Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Met 10.6 blijft je geheugen op max draaien in 2d/3d, ook als je terug flashed.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Bullus schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:18:
Met 10.6 blijft je geheugen op max draaien in 2d/3d, ook als je terug flashed.
OK...tot zover de zuinige HD5870 dus.
Dit gebeurt overigens alleen als ik een overclock instel (in mijn geval met afterburner). Default niet, vreemd, wat heeft het feit dat ik een overclock instel voor games in 3D nou te maken met de 2D snelheid.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
yep klopt, gebeurt alleen als je overclocked.

Multidisplay users hebben problemen wanneer ze overklokken dat er op de scherm flikkering kregen, omdat de clocks op 157/300 gingen. Op stockspeeds ook geen probleem.

Ik had het probleem ook wanneer ik ging overklokken, heb nl 2 schermen.Nu met cat. 10.5/10.6 is dat verleden tijd.
Wel is het jammer dat single display users hier ook de dupe van zijn dat het geheugen max draait ipv 300.

Je zou evt een profiel kunnen maken per game
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=322031

Dus gewoon default draaien en bij games profielen laten draaien.
Heb zelf geen ervaring met dat progje.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Kan het kloppen dat de nieuwste flash-speler instabiel is of conflicteerd met de driver? Ik kreeg vlak na de update relatief snel streepjesbehang, wat ik nooit eerder heb gehad, en als ik een HD youtube filmpje fullscreen gooi loopt de driver vast en moet win7 hem 'herstellen' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
HotFix schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:53:
Kan het kloppen dat de nieuwste flash-speler instabiel is of conflicteerd met de driver? Ik kreeg vlak na de update relatief snel streepjesbehang, wat ik nooit eerder heb gehad, en als ik een HD youtube filmpje fullscreen gooi loopt de driver vast en moet win7 hem 'herstellen' :')
ik had ergens iets opgepikt dat google youtube overgenomen had ofzoiets.
En dat microsoft in ie9 ook geen flash meer gaat gebruiken.

poef!! dan heb je een Twin Frozr II dat kreng wordt nog 82 graden met het spelen van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Laatst online: 12-09 14:29
Heeft één van jullie toevallig ook ervaring met het spelen van oude spelletjes met deze serie kaarten? Eens in de paar jaar heb ik wel eens de neiging om in een vlaag van nostalgie oude spelletjes van rond 1992/1999 te spelen. Xwing, Dune, Wingcommander III, IV, V etc. Zeker omdat die games tegenwoordig best aardig naar hogere resoluties zijn te hacken. Xwing alliance op 1920*1080 op een beamer is echt fantastisch als je het vergelijkt met mijn oude 15” monitor die ik destijds gebruikte.

Nu kan ik mij herinneren dat de drivers van ATI kaarten in die tijd altijd wat meer problematisch waren dan Nvidia drivers. Dit zie ik tegenwoordig ook nog wel als ik kijk op fora van die oude games dat mensen met oude generatie kaarten daar nog steeds problemen mee hebben.

Nu vraag ik mij af of mensen met de huidige generatie ATI kaarten en dus met nieuwere drivers hier nog steeds problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

HotFix schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:53:
Ik weet in ieder geval wel dat m'n ouwe probleem weer terug is: if Flash => then Speeds stuck at 2D mode :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Inmiddels weer wat verder in mijn zoektocht, qua merk ben ik eruit: Sapphire.

Alleen dan welke kaart, en vooral de grootte van het geheugen. Ik wil iig GTA IV op maximale resolutie kunnen spelen op 1920x1080 (Full HD dus), alleen GTA vreet gewoon lomp geheugen. Vandaar dat ik aan het twijfelen ben om dan toch maar een 2 GB kaart te nemen.

Dus:
Sapphire HD5850 Vapor-X 2GB Prijs: € 331,- óf

Sapphire HD5870 Vapor-X 1GB Prijs: € 359,-

Sja, wat is wijsheid. Indien ik toch voor de 2GB gaat, kan ik voor die 3 tientjes meer ook de Toxic versie overwegen, alleen voor die paar Mhz's meer betwijfel ik of dat het waard is.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een merk kiezen lijkt mij gewoon dom eigenlijk, ik zou eerder gaan voor een goede kaart.
2GB is trouwens ook totaal nutteloos.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:42

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Een merk kiezen lijkt me juist niet nutteloos. Ik zou toch niet gauw voor een Sweex videokaart gaan. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanwaar is 2GB totaal nutteloos, ook kijkend naar de toekomst?

Toen ik voor mijn 8600GTS ging van XFX was 256MB ook normaal, en zou 512MB ook overdreven zijn van de 8800GT en GTS, maar nu 2,5 jaar later heb ik wel zoiets van had ik maar die 512MB 8800GT genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trinsec schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:12:
Een merk kiezen lijkt me juist niet nutteloos. Ik zou toch niet gauw voor een Sweex videokaart gaan. :P
Waarom niet? Je weet iig zeker dat Sweex het niet heeft gemaakt, volgens mij maken die namelijk helemaal niks.
Joopieboy schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:14:
Vanwaar is 2GB totaal nutteloos,
Omdat het niet gebruikt wordt.
Toen ik voor mijn 8600GTS ging van XFX was 256MB ook normaal, en zou 512MB ook overdreven zijn van de 8800GT en GTS, maar nu 2,5 jaar later heb ik wel zoiets van had ik maar die 512MB 8800GT genomen...
256MB was toen niet normaal, dat deed je om geld te besparen, daarom had ik toen ook een HD3850 met 256MB gekocht, al waren er kaarten met 512 en 1024MB.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja, nu zijn die 2GB ook duurder, logisch ook eigenlijk. Maar goed, kun je benoemen waarom het niet gebruikt word? GTA IV is in mijn ogen wel al 1 die dat gebruikt...

Waarom ik voor Sapphire kies? Vanwege de goede koeleigenschappen van de koeler, en de stilte daarvan. Daar staan ze ook om bekend. :)
Ik zat zelf naar een XFX te kijken en dat werd mij afgeraden.

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 27-06-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De FPS wordt niks hoger, view distance kan alleen iets hoger maar dat zegt niks over toekomstige games wel alles over GTA IV. Maar lees reviews zou ik zeggen, dan zie je dat het helemaal niks uitmaakt op jouw resolutie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
-The_Mask- schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:46:
De FPS wordt niks hoger, view distance kan alleen iets hoger maar dat zegt niks over toekomstige games wel alles over GTA IV. Maar lees reviews zou ik zeggen, dan zie je dat het helemaal niks uitmaakt op jouw resolutie.
Als je Eyefinity6 gaat gebruiken komt het wel van pas, maar dat zie ik je niet in de toekomst gebruiken. Dus 2GB is niet nuttig, krijg je nooit vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karstnl schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:52:
[...]

Als je Eyefinity6 gaat gebruiken komt het wel van pas, maar dat zie ik je niet in de toekomst gebruiken. Dus 2GB is niet nuttig, krijg je nooit vol.
Zelf dan vaak nog amper, lees de reviews maar, maar ik zei hierboven ook op jouw resolutie. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok dan, dan ga ik iig nog wat verder zoeken naar reviews. Heb al het een en ander hierover gelezen maar ik kreeg nooit de juiste feiten waarom nu precies niet.

En qua merk? Ik heb nu zelf naar grote tevredenheid een XFX kaart, was nu ook weer aan het kijken voor een 5850 daarvan, maar die werd mij afgeraden vanwege de koeler. De MSI schijnt goed te koelen, maar de Sapphires zijn het meest stille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de reference kaarten boeit merk echt totaal niet inderdaad. Dan is de Asus alleen maar het logootje dat je op de kaart krijgt en natuurlijk het vertrouwde gevoel, terwijl bijvoorbeeld een Club3d gewoon dezelfde kaart is met een andere sticker voor twee tientjes minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een aantal merken gebruiken ook hun eigen koelers, bv XFX, MSI en Sapphire. Ik zoek dus een stille en goed koelende kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mijn ervaring: wil je stilte Johan? Go Sapphire Vapor-X, lijkt een betere optie dan. Niet om 't een of ander maar XFX kan ook wel stil zijn... leveren ze wel in op koelprestatie. M'n 5770 moet ik rond de 37% houden, erna wordt t al snel lawaaiieriger. Voor de rest, er zijn zat shootouts te vinden van de bekende kaarten op de bekende sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jep maar ik was meer benieuwd naar de ervaring. Dus toch Vapor-X. Dankjewel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag je ik heb nu een ATI 5850 asus direct cu serie 1Gb.
Maar ik wil een upgrade gaan doen omdat ik meer snelheid wil hebben qua rendering performance. ik ben namelijk een beetje aan het hobbyen met autodesk Maya en photoshop aleen gaat daar aardig wat render werk in zitten en heb gemerkt dat een 5850 kaart het niet voldoende is om vlekeloos te draaien, kan iemand me vertelen of ik egt veel performance om hoog ga als ik een tweede 5850 kaart in crosfire in me systeem prik, of is het mischien beter om er een 5870 bij tepriken in crosfire heeft iemand misschien ervaring met het 3d renderen met een enkele of een dubbel video kaart van de 5000 serie van ati.

(systeem is volgens mij snel genoeg om er twee 5850 0f een 5850 en een 5870 in te hangen heb nu de I7 930 2.8Ghz en een asus p6t6 mobo met
6Gb DDR3 1333Mhz ram van ocz in triple lane opstelling wat ik waarschijnlijk ook naar 12Gb wil upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Afaik heb je met Maya niets aan doorsnee Radeon en GeForce kaartjes en moet je naar FireGL en Quadro kaartjes kijken. Een 5850 in CF gaat dus niets uithalen.

Maar check even op een Maya forum of bij Autodesk zelf, om te kijken wat er wel en niet kan.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Joopieboy schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:01:
En qua merk? Ik heb nu zelf naar grote tevredenheid een XFX kaart
Kleine kant tekening van mij bij die opmerking.

XFX maakt goede kaarten, maar als je pech hebt met jouw exemplaar heb je dus ook echt pech. Ik was een van de gelukkigen die een slechte G80 had gekocht. Contact met XFX gezocht, en het enige wat zij zeiden was "ga maar naar je verkooppunt".

Gelukkig had ik mijn kaart bij de Paradigit in Maastricht gekocht, dus ondanks het feit dat de garantie al 4 maanden was verlopen, gaven ze me een 9800GTX ter vervanging. Mede omdat zij ook weten dat XFX Europe belabberde support geeft. Vervolgens begaf die 9800GTX het ook na net iets meer dan een jaar, dit keer nam ik contact op met XFX US (eigenwijs, ik weet het :D). Toen kreeg ik ook te horen dat ik me eerst bij mijn verkooppunt moest melden, maar als het daar niet lukte, zouden zij mij een nieuwe kaart toesturen. Het grappige is dat ze in de VS donders goed weten dat hun Europese tegenhangers niet erg behulpzaam zijn, maar zij kunnen wel van daaruit enkele dingen in gang zetten aan deze kan van de oceaan.

Kleine waarschuwing dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noel schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:49:
Afaik heb je met Maya niets aan doorsnee Radeon en GeForce kaartjes en moet je naar FireGL en Quadro kaartjes kijken. Een 5850 in CF gaat dus niets uithalen.

Maar check even op een Maya forum of bij Autodesk zelf, om te kijken wat er wel en niet kan.
Denk dat het dan een hele dure hobby gaat worden, een extra 5850 is niet zo heel duur maar een matrox of fire Gl kaart is nog al prijzig, voor wat de specs aangeven. maar bedankt voor de tip ga even google naar goeie kaarten in die reeks TNX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Werelds schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:42:
[...]

XFX maakt goede kaarten, maar als je pech hebt met jouw exemplaar heb je dus ook echt pech. Ik was een van de gelukkigen die een slechte G80 had gekocht. Contact met XFX gezocht, en het enige wat zij zeiden was "ga maar naar je verkooppunt".

Gelukkig had ik mijn kaart bij de Paradigit in Maastricht gekocht, dus ondanks het feit dat de garantie al 4 maanden was verlopen, gaven ze me een 9800GTX ter vervanging. Mede omdat zij ook weten dat XFX Europe belabberde support geeft. Vervolgens begaf die 9800GTX het ook na net iets meer dan een jaar, dit keer nam ik contact op met XFX US (eigenwijs, ik weet het :D). Toen kreeg ik ook te horen dat ik me eerst bij mijn verkooppunt moest melden, maar als het daar niet lukte, zouden zij mij een nieuwe kaart toesturen. Het grappige is dat ze in de VS donders goed weten dat hun Europese tegenhangers niet erg behulpzaam zijn, maar zij kunnen wel van daaruit enkele dingen in gang zetten aan deze kan van de oceaan.

Heb je gewoon contact gezocht via de site of via mail?

Edit: antwoord maar even via DM, we gaan nogal offtopic zo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 28-06-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Joopieboy schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:44:
Inmiddels weer wat verder in mijn zoektocht, qua merk ben ik eruit: Sapphire.

Alleen dan welke kaart, en vooral de grootte van het geheugen. Ik wil iig GTA IV op maximale resolutie kunnen spelen op 1920x1080 (Full HD dus), alleen GTA vreet gewoon lomp geheugen. Vandaar dat ik aan het twijfelen ben om dan toch maar een 2 GB kaart te nemen.

Dus:
Sapphire HD5850 Vapor-X 2GB Prijs: € 331,- óf

Sapphire HD5870 Vapor-X 1GB Prijs: € 359,-

Sja, wat is wijsheid. Indien ik toch voor de 2GB gaat, kan ik voor die 3 tientjes meer ook de Toxic versie overwegen, alleen voor die paar Mhz's meer betwijfel ik of dat het waard is.
ik kan je iig al uit de de illusie halen dat dit echt lekker gaat lopen, ik draai GTA4 full hd en het blijft dikke stront door een trechter omdat dit spel zo belachelijk slecht geport is.

mijn specs:
i7 920
sapphire 5870
6GB ram

aan mn specs zal het dus niet liggen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En dan nog niet goed kunnen draaien, my god. :X

Daar ging mijn goede hoop haha. :+
Werelds schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:42:
[...]

Dat heb ik dus ook al ervaren ja. Ik had dus een slechte. Waarvan de koeler onder volle belasting ratelde, en dus schijnbaar ook wat minder koelde en voor de problemen heeft gezorgd. :(

[ Voor 88% gewijzigd door Joopieboy op 28-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
ik heb overigens de Sapphire 5870, gewoon op stock clocks, ding word niet te warm, en in mijn ervaring is hij erg stil!

overigens kan je gta4 wel redelijk draaien, je moet alleen niet verwachten alles op full te kunnen zetten :(

[ Voor 32% gewijzigd door Verderf op 28-06-2010 11:49 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
Sinds 10.6 gaan mijn fan speeds niet meer automatisch omhoog :? . Ik zat net GTA te spelen, toen ik opeens een BSOD kreeg omdat mijn kaart wel erg warm werd, terwijl de fan nog steeds op 20% draaide. Met 10.5 hoorde ik onder het spel ook altijd de fan harder gaan. Hebben hier meer mensen last van of zal ik maar even gaan driver sweepen?

Het zijn twee 5850's in Crossfire.

Edit: Even Overdrive in- en uitgeschakeld, en nu werkt het weer. Vaag..

[ Voor 9% gewijzigd door Slurpgeit op 28-06-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verderf schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:46:
ik heb overigens de Sapphire 5870, gewoon op stock clocks, ding word niet te warm, en in mijn ervaring is hij erg stil!

overigens kan je gta4 wel redelijk draaien, je moet alleen niet verwachten alles op full te kunnen zetten :(
Nog een met goeie ervaringen met Sapphire, toch duidelijk. :)

En @ GTA IV, helaas maar waar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Is de HD5830 een beetje stil? Ik wil namelijk een wat stillere kaart aanschaffen die ongeveer gelijk staat aan mn GTX260 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zoek reviews? Er is zóveel te vinden. Je zegt niet eens welk merk het om gaat dus dan wordt 't helemaal gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Het ging mij om deze versie:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1266963835.jpeg

De Gigabyte versie dus. Ik heb ondertussen een review gelezen en hij ziet er wel goed uit qua specs. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Heb Sinds 5 dagen een Asus 5870.V2
Mijn eerste ervaring is boven verwachting, zeker omdat ik van een gtx295 kom, dat was een heethoofd.

Nu doe ik zonder voltage verhoging 1030mhz op de core en 1250mhz mem, autofan control komt hij op 77C max :) en relatief stil.

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Iedereen hier krijgt zijn memory hoger geclockt :o Ik krijg 'm echt totaal niet hoger dan stock. Elke MHz erop en hij crasht... Naja, heb ik pech O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:01
deepep schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:02:
Heb Sinds 5 dagen een Asus 5870.V2
Mijn eerste ervaring is boven verwachting, zeker omdat ik van een gtx295 kom, dat was een heethoofd.

Nu doe ik zonder voltage verhoging 1030mhz op de core en 1250mhz mem, autofan control komt hij op 77C max :) en relatief stil.
Is ie dan wel stabiel, want volgens mij is het echt zeldzaam dat je naar de 1ghz kan zonder voltage verhoging. Kan zijn dat de standaard voltage van v2 hoger is dan de reference.
Blue-Tiger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:05:
Iedereen hier krijgt zijn memory hoger geclockt :o Ik krijg 'm echt totaal niet hoger dan stock. Elke MHz erop en hij crasht... Naja, heb ik pech O-) 8)7
Heb je al geprobeerd met een anders bios? Bv de bios van Msi heeft volgens mij andere timings, misschien dat dat helpt? Zelf zit ik met mijn 5850@5870 bios op 935/1230 op stock voltage van de 5870 bios.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Djmaddox schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:06:

[afbeelding]

De Gigabyte versie dus. Ik heb ondertussen een review gelezen en hij ziet er wel goed uit qua specs. :D
Goed zo dat je er zelf achteraan gegaan bent :)
Lijkt me inderdaad een bios-issue. ELKE gddr5-module kan hoger dan stock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

@ beiden: Nou, dat gaik dan wellicht nog wel proberen. Vervangen van m'n SSD heeft even prioriteit en de kaart draait gewoon lekker :) So far vind ik het wel oké, maar toch thx voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Djmaddox schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:06:

[afbeelding]

Die zelfde koeler zit ook op de Gigabyte HD5850 OC en die werd in de review op de frontpage toch niet erg positief ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
An1mA schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:22:
[...]

Is ie dan wel stabiel, want volgens mij is het echt zeldzaam dat je naar de 1ghz kan zonder voltage verhoging. Kan zijn dat de standaard voltage van v2 hoger is dan de reference.
Ik heb nog niet de kans gehad om er echt mee te gaan spelen, dus ben heel lui met de Ati overdrive auto tune aan de slag gegaan, dus het kan ook goed zijn dat met de auto tune het voltage ook omhoog gedaan wordt dat weet ik eigenlijk niet. De kaart heeft standaard voltage, maar er zit wel voltage tweak op, aangezien het een non reference kaart is met ander pcb en koeling etc..

Maar hij loopt in iedergeval stabiel op 1030mhz met een paar uurtjes stalker pripyat en cod mw2. :)

[ Voor 10% gewijzigd door deepep op 29-06-2010 16:25 ]

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dan heb je zeker geluk gehad met je kaart, want ik denk dat er maar een handjevol is die dat kan, test stabiliteit eens met furmark..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik haal ook gewoon 1 GHz (1010-1015 is te doen met uurtje Furmark, daarboven klapt hij er na 2 minuten al uit) zonder voltage verhoging. Wel hetzelfde probleem als Blue-Tiger verder, mijn geheugen wilt niet langs de 1220 :)

Misschien toch eens een keer de BIOS flashen om te kijken hoe ver het geheugen dan wil, hoewel de kaart met de meeste games van nu toch uit z'n neus staat te vreten. Waardeloze console ports :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 24-08 10:47
Toch wel ongelooflijk het verschil dan tussen kaarten, zonder voltageverhoging krijg ik al crashes bij 900 mhz met mn Asus HD5870 en met voltageverhoging naar 1.26 kom ik niet hoger dan 950. Geheugen dan wel weer naar 1300.

Ik vind zelf Crysis warhead benchmark goede test. Erg gevoelig voor te hoge core clock waar de meeste andere spellen dan nog wel goed draaien.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
Na een uurtje furmark Inderdaad 1020mhz zonder voltage verhoging en 1220 op geheugen, erboven klapt hij eruit, ;)

70C core op 70% fan speed met 26C kamertemp. Misschien met msi afterburner voltage nog eens opkrikken, of heeft iemand een betere tool voor overklokken en voltage regeling?

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:01
70% fanspeed, zo dat moet een herrie opleveren ^^ Je gamed zeker met een headset, want ik vind boven de 35% echt storend worden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
Nee ik game op speakers, en ik ben heel erg van de stille pc, heb fancotroller etc, alleen met benchen gooi ik hem even omhoog, anders gewoon op autofan speed geloof met gamen dat hij op 31% zit en tussen de 65 en 75C op 1000mhz core.

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
anathema schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:26:
Ik vind zelf Crysis warhead benchmark goede test. Erg gevoelig voor te hoge core clock waar de meeste andere spellen dan nog wel goed draaien.
Yep vind ik ook, hoewel ik persoonlijk de Heaven bench gebruik. Die gooit ook netjes een 100% load op de videokaart, pompt flink wat data door het geheugen en ziet er gewoon wel aardig uit :D

[ Voor 8% gewijzigd door Werelds op 29-06-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Werelds schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:05:
[...]

Yep vind ik ook, hoewel ik persoonlijk de Heaven bench gebruik. Die gooit ook netjes een 100% load op de videokaart, pompt flink wat data door het geheugen en ziet er gewoon wel aardig uit :D
Op welke settings draai jij die? Ik heb moeite hem vloeiend draaiend te krijgen op mijn 5870 maar dat zal wel te zwaar ingesteld staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dat vloeiend maakt voor de stabiliteit niet uit, als er maar beeld is.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slurpgeit schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:42:
Sinds 10.6 gaan mijn fan speeds niet meer automatisch omhoog :? . Ik zat net GTA te spelen, toen ik opeens een BSOD kreeg omdat mijn kaart wel erg warm werd, terwijl de fan nog steeds op 20% draaide. Met 10.5 hoorde ik onder het spel ook altijd de fan harder gaan. Hebben hier meer mensen last van of zal ik maar even gaan driver sweepen?

Het zijn twee 5850's in Crossfire.

Edit: Even Overdrive in- en uitgeschakeld, en nu werkt het weer. Vaag..
Ik heb met 10.4 en ook met 10.6 wel is gehad ingame dat mijn fan ook op 20% bleef, en toen in eens stond de fan op 100% en dus veel lawaai omdat mijn temp op 98 graden stond. Dus mijn fan ging ook niet automatisch mee. Dit is mij 2 keer voorgekomen. Ik heb 1 HD5870.
Mijn kaart gaat niet hoger dan 1225 mhz voor het geheugen. Sommige games klappen er meteen uit en moet dus dan ook stock geheugen snelheid draaien.

@ Joopieboy. Helaas loopt dat spel op de meeste pc's slecht tot redelijk. Misschien omdat euphoria zo zwaar is in GTA4? Zelfs met de nieuwe patches zie ik geen of minimale verbeteringen.
De GTX480 weet er wel zeer goede FPS uit te persen. Ongeveer 20 FPS meer als een HD5870.
http://www.pcgameshardwar...nchmarks/Reviews/?page=11

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Blue-Tiger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:55:
[...]

Op welke settings draai jij die? Ik heb moeite hem vloeiend draaiend te krijgen op mijn 5870 maar dat zal wel te zwaar ingesteld staan ;)
heb je je vsync wel uitstaan in de settings van heaven?

met mijn 5870 haal ik gemiddeld 30.8 fps en een score van 776 op deze settings:
1920x1200, 16x anisotropy, tess:yes, fullscreen, dx:11, 4x AA

deze test was nog met de eerste heaven test met de 10.3a drivers (sindsdien geen bench meer gedaan :$ )
en men 5870 draait op 900 core en 1300 mem en werd 64.3°C bij kamertemp van 23°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 14:46
Een sapphire reference 5850 op 850/1200 clocks, alle benchmarks geen problemen en 100% stabiel maar zodra ik een flash filmpje (youtube bijv.) ging afspelen met google chrome, meteen crashes, grijze strepen en de hele ratteplan. =x
Nu draai ik hem weer op 725/1200 en geen problemen meer, lag dus aan de core overclock
Binnenkort maar een keer met het voltage spelen, maar ik had daar wel even een schrik moment :O
Mensen meer ervaring hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Willie Billie op 30-06-2010 10:31 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

defcon84 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:03:
[...]

heb je je vsync wel uitstaan in de settings van heaven?

met mijn 5870 haal ik gemiddeld 30.8 fps en een score van 776 op deze settings:
1920x1200, 16x anisotropy, tess:yes, fullscreen, dx:11, 4x AA

deze test was nog met de eerste heaven test met de 10.3a drivers (sindsdien geen bench meer gedaan :$ )
en men 5870 draait op 900 core en 1300 mem en werd 64.3°C bij kamertemp van 23°C
In de Heaven benchmark die ik hier heb staan staat helemaal geen setting voor Vsync :? Ik neem aan dat je Vsync in ATI CCC bedoelt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Blue-Tiger schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:17:
[...]

In de Heaven benchmark die ik hier heb staan staat helemaal geen setting voor Vsync :? Ik neem aan dat je Vsync in ATI CCC bedoelt? ;)
nee hoor, ik bedoel wel degelijk in Heaven.. het staat niet het eerste config screen bij de opstart, maar in de "Settings" als Heaven draait.. best idioot om het niet op dat eerste schermpje te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Blue-Tiger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:55:
[...]
Is alweer een hele tijd geleden, en met 2.0 heb ik niet echt gespeeld. Heaven 1 draaide ik op 1920x1080, 4xAA, 16xAF, shaders op High, en DX11 natuurlijk. Zelfde instellingen die ik in de meeste games gebruik.

Met de console ports en oudere engines (Source engine bijvoorbeeld) die we nu krijgen wil ik AA nog wel eens hooger gooien, maar ik zie persoonlijk weinig verschil tussen 4 en de hogere settings.

Ik heb mijn kaart sinds eind vorig jaar en ik heb toen al heel rap m'n limieten opgezocht. Overklokken is het trouwens weldegelijk waard, maar er zijn wel ook heel duidelijk sweetspots waar de core en het geheugen het best op elkaar afgestemd lijken te zijn.

Om even wat oude resultaten erbij te pakken (ik weet zeker dat deze getallen nu anders, en hoger uit zullen vallen met nieuwere drivers):
- Stock: 40.9 FPS in Heaven
- 875 op de core: 44.0
- 900 op de core: 44.1
- 975 op de core: 46.0
- 1220 op mem: 42.8
- 975 core / 1220 mem: 47.1

Zoals je ziet is die eerste stap gigantisch, en tussen 875 en 975 waren de verschillen echt miniem, 960 zat nog op 45.1 ofzo. Die laatste is ook al 8 maanden mijn 3D profiel. De sprong naar de gigahertz daar is weer een minieme verbetering, maar gooit wel de temperatuur flink omhoog, vind ik het niet waard :)

Als ik overigens Tessellation aan zet bij de bovenstaande tests, mag je er telkens een 15-17 FPS vanaf trekken, dan zit je ongeveer op de FPS die ik dan had. Ik vind Tessellation nog steeds niet indrukwekkend of nuttig, de performance verbeteringen in DX11 zijn veel leuker :D

Ik moet eigenlijk Heaven 2.0 maar eens gaan draaien en testen, kijken wat daar uit rolt. Moet ik er wel tijd voor hebben natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:36:
[

Mijn kaart gaat niet hoger dan 1225 mhz voor het geheugen. Sommige games klappen er meteen uit en moet dus dan ook stock geheugen snelheid draaien.
Is het niet zo omdat de HD5xxx serie ECC geheugen gebruikt , het overclocken van het geheugen moeilijker is .
Als ik me van me HD3870 het geheugen clock op 1220 , zie je artifacts en op 1240 klapt die eruit.
Maar omdat de HD5xxx ECC heeft, zal je de artifacts niet zien . maar er zal wel een vermindering in performance zijn , omdat het geheugen tijd nodig heeft om de fouten te herstellen.
Zou dat punt waarin de ECC gaat corigeren meetbaar zijn in benchmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Sinds kort (en met catalyst 10.6) zijn de temps van mijn 5750 echt gigantisch omhoog gegaan (56 graden begin furmark en raakt de 80 al naar 2 minuten)
Een paar weken geleden met catalyst 10.2a werd hij maximaal 70 graden onder furmark en 33 graden idle :X
De idle temperatuur kan verklaard worden omdat de nieuwe catalyst mijn memory op full speed laat lopen ook tijdens idle maar hoe komt het dan dat mijn kaart 10 graden warmer wordt onder furmark terwijl ik zelfs 4 nieuwe fans heb aangeschaft? (antec 300 met eerst geen intake nu 3x intake aan voorkant/zijkant en 2x outtake aan bovenkant/achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:36:

[...]

De 5850 van een vriend van me gaat het geheugen absoluut niet hoger dan 1175MHz, mijn 5850 die tegerlijkertijd is gekocht gaat het gegeugen door naar 1275MHz.
Zit jammergenoeg veel verschil in de kaartjes, tis gewoon wat geluk hebben.

Nog even over GTA, ik speel met mijn 5850 het spel toch goed zat.
Shadow Quality, View en Detail Distance zijn voor mij niet echt een 2GB kaart waard.
Statistics
Average FPS: 48.94
Duration: 36.47 sec
CPU Usage: 71%
System memory usage: 68%
Video memory usage: 88%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: High
Reflection Resolution: Very High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x4
Night Shadows: Very High
View Distance: 75
Detail Distance: 75

Hardware
Microsoft Windows 7 Ultimate

Video Adapter: ATI Radeon HD 5800 Series
Video Driver version: 8.17.10.29
Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB X-Fi)
Intel(R) Xeon(R) CPU X3360 @ 2.83GHz

File ID: TLAD-Benchmark.cli
Benchmark van The Lost and The Damned gebruikt.
Vet gedrukte settings zijn dus de enige die niet op zijn hoogst staan.
GPU draaid op 950/1275

[ Voor 6% gewijzigd door Earzz op 01-07-2010 06:12 ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Redblader schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:56:
Sinds kort (en met catalyst 10.6) zijn de temps van mijn 5750 echt gigantisch omhoog gegaan (56 graden begin furmark en raakt de 80 al naar 2 minuten)
Een paar weken geleden met catalyst 10.2a werd hij maximaal 70 graden onder furmark en 33 graden idle :X
De idle temperatuur kan verklaard worden omdat de nieuwe catalyst mijn memory op full speed laat lopen ook tijdens idle maar hoe komt het dan dat mijn kaart 10 graden warmer wordt onder furmark terwijl ik zelfs 4 nieuwe fans heb aangeschaft? (antec 300 met eerst geen intake nu 3x intake aan voorkant/zijkant en 2x outtake aan bovenkant/achterkant)
Verhoogde kamertemperatuur door de zomer? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Wil net zeggen, mijn kaart is hier een graad of 10/11 warmer vanwege het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Nee het ligt maar gedeeltelijk aan de kamertemperatuur, ik had deze temps ook al voordat het zo warm is en en gisteren kreeg ik 82 graden onder furmark en dat was om 23:00 's avonds met alle ramen open zodat het al een stuk koeler was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het kan OOK liggen aan MSI Afterburner, als je dat gebruikt. Soms heeft dat programma wel de nare neiging om je voltage unavailable te maken. In mijn geval iets van 1.2v stock ipv 1.0v voor GPGPU-werk. Kwam er net achter dat m'n 5770 18 graden warmer was dan normaal, 94 ipv 76. Dus let daar maar ff op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,

ik zit maar weer eens met een vraag :p

specs:
-AMD phenom X4 940BE @3ghz
-4gb ram 800mhz
-xfx radeon 5770 XXX
-w7/64bit

mijn vast pc/game scherm is een acer full HD 23'' scherm,maar komende tijd ben ik regelmatig van huis en wil ik dus wel mijn desktop meenemen,maar niet met het scherm liggen zeulen heel de tijd...

nu wil ik hem dus daar aansluiten op een samsung 32'' flatscreen (geloof HD ready) scherm,nu heb ik op de achterzijde gekeken van het scherm gekeken en daar vind ik dus die ingang terug (RGB/PC) dit is dezelfde ingang als dat ik nu heb van mijn acer scherm naar de pc,dus die kabel moet gewoon werken?is dit dan het enige wat je moet inpluggen?kan ik het geluid gewoon via de boxen van de tv laten spelen?en kan je dan nog steeds op de 1080x1920 reso spelen?het is voornamelijk trackmania dat ik speel,krijgt de 5770 dit getrokken?en is het scherm gewoon volledig gevuld dan?

thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Slammed_a4 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:31:
hallo,

ik zit maar weer eens met een vraag :p

specs:
-AMD phenom X4 940BE @3ghz
-4gb ram 800mhz
-xfx radeon 5770 XXX
-w7/64bit

mijn vast pc/game scherm is een acer full HD 23'' scherm,maar komende tijd ben ik regelmatig van huis en wil ik dus wel mijn desktop meenemen,maar niet met het scherm liggen zeulen heel de tijd...

nu wil ik hem dus daar aansluiten op een samsung 32'' flatscreen (geloof HD ready) scherm,nu heb ik op de achterzijde gekeken van het scherm gekeken en daar vind ik dus die ingang terug (RGB/PC) dit is dezelfde ingang als dat ik nu heb van mijn acer scherm naar de pc,dus die kabel moet gewoon werken?is dit dan het enige wat je moet inpluggen?kan ik het geluid gewoon via de boxen van de tv laten spelen?en kan je dan nog steeds op de 1080x1920 reso spelen?het is voornamelijk trackmania dat ik speel,krijgt de 5770 dit getrokken?en is het scherm gewoon volledig gevuld dan?

thanks in advance
Als je geluid mee wilt laten gaan dan moet je HDMI gebruiken, andere kabels doen dit niet.
Als je nu op je eigen scherm gewoon normaal kan spelen op 1920x1080 dan moet je op je TV ook gewoon op 1920x1080 normale framerates krijgen.
Met HDMI heb je nog wel is dat niet heel je scherm gevuld wordt maar dit is eenvoudig op te lossen door overscan op 0% te zetten in de CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
op dit moment heb ik dus gewoon zo een kabel van de uitgang van mijn videokaart naar mijn scherm,is zo een kabel met 2draaischroefjes aan,op het 32'' scherm zag ik dat de hdmi een platte stekker is en die heb ik niet?of die moet in de doos van het scherm liggen?of heb je deze hdmi kabel ook nodig als je zoals ik nu heb dus van mijn videokaart naar het 23'' full hd scherm ga?want dan heb ik die simpelweg nooit ingeplugged?iig dat geluid kan ik wel omzeilen nog aangezien ik meestal met de headset speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HDMI is digitaal beeld en geluid, dat is idd die kleine platte stekker.
DVI is een iets grotere variant op de VGA versie, maar dan met een witte kleur. Dit is digitaal beeld.
VGA is met die blauwe aansluiting en analoog beeld. Zoals S-Video en die dingen ook analoog is.

Om je PC op je TV aan te sluiten als je het geluid over de speakers van de TV wilt moet je een hdmi kabel kopen en die in je videokaart en in je TV steken. Deze kabel zit er standaard niet bij en moet je dus los kopen.
Wat ik heb gedaan is een verloopkabel gekocht van DVI naar HDMI, dus op die HDMI ingang op de TV krijg ik alleen beeld binnen. En het geluid heb ik digitaal doorgezonden naar mijn receiver.

En standaard zit bij je videokaart een DVI-VGA verloopstekker erbij, meer niet.

Btw, een HDMI kabel kun je voor een paar euro bij de Action halen, voor dat geld heb je verder prima kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
straks maar eens de action binnenwandelen dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

Vandaag m'n Sapphire 5770 1GB binnen gekregen als vervanger van m'n 8800GTS 320MB.

In veilige modus eerst de nVidia drivers weggegooid en vervolgens (normale modus) Catalyst 10.6 geinstalleerd en aan het testen geslagen (voor zover ik dingen kan testen, op het moment nog weinig 3d applicaties geinstalleerd...ondanks het geen fresh-install is).

3dMark06 is ongeveer net zo snel als m'n 8800, maar komt omdat ik de "demo" versie heb en de resolutie niet hoger dan 1280x1024 kan zetten (CPU bottleneckt op die resolutie volgens mij).
Bioshock (1) draaide redelijk zelfs op 1080P (af en toe merk je dat het niet helemaal lekker gaat) en C&C3 loopt ook redelijk op 1080P...maar ook daar af en toe het idee dat het niet 100% lekker loopt.
Oude game Quake3 ook nog geprobeert maar dat loopt voor geen meter, haal op sommige stukken nog maar 13FPS 8)7

Dat vond ik raar en ben dus wat gaan zoeken. Dus met GPU-z gekeken, en CCC op een 2e scherm gezet, en kom erachter dat de GPU speed niet hoger dan 500Mhz (volgens GPU-z) en niet hoger dan 600Mhz (volgens CCC) gaat tijdens gamen. Terwijl de 5770 toch op 850Mhz hoort te draaien.
Ook als de GPU-load (tijdens Bioshock) naar 100% gaat, gaat de GPU snelheid niet omhoog (600Mhz max).
Het geheugen gaat wel netjes naar 1200Mhz tijdens load en gaat naar 300Mhz op de desktop (GPU zakt daar naar 157Mhz).

Heb al wat geprobeert rond te zoeken op internet, maar kan eigenlijk niks vinden waarom de kaart niet op volle snelheid wil draaien, en waarom dingen zoals Q3 totaal niet meer draaien.

Kaart word niet te warm 64ºC onder load tot nu toe (fan blijft vast op 35% gaat niet harder of zachter), voeding is ook nog wel goed (8800GTS verbruikt meer en had geen problemen...qua voeding dan, ding is uiteraard kadoek). Moederbord is wel een wat ouder model (Abit AW9D met 975x chipset) maar PCI-e slot draait wel gewoon op 16x.

(zal even volledige specs neerzetten)
Moederbord: Abit AW9D 975x chipset (laatste BIOS...komen ook nooit geen nieuwe meer)
CPU: Intel Core2Duo E6600 @ 3Ghz (333x9)
Mem: 4GB PC6400 (2x2GB)
GPU: Sapphire Radeon 5770 1GB
PSU: Antec NeoHE 550W
Driver: Ati CCC 10.6

Zou dit puur driver issue zijn of zou de kaart toch kuren hebben? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
voor dat je de kaart de schuld geeft denk ik beter dat je een schone instal van windows kunt doen.. dit klinkt echt alsof restanten drivers roet in het eten gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Denk dat je oude mobo voor kuren zorgt. Kon de spec niet precies vinden, maar als ie pci-e x16 1.0(a) heeft dan kan je kaart kuren daardoor krijgen.

Je kaart kun je evt testen bij een ander pc.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 13-07-2010 20:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Driver problemen lijkt verreweg het meest logisch, dus eerst maar eens een driver cleaner draaien en anders zal het wel een herïnstall worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heb me suf gezocht op het AMD forum, en daar blijkt het probleem ook af en toe voor te komen (alleen dan met andere kaarten vaak, vandaar dat ik het eerst niet kon vinden omdat ik op 5770 zocht). Veel Radeon 5850 en 5870's en de 4890 blijkt er ook regelmatig last van te hebben.

Clockspeeds komen soms vast te zitten, 2D clocks te hoog en/of 3d clocks te laag.
Zag er een aantal voorbij komen die vast zaten op 400/1000Mhz (Core/Mem) onder 100% load.
Vervelende alleen is, niemand komt met een oplossing (sommigen lossen het wel op, maar zeggen niet hoe).

Zover ik kan zien horen PCI-e 2.0 kaarten wel te werken op het Abit bord, want veel 4000 serie kaarten werkten ook en zie volgens mij ook 5000 serie kaarten gewoon werkend op dat bord (al dan niet de MAX versie).

Ik ga morgen nog wel kijken, wat rommelen met drivers en/of een clean install doen (eerst op een andere schijf, kijken of dat het probleem oplost).

EDIT
Heb de drivers weer verwijderd, opgestart in veilige modus, driversweeper erover, opnieuw gestart en drivers weer geinstalleerd. Quake 3 draait nu wel beter haal nu ~115FPS ipv 13FPS in de nVdemo level, maar andere programma's blijft ie steken op 500Mhz (GPU-z) of 600Mhz (CCC). Nu krijg ik eerlijk gezegt het vermoeden dat de software het misschien niet goed uitleest. Omdat zowel GPU-z als CCC met te lage waardes komen, en dat ze onderling ook nog eens verschillende snelheden lezen.
Daarnaast, tijdens het draaien van games beweert ie soms dat GPU load 0% is en dan weer ineens 87% (tijdens Bioshock). En je maakt mij niet wijs dat je tijdens Bioshock op 1080P een GPU load van 0% hebt terwijl het af en toe al niet helemaal soepel verloopt.

EDIT 2
Heb het opgelost!
Probleem bleek dus AMD Powerplay te zijn...de energiebespaar functie.
Powerplay werkt met 3 settings, low, medium en high. Probleem was dus dat ie niet verder dan medium kwam waardoor de GPU speed op 600Mhz bleef steken. Gezocht op Powerplay, en handige guide gevonden om het te disablen (veel mensen met een high-end kaart ergeren zich dood aan powerplay omdat de kaart steeds terugklokt en stutters veroorzaakt).
Oplossing is een custom-profile te maken in CCC (heb het no powerplay genoemt), vervolgens zoek je het profile bestandje op (is een xms file als ik me niet vergis) en dan edit je die.
Er staan dan dingen in zoals Memoryclock, Coreclock, en Corevoltage met ieder 3 values (low, medium en high). Nu heb ik de medium settings veranderd naar dezelfde settings als high, gesaved en vervolgens profile geladen in CCC.
Game gestart en woppa, ding springt meteen netjes naar 850Mhz core en 1200Mhz mem 8)

Probleem was dus toch de software en gelukkig niet de kaart zelf (en ook niet mijn moederbord...phew).

Hopelijk kan ik nu dan toch eindelijk genieten van m'n kaart.

[ Voor 53% gewijzigd door Nemesizz op 14-07-2010 13:25 . Reden: kleine toevoeging op eerdere post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
gisteren een 5770 hawk gehaald om eens flink te overclocken, eerste resultaten zijn prima.. de twin frozer houdt hem in idle op 34 graden.. load temps moet ik nog eens naar kijken.. de kloksnelheden daarentegen maken me blij, gister wat gerommeld en het mem gaat al tot 1400 MHz. de core met 1,25V al tot 1000 MHz.
vanavond nog ff los ermee, kijken wat het kaartje kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Slurpgeit schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:42:
Net toevallig ook last van gehad. Fanspeed staat op auto, maar blijft op 35 a 40% steken, dus ik gewoon aan het gamen en ineens plop zwart scherm en de fan ineens op 100% te blazen. PC liep vast en na een reset werd eerst de kaart niet meer herkent (bios piepjes "er is geen videokaart"). Even gewacht en nu doet ie het wel weer gewoon, maar tijdens het gamen zet ik handmatig de fanspeed maar wat hoger (60%, daarboven word ie te luidruchtig).

Ik kan het wel treffen volgens mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Volgens mij ff in CCC ,het slotje van overdrive aan en uit-zetten.Hiermee zou het weer normaal werken.
Of ff op default klikken.

Daarna ff in furmark(windowed) testen of het daad werkelijk werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 17-07-2010 20:53 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Iets langer dan een maand ben ik in het bezit van een HP G62 notebook.

Ik ben/was er erg tevreden mee, totdat er de problemen kwamen met mijn videokaart: ATI Radeon HD5430.

Zodra ik bijvoorbeeld met PES 2010 of FIFA 10 een wedstrijd ben aan het spelen komen er wel erg veel strepen door het beeld, zie screenshots:

http://img38.imageshack.us/img38/2362/ati2e.png - PES 2010
http://img443.imageshack.us/img443/7858/ati1.png - PES 2010
http://img188.imageshack.us/img188/83/img0121p.jpg - FIFA 10

Ik heb daartoe HP gebeld, zijn hem netjes komen ophalen, nadat wel enig sinds was duidelijk geweest tussen de 0900-communicatie, dat er problemen waren met de hardware en niet met de software.

Maar toen ik hem deze vrijdag weer terug heb gekregen, gebeurde natuurlijk weer wat bijna iedereen die wel eens iets RMA stuurt vreest: BIOS Geupdate en recovery terug geplaatst op het statusforumulier.
Niks dus vervangen, ik betwijfel of ze hem wel echt hebben nagekeken. :(

Ik heb het toch maar geprobeerd, PES 2010/FIFA 10 geinstalleerd, maar dezelfde klachten.

Vervolgens dan maar een clean install Windows 7 64bit, met de ATI mobile drivers 9.12/10.5, spellen weer geinstalleerd, nog steeds hetzelfde.

Ik denk toch echt aan een GPU probleem.

Ander spel nog proberen? Een demo van..?

GPU komt niet boven de 75C, en dus met de nieuwste drivers.

Intel Core i3 Dual core, 2,13Ghz, 4 GB Ram.

Elke reactie waardeer ik graag. :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
nogmaals bellen en vertellen dat het niet is opgelost. vermoedelijk is het geheugen van je videokaart stuk. draai eens furmark om te testen wat er gebeurd...

het verhaal is simpel, je hebt garantie, ze moeten het oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Thanks for the reply.

Ja, ik ga zeker morgen (maandag) meteen bellen, ik heb garantie punt.

Ik snap gewoon niet hoe HP kan denken dat dit een software probleem is...

Pfff.. en nu.. geen PES voor het weekend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Installeer dit eens en draai Furmark en kijk wat er gebeurt.

[ Voor 20% gewijzigd door madmaxnl op 18-07-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
madmaxnl schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:21:
Installeer dit eens en draai Furmark en kijk wat er gebeurt.
Ik heb dit nu niet geprobeerd, maar wel voor de reparatie.

Ik kreeg toen dezelfde problemen, strepen langs de objecten. (zelfde als screenshot, alleen toen was het wat minder)

Kan me nog herinneren, dat het iets was met robots.

Het lijkt ook dat het met de dagen alleen maar erger wordt, kan ik nog meer beschadigen?

Ik heb ook de DirectX SDK, er zit een tool bij, kan ik daar nog wat mee proberen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Nemesizz schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:11:

Clockspeeds komen soms vast te zitten, 2D clocks te hoog en/of 3d clocks te laag.
Zag er een aantal voorbij komen die vast zaten op 400/1000Mhz (Core/Mem) onder 100% load.
Vervelende alleen is, niemand komt met een oplossing (sommigen lossen het wel op, maar zeggen niet hoe).

EDIT
Heb de drivers weer verwijderd, opgestart in veilige modus, driversweeper erover, opnieuw gestart en drivers weer geinstalleerd. Quake 3 draait nu wel beter haal nu ~115FPS ipv 13FPS in de nVdemo level, maar andere programma's blijft ie steken op 500Mhz (GPU-z) of 600Mhz (CCC). Nu krijg ik eerlijk gezegt het vermoeden dat de software het misschien niet goed uitleest. Omdat zowel GPU-z als CCC met te lage waardes komen, en dat ze onderling ook nog eens verschillende snelheden lezen.
Daarnaast, tijdens het draaien van games beweert ie soms dat GPU load 0% is en dan weer ineens 87% (tijdens Bioshock). En je maakt mij niet wijs dat je tijdens Bioshock op 1080P een GPU load van 0% hebt terwijl het af en toe al niet helemaal soepel verloopt.

EDIT 2
Heb het opgelost!
Probleem bleek dus AMD Powerplay te zijn...de energiebespaar functie.
Powerplay werkt met 3 settings, low, medium en high. Probleem was dus dat ie niet verder dan medium kwam waardoor de GPU speed op 600Mhz bleef steken. Gezocht op Powerplay, en handige guide gevonden om het te disablen (veel mensen met een high-end kaart ergeren zich dood aan powerplay omdat de kaart steeds terugklokt en stutters veroorzaakt).
Oplossing is een custom-profile te maken in CCC (heb het no powerplay genoemt), vervolgens zoek je het profile bestandje op (is een xms file als ik me niet vergis) en dan edit je die.
Er staan dan dingen in zoals Memoryclock, Coreclock, en Corevoltage met ieder 3 values (low, medium en high). Nu heb ik de medium settings veranderd naar dezelfde settings als high, gesaved en vervolgens profile geladen in CCC.
Game gestart en woppa, ding springt meteen netjes naar 850Mhz core en 1200Mhz mem 8)

Probleem was dus toch de software en gelukkig niet de kaart zelf (en ook niet mijn moederbord...phew).

Hopelijk kan ik nu dan toch eindelijk genieten van m'n kaart.
Ook ik heb dit net meegemaakt!
Ik kon het probleem al niet vinden, na dat ik deze post las _/-\o_

Heb een Sapphire 5770 1GB kaart en zelfs met overclock kwam ik vrij laag uit met 3dmark scores vergeleken met reviews. Met 3dmark bleef de kaart steken op een core clock van 600Mhz op 100% load en idle 400Mhz. Mem clocks bleven wel vrolijk staan volgens de log van GPU-Z.

Na het uitvoeren van je bovenstaande handeling, het maken van een custom profile, werkt ie nu zoals het hoort te werken! Onwetende consumenten, ala mensen met weinig/minder computerkennis zullen dit helaas wellicht niet merken en zo niet voldoende gebruik kunnen maken van de videokaart....slechte zaak dat je er met benchmarks achter moet komen :/

Kaartje draait nu op 950Mhz Core - 1350Mhz Mem.
Bij 3dmark loopt de temperatuur uiteindelijk op tot 82 graden (GPU temp2 volgens CPU-Z?) waarna de fan draait op 48%.
Idle is zo ongeveer 50 graden met de fan op 35%

Nu lijkt mij die 82 graden vrij hoog, waarom gaat de fan niet eerder wat sneller draaien ? :?
Of moet ik kijken naar een andere temp in GPU-Z ? Want er worden er 3 verschillende temps weergegeven.

Het verschil:

ATI Powerplay ingeschakeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvdweide.nl/images/fora/3dmark5770-950-1350.gif

ATI Powerplay uitgeschakeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvdweide.nl/images/fora/3dmark5770-950-1350-nopowerplay.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvdW schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:05:
Kaartje draait nu op 950Mhz Core - 1350Mhz Mem.
Bij 3dmark loopt de temperatuur uiteindelijk op tot 82 graden (GPU temp2 volgens CPU-Z?) waarna de fan draait op 48%.
Idle is zo ongeveer 50 graden met de fan op 35%

Nu lijkt mij die 82 graden vrij hoog, waarom gaat de fan niet eerder wat sneller draaien ? :?
Omdat het eigenlijk helemaal niet hoog is, zijn genoeg videokaarten te vinden waarbij dit de idle temp is. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ok gelukkig :)
Het verveldende wat ik nu nog wel ervaar is dat het gemaakte profiel niet automatisch geactiveerd wordt na een restart, dan loopt de kaart weer op langzame settings in 3dmark/games....
erg vervelend.

Is hier nog iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik weet niet of dit progje ook werkt bij 3dmarks, wel in games

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ervaring met een ati 5xxx kaart,en zou graag een paar mening horen.. :Y

Graag enige hulp bij een troubleshoot ;
Ik heb een ati 5670 gekocht met gddr5 ,512mb .
Mijn systeem heeft zelf ddr2.Om precies te zijn 4x 512mb op 677 mhz.Nu gebruikt de ati kaart Hypermemory,om aan te vullen als er niet genoeg dedicated zou zijn,767 + 512 dedicated =1279mb .
Mijn vraag is,of het zo is dat op het moment dat er hypermemory word aan gesproken een lag/beeld freeze onstaad.
Elke game die ik ook speel,lags,het scherm bevriest gedurende heel even,op random momenten ,maar toch lang genoeg om zwaar irritant te zijn..
Het systeem is op de videokaart na,niet veranderd en met een 1024mb gddr3 kaart had ik nergens last van,al zag het er wel minder goed uit als nu,maar daar gaat het niet om.

Ik heb zelf al enig onderzoek gedaan en het schijnt dat ddr5 meer op ddr3 lijkt dan op ddr2.
M.a.w heb je een systeem met ddr3 en deze kaart dan treden er geen lags op,maar heb je een systeem met ddr2 werkgeheugen dan is de communicatie tussen de grafische kaart en het ddr2 geheugen funest voor je games?.

Ik heb het systeem zo ingesteld dat er niks meer op draaide,alleen de game,en nog lags.
Virtueel geheugen aangepast,werd alleen maar erger.
Wat ik graag van iemand zou willen horen of dat klopt.
Deze kaart spreekt net zoals vele andere je werkgeheugen aan,als er niet genoeg toegewijdt is,z.g.n Hypermemory.
Als dat ddr2 geheugens is ,op 677mhz,is natuurlijk langzamer als ddr3 op1066mhz?

Ik heb al tooltjes enzo geprobeerd ,ati tray tool ook,om het hypermemory te disablen ,maar dat werkt niet.
Ik denk dat ik de kaart moet weg doen ,want dit is niet leuk.
Of ik moet een ander moederbord kopen,maar dan heb ik ook een andere cpu en geheugen nodig,zeg maar een nieuwe pc.Dat schiet niet op. :F

edit ;

Het systeem zelf ,heeft een simpele cpu,een overgeklokte celeron dual core e1500 @2923Mhz ,maar ik speel
dezelfde games,en ik heb verder niks veranderd,dus dat is het niet.Dat denk ik, of met sterkere cpu ben je er van af? Het is zo dat het Level 2 Cache ; 2x 256 KB
van de celeron erg weinig is en vervangen met De Intel® Pentium® Dual-Core E5400 CPU
die beschikt over ; 2x 1024 KB Level 2 cache en werkt op een snelheid van 2700 MHz (iets lager)zou evt wel mogelijk zijn.
Maar wat als ik het dan nog heb?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Een paar punten die onduidelijk zijn uit je verhaal:
-welke games? (sommige zijn minder goed geprogrammeerd dan anderen)
- welke resolutie? (als je op 1920x1200 ofzo draait met zo'n kaart werkt het natuurlijk niet goed)
- heb je vsync aan? (kan soms voor screentearing zorgen als je het niet aan hebt)

Bovendien (wat ik zelf merk tijdens "hick-ups") kan het zijn dat er soms gegevens geladen moeten worden van de hardeschijf. Dan helpt een snelle processor/videokaart niet veel als die 2 wachten op de hardeschijf.
Dit merk ik zelf vaak bij WoW, hier heeft iedere zone geen laadscherm en word er soms tijdens het laden van een nieuwe zone de HDD aangesproken en dat kan af en toe voor framedrops veroorzaken. Bioshock merkte ik dit ook en ligt niet aan de videokaart (m'n 8800 had het ook...nouja, voor zover je de kaart kan beschuldigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Nemesizz ,bedankt voor je reactie,

Als antwoord op je vragen,de resolutie is ook het zelfde gebleven en is 1400x900 ,toch niet echt groot.
De games zijn ;stalker soc ,crysis warhead,(en dead space ook nog getest-met het zelfde effect helaas. :( .).Maar game gerelateerd is het zeker niet.
En vsync staat niet aan.
Het gegevens laden,zoals jij het noemt,daar heeft het inderdaad wel wat van weg.
ik dacht zelf dat het misschien met de verversings snelheid te maken zou kunnen hebben,maar dan ligt dat ook aan de kaart,want wat dat betreft is er ook niks veranderd.
Zelfde lcd monitor .op 60 hertz.
Ik heb net op mijn laptop crysis gespeeld ,als test,en daar loop ik echt gewoon te springen enzo zonder moeite,en dat is een ati hd 4650 .Wel weer 1024 mb,en op 1366x768.

edit;

De harde schijf ,is met 7200 rpm ,en 160 gb groot nooit het probleem geweest.
De hoeveel heid geheugen eigenlijk ook niet.4x512mb /677mhz.
en het os,windows 7 ,is ook het zelfde.
In 3dmark o6 heb ik het niet,die irritante happeringen "hick- ups",dat loopt gewoon vloeiend .
Maar de 3dmark 06 score van de laptop is nu 6800+ .De videokaart doet 9500+.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
@ qwerty1971
Check je bios eens daar kun je wellicht hypermemory uitschakelen.
Welk besturingssysteem heb je, hoeveel bits ?
Zorg dat je de laatste CAT10.6 of CAT10.7 drivers hebt.
Zet je Catalyst instellingen "goed":

Standaard:
Aangepaste instellingen gebruiken aanvinken

AA:
Toepassingsinstellingen gebruiken aanvinken en Filter op Box zetten.

AA-modus:
Schuif naar Prestatie toe.

AF:
Toepassingsinstellingen gebruiken aanvinken.

AI:
Catalyst A.I. uitschakelen uitvinken, als hierna de haperingen blijft en je hebt alles geprobeerd kun je deze nog eens proberen aan te vinken.

Mipmap:
Helemaal naar kwaliteit schuiven.

Kijk eens of je GPU-klok niet terug schakelt terwijl je aan het spelen bent, dit kan ook voor een freeze zorgen. Hiervoor kun je Rivatuner o.i.d. gebruiken.

Zijn er geen programma's op de achtergrond die plots kunnen aanspringen zoals Windows Deffender o.i.d. waardoor er een freeze zou kunnen ontstaan ? Zet deze dan uit, ook programma's waar je niet zeker van bent of ze dit kunnen veroorzaken zet ze gewoon eens uit.

Voer DXdiag eens uit, en zorg dat alle DirectX-functies ingeschakeld staan en alle hardware versnellingen optimaal staan. Kijk hier ook eens hoeveel Totaal geheugen er aangegeven staat.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Mijn MSI R5670-PMD1G heeft zich ondergeklokt, en om een een of andere reden wil hij niet naar defaults, op het moment dat ik dat probeer begeeft mijn pc het, terwijl hij in het begin die snelheid wel hield

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madmaxnl ,aller 1st bedankt voor de tips,
In het bios heb je maar 2opties,of je gaat voor pci-e en dan kan je niks instellen ,of je gaat voor de onboard intel ,en dan kan je wel instellen,maar voor mij heeft dat geen nut.
Ik draai de laatste driver op een 32-bit os ,en direct x ,totaal geupdated.
Dat de cpu zich terug klokt,klopt,alleen onder gamen doet ie dat uiteraard niet.Dat zou een groter verschil geven,dan die 2 a 3 miliseconden dat het nu ,stil staat.Ook zou dat er op duiden dat of de cpu kapot aan het gaan is,of mijn hardwarematige overklok op de cpu faalt, ,maw het aluminium tape waarmee de pinnetjes verbonden zijn raakt los,maar dat is het dus niet.
Ik heb speedfan ,het software programma,en controleer regelmatig.
Ik denk zelf dat het of te maken heeft met de hoeveel heid geheugen ,512mb ipv 1024mb, of het gebruik van werkgeheugen als hypermemory gaat niet goed.

In het eerste geval zou je zeggen verlaag de resolutie,maar ik speel op 1400x900. Als 512mb dat niet aan kan??Het is inderdaad zo als ik alle instelling op minimum zet ,ik er bijna geen last van heb,
maar ik koop toch geen dure kaart,ik vind 88 euro veel geld,om alles op minmaal te zetten,en op 1024x768 te spelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
"Kijk eens of je GPU-klok niet terug schakelt terwijl je aan het spelen bent, dit kan ook voor een freeze zorgen. Hiervoor kun je Rivatuner o.i.d. gebruiken."

Dus niet de CPU-klok ;) ATI klokt namelijk bij idle terug, als dit onder het game om wat voorn reden dan ook gebeurt kan het jou problemen verklaren.

[ Voor 35% gewijzigd door madmaxnl op 20-07-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit inderdaad een groot verschil tussen ,gpu en cpu :9 .Ik moet volgende keer beter lezen B) .

Xtra aandacht aan het instellen van de kaart ,zoals je in je post hiervoor aangaf heeft het wel iets verholpen,en ik heb net een half uur aan 1 stuk redelijk kunnen voortgaan.
Het verschil met ddr3 ,is dat het ddr5 zich anders gedraagt.
Bijvoorbeeld het instellen van de midmap.
Met deze kaart is preformance =geen details,en quality =wel details.
Met mijn vorige kaart ,een hd4670 was dat niet zo drastisch.Met preformance had ik nog wel een ondergrond en niet alleen gekleurde vlakken ,zonder details,zo als met deze hd 5670.

Jij spreekt over rivatuner.Ik gebruikte hiervoor amd gpu clock tool ,maar met deze kaart word de core snelheid de helft minder weergegeven.Dus in Ati ccc overdrive core 850 ,dan staat er in gpu clock tool 425.
Het verhogen in amd gpu clock tool gaat dan niet.
De kaart klokt dan helemaal terug tot core 165.
Weer alles moeten uninstallen ,toen had ik weer core 850 ipv 165.
Ik heb de versie gebruikt voor de 5xxx serie ,dus met ddr5 ondersteuning.
Mischien dat rivatuner wel kan overklokken.Dat ga ik proberen.
Als het licht overgeklokt,stabiel ,zich nog minder voor doet,is dat altijd beter.
Ik denk niet dat de gpu in het spel zich terug klokt.
Dan zou je frame drops zien denk ik.
Dit is meer als een laad tijd.Of er iets gebufferd moet worden.
Ik loop een heuvel op,en voor 1a 2 miliseconde staad het beeld even stil .
(Maw het spel loopt niet vloeiend)

Omdat de kaart nog week oud is,kan ik hem nog gewoon retourneren.
Dankzij een goede tip van een oplettende lezer.
Die vertelde van de wet "koop op afstand".

edit;

net met riva tuner ,msi afterburner en amd gpu clock tool gekeken.
In 2 d klokt het wel terug naar 351 core, geheugen niet.
In 3d blijft het volgens de grafiek gewoon 875 core tijdens de gehele game.
Maar ik kan met geen van de drie tools overklokken verder dan ati overdrive.
Mischien gaat het wel als je ati catalist uninstaleerd,maar dat vind ik functie verlies.
Ati catalist is gemakkelijk en heeft veel functie`s die ik vaak gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:13
Eventjes een vraagje:

heeft iemand wellicht ervaring met de PowerColor Radeon HD 5770 V3 1GB? Deze kaart is nog goedkoper dan alle HD5770 512 mb kaarten. Is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 06:15
Ook dan de Powercolor Radeon HD5770 V3 512MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ik heb mijn Sapphire 5770 1GB nu draaien op 950/1440 @ stock voltage.
Bij een run met FurMark loopt de temp nu op tot 102 graden....als ik dan op dat moment kijk naar de fan dan draait die maar op 60% bij die temp., is dat wel normaal ? Ik zie wel dat de fanspeed automatisch oploopt, maar dus niet hoger dan die 60%, zelfs bij die temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 1ste gedachte ,60% bij 102 graden ,dat is niet iets waar je voor kiest.
Kan je handmatig die fan niet in stellen?

Ik neem aan dat het nu op auto staat,maar misschien zit die sensor niet ok?
Ik heb er weinig ervaring mee,maar lijkt mij ongewenst.

102 graden kunnen ze hebben,maar dat is toch echt niet bevordelijk voor de leeftijd ?
Heb ik ergens gelezen

Is het geen moment opname.
Over algemeen in die test is je max temp 102,wat normaal is,en je fan belasting 60%?
Dat is wel goed.

Aan de andere kant als 102 het max is en dat haal je met 60% lijkt mij eigenlijk wel ok.
Optimaal zou je dan misschien anders instellen,bijvoorbeeld 70% ,met 95 graden ofzo .
Maar het geluid kan ook nog een rol spelen.
Des te harder de fan is meer geluid maar wel koeler de gpu.

Ik denk dat het bij de meeste zo ingesteld staad:
de automatische sensor chip van die kaarten hebben drie nivo`s,
Fan stand 1 - tot 40 graden.
Fan stand 2 - 40 tot 60 graden.
Fan stand 3 - 60 en hoger.
Het verschild iets per fabrikant.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:34:
Als 1ste gedachte ,60% bij 102 graden ,dat is niet iets waar je voor kiest.
Kan je handmatig die fan niet in stellen?
Inderdaad, dan zou ik die voordat ik een game ga spelen handmatig in moeten stellen tussen de 60% en 100% (stofzuigergeluidniveau). Toch zou zoiets automatisch moeten gaan, als bijv. mijn vriendin ff gaat spelen als ik niet thuis ben...

Ik zou 'm ook wat lager kunnen clocken maarja :+
Het is geen momentopname, hij loopt op tot die temp en blijft daar minimaal op.
Als ik de test nog langer laat lopen dan loopt de temp ook nog meer op....
70% tijdens een game is niet zo erg qua geluidsniveau, als ie daarna maar weer langzamer draait.

Ik kon alleen geen specificaties vinden welke de max temp aanduiden van de kaart.
Als de levensduur met 50% daalt bij deze temps gaat dat me te snel, 25 heb ik dan wel weer vrede mee :P

[ Voor 34% gewijzigd door JvdW op 20-07-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:13
Morphogenesis schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:02:
Ook dan de Powercolor Radeon HD5770 V3 512MB?
Ja, goedkoper dan de 512mb versie.

Deze kaart is V3, er is ook een V2. Misschien een ontwerp fout en nu om de schade goed te maken goedkoop de nieuwe versie introduceren?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste