Ik hoop niet dat dit als offtopic word gezien, zo is het in ieder geval niet bedoeld. Maar de diensten van Caiway zijn erg duur, daar zijn we het over eens. Maar waarom is Caiway, bijvoorbeeld in Krimpen de enige aanbieder van glasvezel en in bepaalde gebieden zelfs de enige kabel aanbieder.
Is dit vanuit de gemeente besloten ? Dat lijkt me wel heel knullig, zo help je monopolie wel erg in de hand. Wanneer we even naar
www.wisper.nl kijken en daar de tarieven en snelheden zien dan val je toch echt achterover. Goed, het is wel de enige provider met zulke snelheden en lage tarieven. Maar meer providers op glas zouden ze toch moeten stimuleren lijkt mij, beter voor de consument en het houd de bedrijven scherp?
Ik heb er zelf echt de pest in dat ik teveel betaal, maar het meeste nog voor een ten opzichte van de concurrentie belabberde snelheid.
Wat zou er nodig zijn om in een gebied als, wederom bijvoorbeeld Krimpen, een aanbieder als Wisper te introduceren zodat er meer concurrentie is ? En ja, op die manier word Caiway gedwongen of zijn pakketten aan te passen naar realistische snelheden of wat te doen met de prijzen. Ze kunnen het natuurlijk ook laten zoals het is, maar dat is aan hun.
Edit: de pakketten zoals deze hier staan ->
http://www.ikgavoorglas.nl/site/nl/pakketten zien er al beter uit dan wat ze nu leveren met kabel en glas in krimpen. Tenminste elk pakket symmetrische snelheden.
Kabel is trouwens helemaal een lachertje bij Caiway:
40/4 voor 45,25 (snelste en duurste 'los' internet abonnement, i.c.m pakket kan je 50/5 krijgen)
100/5 voor 42,50 bij UPC bijvoorbeeld en zo zijn er nog wel meer. Jammer dat we geen keus hebben en gewoon voor Caiway moeten gaan.
[
Voor 20% gewijzigd door
Perkouw op 13-12-2012 20:47
]