LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Verwijderd
lolboazkl0p schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:23:
Zolang je maar geen plexiglas even snel denkt te zagen met decouppeerzaagWas ik leuk mee bezig, en achter me smolt het ook weer dicht.
Ik gebruik sowieso geen decouppeerzaag, moet je veel meer moeite doen om recht te zagen
nee hoor, je kunt toch gewoon een aanslag gebruiken waar je aanlangs zaagt ? bij mij altijd succesvolVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:04:
[...]
lol
Ik gebruik sowieso geen decouppeerzaag, moet je veel meer moeite doen om recht te zagen
En jij wou zeggen dat de dremel vanzelf recht gaatVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:04:
[...]
lol
Verwijderd
En met een zaagbank bedoel je een ding wat ik als zaagtafel ken? Da's niet zo handig als je een gat moet maken hoor. Alleen voor rechte stukken over de volle lengte.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:57:
Met de decoupeerzaag is het bij gebrek aan beter best netjes te doen, als je het even handig aanpakt. Een dremel is altijd gefröbel voor lange rechte stukken. Ideaal is natuurlijk een zaagbank, maar ik geloof dat je dan voor plastic ook weer een aparte zaag nodig hebt.
Het kwam meer doordat het plexi te heet werd. Dus ik smolt er meer door heen. En dat terwijl ik er telkens olie op gooide om te koelen, en de wrijving te verminderen.Sjoerd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:49:
dan moet jij een nieuwe decoupeerzaag hebben denk ik zo. dat is nl. niet echt de bedoeling.
[ Voor 28% gewijzigd door boazkl0p op 26-05-2010 23:08 ]
Als je me even een DM stuurt, ik heb nog een 15inch liggen, helemaal compleet maar zonder 'behuizing'. Mag voor een prikkie wegboazkl0p schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:40:
[...]
Werkend scherm lijkt mij idd wel leuk. Moet ik alleen zorgen dat ik het heel houd. Ook zou ik er dan een backlight achter moeten doen, want anders zie je echt heel weinig er van.
[...]
Uhm, dat zou ik moeten meten. Maar volgens mij is het een 17" of 19".
[...]
Omdat ik even te lui was om de cirkelzaag te pakken heb ik het met de bovenfrees gedaan. Heb dat ding laatst aangeschaft, en je kan er echt veel meeIk heb vandaag ook de tafelzaag binnen gekregen die ik op mijn verjaardag (17 juni) van mijn ouders ga krijgen
Dus dan word het voortaan daar mee gedaan (waarschijnlijk)
Verwijderd
Ik zei toch dat we hier een zaagtafel hebben en het ging over rechte stukken, you do the math. Bochtenwerk doe ik het liefst met een 360 graden figuurzaag, makkelijker kan niet. Als het over plexiglas gaat iig, metaal is dremel makkelijker, maar als je dan rechte stukken moet kan je beter een decoupeer met gelijderail pakken, denk niet dat die zaagtafels blij zijn met metaalboazkl0p schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:32:
[...]
En jij wou zeggen dat de dremel vanzelf recht gaatGaat allereerst veel trager, en bij mij niet al te recht
Verwijderd
What's in a name? Ik noem de afkortzaag ook de pacmanzaag en iedereen weet waat ik het over hebboazkl0p schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:03:
En met een zaagbank bedoel je een ding wat ik als zaagtafel ken? Da's niet zo handig als je een gat moet maken hoor. Alleen voor rechte stukken over de volle lengte.
Voor een window kan je zo'n ding prima gebruiken hoor, zeker als je er ééntje hebt met een meebewegend tafelblad/deel. Even de ronde hoekjes tegen de schuurband of een aanverwant apparaat en het is allemaal lekker strak. Alleen een onregelmatig gevormd gat aan de binnenkant is wat lastig.
Dat ken ik van een vroeg experiment met ander plastic, ja. Dat schoot echt niet op. Uiteindelijk heb ik het toen ook ergens mee gekoeld, maar dat was wel gedoe.boazkl0p schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:03:
Het kwam meer doordat het plexi te heet werd. Dus ik smolt er meer door heen. En dat terwijl ik er telkens olie op gooide om te koelen, en de wrijving te verminderenDe truc van plexi zagen is dat er ook echt zaagsel van af komt.

Sorry voor sommige slechte foto's, fototoestel heeft niet altijd eveveel zin
Zo ik hoop dat hij goedgekeurd is
Grtz
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Twin Turbo, geen standaard dusT-Rhidon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:03:
Ziet er netjes uit, standaard graka koeler? Of zelf een andere er op gezet?
@Ghost Dog: héhé mja het is een kleine mod & hij is air cooled dus ja
Afplakken met afplaktape op de zagsnede, dan gebeurt dat nietboazkl0p schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:23:
Zolang je maar geen plexiglas even snel denkt te zagen met decouppeerzaagWas ik leuk mee bezig, en achter me smolt het ook weer dicht.
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
als je een zaagblad voor hout erin hebt vind hij je niet liefAlexanderB schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 00:03:
metaalblad in je zaagtafel en gaan?ik heb zelfs iemand tegels zien zagen op die manier (diamantblad dr in en gaan)
En denk sowieso niet dat mijn pa het leuk vind als ik er metaal mee ga zagen. Nja, gelukkig werk ik meestal met hout en plexi
Verwijderd
Of gewoon rustig op een lage snelheid, voor plexiglas heb je echt niet veel nodig om erdoorheen te komen en door de lage snelheid heb je minder wrijving>minder warmte>geen gesmolten plexiglas_ferry_ schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:44:
[...]
Afplakken met afplaktape op de zagsnede, dan gebeurt dat niet

Dan moet je net een bosch van een jaar of 20 oud hebbenVerwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:58:
[...]
Of gewoon rustig op een lage snelheid, voor plexiglas heb je echt niet veel nodig om erdoorheen te komen en door de lage snelheid heb je minder wrijving>minder warmte>geen gesmolten plexiglas
lage snelheid = scheuren!
Hoge snelheid = niets aan de hand, maakt hooguit wat sneller foutjes.
smelten heb ik geen last van
En die foutjes mag ik dan weer oplossen.Sjoerd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:45:
mijn ervaring:
lage snelheid = scheuren!
Hoge snelheid = niets aan de hand, maakt hooguit wat sneller foutjes.
smelten heb ik geen last van
Casemod: Cubeleon
jajaboazkl0p schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:02:
[...]
En die foutjes mag ik dan weer oplossen(ok, nu stop ik je hiermee te achtervolgen
)
Verwijderd
dan moet dat het probleem geweest zijn. Denk dat ik nog ff snel een plaatje plexiglas bestel bij bouwplastics. Even kijken hoe ik het het beste kan verwerken, heb wat probeersels in mijn hoofd voor een casebuild. Ik laat nog wel weten hoe het gaatbrinkdinges schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:26:
En met echt plexiglas of lexan kun je gewoon op elke snelheid lekker zagen, zonder dat het smelt. Je moet geen polystyreen hebben uit de bouwmarkt in ieder geval
Hier alvast een voorproefje vanuit sketchup.

met een 30cm liniaal ernaast voor vergelijking
HDD en PSU zijn grijs gemaakt, en het GPU ( link hieronder) rood gemaakt.
pricewatch: Asus AH3450/DI/512MD2(LP)
De kast word geheel gebouwd uit 1cm dik MDF, en de kast word uiteindelijk 112x407x251mm (HxBxD) groot klein.
De gaten worden natuurlijk niet zo.. deze worden netjes afgewerkt met een stoffilter en een fanguard ervoor
(Dit soort fanguards bedoel ik
Dit PC'tje word een HTPC/Downloadstation. Films welke ik zelf bezit rip ik van de DVD af of download ik. de HD3450 zit erin om Blu-Ray rips te decoden.
-excuses voor de glitches welke ik of sketchup veroorzaakt hebben.
Ik mag toch hopen dat het toegestaan is dat ik hier een voorproefje plaats? Kon niks beters verzinnen... en een nieuw topic openen zou waarschijnlijk gezeur geven.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Je kunt beter de fans aan de zijkant gooien en zo je airflow maken en zo hou je de voorkant strak en netjes.
Waar komt de power button?
↓ volgende bericht hieronder ↓
Verwijderd
Eén intake en één outtake zou, als je niet dik gaat overclocken ofzo, prima moeten voldoenmexel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 06:14:
Mooie bak kan het worden, maar waar is de airflow.
Je kunt beter de fans aan de zijkant gooien en zo je airflow maken en zo hou je de voorkant strak en netjes.
Waar komt de power button?
Verwijderd
Er zit een gat in die scheidingswandmexel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 07:09:
Maar ik zie dat je airflow nu wordt tegen gehouden door een scheidingswand bij de voeding. dus de fan aan de voorkant koelt de voeding.
Bovendien heb ik zo'n idee dat wat jij de voorkant noemt de achterkant is, waardoor je van de zichtkant geen last van fans hebt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 07:19 ]
Maar het gaat om het idee, ben nu zelf ook iets aan het maken in sketch, binnenkort mijn tekening van mijn nieuwe mediacenter.
Verwijderd
Met push-pull groot genoeg, geloof ik wel.mexel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 07:52:
Nou dat is een groot gat
Goed puntmexel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 07:52:
voorkant is ook de voorkant aangezien de videocard aan de achterkant komt zo te zien.
Revive the guild!
Hier hebben ze volgens mij de beste sleaving. Ze hebben ook witJelte,89 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:01:
Waar komt die witte sleeve vandaan wat je steeds meer ziet? Ziet er errug goed uit.
[ Voor 11% gewijzigd door boazkl0p op 29-05-2010 08:28 ]
Sorry maar hoe je het ook draait of keert (oké, deze beeldspraak klopt niet met de werkelijkheidD4NG3R NL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:49:
Ik begin binnenkort dus met een "kleine" casebuild.
...
-excuses voor de glitches welke ik of sketchup veroorzaakt hebben.
offtopic:
Ik mag toch hopen dat het toegestaan is dat ik hier een voorproefje plaats? Kon niks beters verzinnen... en een nieuw topic openen zou waarschijnlijk gezeur geven.
- Je luchtstroom van de fan bij de voeding richting cpu wordt nog geblokkeerd door een bende kabels (die niet op het plaatje staan)
- Je vidkaart heeft praktisch geen airflow, of trekt alle frisse lucht weg vanuit de fan links, waardoor je cpu niets meer heeft.
- Je kabels zelf kunnen misschien wel eens te kort zijn! Maar dat scheelt van mobo tot mobo dus dat mag je lekker zelf uitzoeken
- Als je een HTPC gaat maken, waar is je br/dvd-drive? Niet dat dat nodig is, maar je zult toch ooit wel een lezer-ding nodig hebben.
Een halve oplossing zou zijn om je airflow om te draaien, dus van cpu naar vidkaart naar voeding, en dan eventueel je voeding omdraaien zodat die mee lucht zuigt uit de pc, icm de fan links. Dat is push-pull, met de nodige variatie in RPM.
Get Airflow, save the world.
Verwijderd
Waarom nog een vid kaart er in? Kun je geen Nvidea ION bordje kopen, die spelen met gemak full hd af, hoef je geen apparte vid kaart, kan het kleiner, minder warmte etc etc.D4NG3R NL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:49:
Ik begin binnenkort dus met een "kleine" casebuild.
...
De kast word geheel gebouwd uit 1cm dik MDF, en de kast word uiteindelijk 112x407x251mm (HxBxD) groot klein.
De gaten worden natuurlijk niet zo.. deze worden netjes afgewerkt met een stoffilter en een fanguard ervoor![]()
(Dit soort fanguards bedoel ik)
Dit PC'tje word een HTPC/Downloadstation. Films welke ik zelf bezit rip ik van de DVD af of download ik. de HD3450 zit erin om Blu-Ray rips te decoden.
Het hele idee is juist om er een HTPC van te maken zonder geld uit te geven.. en uitbreiden ga ik hem dus nooit want hij is al bijna 4 jaar oud..
Temps op dit moment (met alleen een CPU fan.. niks anders) CPU: 53c @ 100% load...
De airflow zal voldoende zijn ja.
[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 29-05-2010 12:43 ]
(Quote ff wat verkort)diedazz schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:50:
[...]
- Je luchtstroom van de fan bij de voeding richting cpu wordt nog geblokkeerd door een bende kabels (die niet op het plaatje staan)
- Je kabels zelf kunnen misschien wel eens te kort zijn! Maar dat scheelt van mobo tot mobo dus dat mag je lekker zelf uitzoeken
- Als je een HTPC gaat maken, waar is je br/dvd-drive? Niet dat dat nodig is, maar je zult toch ooit wel een lezer-ding nodig hebben.
- 1e punt, Kabels worden allemaal netjes weggewerkt. Ik vond het te veel gekloot binnen sketchup om dat er allemaal bij te gaan tekenen
- 2e punt, Kabels zijn niet te kort nee, heb alles al uitgemeten
- 3e punt, heb mijn vorige post een minuutje later ofzo aangepast. Het word dus een station waarop alleen geripte DVD/s en Blu-rays worden afgespeeld (Films die ik zelf al op DVD of BR bezit ja) Dit staat toe dat het kastje zo klein word zonder er veel geld aan uit te geven... (max budget wat ik erin wil steken licht rond de €80, tis mn 1e casemod/build dus ik wil gewoon wat proberen)
Ff nog een editje op punt 1, zie je dat kleine gat, naast dat gat bij de frontfan? (wat een kutzin
Edit: aah shit... vergeten dat ik een paar mins geleden ook al gepost had..
het hele idee is dus om al mn oude hardware te gebruiken, en deze als een cheap-ass HTPC'tje te laten draaien. Moet lukken met een CPU van 2Ghz en een GPU welke HD acceleratie heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 29-05-2010 12:51 ]
Thx!Jelte,89 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:01:
Waar komt die witte sleeve vandaan wat je steeds meer ziet? Ziet er errug goed uit.
Jup komt idd allemaal van MDPC-X is daar fantastisch materiaal maar ook niet goedkoop!
grtzz
valt behoorlijk mee kwa prijs, ik vind alleen de verzendkosten zo hoogWitte_200 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:56:
[...]
Thx!
Jup komt idd allemaal van MDPC-X is daar fantastisch materiaal maar ook niet goedkoop!
grtzz
ja, daag.
Hmm, Ik heb er vanmiddag inderdaad op gekeken maar kon toen alleen 100m wit vinden voor 84 euri.Witte_200 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:56:
[...]
Thx!
grtzz
Vond ik een beetje veel,
Nu zie ik ze idd 'gewoon' staan van 10m.
Revive the guild!

Ik heb ook bedacht wat te gaan veranderen in mijn PC, dus heb sleeving besteld. Hoop dat het snel binnen is.
Ziet er mooi uit. Voor zover ik het kan zien is dat verven je goed afgegaan. Hoe heb je die sticker niet overgeschilderd? Afgeplakt, of er af gehaald?.Sjoerd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:59:
ik was het eeuwige zwart een beetje zat:
[afbeelding]
[afbeelding]
volgens mij hangen er 2 hoekjes los, of hoort dat zo XDboazkl0p schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:03:
[...]
Ziet er mooi uit. Voor zover ik het kan zien is dat verven je goed afgegaan. Hoe heb je die sticker niet overgeschilderd? Afgeplakt, of er af gehaald?
ja, daag.
lijm.Sjoerd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:08:
ik wilde eerst de sticker eraf halen maar ik zag dat dat 'm niet zou worden. Vervolgens afgeplakt, maar waar ik had geprobeerd ding ervanaf te trekken ging niet meer op, foto plakkertjes hebben niet geholpen
ja, daag.

Edit: hé, waarom krijg ik geen mooi youtube venstertje in mijn post? (al gelukt!)
[ Voor 43% gewijzigd door Frankyie op 30-05-2010 11:48 ]
[ video ] tags gebruiken ... staat bij UBB-codes als je een tekst typt
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Mop mop, gas derop!
Dat filmpje was van versie 1. Ik heb hem verbeterd door de leeskop te verwijderen (deze liep aan, of zat in eigenfrequentie). Nu loopt ie veel mooier en zie je bij een flinke bas de arm ook helemaal heen en weer vliegen
Overigens heb ik hem aan een versterker zitten, aangezien een walkman te zwak is om echt geluid te maken
[ Voor 6% gewijzigd door Frankyie op 30-05-2010 12:02 ]
Remmes_NT schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:15:
[...]
valt behoorlijk mee kwa prijs, ik vind alleen de verzendkosten zo hoog
Ik heb zelf voor Mijn PC iets van een 88.10 euro's in totaal betaalt. DUs voor het wat je ziet op men post heb ik dit besteld:Jelte,89 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:16:
[...]
Hmm, Ik heb er vanmiddag inderdaad op gekeken maar kon toen alleen 100m wit vinden voor 84 euri.
Vond ik een beetje veel,
Nu zie ik ze idd 'gewoon' staan van 10m.
Sleave Small - BLACK 40m
Sleave Small - WHITE 10m
Sleave SATA - BLACK 5m
Heatschrink small - BLACK 5m
Heatschrink small - WHITE 2m
Heatschrink SATA - BLACK 2m
Cable-management-Clip Medium - BLACK 10st.
Cable-management-Clip Small - BLACK 10st. (Nog niet gebruikt btw
Pin-remover '-pin - Save my wallet 1st. (Ook nog niet gebruikt want heb geen molexen)
en ik kan je ook vertellen dat Men sata sleave op is en met witte sleave, zwart heb ik nog wel een metertje of 2 over denk ik. Dus als je vanplan bent om elke kabel van voeding tot aansluiting apart te sleaven zou ik niet te zuinig zijn
grtzz
SL-SA-RE 5,95 Euro 5,95 Euro
2 Sleeve SMALL - RED
SL-S-RE 7,95 Euro 15,90 Euro
2 Heatshrink SMALL - BLACK
HS-S-BK 2,70 Euro 5,40 Euro
1 Heatshrink SMALL - RED
HS-S-RE 3,20 Euro 3,20 Euro
1 Heatshrink SATA - RED
HS-SA-RE 3,20 Euro 3,20 Euro
Dit is wat ik besteld, 1x voor SATA (heb maar 1 sata schijf)
2x 10m voor de rest,
Ik wil nl een zwart/rood thema maken en van zwart heb ik een tijdje geleden 2 AC-ryan MORF kitjes besteld,
Daar zaten 4 verschillende soorten sleeve in,
FlexSleeve 3mm (1/8”) : 3,3m
FlexSleeve 6mm (1/4”) : 5m
FlexSleeve 10mm (3/8”) : 1,6m
FlexSleeve 13mm (1/8”) : 1,6m
Heatshrink Tubing 10mm (3/8”) 60cm
Heatshrink Tubing 20mm (3/4”) 30cm
Heatshrink Tubing 25mm (1”) 15cm
10x Molex Gripz 4pin Female Connectx
- 4x T-SATA power Female Connectx
- 3x Floppy power Female Connectx
- 1x ATX24pin female Connectx
- 1x ATX20pin female Connectx
- 1x ATX8pin female Connectx
- 2x PCI-Express 6pin Female Connectx
- 1x P4-12V 4pin Female Connectx
- 10x Tie-wrap
- 1x Toolx Pin Remover Molex Universal
- 1x Toolx Pin Remover ATX / P4-12V Female
Kost 15 euri, of hier echt veel verschil inzit geen idee.
Revive the guild!
Ik was er al wel bang voor, en dubbel de MORF sleeving? zou het werken?boazkl0p schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:31:
Die AC-ryan sleeve is gewoon van mindere kwaliteit. Je kan er nog redelijk door heen kijken, en bij mdpc-x sleeving helemaal niet meer. Dat is het verschil, en of dat je het prijsverschil waard is moet je zelf bepalen. Ikzelf het als voeding de Coolermaster cm620. Deze heeft al gesleevde kabels, maar ik ben van plan ze nog een keer te sleeven met mdpc-x sleeving.
Revive the guild!
Zó gaaf heFrankyie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:47:
Even een kleine mod van mijn kant dan maar. Ik had een kapotte HDD over en ik d8, laat ik er iets zinvols mee doen
[video]
Edit: hé, waarom krijg ik geen mooi youtube venstertje in mijn post? (al gelukt!)
Het cm690 andere side-panel project
Ik heb een coolermaster cm690 overgekocht, en die was 'gemod'. Nu was dit niet helemaal goed gegaan, en ik ben lekker bezig hem weer wat mooier er uit te laten zien.Het komt er op neer dat dit panel wit is gemaakt, en dat er wat gaten zijn dichtgeplamuurd.

Dus ik tekende wat af. Mooi in stijl met mijn andere side-panel wat ik een andere keer al eens heb gemod.

Zaagde het uit

En toen kwam dit ding weer kijken

De hoekjes had ik inmiddels al 45 graden gemaakt

En het paste mooi over het gat

Vervolgens het ik om het te kunnen verven kit op de randen gesmeerd. Dit voorkomt straks dat alle verf het mdf word in gezogen. Ik het het niet precies in alle hoekjes kunnen krijgen, maar het zal in ieder geval al wat helpen. Als het eenmaal droog is zal ik overtollig kit wegsnijden en vijlen.

En ik heb ook nog even het andere side-panel geschuurd. Die ga ik binnenkort ook nog eens verven

Dat was dan weer een samenvatting van wat ik onder andere heb gedaan in dit weekend
Voordat iedereen gaat vragen waarom ik in hemelsnaam hier een gat in heb gemaakt: even het volgende. Ik heb geen goede argumenten voor dit. Of het de airflow ten goede komt betwijfel ik. Ik heb het gedaan omdat ik die gaten die er al in zaten weer open wou hebben. Verder vond ik het er een beetje saai uit zien. Dus ik dacht laat ik eens een fangrill maken van mdf hiervoor. Vervolgens dacht ik: waarom zo'n kleine? Weet je wat: ik maak een lekker grote fangrill. Dus vandaar.
En er komt nog een soort van stoffilter (eigenlijk heet het horrengaas
[ Voor 12% gewijzigd door boazkl0p op 30-05-2010 22:56 ]
Ziet er mooi uit met die afgeronde hoeken, ben benieuwd hoe het uiteindelijk staat, Hoe heb je trouwens al die 'sleufjes' gezaagd?
Keep up the good work!
[ Voor 13% gewijzigd door Jelte,89 op 30-05-2010 23:14 . Reden: Was onvolledig ]
Revive the guild!
Alle sleufjes heb ik gemaakt met gaatje boren, en dan leuk met de decoupeerzaag. Vervolgens als het nodig is nog wat vijlen, en klaarJelte,89 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:13:
Je houd ons mooi bezig, met je case in progress,
Ziet er mooi uit met die afgeronde hoeken, ben benieuwd hoe het uiteindelijk staat, Hoe heb je trouwens al die 'sleufjes' gezaagd?
Keep up the good work!
Airflow zal het niet tengoede komen. Althans, niet direct. Het wordt nu wel een heel stuk makkelijker om dikke kabels achterom te leiden
Nee, kheb nog geen filmpje van de verbeterde versie. Deze gaat ooit nog wel komen. Het probleem is dat de leesarm nu zo ongelofelijk heftig trilt, dat ik dat cubje er niet meer op kan duwen. De arm spring alle kanten op. En zonder cubje heb ik geen bas sound. Met cubje klinkt dit ding overigens bijzonder goed! Aanradertje.Blue-Tiger schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:37:
[...]
Zó gaaf heHeb je ook nog een verbeterde versie van je HDD Speaker Rev.B
? Heb hier nog een oud schijfje liggen dusss...
Ik heb nog wel een filmpje van een andere speaker van mij
Korte uitleg: Wat je ziet in dit filmpje zijn twee spijkers, waartussen een hoogspanningsboog van vermoedelijk 30kHz staat. De spanning tussen de twee elektrode is vermoedelijk ergens tussen de 30-60 kV. Door het vermogen dat door de vonk gaat te veranderen, ben je instaat om muziek te maken. In het echt zie je dus een paars/blauwe lichtboog waar heldere muziek uit komt. Ik geloofde het zelf pas toen ik hem zelf werkend kreeg
Discussies, vragen etc mogen gesteld worden in een ander topic (zie onderstaande link). Gelieve in het "Het Post hier je kleine mods topic - Deel 17" niet meer te reageren op deze plasma speaker
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1411815
[ Voor 9% gewijzigd door Frankyie op 01-06-2010 17:40 ]
Is zo'n schok dan dodelijk? Anders zou het nog wel vet zijn om aan de bovenkant van je kast zoiets te maken. Dat ziet er dan leuk uit, en is ook nog functioneelFrankyie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:24:
Ik heb nog wel een filmpje van een andere speaker van mijDeze speaker is een beetje onpraktisch, en wordt daarom ook never nooit niet toegepast in een casemod van mij. Maar hij is wel onwijs gaaf om te zien.
Er komt echter zeer giftig ozon gas uit die vlamboog. De speaker zelf verziekt je spanningsnet en het verziekt ook nog je audio bron. Die laatste twee liggen aan goedkope schakeling die ik erachter had zitten. Het zou beter moeten kunnen.
De zwaarste versie die ik heb gemaakt gaf ook mooie foto's

Discussies, vragen etc mogen gesteld worden in een ander topic (zie onderstaande link). Gelieve in het "Het Post hier je kleine mods topic - Deel 17" niet meer te reageren op deze plasma speaker
[ Voor 62% gewijzigd door Frankyie op 01-06-2010 17:40 ]
Daar heb ik destijds met vakmensen wel een discussie over gehad ja. De conclusie daaruit was dat het vermoedelijk niet veel was. Maar echt zeker wist niemand het.sebastius schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:54:
Denk dat het ook wel (schadelijke) UV licht afstraalt, niet?
Ik heb wel een keer de hoogspanning opslagen in HV condensators en dan alles in 1 klap ontladen. Daarvoor hebben we wel UV-zonnebrillen en gehoorbeschermers gebruikt . Moest ook wel, anders zag je voor geruime sterretjes voor je ogen. En dat was dan het zichtbare deel van de vonk natuurlijk
Nog een fotootje dan maar? (als jullie het zat zijn stop ik wel

[ Voor 14% gewijzigd door Frankyie op 01-06-2010 17:40 ]
I can't wait to shoot!
damn nice.. Wat voor sluitertijd had je op je kamera staan toen je deze foto maakt dat je hem zo strak krijgt johFrankyie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:45:
Bij lange na niet dodelijkJe gaat echter wel door het plafond heen als je hem aanraakt. En je zal het roet van je vinger af mogen vegen. Het roet is de toplaag van je huid die weggebrand is.
Er komt echter zeer giftig ozon gas uit die vlamboog. De speaker zelf verziekt je spanningsnet en het verziekt ook nog je audio bron. Die laatste twee liggen aan goedkope schakeling die ik erachter had zitten. Het zou beter moeten kunnen.
[afbeelding]
Waar zit het verschil dat de boog de ene keer blauw is en de andere keer paars? Spanning? Frequentie? Stroom?Frankyie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:45:
Bij lange na niet dodelijkJe gaat echter wel door het plafond heen als je hem aanraakt. En je zal het roet van je vinger af mogen vegen. Het roet is de toplaag van je huid die weggebrand is.
[afbeelding]
plexiglas (iig de meeste soorten doorzichtig plastic) blokkeren uv nog veel harder, maar de meeste kunnen dr niet zo goed tegen (verkleuren en verouderen) dus daarom worden bijvoorbeeld lexan(polycarbonaat) ramen met uv absorberende coating geleverd, die zort dr voor dat het lexaan zelf niet stuk gaat van jarenlange blootstelling aan zonlicht.the mod man schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:55:
Zit er glas omheen of plexiglas? Gewoon glas blokkert uv namelijk. Je kan even opzoeken indien het plexiglas is of dat ook UV blokeert,
http://www.google.nl/imgr...6ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1
Frankyie, dat ziet er allemaal heel vet uit! Heb je nog meer van dit soort "niet alledaagse" speakers?Frankyie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:24:
[...]
Ik heb nog wel een filmpje van een andere speaker van mijDeze speaker is een beetje onpraktisch, en wordt daarom ook never nooit niet toegepast in een casemod van mij. Maar hij is wel onwijs gaaf om te zien.
Maar met wat voor apparatuur flik je dat allemaal en hoe krijg je geluid uit die vonkboog ?
past dit onderwerp trouwens niet beter in EL ?
Signature
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
yep en hopen dat je audio kabels hoogspanning hebben... XDCornelisjuh schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:00:
Maar hoe maak je nou zoiets ? Gewoon krokodil bekje aan audio kabels en er 2 spijkers in doen ?
ja, daag.
Ik heb dit zelf niet bedacht. Ik ben een werktuigbouwer, geen elektrotechneut. Ik heb niet eens een oscilloscoop hier. Dat is ook de rede waarom ik dit niet verder ben uit gaan bouwen. Ik heb het materiaal en de kennis niet. Internet staat er vol mee, en daar komt dit ontwerp ook vandaan. Zoek op plasmaspeaker en je vind een hele hoopnatasdiamon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:07:
We Want More! Echt gaaf! bouw er een eigen webpagina/youtube-how-to van, dan kunnen we er ook van leren
Er zit niets om heen. Dit ding vonkt gewoon in de open luchtthe mod man schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:55:
Zit er glas omheen of plexiglas? Gewoon glas blokkert uv namelijk. Je kan even opzoeken indien het plexiglas is of dat ook UV blokeert,
Ik heb geen idee joh. Ik heb mijn kamer wel wat donkerder gemaakt voordat ik deze foto schoot, om zo de sluitertijd wat langer te krijgen. Mijn camera doet alles automatisch. Dat heeft wel nadelen.darkpluisje schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:43:
[...]
damn nice.. Wat voor sluitertijd had je op je kamera staan toen je deze foto maakt dat je hem zo strak krijgt joh
Dst is mijn camera die zit te buggenThinkPadd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:49:
[...]
Waar zit het verschil dat de boog de ene keer blauw is en de andere keer paars? Spanning? Frequentie? Stroom?
Die ken ik ja. Ik wou dat ik er eentje had staan. Volgens mij is er nog wel een plasmatweeter te koop. Uit mijn hoofd 3000 euro per tweeter ofzo. LaatmaarGNOOM172 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 03:08:
Magnat had in de "vorige eeuw" ook speakers met een plasma tweeter. Magnasphere genoemd;
http://www.google.nl/imgr...6ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1
Helaas nietskoozie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:45:
[...]
Frankyie, dat ziet er allemaal heel vet uit! Heb je nog meer van dit soort "niet alledaagse" speakers?
De apparatuur is absoluut niet spannend helaasBGB4rn schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:23:
Maar met wat voor apparatuur flik je dat allemaal en hoe krijg je geluid uit die vonkboog ?
offtopic:
past dit onderwerp trouwens niet beter in EL ?

Ik zal eens een topic beginnen in Electronics Audio en HiFi. Ik vind idd dat dit te off topic begint te worden. Ik zal zo een link plaatsen naar een nieuwe topic
[ Voor 97% gewijzigd door Cornelisjuh op 01-06-2010 20:31 ]
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Ga zo door!
Een leuke brain storm die ik laatst had is een Antec 902 op een Antec 1200 zetten.
Vandaag komt de 902 eraan, de 1200 staat er al.
Er komt een topic op het case mod forum daarover. (zo snel mogelijk)
DPC Chef-kok :)
Ik heb een paar van die Nexus Real Silent 120mm fans (zwart/wit) daar zitten zowel 3pin als 4pin molex aansluiting aan:

Ik gebruik een van de molex en de 3pin niet, kan ik deze er gewoon zonder problemen afknippen? En moet ik op het punt van afknippen afplakken met tape ofzo? (het is zon mess met al die overbodige dingen).
Jup, kan prima.Vraaag schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 02:04:
Ik gebruik een van de molex en de 3pin niet, kan ik deze er gewoon zonder problemen afknippen? En moet ik op het punt van afknippen afplakken met tape ofzo? (het is zon mess met al die overbodige dingen).
Ik zou wel zorgen dat de draadeinden goed zijn geïsoleerd, voordat strax je hele pc onder stroom staat.
http://highflow.nl/toebeh...-molex-extractor-kit.html
Zo krijg je een mooi resultaat, en je kunt er een krimpkousje erover heen doen zodat je niet een vonkenshow in je kast krijgt.

Bij die nexus fans niet, je raakt alleen het rpm draadje kwijt omdat deze wel direct vanaf de fan naar de 3 pin gaat..Sjoerd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 06:00:
meestal gaat het draad eerst door de driepin en dan pas naar de vierpin dingen
voor het pwm draadje kan je het beste even het stickertje optillen en hem daar lossolderen of lostrekken, (zal niet veel schelen) scheelt iig weer 1 mooi afgewerkt draadjeVraaag schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 02:04:
Even een snelle vraag:
Ik heb een paar van die Nexus Real Silent 120mm fans (zwart/wit) daar zitten zowel 3pin als 4pin molex aansluiting aan:
[afbeelding]
Mop mop, gas derop!
grote gaten in zitten en aangezien standaard alleen de voorkant is voorzien van gaas. wou ik zelf wat aan de zijkant en bovenkant maken ,want het is nu net een stofzuiger zak me pc. het moet net een soort fijne horregaas zijn, panty laat te weinig lucht door.
Verwijderd
Je kan echt vliegengaas gebruiken of misschien stoffilters die voor de afzuigkap bedoeld zijn.jbkappirossi schreef op zondag 06 juni 2010 @ 01:41:
weet misschien iemand heel fijn stoffilter gaas te vinden op het web ik he namelijk een haf922 waar nogal
grote gaten in zitten en aangezien standaard alleen de voorkant is voorzien van gaas. wou ik zelf wat aan de zijkant en bovenkant maken ,want het is nu net een stofzuiger zak me pc. het moet net een soort fijne horregaas zijn, panty laat te weinig lucht door.
bovenkant zal ik niet doen.. zijkant wel als het je intake is..jbkappirossi schreef op zondag 06 juni 2010 @ 01:41:
weet misschien iemand heel fijn stoffilter gaas te vinden op het web ik he namelijk een haf922 waar nogal
ja, daag.
Wat Camacha al aanhaalt zijn 2 mogelijk goede / makkelijk bewerkbare oplossingenjbkappirossi schreef op zondag 06 juni 2010 @ 01:41:
En anders is een van de 2 oplossingen van Camacha wel iets voor jou
ps... je hebt natuurlijk wel verschillende soorten panty's....ik ken pantys die wel erg veel lucht doorlaten...

[ Voor 15% gewijzigd door GNOOM172 op 06-06-2010 02:12 ]
Verwijderd
Zoiets doen dan?GNOOM172 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:11:
Gewoon een vervangingsfilter voor een afzuigkap bij de bouwmarkt. Problem solved.
ps... je hebt natuurlijk wel verschillende soorten panty's....

Niet snel editen, schavuit!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 02:15 ]
maar ik heb zelf ook uuren naar gaas zitten kijken maar gewoon vliegen horgaas is iets te grof.
afzuigkap filter laat volgensmij niet echt veel lucht door ik zoek meer iets in de richting van
acoustic luidspreker doek een klein stukje voor weinig .want het horgaas wat er standaard voor in zit
heeft ongeveer maazen van 0,6 millimeter. of 275 gaatjes in 1 cm2
[img]C:\Users\Gebruiker\Desktop\Herschaalde kopie van Foto's-0186_2.jpg[/img]
he bedankt man ik zat me maar elke x aftevragen hoe iedereen plaatjes poste
[ Voor 15% gewijzigd door jbkappirossi op 06-06-2010 09:05 ]
Naar je inventaris gaan foto aanklikken en afbeeldings url Kopiëren, en daarna in je post plakken metjbkappirossi schreef op zondag 06 juni 2010 @ 07:35:
haha! ,ik denk dat mn flow wel goed is ik heb 3 fotos in mijn inventaris geplaatst want ik weet niet hoe ik screenshots moet posten. of moet ik dan meer karma punten of zo hebben.

Zie voorbeeld hieronder
Bovenstaande foto`s zijn van jbkappirossi
[ Voor 4% gewijzigd door Mexel op 06-06-2010 07:47 ]