RmanX schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:36:
[...]
• Als kerst op de taart is de Reeven Polariz fancontroller uit Taiwan deze week gekomen![]()
Tweede iteratie van mijn Wireless Charger stand.
Gemaakt met:
- Een Nexus Wireless charger
- Een stuk plexiglas
- Klittenband
- Boormachine
- Drempel
- Schuurpapier
- Figuurzaag
- Stanleymes
- Verfstripföhn
- Stofzuiger
- NFC sticker
- Veel gevloek

Zit helaas een kleine scheur in 1 van de hoeken (waar de telefoon op staat). Niet genoeg verhit voor het buigen. Maar dat stuk slijp ik wel weg.
NFC werkt helaas niet, als ik mijn telefoon er op zet, door de magneten in de lader die de telefoon op zijn plek houden. Heb de sticker nu net boven de lader, zodat ik de telefoon er langs naar beneden kan laten glijden. Heb iets grotere stickers besteld. Misschien dat het dan wel werkt.
Dit is mijn eerste poging. Die ik (op de dag af, zie ik net) precies een jaar geleden heb gemaakt. Deze werkte echter niet goed, omdat hij te bol was en de telefoon met hoesje niet goed bleef zitten. Zit ook een goedkope wireless charger in, die langzaam laadt.
Gemaakt met:
- Een Nexus Wireless charger
- Een stuk plexiglas
- Klittenband
- Boormachine
- Drempel
- Schuurpapier
- Figuurzaag
- Stanleymes
- Verfstripföhn
- Stofzuiger
- NFC sticker
- Veel gevloek

Zit helaas een kleine scheur in 1 van de hoeken (waar de telefoon op staat). Niet genoeg verhit voor het buigen. Maar dat stuk slijp ik wel weg.
NFC werkt helaas niet, als ik mijn telefoon er op zet, door de magneten in de lader die de telefoon op zijn plek houden. Heb de sticker nu net boven de lader, zodat ik de telefoon er langs naar beneden kan laten glijden. Heb iets grotere stickers besteld. Misschien dat het dan wel werkt.
Dit is mijn eerste poging. Die ik (op de dag af, zie ik net) precies een jaar geleden heb gemaakt. Deze werkte echter niet goed, omdat hij te bol was en de telefoon met hoesje niet goed bleef zitten. Zit ook een goedkope wireless charger in, die langzaam laadt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Hey die Zalman koelers zijn behoorlijk oldskool vandaag de dag.Carpento schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:24:
Na Carpento in "Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17" hebben we datzelfde trucje nog eens herhaald maar dan met wat andere ingrediënten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het resultaat is een mooi groot koelblok met een superstille PWM-fan. In combinatie met
een ZM-CS5B-bracket kan deze mooi de CPU van de HTPC gaan koelen
Had er zoeen op mn Socket A AMD Duron, later Athlon PC geloof ik.
Eerste modjes gemaakt!
Ben nu aan het bedenken hoe ik de pcie kabel uit de cover wil laten komen

Edit: jeej thumbnail-link werkt! Bedankt

[ Voor 87% gewijzigd door Mr-E op 13-04-2016 07:56 . Reden: Thumbnails ipv link ]
Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti
Uw foto`s werken nietMr-E schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:28:
Eerste modjes gemaakt!
Ben nu aan het bedenken hoe ik de pcie kabel uit de cover ga laten komen...
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
DPC Chef-kok :)
Onderaan op Embed Codes klikken en dan de thumbnail BBCode link gebruiken. Je images zijn echt afschuwelijk groot.Mr-E schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:28:
Eerste modjes gemaakt!
Ben nu aan het bedenken hoe ik de pcie kabel uit de cover ga laten komen...
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 12-04-2016 22:36 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Heb ze vervangen voor linkjes... zal me wat verdiepen in het plaatsen van foto's 
Als ik de url tussen de blokhaken wijzig in img. En dan als toevoeging een custom height aangeef zou hij het moeten doen toch?
Als ik de url tussen de blokhaken wijzig in img. En dan als toevoeging een custom height aangeef zou hij het moeten doen toch?
[ Voor 44% gewijzigd door Mr-E op 12-04-2016 22:49 ]
Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti
Niet helemaal, Tweakers vind dat nog steeds niet leuk. Krijgt er nog steeds een mooie gratis melding bij
Al worden de plaatjes wel kleiner.
Je moet er echt (met bijv. paint) een kleiner plaatje van maken (max 800 pixels breed, liefst 640 of kleiner).
Maar de site waar je ze hebt geüpload heeft dat al voor je gedaan.
Ze hebben zelfs al de UBB-code voor je gemaakt.
Onder het plaatje zie je links "insluitcodes" staan.
De BBCode onder "Gekoppeld medium + Afbeelding insluitcode" of "Gekoppelde thumbnail + Afbeelding insluitcode" kun je gebruiken op Tweakers.
De gene die hier onder staat is voor de thumbnail (zoals je hem bij "D4NG3R"):
[url="http://www.ultraimg.com/images/20160411_145341.jpg"][img]http://www.ultraimg.com/images/20160411_145341.th.jpg[/img][/url]
Maar het begin mag er zijn.
Ben benieuwd wat je er van gaat maken
Al worden de plaatjes wel kleiner.
Je moet er echt (met bijv. paint) een kleiner plaatje van maken (max 800 pixels breed, liefst 640 of kleiner).
Maar de site waar je ze hebt geüpload heeft dat al voor je gedaan.
Ze hebben zelfs al de UBB-code voor je gemaakt.
Onder het plaatje zie je links "insluitcodes" staan.
De BBCode onder "Gekoppeld medium + Afbeelding insluitcode" of "Gekoppelde thumbnail + Afbeelding insluitcode" kun je gebruiken op Tweakers.
De gene die hier onder staat is voor de thumbnail (zoals je hem bij "D4NG3R"):
[url="http://www.ultraimg.com/images/20160411_145341.jpg"][img]http://www.ultraimg.com/images/20160411_145341.th.jpg[/img][/url]
Maar het begin mag er zijn.
Ben benieuwd wat je er van gaat maken
Het is gelukt, kon nergens vinden waar jullie het over hadden. Toen maar op de pc ingelogd i.p.v. de telefoon. Daar kon ik het wel zien? iig, thnx!
Edit: Ok... de optie op de telefoon inmiddels ook gevonden!
Edit: Ok... de optie op de telefoon inmiddels ook gevonden!
[ Voor 17% gewijzigd door Mr-E op 13-04-2016 09:14 ]
Silverstone NB04 mod
Een tijdje geleden heb ik de NB04 laptopkoeler aangeschaft voor mijn Dell XPS 15. Al snel merkte ik dat de 200mm fan nogal veel lawaai maakte. Waarschijnlijk komt dit doordat hij "ondersteboven" gemonteerd zit, waardoor het draaiende blad als het ware aan de lager hangt.
Ik heb besloten om de fan te vervangen door 2 120mm fans. Hiervan zijn de bladen kleiner, dus lichter. Bovendien kunnen ze beter gepositioneerd worden, zodat ze gelijk zitten met de luchtinlaten van de laptop. Ook heb ik er stoffilters voor gezet, zodat de laptop "schone" lucht krijgt aangevoerd. Om dezelfde bevestigingspunten te kunnen gebruiken heb ik houdertjes ontworpen en laten printen bij Type-R's 3d-hub in R'dam. Hieronder een aantal foto's van het projectje...
Een tijdje geleden heb ik de NB04 laptopkoeler aangeschaft voor mijn Dell XPS 15. Al snel merkte ik dat de 200mm fan nogal veel lawaai maakte. Waarschijnlijk komt dit doordat hij "ondersteboven" gemonteerd zit, waardoor het draaiende blad als het ware aan de lager hangt.
Ik heb besloten om de fan te vervangen door 2 120mm fans. Hiervan zijn de bladen kleiner, dus lichter. Bovendien kunnen ze beter gepositioneerd worden, zodat ze gelijk zitten met de luchtinlaten van de laptop. Ook heb ik er stoffilters voor gezet, zodat de laptop "schone" lucht krijgt aangevoerd. Om dezelfde bevestigingspunten te kunnen gebruiken heb ik houdertjes ontworpen en laten printen bij Type-R's 3d-hub in R'dam. Hieronder een aantal foto's van het projectje...
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Verwijderd
Ik ben ook eens bezig geweest met mijn Rasurbo Xange:
pricewatch: Rasurbo Xange
Ik heb van 0.75mm aluminium een psu-cover gemaakt en deze beplakt met carbon fiber wrap. Hetzelfde gedaan met een plaatje dat de 5.25 inch bays van binnenuit ook blokkeert. Hier zitten namelijk allemaal gekleurde kabels in van de ledstrip.

Het enige wat ik nu nog moet doen is een window maken, de SSD in een rail doen (moet nog binnenkomen vanuit China
) en mijn cable-management wat beter maken.
Edit: Sorry voor de slechte foto's, maar de camera van mijn telefoon is aan stront
pricewatch: Rasurbo Xange
Ik heb van 0.75mm aluminium een psu-cover gemaakt en deze beplakt met carbon fiber wrap. Hetzelfde gedaan met een plaatje dat de 5.25 inch bays van binnenuit ook blokkeert. Hier zitten namelijk allemaal gekleurde kabels in van de ledstrip.

Het enige wat ik nu nog moet doen is een window maken, de SSD in een rail doen (moet nog binnenkomen vanuit China

Edit: Sorry voor de slechte foto's, maar de camera van mijn telefoon is aan stront
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 14:53 ]
De beschermfolie zit nog op je cablecombsMr-E schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:28:
Eerste modjes gemaakt!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit kleine Cooljag Socket G1 koelertje (60x60x15mm) met ditto kleine herrieschopper als fan.

Vervangen voor dit brok aluminium:

Oude Socket AM2 koeler, de zaag er in gezet vanwege de belabberde clearance rond het socket. En een paar schroefgaatjes er in geboord.
Fan plaatsing is niet optimaal, maar met een stukje karton als shroud toch nog van 36 naar 32 31 graden idle.
Best netjes voor een Pentium P6100 2Ghz dualcore.

Vervangen voor dit brok aluminium:

Oude Socket AM2 koeler, de zaag er in gezet vanwege de belabberde clearance rond het socket. En een paar schroefgaatjes er in geboord.
Fan plaatsing is niet optimaal, maar met een stukje karton als shroud toch nog van 36 naar 32 31 graden idle.
Best netjes voor een Pentium P6100 2Ghz dualcore.
[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 08-05-2016 00:45 ]
Dat had ik nog niet getest. Maakte me ook nog teveel herrie, zelfs met de nieuwe setup.SonOfAnarchy schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:37:
Netjes! En onder stress?
Dus ik heb er nu een 92mm fan boven gehangen (in de kap van de case, ipv 70mm van opzij) in combinatie met een weerstandje in de 12v lijn van de fan.
Eindelijk fatsoenlijke stilte
Idle 34 graden, onder load (beide cores loaded) 55 graden op z'n hoogst.
Awesome... Zoiets moet ik ook eens effe proberen, thanks!
Ahh, jij hebt ook een notebook CPU op een normale formfactor board, maar kan nergens een fatsoenlijke vervangende koeler vinden?SonOfAnarchy schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:57:
Awesome... Zoiets moet ik ook eens effe proberen, thanks!
Of iets van een BGA gesoldeerde Atom ofzo?
Socket G1/2/3 en Socket S1 is echt naadje om iets voor te vinden. Allemaal low profile meuk die exact groot genoeg zijn om bij de mounting te komen. Iets meer contact oppervlak met lucht is gewoon nergens te vinden.
Dus dan maar lekker hobby-en
Onder het mom van 'gewoon om dat t kan' een (bijna 10 jaar oude) HP DV6000 notebook voorzien van een stukje folie 

ziet er vet uit man, zou ik ook wel op mn glanzende, bekraste laptop willen..McKaamos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:44:
Onder het mom van 'gewoon om dat t kan' een (bijna 10 jaar oude) HP DV6000 notebook voorzien van een stukje folie
[afbeelding]
[afbeelding]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Dankjegiovanni2903 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:38:
[...]
ziet er vet uit man, zou ik ook wel op mn glanzende, bekraste laptop willen..
En wat houdt je tegen? Stukje folie is niet zo duur meer tegenwoordig, en het hoeft echt niet de meest geweldige folie (b.v. 3M Dinoc) te zijn voor iets wat grotendeels recht is en geen rare bochten heeft.
Je moet er wel wat harder aan trekken om het in de hoekjes strak te krijgen, maar who cares.
De folie die ik heb gebruikt is goedkope merkloze PVC folie. Kwam van een rol van 1,5x2m waar ik iets van 3 tientjes voor heb betaald.
[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 09-05-2016 23:24 ]
tja, dat gebruik ik 1x en dan zit ik met de rest van die rol folie..McKaamos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:22:
[...]
Dankje
En wat houdt je tegen? Stukje folie is niet zo duur meer tegenwoordig, en het hoeft echt niet de meest geweldige folie (b.v. 3M Dinoc) te zijn voor iets wat grotendeels recht is en geen rare bochten heeft.
Je moet er wel wat harder aan trekken om het in de hoekjes strak te krijgen, maar who cares.
De folie die ik heb gebruikt is goedkope merkloze PVC folie. Kwam van een rol van 1,5x2m waar ik iets van 3 tientjes voor heb betaald.
gebruik mn laptop niet zo vaak, dus heb ik niet echt geld voor over verder
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
@giovanni2903 Dan koop je toch iets van plastidip of laat je het plastidippen.
enig idee waar ik zoiets zou kunnen laten doen of waar ik zelf dat folie kan kopen?Utreg72 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:04:
@giovanni2903 Dan koop je toch iets van plastidip of laat je het plastidippen.
Mmmm google is je vriend...
Plastidip laten doen --->vhttp://bfy.tw/5gwz
Goedkoop Carbonfolie kopen ---> http://bfy.tw/5gx6
Plastidip laten doen --->vhttp://bfy.tw/5gwz
Goedkoop Carbonfolie kopen ---> http://bfy.tw/5gx6
Hallo Tweakers,
Na een aantal maanden niks meer gemod te hebben aan mijn pc, begon het weer te kriebelen. Als laatste heb ik mijn kabels zelf gesleeved. Zie hier mijn blog om dit zelf te doen: Custom Cable Sleeve.
Ik wilde al een tijdje mijn Fractal Design Define S een ander kleurtje geven. Ik heb zelf nog nooit iets geverfd met spuitbussen of iets dergelijks. Dus was bang om dit te doen en dan mijn kast te verknallen.
Na wat surfen op het web kwam ik Plastdip tegen. Nadat ik wat meer informatie van plastidip had, heb ik besloten om dit te gaan proberen. Als het namelijk fout gaat kan ik de plastidip makkelijk verwijderen. Ik heb van deze https://plastidip.nl/plas...spray-matte-gunmetal-grey 2 spuitbussen besteld
Donderdag ben ik begonnen om mijn kast te demonteren en de kast en hardware eens goed schoon te maken.
Omdat ik de gehele kast wil spuiten heb ik ook de front aansluitingen gedemonteerd.

Na het demonteren van de kast, heb ook ook nog besloten om de voeding mee te nemen in het spuit project.
Nadat ik alles stof en vet vrij heb gemaakt begonnen met spuiten in de garage.

Hier een aantal foto's van een aantal onderdelen:
Voeding

Frontpanel

Zijpanelen

Moduvents

Ik heb alle onderdelen voorzien van 4 lagen plastidip. De 2 zijpanelen hebben pas 2 lagen gekregen omdat de verf helaas op was. Heb nieuwe besteld hopelijk komen die dinsdag of woensdag binnen en dan kan ik verder met de panelen en de kast. Ik zal dan ook weer foto's plaatsen van het eindresultaat.
Na een aantal maanden niks meer gemod te hebben aan mijn pc, begon het weer te kriebelen. Als laatste heb ik mijn kabels zelf gesleeved. Zie hier mijn blog om dit zelf te doen: Custom Cable Sleeve.
Ik wilde al een tijdje mijn Fractal Design Define S een ander kleurtje geven. Ik heb zelf nog nooit iets geverfd met spuitbussen of iets dergelijks. Dus was bang om dit te doen en dan mijn kast te verknallen.
Na wat surfen op het web kwam ik Plastdip tegen. Nadat ik wat meer informatie van plastidip had, heb ik besloten om dit te gaan proberen. Als het namelijk fout gaat kan ik de plastidip makkelijk verwijderen. Ik heb van deze https://plastidip.nl/plas...spray-matte-gunmetal-grey 2 spuitbussen besteld
Donderdag ben ik begonnen om mijn kast te demonteren en de kast en hardware eens goed schoon te maken.
Omdat ik de gehele kast wil spuiten heb ik ook de front aansluitingen gedemonteerd.

Na het demonteren van de kast, heb ook ook nog besloten om de voeding mee te nemen in het spuit project.
Nadat ik alles stof en vet vrij heb gemaakt begonnen met spuiten in de garage.

Hier een aantal foto's van een aantal onderdelen:
Voeding

Frontpanel

Zijpanelen

Moduvents

Ik heb alle onderdelen voorzien van 4 lagen plastidip. De 2 zijpanelen hebben pas 2 lagen gekregen omdat de verf helaas op was. Heb nieuwe besteld hopelijk komen die dinsdag of woensdag binnen en dan kan ik verder met de panelen en de kast. Ik zal dan ook weer foto's plaatsen van het eindresultaat.
Goed bezig Pascal. Inderdaad heel handig dat plastidip.
Leuk kleurtje! Gunmetal Grey doet het natuurlijk altijd goed.
"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."
Projectje case dippen is voltooid. Als eerste mijn ervaringen met plastidip: Super fijn spul om me te werken. als het fout gaat dan trek je het er zo weer eraf zonder dat je iets beschadigd. Er blijven geen resten zitten en op lastigere plekken kun je het gewoon met een handdoek er af wrijven. Je hebt wel veel van dat spul nodig. Ik heb 4 spuitbussen gebruik en dan heb ik alles 4 lagen gegeven behalve de case zelf die heeft maar 2 lagen gekregen omdat toen de 2 extra bestelde bussen ook alweer leeg waren. Dus voor een complete case met 4 lagen te voorzien heb je zeker 5 a 6 spuitbussen nodig. Gelukkig dekte de 2de laag alles op mijn case. Mocht ik het ooit willen verwijderen zal het iets lastiger gaan dan dat er 4 lagen op zitten. Maar genoeg geluld, nu wat foto's:

Mijn volgende project wordt een nieuwe window. Er zaten wat lijmresten op van plakband. Dat met sticker verwijderaar geprobeerd weg te halen......... met dit als eindresultaat:

Hier met alles weer netjes ingebouwd:

Mijn volgende project wordt een nieuwe window. Er zaten wat lijmresten op van plakband. Dat met sticker verwijderaar geprobeerd weg te halen......... met dit als eindresultaat:

Hier met alles weer netjes ingebouwd:

wow, super vet man
Hey Downing, persoonlijk zou ik de binnenkant dan ook mee genomen hebben.
Zeker als je een nieuw window er inzet.
Binnenkant heb ik ook gespoten, maar is minder goed te zien op de foto's. Die nieuwe window wordt nog leuk. Eigenlijk weinig zin om er in te gaan zagen, denk dat gewoon bij fractal een window panel bestel en het plexiglas omzet.Utreg72 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:19:
Hey Downing, persoonlijk zou ik de binnenkant dan ook mee genomen hebben.
Hallo, ik zie echt waanzinnige casemods en volledige builds hier, en ik vind het allemaal fantastisch, dat om te beginnen!
Ik heb zelf een kleine casemod gemaakt en leek me toch leuk om dat hier even te posten.
Enige tijd geleden heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft en deze wordt toch wel heel wat warmer dan
de vorige.
Noodgedwongen zaagde ik toen met een decoupeerzaag twee gaten in de bovenkant en heb twee casefans aangebracht.
Dat zag er zo uit:

Niet het allerbeste staaltje vakmanschp mag ik wel zeggen.
Ook zat er een donker getint venster aan de zijkant waardoor de binnenkant moeilijk te zien was:

Ik heb daarom een acrylaat plaat aangeschaft en op maat gemaakt en zorgvuldig gemonteerd, waarna ik 2 fan roosters heb besteld en op de bovenkant heb gemonteerd.
Het eind resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.

Zoals ik al zei, geen hele grote mod, maar wel een hele functionele, aangezien mijn case temperatuur 15-20 graden is gezakt.
Ik heb zelf een kleine casemod gemaakt en leek me toch leuk om dat hier even te posten.
Enige tijd geleden heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft en deze wordt toch wel heel wat warmer dan
de vorige.
Noodgedwongen zaagde ik toen met een decoupeerzaag twee gaten in de bovenkant en heb twee casefans aangebracht.
Dat zag er zo uit:

Niet het allerbeste staaltje vakmanschp mag ik wel zeggen.
Ook zat er een donker getint venster aan de zijkant waardoor de binnenkant moeilijk te zien was:

Ik heb daarom een acrylaat plaat aangeschaft en op maat gemaakt en zorgvuldig gemonteerd, waarna ik 2 fan roosters heb besteld en op de bovenkant heb gemonteerd.
Het eind resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.

Zoals ik al zei, geen hele grote mod, maar wel een hele functionele, aangezien mijn case temperatuur 15-20 graden is gezakt.
Ziet er netjes uit
, maar had denk ik beter in Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 gepast
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Ohjee, kan het alsnog verplaatst worden?
SonOfAnarchy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:55:
Ohjee, kan het alsnog verplaatst worden?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Gerapporteerd, dankjewel...voel me zo stom nu

Ziet er in ieder geval wel 'gelikt' uit, geen zaagranden of restanten te zien! 
Vooral leuk om te horen dat het ook duidelijk nut heeft gehad. Heb zelf nooit fans in de bovenkant gehad, misschien dus wel eens leuk om mee te spelen (aangezien deze niet, of juist wél goed zichtbaar kunnen zijn)
Vooral leuk om te horen dat het ook duidelijk nut heeft gehad. Heb zelf nooit fans in de bovenkant gehad, misschien dus wel eens leuk om mee te spelen (aangezien deze niet, of juist wél goed zichtbaar kunnen zijn)
cursief
Dankjewel voor je input...
[ Voor 78% gewijzigd door SonOfAnarchy op 15-06-2016 22:35 ]
ik heb het zelfde gedaan bij myn coolermaster stackers. st01
en heb 2 x 12cm fans in de bovenkant gemonteerd..
bij jouw kast is ook heel mooi geworden
en heb 2 x 12cm fans in de bovenkant gemonteerd..
bij jouw kast is ook heel mooi geworden
Mijn nieuwste gamecube portale is klaar. Dit keer heet die The Varia Cube. Genaamd naar Samsus Aran haar Varia suit uit het spel Metroid. Volledig handgemaakt.
Specs in het engels :
* Case made out of a Nintendo GameCube ASCII Keyboard
* Painted in de color scheme of Samus Aran's Varia Suit
* Gamecube Pal motherboard
* Original Gamecube heatsink with custom fan
* All original Nintendo controls and sticks
* N64 joystick caps
* Nintendo DS Lite Dpad
* Full original analog trigger (L and R buttons)
* Strong Rumble Feedback Motor
* 7 Inch LCD, VGA, 800 x 480, 16:9, Dalian Good-Display
* Original Nintendo Component video chip wired to produce VGA and Component out
* Swiss software can force any game into 480P and use a widescreen hack to force 16:9 (no stretch) for correct ratio
* Wasp Fusion modchip flashed with Swiss Autoboot firmware
* 6400 mAh batteries (4 x Panasonic 3400 mAh 18650), 2.5 hours gameplay
* Battery Indicator with 4 leds to see how much power is left
* 128 MB Memorycard soldered directly onto the motherboard (GameCube slot-A)
* SD Gecko adapter to run homebrew and emulators through Swiss (GameCube slot-B)
* Mini 2*3W @ 4O PAM8803 Class D Audio AMP
* Stereo sound speakers, Used from ASUS ME172V MemoPad
* Switching Stereo headphone jack
* Vga breakout box connector to hook up the console to tv
* Switch to select between VGA/Component and Swapping controls from console to breakoutbox for player one
* Audio can be controlled using right most menu button
* Video controls to access display menu and switch between AV (composite) and VGA Display
* Play/n/charge, System can play from wall socket while being charged (comes with charger and power adapter)
* Comes with 12V car adapter, play on the go with the high amp adapter
* Comes with 1 x 32GB SD card for GameCube games (wasp fusion slot) and 1 x 8GB for Homebrew, Games and Emulators (GameCube Slot-B)
* Comes with breakout box
* Breakout box has 4 player ports, Component video port (Y Pr PB), Composite video and stereo audio ports, Compatible with wavebird
* System comes with transport case

Specs in het engels :
* Case made out of a Nintendo GameCube ASCII Keyboard
* Painted in de color scheme of Samus Aran's Varia Suit
* Gamecube Pal motherboard
* Original Gamecube heatsink with custom fan
* All original Nintendo controls and sticks
* N64 joystick caps
* Nintendo DS Lite Dpad
* Full original analog trigger (L and R buttons)
* Strong Rumble Feedback Motor
* 7 Inch LCD, VGA, 800 x 480, 16:9, Dalian Good-Display
* Original Nintendo Component video chip wired to produce VGA and Component out
* Swiss software can force any game into 480P and use a widescreen hack to force 16:9 (no stretch) for correct ratio
* Wasp Fusion modchip flashed with Swiss Autoboot firmware
* 6400 mAh batteries (4 x Panasonic 3400 mAh 18650), 2.5 hours gameplay
* Battery Indicator with 4 leds to see how much power is left
* 128 MB Memorycard soldered directly onto the motherboard (GameCube slot-A)
* SD Gecko adapter to run homebrew and emulators through Swiss (GameCube slot-B)
* Mini 2*3W @ 4O PAM8803 Class D Audio AMP
* Stereo sound speakers, Used from ASUS ME172V MemoPad
* Switching Stereo headphone jack
* Vga breakout box connector to hook up the console to tv
* Switch to select between VGA/Component and Swapping controls from console to breakoutbox for player one
* Audio can be controlled using right most menu button
* Video controls to access display menu and switch between AV (composite) and VGA Display
* Play/n/charge, System can play from wall socket while being charged (comes with charger and power adapter)
* Comes with 12V car adapter, play on the go with the high amp adapter
* Comes with 1 x 32GB SD card for GameCube games (wasp fusion slot) and 1 x 8GB for Homebrew, Games and Emulators (GameCube Slot-B)
* Comes with breakout box
* Breakout box has 4 player ports, Component video port (Y Pr PB), Composite video and stereo audio ports, Compatible with wavebird
* System comes with transport case
@ I_am_akira
Wow, dat is een gaaf project! Alles zit er op en er aan. Heel erg netjes.
Los van het hoekje bij de input voor de voeding kan ik er niets op aanmerken.
Persoonlijk niet zo'n fan de de Oranje/Rood/Groene kleurstelling, maar het is in ieder geval opvallend en ieder mag uiteraard zijn eigen smaak hebben.
Mijn complimenten voor die build.
Ik zou daar eigenlijk ook wel een hele buildlog van willen zien.
Is die er toevallig?
Wow, dat is een gaaf project! Alles zit er op en er aan. Heel erg netjes.
Los van het hoekje bij de input voor de voeding kan ik er niets op aanmerken.
Persoonlijk niet zo'n fan de de Oranje/Rood/Groene kleurstelling, maar het is in ieder geval opvallend en ieder mag uiteraard zijn eigen smaak hebben.
Mijn complimenten voor die build.
Ik zou daar eigenlijk ook wel een hele buildlog van willen zien.
Is die er toevallig?
[ Voor 62% gewijzigd door Dograver op 15-07-2016 15:50 ]
PSN-ID Dograver
Kw kleuren vind ik het persoonlijk een beetje te kinderlijk
(maar weet dat het de Metroid/Samus kleuren zijn)
Ziet er zeer gaaf uit, is het ook fijn om er lang mee spelen of word het zwaar na een tijd?
Ziet er zeer gaaf uit, is het ook fijn om er lang mee spelen of word het zwaar na een tijd?
ja, daag.
De buildlog is hier te vinden. http://bitfixgaming.boards.net/thread/222/gcp-varia-cube
Hij weegt net zo iets als een iPad 3. Maar door de fijne grip speelt het prima weg als je zit.
Hij weegt net zo iets als een iPad 3. Maar door de fijne grip speelt het prima weg als je zit.
Iets te gehaast stof uit de cooler van mijn laptop zitten borstelen...

Ding is aardig uit balans nu, onevenredig aantal blades dus aan de andere kant 1 weghalen werkt ook niet.
Is dit blijvend te repareren met goede seconden lijm ?
Er zijn nog wel nieuwen te koop maar die moeten uit china komen en kosten me €20 + euro :\
Kans van slagen met lijm ?

Ding is aardig uit balans nu, onevenredig aantal blades dus aan de andere kant 1 weghalen werkt ook niet.
Is dit blijvend te repareren met goede seconden lijm ?
Er zijn nog wel nieuwen te koop maar die moeten uit china komen en kosten me €20 + euro :\
Kans van slagen met lijm ?
Smiling as the shit comes down...
@ ScrooLoose
Ligt een beetje aan de hoeveelheid oppervlakte die je hebt om te lijmen, maar ik heb dit in het verleden wel eens succesvol gerepareerd met secondelijm / twee componenten. Let er echter wel op dat je niet veel lijm gebruikt, anders is het ding alsnog in onbalans. En het zal uiteraard altijd zwakker blijven van voorheen, maar de (centrifugaal)krachten die normaliter (zonder geborstel
) op zo'n blad staan zijn erg klein i.v.m. de kleine massa dus dat heeft een goede kans van werken. Ik tel 17 bladen, dus daar kan je helaas ook geen handige combinaties mee maken m.b.t. e.v.t. afbreken. Succes!
Ligt een beetje aan de hoeveelheid oppervlakte die je hebt om te lijmen, maar ik heb dit in het verleden wel eens succesvol gerepareerd met secondelijm / twee componenten. Let er echter wel op dat je niet veel lijm gebruikt, anders is het ding alsnog in onbalans. En het zal uiteraard altijd zwakker blijven van voorheen, maar de (centrifugaal)krachten die normaliter (zonder geborstel
Vanmorgen inderdaad aan de slag geweest met goede secondenlijm, en de laptop draait alweer +- 5 uurtjes zonder ook maar enige vibratie van de fan... dus het lijkt er inderdaad op dat het geslaagd isXtsorion schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:02:
@ ScrooLoose
Ligt een beetje aan de hoeveelheid oppervlakte die je hebt om te lijmen, maar ik heb dit in het verleden wel eens succesvol gerepareerd met secondelijm / twee componenten. Let er echter wel op dat je niet veel lijm gebruikt, anders is het ding alsnog in onbalans. En het zal uiteraard altijd zwakker blijven van voorheen, maar de (centrifugaal)krachten die normaliter (zonder geborstel) op zo'n blad staan zijn erg klein i.v.m. de kleine massa dus dat heeft een goede kans van werken. Ik tel 17 bladen, dus daar kan je helaas ook geen handige combinaties mee maken m.b.t. e.v.t. afbreken. Succes!

Smiling as the shit comes down...
Geen hele kleine mod maar geen buildlog bij gehouden dus geen CIP, maar gezien de positieve reacties de vorige keer wil ik hem jullie niet onthouden. Ik heb mijn NAS een upgrade gegeven naar hardline tubing, en het moederbord rechtop gehangen wat ontluchten een stuk makkelijker maakt
Eerste poging met hardline tubing, paar bochtjes konden wat beter maar niet ontevreden voor een eerste poging
Nog een paar dingetjes te doen zoals sleeven van de atx stekker en zwarte boutjes voor de fans/rad opmaat maken enzovoort. Zit echter met mijn linker middelvinger in een brace in verband met afgebroken stukje bot waardoor alles wat minder rap gaat

[ Voor 18% gewijzigd door raytje192 op 22-08-2016 20:44 ]
Maestro's!
Ik ben voortaan een beetje uit ideeën hoe ik mijn laptop-cover kan herstellen.
Het verhaal is namelijk als volgt:
Een collega op het werk vond de stickers op mijn laptop onprofessioneel, en gebruikte zwarte gaffa-tape om de deksel af te dekken.
De volgende dag wilde ik de tape er weer vanaf halen waardoor alle stickers meegingen en de lijmresten achterliet.
Met mijn slimme kop gebruikte ik stickerverwijderaar. De resten zijn eraf, maar de kap is compleet uitgeslagen.
Zijn er manieren om dit nog te herstellen?
Foto van de situatie:
Een collega op het werk vond de stickers op mijn laptop onprofessioneel, en gebruikte zwarte gaffa-tape om de deksel af te dekken.
De volgende dag wilde ik de tape er weer vanaf halen waardoor alle stickers meegingen en de lijmresten achterliet.
Met mijn slimme kop gebruikte ik stickerverwijderaar. De resten zijn eraf, maar de kap is compleet uitgeslagen.
Foto van de situatie:

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Niet echt, lijkt mij een nette oplossing om matzwarte vinyl of een zwarte carbon er op te plakken. Of je moet het onderdeel op ebay kunnen bestellenFreeLighting schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:20:
Maestro's!
Foto van de situatie:
[afbeelding]
check dit evenFreeLighting schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:20:
Maestro's!
Foto van de situatie:
[afbeelding]
Werkt best goed dit spul(goede ervaringen mee) en goed verkrijgbaar overal
Aan Plastidip had ik nog helemaal niet gedacht! Daar heb ik al ervaring mee met autovelgenCasejunky schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:25:
[...]
check dit even[video]
Werkt best goed dit spul(goede ervaringen mee) en goed verkrijgbaar overal
Dat wordt binnenkort een keer bestellen dan!
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Niet helemaal een mod van het gemiddelde niveau hier, maar vind het toch wel leuk om te vermelden:
Bijna een jaar terug via Aliexpress een hoesje gekocht voor mijn Z1C voor 4 dollar, maar daar was het plastic op veel plekken van stuk gegaan:

Geen zin om weer 4 dollar te betalen aangezien de rest op zich nog wel prima was, dus voor 1,25 een nieuw plastic hoesje gekocht (wat ook nog eens van een stuk betere kwaliteit is als de vorige):

Even aan elkaar lijmen:

En tada, ik kan weer zonder hartverzakkingen mijn mobiel per ongeluk laten vallen
Bijna een jaar terug via Aliexpress een hoesje gekocht voor mijn Z1C voor 4 dollar, maar daar was het plastic op veel plekken van stuk gegaan:

Geen zin om weer 4 dollar te betalen aangezien de rest op zich nog wel prima was, dus voor 1,25 een nieuw plastic hoesje gekocht (wat ook nog eens van een stuk betere kwaliteit is als de vorige):

Even aan elkaar lijmen:

En tada, ik kan weer zonder hartverzakkingen mijn mobiel per ongeluk laten vallen

Ziet er wel uit alsof het oppervlak structuur heeft? Dan kan het misschien wel lastig zijn om de boel weer mooi te krijgen, al heb ik zelf geen ervaring met plastidip, maar kan mij voorstellen dat het minder mooi dekt dan een vlakke ondergrond.FreeLighting schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:27:
[...]
Aan Plastidip had ik nog helemaal niet gedacht! Daar heb ik al ervaring mee met autovelgen
Dat wordt binnenkort een keer bestellen dan!
Met plastidip maakt de structuur niet zoveel uit. Grote kans dat het wegtrekt en anders zie je het er doorheen alsof het altijd zo is geweest._ferry_ schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:41:
[...]
Ziet er wel uit alsof het oppervlak structuur heeft? Dan kan het misschien wel lastig zijn om de boel weer mooi te krijgen, al heb ik zelf geen ervaring met plastidip, maar kan mij voorstellen dat het minder mooi dekt dan een vlakke ondergrond.
Hallo,
Ik heb de sharkoon bw9000-w maar het front panel heeft 2 ledjes aan de bovenkant. Dat vond ik te weinig licht geven dus heb ik er 2 aan de onderkant geplaatst (ledjes komen uit een oude ventilator)

Ik heb de sharkoon bw9000-w maar het front panel heeft 2 ledjes aan de bovenkant. Dat vond ik te weinig licht geven dus heb ik er 2 aan de onderkant geplaatst (ledjes komen uit een oude ventilator)

Vorige jaar heb ik mijn bestaande kabels van mijn voeding (seasonic-m12ii-evo 620w) gesleefd met paracord. Dit was ondanks het vele werk goed gelukt. Het enige min puntje was dat de kabels gewoon weg te lang waren. Maar omdat te veranderen zou ik mijn eigen kabels moeten gaan crimpen. Toen wilde ik dat niet doen omdat het zowiezo de eerste keer was. Maar nu toch besloten om mijn eigen kabels te maken. Weer gekozen voor paracord. Alleen nu alleen maar zwart. Vorige keer was het rood, wit, grijs en zwart.

Heb nu ook gekozen voor een dikkere kern deze is 1mm en normaal 0.75. De totale dikte van de kabel zonder sleef is 2.1mm

En natuurlijk een rolletje paracord van 75meter

Hier de kabels voor de 24pin

Ook de dubbele kabels netjes gesoldeerd, zodat je geen 2 kabels in 1 pin hebt.

De werkplek

24pin

Voor nu heb ik de 8pin cpu en de 24pin klaar. Die van de gpu zullen pas later gemaakt worden zodra mijn nieuwe kaart er is. Ook de molex wordt later gedaan, ben nog aan het wachten dat die pinnen geleverd worden.

Heb nu ook gekozen voor een dikkere kern deze is 1mm en normaal 0.75. De totale dikte van de kabel zonder sleef is 2.1mm

De werkplek

24pin

Voor nu heb ik de 8pin cpu en de 24pin klaar. Die van de gpu zullen pas later gemaakt worden zodra mijn nieuwe kaart er is. Ook de molex wordt later gedaan, ben nog aan het wachten dat die pinnen geleverd worden.
[ Voor 4% gewijzigd door downing op 17-09-2016 15:46 ]
Probeer het eens met een mild polijstmiddel. Bij voorkeur automotive spul.FreeLighting schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:20:
Maestro's!
Foto van de situatie:
[afbeelding]
En dan geen Commandant ofzo, dat is echt veel te aggressief (en maakt best wel troep). Echt een 'laatste stap' finishing middeltje, swirl remover ofzo.
Wacht even: een collega besluit maar even dat jouw laptop niet okee is en dat hij er tape op mag plakken? Is het bedrijfs- of prive-eigendom?FreeLighting schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:20:
Maestro's!
Foto van de situatie:
[afbeelding]
Die kap is verpest. Door de domme handeling van jouw collega en van jezelf.
hoop werk, maar ziet er wel erg vet en professioneel uitdowning schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:06:
Vorige jaar heb ik mijn bestaande kabels van mijn voeding (seasonic-m12ii-evo 620w) gesleefd met paracord. Dit was ondanks het vele werk goed gelukt. Het enige min puntje was dat de kabels gewoon weg te lang waren. Maar omdat te veranderen zou ik mijn eigen kabels moeten gaan crimpen. Toen wilde ik dat niet doen omdat het zowiezo de eerste keer was. Maar nu toch besloten om mijn eigen kabels te maken. Weer gekozen voor paracord. Alleen nu alleen maar zwart. Vorige keer was het rood, wit, grijs en zwart.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De werkplek
[afbeelding]
24pin
[afbeelding]
Dank je giovanni. Het is inderdaad een hoop werk. Maar je krijgt er wel wat moois voor terug.
ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik neem aan dat hier wel mensen zitten die verstand hebben van ledstrips.
ik wil niets bijzonders, gewoon wat verlichting als backglow achter mijn bureau. RGB is een pluspunt en ik geloof dat je hier toch bijna geen premium meer voor betaalt.
kan ik gewoon het goedkoopste setje van Ebay of AliExpress plukken of zijn deze vaak (te) slechte kwaliteit?
daarnaast, hoe worden deze goedkope setjes gevoed en aangestuurd? ik heb nog wel een laag wattage voeding liggen voor molex-powered ledstripjes.
ik wil niets bijzonders, gewoon wat verlichting als backglow achter mijn bureau. RGB is een pluspunt en ik geloof dat je hier toch bijna geen premium meer voor betaalt.
kan ik gewoon het goedkoopste setje van Ebay of AliExpress plukken of zijn deze vaak (te) slechte kwaliteit?
daarnaast, hoe worden deze goedkope setjes gevoed en aangestuurd? ik heb nog wel een laag wattage voeding liggen voor molex-powered ledstripjes.
Ik zou gewoon even naar de Aldi, Lidl of Action rennen, daar hebben ze ze regelmatig in de aanbieding.sjettepetJR. schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:18:
ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik neem aan dat hier wel mensen zitten die verstand hebben van ledstrips.
Een paar meter LED strip kan nog best wat vermogen trekken, afhankelijk van de dichtheid waarmee ze zijn bezet met LED's, of het meerkleurige LED's zijn, het type LED, etc.
Een basic strip kan zomaar 25watt slurpen.
De voedingen van die goedkope dingen laat nog wel eens te wensen over.
Of bij de ikea, die zien er estetish ook aardig uit, met makkelijke bediening.
Of bij de ikea, die zien er estetish ook aardig uit, met makkelijke bediening.
bedankt voor de reacties, ik heb nog even verder gekeken.
de voornaamste reden dat ik voor de Chinese setjes wil gaan is de prijs. de setjes die je hier koopt zijn toch al snel €25 voor RGB.
de voornaamste reden dat ik voor de Chinese setjes wil gaan is de prijs. de setjes die je hier koopt zijn toch al snel €25 voor RGB.
McKaamos schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:36:
Een basic strip kan zomaar 25watt slurpen.
dit snap ik, ik had het dan ook over een ATX voeding voor computers, deze moet dan natuurlijk wel met een jumper gestart worden, maar daar kan ik wel iets voor knutselen._ferry_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:35:
De voedingen van die goedkope dingen laat nog wel eens te wensen over.
Nou een ATX voeding zou ik daar niet voor gebruiken. Inefficiënt op die manier (je neemt alleen een beetje 12v af, 5v, 3,3 etc blijven onbelast.
Nee, bestel dan gewoon een Meanwell ofzo, kosten echt niet veel, maar dan heb je wel iets wat efficiënt en kwalitatief hoogwaardig is.
Nee, bestel dan gewoon een Meanwell ofzo, kosten echt niet veel, maar dan heb je wel iets wat efficiënt en kwalitatief hoogwaardig is.
ATX voeding kan wel, maar dan moet het wel één met DC-DC zijn, voedingen die dit niet hebben gaan vaak vreemd doen zonder belasting op de 3,3V en 5V.
Eén van dezen: https://tweakers.net/cate...guS8xRsopWMjcyNVaKra2tBQA
Eén van dezen: https://tweakers.net/cate...guS8xRsopWMjcyNVaKra2tBQA
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
ik heb niet zo veel ervaring met non-consumenten electronica, wel wat ervaring met solderen en wat basis natuurkunde.
ik heb even op Conrad.nl gekeken wat voor prijzen je dan aan zit te denken, maar ik weet niet echt wat ik nodig heb.
als ik bijvoorbeeld deze zou kopen ben ik erg goedkoop uit voor 5 meter en is toch wel redelijk dicht bedekt met ledjes.
als ik deze relatief makkelijk op een voeding (kan dat niet gewoon met molex en de juiste weerstandjes?) kan aansluiten kan ik RGB wel laten vallen.
ik heb even op Conrad.nl gekeken wat voor prijzen je dan aan zit te denken, maar ik weet niet echt wat ik nodig heb.
als ik bijvoorbeeld deze zou kopen ben ik erg goedkoop uit voor 5 meter en is toch wel redelijk dicht bedekt met ledjes.
als ik deze relatief makkelijk op een voeding (kan dat niet gewoon met molex en de juiste weerstandjes?) kan aansluiten kan ik RGB wel laten vallen.
Die kun je gerust bestellen, maar als je mooi wit helder licht wilt dan moet je voor puur wit gaan en niet warm wit.sjettepetJR. schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:01:
ik heb niet zo veel ervaring met non-consumenten electronica, wel wat ervaring met solderen en wat basis natuurkunde.
Zelf heb ik inmiddels via MyXLShop.nl in totaal 3 strips van 30cm besteld 2 groen en 1 blauw. Die klik je met 4pin molex op voeding en hij doet het.
Daarnaast heb ik 5 meter puur wit besteld en die knip ik zelf naar gewenste lengte en soldeer ik.Die heb ik inmiddels al 2 maand geleden besteld.
3 weken geleden heb ik RGB setje van 5m binnengekregen en daar mankeert ook niks aan. Is precies zelfde setje wat bij Action, Aldi etc voor €25 staat, maar mij heeft het €10 gekost en 3 weken wachten.
Van de week heb ik 5m rode ledstrip binnengekregen en deze is precies zelfde qua kwaliteit als eerste strip puur wit.
Als je niet kan solderen en zelf niet wilt of wilt leren dan zou ik voor kant en klare setje gaan die je zo in klikt en kaar
Nice.Mr-E schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:38:
Even wat dingen aan het proberen, zoals het doorknopen van wat fans
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij doet t ook nog
Is het voor een Ikea kastje waar je een pc hebt ingebouwd?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Xyphoid schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:11:
[...]
Nice.
Is het voor een Ikea kastje waar je een pc hebt ingebouwd?
Nee hoor. Ben niet meer zo bezig met casemoddenMr-E schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:25:
[...]
Haha nee dat niet, ben heel benieuwd waar dat idee vandaan komt... op zoek naar inspiratie wellicht?
Ik kijk op mijn telefoon, dus misschien zie ik het niet goed.
Ahhh zo ja, het frame met fans staat los op mijn dressoir
is even een test opstelling 
Ben wat aan het oefenen met sleeving en solderen, vooral dat laatste was alweer even geleden

Ben wat aan het oefenen met sleeving en solderen, vooral dat laatste was alweer even geleden
Bedankt voor de uigebreide reactie, ik had nog nooit van MyXLshop gehoord maar de prijzen zijn goed en Nederlands geregelde garantie.SnowBigQ schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:36:
[...]
Die kun je gerust bestellen, maar als je mooi wit helder licht wilt dan moet je voor puur wit gaan en niet warm wit.
Zelf heb ik inmiddels via MyXLShop.nl in totaal 3 strips van 30cm besteld 2 groen en 1 blauw. Die klik je met 4pin molex op voeding en hij doet het.
Daarnaast heb ik 5 meter puur wit besteld en die knip ik zelf naar gewenste lengte en soldeer ik.Die heb ik inmiddels al 2 maand geleden besteld.
3 weken geleden heb ik RGB setje van 5m binnengekregen en daar mankeert ook niks aan. Is precies zelfde setje wat bij Action, Aldi etc voor €25 staat, maar mij heeft het €10 gekost en 3 weken wachten.
Van de week heb ik 5m rode ledstrip binnengekregen en deze is precies zelfde qua kwaliteit als eerste strip puur wit.
Als je niet kan solderen en zelf niet wilt of wilt leren dan zou ik voor kant en klare setje gaan die je zo in klikt en kaar
Ik ga gewoon voor een RGB setje van 5m en een wit molex-powered stripje. Hoef ik niet in de weer met zelf solderen en aansluiten.
Iemand ervaring met het modden van Corsair Dominator Platinums? Heb de pricewatch: Corsair Dominator Platinum Dominator® Platinum Light Bar Upgrade Kit met rode inserts maar er lekt veel wit en dus is het niet mooi. Wil het eigenlijk fel rood of zwart maken maar geen idee hoe makkelijk dit is.
Is het kwestie van 2-3 keer spuiten en tussendoor laten drogen of komt hier meer bij kijken?
Is het kwestie van 2-3 keer spuiten en tussendoor laten drogen of komt hier meer bij kijken?
Double post maar een update :
RAM gespoten en ben tevreden over het resultaat :
Hierop gespoten zodat alle hoeken etc goed gepakt worden :

Resultaat in build :

Nog niet helemaal af, wacht nog op onderdelen etc zoals SLI bridge / backplates etc.
Soon update, als iemand nog tips heeft voor volgende keer. Hoor ik het graag!

Resultaat in build :

Nog niet helemaal af, wacht nog op onderdelen etc zoals SLI bridge / backplates etc.
Netjesrolandos582 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Resultaat in build :
[afbeelding]

Er zit een lichte rode glow in maar nog niet helemaal zoals ik wil, moet nog kijken wat ik daaraan kan doen. Ik heb er ook 6x NZXT Hue in hangen die wit of rood sturen. Dus van alle kanten schijnen leds hierop wat sowieso al een mooi effect geeft.Mr-E schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:14:
[...]
Netjes! Ben benieuwd naar het resultaat met de leds aan
Hier kan je het wel aardig zien :

[ Voor 18% gewijzigd door rolandos582 op 23-10-2016 18:31 ]
wauw man wat een vette PC, total waarde is sws 2000+?rolandos582 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Resultaat in build :
[afbeelding]

Dan heb je alleen de custom loop. Die zit nu op ongeveer 2,5k Totale waarde pc zit boven de 7kgiovanni2903 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:42:
[...]
wauw man wat een vette PC, total waarde is sws 2000+?
Haha zoek de case maar eens op...giovanni2903 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:42:
[...]
wauw man wat een vette PC, total waarde is sws 2000+?

http://www.caselabs-store.com/magnum-sma8/
Met custom onderdelen/verzendkosten/VAT zit je op 900+ voor de case. Maarja dan heb je ook wat he

Understatement of the month...rolandos582 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:38:
[...]
http://www.caselabs-store.com/magnum-sma8/
Met custom onderdelen/verzendkosten/VAT zit je op 900+ voor de case. Maarja dan heb je ook wat he![]()
Je hebt wat ja... Case for life
wauw hahaha, sick man
Yep dat is wel de bedoeling ja, en er komt nog een 2e caselabs voor mijn LAN pc.Mr-E schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:40:
[...]
Understatement of the month...
Je hebt wat ja... Case for life
hehe yep, ben er ook zeker blij mee
en ik ben al blij met mijn pctje van 700-800 euro en een PS4rolandos582 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:11:
[...]
Yep dat is wel de bedoeling ja, en er komt nog een 2e caselabs voor mijn LAN pc.
[...]
hehe yep, ben er ook zeker blij meeHelemaal als die straks 100% af is.

Ooit bouw ik ook een dikke PC
Zo begint praktisch iedereen... vaak nog veel goedkoper en/of 2e hands. Mijn pc bestaat zelfs 95% uit 2ehands spul. Maar langzaam bouwt het opgiovanni2903 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:14:
[...]
en ik ben al blij met mijn pctje van 700-800 euro en een PS4
Met de prijzen van tegenwoordig kun je al een aardig eind op weg zijn voor een goede game pc hoor.giovanni2903 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:14:
[...]
en ik ben al blij met mijn pctje van 700-800 euro en een PS4
Mijn systeem was ook grofweg 900 euro en speel de meeste games ook op max settings
Ik heb even een vraagje ik ben op zoek naar witte led strips voor in mijn kast weet iemand waar ik die kan kopen? of kan ik beter mijn fans vervangen? ik heb een corsair 400C in het wit ( met raam over de hele zijkant ) bij voorbaat dank
Ledstrips zou ik gewoon bij DealExtreme of AliExpress halen, lekker cheap.Stefan S schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:19:
Ik heb even een vraagje ik ben op zoek naar witte led strips voor in mijn kast weet iemand waar ik die kan kopen? of kan ik beter mijn fans vervangen? ik heb een corsair 400C in het wit ( met raam over de hele zijkant ) bij voorbaat dank
Als je iets degelijker wilt gaan kun je ook altijd nog een IKEA Dioder kopen, maar dan is het wel ineens een flink stuk duurder.
Die 24 pin is dan wel weer jammer, welke led strips zijn het eigenlijk? Zitten er 5 leds oid op? Licht word eigenlijk niet mooi verdeeld.Scrtz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:46:
Led stripje toegevoegd in mijn PC omdat je anders s'avonds en op LANparties niks zag, en het oog wilt ook wat^^
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja klopt daar moet ik eigelijk eens zwarte tape omheen doej maar te lazy voor geweest. Het is zo'n gesleevede nxzt led strip van 1 meter. Moet zeggen dat het op de foto's idd nogal ongelijk lijkt maar in het echt valt dat nog reuze mee.rolandos582 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:47:
[...]
Die 24 pin is dan wel weer jammer, welke led strips zijn het eigenlijk? Zitten er 5 leds oid op? Licht word eigenlijk niet mooi verdeeld.
Had ook liever voor iets als corsair link gegaan oid maar toch wel veel geld voor wat (aanpasbare) verlichting
Thuis toch maar alles gevirtualiseerd.
Dit begon als een ESXi hobby maar escalleerde heel snel.
Had een 1u server van mijn werk gekregen om zelf thuis te hobby'en met ESXi.
Vond het zo mooi dat ik gelijk de 1u had omgebouwd naar een tower (fans van 1u waren te luid).
Vervolgens mijn thuis Plex Server hierin gebouwd, mijn Synology hier in gebouwd (Xpenology).
Sinds twee weken, ook mijn workstation hierin gebouwd. DMV passthrough GPU, Audio en USB gekoppeld aan mijn workstation VMware.
Fractal Design Define R5 Black (Komt oorspronkelijk met 1x 5 HHD cage en 1x 3 HHD cage. Extra 5 HHD cage gekocht en erin geschroefd. De 3 HHD kan ik ook nog erin plaatsen mocht het ooit nodig zijn)
Supermicro X8DTL-IF
2x Intel Xeon E5620 @ 2.40Ghz (16 threads)
6x 16 GB Kingston DDR3 ECC RAM
2x Intel 80GB SSD (1 draait ESXI 6.0 op met allemaal ISO's van OS'en, 1 draait mijn workstation VM op)
19 TB WD Black, 2x 2TB Raid1
Areca ARC-1231 3 x 4 port.
Nvidia Quadro 5000 2.5GB ECC
Coolermaster G750M
Sweex Audio -> USB
4x Fractal Design R5 stock coolers (3 voor en 1 achter)
2x Gelid Solutions Tranquillo 4 CPU coolers (aangesloten aan de Fractal Design 3 port fan controller)

Maakt bijna geen geluid
Idle ongeveer 32 graden, als ik met mijn workstation VM ga gamen etc ongeveer 40 graden. 1x Windows Server 2012 (Plex) en 1x Xpenology (DSM 6) draaien 24/7. Workstation alleen wanneer ik het nodig heb. En dan hier en daar af en toe test VMs.
Dit begon als een ESXi hobby maar escalleerde heel snel.
Had een 1u server van mijn werk gekregen om zelf thuis te hobby'en met ESXi.
Vond het zo mooi dat ik gelijk de 1u had omgebouwd naar een tower (fans van 1u waren te luid).
Vervolgens mijn thuis Plex Server hierin gebouwd, mijn Synology hier in gebouwd (Xpenology).
Sinds twee weken, ook mijn workstation hierin gebouwd. DMV passthrough GPU, Audio en USB gekoppeld aan mijn workstation VMware.
Fractal Design Define R5 Black (Komt oorspronkelijk met 1x 5 HHD cage en 1x 3 HHD cage. Extra 5 HHD cage gekocht en erin geschroefd. De 3 HHD kan ik ook nog erin plaatsen mocht het ooit nodig zijn)
Supermicro X8DTL-IF
2x Intel Xeon E5620 @ 2.40Ghz (16 threads)
6x 16 GB Kingston DDR3 ECC RAM
2x Intel 80GB SSD (1 draait ESXI 6.0 op met allemaal ISO's van OS'en, 1 draait mijn workstation VM op)
19 TB WD Black, 2x 2TB Raid1
Areca ARC-1231 3 x 4 port.
Nvidia Quadro 5000 2.5GB ECC
Coolermaster G750M
Sweex Audio -> USB
4x Fractal Design R5 stock coolers (3 voor en 1 achter)
2x Gelid Solutions Tranquillo 4 CPU coolers (aangesloten aan de Fractal Design 3 port fan controller)

Maakt bijna geen geluid
Heb nog eens een foto gemaakt met de kast open, geeft denk ik een wat beter beeld.rolandos582 schreef op woensdag 9 november 2016 @ 22:47:
[...]
Die 24 pin is dan wel weer jammer, welke led strips zijn het eigenlijk? Zitten er 5 leds oid op? Licht word eigenlijk niet mooi verdeeld.
Verder Corsair Hydro slangen achter 24pin geleid, ziet toch wat beter uit vind ik, moet alleen die 24 pins kabel idd nog een keer intapen ofzo, gaat dat goed met zo'n zwarte isolatietape?
En mijn gtx970 nog vervangen voor een Asus Strix gtx1070

Verwijderd
Het lijkt me niet de bedoeling dat je hier reclame gaat maken voor je advertentieVerwijderd schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:40:
Knip. Daar hebben we V&A voor

[ Voor 54% gewijzigd door _ferry_ op 13-12-2016 09:20 ]
Pfoe, het is hier wel stilletjes. Ik weet niet of dit echt een CIP waard is, dus daarom maar even hier een postje van mijn nieuwe bureau;
PC zelf; zit weggewerkt in één van de bureaupoten.

Kabelmanagement voor onder het blad:

Gemonteerd kabelmangement (sideview)

Het hele bureau en poten zijn eigen ontwerp
Mocht iemand nog meer foto's willen zien of vragen hebben; roept u maar.
PC zelf; zit weggewerkt in één van de bureaupoten.

Kabelmanagement voor onder het blad:

Gemonteerd kabelmangement (sideview)

Het hele bureau en poten zijn eigen ontwerp
[ Voor 3% gewijzigd door Genos op 04-01-2017 21:00 ]