Tot donderdag 12.00JJerome schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:21:
Hmm.. Into2 al toegevoegd op B.net en een PM gestuurd. Nog geen reactie gehad, morgen laatste dag om te spelen voor 't toernooitje toch?
Verwijderd
Het liefst voor donderdag 12.00. Kunnen het wel misschien een dag uitstellen. Maar ik vond voor de volgende ronde voor maandag 12.00 ook wel een mooie.JJerome schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:21:
Hmm.. Into2 al toegevoegd op B.net en een PM gestuurd. Nog geen reactie gehad, morgen laatste dag om te spelen voor 't toernooitje toch?
Misschien een bijregel. Als iemand niet reageert op pm's e.d. voor de deadline dan verliest deze.
Maar zou wel jammer zijn om zo'n regel te moeten gebruiken aangezien je je inschrijft voor een toernooi met de intentie om mee te doen.
Ik ben ook niet zo goedVerwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:40:
[...]
Ik had altijd gedacht dat sc2 een game was dat meer handelingen per minuut vereist dan een warcraft strategy game..
Maar het is zo dat op het moment je ook niet zo heel goed hoeft te zijn om in platinum te komen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 17:32 ]
Verwijderd
Je begint altijd met 1000 en dat is geen Elo. Als er in het hele systeem al een Elo-derived rating zit dan is dat die rating die Blizzard verborgen houd en die gebruikt wordt om te bepalen tegen wie je speelt en in welke league je geplaatst wordt.Count schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:36:
Wow, ingedeeld in platinum met maar 1007 ELO rating
Ik had gisteren trouwens dat ik ingelogd werd als iemand anders. Ik kon zelfs die gast z'n profile pic aanpassen.
Verwijderd
On April 20 2010 05:26 mOnion wrote:
So I was recently discussing in another thread about the fact that the AI in SC2 is just absolutely terrible.
If you block units with say, a forcefield, they don't immediately walk around as fast as possible and find the target nearest them with the lowest HP. This is pathetic programming in my opinion. And I think I know a bit about programming, I made my own program in my calculator to calculate Simple Interest okay?
So what's the problem mOnion?
The problem is that the path-finding isn't the only thing wrong with the AI in the game. This is a game being made in 2010. What's going on right now? We have 3D shit coming out okay? FREAKING THREE DEE. Games are turning into scientific crazy shit, and Blizzard is just doinking around with their terrible AI.
[b]Meaning??[/b]
The #1 thing wrong with this game is that I have to kite all my ranged units.
For those who don't know, kiting is where you use a ranged unit to attack another unit, then when that unit tries to attack you, you back up a little bit and then fire again. Much like when you are flying a kite and it fires a bazooka at your face.
Tutorial
This requires an incredibly high level of micromanagement. Almost on a pro-gamer level. In order to pull off this feat of gameplay, you have to select all of your units, making sure to not accidentally click away from them (which would De-select them, ruining any chance you have of winning the battle).
Once you have them selected, you press either H or A, depending on your degree of pro-gamer-ness. If you press H, your units will fire. If you press A, you are then forced against your will to click anywhere on the screen (except your units!!!) to make your selection fire. Follow this attack up with a quick retreat, then repeat.
...
Are you joking me? I don't have 700 apm for this crap. Blizzard is putting too much of an emphasis on the competitive scene/ESPORTS by keeping this manual labor in the game, when more casual players like my self would rather let a competently designed AI handle the attacking so that I can focus on macromanagement and chit.
Example:
I was trying to play a game of Starcraft II Beta when I suddenly grew hungry for pizza. However right when this feeling hit me, I was about to enter battle with my foe. Instead of being able to attack, then put my pizza in the microwave, come back and continue playing, I was forced by this stubborn game to pay attention to my units and make each individual unit attack what I wanted it to. As a result I grew hungrier and hungrier and eventually I passed out and my face hit my keyboard, but the back of my head is heavier to it caused me to hit the f10 button first, then my nose hit "e" and my tongue fell out of my mouth striking the "q" key, causing me to pre-emptively leave the game.
This is a problem that seriously needs to be fixed.
And since people will no doubt ask, here are 8 replays demonstrating how difficult it is to kite effectively while trying to make pizza.
Lol wat een idioot met een niet grappige schrijfstijl. Het stuk faalt aan alle kanten(en ja ik weet dat het niet serieus is, maar het faalt, episch).
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Ik zat anders flink te lollen toen zijn hoofd op het keyboard viel en f10, e, q deed.Postius schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:29:
Lol wat een idioot met een niet grappige schrijfstijl. Het stuk faalt aan alle kanten(en ja ik weet dat het niet serieus is, maar het faalt, episch).
Ik ben gereset, heb geen placements meer gespeeld en zit nu in bronze (voorheen in copper). Mijn score bedraagt 990 en niet 1000. Dus blijkbaar kan je ook met een score lager dan 1000 beginnen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:33:
[...]
Je begint altijd met 1000 en dat is geen Elo. Als er in het hele systeem al een Elo-derived rating zit dan is dat die rating die Blizzard verborgen houd en die gebruikt wordt om te bepalen tegen wie je speelt en in welke league je geplaatst wordt.
Iedereen hoort na placements met 1000 te beginnen. Waarschijnlijk is 't door de enorm buggy server nu even allemaal in de war.FezzFest schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:41:
[...]
Ik ben gereset, heb geen placements meer gespeeld en zit nu in bronze (voorheen in copper). Mijn score bedraagt 990 en niet 1000. Dus blijkbaar kan je ook met een score lager dan 1000 beginnen.
Kunnen jullie ook niet meer inloggen? Iets met temporary outage van Battle.net
Edit: op teamliquid dezelfde geluiden. Patch 9 komt ook deze week. Volgens mensen wordt de maurauder weer beter. Research shells gaat minder lang duren en minder kosten.
Edit: op teamliquid dezelfde geluiden. Patch 9 komt ook deze week. Volgens mensen wordt de maurauder weer beter. Research shells gaat minder lang duren en minder kosten.
[ Voor 52% gewijzigd door reinsaddict op 20-04-2010 20:19 ]
Verwijderd
Ja.. iets met GLOBAL_INTERNAL_ERRORjouke_buissink schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:13:
als ik ingelogd kom dan logt ie mij in onder een ander profile
heb net iemand anders in gold league geplaatst
http://img442.imageshack.us/img442/4120/screenshot006hq.jpg
nu kom ik er overigens helemaal nie meer op
das leuk dat je iemand zn volledige naam even post hier. deze bug is al lang bekent en word hopelijk snel gefixed. gewoon reloggen net zolang totdat je weer op je eigen acc zitDe Gesnaakte schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:59:
als ik ingelogd kom dan logt ie mij in onder een ander profile
Ik hoop hetjouke_buissink schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:13:
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
nou het is gewoon mijn volledige naam en daar zit ik niet zo meekevz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:02:
[...]
das leuk dat je iemand zn volledige naam even post hier. deze bug is al lang bekent en word hopelijk snel gefixed. gewoon reloggen net zolang totdat je weer op je eigen acc zit
heb denk ik 20 keer opnieuw ingelogd en hij doet het niet
Ik hoop dat ik morgen wel in kan loggen om die tournament game te spelen want ik kom nou al de hele dag niet online
oh nou ja zelf weten danDe Gesnaakte schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:09:
[...]
nou het is gewoon mijn volledige naam en daar zit ik niet zo mee
heb denk ik 20 keer opnieuw ingelogd en hij doet het niet
denk dat de patch er binnen nu en 3 dagen wel aan zit te komen, ik had zelf ook last van die bug vanmiddag maar na 3x reloggen was ik mezelf weer. met de patch word overgens ook alles weer gewiped incl. je identifier etc.
Ik kom ook maar niet in mijn eigen profiel. Echter wel in de kale interface en dat zorgt er in ieder geval voor dat ik replays kan kijken. Ik heb zojuist de eerste replay van Rove vs Lemii opgenomen. En ben nu bezig hem te converteren zodat ik hem vanacht kan uploaden. Stay tuned. De tweede match wou hij niet laden bij me, maar dat is ook niet handig als ik aan het encoden ben, want dan stottert tie onwijs. In ieder geval ben ik benieuwd of de andere potjes die al gespeeld zijn ook opgestuurd kunnen worden (hoeft niet natuurlijk). Maar als je ze hebt dan wil ik ze wel casten. Vind ik wel geinig om zo de tegenstanders een beetje te zien en om het toernooi nog wat body te geven zeg maar.
Daarnaast hoop ik dat ze het probleem snel oplossen. Ik wil ook wel weer een gewoon potje doen ipv op andermans profiel spelen
Daarnaast hoop ik dat ze het probleem snel oplossen. Ik wil ook wel weer een gewoon potje doen ipv op andermans profiel spelen
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
Verwijderd
Ik vind opzich neit zo erg dat ik op iemand anders profiel kom, omdat ik nu ook tegen hoger gerankte spelers speel. Ik word wel ieder keer plat gewalst door rushes maar ik krijg wel veel ervaring 
Ik ben nu echt mijn hotkey skills aan het trainen
. Wat ik nu doe is in het begin hotkey 5 op nexus, hotkey 1 en 2 op probes. Het gaat soms goed maar soms vergeet ik weer dingen zoals het timen van mijn tweede of derde pylon of waypoint of mijn nexus vergeten te zetten. Over waypoints gesproken, ik zet mijn gebouwen heel netjes en dicht bijelkaar soms te dicht dat mijn zealots geblockt worden en niet eruit kunnen komen
Ik ben nu echt mijn hotkey skills aan het trainen

Verwijderd
Ik zit weer in zilver. Iemand is zo vriendelijk geweest om mijn placement matches te spelen. Tterwijl ik lekker bezig was en men 4de placement match had gewonnen. Congratulations: Silver
Kijk ik bij mijn laatst gespeelde matches en daar stonden wedstrijden tussen, waar mijn naam dus niet tussen stond.
Dat hele ladder gedoe begint nu wel erg vaak te falen.
Kijk ik bij mijn laatst gespeelde matches en daar stonden wedstrijden tussen, waar mijn naam dus niet tussen stond.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 22:33 ]
Beta... beta... beta...Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:31:
Ik zit weer in zilver. Iemand is zo vriendelijk geweest om mijn placement matches te spelen. Tterwijl ik lekker bezig was en men 4de placement match had gewonnen. Congratulations: Silver
Sja, blijft een test he. Ik zit eindelijk weer op mijn eigen profiel, maar nu is het te laat om nog te spelen. Ik hoop dat als ik morgen tegen MrVegeta ga spelen dat het iets beter verloopt allemaal. We zullen zien.
Ondertussen staat de eerste game van Rove vs Lemii in de verwerking van Youtube. Dus die is over een half uur/uur beschikbaar op www.youtube.com/User/LordTKP. De tweede game ben ik nu aan het encoden en die gaat er daarna ook op (desondanks dat hij niet echt spannend is). Check them out zou ik zeggen!
Ondertussen staat de eerste game van Rove vs Lemii in de verwerking van Youtube. Dus die is over een half uur/uur beschikbaar op www.youtube.com/User/LordTKP. De tweede game ben ik nu aan het encoden en die gaat er daarna ook op (desondanks dat hij niet echt spannend is). Check them out zou ik zeggen!
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
idd, laat die 2e maar zitten want die was helemaal failLiasis schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:50:
Sja, blijft een test he. Ik zit eindelijk weer op mijn eigen profiel, maar nu is het te laat om nog te spelen. Ik hoop dat als ik morgen tegen MrVegeta ga spelen dat het iets beter verloopt allemaal. We zullen zien.
dunno
Te laat! Echt, is het tweede deel klaar, eerste deel nog niet! Nou ja, daar zit wel de meeste actie in. Ik upload nu de tweede game, en dan post ik morgen wel ff de linkjes.
Tot morgen!
Tot morgen!
Verwijderd
404Liasis schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:50:
Deze werkt beter...
http://www.youtube.com/LordTKP
Is het niet beter om je armies op 1 en 2 te hebben?Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:50:
hotkey 1 en 2 op probes
Waarom zou je sowieso je probes willen hotkeyen?
[ Voor 41% gewijzigd door Edd op 20-04-2010 23:17 ]
-
Verwijderd
Terran schijnt het moeilijk te hebben na de patch (pvt). Dus hopen ze het zo misschien te fixen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:54:
[...]
Ik hoop het niet. Marauder rolled echt zwaar end-game.
I vouch for that!
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Kwestie van reaper rush, kan je als toss vrij weinig tegen.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:04:
[...]
Terran schijnt het moeilijk te hebben na de patch (pvt). Dus hopen ze het zo misschien te fixen.
ik gok er op dat dat is om ze snel weg te loodsen bij een aanval op de economy...Edd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:15:
[...]
Is het niet beter om je armies op 1 en 2 te hebben?
Verwijderd
Als je het hebt over six scv proxy rax asap ref 3on gas 2/3 on minerals reaper.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:41:
[...]
Kwestie van reaper rush, kan je als toss vrij weinig tegen.
Die is inderdaad snel. Maar een reaper heeft nog redelijk moeite met een probe. 3 shots volgens mij.
Dus als je em weg laat rennen voordat hij 3 keer geraakt is. Is de reaper druk bezig met er achter aan rennen.
Ik ga tegen terran (op een 2p map) iig vaak quick zealot, gas, cybernetics. En bewaar een chronoboost voor de stalker.
Er zit wel een tijdelijke probebuild stop rond de zestien. Anders krijg je nooit snel al dat spul.
Maar zodra de eerste stalker eruit is. Zijn de reapers niks meer waard.
Verwijderd
Je krijgt nooit op tijd een stalker eruit.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:01:
[...]
Als je het hebt over six scv proxy rax asap ref 3on gas 2/3 on minerals reaper.
Die is inderdaad snel. Maar een reaper heeft nog redelijk moeite met een probe. 3 shots volgens mij.
Dus als je em weg laat rennen voordat hij 3 keer geraakt is. Is de reaper druk bezig met er achter aan rennen.
Ik ga tegen terran (op een 2p map) iig vaak quick zealot, gas, cybernetics. En bewaar een chronoboost voor de stalker.
Er zit wel een tijdelijke probebuild stop rond de zestien. Anders krijg je nooit snel al dat spul.
Maar zodra de eerste stalker eruit is. Zijn de reapers niks meer waard.
Verwijderd
Hoeft ook niet. Je hebt gruwelijk veel meer probes dan de ander. Als je de aangevallen probe op tijd laat wegrennen. En je zealot laat aanvallen wanneer de reaper wegrent en wegrent wanneer de reaper aanvalt. Dan kun je in de tussentijd vrolijk doorwerken aan je eerste stalker.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:00:
[...]
Je krijgt nooit op tijd een stalker eruit.
Daarna stappen ze over op marauders. Dus dan bouw je immortals. Of ze stappen over op banshees. Wat weer opgelost word door observer, sentryshield en stalkers.
6scv proxy rax 3gas/3minerals betekent low low eco build.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 02:04 ]
Betekend eigenlijk "All in". Als je de terran de tijd geeft dat hij een leger kan bouwen (om te verdedigen) en een orbital command center laat bouwen om zijn eco wat de goede richting in te duwen dan verdien je te verliezen imo.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:02:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik zit nu al twee dagen placement matches te doen sinds ze mijn account gereset hebben en nog steeds staat er dat ik 5 placement matches moet doen. Is dit bij iedereen zo of is er sprake van een bug bij mij?
Verwijderd
Je krijgt never nooit niet een cybercore up, de reapers micro-en er gewoon rondjes omheen.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:02:
[...]
Hoeft ook niet. Je hebt gruwelijk veel meer probes dan de ander. Als je de aangevallen probe op tijd laat wegrennen. En je zealot laat aanvallen wanneer de reaper wegrent en wegrent wanneer de reaper aanvalt. Dan kun je in de tussentijd vrolijk doorwerken aan je eerste stalker.
Daarna stappen ze over op marauders. Dus dan bouw je immortals. Of ze stappen over op banshees. Wat weer opgelost word door observer, sentryshield en stalkers.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:41:
[...]
Kwestie van reaper rush, kan je als toss vrij weinig tegen.
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:00:
[...]
Je krijgt nooit op tijd een stalker eruit.
Plaats hier 1 zin. Waarmee ik alles wat je zegt weerleg.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:46:
[...]
Je krijgt never nooit niet een cybercore up, de reapers micro-en er gewoon rondjes omheen.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 03:33 ]
tof initiatief!Liasis schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:50:
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Natural pak ik niet eerder. Ik wil graag aan het begin de sterkste leger hebben. In 2vs2 (op twilight fortress na) wordt het spel bijna altijd met tier 1/2 units gewonnen. Diegene die er het meeste van heeft wint. Zelden zie ik mensen ingraven en door techen.Lewt schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:04:
Pak je je Natural ook weleens eerder? want dan kan je sneller Marines pompen of heb je nu ook geen mineral stop?
In 1vs1 eigenlijk niet anders. Doe je niet mee met de legeropbouw dan wordt je in de begin fase eigenlijk overrompelt.
Je kan op de eerste mineral base makkelijk 30+ SCV's op kwijt die allemaal minerals en gas ophalen. Ik sta meestal bovenaan qua income ook wanneer een ander veel eerder de natural pakt. Wanneer je investeert in economie dan gebruik je die niet in een leger. Truuk is om met scannen dat te controleren dan weet je gegarandeerd dat je leger sterker is dan van de opponent. M.a.w.: aanvallen.
Als terran moet je: pushen pushen pushen.
Zijn er meer mensen die vooral 2vs2 spelen? 1vs1 vind ik lang zo leuk niet.
Wel heel frustrerend wanneer je ally:
1) na 5 seconden het spel verlaat;
2) na een timeout het spel verlaat;
3) alleen met 8 drones/scv etc minerals gaat ophalen;
4) een SCV rush (jawel met de 8 start SCV's naar de base van opponent). Dit een keer of 3 gezien;
5) alleen maar ingraaft. Een protoss die bijvoorbeeld alleen maar photon cannons bouwt;
6) als terran niet de ramp dichtgooien.
Voor de rest heel vermakelijk om te zien hoe anderen spelen. Bekende smerige truukjes:
1) Met een protoss drone de vijandelijk basis in gaan en in een niet zichtbaar gebied pylons gaat bouwen en daarna photon cannons. Overigens een lose-lose taktiek. Alle minerals gaan in de photon cannons. Dus verder opbouwen kan de protoss niet;
2) Als terran net genoeg minerals en gas minen om een planetary fortress te bouwen. Dan met de base opstijgen en landen bij een opponent. Base ombouwen tot fortress. Dit is heel makkelijk te counteren. Als tegenstander zie je waar de base gaat landen. Gewoon een unit eronder zetten. Dan kan de base niet landen en weg taktiek.
Wel heel frustrerend wanneer je ally:
1) na 5 seconden het spel verlaat;
2) na een timeout het spel verlaat;
3) alleen met 8 drones/scv etc minerals gaat ophalen;
4) een SCV rush (jawel met de 8 start SCV's naar de base van opponent). Dit een keer of 3 gezien;
5) alleen maar ingraaft. Een protoss die bijvoorbeeld alleen maar photon cannons bouwt;
6) als terran niet de ramp dichtgooien.
Voor de rest heel vermakelijk om te zien hoe anderen spelen. Bekende smerige truukjes:
1) Met een protoss drone de vijandelijk basis in gaan en in een niet zichtbaar gebied pylons gaat bouwen en daarna photon cannons. Overigens een lose-lose taktiek. Alle minerals gaan in de photon cannons. Dus verder opbouwen kan de protoss niet;
2) Als terran net genoeg minerals en gas minen om een planetary fortress te bouwen. Dan met de base opstijgen en landen bij een opponent. Base ombouwen tot fortress. Dit is heel makkelijk te counteren. Als tegenstander zie je waar de base gaat landen. Gewoon een unit eronder zetten. Dan kan de base niet landen en weg taktiek.
Verwijderd
Ik bedoel in het beginEdd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:15:
Is het niet beter om je armies op 1 en 2 te hebben?
In het begin doen jullie aan armory upgrades voor ground units? Ik tech altijd door naar een twilight council of robotics en later pas doe ik aan armory upgrades.
Same here, of ik moet voor een mass zealot rush gaan. Dan doe ik vaak weapons 1 met chronoboost.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:19:
[...]
Ik bedoel in het beginPas later in het spel gebruik ik dan mijn legertje
In het begin doen jullie aan armory upgrades voor ground units? Ik tech altijd door naar een twilight council of robotics en later pas doe ik aan armory upgrades.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Jawel, met 10 gate stop je het zonder teveel probe verlies. ReplayVerwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:46:
[...]
Je krijgt never nooit niet een cybercore up, de reapers micro-en er gewoon rondjes omheen.
Trouwens grappig dat je direct maar aanneemt dat een rush onstopbaar is. Er spelen heel veel mensen de beta, denk je niet dat er meer aan de bel zouden trekken als dit het geval was?
Great minds think in parallel gutters.
Wanneer krijgen de winnaars van de vorige beta key actie eigenlijk hun keys ? ik dacht dat de email accoutns van de winnaars afgelopen vrijdag naar blizzard zijn gestuurd, maar heb nog niks vernomen.
Edit, laat maar , lees net dat ze er vandaag nog niet zullen zijn.
Edit, laat maar , lees net dat ze er vandaag nog niet zullen zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door vlahonda op 21-04-2010 12:18 ]
Ghehe, wel vreemd om jezelf zo terug te zienEdd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:15:
[...]
Deze werkt beter...
http://www.youtube.com/LordTKP
Zijn er ervaren Map Builders op T.net/op dit forum? Ik had zelf al wel een paar leuke ideeën. Maar heb geen ervaring met het maken van maps voor starcraft.
Verwijderd
Hallo,
Beetje nieuw hier, dus graag even jullie ervaring/mening:
Ik ben wel geïnteresseerd om SC2 te kopen (heb eigenlijk enkele maanden geleden SC1 gekocht om dit spel uit te proberen).
Het een en ander gelezen (over hotkeys ed), maar ik heb nog NOOIT een potje gewonnen tegen de pc..(laat staan dat ik zou multiplayeren...).
Zijn er nog mensen die dit voorhebben? (desondanks het hotkey'en geen schijn van kans maken tegen een pc).
Moet je echt zo hard oefenen eer je een potje kan winnen?
Ik ben wel geïnteresseerd om SC2 te kopen (heb eigenlijk enkele maanden geleden SC1 gekocht om dit spel uit te proberen).
Het een en ander gelezen (over hotkeys ed), maar ik heb nog NOOIT een potje gewonnen tegen de pc..(laat staan dat ik zou multiplayeren...).
Zijn er nog mensen die dit voorhebben? (desondanks het hotkey'en geen schijn van kans maken tegen een pc).

Hier ga ik mee aan de slag
Zelf vroeger redelijk wat maps gemaakt voor WC3 en andere RTS games, maar dat bleef toch altijd binnen de vrienden groep. Ben wel erg benieuwd naar de mogelijkheden van SC2, en heb ook zeker al wat ideeën, ben benieuwd of mijn ideeën ook echt werken, lol.Lewt schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:25:
[...]
Zijn er ervaren Map Builders op T.net/op dit forum? Ik had zelf al wel een paar leuke ideeën. Maar heb geen ervaring met het maken van maps voor starcraft.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Ben benieuwd of er ook speciale abilities in de editor zitten die niet bij de multiplayer units horen. Dat zouden dan hero skills kunnen zijn in de singleplayer.OkkE schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:33:
[...]
Zelf vroeger redelijk wat maps gemaakt voor WC3 en andere RTS games, maar dat bleef toch altijd binnen de vrienden groep. Ben wel erg benieuwd naar de mogelijkheden van SC2, en heb ook zeker al wat ideeën, ben benieuwd of mijn ideeën ook echt werken, lol.
Trouwens ben benieuwd wat die hele editor prijs zal geven over de singleplayer
Heb je het nu over SC1 of 2? Bij 1 lijkt de computer op het begin inderdaad onverslaanbaar als je de game nog nooit hebt gespeeld. Echter is hij, als je het eenmaal doorhebt, heel makkelijk te verslaan. Kies als beginner bijvoorbeeld een map met veel resources die makkelijk te verdedigen is, Big Game Hunters bijvoorbeeld. Bunker jezelf in (erg makkelijk met Terran) en zorg dat je snel wat units hebt. Zodra je de eerste attack kan afslaan gaat het al wat makkelijker. Daarna is het zorgen dat je goed verdedigt maar ook op tijd uitbreid naar een 2e resourceplek. Op tijd is niet wanneer de eerste op is, maar al veel eerder. Succes!Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:29:
Hallo,
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik weet niet of iemand dit al heeft gepost, maar je kan nu ook de Collector's Edition op bol.com pre-orderen!
http://www.bol.com/nl/p/g...04004009057714/index.html
Kan server niet vindenVP. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:34:
Ik weet niet of iemand dit al heeft gepost, maar je kan nu ook de Collector's Edition op bol.com pre-orderen!
Hmm, heeft Bol.com trouwens geen UK pagina?
[ Voor 7% gewijzigd door DarkKnight op 21-04-2010 13:47 . Reden: pagina werkt nu wel... ]
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
RJ en ik spelen vandaag als het goed is vanaf 16:00 onze games.
Degenen die interesse hebben om mee te kijken met onze noob match kunnen me toevoegen en een PM sturen rond die tijd.
SC2 naam is Donar.donar.
Degenen die interesse hebben om mee te kijken met onze noob match kunnen me toevoegen en een PM sturen rond die tijd.
SC2 naam is Donar.donar.
Dan ben ik helaas nog niet thuis. Ik heb afgesproken vanavond met MrVegeta onze wedstrijden te spelen. Hiervoor geld hetzelfde, als je mee wilt kijken moet je ff een bericht rond 8 uur opsturen naar Sneek.nld online. Dan nodig ik je uit.
Ik zal morgen ook de wedstrijden op youtube zetten, dus kan je altijd nog kijken.
Ik zal morgen ook de wedstrijden op youtube zetten, dus kan je altijd nog kijken.
Verwijderd
Je bent dus praktisch verplicht om dit te doen, waardoor je dus juist wel een eco achterstand krijgt (granted, de terran moet ook een opoffering maken voor een snelle rush, maar die heeft tot immortals toch weinig te vrezen). De huidige reaper zorgt ervoor dat er maar 1 opening mogelijk is als toss. Tevens is het zeer zeer makkelijk om meer schade met een reaper te doen dan hij gekost heeft. Ik heb ook een tijdje reaper rushes gedaan tegen toss, geloof dat ik 1 op de 10 keer gestopt werd...(gold).Count schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:41:
[...]
Jawel, met 10 gate stop je het zonder teveel probe verlies. Replay
Trouwens grappig dat je direct maar aanneemt dat een rush onstopbaar is. Er spelen heel veel mensen de beta, denk je niet dat er meer aan de bel zouden trekken als dit het geval was?
Aye Sneek, he... jij speelt vast WoW, had jij niet de T1 pants van mij weten te winnen in MC? Of was dat iemand andersLiasis schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:57:
Dan ben ik helaas nog niet thuis. Ik heb afgesproken vanavond met MrVegeta onze wedstrijden te spelen. Hiervoor geld hetzelfde, als je mee wilt kijken moet je ff een bericht rond 8 uur opsturen naar Sneek.nld online. Dan nodig ik je uit.
Alucardu op battle.net trouwens.
OMG dat was de eerste vraag die ik wou stellen als we vanavond gingen spelen. Aluuuuuuu, mafkees van Blackraven, ja toch.
Was wel terecht dat ik die pants kreeg. Ik was altijd al de betere priest
Was wel terecht dat ik die pants kreeg. Ik was altijd al de betere priest
Ja dat ben ik ja
.
Nou ja, we rolden toen voor items, jij rolde dacht ik een 4. En ik was like
"Yeeaaa boy, my first tier item!"
Alucardu rolls 2
"Whaaaaatttt"
Vanavond toen was als iemand een 2 gooide "Ghe, ik gooide een Alu"

Broekjatter! Dan ga ik vanavond eerwraak nemen, nu een tukje doen wat ik ben weer kapot.
Nou ja, we rolden toen voor items, jij rolde dacht ik een 4. En ik was like
"Yeeaaa boy, my first tier item!"
Alucardu rolls 2
"Whaaaaatttt"
Vanavond toen was als iemand een 2 gooide "Ghe, ik gooide een Alu"
Broekjatter! Dan ga ik vanavond eerwraak nemen, nu een tukje doen wat ik ben weer kapot.
[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 21-04-2010 15:55 ]
Nou, net zoals in SC1 BW heb je bepaalde periodes in het spel waarin 1 faction gewoonweg beter dan de ander is.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:20:
[...]
Je bent dus praktisch verplicht om dit te doen, waardoor je dus juist wel een eco achterstand krijgt (granted, de terran moet ook een opoffering maken voor een snelle rush, maar die heeft tot immortals toch weinig te vrezen).
Bijvoorbeeld in een SC1 ZvT, in het begin kan T dreigen met een bunkerrush of een medic marine push maar zodra de Zerg zijn Spire heeft zijn de tafels compleet omgedraaid en word de Terran in zijn basis opgesloten totdat hij of veel turrets heeft, of Science Vessel + Irradiate en dan heeft ie weer de overhand totdat Defilers + Dark Swarm er zijn.
In SC2 Protoss vs Terran zijn er ook wel zulke periodes te onderscheiden, zij het iets subtieler. Zoals je al zei, het moment dat Toss Immortals krijgt is zo'n switch.
Mja, niet helemaal. Je kan als Protoss ook opteren met 1 begin probe te scouten, dan kan je ook gelijk SCVs harassen. Maar tuurlijk, zodra je een hele vroege rax ziet dan ben je gedwongen om 10 Gate te doen.De huidige reaper zorgt ervoor dat er maar 1 opening mogelijk is als toss. Tevens is het zeer zeer makkelijk om meer schade met een reaper te doen dan hij gekost heeft. Ik heb ook een tijdje reaper rushes gedaan tegen toss, geloof dat ik 1 op de 10 keer gestopt werd...(gold).
Maar 10 Gate is niet zo heel veel beroerder dan 13 Gate. Chronoboost beperkt de economische schade aanzienlijk. Ik ga vanavond wel even kijken hoeveel het absolute verschil is.
10 Gate is ook de fast tech opening en je bent in een goede situatie om een transitie naar Immortal drop te doen of bijv. Void Rays.
edit: add me anders even, ik ben henk.piet
Ik wil wel es zien of ik jouw variant kan stoppen
Great minds think in parallel gutters.
Iemand anders hier ook problemen met battle.net? Ik kijk mij MP geen ras kiesen of 1vs1/2vs2 etc...
Verwijderd
precies hetzelfde.MrVegeta schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:56:
Iemand anders hier ook problemen met battle.net? Ik kijk mij MP geen ras kiesen of 1vs1/2vs2 etc...
Key al ontvangen van Blizzard? Dat zou rap wezen.Voxyn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:28:
Hartstikke bedankt tweakers voor de key ik zit in de beta.
LOL @ Nederlander die engels cast
Doe het anders gewoon in NL...omdat het toch NL only is!
[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 21-04-2010 18:37 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik zou het ook gewoon bij Nederlands laten, krijg je vast een veel vloeiender en nog leuker commentaarPedr0 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:36:
[...]
LOL @ Nederlander die engels cast
Doe het anders gewoon in NL...omdat het toch NL only is!
Was ik maar rijk en niet zo knap...
wiewatwaarVoxyn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:28:
Hartstikke bedankt tweakers voor de key ik zit in de beta.
Ik denk zelf dat hij gewoon via de Opt-in een key heeft gekregen....en dat hij die van tweakers nog tegemoet kan zien.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Verwijderd
Ik speel vanavond rond negen uur tegen soulizer.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 19:56 ]
Heb al een key ontvangenLukin schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:31:
[...]
Key al ontvangen van Blizzard? Dat zou rap wezen.
Waar ben je nou Alu? Bang geworden?
Oh ik had je dacht ik een DM gestuurd dat 9 uur mij beter uitkwam en ik ben weer gereset
.
Ik heb je weer toegevoegd Sneek, kom je nog online vanavond?
Ik heb je weer toegevoegd Sneek, kom je nog online vanavond?
[ Voor 41% gewijzigd door MrVegeta op 21-04-2010 20:39 ]
Ok ik ben er wel om 9 uur. Is goed man, zie ik je dan.
Verwijderd
weet niet of het mag van de organisator van het toernooi, maar als iemand zijn tegenspeler niet reageert wil ik eventueel wel invallen
oefenpotjes vind ik ook best
ingame name : eylradius (eylradius.eylradius) en speel bronze
oefenpotjes vind ik ook best
ingame name : eylradius (eylradius.eylradius) en speel bronze
oww dat is wel een goed idee. ik kan ook wel invallen. Phalloz.sporedd in de gold league atm maar k won 5 placement matches
dus silver zal beter kloppen.
Don't trust an atom, they make up everything.
Verwijderd
Net 2 leuke potjes gespeeld tegen soulizer.
Vegeta en liasis is nu bezig.
Jjerome vs into2
en postius vs encore
moeten nog gespeeld worden volgens mij.
Leuk trouwens dat er mensen op de reserve bank willen zitten. Ik hoop dat het niet nodig is. Maar het kan nog misschien wel handig zijn.
Vegeta en liasis is nu bezig.
Jjerome vs into2
en postius vs encore
moeten nog gespeeld worden volgens mij.
Leuk trouwens dat er mensen op de reserve bank willen zitten. Ik hoop dat het niet nodig is. Maar het kan nog misschien wel handig zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 22:51 ]
Dat was een anti-climax.
Viel wel mee, potje was vanuit mij gezien wel spannend. Denk vanuit jou view ook wel. Je moet alleen niet allemaal porn downloaden! Das slecht voor je computer!
We gaan morgen kijken of we het kunnen afmaken. Ik hoop dat het dan lukt, ik hoef niet te winnen door disco's.
We gaan morgen kijken of we het kunnen afmaken. Ik hoop dat het dan lukt, ik hoef niet te winnen door disco's.
Ik reïnstall win7 en alles even dus ja de pron collectie moet er dan maar af...
Verwijderd
6 van de acht matchups zijn nu volledig gespeeld.

Vegeta verloor eenmaal vs liasis. Maar heeft nu virus problemen dus deze worden morgen verder gespeeld.
Willen de vier 2 anderen die nog moeten even laten weten wat ze van plan zijn?
Reservebank:
eylradius (eylradius.eylradius) en speel bronze
Sporedd Phalloz.sporedd gold
praya

Vegeta verloor eenmaal vs liasis. Maar heeft nu virus problemen dus deze worden morgen verder gespeeld.
Willen de vier 2 anderen die nog moeten even laten weten wat ze van plan zijn?
Reservebank:
eylradius (eylradius.eylradius) en speel bronze
Sporedd Phalloz.sporedd gold
praya
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 10:06 ]
Verwijderd
Ik kom even melden:P 2-0 voor Postius. Ik werd keihard verslagen
maar ik heb veel kunnen leren uit de twee potjes en ook tips van hem gekregen
Verwijderd
Welk ras tegen welk ras? En wie was wie?Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:49:
Ik kom even melden:P 2-0 voor Postius. Ik werd keihard verslagenmaar ik heb veel kunnen leren uit de twee potjes en ook tips van hem gekregen
Zerg Protos. Ik was de zerg, wilde eigelijk random gaan maar had toen al op start gedrukt
.
Tos is aardig populair trouwens
Wilt iemand nog de replays?
(overigens ga ik is kijken of het lukt met mijn microfoon).
Alleen zal iemand de replay met fraps of iets moeten opnemen, met mijn pc is dat geen doen ik moet starcraft al alles op low draaien. Ik kan wel de fraps en audio synchen mocht het nodig zijn.
Alleen zal iemand de replay met fraps of iets moeten opnemen, met mijn pc is dat geen doen ik moet starcraft al alles op low draaien. Ik kan wel de fraps en audio synchen mocht het nodig zijn.
[ Voor 57% gewijzigd door Postius op 22-04-2010 01:47 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Heb nogal moeite met SCII zeg, heb nog nooit starcraft gespeeld dus niet zo gek ook, maar ik word me toch steeds verslagen door de computer lol(ik schaam me xD). Normaal pak ik RTS games best snel op, maar na een 5-6tal potjes krijg ik het nog niet voor elkaar om de computer te verslaan.
Ik start elke keer goed op, totdat ik bij het punt kom dat ik een ton aan mineralen heb, maar mijn army gewoon te klein is om de tegenstander te verslaan(eerste aanval kan ik nog wel tegenhouden, maar de tweede). Ik denk ook dat ik die hotkeys maar eens uit mijn hoofd moet gaan leren, anders is het gewoon echt niet mogelijk om degelijk te macro'en en tegelijkertijd je units te besturen.
Hoe pakken jullie dat aan? Als je met je units the enemy base aanvalt moet je aardig wat micro'en, maar hoe zorg je er dan voor dat je je base goed onderhoud? Als ik meerdere gateways heb(3-4) vergeet ik soms nog wel eens om units the queue.
<- protoss.
Ik start elke keer goed op, totdat ik bij het punt kom dat ik een ton aan mineralen heb, maar mijn army gewoon te klein is om de tegenstander te verslaan(eerste aanval kan ik nog wel tegenhouden, maar de tweede). Ik denk ook dat ik die hotkeys maar eens uit mijn hoofd moet gaan leren, anders is het gewoon echt niet mogelijk om degelijk te macro'en en tegelijkertijd je units te besturen.
Hoe pakken jullie dat aan? Als je met je units the enemy base aanvalt moet je aardig wat micro'en, maar hoe zorg je er dan voor dat je je base goed onderhoud? Als ik meerdere gateways heb(3-4) vergeet ik soms nog wel eens om units the queue.
<- protoss.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
zijn er sites waar wij als nederlander een pre-oder kunnen plaatsen en dat je dan een beta-key krijgt?
want op verschillende internationale webshops gebeurt dit momenteel.
ik zal en moet die beta spelen, dus ik zoek naar mogelijkheden
want op verschillende internationale webshops gebeurt dit momenteel.
ik zal en moet die beta spelen, dus ik zoek naar mogelijkheden
Heb je het over de officiële AI of over de AI van Starcrack?BlackR schreef op donderdag 22 april 2010 @ 02:35:
Heb nogal moeite met SCII zeg, heb nog nooit starcraft gespeeld dus niet zo gek ook, maar ik word me toch steeds verslagen door de computer lol(ik schaam me xD). Normaal pak ik RTS games best snel op, maar na een 5-6tal potjes krijg ik het nog niet voor elkaar om de computer te verslaan.
<- protoss.
Als je het over de officiële AI hebt, moet je je replay maar eens online zetten, dan bekijk hem wel even.
Als je tegen de starcrack AI speelt, ja die is inderdaad moeilijk, die maakt immers gebruik van perfecte timing pushes, wat moeilijk af te slaan is als je nog niets weet over welke units goed zijn tegen anderen en welke niet.
Als je de replays naar mij stuurt zal ik ze omzetten. Weet alleen ff niet wanneer, want ik heb mijn eigen game nog te spelen en nog 2 games te doen van Outcast. Ik ga pogen vanavond een aantal te doen, zodat ik ze vanacht kan encoden en morgenochtend kan uploaden.Postius schreef op donderdag 22 april 2010 @ 01:43:
Zerg Protos. Ik was de zerg, wilde eigelijk random gaan maar had toen al op start gedrukt.
lijkt mij ook, ik heb ook nog niks gehad, maar het begint wel steeds meer te jeukenPedr0 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:20:
[...]
Ik denk zelf dat hij gewoon via de Opt-in een key heeft gekregen....en dat hij die van tweakers nog tegemoet kan zien.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
jah echt wel. hoop echt dat ik het morgen of zaterdag krijg dan kan ik zondag nog de hele dag proberenVerderf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:07:
[...]
lijkt mij ook, ik heb ook nog niks gehad, maar het begint wel steeds meer te jeukenschiet op blizz!
Het wachten is verschrikkelijk!
Ik heb uiteindelijk geen contact kunnen krijgen met Into2. Zal dus of tegen een reserve speler moeten spelen of een walkover krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door JJerome op 22-04-2010 10:08 ]
Ik wil best als reserve speler invallen. Laat maar weten of dat goed is, ik ben vandaag beschikbaar voor een spelletje.
Jij bent ook platinum toch? In ieder geval een waardige tegenstander dan.praya schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:10:
Ik wil best als reserve speler invallen. Laat maar weten of dat goed is, ik ben vandaag beschikbaar voor een spelletje.
Verwijderd
Right ik ben geen held in deze dingen. Maar voor praya waren er ook al twee mensen zo vriendelijk om zich voor de reservebank aan te bieden.JJerome schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:12:
[...]
Jij bent ook platinum toch? In ieder geval een waardige tegenstander dan.
Degene bovenaan die lijst elraydius is ook nog eens bronze skill level. Dit zou er ook voor zorgen mocht hij verliezen dat de loserround skill level op zich redelijk gelijk staat.
Dus ik stel voor. Mocht de game tussen elraydius nog gespeeld kunnen worden vanavond dan telt deze uitslag. En anders ga je door naar de volgende ronde en elraydius naar de LR08.
Eitherway Vanaf morgen tot maandag 12:00 is R08
Dus voor degene die al weten tegen wie ze moeten. Begin vast met afspreken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 10:25 ]
Is het een idee om misschien het SC2 Tournament in een ander topic te splitsen? Puur een topic voor het tournament. Want als deze goed verloopt, denk ik dat er steeds meer tournamentjes zullen komen
(wat overgens erg leuk is).
Verwijderd
Ik denk dat het voor het toernooi zelf beter/leuker is om in het hoofd topic te blijven. Maar de posts over het tournament nemen nu dit topic ook wel over.Stalllone schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:24:
Is het een idee om misschien het SC2 Tournament in een ander topic te splitsen? Puur een topic voor het tournament. Want als deze goed verloopt, denk ik dat er steeds meer tournamentjes zullen komen(wat overgens erg leuk is).
Je ne sais pas. c'est ici un mod?
Waarom heb ik nogsteeds mijn key niet ?

Dit topic is gesloten.
Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.
Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.
Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!