Toon posts:

Custom Cable Sleeve

Pagina: 1
Acties:

• downing
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:53
Hallo tweakers,
Na mijn pc een Hardware update te hebben gegeven wilde ik verder gaan. Mijn oog was gevallen op custom cables. In eerste instantie wilde ik gaan voor extensions van bitfenix. Wat ik echter minder vond aan deze extensions was dat je mooie kabels had bij de aansluitingen op het moederbord, maar nog steeds die lelijke zwarte kabels bij de voeding. Ook wilde ik niet de standaard zwart-rode kabels. Ik vond al snel op het net de casemod modflex kabels. Hier kon ik dus mijn eigen kleuren samenstellen. Maar ook dit waren extensions en had ik nog steeds zwarte kabels bij mijn voeding. Toen zag ik de custom cable setjes van cablemod. Door de hoge prijs zag ik hier van af.
Maar wat moest ik dan???? Na een aantal filmpjes te hebben gezien over cables sleeve. Heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en voor 3 tientjes 4 verschillende kleuren paracord (totaal 75 meter) besteld bij http://paracord.nl.
Ben toen als eerste gestart met paperclips te modden om de pins uit de connectors te krijgen.

Dit werkte eigenlijk zeer goed. Af en toe een kabeltje die er niet uit wilde. Maar verder geen problemen.
Als eerste ben ik begonnen met een kabel die ik niet gebruikte om de beste manier te vinden om deze te sleeven. Na een aantal keren te hebben geprobeerd vond ik een manier om de kabels netjes te sleeven.
Toen gestart met de CPU kabel. Dit ging me goed af, daarna de 6+2 PCI-e kabel. Ook bij deze kabel had ik geen problemen. Ik deed kabeltje voor kabeltje dus geen punt. Vol goede moed begonnen aan de 24pins kabel. De eerste paar kabeltjes gingen goed totdat ik een pin los maakte waar twee kabels tegelijk inzatten. Ik dacht simpel gewoon een sleeve over beide kabels en dan op het einde laten vertakken. Dit gedaan en het werkte, kreeg hem ook gewoon weer in de connector. Nadat ik 2x zo'n dubbele kabel had gedaan vond ik het toch niet uitzien. Je zag het verschil met een enkele kabel erg goed. Ben toen op youtube gaan zoeken en kwam toen een filmpje tegen van LutroO custom over dubble wire sleeving. Dit was dus de manier. Kost wel extra tijd per kabel, maar is veel mooier dan die sleeve over 2 kabels. In totaal maar 4 van die dubbele kabels hoeven te doen.
Doordat ik kabeltje voor kabeltje deed was er geen probleem todat ik zag dat er een 2 tal kabels los waren geraakt uit de connector en ik dus niet meer wist welke waar moest.
Ben toen op het net gaan surfen voor een pinout diagram van mijn voeding. Van veel voeding staat zo'n diagram online, helaas kon ik die van mijn voeding niet vinden. Ik heb toen contact gezocht met de fabrikant en die heeft mij netjes zo'n diagram toegestuurd. Ik heb toen eerste alle kabeltjes afgesleeve en daarna alle kabels los gemaakt en ze 1 voor 1 met behulp van het diagram weer vast gemaakt.

Met dit als eindresultaat:

En natuurlijk een plaatje van de werkplek

Ik heb nu pas 3 kabels gedaan, de rest van mijn voeding die in gebruik zijn volgen nog. Ook ga ik alle kabels van mijn fans doen en de kabels van de front panel aansluitingen.
Voor de usb 3.0 header en de sata kabels moet ik nog wat bedenken omdat de paracord hier niet om heen gaat. Om de kabels netjes in hun vorm te behouden ga ik nog cable comb bestellen.

Mocht jezelf dit idee hebben om je eigen kabels te sleeven moet je dit vooral doen. Zorg in ieder geval voor een pinout diagram van je voeding als backup en bedenk goed dat je op de manier hoe ik mijn kabels heb gedaan pijnlijke vingers krijgt en er toch wat uurtjes werk in gaat zitten. Maar dan heb je wel zelf je eigen smaak kabels.

• morris123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-01-2021
Leuk gedaan, mooi eindresultaat.

Wat je ook kan doen, is een paar kleuren kabel kopen van de juiste dikte en daar nieuwe stekkertjes aan knijpen. Dat heeft als voordeel dat de totale kabel dunner is en dan je exact de juiste lengte kan kiezen.

• Sigm4tic
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-11-2021

Sigm4tic

High Five!

Dat ziet er tot nu toe wel mooi uit. Leuk dat je dit even wilde delen. Ik was zelf namelijk misschien ook van plan om zelf te sleeven.

Wat is de dikte van het paracord dat je hebt gebruikt?

Ik ben ook benieuwd hoe je dat met de sata en usb3.0 gaat doen.

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

• downing
@morris123
Over het knijpen van de kabels heb ik ook over nagedacht. Maar dan moest ik zo'n knijptang gaan kopen en een fatsoenlijke zijn vrij duur. Je kunt dan wel inderdaad de kabels precies op lengte maken.

@Sigm4tic
Ik zou zeggen gewoon doen. De eeste paar kabels mislukken, maar als je eenmaal door hebt hoe het moet is er niks aan. Ik heb daarom ook vanalles extra meters gekocht. Zal een hoop overhouden. Beter teveel dan te weinig hé. Ik heb de paracord 550 type III die is circa 4mm dik. Wilde eerst voor de type II gaan. Die is 3 mm dik, maar was bang dat die te smal was. Bitfenix heeft ook kant en klare sata kabels waarschijnlijk ga ik die gewoon halen. En de 3.0 header weet ik nog niet. Moet ik nog eens goed naar kijken. Mocht ik geen mooi alternatief vinden dan laat ik die helaas zo.

[Voor 27% gewijzigd door downing op 15-10-2015 11:00. Reden: typo]

• downing
Ik heb via ebay deze usb 3.0 header besteld
http://www.moddiy.com/pro...Profile-Connector%29.html
Duurt wel ff voordat ik hem heb. Ik hoop dat ik die pins kan losmaken en de kabels kan sleeven. Mocht dat niet lukken dan blijft het gewoon zo.
sorry krijg de foto niet gedraait

En dan op zoek naar mooie cable combs voor een leuk prijsje en dat ik er niet van die achterlijke verzendkosten voor moet betalen als bij highflow nl

• PAPPLE
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09-01 11:11
Zit er een snijlab/ fablab of iets dergelijks bij je in de buurt? Ik kan je de CAD-tekeningen voor die cablecombs zo sturen. Dan kun je ze zelf uit laten laseren. Scheelt vaak in prijs, alleen al in verzendkosten.

• Casejunky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-01 13:02
Kan ze eventueel ook wel snijden uit 1 mm wit plastic hoor :)

Moet je me wel een cad file aanleveren en dan de verzendkosten betalen

• downing
@Papple is het mogelijk dat jij die cad tekeningen voor de cable combs naar Casejunky stuurt. Dan kan hij die voor mij uitsnijden. Er ligt bij mij in de buurt nergens zo'n lab helaas.
Is dat een lange reeks die ik dan zelf op maat moet knippen. Of zijn het tekeningen van bepaalde lengtes??

• Antitheus 88
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-03-2018
in plaats van cablecombs vind ik het ook wel mooi om ze op te binden.
kost wel wat meer tijd, maar naar mijn mening een strakker resultaat
https://www.google.nl/sea...I0fjLq4XSyAIVQYgaCh2GdQjW

• Demon_Eyez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Deze webshop is denk nog niet zo bekend, maar zeker de moeite waard :)

Ze hebben veel, heeeeeel veel modding meuk. En echt alles is te sleeven door hun
Inmiddels vier keer besteld, allemaal prima kwaliteit.

http://www.moddiy.com/cat.../?sort=bestselling&page=1

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• coenfoolen
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-10-2021
Het opbinden van je kabels is zeker het resultaat waard vind ik, als je toch al zoveel tijd erin stopt om ze te sleeven kan je die paar uurtjes wel missen denk ik ;)

Bij Geforce Garage hebben ze hier een hele goede tutorial over, ik zal een link naar deze video hieronder posten. Ook ben ik benieuwd naar je usb 3.0 kabel lijkt me een goed idee om die extension te gaan sleeven.

Als je er nog niet uitbent hoe je het met je sata kabel moet doen heeft Lutro0 customs ook een video hierover net zoals die dubbele kabels ook deze link zal ik hieronder posten.

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat want ik zit namelijk erover te denken om zelf ook custom sleeving te doen maar dan ook meteen alle kabels op maat te maken.

Custom Cables lacing:
YouTube: GeForce Garage: Antec 900 Series, Video 4 – How To Hand Lace Your Cables

Sleeving sata kabel:
YouTube: Lutro0 Customs - Data Sata Cable Sleeving Guide

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

• downing
Ik heb inderdaad gekozen om de kabels op te binden. Ik had eerst deze methode gebruikt, maar was daar toch niet tevreden over.
https://www.google.nl/url...cLlEg8kXLSIs4L9HOpLbSax6A

Toen op het net gaan zoeken naar andere manieren. Ben toen uitgekomen op deze methode.
https://www.google.nl/url...fyj6ZaWTp5WH_mk_khpN73-Pw

Zoals je kunt zien is dat dezelfde manier als bij Geforce Garage. Er gaat inderdaad ook wat tijd inzitten. Maarja je moet toch wat hé.

Voor de usb 3.0 header heb ik via ebay dit besteld.

Ik kon de pinnetjes makelijk losmaken. Echter aan de anderkant hadden ze een krimpkous gebruikt met een kilo hotgluy eronder. Nadat ik me 2x gesneden had. Heb ik het maar opgegeven omdat los te krijgen. Hier het eind resultaat. Het uiteinde is niet zo mooi maar dat zie je toch niet.

Ben al bezig met mijn volgende mod. Ledstrips in de behuizing. Ik heb 2 strips via ebay besteld rood en coolwit (3825 60 leds/m). Het is de bedoeling om de rode leds onder het moederbord te plaatsen. En de witte onder en boven in de kast te plaatsen. Ben er alleen nog niet uit of de 60leds/m en mooi egale kleur gaan geven. Is dit niet het geval dan worden het strips met 120 leds/ m. Maar eerst wachten dat ze bezorgt worden van uit china.

Om een of andere manier draait tinypics mijn foto's iedere keer een slag. Excuses hiervoor

[Voor 0% gewijzigd door downing op 08-11-2015 09:06. Reden: typo]

• coenfoolen
Ziet er goed uit die kabels! Complimenten daarvoor.

Ik hoop dat je sleeving op die usb3.0 kabel blijft zitten goed opgelost.

Die rode led strip zou die niet gaan irriteren omdat die zo ver in de case komt? dat dan de led's zichtbaar worden?

Waar heb je eigenlijk je sleeving spullen gekocht? Want je zal toch wel iets meer nodig gehad hebben als alleen dat paracord of niet?

• downing
Dit is wat ik heb gekocht: de paracord, soldeerbout, tin en krimpkous in verschillende maten. En verder niks. Zal rond de 5-6 tientjes in totaal kwijt zijn geweest. Zonder de 3.0 header die was 10 dollar.
In eerste instantie wilde ik de kabels zelf gaan krimpen maar dat werd me te duur. Alleen al een goede krimptang is al bijna 50 dollar. En dan moet je nog kabels en pinnetjes. Vandaar dat ik gewoon mijn eigen kabels heb gebruikt.

De sleeve om de 3.0 header zit aan 1 kant vast met de krimpkous en aan de andere kant heb ik de sleeve aan de kabel vast geplakt met secondelijm. Die gaan echt niet meer los.

Ik ga de rode leds achter het moederbord plaatsen. Zodat je een rode gloed krijgt rondom het moederbord. Dat is mijn bedoeling of het echt wat wordt dat zien we dan wel weer

[Voor 15% gewijzigd door downing op 08-11-2015 17:11. Reden: typo]

• coenfoolen
Ahhh dat heb je zo gedaan. De kabels van je PSU losgemaakt en die gebruikt. 50 euro voor custom sleeved kabels is bijna geen geld. (werkuren niet mee gerekend)

Nee met secondelijm inderdaad niet veel succes met je pc!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee