Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Heb bedraad getest met een XP Pro x86 en Windows 7 Ultimate x64 op een Netgear WNDR3700 met een nagelneue CAT5e kabel.Denizz schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:06:
[...]
Zit je bedraad of op Wifi? Welke Netgear heb je? Wat is je OS?
Draadloos testen moet ik nog doen.
Jammer dat de TV nog buggy is, de ene keer perfect beeld en dan ineens artifacts / schokkend beeld.
Dit is helaas op meer zenders, ook de niet HD zenders.
Verwijderd
Eigenlijk altijd, het geluid valt dan ook weg. Kastje reageert dan ook niet meer op de AB.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 02:04:
Heb je die buggys in het televisiebeeld alleen met het opstarten van de Airties of altijd ?
Het kastje is ook al een paar keer vastgelopen, alleen met de knop op de achterkant is het beestje weer op te starten.
Heel soms heb je paar minuten geen storing maar echt lang duurt het nooit.
Jammer hoor, vandaag maar eens de helpdesk bellen.
Helpdesk maar gebeld, er schijnt een "algemene storing" te zijn in de regio waardoor het wel kan kloppen dat het niet helemaal goed gaat met een aantal zenders. Dit is dus bekend bij Caiway maar helaas staat dat niet op de site van Caiway en dat is volgens de helper van Caiway jammer, daar ben ik het helemaal mee eens.Red Boll schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:24:
[...]
Jammer hoor, vandaag maar eens de helpdesk bellen.
Ik moest vooral afwachten en eventueel morgen terugbellen wanneer het niet beter is. Morgen pas kan er een ticket worden aangemaakt omdat het dan waarschijnlijk wel om een individueel probleem gaat.
Toen ik vroeg welke troubleshoot ik ondertussen kon uitvoeren was dat het volgende:
Arties + Genexis kastje van de stroom en een andere UTP kabel gebruiken en weer een nieuwe poging doen.
Dat heb ik gedaan en ik heb wederom een nieuwe kabel uit de verpakking gehaald. Helaas... Ook dit kon de storingen niet verhelpen.

Voorbeelden van de storing die er helaas nog steeds is (al 5 dagen dus

Anyhow, over het internet gedeelte ben ik wel iehl tevreden hoor!
De telefoon doet het ook naar behoren dus het is niet alleen kommer en kwel bij de Caiway.
Verwijderd
Ik zit ook in Krimpen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:44:
Ik kan je zeggen dat ik die storingen nooit heb in het beeld. Ook vandaag niet. Ik weet niet waar jij zit, maar ik in Krimpen aan den IJssel.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Wat voor pakket heb jij? Ik heb het easy pakket besteld maar kom er nu achter dat er dan geen HD zenders bijzitten. Tenminst....dat staat op de site.
Ik zie in de filmpjes dat jij wel HD zenders hebt. Kan me nog vaag herinneren dat mij verteld is dat als je nu afsluit je bij elk pakket wel HD zenders hebt.
Nou ja HD... Nog steeds ellende met dikke blokken low definition.wesseln schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:58:
Hey Redboll
Wat voor pakket heb jij? Ik heb het easy pakket besteld maar kom er nu achter dat er dan geen HD zenders bijzitten. Tenminst....dat staat op de site.
De Caiway helpdesk kan alleen maar aangeven dat meer mensen het probleem hebben en ze geen idee hebben wat de oplostijd is.

Uit mijn hoofd heb ik het "Comfort" pakket. Het meest luxe (duurste) pakket dus.
Alle abbos zijn dan wel digitaal meer zeker niet allemaal HD.
Maar voor de rest weinig te klagen hier...
Die Airties doet het hier trouwes prima! Mét HD kanalen. Tenminste, als ik NED 1,2,3 kijk (en ook een boel andere zenders) dan springt het HD lampje op de Airties aan. Mag dus aannemen dat het HD is. Ziet er gelikt uit allemaal. Overigens heb ik geen last van meuk in het beeld.
Hoop wel dat mn telefoonnummer snel word overgenomen. Iemand hier al ervaring hoe lang dat duurt?

[ Voor 7% gewijzigd door wesseln op 30-04-2011 09:40 ]
Verwijderd
Waarom?Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:57:
Ik denk nu Caiway door KPN is overgenomen dat de upload snel omhoog vliegt.
Verwijderd
Winstmaximalisatie en aandeelhoudersbelangen zijn bij KPN top prioriteit. Klanttevredenheid, innovatie en openheid bungelen daarintegen helemaal onderaan het lijstje.
Ik denk dat je op termijn het volgende kan verwachten:
- Prijsverhoging voor alle pakketten.
- Alle HD zenders die nu in het basispakket zitten worden in het aparte HD-pakket gestopt, incl. publieke zenders als Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, ARD HD, ZDF HD, ARTE HD, één HD, Canvas HD etc..
- Uiteraard zal het digitale basispakket via de coax versleuteld worden. Onversleutelde streams zijn natuurlijk uit den boze bij KPN.
- KPN zal de hoge kwaliteit Technicolor streams vervangen voor zijn reeds bestaande ADSL streams. Dat scheelt weer extra apparatuur en netwerkcapaciteit. Door op kwaliteit te besparen kan er meer winst gemaakt worden.
- Op termijn zal men ook een eigen Ontvanger/CI+ module gaan verplichten. Om de klant zoveel mogelijk uit te melken zal deze levenslang huur moeten betalen voor zo'n Ontvanger/CI+ module. Natuurlijk gaat men dan ook meteen smartcard pairing toepassen (smartcard koppelen aan de Ontvanger/CI+ module) zodat de klant toch niet stiekem een eigen ontvanger koopt en de top van KPN+aandeelhouders inkomsten misloopt.
- Vervolgens zal men alle mogelijke flags bij CI+ gaan aanzetten om maximale controle en autoriteit uit te oefenen op de klant. Opnemen, timeshiften en pauzeren mag alleen nog tegen bijbetaling.
Caiway wordt straks het 2e UPC.
Dit terwijl 1 UPC eigenlijk al teveel is in Nederland.
En dit baseer op.... ???Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:52:
Ik denk dat het alleen maar veel slechter gaat worden met deze overname.
Anyhow, weer een paar telefoontjes naar de Caiway verder en...: sinds vorige week doet de TV het ineens prima, geen enkel probleem meer.
Verwijderd
Op het verleden van KPN.
Kijk maar naar wat ze met XS4ALL hebben gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 00:14 ]
XS4ALL is altijd een dure jongen geweest maar daar stond altijd wel iets tegenover.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:14:
[...]
Sorry, maar KPN heeft zowel Telfort als XS4All aardig met rust gelaten. Beide hebben hun eigen doelgroep en hun eigen strategie.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:14:
[...]
Op het verleden van KPN.
KPN beslist zowel bij Telfort als XS4All niet mee over de producten en de manier van aanbieden. KPN kijkt slechts mee op grote hoogte, en alleen maar of de financiën op orde zijn. (dus of er een plusje op de winst/verliesrekening staat).
Er zal dus weinig veranderen, klantenservice van Caiway zal belabberd blijven, communicatie van Caiway zal belabberd blijven, de producten zullen ook niet veranderen, omdat KPN het wil.
Verwijderd
Toen KPN een minderheidsaandeel kreeg in Reggefiber waren er in het begin ook nog weinig veranderingen. Echter zijn die nu wel degelijk aanwezig en wel in negatieve zin. KPN gaat voortaan operator spelen op alle nieuwe glasvezelnetwerken die door Reggefiber worden aangelegd. Gevolg: alle providers die daar IPTV aanbieden kunnen alleen gebruik maken van de ADSL streams van KPN. En dat is nog maar het begin waarschijnlijk. Verwacht wordt dat Reggeborgh, moeder van Reggefiber, tussen 2014 en 2015 uitgekocht zal gaan worden. Ik gok dat KPN dan gelijk de toegangsprijzen tot het netwerk verhoogt en de hoge kwaliteit onversleutelde DVB-C afschaft.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 13:25 ]
Ik hoop juist dat er onversleutelde DVB-C komt, daar dit er nu niet is.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:17:
Ik hoop het voor jullie, maar ik heb er een hard hoofd in...
Ik gok dat KPN dan gelijk de toegangsprijzen tot het netwerk verhoogt en de hoge kwaliteit onversleutelde DVB-C afschaft.
edit: DVB-T is wel onversteuld, maar van mindere kwaliteit.
[ Voor 7% gewijzigd door jroz2001 op 11-05-2011 20:02 ]
Red Boll schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:09:
We zullen het wel... Voor mij is er gewoon geen alternatief voor de 90mbit lijn.

Verwijderd
Caiway doet tot nu niets aan deze ongelijkheid. De inwoners van Krimpen kunnen straks dus per toestel dik gaan bij betalen om het basicpakket overal in je huis te kunnen zien. De andere Caiwayabonnees niet.
Nog krommer dan krom is deze aanpak van Caiway.
Is zeker geen manier om beiden full screen te krijgen?
Waarom wil je naar vervormde beelden kijken?wesseln schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:22:
Hebben jullie ook dat het beeld vierkant wordt bij oude uitzendingen zoals The A-team? Als ik de Airties instel op 4:3 en opgeblazen wordt het beeld wel (uitgerekt) volledig weergegeven, maar dan kloppen de HD-zenders niet meer.
Is zeker geen manier om beiden full screen te krijgen?
Verwijderd
Ben er ook nog zeer blij meeralph0603 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:24:
Ik ben benieuwd wanneer ze in Oudenbosch aan de slag gaan. Kan niet wachten als ik jullie berichten en speedtests zo zie!
Met bijvoorbeeld Black Ops (PC) zit mijn ping ook nog eens tussen 30-35ms, da's ook een stuk beter dan wat ik met ADSL kon halen hier.
Dit heeft weinig met snelheid te maken. Ik zit hier nog steeds op 8mb van xs4all (traag dus). De ping zit altijd op 20ms of daaronder, tenzij iemand een hd stream op een andere computer in het netwerk zit te kijkenRed Boll schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:02:
[...]
Ben er ook nog zeer blij mee
Met bijvoorbeeld Black Ops (PC) zit mijn ping ook nog eens tussen 30-35ms, da's ook een stuk beter dan wat ik met ADSL kon halen hier.
Dat snap iktrabbit schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:13:
[...]
Dit heeft weinig met snelheid te maken. Ik zit hier nog steeds op 8mb van xs4all (traag dus). De ping zit altijd op 20ms of daaronder, tenzij iemand een hd stream op een andere computer in het netwerk zit te kijken.

Verwijderd
Ook op het meer televisietoestellen kunnen kijken naar je pakket over de glasvezel hoor je niks meer. Een jaar geleden beloofde Caiway al dat dit er snel aan zou komen.

Wanneer ik het vergelijk met mijn 2-maandelijkse kosten gemaakt door mijn 14k4 modempje een jaar of 15-20 geleden krijg je er ook wel iets meer voor.
Verwijderd
Verwijderd
http://www.caiwayglasveze...menttotheteindevanhetjaar!
Heel Krimpen maakt kennis met de talloze voordelen van glasvezel
Krimpen aan den IJssel is klaar voor de toekomst. Overal ligt nu glasvezel. En daarmee is razendsnel internet, haarscherpe televisie en voordelig bellen voor iedereen in de gemeente binnen handbereik gekomen. Om dit te vieren doet Caiway alle inwoners een geweldig aanbod: gratis internet- en telefonieabonnement tot 1 januari 2012
Met dit aanbod wil Caiway iedereen met een glasvezelaansluiting in Krimpen aan den IJssel geheel vrijblijvend kennis laten maken met de voordelen van glasvezel, zoals supersnel internet. Het versturen en downloaden van grote hoeveelheden informatie is zo een kwestie van seconden. Bovendien kan iedereen met telefonie van Caiway onder meer gratis bellen naar andere Caiway abonnees! Dat scheelt behoorlijk in de kosten.
Caiway heeft de glasvezelaansluitingen al voorbereid voor supersnel internet. Iedereen met een glasvezelaansluiting die al tv-klant is bij Caiway, ontvangt een brief waarmee hij/zij gratis kan surfen op het web met een snelheid van 25 Mbps (Super abonnement t.w.v. € 32,40 per maand).
Iedereen met een glasvezelaansluiting die nog geen klant is bij Caiway, ontvangt een brief met aanmeldformulier of kan zich via deze website aanmelden voor het gratis probeeraanbod.
Telefonie zal pas werken als de klant een (tijdelijk) telefoonnummers heeft gekozen. Dat kan door het abonnement te activeren. Daarvoor ontvangt men een activeringscode.
Geen addertje onder het gras
Het probeeraanbod verplicht tot niets. Lees de actievoorwaarden er maar op na. Tot en met 31 december betaalt u geen abonnementskosten voor internet (Super, 25 Mbps) en telefonie (VoIP-First). De gesprekskosten voor het bellen naar overige nummers, zoals die van niet-Caiway abonnees, servicenummers en mobiele nummers komen nog wel voor uw rekening. Maar ook die zijn bij Caiway buitengewoon voordelig. En dat aanbod is geheel vrijblijvend. U probeert het uit en beslist daarna wat u doet.
Caiway is de hekkensluiter en heeft veel last van storingen. De actuele score van deze provider ontbreekt deze keer, omdat we niet voldoende abonnees van Caiway kennen om het klanttevredenheidsonderzoek dat we hiervoor nodig hebben te kunnen uitvoeren. Volgende keer zijn ze weer van de partij, maar we roepen klanten van Caiway van harte op om aan de Providermonitor mee te doen. Link
Voor Caiway abonnees die de problemen van Caiway beter onder de aandacht willen brengen, hier kunnen jullie je aandmeleden voor de Providermonitor: https://internetpanel.con...aanmelden.asp?action=load
[ Voor 8% gewijzigd door WitteKoffieMok op 22-06-2011 18:07 ]
Verwijderd
Dat is toch netjes .
En welke storingen hebben we eigenlijk in Krimpen?WitteKoffieMok schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:36:
Caiway is de hekkensluiter en heeft veel last van storingen.
Hier werkt alles sinds de TV het naar behoren doet het prima, alleen "opstartproblemen" dus.
Verwijderd
Ik ben met je eens dat ik het internet van Caiway over de glasvezel uitstekend vindt. Heb nog nooit problemen gehad met mijn internet.
Verwijderd
Dat is ook wel netjes he?
Jah... en extra ontvanger voor in de slaapkamer, is nu nog analoog.Stormtrooper schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:07:
Nou nog volwassen opname mogelijkheden en ik ben helemaal happy
Verwijderd
Dan krijg je het Caiwaypakket op de coaxkabel inclusief 20 HD zenders in het basispakket.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 12:14 ]
Inmiddels ook te volgen via http://www.cif-glasvezel.nl/oudenbosch.
Ik zal dit topic niet meer kapen over Oudenbosch, heb inmiddels een eigen topic aangemaakt voor de aanleg.
[ Voor 25% gewijzigd door ralph0603 op 12-07-2011 12:11 ]
Verwijderd
Voorlopig kan je maar op één toestel glasvezel kijken, dus voor de rest ben je aangewezen op de coaxkabel.
Ik verwacht gewoon van Caiway dat het basicpakket zoals overal waar Caiway de enige aanbieder is, ongecodeerd wordt doorgegeven.
Verwijderd
In de andere plaatsen waar per 10-10-10 analoge televisie werd uitgeschakeld, werden mensen al twee jaar van tevoren klaargestoomd door middel van voorlichting en brieven met betrekking tot analoge uitschakeling.
Hier in Krimpen zijn we nog maar zes maanden ervan verwijderd en ik heb er nog geen brief over dit onderwerp gezien.
Wat de inwoners moeten doen om straks beeld te houden en de toekomstige instellingen van je digitale ontvanger, had al lang breed voorgelicht moeten worden. Mensen moeten de tijd krijgen om zich goed voor te bereiden. Welke hardware heb ik nodig, is mijn huidige televisie al geschikt, is het basicpakket straks zonder smartcard te ontvangen? Krimpen heeft nu nog een eigen digitaal pakketje met een symboolrate van 6875. Dat wordt straks waarschijnlijk 6900, zoals Caiway overal gebruikt. Hier in Krimpen kijkt meer als de helft nog analoog.
Er valt dus nog een hoop voor te bereiden voor de inwoners die nu nog bijna 40 analoge kanalen hebben en straks opeens nul.......
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 10:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
Maar ik denk dat gemeentes die CIF nu gaat verglazen een nieuwe generatie glasvezelmodems krijgt van Genexis. Misschien zit daar wel een router in?
In ieder geval heeft je glasvezelmodem geen coax-uitgang. Caiway gaat volledig voor IPTV op de glasvezel.
Bijvoorbeeld bij NED 1 2 en 3 zie je als je zapt in de blauwe balk linksboven DD (de laatste D omgedraait). Bij RTL 4 (en bij een hoop andere zenders die geen DD uitzenden) sprint het weg in 2 luidsprekers, wat wil zeggen stereo geluid.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:45:
Geen idee. kan Ik dat zien?
Mijn versterker heeft geen optische ingangen meer vrij.
Hoe gaat het verder bij iedereen? Ik ben nog steeds tevreden al zou ik toch wel graag een HD TV opnames willen gaan maken, dat gaat nu nog via DVB-C.
Internet is ook prima, nog steeds geen ander IP nummer ondanks de indianenverhalen van de Krimpense Caiway Haatsite. (niet dat dat zo belangrijk is)
Verwijderd
Ik lees het weleens door als ik weer flink wil lachen. Hoe vaak heeft die website al mailings aangekondigd, acties, advocaten en meer aanbieders op de coaxkabel, etc?
We zien er alleen nooit wat van.
Een ziekelijke fantast.
Wat zijn de ervaringen met de afstandbediening? Deze haalt de Arties soms wel, en soms niet, echt heel willekeurig. Batterijen vervangen lost ook eigenlijk niets op.

Verwijderd
Verwijderd
Bij GHM wordt er op het IPTV-VLAN alleen een IP uitgegeven als het DHCP request van de client (STB) de juiste Vendorclass (DHCP option 60) en MAC meestuurt.
Bij Caiway wordt er alleen naar het MAC gekeken (wat makkelijk te clonen is).
Caiway zou kosten kunnen besparen (licentiekosten op Verimatrix) en de klanttrevedenheid kunnen verhogen (snellere zapsnelheid, MCE-gebruikers niet tegenwerken) door ook zo'n Conditional Access systeem te hanteren en Verimatrix te dumpen.
Men kan dan ook gewoon de 233.81.233.x en 224.3.1.x Technicolor multicast feeds 1-op-1 vanuit de Mediagateway doorzetten in het IPTV-VLAN. Er hoeft dan dus geen nieuwe 239.192.x stream meer gemaakt te worden met Verimatrix erin. Dat scheelt ook weer resources, mankracht en kosten.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 19:26 ]
Verwijderd
Eerst worden de combipakketten gelijk getrokken met de coaxkabel.
Hmmm, misschien wordt het dan verleidelijk om van 90mbit een stapje terug doen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:29:
Ik denk dat symmetrische snelheden er binnenkort aankomen.
Verwijderd
Ik heb de brief wel ontvangen, maar gisteren dat ding helemaal niet aan gehad. Ben wel benieuwd.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 05:57:
Gistereren is de nieuwe skin voor het menu van de Airties los gekomen. Werkelijk een hele verbetering!!
En ik heb al een 500GB 2.5" USB diskje liggen
In krimpen zou per 01-01-12 de analoge tv eruit gaan, dit is uitgesteld naar april.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:27:
Als ik eerlijk ben, vind ik het helemaal niet zo netjes zoals Caiway de analoge uitschakeling voorlicht in Krimpen.
In de andere plaatsen waar per 10-10-10 analoge televisie werd uitgeschakeld, werden mensen al twee jaar van tevoren klaargestoomd door middel van voorlichting en brieven met betrekking tot analoge uitschakeling.
Hier in Krimpen zijn we nog maar zes maanden ervan verwijderd en ik heb er nog geen brief over dit onderwerp gezien.
Wat de inwoners moeten doen om straks beeld te houden en de toekomstige instellingen van je digitale ontvanger, had al lang breed voorgelicht moeten worden. Mensen moeten de tijd krijgen om zich goed voor te bereiden. Welke hardware heb ik nodig, is mijn huidige televisie al geschikt, is het basicpakket straks zonder smartcard te ontvangen? Krimpen heeft nu nog een eigen digitaal pakketje met een symboolrate van 6875. Dat wordt straks waarschijnlijk 6900, zoals Caiway overal gebruikt. Hier in Krimpen kijkt meer als de helft nog analoog.
Er valt dus nog een hoop voor te bereiden voor de inwoners die nu nog bijna 40 analoge kanalen hebben en straks opeens nul.......
Inderdaad oa. te slechte communicatie.
Er zijn hele bejaardenhuizen waar er nog niks geregeld is.
Burp
Verwijderd
Daar wordt wel meer niet geregeld, wat heeft dat met glasvezel te maken?Wii4all schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:20:
[...]
Er zijn hele bejaardenhuizen waar er nog niks geregeld is.
Met onze DVB-C recorder hebben we twee (?) tuners dus we kunnen TV kijken en opnemen tegelijk, iemand een idee hoe zoiets met IPTV in elkaar zit?Stormtrooper schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:45:
[...]
En ik heb al een 500GB 2.5" USB diskje liggen
Hahahaha... nu maar hopen op een goed idee!Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:39:
Vanaf 1 december hebben we een idee :-)
Verwijderd

http://go.iomega.com/en/p...r=4740#tech_specsItem_tab
Zoals je ziet is deze NTFS geformateerd en heeft deze USB 3.0 interface (beetje overkill(?))
Mijn Western Digital My Passport portable (500GB, NTFS, USB 2.0) doet het in ieder geval niet, wanneer deze is aangesloten start de Airties niet meer op.

Ik moet het nog steeds proberen met mijn Samsung diskje....Red Boll schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:20:
De enige Iomega Prestige Portable harddisk met een capaciteit die ik (nog) kan vinden is:
http://go.iomega.com/en/p...r=4740#tech_specsItem_tab
Zoals je ziet is deze NTFS geformateerd en heeft deze USB 3.0 interface (beetje overkill(?))
Mijn Western Digital My Passport portable (500GB, NTFS, USB 2.0) doet het in ieder geval niet, wanneer deze is aangesloten start de Airties niet meer op.
Verwijderd
Je programmeert de opnames vanuit de EPG.
Ben toch erg benieuwd wat de vereisten zijn voor een USB harddisk. In de Airties documentatie kon ik er weinig nuttigs over vinden helaas
Inmiddels zowaar een soort van fatsoenlijke handleiding op de caiway site en nog een alternatief voor wat betreft de ondersteunde harddisks.
http://www.caiwayglasveze...tvvooropnemenviaglasvezel
Ik ga maar gelijk zo'n Freecom XXS USB 2.0 500Gb op de kop tikken denk ik....
HOP, besteld bij BOL.COM. Niet de goedkoopste, maar wel morgen in huis!
[ Voor 41% gewijzigd door avdwerken op 02-12-2011 10:16 ]