BlackMage schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:52:
[...]
Die framedrops zijn vooral aanwezig als je 3D aan hebt staan, iets waar je met een 2DS niet eens de mogelijkheid toe hebt.
Misschien merk je het sporadisch, bij grafisch zware aanvallen of 2v2 gevechten ofzo. Maar wat ze bedoelen heeft dus betrekking tot 3D, waar je het practisch bij elk gevecht gaat merken.
Ik had het bij de 4e gym op de vulkaan en bij 2 vs 2 gevecht tegen team magma.
Als de camera aan (bovenste scherm) beide pokemons van heel dichtbij toonde, had ik gewoon wat frame drops. niet zo super irritant, want je klikt 1x op een aanval en je hebt geen last meer van frame drops.
Toch leuk om te lezen dat de meningen erg verschillend zijn tussen de 2DS en 3DS (niet NEW 3DS)
lijkt een 40/60 verhouding te zijn. iets minder dan de helft vindt de 2DS een fijn apparaat en iets meer dan de helft vindt het jammer dat je de 2DS niet kunt inklappen en dat je 3D mist.
Plus punten die ik hoor van 2ds zijn
- de Bumpers aan de bovenkant
- Minder krampachtig voor grote handen
- 3D werkt niet altijd goed op de 3DS en dus speel je ook gewoon 2DS
- Prijs voor wat je krijgt is interessant als je niet te veel te besteden hebt.
- De oplader zit erbij, dus als je een 2DS haalt kan je niet vergissen.
- Voor mensen die van de Gameboy advance komen is de 2DS gewoon een nieuwe gameboy.
- Mensen die twijfelen of Nintendo wel hun ding is, dan is de 2DS een mooi instap model
Plus punten die ik hoor van 3DS zijn
- Makkelijker mee te nemen (inklapbaar)
- Inklappen is gelijk sleepmode (bij 2DS is dit een switch die je om moet zetten)
- mogelijkheid tot 3D, paar games werken er goed mee
Bij de NEW 3DS hoor ik :
- Amiibo ondersteuning
- Moet sneller zijn, maar in praktijk nog niet gemerkt
- Faceplates
- Design van de XBYA knoppen doet je denken aan de SNES controller
Over performance hoor ik alleen maar dat de 2DS en 3DS dezelfde hardware hebben maar dat de 2DS iets langer mee gaat met zijn batterij (Dit komt doordat er geen 3D inzit)
De NEW 3DS is krachtiger, maar in praktijk nog niet echt tot zijn recht gekomen omdat de games nog niet allemaal geoptimaliseerd zijn.
Misschien dat jullie meer plus punten voor de 3DS hebben, maar dit is alles wat ik ben tegengekomen.
ik kan begrijpen dat 3D en het inklappen zeer fijn is.
Ik wacht persoonlijk op het nieuws van de NX om te kijken wat dat gaat worden.
dat kan een Console zijn of een handheld of een combinatie.