LOTG schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:15:
[...]
Jawel, en dat is nog bezeikter. Maar ik heb nu een geheugenkaart voor de 3DS die niet meer past. En de cradle ook niet. Dat is vooral de issue.
En Nintendo gaat er vanuit dat je een 3DS hebt die je in een lade pleurt en niet meer naar om kijkt.
Ik denk dat Nintendo helemaal niet verwacht dat veel bestaande eigenaren van een 3DS(XL) upgraden. Ze willen de 3DS weer actueel maken om nieuwe klanten over te halen. De bestaande mensen hebben toch al games en hun aankooppatroon voor games zal vast niet veel veranderen. Nieuwe eigenaren = meer games verkopen = Meeste winst.
Ik ben behoorlijk tegen anti-consumer acties die veel bedrijven toepassen om hun aandeelhouders tevreden te houden*, maar niets rondom de release van de N3DS doet mijn woede opkomen. Die adapter komt in de buurt, maar omdat die maar een tientje kost doe ik daar niet moeilijk over. Zoveel zullen ze niet verdienen aan die adapters. Na BTW blijft er 8 euro over, daar moet de winkel op verdienen, de transporteur, de importeur, de fabriek, de loodsen, de customer support, ga maar door.
*offtopic voorbeeld: Ik word elke keer echt kwaad als ik weer Zalando (of whatever) reclame in de doos van mijn bestelling van Alternate ofzo vind. Koop je voor honderden euro's aan spullen, moeten ze alsnog even die 10 cent extra verdienen met die shit. <rustig blackmage, rustig :P>