Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:18
Casejunky schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:07:
[...]

dat slaat natuurlijk nergens op....

Alsof alles wat van MS-Tech slecht is. Dat is het zelfde als dat alle franse auto's slecht zijn... Als die jongen dit een goede voeding vind dan zij het zo.
Daar heb je een punt, er zullen ook best wel een aantal MS-Tech voedingen zijn die het redelijk doen. Neemt niet weg dat de gemiddelde uitval en het gemiddelde maximale vermogen van een MS-Tech voeding over het algemeen slechter zijn. Net als dat er ook heus wel een paar goede Franse auto's zijn, is toch het merendeel van mindere tot slechte kwaliteit, terwijl een duitse auto het over het algemeen goed doet en er één die niet zo goed is een uitzondering is. Een uitvallende voeding bij MS-Tech is echter eerder regel dan uitzondering.

(Ik heb ook een 520W Trust voeding gehad. Werkte prima, maar er is niet meer geld uitgegeven aan onderdelen dan strikt noodzakelijk. Zelfde geld voor MS-Tech. En dat kan prima werken, maar als je onderdelen van mindere kwaliteit gebruikt en geen geld voor kortsluitingsbeveiliging en dergelijken, heb je gewoon meer kans dat ie klapt en dat hij meer sloopt dan nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:51:
[...]

H630 is al in het wit verkrijgbaar volgens mij. :P
hellum schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:51:
Nice, heb je die kast ook zelf wit gespoten?
hij komt inderdaad standaard wit maar het is wel een H440 geen H630 die heeft namelijk 5,25 bays en geen side panel window

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

naarden 4ever schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:06:
[...]

Daar heb je een punt, er zullen ook best wel een aantal MS-Tech voedingen zijn die het redelijk doen. Neemt niet weg dat de gemiddelde uitval en het gemiddelde maximale vermogen van een MS-Tech voeding over het algemeen slechter zijn. Net als dat er ook heus wel een paar goede Franse auto's zijn, is toch het merendeel van mindere tot slechte kwaliteit, terwijl een duitse auto het over het algemeen goed doet en er één die niet zo goed is een uitzondering is. Een uitvallende voeding bij MS-Tech is echter eerder regel dan uitzondering.

(Ik heb ook een 520W Trust voeding gehad. Werkte prima, maar er is niet meer geld uitgegeven aan onderdelen dan strikt noodzakelijk. Zelfde geld voor MS-Tech. En dat kan prima werken, maar als je onderdelen van mindere kwaliteit gebruikt en geen geld voor kortsluitingsbeveiliging en dergelijken, heb je gewoon meer kans dat ie klapt en dat hij meer sloopt dan nodig is.
Waar een degelijke voedingslijn slechts een paar keer een maandagmorgen-model heeft, heeft MS-Tech slechts een paar keer een voeding die het wel op de aangegeven specificaties doet.

Waarom dit verkocht mag worden is mij een raadsel, het voldoet in 9/10 gevallen niet eens aan wat er op de doos staat :') .

MS-Tech is gewoon rotzooi, en die ene uitzondering veranderd hier weinig aan. Om de (nogal onnodige) analogie met auto's aan te gaan: Als het bekend is dat een autolijn/merk brak is dan ga je hier toch ook geen auto van kopen? Dat is vragen om problemen, en IPV je PC zet je dan je eigen leven op het spel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellum schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:42:
Geweldig is de voeding inderdaad niet, maar om nou te zeggen dat de voeding de pc sloopt gaat me te ver. Voor zover ik kon zien (toen ik de voeding nog in gebruik had) waren de voltages prima. Op dit moment is het puur een mockup, ik ga geen dure onderdelen in die werkplaats neerleggen.
Het gaat er vooral ook om dat zo'n voeding, als hij kapot gaat, dat vaak op catastrofale wijze doet en dan soms dus andere hardware meetrekt. Betere voedingen zijn ook beter beveiligd, goedkope of gammele voedingen is echt gokken met je hardware. Stabiliteit is soms ook een issue.

Kapot is dan nog één ding - heel vervelend maar een kwestie van nieuws spul kopen - maar je kunt ook vage klachten krijgen waarbij je er nooit helemaal achter komt wat er nu stuk is, maar dus wel eindeloos kunt puzzelen. Dan kan tijdens het gebruik gebeuren of na falen, waarbij die overige hardware dan een opdonder krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theuberdude14 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:21:
[...]

[...]

hij komt inderdaad standaard wit maar het is wel een H440 geen H630 die heeft namelijk 5,25 bays en geen side panel window
Kzat in de buurt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
Een kast zonder 5.25 bays is altijd +1. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Geen casemod, wilde het toch even showen:
Afbeeldingslocatie: http://nieborg.eu/tweakers/at1.png
Afbeeldingslocatie: http://nieborg.eu/tweakers/at3.png

Ik heb een 300 watt ATX voeding omgebouwd zodat deze als AT voeding werkt, om op die manier een oude 486 pc weer te kunnen gebruiken. Het werkt verbazingwekkend goed, ik heb de groene en aarde draad op de oude 230 schakelaar gezet om de pc nog op een normale manier in en uit te schakelen.

[ Voor 19% gewijzigd door hellum op 31-08-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Ik heb dit weekend wat aan mijn koptelefoon lopen prutsen.. Na de zoveelste kabelbreuk ben ik aan het solderen geslagen, ziehier het resultaat;

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2n8qv6h.jpg

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
McDutch schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:04:
Ik heb dit weekend wat aan mijn koptelefoon lopen prutsen.. Na de zoveelste kabelbreuk ben ik aan het solderen geslagen, ziehier het resultaat;

[afbeelding]
dat is wel handig! maar ben je nu niet bang dat misschien die jack los kan gaan zitten of kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

naarden 4ever schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:06:
[...]

Wat een onzinverhaal, je doet enkel aannames. Kom eens met bronnen. Ok MS-Tech is niet het beste merk voor een voeding, maar overdrijven kan ook ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 01-09-2014 15:17 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Casejunky schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:04:
[...]

dat is wel handig! maar ben je nu niet bang dat misschien die jack los kan gaan zitten of kapot gaat?
Nee, eigenlijk helemaal niet.. Ik heb er een dot hotglue overheen gesmeerd en de behuizing klemt de jack ook vast.

Ik heb nog een koptelefoon liggen waar ik dit waarschijnlijk ook nog mee ga doen, dan maak ik wel wat meer foto's van het hele proces

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:23

OB1

Kijk, dat moeten headphones standaard hebben. :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:21
Nou ik ben gisteren ook bezig geweest. Sinds ik de Antec P193 heb gebruikte ik geen headset meer. Dit omdat die enorm veel ruis gaf als ik hem in het frontpanel deed, ik was te lui om mijn speakers los te halen en daar mijn headset in te doen iedere keer wanneer ik ging gamen. Gamen deed ik dus op Speakers. Sinds het gefixt te hebben pak ik mijn headset er weer bij en dat is weer genieten.

Zie hier mijn casemod. Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2zjchvk.jpg

Niet zo heel mooi. maar het werkt.
Het probleem zat hem erin dat de ground van de USB en de headset aan elkaar verbonden zijn. Ik heb hem opengemaakt en de headset eraf gesneden, vervolgens heb ik er andere dopjes op gezet. Ik ga ooit het hele frontpaneltje vervangen aan de voorkant. Zo kan er namelijk usb 3 komen ipv 2 wat er nu zit. Aan de binnenkant ziet het er niet mooi uit, maar in het kastje is het toch verstopt.

Voor de geïnteresseerden, hier legt iemand het verhaal uit. Klik

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 15:41
Kastje van bitfenix even omgetoverd(let niet op de bekabeling die is tijdelijk ivm geen hardware)

Voor de verjaardag van mijn schoonzuster ze mag graag gamen, dus ik dacht ik maak iets unieks en heb dr een kast gegeven.
Ruitje er in en haar afkorting van haar naam. RGBgb ledstrip er in om haar eigen kleur keuzen te laten maken

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/479x359q90/538/DLcdRV.jpg

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• Milou
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 13:21
Nog maar een, duurde ~4 uur. Also nou ook nog eens my pakket vanuit China kan komen ben ik helemaal blij. Pinnetjes zijn op en connectors beginnen ook op te raken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z9Ev5PWl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Fancontroller Mod

Het begon met dat ik bezig was met een casemod van de powerpc G5 case (komt dus geen apple hardware meer in gewoon lekker me eigen meuk) en ik toch graag een fancontroller in mijn case zou willen. Wat echter jammer is is dat dan mijn printplaat in de weg zitten voor mijn optische drive. Ook was het de bedoeling om de knoppen dichter bij te plaatsen aangezien er daarnaast ook nog schakelaars komen voor CCFL'tjes. De draaiknoppen zouden dus zo dicht bij elkaar komen dat ze te breed verdeeld zijn over mijn print.

Kortom: draaiknoppen dichter bij elkaar en de printplaat dus die niet naar beneden steekt.

De oplossing: de printplaat achter de optische drive plaatsen en de draaiknoppen aan de printplaat verbinden dmv een flatcable, overigens heb ik natuurlijk ook de ledjes erbij. (Later erachter gekomen dat 1 ledje geen rood licht meer geeft.)

1 Zo moeten de knoppen dus komen (er even op gelegd)
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/20140905_124409.jpg?_subject_uid=75892202&w=AAA78Q_CmR_uX4IjlvkkrQN7p2WHCT6CCpD67NMwHrJ5HQ
2 De draaiknoppen (encoders) desolderen
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/20140905_134833.jpg?_subject_uid=75892202&w=AACOZy5yHCGa5fZ2yNo7N0grKbEVx-IURyyUoMy33tUM3A
3 De leds op de flatcable solderen en de flatcable dus solderen op de printplaat
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/20140905_142247.jpg?_subject_uid=75892202&w=AACW9LDZAnd1E8pwBU9tTVAxl9ro27PB0fkSNEsuX7BonQ
4 Het resultaat
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/IMG-20140906-WA0013.jpg?_subject_uid=75892202&w=AABUHgE6wN-l7PJPyMxrNOwt83IVALJGQc0p0S9M9Azt9A

Meer foto's te zien via deze link: https://www.dropbox.com/s...WBo3V0Er6MejxTfYIjna?dl=0

Ben zeer tevreden moet alleen wat netter in de kast boren de volgende keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Bas. schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:45:
Eens wat anders! De achtertuin voorzien van fatsoenlijk wireless lan.
Super mooi werkje geworden zo te zien, heb dat idee al tijden in mijn hoofd. Ik heb nogal last van slecht bereik in de tuin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Netjes gedaan, ik heb in de mijne toendertijd de cd drive eruit gehaald, en daar precies dezelfde fancontroller in geplaatst. Ik zal morgen eens kijken of ik de foto's kan vinden. Ziet er erg netjes uit!!

• FemkeToele
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04-2024

FemkeToele

madebyfat.com

Hallo allemaal!

Dit is een projectje waar ik deze zomer aan heb gewerkt! Het was een kadootje voor vrienden, die nogal geobsedeerd zijn door kubussen ;) !
Het gehele frame is gemaakt van hout, wat met de laser gesneden is. 3 Schroeven houden het geheel bijeen en 2 stoffen banden vormen het scharnier.

Aan de binnenkant:
Mobo: ASRock Z77E-ITX
CPU: Intel core i5-2500K
GPU: Nvidia Gainward GeForce GT 740 2GB LP
Ram: Geil Value PLUS 2x 4GB
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
PSU: Silverstone 80plus 300Watt

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Afbeeldingslocatie: http://i1324.photobucket.com/albums/u601/femketoele/IMG_7074_zpsea9fe043.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1324.photobucket.com/albums/u601/femketoele/IMG_7182_zps8b8298a6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1324.photobucket.com/albums/u601/femketoele/IMG_7200_zps0de02050.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1324.photobucket.com/albums/u601/femketoele/IMG_7153_zps0f5067d9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1324.photobucket.com/albums/u601/femketoele/IMG_7167_zpsc4c91dcf.jpg

facebook.com/FATcasemodding

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:00
Misschien is dit een leuke vraag om hier te posten.

Ik heb dus recent een bitspower modkit en top over gekocht van een tweaker, nou wil ik deze door middel van een bracket op een radiator plaatsen, met de modkit naar het raam toe gericht.

http://www.highflow.nl/po...t-v2-fits-120mm-fans.html

Kan ik daar zo iets voor gebruiken?

Ik ben bereid om even een fotootje te maken voor wat meer duidelijkheid.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

FemkeToele schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:49:
Hallo allemaal!

Dit is een projectje waar ik deze zomer aan heb gewerkt! Het was een kadootje voor vrienden, die nogal geobsedeerd zijn door kubussen ;) !
Het gehele frame is gemaakt van hout, wat met de laser gesneden is. 3 Schroeven houden het geheel bijeen en 2 stoffen banden vormen het scharnier.

Aan de binnenkant:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke Mod man , waar heb je dat laten snijden of heb jezelf zo laser?
Je zou echt niet zeggen dat het een computer is afgezien van de achterkant.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Hallo allemaal!

Aan de binnenkant:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
wow! wat vet zeg _/-\o_ denk dat je daar ook wel een topic van had kunnen maken (mja hij is al gemaakt )

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hallo allemaal!

Aan de binnenkant:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg tof gemaakt Femke, ziet er in eerste instantie uit als een rotan kubus, maar als je dan beter kijkt zie je dat het gelaserd is. Erg gaaf!

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• FemkeToele
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04-2024

FemkeToele

madebyfat.com

Thanx :D!
Read schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:25:
[...]

Leuke Mod man , waar heb je dat laten snijden of heb jezelf zo laser?
Je zou echt niet zeggen dat het een computer is afgezien van de achterkant.
Het is uitgesneden in het FABlab van Rotterdam. Daar kun je gewoon zelf aan het werk. Een aanrader als je in de buurt woont!
Solid Seal schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:38:
[...]

wow! wat vet zeg _/-\o_ denk dat je daar ook wel een topic van had kunnen maken (mja hij is al gemaakt )
Eigenlijk is het uitsluitend illustrator werk en de laser print het resultaat. Er zijn natuurlijk wel veel testjes gedaan maar uiteindelijk was het niet echt 'een heel topic'-waardig.
Meelobee schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:33:
[...]

Erg tof gemaakt Femke, ziet er in eerste instantie uit als een rotan kubus, maar als je dan beter kijkt zie je dat het gelaserd is. Erg gaaf!
Dankjewel! Heeft inderdaad iets weg van een rotan kubus haha! Door te variëren in intensiteit van de laser krijg je mooie kleur verschillen in het patroon op het hout.

facebook.com/FATcasemodding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWitcher
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 13:10
Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van 5.25" drive bays, specifiek die van de 760T? Ik wil deze er graag uithalen om wat meer ruimte te creeren voor waterkoeling aangezien ik die bays toch niet gebruik. Ik vrees alleen dat de boel vast zit met twee blind rivets en dat ik behoorlijk moet gaan slopen. Iemand ideeen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pt9XeV8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Is dat niet gewoon een kwestie van de popnagels eruit boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
TheWitcher schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:03:
Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van 5.25" drive bays, specifiek die van de 760T? Ik wil deze er graag uithalen om wat meer ruimte te creeren voor waterkoeling aangezien ik die bays toch niet gebruik. Ik vrees alleen dat de boel vast zit met twee blind rivets en dat ik behoorlijk moet gaan slopen. Iemand ideeen?

[afbeelding]
Hier een filmpje over hoe ze popnagels verwijderen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
Hierbij wil ik nogmaals vragen of iemand ervaring heeft met het plaatsen van een bitspower modkit/top combo op een radiator door middel van een bracket.

EK verkoopt zoiets: http://www.highflow.nl/po...ump-holder-120mm-fan.html

Maar ik moet natuurlijk zo 1 hebben voor bitspower, kan ik dit eventueel laten maken bij een modshop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Grote kans dat die EK beugel prima is, maar om het zeker te weten even aangeven welke BP set je hebt, er zijn meerdere sets voor verschillende pompen nl.

[ Voor 61% gewijzigd door Meelobee op 12-09-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
Ik heb de bitspower modkit black sparkle in combinatie met een bitspower top.
Zoals te zien is op de foto zit hier een platte voet onder met 4 gaatjes erin voor schroefen of boutjes.

https://lh4.googleusercon...o/IMG_20140912_122616.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:26
MauriceDW schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:27:
Zoals te zien is op de foto zit hier een platte voet onder met 4 gaatjes erin voor schroefen of boutjes.

Misschien dat ze hier iets hebben http://www.frozencpu.com/...es-Page1.html?id=RAWpwrsA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

MauriceDW schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:27:

Daarvoor is die EK beugel niet geschikt, dan zit je res horizontaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
horizontaal? ik wil mijn radiator op de bodem van mijn 750D hebben omdat de airflow dan beter is.
En dan wil ik de pomp met res er bovenop op de fan zetten met een bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:42
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest een case te ontwerpen voor mijn externe videokaart (eGPU) bij mijn Elitebook 2570p, gezien nu alle componenten nu los op het bureau liggen...

Hier de tekening. Deze wil ik dinsdag laten lasersnijden. Eerst in triplex, later wellicht acrylaat.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/11908pf.jpg

Zal het resultaat ook posten!

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

• Milou
TheWitcher schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:03:

[afbeelding]
Waarschijnlijk is dit gedeelte net zo gebogen als de 750D. Behalve een paar popnagels verwijderen moet je waarschijnlijk ook met de dremel aan de slag Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T4BG0QAl.jpg de twee stukken die verticaal staan zijn van de 5.25 bays.

• TheWitcher
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 13:10
Milou schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:03:
[...]

Waarschijnlijk is dit gedeelte net zo gebogen als de 750D. Behalve een paar popnagels verwijderen moet je waarschijnlijk ook met de dremel aan de slag [afbeelding] de twee stukken die verticaal staan zijn van de 5.25 bays.
Ik heb nog eens gekeken en idd. Zou ik dat ding er niet gewoon uit kunnen zagen of zou dat heel lelijk worden?

• Milou
Als je een beetje met een dremel kan werken is alles mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
Jevon schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:42:
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest een case te ontwerpen voor mijn externe videokaart (eGPU) bij mijn Elitebook 2570p, gezien nu alle componenten nu los op het bureau liggen...

Hier de tekening. Deze wil ik dinsdag laten lasersnijden. Eerst in triplex, later wellicht acrylaat.

[afbeelding]

Zal het resultaat ook posten!
externe gpu? nooit van gehoord eigenlijk

ben zeer benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Casejunky schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:30:
[...]

externe gpu? nooit van gehoord eigenlijk

ben zeer benieuwd
Jup dan krijg je zoiets

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
Goedemorgen,

Zit vaak vol vebazing te kijken naar de mods die mensen hier maken. Supergaaf! :D Dus het leek mij een tof idee om zelf ook eens simpel te beginnen.

Mijn project is als volgt. 4 oude Gameboys volledig refurbishen. Daarnaast de installatie van een backlight en een nieuw kleurtje.

Mijn uitdaging is nu het nieuwe kleurtje. Ik heb ooit eens een slotcar voorzien van een kleurtje door deze te paintbrushen met een standaard kitje. Dit is een sprayer met een busje perslucht. Werkt in de basis prima maar de luchtdruk wisselt heel snel waardoor het resultaat niet constant is. Daarnaast is de aanschaf van een compressor en de juiste equipment best prijzig.

Ik zoek iemand die mij hiermee zou willen helpen. Aangezien dit mijn eerste projectje gaat worden ben ik nog niet voornemens om een complete airbrush set aan te schaffen met compressor etc.

Ik zou graag de case van de gameboys zwart hebben. Wie o wie heeft er tips of zou mij hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duupjuh schreef op maandag 15 september 2014 @ 07:53:
Goedemorgen,

Zit vaak vol vebazing te kijken naar de mods die mensen hier maken. Supergaaf! :D Dus het leek mij een tof idee om zelf ook eens simpel te beginnen.

Mijn project is als volgt. 4 oude Gameboys volledig refurbishen. Daarnaast de installatie van een backlight en een nieuw kleurtje.

Mijn uitdaging is nu het nieuwe kleurtje. Ik heb ooit eens een slotcar voorzien van een kleurtje door deze te paintbrushen met een standaard kitje. Dit is een sprayer met een busje perslucht. Werkt in de basis prima maar de luchtdruk wisselt heel snel waardoor het resultaat niet constant is. Daarnaast is de aanschaf van een compressor en de juiste equipment best prijzig.

Ik zoek iemand die mij hiermee zou willen helpen. Aangezien dit mijn eerste projectje gaat worden ben ik nog niet voornemens om een complete airbrush set aan te schaffen met compressor etc.

Ik zou graag de case van de gameboys zwart hebben. Wie o wie heeft er tips of zou mij hiermee kunnen helpen?
Paintbrush is lang niet nodig, koop gewoon een spuitbusje. 2 Euro bij de action. Alles behalve de neon kleuren zijn prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Laatst online: 28-10-2021
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:41:
[...]

Paintbrush is lang niet nodig, koop gewoon een spuitbusje. 2 Euro bij de action. Alles behalve de neon kleuren zijn prima. ;)
Thnx :) . Wat ik in ieder geval probeer te voorkomen is dat de structuur van het plastic verloren gaat door de hoeveelheid verf uit een spuitbus. Dat is niet te doseren. Ik heb dat wel eens eerder gedaan.

Ik ga het in ieder geval testen op 1 case. Kijken wat het doet.

Iemand ervaringen met painbrush voor een tweede case? Leuk experimentje om beide opties te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duupjuh schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:50:
[...]

Thnx :) . Wat ik in ieder geval probeer te voorkomen is dat de structuur van het plastic verloren gaat door de hoeveelheid verf uit een spuitbus. Dat is niet te doseren. Ik heb dat wel eens eerder gedaan.

Ik ga het in ieder geval testen op 1 case. Kijken wat het doet.

Iemand ervaringen met painbrush voor een tweede case? Leuk experimentje om beide opties te proberen.
Als je in dunne laagjes spuit hoef je je daar echt geen zorgen over te maken...
Gewoon opletten wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Laatst online: 09:42
Bij deze het resultaat van de behuizing van de eGPU. Helaas zijn de gaten voor het vast maken van de PSU overgeslagen door de laser cutter. Ook zijn er een aantal schroef bevestigingen niet helemaal handig geplaatst ivm de componenten. Het totale aantal schroefbevestigingen is ook te hoog. Heb nu plek voor 32 schroefjes + moertjes, maar 16 is zeker voldoende.

De foto's:
Het resultaat van de laser cutter
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15ydc38.jpg

Even proberen
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/29wsplk.jpg
Ja hoor, het past gelukkig 8)

GPU + PSU erin...
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2hdp15j.jpg

En het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2rnae5k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/evclqh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/140mf6t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/w1e5av.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fw28le.jpg

Hoop dat jullie dit mini verslag leuk vonden :)

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Laatst online: 14-09 20:07
Zekers, mooi/leuk/goed idee ;)

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Grappig ook dat dat kan, nooit eerder geweten.

Duupjuh schreef op maandag 15 september 2014 @ 07:53:
Goedemorgen,

paintbrush AIRBRUSH! :P

Spuitbus met verfkleur naar keuze nemen. En dan maar hopen dat het goed pakt op de gameboy. 99% van de verven die je voor de airbrush gebruikt zijn gewoon op waterbasis, en bevatten bijna geen oplosmiddelen. Resultaat is dat je het ook nog weer moet aflakken. En optie B, die ik soms wel eens gebruikte, is wat spuitbus verf in een klein potje spuiten, en dat in je airbrush gieten :Y) Soms nog met een paar drupjes thinner, om de boel iets langer vloeiend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:28

Plainside

I browse when I'm at work

Ik ben nog een 'kleine mod' aan het plannen maar kan wat advies gebruiken.

Ik heb recent een leuk nieuw systeem gebouwd dat echt super ver loopt(eerste gaming PC op 18jr).
Voor de case heb ik een Corsair 450D gekozen omdat die er gewoon zo vet uit ziet maar nu wil ik graag wat leds(led strip) rond de window instaleren.
Nu is mijn vraag waar kan ik blauwe led strips kopen tegen een niet al te dure prijs?
Ook zoek ik niet echt van die vele leds ik heb ze liever iets gedempt or met een controller als dat mogelijk is.

En hoe zou ik deze vast kunnen zetten, zelf viel het mij al op dat bij de window clip zitten die je volgens mij kunt verbuigen.
Zou dit een handige manier zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-08 21:31
Plainside schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:54:
Ik ben nog een 'kleine mod' aan het plannen maar kan wat advies gebruiken.

Ik heb recent een leuk nieuw systeem gebouwd dat echt super ver loopt(eerste gaming PC op 18jr).
Voor de case heb ik een Corsair 450D gekozen omdat die er gewoon zo vet uit ziet maar nu wil ik graag wat leds(led strip) rond de window instaleren.
Nu is mijn vraag waar kan ik blauwe led strips kopen tegen een niet al te dure prijs?
Ook zoek ik niet echt van die vele leds ik heb ze liever iets gedempt or met een controller als dat mogelijk is.

En hoe zou ik deze vast kunnen zetten, zelf viel het mij al op dat bij de window clip zitten die je volgens mij kunt verbuigen.
Zou dit een handige manier zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!
Ebay led strips! Super cheap en als ze kapot gaan koop je gewoon weer nieuw >:)

http://www.ebay.com/itm/S...sh=item19f1806a1e&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/P...ctors&hash=item27ab67b6ca

Koop 1 molex kabel per led strip. Soldeer de kabels aan het dunne kabeltje en plat m ergens in of op je case.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Laatst online: 11:28

Plainside

I browse when I'm at work

djwesz11 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:43:
[...]

Ebay led strips! Super cheap en als ze kapot gaan koop je gewoon weer nieuw >:)

http://www.ebay.com/itm/S...sh=item19f1806a1e&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/P...ctors&hash=item27ab67b6ca

Koop 1 molex kabel per led strip. Soldeer de kabels aan het dunne kabeltje en plat m ergens in of op je case.
Is er toevallig een guide/tutorial hoe je dit moet solderen?
Ik heb nog niet eerder zo moeten solderen helaas dus het is wel nieuw voor mij.
En als ik me niet vergis kun je toch gewoon een Fan connector op je moederbord de voeding aanvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-08 21:31
Plainside schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:23:
[...]

Is er toevallig een guide/tutorial hoe je dit moet solderen?
Ik heb nog niet eerder zo moeten solderen helaas dus het is wel nieuw voor mij.
En als ik me niet vergis kun je toch gewoon een Fan connector op je moederbord de voeding aanvoeren
Aan de led strip zitten 2 draadjes. Een rode en een zwarte. (Rood is plus en zwart is min)
(Het kunnen ook 2 zwarte zijn. Dan moet je testen welke de plus is)

Aan die molex connector zitten 2 losse draadjes met een stekkertje eraan.
Knip het stekkertje af en soldeer de plus aan de plus en de min aan de min! (Rood aan rood en zwart aan zwart dus)

Als je ze op je moederbord wilt aansluiten kan je beter deze kabel kopen ipv de molex die ik eerder heb gelinkt.
http://www.ebay.com/itm/N...ctors&hash=item3377010876

[ Voor 16% gewijzigd door djwesz11 op 16-09-2014 12:39 ]

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:43
Bas. schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:44:
Lian Li A05N welke ondanks dat hij natuurlijk al strak is van zichzelf, wel wat moderner kan.

Modden die hap :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn brushed alu knoppen, de ringen zijn witte leds.
Deze week weer wat stuff binnen gekregen voor mijn kleine Lian Li A05N mod. :)

Oa paracord sleeve en heatshrink. Zonet de vandalswitches gesoldeerd en gesleeved voor de eerste keer.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Ea5A8Nl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MNMJGp1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8RJ3cUjl.jpg

Verder rubber grommets uit de Cooler Master store.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vt8nFJHl.jpg

De planning is dat de CPU [I7 965] en GPU [GTX580] onder water gaan. Het zal zoiets worden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ny4ZEkZl.jpg

Eerst nog de grommets in de kast modden!

[ Voor 58% gewijzigd door Bas. op 18-09-2014 00:15 ]

• Milou
Half af, alleen nog de kabels van de voeding doen. Groter album hier http://imgur.com/a/14uR5

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HkkUA5Tl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/laAclGn.png?1

tijd geleden mij eigen case gemod, leek me leuk om te sharen=]

kleurschema is oranje zwart wit, zo zijn dus mijn fans oranje en de verlichting onder de front fan is ook oranje.(gewoon goedkope ledjes aangesloten op die pinnetjes op het moederbord) zit verder niet echt bijzondere hardware in maar bf3 op med/high lukt wel.
voorkant is helemaal van hout gemaakt met wat beits er over heen, simpel maar strak.
het meeste werk was de window, het leek me leuk om echt een raam idee te maken, zelf wat plankjes als kozijn gezaagd en dit is het resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turner schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:02:
[afbeelding]

tijd geleden mij eigen case gemod, leek me leuk om te sharen=]

kleurschema is oranje zwart wit, zo zijn dus mijn fans oranje en de verlichting onder de front fan is ook oranje.(gewoon goedkope ledjes aangesloten op die pinnetjes op het moederbord) zit verder niet echt bijzondere hardware in maar bf3 op med/high lukt wel.
voorkant is helemaal van hout gemaakt met wat beits er over heen, simpel maar strak.
het meeste werk was de window, het leek me leuk om echt een raam idee te maken, zelf wat plankjes als kozijn gezaagd en dit is het resultaat. :)
Apart, in goeie zin.
Heb je nog meer foto's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turner
hier nog wat meer foto's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PaRvT9gl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SB90QGql.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FJKaQ7El.jpg
jammer dat hier net de front ledjes niet aan zijn, maar goed you get the idea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Ziet er nice uit. Beter dan de standaardkasten :P (meestal zo natuurlijk :+).

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turner
timmie271 schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:08:
Ziet er nice uit. Beter dan de standaardkasten :P (meestal zo natuurlijk :+).
haha dankjewel, het is een kast uit 2007, toen was het een modern ding met donkergrijze panelen ipv dat oude vergeelde spul. zelf met lampjes aan de voorkant (woehoe!) ooit door mijn ouders gekocht, enigzins gemod door mij. wat ik er nog aan wil veranderen is een fan grill aan de voorkant, nu is het net een fly-swatter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
En vergeet de stoffilter dan niet he als die er nog niet in zat en je toch bezig bent ;). Scheelt gelijk wat stofzuigwerk :).

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Laatst online: 19-09 00:52
Ik wil binnenkort aan een eigen casemod beginnen, nu heb ik alleen een hele korte vraag. Waar kan ik van dat honingraatstructuur ijzer krijgen zoals vaak voor fans enzo zit? Want ik heb daar flink wat van nodig en het zit niet genoeg op een donorkast (heb 2stukken 500mm*120mm nodig en nog 80mm*240mm en een keer 160mm bij 140mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie271 schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:22:
En vergeet de stoffilter dan niet he als die er nog niet in zat en je toch bezig bent ;). Scheelt gelijk wat stofzuigwerk :).
Please, gebruik geen stofzuigers op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 10:16
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:16:
[...]

Gewoon even langs de Action gaan en een busje perslucht op de kop tikken voor 3 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
[...]

Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Statische lading.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ook als de slang zelf van kunststof/plastic is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 23:31

oscarw

Better be a geek than an idiot

GioStyle schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:56:
Ook als de slang zelf van kunststof/plastic is?
Heb jij ooit een stofzuigerslang van metaal gezien dan? :p
Juist met plastic slangen moet je uitkijken.

[ Voor 10% gewijzigd door oscarw op 05-10-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oscarw schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:01:
[...]

Heb jij ooit een stofzuigerslang van metaal gezien dan? :p
Juist met plastic slangen moet je uitkijken.
Er zijn genoeg stofzuigers met een metalen stang, op scouting hadden wij er een die ook nog kon blazen. Die stang hebben we toen in de kolen gedrukt en toen werd dat metaal helemaal oranje (zo heet was het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Laatst online: 22-09 10:16
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:46:
[...]

Er zijn genoeg stofzuigers met een metalen stang, op scouting hadden wij er een die ook nog kon blazen. Die stang hebben we toen in de kolen gedrukt en toen werd dat metaal helemaal oranje (zo heet was het).
Dan zijn er nogsteeds onderdelen in de stofzuiger die van plastic zijn, anders zou jij bij elke keer het apparaat vastpakken een flinke opdonder krijgen als je hem hebt aangesloten! Zo'n persluchtbusje kost een drol maar spaart heel wat kosten uit (mits je de capacitors niet van je mobo blaast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Resultaat van een beetje verveling :P
Hals met een Dremel een beetje breder gemaakt, USB stickie van z'n oudje jasje ontdaan en vervolgens met epoxy putty gefixeerd in het flesje.
Is nu een rescue stickie met Xubuntu, portable OpenVPN, wat Windows HDD tools en ander leuk spul.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NKHWcMV.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
leuk :)
totdat huisgenoten het weggooien denkend dat het een gewoon leeg flesje is en dus afval :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Bonthouse schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:12:
Resultaat van een beetje verveling :P
Hals met een Dremel een beetje breder gemaakt, USB stickie van z'n oudje jasje ontdaan en vervolgens met epoxy putty gefixeerd in het flesje.
Is nu een rescue stickie met Xubuntu, portable OpenVPN, wat Windows HDD tools en ander leuk spul.

[afbeelding]
Zou leuk zijn als je er ook uit kan drinken :)
Een apart compartiment van de stick zelf gescheiden moet wel kunnen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

[...]

De onderdelen van je pc zijn geaard, daarom is het geen probleem om gewoon met de stofzuiger en een kwastje de boel even schoon te maken. Een busje perslucht is wellicht handiger, maar een stofzuiger kan ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
helaas zijn die busjes van de action uit het asortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Laatst online: 19-09 00:52
Weet iemand waar ze dit of iets vergelijkbaars verkopen? AC Ryan MeshxPanel, want ik ben een casemod aan het voorbereiden en ik heb dit nog nodig voor de fangrills. Welk merk maakt me niet veel uit zolang het maar die honingraat structuur heeft.

Wat ik wil bouwen is ongeveer dit, wat denken jullie hiervan?:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/shHlUBl.jpg
(het rode hout wordt een afneembaar plaatje met de aan uit knop en de poorten erachter

[ Voor 10% gewijzigd door Kevin1Smid op 06-10-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Kevin1Smid schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:12:
Weet iemand waar ze dit of iets vergelijkbaars verkopen? AC Ryan MeshxPanel, want ik ben een casemod aan het voorbereiden en ik heb dit nog nodig voor de fangrills. Welk merk maakt me niet veel uit zolang het maar die honingraat structuur heeft.
Google eens op "geperforeerde plaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

'Hex mesh' of 'modmesh' zijn de termen die je nodig hebt bij zoeken naar dat gaas voor casemodding. Het is volgens mij bij de Nederlandse modshops (bijna) niet te krijgen. Higfhflow.nl had het vroeger wel in het assortiment, maar daar zie ik het nu niet meer. In het buitenland zijn er wel een paar shops, oa mnpctech.com

Wat je ook zou kunnen doen is kijken bij auto styling/tuning winkels, die hebben vaak vergelijkbaar (iets groffer) gaas, bijvoorbeeld; http://www.winparts.nl/au...sserie/racegaas/c271.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
Meelobee schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:37:
'Hex mesh' of 'modmesh' zijn de termen die je nodig hebt bij zoeken naar dat gaas voor casemodding. Het is volgens mij bij de Nederlandse modshops (bijna) niet te krijgen. Higfhflow.nl had het vroeger wel in het assortiment, maar daar zie ik het nu niet meer. In het buitenland zijn er wel een paar shops, oa mnpctech.com

Wat je ook zou kunnen doen is kijken bij auto styling/tuning winkels, die hebben vaak vergelijkbaar (iets groffer) gaas, bijvoorbeeld; http://www.winparts.nl/au...sserie/racegaas/c271.html

toevallig dat ik gister in de bouwmarkt moest zijn, en het daar gewoon zag liggen in platen van 100 x 100 cm

maar ja geeft geen garantie dat dat altijd zo is natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 08:22

Fordox

00101010

Meelobee schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:18:
[...]

De onderdelen van je pc zijn geaard, daarom is het geen probleem om gewoon met de stofzuiger en een kwastje de boel even schoon te maken.
Dat klopt niet. Juist omdat je componenten geaard zijn, kan de lading van de stofzuiger beter overslaan naar de printplaat/componenten. (Ga hier alsjeblieft niet mee in discussie :P)

Je kan je pc wel schoonmaken met een stofzuiger, maar dan mag je de stofzuiger mond niet dichter dan 5 cm bij welk component dan ook houden (de plastic mond is namelijk hetgene dat statisch geladen is. air discharge kan voorkomen).
Perslucht is wel veel handiger gezien je daarmee beter op afstand kan werken.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

En dan gebeurt er omdat het geaard is dus niets..;)

Het is volgens mij gewoon een volhardend broodje aap verhaal. Iedereen zegt dat het gevaarlijk is omdat iedereen op internet hetzelfde zegt. Maar voorbeelden waarbij iemand daadwerkelijk z'n pc om zeep heeft geholpen zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Meelobee schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:58:
En dan gebeurt er omdat het geaard is dus niets..;)

Het is volgens mij gewoon een volhardend broodje aap verhaal. Iedereen zegt dat het gevaarlijk is omdat iedereen op internet hetzelfde zegt. Maar voorbeelden waarbij iemand daadwerkelijk z'n pc om zeep heeft geholpen zijn er niet.
Die zijn er wel degelijk. Ik heb een tijd bij een computerwinkel gewerkt en daar kwam aardig wat reparaties binnen van pc's die net door de consument zelf schoon zijn gemaakt waarbij een component 'magisch' is overleden.

owja, kijk eens voor de grap naar mijn profiel en wat mn werk is...
Leg jij mij maar eens uit wat ESD is en hoe het voor komt ;)

Het probleem is juist dat de componenten geaard zijn en je een lading verschil krijgt tussen het component en de stofzuiger waardoor de spanning makkelijker kan overslaan. Zie het als bliksem, bliksem zoekt ook de weg van de minste weerstand dat op een lagere spanningsniveau ligt.
En nog een punt: Als je je pc schoon maakt, neem ik toch wel aan dat je alle stekkers e.d. los haalt en dat daarom de pc niet meer geaard is.

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 07-10-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Kijk dat is tenminste een goeie uitleg, weer wat geleerd :)
Ik heb het zelf nooit meegemaakt en ook nog nooit van vrienden/kennisen gehoord dat het mis gegaan was door stofzuigen en ik maak zo toch al jaren m'n pc's schoon. Toch maar eens een busje perslucht kopen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Danku, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Maar zoals ik al zei, er gaat niks mis zolang je de stofzuiger maar niet tegen de componenten aan houdt. Perslucht is gewoon makkelijker om op afstand mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:34:
Danku, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Maar zoals ik al zei, er gaat niks mis zolang je de stofzuiger maar niet tegen de componenten aan houdt. Perslucht is gewoon makkelijker om op afstand mee te werken.
Dat is de pest van hoge spanningen, die springen ook nog wel eens over door lucht. Ik ben er dan ook van overtuigd dat veel onderdelen die 'opeens' kapot zijn daadwerkelijk sneuvelen omdat mensen totaal geen idee hebben van ESD-veilig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Bij air discharge praat je vaak over millimeter werk t.o.v. ground. Dit komt bijna niet voor als je met een ontkoppelde computer werkt, maar ik kan het je idd niet aan raden :P

De meeste componenten zijn vaak wel beveiligd tegen spanningen die je zelf opbouwt door middel van lopen e.d. (tot 4 kilovolt dacht ik, zolang je maar niet over een wollen tapijt loopt). Een stofzuiger is een compleet ander verhaal... Gelijk worst case scenario en daar zijn de meeste componenten niet op berekend qua ESD veiligheid (8 kilovolt en hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
ESD van 8Kvolt is al genoeg om 2CM vonken te kunnen krijgen. Tussen 4 en 30Kv/cm is genoeg om lucht te ioniseren en dan krijg je dus: mini bliksem, yay! Overigens is het redelijk veilig om met een stofzuiger te werken als je tijdens het zuigen af en toe je kast aantikt of er een wristband aan te hangen. Waar die dingen allemaal wel niet goed voor zijn. Ik maak ook al jaren PC's schoon met een stofzuiger en ik geef je zeer zeker gelijk dat perslucht beter is (componenten die niet goed zijn vastgezet krijg je moeilijk uit die zak). Bovendien laat stof en vuil makkelijker los als je er met iets tegenaan zit. Blazen geeft meer energie af aan het object dan dezelfde hoeveelheid lucht erlangs zuigen.

Een stofzuiger is echter wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ESD van 8Kvolt is al genoeg om 2CM vonken te kunnen krijgen.
Ligt aan de omstandigheden (luchtvochtigheid e.d.). Je ziet het bijna nooit dat een ESD vonk is groter dan een halve centimeter onder normale omstandigheden.
Overigens is het redelijk veilig om met een stofzuiger te werken als je tijdens het zuigen af en toe je kast aantikt of er een wristband aan te hangen.
Dat werkt niet voor de stofzuiger.
Statische elektriciteit heet statische elektriciteit omdat het niet weg kan vloeien. Het staat dus. Een polsbandje om de stofzuiger doen heeft geen nut omdat het plastic niet geleid naar de polsband. Alleen het deel dat de polsband raakt zal dan geen lading meer bevatten. Je lichaam geleid wel al zijn lading naar de polsband, maar een stuk plastic niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Laatst online: 26-12-2024
joh volgens mij wordt dit nu de ik zuig mijn kast wel of niet topic ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 23:31

oscarw

Better be a geek than an idiot

Waarschijnlijk zit de marketingafdeling van LogiLink nog steeds te lachen dat ze 400ml lucht voor 10,- kunnen verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ach je buurman heeft vast wel een compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:06

World Citizen

FreeReef.nl

Een teaser van mijn nieuwe huiskamertafel. :) Morgen hopelijk klaar, maar dat schuren en schilderen duurt zo lang....

Tafel + PC + Klok + "Muziek info display voor gasten die met de zatte harses niet van mijn iMac af kunnen blijven..."

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/nve7f9gnr/tableprev1.jpg

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
Nog een dan maar. Voor groter klik op de foto. Het lijkt alsof de draden niet allemaal de juiste lengte zijn maar ze zijn het wel. Na meerdere keren te hebben geprobeerd vanmorgen was het toch niet te doen met de wind.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l5V7OQal.jpg

Toevoeging, deze laatst gemaakt voor een gebruiker op reddit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V4udEDOl.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Milou op 27-10-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:53
waar koop je echt blauwe leds , de meeste zijn blauw/wit.

grt timberwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
Voor alleen de leds moet je bij Conrad zijn en anders de electra groothandel.
Als je een led balkje zoekt, in de pricewatch staat een goede van Bitfenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
TIMBERWOLFS schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:25:
waar koop je echt blauwe leds , de meeste zijn blauw/wit.

grt timberwolf
www.leds-buy.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
World Citizen schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:30:
Een teaser van mijn nieuwe huiskamertafel. :) Morgen hopelijk klaar, maar dat schuren en schilderen duurt zo lang....

Tafel + PC + Klok + "Muziek info display voor gasten die met de zatte harses niet van mijn iMac af kunnen blijven..."

[afbeelding]
En? Hoe is het uiteindelijke resultaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Laatst online: 13:14
mission schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:30:
helaas zijn die busjes van de action uit het asortiment.
ik heb ze laatst nog gehaalt bij de action in nieuw vennep, dus het kan zijn dat ze alleen bij bepaalde actions in vooraad zijn en bij andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
@Marthijnnn

Jij maakt custom extensions op maat of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Milou schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 01:25:
Nog een dan maar. Voor groter klik op de foto. Het lijkt alsof de draden niet allemaal de juiste lengte zijn maar ze zijn het wel. Na meerdere keren te hebben geprobeerd vanmorgen was het toch niet te doen met de wind.

[afbeelding]

Toevoeging, deze laatst gemaakt voor een gebruiker op reddit.

[afbeelding]
Ziet er netjes uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
mystiqu schreef op zondag 02 november 2014 @ 00:12:
@Marthijnnn

Jij maakt custom extensions op maat of wat?
Helemaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:13:
Ach je buurman heeft vast wel een compressor.
Ook mee oppassen, alleen als er een goede ontvochtiger op zit. Anders doet het meer kwaad dan goed.
Pagina: 1 ... 41 ... 46 Laatste