Het Blizzboy toernooi is officieel van start gegaan!
Kijk hier voor de toernooi indeling!
• Kryptonite
• Less Scrub
• SCRUBS
Veel gestelde vragen:
Op youtube vind je casts met commentaar. Altijd handig.
Voor 2vs2fail go check Starcraft 2 beta 2v2 toernooi out.
Zie de binary beast links voor de toernooi indelingen.
Als tweede, ja wij willen graag de uitslag weten. Zodat we het toernooi bij kunnen werken. Ik snap echter ook dat je het niet wilt verklappen voor de kijkers, dus gebruik dan de spoiler tag of zet het in een dm of mail naar slechts de organisatie.
Onze insteek is dat iedereen lol wil beleven in dit toernooi. Dat werkt twee kanten op, als iemand niet kan binnen de gestelde tijdslimiet maar wel net een dag later dan vinden wij (de Blizzboys) het prima dat je het dan een dag later doet. Als we veel verloop krijgen dan zullen wij wel actie ondernemen.
De lol komt natuurlijk ook onder druk te staan als je alleen maar bezig bent om achter iemand aan te vangen, dus als je echt voorziet dat het niet lukt (op de laatste speeldag heb je nog niets gehoord) dan laat je het ons weten via DM of mail (niet iedereen hoeft te delen in de drama) en wij zullen dan ook nog kijken wat er te regelen valt en eventueel bepalen dat de persoon die niet te bereiken is gewoon verliest. Dat is minder leuk, maar het toernooi moet ook door. Hierbij hoort dus ook de oproep: LAAT AUB IETS VAN JE HOREN EN HOUD DIT TOPIC IN DE GATEN!!!
Regels:
• Kryptonite league:
• Less Scrub league:
• SCRUBS-league:
[small]Wegens server problemen is de eerste ronde één dag uitgesteld, dit zijn de nieuwe datums om je matches tussen te spelen. Gelieve wel te wachten op het spelen van de volgende ronde zodat alles wat gelijk loopt.]/small]
Ronde indeling:
Ronde1: woensdag 12-05 t/m zaterdag 15-05 00;00
Ronde2: zondag 16-05 t/m dinsdag 18-05 00;00
Ronde3: woensdag 19-05 t/m vrijdag 21-05 00;00
Ronde4: zaterdag 22-05 t/m maandag 23-05
Mocht je worden uitgeschakeld in de Winner (upper) Brackets ga je dus naar de Loser (lower) Brackets. Deze lopen hetzelfde als de rondes hierboven. Je speelt dus in de opvolgende ronde waar je in uitgeschakeld bent. Op Binary beast kan je het ook inzien.
Hall of fame
Winnaar GoT SC2 beta tournament #3: Outcast
Winnaar GoT SC2 beta tournament #1: Jjerome
Winnaar GoT SC@ beta loser tournament #1: eylradius
Kijk hier voor de toernooi indeling!
• Kryptonite
• Less Scrub
• SCRUBS
Veel gestelde vragen:
De replays kan je van de meeste wedstrijden downloaden op binarybeast. Oftewel klik op de links in de TS en klik op een wedstrijd en doe dan view match. Daar kan je de replays downloaden.Spooof schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:14:
Ik ben bang dat ik er ergens overheen heb gelezen, maar ik vraag het toch maar even:
Zijn alle replay`s ergens op 1 plek beschikbaar? Of alleen de kryptonite league matches via het Blizzboys kanaal op youtube?
Op youtube vind je casts met commentaar. Altijd handig.
Er zal voor elke ronde 3 dagen beschikbaar zijn. Dat betekent al we woensdag beginnen dat je tot en met vrijdag hebt voor de eerste ronde. Dan heb je tot en met maandag voor de volgende ronde enzovoorts. Eerder spelen mag altijd mits je partner kan natuurlijk. Als we sneller gaan in een bepaalde league kunnen we dan ook de dagen iets verschuiven.Tom van Dijk schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:15:maar graag nog wel antwoord op de vraag: wanneer moet je de games spelen, is daar een specifieke tijd voor of "ergens in week X of op dag Y" ?
Van elke ronde is op binary beast wat de startmap is en of het een best of 3 is of best of 5. Dit houdt trouwens in voor de toernooi leken dat je 3 wedstrijden speelt en wie het beste presteert heeft gewonnen. Als je dus 2 wedstrijden hebt gewonnen ben je door. De finale is een best of 5 en dat betekent dat je bij 3 overwinningen gewonnen hebt. Verder, de tweede post is crap, laat die maar achterwege voor nu.kdijkstra schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:24:
De grand finale is bo5?
Voor de duidelijkheid, dit is dus een 1vs1 toernooi.kdijkstra schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:18:
Zijn er ook plannen om een 2vs2 toernooi te houden? Dan heb je als tweakers ook gelijk iets unieks.
Voor 2vs2fail go check Starcraft 2 beta 2v2 toernooi out.
We gaan een double elimination gebruiken. Wat inhoud dat het eruit ziet zoals ook Blizzard zelf de toernooitjes doet. Oftewel, als je wordt uitgeschakeld bij de winnaars dan val je terug naar de lower bracket en als je daar wint kan je uiteindelijk het toernooi nog winnen. Iedereen heeft dus twee kansen om het toernooi te winnen. Als je twee keer hebt verloren ben je eruit. De enige die eruit kan met 1 verlies is diegene die tot de finale alles heeft gewonnen. Want in de finale kan je niet meer naar de lower bracket.Postius schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:23:
Btw hoe zit het met instromen en dergelijke? Is er weer een losers cup? En daar kom je alleen in als je je eerste ronde verliest? Of moeten we nog maar afwachten.
Zie de binary beast links voor de toernooi indelingen.
Iedereen is vrij om zo zijn match te spelen zoals hij/zij wil. Blijft onverlet dat je replays verplicht bent op te sturen en daarmee is iedereen in staat om de matches te kijken. Ik wil hier ook nog aan toevoegen dat we dit voor de lol doen, een deel van de lol komt zeker ook bij het observen waarbij de observers lekker kunnen ouwehoeren over de pot die op dat moment wordt gespeeld. De blizzboys moedigen dus aan om bij elkaar de matches te kijken! Let wel op, als je lagt sodemieter dan heel snel op!VP. schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:08:
Waarom word ik geweigerd om te komen observen bij een vriend in een niet nader te noemen match? Hier zijn toch geen regels voor?De 1e reden die hij gaf was "lag, ghosting, etc". Fair enough.. als ik lag, leave ik wel. 2e reden was "ik wil het niet". Wat een onzin zeg! Als je verder komt in het toernooi kijken er toch ook mensen mee?
Meningen van MrVegeta/Liasis?
Wederom, als je het zelf regelt vinden wij het allemaal prima, als je elke dag een pot van het toernooi speelt, hartstikke goed! Op het einde alleen de uitslag doormailen en de replays en dan zijn we blij.Spooof schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:46:
Tijdens het derde potje moest ik weg, dus stelde ik voor om het als een win te laten gelden voor hem, maar Trolando stelde voor om het 3de potje uit te stellen en het dus 1-1 te houden tot we het 3de potje spelen. Ik vind dit uiteraard geen probleem, maar om het allemaal wat officiëler te maken wil ik toch even aan de organisatoren vragen wat zij ervan vinden.
Dus bij deze: Is het 2-1 voor Trolando of mogen/moeten we gewoon nog het 3de potje spelen?
Twee dingen, stuur alsjeblieft je replays op naar blizzboys@gmail.com. De replays zijn niet groot en kunnen door de meeste mail providers wel verstuurd worden. De sites die wachten tot je ze kan downloaden en weet ik veel allemaal is erg veel moeite voor ons.Postius schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:03:
De potjes tussen mij en Alexoo zijn gespeeld.
Dit zijn de games:
http://www.megaupload.com/?d=6FIPY0PU
Ik zal geen verhaaltje typen aangezien de game nog gecast wordt. Moet ik wel de uitslag typen of willen de blizzboys het geheim houden totdat de game er is?
Als tweede, ja wij willen graag de uitslag weten. Zodat we het toernooi bij kunnen werken. Ik snap echter ook dat je het niet wilt verklappen voor de kijkers, dus gebruik dan de spoiler tag of zet het in een dm of mail naar slechts de organisatie.
Voor de duidelijkheid, post nummer 2 is voor volgende toernooien. De regels die daar staan zijn niet per definitie altijd geldend voor dit toernooi. Sterker nog als de regel niet herhaald is in deze post, dan gelden ze waarschijnlijk niet.Baardmeester schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:48:
Ik moet spelen tegen jime_jitsu in de lesser scrub, maar ik heb nog geen reactie van hem gehad. Ik had hem dinsdag avond al gedm'ed om een afspraak te maken.
Verder heeft jime_jitsu ook maar 1 post op got en dat is zijn inschrijving voor dit toernooi. Ik weet dus niet of hij wel GoT checked. Hoe zit dat dan nu met regel 3?
2) You are expected to be reachable for a reasonable amount of time during each play period. If you cannot be reached for an extended period of time and do not show up to your games YOU WILL BE REPLACED OR FORFEIT YOUR MATCH.
Wordt daarmee gewacht tot deadline of bijvoorbeeld als hij vandaag om 20.00(24uur voor de deadline) niet heeft gereageerd dat hij vervangen wordt? Hopelijk reageert hij vandaag gewoon even.
Onze insteek is dat iedereen lol wil beleven in dit toernooi. Dat werkt twee kanten op, als iemand niet kan binnen de gestelde tijdslimiet maar wel net een dag later dan vinden wij (de Blizzboys) het prima dat je het dan een dag later doet. Als we veel verloop krijgen dan zullen wij wel actie ondernemen.
De lol komt natuurlijk ook onder druk te staan als je alleen maar bezig bent om achter iemand aan te vangen, dus als je echt voorziet dat het niet lukt (op de laatste speeldag heb je nog niets gehoord) dan laat je het ons weten via DM of mail (niet iedereen hoeft te delen in de drama) en wij zullen dan ook nog kijken wat er te regelen valt en eventueel bepalen dat de persoon die niet te bereiken is gewoon verliest. Dat is minder leuk, maar het toernooi moet ook door. Hierbij hoort dus ook de oproep: LAAT AUB IETS VAN JE HOREN EN HOUD DIT TOPIC IN DE GATEN!!!
Regels:
- Je bent verplicht om van je wedstrijd een replay te sturen. Overleg met je tegenstander wie dat doet. Replays kunnen naar Blizzboys@gmail.com. Je stuurt via dm/mail/postduif je replays op naar ons (Alucardu of Sneek, oftewel MrVegeta of Liasis tegelijkertijd of vlak nadat je ons hebt laten weten wat de uitslag is van je wedstrijd).
- Je bent zelf verantwoordelijk voor controles en het regelen van de wedstrijden. Wij gaan dus niet overal achter aan en we gaan je ook niet helpen om je inschrijving volledig te krijgen.
- Je gaat indirect akkoord dat je wedstrijd op internet wordt getoond en wordt becommentarieerd door de Blizzboys (YouTube: Kanaal van BlizzBoys DE populairste Nederlandse starcraft 2 casters van de wereld).
- Je mag niet van ras wisselen tijdens het spel, je mag wel random kiezen maar dan kies je voor random van StarCraft II niet voor elke keer zelf bepalen! Hieronder in de lijst staat je ras, dat kan niet wisselen, doe je dat wel dan betekent het automatic loss.
- Je moet voor het einde van een ronde doorgegeven hebben wat de uitslag is, tenzij je in goed overleg duidelijk kan maken wat voor een alternatieve afspraken jullie hebben gemaakt. Als je te ver achter gaat lopen met het schema kan je gediskwalificeerd worden voor verdere deelname.
• Kryptonite league:
GoT-Name | SC2 Nick | Race |
Asator | Donar.donar | Protoss |
Eylradius | eylradius.eylradius | Protoss |
MrFl0ppy | flopster.flopster | Protoss |
Daanteb | jokulhaups.jokulhaups | Protoss |
VP. | Lemii.lemii | Random |
Postius | postius.terran | Random |
Sjeik | Sjeik.tom | Terran |
Playlogic | Takenmdown.playlogic | Terran |
tdp | tdp.tdp | Protoss |
Loloftherings | Terminator.terminator | Random |
Alexoo | quixotic.nyx | Zerg |
Shrimp o Vis | Skydidely.shrimpovis | Zerg |
Muta | Muta.shivers | Zerg |
Jjerome | Disco.disco | Random |
Outcast | Outcast.within | Random |
Praya | prayanavita.prayanavita | Zerg |
• Less Scrub league:
MrVegeta | alucardu.hellsing | Terran |
Laondas | Laonda.glacius | Protoss |
Shadrin | Shadrin.nld | Terran |
Liasis | Sneek.nld | Random |
Trolando | Trolando.trolando | Zerg |
Xhale | Xalomon.xalomon | Random |
Baardmeester | Baardmeester.baardmeester | Zerg |
Draxo | Draxo.draxo | Terran |
Sporedd | Phalloz.sporedd | Random |
v0lke | playlogic.playlogic | Protoss |
Spooof | Spooof.spooof | Protoss |
TheAngel | Vorenii.Adun | Zerg |
Xango | xango.xango | Protoss |
Xciles | Xciles.exile | Protoss |
Rafler | Rafler.franca | Terran |
JimeJitsu | jimejitsu.jimejitsu | Zerg |
• SCRUBS-league:
kdijkstra | lichen.nld | Zerg |
kevz | kevz.kevz | Terran |
Fezzfest | Adama.adama | Terran |
Browncoat | browncoat.lampje | Terran |
Darkstone | Darkstone.darkstone | Protoss |
Diversity | diversity.diversity | Terran |
Encore | Encore.nld | Protoss |
Morphix | fivt.nld | Terran |
Defuze | Fuze.defuze | Terran |
Bomin | Greebs.ned | Protoss |
Pukkiepuk | iammrstinky.sandokahn | Terran |
Hugoy | Koffiebaard.koffiebaard | Random |
m0nk | Monk.shaolin | Protoss |
Muanh | Muanh.Adun | Protoss |
Shady15 | Nos.Nostordici | Protoss |
Jeroen.tweakers | Okanogan.okanogan | |
Chrisjuh_15 | pinguinpanic.pinguinpanic | Terran |
Roxors | Roxifyable.phasor | Terran |
Silencie | silence.obama | Zerg |
CycloneNL | slaytilost.slaytilost | Terran |
Soulizer | Soul.soulizer | Protoss |
Stalllone | Stalllone.stalllone | Terran |
Corrupter | Violencer.nld | Terran |
Voxyn | Voxyn.voxyn | Terran |
WJDaaawg | Wjdaaawg.wjd | Protoss |
Your | Your.waslap | Random |
Belgian1 | zerotalent.mac | Protoss |
Lukin | luhaine.tweaker | Protoss |
TheMajor | themajor.themajornl | Protoss |
[small]Wegens server problemen is de eerste ronde één dag uitgesteld, dit zijn de nieuwe datums om je matches tussen te spelen. Gelieve wel te wachten op het spelen van de volgende ronde zodat alles wat gelijk loopt.]/small]
Ronde indeling:
Ronde1: woensdag 12-05 t/m zaterdag 15-05 00;00
Ronde2: zondag 16-05 t/m dinsdag 18-05 00;00
Ronde3: woensdag 19-05 t/m vrijdag 21-05 00;00
Ronde4: zaterdag 22-05 t/m maandag 23-05
Mocht je worden uitgeschakeld in de Winner (upper) Brackets ga je dus naar de Loser (lower) Brackets. Deze lopen hetzelfde als de rondes hierboven. Je speelt dus in de opvolgende ronde waar je in uitgeschakeld bent. Op Binary beast kan je het ook inzien.
Hall of fame
Winnaar GoT SC2 beta tournament #3: Outcast
Winnaar GoT SC2 beta tournament #1: Jjerome
Winnaar GoT SC@ beta loser tournament #1: eylradius
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 22:40 ]