Collatz Conjecture, een GPU-based project voor wiskundig onderzoek.

Kan iemand dit reproduceren? Je kan ook 100% GPU load forceren met een programma als MSI Kombustor of Furmark.
Kreeg opeens een Flashback ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Laatst online: 12:07
@Jejking heb je de beta flash gebruikt, waar de gpu meer gebruikt word? Ik heb nu gewoon de standaard flash en 10.4a en daar heb ik het niet bij.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

:F @ Bullus, pas bij de tweede keer zag ik hem.

@ hierboven: weet ik niet precies. Zal eens kijken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fanta22 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:38:
Weet iemand of er al meer bekend is over Open Stereo 3D (de 3D Vision van ATI)
nieuws: AMD introduceert tegenhanger voor Nvidia's 3D-Vision
Volgens de nieuwsberichten zouden de huidige HD58XX kaarten dit ondersteunen. Het lijkt er alleen op dat er voorlopig nog geen drivers komen waardoor dit mogelijk is.
Vanaf Catalyst 10.3 worden 3D Stereoscopic glasses ondersteunt. Deze ondersteuning houdt echter in dat het voor de fabrikanten van 3D monitoren en 3D brillen gemakkelijker is geworden om ondersteuning in te bakken op ATI Radeon kaarten. Dus totdat er third party fabrikanten komen die met hardware komt die dit ondersteunt heb je er weinig aan. Maar het werkt in ieder geval wel (getuige het feit dat wij op CeBIT een 3D AIO hebben laten zien met een HD5730 die imo beter werkte dan een NV 3D Vision variant).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Omdat je volgens mij dat al een keer had gevraagd, maar dan met een ander driver versie. maar goed....

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bullus schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:34:
[...]

Omdat je volgens mij dat al een keer had gevraagd, maar dan met een ander driver versie. maar goed....
Dat had ik niet. Je bent in de war met iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een vraagje mbt eyefinity. Ik wil namelijk eyefinity gaan draaien (op 3 1920*1080 monitoren, dus een res van 5760*1080), maar de vraag is nu, welke videokaart moet ik daar voor gebruiken. In de BBG word aangegeven dat het voor een enkele hd5850 erg zwaar is, en daar worden dan ook 2 5850's in crossfire gebruikt. Mijn vraag is nu, zou ik op die resolutie ook uit de voeten kunnen met een hd5870 (1GB versie)? Dan houd ik namelijk nog upgrade mogelijkheden over voor later. Ik heb verschillende reviews gelezen van mensen die eyefinity draaien, maar meestal gaat dit over de 2GB versie die ~80-100 euro duurder is dan de 1GB versie, of word er 3x 1680*1050 gebruikt.

Uit wat ik gevonden heb blijkt dat het wel kan, maar dat het wel vrij zwaar is op de gpu. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een enkele 5870 en 3 1920*1080 schermen? Overigens is er hier op tweakers vrij weinig over eyefinity te vinden, is er echt te weinig animo voor een eyefinity ervaringen topic (zoals verder terug in deze tread al genoemd word)?

[edit]

De overige systeemspecs zijn:

i5 750 @ 4 Ghz
MSI p55 gd80
4GB ddr3 2000 (g-skill ripjaws)
corsair HX850 PSU

[ Voor 5% gewijzigd door dunedanh op 08-05-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
Tja, het blijft een grote investering natuurlijk. Dat niet de halve wereld ineens op EyeFinity zit te gamen, is dus niet onlogisch. :)

Als je al een 5850 hebt, kan je het toch eens testen of het qua performance nog lukt. En een beetje detail opofferen voor meer fps is natuurlijk altijd een optie. Als het dan echt niet goed lukt, kan je nog upgrades doen. Er een 5850 bijgooien is dan een goede optie.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Laatst online: 12:07
Misschien eigenlijk offtopic.
Heb na een RMA van Alternate een Club3d 5850 gekregen omdat ik last had van een GSOD, die helaas niet door een driver worden kon verholpen. Natuurlijk zo snel mogelijk een 5870 bios er op geflashed en overgelocked naar 955/1250. Nadat ik heaven 2.0 draaide en een kwartier furmark kan ik eigenlijk wel concluderen dat hij stabiel is.

Alleen net toen ik SC2 Beta ging spelen kreeg ik wat op vierkante artifactjes leek met gevolg een bruin/grijs scherm. Het waren net geen strepen en toen in windows "beeldschermstuurprogramma reageert niet en is hersteld". Heb ik me mem nog steeds te hoog geklokt of hebben andere dit ook een keer gehad en is dit iets anders. Anyway ik zet me mem wel op 1220, voor het geval dat. Bijna vergeten te vermelden ik draai 10.4a

Het meest vreemde vind ik zelf, dat ik de hele middag BF BC 2 zat te spelen zonder problemen en dat ik het zojuist kreeg bij de beta van SC2.

[ Voor 13% gewijzigd door An1mA op 08-05-2010 22:59 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
An1mA schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:54:
M Het waren net geen strepen en toen in windows "beeldschermstuurprogramma reageert niet en is hersteld".
Deze boodschap krijg ik altijd op het moment dat ik m'n kaart te hoog geclocked heb, dus ik denk dat dit bij jou ook het geval is ;)

Heb zelf gisteren mijn trouwe 8800GT, een van de beste bang for the buck kaarten die ik ooit gezien heb, vervangen door een sapphire 5770 1 gig gddr5. De 8800GT kreeg het toch wat benauwd op resoluties van 1680x1050 (gta4) en 1900x1200 (de rest).

Ik wilde niet weer 200+ euro aan een videokaart uitgeven en dit leek me het beste alternatief. Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben. Alles draait prima en hij is muisstil. Het ziet ernaar uit dat ik wel weer een jaartje vooruit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Potver..... Grijze strepen all over the place als ik gelijktijdig Collatz Conjecture draai op de HD5770 én Flash-content afspeel. Gevolg: reboot required. Echt zwáár irritant.

Edit: laatste Flash RC2 erop gezet, kijken wat dat brengt.

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 09-05-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
Vraagje:
Er is een nieuwe versie uit van de 5850 en 5870 qua o.a. koeling, dat zal bekend zijn. Deze ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://us.sapphiretech.com/gm/images/product/gallery/0337/337_20100422_4453_s.jpg (klik voor grotere versie)
Terwijl de oude er ongeveer zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://us.sapphiretech.com/gm/images/product/gallery/0286/286_20090922_3545_s.jpg(klik voor grotere versie)
De nieuwe zal stiller zijn, want deze heeft een grotere fan. Echter blaast de nieuwe ook warme lucht de kast in, waar de oude dit vooral naar buiten lijkt te blazen. Is er ergens al een vergelijking gedaan qua kast-temperatuur van deze twee, of weet iemand hoeveel dit uit zou maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

KarmaniaK schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:06:
Vraagje:
Er is een nieuwe versie uit van de 5850 en 5870 qua o.a. koeling, dat zal bekend zijn. Deze ziet er ongeveer zo uit:
[afbeelding] (klik voor grotere versie)
[afbeelding](klik voor grotere versie)
De nieuwe zal stiller zijn, want deze heeft een grotere fan. Echter blaast de nieuwe ook warme lucht de kast b]in[/b], waar de oude dit vooral naar buiten lijkt te blazen. Is er ergens al een vergelijking gedaan qua kast-temperatuur van deze twee, of weet iemand hoeveel dit uit zou maken?
Dit vroeg je ook al in het levertijden topic... En stel nou dat er nog niemand is met een nieuwe versie kaart ;) (Ik heb de oude versie maar de stock cooler al vrij snel vervangen...) Dan kan niemand je antwoord geven. Daarbij: Al die aftermarket coolers zijn zo ontworpen dat ze de lucht in je kast houden... Een beetje redelijke airflow is dus een must en het zal geen problemen opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
Blue-Tiger schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:09:
[...]

Dit vroeg je ook al in het levertijden topic... En stel nou dat er nog niemand is met een nieuwe versie kaart ;) (Ik heb de oude versie maar de stock cooler al vrij snel vervangen...) Dan kan niemand je antwoord geven. Daarbij: Al die aftermarket coolers zijn zo ontworpen dat ze de lucht in je kast houden... Een beetje redelijke airflow is dus een must en het zal geen problemen opleveren ;)
Heb vóór het posten van mijn vraag hier, in mijn bericht in het levertijden-topic een edit geplaatst, dat de vraag volgens mij beter op zijn plaats is hier dan daar. Misschien is er hier iemand die zo'n kaart heeft die iets is opgevallen qua kast-temperatuur, of is er iemand die een review van specifiek dat nieuwe beestje kent (die heb ik zelf nog niet kunnen vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:42:
Potver..... Grijze strepen all over the place als ik gelijktijdig Collatz Conjecture draai op de HD5770 én Flash-content afspeel. Gevolg: reboot required. Echt zwáár irritant.

Edit: laatste Flash RC2 erop gezet, kijken wat dat brengt.
Laatste RC2 => problemen.
Laatste beta => problemen.
10.045 official => fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Weet ff niet waar ik dit anders moet vragen:
Ik heb momenteel een 7900GTX speel geen first person shooters.
Maar vooraal Anno 1404 en Starcraft 2 en straks diablo 3
Nu ben ik dus aan het kijken naar een nieuwe kaart speel het meest op 1680x1050 en af en toe op met tv dus 1920x1080. Wil graag alles vol uit spelen dus wat raden jullie me aan een 5770/5850 of 5870.
Tuurlijk heb ik benchmarks gezocht en dergelijk maar kom er niet echt uit vandaar deze vraag.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

ZandBak schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:21:
Weet ff niet waar ik dit anders moet vragen:
Ik heb momenteel een 7900GTX speel geen first person shooters.
Maar vooraal Anno 1404 en Starcraft 2 en straks diablo 3
Nu ben ik dus aan het kijken naar een nieuwe kaart speel het meest op 1680x1050 en af en toe op met tv dus 1920x1080. Wil graag alles vol uit spelen dus wat raden jullie me aan een 5770/5850 of 5870.
Tuurlijk heb ik benchmarks gezocht en dergelijk maar kom er niet echt uit vandaar deze vraag.
Dit is en blijft een ervaringentopic ;) Je kunt onze ervaringen met de kaarten lezen maar voor dit soort vragen zou ik echt even bij de BBG gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
anathema schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:40:
[...]

...zoals deze ;) Dan lijkt het mee te vallen dus. Ik ken iemand met ook een HD5870, es kijken of ik die even tijdelijk kan stelen om zelf wat te testen.
En dit heb ik dus maar gedaan... 2 X HD5870 getest in crysis warhead en metro2033 voor micro-stuttering...en ja hoor, het is er wel degelijk. De performance is wel erg goed met deze kaarten dus je moet momenteel wel redelijk je best doen om bij 30-40 fps te komen waar micro-stuttering optreedt, maar ik zie dan weer precies hetzelfde als met mn HD4870-X2 destijds. Licht haperend beeld bij die framerates, niet vloeiend gewoon. Asof het 20 fps is. Vervolgens nog even gecheckt met crossfire uit en dan is 30 fps in Metro2033 en Crysis warhead veel vloeiender.
Daarna nog even frametimes (tijd tussen de frames in dus) gemeten met fraps in een stukje metro met zowel crossfire aan als uit. Erg duidelijk, single kaart is rechte lijn en bij crossfire varieert de frametime veel meer, resulterend in micro-stuttering dus:

http://nl.tinypic.com/r/rh4z04/5Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dngjgm.png

Dit alles overigens met catalyst 10.4, maar dat dat niet uitmaakt verbaast me niet want dit probleem is inherent aan AFR. Maar goed, als je minimaal 60 fps wil hebben is het allemaal geen probleem want dan zie je het niet (en met huidige games haal je dat meestal ook wel met 2 X HD5870). Ik haal zelf liever grafisch het maximale eruit met dan maar wat lagere framerates... voor mij geen multi-GPU meer totdat ze iets beters bedenken hiervoor dan AFR.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:13:
[...]

Laatste RC2 => problemen.
Laatste beta => problemen.
10.045 official => fixed.
Nog een aanvullinkje maar:

Chrome @ Flash WIN 10,1,53,22
Firefox @ Flash WIN 10,0,45,2

Bij Chrome faalde het hele systeem, bij Firefox bleef alles lopen. Met nadruk op 't feit dat t geen Chrome-bash is maar een ATi-bash bij een volle belasting van de videokaart. Zonder load werkt het bij Chrome ook perfect dus er is ergens een foutje geslopen in de drivers. Met 10.3 beta en 10.3 WHQL was er niets aan de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 10-05-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
dunedanh schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:05:
Ik heb een vraagje mbt eyefinity. Ik wil namelijk eyefinity gaan draaien (op 3 1920*1080 monitoren, dus een res van 5760*1080), maar de vraag is nu, welke videokaart moet ik daar voor gebruiken. In de BBG word aangegeven dat het voor een enkele hd5850 erg zwaar is, en daar worden dan ook 2 5850's in crossfire gebruikt. Mijn vraag is nu, zou ik op die resolutie ook uit de voeten kunnen met een hd5870 (1GB versie)? Dan houd ik namelijk nog upgrade mogelijkheden over voor later. Ik heb verschillende reviews gelezen van mensen die eyefinity draaien, maar meestal gaat dit over de 2GB versie die ~80-100 euro duurder is dan de 1GB versie, of word er 3x 1680*1050 gebruikt.

Uit wat ik gevonden heb blijkt dat het wel kan, maar dat het wel vrij zwaar is op de gpu. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een enkele 5870 en 3 1920*1080 schermen? Overigens is er hier op tweakers vrij weinig over eyefinity te vinden, is er echt te weinig animo voor een eyefinity ervaringen topic (zoals verder terug in deze tread al genoemd word)?

[edit]

De overige systeemspecs zijn:

i5 750 @ 4 Ghz
MSI p55 gd80
4GB ddr3 2000 (g-skill ripjaws)
corsair HX850 PSU
Draait al best wat maanden nu met een 5850 en heb nog geen echte 5870 upgrade trekjes gehad. Hij zal wel iets meer fps geven, maar of het nodig is, hangt af van wat je speelt. Zelf wacht ik tot q3 en ga dan overstappen, 6xxx. 2gb heeft in 2 spellen, met voldoende aa/af pas nut. De rest heeft zat aan 1gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
KarmaniaK schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:06:
Vraagje:
[afbeelding] (klik voor grotere versie)
[afbeelding](klik voor grotere versie)
De nieuwe zal stiller zijn, want deze heeft een grotere fan. Echter blaast de nieuwe ook warme lucht de kast in, waar de oude dit vooral naar buiten lijkt te blazen. Is er ergens al een vergelijking gedaan qua kast-temperatuur van deze twee, of weet iemand hoeveel dit uit zou maken?
Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn verwachting is dat bij de nieuwe versie de kaart zelf koeler zal zijn, en je kasttemperatuur wat hoger. Dit kun je weer oplossen door een goede airflow. De oude heeft een warmere kaart, maar je kasttemperatuur zal wat lager. Houd er ook rekening mee dat de oude meer herrie maakt dan de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

anathema schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:48:
[...]

En dit heb ik dus maar gedaan... 2 X HD5870 getest in crysis warhead en metro2033 voor micro-stuttering...en ja hoor, het is er wel degelijk. De performance is wel erg goed met deze kaarten dus je moet momenteel wel redelijk je best doen om bij 30-40 fps te komen waar micro-stuttering optreedt, maar ik zie dan weer precies hetzelfde als met mn HD4870-X2 destijds. Licht haperend beeld bij die framerates, niet vloeiend gewoon. Asof het 20 fps is. Vervolgens nog even gecheckt met crossfire uit en dan is 30 fps in Metro2033 en Crysis warhead veel vloeiender.
Daarna nog even frametimes (tijd tussen de frames in dus) gemeten met fraps in een stukje metro met zowel crossfire aan als uit. Erg duidelijk, single kaart is rechte lijn en bij crossfire varieert de frametime veel meer, resulterend in micro-stuttering dus:

http://nl.tinypic.com/r/rh4z04/5[afbeelding]

Dit alles overigens met catalyst 10.4, maar dat dat niet uitmaakt verbaast me niet want dit probleem is inherent aan AFR. Maar goed, als je minimaal 60 fps wil hebben is het allemaal geen probleem want dan zie je het niet (en met huidige games haal je dat meestal ook wel met 2 X HD5870). Ik haal zelf liever grafisch het maximale eruit met dan maar wat lagere framerates... voor mij geen multi-GPU meer totdat ze iets beters bedenken hiervoor dan AFR.
Raar, en een andere refreshrate voor je beeldscherm kiezen veranderde niets aan de zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Murk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:47:
[...]

Raar, en een andere refreshrate voor je beeldscherm kiezen veranderde niets aan de zaak?
Niet raar hoor, tis een algemeen bekend probleem van AFR multi-GPU. Ik wou alleen even testen of het met huidige drivers/kaarten nog steeds zo was.
In hoeverre je er last van hebt of het ervaart is een ander verhaal.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@anathema, je grafiek is een beetje vreemd, ik lees 10 frames in 150 seconde...

Als ik de as benamingen omdraai klopt het misschien beter (klopt ook niet), maar waarom zet je de frametimes niet uit tegen de tijd? Dan zie je meteen of een frame meer dan 1ms "te laat" is en krijg je ook zeker niet zo een vreemde golf beweging.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:47:
@anathema, je grafiek is een beetje vreemd, ik lees 10 frames in 150 seconde...

Als ik de as benamingen omdraai klopt het misschien beter (klopt ook niet), maar waarom zet je de frametimes niet uit tegen de tijd? Dan zie je meteen of een frame meer dan 1ms "te laat" is en krijg je ook zeker niet zo een vreemde golf beweging.
Klopt, ik zit een factor 1000 mis geloof ik. Fraps zet het ook erg ongelukkig neer, alle data in 1 cel. Moet nu handmatig elke cel scheiden, daarom eerst ook maar 20 frames gedaan. (ben ook niet zo'n excel expert, kan vast handiger ;) ).
Maar wat ik eigenlijk moet doen is niet de frames uitzetten tegen de totale tijd maar de frames tegen het tijdsverschil tussen elke frame, zo wordt dat ook gedaan in artikels over micro-stuttering.
En dan krijg ik de volgende grafiek die het ook aardig wat duidelijker laat zien:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/66gfm9.png

Dit zijn dus weer 20 frames van metro2033 gemeten met single HD5870 en HD5870 crossfire (lees us ipv ms).

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 02-10 14:03
[...]

Och yeey ik heb ook een keer wat gezegd :P Ik had last van stotteren maar alleen met lage fps. Het kan zo maar aan mijn setup gelegen hebben of de drivers want met de 5970 heb ik er helemaal geen last van gehad. En die gebruikt ook interne CF.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand zo of er veel performance verschil is tussen de HD 5450 en de onboard Intel H55 chipset videokaart.

Voor me ouders pc had ik een passief gekoelde 5450, maar als de H55 voldoende is om goed mee te werken en 1080p films te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:51:
[...]

Och yeey ik heb ook een keer wat gezegd :P Ik had last van stotteren maar alleen met lage fps. Het kan zo maar aan mijn setup gelegen hebben of de drivers want met de 5970 heb ik er helemaal geen last van gehad. En die gebruikt ook interne CF.
Dat vind ik wel vreemd overigens want de HD5970 gebruikt dezelfde techniek lijkt me zo. Moet ik nu ook al een HD5970 van iemand lenen om te testen? ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 02-10 14:03
Viper® schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:05:
Weet iemand zo of er veel performance verschil is tussen de HD 5450 en de onboard Intel H55 chipset videokaart.

Voor me ouders pc had ik een passief gekoelde 5450, maar als de H55 voldoende is om goed mee te werken en 1080p films te kunnen kijken.
Een AMD IGP is al sneller dan de H55 laat staan de 5450 die 2x zo snel is als een IGP. Of het voldoende is voor 1080p weet ik niet. Volgens mij kon je met de HD4200 IGP prima 1080p films kijken. Ik weet wel dat Intel daar wat slechter scoorde. Maar hoe het met de meest recente drivers is weet ik niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Ik wil overstappen naar een ati kaart. Goedkoop en goede kwaliteit.
Momenteel zit er een nVidia GT320 1GB in mijn systeem. Maar dat is geen goede kaart ;)

Is het aansluiten van een nieuwe videokaart nu veel veranderd ?
Normaal was het kaartje eruit, nieuwe kaart erin.
Ik heb natuurlijk PCI-e 16x 2.0 . Maar waarschijnlijk geen 2 stroomconnectors die tegenwoordig gebruikt worden.
Wordt dit allemaal meegeleverd bij een nieuwe kaart of moet ik allerlei dingen erbij kopen ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

angienl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:54:
Momenteel zit er een nVidia GT320 1GB in mijn systeem. Maar dat is geen goede kaart ;)

Ik heb natuurlijk PCI-e 16x 2.0 . Maar waarschijnlijk geen 2 stroomconnectors die tegenwoordig gebruikt worden.
Wordt dit allemaal meegeleverd bij een nieuwe kaart of moet ik allerlei dingen erbij kopen ;)
Wat doe je er mee? Anders HD5670 of HD5750. Waar van HD5670 geen extra stroomkabel nodig heeft maar de HD5750 wel.

offtopic:
Google eens.......

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

angienl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:54:

daar heb je oplossingen genoeg voor hoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/UCP_900W/images/pcie.jpg
of een molex naar pci-e power adaptorke

ik zou voor een 5850/5870 gaan..
alles ligt natuurlijk aan je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

650 watt voeding zit er in mijn systeem, dus dat is ruim voldoende.
mijn kaart is gewoon een bottleneck op dit moment.

Mijn budget is zo goedkoop mogelijk, maar waarmee ik wel alle games op high kan spelen
ik zat zelf te denken aan een 5770 want die kost 160 euro ongeveer.

Ik heb nog de tijd ;) maar nu weet ik wat ik waarschijnlijk nodig moet hebben om de kaart goed te laten draaien

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Hoi,

Ik wil een aftermarket cooler op mijn HD5850 plaatsen. Nu heb ik een keer de standaard cooler proberen te verwijderen, maar dit is niet gelukt (heb alle zichtbare schroefjes losgedraaid, maar hij wilde nog niet los). Nu probeerde ik een handleiding op internet te zoeken, maar ik denk dat ik hierbij niet de goede zoektermen gebruik.

Vandaar de vraag of iemand een handleiding heeft (of linkje naar een handleiding), waar staat hoe de standaard cooler verwijderd kan worden (daarbij wil ik wel de cooler voor de VRM's laten zitten).

Veel dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Peter 1981 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:54:
Hoi,

Ik wil een aftermarket cooler op mijn HD5850 plaatsen. Nu heb ik een keer de standaard cooler proberen te verwijderen, maar dit is niet gelukt (heb alle zichtbare schroefjes losgedraaid, maar hij wilde nog niet los). Nu probeerde ik een handleiding op internet te zoeken, maar ik denk dat ik hierbij niet de goede zoektermen gebruik.

Vandaar de vraag of iemand een handleiding heeft (of linkje naar een handleiding), waar staat hoe de standaard cooler verwijderd kan worden (daarbij wil ik wel de cooler voor de VRM's laten zitten).

Veel dank alvast!
De stock cooler is één geheel, het gedeelte voor VRM's laten zitten is dus geen optie. De rede overigens waarom het niet in de handleiding staat, is omdat bij verwijdering van de stock cooler je garantie vervalt. Zoiets zetten ze dus niet in een handleiding. Om jou toch op weg te helpen (Heb het zelf immers ook vrij snel gedaan): Is de zwarte backplate al los? Controleer dus alle schroefjes aan de achterkant en ook bij de PCI plate (daar moet een ook 1 los geloof ik). Daarna is het een kwestie van lichtelijk eraf "trekken". Je zult dus een beetje kracht moeten zetten. (De stock cooler zit normaliter gemonteerd met koelpasta en pads die al vrij snel werken als cement ;)) Een beetje opwarmen van de koeler met een föhn wil wel helpen. Als laatst is het een kwestie van verwijderen van koelpasta van je GPU en eventueel achtergebleven pads op je geheugen of VRM's :) Hoop dat je hier wat aan hebt!

Ben wel benieuwd: Welke aftermarket cooler was je van plan te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Blue-Tiger schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:40:
Ben wel benieuwd: Welke aftermarket cooler was je van plan te gaan gebruiken?
Dank voor de hulp. Ik had ergens gelezen dat je die plaat er wel op moet laten zitten. Dit wordt trouwens ook op de Scythe site aangeraden (die kleine koelblokjes koelen ook erg slecht zoals geloof ik op silentpcreview.com is te lezen). Daarmee heb ik natuurlijk ook mijn keus voor aftermarket cooler al prijsgegeven: de Scythe Musashi.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik heb gelezen dat je de "vinnetjes" van de stock plate weg moet schuren voordat de Scythe Musashi past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:23:
[...]

Klopt, ik zit een factor 1000 mis geloof ik. Fraps zet het ook erg ongelukkig neer, alle data in 1 cel. Moet nu handmatig elke cel scheiden, daarom eerst ook maar 20 frames gedaan. (ben ook niet zo'n excel expert, kan vast handiger ;) ).
Maar wat ik eigenlijk moet doen is niet de frames uitzetten tegen de totale tijd maar de frames tegen het tijdsverschil tussen elke frame, zo wordt dat ook gedaan in artikels over micro-stuttering.
En dan krijg ik de volgende grafiek die het ook aardig wat duidelijker laat zien:

[afbeelding]

Dit zijn dus weer 20 frames van metro2033 gemeten met single HD5870 en HD5870 crossfire (lees us ipv ms).
Ja, 20 frames in 10 minuten? Zorg eerst dat je een goede berekening maakt en kom dan met claims zou ik zeggen. Ik ga hier verder niet meer op in.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste