Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Heerlijk apparaat. Ik pak hem er wel 1x per maand bij voor een paar minuten. Heerlijk formaat ook om mee te nemen.

Heb gelukkig toen vlak voordat ze duur werden nog een n3ds en n3dsxl gehaald. Maar die gaan er zeker niet meer uit.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19
Alle puzzels zijn inmiddels beschikbaar! Je kunt het hier downloaden, je hebt hiervoor wel een gemodde new 3DS of OG 3DS nodig.

https://github.com/DBBDX/Puzzle-Swap-SpotPass-BOSS

Ik heb ze inmiddels allemaal, wel gaaf gedaan. Dit waren echt alle officiële puzzels die Nintendo ooit heeft uitgebracht.
De groep die dit heeft gemaakt, probeert ook zelf nieuwe puzzels te maken. Weet niet hoe interessant dat voor mij is, maar de beschikbaarheid hiervan is voor mij wel bijzondere toegevoegde waarde.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:58
Zijn er nog tweakers die op zijn/haar New 3DS (XL) gamen? Heb sinds vandaag Pokémon Soulsilver en Heartgold bigbox gekocht. Ga binnenkort weer eens mijn new 3DS XL limited Zelda’s editions aanslingeren.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
pinokkia schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:12:
Zijn er nog tweakers die op zijn/haar New 3DS (XL) gamen? Heb sinds vandaag Pokémon Soulsilver en Heartgold bigbox gekocht. Ga binnenkort weer eens mijn new 3DS XL limited Zelda’s editions aanslingeren.
Ik speel regelmatig weer op de mijne (NN3DSXL MHG editie) sinds 1 jaar.

Daarvoor lag deze vooral stof te happen, qua handhelds (PC gaming negerende) speelde ik vooral op mijn PS Vita en Nintendo Switch, alleen beide mijn Vita's beginnen issues te vertonen met de accu (en je kan geen nieuwe accu voor kopen, alles wat claimt nieuw te zijn is gewoon oud spul met nieuwe label erop)

Dus toen bleef de Switch over, maar ik ben meer fan van de meer compacte handheld die makkelijk mee kan onderweg, dus vandaar dat ik de 3DS weer eens gebruik.

Vooral veel Etrian Odyssey erop gespeeld vorig jaar, maar ongeveer 1 maand geleden met Pokémon Platinum begonnen, want dat is de laatste Pokémon die ik nog niet opnieuw ben gaan spelen van de DS/3DS generatie Pokémon games.

(accu van mijn NN3DSXL is ondanks alles volledig prima, mijne is inmiddels 9 jaar oud maar was tussendoor 2 jaar niet gebruikt tot ik deze vorig jaar weer ging gebruiken)

In ieder geval heb ik er voldoende games erop, zelfs als ik onze DS collectie niet mee tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 15:47
Hier ook nog een 3DS welke voornamelijk door m'n dochtertje van 6 gebruikt wordt. Ik vind het nog steeds een heerlijk apparaat om op te gamen. Ik heb nu TLoZ phantom hourglass om samen met m'n dochtertje te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:16
Jazeker. Ik speel er met regelmaat op. Ik heb er meerdere, mijn favoriete is dan toch wel de New 3DS SNES editie. Dat is volgens mij de enige met een andere coating (die dus geen vingerafdrukken achterlaat maar ook niet loslaat zoals sommige andere modellen) en ook gewoon de meest gekke. De Zelda versies heb ik beide maar daar speel ik niet op, die staan alleen te shinen in de vitrinekast :+

Ik vind het nog altijd heerlijk om op de 3DS te gamen, A Link Between Worlds is echt geweldig en ik vind Luigi's Mansion 2 leuker op de New 3DS dan op de Switch. Vooral omdat het sfeertje in dat 3D gewoon echt fantastisch is op dat kleine scherm. Poppenhuis style. Luigi's Mansion 1 speel ik dan toch wel liever op de GameCube overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Zijn er nog tweakers die op zijn/haar New 3DS (XL) gamen?
Ik ook nog steeds, hier in 2025. Met nog een hele lang lijst aan games die ik nog moet spelen, terwijl ik ondertussen bezig blijf met o.a. Pocket Card Jockey, Animal Crossing en Tomodachi Life...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Gebruik de 3DS hier af en toe, vaak in een periode van een week of twee en dan een maandje niet. Als ik lekker in een spel zit ga ik er graag mee door. Heb de meeste spellen wel uitgespeeld.

Wat wel heel leuk is tegenwoordig, is Netpass, kun je streetpasses krijgen een aantal keer per dag. Ik heb daardoor alle puzzels en alle stukjes nu binnen.
Er zijn ook downloads waarmee je exclusieve puzzels kunt krijgen. Daardoor heb ik alle beschikbare puzzels nu ook. Heb die altijd een hele leuke extra gevonden op de 3DS.

Heb overigens tegenwoordig alleen maar de new 3DS, maar dan wel dubbel, vind dit echt een van de mooiste apparaten die Nintendo heeft uitgebracht.

[ Voor 12% gewijzigd door Koldur op 24-04-2025 16:17 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:49
Wat zijn nu goede prijzen om een New 3DS XL te kopen? Helaas nooit eentje gekocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinokkia
Dirk22 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:15:
Wat zijn nu goede prijzen om een New 3DS XL te kopen? Helaas nooit eentje gekocht :)
New 3DS XL gewone uitvoering compleet en netjes zit je tussen de €200 - €300

New 2DS XL gewone uitvoering compleet en netjes zit je tussen €150 - €250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk22
pinokkia schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:06:
[...]

Ah oke, dan is 250 euro wel netjes voor een nette New 3DS XL.
Jammer dat ze deze niet meer maken, is toch wat compacter dan een Switch en ook heel ander soort gameplay met het Extra schermpje.

Dankjewel voor het reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

pinokkia schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:06:
[...]

Het hangt ook erg af van het type scherm. Een New XL met beide IPS (dus zowel boven als onder) zijn helemaal prijzig.

@Dirk22 Een New 2DS XL is niet echt een toevoeging t.o.v. een normale 2DS XL of je moet die ene game willen spelen die 'new' only is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
@DukeBox Ja misschien is een normale 3DS XL de betere keuze, prijzen gaan echt zeer hoog.
Heb ook een DSi XL dan wel met IPS is zeker mooier maar of het de meerprijs waard is.

Wil gewoon gamen en niet met handschoentjes eraan zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Wel interessant dat de originele winkelprijs van de New 3DS XL destijds doorgaans tussen de €199 en de €209 lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dirk22 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:18:
@DukeBox Ja misschien is een normale 3DS XL de betere keuze..
Nee, de 2DS. Bij de 3DS zou ik wél de 'new' nemen, het automatisch scherpstellen voor 3D is echt een gemis bij de oude 3DS (XL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
Alleen 2ds kan ik voor 60 euro krijgen en een 3DS XL voor 150 met spellen 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dirk22 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:09:
Console is maar een eenmalige investering, de kosten zitten normaalgesproken in de games. Als je echt serieus wilt gaan gamen op deze generatie (en er zitten flink wat pareltjes tussen) dan zou ik zelfs overwegen zowel de 2DS XL als de New 3DS XL te kopen, zeker voor dergelijke bedragen. Ik weet niet welke games er bij zitten maar als dat AAA's zijn en de console in goede staat, dan is het geen slechte deal.

Echter ik denk dat veel van die 'pareltjes' uiteindelijk wel als remake o.i.d. uitkomen (enkele zijn dat zelfs al) of als virtual console. Dus investeren in een oud platform doe je denk ik voornamelijk als fan en voor de verzameling. Ik heb die van mij al tijden niet meer aangeraakt, soms koop ik een (AAA) game die ik nog mis in mijn verzameling, speel ik een paar keer (en neem mijn 3DS uit zuinigheid ook niet zomaar ergens mee naartoe) en zodra ik er geen tijd meer voor heb vergeet ik het en pak ik de volgende keer de switch weer.

Wil je iets voor onderweg, een switch lite kost een prikkie en als je niet veel om online geeft zijn er mooie manieren om de fysieke collectie op een sd mee te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinokkia
Dirk22 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:09:
Zoals DukeBox al aangaf zou je beter New 2DS XL en/of New 3DS XL. Ik heb beiden uitvoeringen in collectors edition en persoonlijk vind ik beiden uitvoeringen prettig in de hand. Wel is de New 2DS XL uitvoering iets lichter dan de New 3DS XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik wil mijn oude 3ds eens afstoffen.
Las dat er geen updates meer te downloaden?

Is er een tutorial beschikbaar van wat je moet doen om gewoon de SP games te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Deruxian schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:32:
Ik wil mijn oude 3ds eens afstoffen.
Las dat er geen updates meer te downloaden?

Is er een tutorial beschikbaar van wat je moet doen om gewoon de SP games te spelen?
Firmware updates zijn gewoon te downloaden, ook voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ike. schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:33:
[...]

Firmware updates zijn gewoon te downloaden, ook voor games.
Ok, dus wel met softmodden en zo aan de slag?

Of kan ik hem aanslingeren en hem laten updaten via internet (of werkt dat niet meer?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Deruxian schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Ok, dus wel met softmodden en zo aan de slag?

Of kan ik hem aanslingeren en hem laten updaten via internet (of werkt dat niet meer?)
Je kunt hem gewoon via de officiële manier updaten. Softmodden update juist niets met de 3DS, FW is echt alleen via Nintendo te doen op dit moment.

Pagina: 1 ... 120 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]