Die home cradle is VET!!! Ben benieuwd wat ie moet gaan kosten...
Verwijderd
Kan je lezen? Ik heb het over een compact camera die gewoon in je zak past, niet over een DSLR.Gallant schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:43:
[...]
Nee hoor, een goede fotograaf maakt met een cameraphone veel mooiere foto's dan dat een gemiddelde enthousiasteling met een dikke DSLR zou maken. link
EN;
Small cameras get shots that big cameras don't
Sure, that big, black SLR with the long lens may look fancy, but it won't do you any good if you're not carrying it. Never underestimate the importance of having a camera that is small enough to fit into your pocket—you'll be amazed at the spontaneous pictures you'll have the opportunity to take. While the photo quality produced by an ultra-compact does not equal that of a large SLR, the ability to whip it out and snap a shot while others are fumbling for their bulky cameras more than outweighs this drawback. LINK
Een goede fotograaf kan wel een mooiere opstelling maken met zijn cameraphone. Maar als hij hetzelfde met een compact fotografeert heb je nog steeds een betere foto.
Sorry voor offtopic...
http://forums.hardwarezon...63fae3b&t=2708011&page=88btw the free desktop stand is quite cheapo...but functions well.
confirm no SD card included in the package ya
In dat forum staan veel singaporese mensen die hem binnen enkele uren binnen verwachten of al hebben. Blijkbaar komt er dus wel een soort homecradle/desktop stand mee. En geen sd-kaart. iig in SP
Hier nog wat fototjes van de verpakking

[ Voor 25% gewijzigd door mbr01 op 03-06-2010 15:18 ]
Verwijderd
Maar het zou erg mooi zijn als je 720p of 1080p vanaf de telefoon op een full HD scherm kan krijgen. Kan deze telefoon dat?peakaboo schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:54:
[...]
Ja ik doelde op de beeldkwaliteit he, 1080p komt pas echt tot z'n recht op grotere schermen.
You're missing the bigger picture here.peakaboo schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:45:
[...]
Stel dat het zo is, zie ik er niet echt veel meerwaarde in. Op zo'n ''klein'' schermpje met zo'n resolutie zie je denk ik toch amper verschil of je daar nou een 720p of 1080p filmpje op afspeelt
Het mooie van 1080P afspelen zou mijns inziens zijn dat je dan vanaf je phone een "blu-raytje" op je tv kan kijken ipv via de laptop bv. Dat zou wel erg relaxt zijn!
.... Ik weet het ook niet
Haha, juistem!Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:22:
[...]
Maar het zou erg mooi zijn als je 720p of 1080p vanaf de telefoon op een full HD scherm kan krijgen. Kan deze telefoon dat?
[ Voor 0% gewijzigd door mbvisiontt op 03-06-2010 15:24 . Reden: Oh ik had wel eens kunnen editten ipv een nieuwe reactie.... my bad. ]
Nee snap wel wat hij bedoelt, maar dat gaat niet lukken met de galaxy S, over een tijdje zullen mobieltjes daar wel sterk genoeg voor zijn. Persoonlijk vind ik het interssanter dat je er zelf HD filmpjes mee kunt recorden dan dat je ze kunt streamen naar je TV. Daar hang je net zo makkelijk je laptop of mediaplayer aan toch?mbvisiontt schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:23:
[...]
You're missing the bigger picture here.
Het mooie van 1080P afspelen zou mijns inziens zijn dat je dan vanaf je phone een "blu-raytje" op je tv kan kijken ipv via de laptop bv. Dat zou wel erg relaxt zijn!
[ Voor 16% gewijzigd door peakaboo op 03-06-2010 15:42 ]
Is het al bekend wanneer het ong. te koop is in Nederland.. hoop iig nog in de zomer
Lange url
Lekker speculeren over de specs van de telefoon terwijl hij aan de andere kant van de wereld al uit is.
En dat er wel een hdmi-uitgang opzit (?via de usb socket wellicht?) (Dat geloof ik niet
)
Lekker speculeren over de specs van de telefoon terwijl hij aan de andere kant van de wereld al uit is.
En nou denk ik te weten dat jullie noors net zo goed is als die van mij, daarom roep ik google erbij:DLNA
Vi fikk også vite at Galaxy S kan streame video til en DLNA-mottaker i HD-oppløsning, og at telefonen i tillegg har HDMI-utgang for kablet tilkobling til HD-TV.
Hier zeggen ze dus dat hij draadloos HD kan versturen via DLNA.(Dat geloof ik wel)DNLA
We waren ook verteld dat de Galaxy S kan video streamen naar een DLNA-ontvanger in HD-resolutie, en dat de telefoon heeft ook HDMI-uitgang voor bekabelde verbinding met HD-TV.
En dat er wel een hdmi-uitgang opzit (?via de usb socket wellicht?) (Dat geloof ik niet
Hehe... hij is nu ook in NL beschikbaar:
http://www.belsimpel.nl/a...urf-Mail-Onbeperkt-24-mnd
Maar ik zou toch never-nooit met Telfort in zee gaan. Nog heel even wachten dus.... :-)
Maar ik zou toch never-nooit met Telfort in zee gaan. Nog heel even wachten dus.... :-)
Bestaat er niet een usb ---> hdmi kabel ofzow? Misschien dat ze dat bedoelen?
@ Ernst lees het levertijden topic, daar is het al lang bekend. Ook dat deze shop nog helemaal niet kan leveren.
@ Ernst lees het levertijden topic, daar is het al lang bekend. Ook dat deze shop nog helemaal niet kan leveren.
[ Voor 42% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 03-06-2010 16:48 ]
Ps4/switch gamer
Verwijderd
Nee hoor, zie het levertijden topicErnst67 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:46:
Hehe... hij is nu ook in NL beschikbaar:
Waarom niet? ik heb het nu twee jaar, en het werkt prima. Je zit op KPN netwerk (beste dekking in nederland) en betaald relatief weinig (vergelijkbaar met T-mobile of vodafone)Ernst67 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:46:
Ik snap dat ze 0 service bieden, maargoed die heb jij als tweaker toch ook niet nodig?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Hiervoor hebben we dus het levertijdentopic.Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:49:
Vraagje tussendoor denken jullie dat de samsung duur gaat kosten met een jaar abonnement
offtopic:
Het is boven dien "duur zijn" of "veel kosten".
Het is boven dien "duur zijn" of "veel kosten".
[ Voor 11% gewijzigd door boaty op 03-06-2010 18:25 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Let wel op dat Telfort op een vreemde manier aan het KPN netwerk is gekoppeld.BasieP schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:23:
[...]
Waarom niet? ik heb het nu twee jaar, en het werkt prima. Je zit op KPN netwerk (beste dekking in nederland) en betaald relatief weinig (vergelijkbaar met T-mobile of vodafone)
Ik snap dat ze 0 service bieden, maargoed die heb jij als tweaker toch ook niet nodig?
Hierdoor denkt je telefoon dat je aan het roamen bent.
De data roaming functie van Android moet je dan aanzetten.
Nadeel is wel dat ie dus ook gaat data roamen als je dicht bij de grens bent / in het buitenland bent.
ikzelf woon niet dicht bij de grens dus heb dat probleem niet.
Verder is het in android heel netjes geregeld in het OS.
In mijn huidige windows telefoon geven verschillende applicaties zelf die melding, of weigeren dienst omdat ik roam.
Dit kan lang niet altijd beinvloed worden. Ik zie voor mijn overgang naar de galaxy S dus slechts een verbetering, ook als ik bij telfort blijf
Verder is het in android heel netjes geregeld in het OS.
In mijn huidige windows telefoon geven verschillende applicaties zelf die melding, of weigeren dienst omdat ik roam.
Dit kan lang niet altijd beinvloed worden. Ik zie voor mijn overgang naar de galaxy S dus slechts een verbetering, ook als ik bij telfort blijf
Galaxy s Tv-out met gebruik van nokia CA-75U composite kabel.
http://www.youtube.com/watch?v=xMnOvAvCTiA
Offtopic:
Ik weet niet hoe ik een youtube vid embedded kan plaatsen, Mod mag het eventueel voor mij doen
Offtopic:
Ik weet niet hoe ik een youtube vid embedded kan plaatsen, Mod mag het eventueel voor mij doen
[ Voor 37% gewijzigd door Huppol op 04-06-2010 09:28 ]
Verwijderd
Dat maakt de Galaxy S zo mogelijk nog awesomer!Huppol schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:26:
Galaxy s Tv-out met gebruik van nokia CA-75U composite kabel.
Ik hoop dat de inkoopactie van Androidworld doorgaat want ik kan stiekem niet meer wachten om hem in mijn handen te hebben. Dan kan deze in 1 keer mijn telefoon, mp3 speler en dvd speler vervangen
Verwijderd
Dat composiet gebeuren is niet helemaal super hoor. Het is een leuke bijzaak. Maar dit had ik ook b.v. bij mijn nokia n95 maar gebruikte het nooit. Alleen misschien een keertje gebruikt om een foto slide te laten zien.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:12:
[...]
Dat maakt de Galaxy S zo mogelijk nog awesomer!
Ik hoop dat de inkoopactie van Androidworld doorgaat want ik kan stiekem niet meer wachten om hem in mijn handen te hebben. Dan kan deze in 1 keer mijn telefoon, mp3 speler en dvd speler vervangen
Maar hier is het video gebeuren wel 10x beter als op de n95. Het is ook eigenlijk niet te vergelijken.
Het is gewoon een mooie composiet gebruik. Ik hoop dat HDMI een standaard wordt op android phones. Kun je leuke dingen mee doen. Al met al komen er vast ook steeds meer tv's uit met DLNA.
Of er komt een DLNA -> HDMI ontvanger/converter uit
Video van DLNA op een andere Samsung telefoon.
En ik kan ook niet wachten na al die filmpjes op youtube. Dat ding is echt smooth.. Ik heb me nog verder verdiept in de UI. Ik kom er dus achter dat ik alleen de 4 icoontjes onderin het homscreen gewoon lelijk vind. Ik ben ook verwend met de mooie homescreen van sense... hehe
In ieder geval is dit een goede vervanger voor mijn htc hero.
En wat ik veel gebruik is de browser. Dit zal helemaal geweldig worden met android 2.2 in combinatie met vodafone..
Eerlijk is eerlijk. Nu blijkt toch weer het belang van de GPU in een mobieltje. De enige reden waarom dus de iPhone zo lekker reageerde was vanwege de goede touch screen input controller in combinatie met de PowerVR GPU.
De snapdragon heeft een zwakke GPU. En daarom haalt de desire en andere snapdragon mobieltjes het gewoon net niet bij de 3GS. + dat de input controller van de desire niet helemaal lekker was.
Wat heel mooi is aan de samsung galaxy S is in vergelijking tot andere android telefoons is dat deze heel "compleet" is. De video speler kan gewoon veel formaten afspelen. Radio + RDS. Soort van bookstore en veel meer functies. Het is dus één van de meest functierijke android toestellen.
Ik kan niet wachten
Het is echter geen composiet, maar componentvideo. Hoewel dat analoge video is, is het weldegelijk van stuk betere kwaliteit dan component! Je kunt er prima een HD-videotje mee kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:01:
Dat composiet gebeuren is niet helemaal super hoor. Het is een leuke bijzaak. Maar dit had ik ook b.v. bij mijn nokia n95 maar gebruikte het nooit. Alleen misschien een keertje gebruikt om een foto slide te laten zien.
Maar hier is het video gebeuren wel 10x beter als op de n95. Het is ook eigenlijk niet te vergelijken.
Het is gewoon een mooie composiet gebruik. Ik hoop dat HDMI een standaard wordt op android phones. Kun je leuke dingen mee doen. Al met al komen er vast ook steeds meer tv's uit met DLNA.
Of er komt een DLNA -> HDMI ontvanger/converter uitideetje toch?
Zoek maar op google, de "CA-75U" is een composite kabel. Een gele RCA-plug voor composiet video, en een witte en rode RCA-plug voor stero geluid.DCK schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:41:
[...]
Het is echter geen composiet, maar componentvideo. Hoewel dat analoge video is, is het weldegelijk van stuk betere kwaliteit dan component! Je kunt er prima een HD-videotje mee kijken.

Op de singaporese forums zijn de eerste user experineces te lezen. Hier een greep:
Bron: http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=2781948
my comment on first day of usage:
1. it just feel good holding it and using it and surprisingly it feel lighter than my Omnia II, consider it is 3" bigger in size.
2. the screen look good, and i love bigger screen, 4" compare to 3.7" for Omnia II.
3. the touch experience is great and i have experience no lag at all, other than small lag when going to Market Place a few time, i suspect because of loading the page from the web. i went to market place quite frequently to look for apps.
4. There is no facebook, twitter, MSN client software pre-installed, but it is easy to find it in the market place and just click to install automatically. although i take some time to try and find out which is the better clients software out there, because there is more than one client sotwares out there.
5. the video player play my avi video beautifully, but it won't support any subtitle, i tried smt and smi. Luckily i managed to find mplayer from market place that can support smi subtitle.
6. can not play RMVB, but not big deal for me. maybe there is some video player out there that can do it, have to explore on it.
7. the battery seem to drain quite fast, fully charge last night, after some heavy browser in the morning for two hours, it dropped to 80%. it may be due to me constantly playing with the new toy. Hopefully the battery is as good as Omnia II.
8. all the apps don't close automatically, i check the task manager, my memory usage hits, i think 80-90%, this maybe why the battery drain so fast, i have to manually terminated all those apps that i opened, msn, twitter, facebook, calculator, internet, music player.....
9. just that when i thought this Android is great compared to my usual Windows mobile that run on Omnia 1 and 2, i tried the camera, boom, it give me the "not enought memory" ****ty problem. i remembered Omnia 1 used to have such problem with the firmware, hopefully i don't have to wait long long for the firware upgrade to resolve such issue.
10. i want to change my background to black and i can't find a black wallpaper in the phone. i think the live wallpaper may eat out the battery life,corrrect me if i am wrong.
I am first time user of Android, so far, so good, like it, love it, mainly because the market place got lots of free apps.
1. There is no sms/notification vibration option to choose.
2. "Task manager" do not reflect all apps used.
3. Though i set screen to switch off by 30secs, it can switch off within a few secs.
4. Watching 720p youtube videos are still laggy
5. Need to install facebook app manually from market, as well as ebuddy, though i thot theres an IM for samsung.
6. Dunno how SNS works. the sync to facebook is causing alot of problems.
7. Sunlight legibility decreases for SUPER AMOLED when set at lowest brightness
8. Batt life seems to be a prob (i charged for hrs, and today it only lasted for 15hrs)
*EDIT: mines G7, printed on the battery. I saw others like state G9*
9. If there is data plan, it is automatically connected when u start the phone (i assume, cuz there is no popup to ask abt connection like in Win Mobile)
10. Socialhub is actually nothing as compared to FRIENDSTREAM from HTC
There are still more for exploration. will update again. if not. everything still works well, and android platform is still as interesting as it is.
The phone scratches way too easily.....I got hairline scratches at the back even before using....
1. After using for a day, find that the display is really super...even at bright sun light,
2. manager to key in chinese by pinyin and handwritting (a release haha)
3. I have lost count how many application loaded in my phone, so far the phone still response fast, just a few times show some lags when loading which that is acceptable for me.
4. Migrate all my contacts and Sms using Sprite migrate without a issue
5. After a day heavily palying with the phone, now the phone less 5% and is charging now
Q: How's the ringing volume? According to GSMArena review, seems to be quite soft. I'd hate to get this then regret due to soft ringing volume.
A: This is subjective but I found it quite loud for my old ears.
Music player crashed on me, I get jumps if I scroll too much or go play around the phone. hmmm. I listened to the music player and compared it with the OmniaHD. It seems more natural than omniaHD which seems to add a little bit more punch to the bass. However, treble is slightly distorted while bass is worse off. Galaxy S is more balanced in terms of sound and clarity is roughly the same, maybe a little weeny bit better.
Review after one night
Ok here i go.. starting with the not so good 1
1) Contacts was quite a mess at first, took a tutorial transfering iphone to android and kinda screwed as all EMAILS is transferred as well and i have to manually delete it. prob i miss out on the option but just couldn't find it when sync!
2) Cam seemed nice under office lighting
3) Gallery kinda screwed if you transfer pics in which is big in size, it might take quite sometime to load from the 'preview' thumbnails, but overall still a nice touch to it.
4) default scheduler and those samsung apps or android widgets couldn't set scheduler to be more than a day displayed on the screen. Calendar is possible thats the only one. Apps will solve this issue, just don't know which is the best scheduler yet lol
5) transferred my vid in, divx format, power sunday, cmi. prob my conversion smth wrong which is what i'm gonna try tonight again. i've not try just renaming .RMVB to .RM and dump it in to play
6) samsung kies kinda useless =/ try to place pics inside, can open, cannot export in though its .jpg. resized to smaller size like 1024x768 still cannot. trying again tonight
7) androids marketplace only have free / most recent on mine, still trying to figure how to find e paid ones =/
if your skin is kinda thin, u might get burnt thru excessive usage hehe.
1) from an iphone user, totally uncustomisable to android, customised almost towards everything, i find it absolutely great
2) screen is very very responsive
3) have some online issues at first, once its solved, online was a breeze, including the androids page.
4) pic taking is clear under ofc lighting.
5) online is different from iphone and prob faster, say eg, this page when u surf, u could go to the last reply with just one swipe! (compare to 3G not 3GS), but cant click e top to go back on top lor..
6) set about on vid/online/normal usage/social networking so it suits me just fine.
Battery Sucks!
Yesterday afternoon fully charge, by this morning flat, 5 mins surfing, 5 min calls + abit playing ard...
thnk need a few more full charge to c.. my battary C7
I remember my phone was charged at 100% yesterday night. I switched off 3G network, killed all tasks then set my alarm clock. left the phone on for the whole night...
after about 5 hours of sleep, drop to about 80%
Ok...i managed to play with it slightly more than my first usage..and the battery lasted 24hrs+...better than the first 19hrs...see how...
Definitely better than my pixon LOL!!! still loving my omniaHD though...
*take note I haven't tweak it yet..everything still in default settings...
@Hieronder:1. Video recording hangs and crashes pretty often, like 2 out of 3 times, upon recording halfway, I am unable to pause or stop and the timer just stops.
2. Only once that the music player crashes when browsing.
3. World clock crashes if I switch between the top buttons too fast.
4. Text reflow requires double tap to activate on some sites, wonder if it is a bug?
5. No subtitles =p
6. 6 channel AAC audio in video not playing.
7. online can be uncertain at times compared to other smartphones. not as smooth flowing on other smartphones as connection tends to be disconnected (prompting error to load message) at times
8. Got a kernel panic error (!!!) from using Kies + PC Internet on WinXP.
Bron: http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=2781948
rep voor mbr01.
Kun je misschien een link geven naar de plek waar je dit gevonden hebt? Ik wil nog wel wat meer ervaringen gaan lezen
Edit: Ty
Kun je misschien een link geven naar de plek waar je dit gevonden hebt? Ik wil nog wel wat meer ervaringen gaan lezen
Edit: Ty
[ Voor 5% gewijzigd door Huppol op 04-06-2010 15:07 ]
Grappig hoe sommigen goed objectief kunnen zijn door paar pluspunten en paar negatieve punten op te noemen en dat sommigen alleen negatieve zaken kunnen opnoemen die vaak er niet eens toe doen.
Mooi om te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn in hun beoordeling.
Ik lees persoonlijk liever voornamelijk de negatieve dingen aangezien al dat positieve gejubel vaak nietszeggend is. Perfect dit, top dat, ongelooflijk zus, geweldig zo. Zal allemaal wel. Maar (kleine!) negatieve dingen kunnen ook bij mij zorgen dat ik het ding liever een wall-impact-test wil laten ondergaan. Ieder zijn ding I guessRelief2009 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:10:
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 04-06-2010 15:37 ]
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Offtopic welliswaar...., maar wel erg mooi (kwijl kwijl): De Galaxy Tablet. Apple EAT THIS:
http://www.allaboutphones...kt-op-met-Android-21.html
http://www.allaboutphones...kt-op-met-Android-21.html
Zonder dit apparaat ook maar enigszins te kennen kan ik je nu al garanderen dat de iPad smoother en stabieler gaat werken dan de Samsung variant. Apple bashen is makkelijk, maar voorlopig hebben ze nog stééds (na al die jaren) een telefoon met een waanzinnig goede, zo niet de beste (qua responsiveness en smoothness) UI en de iPad zal ook wederom in zijn markt de benchmark zijn. Waarop de Android aanhangers mogen reagerenVerwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:05:
Apple EAT THIS:
Verwijderd
Klopt, en de meeste android tablets op youtube hebben een ARM processor om van te huilen. Een goeie android tablet duurt nog wel even.Brad Pitt schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:10:
[...]
Zonder dit apparaat ook maar enigszins te kennen kan ik je nu al garanderen dat de iPad smoother en stabieler gaat werken dan de Samsung variant. Apple bashen is makkelijk, maar voorlopig hebben ze nog stééds (na al die jaren) een telefoon met een waanzinnig goede, zo niet de beste (qua responsiveness en smoothness) UI en de iPad zal ook wederom in zijn markt de benchmark zijn. Waarop de Android aanhangers mogen reageren
Maar zo'n post over de Galaxy tablet hoort hier eigenlijk niet thuis en heeft een apparte topic nodig.
Er zijn dus verschillende type accu's... das wel irritant..
het lijkt er ook op dat die C7 echt een stuk minder goed zijn dan die C9 als ik de reacties lees
het lijkt er ook op dat die C7 echt een stuk minder goed zijn dan die C9 als ik de reacties lees
Zal het ff jip en janneke voor je:Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:07:
[...]
Kan je lezen? Ik heb het over een compact camera die gewoon in je zak past, niet over een DSLR.
Een goede fotograaf kan wel een mooiere opstelling maken met zijn cameraphone. Maar als hij hetzelfde met een compact fotografeert heb je nog steeds een betere foto.
Sorry voor offtopic...
Met een dikke DSlr bedoel ik te zeggen: laat staan met een compact camera. De camera doet niks toe aan de foto kwaliteit, net zoals een snelle dure carbon racefiets zonder bereider niet vooruit gaat en dat elke wielren enthousiasteling er nog geen Tour ala france mee uit rijdt. "Laat staan" op een Gazelle stadsfiets.. beetje duidelijk zo?
Sorry way offtoppic nu weer een beetje on:
Ik heb hem besteld in combi met een vodafone 275 abbo. Deze heeft 3,7 download snelheid maar weet iemand de upload snelheid? Kan deze niet terug vinden op de vodafone site.
[ Voor 14% gewijzigd door Gallant op 04-06-2010 17:33 ]
@hierboven Hu hoe krijg je die reactie voor elkaar, allemaal niet samenhangen halve zinnen in het verkeerde topic, vermoed ik.
Het zijn wel de eerste reacties, na slechts 1 a 2 laadcycli. En we weten ook niet wat C7 of C9 betekent, denk dat het wel mee zal vallen. Als je googled op lion batterijen, kom je andere de volgende twee tips tegen.BasieP schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:04:
Er zijn dus verschillende type accu's... das wel irritant..
Ik denk dat de reacties wel bijtrekken.Tip 1
Nieuwe oplaadbare batterijen eerst volledig (24 uur) opladen.
Ze werken pas maximaal na 4 laadcycli.
Na langdurig opbergen zijn ook weer 2 laadcycli nodig om de batterijen optimaal te laten functioneren.
Tip 2
Bij nieuwe of langdurig ongebruikte batterijen kan de lader te snel "FULL" aangeven. Neem de batterij uit de lader en start een nieuwe laadcyclus.
Als je lader over een 'discharge' functie beschikt, gebruik die dan voor elke laadbeurt.
[ Voor 6% gewijzigd door mbr01 op 04-06-2010 17:33 ]
Haal zelf met Vodafone meestal een upload van 0.4 - 0.45 Mbps.Gallant schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:29:
Ik heb hem besteld in combi met een vodafone 275 abbo. Deze heeft 3,7 download snelheid maar weet iemand de upload snelheid? Kan deze niet terug vinden op de vodafone site.
http://asia.cnet.com/revi...39051200,45229322p,00.htm
Hier is weer een nieuwe review. Deze is van een daadwerkelijke retail telefoon uit singapore. Het is een erg objectieve review naar mijn mening, met een goede vergelijking met de HTC Desire. Hij krijgt van de reviewer hetzelfde cijfer, een 8.4, als de Desire. Ook nog weer wat foto samples en een videosample, hoewel ik die laatste al op youtube had gezien gisteren.
(Stiekem altijd wel een beetje irritant als iemand heel objectief, en dus ook wat minpuntjes noemt, kijkt naar de telefoon die je voor jezelf de hemel in prijst, omdat je em net besteld hebt
)
Hier is weer een nieuwe review. Deze is van een daadwerkelijke retail telefoon uit singapore. Het is een erg objectieve review naar mijn mening, met een goede vergelijking met de HTC Desire. Hij krijgt van de reviewer hetzelfde cijfer, een 8.4, als de Desire. Ook nog weer wat foto samples en een videosample, hoewel ik die laatste al op youtube had gezien gisteren.
(Stiekem altijd wel een beetje irritant als iemand heel objectief, en dus ook wat minpuntjes noemt, kijkt naar de telefoon die je voor jezelf de hemel in prijst, omdat je em net besteld hebt
Hier ben ik het niet mee eens,er gaan zeker goede tablets met android uitkomen. KLIKVerwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:38:
[...]
Klopt, en de meeste android tablets op youtube hebben een ARM processor om van te huilen. Een goeie android tablet duurt nog wel even.
Maar zo'n post over de Galaxy tablet hoort hier eigenlijk niet thuis en heeft een apparte topic nodig.
Ik weet niet of je het door hebt, maar dit apparaat heeft dezelfde processor als de galaxy s. Hij zegt het in het eerste filmpje. C110 cortex A8 bovendien noemt hij nog de 90 MT/s. Ook als je zoekt op google, dan blijkt het de Samsung S5PC110 die dus ook in de GS zit. Ik weet overigens niet wat voor een geheugen erin zit, dat schijnt ook nogal wat uit te maken.iceme schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:01:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens,er gaan zeker goede tablets met android uitkomen. KLIK
Overigens wel raar dat hij zegt dat de GPU met die 90 MT/s 2x sneller is dan de Ipad. Terwijl het gerucht gaat dat A4 processor die daar inzit, exact de S5PC110, maar dan met een ander naampje dus. Oftewel even snel. Mischien maakt hij ergens een foutje of hij weet meer dan mij (heb de alles wel aardig goed uitgezocht denk ik)
Verder staat in de tekst dat hij volgens de maker ook met 1080p video overweg kan (zie eerder in dit forum; dat zou de chip ook moeten kunnen volgens de samsung specs). Dus wellicht dat de GS dat ook al kan of met een update over een tijdje kan.
http://www.frandroid.com/...nte-sa-tablette-odroid-t/
Ook de Odroid-T tablet gebruikt dezelfde processor en kan ook, getuige het fillmpje in de link, 1080p afspelen.
En om deze processor post compleet te maken:
http://androidandme.com/2...enchmarked-with-quadrant/
Een redelijk recente test (28 mei) van een aantal highend android phones. Waar duidelijk uit blijkt dat de hummingbird echt een hele rappe is. Hopelijk komt android 2.2 op tijd en levert dat dezelfde prestatiewinst op als bij de nexus one. Ook de Motorola shadow mb810 staat erbij met een hoge score maar die heeft ook al android 2.2 en een TI OMAP3630 720 MHz processor, PowerVR SGX530 GPU.
[ Voor 49% gewijzigd door mbr01 op 05-06-2010 01:17 ]
Verwijderd
Ik weet niet of hij al gepost is maar ik vond dit wel een mooie review: http://www.gsmarena.com/s...0_galaxy_s-review-478.php
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 02:08:
Ik weet niet of hij al gepost is maar ik vond dit wel een mooie review: http://www.gsmarena.com/s...0_galaxy_s-review-478.php
Really?.. Deze review is meer dan 2 weken oud en is al zooo vaak voorbij gekomen.. Het wordt inderdaad wel eens tijd voor een nieuwe review door een andere partij.GSMArena team, 22 May 2010.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 11:21 ]
Verwijderd
Hoort hier net helemaal thuis, maar er is een PSX (PS1) emulator op komst..
Lijkt me helemaal tof icm. de video out op de Galaxy S.. Dit toestel is gewoon perfect voor onderweg of in hotel met alle multimedia mogelijkheden..
Lijkt me helemaal tof icm. de video out op de Galaxy S.. Dit toestel is gewoon perfect voor onderweg of in hotel met alle multimedia mogelijkheden..
Wie wil de i9000 volledig gedisassembleerd zien?
http://cn.mobile01.com/to...8&t=1586778&last=20012555

Wel ff op bovenstaand knopje drukken om de fotos te laden.
Ook horen er nog twee videos bij, eerst uit elkaar, daarna in elkaar.
http://cn.mobile01.com/to...8&t=1586778&last=20012555

Wel ff op bovenstaand knopje drukken om de fotos te laden.
Ook horen er nog twee videos bij, eerst uit elkaar, daarna in elkaar.
En weer gewoon fluitend werken. Op zich niet extreem bijzonder natuurlijk, maar toch vond ik het wel stoermbr01 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:40:
daarna in elkaar.
HIer nog een lijstje met video die hij volgens de gerbuikre zo "soepel als boter" afspeelt.
- 720p HD Xvid/Divx @ 2Mbps (.avi)
- Standard Definition (SD) Xvid/Divx @ 1.5Mbps (.avi)
- 720p HD h264 in mkv container @ 3Mbps (.mkv)
- SD h264 @ 700 Kbps (.mp4)
- SD h264 in flv container (.flv)
- 720p HD VC-1 in wmv container @ 2Mbps (.wmv)
- SD WMV9 @ 1Mbps (.wmv)
- SD WMV9 @ 1Mbps (.wmv)
Verwijderd
Van de binnenkant lijkt de bouwkwaliteit toch niet helemaal super. Maar ik heb ook nergens grote lof gehoord in een review over de bouwkwaliteit. jammer...mbr01 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:40:
Wie wil de i9000 volledig gedisassembleerd zien?
Ik had best meer willen betalen voor goed materiaal aan de buitenkant. Hopelijk hebben ze net zulke krasbestendige schermen als HTC. Als je tegenwoordig kijkt naar hoe HTC pronkt met de binnenkant van de telefoon..
Ik wou alleen maar aangeven dat er zeker goede tablets uit gaan komen op android, daar reageerde ik op. Het gaat me niet om de specs. Als je naar deze fimpjes kijkt dan ziet het er naar uit dat andoid goed geimplementeerd zeker geschikt is om op een tablet te gebruiken, want als ik naar de fimpjes kijkt vind ik het super smooth!
Het is wel een beetje off-topic, dus we zullen er over ophouden

Zo zie je maar, ik vond hem aan de binnenkant juist erg netjes er uit zien. Zoveel mensen zoveel meningen hèVerwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:00:
Van de binnenkant lijkt de bouwkwaliteit toch niet helemaal super. Maar ik heb ook nergens grote lof gehoord in een review over de bouwkwaliteit. jammer...
Verwijderd
Qua behuizing en krasbestendigheid... Zodra ik het toestel binnen heb, ga ik een uniqueskin bestellen.. Direct 2 vliegen in 1 klap, bescherming van je behuizing en een andere kleur achterkant
Ik ben er nog niet uit of ik dit ook op de voorkant doe, misschien in het begin..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 12:50 ]
Sorry maar elke telefoon is krasbaar. Als je geen krassen wil moet je eraan geloven om een skin te kopen. En wat heeft de binnenkant te maken met de kwaliteit van de buitenkant. Het lijkt wel of je echt goed op zoek gaat naar minpunten om dat ding maar niet te kopen 
Daan0 heeft ons zelfs verteld dat de telefoon erg stevig voelt. Dus ik zie geen problemen

Daan0 heeft ons zelfs verteld dat de telefoon erg stevig voelt. Dus ik zie geen problemen
[ Voor 18% gewijzigd door Relief2009 op 05-06-2010 15:30 ]
Woohoo dat wordt dus anime rechtstreeks op telefoon zetten en kijken maarmbr01 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:56:
HIer nog een lijstje met video die hij volgens de gerbuikre zo "soepel als boter" afspeelt.
- SD WMV9 @ 1Mbps (.wmv)
[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 05-06-2010 16:05 ]
Ik vind het binnenwerk ook degelijk ogen. Het is met maar liefst 7 schroeven vast gezet! Zelfs nadat die los zijn gedraaid krijgt hij het nog niet gemakkelijk los.
De batterij klep gaat naar mijn idee wat lastig open maar ja dat is niet zo een punt tenzij je geen nagels hebt.
Wat betekent dit? Ik meen ergens ook gelezen te hebben dat er geen led notificatie is, dus dat de GS uit zijn slaap gewekt moet worden om te zien of je call of sms gemist hebt.
De batterij klep gaat naar mijn idee wat lastig open maar ja dat is niet zo een punt tenzij je geen nagels hebt.
Wat betekent dit? Ik meen ergens ook gelezen te hebben dat er geen led notificatie is, dus dat de GS uit zijn slaap gewekt moet worden om te zien of je call of sms gemist hebt.
voor mij nooit meer een samsung shitphone na de erg slechte ervaring met de oh ze snelle JET NOT.
ps stiekem vind ik het wel en mooi toestel
ps stiekem vind ik het wel en mooi toestel
Ik denk dat het scherm wel goed is, mijn Galaxy heeft na een jaar broekzak/jaszak/tas nog steeds geen krassen op het scherm. De behuizing hier en daar wel een beetje maar het toestel is nog steeds stevig. Lijkt haast als nieuw.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:00:
[...]
Van de binnenkant lijkt de bouwkwaliteit toch niet helemaal super. Maar ik heb ook nergens grote lof gehoord in een review over de bouwkwaliteit. jammer...![]()
Ik had best meer willen betalen voor goed materiaal aan de buitenkant. Hopelijk hebben ze net zulke krasbestendige schermen als HTC. Als je tegenwoordig kijkt naar hoe HTC pronkt met de binnenkant van de telefoon..
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Bij bijv. chomp sms kan je dit gewoon aanzetten in de opties dus het lijkt mij dat dit met een alternatieve app gewoon te doen is.Gallant schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:05:
Ik vind het binnenwerk ook degelijk ogen. Het is met maar liefst 7 schroeven vast gezet! Zelfs nadat die los zijn gedraaid krijgt hij het nog niet gemakkelijk los.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Dit vroeg ik me ook af, ondersteunt het toestel bijv. srt subs. Anders moet ik die weer lopen inbakken met een converter.Relief2009 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:04:
[...]
Woohoo dat wordt dus anime rechtstreeks op telefoon zetten en kijken maarOf worden subtitles niet ondersteund?
Ps4/switch gamer
Dan kan ik jullie teleurstellen. Op het eerder genoemde Singaporiaanse (?) forum werd reeds gemeld dat losse ondertitels niet ondersteund worden....NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:04:
[...]
Dit vroeg ik me ook af, ondersteunt het toestel bijv. srt subs. Anders moet ik die weer lopen inbakken met een converter.
Insanus sum
Oh losse ondertitels? Kan het wel softsubs in een mkv afspelen?
3d performance een keer zo snel als de Desire. Phoe toch wel even slikken. Dit zou toch wel mijn keuze zijn geworden ware het niet dat ik enorme mazzel had met de belcompany actie. En om mijn Desire nou te gaan verkopen om deze te halen, lijkt me ook weer wat overdreven.
Ik las in een review 1 pagina terug dat er geen noemenswaardig verschil tussen de Desire en de GS zat in direct zonlicht. Dit valt me toch een beetje tegen want ik had hier veel meer van verwacht. Ook de batterijduur lijkt tegen te vallen. Dit had ik ook niet verwacht. Ben benieuwd wat hij echt doet in vergelijking met de Desire, hoeveel langer je er mee kunt pielen.
Ik las in een review 1 pagina terug dat er geen noemenswaardig verschil tussen de Desire en de GS zat in direct zonlicht. Dit valt me toch een beetje tegen want ik had hier veel meer van verwacht. Ook de batterijduur lijkt tegen te vallen. Dit had ik ook niet verwacht. Ben benieuwd wat hij echt doet in vergelijking met de Desire, hoeveel langer je er mee kunt pielen.
Verwijderd
Was dit een bericht aan mij bedoeld? Zo ja waar slaat de laatste zin dan op?Relief2009 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:30:
Sorry maar elke telefoon is krasbaar. Als je geen krassen wil moet je eraan geloven om een skin te kopen. En wat heeft de binnenkant te maken met de kwaliteit van de buitenkant. Het lijkt wel of je echt goed op zoek gaat naar minpunten om dat ding maar niet te kopen
Verwijderd
Ik heb bij mijn hero soort van Gel skin casing. Ik was super verbaasd hoe mooi dit was. Op alle hoeken waar hij kan vallen valt hij op het Gel gedeelte. Soort van harde rubber dat doorzichtig is en verkrijgbaar is verschillende doorzichtige kleuren. Daarnaast had ik geen screenprotector nodig omdat de scherm van htc goed tegen krassen kunnen.
Ik hoop dan ook dat op eBay zoiets te koop komt staan voor de galaxy S. Koste me 4 euro.. lol
Ik hoop dan ook dat op eBay zoiets te koop komt staan voor de galaxy S. Koste me 4 euro.. lol

LOL PDAdb.net registreert wel een GS Pro dat een vaag rumoer is maar niet de bestaande GS! 
Edit: zie nu wel een 16 GB versie op hun site
Built-in_Flash: mobile light (LED)
dit is dan wel weer jammer tenzij zij meer weten dan wij.
Kennen jullie deze al?
De samung galaxy A, ik had er nog niet van gehoord, komt tie ook naar NL?

Edit: zie nu wel een 16 GB versie op hun site
Built-in_Flash: mobile light (LED)
dit is dan wel weer jammer tenzij zij meer weten dan wij.
Kennen jullie deze al?
[ Voor 55% gewijzigd door Gallant op 07-06-2010 15:07 ]
Die heb ik al eens voorbij zien komen. Deze is volgens mij alleen voor de aziatische markt. Deze telefoon verschilt trouwens ook behoorlijk van de GS, qua processor en geheugen. Ook heeft deze een antenne om aziatische 'digitenne' te kunnen zien. (geen idee welke techniek het exact is)Gallant schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:37:
Kennen jullie deze al?
Die processor de TI OMAP3440 720MHz is dat niet bijna dezelfde als de OMAP3630( ook 720 MHz) die in Motorola Shodow? Deze presteert bijzonder goed ondanks de lagere kloksnelheid.mbr01 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:56:
[...]
Die heb ik al eens voorbij zien komen. Deze is volgens mij alleen voor de aziatische markt. Deze telefoon verschilt trouwens ook behoorlijk van de GS, qua processor en geheugen. Ook heeft deze een antenne om aziatische 'digitenne' te kunnen zien. (geen idee welke techniek het exact is)
Verwijderd
Aangezien ik toch aan het wachten ben op mijn GS, doe ik wat onderzoek op het net over de GS.
Ik was benieuwd of Fring (Skype + two way video)) zou werken met de GS.
Ik heb het gevraagd op een Singaporees forum aan iemand die al een GS had.
Zijn bevindingen: Het werkt gedeeltelijk. De video blijft na een poosje hangen op de computer, niet op de telefoon. Verder had hij het erover dat de "back"-camera gebruikt werd van de telefoon. En dan was er nog een probleem met het geluid en het overgaan van de telefoon.
Ik citeer:
Q:
Hi Loba, thank you for sharing your experinces with your Galaxy S.
What I'm curious of is: Does FRING's two-way video (Skype), work on the GS.
If you have a Skype acount, did you try it?
Thanks for all your info untill now.
A:
I just tried using my laptop. The person on the laptop will be unable to view the guy on the phone as fringe uses the back camera and it apparently freezes (on the guy's com) after a while. So yes, video camera works 50%, the guy will be able to view the guy on the com. We can only hope it will be fixed by fringe.
One other annoying thing is that despite being in silent mode, the ringing tone when making or receiving a call on fringe is annoyingly loud as it by default uses the speakerphone at the back, which is switchable to the normal speaker on the front which is still freaking loud.
Kent iemand andere ervaringen met Fring video op de Galaxy S?
Misschien dat Daanno dit ook wel wil testen.
Ben benieuwd ....
Ik was benieuwd of Fring (Skype + two way video)) zou werken met de GS.
Ik heb het gevraagd op een Singaporees forum aan iemand die al een GS had.
Zijn bevindingen: Het werkt gedeeltelijk. De video blijft na een poosje hangen op de computer, niet op de telefoon. Verder had hij het erover dat de "back"-camera gebruikt werd van de telefoon. En dan was er nog een probleem met het geluid en het overgaan van de telefoon.
Ik citeer:
Q:
Hi Loba, thank you for sharing your experinces with your Galaxy S.
What I'm curious of is: Does FRING's two-way video (Skype), work on the GS.
If you have a Skype acount, did you try it?
Thanks for all your info untill now.
A:
I just tried using my laptop. The person on the laptop will be unable to view the guy on the phone as fringe uses the back camera and it apparently freezes (on the guy's com) after a while. So yes, video camera works 50%, the guy will be able to view the guy on the com. We can only hope it will be fixed by fringe.
One other annoying thing is that despite being in silent mode, the ringing tone when making or receiving a call on fringe is annoyingly loud as it by default uses the speakerphone at the back, which is switchable to the normal speaker on the front which is still freaking loud.
Kent iemand andere ervaringen met Fring video op de Galaxy S?
Misschien dat Daanno dit ook wel wil testen.
Ben benieuwd ....
De telefoon is nog nauwelijks uit, dus hier vragen naar ervaringen is niet echt nuttig.
Als applicaties niet werken moet je naar een alternatief zoeken, is het er niet dan moeten we wachten op een fatsoenlijke implementering.
Aan de andere kant, zijn er denk ik weinig mensen die two-way skypen op hun telefoon. Vooral als je de back-camera moet gebruiken, want dan is het eigenlijk helemaal nutteloos?
Als applicaties niet werken moet je naar een alternatief zoeken, is het er niet dan moeten we wachten op een fatsoenlijke implementering.
Aan de andere kant, zijn er denk ik weinig mensen die two-way skypen op hun telefoon. Vooral als je de back-camera moet gebruiken, want dan is het eigenlijk helemaal nutteloos?
Hier nog weer een testje van een zwitser, die erg tevreden met het touchscreen is.
(Youtube wordt nu ook overspoeld door beelden van het feestje waarvan alle singaporese galaxy s gebruikers een kaartje hebben gekregen. Dus het wordt iets lastiger zoeken naar nuttige filmpjes.)
Verwijderd
Wanneer released deze phone dan?
Ik dacht dat het vorige week al released was eigenlijk... Is niet zo want ik vind hem nergens.
Hoeveel zou ie dan kosten denken jullie? €480 zoals de desire? Of echt een dikke €600?
Ik dacht dat het vorige week al released was eigenlijk... Is niet zo want ik vind hem nergens.
Hoeveel zou ie dan kosten denken jullie? €480 zoals de desire? Of echt een dikke €600?
Volgende week schijnt de verwachte levertijd te zijn (week 24). Denk dat dit mijn nieuwe toestel wordt, morgen maar eens mn verlenging fixen... Ziet er zeer goed uit (eerste android toestel na ondertussen een jaar of 2 van winmo)
Rond deze prijs waarschijnlijk I guess.Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:34:
Is niet zo want ik vind hem nergens.
Hoeveel zou ie dan kosten denken jullie? €480 zoals de desire?
Het rare is dat die prijs niet klopt. Want ik had een prijs toegevoegd, namelijk:
http://www.algebeld.nl/gs...axy-s/metallic-black.html
Maar die is weggehaald. Dat scheelt toch een euro of 80 met de huidige laagste (en enige) prijs.
Vaag. Misschien een winkel die niet is aangesloten of zo.Roet schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:50:
Maar die is weggehaald..
Zo, echt wel! Rond de 500 als startprijs is wel netjes. Als dan wat meer winkels hem kunnen gaan aanbieden zal de prijs snel naar rond de 450 zakken denk ik. Enige dat ik nogal een minpunt vind zijn de touch-keys, maar ja.Dat scheelt toch een euro of 80 met de huidige laagste (en enige) prijs.
zelf roms bouwen? ze hebben zelfs de drivers meegeleverd, dus dan is froyo op custom roms iets wat erg do-able is
* BasieP vind dit wel lief van samsung.. HTC heeft het tot nu toe nog niet zo makkelijk gemaakt.
Dit klinkt veelbelovend. De grootste reden voor mij om niet een Samsung Galaxy S te kopen is vanwege het relatieve gebrek aan community t.o.v. veel HTC-apparaten. Met de waarschijnlijke populariteit van dit toestel en de snelle publicatie van de source code (met drivers ook!), moet dit hopelijk wel goed gaan. Ik hoop dat het apparaat ook snel geroot wordt.
Trouwens nog een video-sample hier.
Overdag:
http://www.vimeo.com/12330525
's Nachts:
http://www.vimeo.com/12331239
Bij Vimeo kun je inloggen, en dan het bronbestand downloaden, rechtsonderin. Ik ben erg te spreken over de videobeelden (die 's nachts is niet heel best maar die overdag maakt een hoop goed). Zeker als je ze ook vergelijkt met de hd opnames van de HTC EVO. Ook die van de SE Vivaz zijn minder mooi (wel een erg stabiele framerate). N8 is ook erg goed, deze zou eens goed vergeleken moeten worden met de Galaxy S.
Overdag:
http://www.vimeo.com/12330525
's Nachts:
http://www.vimeo.com/12331239
Bij Vimeo kun je inloggen, en dan het bronbestand downloaden, rechtsonderin. Ik ben erg te spreken over de videobeelden (die 's nachts is niet heel best maar die overdag maakt een hoop goed). Zeker als je ze ook vergelijkt met de hd opnames van de HTC EVO. Ook die van de SE Vivaz zijn minder mooi (wel een erg stabiele framerate). N8 is ook erg goed, deze zou eens goed vergeleken moeten worden met de Galaxy S.
[ Voor 17% gewijzigd door mbr01 op 07-06-2010 17:42 ]
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=656 GS op XDA Dev.
Het volgende heb ik daar ook vandaan:
Goed nieuws!
Het volgende heb ik daar ook vandaan:
http://forum.xda-develope...hp?p=6668017&postcount=10But the update to Android 2.2 for this phone will be available only in mid-Summer
Goed nieuws!
@TS
volgens samsung is de accu niet een li-ion, maar een li-pol accu.
http://galaxys.samsungmobile.com/specification/spec.html
Volgens mij is dat hetzelfdeBasieP schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:48:
@TS
Zo, eindelijk ben ik ook door dit hele topic heengeworsteld. Zelfs de 3,5 film heb ik erop zitten.
Mijn beslissing was na de eerste twee pagina's al genomen maar wat er nu gebeurd is echt ongekend in de wereld; Mijn vrouw wil 'm ook!
Gelukkig twijfel ik niet zo aan mijn eigen mannelijkheid en hoop ik dat jullie dat ook niet hebben
Het brengt me echter wel tot het stellen van een vraag die ik niet helemaal helder heb gekregen uit alle informatie. Heeft de GS een Nederlandstalige interface?
Thanx,
JP
Mijn beslissing was na de eerste twee pagina's al genomen maar wat er nu gebeurd is echt ongekend in de wereld; Mijn vrouw wil 'm ook!
Gelukkig twijfel ik niet zo aan mijn eigen mannelijkheid en hoop ik dat jullie dat ook niet hebben

Het brengt me echter wel tot het stellen van een vraag die ik niet helemaal helder heb gekregen uit alle informatie. Heeft de GS een Nederlandstalige interface?
Thanx,
JP
´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)
Nee het is een doorontwikkeling van Li-ion:
Design origin
This type has technologically evolved from lithium-ion batteries. The primary difference is that the lithium-salt electrolyte is not held in an organic solvent but in a solid polymer composite such as polyethylene oxide or polyacrylonitrile. The advantages of Li-ion polymer over the lithium-ion design include potentially lower cost of manufacture, adaptability to a wide variety of packaging shapes, and ruggedness. Lithium-ion polymer batteries started appearing in consumer electronics around 1996.
Bron
[ Voor 5% gewijzigd door boaty op 07-06-2010 21:04 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Als het goed is wel. Maar dan moet je wel de NL versie kopen (sommige sites bieden nl de UK versie aan).jpvaneijk schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:27:
Zo, eindelijk ben ik ook door dit hele topic heengeworsteld. Zelfs de 3,5 film heb ik erop zitten.
Mijn beslissing was na de eerste twee pagina's al genomen maar wat er nu gebeurd is echt ongekend in de wereld; Mijn vrouw wil 'm ook!![]()
Gelukkig twijfel ik niet zo aan mijn eigen mannelijkheid en hoop ik dat jullie dat ook niet hebben![]()
Thanx,
JP
Ps4/switch gamer
Wij, toekomstige GS bezitters hebben precies 0 dagen kunnen genieten van de dunste smartphone
Apple kon er nog 0.6mm afhalen.
Verwijderd
Idd, maar daar zit ik niet mee. 9,9mm is ook goedmbr01 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:23:
Wij, toekomstige GS bezitters hebben precies 0 dagen kunnen genieten van de dunste smartphoneApple kon er nog 0.6mm afhalen.
Daarnaast blijft de samsung galaxy S nog superieur tegenover de iPhone 4. Want steve zegt dat hun scherm beter is als de huidige oled. Maar niet beter als de Super Amoled!
En de processor (de A4) is slechter als de processor van Samsung. De grafische chip van de Galaxy S is velen malen beter.
Daarnaast kunnen wij genieten van mooie films op HD kwaliteit en in allerlei formaten zoals DivX/VidX.
En dit ook op een scherm krijgen via composiet of DLNA.
Sneller internet, door keuze zoals vodafone en dat niet alleen. De browser is ook sneller.
Heerlijke Gmail integratie.
FM radio + RDS..
4 inch scherm.
.... je kan zo wel doorgaan.
@Mbr01
Ik vind de kwaliteit snachts juist super goed !! Bijna geen ruis. 720P Filmen zit dus echt helemaal goed. Top kwaliteit. De camera is de beste in een android ooit. Ook al heeft hij geen flash wat helaas wel jammer is.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 05:48 ]
Verwijderd
1. Volgens mij scheelt het 0.5mm (9.9 vs. 9.4)Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 05:26:
[...]
Idd, maar daar zit ik niet mee. 9,9mm is ook goedhaha
Daarnaast blijft de samsung galaxy S nog superieur tegenover de iPhone 4. Want steve zegt dat hun scherm beter is als de huidige oled. Maar niet beter als de Super Amoled!
En de processor (de A4) is slechter als de processor van Samsung. De grafische chip van de Galaxy S is velen malen beter.
Daarnaast kunnen wij genieten van mooie films op HD kwaliteit en in allerlei formaten zoals DivX/VidX.
En dit ook op een scherm krijgen via composiet of DLNA.
Sneller internet, door keuze zoals vodafone en dat niet alleen. De browser is ook sneller.
Heerlijke Gmail integratie.
FM radio + RDS..
4 inch scherm.
.... je kan zo wel doorgaan.
@Mbr01
Ik vind de kwaliteit snachts juist super goed !! Bijna geen ruis. 720P Filmen zit dus echt helemaal goed. Top kwaliteit. De camera is de beste in een android ooit. Ook al heeft hij geen flash wat helaas wel jammer is.
2. De GPU is precies hetzelfde en dan wordt de iPhone waarschijnlijk veel sneller vanwege beter gebruik van hardware.
3. Het scherm is zeker niet beter, IPS is inferieur aan Amoled.
Punt 2 zal vast en zeker gebashed worden, maar het is gewoon zo dat Android met de huidige architectuur niet optimaal gebruik maakt van de hardware. De GUI wordt bijvoorbeeld volledig in software gerendered itt. rendering op OpenGL. Dit kan ook een gevolg zijn van fragmentatie van o.a. de GPU (AMD z430 en PowerVR SGX540) bij android.
Ondanks dat denk ik dat de GS inderdaad een stuk veelzijdiger toestel wordt dan de gesloten G4. Op de GS kan je tenminste nog een andere gui installeren als de Touchwiz niet zou bevallen.
@hieronder, helemaal mee eens (eigenlijk jammer genoeg en helaas)...
Denk dat dit ietsjes kort door de bocht gaat zijn. Weet 100% zeker dat nu wederom de nieuwe iPhone dé nieuwe benchmark gaat zijn voor wat betreft een hoop dingen. En de andere merken zullen weer trachten die dingen te implementeren en/of verbeteren in hun telefoons. Wat niet altijd even makkelijk lukt zo blijkt wel.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 05:26:
Daarnaast blijft de samsung galaxy S nog superieur tegenover de iPhone 4.
Niet voor niets is de Samsung UI zo'n beetje een kopie van Apple's versie. Dat is niet zomaar. De iPhone 4 gaat gewoon nieuwe standaarden zetten waar álle andere merken weer bovenuit zullen moeten gaan komen. Dat dat (eens) gaat eens lukken is logisch, maar een Galaxy S superieur noemen is echt onzin. Apple bashen is makkelijk, maar het bedrijf weet dondersgoede apparaten te maken. Die met gelijke hardware meestal beter presteren dan de concurrentie. Plus vaak beter in elkaar zitten ook. Enzovoort.
Ik ben die opmerkingen zo zat (no offence). Ik heb (ja nu, atm) een iphone, En ik vindt de Samsung UI helemaaaaaaaal geeeeeeennn kopie van iphone os. Dat is gewoon dikke bullshit. Iedereen zegt het, en het slaat nergens op.Brad Pitt schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:14:
[...]
Niet voor niets is de Samsung UI zo'n beetje een kopie van Apple's versie. Dat is niet zomaar.
Bijna iedere telefoon heeft een applicatie menu met vierkante icoontjes. De indeling die Apple (en vele andere voor Apple) gebruikt is gewoon simpel en overzichtelijk.
Wat hadden ze dan moeten doen? Je zegt toch ook niet dat mac op windows lijkt, omdat mac ook een taakbalk heeft en icoontjes op de desktop.
Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar het is meer in het algemeen. Aangezien ik dit ook al onder de nieuwsberichten lees op tweakers.
Om niet al te zeikerig (sorry
Verwijderd
Waar ik overigens erg enthousiast over ben is het feit dat Samsung de gehele Kernel al in open source heeft geplaatst, inclusief drivers! D
Als de GS zodadelijk geroot wordt (en iets zegt me dat dat niet heel moeilijk gaat worden), kan de telefoon aan werkelijk alle kanten worden geoptimaliseerd. Ook staat de weg naar Froyo en zelfs Gingerbread dan wagenwijd open. Als je de source code van de drivers hebt, kan je die relatief eenvoudig (lees: Niet onmogelijk) overzetten naar de nieuwe kernels die in Froyo en Gingerbread worden gebruikt.
Bij HTC en andere toestellen is het gemis aan drivers de grootste handycap om mee te kunnen met "de rest".. De kernel houdt de rest vaak achter. Maar als je zoals nu bij de GS mee blijft kunnen gaan, geeft dat je toestel een veel langere levensduur en dat in combinatie met de killer hardware maakt de GS wel erg interessant!
Als de GS zodadelijk geroot wordt (en iets zegt me dat dat niet heel moeilijk gaat worden), kan de telefoon aan werkelijk alle kanten worden geoptimaliseerd. Ook staat de weg naar Froyo en zelfs Gingerbread dan wagenwijd open. Als je de source code van de drivers hebt, kan je die relatief eenvoudig (lees: Niet onmogelijk) overzetten naar de nieuwe kernels die in Froyo en Gingerbread worden gebruikt.
Bij HTC en andere toestellen is het gemis aan drivers de grootste handycap om mee te kunnen met "de rest".. De kernel houdt de rest vaak achter. Maar als je zoals nu bij de GS mee blijft kunnen gaan, geeft dat je toestel een veel langere levensduur en dat in combinatie met de killer hardware maakt de GS wel erg interessant!
Dat het nergens op slaat vind ik onzin. Als je het verschil ziet tussen de standaard Android-interface of HTC's Sense-implementatie kán je niet ontkennen dat Samsung naar een bepaald bedrijf heeft gekeken met hun UI-versie. Élke Android interface heeft een verticaal scrollende app-drawer. Op één interface na, die van Samsung. En welk ander bedrijf heeft nu ook een horizontaal scrollende app-drawer (met notabene "dots" die aangeven op welk scherm je staat)? Dus ja, er IS gewoon duidelijk van Apple afgekeken.Huppol schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:25:
Ik ben die opmerkingen zo zat (no offence). Ik heb (ja nu, atm) een iphone, En ik vindt de Samsung UI helemaaaaaaaal geeeeeeennn kopie van iphone os. Dat is gewoon dikke bullshit. Iedereen zegt het, en het slaat nergens op.
Nee uiteraard niet. Maar de Galaxy S-implementatie IS gewoon een iPhone look-a-like. Niets erg aan btw.Wat hadden ze dan moeten doen? Je zegt toch ook niet dat mac op windows lijkt, omdat mac ook een taakbalk heeft en icoontjes op de desktop.
[q]Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar het is meer in het algemeen.[q/]
Oh I could care less hoor. Als er iémand een Android fan is ben ik het wel, maar Apple IS gewoon heer en meester qua UI en UI-responsiveness. Daar gaat een Galaxy S echt niets aan veranderen.
Omdat het gewoon dé telefoon gaat worden en de xxx-fanboys dat niet trekken en automatisch gaan bashen. Kijk maar op de FP, het is nu al de grootste thread ooit. Gevuld met Apple-liefhebber en minimaal evenveel Apple-haters. Ik snap niet dat je niet kan inzien als niet-Apple-fanboy zijnde dat de iPhone gewoon een onwaarschijnlijk goed toestel is dat ervoor heeft gezorgt dat touchscreen-based telefoons zijn waar ze nu zijn. De iPhone 4 gaat de lat wederom immens hoog leggen. Natuurlijk, met een heleboel nadelen zoals nogal gesloten zijn, maar geen enkele huidige (Android) telefoon zal in de buurt kunnen komen qua algehele gebruikersvrien-delijkheid/snelheid/smoothness. Net zoals geen énkele Android pad ook maar in de buurt komt van een iPad.Ook zal de nieuwe iphone weer veel gehaat gaan worden
Wat zijn hier eigenlijk de ontwikkelingen in? De laatste tijd zitten in de meeste phones wel een GPU waarmee je nog wel eens een spelletje kan spelen. En denk dat dat in de toekomst niet minder wordt. En zo'n homescreen wordt ook niet veel ingewikkelder lijkt me. Oftewel is dit iets wat we bijvoorbeeld in Android 3 (Gingebread) kunnen verwachten?Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:58:
[...]
Punt 2 zal vast en zeker gebashed worden, maar het is gewoon zo dat Android met de huidige architectuur niet optimaal gebruik maakt van de hardware. De GUI wordt bijvoorbeeld volledig in software gerendered itt. rendering op OpenGL. Dit kan ook een gevolg zijn van fragmentatie van o.a. de GPU (AMD z430 en PowerVR SGX540) bij android.
Je hebt inderdaad wel gelijk over de regelrechte kopie van het app screen. Maar dit is zo'n klein onderdeel van de telefoon. Bij iphone is het je "homescreen", maar bij de galaxy S heb je gelukkig nog gewoon de widgets e.d.
Het gaat er mij om dat er zo'n klein onderdeel van de telefoon vergleken wordt
Met die laatste zin in mijn verhaal doelde ik ook op de FP, en zijn vele haters & lovers.
Ik zal hier nu over stoppen, aangezien dit een samsung galaxy thread is. Maar toch vindt ik nog dat je de UI niet kan vergelijken met iphone. Misschien ben ik wel te koppig, maar zo zie ik het
Het gaat er mij om dat er zo'n klein onderdeel van de telefoon vergleken wordt
Met die laatste zin in mijn verhaal doelde ik ook op de FP, en zijn vele haters & lovers.
Ik zal hier nu over stoppen, aangezien dit een samsung galaxy thread is. Maar toch vindt ik nog dat je de UI niet kan vergelijken met iphone. Misschien ben ik wel te koppig, maar zo zie ik het
Verwijderd
Welke van de Gui's lijken het meest op eenander:

Edit: Maar je hebt inderdaad wel gelijk als je stelt dat dit maar een klein onderdeel is van de gehele GUI.. Je kan je homescreen net zo aanpassen als je wilt met de Samsung widgets en shortcuts. Wat ik er van gelezen en gezien heb, vind ik de Touchwiz interface helemaal niet onderdoen aan Sense.

Edit: Maar je hebt inderdaad wel gelijk als je stelt dat dit maar een klein onderdeel is van de gehele GUI.. Je kan je homescreen net zo aanpassen als je wilt met de Samsung widgets en shortcuts. Wat ik er van gelezen en gezien heb, vind ik de Touchwiz interface helemaal niet onderdoen aan Sense.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 10:06 ]
** bericht komt te vervallen. had immers belooft niet meer dit topic te vervuilen en us1111 laat na edit toch weten dat hij snapt wat ik bedoel
[ Voor 90% gewijzigd door Huppol op 08-06-2010 10:13 ]
En om weer helemaal terug te gaan naar het onderwerp hier een stomme (als in: geen geluid) drie delige review. Ik vind het vooral weer opvallend hoe goed hij het doet met bijvoorbeeld lang internetpagina's dat scrollt zo soepel. Op de pc waar ik nu op typ gaat het vaak wel eens stroever 
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5oKV876j1P4&hd=1]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ADpoL7LtSlI&hd=1]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=x8DwxH2fMDs&hd=1]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5oKV876j1P4&hd=1]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ADpoL7LtSlI&hd=1]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=x8DwxH2fMDs&hd=1]
http://www.hardwarezone.c...e/view/20283/review/43433
Hier nog een goede review. Volgens mij hoeven we ons niet druk te maken om battery life. De test zijn voor de duidelijkheid als volgt uitgevoerd:
Een continue loop van een test video met een resolutie van 240x320. Scherm op 100% brightness. Geluid aan. Wi-Fi aan. Bluetooth aan. En pushmail op de achtergrond.

Hier nog een goede review. Volgens mij hoeven we ons niet druk te maken om battery life. De test zijn voor de duidelijkheid als volgt uitgevoerd:
Een continue loop van een test video met een resolutie van 240x320. Scherm op 100% brightness. Geluid aan. Wi-Fi aan. Bluetooth aan. En pushmail op de achtergrond.

Verwijderd
Soow die Xperia komt er in ongeveer alle testen (ook qua snelheid) bijzonder slecht uit!! Maar ik ben wel bijzonder blij dat de GS goed omgaat met de peut... Ik ben nu mijn Hero gewend en die kan ik, als ik voorzichtig aan doe, 2 volle dagen gebruiken zonder te laden.mbr01 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:08:
http://www.hardwarezone.c...e/view/20283/review/43433
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat er in de handleiding vermeld staat dat je de telefoon kan over-laden. Op XDA is daar een hele discussie over gaande. Dat zou namelijk betekenen dat je het toestel niet zomaar s'nachts aan de lader kan leggen ivm. verkorting van de batterijduur. Persoonlijk kan ik me dat niet voorstellen, maar ben benieuwd wat daar uitkomt..
Verwijderd
Het viel me tegen gisteren had meer verwacht van de nieuwe Iphone.
Het vlaggeschip van Samsung de Galaxi S heeft me aan het denken gezet.
De Samsung heeft een groter display en schijnt ondanks de spec een scherper beeld te geven..
Het grote nadeel van de Iphone is dat het geen Swype heeft en dat is een grote vergissing die Apple heeft gemaakt.
Al met al de Samsung is eerder te leveren en kan gelukkig geleverd worden door Vodafone en de Iphone word geleverd door het trage en gebrekkige netwerk van T-Mobile.
Het vlaggeschip van Samsung de Galaxi S heeft me aan het denken gezet.
De Samsung heeft een groter display en schijnt ondanks de spec een scherper beeld te geven..
Het grote nadeel van de Iphone is dat het geen Swype heeft en dat is een grote vergissing die Apple heeft gemaakt.
Al met al de Samsung is eerder te leveren en kan gelukkig geleverd worden door Vodafone en de Iphone word geleverd door het trage en gebrekkige netwerk van T-Mobile.
Verwijderd
Voor iedereen die interesse in TV out heeft, op Dealextreme is het benodigde kabeltje voor nog geen 5 dollar te bestellen
. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31498
Verder hoop ik echt dat deze gewoon netjes de 2.2 upgrade krijgt. Ik ben bijna geneigd om te wachten totdat hij hem daadwerkelijk heeft..
Verder hoop ik echt dat deze gewoon netjes de 2.2 upgrade krijgt. Ik ben bijna geneigd om te wachten totdat hij hem daadwerkelijk heeft..
Verwijderd
En niet vergeten dat veel (oudere?) camcorders ook hetzelfde kabeltje gebruiken voor analoge tv-out. Dus kans dat je het kabeltje al (op zolder) hebt (liggen), Qua 2.2 update ben ik niet bang voor de upgrade mogelijkheden als het toestel eenmaal geroot is. Daarnaast heeft Samsung al (formeel?) aangekondigd dit te gaan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:55:
Voor iedereen die interesse in TV out heeft, op Dealextreme is het benodigde kabeltje voor nog geen 5 dollar te bestellen. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31498
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 11:59 ]
Verwijderd
1. jepVerwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:58:
[...]
1. Volgens mij scheelt het 0.5mm (9.9 vs. 9.4)
2. De GPU is precies hetzelfde en dan wordt de iPhone waarschijnlijk veel sneller vanwege beter gebruik van hardware.
3. Het scherm is zeker niet beter, IPS is inferieur aan Amoled.
2. De hummingbird is zeker wel beter als de A4. Want de A4 gebruikt nog steeds de oude PowerVR SGX535 van de 3GS. En de hummingbird gebruikt de PowerVR SGX540.
3. Bij Amoled is zwart echt bijna zwart. Dit kun je nooit evenaren met een backlit display. Hoe goed hij ook is doorontwikkeld. Een benzine motor zal ook nooit een hoge efficiëntie krijgen.
Hmm, ik heb anders ergens gelezen dat er ook de 540 in zit...? Desalnietteplus heeft de Ip4 het veel zwaarder dan de Samsung nog door de hogere resolutie, dus de performance (bv in 3D) kan niet zo goed zijn als de Galaxy S.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:26:
[...]
2. De hummingbird is zeker wel beter als de A4. Want de A4 gebruikt nog steeds de oude PowerVR SGX535 van de 3GS. En de hummingbird gebruikt de PowerVR SGX540.
Marbo: bedankt voor de link, dat was waar inderdaad, kon het me al niet meer herinneren...
[ Voor 27% gewijzigd door mbvisiontt op 08-06-2010 13:53 ]
Op tweakers staat dat de 540 erin zit: artikelHmm, ik heb anders ergens gelezen dat er ook de 540 in zit...?
Dit topic is gesloten.