Rebbelx schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:25:
[...]
Normaal vanavond om de New 3DS :-) Ik ga voor de gewone versie, niet de XL omdat ik het toestel anders te groot vind. Ofwel koop ik er Zelda A link between worlds bij ofwel Donkey Kong Couyntry Returns. Heb nog even getwijfeld om voor de PSVita te gaan, wegens het feit dat ik in het bezit ben van een PS4 en mijn games dus ook op de Vita zou kunnen spelen maar het zijn de klassiekers die me naar Nintendo doen overhellen.
Ik ben opgegroeid met de NES 8 bit, de originele gameboy en game & watch games. Veel van die games zijn te downloaden op de 3ds + de klassiekers blijven leuke vervolgen krijgen. Ik ben ooit in het bezit geweet van de eerste DS maar toen was het niet echt mn ding...Het aanbod was ook erg beperkt toen. Nu wil ik een handheld om af en toe eens op te spelen of op verlof mee te nemen. Aangezien de Vita games redelijk wat games heeft die ook op PS4 te spelen zijn, lijkt het mij dus logischer om voor de 3DS te gaan. Anders aanbod aan games en vooral (hopelijk) het nostalgische gevoel
Ik heb beiden, de New 3DS en de Vita, en het is idd. wat je zoekt. Voor beiden valt iets te zeggen, waarbij de Vita meer helt naar console games en de 3DS naar handheld games.
Op de 3DS speel ik o.a.:
- Mario-games,
- Ace Attorney,
- SEGA-classics (Outrun!),
- Virute's Last Reward,
- Xenogears,
- Fire Emblem,
-Cave Story,
naast NES en GB klassiekers.
Op de Vita speel ik games als:
- Uncharted,
- Zen Pinball,
- The Walking Dead,
- P4G,
- TearAway,
- klassiekers van de PSOne (MGS) en de PSP collectie (Patapon).
Allemaal erg goede games en daarom makkelijk naast elkaar te houden.
Ik zou dan ook veel moeite hebben om te kiezen, maar als ik echt zou moeten kiezen zou ik toch voor de 3DS gaan en dan vooral voor de games, omdat deze meer kwalitatief goede games heeft...
Maar gelukkig hoef ik niet te kiezen...