Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
waar zijn de kleine mods?

Je reageert inderdaad ronduit kinderachtig, je kan je mening ook met respect uiten.vapo_chiller schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:24:
budget vo je case te bouwen boeit me niet.
Of je nu geld hebt of niet, tis wat je ermee doet en wat je ideeen zijn.
het gaat om het idee, originaliteit wat erachter zit.
Kan ook een case nemen van 10euro (heb k hier this staan) en deze modden, wat k mss wel van plan ben.
Mss dat deze wel mooier word dan wat k nu aant maken ben, wie weet.
Maar k wl dan weer dingen erin steken die ikizelf maak en die niemand anders heeft.
In jou mod mag dan wel een kast voorkomen die nog niet eerder gebruikt is, maar de rest is verre van origineel als je naar de gebruikte materialen kijkt. Een case is een case, een bureau een bureau...
Waar ik me bij jou aan stoor en waar ik me voorheen ook niet over uitgelaten heb, o.a. uit respect, is je manier van schrijven

Zullen we het bij die wijze uitspraak houden en verder gewoon weer on-topic verder gaan? De ene gaat voor originaliteit, de ander voor functionaliteit. Dus als iets wat functioneel is vaker wordt gemaakt, dan hoeft het nog niet afgekraakt te worden omdat je zelf een andere smaak hebt.
Oh, en omdat we kleine mods willen zien, hier de toevoeging van een kleine mascotte aan mijn waterdoos!

nu nog lichtgevende ogen en hij is af
De oranje kleur komt op de foto's een beetje vaag over. In het echt is de kleur iets feller.

De eerste keer dat ik mijn dremel gebruikte, toch wel redelijk gelukt.

Ik ben er wel achter gekomen dat ik het leuker vindt om een bestaande case te modden. Ik ga in ieder geval wel proberen om mijn MDF-case af te ronden Hoe lang dit nog gaat duren heb ik geen idee van, maar ik doe m'n best.
mss hebben jullie m'n vorige koelprobleem ook gezien
had er gister weer een, met m'n PC's graka om precies te zijn
fan was helemaal dood, en had geen zin om hem een tijd kwijt te zijn aan RMA
nieuwe koeler bestelt dus, maar ook die duurt een paar dagen om binnen te komen
ondertussen willen we natuurlijk wel op de PC voor van alles en nog wat dus moeten we wat regelen...
helaas had ik geen 80mm fans meer over zoals de vorige keer...
enige fan die niet in gebruik was:

"beetje" groot

karton in de aanslag dan maar
edit: om de een of andere reden geeft GoT aan dat deze pic te groot is, maar op photobucket is ie wel degelijk de juiste grootte (570x427)

luchtkoker gemaakt die aan de graka koeler gaat hangen

testfit

fan behangen met karton

met een extra kokertje ertussen, wat meer karton aan de achterkant om het af te sluiten en extra tape om alles zo goed mogelijk luchtdicht te krijgen

het leuke is: het werkt allemaal
natuurlijk niet zo enorm goed, maar beter dan ik had verwacht
temps liggen op het moment (internet) op 42graden, waar ie vroeger op 41 graden zat met de stock
moet nog ff de stress in de gaten houden, maar ik gok dat die op of onder de 55 zal zitten, waar ie eerst rond de 51 zat
edit: stressed (net onder 100% volgens GPU-z) komt ie rond de 48, beter dan stock koeler dus
nadeel ofc is dat het allemaal als een straaljager klinkt, maar das een kleine prijs om te betalen als het betekent dat ik m'n PC nog kan gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door godofal op 20-11-2010 20:18 ]
Verwijderd
DAT IS GEWELDIGgodofal schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:00:
hey allemaal
mss hebben jullie m'n vorige koelprobleem ook gezien
had er gister weer een, met m'n PC's graka om precies te zijn
fan was helemaal dood, en had geen zin om hem een tijd kwijt te zijn aan RMA
nieuwe koeler bestelt dus, maar ook die duurt een paar dagen om binnen te komen
ondertussen willen we natuurlijk wel op de PC voor van alles en nog wat dus moeten we wat regelen...
helaas had ik geen 80mm fans meer over zoals de vorige keer...
enige fan die niet in gebruik was:
*
"beetje" groot![]()
karton in de aanslag dan maar
edit: om de een of andere reden geeft GoT aan dat deze pic te groot is, maar op photobucket is ie wel degelijk de juiste grootte (570x427)
*
luchtkoker gemaakt die aan de graka koeler gaat hangen
*
testfit
*
fan behangen met karton*
met een extra kokertje ertussen, wat meer karton aan de achterkant om het af te sluiten en extra tape om alles zo goed mogelijk luchtdicht te krijgen![]()
het leuke is: het werkt allemaal
natuurlijk niet zo enorm goed, maar beter dan ik had verwacht
temps liggen op het moment (internet) op 42graden, waar ie vroeger op 41 graden zat met de stock
moet nog ff de stress in de gaten houden, maar ik gok dat die op of onder de 55 zal zitten, waar ie eerst rond de 51 zat
nadeel ofc is dat het allemaal als een straaljager klinkt, maar das een kleine prijs om te betalen als het betekent dat ik m'n PC nog kan gebruiken
Jammer dat je zo reageert. Een Level10 mod hebben we ook al vaak genoeg gezien dus totaal niet origineel meer ongeacht wat je ermee doet. Tfoe...vapo_chiller schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:58:
die desk is al meerdere keren op internet gemaakt en die van L3p is gewoon copycat.
niet origineel

Komt er nog op neer dat het er echt niet toe doet welke case er gebruikt wordt. Iedere mod is bedacht aan de hand van een eigen thema of eigen beeld van wat er van de case gemaakt moet worden. De Corsair is wellicht vaker voorbij gekomen, maar ook daar zitten hele mooie en originele uitwerkingen tussen.
Iets origineels is steeds moeilijker te bedenken omdat er al heel veel bedacht en uitgewerkt is. Dat noemt men innoveren. Aan de hand van bestaande producten enkele mindere punten uit het ontwerp aanpassen, je eigen thema eraan geven en aan die hand uitwerken. Het gaat erom dat een ontwerp opnieuw wordt uitgedacht en uitgewerkt.
Het leuke aan de meeste mods / builds is dat er een hele leuke worklog bij zit. Iets wat jouw mod totaal niet heeft.
Het getuigt van weinig respect en professionaliteit dat jij je op deze manier moet uiten.
[ Voor 53% gewijzigd door Fid3lity op 20-11-2010 19:01 ]
dus..._ferry_ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:06:
"Alles is al eens gemod, maar nog niet door mij."
Zullen we het bij die wijze uitspraak houden en verder gewoon weer on-topic verder gaan? De ene gaat voor originaliteit, de ander voor functionaliteit. Dus als iets wat functioneel is vaker wordt gemaakt, dan hoeft het nog niet afgekraakt te worden omdat je zelf een andere smaak hebt.
maar in ieder geval:) ik ben niet de enige die Creatief is met papier

thnx
realiseerde me net dat ik nog een paar oude PSU's had liggen waar wel een paar werkende fans inzitten iddgekke-gerrit schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:55:
[...]
dus...![]()
maar in ieder geval:) ik ben niet de enige die Creatief is met papiergelukkig maar
alleen dat van jou... tja,
niet nog ergens een oud fannetje liggen? (makkelijker trouwens om die ventilator gewoon voor je kast te zetten
scheelt weer tape en jij kan dan van dat geld een fan kopen
![]()
maar goed, heb het nu staan en beetje zonde om dat allemaal gelijk weer weg te halen en er weer een uurtje ofzo in te steken
en het heeft me niks gekost, had een G11 overgenomen van iemand hier, die nogal royaal is geweest met de tape (2 of 3 lagen over elkaar heen)
karton was ook nog overvloedig beschikbaar
en er direkt voorzetten, tja opzich had ik dan ook een luchtkoker enzo moeten maken, maar ook nog 'ns de PC moeten verplaatsen, kabels eruit trekken e.d.
Verwijderd
Zo, dat wilde ik ff kwijt
Ten Tweede:
Leuke oplossing om de koeling weer op gang te krijgen
Zou met een towerfan niet een beter koeleffect behaald worden? Volgens mij verplaatsen die meer lucht dan een standaard fan. Is overigens ook een stuk stiller plus dat ze nu geen knoop kosten ^^
heb nog niet veel Level10 mods gezienBlue-Tiger schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:51:
[...]
Jammer dat je zo reageert. Een Level10 mod hebben we ook al vaak genoeg gezien dus totaal niet origineel meer ongeacht wat je ermee doet. Tfoe...
Komt er nog op neer dat het er echt niet toe doet welke case er gebruikt wordt. Iedere mod is bedacht aan de hand van een eigen thema of eigen beeld van wat er van de case gemaakt moet worden. De Corsair is wellicht vaker voorbij gekomen, maar ook daar zitten hele mooie en originele uitwerkingen tussen.
idd, je hebt gelijk.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:58:
Alleerst: Kinders, gedraag jullie eens een beetje. Als je elkaars mods wil afkraken, doe mij en diegenen die hier ook geen zin in hebben een lol. PM ELKAAR EN ANDERS HOU JE GEWOON STIL! Constructief commentaar geven prima, zeiken over hoe iemand is en wat hij doet kan ook zonder een ander je mening op te dringen.
Zo, dat wilde ik ff kwijt
Ten Tweede:
Leuke oplossing om de koeling weer op gang te krijgen, creatief gebruik van ventilatoren ^^.
Zou met een towerfan niet een beter koeleffect behaald worden? Volgens mij verplaatsen die meer lucht dan een standaard fan. Is overigens ook een stuk stiller plus dat ze nu geen knoop kosten ^^
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Verwijderd
Dat komt natuurlijk ook vooral omdat het gewoon zo'n kneiterdure kast is dat weinig mensen er aan beginnen. Volgens je eigen definitie hoeft bovendien maar één iemand het gedaan te hebben om jou een copycat te maken. Beter nog, als we zo gaan beginnen, met hetzelfde gemak kan ik zeggen dan er al honderden kasten zijn gemod, maar dat ik maar een paar tafels heb gezien. Wie is er dan origineel?vapo_chiller schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:54:
heb nog niet veel Level10 mods gezien
L3p heeft gewoon een hele mooie mod neergezet die ook nog eens erg netjes is afgewerkt. De een zal jouw mod mooier vinden, de ander (zoals ik) die van L3p, maar zulke commentaren naar iemand die gewoon een enorm strak product heeft neergezet lijken me hoe dan ook onnodig.
.........wanneer mag ik langskomen om hem in beslag te nemen?Frenkie123 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:31:
[...]
Ach, als ze langs de R2-D2 lopen en al de mods opgesteld zien staan en hangen zullen ze me denk ik niet uitmaken voor illegale wapenbezitter. Hoop ik.
http://yor.minitroopers.com
Ik droom al jaren van mijn eigen murdermod, ik ben van plan hem voor 90% gewoon na te makenvapo_chiller schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:27:
[...]
idd waterkoeling is ook niet meer zo speciaal omdat mss wel 50% van pc users het heeft.
Daarom dat ik ook geen gewone Wc koeling heb en doe ik ook totaal anders en mijn eigen ding.
En idd hoeveel 800d cases zie je wel niet?
Als k weer een mod tegenkom met een 800d kijk ik er gewoon niet meer naar, al zo beu gezien.
[...]
Ieder zijn mening he?
Mijn mening is : dat da niet meer zo speciaal is omdat er al 4 van zijn van die bureaus simpel,
en als je iemand nadoet is niet origineel niet meer, juist ?
google "originaliteit" : enig in zijn soort
mijn mod, ieder heeft zijn mening daarover, mijn mening is dat ik NOG NIEMAND met zo gemodde Level 10 case heb gezien ergens.
Buiten iemand die hem gewoon wit gespoten heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door n0valyfe op 25-11-2010 14:29 ]
Verwijderd
Dit kwam ik vandaag tegengodofal schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:00:
Lap text over fan en karton
http://thereifixedit.fail...rs-wrong-kind-of-box-fan/
neejohVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:21:
[...]
Dit kwam ik vandaag tegen
frigin awesome!!!!
geweldig xD
hihiVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:21:
[...]
Dit kwam ik vandaag tegen
if (!coffee) {
Work = false; }
goeie actie, had er zelf nog niet aan gedacht
[ Voor 99% gewijzigd door warhamstr op 25-11-2010 19:47 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Where's my !@#$% booze!
Harrstein schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:12:
niet een idee om die fan er voor te zetten ipv zon gigantisch belemmerend stuk karton er naar toe laten wijzen?
godofal schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:19:
en er direkt voorzetten, tja opzich had ik dan ook een luchtkoker enzo moeten maken, maar ook nog 'ns de PC moeten verplaatsen, kabels eruit trekken e.d.

anyway, met wat geluk komt vandaag de nieuwe koeler binnen, dus dan word het hele verhaal weer gesloopt
edit: ja, hij is net binnengekomen, vanmiddag maar 'n instaleren
[ Voor 5% gewijzigd door godofal op 26-11-2010 12:20 ]
Verwijderd
Als je die hele fan had afgesloten waren de kabels uit je moederbord gevlogen

anyway, de nieuwe koeler zit erin, een accelero S1 rev2, passieve koeling
ga er mss/waarschijnlijk nog een fannetje op modden op een laag toerental, ben nu nog aan het kijken hoe warm ie zo wordt (44 graden internet/idle atm)
Het is een mITX kastje. Er zit een gat voor een pico-psu aansluiting, een gat voor het mobo plaatje, een aan knop en 2 gaten voor ventilatoren in en dat is het. Hij is nog niet helemaal af, maar ik ga hem niet gebruiken dus de druk om hem af te maken is er niet

Een paar details: ik heb het plexiplaatje geglazuurd door het met schuurpapier (tot en met 1500 uit mijn hoofd) te behandelen. De bouten hebben nog geen moeren dus niets zit vast

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ik dacht eerst dat je een externe voeding had gehuisvestDreadly schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:55:
Geen kleine mod, maar ik heb niet genoeg plaatjes en te weinig zin om er een complete build van te maken.
Het is een mITX kastje. Er zit een gat voor een pico-psu aansluiting, een gat voor het mobo plaatje, een aan knop en 2 gaten voor ventilatoren in en dat is het. Hij is nog niet helemaal af, maar ik ga hem niet gebruiken dus de druk om hem af te maken is er niet![]()
Een paar details: ik heb het plexiplaatje geglazuurd door het met schuurpapier (tot en met 1500 uit mijn hoofd) te behandelen. De bouten hebben nog geen moeren dus niets zit vastDe poten zijn niet zichtbaar, maar er zitten wel zilveren pootjes onder. Het plexiplaatje is nog te hoog, dus er moet nog een stukje afgeschuurd worden voordat de onderplaat aansluit op de rest.
[afbeelding]
[afbeelding]
dat was ook het eerste wat ik dacht: huh?? een externe voeding??Blue-Tiger schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:19:
[...]
Ik dacht eerst dat je een externe voeding had gehuisvestKudo's voor het resultaat man!
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
Waarom ga je hem niet gebruiken of 'nog' niet?Dreadly schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:55:
Geen kleine mod, maar ik heb niet genoeg plaatjes en te weinig zin om er een complete build van te maken.
Het is een mITX kastje. Er zit een gat voor een pico-psu aansluiting, een gat voor het mobo plaatje, een aan knop en 2 gaten voor ventilatoren in en dat is het. Hij is nog niet helemaal af, maar ik ga hem niet gebruiken dus de druk om hem af te maken is er niet![]()
......
Ziet er wel lief uit
Even nieuwsgierig naar de mening van andere, glimt dit mooi genoeg of laten poedercoaten / spuiten naar iets in de richting van titanium / blackchrome ?

[ Voor 18% gewijzigd door UgotHeinzzd op 29-11-2010 14:38 ]
Ik heb nu een behuizing met slimline dvd-speler en ik heb geen pico-psu meerUgotHeinzzd schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:23:
Waarom ga je hem niet gebruiken of 'nog' niet?
Ziet er wel lief uit
Even nieuwsgierig naar de mening van andere, glimt dit mooi genoeg of laten poedercoaten / spuiten naar iets in de richting van titanium / blackchrome ?
[afbeelding]

Het glimt super
Ben er nog wel even zoet mee, me vingers zijn alleen al half gaar
Verwijderd
mijn h²0 (cpu,chipset & hdd) in mijn kleine thermaltake lanbox "geramd", moet nog beginnen aan de afwerking, psu rack zit er maar half in omdat er anders een slang buigt.. (anti knikveer= besteld)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 14:47 ]
Verwijderd
Verwijderd

betere foto's als hij af is. Hij zit nu in elkaar voor gewoon aan te kunnen staan.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 17:28 ]
Verwijderd

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 18:18 ]

Ja zeg neemt de tijd eens voor uwe puzzelVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:11:
gelukkig zie je dat niet als mijn bovenpaneel er op zit.. volgens mij weet je niet hoe een lanbox light inelkaar zit, het is een puzzel
VRM wat ingekort en met wat pasta ertussen, d.m.v een beugeltje vastgemaakt aan de baseplate:

Nu paste de koeler er niet meer op dus de lamellen ingekort (ging gemakkelijkst met een schaar na eerst een dremel en een decoupeerzaag geprobeerd te hebben):

12cm Koeler d'r op met tierips:

Succes !

[ Voor 39% gewijzigd door Stofnest op 05-12-2010 15:14 ]
Dus een stukje zwart karton van een mobodoos en een paar schroeven doen wonderen

Het ziet er niet uit, maar het voldoet goed genoeg
Ik vind het best wel mooi wat je daar hebt gedaan, hoe deed je dat? (Ik wil dat ook doen met mijn pc'tje zo dat het wat netter uit ziet)Terw_Dan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:51:
Volgend weekend is XMass en ik wil eigenlijk m'n PC met genoeg HDDs meenemen. Ik heb het voor elkaar gekregen om er 9 in een PC7B te krijgen, het probleem was alleen dat de bovenste 4 disks niet genoeg gekoeld werden.
Dus een stukje zwart karton van een mobodoos en een paar schroeven doen wonderen
[afbeelding]
Het ziet er niet uit, maar het voldoet goed genoeg
Het is een stuk zwart karton dat ik op maat heb gemaakt voor de 3 drivebays en aan de binnenkant van het frontpanel heb geplakt (wat dat betreft leek het vrij veel op de monitor die ik in de andere Lian Li heb gepropt.CDA441 schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:30:
[...]
Ik vind het best wel mooi wat je daar hebt gedaan, hoe deed je dat? (Ik wil dat ook doen met mijn pc'tje zo dat het wat netter uit ziet)
Op dat stuk karton heb ik de fanguard geschroefd (met de fan eronder). Vervolgens heb ik een mesje gepakt en op die manier precies langs de buitenste ring kunnen snijden zodat er in elk geval een mooi gat is voor de fan.
super goed gelukt. stukken beter zo[b][message=35153728,noline]Emilio1810 schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:58[/message]:[/b]
Ik heb voor mijn pc een Coolermaster Elite 30 gekocht maar ik vond de kleur aan de binnen en achterkant niet mooi dus heb ik die maar even gespoten:D
Voor:
[afbeelding]
Tijdens:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
If water polo was easy, it would be called football
Wat een paintjob welniet al kan doen! Super fraai resultaat waar je trots op mag zijn! Kudo's!Emilio1810 schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:58:
Ik heb voor mijn pc een Coolermaster Elite 30 gekocht maar ik vond de kleur aan de binnen en achterkant niet mooi dus heb ik die maar even gespoten:D
Voor:
[afbeelding]
Tijdens:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Was ook niet slecht bedoeld!Terw_Dan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:50:
Maar het werkt wel. De temperaturen zijn van 45 - 50 graden gedaald naar 25 - 30 graden voor die 4 disks.
Als je er niet bij gezet had dat het karton was, dan had ik het niet eens gezien
In het echt ziet het er anders niet op en top uit. Maar goed, volgend weekend lan, dan voldoet dit wel effe.UgotHeinzzd schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:18:
[...]
Was ook niet slecht bedoeld!
Als je er niet bij gezet had dat het karton was, dan had ik het niet eens gezien
Processor moet weldra vervangen worden, dus is er momenteel een stuk uit de kast.

Alles zit grondig vast hoorCDA441 schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:21:
Als je je K'Nex pc case opheft, valt hij dan uit elkaar of niet?
Toen ik dit zag kwam er een glimlach op mijn gezichtMattCracked schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:42:
Ik heb de hardware van een dell optiplex 280gx in een knex behuizing geplaatst, met een extra harde schijf.
Processor moet weldra vervangen worden, dus is er momenteel een stuk uit de kast.
[afbeelding]
Altijd leuk om zoiets weer eens te zien.

Nu bezig met een ander onderdeel

[ Voor 20% gewijzigd door UgotHeinzzd op 07-12-2010 13:27 . Reden: Betere foto's en sticker verwijdert, thnx Bokmaaa :) ]
Dan blijft dus staan: Prima poetswerk!!UgotHeinzzd wijzigde dit bericht 07-12-2010 13:27 (20%)
Reden: Betere foto's en sticker verwijdert, thnx Bokmaaa

LINK
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Leuk projectje voor je Frenkie?
:D
800 > 1000 > 1200 > Commandant 4. Dus eerder poetsen dan polijstenPRaGA88 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:40:
Tot hoeveel geschuurd en met welk product gepolijst?
Jouw dvd drive ziet er mooi uit , hier een polier ding van mij :

Sinds een tijdje gebruik ik van die polijstblokken met ronde polijstschijven, als je dat eenmaal geprobeerd hebt, wil je niet meer terug. Gewoon 2 schijven scoren, 1 met stevige katoenlappen, 1 met zachte, en dan 2 blokken pasta.UgotHeinzzd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:39:
[...]
800 > 1000 > 1200 > Commandant 4. Dus eerder poetsen dan polijsten

zoiets bijv.
Daarnaast gebruik ik nog wel eens meguiars all metal polish om de laatste verontreiniging weg te halen.
Heb het trouwens niet zozeer voor het casemodden aangeschaft, maar voor m'n auto, aluminium sierstrippen glimmen weer als een drol bij maanlicht, okal zijn ze al jaren oud.
[ Voor 13% gewijzigd door _ferry_ op 08-12-2010 07:49 ]
wat zijn dat voor mooie lampies in je blokvapo_chiller schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:13:
polieren , toch een fijn lang durig gedoe tot t mooi blinkt, heb t tijdje ook es gedaan.
Jouw dvd drive ziet er mooi uit , hier een polier ding van mij :
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben er bekend mee, maar op kleine geprofileerde kast onderdelen werkt dit niet. Wat bv een probleem was bij de optische drive, het materiaal...pisbakken ijzer_ferry_ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:47:
[...]
Sinds een tijdje gebruik ik van die polijstblokken met ronde polijstschijven, als je dat eenmaal geprobeerd hebt, wil je niet meer terug. Gewoon 2 schijven scoren, 1 met stevige katoenlappen, 1 met zachte, en dan 2 blokken pasta.
[afbeelding]
zoiets bijv.
Daarnaast gebruik ik nog wel eens meguiars all metal polish om de laatste verontreiniging weg te halen.
Heb het trouwens niet zozeer voor het casemodden aangeschaft, maar voor m'n auto, aluminium sierstrippen glimmen weer als een drol bij maanlicht, okal zijn ze al jaren oud.

In het begin gebruikte ik AutoGlym metal polish, maar dit gaf licht haar krasjes. De kwaliteit van het materiaal / aluminium zal ook wel een rol spelen.
Ben nu wel nieuwsgierig naar wat voor auto je hebt
smd-led's 0805 blauw en rood, met respectivelijke weerstandjes per smd-led ingewerkt in een laag plexiglas die met dubbel component lijm tssn twee lagen alu in zijn ge verlijmd.jbkappirossi schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:05:
[...]
wat zijn dat voor mooie lampies in je blok
Verwijderd
Nee, dan poets je er golven in. Glanst mooi, is helaas niet vlak.Singular1ty schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:04:
Zeg, zou zo'n poetsrol geval niet handig zijn om 'n gelapte CPU af te werken?

[ Voor 12% gewijzigd door UnFeX3 op 11-12-2010 19:40 ]
Ajah, duidelijkUgotHeinzzd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:18:
[...]
Ik ben er bekend mee, maar op kleine geprofileerde kast onderdelen werkt dit niet. Wat bv een probleem was bij de optische drive, het materiaal...pisbakken ijzerhet verkleurd bij teveel wrijving. Het is ook moeilijk om op een groot oppervlak een gelijke glans te krijgen, omdat je maar een klein raakvlak hebt met polijstschijven.
In het begin gebruikte ik AutoGlym metal polish, maar dit gaf licht haar krasjes. De kwaliteit van het materiaal / aluminium zal ook wel een rol spelen.
Ben nu wel nieuwsgierig naar wat voor auto je hebt?
Heb een VW Kever, en daar zitten dit soort strips op:

Links had ik dus een stukje even opgepoetst met dat meguiars spul.
Inderdaad, net als dat een glimmende CPU ook niet automatisch beter koelt, als je stopt met lappen na k1000 zal je waarschijnlijk vergelijkbare prestaties halen, want de koelpasta vult de kiertjes toch wel op. Alleen is het een relatief kleine moeite om door te gaan tot korrel 3000 bijv.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:07:
[...]
Nee, dan poets je er golven in. Glanst mooi, is helaas niet vlak.
[ Voor 16% gewijzigd door _ferry_ op 11-12-2010 19:23 ]
Ah! Sie haben einen VW Käfer mit Aluminium-Zierteile, sehr schön!_ferry_ schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:21:
[...]
Ajah, duidelijkMet pisbakkenstaal zal het inderdaad niet zo geweldig gaan als met aluminium of RVS. Die 2 zijn prima te polijsten, normaal ijzer is inderdaad wel anders, en blijft wellicht ook minder lang glimmen doordat het makkelijk oxideert.
Heb een VW Kever, en daar zitten dit soort strips op:
[afbeelding]
Links had ik dus een stukje even opgepoetst met dat meguiars spul.
[...]
Het stukje dorpel wat je behandelt hebt ziet er inderdaad netjes uit, probeer voor de gein eens een keer Commandant Nr. 4 ipv Mequiars! Vaak betaal je voor zulke merk producten veel geld en durf te wedden dat Commandant je zal doen verbazen, €6,- voor 500Gr. Het poetst ook erg gemakkelijk uit.
Alleen de drive is van goedkoop materiaal, de rest is degelijk aluminium. Het is machinaal ook gewoon niet te doen als je de haakse slijper/boormachine niet kwijt kunt, had het al wel geprobeerd. Als je een scherp randje tegen komt met zo'n lappen schijf ben je gelijk stof aan het vreten, tenminste dat had ik dan weer..
Ik heb een zwarte "foam" achter mijn moederbord geplakt (voor isolatie)

Mijn fan (eigenlijk niet verlicht maar daar zit een licht achter

De kartonnen drivebay mod (idee van Terw_Dan "geleend")

En dan nog es een overzicht...
Ohja, ik heb de bovenste HDD vastgezet met een duimschroef in de 3,5 Inch drivebay

Ook staat hangt de lange CCFL achter de stabiliteitsstang...
ja, daag.
Zo'n beetje, mijn pc wordt er een klein beetje stiller van, maar het valt me op dat de temperatuur nu verlaagt is met 2°C...Remmes_NT schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:36:
en helpt het isolatie een beetje ?.. denk het niet echt ofwel XD
nieuwe componenten komen er aan
- ASUS P5KPL/EPU
- Revoltec PipeTower Advanced
[ Voor 13% gewijzigd door CDA441 op 12-12-2010 21:15 ]
Zie: V&A gevraagd: Custom low-profile RAM en VRM heatsink voor Asus 5870v2
Ik kan wel frezen, maar heb niet de apparatuur.
Over het algemeen kost zo'n heatsinkje maken erg veel tijd en dus geld. Is het niet handiger om te kijken wat bv Zalman voor je heeft?
[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 12-12-2010 17:26 ]
Heb ik gedaan. Het punt is dat de heatsinks die een beetje verkrijgbaar zijn berekend zijn voor de pcb van de reference 5870, en voor mij dus niet werken. Juist omdat de PCB van mijn kaart bijvoorbeeld erg veel ruimte vrijlaat bij de VRMs, zou hij zeer geschikt zijn voor wat ik vraag. Maar ik zal nog eens wat rondvragen, misschien dat mensen via hun studie toegang tot geschikte apparatuur hebben...Over het algemeen kost zo'n heatsinkje maken erg veel tijd en dus geld. Is het niet handiger om te kijken wat bv Zalman voor je heeft?
het betreft de SST-AP181 van silverstone. =(18 cm fan ^^)
eerst was ie zwart, maar du beplakt met alu-tape.
zie hier het resultaat:

heb ook nog het midden beplakt:

ik ben ook van plan om ledjes in die zijkant te plaatsen maar ik weet nog niet hoe ik dat het beste kan doen
ora et labora
ja, daag.
Goede vraag ben ook benieuwd.Remmes_NT schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:44:
mag ik vragen waarom je niet gewoon gespoten hebt in plaats van tape?
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Nu weet ik gelukkig nog wel met een potlood en lineaal om te gaan, via DM heeft net iemand aangeboden in solidworks een ontwerpje voor me te maken. Dus met mijn maten en zijn skills is er al een ontwerp. De enige limiterende factor is dan nog het kostenplaatje wanneer je zoiets echt gaat maken...Dan nog is het een rotklus, zeker als je geen tekening hebt. En als je niet ervaren bent met een goede (maakbare en betaalbare) tekening maken, dan raad ik je aan daar echt hulp bij te zoeken.
Waarom iets metallic spuiten als je voor geen geld ook een echte aluminium fan kan kopen?Remmes_NT schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:44:
mag ik vragen waarom je niet gewoon gespoten hebt in plaats van tape?
omdat je dan weer een andere fan moet halen en zal er dus een fan overblijven die je dan voor niets gekocht hebtJoep schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:36:
[...]
Waarom iets metallic spuiten als je voor geen geld ook een echte aluminium fan kan kopen?
ja, daag.
Een spuitbus is ook niet gratis natuurlijk, maar ligt eraan wat duurder is.Remmes_NT schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:19:
[...]
omdat je dan weer een andere fan moet halen en zal er dus een fan overblijven die je dan voor niets gekocht hebt
Alu tape lijkt me ook niet je van het.
Afgelopen weekend was X_Mass (lanparty in kerststijl) en daarvoor heb ik samen met 2 vriendinnen een ietwat nerdy kerststal in elkaar gezet. Uiteraard gemaakt van elco's, ledjes een moederbord en geheugen.

Helaas was de dag van tevoren m'n soldeerbout gesloopt door m'n eigen onhandigheid, dus had niet meer de mogelijkheid overal nog werkende leds in te zetten
heb je die h50 gelapt met pomp en al? of alles losgemaakt?UnFeX3 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:09:
Hier mijn gelapte I7-860 en Corsair H50 die ik nog verder ga modden. Dank aan het highflow lapping setje tot 2500 grit![]()
[afbeelding]
Nee heb alles losgemaakt want er komen nieuwe slangen op en zet er een swiftech micro resevoir tussen. Wacht alleen nog ff op fittingen, zullen er morgen wel zijn denk ikgekke-gerrit schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:43:
[...]
heb je die h50 gelapt met pomp en al? of alles losgemaakt?
Waarom een reservoir? If it ain't broken, don't fix it, imho...Nee heb alles losgemaakt want er komen nieuwe slangen op en zet er een swiftech micro resevoir tussen. Wacht alleen nog ff op fittingen, zullen er morgen wel zijn denk ik