Driftkikker schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:
Jongens, ik zou graag jullie advies willen.
Ik heb op dit moment een beamer hangen (modelletje cheapo) waar ik films via de pc op kijk en tv via digitenne. Het ding heeft een resolutie van 1280 bij 1024 en schermdiagonaal is zo'n 60''.
Ik ben op nu echt helemaal fan van het fenomeen hd en BluRay e.d. Wat de beamer dus in feite niet aankan, en de kwaliteit is 'zo zo'.
Echter zit ik er nu over te denken om een full hd 37'' - 42'' tv te kopen, en daar gewoon
in mooie kwaliteit films op te kunnen kijken. Het tv gedeelte boeit me niet echt, zovaak kijk ik niet.
Nu zou ik graag jullie mening willen weten over de volgende stelling:
óf een laag kwaliteits, groot kick-ass scherm;
óf een kwalitatief goed, wat kleiner scherm.
Alvast bedankt!

Je zegt zelf dat je graag in kwaliteit kijkt. Je houdt van HD films. Dus het lijkt mij een simpele stelling. Als ik jou was zou ik voor de kwalitatievere TV gaan. Een groter beeld is natuurlijk ook mooi, maar ik zou toch altijd voor de kwaliteit gaan. Tenzij het natuurlijk gaat om een verschil van een TV van 26'' en een TV van 55''.
Wow NLJvM, jij hebt echt een mooie strakke kamer weten te maken! Ook erg mooi met die kleuren in het donker! Ik kan nog wel wat van jou leren

Ik moet denk ik ook maar eens met de trend mee doen en wat pics van m'n kamer posten

Ik hoop dat ik ze over een maandje kan geven, er bestaat namelijk een kans dat ik een andere kamer kan krijgen (ja ik woon nog bij mijn ouders

) En dan wordt het allemaal zo veel beter! Mijn huidige kamer is zo klein dat ik niet eens een goede luisterpositie kan creëren

Nouja,, misschien zijn mijn B&W DM603's ook een beetje aan de grote kant voor mijn kleine kamer van ca. 2,5 bij 4

En dan ook nog eens een schuin plafond
Ik kom ineens op een briljant idee!
Ik kan anders wel de specs gaan posten
Ik ben in bezit van:
Een Acer 8930 Laptop met een 18,4'' Full HD scherm waar ik de films op kijk en muziek mee luister, digitaal aangesloten op mijn Denon AVR 2807 waar ik erg blij mee ben

Gekocht een jaar geleden voor €350 op marktplaats
De B&W DM603 S2 als Fronts

(ook €350 op marktplaats)
Een el cheapo subwoofer van wOOx, Ik wil later per sé een SVS subwoofer

(Gebruik de sub alleen voor films)
Twee weggooi speakers van Warfedale als surrounds, waarvan één met sterk ingedeukte tweeter

Zodra ik het geld heb wil ik achter de DM602's neer zetten
Geen Center.

Ik ben van plan de LCR600 aan te schaffen zodra hij in de juiste kleur voor een mooi bedragje op marktplaats staat
In de komende twee jaar wil ik er nog een mooie TV bij kopen, een PS3, achterspeakers, een center speaker, een subwoofer en als ik dan nog geld
over heb nog twee surroundback speakers om mijn 7.1 compleet te maken!
Niet slecht toch voor een jochie van 17?
Mijn Denon wordt trouwens erg warm aan de bovenkant, komt iemand dit bekend voor?? De dichtstbijzijnde plank er boven is er 11CM van verwijderd en de versterker staat er maar 9cm onder, de overige 21cm steekt voor de plank uit en zit nergens onder behalve uiteindelijk het plafond.
Ook de onderkant heeft genoeg ruimte om lucht te krijgen, door de pootjes staat hij 2cm van de grond verwijderd en de gaten aan de onderkant zijn allemaal open. Dus ventilatie is het probleem niet lijkt me? Is het normaal?
Als iemand nog tips heeft of ervaringen met de speakers die ik wil of me wat wil aanraden, ga je gang
[
Voor 50% gewijzigd door
Bierdopje120 op 22-05-2010 20:33
]