ye-roon schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:33:
In ander nieuws de MH4 demo. Ik heb het gister even zitten spelen. Eerst met de recommended class met dual swords geprobeerd maar dat vond ik niets. Toen de Charge blade? een sword+shield wat een axe kan worden. Heerlijke playstyle was dat ging me ook stuk beter af dan die dual swords.
Toch doet die game het niet voor mij. Hoofdrede: De camera staat way to fucking close op je character. Het enige wat je zit is een character vol met armor en een wapen en de rest van de wereld zie je niet. Als die camera net even wat meer naar achter gezoomed zou zijn zou het een stuk beter spelen. Verder heb ik meer een console op de bank gevoel bij de game en niet een handheld gevoel. Een lock on functie zou ook handig zijn denk ik.
Iemand andere of dezelfde ervaringen?
De camera is nog een stuk uit te zoomen (tenminste, dat was bij MH3U zo, en dat zal hierin ook zitten vermoed ik). Lock-on zit er in, als je op het monstericoon op het onderste scherm tikt activeer je target mode, en met een enkele tik op L centreer je op het monster. Twee keer L is recht vooruit.
Ik heb net de Great Jaggi quest gedaan in de demo, en ik merk dat ik vooral moet wennen aan de scherpte van het beeld en aan de nieuwe vormgeving qua icoontjes. Toch wel een nadeel na 200+ uur MH3U op de teller te hebben.

Ik gebruikte overigens ook de Charge Blade, fijn nieuw stuk wapentuig!
Hier ga ik waarschijnlijk voor de gewone New 3DS, XL hoeft van mij niet zo nodig. Die limited edition Monster Hunter is leuk maar ik ben toch geen fan van pre-installed. Dus dat wordt een gewone New 3DS met los MH4. Episch! En inderdaad hopen dat er een inruilactie komt. Hoe ging dat de vorige keer bij Game Mania, kon je wel van te voren file transfer doen?