Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Theebag
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:49
Mede-auteurs:
  • boe2
  • Niet online

boe2

• superericje
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07-04 14:29

superericje

http://tweakers.net/ext/f/MMEJXzVdjJ1voy8vCVPGduCW/full.png
Intro - Specs - Software - Games - Media - FAQ
http://tweakers.net/ext/f/uennuVsjVQ6uxKCYDmanuq1R/full.png
De 3DS is de nieuwe handheld console van Nintendo en is de eerste "echte" opvolger van de Nintendo DS. Naast sterk verbeterde graphics is de meest opvallende nieuwigheid het 3D scherm waarvoor geen brilletje vereist is. Omdat 3D voor iedereen anders ervaren wordt (afstand tussen de ogen) kan je met een slider het 3D niveau instellen op een niveau dat voor jou het meest comfortabel is. Indien gewenst kan je het 3D effect ook volledig uitschakelen.
http://tweakers.net/ext/f/IdhkA4c8RrcXhw30zC0ZdYRS/full.jpg

De 3DS werd voor het eerst aangekondigd op de E3 beurs in 2010 en komt ongeveer een jaar later op de markt: Vanaf 25 maart 2011 is hij in de Europese winkelrekken terug te vinden voor 249 euro. De 3DS is compatibel met DS games en heeft toegang tot de Virtual Console, waardoor je ook oude gameboy en gameboy advance games kan downloaden en spelen. Out of the box kan je met de 3DS ook augmented reality games spelen en 3D films bekijken. Ook kan je zelf 3D foto's maken.

http://tweakers.net/ext/f/MRZb2f1QP2uzbcvNTpXwszUc/full.png
Gewicht:230 gram
Upper display:800x240 pixels (2 maal 400x240 pixels voor 3D effect)
Lower display320x240 pixels touchscreen
Batterijduur:3-5 uur voor 3DS games, 5-8 uur voor DS games (1300mAh)
Camera:1 frontcamera + 2 camera's op de achterkant voor 3D foto's (0.3 MP)
Controls:4 drukknoppen + 2 schouderknoppen, D-pad, analoge stick, touchscreen, volumeslider, 3D slider, wireless communication switch, select/start knop en "home" knop
Sensoren:802.11b/g wireless, 3-axis accelerometer, 3-axis gyroscoop, microfoon
slots & connectors3DS/DSi/DS slot, SD slot, cradle connector, AC adapter connector, audio jack
Processor:Custom PICA200 graphics processor
Grootte:134mm x 74mm x 21mm

http://tweakers.net/ext/f/6k35f7gAHodc1mte3btpIsbv/full.png
Aan de firmware van de 3DS zijn een aantal interessante nieuwe features toegevoegd die op iedere 3Ds zijn terug te vinden:

- Home menu -
Door op de "home" toets te drukken kan je van eender waar terug in het hoofdmenu komen terwijl je huidige activiteit gepauzeerd wordt. Snel iets opzoeken op het internet? Pauzeer je spel, gebruik de 3ds browser om het op te zoeken en speel daarna weer verder.

- Nintendo 3DS camera -
Neem 3D foto's dankzij de 2 camera's aan de buitenkant van de 3DS en bewerk + beheer ze in de fotogallerij van 3DS

- Mii maker -
Net als op de Wii kan je zelf je Mii samenstellen. Op de 3DS kan je dit ook automatisch laten gebeuren: Neem een foto van jezelf en laat de Mii maker zijn werk doen.

- Street Pass -
Zelfs wanneer je 3DS in sleep mode staat gaat hij voortdurend op zoek naar andere spelers om data mee uit te wisselen. Op deze manier kan je Mii's en gamedata overal verspreiden en ontvangen.

- AR games -
AR staat voor "Augmented Reality": Het realtime projecteren van virtuele beelden over live camerabeelden. Met behulp van gedrukte kaartjes kan je zo bijvoorbeeld monsters tot leven doen komen en bevechten in je eigen woonkamer.

- Face Raiders -
Dit is een van de meegeleverde AR games. Met Face Raiders maak je een foto van je eigen gezicht waarna je op deze moet jagen in je eigen huiskamer.

- Activity log -
De 3DS houdt alle activiteiten die je doet bij in een raadpleegbaar logboek, net zoals op de Wii. De 3DS werkt ook als een stappenteller en houdt bij hoeveel je dagelijks wandelt.

- Nintendo eShop -
Via de eShop is het mogelijk om gameklassiekers te kopen voor de Virtual Console of om DSiWare games te downloaden. Ook kan je hier demo's van nieuwe releases uitproberen.

- Internet Browser -
Net zoals op de DSi is er een browser meegeleverd om op het internet te kunnen surfen.

- Nintendo 3Ds sound -
Met de soundapplicatie kan je naar muziek luisteren in MP3 of AAC formaat en kan je zelf ook geluiden opnemen en bewerken.

- 3D video -
Met de 3DS is het mogelijk om 3D video te bekijken. Je kan zelfgemaakte video's bekijken of bestaande 3D titels bekijken. Verschillende filmstudios hebben al toegezegd om content geschikt te maken voor de 3DS.

http://tweakers.net/ext/f/Ipj49vTzGtO2jcjXmaBptTIg/full.png
Er zijn een hele hoop titels aangekondigd voor de 3DS, doch op de launchdag zijn er 13 titels beschikbaar:
  • Pilotwings Resort
  • Nintendogs + Cats (3 verschillende uitgaves)
  • Super Street Fighter IV: 3D Edition
  • The Sims 3
  • PES 2011 3D - Pro Evolution Soccer
  • LEGO Star Wars III: The Clone Wars
  • Ridge Racer 3D
  • Super Monkey Ball 3D
  • Samurai Warriors: Chronicles
  • Asphalt 3D
  • Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars
  • Tom Clancy's Splinter Cell 3D
  • Rayman 3D
De lijst met alle titels die in ontwikkeling zijn is nog een flink stuk groter: Tegen juni dit jaar zouden er reeds 30 titels op de markt moeten zijn, waaronder Zelda: OOT en Kid Icarus.

http://tweakers.net/ext/f/unJjASCazXFzrQZsel0tUkMh/full.png

http://tweakers.net/ext/f/V9KSwp5htxVt1JElq5lDxeob/full.png
under construction :)

Lijst met friendcodes van 3DS eigenaren op Tweakers.net:
FuZa
2062-9145-1445
sanderev66
4468-0951-5014
Viper_4111
3909-7494-1657
Pado
2320 6124 3860
Sander1991
0645-5751-4047
barrypince
2148-8132-9726
Jochem Boom
2320-6124-7460
Roeland007.
4167-4477-6755
Ires
1805-2155-8121
TisManus
4553-9944-4117
Thomasthomas
4339-2460-5160
Damir
1461-6179-6635
SilencerNL
1461-6179-5445
Valkie71
3136-6588-5094
Karel
5412-9911-8744
Alex
3007-8104-2132
Boshar
5112-3401-8648
cuberob
4983-4912-2849
KneoK
0344-9378-3559
Vriezer
4468-0950-9532
Dinosys
1118-0327-5458
Patrick
0516-7365-2673
Punisher
2234-7278-1459
Eduardboon
3695-0202-7167
Speek
0946-2412-2853
CLB
1805-2378-8759
Arunia
1891-1333-6877
PrinceXEvil
0903-2730-2708
Xerox
1418-7026-1665
Nextweek
1977-0282-3961
BtM909
2750-1156-4481
Thorgrem
0688-6132-8554
Marijn100
0946-3305-8118
Znivian
2621-3643-0490
Laura86
1160-9846-0455
mat.hi.as
1650-1669-3909
Fierry
2595-2408-6752
Garcia
2852-9422-8460
Dennis
1908-0209-6890
Daan
3969-7037-2627
Meilindis
4356-2906-2573
Renate
5241-2176-0208
SteveWoz
3325-4945-6621
Klaas
4012-7055-8734

[Voor 169% gewijzigd door superericje op 30-05-2016 18:58]

• Theebag
Wat het misschien kan zijn, is dat ze de techniek gebruiken van die 3D tv's zonder brillen. Het nadeel is dan de beperkte kijkhoek maar bij een handheld is dat niet echt een heel groot probleem.

• boe2
  • Niet online
Ze zullen wel gewoon headtracking doen. Ze hebben er al eerder een experimentje mee gedaan op de DSI en dat lijkt goed te werken. 3D schermen zonder bril zijn peperduur en veel te wazig.

[Voor 23% gewijzigd door boe2 op 23-03-2010 10:59]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• boe2
  • Niet online
quote:
Zodat dan ook weer de winkels overvloed worden met low budget crap en de degelijke producenten zich terugtrekken uit de benelux zoals met de DS gebeurd is? Leuk hoor :|

[Voor 3% gewijzigd door boe2 op 24-03-2010 11:35]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• boe2
  • Niet online
Het is identiek dezelfde techniek ;). Het tracket waar je hoofd zich bevindt en past je beeld daarnaar aan. Voordeel is dat bestaande games hiervoor gemakkelijk aan te passen zijn. Je 3D camera moet gewoon extra waarden van je tracker doorkrijgen.
Beeld dat "uit" je tv komt is indrukwekkender, maar heeft als nadeel dat je je illusie zeer snel verliest zodra een object aan de rand van je scherm komt (daarom dat IMAX 3D zoveel indrukwekkender is dan een 3D film in een gewone cinema). Het is dus wel doenbaar, maar slechts in beperkte mate op zo'n klein scherm :)

• Theebag
Weer wat speculatie van DigitalFoundry/Eurogamer.net, vooral met de laatste twee updates. Het zou volgens de geruchten inderdaad gaan over dezelfde techniek als de Fujifilm camera met een Sharp scherm :

"Update #2: It looks as though the evidence is mounting up to show that Nintendo has indeed tied up a deal with Sharp for the inclusion of parallax barrier Sharp LCD technology within the new 3DS.

Quoting respected Far Eastern sources Nikkei and Asahi, Engadget talks specifically about the Sharp screens discussed earlier by Andrew Oliver, with Nikkei saying that the screens will be under four inches in size.

In addition, the same source reports a curious-sound "3D joystick" - perhaps a more conventional analogue stick - along with a vibrate function. Improvements to the Wi-Fi card and battery life are also mooted... "

Het volledige artikel : http://www.eurogamer.net/...ry-nintendo3ds-blog-entry

• boe2
  • Niet online
Street Fighter 4 remake
Mario kart remake
Zelda: Ocarina of Time remake
Kingdom Hearts remake
Ridge Racer remake
The sims 3 remake
Starfox 64 remake
Dead or Alive remake
DJ Hero remake
A boy and his blob remake

En dat zijn enkel de titels waarvan ik weet dat het remakes zijn ipv simpelweg een vervolg, het zijn er vast nog wel meer. Nintendo maakt hun reputatie weeral waar :|

• boe2
  • Niet online
Zeker dat het een nieuw Kingdom Hearts deel is? De screenshot hierboven lijkt wel een 1:1 kopie van de beginscenes van KH1 en ik was er ook niet van op de hoogte dat er een nieuw deel op de 3DS ging komen, terwijl ik alles KH gerelateerd toch wel vrij goed volg (indien zo, bedankt voor het nieuwtje :))
quote:
verder heb ik liever een goede remake dan een nieuwe titel, die vooral veel copy past van andere spellen en zelf weinig innovatie toont, wat vrijwel 90% van de ds titels op dit moment zijn.
Dat is een dooddoener die hier absoluut niet van toepassing is. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die zijn DS titels effectief nog koopt (momenteel volop aan DQ9 bezig) en weet goed genoeg wat nintendo zoal uitbrengt. Ja er zijn goede titels, doch overal lees ik dat mensen hun games kopieren "omdat de DS library teveel uit casual games en slechte ports bestaat". De hele "and for the next generation we will have...another zelda remake!" grap die een tijd geleden gevoerd werd is ondertussen pijnlijk hard realiteit geworden en al die andere remakes helpen daar echt niet bij. Nintendo heeft een reputatie van games uit te melken en met de 3DS wordt die reputatie alleen maar aangesterkt. Het is positief om te zien dat de 3DS zoveel 3rd party support krijgt, want voor de gebruikelijke mario/zelda/samus zooi had ik hem echt niet gekocht, en ik denk dat ik daarin niet alleen sta.

• boe2
  • Niet online
Nooit geweten dat de PS3 een 3D scherm ingebouwd had :+

(als we zo gaan beginnen: Mijn pc is ook een "3D apparaat", en ik heb ook nog ergens een viewmaster rondslingeren :p)

Desondanks is het duurder dan ik verwacht had. Heb destijds 150 euro betaald voor men Japanse DS op launchdag. Misschien dat ik wel weer een Japans exemplaar importeer, handhelds van nintendo zijn nooit regiolocked.

[Voor 91% gewijzigd door boe2 op 29-09-2010 13:46]

• boe2
  • Niet online
Japanse trailer die wat functies van de 3DS showcaset. Dat augmented reality stukje was wel cool :)

• boe2
  • Niet online
Voor wie een mooi overzicht wil van wat er nu eigenlijk al geweten is over de 3DS heeft Gametrailers.com een filmpje gemaakt waarin alles op een rijtje gezet wordt. Best wel goede info voor in de TS ook :)

• boe2
  • Niet online
quote:
rakker126 schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:16:
Ik heb net een eerste review gevonden over de 3DS http://3ds-kopen.nl/review.html klopt die eigenlijk?
Je kan die hele site toch echt niet serieus nemen? Lijkt wel door een 12-jarige gemaakt.

• boe2
  • Niet online
Net iets kleiner dan de ds lite, netjes :)

• boe2
  • Niet online
@Theebag, je hebt geen DM aanstaan dus ik hoop dat je dit topic nog volgt :p.

Met de shitload aan informatie die er vandaag 19 januari (hoe kan ik me zo hard vergissen 8)7) gaat komen is het hoog tijd dat dit topic eens een echte TS krijgt ipv een copy/paste van een persbericht. Wil jij die taak op jou nemen of laat je dat liever aan iemand anders over? Anders wil ik me daar vanavond wel mee bezighouden. In dat laatste geval: Kan je me dan mederechten geven op de topicstart? :)

[Voor 17% gewijzigd door boe2 op 05-01-2011 10:30]

• boe2
  • Niet online
Dus e-plaza is beter op de hoogte dan al de rest aangezien Nintendo op 19 januari alle details onthult, sterk!

• boe2
  • Niet online
quote:
davidgilmour schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:47:
[...]

Als dat zo is, dan koop ik hem tegelijk met de R4 3DS. Zou ongelooflijk dom van Nintendo zijn.
De piraat heeft weeral een zwak excuus gevonden om niet te moeten betalen voor games waar devs maandenlang aan gewerkt hebben. Geen probleem, die mannen hebben geen boterham op hun bord nodig, ze leven wel op lucht |:(

• boe2
  • Niet online
quote:
JohnKimble schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 06:52:
[...]

Wat maakt het uit of je hem koopt? Anderzijds kan je immers door Nintendo ook geen buitenlandse exclusives op je DS spelen dus wat betreft loopt Nintendo niks mis.

oh en Boeboe, ik neem aan dat jij op de een of andere manier ook geld overmaakt aan die Japanse animatiestudios waar je steeds de nieuwste eps van kijkt? Of kunnen die wel op lucht leven?
[...]
Je bent door massas van mijn posts gaan graven en dit is wat je vind? Commentaar op een serie die bewust zo slecht gemaakt is dat ik ze nooit zou kopen? Ik geloof sterk dat wanneer je supporter bent van een nicheproduct, je je als fan moet laten gelden door hun producten ook daadwerkelijk te kopen. Binnen de fansub cultuur is het ook de gewoonte om respect te tonen voor de uitgevers door verspreiding van een serie te stoppen zodra er licenties voor de Westerse markt aangekocht zijn.

Zo op de man spelen, bah. Hoe moeilijk is het nu om te begrijpen dat de ontwikkelaars van het spel ook moeten betaald worden, ongeacht de koers die nintendo vaart? 99% van de games die de moeite zijn zullen hier ook wel uitkomen, en dat ander procent....ja dat is de reden dat ik een US model plan te kopen.

[Voor 10% gewijzigd door boe2 op 20-01-2011 09:40]

• boe2
  • Niet online
Gewone DS games ga je uiteraard WEL regiovrij kunnen blijven spelen.

• boe2
  • Niet online
Voor de Belgen onder onsVoor iedereen :*) : Game Mania doet een speciale preorder-actie. Preorder en krijg een draagtasje erbij. Breng je oude DS lite/DSi/DSi XL mee en krijg korting (tot 100 euro) op je 3DS. Dat is toch al direct een aardige som geld dat je kan uitsparen :)

Ben trouwens wat Zelda ervaringen aan het lezen: Het gaat niet om een eenvoudige port maar echt wel een grondige remake: Volledig nieuwe interface, goed doordachte 3D en alle texturen en modellen zijn grondig onder handen genomen waardoor het er een stuk beter uitziet dan zijn N64 voorganger :)
quote:
Die actie is ook in alle 51 winkels in Nederland...
Wist niet eens dat Game Mania filialen had in Nederland :p. Aangepast.

[Voor 42% gewijzigd door boe2 op 24-01-2011 20:45]

• boe2
  • Niet online
quote:
davidgilmour schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:14:
[...]
Lol, inkoopprijs 219 euro ex btw en verkopen voor 210 ex btw...
Geloof er niks van.
Wat ben jij aan het roken? :p

Geen verrassing hier. Is geweten dat de winkeliers zeer kleine winstmarge hebben op spelconsoles.
Al zijn de prijzen van de games wel bijzonder duur, betekent minstens 40 euro aan de klant.

[Voor 11% gewijzigd door boe2 op 24-01-2011 22:11]

• boe2
  • Niet online
quote:
davidgilmour schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:16:
[...]

Geen enkele winkelier in Nederland maakt ook maar 1 cent verlies op de DS.
maar dat beweer ik toch ook helemaal niet :?

• boe2
  • Niet online
Vergelijking tussen Zelda:OOT op de N64 en op de 3DS. Visueel ziet het er erg aardig uit, bekijk vooral de laatste screenshots :)

• boe2
  • Niet online
Vergeet niet dat dit op een klein lcd moet weergegeven worden. Op de 3ds ziet het er een stuk beter uit. Stukken scherper dan die blurry/foggy N64 zooi. Link zelf heeft ook veel meer detail.

[Voor 17% gewijzigd door boe2 op 30-01-2011 00:00]

• boe2
  • Niet online
Gisteravond heb ik de TS eens grondig onder handen genomen. Wie nog suggesties heeft voor de TS mag dat zeker laten weten :)

• boe2
  • Niet online
Officiele specs: 3-5 uur voor 3DS games, 5-8 uur voor DS games (1300mAh). Het verschil zit vooral in het gebruik van het 3D scherm (aangezien je brightness zowat halveert bij 3D en hiervoor gecompenseerd moet worden), dus de beste manier om uurtjes te winnen is door zonder 3D te gamen.

Ik ben uitgenodigd voor het kick-off evenement in Amsterdam en plan zeker te gaan. Ben echt benieuwd hoe dat 3D scherm nu juist ervaren wordt :)

• boe2
  • Niet online
Nintendo only? Zeer zeker niet :p

Waar komt jouw lijst vandaan? Hij heeft voor 70% dezelfde titels als de mijne, maar er ontbreken wel titels in waarvan ik 100% zeker ben dat ze launchtitels zijn. (Steeldiver, Resident Evil)

• boe2
  • Niet online
quote:
Dat zou ik niet te vroeg zeggen, gezien de prijs van de Wii ook vrijwel snel zakte.
En wat zijn je bronnen daarvoor? Je bent nu gewoon "feiten" aan het verzinnen :/
De Wii is gelanceerd in 2006 aan 250 euro, pas rond oktober 2009 zie ik in de pricewatch de eerste prijsdalingen.

Nintendo heeft de prijs al lang vastgelegd, die gaat echt niet meer wijzigen voor de launch. Winkeliers kunnen er zelf nog wel een paar euro van prutsen, maar zij moeten ook nog altijd winst maken.

• boe2
  • Niet online
quote:
bobwarley schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:36:
[...]

Wat is precies het voordeel van de 3DS als je niet de 3D wilt gebruiken boven een normale NDS?
Ik denk dat het tegenvalt omdat je er gewoon aan moet wennen. Meeste mensen spelen al 10+ jaar in 2D en dit is dus in eens compleet wat nieuws. Ik denk na een maandje dat je niets anders meer wilt. Het heb gewoon ff tijd nodig, omdat het anders is dan je gewendt bent en daarom vinden mensen het in het begin minder leuk.
Buiten verbeterde graphics en wat extra firmware features: niet veel. Maar dat kan je natuurlijk over IEDERE nieuwe generatie console zeggen ;)

• boe2
  • Niet online
Ik ga sowieso de 3DS volledig aan me laten voorbijgaan. Ik was echt niet onder de indruk van de hands-on en er zijn teveel nadelen die ik simpelweg niet door de vingers kan zien (de batterij gaat niet eens lang genoeg mee om een vliegtuigvlucht te overleven). De 3D werkt maar matig, het geeft de games geen meerwaarde en ik vond het akelig hoeveel laadtijden er waren (niet enkel met DS games, de 3DS games zijn nog een stuk erger).

• Theebag
quote:
LOTG schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:34:
Neeeeeeeee.

Amazon heeft de games op dispatching soon staan en de 3DS niet.

Zul je zien, kan ik dit weekend naar 2 doosjes staren....
Ja hetzelfde hier; spelletjes, hoesje, screenprotector allemaal op dispatched soon. De 3DS niet. Ach we zien wel ... :|

• boe2
  • Niet online
quote:
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:12:
Heb nog geen demo model oid gezien dus ben echt heeeeeel erg benieuwd. Kan eigenlijk niet wachten nu :D
Wel, ik kan sterk aanraden om op zijn minst een demomodel te proberen alvorens hem aan te schaffen.
Ik was aanvankelijk heel enthousiast over de 3DS (heb ook de TS gemaakt), maar dat enthousiasme was volledig verdwenen toen ik hem eindelijk kon proberen.

• Theebag
quote:
LOTG schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:58:
Games dispatched, 3ds niet.
Dank u Amazon.

Estimate staat wel nog vrolijk op 24.
Games delivery 28.
Zelfde hier :/. Maar misschien mogen ze nog niet dispatched laten zien op de 24ste, of ze komen vanaf een ander warenhuis (Duitsland/Engeland). Wie weet...

• superericje
Yesss hij is binnen!!
Vanavond gehaald bij Dixons met pilotwings erbij!
Dat 3D effect is echt super goed en mooi om te zien! Morgen ff sf4 halen denk ik!
Update ook gedaan 3D filmpje was/ is mwa :-)

• superericje
Hahaha ja precies en eigenlijk wilde ik hem morgen halen.. Halve dag vrij van werk.... Maar ja hij was er al en ik had nieteens gereserveerd :-)

• superericje
quote:
Jochem Boom schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:17:
Heb jullie friendcodes toegevoegd. Voor de liefhebbers, mijn code is 2320-6124-7460
Ook gedaan (alle codes die hier staan :-)) leuk!!,
Mijn code 4596-9441-6954

[Voor 6% gewijzigd door superericje op 29-03-2011 21:46]

• superericje
Hallo allen,
Om het topic niet te "vervuilen" met 3ds friendcodes heb ik net een topic geopend hiervoor!!!!!
3ds friendcodes uitwisselen

Mocht je hier je friendcode al hebben staan zet hem dan ook even in het nieuwe topic... Alleen als je dat wil natuurlijk ;)
Ik ga hem niet is de ts zetten

[Voor 33% gewijzigd door superericje op 30-03-2011 19:54. Reden: Oude code info]

• superericje
quote:
Thomasthomas schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:59:
Mijn slaapstand doet het dus écht niet zo te zien. Als ik hem dichtklap dan gaat het blauwe lichtje na 5 minuten uit, waarna ik hem dus als ik hem open opnieuw moet opstarten. Dit gebeurt zowel in het menu als wanneer ik SSFIV heb draaien. Ook als ik op het uitknopje druk en de slaapstand selecteer, gebeurt hetzelfde... Is dit een instelling of heb ik een kapotte 3DS?
Hmmm klinkt als kapotte 3DS we al de nieuweste software op de 3ds via de update?

• superericje
quote:
Cloud schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:50:
[mbr]Een lijst met friendcodes van 3DS eigenaren op Tweakers.net (stond voorheen in: 3ds friendcodes uitwisselen) is toegevoegd aan de TS van dit topic. :)[/mbr]

Zodra superericje zijn DM functie ingeschakeld heeft, kunnen jullie codes via hem toevoegen. :)
Mijn DM functie staat inmiddels AAN :) thanks Cloud
Dus alle friendcodes kunnen weer aan de lijst worden toegevoegd!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Acuut gebrek aan games idd. Street Fighter is de enige goede, en als je SF fan bent hebt je SF4 al lang op andere platformen met superieure controller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
vgcats heeft trouwens nog een leuke comic :)

http://www.vgcats.com/comics/images/110329.jpg

Titel van de bijhorende blog ga ik 100% mee akkoord: 3DS, awesome but not right now.

[Voor 37% gewijzigd door boe2 op 03-04-2011 20:45]

• boe2
  • Niet online
Dat dus. Dat de verkoop meteen na de launch weer in elkaar stort is maar normaal als je geen degelijke titels hebt om je console te ondersteunen. Geef het een half jaar op zijn minst.

• boe2
  • Niet online
quote:
YamiHoshi.nl schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:24:
Mensen hebben bij elke nieuwe console wat te klachen.
Maar de klachten bij de 3DS zijn niet van de minste: Gebrek aan functionaliteit en launchgames kan je nog door de vingers zien. Een batterijduur van 3 uur is echter een enorme dealbreaker ;)

• boe2
  • Niet online
quote:
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:46:
Toch blijft dat de vraag...hoe vaak speel je nu langer dan 3 uur op een handheld. Thuis leg ik hem elke keer in de oplader, dus niet echt een probleem. Dit zul je met de nieuwe psp ook krijgen (en wat je met smartphones al hebt). Meer dan een paar uur gamen met mooie graphics zit er niet echt in.
Ik speel bijna uitsluitend gedurende reistijden op mijn DS. Ik ben dol op mijn DS lite omdat hij zo waanzinnig lang meegaat (ben er zelfs eens 2 weken mee op vakantie geweest, speelde er toen regelmatig op, heb geen enkele keer moeten herladen). De 3DS overleeft zelfs geen heen/terug treinrit, laat staan een vliegtuigvlucht, waar mijn DS toch wel een vitale tool is om de tijd vooruit te doen gaan.

"meer dan een paar uur gamen met mooie graphics zit er niet in", mag ik weten met welke feiten je tot die conclusie komt? Processoren zijn de laatste jaren niet alleen krachtiger geworden, maar vooral veel zuiniger. Ook is de opslagcapaciteit van batterijen de laatste jaren enorm gestegen, juist vanwege die groeiende populariteit van mobiele apparaten. Als zelfs de ipad2 met zijn gigantisch scherm en wireless connectiviteit 10 uur haalt, waarom is het voor jou dan ondenkbaar dat sony met een handheld aankomt die 15-20 uur zal kunnen halen, wetende dat ze geen energieslurpende umd drive meer zullen gebruiken?

Kijk, nintendo maakt leuk spul, maar dit is echt een ontwerpfout geweest die niet goed te praten valt. We kunnen enkel hopen dat ze binnen een jaar ofzo een 3Ds Lite uitbrengen met minstens een verdriedubbeling in speelduur, zodat de capaciteit terug in de buurt komt van zijn voorganger.

• boe2
  • Niet online
quote:
matthijst schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:01:
[...]

- geen last van
- ik vind het 3D effect prima
- 3 uur is kort, maar game nooit 3 uur achter elkaar, dus genoeg
- tsja, hadden meer games mogen zijn, maar Zelda zit eraan te komen
- update komt in mei
- pauper
Een zoveelste remake van ocarina of time, hoe KAN je daar nu op zitten wachten :?

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:17:En daar zeg je het, het is een REMAKE. En er is NOG GEEN ÉÉN remake van het spel. Alle andere her uitgebrachte versies waren directe PORTS. Dit is een GEHEEL NIEUW spel, INCLUSIEF NIEUWE CONTENT. Dus is dat 100% zeker het geld waard.
Een beetje deluded, zijn we?

Het is geen volledig nieuw spel, het is een bestaand spel met nieuwe textures en een extra boss challenge mode. Dat jij daar 50 euro voor wil neerleggen is jouw probleem. Ik heb Zelda: OOT hier op een cardridge en 2 verschillende GC schijfjes liggen. Dat lijkt me wel meer dan genoeg.

[Voor 9% gewijzigd door boe2 op 29-04-2011 20:51]

• boe2
  • Niet online
Zero punctuation is wel ludiek bedoelt, maar toch omschrijft het vrij goed mijn sentiment :)

http://www.escapistmagazi...tuation/3112-Nintendo-3DS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
quote:
GetBack schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:36:
Dat kan toch niet legal zijn?
Tja, dat kan ik ook over die kaartjes zeggen :z

• boe2
  • Niet online
Maar jij als nintendo fan gaat me toch niet wijsmaken dat je geen gba/gameboy hebt + die games :?.

• boe2
  • Niet online
Als jullie zelfs pilotwings een "topgame" vinden is de discussie klaar denk ik, onze mening over wat een goede game is verschilt gewoon TE hard :p

• boe2
  • Niet online
quote:
GetBack schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 06:54:
Met het nieuws dat de Vita regiovrij is ben ik benieuwd wat er met de prijs van de 3Ds gaat gebeuren eind dit jaar.
Ik verwacht een stevige prijsdaling. De vita gaat evenveel kosten als de 3ds en is een flink stuk krachtiger. EN dan nog eens regiovrij ook: reken maar dat de schrik bij nintendo er in zit.

• boe2
  • Niet online
geen idee over welk spel het gaat, maar de tekst "hudsonsoft" alleen al zou voldoende moeten zijn om er kilometers vandaan te blijven :p
quote:
Waarom dat dan? Hudson staat bekend om de geweldige bomberman series.
Ze hebben een paar bomberman games gemaakt, dat compenseert voor de andere 95% crap :?

[Voor 39% gewijzigd door boe2 op 11-06-2011 21:34]

• boe2
  • Niet online
De meesten zullen hem woensdag wel al binnenhebben hoor :p
Voor mij niet in ieder geval, geen zin om 50 euro uit te geven aan weeral een remake.

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:21:
[...]
Spel zelf: geweldig. De N64 versie was al leuk, maar deze gaat daar nog eens rustig overheen.
Het is hetzelfde frikkin' spel. Dat je de aankoop wil rechtvaardigen ok, maar je moet ook niet overdrijven :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
quote:
Famoso schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:10:
[...]

Op de demomachines komt het 3D-effect, vanwege het feit dat de units vaststaan in een bepaalde kijkhoek, niet volledig tot zijn recht. Als ik jou was zou ik bekijken of je ergens even "vrij" met een 3DS kunt spelen, dan zul je al snel merken dat met de juiste kijkhoek het 3D-effect bepaald niet tegenvalt. Aan Pilot Wings kan het in ieder geval niet liggen.
De demo units staan helemaal niet vast, ze hangen aan een dikke kabel, en ja: je moet in EXACT de juiste kijkhoek + afstand zitten.

[Voor 11% gewijzigd door boe2 op 19-06-2011 23:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Tales of the Abyss...weeral een remake, wat een fantastische games staan er toch gepland *sarcasme uit*

Je vraagt je echt af wat nintendo in hemelsnaam aan het doen is. Namco IS bezig aan nieuwe Tales of .. games, waarom zich op de 3DS er zich zo gemakkelijk vanaf maken, terwijl zowat ieder ander platform wel volwaardig nieuwe titels krijgt uit deze rpg reeks.

[Voor 60% gewijzigd door boe2 op 26-06-2011 13:25]

• boe2
  • Niet online
quote:
Je was me voor :p (Kennen ze in NL ook de term "dweep"? O-))

• boe2
  • Niet online
quote:
Negaiido schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:11:
@YamiHoshi.nl

Heeft de Japanse 3DS menu alleen Katakana/Hiragana of heb je ook te maken met Kanji?
Ik neem aan dat je een Japanse 3DS hebt of heb je Europese met Japanse instellingen?
lol Negaiido niet doen, begint ze weeral random "ik heb een Japanse 3DS!" plaatjes te posten :p

• boe2
  • Niet online
quote:
Sinester schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:15:
[...]
Overdrijven is ook een vak, de 3DS is wel meer dan een DS met 3D beeld.
verder ben ik het wel mee eens dat op dit moment gewoon te weinig toppers voor de 3DS zijn en dat de prijs redelijk aan de hoge kant is
Technisch is hij inderdaad een stuk meer dan een "DS met 3D beeld", maar de praktijk ligt wel anders. DS bezitters hebben een catalogus steengoede, originele games. De 3DS biedt op dat vlak niets extra, integendeel: De huidige games zijn bijna uitsluitend ports en remakes, met als extra nadeel de extreem slechte batterijduur. Uiteindelijk betaal je gewoon 250 euro voor het 3D beeld, maar net dit kunnen vele mensen niet voor langere tijd verdragen.
Het zou tof zijn als we zouden kunnen zeggen "het komt wel in orde in de toekomst", maar 3rd party publishers zijn allesbehalve enthousiast om voor de 3DS te ontwikkelen. Voor nieuwe content zal je moeten rekenen op nintendo zelf, die WEERAL mario en zelda gepland heeft staan. Daar heb je ook nog eens de groeiende populariteit van android/iphone games bij, waardoor ik vrees dat een prijsdaling van 100 euro niet veel zal helpen.

Ik denk dat ze hier bij nintendo ook al voor vreesden. Ik weet niet of iemand zich nog het gametrailers.com interview met Reggie herinnerde waarbij ze hem vlakaf vroegen of games zoals pilotwings en steel diver niet schandalig veel te duur waren aangezien smartphone games met veel meer substantie voor slechts een paar euro verkocht worden. Hij had het duidelijk erg lastig met de vraag, want er kwam een hoop marketingpraat uit met als boodschap "gamers will pay for nintendo quality" en de vraag om van onderwerp te veranderen.

Nintendo zal alles moeten inzetten op hun nieuwe Wii, want de 3DS zal 2012 niet overleven.

(dat gezegd zijnde: Ik denk dat de PS vita ook geen hoge toppen gaat scheren, smartphones hebben een te groot deel van de mobiele gamingmarkt ingenomen)

[Voor 4% gewijzigd door boe2 op 28-07-2011 11:26]

• boe2
  • Niet online
quote:
Negaiido schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:50:
Een telefoon is veel duurder dan de handheld dus zal nooit gebeuren.
Maar mensen zullen eerder een telefoon dan een handheld kopen.

Ik neem nu puur mezelf als referentie, dus misschien dat het niet accuraat is: Ik heb jarenlang mijn DS meegenomen op de trein om te gamen. Vandaag de dag doe ik dat gewoon op mijn smarthphone, en dat zijn niet enkel simpele spelletjes van het genre 'angry birds', maar ook volwaardige games van men favo RPG genre (Spectral Souls, Dungeon Defenders, Zenonia): games van een niveau dat de 3DS momenteel niet eens KAN bieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:22:
Wat was de eerste succesvolle DS game?

Super Mario 64.

Precies! Een remake.
tja, het was een van de enige beschikbare games voor de DS bij de launch, Zo kan ik ook succesvol zijn :p

• boe2
  • Niet online
Een oproep:
Is er iemand die de TS wil overnemen? Ik heb niet echt de motivatie meer om deze te onderhouden. Thanks :)

• boe2
  • Niet online
*facepalm*

• boe2
  • Niet online
quote:
YamiHoshi.nl schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:20:
>>mindcrash
Waarom niet?
Ik heb zowel bij Nintendo Nederland, als Nintendo België uitgelegd dat ik een Japanse 3DS en een 3DS uit de UK heb (en meer gebla over import), en zelfs laten zien.
Die reageerden helemaal niet 'ongewaardeerd', ze waren zelfs heel neutraal hierin, en hebben me bijna geholpen met het uitvinden of Multicard Multiplayer wel of niet regio vrij is, totdat het bleek dat ze geen Dead or Alive hebben.
Dat je een Japanse 3Ds hebt (zoals je al zo'n 200 keren vermeldt hebt) doet er niet toe. Nintendo geeft geen after sales support op grijze import.

[Voor 18% gewijzigd door boe2 op 06-08-2011 01:30]

• boe2
  • Niet online
quote:
YamiHoshi.nl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:26:
Ik neem aan dat Super Mario 3D Land geen online zou hebben, maar Mario Kart 7 waarschijnlijk wel.
Ik denk dat die 2 games niet zo'n flop worden, want het zijn geen remakes, komen dit jaar uit, en 1 van de 2 heeft waarschijnlijk online play.
geen remakes, maar wel een zoveelste deel in een reeks met identiek dezelfde gameplay. Mario Kart op de DS had ook al online play, dus daarvoor moet je het ook niet doen.

Spellen met -2 uur gameplay... :'(
* Boeboe kijkt naar zijn DQ9 savegame op de DS: 180 uur _/-\o_

• boe2
  • Niet online
quote:
nioz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

Dat betwijfel ik...
Er valt niet te ontkennen dat de markt voor (simpele) smartphone games groot is en ook lucratief, dat betekent echter niet gelijk dat de 'traditionele console' markt weggevaagd is. Er zijn genoeg games die niet goed te spelen zijn met een touchscreen, waardoor consoles met knopjes nog steeds hun bestaansrecht hebben. Dat de 3DS het nu niet zo goed doet komt echt niet per se door de iphones etc., daar zal de (imho) belachelijke prijs en het gebrek aan goede games een groter aandeel in hebben.
Was dat ding gewoon met een betere prijs en/of pokemon game gelaunched, dan was het denk ik heel anders gelopen in de eerste 6maanden.
Dat heb ik ook lang volgehouden. Waarheid is echter dat android/iphone games ondertussen volledig volwassen geworden zijn, in zowat alle spelgenres: platformers, strategy/rpg's, mmo's en shooters die zich qua kwaliteit moeiteloos kunnen meten met de 3DS zijn beschikbaar voor een maar liefst 20 keer lagere prijs. De voorspellingen dat Nintendo zal moeten plooien zijn echt niet uit de lucht gegrepen.

• boe2
  • Niet online
130 euro is verleidelijk inderdaad, probleem is dat er echt geen enkele must-have uit is (en kom nu niet af met zelda).
Eind deze maand eens zien of hij in huis komt :)

• boe2
  • Niet online
nieuws: 'Nintendo bereidt nieuwe versie 3DS voor'

Pijnlijk, pijnlijk...mijn "hoogstens tot mid 2012" voorspelling klinkt plots nog optimistisch.

• boe2
  • Niet online
quote:
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:11:
[...]

No fucking way. Dat zou pas een blow tegen hun vaste fans zijn. Dan komt er voorlopig geen nintendo meer in.
Komaan, ze deden identiek hetzelfde met de DS, nog geen jaar later was er de DS lite |:(

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

Euhm NEE.

Zowel tussen de DS Phat en DS Lite als tussen de DS Lite en DSi zat TWEE jaar.
Dat is eerder anderhalf jaar + mix van territoria om jouw stelling beter te doen uitkomen, maar kom: ik zal het op een andere manier formuleren:

Tussen het uitbrengen van de DS in europa en de aankondiging van de DS Lite zat amper een half jaar.

• boe2
  • Niet online
quote:
Ram0n schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:42:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom iedereen de Water Temple zo moeilijk vindt? Frustrerend zeker, vooral de oude versie met de spartaanse controls van de boots, maar qua complexiteit valt hij toch wel mee?
Zero Punctuation had het er onlangs over, en hij heeft gelijk: De Water temple IS spotgemakkelijk voor een volwassen persoon (net zoals de rest van OOT). De meesten onder ons waren echter nog kinderen toen ze het gespeeld hebben.

• boe2
  • Niet online
Het artikel is echt. De bron is betrouwbaar (famitsu heeft een goede band met nintendo), en ja: Dit wordt een officieel product, gebundeld met de nieuwe monster hunter game http://www.helifreak.com/images/smilies/facepalm_smiley.gif http://www.helifreak.com/images/smilies/facepalm_smiley.gif http://www.helifreak.com/images/smilies/facepalm_smiley.gif

[Voor 34% gewijzigd door boe2 op 07-09-2011 10:55]

• boe2
  • Niet online
Blijkbaar heeft nintendo al meerdere studios aangesproken om games compatibel te maken met de nieuwe controls, dus het gaat om meer dan enkel Monster Hunter. Aangezien MH in Japan een system seller is zullen ze deze titel gebruiken om het accesoire te lanceren.
Momenteel is het heel veel speculatie. Een 3DS update met nieuwe controls is niet onlogisch, maar ik denk dat we best 13 september afwachten vooraleer we onze verontwaardiging uitroepen.

• boe2
  • Niet online
quote:
theforce81 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:11:
Het plaatje lijkt toch wel heeeeel erg gephotoshopped mensen.
Het is een plaatje van Famitsu, het meest gerespecteerde gamesmagazine dat er is EN het is bevestigd door nintendo 8)7

• boe2
  • Niet online
quote:
theforce81 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:16:
Mensen, geen tweede slidepad! Conference is over en geen woord gerept over de tweede slidepad. Foto was aardig fake, maar nu is het duidelijk. Slaap lekker, is 23:15 hier, groeten vanuit de prachtige Canadese Rocky Mountains!
schattig, nintendo fans nog altijd in ontkenningsfase 8)7

http://www.nintendo.co.jp...re/accessories/index.html

Kort samengevat: Hij komt er, het is een officieel product en zal een AAA batterij nodighebben
De volgende games zullen ondersteuning hebben: Monster Hunter 3, Biohazard (Resident Evil) Revelations, Metal Gear Snake Eater, Ace Combat 3D, Dynasty Warriors en Kingdom Hearts 3D

• boe2
  • Niet online
quote:
Sir_Hendro schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:35:
Zo te zien is de Japanse release date van deze slider add-on 10 december 2011. Ben benieuwd wat we ervan mogen verwachten. 3x AAA klinkt al niet zo prettig. Hopelijk is dat dan slechts voor een optioneel te gebruiken rumble mode. Of als het dan al echt moet dat je er rechargeables in kunnen om de batterijduur te verlengen. Gaat in ieder geval aardig wat wegen...
Het valt me op hoe weinig Nintendo nadenkt over dit soort dingen, die batterij is een ronduit slechte beslissing, hoe ik het ook bekijk.
Is er dan tijdens de vergaderingen met die bende Japanners dan werkelijk NIEMAND die denkt: "laten we ipv een AAA-slot een oplaadbare battery pack gebruiken, die niet alleen stroom geeft aan de controller maar ook nog eens de levensduur van de 3DS aardig verlengt waardoor we meer geld kunnen vragen EN meer 3DS gamers dit ding gaan WILLEN gebruiken"?

* Boeboe moet echt eens gaan solliciteren voor een toppositie bij Nintendo, zodat hij prutsers eens kan bijsturen.

• boe2
  • Niet online
No offense, maar als groot liefhebber van muziekgames ("fun" games: genre parappa the rapper, rythm heaven, space channel 5, Um Jammer Lammy) heb ik ook Wii Music gehad (voordat ik men wii verkocht heb) en ik vond het absoluut crap. Misschien nog leuk als je 5 jaar oud bent, maar ik werd er gewoon slechtgezind van, beseffende dat dit spel me 40 euro had gekost.

• boe2
  • Niet online
Op de Tokyo Game Show is er zwaar gehint naar een Engelse release van Phoenix Wright VS Professor Layton. Alsook is er een nieuwe Japanse trailer uitgebracht:

Een mashup van twee van men favoriete DS games. Dit is het spel dat me zal overtuigen om een 3DS te kopen :9~

• boe2
  • Niet online
Die promoboys/girls worden ingehuurd van een of ander modellenbureau, het kan hen ECHT geen moer schelen wat jij van nintendo vindt hoor :p

• boe2
  • Niet online
quote:
GetBack schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:13:
[...]

De enige die ongeloofwaardig is bent jij, JK, aangezien ik altijd met betrouwbare bronnen kom en jij niet.

[...]
Een opsomming telt als betrouwbare bron :?

• boe2
  • Niet online
niets van samsung :? Die maken prima televies en microgolfovens 8)7

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:08:
Nadeel? Zo behouden de games hun waarde. Een Nintendo spel wat je vandaag nieuw koopt is een nieuw spel, ook al is dat spel misschien al een paar jaar uit. Waar van andere spellen meestal al vele nieuwere versies zijn.

Ik betaal liever de Nintendo prijs voor een spel en weten dat dat spel het over een jaar nog kost dan dat ik een spel voor 10/20 euro meer koop en weten dat over een halfjaar ik de helft van het geld weggegooid heb.
Ik weet dat je graag beslissingen van Nintendo goedpraat, maar deze redenering.... 8)7

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:40:
Kijk bij spellen als Fifa, Battlefield, etc. is het heel gebruikelijk dat er elk jaar een nieuwe versie komt. Deze nieuwe versie is dan top prijs en zakt ongeveer 1/4 na een half jaar en 2/4 na drie kwart jaar.

Spellen als Zelda, Mario, Elder Scrolls (Skyrim), Portal, Golden Sun, MarioKart, Little Big Planet, Forca, etc. komen maar eens per vier / vijf jaar langs en zullen dan ook veel langer een hogere prijs kunnen behouden. Natuurlijk als een spel slecht verkoopt, moet de prijs gaan zakken. En dat gebeurt ook, zelfs bij Nintendo titels.
Zijn we nu over dezelfde Nintendo bezig? Ik heb het over de Nintendo die meerdere mario games per jaar uitbrengt,

• boe2
  • Niet online
omg, KILL IT WITH FIRE :X

(serieus, dat ding heeft bijna een eigen zwaartekrachtveld)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
quote:
davidgilmour schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:53:
[...]

Sinds Castlevania 4 is er imo nooit meer een goeie Castlevania gekomen. Het dieptepunt was meen ik Castlevania op de N64.
Werkelijk? ;).
De meest recente castlevania (dat 3D gedrocht voor ps3/360) had nooit mogen uitkomen, daar ga ik wel mee akkoord.

Als de 3DS versie een 2D metroidvania spel wordt (zoals het hoort) haal ik me zeker een 3DS in huis (eerst E3 afwachten of we een 3DS lite ofzo krijgen :)).

• boe2
  • Niet online
quote:
lanerios schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:56:
Graag geen resize inderdaad. Ben het DS gedrag wel zat. 2 maanden versie X uit, dan Y uitbrengen, 2 maanden later versie Z etc. Dood irritant werd het.

Ik hoop wel dat er wat goeie niet tactic based RPG's uitkomen (liefst zoals FF6, 8 of 9)
Maar een nieuw design is wel broodnodig. Ik ga geen versie met slechts 1 analoge stick kopen, wetende dat ik zo'n uitbreiding zal nodighebben. Dan wacht ik liever tot nintendo zelf slim genoeg is om een nieuwe 3ds met 2 analoge sticks uit te brengen.

• boe2
  • Niet online
Gebrek aan tweede stick is een misser, want daar zat ik eigenlijk wel op te wachten. Verbeterde batterijduur is een plus (en was broodnodig), maar de extra tijd die je haalt is niet bepaald spectaculair te noemen (begrijpelijk, gezien het groter scherm).
quote:
Komt er nu ook een circlepad pro voor de XL?
food for thought...ben benieuwd.

[Voor 15% gewijzigd door boe2 op 22-06-2012 12:33]

• boe2
  • Niet online
quote:
pagani schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:33:
[...]

Nintendo snapt het prima, gezien iedereen braaf schaapachtig nog eens tientallen euro's uitgeeft voor de tweede thumbstick.
Anderzijds heb je daardoor mensen zoals ik die een 3DS aankoop blijven uitstellen om exact deze reden.

Het is gewoon verdomd koppig van Nintendo. Totaal gebrek aan inzicht. Zoals hierboven al gezegd: Je kan dan wel een XL overwegen, maar wat als er in de toekomst een topgame uitkomt die zo'n 2de analoge stick nodigheeft? Moet ik geld gaan bijbetalen voor een XL expansion (die dan ook nog eens zelf batterijen slikt)? Dat WIL ik gewoonweg niet. Dan wacht ik liever tot ze daar bij Nintendo wat slimmer worden.

[Voor 37% gewijzigd door boe2 op 22-06-2012 12:38]

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:02:
Final Fantasy zal idd wel een full price spel worden, al is het alleen al vanwege de Square-enix licentie ;)

Het zal volgens mij muziek uit alle FF spellen gaan krijgen + DLC. Maw. het is geen klein spel ;)
Ik ga 'm dan ook zeker @ launch halen voor de heerlijke muziek :)
Het ziet er uit als een crappy bonusgame in een ander spel, en jij wil er 40 euro voor betalen??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
quote:
lanerios schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:21:
[...]
Misschien moet nintendo hun games eerst goedkoper en leuker maken. (dus niet zoals de DS 90% shovelware, waar de 3DS nu hard naar toe gaat)
Dat dat street pass gedoe rommel is klopt idd. Is leuk op beursvloeren, maar verder compleet nutteloos en een goede manier om je batterij leeg te laten lopen.
De kwaliteit van het gamesaanbod echter is potentieel hetzelfde zeer als op de DS: Als een console zo vaak gehacked wordt en het grote deel van de games gepirateerd zijn daalt ook het budget dat men in een nieuw spel wil steken. Op andere platformen is het simpel: Maak een goed spel en je wordt (meestal) beloond met goede verkoopcijfers. Wil je goede games? Betaal er dan ook voor wanneer ze uitkomen.
De benelux is vrij dramatisch op dit vlak, tot het punt dat capcom op een bepaald moment AA titels niet meer uitbracht hier, maar wel in de rest van Europa (I'm looking at you, Phoenix Wright 4).

Dat gezegd zijnde: De kinderen hebben de DS Lite stukgekregen, dus met Kingdom Hearts in aantocht misschien toch maar tijd voor die 3DS (waar die koters NIET op mogen spelen tot ze ouder zijn :)). De PSP versie vond ik tegenvallen (laaaaaadtijjjjdeeeeen), dus deze maakt dat hopelijk goed :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
quote:
Thorgrem schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:25:
Ik kan mij overigens niet herinneren dat er überhaupt een goedlopende handheld is geweest die het gedurende zo'n reis volhoud.
* Boeboe kijkt naar zijn DS Lite.

• boe2
  • Niet online
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:30:
Unboxing van de 3DS-XL, niet bepaald spannend maar beter dan niks.

YouTube: 3DS XL Unboxing NEW

En dan dit

[afbeelding]

Geen voeding natuurlijk

[afbeelding]

Ik vind de stylus aan de zijkant dus echt niet handig.

[afbeelding]

Vergeleken met de XL lijkt de normale 3DS net een prototype console uit de toekomst, een stijl dat mij wel bevalt al ziet de 3DS-XL ook niet slecht uit.

Helaas zullen maar 3 kleuren tijdens de launch in de NL uitkomen, blauw, rood en zilver.
Waarmee laad je hem dan op? Je koopt de adapter dan apart? Die moet je dan wel bij de prijs van de XL optellen.

• boe2
  • Niet online
quote:
DukeBox schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:52:
Persoonlijk vind ik het in eerste instantie ook wat vreemd maar eigenlijk is het helemaal niet zo'n gek idee.

Als ik bijv. kijk hoeveel nokia laders ik had rondslingeren (pré android/iphone tijdperk) van voorgaande toestellen.. als ik toen een toestel zonder lader had kunnen kopen en daardoor 10€ goedkoper was had ik dat ook gedaan.

Zover ik mij kan herinneren moet je bij printers ook altijd los de (vroeger paralel /) usb kabel erbij kopen. Zeker wanneer daar een wireless functie op zit heb je die kabels niet nodig, daar is het al veel meer geaccepteerd.
Dat ze dan gewoon de huidige telefoonstandaard hanteren en opladen via usb mogelijk maken :|

• boe2
  • Niet online
quote:
Thorgrem schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:23:
[...]

Dan moet ik mijn iPhone 4 nog maar eens goed bekijken. Tot op heden heb ik hem niet gevonden.

[...]

Mij maakt het niet zo heel veel uit als elk merk zijn eigen kabels heeft zolang het merk dan maar zelf wel consequent is en dezelfde kabels blijft gebruiken.
We hebben het over standaarden en jij haalt Apple erbij. Je ziet de tegenstrijdigheid echt niet? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Ben dit weekend dan toch maar een 3DS gaan halen. Legend of Zelda erbij gekocht, voor de rest voldoen de demos en men DS games voorlopig prima :).

De demos zijn verdomd handig trouwens. Theatrythm demo vond ik absoluut niets aan, Kingdom Hearts kon ik wel smaken (maar ben dan ook KH fan). Echter: Waar kan je de download progress van die demos zien? Na een kwartier op zo'n debiele animatie staren krijg je wel zin om hem door de kamer te werpen.

• boe2
  • Niet online
quote:
GetBack schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:03:
[...]

Ze zijn niet meer van deze tijd. Vrijwel elke fabrikant is er van afgestapt. Sony's psp, ps3 en Vita zijn regiovrij en de X360 is ook grotendeels regiovrij (al kunnen sommige developers het bewust blocken) Sinds de huidige generatie is Nintendo dus de enige die compleet regioblockt.
net het onmgekeerde: Het gebeurt nu veel meer dan vroeger. Handhelds waren vroeger allemaal regiovrij, nu niet meer. Vaste consoles zijn nooit regiovrij geweest, zowel ps3 als 360 niet.

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:07:
[...]
Tja, misschien heeft het een rede..
De enige twee redenen zijn timed releases en verschillende bedragen kunnen vragen per regio. Weinig nobels aan.

• boe2
  • Niet online
Er is me iets opgevallen na een week 3DS gebruik: In het bovenste scherm zie ik 2 "vuile" verticale lijnen staan die ik amper wegkrijg. Na inspectie blijken ze overeen te komen met de omlijsting van het onderste scherm. Dat kan de bedoeling toch niet zijn lijkt me :?

• boe2
  • Niet online
Het probleem is dat de goede rpg's Engelstalig zijn. We hebben de onze (8 jaar) Pokemon gegeven, maar dat bleek geen goed idee, Door de Engelse teksten geraken ze niet eens het eerste dorp buiten, terwijl hij echt wel het spel zou willen spelen,
Ik ga wel nog eens naar Inazuma Eleven kijken of die niet toevallig in het Nederlands speelbaar is, Is een voetbal-RPG.

• boe2
  • Niet online
Want de illegale rom was niet in het Engels beschikbaar?

Soorten aanvallen en hun element, healing potions, candy, instructies van npc's ('ga naar daar en doe dit").
Ik denk dat je wat ver van de realiteit vandaan zit ;)

• boe2
  • Niet online
quote:
sanderev66 schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:25:
Toen ik acht was speelde ik ook al veel spellen, welke ook allemaal in het Engels waren. Begreep ik het niet, vroeg ik het aan mijn ouders en die konden mij het even uitleggen. Tot het moment dat het voor mijn ouders te moeilijk werd (wat vrij snel was :p) ging dat perfect. Maar ja, ouders willen tegenwoordig niet meer met hun kinderen bezig zijn en geven ze een DS (of iets dergelijks) om ze stil te krijgen. Tja, dan heb je wel een probleem.
Een 8-jarig kind is nog steeds bezig met leren lezen. Verschillende speciale klanten/lettercombinaties kent hij nog niet eens in het Nederlands, laat staan dat hij Engels kan interpreteren. Ik kan je uit ouder-ervaring ("pluspapa" sinds 2 jaar terug) garanderen dat een 8-jarig kind NIET (nul comma nul) met Engelstalige teksten overweg kan in games.

[Voor 12% gewijzigd door boe2 op 18-11-2012 17:33]

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True