Caiwayglasvezel in Krimpen aan den IJssel en Loenen

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Net ff de Airties uitgezet, HD aangesloten... Airties weer aan en..... niets...
Via menu dat ding weer gereboot en hop, een update en daarna een melding over de disk. Ff formateren en ding staat nu wegmisbruikers op te nemen. Was net te laat voor Blik Op De Weg, nog wel een motor special ;( en dan zelfs nog een waar een andere FZR rijder in voor kwam...

Ben benieuwd hoe die opname er strakjes uitziet en hoe die disk en files er morgen uitzien op mijn laptop :)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Heb je de specs van die harddisk? Artikelnummer evt.?

Kan wel eens handig voor anderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zien de opnames er perfect uit !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerken
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 13:37
Afgelopen weekend Freecom XXS 500GB harddisk van bol.com ontvangen en aangesloten. Opnemen werkt nu wel. Echter schiet de airties ontvanger regelmatig in een luidspreker mute waardoor het geluid met geen mogelijkheid meer terug te krijgen is.
Enige oplossing is dan uitschakelen via stand-by of harde reset. Maar das niet erg leuk als hij net je favoriete serie aan het opnemen is.
Opnames zien er prima uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Red Boll schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:50:
Heb je de specs van die harddisk? Artikelnummer evt.?

Kan wel eens handig voor anderen zijn.
Ik heb een piano-zwarte Samsung S2 disk met bestelcode HXMU050DA/G22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat in de mute stand schieten van de Airties is sinds de laatste firmwareupgrade en werkelijk een ramp.
Ik ken al mensen die hebben opgezegd om die reden. Ze worden er tureluurs van.
Teugvallen op de kabel kan je niet zomaar in Krimpen omdat Caiway het basicpakket codeert in Krimpen.
Je moet dus eerst een CI+module kopen en een smartcard.

Allemaal kostenverhogend en zeker niet makkelijk. CAIWAY DOET HET :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Heb "de mute" tot nu toe een 3 keer gehad, 2 keer bij het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Volgens de Krimpense Caiway Haatsite zijn er behoorlijk wat problemen op het glas met betrekking tot de het behalen van de maximale download snelheid: http://glasvezelinkrimpen.freeweb.nl/?p=3191s

Hier gaat alles (nog?) goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1643318669.png
Hoe gaat het bij de rest? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Niets over te klagen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetsnelheid is ook altijd prima. Wel vind ik Caiway erg duur met zijn alles in 1 pakketten, zeker voor de snelheid die je krijgt en het ontbreken van symmetrische upload.

Die Krimpense Caiway haatwebsite moet je niet serieus nemen. Hoewel Caiway zeker niet alles goed doet, heeft deze haatwebsite zoveel leugens over Caiway geschreven dat het niet meer in 1 boek past. De nieuwste leugen van deze site is weer dat Caiway geen SD versies meer van de Nederlandse zenders doorgeeft op de coaxkabel vanaf 2012 en dat je dus niks meer hebt aan SD ontvangers. Lulkoek, larie, fantasiekoek dus. Maar die gek van die website neemt het niet zo nou.

http://glasvezelinkrimpen.freeweb.nl/?p=3237

Bet u in het bezit van een DVB-C decoder die géén HD ondersteunt, let dan goed op!
Caiway levert vanaf 09-01-2012 veel kanalen uitsluitend nog in HD af. Dit houdt in dat uw decoder meest waarschijnlijk niet geschikt is om die kanalen te bekijken. Uw DVB-C decoder is dan dus waardeloos voor alle televisiekanalen die op pagina 20 in het boekje ‘ maximaal digitaal’ de vermelding HD hebben.

Dit is dé methode voor Caiway om u over te halen naar Glasvezel. Maar daar trapt u hopelijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Het lijkt of persoonlijk of een aangeboren hekel tegen iedere vernieuwing te zijn.
Flauw is het wel, zeker omdat ze "modereren"en dus de mogelijkheid hebben om posts te filteren.

Goed om te horen dat snelheidsproblemen niet (bij iedereen) bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobbelstein
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03 16:49
Dat mute probleem heb ik ook hier in Loenen. Met de AB kan je de bediening van TV overzettten naar de STB. Geluid zachter + OK = 4x knipperen van de LED = bediening STB
Geluid harder + OK = 2x knipperen van de LED = terug naar TV. (niet richten naar TV of STB)
STB blijft opstarten op mute maar regelt meteen naar gewenst niveau. Er is een truc om het defaultniveau te saven in de STB maar ik ben de toetsencombinatie vergeten. (Je hoeft nu niet meer te resetten.) STB staat default ook niet in HD 1024 na de laatste update, moet je zelf configureren in de toolbox en doet vervolgens een reset en update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 16:44
Wat is in godsnaam het probleem van glasvezel? Ik ben er ontzettend blij mee. TV ziet er gelikt uit. Internet is verdomd snel.

Kan die haatsite niet worden aangeklaagd wegens smaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik weet ook niet wat die gasten dwars zit. Je gaat je afvragen of ze het zelf wel geprobeerd hebben of alleen maar doorblaten op de troep die ook in de lokale kranten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die haatsite beweert zelfs dat KPN veel beter is :-)

Moet je eens lezen op :
http://glasvezel.gebruikers.eu/

Dat is allemaal bijna klachten over KPN, haperend beeld, geen beeld, etc.

Maar toch is KPN veeeeel beter volgens die gestoorde Krimpenaar :-)
Hij liegt dus mensen bewust voor en adviseert ze een aanbieder die nog veel beroerder is. Je moet maar zo gewetenloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobbelstein
De nieuwe interface ziet er gelikt uit sinds de laatste update met ongekende mogelijkheden (sarcasm).
Je hebt binnenkort geen afstandsbediening meer nodig (ik kan het nog steeds niet geloven). Ik kijk naar de big bang show op veronica, komt er in de rechter bovenhoek een mededeling dat er op RTL4 iets leuks begint.
En zowaar schakelt mijn TV tijdens de big bang show spontaan over naar RTL4; big brother had blijkbaar een andere voorkeur. Bij IPTV wordt nl elke AB toetsaanslag van iedere individuele abonnee in de logserver geregistreert voor kijkcijfer analyse. Ze weten inmiddels wat ik leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Haha, dan worden ze blij van mijn log. Ik zit alleen maar heen en weer te zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook de haat van die website niet. Ik heb sinds begin dit jaar glasvezel in krimpen aan den ijssel en ben echt tevreden. Het beeld is super en het internet is nooit zo snel geweest. Bij ADSL haalde ik max 15Mb, terwijl ik voor 25 Mb betaalde. Met glasvezel haal ik altijd de 25 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier (Krimpen) sinds korte tijd over op glas voor internet, TV en telefoon. Moet zeggen dat alles behoorlijk goed loopt hier. Voor internet heb ik voorlopig de langzaamste 25/3:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1672989621.png

Zou ook GRAAG hebben dat ze symmetrisch gaan aanbieden, zelfs 12/12 zou nog interessant zijn voor mij!

Heb met IPTV ook zo nu en dan het irritante "mute probleem". Ook probeer ik een harddisk aan de Airties te krijgen, nu aan de derde externe disk en geen van drieen werken ze. Ik heb een oude 2,5 houseing geprobeerd met een 40GB IDE diskje erin, ook een WD elements 3,5" externe disk en een Antec 3,5" USB drive. Geen van allen doen ze iets. Ik vind het wel heel zwak dat er op de Airties zoveel niet werkt; ik heb zat disks liggen en gezien de huidige harddisk prijzen zoek ik een betaalbare housing en niet een complete disk voor opnemen... Dus als iemand een lege housing weet die werkt houdt ik me aanbevolen!

Weet trouwens iemand die het opnemen werkend heeft of bij het opnemen ook handige opties zijn als "serie opnemen"? Ik baal nog steeds dat ik mijn trouwe mediacenter voor TV aan de kant moet zetten, en dat de overige zooi (Airties, TV) niet in staat is mediacenter zaken op te vangen; opnemen werkte prachtig daar.

IPTV is de toekomst, het is allemaal zooo mooi. Ondertussen zit ik met drie ABs te rommelen, moet ik switchen tussen van alles om mijn dingen te kunnen. Met heimwee denk ik terug aan mijn mediacenter in dat opzicht; waarom moet Caiway nu weer zo nodig streams coderen.

Ik treur niet als het gaat om beeldkwaliteit overigens; IPTV is veruit superieur aan het oude analoog. Ook heb ik wat vergelijkings materiaal gezien van Ziggo digitale TV over coax/DVB-C en KPN digitenne; moet zeggen dat ik in dat opzicht er blij ben met IPTV van Caiway: Bij de voorgenoemden zijn blokken in het beeld meer een kwestie van tientallen per minuut tegen 0 op IPTV. Had laatst wel een irritant iets dat audio elke 10 seconde voor een seconde wegviel, maar dat is eenmalig geweest tot zover.

Het missen van een tweede kanaal ga ik denk ik gewoon opvangen via een DVB-T tunertje op mijn tweede mediacenter. Is genoeg voor als ik eens TV wil kijken (dit tweede mediacenter is meestal toch alleen in gebruik voor films kijken), en op termijn misschien via IPTV als Caiway dat nog eens uitvist hoe dat zou moeten. Ik zeg er zijn nog twee poorten vrij op het Genexis modem, via een apart VLAN moet daar toch ook wel een stream uit te toveren zijn :)

De z**ksite waar veel aandacht voor is in deze thread heb ik ook gevonden natuurlijk. Wat een zielige vertoning. Ik hoopte daar goede info te vinden wat wel en niet kan, oftewel wat ik in mijn geval het best kan doen. Helaas staat het vol met onzin en onwaarheden. Als de beheerder meeleest met deze thread: Wees eerlijk, zeg gerust dat het duurder is maar dan ook wat je ervoor krijgt. Maak afwegingen tussen kosten, limitaties en mogelijkheden op een eerlijke manier. Of stop er gewoon mee, de site zoals hij nu is... Waar is dat kotsende smileytje als je hem nodig hebt. Ow deze dus: :r

Nog een nabrander: Ik zag in dit forum dat per 3-1-2012 DVB-C basis ongecodeerd gaat worden. Klopt dit, is er meer van bekend? Want in dat geval is het nuttiger een DVB-C tuner te gaan regelen voor mijn 2e mediacenter ipv een DVB-T tuner...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 14:12 ]

Verwijderd

Het rare is als je in de rest van je huis naar het basicpakket wil kijken ( wat dus via de coaxkabel moet) dat er op de website van Caiway Krimpen staat dat je op één abonnement in heel je huis digitaal kan kijken.

http://www.caiw.nl/site/nl/krimpen/krimpen/overig/apparatuur

Heeft u meer televisies in huis? Met één abonnement kunt u overal in huis televisie kijken.

Als je echter naar Caiway belt wordt je met een stalen gezicht meegedeeld dat je maar maximaal drie smartcards kan krijgen. Als je vier of meer smartcards wil, moet je een nieuw abonnement afsluiten.

Ook de klantenservice kon mij geen plek wijzen op de website van Caiway/Krimpen waar het wel staat.

Kan ook niet, want op de website van Caiway/Krimpen staat hier niks over vermeld. De hele gang van zaken komt nogal achterbaks op me over.

Ook op deze pagina van de website wordt er met geen woord gerept over maximaal drie smartcards:

http://www.caiw.nl/site/n...orden/radioentvviadekabel

3. Hoe kan ik TV kijken op meerdere televisies via COAX?
Als u nu analoog kijkt via COAX dan verandert er niets tot 09-01-2012. Na 09-01-2012 kunt u alleen nog digitaal kijken via COAX. Om digitaal TV te kijken via COAX heeft u voor elke TV een digitale ontvanger en smartcard nodig. De kosten voor een digitale ontvanger zijn € 64,95 bij Caiway, maar u kunt deze ook bij een RTV speciaalzaak kopen. Heeft een tv met een ingebouwde ontvanger, dan heeft u geen losse digitale ontvanger nodig, maar een CI+ CAM. De CI+ CAM kost € 49,-. Het digitale Tv-abonnement vanaf januari 2012 kost € 16,95 per maand.

Caiway weigert mij dus meer dan drie smartcards te geven op één abonnement. Maar we hebben wel in Krimpen aan den IJssel die smartcard nodig voor het basicpakket nota bene!!

Dit betekent dus dat een inwoner van Krimpen als hij op vier of meer toestellen in zijn huis naar het Caiway basicpakket wil kijken op de coaxkabel 33,90 euro per maand moet betalen. Terwijl de Caiwayklanten van Uithoorn/Aalsmeer, Schiedam, Westland, IJsselstein, Maassluis, Oudenbosch, etc.. voor 16,95 euro per maand op een onbeperkt aantal toestellen kunnen kijken naar hetzelfde Caiway basicpakket.

Resumerend: Je neemt hetzelfde product af (basicpakket) bij dezelfde firma ( Caiway) voor dezelfde prijs (16,95) maar op vier of meer televisies televisies mogen wij in Krimpen opeens het dubbele per maand neertellen dan de andere Caiwayklanten in bovengenoemde gebieden.

IS DIT KROM OF IS DIT KROM?

Als Caiway zonodig het basicpakket wil coderen in Krimpen, dan moet Caiway er toch minstens voor zorgen dat we voor dezelfde prijs dezelfde mogelijkheden met het product krijgen, ( basicpakket). Dus op een onbeperkt aantal toestellen kunnen kijken naar het basicpakket voor dezelfde maandprijs als de klanten in de Caiwaygebieden hierboven.

Een oud spreekwoord luidt, wie zijn billen brandt mag op de blaren zitten, maar Caiway mag toch wel een hoop gratis smartcards gaan verstrekken om deze benadeling van de inwoners in Krimpen te compenseren.

Er zijn al een aantal mensen in Krimpen waaronder ik zelf die een klacht willen indienen bij de geschillencommissie.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobbelstein
Al goede ervaringen met een externe HD? Er staat in de nieuwe gebruikershandleiding op pag 16 dat je max 45 min in HD kwaliteit kan pauseren met een aangesloten externe HD. Ik ga uit van 500 gb, daar perst Humax 120 uur HD qualiteit op. Wordt de data in blokken van max 45 min opgelagen?? De voeding van de airties is overigens maar 18 watt, dat is wel erg krap bemeten. Dat Y-USB kabeltje dat men adviseert kan hoogstens de inwendige weerstand wat verlagen. Tijd om de AIR 7130 eens in omloop te brengen, daar zit de HD al ingebouwd. Onze AIR 7120 is eigenlijk al weer verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er sterk over om heel het Caiway gebeuren op te zeggen als er geen oplossing komt voor vier of meer smartcards voor het digitale basispakket.

Het is toch te gek voor woorden dat ik €33,90 per maand moet betalen om op vier televisies in Krimpen aan den IJssel naar het digitale basispakket van Caiway te kunnen kijken en een Caiwayklant in Schiedam, Uithoorn, Westland, Maassluis, IJsselstein, etc kan volstaan met €16,95 per maand?

Gekker kan toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

En dan? Digitenne?

Ik ben het met je eens hoor: het klopt allemaal niet... Maar heb je zoveel goede alternatieven behalve dan afwachten wat ze gaan doen na je klacht?

Ikzelf heb maar 1 tv maar ook nog een analoge harddiskrecorder die ik eigenlijk liever wel blijf gebruiken. Ding is nog niet zo oud. Moet ik gaan investeren in hardware zodat dat ding via DVB-C kan blijven recorden of moet ik hem gaan vervangen? Ik weet het nog niet... Opnemen via de Airties is nog geen optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnemen met de Airties moet werken, maar dan mag je zelf wel een harde schijf aanschaffen.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe men bij Caiway heeft kunnen beslissen dat er op vier of meer toestellen in Krimpen naar het basicpakket, het dubbele bedrag maandelijks aan abonnementsgeld moet worden neergeteld, ten opzichte van de andere Caiway gemeenten.

Iedereen zal zeggen dat het een extreme fianciële ongelijkheid creërt. Toch hebben een paar niet nadenkenden bij Caiway het over de Krimpenaren uitgestort.

Het is natuurlijk voor Caiway heel makkelijk om zeventien euro per maand extra op te strijken bij de Krimpense gezinnen die op vier of meer toestellen naar het basicpakket willen kijken.

Maar ik geloof echt niet dat Caiway meer rechten moet afdragen aan de zendgemachtigden voor de Krimpenaren dan de Caiwayabonnees in andere gemeenten. Als daar een gezin op bijvoorbeeld zeven televisies mag kijken naar alle zenders in het basicpakket zonder bij te hoeven betalen, dan zal die rechtenafdracht voor Krimpen ongetwijfeld niet anders zijn.

Het is dus snel verdiend, met het smoesje; het basicpakket zit achter de smartcard dus betaalt u maar lekker dubbel......

CAIWAY, is de nieuwe naam voor Krimpen aan den IJssel soms Melkkoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Ben sinds vanochtend bezig om m'n externe harddisk aan te sluiten. Volgens mij is het niet per se nodig om 1 van de geadviseerde versies te kopen.
Heb zelf een 2,5 inch externe harddisk liggen, met een y usb kabel. Geformatteerd naar fat32 en gedaan wat er in de handleiding stond. Eerst aansluiten, daarna tv en airties aanzetten, maar er gebeurd niets. Zag hier ergens dat iemand toen gereboot had. Waar is dat mogelijk in het menu?
En wat zijn de andere opties om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb de Airties toen gereboot door op menu te drukken, daar zit ergens de rebootmogelijkheid. Maar grote kans dat een keer uit een aanzetten (met de knop aan de achterkant) hetzelfde doet.

Ik kreeg in ieder geval daarna een melding dat er een disk is aangesloten en dat die geformatteerd moest worden.

Edit: ik krijg net van mijn vrouw te horen dat ook een hoop radiozenders het nu ook niet meer doen, misschien andere frequenties, TV was in ieder geval ook volgens verwachting een hoop weg of ergens anders. Vanavond maar eens even de hele zooi afscannen.

[ Voor 29% gewijzigd door Stormtrooper op 09-01-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Heb het net geprobeerd. Maar het werkte niet. Heb het geprobeerd in fat32 en ntfs. De airties terug gezet naar fabrieksinstellingen en meerdere malen gereboot maar krijg nergens een pop up dat er een harddisk is gevonden.

Volgens mij zou die gewoon moeten werken maar heb nu werkelijk geen idee meer hoe. Heeft iemand nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wat voor disk heb je ? Al eens geprobeerd dat ding zonder partitie aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders ga je met je Airties en je harddisk naar de Caiwayshop. Wellicht dat ze em daar aan de praat krijgen?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Dat is idd ook nog een optie. Maar hoe bedoel je zonder partitie? En kan je eventueel uitleg geven hoe ik dat kan doen via een mac? Neem aan dat dat kan via schijfhulpprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Sorry, ik heb zelf geen mac..... Maar inderdaad via een diskmanager zou je van dat diskje toch de partitie moeten kunnen wissen.... Wil niet zeggen dat het dan wel werkt, volgens mij werkt die Airties met EXTFS3... Ik had mijn samsung diskje daar al naar over gezet maar moest toch nog geformatteerd worden.. Whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Dank voor je hulp alvast. Ik ga er mee aan de slag. Hopelijk lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, is het al gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Nee, het is best lastig om programma te vinden dat het naar ext3 formatteert. Heb het ook aardig druk afgelopen dagen dus is beetje op laag pitje komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Missschien is het makkelijker als je gaat kijken met een Humax 5200C op de coaxkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

granturismo5 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:31:
Nee, het is best lastig om programma te vinden dat het naar ext3 formatteert. Heb het ook aardig druk afgelopen dagen dus is beetje op laag pitje komen te staan.
Gewoon iets als http://www.ultimatebootcd.com/ downloaden, branden en vanaf opstarten of deze http://www.hiren.info/pages/bootcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

De laatste tijd toch iets meer de AirTies aan gaan zetten. En ook ik heb regelmatig last van dat mute probleem. Op zich nog niet zo erg maar wat ik ook regelmatig heb is dat ik 's avonds de tv aanzet en daarna die AirTies, tv naar juiste kanaal zet en dan geen beeld krijg. Moet ik weer uit de bank opstaan om die Airties uit en aan te zetten en dan te wachten totdat dat ding weer is opgestart.

En gisteren wilde de AirTies weer niet uit via de AB...

AirTies komt toch niet helemaal stabiel over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook niet de zenders nummeren naar eigen voorkeur, dus nu heb je BBC1 op 34, BBC2 op 35 en BBC3 op 122 of zoiets. Slaat helemaal nergens op als je de zenders netjes bij elkaar wilt bundelen in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
Storing in krimpen op dit moment. Geen internet, tv of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Klopt, net mijn modem en router al een schop gegeven. Daarna maar eens op de storingspagina gaan kijken. Kan gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
Hopelijk duurt het niet te lang, 3G is zo langzaam... Van de week lag bij ons in de straat de stroom er ook al ineens een uur uit.

[ Voor 42% gewijzigd door TheMazzter op 28-01-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storing heeft tot half acht geduurd 's avonds. Op de coaxkabel was er trouwens helemaal geen storing en kon je probleemloos televisie kijken. Alleen heeft lang niet iedereen in Krimpen een smartcard voor het basicpakket zodat er teruggevallen kan worden daarop. Caiway Caiway, waarom moest je toch in vredesnaam het basicpakket in Krimpen gaan coderen? Het domste wat jullie ooit gedaan hebben !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Stormtrooper schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:52:
En gisteren wilde de AirTies weer niet uit via de AB...

AirTies komt toch niet helemaal stabiel over...
Heb hier ook wel eens last van een instabiele AB, de puntjes moeten echt nog wel even op de i.

Verder heb ik nog geen spijt van mijn overstap van ADSL van Telfort naar glas van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
En we hebben weer storing in Krimpen. 8)7

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
Denizz schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:26:
En we hebben weer storing in Krimpen. 8)7
Takie long time :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

En nu ook helemaal niets analoog 8)7

Maar goed, glasvezelbreuk kunnen ze natuurlijk niet zoveel aan doen behalve herstellen. Gekke vind ik wel: 2x een breuk in een paar dagen, zit iemand kabels op te spitten ?

Edit.... Nu 20:45 heb ik weer signaal op de ouderwetse manier: analoog via coax...

Edit2.... Was breuk bij Rivium, zo rond 21:00 deed alles het weer _/-\o_

[ Voor 97% gewijzigd door Stormtrooper op 30-01-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
Ligt het er nu alweer uit? Of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
TheMazzter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:07:
Ligt het er nu alweer uit? Of ligt het aan mij?
Ik heb nog niet eens de moeie gedaan om te gaan kijken voor vanavond, ik zie het morgenochtend wel weer :'). Voorlopig nog even op ADSL.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
Jep, et ligt er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
Ik heb net iets zorgwekkends ontdekt. Als ik de speedtest.net app op mn telefoon gaat mn beeld van iptv storen zoals dat eerst vaak het geval was. Kunnen jullie dit ook eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aansluiten van een harddisk op de AirTies in Krimpen a.d. IJssel.

Bij de HEMA Krimpen a.d. IJssel is een Freecom XXS 640Gb harddisk (HD) te koop voor € 69,--.
De AirTies (AT) volledig uitschakelen via de netschakelaar op de achterzijde (dus niet op standby laten staan) en de HD via de USB-poort met de AirTies verbinden. Pas na een uur (beslist niet eerder anders werkt het niet) de AirTies weer ingeschakelen via de netschakelaar. Na het afronden van de opstartprocedure komt er op enig moment de mededeling in beeld dat een harddisk is aangetroffen die moet worden geformatteerd. Sta dat toe met OK. Daarna volgt nogmaals de vraag of je er zeker van bent inderdaad te willen formatteren omdat alle informatie op de harddisk zal worden gewist. Bevestig opnieuw met OK. De harddisk wordt dan geformatteerd wat ongeveer een minuut of zo duurt.

Druk vervolgens op de afstandsbediening (AB) van de AT op de EPG toets (Elektronische Programma Gids) waarna het meerdaagse zenderoverzicht zichtbaar wordt met achter elke zender het uitzendschema van de programma’s. Loop met de witte pijltjestoetsen op de AB naar het programma dat je wilt opnemen. Daar aangeland druk op de ronde blauwe toets op de AB waardoor een keuzemenu wordt geopend. Kies voor ‘Opnemen’ en bevestig dat met OK. In de EPG is nu bij het op te nemen programma een rood klokje zichtbaar waaruit blijkt dat de opname in de timer staat. Daarna kan de AT via de AB in de standby stand worden gezet of kan met TV kijken worden doorgegaan. Zodra het opnamemoment is aangebroken zal de AT automatisch aangaan en wordt de opname gemaakt.

Na de opname(n) kunnen via de toets MEDIA op de AB de gemaakte en de (eventueel) nog geplande opnamen zichtbaar worden gemaakt. Alle gemaakte opnamen worden automatisch gerubriceerd. Van elke opname worden bovendien de relevante programmagegevens, de opnametijd, de zender etc. mee opgenomen. Handig bij het terugvinden van opgenomen programma’s.

Om een opname af te spelen loop je er met de witte pijltjestoetsen naar toe en druk je op de weergavetoets (met pauzeteken || + pijltje rechts). Het afspelen van de opname start dan. Er is geen zichtbaar kwaliteitsverschil tussen een gemaakte opname en het rechtstreekse TV beeld.

Pauzeren, vooruit/achteruit/versneld spoelen etc. werken hetzelfde als bij een normale DVD speler.
Onder de blauwe toets zitten nog meer functies zoals het wissen van opnamen etc.

Op de 640Gb schijf kan plm. 250 uur worden opgenomen. E.e.a. werkt tot nu toe correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Jammer alleen dat je geen vaste programma's kan timen, bijvoorbeeld iedere weekdag. Of een wekelijks programma...misschien iets moois voor een volgende firmware.

Wat me gisteren tijdens de storing wel opviel: ik had de Airties uitgezet. Daarna opnieuw aangezet maar ding starte niet door vanwege de storing. Maar daardoor kon ik ook niet eventuele opnames van de harddisk bekijken... Ook wat jammer....

Verder las ik vandaag iets over een gratis smartcard voor delight abonnees....

[ Voor 9% gewijzigd door Stormtrooper op 31-01-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen voor Delight ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

wesseln schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:23:
Ik heb net iets zorgwekkends ontdekt. Als ik de speedtest.net app op mn telefoon gaat mn beeld van iptv storen zoals dat eerst vaak het geval was. Kunnen jullie dit ook eens testen?
Ik heb sinds de laatste storing enkele dagen terug dat het downloaden van invloed is op IPTV en omgekeerd. Toch wel erg vreemd, gezien ik hiervoor daar nooit last van heb gehad. Erg vervelend als je TV wilt kijken en iets downloaden tegelijk... :/

[edit]
Zo te zien meer mensen die hier last van hebben: http://caiwforum.caiw.nl/posts/list/464.page

Hang nu al 17min bij de klantenservice in de wacht, met nog 7 wachtenden voor me. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door bennierex op 02-02-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link werkt niet omdat je eerst moet inloggen om het te zien.

Wel zie dezelfde klacht terugkomen op www.klacht.nl

http://www.klacht.nl/caiw...siebeeld-op-de-glasvezel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zelf nog niet gemerkt maar een instralende router 8)7 8)7

Zal vanavond eens proberen een avond tv te kijken ipv via de mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iets gehoord in Krimpen over de tariefsverhogingen per 1 maart 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nee, (nog) niets over gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu weer gehoord dat wij geen tariefsverhogingen krijgen in Krimpen dit jaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:29:
Ik heb nu weer gehoord dat wij geen tariefsverhogingen krijgen in Krimpen dit jaar .
Lijkt me zowiezo niet handig als ze dit doorvoeren. Ze maken al geen vrienden met de slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik vind op zich de diensten heel behoorlijk, de informatie en duidelijkheid een stuk minder...maar tariefsverhoging lijkt me inderdaad nu geen goed plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway moet alleen nog hard werken aan een oplossing dat je met één abonnement naar een onbeperkt aantal televisies in je huis naar het volledige basicpakket kan kijken op de coaxkabel. Dit kunnen namelijk bijna alle andere Caiwayklanten ook.

Dat maximum van drie toestellen waarop je naar het volledige basicpakket kan kijken, wat wij hier in Krimpen hebben slaat echt helemaal nergens op.

Je zal maar een groot gezin hebben, dan wordt televisie kijken bij Caiway in Krimpen onbetaalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dat niet alleen, ooit is gezegt dat er een goede oplossing zou komen voor mensen met bestaande apparatuur. Dus niet alleen TV's en zo..

Mijn harddiskrecorder kan ik namelijk net zo goed in de prullenbak gooien.

Ik heb een Samsung PS50B650 plasma scherm, daar zit zo'n interface in maar dat scherm staat niet in de lijst van compatibles. Dus gewoon proberen. Maar vervolgens heb ik nog niets goeds om echt mee op te kunnen nemen behalve dan via de Airties zelf. Ik moet me er nog wel in gaan verdiepen dus weet verder niet wat voor mogelijkheden CaiWay zelf al te koop aanbiedt. Dat soort informatie had ik overigens wel netjes gevonden als ze dat via een postmailing zouden doen: wat is er te koop en wat kun je ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nagaat dat Caiway ook nog eens de duurste aanbieder van Nederland is per 1 maart voor het basicpakket en nu met de telefonietarieven ook is doorgeschoten verwacht ik een hoop opzeggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ik ga binnenkort ook een alles in een paket van caiway aanvragen. Had alleen nog een vraag over de aansluiting.
Zoals jullie weten word er door de firma Schuring UTP-kabels gratis voor je getrokken. Een naar de woonkamer voor de tv, en een voor een eventuele computer.
In de woonkamer moet de Xbox, home-cinema set en de tv worden aangesloten op het internet. Schuring legt zoals gezegd 1 UTP kabel van de glasvezel modem naar de woonkamer. Ik had het idee om via dat UTP kabel een router te verbinden. En vervolgens via de router de IPTV,xbox, home cinema aan te sluiten.

Als ik het onderstaande lees, dan weet ik niet goed of dat mogelijk is.
pwhooftman schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:29:
[...]

Het is geen houdbare situatie om het IPTV verkeer en het lokale netwerkverkeer door hetzelfde LAN te laten lopen. IPTV is nl. een multicast signaal. Dat betekent dat zodra de Airties ontvanger de stream heeft opgestart, er een continue stream van 20-30MBps op álle netwerkkaarten in het LAN afgevuurd wordt. Bij mij bleef de boel nog draaien als ik één andere Windows 7 PC aan had in het Lan, maar als dat meer pc's zijn, dan begint enkele seconden nadat de Airties de stream toont het hele netwerk in elkaar te zakken. Alle netwerkkaarten gaan nl. proberen de antwoorden op de stream, daardoor stagneren de pc's en het netwerk volledig.

Als je op diverse lokaties IPTV én PC/Internet verkeer nodig hebt, dan zul je twee LAN's moeten creeren, bijvoorbeeld een bekabelde switch/router voor IPTV en een Wireless switch/router voor je PC verkeer.
Of een managed switch waar je op poort niveau Vlans kunt definiëren.

Op basis van mijn ervaring kun je voor de bekabelde switch/router t.b.v. IPTV dus een normale Sitecom 300N switch (type Wl-351, gigabit) en/of een Asus X Switch (100MBPS) gebruiken, zolang je daar maar geen andere pc's uit je bestaande LAN aan hangt.
Maar een medetweaker vertelt het volgende:
pwhooftman schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:50:
- IPTV werkt zelfs door een Sitecom Switch en een Asus switch en een mix van 20 meter aan Cat 5 en 6 kabel heen naar de TV. Op dit moment lopen het interne LAN verkeer en het IPTV verkeer door de zelfde switches.
Dus mijn vraag is, heb ik dan twee UTP kabels nodig voor in de woonkamer (een voor de IPTV, en een voor de router). Of is één UTP kabel voldoende om zowel de IPTV als de andere aparaten via de router aan te sluiten.

Misschien dat Red Boll, nog zijn ervaringen kan vermelden. Dat heeft hij namelijk beloofd te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Iceman1987 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:03:
Misschien dat Red Boll, nog zijn ervaringen kan vermelden. Dat heeft hij namelijk beloofd te doen :P
Oh, Sjips :X Euh... Ben de details effe kwijt hoor...

Ik heb het in ieder geval zo:

Vanuit het glasmodem:
1 x UTP RJ45 IPTV naar de Airties
1 x UTP RJ45 DATA naar een Router/Switch van Netgear
1 x RJ11 Telefonie naar een DECT (IP) telefoon

vanuit de Router/Switch van Netgear:
1 x UTP RJ45 naar een 24poorts gigabit switch
1 x UTP RJ45 naar de DECT (IP) telefoon

Hmmm... Heb je hier een beetje beeld bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zo heb ik het ook ongeveer.. 1 UTP kabel naar de Airties in de huiskamer, 2e UTP kabel ook laten trekken naar huiskamer voor het lan.

Vervolgens mijn router (Zyxel NBG-460N) in de meterkast gezet, kort kabeltje van het glasvezelmodem naar die router, NAS in de meterkast op LAN-poort router en de UTP kabel naar mijn huiskamer op een LAN-poort op de router.

Vervolgens in mijn huiskamer een 8-poorts HP1810 fanless switch en daar alle meuk op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Heren bedankt voor de reactie. Maar niemand van jullie heeft geprobeerd om de IPTV via de router aan te sluiten zodat je maar een UTP kabel nodig hebt voor de woonkamer.
Want ik wil ook een UTP kabel trekken naar de derde verdieping voor de computer.

Maar als ik het goed begrijp, heb ik dan router nodig voor in de meterkast, een switch in de woonkamer, en een switch in de werkkamer op de derde verdieping.
Poeh, dat is een aardige investering dan. Nog adviezen over welke combinatie van switches en routers het best met elkaar werken?

En de genexis heeft maar twee ingangen voor een UTP kabel toch? E1 voor de router etc en E2 voor de IPTV, E3 en E4 werken niet. Het is jammer dat je effectief maar 1 UTP aansluiting hebt voor je aparaten, dus je moet dan sowieso een router aanschaffen voor in de meterkast het internet te verdelen over de woonkamer en de werkkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Iceman1987 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:36:
Heren bedankt voor de reactie. Maar niemand van jullie heeft geprobeerd om de IPTV via de router aan te sluiten zodat je maar een UTP kabel nodig hebt voor de woonkamer.
Want ik wil ook een UTP kabel trekken naar de derde verdieping voor de computer.

Maar als ik het goed begrijp, heb ik dan router nodig voor in de meterkast, een switch in de woonkamer, en een switch in de werkkamer op de derde verdieping.
Poeh, dat is een aardige investering dan. Nog adviezen over welke combinatie van switches en routers het best met elkaar werken?

En de genexis heeft maar twee ingangen voor een UTP kabel toch? E1 voor de router etc en E2 voor de IPTV, E3 en E4 werken niet. Het is jammer dat je effectief maar 1 UTP aansluiting hebt voor je aparaten, dus je moet dan sowieso een router aanschaffen voor in de meterkast het internet te verdelen over de woonkamer en de werkkamer.
Ben jij heel toevallig Samir?

IPTV en LAN inderdaad niet geprobeerd op 1 kabel... Ook helemaal niet in verdiept of dat uberhaupt kan.
Maaruh: hoeveel poorten heb je beneden nodig en hoeveel boven? Ik heb zelf 2 van die HP switches en dat bevalt erg goed. Mijn Zyxel bevalt me weer iets minder omdat mijn iPad niet lekker wil connecten met dat kreng...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Stormtrooper schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:37:
[...]

Ben jij heel toevallig Samir?
Heel toevallig? ;)
IPTV en LAN inderdaad niet geprobeerd op 1 kabel... Ook helemaal niet in verdiept of dat uberhaupt kan.
Maaruh: hoeveel poorten heb je beneden nodig en hoeveel boven? Ik heb zelf 2 van die HP switches en dat bevalt erg goed. Mijn Zyxel bevalt me weer iets minder omdat mijn iPad niet lekker wil connecten met dat kreng...
In de woonkamer wil ik 4 UTP poorten hebben, en op de derde verdieping wil ik twee poorten en een wifi netwerk, denk namelijk niet dat de draadloze router in de meterkast door twee lagen dikke beton heen komt.
Denk dat ik dus ga voor een simpele unmanaged switch voor de woonkamer (xbox, home cinema set etc), en een degelijk wif-router in de meterkast, en een simpele wifi-router op de derde verdieping.

Die HP switches zijn voor mij echt overkill. Ik heb absoluut geen kaas gegeten van hogere netwerkkunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeners
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-07-2024
Hoi ik heb een vraagje aan iedereen hier.

Ik het met veel plezier mee gedaan aan gratis test voor de glasvezel in krimpen. En heb besloten hier verder mee te gaan. Ik wil echter alleen het internet hebben, geen voip en geen tv.

Dus ik bel met de caiway helpdesk. En die beweren nu dat ik geen internet meer kan krijgen zonder tv.

Ik verteld dat ik gewoon netjes een factuur heb gekregen voor internet en voip. Maar dit was onmogelijk en kon echt niet. Het had alles met techniek te maken dat ik zonder tv geen internet kon krijgen. Ik ben zelf een beetje boos geworden aan de telefoon vanwege de domheid van deze mevrouw.

Maar nu moet ik morgen voor 17:00 beslissen of ik een abbo wil hebben met tv of helemaal niets.
Aangezien ik al tv heb via de schotel hoef ik geen dubbel abbo te hebben voor tv.

Zijn er mensen die alleen internet afnemen of heeft iedereen het alles in 1 pakket.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Ik heb een "triple play" pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier ook alles-pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
Ook alles in 1. Toch het voordeligst, en als je in krimpen glasvezel wil heb je niets anders te kiezen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Relaxbundel.

Het is niet mogelijk internet af te nemen zonder televisie bij Caiway. Dit kan trouwens bij andere kabelaars ook niet. Op de glasvezel van Reggefiber zijn er wel aanbieders die internet aanbieden zonder televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeners
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-07-2024
Nou ze hebben me dus zaterdagavond afgesloten.

Ik ben nu ook helemaal klaar met caiway. Ik ben ook behoorlijk slecht en onbehoorlijk geholpen en te woord gestaan door de mensen van caiway. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze mensen zo voor het blok zetten en je verplichten alles af te nemen van hun.

Ik vraag me af hoeveel klanten het hun kost om zich zo op te stellen.

Ik heb iig weer adsl aangevraagd, en hoop dat er snel extra aanbieders komen of opties om alleen voor internet te kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

doeners schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:59:

Ik ben nu ook helemaal klaar met caiway. Ik ben ook behoorlijk slecht en onbehoorlijk geholpen en te woord gestaan door de mensen van caiway. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze mensen zo voor het blok zetten en je verplichten alles af te nemen van hun.

Ik vraag me af hoeveel klanten het hun kost om zich zo op te stellen.

Ik heb iig weer adsl aangevraagd, en hoop dat er snel extra aanbieders komen of opties om alleen voor internet te kunnen kiezen.
Dit is zo'n voorbeeld om aan Radar voor te leggen, want er zullen er veel meer gedupeerde zijn.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Je bent niet de enige :'). Wij werden opeens opgezegd doordat een rekening die betaald was, als niet betaald was aangemerkt. Was de helpdesk bereikbaar? Nee hoor.

En daar zit ik weer, met mijn antieke ADSL 8 Mbit lijntje, die we nooit hebben opgezegd omdat Caiway er nog wel eens uitviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Denizz schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:14:
[...]

Je bent niet de enige :'). Wij werden opeens opgezegd doordat een rekening die betaald was, als niet betaald was aangemerkt. Was de helpdesk bereikbaar? Nee hoor.

En daar zit ik weer, met mijn antieke ADSL 8 Mbit lijntje, die we nooit hebben opgezegd omdat Caiway er nog wel eens uitviel.
Vol blijdschap heb ik afscheid genomen van Caiway. Bij de helpdesk destijd aangegeven dat ik op wilde zeggen per 1 april, dus dat ik niets meer hoef te betalen vanaf april. Later kwam de factuur, waarbij toch de periode 1 april tm 1 april stond (slordigheid 1). Die 2 euro maakte mij ook niet uit, dus prima. Wel werd ik op 1 april om half 8 's avonds afgesloten, terwijl ik voor die hele dag heb betaald (slordigheid 2).

Het gaat me hier slechts om het principe en geeft naar mening een goed beeld van hoe Caiway omgaat met zijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway gaat zeer onrechtvaardig om met zijn klanten en bekommert zich daar totaal niet om; Op vier televisies naar het Caiway basicpakket kijken in het Westland, Maassluis, Schiedam, Uithoorn en Aalsmeer of IJsselstein of Oudenbosch of Berghem kost gewoon 17,95 euro per maand.

In Krimpen aan den IJssel en Loenen kost dit 35,90 euro per maand. Vanaf het vierde toestel basispakket moeten wij een nieuw abonnement afsluiten.

Het is gewoon associaal dat Caiway zijn klanten zo extreem ongelijk behandelt.
Met een klacht hierover heeft Caiway niks gedaan.
Gewoon dubbel betalen ten opzichte van andere Caiway gemeenten kunnen we en verder vooral niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Vandaag een brief van de Caiway ontvangen met de bevestiging dat ik een extra pakket(ten) / een extra televisieabonnement / een aanvullende of Select pakket(ten) heb aangevraagd.

Euh... Wat?

Mijn enige aanvraag heb heb ik ongeveer een jaar voor de daadwerkelijke oplevering gedaan. :X
We zijn nu ruim een jaar verder, of is het al nog langer...

Iemand anders een dergelijke brief ontvangen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar administratief gaat er naar eigen ervaring meer fout dan goed.
Dus het verbaast me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de nieuwe website Ik ga voor glas staan veel hogere snelheden en in verhouding voor lagere prijzen dan de huidige pakketten in Krimpen.

Is al bekend wanneer de nieuwe pakketten in Krimpen aan den IJssel beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:55:
Op de nieuwe website Ik ga voor glas staan veel hogere snelheden en in verhouding voor lagere prijzen dan de huidige pakketten in Krimpen.

Is al bekend wanneer de nieuwe pakketten in Krimpen aan den IJssel beschikbaar komen?
Pff, ik hoop vandaag nog. In ieder geval goed om een teken van leven te zien bij hun... 8)7

Heb ze in ieder geval een bericht gestuurd met die vraag. Niet dat ik ooit antwoord zal krijgen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Denizz op 09-08-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk krijg je wel antwoord. Of het antwoord ergens op slaat, dat is nog de vraag bij Caiway :)

Er is nog steeds geen geldige reden opgegeven voor de codering van het basicpakket in Krimpen aan den IJssel, terwijl er geen tweede aanbieder is. De reden dat de Rekam erbij komt is inmiddels achterhaald. Die komt niet meer. Deze fascade was in het leven geroepen om de overname door KPN erdoor te krijgen.

Eén grote poppenkast !

Toch laat Caiway ons nog steeds vanaf het vierde toestel weer 18 euro per maand extra bij betalen. Iets wat de andere Caiwayabonnees niet hoeven, in gemeenten waar Caiway de enige aanbieder is. Die kunnen op een onbeperkt aantal televisies naar het basicpakket kijken voor 18 euro per maand. Wij kunnen daarvoor 36 euro per maand ophoesten.

Caiway vindt deze onrechtvaardigheid en benadeling blijkbaar heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Denizz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:36:
[...]

Pff, ik hoop vandaag nog. In ieder geval goed om een teken van leven te zien bij hun... 8)7

Heb ze in ieder geval een bericht gestuurd met die vraag. Niet dat ik ooit antwoord zal krijgen. ;)
Hoe heb je dat bericht verzonden? Dan zorg ik er voor dat je vandaag nog antwoord krijgt.

Overigens is het niet de bedoeling dat je geen reactie krijgt op iets, als je daar voorbeelden van hebt onderzoeken we dat graag.

Bert Vellekoop

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een voorbeeld voor je, Bert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Caiway schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:27:
[...]

Hoe heb je dat bericht verzonden? Dan zorg ik er voor dat je vandaag nog antwoord krijgt.

Overigens is het niet de bedoeling dat je geen reactie krijgt op iets, als je daar voorbeelden van hebt onderzoeken we dat graag.

Bert Vellekoop
Zal wel te laat zijn inmiddels, maar had hem net pas verzonden via het contactformulier bij ikgavoorglas.nl. Was vergeten op de verzendknop te drukken. 8)7 Het nummer is M-27681, heb het ingediend onder 'wijzigen abbonement' (want dat is uiteindelijk wat wel moet gebeuren, wil toch echt 300/300 ipv 90/90 ;)).

Ik geloof niet dat ik de mails nog heb, maar ik heb tot twee keer toe geen antwoord gehad via een vraag gesteld via email. Alleen een bevestiging dat het ontvangen was. Vandaar dat ik ook niet zoveel vertrouwen heb in de service bij Caiway. Jullie van het webteam doen wel een stuk beter werk :).

[ Voor 8% gewijzigd door Denizz op 10-08-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hem me ook aangemeld voor 300/300 pakket. Heb je gelijk complete en HD pakketje. Bevestiging binnen. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:55:
Ik hem me ook aangemeld voor 300/300 pakket. Heb je gelijk complete en HD pakketje. Bevestiging binnen. Verder niks.
Helaas kan ik mij niet aanmelden via die website, aangezien je naar de oude website van Krimpen wordt geleid als je je postcode invult. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Laatst online: 12-09 19:59
Dus voor Krimpen kan je ook al aanmelden en voorinschrijven maar mooi toch. Maar op de site staat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
babbi schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:18:
Dus voor Krimpen kan je ook al aanmelden en voorinschrijven maar mooi toch. Maar op de site staat dat niet.
Daarbij bedoel ik dat je naar de website staat waar de oude pakketten opstaan en besteld kunnen worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat naar de nieuwe website.

Je vult je postcode en huisnummer in bij de postcodecheck
Dan klik je op check.

Dan ga je inderdaad naar de oude website van caiwayglasvezel.
Maar dan blader je een bladzijde terug in de browser en dan zie je opeens staan.
Glasvezel in Krimpen aan den IJssel, nu alvast voorinschrijven.

Probeer het eens zo, en laat even weten of het lukt zo :-)

Bij mij en een aantal anderen is het zo gelukt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Hartelijk dank voor uw reservering voor één van onze Alles-in-1 Glas pakketten. U ontvangt per mail een bevestiging van deze reservering. Zodra Caiway de diensten in uw gemeente kan leveren, sturen wij u een e-mail, waarin u de bestelling van uw favoriete pakket definitief kunt maken.
;)

Nu maar hopen dat ik niet 2x moet betalen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welnee :-) We krijgen zelfs financiele compensatie in Krimpen heb ik gelezen. Omdat we vergeleken bij de nieuwe gemeenten teveel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ok dat is de bevestiging voor de gene in het Wateringse Veld staat er wat anders, wij sturen u een mail zodra uw woning binnen 1 maand word aangesloten op glas etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
babbi schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:33:
Ok dat is de bevestiging voor de gene in het Wateringse Veld staat er wat anders, wij sturen u een mail zodra uw woning binnen 1 maand word aangesloten op glas etc....
In mijn mail staat ook nog dit:
Hartelijk dank voor uw voorinschrijving voor het Alles-in-1 Glas Totaal pakket. Wij sturen u een mail zodra uw woning binnen 1 maand wordt aangesloten op glasvezel. U kunt zich dan definitief aanmelden voor uw favoriete pakket, zodat u verzekerd bent van een snelle levering en als eerste gebruik kunt maken van glasvezeldiensten in uw gemeente. Op onze site www.ikgavoorglas.nl leest u alles over de ontwikkelingen van glasvezel binnen uw gemeente.
Ik kan niet wachten tot ik nog een verbinding krijg. 1 glasvezelverbinding werd me toch wat te weinig. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Booya! Doe mij ook maar een upgrade naar 300/300! :*)

... en een downgrade van de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ook maar ff geregistreerd.... Nu ben in al tevreden met mijn 90/90 alhoewel ik in de praktijk die upload eigenlijk niet red.

Ben benieuwd, zie wel wat er gaat gebeuren.

Compensatie is wel leuk maar zou liever zien dat je gewoon een harddisk recorder krijgt of zo zoals bij zovele andere aanbieders.

[ Voor 28% gewijzigd door Stormtrooper op 12-08-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een artikel over de nieuwe snelheden van Caiway.

http://www.glasvezel.nu/n...n-caiway-glasvezel-bekend
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste