Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:28:
[...]

Op tweakers staat dat de 540 erin zit: artikel
Komen we nog wel op terug. Boet eigenlijk geen moer. Het feit dat de iphone meer pixels moet aansturen weegt natuurlijk ook mee.
Ik zie alleen op internet bronnen met een 535. Zoals de iPad en ander tech sites.

Anyway je kan met de galaxy S leuk gamen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TPyFB44Raag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:26:
[...]

2. De hummingbird is zeker wel beter als de A4. Want de A4 gebruikt nog steeds de oude PowerVR SGX535 van de 3GS. En de hummingbird gebruikt de PowerVR SGX540.
3. Bij Amoled is zwart echt bijna zwart. Dit kun je nooit evenaren met een backlit display. Hoe goed hij ook is doorontwikkeld. Een benzine motor zal ook nooit een hoge efficiëntie krijgen.
Qua 3 lees je mijn opmerking waarschijnlijk niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde ;)

En qua GPU heb ik de info van de frontpage inderdaad.. Maar ik lees zelfs geruchten dat er een SGX545 in het toestel komt.. Maar goed, nu dwalen we af in de verkeerde richting.

Ik heb op dealextreme alvast de video out kabel besteld.. Met een beetje mazzel heb ik deze kabel ook als ik de GS krijg, kunnen we dat ook direct ff testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:26:
[...]

1. jep
2. De hummingbird is zeker wel beter als de A4. Want de A4 gebruikt nog steeds de oude PowerVR SGX535 van de 3GS. En de hummingbird gebruikt de PowerVR SGX540.
3. Bij Amoled is zwart echt bijna zwart. Dit kun je nooit evenaren met een backlit display. Hoe goed hij ook is doorontwikkeld. Een benzine motor zal ook nooit een hoge efficiëntie krijgen.
Even met betrekking tot punt 2 het volgende: klik

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-08 21:06

DCK

Ganymedus schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:01:
[...]

Even met betrekking tot punt 2 het volgende: klik
Daar wordt alleen gepraat over de Cortex A8 als cpu-core, en wisten wel al lang. De gpu wordt geen woord over gerept, en zoals je in de comments kunt lezen, is het vrij zeker dat de iPad en iPhone 4 over een SGX535 beschikken en de Hummingburd over een SGX540. Ze zullen best dezelfde blauwdruk hebben met Cortex A8, bluetooth en Wi-Fi, maar ze hoeven niet exact hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:00:
Ik heb op dealextreme alvast de video out kabel besteld.. Met een beetje mazzel heb ik deze kabel ook als ik de GS krijg, kunnen we dat ook direct ff testen ;)
welke kabel heb je precies besteld? (linkje?)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
BasieP schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:44:
[...]

welke kabel heb je precies besteld? (linkje?)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:55:
Voor iedereen die interesse in TV out heeft, op Dealextreme is het benodigde kabeltje voor nog geen 5 dollar te bestellen :). http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31498

Verder hoop ik echt dat deze gewoon netjes de 2.2 upgrade krijgt. Ik ben bijna geneigd om te wachten totdat hij hem daadwerkelijk heeft..
:)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:59:
Komen we nog wel op terug. Boet eigenlijk geen moer.
Geweldig, dan opeens niet meer. Hoe heerlijk is het te discussieren met mensen met oogkleppen op.
Het feit dat de iphone meer pixels moet aansturen weegt natuurlijk ook mee.
Ware het niet dat Apple al deze pixels sneller en smoother gaat aansturen, let maar op.
Anyway je kan met de galaxy S leuk gamen:
Mja, ook dat zal de "4" beter gaan kunnen, met meer en betere games ook nog waarschijnlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Mja, ook dat zal de "4" beter gaan kunnen, met meer en betere games ook nog waarschijnlijk.
Voor die 'Three-axis gyro' gaan geweldige games ontwikkeld worden, daar ben ik erg benieuwd naar. De demo was ook al aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:15:
[...]
Geweldig, dan opeens niet meer. Hoe heerlijk is het te discussieren met mensen met oogkleppen op.
[...]
Ware het niet dat Apple al deze pixels sneller en smoother gaat aansturen, let maar op.
[...]
Het vergelijken van de beide phones is leuk wanneer je ze allebij hebt.
Dat heeft momenteel nog niemand. dus houd daar svp mee op.

Het gissen naar welke phone wat sneller gaat doen is iets dat iedereen anders zal doen, en voor iedereen tellen andere dingen zwaarder dan andere.

kortom:
vind jij de iphone beter: koop dan een iphone...
vind jij de GS beter: koop een GS.

(en nu svp einde discussie)
Marbo schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:20:
[...]

Voor die 'Three-axis gyro' gaan geweldige games ontwikkeld worden, daar ben ik erg benieuwd naar. De demo was ook al aardig.
check de topictitel svp.. Dit is een Galaxy S topic..

[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 08-06-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens.... Ik stel voor dat we de iPhone conversaties (waar ik overigens ook schuldig aan ben) hierbij droppen en puur verder gaan op de GS? Ondanks dat er (nog) niet heel veel nieuws te vertellen valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BasieP schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:20:
Het vergelijken van de beide phones is leuk wanneer je ze allebij hebt.
Dat heeft momenteel nog niemand. dus houd daar svp mee op.
Check even wie daarmee begon. En raadpleeg anders even een mod of zo, die zijn daarvoor.
Het gissen naar welke phone wat sneller gaat doen is iets dat iedereen anders zal doen, en voor iedereen tellen andere dingen zwaarder dan andere.
Op basis van nul informatie de Galaxy op voorhand superieur noemen is daarentegen uiteraard wel gewenst?
vind jij de iphone beter: koop dan een iphone...
Ik denk inderdaad dat de iPhone beter is ja. Maar zal hem niet kopen.
vind jij de GS beter: koop een GS.
Ook deze wordt het niet vanwege de ongelukkige keuze het apparaat te voorzien van touch-keys. Naadje, IMHO.
(en nu svp einde discussie)
Nogmaals, maak een report aan of zo.
check de topictitel svp.. Dit is een Galaxy S topic..
Ja, dus is het noemen van elk ander apparaat per definitie verboden? Of mag het alleen lofzang over de GS zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
'hij begon!'
pfff lekker volwassen. Bij deze toch maar TR aangemaakt. (jammer dat dat dan weer moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En nu weer ontopic :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:15:
[...]

[...]

[...]

Betwijfel het eerlijk gezegd. De iphone 4g maakt gebruik van IPS (In Plane Switching) en wordt voornamelijk bij grotere monitoren gebruikt. Naast de bekende voordelen
+ grote kijk hoek
+ beter kleuren

zijn er de nadelen
- hoge respons tijd, dus minder geschikt om te gamen
- meer gosting .
Volgens mij komt dat door dat er meer berekening zouden gemaakt moeten worden. Daarnaast is 3,5 inch nu niet bepaald ruim te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
*knip* nu er niet over doorgaan.

Hopelijk komen er meerdere bedrijven naar Android zodat er ook volop games voor Android wordt ontwikkeld. En hopelijk zorgt Google voor strengere eisen wat betreft grafische prestaties zodat elke telefoon fatsoenlijk werkt.

De Samsung Galaxy S ziet er erg interessant uit en vooral de prijs is erg aantrekkelijk :) Kan niet wachten tot de definitieve reviews van de wat bekendere blogs of websites uitkomen.

Trouwens die wateranimatie-wallpaper is wel erg ziek...

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 08-06-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Weet niet helemaal zeker of dit filmpje al gepost is hier.

<object width="580" height="360"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dCBxw7ZYyyo&hl=nl_NL&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dCBxw7ZYyyo&hl=nl_NL&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="580" height="360"></embed></object>

In dit filmpje kun je goed zien hoe snappy SGS is en geweldige muziek erbij :D

Ik zie hem bij mij niet verschijnen in het toppic dus hier de link:
http://www.youtube.com/wa...o&feature=player_embedded

Ik zie programmeer tekst uit het scherm lopen 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Gallant op 08-06-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Gallant schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:17:
Weet niet helemaal zeker of dit filmpje al gepost is hier.

<object width="580" height="360"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dCBxw7ZYyyo&hl=nl_NL&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dCBxw7ZYyyo&hl=nl_NL&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="580" height="360"></embed></object>

In dit filmpje kun je goed zien hoe snappy SGS is en geweldige muziek erbij :D

Ik zie hem bij mij niet verschijnen in het toppic dus hier de link:
http://www.youtube.com/wa...o&feature=player_embedded

Ik zie programmeer tekst uit het scherm lopen 8)
je hebt geen html rechten :) check dit: Overzicht van UBB-codes

ontopic: leuk filmpje. je ziet wat ie in de zon doet, en aardig wat van de interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Korea krijg je er ook TV ontvangst bij (DMB):

http://www.youtube.com/watch?v=u3hHEINGPiI

Let ook op de achtergrond, ze zijn gek op Hollandse tulpen in Korea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BasieP schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:36:
ontopic: leuk filmpje. je ziet wat ie in de zon doet, en aardig wat van de interface
Niet substantieel veel beter dan de Nexus One in daglicht vind ik. Had er vanwege de jubelverhalen wel wat meer van verwacht eigenlijk. Interface is wel smooth ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:00:
[...]

Niet substantieel veel beter dan de Nexus One in daglicht vind ik. Had er vanwege de jubelverhalen wel wat meer van verwacht eigenlijk. Interface is wel smooth ja.
Komt door dat je tegen het reflecterende glas kijkt dan kan je niks zien ook niet op een laptop-scherm. Misschien een idee om met matte scherm te komen zoals je ook bij sommige laptops ziet. Een mat scherm neemt de reflectie weg. Dat is echter heel wat anders dan de problemen die amoled schermen specefiek hebben door dat ze in fel licht (zon) te weinig tegen licht uitstralen (no back light). Dit is bij super amoled grotendeels verholpen. HIER zie je een foto vergelijk van de sgs en een motorola toestel in fel zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
In de US hoeven ze ook niet veel langer te verwachten. Menig US-based website heeft namelijk een doos met een UFO-vormige usb speaker mogen ontvangen:
http://www.phonearena.com...unch-article-a_11742.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Heeft iemand al een unboxing gezien van de sgs? Verbaast me dat ik die nog niet gezien heb, wil al een beetje genieten van de voorpret :D

[ Voor 5% gewijzigd door Gallant op 09-06-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Volgens mij zitten er genoeg singapore filmpjes op youtube. Misschien daar ff tussen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Gallant schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 01:44:
Heeft iemand al een unboxing gezien van de sgs? Verbaast me dat ik die nog niet gezien heb, wil al een beetje genieten van de voorpret :D
Verbaast mij ook, ik dacht dat de Galaxy al breed uitgerold was in Singapore en Korea, maar er is heel erg weinig van terug te zien. Paar suffe video's meer niet. Niks serieus tot nu toe. Uitrol zal wel minder groot geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Nog een leuke feature die ik nog niet eerder ben tegengekomen bij de GS:
I just accidentally discovered that you can adjust the screen brightness by horizontally swiping the topmost part of the screen.
Ook wordt er gemeld dat in de samsung app store (die naast de android app store bestaat) een gratis versie van asphalt 5 te downloaden is. Deze kost op de site van maker 4.99 dollar en is ook als betalende download te vinden in de officiele android market. Best aardig van Samsung moet ik zeggen.

Ik vind het wel verontrustend hoeveel problemen er worden gemeld op singporese forum over the Kies-Software (rare naam in het nederlands). Veel problemen met usb connecties.

En dan nog een ding. Vanuit het singaporese forum hebben ze een aantal verbeterpunten aan samsung gestuurd (via een contact). Op de vraag waarom aac 5.1 niet werd ondersteund.
We also regret that the current Android platform does not support 6 channels AAC audio.
Dus wellicht in een latere versie...

[ Voor 73% gewijzigd door mbr01 op 09-06-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
hoe zit dat precies met dat KIES?

ik neem toch aan dat wanneer ik mijn phone via usb aan mijn pc hang er geen rare software voor nodig is om data over te zetten?
In android kan je dan je telefoon toch standaard een removable disk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
BasieP schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:53:
hoe zit dat precies met dat KIES?

ik neem toch aan dat wanneer ik mijn phone via usb aan mijn pc hang er geen rare software voor nodig is om data over te zetten?
In android kan je dan je telefoon toch standaard een removable disk maken?
Natuurlijk, maar software kan handig voor bijvoorbeeld beheer van je telefoon (sms, fotos, videos etc).

http://www.youtube.com/watch?v=Cmcw1EufkJM

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 09-06-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Relief2009 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:57:
[...]

Natuurlijk, maar software kan handig voor bijvoorbeeld beheer van je telefoon (sms, fotos, videos etc).

YouTube: Samsung Kies
ah, mooi het is dus geen vereiste voor fatsoenlijk gebruik van je telefoon
* BasieP houd niet van dat soort verplichtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gallant schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:43:
[...]

Nee hoor, een goede fotograaf maakt met een cameraphone veel mooiere foto's dan dat een gemiddelde enthousiasteling met een dikke DSLR zou maken. link

EN;
Small cameras get shots that big cameras don't

Sure, that big, black SLR with the long lens may look fancy, but it won't do you any good if you're not carrying it. Never underestimate the importance of having a camera that is small enough to fit into your pocket—you'll be amazed at the spontaneous pictures you'll have the opportunity to take. While the photo quality produced by an ultra-compact does not equal that of a large SLR, the ability to whip it out and snap a shot while others are fumbling for their bulky cameras more than outweighs this drawback. LINK
ja en appels zullen nooit zo geel zijn als citroenen een auto zal nooit op 1 wiel rijden en een motor niet op 4, gast ga lekker appels met peren vergelijken ofzo, die vergelijking is nog beter dan wat jij hier uitkraamt,

je moet fotografen met fotografen vergelijken en amateurs met amateurs.. en daarbij komt, ik durf echt wel een wetje te leggen dat elke idioot met de tegenwoordige DSRL camera een 10x mooiere foto maakt dan met een phone camere, aangezien er tegenwoordig overal een auto stand op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:34:
[...]

je moet fotografen met fotografen vergelijken en amateurs met amateurs.. en daarbij komt, ik durf echt wel een wetje te leggen dat elke idioot met de tegenwoordige DSRL camera een 10x mooiere foto maakt dan met een phone camere, aangezien er tegenwoordig overal een auto stand op staat..
Lekker offtopic houden, goed bezig!! Maar je mist wel het punt wat Gallant probeert te maken en waar ik het mee eens ben.. En aan jou opmerking te zien ben jij het er ook mee eens, maar je beseft het zelf niet helemaal denk ik ;)

Maar ontopic gezien: Ik heb nu een HTC met Sense en synchronisatie op die manier.. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of Android ook een native synchronisatie tool (nodig) heeft? Wel blij om te horen dat KIES niet hoeft, dat soort programma's is altijd enorm groot en lomp voor hetgeen er eigenlijk mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Ik weet dat het volgende in dit topic thuishoort maar het leek me wel even goed het melden. Het staat op de frontpage:

Google Maps Navigatie nu ook in Nederland en Belgie beschikbaar

Check hier de salesclip

Kan niet wachten om het uit te proberen :9~

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:34:
[...]

ja en appels zullen nooit zo geel zijn als citroenen een auto zal nooit op 1 wiel rijden en een motor niet op 4, gast ga lekker appels met peren vergelijken ofzo, die vergelijking is nog beter dan wat jij hier uitkraamt,

Een goede foto heeft niks te maken met image quality. Er zijn mensen die met een camera phones véééééééél betere foto's schieten dan menig enthousiasteling met een dslr. http://www.engadget.com/photos/iphone-4-camera-samples/

De beste fotograven gebruiken juist geen auto stand want dat bederft alle creativiteit, een scherpe foto is nog geen goede. Dit is overigens het laatste dat ik hierover in dit topic te zeggen heb, reply kan je sturen als PB en anders zip it.
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:40:
[...]

Lekker offtopic houden, goed bezig!! Maar je mist wel het punt wat Gallant probeert te maken en waar ik het mee eens ben.. En aan jou opmerking te zien ben jij het er ook mee eens, maar je beseft het zelf niet helemaal denk ik ;)

Maar ontopic gezien: Ik heb nu een HTC met Sense en synchronisatie op die manier.. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of Android ook een native synchronisatie tool (nodig) heeft? Wel blij om te horen dat KIES niet hoeft, dat soort programma's is altijd enorm groot en lomp voor hetgeen er eigenlijk mee kan.
Dankje voor je reply.
Ontoppic, ik hoor ook weinig goeds over KIES. Ik hoop dat ik het niet veel nodig ga hebben maar helemaal zonder zal het niet gaan dus het moet wel enigszins draaien op me XP machine. We zullen zien.
jpvaneijk schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:50:
Ik weet dat het volgende in dit topic thuishoort maar het leek me wel even goed het melden. Het staat op de frontpage:

Google Maps Navigatie nu ook in Nederland en Belgie beschikbaar

Check hier de salesclip

Kan niet wachten om het uit te proberen :9~
YES! Zag het en de Nederlandse spraakbesturing die er aan komt, ik stap op juiste moment in het Android bootje zo lijkt het! Nu nog GoogleVoice dat zou helemaal fantastisch zijn!

[ Voor 44% gewijzigd door Gallant op 10-06-2010 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, nederlandse navigatie, nederlandse spraakherkenning... nu nog met iets anders dan met een creditcard kunnen betalen voor de market. IDeal zou heel mooi zijn.
Ik kan niet wachten op de galaxy S. Hoop dat hij voor 30 juni sowieso fysiek in de winkels ligt. Ik wil namelijk onderhandelen. Lelijk dat ik meer moet betalen als bestaande klant. Normaal lag dat aan je klantenstatus. Ik belde altijd wel over mijn bundel heen namelijk.

In ieder geval kijk ik er naar uit wanneer de eerste tweaker hem hier in deze topic komt showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Hier weer twee sample videos van de camera. Geluid is overigens wel erg matig, vooral de wind. Overigens laat dit filmpje ook zien dat je kunt zoomen tijdens het filmen. Ik vind de kwaliteit nog steeds erg hoog. Geen rare waas zo als je vaak ziet, lekker heldere kleuren. Goede framerate. En ook echt een meerwaarde boven VGA video, niet een of andere blurry opgeschaald beeld, nice!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AXihhSS_xbs]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=p55V6pG7JRw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Nice, eerste nederlandse videoreview. Hij is van 3 juni, dan heb ik hem toen over het hoofd gezien denk ik, thanks voor de post.

[ Voor 56% gewijzigd door mbr01 op 10-06-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Ook deze zal wel in een ander Topic thuishoren maar naar mijn gevoel is er toch wel veel behoefte aan een beetje beeld bij wanneer we de SGS in onze handen kunnen voelen.

Ik heb er twee besteld bij Algebeld.nl
Eéntje met nummerportering (mijn vrouw wordt eindelijk verstandig en stap over naar VF) en ééntje met een verlenging, uiteraard dan bij VF.

Voor het contract van mijn vrouw ontving ik zojuist dit bericht:
Geachte mevrouw,

Wij hebben vandaag uw contract ontvangen. Helaas is de Samsung I9000 Galaxy momenteel niet op voorraad. Wij verwachten de Samsung I9000 Galaxy rond 28-06-2010 binnen te krijgen. Middels deze mail wil ik uw toestemming vragen om het contract alvast te activeren

Voor mijzelf was ik al een paar stappek verder maar in het track 'n trace gedeelte vond ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.casema.nl/tolhoren/Algebeld.nl.jpg

@ your service..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mbr01 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:44:
Hier weer twee sample videos van de camera. Geluid is overigens wel erg matig, vooral de wind. Overigens laat dit filmpje ook zien dat je kunt zoomen tijdens het filmen. Ik vind de kwaliteit nog steeds erg hoog. Geen rare waas zo als je vaak ziet, lekker heldere kleuren. Goede framerate. En ook echt een meerwaarde boven VGA video, niet een of andere blurry opgeschaald beeld, nice!

[video]
[video]
Ben ik nou de enige die die mensen en auto's voorbij ziet komen met lichte 'stotters'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Hiervoor is een apart topic:
[ABO] Samsung Galaxy S levertijden- en abbonemententopic
Ook ik heb daar zojuist diezefde datum gepost.
Ben ik nou de enige die die mensen en auto's voorbij ziet komen met lichte 'stotters'?
Bij mij loopt het ook niet 100% perfect, maar dat ligt aan mijn pc denk ik. Op de andere pc hier in huis ziet het er wel goed uit, maar verdenk Youtube conversie ook voor dat gestotter.

[ Voor 30% gewijzigd door mbr01 op 10-06-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Propane schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:50:
Wilde het niet zeggen om niet "weer" als basher over te komen maar neen, u is niet de enige ;)

Vind de kwaliteit op zich bijzonder netjes, alleen de framerate is inderdaad niet je-van-het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Brad Pitt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Wilde het niet zeggen om niet "weer" als basher over te komen maar neen, u is niet de enige ;)

Vind de kwaliteit op zich bijzonder netjes, alleen de framerate is inderdaad niet je-van-het.
Ik heb ook nog ff op 'goede' computer gekeken, maar er is inderdaad elke seconde wel een kleine stotter waar te nemen. Ik heb bij vimeo.com ook originele beelden van de GS gedownload. Deze heeft voor de geinteresseerden de volgende specs:

Audio: AAC 16000Hz mono 60Kbps
Video: MPEG4 Video (H264) 1280x720 29.684fps 12000Kbps (12Mbit)

Ook deze beelden zijn niet helemaal stottervrij als je er op let, hoewel het soms ook lastig te beoordelen is of het niet van het camerashaken komt. Beeldstabilisatie zit er iig neit op :P. Wel een rare framerate trouwens 29.684 het andere filmpje is 29.626. Had eerder gewoon 30.0 of 29.97 verwacht, blijkbaar zit er toch iets nog niet helemaal goed met de framerate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die coolblue review mag van mij wel in de startpost. Echt de beste review die ik tot nu toe heb gezien. Ben ook erg benieuwd hoe dat swype gaat werken.

Ik ga wel proberen om de icoontjes standaard android te maken. Het liefst stock android 2.2 met een zwarte meldings balk bovenin in plaats van een zilveren. De icoontjes hebben zo'n gekleurde achtergrond. Dit is typische iPhone. En ik ben daar niet zo fan van. :'(

Gelukkig kun je heel veel aanpassen bij android. Dus hier maak ik mij geen zorgen om.
Btw wie is er nog meer van plan om die hele touchwiz rotzooi eraf te gooien?
Ik in ieder geval wel. De touchwiz UI is lelijk maar je moet er maar even doorheen kijken ;)

P.S. er was iets over dat de drivers opensource waren? waar is daar de bron van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Staat in dit topic, kan het zo snel niet vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:16:

P.S. er was iets over dat de drivers opensource waren? waar is daar de bron van..
hier.
BasieP in "Samsung Galaxy S"

in de tarballs zitten folders voor wlan etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:12:
Ja idd, nederlandse navigatie, nederlandse spraakherkenning... nu nog met iets anders dan met een creditcard kunnen betalen voor de market. IDeal zou heel mooi zijn.
Ik kan niet wachten op de galaxy S. Hoop dat hij voor 30 juni sowieso fysiek in de winkels ligt. Ik wil namelijk onderhandelen. Lelijk dat ik meer moet betalen als bestaande klant. Normaal lag dat aan je klantenstatus. Ik belde altijd wel over mijn bundel heen namelijk.

In ieder geval kijk ik er naar uit wanneer de eerste tweaker hem hier in deze topic komt showen.
30 Juni gaat het zeker niet worden in de huidige winkels.
Heb hier en daar wat rondgebeld en kreeg de antwoorden op zijn vroegst half juli.
Heb hem daarom maar besteld bij Algebeld daar krijg ik hem op 28 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Is er al iets bekend over de multimedia kwaliteit van het toestel en dan heb ik het meer over de geluidskwaliteit.
Ik wil het toestel nl ook gebruiken als mp3 speler, maar dan moet het geluid wel goed zijn.

Verder is het jammer om te zien dat de uitlevering vertraagd.

Ik volg dit toestel ook al een tijdje en het lijkt mij een goede opvolger van mijn HTC Hero.
Aangezien mijn Vodafone abonnement verlengt kan worden kijk ik er toch wel deze maand naar uit.

Anders wordt het toch maar als alternatief de Desire grijs ... :/

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:19
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:13:
[...]

30 Juni gaat het zeker niet worden in de huidige winkels.
Heb hier en daar wat rondgebeld en kreeg de antwoorden op zijn vroegst half juli.
Heb hem daarom maar besteld bij Algebeld daar krijg ik hem op 28 juni.
Ugh, die hadden het eerst ook over volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
pvdlaan schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:01:
Is er al iets bekend over de multimedia kwaliteit van het toestel en dan heb ik het meer over de geluidskwaliteit.
Ik wil het toestel nl ook gebruiken als mp3 speler, maar dan moet het geluid wel goed zijn.
De review van GSM Arena kwam tot de conclusie dat de geluidskwaliteit nagenoeg perfect is:

http://www.gsmarena.com/s...galaxy_s-review-478p6.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder is het jammer om te zien dat de uitlevering vertraagd.

Ik volg dit toestel ook al een tijdje en het lijkt mij een goede opvolger van mijn HTC Hero.
Aangezien mijn Vodafone abonnement verlengt kan worden kijk ik er toch wel deze maand naar uit.

Nexus One is ook beschikbaar via VF, persoonlijk vind ik die mooier, en 2.2 is daar eerder voor beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant

Geluid is één van de beste op de SGS. Zie gsmarena review. Er zit een dedicated (dNSe?) chip Zeker beter dan in de Desire.
mbr01 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:44:

[video]
[video]
Ik zie ook een stottering, het is frequenter dan 1 x per sec. Hele korte snelle tikkjes, wel een stuk 5 per sec. Het kan ook aan me pc liggen maar dat denk ik niet want het geheugen is niet vol. De kleuren en het beeld zijn wel heel mooi het geluid klinkt ook prima behalve dan van die kut-scooters maar dat is persoonlijk :|
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:16:
Die coolblue review mag van mij wel in de startpost. Echt de beste review die ik tot nu toe heb gezien. Ben ook erg benieuwd hoe dat swype gaat werken.

Hier kun je de drivers vinden die al heel snel beschikbaar zijn gesteld door samsung!

Ik vind dat filmpje niet super. Het heet unboxing maar er is geen unboxing te zien, sterker nog dit is niet eens de inhoud van de officiële retail versie, ik dacht dat daarin ook een cradle zit. Ook jammer dat ze een filmpje laten zien en dan doodse stilte>> waarom geen geluid? Geluid is toch een belangrijk onderdeel van een film, tenzij je een liefhebber bent van de stomme film. Wel fijn dat het in het NL is maar een echte unboxing heb ik nog niet gezien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
iPhone 4 en Samsung Wave delen zelfde processor ;)

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
@catt4u Dat was al een tijdje bekend. Er zijn eerder ook al scans gemaakt van beide chips.

iPad prosessor = iPhone 4g processor = Apple A4 = Samsungs S5PC110A01 = Wave processor = Galaxy s processor

Alleen over de GPU in de chip was/is nog wat onzekerheid, over welke er nu exact in de A4 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesjes1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-03-2014
Samsung is trouwens niet zo blij met de uitspraken die jobs had gedaan bij de lancering van de iphone 4, m.n. over het retina display

http://www.androidcentral...better-any-retina-display

http://www.allaboutphones...utm_content=Google+Reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achterkant van de doos:

Afbeeldingslocatie: http://i155.photobucket.com/albums/s292/Loba87/Samsung%20Galaxy%20S/Photo052.jpg

Ik had ook begrepen dat iPhone4 eerst Amoled zou worden, maar dat verwacht werd dat de productie niet op peil was om aan de grote vraag voor iPhone schermen te voldoen...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:06:
[...]

Ugh, die hadden het eerst ook over volgende week...
Ja bij Samsung is er vertraging opgelopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
beesjes1989 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:50:
Samsung is trouwens niet zo blij met de uitspraken die jobs had gedaan bij de lancering van de iphone 4, m.n. over het retina display

http://www.androidcentral...better-any-retina-display

http://www.allaboutphones...utm_content=Google+Reader
Het komt er op neer dat Apple dolgraag super-amoled in haar devices had willen stoppen maar dat er een capaciteit te kort is bij de enige leverancier van deze schermen nl. Samsung. Samsung, de grootse display leverancier van amoled, kan nu al niet aan de vraag van amoled schermen voldoen. Dat is de reden waarom men in usa de incredible voorlopig niet meer kan leveren. Een miljoen iphone schermpjes kunnen er dan zeker niet bij en daarom heeft Apple besloten tot een IPS display..

Persoonlijk denk ik dat Apple beter voor een wat groter scherm (4")had kunnen kiezen. Dan had de hoge resolutie nog wat waarde gehad nu is het voor des keizersbaard, niemand die hoge pixeldichtheid ook echt kan zien. Dat is jammer want het zal zeker rekenkracht en dus energie kosten. Ik ben benieuwd naar een head to head met de Samsung Galaxy S VS de iPhone. Ik denk dat de batterij het veel langer uit houdt van de SGS plus dat display het ook nog eens veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gallant schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:39:
[...]

Het komt er op neer dat Apple dolgraag super-amoled in haar devices had willen stoppen maar dat er een capaciteit te kort is bij de enige leverancier van deze schermen nl. Samsung. Samsung, de grootse display leverancier van amoled, kan nu al niet aan de vraag van amoled schermen voldoen. Dat is de reden waarom men in usa de incredible voorlopig niet meer kan leveren. Een miljoen iphone schermpjes kunnen er dan zeker niet bij en daarom heeft Apple besloten tot een IPS display..

Persoonlijk denk ik dat Apple beter voor een wat groter scherm (4")had kunnen kiezen. Dan had de hoge resolutie nog wat waarde gehad nu is het voor des keizersbaard, niemand die hoge pixeldichtheid ook echt kan zien. Dat is jammer want het zal zeker rekenkracht en dus energie kosten. Ik ben benieuwd naar een head to head met de Samsung Galaxy S VS de iPhone. Ik denk dat de batterij het veel langer uit houdt van de SGS plus dat display het ook nog eens veel beter is.
Het is ook gewoon een feit dat steve jobs veel leugens heeft verteld tijdens zijn keynote.
Ook de sterkte van hun scherm is een zeer opgeblazen verhaal.
Kijk maar:http://www.iphoned.nl/sch...ch-niet-heel-sterk/23112/

Enige sterke scherm die ik heb gezien is van de dell streak:
http://www.youtube.com/watch?v=F9Ce8Ckqu0w

Maar nu we het hier over de samsung galaxy S hebben.... jaja :*)
Is er ook iets bekend over de krasgevoeligheid ervan? Welk materiaal is het gemaakt. Etc..
Topic over het glas:
http://androidforums.com/...laxy-s-glass-surface.html

Composiet uitgang filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xMnOvAvCTiA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Ik ben ook erg benieuwd naar de krasgevoeligheid van het display. Als iemad iets concreets weet lijkt me dat wel tof.

Tot nu toe had ik op mijn i900 Omia het Invisible Shield van Zagg die ik er net na zo'n anderhalf jaar voor het eerst aftrok. Er zit echt absoluut geen enkel krasje what so ever op. Nix, nul, nothing..
Ik weet echter niet goed hoe het touchscreen reageert aangezien mijn Omnia nu een resistief scherm heeft en de SGS een capacitief scherm. Kan iemand daar ook iets over zeggen?

Ik heb overigens Zagg.com wakker geschud dat ze snel met een Invisible Shield moet uitkomen voor de SGS middels een e-mailtje. De reaktie zal ik later nog posten. Voor zover ik nog niet duidelijk was: Deze bescherming voor je telefoon is echt absoluut top en ik adviseer het iedereen die er van zou balen als er een krasje op SGS komt. Er zijn meer dan voldoende filmpjes op YouTube te vinden over de kwaliteit van het spul en ik kan in ieder geval aangeven dat als je niet weet dat het erop zit, je het ook niet ziet. Het spul zelf beschadigd ook nooit en ik heb er echt met sleutels op zitten krassen. Uiteraard heb ik mijn mobiel dag en dagelijks in mijn zak en in gebruik. Tjeempie, ik moet de reclame in.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jpvaneijk schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:10:
en ik kan in ieder geval aangeven dat als je niet weet dat het erop zit, je het ook niet ziet.
Hier ben ik het niet mee eens. Je ziet wel degelijk (duidelijk) dat er een extra laagje op zit. Bescherming is top ja, dat is absoluut wel zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn Hero voor ongeveer een dik jaar en op het scherm is geen krasje te vinden.. Voor resistieve schermen is het anders, daar moet de bovenkant technisch gezien zacht zijn omdat je het moet kunnen indrukken. Het gehard glas dat bij moderne capacitieve schermen wordt gebruikt is echt geweldig in mijn ogen, ik zal dus echt niet met zo'n lelijk stukje plastic op het scherm gaan lopen klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=S47yo6RSvs4]
Hier nog weer een tennisfilmpje gemaakt door de GS. Wederom erg mooi. Jammer dat men de telefoon nooit stil houdt als ze iets aan het filmen zijn. Houdt er rekening mee dat het origineel zoals al eerder een keer gepost 12Mbit is en youtube slechts 2Mbit, dus er is kans dat er wat kleine details verloren zijn gegaan.

[ Voor 28% gewijzigd door mbr01 op 11-06-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Toch netjes dacht ik zo! :D

Het gestotter is niet meer zo erg als een paar weken geleden heb ik het idee, toch?

[ Voor 61% gewijzigd door mbvisiontt op 11-06-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mbvisiontt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:18:

Het gestotter is niet meer zo erg als een paar weken geleden heb ik het idee, toch?
klopt, en ik vraag me ook af of het gestotter misschien te maken heeft met de framerate en het syncen ervan. Ding draait soms vreemde framerates en wil dit misschien wel zelf rechttrekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
mbvisiontt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:18:

Ja het lijkt minder, misschien dat Samsung er iets aan getweaked heeft dat verklaart dan ook het op onthoudt van de Galaxy S. Nadeel van dit filmpje is dat er weinig beweging (motion movement) te zien is, daardoor zie ik niet goed of het vloeinde loopt. Het ziet er in ieder geval goed uit!

[ Voor 19% gewijzigd door Gallant op 11-06-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook je Galaxy S helemaal gaan inpakken in plastic zodat er geen krasje op kan komen.

Unboxing video van de samsung galaxy S: http://www.youtube.com/watch?v=25Fk6RwGdEU (niet serieus nemen :P :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:56:
Je kunt natuurlijk ook je Galaxy S helemaal gaan inpakken in plastic zodat er geen krasje op kan komen.

[video]

Unboxing video van de samsung galaxy S: http://www.youtube.com/watch?v=25Fk6RwGdEU (niet serieus nemen :P :D )
Hahaha, humor dat laatste filmpje :Y

In dat eerste filmpje zie je hem eerste de voorkant beleggen met plastich en om het vervolgens er weer vanaf te rekken dat vatte ik niet helemaal :?
Overigens ben ik eerder geneigd de achterkant te beschermen dan de voorkant met plastic. De achterkant lijkt me krasgevoeliger dan de voorkant, daarnaast maakt het het scherm toch minder mooi en touch gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Ok. Ondanks dat ik redelijk (en niet geheel onterecht) in de mailing genomen wordt, heb ik wel de reactie van Zagg beloofd. Hier is tie:

Thank you for contacting ZAGG, where we are Zealous About Great Gadgets! My name is Alicia C and I appreciate the opportunity to assist you.
In regards to your email, we currently do have an invisibleSHIELD for the Samsung Galaxy S 19000. I have listed below a link from our ZAGG.com website regarding the invisibleSHIELD.

http://www.zagg.com/invisibleshield/samsung-galaxy-s-i9000-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

I hope this helps! Please feel free to contact me if you have any further questions or comments.
All the best,

Alicia C
Customer Service Representative

In alle eerlijkheid is dit zeker te vergelijken met het spul in het filmpje maar ik heb toch besloten mijn woorden niet terug te nemen of te nuanceren. O-)
Levenslange garantie (houdt de SGS het zolang vol? 8) ) en ach, check even 1 filmpje dan. Het heet niet voor niets Invisible...

OK, misschien gun ik het Alicia C wel; ze klinkt zo lief :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jpvaneijk schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:59:
Het heet niet voor niets Invisible...
Wat heeft de naam ermee te maken dan? Reduce Fatfast van Telsell werkt ook zoals de naam doet vermoeden of zo? Het is niet onzichtbaar, integendeel zelfs. Dat het werkt qua bescherming is waar, alleen zie je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Brad Pitt schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:52:
[...]

Wat heeft de naam ermee te maken dan? Reduce Fatfast van Telsell werkt ook zoals de naam doet vermoeden of zo? Het is niet onzichtbaar, integendeel zelfs. Dat het werkt qua bescherming is waar, alleen zie je het wel.
Je kan het wel zien maar als je het heel goed er op doet is het bijna onzichtbaar. Het goed installeren schijnt wel een "pain" te zijn. Het voordeel, naast kras-bestendigheid, is dat het scherm minder reflecteert (anti glare) en dat je grip er mee beter wordt. Dat laatste vind ik overigens ook een nadeel omdat je op je scherm niet te veel weerstand wilt zeker niet als je swype gebruikt. Ik heb het nooit kunnen testen natuurlijk, dus zeker weten doe ik het niet. Het zou wel mooi zijn als Samsung zoiets als een spouse er bij zou doen maar ik reken er niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door Gallant op 12-06-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb 2 handige plaatjes gemaakt in PowerPoint 2010:

De verschillen tussen TFT, AMOLED en SUPER AMOLED:

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/6802/tftamoledsuperamoledb.jpg
En voor de mensen die een mooi overzicht van de specificaties van de Samsung Galaxy S i9000 willen zien:

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/3298/specsf.png

[ Voor 18% gewijzigd door fanSte op 12-06-2010 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvaneijk schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:59:

In alle eerlijkheid is dit zeker te vergelijken met het spul in het filmpje maar ik heb toch besloten mijn woorden niet terug te nemen of te nuanceren. O-)
Levenslange garantie (houdt de SGS het zolang vol? 8) ) en ach, check even 1 filmpje dan. Het heet niet voor niets Invisible...

OK, misschien gun ik het Alicia C wel; ze klinkt zo lief :*)
Het punt is dat dit soort bescherming achterhaald is.. Voor de oude plastic resistieve schermen was het nog wel handig... Voor de nieuwe keiharde capacitive schermen is het echt niet meer nodig en maak je het toestel lelijker en het scherm minder gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gallant schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:33:
Je kan het wel zien maar als je het heel goed er op doet is het bijna onzichtbaar.
Dat is een relatief begrip dan ;) Het pakt wel lekker(der) beet ja, vanwege de iets grotere stroefheid.
Ik heb het nooit kunnen testen natuurlijk, dus zeker weten doe ik het niet.
Heb het hier op twee apparaten zitten en de weerstand is niet véél hoger maar hoog genoeg om merkbaar te zijn. In een mijns inziens negatieve manier. Vandaar dat ik het niet op m'n mobiele telefoon heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm FLAC in combinatie met die audio chip in combinatie met goede oordopjes mag denk ik wel goede audio kwaliteit leveren.. iets voor de audio fanaten onder ons.
Het is echt een beest onder de android telefoons qua audio/video formaat support.

En idd, als er zo'n scherm als mijn htc hero op zit zul je bij het normale gooi en smijt werk echt geen krasje krijgen. Tegenwoordig wil je liever de 4 hoeken van een mobiel beschermen. Ik koop dan ook een gel case. Want met een gel case om mijn hero kan ik hem echt letterlijk mee gooien en laten vallen. Het dempt de val ook nog eens dus gaat er niks stuk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad lijkt me tegenwoordig zo'n laag plastic over je scherm overbodig.
De vraag is inderdaad nu: waar koop ik zo'n gel case? En dat mag natuurlijk niet meer dan een tientje kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
fanste schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 03:38:
Ik heb 2 handige plaatjes gemaakt in PowerPoint 2010:

De verschillen tussen TFT, AMOLED en SUPER AMOLED:

[afbeelding]
En voor de mensen die een mooi overzicht van de specificaties van de Samsung Galaxy S i9000 willen zien:

[afbeelding]
Mooi werk fanste! Je zou, ivm de hype rond apple's ikPhone, het ISP display ook kunnen opnemen in je overzicht dan zien we ook meteen wat dat inhoud.

Je spec's overzicht is ook heel duidelijk echter zou ik nog de grafische chip en de dedicated soundchip opgeven in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nog niet ontdekt of er aan de zijkant een fysieke knop zit om foto's mee te maken, zodat je hem als een normaal fototoestel vast kunt houden bij het maken van een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Volgens mij had ik in een review gelezen dat er geen dedicated shutter key op zit.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:19
BounceMeister schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:29:
Ik heb nog niet ontdekt of er aan de zijkant een fysieke knop zit om foto's mee te maken, zodat je hem als een normaal fototoestel vast kunt houden bij het maken van een foto?
Zit er niet op nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Volgens mij niet. Er zijn maar weinig telefoons die een dergelijke knop hebben. Vaak alleen Sony Ericsson of Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Relief2009 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:10:
Volgens mij niet. Er zijn maar weinig telefoons die een dergelijke knop hebben. Vaak alleen Sony Ericsson of Nokia
Een aparte shutterknop is handig om snel in fotomode te komen dit kan je ook bereiken met een snelkoppeling op je homescreen. Autofocus werkt op SGS doormiddel van "pinch to focus". Dit houdt in dat je op je scherm drukt waar je op wilt focussen en vervolgens druk je af. Dit werkt vlotter en makkelijker. Daarnaast bespaart het gewicht en is het ontwerp cleaner. Ik zie het dus als een voordeel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Het werkt juist niet lekker naar mijn mening. Fototoestellen hebben niets voor niets een hw knop daarvoor. Het bespaart natuurlijk wel ruimte.

PS: Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar de Galaxy S maakt gebruik van een pentile display.

[ Voor 27% gewijzigd door Kaguya op 12-06-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Bron?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
http://www.careace.net/20...s-similar-pentile-matrix/

Maar of je dit een bron mag noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Geen shutterknop dus...

Ik hoorde van iemand met een iPhone dat foto's maken niet zo handig was. Je moest op het scherm tappen om de foto te maken. Dat gaat dus niet als je een foto van jezelf wilt maken.

Mijn cam-phones waren allemaal van SonyEricsson, dus daar was ik het van gewend. Volgende phone wordt wel een slimme, dus ben me alvast aan het oriënteren.
Voor mij is het een klein minpuntje, net als de ontbrekende led-flitser, die ik vaak als zaklantaarn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
BounceMeister schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:45:
Geen shutterknop dus...

Ik hoorde van iemand met een iPhone dat foto's maken niet zo handig was. Je moest op het scherm tappen om de foto te maken. Dat gaat dus niet als je een foto van jezelf wilt maken.
Hoezo gaat dat ineens niet? Wel eens op hyves of zo gekeken? Daar zie je allemaal zelfportretten die voor de spiegel zijn genomen. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Gallant op 12-06-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Gallant schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:56:
[...]

Hoezo gaat dat ineens niet? Wel eens op hyves of zo gekeken? Daar zie je allemaal zelfportretten die voor de spiegel zijn genomen. ;)
Dus dan moet je naast je iPhone altijd een spiegel meenemen? 8)7 ;)

Ik bedoel een foto van jezelf (eventueel samen met iemand anders naast je, met een leuk achtergrondje erachter) maken door het toestel op jezelf te richten en dan een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
BounceMeister schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:06:
[...]

Dus dan moet je naast je iPhone altijd een spiegel meenemen? 8)7 ;)

Ik bedoel een foto van jezelf (eventueel samen met iemand anders naast je, met een leuk achtergrondje erachter) maken door het toestel op jezelf te richten en dan een foto te maken.
Je zegt dat het niet kon dus geef ik aan dat het heel gewoon is omdat zo te doen. Een foto maken van je zelf uit de pols is sowieso lastig met of zonder knop. Misschien is het een idee om de zelfontspanner te gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Gallant op 12-06-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My god... Waar gaat dit i.G.n. over... 8)7

Hoeveel foto's wil je van jezelf maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Niet normaal zo langzaam als die man praat. Wat vallen veel mensen toch over die flits. Ok, je foto wordt misschien, technisch gezien, net iets minder waardeloos dan met flits. En het zal wel heel persoonlijk zijn, maar ik heb nooit, maar dan ook echt nooit het gemis van een flits ervaren. Het enige dat ik met veel moeite weet te bedenken is bij het uitgaan en je wil een idote foto maken van jezelf en je vrienden, die nooit verder komt dan je camerageheugen en die je nog eenmaal bekijkt, maar dan is er een grote kans dat een van die vrienden wel een flits heeft op z'n ouderwetsche n73.

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:07:
Inderdaad lijkt me tegenwoordig zo'n laag plastic over je scherm overbodig.
De vraag is inderdaad nu: waar koop ik zo'n gel case? En dat mag natuurlijk niet meer dan een tientje kosten.
Rond de 4 euro inclusief verzend kosten uit de uk via ebay. Magicstore heet dat ofzo. Binnen paar dagen in huis.
Alleen omdat de galaxy S nog zo nieuw is hebben ze die nog niet. Nog even wachten ;)

En over een flitser.. Als je een ledje als flitser neemt heeft dit alleen nut bij een foto savonds van dichtbij.
Een beetje afstand en het heeft geen meerwaarde met een telefoon zonder flitser.
Ik had ook een ledje op mijn w800i vroeger. Gebruikt hem alleen als zaklamp.

Er zijn ook mobieltjes met xenon flitser erin. Die presteren veel beter. Nadeel: je telefoon wordt er gewoon dik van. Dan heb je geen 9,9 mm meer maar 2 cm ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook 3 mailtjes richting uniqueskin gestuurd.. Geen enkel reactie :( Eerste mailtje was de vraag of er ook een skin voor de Galaxy S komt, 2e om ze te vragen waarom ik geen reactie krijg, 3e dat ik ze maar vrij onbeleefd vind... Ondanks dat ze de mails gelezen hebben, geen enkele reactie dus...

Wat dat betreft kan je beter de iets duurdere Gelaskins nemen, die reageerden vrijwel direct en ik kreeg een bedankje dat ik ze op dit nieuwe toestel wees... Ik hoop dat ze een beetje snel zijn met uitbrengen van de skin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou eigenlijk al bekend of je die Home Cradle er bij krijg of niet?

of zou je hem apart moeten kopen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:51:
Is het nou eigenlijk al bekend of je die Home Cradle er bij krijg of niet?

of zou je hem apart moeten kopen?
Ik heb helaas enige ervaring met dit soort dingen en jij waarschijnlijk niet 8) Wordt betalen hoor kerel ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:39:
Heb ook 3 mailtjes richting uniqueskin gestuurd.. Geen enkel reactie :( Eerste mailtje was de vraag of er ook een skin voor de Galaxy S komt, 2e om ze te vragen waarom ik geen reactie krijg, 3e dat ik ze maar vrij onbeleefd vind... Ondanks dat ze de mails gelezen hebben, geen enkele reactie dus...

Wat dat betreft kan je beter de iets duurdere Gelaskins nemen, die reageerden vrijwel direct en ik kreeg een bedankje dat ik ze op dit nieuwe toestel wees... Ik hoop dat ze een beetje snel zijn met uitbrengen van de skin..
Wanneer heb je de eerste mail gestuurd, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:55:
[...]

Wanneer heb je de eerste mail gestuurd, als ik vragen mag?
week of 2 geleden.... Ieder mailtje was de volgende dag gelezen.

@Hieronder, da's toch vreemd? Daar leest geen enkele Galaxy S gebruiker hierover. Dit gaat specifiek over extra bescherming van de GS omdat de buitenkant krasgevoelig is. Je mag ten tijde van weinig nieuws voor de release toch wel een klein beetje speling geven qua dit soort onderwerpen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Accessoires mogen in ACC besproken worden. In dit topic hebben ze geen plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Gallant schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:13:
[...]

Je zegt dat het niet kon dus geef ik aan dat het heel gewoon is omdat zo te doen. Een foto maken van je zelf uit de pols is sowieso lastig met of zonder knop. Misschien is het een idee om de zelfontspanner te gebruiken?
Zelfontspanner zou nog wel een optie zijn ja.
(Overigens maak je in jouw voorbeeld geen foto van jezelf, maar van de spiegel..) ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:23:
My god... Waar gaat dit i.G.n. over... 8)7

Hoeveel foto's wil je van jezelf maken..
Stel je voor je hebt vrienden.
Stel je voor je bent ergens (niet thuis achter je PC).
Stel je voor je wilt een foto maken van dit gezellige moment.
Stel je voor je wilt je gsm daarvoor gebruiken.
...
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 02:56:
[...]

Rond de 4 euro inclusief verzend kosten uit de uk via ebay. Magicstore heet dat ofzo. Binnen paar dagen in huis.
Alleen omdat de galaxy S nog zo nieuw is hebben ze die nog niet. Nog even wachten ;)

En over een flitser.. Als je een ledje als flitser neemt heeft dit alleen nut bij een foto savonds van dichtbij.
Een beetje afstand en het heeft geen meerwaarde met een telefoon zonder flitser.
Ik had ook een ledje op mijn w800i vroeger. Gebruikt hem alleen als zaklamp.

Er zijn ook mobieltjes met xenon flitser erin. Die presteren veel beter. Nadeel: je telefoon wordt er gewoon dik van. Dan heb je geen 9,9 mm meer maar 2 cm ofzo.
De Led flitser is wel bruikbaar als je foto's maakt van tekst, bijvoorbeeld een pagina uit een boek of tijdschrift of van een brief. Voor alle andere foto's is hij niet zo effectief. Toch zou ik de led flitser willen, omdat hij zo verrekte handig is als zaklampje, zoals jij ook al aangeeft.

Nu maar afwachten hoe goed de support van Samsung gaat zijn voor deze gsm. Mijn ervaring met andere Samsung producten is dat ze eerder een nieuw model maken dan dat ze iets verbeteren/toevoegen aan een bestaand product (mbv firmware).
Ik ben benieuwd hoe makkelijk het is om hier zelfgemaakte roms op te zetten en hoe goed die werken.

[ Voor 56% gewijzigd door BounceMeister op 14-06-2010 10:30 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.