Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik ga hem de komende week ook ff inlichten over de rest van de diensten van CaiWay zodat hij nog meer mensen wel van de juiste info kan verzien...
Mochten jullie dus ook CAT5e of CAT6 nodig hebben: binnenkort heeft hij dat op de klos.
Verwijderd
Wordt hij een soort van tweede Caiway shop in Krimpen ?
Jeroen zit naast de boekhandel, dus achter de kruidvat.... Edit: De Korf 32 dus....Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:38:
Waar zit die Jeroen dan op de Korf?
Wordt hij een soort van tweede Caiway shop in Krimpen ?
Hij schijnt tweede servicepunt te worden....Wat precies zijn focus wordt, geen idee, nu met name alles over de televisiediensten van CaiWay....
[ Voor 10% gewijzigd door Stormtrooper op 07-02-2011 10:00 ]
Nee, dat zeker niet. Maar extra servicepunt is nooit slecht zeker als er toch wel veel mensen nog met de nodige vragen zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 05:23:
Gaat de Caiwayshop op de Crimpenhof dan weg in Krimpen?
LOL, inderdaad, kennisniveau is bedroevend... Ik ben daar 1x binnengestapt met wat vragen en na 10 minuten gillend weggerend hahahahaahjroz2001 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:23:
Leveren ze service bij de shop in de Crimpenhof dan? Ze weten net wat een modem is
Verwijderd
Er is namelijk geen verwarming daar en blijkbaar vind Caiway het normaal zijn personeel te laten werken in een koelcel.
Dat het personeel op bepaalde vragen de goede antwoorden niet weet komt voor. Maar ik reken dat eerder de werkgever aan die niet heeft gezorgd voor een gedegen opleiding en begeleiding.
Ik zie toch wel degelijk dat de kennis na een klein jaartje gegroeid is.
Het ging me toen inderdaad om de kennis van de eigen producten.Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:00:
Ben je gillend weggerend vanwege het personeel of omdat het zo koud is in de Caiwayshop?
Er is namelijk geen verwarming daar en blijkbaar vind Caiway het normaal zijn personeel te laten werken in een koelcel.
Dat het personeel op bepaalde vragen de goede antwoorden niet weet komt voor. Maar ik reken dat eerder de werkgever aan die niet heeft gezorgd voor een gedegen opleiding en begeleiding.
Ik zie toch wel degelijk dat de kennis na een klein jaartje gegroeid is.
Maar dat is inderdaad (net zoals die verwarming) meer een kwestie van de organisatie. Wat voor mij niet wegneemt dat als ik in die winkel zou moeten staan, ik me er dan zelf maar in zou gaan verdiepen.
Vorige keer dat ik er kwam was die jongen die er werkt snipverkouden:PVerwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:00:
Ben je gillend weggerend vanwege het personeel of omdat het zo koud is in de Caiwayshop?
ontopic:
Weet iemand van jullie of Caiway ook DVB-T gaat leveren in de toekomst? In alle andere gebieden waar Caiway zit leveren ze dit namelijk als basis als het analoge signaal wordt afgesloten.
Verwijderd
Ja, ook DVB-T komt op de coaxkabel vanaf 1-1-2012. Maar wat ik veel belangrijker is wat gaat er gebeuren met het basicpakket op de coaxkabel?
Wordt dat ongecodeerd zoals overal het geval is waar Caiway de enige aanbieder is, of gaan ze het versleutelen, waardoor je dus per basicpakket een smartcard moet kopen voor 20 euro en 1,95 euro extra per maand moet betalen en voor je vierde toestel weer het volle abonnementsgeld moet betalen.
Deze situatie is namelijk Gouda en omstreken waar Caiway de tweede aanbieder is naast Rekam van toepassing.
Aangezien Caiway de enige aanbieder is op de coaxkabel in Krimpen kan ik geen reden bedenken om het basicpakket te versleutelen en de Krimpense kijker op extra kosten te jagen vergeleken bij de andere Caiwayabonnees.
Op dit moment geeft Caiway daar nog geen enkele duidelijkheid over.
Ik ga zelf voor het alles-in-1 Comfort pakket en zit nu te denken aan de Zyxel NBG-460N of een Linksys e4200 gateway ofzo.
Zodra ik die heb en de kabels getrokken zijn ga ik dat pakket aanvragen, ben heel benieuwd.
[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 03-03-2011 14:24 ]
Kom maar op met die vezel!
Verwijderd
Dus je kan je zelf het werk besparen.
Dat die monteur de kabels legt had ik inmiddels ook al nagevraagd. Dat scheelt inderdaad een hoop werk.
Verwijderd
Zorg gewoon dat je thuis bent als de monteur komt. Heb je al een afspraak gemaakt met Schuring?
Je hebt recht op één UTP kabel vanaf de meterkast naar een Airties ontvanger en ook recht op één UTP kabel naar een vertrek waar een computer staat.
Dus als je nog ergens draadloos internet, laat dan gelijk een UTP kabel door een pijpje trekken en afmonteren naar die computer, heb ik ook gedaan.
Mijn ervaring met Schuring is dat ze de kabel ruim afmeten en niet moeilijk doen over een metertje meer of minder. Als het maar goed werkt is de hoofdmoot en zo hoort het ook.
Schuring legt standaard een dubbelstopcontact aan in de meterkast.
Eerlijk is eerlijk, Caiway heeft dit heel goed geregeld voor zijn klanten.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 13:25 ]
Is er hier iemand die al een windows 7 mediacentre heeft aan gesloten op de glasvezel in Krimpen aan den IJssel.
Zo ja, werkt het goed en hoe heb je het gedaan?
Toevallig met DVBlink?
Ik. Hierbij heb ik de tips uit IPTV op je HTPC gebruikt. Ook staan hier de tips voor DVBLink.CBfox schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:51:
Hallo,
Is er hier iemand die al een windows 7 mediacentre heeft aan gesloten op de glasvezel in Krimpen aan den IJssel.
Zo ja, werkt het goed en hoe heb je het gedaan?
Toevallig met DVBlink?
Het werkt prima, alleen heeft mijn (niet zo krachtige) laptop problemen met HD streams. Verder kon je met de juiste IP-adressen diverse zenders erbij zoeken, waardoor je bv ook Eredivisie Live kon kijken, en andere zenders uit extra pakketten. Helaas hebben ze deze streams inmiddels met DRM beveiligd. Ook zijn er diverse zenders die wel in je pakket zitten, die je niet kan kijken vanwege DRM. (bv. Nederland 1) Ik kan een lijstje met ipadressen + zenders voor je maken vanavond, dan hoef je het zelf niet meer te zoeken.
Wat ook werkt: de modem op een router aan te sluiten, en op je router vervolgens weer je TV en laptop. Vervolgens kan je op je TV naar NL2 kijken en bijvoorbeeld op je computer naar RTL4.
Voor het 'unlocken' van de met DRM beveiligde zenders heb je een Verimatrix client nodig (zit in de Airties ontvanger). Helaas heb ik hier nog niet voor gevonden...
Verwijderd
Het wordt trouwens wel tijd dat Caiway met een PVR komt, want het blijft aantobben zo met programma's die ik niet kan opnemen.
Verwijderd
Log in en laat je stem horen op dat forum. Caiway leest daar namelijk mee.
Tja, ben formeel al ruim een jaar abonnee van de caiway inclusief klantnummer maar aanmelden op de site blijft stuk lopen. Zal nog een keer een poging doen.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:17:
Caiway heeft een forum voor klanten dat je kunt bereiken via Mijn Caiway.
Log in en laat je stem horen op dat forum. Caiway leest daar namelijk mee.
Dat zou fijn zijn, want ik heb geen flauw idee hoe die te verkrijgenIk kan een lijstje met ipadressen + zenders voor je maken vanavond, dan hoef je het zelf niet meer te zoeken.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
hoi JROZ,jroz2001 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:53:
[...]
Ik. Hierbij heb ik de tips uit IPTV op je HTPC gebruikt. Ook staan hier de tips voor DVBLink.
Het werkt prima, alleen heeft mijn (niet zo krachtige) laptop problemen met HD streams. Verder kon je met de juiste IP-adressen diverse zenders erbij zoeken, waardoor je bv ook Eredivisie Live kon kijken, en andere zenders uit extra pakketten. Helaas hebben ze deze streams inmiddels met DRM beveiligd. Ook zijn er diverse zenders die wel in je pakket zitten, die je niet kan kijken vanwege DRM. (bv. Nederland 1) Ik kan een lijstje met ipadressen + zenders voor je maken vanavond, dan hoef je het zelf niet meer te zoeken.
Wat ook werkt: de modem op een router aan te sluiten, en op je router vervolgens weer je TV en laptop. Vervolgens kan je op je TV naar NL2 kijken en bijvoorbeeld op je computer naar RTL4.
Voor het 'unlocken' van de met DRM beveiligde zenders heb je een Verimatrix client nodig (zit in de Airties ontvanger). Helaas heb ik hier nog niet voor gevonden...
heb je voor het lijstje met IP-adressen?
Ik ben momenteel alles aan het uit vogelen.
glasvezel werkt op telefoon, internet en tv, nu alleen nog tv op mce
*verwijderd*
Dit zijn de zenders die ik een tijd terug kon vinden. Helaas zijn een aantal van deze zenders alweer gecodeerd.
Op advies van een medeTweaker de lijst verwijderd, voor degene die er interesse in hebben: stuur maar een PM.
[ Voor 80% gewijzigd door jroz2001 op 26-03-2011 20:41 ]
Uhm, misschien ben ik wel blont (jroz2001 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:21:
Onder het mom van 'beter laat dan nooit', een copy van mijn m3u lijstje:
*verwijderd*
Dit zijn de zenders die ik een tijd terug kon vinden. Helaas zijn een aantal van deze zenders alweer gecodeerd.
Op advies van een medeTweaker de lijst verwijderd, voor degene die er interesse in hebben: stuur maar een PM.
Maar goed: iets meer on topic: gisteren mijn arties ontvangen en een wel heel zielig bedraad telefoontje. Dat er uberhaupt nog een chinees tokotje is die dat soort meuk maakt hahahahaha...
Ben al lekker kabels aan het leggen (gelijk ook gig lijntje naar zolder) en de hele zooi aan het opruimen. Maandag ff een afspraak maken met een monteur...
En nog ff de levering van mijn NBG460N afwachten.
Klik eens op dat icoontje met dat tekstballonnetje? (Laatse icoontje bij de nickname)Stormtrooper schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:13:
[...]
Uhm, misschien ben ik wel blont () maar waarop wil je die PM hebben: in je profiel zie ik geen adres!!!
Anyhow... Deze week komen eindelijk het glas hier aansluiten!
Morgen eens bij Caiway informeren wanneer ze me online kunnen gaan brengen.
Welke routers hebben jullie voor gekozen en waarom?
Welke monteur komt langs?Stormtrooper schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:50:
De monteur gaat bij mij langskomen op 18 april..
Welke routers hebben jullie voor gekozen en waarom?
Morgen krijg ik eindelijk iets van glas, heb Caiway via mail gevraagd hoe nu verder.
Heb al iieehl lang geleden een Comfort abo aangevraagd namelijk.
Omdat een maatje van mij goede ervaringen heeft met de Netgear WNDR3700 i.c.m. een Comfort abo heb ik die al in de doos liggen hier.
Ik hoop snel de ADSL verbinding de laan uit te sturen hier.
Bij mij thuis heb ik Schuring niet nodig gehad, dus ook geen router gekregen... Dus heb er zelf één moeten kopen.
Hm, volgende keer iets beter lezen...
[ Voor 13% gewijzigd door jroz2001 op 31-03-2011 14:19 ]
Routers kan Schuring wel leveren, iets van een N150 en een N300..
Ik heb morgen (als alles goed gaat) mijn Zyxel NBG-460N routertje. Ben er dan helemaal klaar voor

... Er komt nog iemand om het af te maken ...

[ Voor 26% gewijzigd door Red Boll op 31-03-2011 17:07 ]
Helaas, heb ze maar eens een mailtje gestuurd. Maar zien hoe het nu verder gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 06:49:
Is er nog iemand langs geweest om het af te maken ?
Vanuit zowel de CIF als Caiway heb ik nog geen bericht ontvangen.
We wachten maar weer geduldig af, heb de stofzuiger er ondertussen langs gehaald en mijn huiskamer weer in orde gemaakt.
Ik krijg dan ook van meerdere mensen vragen over hoe ze nou dat apparaat moeten gebruiken. Fiber-monteurs springen daar ook op in door zelf folders mee te nemen en die na installatie af te geven...
Caiway zou eigenlijk alle adressen die aangesloten zijn binnen enkele dagen aan moeten schrijven met de mogelijkheden die men heeft en hoe dat te regelen. Dus niet vantevoren allerlei info sturen die mensen echt niet bewaren maar het duidelijk maken op het moment dat de mogelijkheden er ook zijn.
Ze doen ook niet echt hun best om de naam van CIF en Caiway te zuiveren in Krimpen...Red Boll schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:17:
[...]
Helaas, heb ze maar eens een mailtje gestuurd. Maar zien hoe het nu verder gaat.
Wat dat betreft was het bij mij (in september) beter geregeld. Tussen 8 en 12 zouden ze langskomen. Uiteindelijk werd het half 2, en om 3 uur hadden ze uiteindelijk alles geïnstalleerd en doorgemeten.
Ze hielden zich in ieder geval aan de juiste dag bij mij

Verwijderd
Voegt glasvezel wat toe daar in Waterings Veld?
Wij hadden in Krimpen een in slaap gedutte Kabeltelevisiestichting die nooit voor een EPG heeft gezorgd met digitale televisie en HD kennen ze alleen in Nederland 1,2,3.
Voor ons kwam Caiway dus als een verademing!!!
Op de afgesproken dag waren ze er dus wel om die groene kabel naar binnen te jassen en dat witte plaatje tegen de muur te boren. Daarnaast hebben ze wat witte stukken kunstof laten liggen wat wel eens het modem zou kunnen zijn.jroz2001 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:48:
[...]
Ze hielden zich in ieder geval aan de juiste dag bij mij

Daarna nog uren gewacht op de collega die het zou komen afmaken. Ondertussen had ik al contact gehad met CIF / van den Berg en ik hoorde dat ik laat in de middag nog bezoek kon verwachten.
Helaas...
Wie kan ik nu nog verwachten dan die het werk af komt maken? Ik ga er in ieder geval niet weer een dag voor vrij nemen. Ben nog niet echt onder de indruk van de gang van zaken.

Verwijderd
Bij mij ging de aanleg van het glasvezelmodem wel soepeltjes. De gratis installatie met UTP kabels door Schuring ook later. Echt geen problemen ondervonden.
Klopt, qua televisie geloof ik niet dat het glasvezel netwerk echt wat toe te voegen heeft. Het DVB-C aanbod is dusdanig goed (alle basis zenders in HD, tv's met ingebouwde decoders) dat daar weinig tot niks op toe te voegen is.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:03:
Maar jullie hebben toch al het volledige aanbod op de coaxkabel van Caiway met alle HD zenders?
Voegt glasvezel wat toe daar in Waterings Veld?
Wij hadden in Krimpen een in slaap gedutte Kabeltelevisiestichting die nooit voor een EPG heeft gezorgd met digitale televisie en HD kennen ze alleen in Nederland 1,2,3.
Voor ons kwam Caiway dus als een verademing!!!
Maar als ik naar de internet abbonementen kijken die in Krimpen en Loenen worden aangeboden zal het ook wel voor Wateringse Veld gaan gelden:
- 25MB down 3MB up voor €32,40
- 50MB down 5MB up voor €49,90
- 90MB down 90MB up voor €69,90
PS: Het staat ook al aangekondigd op de website van CIF. En ik weet niet hoe de mensen in dit topic ertegen over staan, maar wellicht dat de mensen van Wateringse Veld mogen meeliften met dit topic?
Tja, het is hier zeker niet zo druk dat we het overzicht gaan verliezen.MasterM schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:29:
[...]
PS: Het staat ook al aangekondigd op de website van CIF. En ik weet niet hoe de mensen in dit topic ertegen over staan, maar wellicht dat de mensen van Wateringse Veld mogen meeliften met dit topic?
Wat mij betreft is het wel leuk om te volgen wat de ervaringen van andere Caiway glasgenoten zijn.
Ook voor mij is de 90mbit verbinding de reden om voor Caiway te kiezen, er is gewoon geen betaalbaar alternatief helaas met deze snelheid.
Verwijderd
De 90 MB is ook de enige snelheid die symetrisch is.
Kies je voor lagere snelheid, ik heb bijvoorbeeld Fiber 25, dan kan je het met 3 mb upload doen.
Glasvezel onwaardig vind ik.
Bij ons in Krimpen zijn de kabels mooi groenbabbi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:32:
Ik zag vandaag op het Wateringseveld al een blauwe bedrading op een rol dus dat is een goed teken, dat is al een begin. Afwachten hoelang het duurt.
Mijn router is binnen, al aangesloten en al.. Ik ben er helemaal klaar voor, nu maar wachten nog op die monteur.
@ Red Boll: al wat gehoord of ligt het er nog steeds allemaal zo bij?
[ Voor 7% gewijzigd door Stormtrooper op 06-04-2011 09:55 ]
Helaas nog geen verandering, van zowel Caiway als CIF/van der Berg heb ik nog geen reactie op mijn mail.Stormtrooper schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:54:
[...]
@ Red Boll: al wat gehoord of ligt het er nog steeds allemaal zo bij?
Nou ja, van Caiway heb ik wel een ontvangstbevestiging gekregen een week geleden.
Ik pas ervoor om in de telefoon te klimmen hiervoor.

Jup, dat heb ik ook gelezen in het lokale krantje. Erg mooi, maar de abonnementen zijn helaas niet wat ik er van zou hopen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:06:
Omhoog of naar beneden?
CIF gaat dit jaar ook Oudenbosch verglazen overigens.
90/90 is wel aardig, maar ook behoorlijk duur, en aangezien je er ook verplicht een televisieabo bij moet nemen (heb nu digitenne) wordt het plots wel heel duur.
Waarschijnlijk ga ik inderdaad ook wel caiway-glasvezel nemen, maar ik moet nog even goed nadenken welk abonnement ik dan neem.
@ andere mensen hier, hoe lang heeft het geduurd van aankondiging (krant / website / brief) totdat het werd aangesloten? De kennisgeving in de krant liet nogal te wensen over: 'binnenkort gaan beginnen'.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Als ik naar de abonnementen kijk in Loenen en Krimpen kan je ook gewoon los internet abonement nemen, zonder televisie en telefonie.. Kijk hier en hier maar.. Dat is op zich positief, maar het is wel jammer dat de trage varianten niet symmetrisch zijn.krvabo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:47:
[...]
Jup, dat heb ik ook gelezen in het lokale krantje. Erg mooi, maar de abonnementen zijn helaas niet wat ik er van zou hopen.
90/90 is wel aardig, maar ook behoorlijk duur, en aangezien je er ook verplicht een televisieabo bij moet nemen (heb nu digitenne) wordt het plots wel heel duur.
Waarschijnlijk ga ik inderdaad ook wel caiway-glasvezel nemen, maar ik moet nog even goed nadenken welk abonnement ik dan neem.
@ andere mensen hier, hoe lang heeft het geduurd van aankondiging (krant / website / brief) totdat het werd aangesloten? De kennisgeving in de krant liet nogal te wensen over: 'binnenkort gaan beginnen'.
Internet van Caiway is alleen mogelijk in combinatie met digitale televisie (via de huidige kabel of via glasvezel).
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Owja, ik zie hetkrvabo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:04:
De kleine lettertjes boven de drie abonnementen:
[...]
Verwijderd
Als je liever televisie via de coaxkavel houdt ivm met je Humax PVR ?
Kan je dan geen Caiway glasvezel afnemen?
Heb een reactie van de Caiway via de mail, ze wachten op een seintje van de CIF "dat er van de diensten gebruik gemaakt kan maken" en sturen me "de spullen" toe.Red Boll schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:41:
[...]
Helaas nog geen verandering, van zowel Caiway als CIF/van der Berg heb ik nog geen reactie op mijn mail.
Nou ja, van Caiway heb ik wel een ontvangstbevestiging gekregen een week geleden.
Wordt weer eens vervolgd...
Ja er staat dat je tv mag afnemen via de kabel of via glasvezel.. Als het maar van Caiway is waarschijnlijk, heerlijk zo'n monopolieVerwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:41:
Nou dat wordt nog wat dan.
Als je liever televisie via de coaxkavel houdt ivm met je Humax PVR ?
Kan je dan geen Caiway glasvezel afnemen?

Euh... Blijkbaar heb ik enorm lopen trippen van de 7up Light XtraBite... Niet meer drinken dus...

Na het eerste bezoek van CIF (Communication Inftrastructure) / Van den Berg Infrastructuren kreeg ik dit:

En vandaag een brief met dit:

*ARGH*

Belachelijk... Schandalig zelfs...Red Boll schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:40:
[...]
Euh... Blijkbaar heb ik enorm lopen trippen van de 7up Light XtraBite... Niet meer drinken dus...![]()
Na het eerste bezoek van CIF (Communication Inftrastructure) / Van den Berg Infrastructuren kreeg ik dit:
[afbeelding]
En vandaag een brief met dit:
[afbeelding]
*ARGH*Hoezo was ik niet thuis? Waar komt die meuk vandaan dan?
Deze mensen die al glasvezel hebben in het Caiway gebied, met een 90/90 verbinding hoe is jullie ervaring ermee? Ik bedoel de stabiliteit en de max down/upload speed. Ben er benieuwd naar omdat ze ook dit jaar gaan graven in het Wateringse Veld.
Trouwens woon je in het Wateringse Veld of er buiten?
[ Voor 54% gewijzigd door babbi op 15-04-2011 10:00 ]

Dit zijn mijn snelheden. Upload was een paar mbit vanaf gesnoept omdat ik een VNC-server aan had staan.
LOL @ faster than 99% of NL!Denizz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:56:
Dit zijn mijn snelheden. Upload was een paar mbit vanaf gesnoept omdat ik een VNC-server aan had staan.
Ook die was iets hoger dan normaal, gewoonlijk heb ik 2ms naar Amsterdam.Red Boll schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:23:
[...]
LOL @ faster than 99% of NL!(Die ping is ook lekker zeg)
Verwijderd
Ging niet helemaal zoals het moest maar goed, het werkt nu....
Edit: het hele verhaal
De beste man stond om 11:00 voor de deur... Hij had alleen geen stopcontact meer. Die moest ik dus ff zelf snel halen bij de Karwei..
Gaten geboord, kabels getrokken, stopcontact ingebouwd. Het ging allemaal goed.
Vervolgens apparatuur aangesloten. Waarschijnlijk de voor de Airties bedoelde kabel in de router geplugged. Geen internet en geen tv dus. Daarna heel lang moeten wachten voordat alles werd vrijgegeven en de Airties de kanalen oppakte en ik kon gaan internetten..
Was even lastig te vinden omdat de telefoon het ook niet deed.. Bleek dat cheap-ass setje wat je meegeleverd krijgt kaduuk te zijn. DECT erop werkte wel..
Moet nog wel het nodige configgen aan mijn router want via wireless krijg ik niet echt hele spannende snelheden. Via wired overigens wel.
Nu nog even de leuke gein dat ik vanwege mijn oldschool (
[ Voor 76% gewijzigd door Stormtrooper op 18-04-2011 13:58 ]
Jij bent denk ik net een stap verder dan mij. Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen. Dit hebben de "CIF'ers" achtergelaten:Stormtrooper schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:42:
Hier is de man van Schuuring net de deur uit...

Blijkbaar zat de "ophangbeugel" niet helemaal goed en heb er nu een paar fijne extra gratis gaten bij (In de oranje cirkels). Heb voor de fun de stroom er al op gezet. Misschien dat ik er vanavond al de Netgear router ga aanhangen.
Weer een stapje verder nu...
Boeit me allemaal niet zo veel...
Nu nog zitten vechten om mijn Windows 2003 zover te krijgen dat hij wel downloadt met CaiWay via de Zyxel maar ook voor het xs4all subdomein benaderbaar is... Kreng wil niet dus ik heb vanavond wat te doen
En van de week maar eens wat kabelgoot scoren...
[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 18-04-2011 15:57 ]
Ik denk dat je toch met twee netwerkkaarten aan de slag zult moeten gaan om tegelijk op twee (inter)netwerken te kunnen zitten. Misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft.
Heb je al een bedrade speedtest gedaan?
Tja, dat is zo..Red Boll schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:19:
Tja... Je ziet er niets van verder maar toch, slordig is het wel.
Ik denk dat je toch met twee netwerkkaarten aan de slag zult moeten gaan om tegelijk op twee (inter)netwerken te kunnen zitten. Misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft.
Heb je al een bedrade speedtest gedaan?
Kan, ik heb nog een 2e kabel naar zolder lopen (daar staat die server...
Ach, dat ADSL blijft nog heel even liggen totdat ik een domein heb genomen en de nodige mensen/instanties heb overgezet op nieuwe emailadressen. Daarna gaat gewoon de stekker uit die router en komt het allemaal goed. Tot die tijd blijft die server sowieso wel ff op die ADSL lijn draaien.
Bedrade test gedaan, zat nog wel de nodige variatie on maar down zat zo rond de 80/85 en up ergens tussen de 60/75, ping van 3ms.... Dus nog wat tweaking van de router te doen en dan moet dat goedkomen.
Wireless overigens ping van 5ms, up en down beide zo rond de 30.... Best lekker...., beter dan mijn 14/1 verbinding die ik tot nu toe had...
En mijn vrouw net zeggen dat ze qua TV geen verschil ziet. Totdat ik een HD uitzending opeens over coax liet lopen ipv over de Airties.. Tja, toen zag ze het wel. Niet dat het haar wat boeit: als ze maar kan zien wat ze wil...

[ Voor 5% gewijzigd door Stormtrooper op 18-04-2011 17:11 ]
Ik ga nu afwachten wanneer Caiway de boel gaat activeren.
UTP kabels trekken kan ik zelf wel, daar heb ik geen hulp bij nodig.
Dus... Stuur maar op die meuk!
Dit terwijl het modem al ruim 2 maanden bij ons in de meterkast hangt. Hebben meer mensen hier last mee? Ik woon in de buurt van de kinderboerderij (in krimpen).
Die melding kreeg ik bij mijn online aanmelding ook. Volgende dag gebeld om te vragen hoe dat zat omdat dat ding inderdaad al gemonteerd was. En toen was alles weer in orde.wesseln schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:18:
Dat is inderdaad redelijk snel. Ik heb mezelf 2 weken geleden (online) geregistreerd voor een all in one pakket maar heb tot nu toe niets vernomen. Net even gebeld naar de Caiway en mevrouw zegt dat mijn wijk technisch nog niet ok is:S.
Dit terwijl het modem al ruim 2 maanden bij ons in de meterkast hangt. Hebben meer mensen hier last mee? Ik woon in de buurt van de kinderboerderij (in krimpen).
Overigens is nog niet heel Krimpen klaar volgens mij: ze hebben kleine stukjes vergeten en er is wat vandalisme geweest waardoor enkele straten opnieuw open mochten.
Die kerel die het kwam ophangen zei dat glasvezel voor mij per direct beschikbaar zou zijn. Ben nu benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik mn spullen krijg:S
Net CIF gebeld en die zei inderdaad dat ik gewoon aangesloten was. Vervolgens de Caiway weer gebeld om dit te vertellen. Schijnbaar vond de vrouw die ik gister aan de lijn had het ook een beetje raar en heeft nadat ik gebeld had het 1 en ander uitgezocht.
Sta nu dus aangemeld en kan nu weer 2 weken wachten totdat mn zooi word opgestuurd.
Ach, het balletje rolt iig
[ Voor 8% gewijzigd door wesseln op 20-04-2011 14:58 ]

Dus wie weet valt het voor jou ook nog mee...
De rest zien we daarna wel weer.
Verklaar u naderRed Boll schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:32:
Ik hoef geen spullen nog, gewoon "internet aanzetten".
De rest zien we daarna wel weer.
Zou al wel graag snel willen surfen
[ Voor 10% gewijzigd door Red Boll op 20-04-2011 19:05 ]
Zapt hij goed, teletekst, ondertitels etc?
Ik heb nog niet veel kunnen doen met die Airties maar zappen ging wel redelijk. Had van wat mensen dat zappen lang duurt, maar daar heb ik zelf geen last van...

De TV heeft enorme last van Digitenneachtige storingen helaas.
Verwijderd
owna '-'Denizz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:56:
[afbeelding]
Nee. Is inderdaad niet best. Alleen maar beter dan wat zo goed als de rest van NL heeftRed Boll schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:03:
Heb het pakket binnen inclusief 4 brieven. De snelheid van internet is niet de beste helaas.
[afbeelding]
De TV heeft enorme last van Digitenneachtige storingen helaas.
Bij mij is het wat variabel... nog niet echt heel veel kunnen testen maar tot dusver ben ik er zeker wel gelukkig mee.