Ook hier (Krimpen) sinds korte tijd over op glas voor internet, TV en telefoon. Moet zeggen dat alles behoorlijk goed loopt hier. Voor internet heb ik voorlopig de langzaamste 25/3:
Zou ook GRAAG hebben dat ze symmetrisch gaan aanbieden, zelfs 12/12 zou nog interessant zijn voor mij!
Heb met IPTV ook zo nu en dan het irritante "mute probleem". Ook probeer ik een harddisk aan de Airties te krijgen, nu aan de derde externe disk en geen van drieen werken ze. Ik heb een oude 2,5 houseing geprobeerd met een 40GB IDE diskje erin, ook een WD elements 3,5" externe disk en een Antec 3,5" USB drive. Geen van allen doen ze iets. Ik vind het wel heel zwak dat er op de Airties zoveel niet werkt; ik heb zat disks liggen en gezien de huidige harddisk prijzen zoek ik een betaalbare housing en niet een complete disk voor opnemen... Dus als iemand een lege housing weet die werkt houdt ik me aanbevolen!
Weet trouwens iemand die het opnemen werkend heeft of bij het opnemen ook handige opties zijn als "serie opnemen"? Ik baal nog steeds dat ik mijn trouwe mediacenter voor TV aan de kant moet zetten, en dat de overige zooi (Airties, TV) niet in staat is mediacenter zaken op te vangen; opnemen werkte prachtig daar.
IPTV is de toekomst, het is allemaal zooo mooi. Ondertussen zit ik met drie ABs te rommelen, moet ik switchen tussen van alles om mijn dingen te kunnen. Met heimwee denk ik terug aan mijn mediacenter in dat opzicht; waarom moet Caiway nu weer zo nodig streams coderen.
Ik treur niet als het gaat om beeldkwaliteit overigens; IPTV is veruit superieur aan het oude analoog. Ook heb ik wat vergelijkings materiaal gezien van Ziggo digitale TV over coax/DVB-C en KPN digitenne; moet zeggen dat ik in dat opzicht er blij ben met IPTV van Caiway: Bij de voorgenoemden zijn blokken in het beeld meer een kwestie van tientallen per minuut tegen 0 op IPTV. Had laatst wel een irritant iets dat audio elke 10 seconde voor een seconde wegviel, maar dat is eenmalig geweest tot zover.
Het missen van een tweede kanaal ga ik denk ik gewoon opvangen via een DVB-T tunertje op mijn tweede mediacenter. Is genoeg voor als ik eens TV wil kijken (dit tweede mediacenter is meestal toch alleen in gebruik voor films kijken), en op termijn misschien via IPTV als Caiway dat nog eens uitvist hoe dat zou moeten. Ik zeg er zijn nog twee poorten vrij op het Genexis modem, via een apart VLAN moet daar toch ook wel een stream uit te toveren zijn
De z**ksite waar veel aandacht voor is in deze thread heb ik ook gevonden natuurlijk. Wat een zielige vertoning. Ik hoopte daar goede info te vinden wat wel en niet kan, oftewel wat ik in mijn geval het best kan doen. Helaas staat het vol met onzin en onwaarheden. Als de beheerder meeleest met deze thread: Wees eerlijk, zeg gerust dat het duurder is maar dan ook wat je ervoor krijgt. Maak afwegingen tussen kosten, limitaties en mogelijkheden op een eerlijke manier. Of stop er gewoon mee, de site zoals hij nu is... Waar is dat kotsende smileytje als je hem nodig hebt. Ow deze dus:
Nog een nabrander: Ik zag in dit forum dat per 3-1-2012 DVB-C basis ongecodeerd gaat worden. Klopt dit, is er meer van bekend? Want in dat geval is het nuttiger een DVB-C tuner te gaan regelen voor mijn 2e mediacenter ipv een DVB-T tuner...
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 28-12-2011 14:12
]