Hoe zijn de temps? Want als ik het goed zie komt de lucht binnen in de psu.
Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
Verwijderd
Bedankt.luckremers schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:56:
Nice gedaan!
Hoe zijn de temps? Want als ik het goed zie komt de lucht binnen in de psu.
Temps zijn nu een paar graden minder. Maar nog niet echt significant. De bedoeling is dat dat wel zo is wanneer er ook een betere CPU-koeler in zit.
De PSU zuigt lucht van voor aan en die warme lucht blijft daar wat hangen voorin de case. Rond de CPU echter zijn er nu veel roosters waar verse lucht door kan. (in de kap zitten er ook nog genoeg roosters.)
Ik ben mij mogelijks aan het verleiden tot een Scythe Mugen 4 PCGH Edition. Dat is redelijk extreem maar gewoon uit principe omdat het nu kan.
Zeer gave cooler!Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:07:
[...]
Ik ben mij mogelijks aan het verleiden tot een Scythe Mugen 4 PCGH Edition. Dat is redelijk extreem maar gewoon uit principe omdat het nu kan.![]()
Ik weet niet of die past.
Heb hem zelf ook gehad in mijn bitfenix prodigy.
Idle temps op een i5 waren 23 graden
Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
En moet nog een mooi logo voor op de gril hebben, ze heet aquarius ....
De tubing word nog aangepast.

Carpe scrotum
Ik vond juist de zwarte tyraps wel wat hebbenBUR schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:08:
[...]
[...]
Ik zie er bij de fannetjes twee met kabeltjes! ;-)
Je zou ook de draden naar je HDD in een kous kunnen stoppen.
Tevens vraag ik mij af waar al die fannetjes heen blazen? de warmte moet ook een keer naar buiten.
Ik heb zelf een 12cm voor en achter in push/pull. voor een fijne flow in de kast. Ik zien dat je aan de voorkant ook een blok heb zitten dus ik weet niet of een 12 cm de kast in aan de achterkant iets bijdraagt aan de flow.
Ik zou je HDD ff hoger en droog plaatsen i.v.m. lekkage/spuiters binnen je computer, of is die kans erg klein?
#kneuteren <aan>
Er zijn ook witte ty-wraps die je om je VGA voedingskabels kan doen! :-)
#kneuteren <uit>
PS Het ziet er mooi uit!
Ik heb het idee dat jij denkt dat de hdd in een drive cage zit ? Die kabels zijn van de 2 x d5 pompen denk ik die jij bedoeld , en ja ze irriteren mij ook
de HDD en SSD bevinden zich achterop het moederbord zeg maar , zie je niks van .
De 5x push pull fans voorop trekken lucht naar binnen onderop 4x push pull is ook intake , 6x top is outake push pull , dus totaal 15 fans in gebruik
thanx voor de feedback

Zit mooi voor in mn case verstopt

Stoorde me er vooral aan dat phanteks eigen controller de strips niet uit kon zetten daarom heb ik dit maar geknutseld
Op het lexan paneel 5mm worden de leds nog aangepast en een passend lijstje, tevens gelijk de "'loop"" aan de achterkant verbeterd.
En ben aan het zoeken voor een ""mosvet"" koeling eventueel aangesloten op de w.c loop. Na contact te hebben gehad met Asrock heb ik de tip mede gekregen om de mosvet extra te koelen wegens de cpu waterblok.

Carpe scrotum
5 seconden het knopje indrukken en de kermis gaat uit.Uberdude schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:09:
Stoorde me er vooral aan dat phanteks eigen controller de strips niet uit kon zetten daarom heb ik dit maar geknutseld
Nu heb je het in ieder geval met afstandsbediening en effecten, ook leuk.
Well ill be dammed, volgende keer toch maar de handleiding van mijn case lezen...rdejongjr schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:45:
[...]
5 seconden het knopje indrukken en de kermis gaat uit.
Nu heb je het in ieder geval met afstandsbediening en effecten, ook leuk.
Heb in ieder geval lol gehad met het uitvogelen van het aansluiten en het solderen van de controller, en de effecten zijn inderdaad een leuke toevoeging

Dit is het resulataat, op dit moment is hij nog best koel rond de 40-45 graden (kamer is 26

Casemod Ikea | ||
![]() | ![]() | ![]() |
En ja, een Moto G (1st gen) camera is echt brak...
Netjes!GENETX schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:59:
De ikea kast is klaar(zie ook GENETX in "Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17" )
Dit is het resulataat, op dit moment is hij nog best koel rond de 40-45 graden (kamer is 26) al moet ik hem nog wel stressen. Zo ziet het er uit:
Casemod Ikea [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Leuk hoor jammer dat je iets te lange schroeven hebt gebruikt voor de fan nu zie je het opbollen in het luidspreker doek.GENETX schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:59:
De ikea kast is klaar(zie ook GENETX in "Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17" )
Dit is het resulataat, op dit moment is hij nog best koel rond de 40-45 graden (kamer is 26) al moet ik hem nog wel stressen. Zo ziet het er uit:
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Nee, dat zijn niet de schroeven, die zijn perfect. Ik had er wat krammen op geslagen om het gaas te bevestigen. Dat had ik niet moeten doen inderdaad. Al is het op die foto erg brak, in het echt zie je het veel minder.Read schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:38:
[...]
Leuk hoor jammer dat je iets te lange schroeven hebt gebruikt voor de fan nu zie je het opbollen in het luidspreker doek.
Foto's bedriegen wel vaker.GENETX schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:34:
[...]
Nee, dat zijn niet de schroeven, die zijn perfect. Ik had er wat krammen op geslagen om het gaas te bevestigen. Dat had ik niet moeten doen inderdaad. Al is het op die foto erg brak, in het echt zie je het veel minder.
Maar leuk opgelost hoor cleane oplossing geen losse kast naast je op of onder het bureau ,alhoewel als het een leuk gemodde kast is dat dat ook zijn aantrekkingskracht heeft.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Netjes man:) Misschien een Nofan CR 95C Copper en dan zelf 2 grote casefans inbouwen, gewoon omdat het kan en kijken wat het doet met geforceerde flow:)Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:19:
[afbeelding]
Mijn Silverstone SG13 mod die ik deze middag gedaan heb. (klik op de foto voor het album!)
Volgende stap is het kiezen/kopen van een CPU-koeler en het zwart verven van die gaas.
Dat is echt super vet. Dat geeft mij een idee om een fileserver/streampc weg te bouwen in een krap appartement... Awesome.GENETX schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:59:
Gisteravond een subtiele mod aan mijn Bifenix Phenom M gedaan:

Verwijderd
Je hebt het sidepanel eraf gehaald?sapphire schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:30:
Normaal gesproken ben ik al jaren niet meer echt van het casemodden, op een enkele praktische tweak na.
Gisteravond een subtiele mod aan mijn Bifenix Phenom M gedaan:
[afbeelding]

Maargoed bij deze een foto van de normale indeling van een Phenom m:

En dan eens goed vergelijken qua indeling
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd

Heb noodgedwongen verder moeten doen aan mijn kleine mod. De plaat die ik in mijn case gemod had was beginnen roesten... Heb deze dan maar meteen zwart geverfd. (Klik op foto voor album.)
De nieuwe koeler is nog voor later, heb er op dit moment nog geen behoefte aan.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 13:41 ]
Ik vond een paal,
Vind hem mooi,
Kreeg een ingeving...
En we zijn begonnen aan een nieuwe casemod. Het is nog brainstormen maar ik begin deze week met de eerste delen. Ik overweeg een CiP te maken... maar uhh.. al die eisen en regels waaraan ik moet voldoen... haalt de zin wel weer weg hoor ☺ het is ook niet dat het hier storm loopt.. zeg maar.
Maar hier een ruwe schets met een ruwe indeling die nog alle kanten op kan.
Hardware heb ik helaas maar het simpele spul.. dus zal het mobo niet in een prachtige kleuropstelling zitten.. maar het gaat toch om de case ☺
[Insert]~Instant magic~[rotate]90CW;/@

FreeReef.nl
Over je CIP gedachte... Dat zelfde heb ik dus ook, daarom log ik mijn process ook niet omdat het toch geen meerwaarde heeft.World Citizen schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:47:
Dus.....
Ik vond een paal,
Vind hem mooi,
Kreeg een ingeving...
En we zijn begonnen aan een nieuwe casemod. Het us nog brainstormen maar ik begin deze week met de eerste delen. Ik overweeg een CiP te maken... maar uhh.. al die eisen en regels waaraan ik moet voldoen... haalt de zin wel weer weg hoor ☺ het is ook niet dat het hier storm loopt.. zeg maar.
Maar hier een ruwe schets met een ruwe indeling die nog alle kanten op kan.
Hardware heb ik maar het simpel spul.. dus zal het mobo niet in een prachtige kleuropstelling zitten.. maar het gaat toch om de case ☺
[Insert]~Instant magic~[rotate]90CW;/@
[afbeelding]
Je ontwerp is een interesante schets ben benieuwd
Over de Casemod
Het is een paal met daaraan een computer. ☺ veel meer mag ik nog niet zeggen van mijzelf. Kleuren zijn RVS, Alu, melkwit. Design industrieel, functie... compleet nutteloos 😆
FreeReef.nl
Functie ps drooghouden als het hier overstroomtWorld Citizen schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:04:
Yeah..
Het is een paal met daaraan een computer. ☺ veel meer mag ik nog niet zeggen van mijzelf. Kleuren zijn RVS, Alu, melkwit. Design industrieel, functie... compleet nutteloos 😆
We zijn weer een stap verder btw... We hebben een naam... We gaan hem "StickIT" noemen!!!
StickIT, because you stick IT on a Stick
FreeReef.nl
Je hebt non-steam versies vanaf 38 euroDe nieuwe koeler is nog voor later, heb er op dit moment nog geen behoefte aan.Momenteel liever € 60 geven aan GTA V dan aan een koeler.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Meelobee op 09-09-2015 10:41 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760
StickIT !!
Ver van wat het moet worden... maar het idee

FreeReef.nl
Verwijderd
Ziet er vet uit man! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is. Welke kleur gaat het geheel krijgen?World Citizen schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:02:
De eerste ruwe onafgewerkte en tijdelijke opzet is er.
StickIT !!
[afbeelding]
Thanks! Voornamelijk Wit, RVS en Alluminium. Een accentkleur overweeg ik maar dan zou er eerst een mooi moederbord moeten komen.... wie weet.Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:59:
[...]
Ziet er vet uit man! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is. Welke kleur gaat het geheel krijgen?
FreeReef.nl
Is dat een 750D met midplate? Wat is dat grijze/alluminium ding op de midplate?Meelobee schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:40:
Nieuwe pc in elkaar aan het zetten, bijna klaar:
[afbeelding]
Verwijderd
Dat grijze/aluminium ding is volgens mij een versiersel voor de aquacomputer lcd die er in zit. Hierop kun je dingen als flowrate, temperatuur en fanspeed zien, tenminste, voor zover ik weet, ik ben ook maar een noob wat betreft watercoolingrolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:58:
[...]
Is dat een 750D met midplate? Wat is dat grijze/alluminium ding op de midplate?
Hmmm nu je dat zo zegt, je hebt waarschijnlijk gelijk. Ziet er wel vet uit, nog nooit gezien op deze manier. Wellicht ga ik dat ook doen in mijn wc buildVerwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:04:
[...]
Dat grijze/aluminium ding is volgens mij een versiersel voor de aquacomputer lcd die er in zit. Hierop kun je dingen als flowrate, temperatuur en fanspeed zien, tenminste, voor zover ik weet, ik ben ook maar een noob wat betreft watercooling
Nee, het is een Fractal Define S, met een zelfgemaakte alu midplate/cpu cover. Het zilvergrijze op de midplate is een custom made front (Deze had ik al gemaakt voor een andere casemod) waarin een Aquaero 6 XT verzonken zit;rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:58:
[...]
Is dat een 750D met midplate? Wat is dat grijze/alluminium ding op de midplate?
Midplate van 3mm aluminium, zelf gebogen

En nou is de build dus af maar toch voelt het raar om mn 'oude' pc te vervangen, links nieuw, rechts oud.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ah nice, word daar niet veel warmte in opgebouwd dan met voeding pomp etc?Meelobee schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:15:
[...]
Nee, het is een Fractal Define S, met een zelfgemaakte alu midplate/cpu cover. Het zilvergrijze op de midplate is een custom made front (Deze had ik al gemaakt voor een andere casemod) waarin een Aquaero 6 XT verzonken zit;
Midplate van 3mm aluminium, zelf gebogen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En nou is de build dus af maar toch voelt het raar om mn 'oude' pc te vervangen, links nieuw, rechts oud.
[afbeelding]
Wel verschil inderdaad met oude case maarja ik ben daar niet zo fan van.
Oh dat is allemaal goed te doen dan, is dat buigen eigenlijk moeilijk? Anders haal ik namelijk gewoon zoiets : http://www.coldzero.eu/mi...-midplate-long-rev-3.html voor mijn 900DMeelobee schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:56:
Nee dat valt gelukkig wel mee, voorin de pc zit een 360 rad, de onderste fan daarvan zit halverwege de midplate en blaast er dus lucht onder. De voeding heeft de intake aan de onderkant van de kast en blaast de warme lucht aan de achterkant eruit.
Edit : Kneiters, dat ding waar je alles op afleest/meet is nog tamelijk prijzig :
http://www.highflow.nl/fa...-control-53146.html?sl=NL
[ Voor 17% gewijzigd door rolandos582 op 13-09-2015 20:18 ]
Buigen is prima te doen mits je materiaal niet te dik is en je een opstelling maakt. Ik raad je aan even op youtube naar diy metal bender te zoeken. Heel simple met wat lijmklemmen en balkjes is prima te doen.rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:12:
[...]
Oh dat is allemaal goed te doen dan, is dat buigen eigenlijk moeilijk? Anders haal ik namelijk gewoon zoiets : http://www.coldzero.eu/mi...-midplate-long-rev-3.html voor mijn 900D
Edit : Kneiters, dat ding waar je alles op afleest/meet is nog tamelijk prijzig :
http://www.highflow.nl/fa...-control-53146.html?sl=NL
Zelfs beter als met bv een vingerzetbank die ik hier heb staan. Dat werkt maar word niet altijd super mooi. Dus zelf met lijmtangen en balkjes een opstelling maken is beter.
Neem wel de tijd en pak niet veel dikker material dan 1 mm staal of 2 mm alluminium. Minder dikte is makkelijker.
FreeReef.nl
Edit; De controller is idd prijzig, maar wel de meest complete die er is, echt elke denkbare optie zit erop. Je kan als het moet je pc bedienen via de remote control die erbij zit. En de optionele AquaSuite software is tof;

[ Voor 35% gewijzigd door Meelobee op 13-09-2015 23:27 ]
Vertel eens? Wat zijn je plannen?World Citizen schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:02:
De eerste ruwe onafgewerkte en tijdelijke opzet is er.
StickIT !!
[afbeelding]
edit: sorry, dat heb je een aantal posts verder al uitgelegd :

[ Voor 8% gewijzigd door neanderthaler op 14-09-2015 14:32 ]
Ik ga er toch maar een CiP van maken... Zoals het nu in mijn hoofd zit is het best een project met alles zelfbouw... dus wellicht nog wel interessant om te volgen. Maar eerst nog iets meer content maken voor startpostneanderthaler schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:25:
[...]
Vertel eens? Wat zijn je plannen?
edit: sorry, dat heb je een aantal posts verder al uitgelegd :
FreeReef.nl
Ben blij dat alles past én dat de PSU nog werkt
Nog niet op de foto: twee kleine NOCTUA's die de intake gaan verzorgen. En in het deksel komt een (kleiner dan de originele) smalle 92x14 noctua die de outtake gaat verzorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door PoJa84 op 15-09-2015 11:27 ]
Kneiters, dat is wel mooi. Kun je de fans etc ook aanpassen of als de vloeistof te warm word. Dit aanpassen oid? Is er ook een soortgelijke controller met deze functies?Meelobee schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:54:
Voor het buigen van de midplate heb ik een zetbank gebruikt (zoiets als deze) 3mm aluminium is daarvoor wel de maximum dikte. Ik moest er met m'n volle gewicht aan hangen om het gebogen te krijgen. Zonder zetbank gaat dat niet lukken. Dunnere platen tot 2mm kan je inderdaad makkelijk met een diy bender doen.
Edit; De controller is idd prijzig, maar wel de meest complete die er is, echt elke denkbare optie zit erop. Je kan als het moet je pc bedienen via de remote control die erbij zit. En de optionele AquaSuite software is tof;
[afbeelding]
Al een tijdje lid hier, veel gelezen maar weinig zelf gepost, tot nu!
Alweer bijna een jaar geleden besloten mijn watergekoelde build in een nieuw jasje te steken.
Er zullen in de loop van de dagen nog wat foto's bijkomen omdat ik zo langzaamaan door mijn foto's op mijn pc scroll.
Hier de oude set-up (nog met oude graka's)

Aan de voorkant een grote sandwich gemaakt van 9 fans en 2 360 rads (Ik heb denk ik ergens een foutje gemaakt, want hij zuigt wel hard lucht aan, maar binnen in de kast voel je t er niet uitkomen).
Verder nog een 240 rad in de bovenkant met een dunne fan. 2 6990's onder waterkoeling samen met mijn vertrouwde 2500.
Dat voor de speclijst, allemaal niet heel speciaal.De build was af en ik wou er nog een keer alu platen in maken om zo alles mooi af te werken, helaas mis ik de skill om alu helemaal netjes te krijgen (dit komt nog wel
Ik dacht: Wat is goedkoop, makkelijk te bewerken en stijf genoeg voor mijn doeleinden? Juist, dik papier.
Gelijk dit als "missie", aan iedereen laten zien dat je geen mad skills nodig hebt om iets vets weg te kunnen zetten!

Ik heb foto's van het proces. Deze volgen nog!

Op the party was ik best zenuwachtig toen je jury langskwam, staat er toch ineens 15 man je pc te bekijken:) Ik ben zelf even naar de competitie gaan kijken en mij leek een 5e plaats best haalbaar. Toen ik bij de prijsuitreiking niet bij de nummers 4 en 5 zat was ik best teleur gesteld, ik kon mijn oren niet geloven toen mijn naam werd geroepen bij de 3e plek!
Ik game elke dag nog op deze pc, maar hij wordt binnenkort geupgrade en opnieuw aangepast.
Hoop dat jullie genoten hebben van mijn mini-buildlog
[ Voor 15% gewijzigd door bodamn op 29-09-2015 19:42 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
ik ben druk bezig met mijn eerste echte case mod een 800d om te bouwen tot watercooling beest XD
wat zijn de plannen
voorin de case wil ik alle 5.25 mogelijkheden eruit halen hier moet een 360 radiator komen net als boven in de behuizing. omdat er voor meer ruimte is vrij gekomen wil ik hier ook mijn Res pomp combo neer gaan hangen. en achterop zou ik nog een 140mm radiator willen hangen. onder in de kast zit een plaat daarover wil ik een rode plexi plaat overheen verwerken met daar me een tof logo erin. wat oplicht door leds aan de zijkanten van de plexi plaat. zowel achter hett reservoir als boven en onder in de kast wil ik uv leds hebben. dit om de uv rode tubing en coolant op te lichten. dit is ook het enige wat ik echt naar voren wil laten komen binnen deze mod. De water cooling moet eruit vliegen.
hieronder een kleine render van (amateuristische sketchup tekening)

zodra ik het eerste gedeelte van de kast klaar heb zal ik deze ook posten.
DPC Chef-kok :)
Geeft een leuk effect die kabels zo in elkaar draaien eens wat anders dan rechte kabelsl3p schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:23:
Snoertje gemaakt voor een In Win D-Frame Mini casemod. (Waar de kabel van boven ingeprikt moet worden)
[afbeelding]
i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

gewoon een beetje plastidip en daarna een carbon fibre sticker er overheen gedaan? ziet er netjes uit, de club3D kaarten lenen zich best goed voor custom stickers.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:34:
M'n GPU eventjes aangepakt voor de verkoop van m'n gaming rig![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Jaa, zo iets.sjettepetJR. schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:10:
[...]
gewoon een beetje plastidip en daarna een carbon fibre sticker er overheen gedaan? ziet er netjes uit, de club3D kaarten lenen zich best goed voor custom stickers.
Schuren, ontvetten, primer --> schuren, ontvetten, verf --> carbon vinyl plakken, langs de randjes wegsnijden en verwarmen
Goedkope spuitbus verf werkt prima trouwens, hoeft voor de buitenste heat pipes niet eens hittebestendig te zijn. Heb hiervoor Action primer, Action zwart matte verf lak en OK hoogglans witte verf lak gebruikt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 18:41 ]
[ Voor 80% gewijzigd door sjettepetJR. op 23-11-2015 20:47 ]
Volgens mij niet, je kan hem zelf makensjettepetJR. schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:46:
weet iemand trouwens of er een game-controller mod Topic bestaat? en waar hoort dat nou eigenlijk thuis?
Ik ben Jos en nieuw in het casemod forum. Omdat ik iets speciaal wil doen met mijn PC/HTPC/SERVER maak ik deze casemod. Eigenlijk is het een un-casemod. ^^
Inleiding:
Momenteel heb ik een gewone computerkast in de woonkamer staan en dat kan niet meer. Alles is nieuw en super mooi afgewerkt behalve dat ene hoekje waar de HTPC staat. Mijn idee is dan ook om mijn TV meubel om te bouwen in een computerkast. Van buiten zie je een TV meubel, doe je de kastdeur open een HTPC.
Er is veel gedacht, gepast, gemeten, getekend(geklad) en ook op internet gezocht naar ideeën. Uiteindelijk ben ik er zonder volledig uitgewerkt plan begonnen met onderdelen te bestellen. Functionaliteit is belangrijker in dit project dan de afwerking. De afwerking moet gewoon goed zijn.
Idee:
Het idee is om een compacte custom build kast te maken voor de pc onderdelen. Ik heb momenteel een oude behuizing gekregen van een medetweaker(bedankt Bart-Willem) en zal deze volledig strippen en bewerken zodat voornamlijk de achterplaat overblijft om het mobo op te kunnen bevestigen. materialen die ik zal gebruiken zijn onderandere alumunium, mdf en waarschijnlijk plexiglas voor de afwerking. Omdat dit volledig uit het zicht is(achter een kastdeur) besteed ik minder en als laatste pas aandacht aan de afwerking.
Hardware:
De volgende hardware heb ik:
Moederbord: ASRock H81M-HDS
CPU: Intel Pentium G3420
Geheugen: Crucial 2x2GB
Voeding: be quiet! System Power 7 300W
SSD: Crucial M4 64GB
HDD: 1x Samsung 3,5" 1.5TB
Rapoo E2700 media keyboard
Logitech wireless mouse
Benodigdheden:
- Lege kast(onderweg)
- 2-3 Extra fans 120mm om airflow te creeren(V&A in de gaten houden)
- Wit gelakte MDF platen(Restant verbouwing in de garage)
- Gereedshap o.a. flex, boormachine, etc
- USB verlengkabels om receivers en usb-stick mogelijkheid binnen handbereik te maken.
Ik vind het fijn als jullie opmerkingen, feedback, tips & tricks willen geven. Vooral met de airflow weet ik niet direct raad ivm fan snelheden en geluidsproductie.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Jos
dit is niet zomaar een klein modje, je verdient echt wel een eigen topic!Awesomo4k schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:44:
Hallo medeTweakers,
Ik ben Jos en nieuw in het casemod forum. Omdat ik iets speciaal wil doen met mijn PC/HTPC/SERVER maak ik deze casemod. Eigenlijk is het een un-casemod. ^^
Inleiding:
Momenteel heb ik een gewone computerkast in de woonkamer staan en dat kan niet meer. Alles is nieuw en super mooi afgewerkt behalve dat ene hoekje waar de HTPC staat. Mijn idee is dan ook om mijn TV meubel om te bouwen in een computerkast. Van buiten zie je een TV meubel, doe je de kastdeur open een HTPC.
Er is veel gedacht, gepast, gemeten, getekend(geklad) en ook op internet gezocht naar ideeën. Uiteindelijk ben ik er zonder volledig uitgewerkt plan begonnen met onderdelen te bestellen. Functionaliteit is belangrijker in dit project dan de afwerking. De afwerking moet gewoon goed zijn.
Idee:
Het idee is om een compacte custom build kast te maken voor de pc onderdelen. Ik heb momenteel een oude behuizing gekregen van een medetweaker(bedankt Bart-Willem) en zal deze volledig strippen en bewerken zodat voornamlijk de achterplaat overblijft om het mobo op te kunnen bevestigen. materialen die ik zal gebruiken zijn onderandere alumunium, mdf en waarschijnlijk plexiglas voor de afwerking. Omdat dit volledig uit het zicht is(achter een kastdeur) besteed ik minder en als laatste pas aandacht aan de afwerking.
Hardware:
De volgende hardware heb ik:
Moederbord: ASRock H81M-HDS
CPU: Intel Pentium G3420
Geheugen: Crucial 2x2GB
Voeding: be quiet! System Power 7 300W
SSD: Crucial M4 64GB
HDD: 1x Samsung 3,5" 1.5TB
Rapoo E2700 media keyboard
Logitech wireless mouse
Benodigdheden:
- Lege kast(onderweg)
- 2-3 Extra fans 120mm om airflow te creeren(V&A in de gaten houden)
- Wit gelakte MDF platen(Restant verbouwing in de garage)
- Gereedshap o.a. flex, boormachine, etc
- USB verlengkabels om receivers en usb-stick mogelijkheid binnen handbereik te maken.
Ik vind het fijn als jullie opmerkingen, feedback, tips & tricks willen geven. Vooral met de airflow weet ik niet direct raad ivm fan snelheden en geluidsproductie.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Jos
misschien is het een goed idee om een ladekast te gebruiken, waarbij je één lade van de kast volledig uit de kast kan halen als er onderhoud nodig is.
Ik ben erachter gekomen dat de kast die ik gekregen heb van onze medetweaker zonder aanpassing net past in mijn kastje. Hier een foto van de originele situatie en beetje WiP:

Ik zal later nog meer WiP posten en resultaten... Al is het nu een standaard kast in een geventileerd tv kastje geworden.^^
Gr
Niet de meest nette oplossing hahahaAwesomo4k schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:28:
Tijdelijk klaar! Nu eerst zorgen dat alles softwarematig 100% in orde is, daana kan ik de kast eventueel afwerken.
Kast van binnen:
[afbeelding]
Kast van achteren(Zalman 120mm silent fan:
[afbeelding]
En zo ziet het nu uit:
[afbeelding]
Groetjes
Maar ach je ziet het niet dus als het werkt
Dit inderdaadCasejunky schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:31:
[...]
Maar ach je ziet het niet dus als het werkt
Ik loop nu al een tijdje er tegenaan dat er standaart geen fullsize gpu in kan.(de HTPC de in een Silverstone Milo 03) Tot nu toe ben ik van plan om de zwarte standaart voor de hdd/ssd en e.v.t. het frame waar de 5,25" bay in kan te verwijderen en hier de gpu te plaatsen icm een 16x pci-e riser kabel.
Hebben jullie nog tips?
Foto vd kast nu met een low profile gpu:

[ Voor 5% gewijzigd door Kerhigh op 06-12-2015 21:33 . Reden: foute link ]
eventueel zou je dus wel de voeding kunnen verplaatsen naar de plek van de 5.25" bays. zodat er ruimte is voor een videokaart.
Verwijderd
Dit, je bent me net voorsjettepetJR. schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:44:
riser kabels kan je zover ik weet niet zijwaarts laten gaan, dus dan is de plek waar de voeding nu zit de enige plaats voor een videokaart.
eventueel zou je dus wel de voeding kunnen verplaatsen naar de plek van de 5.25" bays. zodat er ruimte is voor een videokaart.
Wellicht een lange riser cable, dan kun je hem in een mooi bochtje leggen.. Zolang er maar geen harde knikken etc inzitten, zou dat geen probleem moeten zijn toch?sjettepetJR. schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:44:
riser kabels kan je zover ik weet niet zijwaarts laten gaan
ja, dat is waar, maar lange riser cables kunnen vaak voor rare problemen zorgen, zoals lag en dergelijke, maar misschien maakt dat voor een HTPC niet zo veel uit.PAPPLE schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:03:
[...]
Wellicht een lange riser cable, dan kun je hem in een mooi bochtje leggen.. Zolang er maar geen harde knikken etc inzitten, zou dat geen probleem moeten zijn toch?
Daar zat ik ook net aan te denken.. Maar dan kom je bij de discussie: waarom een GPU in een HTPC? Is het een HTPC/GamePC? etc. etc. etc.sjettepetJR. schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:08:
[...]
ja, dat is waar, maar lange riser cables kunnen vaak voor rare problemen zorgen, zoals lag en dergelijke, maar misschien maakt dat voor een HTPC niet zo veel uit.
Elke oplossing zal zn nadeel hebben...
gelijk heb je, ik denk dus dat we meer informatie nodig hebben. de lange riser kabel is een goede oplossing, maar werkt misschien niet vlekkeloos, sowieso is dat niet bepaald goed voor de airflow in zo'n kastje.PAPPLE schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:10:
[...]
Daar zat ik ook net aan te denken.. Maar dan kom je bij de discussie: waarom een GPU in een HTPC? Is het een HTPC/GamePC? etc. etc. etc.
Elke oplossing zal zn nadeel hebben...
je moet dus maar kiezen of je er moeite in wilt steken of niet.
Je zou eens kunnen kijken bij Laserbeest in Delft. Ik heb hier ook al meermaals dingen laten maken en bevalt goed. Prijs is vrij stevig, maar wordt snel geleverd en kwaliteit is goed imho.Uberdude schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:19:
Heeft er iemand toevallig hier ervaring met een bedrijf die plexiglas of acryl platen kan infrezen? Ik kan er maar bar weinig vinden op Google. Alleen bedrijven die standaard platen verkopen
Bedankt voor de tip, zal na het werk eens kijkenPRoeske schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:24:
[...]
Je zou eens kunnen kijken bij Laserbeest in Delft. Ik heb hier ook al meermaals dingen laten maken en bevalt goed. Prijs is vrij stevig, maar wordt snel geleverd en kwaliteit is goed imho.

Het resultaat is een mooi groot koelblok met een superstille PWM-fan. In combinatie met
een ZM-CS5B-bracket kan deze mooi de CPU van de HTPC gaan koelen
[ Voor 7% gewijzigd door Carpento op 23-12-2015 22:06 ]
Verwijderd

(Klik op foto voor album.)
Deel 4 van mijn Silverstone SG13 mod log. Deze keer:
- Heb ik temperatuur displays gerecycleerd uit HDD coolers
- Ben ik begonnen aan een custom front bezel in metaal.
- de verdere assembly,
- temperatuur display soldeer werk,
- spuiten van de onderdelen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 01:46 ]
Verwijderd
Heb dus alles opnieuw geschuurd met redelijk grove korrel en heb nu opnieuw een dunne laag aangebracht in mijn garage. Veel beter licht en kan makkelijk elke kant van het spuitstuk bereiken. Met nieuwe spuitbus uiteraard.
Ik stel nu geen extreem hoge eisen van de verf, want hij is zwart en in de donker zie je niet echt veel maar dit wou ik toch opnieuw doen.
Verwijderd

(Klik op foto voor album.)
Deel 5 van mijn Silverstone SG13 mod log. Deze keer:
- Heb ik de mechanische assembly afgewerkt
- De onderdelen gespoten
- Begonnen aan de Arduino control loop
- werk ik aan het aansturen van de 7-segment displays,
- proper solderen van de display units voor vooraan de case.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 14:11 ]
Verwijderd
Ja, dat is 't zeker.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:11:
PS: Is het niet beter voor mij om dit in een aparte thread te doen?

Je doet 't wel leuk overigens.
Denk het wel, vind het wel leuk om het te volgen. Nu is het elke keer zo'n heen en weer geklik hahaVerwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:11:
If it ain't broke, don't fix it
Ik zou deze ook liever in een aparte thread zien. Dan is de progress ook mooi te overzien. Graag dan ook de afbeeldingen in de thread in plaats van steeds de linkjes naar imgurVerwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:11:
...
Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter
Ik zou in verband met de geluidsproductie een ander koeler dan de stock cpu-koeler plaatsen.Awesomo4k schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:28:
Tijdelijk klaar! Nu eerst zorgen dat alles softwarematig 100% in orde is, daana kan ik de kast eventueel afwerken.
..
Groetjes
Bijvoorbeeld de "Scythe Mugen 4 PCGH Edition"
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Ik heb zelf de 3 editie in gebruik... heerljk stil !!
Mijn PC staat ook in de woonkamer, lekker stil te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door BUR op 16-02-2016 14:44 ]
Daar is die poseidon en die andere hardware dus gebleven, wel een hele gave build btw. Die coolforce clips lijkt het alsof die de kabels niet allemaal gelijke tussenruimte geven of is dit gewoon zo?l3p schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:21:
Build waarvan ik de GPU zilver heb gespoten en SSD gepolijst. Voor de rest wat kleine aanpassingen.
[afbeelding]
Daardoor moet ik in de cable clips waar plek is voor 2 draden bij de ene 3 draden in proppen en bij de andere maar 1.
De cable clip bij de GPU's is maar voor 1x8 pin waar ik 4 draden van beide 8 pins in gestopt heb. 2x 8 pin clip naast elkaar staat niet zo mooi.
Als je heel ver inzoomd kan je inderdaad zien wat je bedoeld. Vindt persoonlijk nog steeds dat ze beter standaard modulaire aansluitingen zonder dubbele draden kunnen gebruiken. Maar dat heb je wel slim opgelost, die van de gpu had ik niet eens opgemerkt, vindt die rgb functie op de asus bordje er wel echt te gek uit zien. Blijf het een mooie build vindenl3p schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 23:28:
Dat komt door de 24 pin van de Corsair cablekits. Die hebben 3 wires in 2 gaatjes naast 1 wire voor 2 gaatjes. (beetje moeilijk uit te leggen)
Daardoor moet ik in de cable clips waar plek is voor 2 draden bij de ene 3 draden in proppen en bij de andere maar 1.
De cable clip bij de GPU's is maar voor 1x8 pin waar ik 4 draden van beide 8 pins in gestopt heb. 2x 8 pin clip naast elkaar staat niet zo mooi.
Na wat googelen kwam ik op een tweakblog uit van Richh uit. Na het nodige meet, schroef, boor en slijpwerk toch wat in elkaar gebrouwd.
Aanschouw :-p

Resultaat. Past nèt, maar dat was ook de bedoeling. De beugel heeft genoeg flexibiliteit dat het scherm plat tegen de wand aan kan, maar ook een dikke 15cm buiten de kast kan komen. Als ik zou willen kan ik hem zelfs als het ware om de kast heen draaien.
[ Voor 9% gewijzigd door Iuigi op 01-03-2016 11:21 ]
De oude situatie:

Work in progress

Veel compacter en beter.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Toffe kast!IStealYourGun schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:39:
Vandaag eindelijk mijn mini-itx moederbordje in een mooiere case geplaatst.
De oude situatie:
[afbeelding]
Work in progress
[afbeelding]
Veel compacter en beter.
[afbeelding]
Ben zelf voor het eerst in lange tijd de afgelopen weken weer lekker bezig geweest met de ouwe getrouwe Stacker STC-T01
- Toevoeging LG Blue Ray RW
- Toevoeging Soundblaster-Z
- Intake/Outtake casefans vervangen ter verlaging van geluidsproductie (Aerocool dead silence)
- Opgeblazen CCFL controller gesoldeerd en alles met schakelaar verwerkt in Stacker USB bracket
- Uit nostalgische overwegingen de floppy drive weer aangesloten
- Als kers op de taart is de Reeven Polariz fancontroller uit Taiwan deze week gekomen

Nu maar wachten op Zen..

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K