[PC] SC2 beta Tournament Topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

• Liasis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11-2024

Liasis

Het Blizzboy toernooi is officieel van start gegaan!

Kijk hier voor de toernooi indeling!
Kryptonite
Less Scrub
SCRUBS

Veel gestelde vragen:
Spooof schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:14:
Ik ben bang dat ik er ergens overheen heb gelezen, maar ik vraag het toch maar even:
Zijn alle replay`s ergens op 1 plek beschikbaar? Of alleen de kryptonite league matches via het Blizzboys kanaal op youtube?
De replays kan je van de meeste wedstrijden downloaden op binarybeast. Oftewel klik op de links in de TS en klik op een wedstrijd en doe dan view match. Daar kan je de replays downloaden.

Op youtube vind je casts met commentaar. Altijd handig.
Tom van Dijk schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:15:maar graag nog wel antwoord op de vraag: wanneer moet je de games spelen, is daar een specifieke tijd voor of "ergens in week X of op dag Y" ?
Er zal voor elke ronde 3 dagen beschikbaar zijn. Dat betekent al we woensdag beginnen dat je tot en met vrijdag hebt voor de eerste ronde. Dan heb je tot en met maandag voor de volgende ronde enzovoorts. Eerder spelen mag altijd mits je partner kan natuurlijk. Als we sneller gaan in een bepaalde league kunnen we dan ook de dagen iets verschuiven.
Van elke ronde is op binary beast wat de startmap is en of het een best of 3 is of best of 5. Dit houdt trouwens in voor de toernooi leken dat je 3 wedstrijden speelt en wie het beste presteert heeft gewonnen. Als je dus 2 wedstrijden hebt gewonnen ben je door. De finale is een best of 5 en dat betekent dat je bij 3 overwinningen gewonnen hebt. Verder, de tweede post is crap, laat die maar achterwege voor nu.
kdijkstra schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:18:
Zijn er ook plannen om een 2vs2 toernooi te houden? Dan heb je als tweakers ook gelijk iets unieks.
Voor de duidelijkheid, dit is dus een 1vs1 toernooi.

Voor 2vs2fail go check Starcraft 2 beta 2v2 toernooi out.
Postius schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:23:
Btw hoe zit het met instromen en dergelijke? Is er weer een losers cup? En daar kom je alleen in als je je eerste ronde verliest? Of moeten we nog maar afwachten.
We gaan een double elimination gebruiken. Wat inhoud dat het eruit ziet zoals ook Blizzard zelf de toernooitjes doet. Oftewel, als je wordt uitgeschakeld bij de winnaars dan val je terug naar de lower bracket en als je daar wint kan je uiteindelijk het toernooi nog winnen. Iedereen heeft dus twee kansen om het toernooi te winnen. Als je twee keer hebt verloren ben je eruit. De enige die eruit kan met 1 verlies is diegene die tot de finale alles heeft gewonnen. Want in de finale kan je niet meer naar de lower bracket.

Zie de binary beast links voor de toernooi indelingen.
VP. schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:08:
Waarom word ik geweigerd om te komen observen bij een vriend in een niet nader te noemen match? Hier zijn toch geen regels voor? :X De 1e reden die hij gaf was "lag, ghosting, etc". Fair enough.. als ik lag, leave ik wel. 2e reden was "ik wil het niet". Wat een onzin zeg! Als je verder komt in het toernooi kijken er toch ook mensen mee? 8)7

Meningen van MrVegeta/Liasis?
Iedereen is vrij om zo zijn match te spelen zoals hij/zij wil. Blijft onverlet dat je replays verplicht bent op te sturen en daarmee is iedereen in staat om de matches te kijken. Ik wil hier ook nog aan toevoegen dat we dit voor de lol doen, een deel van de lol komt zeker ook bij het observen waarbij de observers lekker kunnen ouwehoeren over de pot die op dat moment wordt gespeeld. De blizzboys moedigen dus aan om bij elkaar de matches te kijken! Let wel op, als je lagt sodemieter dan heel snel op!
Spooof schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:46:
Tijdens het derde potje moest ik weg, dus stelde ik voor om het als een win te laten gelden voor hem, maar Trolando stelde voor om het 3de potje uit te stellen en het dus 1-1 te houden tot we het 3de potje spelen. Ik vind dit uiteraard geen probleem, maar om het allemaal wat officiëler te maken wil ik toch even aan de organisatoren vragen wat zij ervan vinden.

Dus bij deze: Is het 2-1 voor Trolando of mogen/moeten we gewoon nog het 3de potje spelen?
Wederom, als je het zelf regelt vinden wij het allemaal prima, als je elke dag een pot van het toernooi speelt, hartstikke goed! Op het einde alleen de uitslag doormailen en de replays en dan zijn we blij.
Postius schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:03:
De potjes tussen mij en Alexoo zijn gespeeld :).
Dit zijn de games:
http://www.megaupload.com/?d=6FIPY0PU

Ik zal geen verhaaltje typen aangezien de game nog gecast wordt. Moet ik wel de uitslag typen of willen de blizzboys het geheim houden totdat de game er is?
Twee dingen, stuur alsjeblieft je replays op naar blizzboys@gmail.com. De replays zijn niet groot en kunnen door de meeste mail providers wel verstuurd worden. De sites die wachten tot je ze kan downloaden en weet ik veel allemaal is erg veel moeite voor ons.

Als tweede, ja wij willen graag de uitslag weten. Zodat we het toernooi bij kunnen werken. Ik snap echter ook dat je het niet wilt verklappen voor de kijkers, dus gebruik dan de spoiler tag of zet het in een dm of mail naar slechts de organisatie.
Baardmeester schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:48:
Ik moet spelen tegen jime_jitsu in de lesser scrub, maar ik heb nog geen reactie van hem gehad. Ik had hem dinsdag avond al gedm'ed om een afspraak te maken.

Verder heeft jime_jitsu ook maar 1 post op got en dat is zijn inschrijving voor dit toernooi. Ik weet dus niet of hij wel GoT checked. Hoe zit dat dan nu met regel 3?

2) You are expected to be reachable for a reasonable amount of time during each play period. If you cannot be reached for an extended period of time and do not show up to your games YOU WILL BE REPLACED OR FORFEIT YOUR MATCH.

Wordt daarmee gewacht tot deadline of bijvoorbeeld als hij vandaag om 20.00(24uur voor de deadline) niet heeft gereageerd dat hij vervangen wordt? Hopelijk reageert hij vandaag gewoon even.
Voor de duidelijkheid, post nummer 2 is voor volgende toernooien. De regels die daar staan zijn niet per definitie altijd geldend voor dit toernooi. Sterker nog als de regel niet herhaald is in deze post, dan gelden ze waarschijnlijk niet.

Onze insteek is dat iedereen lol wil beleven in dit toernooi. Dat werkt twee kanten op, als iemand niet kan binnen de gestelde tijdslimiet maar wel net een dag later dan vinden wij (de Blizzboys) het prima dat je het dan een dag later doet. Als we veel verloop krijgen dan zullen wij wel actie ondernemen.

De lol komt natuurlijk ook onder druk te staan als je alleen maar bezig bent om achter iemand aan te vangen, dus als je echt voorziet dat het niet lukt (op de laatste speeldag heb je nog niets gehoord) dan laat je het ons weten via DM of mail (niet iedereen hoeft te delen in de drama) en wij zullen dan ook nog kijken wat er te regelen valt en eventueel bepalen dat de persoon die niet te bereiken is gewoon verliest. Dat is minder leuk, maar het toernooi moet ook door. Hierbij hoort dus ook de oproep: LAAT AUB IETS VAN JE HOREN EN HOUD DIT TOPIC IN DE GATEN!!!

Regels:
  1. Je bent verplicht om van je wedstrijd een replay te sturen. Overleg met je tegenstander wie dat doet. Replays kunnen naar Blizzboys@gmail.com. Je stuurt via dm/mail/postduif je replays op naar ons (Alucardu of Sneek, oftewel MrVegeta of Liasis tegelijkertijd of vlak nadat je ons hebt laten weten wat de uitslag is van je wedstrijd).
  2. Je bent zelf verantwoordelijk voor controles en het regelen van de wedstrijden. Wij gaan dus niet overal achter aan en we gaan je ook niet helpen om je inschrijving volledig te krijgen.
  3. Je gaat indirect akkoord dat je wedstrijd op internet wordt getoond en wordt becommentarieerd door de Blizzboys (YouTube: Kanaal van BlizzBoys DE populairste Nederlandse starcraft 2 casters van de wereld).
  4. Je mag niet van ras wisselen tijdens het spel, je mag wel random kiezen maar dan kies je voor random van StarCraft II niet voor elke keer zelf bepalen! Hieronder in de lijst staat je ras, dat kan niet wisselen, doe je dat wel dan betekent het automatic loss.
  5. Je moet voor het einde van een ronde doorgegeven hebben wat de uitslag is, tenzij je in goed overleg duidelijk kan maken wat voor een alternatieve afspraken jullie hebben gemaakt. Als je te ver achter gaat lopen met het schema kan je gediskwalificeerd worden voor verdere deelname.
De huidige deelnemerslijst:

Kryptonite league:

GoT-NameSC2 NickRace
Asator Donar.donar Protoss
Eylradius eylradius.eylradius Protoss
MrFl0ppy flopster.flopster Protoss
Daanteb jokulhaups.jokulhaups Protoss
VP. Lemii.lemii Random
Postius postius.terran Random
Sjeik Sjeik.tom Terran
Playlogic Takenmdown.playlogic Terran
tdp tdp.tdp Protoss
Loloftherings Terminator.terminator Random
Alexoo quixotic.nyx Zerg
Shrimp o Vis Skydidely.shrimpovis Zerg
Muta Muta.shivers Zerg
Jjerome Disco.disco Random
Outcast Outcast.within Random
Praya prayanavita.prayanavita Zerg

Less Scrub league:

GoT-NameSC2 NickRace
MrVegeta alucardu.hellsing Terran
Laondas Laonda.glacius Protoss
Shadrin Shadrin.nld Terran
Liasis Sneek.nld Random
Trolando Trolando.trolando Zerg
Xhale Xalomon.xalomon Random
Baardmeester Baardmeester.baardmeester Zerg
Draxo Draxo.draxo Terran
Sporedd Phalloz.sporedd Random
v0lke playlogic.playlogic Protoss
Spooof Spooof.spooof Protoss
TheAngel Vorenii.Adun Zerg
Xango xango.xango Protoss
Xciles Xciles.exile Protoss
Rafler Rafler.franca Terran
JimeJitsu jimejitsu.jimejitsu Zerg

SCRUBS-league:

GoT-NameSC2 NickRace
kdijkstra lichen.nld Zerg
kevz kevz.kevz Terran
Fezzfest Adama.adama Terran
Browncoat browncoat.lampje Terran
Darkstone Darkstone.darkstone Protoss
Diversity diversity.diversity Terran
Encore Encore.nld Protoss
Morphix fivt.nld Terran
Defuze Fuze.defuze Terran
Bomin Greebs.ned Protoss
Pukkiepuk iammrstinky.sandokahn Terran
Hugoy Koffiebaard.koffiebaard Random
m0nk Monk.shaolin Protoss
Muanh Muanh.Adun Protoss
Shady15 Nos.Nostordici Protoss
Jeroen.tweakers Okanogan.okanogan
Chrisjuh_15 pinguinpanic.pinguinpanic Terran
Roxors Roxifyable.phasor Terran
Silencie silence.obama Zerg
CycloneNL slaytilost.slaytilost Terran
Soulizer Soul.soulizer Protoss
Stalllone Stalllone.stalllone Terran
Corrupter Violencer.nld Terran
Voxyn Voxyn.voxyn Terran
WJDaaawg Wjdaaawg.wjd Protoss
Your Your.waslap Random
Belgian1 zerotalent.mac Protoss
Lukin luhaine.tweaker Protoss
TheMajor themajor.themajornl Protoss

[small]Wegens server problemen is de eerste ronde één dag uitgesteld, dit zijn de nieuwe datums om je matches tussen te spelen. Gelieve wel te wachten op het spelen van de volgende ronde zodat alles wat gelijk loopt.]/small]
Ronde indeling:
Ronde1: woensdag 12-05 t/m zaterdag 15-05 00;00
Ronde2: zondag 16-05 t/m dinsdag 18-05 00;00
Ronde3: woensdag 19-05 t/m vrijdag 21-05 00;00
Ronde4: zaterdag 22-05 t/m maandag 23-05

Mocht je worden uitgeschakeld in de Winner (upper) Brackets ga je dus naar de Loser (lower) Brackets. Deze lopen hetzelfde als de rondes hierboven. Je speelt dus in de opvolgende ronde waar je in uitgeschakeld bent. Op Binary beast kan je het ook inzien.

Hall of fame
Winnaar GoT SC2 beta tournament #3: Outcast
Winnaar GoT SC2 beta tournament #1: Jjerome
Winnaar GoT SC@ beta loser tournament #1: eylradius

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Post 2: Mogelijk format volgende tournaments. TS, binary beast > post 2

Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/Slide1-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/Slide2-7.jpg

Feel free to improve this template with a better looking one / easier to use.
Or use this. A site called binarybeast that i think has some tournament software.
Or this http://84.245.36.27/makepic.php
Afbeeldingslocatie: http://84.245.36.27/image.php?fname=Powerpoint&id1=PP&id2=2003&league=Copper+League

1) Games must be played WITHIN the allotted timeperiod for each round.
From monday 12am till thursday 12am. And from thursday 12am till monday 12am.
Since this tournament has 4 rounds (ro16,ro08,ro04,finals). You should be available to play a couple of games for two weeks.

2) You are expected to be reachable for a reasonable amount of time during each play period. If you cannot be reached for an extended period of time and do not show up to your games YOU WILL BE REPLACED OR FORFEIT YOUR MATCH.

3) Disconnects are an automatic loss for that player. If a game is so one sided that it was obvious who was going to win, a judgment call will be made.

4) All games are played regardless of patches.

5) All rounds are Best out of 3.

6) Prior to the tournament you have already chosen which race you will play in the tournament.

7) Registering for the tournament should follow the following format:
ForumNick - Starcraft handle - League - Race
e.g. outcast within - outcast.within - silver - Protoss
Failure to do so means not even taken the effort to read the rules before entering a tournament. And will be ignored.
p.p.s. If you can't read a topic start or start/end posts with greetings you are auto banneded.

8 )
- Round of 16 starting map: Lost Temple
- Round of 8 starting map: Metalopolis
- Round of 4 starting map: Kulas ravine
- Finals starting map: Lost Temple
- Losing player from game 1 picks next map. Losing player of
game 2 picks final map (if applicable).

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Beter zo inderdaad, misschien kunnen we het voortzetten bij de echte release.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:02
Bij de echte release ga ik ook meedoen! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15
wat denk je hier van als vakje voor een player?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ne9sbc.png

t is nog een basic versie (in paint)

heb geen photoshop tot mijn beschikking atm

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sporedd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:06:
wat denk je hier van als vakje voor een player?

[afbeelding]

t is nog een basic versie (in paint)

heb geen photoshop tot mijn beschikking atm
Ziet er goed uit. Misschien iets te groot aangezien een plaatje max 640 480 kan zijn zonder gezeik. Maar waar ik mee zit is. Is het makkelijk bij te houden? Powerpoint ziet er niet uit, maar het is wel makkelijk ff tekst veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
hm dan zou ja voor iedereen een plaatje moeten maken. en dan in photoshop verschuiven ofzo

k zal er wel even over brainstormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sporedd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:45:
hm dan zou ja voor iedereen een plaatje moeten maken. en dan in photoshop verschuiven ofzo

k zal er wel even over brainstormen :)
Belangrijkste is dat je er weinig tijd mee kwijt bent om het te onderhouden/op te zetten.

Misschien is er een magier in excell die een mooi geformat formulier weet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:08

Rj-

Fezzfest wanneer heb je tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/mtquk9.gif

zo iets heb ik nu.

het is zo net leesbaar. maar hij is clickable.

[ Voor 47% gewijzigd door Sporedd op 22-04-2010 23:53 . Reden: betere versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruiken jullie niet http://binarybeast.com/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
omdat ik toch niks beters te doen had (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je succesvol tijd wilt verspillen is het nog beter beide te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Zo erg is het nou ook weer niet. t werd toch weer is hoog tijd dat ik mijn php/photoshop skills weer is opfriste.

http://84.245.36.27/makepic.php

weet niet of de link werkt. maar daar kan je een eigen Starcraft visite kaartje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
was te laat voor het eerste tournament maar bij deze zou ik graag met het volgende mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
In de oorspronkelijke post kan je nu door mijn rename van filmpjes zien dat niet alle games de eerste zijn. Als je de juiste neemt en je klikt naar youtube dan kan je ook direct via de video reacties naar de volgende delen gaan.

En ik zal eens kijken wanneer ik voor de loser bracket kan spelen. Eyradil voorkeur voor een bepaalde tijd?

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:55

VP.

Sporedd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:00:
Zo erg is het nou ook weer niet. t werd toch weer is hoog tijd dat ik mijn php/photoshop skills weer is opfriste.

http://84.245.36.27/makepic.php

weet niet of de link werkt. maar daar kan je een eigen Starcraft visite kaartje maken :)
Geen "random" ras? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
ik wilde random gaan maar had alz erg geselecteerd automatisme. Helaas dus had graag met random gespeeld maar cheesen met zerg is ook leuk!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:16:
ik wilde random gaan maar had alz erg geselecteerd automatisme. Helaas dus had graag met random gespeeld maar cheesen met zerg is ook leuk!
grmbl grmbl. This is going to be though.

Wanneer moet je tegen VP? Kan ik hem aanmoedigen. God i fear zerg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Zerg cheese.. *ugh*. Ik hoop dat die nieuwe zerg rush niet is toegestaan (met die larva bug)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VP. schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:32:
Zerg cheese.. *ugh*. Ik hoop dat die nieuwe zerg rush niet is toegestaan (met die larva bug)?
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:05:
Zerg imba stuff Patch 9

Net als met het hdh spreekt het voor zich dat deze crap niet gedoogd word in het tweakers tournament.
Also gl VP. :)

Het probleem met zerg is dat het niet zo vaak gespeeld word. En protoss juist wel. Dus de zerg speler ziet vaker PvZ dan de Protoss speler.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:37:
[...]

[...]

Also gl VP. :)

Het probleem met zerg is dat het niet zo vaak gespeeld word. En protoss juist wel. Dus de zerg speler ziet vaker PvZ dan de Protoss speler.
Daarnaast zijn terran veel vervelender imo om tegen te spelen dan tos. maar dat kan ook komen omdat je idd erg vaak tos tegen komt. Al kan tos wel heel veel vervelend zijn mits ze de goeie units hebben. Oh zal ff terug pmen voor de wedstrijd er zitten mensen in spanning zo te lezen. Hopelijk blijft mijn e-peen intact ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:04

NoTimeRemains

I know

Als jullie nog iemand zoeken om mee te casten dat lijkt me wel leuk, alleen houdt rekening met mijn Limburgs accent :D

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
ow ja vergeten O-) komt morgen misschien heb nu last van geen gigantische kater. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Voor mensen die erin geintresseerd zijn zondag avond 21:30 spelen ik en VP tegen elkaar. Mochten mensen willen spectaten dan kan dat denk ik wel.

Al weet ik niet precies hoe je als spectator moet joinen zo ingewikkeld kan het niet zijn. Als er mensen intresse hebben laat het maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Je kan gewoon meer mensen toevoegen met die +player knop, stelt niks voor :P

Ik zal er proberen te zijn om 21:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
na een veldslag van een half uur op de 2e map toch de 2-0 kunnen binnenslepen tegen Encore.. damn ik werd helemaal gek van mn todo list met 5 bases op het laatst.. crazy

naar wie moesten de replays ook alweer?

[ Voor 11% gewijzigd door rove op 24-04-2010 21:14 ]

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoVe schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:12:
na een veldslag van een half uur op de 2e map toch de 2-0 kunnen binnenslepen tegen Encore.. damn ik werd helemaal gek van mn todo list met 5 bases op het laatst.. crazy

naar wie moesten de replays ook alweer?
Naar liasis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Yes, me please! Heb er al weer behoorlijk wat op de backlog...maar komt goed.

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoVe schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:12:
Inderdaad was echt vermoeiend maar wel leuk :) Tweede game duurde echt lang maar wel gg en wp. Mijn zwakte is dat ik ieder keer vergeet om units bij te maken tijdens een battle. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
Liasis schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 22:46:
Yes, me please! Heb er al weer behoorlijk wat op de backlog...maar komt goed.
heb ze naar dat hotmail adres gestuurd wat je in sc2 topic ergens gepost had volgens mij..

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Of ik heb het verkeerde adres opgegeven, of het is er nog niet. Kijk morgen nog even en anders contacteer ik je nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Ik en floppy moeten nog een nieuwe tijd afspreken. Vrijdag avond was het voor mij uiteindelijk niet haalbaar. Dus we moeten even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Ik heb mijn emailadres in mijn profiel aangezet (eerst veranderd naar mijn hotmail adres). Dus daar moet je hem kunnen vinden, in de hoop dat dan alleen geregistreerde gebruikers hem kunnen zien.

SVP opnieuw sturen Rove.

PS: Dit email adres is ook mijn msn adres, dus je kan me ook toevoegen en daar de spullen sturen (mits ik er ben natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liasis en ik spelen vanavond na zevenen, dus als iemand eventueel wil observen :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Liasis vs Eylradius 1-2. Goed gedaan, leuke potjes. Cast ze hopelijk vanavond nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
En VP. is over me heen gewalst ^^ dan maar de noob cup winnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Postius schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:35:
En VP. is over me heen gewalst ^^ dan maar de noob cup winnen! ;)
Voidray rampage! Hehe gg mate :) Ik zal de replays morgen even naar meneer Sneek sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rj- schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:42:
Heeft hij hier al op gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
VP. schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:10:
[...]

Voidray rampage! Hehe gg mate :) Ik zal de replays morgen even naar meneer Sneek sturen.
Ik nodig je van de week uit voor een rematch ;) en als ik verlies nog 1 tot ik win :9 . Damn nu moet ik ook mijn games tegen encore gaan uploaden want anders staan er alleen maar filmpjes op waarin ik verlies :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
VP. schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:10:
[...]

Zou je ze ook naar mij kunnen sturen? ben wel benieuwd naar je VR gebruik :) mail staat in profile

[ Voor 3% gewijzigd door rove op 26-04-2010 08:22 ]

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RJ heeft z'n DM nog steeds niet aan.

Bij deze:

RJ wanneer heb je tijd om ons potje van de losercup te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Btw is het niet leuker om de verliezers van RO8 nog in te laten stromen voor de verliezers cup of is dat niet eerlijk/teveelgedoe?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:56:
Btw is het niet leuker om de verliezers van RO8 nog in te laten stromen voor de verliezers cup of is dat niet eerlijk/teveelgedoe?.
Beetje laat om een tournooi zo te veranderen. Maar vegeta die het volgende toernooi ging organiseren zei dat hij zo'n soortgelijk systeem wou implementeren.

Voor dit toernooi ben ik al bij zat als alle games gespeeld worden. Er niet teveel uitvallers zijn. En we een leuke finale krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
het is eigenlijk gewoon 2x een single bracket met een splitsing op ro16 aan het begin.. volgende keer moet je dan een double bracket systeem hanteren :) is wel eerlijker over het algemeen

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
wanneer wordt mrfloppy vs soulizer gespeeld? vandaag is deadline toch?

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
RoVe schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:48:
wanneer wordt mrfloppy vs soulizer gespeeld? vandaag is deadline toch?
We spelen em rond 9 uur vanavond. Mocht je willen observe, kom gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ik kom mischien observen, kan ik mischien de game live casten mocht er intresse zijn. Tenzij sneek het wilt natuurlijk.

In ander nieuws ik heb de game tussen mij en encore gecast zal even aan sneek vragen voor de upload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:04:

In ander nieuws ik heb de game tussen mij en encore gecast zal even aan sneek vragen voor de upload :)
Ik ben heel erg benieuwd! Op dit moment heb ik te druk met opdrachten van school en speel ik veels te weinig. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
MrFloppY - Soulizer 2-0.

Eerste pot was snel over, 2e had een paar leuke battles maar werd door de macro beslist. Outcast en Eylradius waren spectator. Misschien nog een leuke cast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronde 04 kan beginnen. Zie start post voor de halve finales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Zo mijn starcraft is weer "out of date". Dus nu kan ik de oude replays weer kijken. Dit betekent dat ik de games van Donar (Asator) en Postius die ik nog had staan kan casten. Eens kijken wanneer dit gaat lukken.

Zo gauw ze klaar zijn zal ik ze weer uploaden. In the meantime als er weer games worden gespeeld dan zie ik graag weer de nieuwe games. Ze moeten nu natuurlijk steeds beter worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Liasis schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:01:
Zo mijn starcraft is weer "out of date". Dus nu kan ik de oude replays weer kijken. Dit betekent dat ik de games van Donar (Asator) en Postius die ik nog had staan kan casten. Eens kijken wanneer dit gaat lukken.

Zo gauw ze klaar zijn zal ik ze weer uploaden. In the meantime als er weer games worden gespeeld dan zie ik graag weer de nieuwe games. Ze moeten nu natuurlijk steeds beter worden!
Oshi... Haha, Floppy gefeliciteerd met je overwinning, veel plezier nog verder. Outcast heeft mij met zijn psychologie nog geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Om half 2 speel ik tegen outcast, dus als iemand wilt komen kijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
VP. schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:26:
Om half 2 speel ik tegen outcast, dus als iemand wilt komen kijken.. :)
wacht wel op de cast van Blizzboys :D

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook mee doen!! wacht ook nog steeds op mn key :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
daanteb schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:35:
[...]

wacht wel op de cast van de Blizzboys :D
:D

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Soulizer schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:06:
[...]

Oshi... Haha, Floppy gefeliciteerd met je overwinning, veel plezier nog verder. Outcast heeft mij met zijn psychologie nog geholpen :P
Thnx, zal mijn best doen :).

VP. had graag gekeken maar SC2 op m'n werk gaat er helaas niet in :+. Wel zou ik graag de replay/cast bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daanteb schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:35:
[...]

wacht wel op de cast van Blizzboys :D
Ik stuur de replays iniedergeval niet op. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Rj- schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:42:
RJ- kan je me ofwel toevoegen in SC2 (mijn nick adama.adama) ofwel je DM aanzetten dat maakt afspreken makkerlijker (btw je nick sjeej.robbertjan bestaat niet meer op bnet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
MrFl0ppY schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:51:
[...]

Thnx, zal mijn best doen :).

VP. had graag gekeken maar SC2 op m'n werk gaat er helaas niet in :+. Wel zou ik graag de replay/cast bekijken.
klopt jouw hotmail adres in je profiel nog? wanneer heb je tijd voor zeh match? vanaaf toevallig?

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
RoVe schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:58:
[...]

klopt jouw hotmail adres in je profiel nog? wanneer heb je tijd voor zeh match? vanaaf toevallig?
Vanavond is prima, ennuh zet je DM eens aan :) .

Account is overigens: flopster.flopster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Floppy, kom er net achter dat ik jou trouwens nog in mijn msn heb. Ongetwijfeld ken ik jou nog van héél vroeger op de Europe server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:00:
[...]

Ik stuur de replays iniedergeval niet op. ;w
Wat is dat nou weer voor een instelling? Je wilt toch beroemd worden?

En niet slowchatten, anders word de mod boos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Liasis schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:07:
[...]

Wat is dat nou weer voor een instelling? Je wilt toch beroemd worden?

En niet slowchatten, anders word de mod boos!
Ik ken die instelling ;) Dat zou ik ook doen. Outcast lekkere matchies gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens aangezien ik uit het toernooi ben geknikkert. Kan ik ook niet Jjerome inmaken met mijn blinking stalkers. Jammer jammer.

Dus maar een replay pack upgeload van de enige strat die ik enigzins kan. Als je dit doet zit je denk ik makkelijk in zilver/goud.

Download link

9pylon
10 chronoboost nexus
12 gateway
12 chronoboost nexus
pylon, gas, cybernetics
17 chronoboost nexus
Cybernetics klaar 2de gas
stalker*3 (al dan niet de 1ste geboost)
warpgate tech. (1/2 keer chronoboosten)
(18probes op mineral)
Twilight council, blink (2/3 keer chronoboosten)zsm, nog 3 gateways.
proxy pylon
En zodra blink klaar is eropuit trekken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik wil ook mee doen in het volgende tournament :P (zodra de huidige klaar is...) Wat moet ik hiervoor doen?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stalllone schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:22:
Ik wil ook mee doen in het volgende tournament :P (zodra de huidige klaar is...) Wat moet ik hiervoor doen?
1. Vind iemand die het volgende toernooi gaat organiseren.
2. Stuur mij een dm zodat ik deze persoon mede auteur kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Afaik gaan ik en Sneek ons daar wel mee bezig houden :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Gaan jullie (MrVegeta & Sneek) de nieuwe organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
MrFl0ppY schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:40:
[...]

Vanavond is prima, ennuh zet je DM eens aan :) .

Account is overigens: flopster.flopster
huh, die staat aan volgens mij, want heb dat ook gebruikt bij de vorige 2 rondes.. maar goed :P heb je ingame toegevoegd iig

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
floppy > rove 2-1 in een protoss mirror match, kwam vooral neer op veel stalkers :P

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk al meerdere malen naar voren gekomen...maarre voor brackets enzo kan de volgende tool gebruikt worden, maakt het leven weer wat eenvoudiger en het ziet er erg gelikt uit!

http://challonge.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
http://www.youtube.com/user/LordTKP

De nederlandse HD starcraft en Husky ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nintendo dogs mods :D _O- Marines met een Banelings als hond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Ik ben, as I type, bezig met het uploaden van de eerste filmpjes op het Blizzboys kanaal. Helaas heeft Blizzboy 2 nog niet een mooi intro in mekaar geflanst dus er is weinig verschil met de vorige filmpjes, maar ze zijn nog steeds onvervalst Hollandse kwaliteit.

Check it out at www.youtube.com/Blizzboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
JJerome schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:03:
Floppy, kom er net achter dat ik jou trouwens nog in mijn msn heb. Ongetwijfeld ken ik jou nog van héél vroeger op de Europe server.
Lol, echt waar? Zou dat uit de tijd van WoW komen of Generals misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
MrFl0ppY schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:24:
[...]

Lol, echt waar? Zou dat uit de tijd van WoW komen of Generals misschien?
Nee, SC1. Starcraft NLD-1. Ik weet alleen mijn accounts niet meer, sowieso was ik DontCallMeChobo maar ik weet niet of dat jou iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
JJerome schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:09:
[...]

Nee, SC1. Starcraft NLD-1. Ik weet alleen mijn accounts niet meer, sowieso was ik DontCallMeChobo maar ik weet niet of dat jou iets zegt.
hmmm, dat is dan echt heel lang geleden. Heb namelijk niet zo heel veel SC1 gespeeld.

Ontopic: hoe ver is het toernooi nu eigenlijk? Zijn de finaleplaatsen voor beide toernooien al bekend?

Hoofdtoernooi: VP. tegen ?
Losertoernooi: MrFloppY tegen ?

Dit is zover ik het kan overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
MrFl0ppY schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:43:
[...]

hmmm, dat is dan echt heel lang geleden. Heb namelijk niet zo heel veel SC1 gespeeld.

Ontopic: hoe ver is het toernooi nu eigenlijk? Zijn de finaleplaatsen voor beide toernooien al bekend?

Hoofdtoernooi: VP. tegen ?
Losertoernooi: MrFloppY tegen ?

Dit is zover ik het kan overzien.
Hoofdtoernooi weet ik uit mijn hoofd niet. Bij de loserscup is het nog de halve final tussen Illuyraidius ( of gewoon radius) tegen Fezzfest. Ik dacht dat die vanavond werd gespeeld, maar dat moet ik nog even checken. Aangezien ze beide vast wel Barca-Inter willen koeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel de tijden graag weten wanneer ze spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:02
Doe het gewoon na Barca vs Inter...dan kijk ik ook mee ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Voor het hoofdtoernooi moet VP tegen de winnaar van Jjerome tegen Asastor. Volgens mij is die halve final ook nog niet gespeeld. Correct me if I'm wrong. Dan kunnen we in het weekend de finals spelen of zo iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soulizer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:58:
Voor het hoofdtoernooi moet VP tegen de winnaar van Jjerome tegen Asastor. Volgens mij is die halve final ook nog niet gespeeld. Correct me if I'm wrong. Dan kunnen we in het weekend de finals spelen of zo iets dergelijks.
Dat is het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Schiet het al op? Tijd voor een nieuw toernooi.

Kan iemand me trouwens vertellen waarvoor bij starcraft mensen allemaal nieuwe termen verzinnen als brackets en dergelijke terwijl er al prima namen voor toernooi dingen waren? Is dit puur voor het ons kent ons samenhorigheids gevoel? Van kijk ons scene speciaal zijn of heeft het nog echt een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:19:

Kan iemand me trouwens vertellen waarvoor bij starcraft mensen allemaal nieuwe termen verzinnen als brackets en dergelijke terwijl er al prima namen voor toernooi dingen waren? Is dit puur voor het ons kent ons samenhorigheids gevoel? Van kijk ons scene speciaal zijn of heeft het nog echt een reden?
@hierboven: brackets komt niet alleen voor bij SC2 naar mijn weten, maar bij heel veel toernooischema's.

Verder lijkt me het volgende keer best leuk om mee te doen met een toernooi, al zal ik er de eerste ronde wel uitliggen, maar het gaat om de fun. Ook is het misschien leuk een 2v2 toernooi te organiseren? Mensen kunnen zich hiervoor inschrijven en worden door middel van loting aan iemand anders gekoppeld (anders zoeken bijvoorbeeld twee platinumspelers elkaar op). Dan kiezen ze allebei een ras voor het hele toernooi en kan de lol beginnen. Sinds ik gisteren begonnen ben, ben ik echt ''verslingerd'' aan SC2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome

Waar heb je het over joh?

Wikipedia: Bracket (tournament)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Soulizer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:58:
Ik moet inderdaad nog tegen Asastor, heb 'm nog niet online kunnen betrappen. Mocht Asastor dit lezen, ik ben vanavond online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Soulizer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:43:
[...]

Hoofdtoernooi weet ik uit mijn hoofd niet. Bij de loserscup is het nog de halve final tussen Illuyraidius ( of gewoon radius) tegen Fezzfest. Ik dacht dat die vanavond werd gespeeld, maar dat moet ik nog even checken. Aangezien ze beide vast wel Barca-Inter willen koeken. ;)
Eylradius en ik spelen ons potje vanavond (ergens rond 21u30). Eylradius wilde gisteren inderdaad het voetbal bekijken.

* FezzFest keek dan maar naar de livestream van de HDH invitational :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:16:
[...]

Eylradius en ik spelen ons potje vanavond (ergens rond 21u30). Eylradius wilde gisteren inderdaad het voetbal bekijken.

* FezzFest keek dan maar naar de livestream van de HDH invitational :+
Kan je ook spectaten, want dat zou ik graag willen doen... Zoja, hoe moet dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup wij kunnen hun match spectaten. Gewoon even een pm sturen naar een van de spelers dan krijg je een invite als spectators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Spectaten geen probleem, ik zit rond 21u30 in #sc2 op irc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik wil ook wel speccen voor welke game? laat maar weten hoe laat het begint.

@persoondielinkplaatste: Ik wist het echt niet had er nog nooit van gehoord voor sc of ergens anders vandaar de vraag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:04

NoTimeRemains

I know

LOL geweldige post...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh that reminds me. Ik moet de hokjes nog invullen in het schema. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik snap zijn punt wel hoor, waarom altijd die Engels termen gebruiken als er goede vertalingen van zijn...

Edit: wijziging: Eylradius en ik spelen zodra ons potje om 21u00. PM me in sc2 als je wil meekijken (adama.adama).

[ Voor 23% gewijzigd door FezzFest op 30-04-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:46:
[...]

Ik snap zijn punt wel hoor, waarom altijd die Engels termen gebruiken als er goede vertalingen van zijn...

Edit: change of plans: Eylradius en ik spelen zodra ons potje om 21u00. PM me in sc2 als je wil spectaten (adama.adama).
Ik wil wel spectaten, alleen is channel sc2 bij mij helemala leeg, dus er gaat volgens mij iets niet helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
voeg me toe als vriend (adama.adama) en ik nodig je uit

wat betreft IRC, er is volk in #sc2 (zit er zelf ook in)

[ Voor 42% gewijzigd door FezzFest op 30-04-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Wanneer wordt Donar vs Disco eens gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik zit in de losers finale ^^
het waren leuke potjes fezz :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Vragen naar keys is *niet* toegestaan.