“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
en blizzard zijn een stel slackers, hoe moeilijk kan het zijn om 500 mensen een mailtje te sturen
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik denk dat een apart topic beter is. Kan de OP ook bijgewerkt worden met de resultaten e.d.Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:38:
[...]
Ik denk dat het voor het toernooi zelf beter/leuker is om in het hoofd topic te blijven. Maar de posts over het tournament nemen nu dit topic ook wel over.
Je ne sais pas. c'est ici un mod?
Maar misschien gaat het dan een beetje dubbel lopen..
Starcrack AI =)Docho schreef op donderdag 22 april 2010 @ 02:50:
[...]
Heb je het over de officiële AI of over de AI van Starcrack?
Als je het over de officiële AI hebt, moet je je replay maar eens online zetten, dan bekijk hem wel even.
Als je tegen de starcrack AI speelt, ja die is inderdaad moeilijk, die maakt immers gebruik van perfecte timing pushes, wat moeilijk af te slaan is als je nog niets weet over welke units goed zijn tegen anderen en welke niet.
Mja, ik block meestal de ramps waardoor ik tegen zerg het nog best goed doe, maar zodra ik de eerste aanval heb afgewend word ik totaal outmacro'ed xD
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Sommige zeggen vrijdag, maar ik heb ook zondag gelezen. Er is niks officieels aangekondigt voor een release date. Maar lang zal het niet duren omdat het wel "deze week" zou komen.Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:42:
Iemand een idee wanneer we precies de patch + galaxy editor kunnen verwachten?
5 Topic's voor 1 gameLewt schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:20:
Gewoon een appart forum voor SC2 met Topics: algemeen, tournament, terran, protoss & zerg.
Maar misschien gaat het dan een beetje dubbel lopen..
Even kijken hoe het loopt
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Zondag is niet echt logisch, aangezien Blizzard niet werkt in het weekend.Stalllone schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:47:
[...]
Sommige zeggen vrijdag, maar ik heb ook zondag gelezen. Er is niks officieels aangekondigt voor een release date. Maar lang zal het niet duren omdat het wel "deze week" zou komen.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
En jij denkt dat ze niks anders te doen hebben dan alleen keys versturen?Verderf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:06:
[...]
en blizzard zijn een stel slackers, hoe moeilijk kan het zijn om 500 mensen een mailtje te sturen
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Verwijderd
Hoewel ik denk dat het ook gewoon in dit topic kan. Maar goed dan heb je tenminste ergens nog het format mocht iemand het volgende toernooitje willen organiseren.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 13:40 ]
Pedr0 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:24:
[...]
En jij denkt dat ze niks anders te doen hebben dan alleen keys versturen?![]()
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn, het hoeft niet persoonlijk ofzo, gewoon de email adressen van de "winnaars" in een database en dan via een mailserver automatisch de gegenereerde keys linken met een standaard berichtje en versturen.Pedr0 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:24:
[...]
En jij denkt dat ze niks anders te doen hebben dan alleen keys versturen?![]()
Ik zou zelf niet weten hoe ik het op zou moeten zetten, maar ik weet wel dat het kan. Ik denk ook dat het niet alleen deze 500 zijn en daarbij blijft.
Verwijderd
Die mails gaan in tweewekelijkse batches heb ik het idee. Dus als je pech hebt moet je nog een week of wat wachten.Bulls schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:04:
[...]
Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn, het hoeft niet persoonlijk ofzo, gewoon de email adressen van de "winnaars" in een database en dan via een mailserver automatisch de gegenereerde keys linken met een standaard berichtje en versturen.
Ik zou zelf niet weten hoe ik het op zou moeten zetten, maar ik weet wel dat het kan. Ik denk ook dat het niet alleen deze 500 zijn en daarbij blijft.
We wachten gewoon braaf eventjes afVerwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:08:
[...]
Die mails gaan in tweewekelijkse batches heb ik het idee. Dus als je pech hebt moet je nog een week of wat wachten.
voordat we Bliz gaan af kraken.
"Big news alle winnaars van een SC2 betakey op Tweakers: Blizzard stuurt ze begin volgende week op!"
Verwijderd
De computer in SC2 is erg zwak. Veel zwakker dan in SC BW heb ik het idee. Maar dat is goed nieuws want dan heb je veel ruimte om te verberen.BlackR schreef op donderdag 22 april 2010 @ 02:35:
Normaal pak ik RTS games best snel op, maar na een 5-6tal potjes krijg ik het nog niet voor elkaar om de computer te verslaan.
Welk ras speel je? Pak een replay van een top amateur. Ik weet zeker dat je vele seconden langzamer bent met alles bouwen dan deze spelers. En je wilt dat verkleinen tot een seconde of minder.Ik start elke keer goed op, totdat ik bij het punt kom dat ik een ton aan mineralen heb,
Je moet net zoveel productiecapatiteit hebben als je inkomen hebt zodat je je minerals continue heel laag kunt houden. Je productiegebouwen zijn dan dus permanent aan het bouwen.
Nu is dit moeilijk te doen. Maar het is belangrijk om heel duidelijk te hebben dat dit je doel is en dan kun je daar na toe werken.
Yup, als je tijdens een gevecht even de kans krijgt kun je in minder dan een seconde 5aaaa tab mmm 7dd ofzo drukken. (4 marines 3 marauders, 2 medivac) Je weet wat je aan productiegebouwen hebt en je weet wat je nodig hebt dus kun je in een fractie van een seconde de juiste hotkey-combinatie intypen.Ik denk ook dat ik die hotkeys maar eens uit mijn hoofd moet gaan leren, anders is het gewoon echt niet mogelijk om degelijk te macro'en en tegelijkertijd je units te besturen.
In SC BW was dit de grote uitdaging voor alle spelers. Ook die spelers die jaren en jaren lang 7 echt de hele dag speelden. En zelfs dan lukte ze het nog niet. SC2 is veel makkelijker. Maar als de gevechten heel intens zijn wordt het ook in SC2 moeilijk.Hoe pakken jullie dat aan? Als je met je units the enemy base aanvalt moet je aardig wat micro'en, maar hoe zorg je er dan voor dat je je base goed onderhoud? Als ik meerdere gateways heb(3-4) vergeet ik soms nog wel eens om units the queue.
Maar om van een computer te winnen heb je echt veel minder nodig. Toen ik nog geen key had en tegen de AI speelde kon ik makkelijk zonder enige ervaring van 3 computers tegelijk winnen. En volgens mij was de AI
in die gekraakte versie nog sterker.
Dus ja, tegen de computer gaat het erom dat je genoeg inkomen krijgt en dat je dit allemaal besteed. Je moet gewoon alles veel sneller doen. Zonder na te denken en zonder aarzeling en muscle memory opbouwen voor het toetsenbord en muisgebruik. RTS is een soort mentaal tetris waarbij je in je hoofd een lijstje van dingen hebt die je nog moet doen. Op deze lijst komen steeds nieuwe items. Terwijl je de dingen op de lijst uitvoert ben je ook constant bezig met het herorderen van wat je daarna gaat doen. Elke keer als je een actie uitvoert en een item van de lijst kan strepen moet je gelijk al weten wat je volgende ding is. Dus je bent constant de prioriteiten aan het herzien en dingen hoger en lager aan het zetten. En soms komt er iets tussen dat de allerhoogste prioriteit heeft en waarvoor je alles gelijk moet onderbreken. Bijvoorbeeld een reaper die je werkers aanvalt. En als je daar mee klaar bent moet je gewoon weer terug naar je lijst gaan.
[ Voor 97% gewijzigd door kaluro2 op 22-04-2010 16:10 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Well, the patch is already mirrored from Blizzard's servers. JohnnySmash did some digging in the code and already found this:
- Marauder Punisher Grenade upgrade reduced to 50/50 from 100/100 and build time reduced from 80 -> 60
- Reactor Build time reduced 50 -> 40
- Immortal build time increased 40 -> 55
More research is on the way.
http://www.teamliquid.net...c_id=120794¤tpage=4
Rumored new maps:
(2) Advent
(2) AdventNovice
(2) BlisteringSands
(2) BlisteringSandsNovice
(2) DesertOasis
(2) DesertOasisNovice
(2) IncinerationZone
(2) ScrapStation
(2) SteppesOfWar
(2) SteppesOfWarNovice
(2) TwistedPeak
(4) AridWastes
(4) Coalition
(4) Decena
(4) DecenaNovice
(4) KulasRavine
(4) KulasRavineNovice
(4) LostTemple
(4) Metalopolis
(4) MetalopolisNovice
(4) ScorchedHaven
(4) ScorchedHavenNovice
(4) ShakurasPlateau
(4) ShakurasPlateauNovice
(4) TwilightFortress
(4) TwilightFortressNovice
(6) ArakanCitadel
(6) Outpost
(6) Quicksand
(
(
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=24401793445
Tilesets for Galaxy Editor (originally posted by Ltlief.lief): -Agria (Grassy/forest)
-Aiur (Ruins)
-Albion (Rocky/grassland)
-Avernus (Rustic ruins)
-Bel Shir (Grass/forest/dirt)
-Braxis (Dark rocks/installation)
-Castanar (Frozen installation? There's no outside...)
-Char (Lava/Dirt)
-Haven (Basically the Lordaeron Summer tileset of Starcraft 2)
-Helios (Desert)
-Korhal (There are tilesets of Korhal1 - Korhal8, each tileset has one texture? Also, dirt/installation/cityscape)
-Mar Sara (Desert/Barren rock/installation)
-Meinhoff (A twilight landscape, but uses "white sand" as well...)
-Monlyth (Moon/rock)
-New Folsom (Rustic dirt installation)
-Niflheim (The real snow/ice! Only one of the 8 tiles is installation)
-Port Zion (darkish dirt installation, rustic, lots of vents, so old really)
-Redstone (Just what it says... Looks like red sulfur and lava)
-Shakuras (Twilight/snow/dark rock)
-Tasonis (Surprisingly, darkish tan dirt/sand and installation)
-Typhon (Same deal as Korhal...? Also, kind of hard to see, but it looks like very VERY dark red rocks... No lava however)
-Tyrador (The SC2 version of the WC3 tileset "Cityscape", but in the future. Dirt, sand, and lots of tiles, little installation)
-Ulaan (Dark rock/moon rock)
-Valhalla (Bright sand, dark rocks, and installation)
-Xil (Sand/dirt/one spec of grass)
-Zhakuldas (Frozen swamp-like, soggy blue soil, dark rocks)
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=24401613419
Verwijderd
Ballz daar gaat mijn timing push tegen een zerg. En voor 50/50 is het niet echt een upgrade waar je over hoeft na te denken. Nu de reactor build time versnelt is proxy rax marine's pompen? Wie weet.Pedr0 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:24:
Patch 9 lijkt erg dichtbij:
Well, the patch is already mirrored from Blizzard's servers. JohnnySmash did some digging in the code and already found this:
- Marauder Punisher Grenade upgrade reduced to 50/50 from 100/100 and build time reduced from 80 -> 60
- Reactor Build time reduced 50 -> 40
- Immortal build time increased 40 -> 55
More research is on the way.
http://www.teamliquid.net...c_id=120794¤tpage=4
Ben benieuwd hoe protoss het nu tegen terran gaat doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 16:35 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
meestal word na deze push toch voor banshees of thors gegaan.
edit: Nog meer mensen die als iemand anders blijven inloggen?
edit 2: na 5x ben ik me zelf weer. (over een Personality disorder gesproken)
[ Voor 28% gewijzigd door Sporedd op 22-04-2010 17:02 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
Verwijderd
Thanks =) En ja ik denk dat het gewoon neerkomt op oefenen en zorgen dat ik de juiste hotkeys ken zodat ik zonder al te veel moeite units eruit kan pompen.
Speel protoss btw en ja het is tegen de cracked AI(of hoe je het dan ook wilt noemen). Heb geen key namelijk =)
niet alleen dat, maar dan zijn ze en nutteloos tegen pakweg _alle_ units behalve zerglings en misschien marines, maar dan kunnen ze ook geen gebouwen platwalzen... waar zijn die units dan voor? smt tells me dat die charge gewoon blijft anders worden reapers wel erg "MrVegeta schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:36:
Die 10 seconden? Ik las dat de reapers D8 charge is verwijdert. Als dat de explosieve is, zou dat wel heel jammer zijn...

Verwijderd
Heb je wel eens gezien wat die reapers met je drones, scv's of probes doen???kevz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:20:
[...]
niet alleen dat, maar dan zijn ze en nutteloos tegen pakweg _alle_ units behalve zerglings en misschien marines, maar dan kunnen ze ook geen gebouwen platwalzen... waar zijn die units dan voor? smt tells me dat die charge gewoon blijft anders worden reapers wel erg ""
ja, ik speel zelf ook terran maar ik ga echt niet elke game voor een snelle reaper oid, vooral tegen een zerg queen heeft het geen zin. als je wel wat worker kills kan krijgen ermee dan is het het waard, maar als je niet kan micro'en dan kost het alleen maar je eigen eco. het is en blijft een gare unit in my opinionVerwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:38:
[...]
Heb je wel eens gezien wat die reapers met je drones, scv's of probes doen???
Verwijderd
Hoe speel jij dan?BlackR schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:13:
[...]
Thanks =) En ja ik denk dat het gewoon neerkomt op oefenen en zorgen dat ik de juiste hotkeys ken zodat ik zonder al te veel moeite units eruit kan pompen.
Speel protoss btw en ja het is tegen de cracked AI(of hoe je het dan ook wilt noemen). Heb geen key namelijk =)
*knip* zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 22-04-2010 22:06 ]
Reaper is echt een unit om de eco van de vijand klein te krijgen. In het begin met een Reaper rush, maar later in de game kan het erg handig zijn. Jij ziet de vijand 1 of 2 expo's neerzetten, dan kan je weer een paar Reapers gebruiken om snel wat sneaky-attacks te doen. Zeker wanneer de legers al een beetje verslagen zijn en alle minerals tellen die binnen worden gebracht.kevz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:43:
[...]
ja, ik speel zelf ook terran maar ik ga echt niet elke game voor een snelle reaper oid, vooral tegen een zerg queen heeft het geen zin. als je wel wat worker kills kan krijgen ermee dan is het het waard, maar als je niet kan micro'en dan kost het alleen maar je eigen eco. het is en blijft een gare unit in my opinion
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
[ Voor 82% gewijzigd door TheZeroorez op 22-04-2010 22:06 ]
http://forums.battle.net/...icId=24401513497&sid=5010
Ik vermaak me hier atm, http://www.ustream.tv/channel/thegunrun/v3
17 mei zou erg snel zijn.. maar ook wel erg mooiPedr0 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:07:
Mmmmm, beta einde op 17 mei? Ik persoonlijk geloof er weinig van!![]()
http://forums.battle.net/...icId=24401513497&sid=5010
[ Voor 9% gewijzigd door Into2 op 22-04-2010 20:21 ]
Verwijderd
Grote kans dat de mac gebruikers van het weekend al kunnen gaan spelen. We wachten al meer dan een week op een patch die de enorme bugs moet fixen. En het lijkt erop dat men nu zo gaat patchen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 20:29 ]
Verwijderd
daarna een keertje protoss geprobeerd, het begin is wat moeilijker, maar als je eenmaal een paar orbs + stalkers + illiusions hebt, dan kan je alles aan.
zerg heb ik nog niet serieus geprobeerd, wel vind ik het gedoe met larve prut

nog een vraagje over terran, ik maak 2 barracks, en ik maak voor eentje een tech lab, ik selecteer beiden barracks en maak 4 marines, die worden allemaal naar hetzelfde gebouw geleid, is dat een bug?
weer wat nieuwe maps erbij, toch wel een ok patch. misschien niet zo blij met de range increase van neural parasite nu ik net met thors aan het spelen ben
en ik volg ook http://tv.zeroboy.net/striderdoom (showmatch whitera - thelittleone)
http://eu.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm
StarCraft II Beta – Patch 9 (0.11.0.15097)
The latest patch notes can always be found on the StarCraft II Beta General Discussion forum.
General
The StarCraft II Editor is now available!
Players will now be able to begin creating trigger maps in preparation for map publishing which will be made available in an upcoming beta patch.
Achievements & Decals are now live!
Players will now be able to earn achievements, browse the list of available achievements, and view achievements earned by friends.
Players will be able to highlight favorite achievements in their Showcase.
Earning certain achievements will unlock portrait and decal rewards.
The updated Homepage now includes a Recent Broadcasts panel and a News & Community panel.
A new Match History page is now available which will allow players to browse and filter their last 1,000 games played.
A new Community page is now available which features an in-game version of RSS news feeds.
A new Friends-of-Friends feature has been added, which allows players to easily find and connect with more real life friends on Battle.net through existing friends.
Additional friends’ presence details are now available from the Friends’ list.
Improvements have been made on the Voice Chat system in game.
Please use the new voice chat and provide feedback via the StarCraft II beta forums.
The score screen now features a new graph tab.
The art for many parts of the user interface has been updated.
Hotkey templates have been added.
In the gameplay options menu select from standard name based hotkeys for right and left-handed players, grid based hotkeys for right, and left-handed players, and classic StarCraft keys.
Several hotkeys have been changed to avoid conflicts with the "Select All Warpgates" UI button:
The Set Worker Rally Point has been changed from W to R.
Build Sensor Tower has been changed from W to N.
Terran Infantry Weapons have been changed from W to E.
Terran Vehicle Weapons have been changed from W to E.
Weapon Refit has been changed from W to R.
Burrow has been changed from W to R.
Spawn Larva has been changed from R to V.
Neural Parasite has been changed from R to E.
Balance Changes
TERRAN
Marauder
Concussive Shells research cost decreased from 100/100 80 seconds to 50/50 60 seconds.
PROTOSS
Immortal
Build time increased from 40 to 55.
ZERG
Infested Terran
Damage increased from 5 to 8.
Speed decreased from 1.5 to 0.9375.
Queen
Speed off creep decreased from 1.5 to 0.938. (Speed on creep unchanged.)
Spine Crawler
Attack period decreased from 1.6 to 1.85.
Infestor
Neural Parasite range increased from 7 to 9.
Fungal Growth projectile removed; Units in the target area are now instantly hit.
Maps
We've made a change to the (2)ScrapStation map to make the natural expansion easier to defend.
New maps have been added to the ladder rotation while others have been removed as follows:
1v1
Added (2)IncinerationZone
2v2
Removed (4)LostTemple
Removed (4)Metalopolis
Added (4)AridWastes
Added (4)Coalition
Added (4)Decena
Added (4)ScorchedHaven
1v1(Novice)
Removed (4)NoviceKulasRavine
2v2(Novice)
Removed (4)NoviceKulasRavine
Removed (4)NoviceShakurasPlateau
Added (4)NoviceDecena
Added (4)NoviceScorchedHaven
Added (4)NoviceTwilightFortress
[ Voor 96% gewijzigd door Pedr0 op 22-04-2010 20:38 ]
Nee, de computer denkt (imo terecht) dat je marines uit een reactor wilt maken en reapers/marauders/ghosts uit de tech labVerwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:35:
ik ben nu ook tegen de AI aan het spelen, terran is erg goed tegen de computer: siege tanks ownen hard. afgemaakt met 21 vikings en een paar banishee
daarna een keertje protoss geprobeerd, het begin is wat moeilijker, maar als je eenmaal een paar orbs + stalkers + illiusions hebt, dan kan je alles aan.
zerg heb ik nog niet serieus geprobeerd, wel vind ik het gedoe met larve prut![]()
nog een vraagje over terran, ik maak 2 barracks, en ik maak voor eentje een tech lab, ik selecteer beiden barracks en maak 4 marines, die worden allemaal naar hetzelfde gebouw geleid, is dat een bug?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Uiteindelijk 2-1 voor Alucardu (MrVegeta) geworden. Aangezien ik slecht ben tegen Zerg mid/end game ben ik dit keer maar gaan rushen. Eerste pot marine rush en 2e banshee. Sneek nam het iig sportief op
Verwijderd
wat blijkt, de hotkey voor force field is hetzelfde als die voor feedback

dus ik wil een wall maken, wat gebeurt er? ik cast feedback...
wat een misser

Orbs? Sentries bedoel je?Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:56:
geweldig die orbs, dus ik een 2 orbs + een paar high templars maken
wat blijkt, de hotkey voor force field is hetzelfde als die voor feedback![]()
dus ik wil een wall maken, wat gebeurt er? ik cast feedback...
wat een misser
En moet een feedback niet precies op een unit gericht zijn? Dat gaat dan toch niet perongeluk?
Verwijderd
ik bedoel inderdaad sentries.JJerome schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:58:
[...]
Orbs? Sentries bedoel je?
En moet een feedback niet precies op een unit gericht zijn? Dat gaat dan toch niet perongeluk?
als je een sentry selecteert, en je drukt op F, dan maakt hij zo'n muur waar je klikt
echter, als je toevallig ook een high templar hab geselecteerd, dan kan je met die sneltoets onmogelijk een wall maken, feedback heeft blijkbaar een hogere prio...
Verwijderd
Je kan er doorheen tabben.Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:09:
[...]
ik bedoel inderdaad sentries.
als je een sentry selecteert, en je drukt op F, dan maakt hij zo'n muur waar je klikt
echter, als je toevallig ook een high templar hab geselecteerd, dan kan je met die sneltoets onmogelijk een wall maken, feedback heeft blijkbaar een hogere prio...
Verwijderd
wat is protoss zijn air trouwens crap, phoenixes zijn een dure viking, void rays zijn stervensduur, en motherships zijn al helemaal niet om over naar huis te schrijven...
Verwijderd
Veel en veel makkelijker dan in sc thoughVerwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:54:
ahaaonhandig, maar het werkt wel
wat is protoss zijn air trouwens crap, phoenixes zijn een dure viking, void rays zijn stervensduur, en motherships zijn al helemaal niet om over naar huis te schrijven...
Blizzard heeft ons laten weten dat de keys begin volgende week worden verstuurd!
Thats all info we have for now...
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Mocht je nog replays hebben, stuur ze dan ff via DM of eventueel via mail naar me toe (in dat geval ff een dm sturen dan stuur ik je wel mijn email adres).
Als je zelf ook een keer mee wilt casten dan moet je zorgen voor skype en mij even laten weten wanneer je dat wilt doen. En voor je het weet sta je op youtube.
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
kort video'tje van een game waar ik dik aan het verliezen was dus ging ik maar rotzooien met ghosts

http://tinyurl.com/288lezp
edit: ps: ja de framerate is iets lager dan de bedoeling was, maar de situatie ingame helpt ook niet mee... heb gewoon een nieuwe pc nodig

[ Voor 14% gewijzigd door kevz op 23-04-2010 02:48 ]
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
Dat meen je niet...JJJur schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:46:
FYI:
Blizzard heeft ons laten weten dat de keys begin volgende week worden verstuurd!
Naja... Jammer dan. Had gehoopt dit weekend te kunnen spelen (hoopte ik vorig weekend ook al), maar dat zal dan dus volgend weekend worden.
Blijf ik nog wel even replays kijken.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Sta ik al een tijdje in de top 10 2vs2 gold league. Voor de pot sta ik op de derde plaats. Ik win de pot na echt een epische strijd. Zie ik wanneer ik het spel verlaat een popup window verschijnen. Based on your prestatation you will be reasigned (zoiets). You're now placed in the bronze league (!!!).
Ach ja. Ga ik nu eens met de zerg en protoss wat oefenen. Heb eigenlijk alleen maar terrans gespeeld. En een bug gemeld bij blizzard.
Haha, you guys just make my day!.....lachu jongens!!Liasis schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:05:
Check it out, ik vond hem grappig:
http://www.youtube.com/watch?v=7NrmB2tTxVc
Verwijderd
nee precies, ze zijn niet overpowered genoeg.Liasis schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:05:
Ghehehe, pro-casters zijn wijLiasis schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:05:
Outcast, in die cast (...) mag je wel wat dingen met een potje zout nemen he
[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 23-04-2010 09:54 ]
Verwijderd
Maar met zout smaken je M&M's toch niet keihard lekker?MrVegeta schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:54:
[...]
Ghehehe, pro-casters zijn wij. "Oh, shit mis ik het gevecht"
.
Outcast, in die cast (...) mag je wel wat dingen met een potje zout nemen he.
Interessante materie. En er worden (helaas op zich) redelijk wat vragen beantwoord die werden gesteld in de 'Tweakers.net vraagt om input voor vragensessie"-topic.
True, trouwens, we hebben jou potjes vs Soulizer ook gedaanVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:56:
[...]
Maar met zout smaken je M&M's toch niet keihard lekker?
Wat ik me trouwens al een poos afvraag is of SC 1 en BW worden gemod dmv de StarCraft 2 engine. Ik Heb SC1 nooit echt gespeeld aangezien ik in die tijd meer met de Warcraft games bezig was dus ik weet vrijwel niets van de Lore (wie wie is etc), dat vind ik opzich wel jammer maar ik heb nu geen geen zin om SC 1 te gaan (uit)spelen speciaal hiervoor. Dan doe ik dat liever met wat betere graphics etc. Heeft iemand hier al iets gehoord?
[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 23-04-2010 10:05 ]
Verwijderd
Kun je dan ook je eigen units maken in de editor? Anders mis je bijvoorbeeld de scourge, dragoons, lurkersMrVegeta schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:59:
[...]
True, trouwens, we hebben jou potjes vs Soulizer ook gedaan.
Wat ik me trouwens al een poos afvraag is of SC 1 en BW worden gemod dmv de StarCraft 2 engine. Ik Heb SC1 nooit echt gespeeld aangezien ik in die tijd meer met de Warcraft games bezig was dus ik weet vrijwel niets van de Lore (wie wie is etc), dat vind ik opzich wel jammer maar ik heb nu geen geen zin om SC 1 te gaan (uit)spelen speciaal hiervoor. Dan doe ik dat liever met wat betere graphics etc. Heeft iemand hier al iets gehoord?
Verhaal staat in de TS. Daarnaast zal het wel een tijdje duren voordat ze heel SC + BW gemod hebben dus je kunt beter even het verhaaltje lezen in de TS denk ik.MrVegeta schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:59:
[...]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Gisteren 3 mooie matches tegen asator (alhoewel 2e wat minder was
Denk dat dat lastig wordt want dan moeten ze alle oude units ook in sc2 klussen. Kan je alleen maar adviseren om sc1 toch te spelen, echt tof verhaalMrVegeta schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:59:
[...]
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
de Nederlandse HDHLiasis schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:05:
nee leuk hoor! gief moar!
This is the Way.
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=121072
Bedankt voor de update.JJJur schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:46:
FYI:
Vooralsnog volgt het keurig de lijn der verwachtingen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://www.youtube.com/watch?v=IcKvrEgSlhYpraya schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:42:
Stukje over Starcraft 2 singleplayer, terwijl we in afwachting zijn van het tweakers artikel:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=121072
Als de zerg expand dan kan de terran dus die 350 minerals in 7 marines stoppen en dan is zerg uiteraard de sjaak. Daarom zie je meestal zerg spelers direct 1-2 spine crawlers bouwen en wachten met roach Warren.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:44:
[...]
nee precies, ze zijn niet overpowered genoeg.
Great minds think in parallel gutters.
Verwijderd
2de pot ging hij voor vroege collosus en ik voor vroege phoenix. Phoenix = win.
Edit: Zerg imba stuff Patch 9
Net als met het hdh spreekt het voor zich dat deze crap niet gedoogd word in het tweakers tournament.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 11:23 ]
hahaha, droog commentaar..Liasis schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:05:
en mass marines = skill...
en idd, hoop dat Blizz dit snel fixed want het heeft geen nut om laddergames te spelen nu..Edit: Zerg imba stuff Patch 9
Net als met het hdh spreekt het voor zich dat deze crap niet gedoogd word in het tweakers tournament.
[ Voor 33% gewijzigd door Into2 op 23-04-2010 11:40 ]
http://www.gametrailers.com/video/unexpected-encounter-starcraft-ii/64680
http://www.gametrailers.com/video/wings-of-starcraft-ii/64741
http://www.gametrailers.com/video/drakken-laser-starcraft-ii/64795
http://www.gametrailers.com/video/protoss-relic-starcraft-ii/64799
Dan zou ik adviseren om toch eens een van de singleplayer reviews te lezen (ik heb hierboven ergens naar de Ars Technica gelinkd, maar er is er ook een van TL, 1UP, IGN en dergelijke), en dan zal je zien dat ze singleplayer en multiplayer helemaal losgekoppeld hebben. Daardoor hebben ze volledige vrijheid in singleplayer (dus speciale units, abilities etc) en is multiplayer veel makkelijker te balancen.Baardmeester schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:00:
Gametrailers heeft een aantal filmpjes van dat singleplayer event voor journalisten gepost. Je ziet in de singleplayer wel firebats en goliaths. Misschien krijgt terran deze in de multiplayer met de expansions.
http://www.gametrailers.com/video/unexpected-encounter-starcraft-ii/64680
http://www.gametrailers.com/video/wings-of-starcraft-ii/64741
http://www.gametrailers.com/video/drakken-laser-starcraft-ii/64795
http://www.gametrailers.com/video/protoss-relic-starcraft-ii/64799
Niet dat het niet mogelijk is dat ze in een expansion ook naar de multiplayer komen, maar op het ogenblik is het echt alleen bedoeld voor singleplayer.
Dus ik moet de Zerg maar laten expanden zodat het potje 1 uur + duurt?Into2 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:35:
[...]
hahaha, droog commentaar..
en mass marines = skill...
Als je je game preordert op gamestop.com krijg je een beta-key erbij. (Geloof op amazon ook trouwens).
Dat is dan wel voor de US versie natuurlijk. Amazon.co.uk doet niet mee aan deze actie.Stoffa schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:27:
Mochten mensen het nog niet weten:
Als je je game preordert op gamestop.com krijg je een beta-key erbij. (Geloof op amazon ook trouwens).
[ Voor 6% gewijzigd door Lukin op 23-04-2010 12:50 ]
Mmm geen idee, ik heb gewoon op gamestop.com besteld en heb mn key inmiddelsLukin schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:50:
[...]
Dat is dan wel voor de US versie natuurlijk. Amazon.co.uk doet niet mee aan deze actie.
Edit: volgens mij is het zelfs mogelijk een preorder te maken, wachten tot je het mailtje met key krijgt en dan je preorder te cancellen maar goed dat weet ik niet zeker.
Edit2: wat een ongelooflijke blunder trouwens van Blizzard zeg met die zerg larva's! Ik dacht niet dat zo'n ervaren balance team nog zulke dingen over het hoofd zou zien (zelfs niet in een beta).
[ Voor 41% gewijzigd door Stoffa op 23-04-2010 13:04 ]
Ga ik eens proberen op amazon.com aangezien ze niet je CC chargen tot de ship date. Ben benieuwd kan ik teminste ook spelen met vrienden uit de US.Stoffa schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:53:
[...]
Mmm geen idee, ik heb gewoon op gamestop.com besteld en heb mn key inmiddels
Edit: volgens mij is het zelfs mogelijk een preorder te maken, wachten tot je het mailtje met key krijgt en dan je preorder te cancellen maar goed dat weet ik niet zeker.
Edit2: wat een ongelooflijke blunder trouwens van Blizzard zeg met die zerg larva's! Ik dacht niet dat zo'n ervaren balance team nog zulke dingen over het hoofd zou zien (zelfs niet in een beta).
Hoe hebben ze geblunderd met de larva's dan?
[ Voor 6% gewijzigd door Lukin op 23-04-2010 13:13 ]
Dikke bug dus. Echt klote. Ik wou vandaag even spelen, nu ligt alles eruit..
heb geen geluid hier maar wat ik ervan begrijp is dat larva's niet doodgaan als je een morph cancelled?Lukin schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:07:
[...]
Ga ik eens proberen op amazon.com. Ben benieuwd kan ik teminste ook spelen met vrienden uit de US.
Klopt, je krijgt de larve terug zodra je de morph cancelled. Door dit mechanisme kun je echter meer larves hebben dan 3 (excl. Queen ability). En daardoor is het mogelijk om ineens 10 zerglings (5x2) te maken en te rushen.daanteb schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:13:
[...]
heb geen geluid hier maar wat ik ervan begrijp is dat larva's niet doodgaan als je een morph cancelled?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

[ Voor 75% gewijzigd door Pedr0 op 23-04-2010 13:39 ]
Ik heb de indruk met die key gewoon op de Europese servers te kunnen spelen maar we gaan t zien straksLukin schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:07:
[...]
Ga ik eens proberen op amazon.com aangezien ze niet je CC chargen tot de ship date. Ben benieuwd kan ik teminste ook spelen met vrienden uit de US.
Verwijderd
Zo vet. Het geluid was wat moeilijk te volgen soms. Maar ik vind jullie commentaar zeker wel goed.
Ik wist trouwens niet dat soulizer zo goed zijn energie aan het opsparen was
En idd. die drie zealots in de mineral line. That would have been very bad for me.
toffe match! blijkt wel dat je beetje moet variëren met je leger. alleen stalkers gaat niet werkenVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:56:
[video]
Zo vet. Het geluid was wat moeilijk te volgen soms. Maar ik vind jullie commentaar zeker wel goed.
En idd. die drie zealots in de mineral line. That would have been very bad for me.
hehe, leuk dat er steeds meer filmpjes op tweakers komen!Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:56:
Opzich is het geluid wel goed maar het geluid van SC zit er doorheen waardoor het soms onderdrukt wordt. Volgende replays gaat dat wat omlaagVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:56:
[video]

Veel estetische changes. Dat de colossi niet meer over/door force fields kan stappen is wel wat minder...
Undocumented Changes in Patch 9
This post includes my observations as well as the post from Zelniq on Teamliquid.net. Please use this post as an area to compile undocumented changes and I will update as needed.My Observations
- Coalition and Scorched Haven both have shared natural expansions with one large choke.
- The Achievements essentially boil down to "Win X Amount of Games in 1v1/2v2 as <Insert Race or Random>" For example, winning 25 games as each race in 2v2 will unlock the Merc Marine portrait.
- Decals are just random designs, although one looks like a panda.
- The score screen now has a line graph that shows Resource Collection Rate throughout the whole game and Army Cost throughout the whole game.
- Certain units/buildings now show their range (much like the siege tank's siege mode). For example, the infestor and the cannon were two I tested.
- Protoss has a new music track that played during one of my games.
- Chrono-boost's sound effect has been changed.
- The Battle.net UI has been revamped. The clock at the bottom right shows the day; the placement-match box and the mode selection have had a graphical overhaul etc etc.
- The queen moves as fast as Yo Mommaship off of creep (which isn't very fast).
- Each race now has a unique mouse cursor in game.
CHANGES MENTIONED BY TEAMLIQUID, Poster Zelniq.
- Right clicking somewhere while holding CTRL no longer gives the Attack-Move command, it just Moves. Often people would re-bind hotkeys while trying to run away and it would Attack-Move and suicide instead.
- Not a bug fix but If you Select Larva (hotkey S) but there are no larvae left to select, it selects all the morphing eggs instead. should eliminate the possibility of that annoying accidental Ventral Sacks Research
- Drone bug where if you tell it to move right after it starts to morph into a building, it cancels the building (some resources lost) is now fixed.
- New sound effects and some lightly edited music (& 1 new protoss track)
- Neural Parasite casts faster (tentacle shoots out quicker)
- Can now Bind Locations like you could in SC1. CTRL + F5 - F8 binds the camera location, F5-F8 recalls those locations. useful for rally points, warp-in, mule'ing, etc.
- Zerg buildings now bleed when low HP.
- Protoss buildings now have little bolts of electricity flash around when low HP AND low/empty shields (in BW, the blue flames always showed even if shields fully regenerated)
- The bar indicating the procedure of larva spawn now goes from left to right.
- Another bar has been added for hatch/lair/hive upgrade. In the previous version, it just replaces the larva spawn bar.
- Most exciting: now you can cancel a egg and make it back into a larva with full return.
- Colossus can no longer walk through/over force field
- Orbital command scanner sweep graphical change
- Hydralisk/Thor/Zerglings can now /dance and /cheer (Protoss units coming last in this case)
- 8 new player colors (possibly only accessible by map editor? dunno, depends on max # of players in a multiplayer game)
- A window now pops up showing the countdown to being revealed (25 sec), when you lose all of your Nexus/Hatch/CC
- All types of units now have a Rank description, like Disciple, Predator, General, etc
- Creep tumor seems to spread creep faster, not 100% sure
- New creep tumor texture, new baneling egg morphing texture.
- Health bars no longer turn yellow if they lose any damage at all. now they stay greenish while theyre at high HP
- All zerg buildings now have animations for whenever they are researching/upgrading/building anything. often times they just move around faster
- New mouse cursors for each race
- The preview of any structure before it is morphed by zerg, now is no longer translucent, it looks exactly the same as if the structure was finished.
- When you tell a spire to morph into a greater spire, there's a totally sweet animation!
- New hydralisk range upgrade icon. (used to have the same one as Roach Burrowed Movement upgrade)
- New texture for Fleet Beacon. high templar warping in looks different
- Hellion's flame is now blue, it may be because i researched the Pre-Igniter upgrade is what I'm guessing
- Ghost academy now animates while it's doing stuff, or did it always? (cybernetics core still does not sadly)
UPDATED: 4/23 - 9:38 a.m EST
- Gas has a different look when being harvested
- Spawning pools now show zerg "decal" like the hatchery does.
- Unable to zoom in camera as far (bug?)
- All race have a unique supply icon now
- Zerg spawning pools show decals now.
- Sentries now have their correct portait.
- Minerals and gas in bank now "roll up" rather than go automatically increments of 4/5.
- Replays now have music.
- Loading bar when first starting up is no longer black and yellow striped, but green.
- Zerg can now do a 6 pool 10/12 ling rush due to the new can
Ik weet niet precies wat het was. Alu kon mij prima horen, maar in de video is hij veel luider dan ik ben. Ik zal dat voor de volgende replays (mits ik die krijg natuurlijk) nog even bekijken. Ik begreep dat jij ook wel eens wat wou casten, dus als je skype hebt kunnen wij ook een keer samen een game casten. Lachen toch?Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:56:
Tweakers wordt wereldberoemd met deze filmpjes
Verwijderd
Ah jij ging die platinum speler een kopje kleiner maken hoorde ik in de castsMrVegeta schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:02:
Sneek heeft al wel een channel LordTKP dacht ik. Ik ga zondag eens kijken of ik een match van mij kan casten.
[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 23-04-2010 17:06 ]
Livestreampje? Zou wel grappig zijn eigenlijkMrVegeta schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:05:
The bigger they are, the harder they fall. Hij speelt Protoss toch?
Dit topic is gesloten.
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.
Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!