Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Hmmm... ben heel benieuwd naar de ervaringen van Australische 3DS. Ik zit er in Januari, misschien dat ik er wel eentje meeneem daar vandaan. Maar ik ben een cartridge fan, dus die moeten wel werken :P

Iemand hier trouwens ervaring met powersaves?

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 18-11-2014 08:49 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Touchdomex schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:08:
[...]

Ja ik zat bij de australische te kijken maar ik had misschien ook door moeten klikken.
Play-Asia biedt momenteel alleen zwarte Australische NN3DS XLs aan, geen NN3DS.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• sebastiaaan
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:49:
[...]

Play-Asia biedt momenteel alleen zwarte Australische NN3DS XLs aan, geen NN3DS.
Dat ligt niet aan Play-Asia. Nintendo brengt de zwarte NN3DS (vooralsnog) niet uit in Australië.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:30
Henk schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:49:
Hmmm... ben heel benieuwd naar de ervaringen van Australische 3DS. Ik zit er in Januari, misschien dat ik er wel eentje meeneem daar vandaan. Maar ik ben een cartridge fan, dus die moeten wel werken :P

Iemand hier trouwens ervaring met powersaves?
Dan heb je dus, nogmaals, niets te vrezen. Cartridges werken gewoon vanuit de EU.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

En niet alleen cartridges, ook de Europese (incl. Nederlandse) eShops zullen er gewoon op werken. Je zou 'm zelfs gewoon op Nederlands kunnen zetten. Er is geen zone "Australië" voor Nintendo. Alleen Japan, Europa/Oceanië (incl Australië en Nieuw Zeeland) en de VS.

• Henk
Oeh, dan wordt dat wel erg tempting :)

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:57
Ik zou best een zwarte XL of witte 3DS uit Australië importeren, maar ik ben bang dat Australische gebruikers als proefkonijnen worden gebruikt, en dat er van alles gepatched wordt (ook op hardwarematig gebied) voordat deze uitkomt in Europa en de VS. Heeft zoiets zich al eerder voorgedaan of zijn deze zorgen onterecht?

PC Specs

• Henk
Waarom zou de AUS PAL anders zijn dan de latere EU PAL, en wat zou er hardwarematig anders moeten zijn dan de JAP? :)

Het enige waar ik een beetje huiverig van ben, is garantie, tenzij Nintendo die netjes geeft in een PAL regio...

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 18-11-2014 10:30 ]

• Montu
Met hardwarematig bedoel ik bijvoorbeeld andere materiaal knopjes, iets andere knoplayout en dergelijke.

PC Specs

Verwijderd

Dat veranderd eigenlijk nooit ;) Muv een nieuwe revisie. Maar die zal iig voorlopig niet gaan komen.

• Montu
Hmm, dan is het wel aantrekkelijk. Welke webshops shippen 'm en wat is uiteindelijk de meerprijs die je betaald?

PC Specs

• Koldur
Garantie is de reden waarom ik hem niet ga importeren, die krijg je hier dus niet en je zou hem dan op moeten sturen naar Nintendo Australië. Mij te risicovol, dan wacht ik nog wel even.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Montu
Dat is voor mij geen dealbreaker. Ik twijfel tussen de N3DS en N3DS XL. Nu heb ik een normale 3DS, en dat bevalt eigenlijk wel goed.. Mario Kart speelt wel een beetje krampachtig.

PC Specs

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

De N3DS is wel iets groter (door de grotere schermen) als de oude 3DS, dus wellicht zal dat al wat schelen. Maar de N3DS XL is evengroot als de huidige 3DS XL, dus als dat je beter bevalt zou ik die nemen.

Patient gamer

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Iemand ervaring met reparaties door Nintendo ?
We hebben vorige week een 3DS opgestuurd, die is door Nintendo ontvangen (track&trace) maar nog geen enkele reactie ... ben benieuwd naar ervaringen, voordat ik ze ga bellen/mailen en ongeduldig overkom.

• Koldur
Bereid je maar voor op een hoop ellende, ik heb een Wii naar ze opgestuurd welke ze vergeten waren, na vier weken maar even gebeld en de reactie was: "Sorry, is ergens onder een stapel gekomen, we gaan ermee aan de slag!"
Mijn eerste 3DS had slechte scharnieren, gebeld en alles met ze omdat ik de bui al zag hangen, werd mij gegarandeerd dat het goed zou komen, ik opsturen, vijf dagen later staat PostNL voor de deur met mijn 3DS en een briefje waarop staat dat het probleem niet gevonden is. Dus dan bellen ze simpelweg niet. Dit is twee keer achter elkaar gebeurd, terwijl ik erover gebeld en gemaild had en ik had er een uitgeprint briefje bijgevoegd met de vraag of ze a.u.b. willen bellen als ze vinden dat er niets aan de hand is....

Later mijn 3DS XL opgestuurd omdat de bumpers ervan niet groot genoeg waren en er strepen kwamen op het bovenste scherm, ik weer bellen en uitleggen waar ik bang voor was, nee hoor, komt echt goed nu. Wat denk je, zelfde verhaal, na toen gebeld te hebben moest ik hem t.a.v. iemand opsturen en toen was het uiteindelijk wel goed gelukt.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:19
Bij mijn neef was het ook vreselijk, ding moest opgestuurd naar Japan en enkwam niet gerepareerd terug. Uiteindelijk heeft hii besloten om hem niet nogmaals op te sturen ook alvalt zijn 3ds soms spontaan uit!

• Montu
Ik ben van plan de witte NN3DS uit Australië te importeren via play asia. Shipping kosten zijn ongeveer 16 euro. Dat vind ik reuze meevallen. Ik vraag me alleen af of er achteraf nog kosten bijkomen, nadat ik t pakketje ontvangen heb?

PC Specs

• RayNbow
  • Nu online
Dat hangt af of je de douaneloterij "wint". :p

• Montu
Ok. :P

Verliest of wint men deze normaal gesproken? En hoeveel bedraagt deze kost ongeveer?

PC Specs

• deltaquad
  • Laatst online: 12:56
Quote uit de site van de belastingdienst:

Uit een
niet-EU-land
€ 150 of meer:

Wel douanerechten
Wel omzetbelasting

Dus 100% verlies volgens de belastingdienst, ook moet je dus omzetbelasting erover betalen...
Jirachi schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:30:
Ok. :P

Verliest of wint men deze normaal gesproken? En hoeveel bedraagt deze kost ongeveer?

• RayNbow
  • Nu online
deltaquad schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:01:
Dus 100% verlies volgens de belastingdienst, ook moet je dus omzetbelasting erover betalen...
Het is nog steeds een loterij. Het hangt af van de waarde die de verzender op de doos zet en niet elk poststuk wordt voor de zekerheid gecheckt.

• Montu
Ook even een kijkje genomen op de belastingensite, en na een ruwe, ruimgenomen schatting kom ik uit op een totale belasting van 30 procent? Dat is wel erg veel..

Edit: 21 procent. http://www.belastingdiens...hte_producten_op_internet

Vind ik alsnog te veel.

[ Voor 45% gewijzigd door Montu op 19-11-2014 09:59 ]

PC Specs

Verwijderd

Het is "gewoon" de BTW die er bij komt ;)

• Montu
Ja, klopt, maar op Play-Asia is de NN3DS (PAL) voor 176 euro te koop. Een dergelijke prijs zal ook in Europa gehanteerd worden, en dat is inclusief BTW. Die 176 euro is al inclusief ''hun'' BTW, nietwaar? Die moet er dan eigenlijk af.

PC Specs

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Koldur schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:42:
Bereid je maar voor op een hoop ellende,
mathelicious schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:55:
Bij mijn neef was het ook vreselijk,
Dat klinkt allemaal niet positief ...
Zijn er nog mensen hier die wél goeie ervaringen hebben met onderzoek/reparatie ??

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 19-11-2014 11:46 ]

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2024
Ik had een Wii game disc die mijn Wii niet meer kon lezen. Opgestuurd en kreeg naar een paar dagen een nieuwe disc. Geen problemen ondervonden.

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31
Ik heb mijn 3ds opgestuurd voor reparatie en ook perfect teruggekregen met het schermkras verhaal, ik heb ook al eens een wii opgestuurd en het enige probleem daarbij was dat ze de savegames ed niet overgezet hadden(wat op zich erg genoeg is als je ze zelf niet makkelijk kunt backuppen).
Je kan natuurlijk altijd pech hebben met dit soort dingen, en degene met slechte ervaringen roepen meer en harder dan degene met goede ervaringen.
Het is wel zo dat meestal als ik op internet vragen naar ervaringen zie met de Nintendo servicedesk dat het grotendeels positief is, al kan dat natuurlijk ook komen door de pro nintendo houding van een aantal sites waar ik kom.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:58
Jirachi schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:20:
Ja, klopt, maar op Play-Asia is de NN3DS (PAL) voor 176 euro te koop. Een dergelijke prijs zal ook in Europa gehanteerd worden, en dat is inclusief BTW. Die 176 euro is al inclusief ''hun'' BTW, nietwaar? Die moet er dan eigenlijk af.
Dat heb je sowieso, al ga je daar met het vliegtuig naartoe en neem je het ding als handbagage mee terug. Als de douane je dan voor controle uitpikt dan mag je daar ook gewoon de belastingen en heffingen over aftikken, ongeacht of je die dan in Azië misschien al betaald zou hebben. Daarom wacht ik ook liever tot hij gewoon hier te koop is, scheelt ook een hoop gezeik met eventuele garantie en zo.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

Phydomir

Dennis

Niet helemaal waar. Je kan en formulier invullen waarmee je lokale BTW terug kan krijgen bij de douane. Weet niet hoe dat zit met online aankopen.

Wat betreft die reparaties, waar die dingen gerepareerd worden is het gewoon lopende band werk. De persoon die hem toevallig in handen krijgt is vaak helemaal niet op de hoogte van eventuele afspraken die zijn gemaakt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

loves wheat smoothies

NintendoSmasher schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:13:
Ik had een Wii game disc die mijn Wii niet meer kon lezen. Opgestuurd en kreeg naar een paar dagen een nieuwe disc. Geen problemen ondervonden.
Was dat een AAA game ? Ik heb het met een 3rd party welke niet helemaal lekker is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Montu
Dit jaar heb ik een monitor gekocht en importeerd vanuit Zuid-Korea. Die kostte 300 euro. Toen ik 'm ontvangen had, kreeg ik een paar weken later van FedEx een factuur van ~45 euro. Hoe zit dit dan? Aangezien 21 procent van 300 euro meer is dan 45 euro.

PC Specs

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2024
DukeBox schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:49:
[...]

Was dat een AAA game ? Ik heb het met een 3rd party welke niet helemaal lekker is.
Het was een game van Nintendo. Of het triple A is zou niet uit moeten maken.

• Montu
Na lang getwijfeld te hebben tussen de New 3DS en New 3DS XL, besloten om voor de witte New 3DS te gaan. Die grootte bevalt mij prima, en hij is zelfs iets groter dan de ''oude'' 3DS. Verder vind ik de SNES-gekleurde knoppen die niet aanwezig zijn op de XL geweldig. En dan als laatste natuurlijk de cover plates.. Die zijn alleen verkrijgbaar voor de New 3DS :).

Voor welke coverplate zouden jullie gaan? Ik twijfel tussen Super Smash, King Boo en Alpha Sapphire/Omega Ruby.

PC Specs

• Stravincy
  • Niet online
Jirachi schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:51:
Na lang getwijfeld te hebben tussen de New 3DS en New 3DS XL, besloten om voor de witte New 3DS te gaan. Die grootte bevalt mij prima, en hij is zelfs iets groter dan de ''oude'' 3DS. Verder vind ik de SNES-gekleurde knoppen die niet aanwezig zijn op de XL geweldig. En dan als laatste natuurlijk de cover plates.. Die zijn alleen verkrijgbaar voor de New 3DS :).

Voor welke coverplate zouden jullie gaan? Ik twijfel tussen Super Smash, King Boo en Alpha Sapphire/Omega Ruby.
Aanrader voor iedereen die een "normale" New3DS gaat kopen: https://www.youtube.com/watch?v=wdMrdNY9d9o

Hierdoor kan je in principe je eigen coverplate creëren.

• Montu
Zo, de blauwe New 3DS XL besteld via Play-Asia.com. :P Toch voor de XL gegaan, omdat volgens de reviews deze comfortabeler in de hand ligt en de kleurenreproductie en contrast iets beter is. Verder heb ik al een normal 3DS. Jammer dat er geen cover-plates op kunnen en dat hij geen SNES knoppen heeft, maar dat neem ik dan voor lief. Dat bespaard me ook weer wat geld, want oh wat zijn die plastic dingen duur; 16 euro, en sommige zelfs 30 euro! Verder heeft deze weer een meer robuuste en premium uitstraling.

[ Voor 13% gewijzigd door Montu op 20-11-2014 12:07 ]

PC Specs

• Stravincy
  • Niet online
Jirachi schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:03:
Zo, de blauwe New 3DS XL besteld via Play-Asia.com. :P Toch voor de XL gegaan, omdat volgens de reviews deze comfortabeler in de hand ligt en de kleurenreproductie en contrast iets beter is. Verder heb ik al een normal 3DS. Jammer dat er geen cover-plates op kunnen en dat hij geen SNES knoppen heeft, maar dat neem ik dan voor lief. Dat bespaard me ook weer wat geld, want oh wat zijn die plastic dingen duur; 16 euro, en sommige zelfs 30 euro! Verder heeft deze weer een meer robuuste en premium uitstraling.
Goede keuze! Ik ga zelf ook voor de XL kiezen als hij hier in Nederland te koop is.
Ook omdat ik ergens (weet niet meer waar) een filmpje gezien had die alle vier de 3DS'en naast elkaar legt en een snelheidstest doet.
Vervolgens was te zien hoe de New3DS XL blijkbaar sneller is dan de normale New3DS.

• Montu
Zojuist bericht van Play-Asia:
"

Dear Fabien,

We are happy to inform you that your New Nintendo 3DS is in transit right
now, and you will be receiving your console shortly. However, we apologize
to inform you that we won't be able to ship until the morning of the 24th
(GMT +8) as our supplier has just confirmed the arrival date.

Please understand that the Australian New Nintendo 3DS is shipping from
Australia to Hong Kong; thereafter we will immediately ship your console to
you so that you can get to gaming as soon as possible.
If you have any concerns or questions, please contact our Customer Service:
CS@Play-Asia.com and they will be more than happy to help.

We apologize for any inconvenience caused and we look forward to your
continued support.

Warmest Regards,

Your Team At Play-Asia.com
Customer Support Team

"

PC Specs

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik probeer Netflix op mijn 3DS te zetten, maar helaas is de applicatie niet te vinden. Zou wel moeten kunnen volgens https://help.netflix.com/nl/node/267 . Maar goed, misschien is het alleen in VS o.i.d. Hebben jullie er ervaring mee?

Nog een 2e vraag: Is het mogelijk om gedownloade spellen uit de eshop van een 3DS over te zetten naar een New 3DS?

[ Voor 20% gewijzigd door KopjeThee op 22-11-2014 22:31 ]

Verwijderd

Vraag 1: Netflix 3DS is idd US only.

Vraag 2: Ja. Er is een System Transfer optie in de systeeminstellingen van je 3DS, hiermee kan je al je gegevens (inclusief NNID, friendcode, savegames en downloads) van één 3DS naar een andere 3DS verplaatsen.

Voor zover ik weet kan je van 3DS > New 3DS, 3DS > 3DS, New3DS > New3DS, maar niet van New 3DS > 3DS.

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-10 09:18
New 3DS black edition besteld op play-asia.com. Volgens de site duurt de levering tussen de 1 en 2 weken; na de bestelling mag ik hem tussen 10-15 december verwachten (3 weken dus).

Ik zit alleen nog even te kijken naar een pouch/hoesje. Volgens wikipedia zijn de afmetingen tussen de 3ds XL en new 3ds XL alleen in de breedte verschillend (klein verschil). Ik twijfel om een 3ds XL pouch te bestellen of te wachten totdat er meer aanbod is voor New 3ds pouches. Graag zou ik een new 3ds xl link/zelda pouch willen.

Verder ben ik nog van plan om de new 3ds van een sticker te voorzien. Dat heb ik nu ook op mijn huidige 3ds (firmware 4.5 en behoeft geen verdere uitleg neem ik aan) en oogt best cool.

Respectfully, TTB.

• Montu
Zojuist bericht van play-asia dat mijn new 3ds XL geshipt is, en volgens fedex heb ik m vrijdag al!

PC Specs

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:14
Jirachi schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:45:
Zojuist bericht van play-asia dat mijn new 3ds XL geshipt is, en volgens fedex heb ik m vrijdag al!
Plaats wat foto's als je hem binnen hebt! :)

• jbtbnl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:10
Gisteren de witte new 3ds besteld bij Play-Asia, nu al in transit bij FedEx :)

Verwachtte leverdatum is maandag.

Quatt hybrid duo, 165m2, vvw & radiatoren, Honeywell Evohome (7 zones)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
Gisteren mijn reistijd besteed aan het farmen van de thunder wraith voor een thunder feather in Fanatasy Life. Na hem 8 keer verslagen te hebben toch maar even opgezocht of hij de thunder feather dropt. blijkt ik de thinder bird nodig te hebben 8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Cardinal op 26-11-2014 11:20 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zo ben ik een tijd bezig geweest met Lava Golem en Dragon Scab omdat die soms dragon scales zouden opleveren ... mooi niet dus.
Dus moest die arme Napdragon eraan.

• Stravincy
  • Niet online
Ik hoop stiekem op een black friday/sinterklaas/kerst deal in de eShop voor Fantasy Life. :P
Ik ga hem sowieso kopen, maar korting is altijd leuk natuurlijk.

Ben voorlopig nog even zoet met Fire Emblem en Sm4sh.

Is er trouwens al iets bekend over welke Amiibo's met welke 3DS games gaan werken?

• Montu
Mn New 3DX XL blue is binnen! Eerste indruk is top. In de opengeklapte standen kun je t scherm wel een beetje wiebelen, dat is jammer. Hebben jullie dat oook bij jullie 'oude' XL modellen?

PC Specs

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 13:53
Jirachi schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:42:
Mn New 3DX XL blue is binnen! Eerste indruk is top. In de opengeklapte standen kun je t scherm wel een beetje wiebelen, dat is jammer. Hebben jullie dat oook bij jullie 'oude' XL modellen?
Ja heb ik ook met mijn oude XL. Waar heb je em besteld? Mijn 3DS ligt nog in Keulen

• Montu
Bij Play-Asia, Fed-Ex gaf aan dat ie morgen pas afgeleverd zou worden, maar ze zijn een dag eerder. :P

PC Specs

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:38

Barbas

Gallego!

Nice! Foto's please :> :9~

Mejor así

• sebastiaaan
  • Niet online
Ik wil 'm ook.. Mijn zwarte N3DSXL heeft de FedEx locatie uit Köln verlaten. Of dat betekent dat ik hem vandaag nog krijg weet ik niet..

Veel plezier er mee in ieder geval!

Verwijderd

Mn New 3DX XL blue is binnen! Eerste indruk is top. In de opengeklapte standen kun je t scherm wel een beetje wiebelen, dat is jammer.Hebben jullie dat oook bij jullie 'oude' XL modellen?
Dat is "by design" om druk op de scharnieren te verlichten.

• Arunia
  • Laatst online: 18:40
Goner schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:32:
Zo ben ik een tijd bezig geweest met Lava Golem en Dragon Scab omdat die soms dragon scales zouden opleveren ... mooi niet dus.
Dus moest die arme Napdragon eraan.
Ik ben al een tijd bezig geweest voordat die Mustard Dragon überhaupt mustard dropte.
Daarna moet je er nog een aantal. Ja soms koop ik die meuk maar, dat is een stuk sneller iig.

• Montu
Kan ik mijn oude 3ds EU A-C Adapter (4.6V 900mA, type: WAP 002(EUR)) gebruiken op de new 3DS XL? In de manual staat namelijk dat ik de WAP 002(AUS) moet hebben, en ik zie op de batterij van de new 3ds staan 3.6V en 1750mAh.

nvm, dat zijn denk ik de waardes die de batterij zelf levert. :p

[ Voor 14% gewijzigd door Montu op 27-11-2014 15:23 ]

PC Specs

• wes-
Mijn New 3DS is ook aangekomen. :) Het was ff pielen met system transfer maar het is gelukt. 3D is echt een stuk beter tov de oudere hardware. Het geluid is ook een stukje beter dan de 3DS XL, die was bij mij nogal krakerig als ik het geluid helemaal op z'n max zette.
Nu nog mooie back plates scoren en wachten op Majora's Mask :P

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Hier ook mijn import New 3DS (white) binnen.
Eerste impressies:
- Blij dat ik de 3DS heb genomen (en niet de 3DS XL), form factor is precies goed vind ik.
- Performance is erg goed (downloaden / opstarten van apps etc.)
- C-stick ben ik nog niet helemaal over uit of het wat is, denk dat ik er nog wat meer aan moet wennen.
- 3D ervaring is inderdaad veel beter (constanter en zonder het idee te hebben dat je scheel gaat kijken)
- SNES kleurenpatroon is geniaal.
- ZL / ZR nog niet gebruikt, maar voelen goed.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v385/hxkclan/New3DS/th_IMG_20141128_113552.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 28-11-2014 18:41 ]

Patient gamer

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Een vraag aan allen die een nintendo New 3DS (XL) hebben aangeschaft bij play-asia.

Hebben jullie importkosten etc moeten betalen?
Doet play-asia een lagere waarde dan €150 op het pakket zetten?

Hoop dat 1 van jullie me een antwoord op mijn domme vraag kunnen geven.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

pinokkia schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:20:
Een vraag aan allen die een nintendo New 3DS (XL) hebben aangeschaft bij play-asia.

Hebben jullie importkosten etc moeten betalen?
Doet play-asia een lagere waarde dan €150 op het pakket zetten?

Hoop dat 1 van jullie me een antwoord op mijn domme vraag kunnen geven.
Zie op mijn fedex doos staan
- 'Carriage value: 219,99 USD'
- 'Customs value: 219,99 USD'

Dus ze zetten wel de volledige waarde van de 3DS (normale in mijn geval) erop. Las dat je eventuele import kosten toch pas op een later moment in de brievenbus ontvangt.

Patient gamer

• pinokkia
blmp schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:36:
[...]

Zie op mijn fedex doos staan
- 'Carriage value: 219,99 USD'
- 'Customs value: 219,99 USD'

Dus ze zetten wel de volledige waarde van de 3DS (normale in mijn geval) erop. Las dat je eventuele import kosten toch pas op een later moment in de brievenbus ontvangt.
Dank je wel voor het antwoord. Dat wordt dus voor de new 3DS XL €73 extra nadehand bij betalen :(

Zou play-asia een lager waarde er op zetten als je naar hun toe mailt? Iemand hier dat eens meegemaakt dat hun een lager waarde opschrijven.

[ Voor 19% gewijzigd door pinokkia op 28-11-2014 23:06 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

blmp schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:35:
Hier ook mijn import New 3DS (white) binnen.
Eerste impressies:
- Blij dat ik de 3DS heb genomen (en niet de 3DS XL), form factor is precies goed vind ik.
- Performance is erg goed (downloaden / opstarten van apps etc.)
- C-stick ben ik nog niet helemaal over uit of het wat is, denk dat ik er nog wat meer aan moet wennen.
- 3D ervaring is inderdaad veel beter (constanter en zonder het idee te hebben dat je scheel gaat kijken)
- SNES kleurenpatroon is geniaal.
- ZL / ZR nog niet gebruikt, maar voelen goed.

[afbeelding]
Kun je hem naast een oude 3DS of 3DS XL zetten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wes-
pinokkia schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:44:
[...]

Dank je wel voor het antwoord. Dat wordt dus voor de new 3DS XL €73 extra nadehand bij betalen :(

Zou play-asia een lager waarde er op zetten als je naar hun toe mailt? Iemand hier dat eens meegemaakt dat hun een lager waarde opschrijven.
Bij mij stond als waarde 112 dollar. Ik heb er ook aan gedacht om ze van te voren te mailen maar heb het niet gedaan.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Touchdomex schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:54:
[...]

Kun je hem naast een oude 3DS of 3DS XL zetten?
Heb ik helaas niet de beschikking over. Heb heel kort de XL gehad (en teruggestuurd na kort gebruik) voordat ik besloot de 'new' 3DS aan te schaffen, maar verder heb ik heel de *DS* serie consoles tot dusver overgeslagen.
Enige wat ik weet is dat de 'New 3DS' precies tussen de normale en de XL valt. Dus vind je de XL te groot (en de 3DS iets te klein), dan kan je nu mooi overstappen naar een model in het midden (New 3DS).

Zie bijvoorbeeld deze youtube video, welke de oude 3DS XL (zelfde formaat als nieuwe) vergelijkt met een New 3DS.

https://www.youtube.com/watch?v=UWxo7UIGulI

[ Voor 16% gewijzigd door blmp op 29-11-2014 16:19 . Reden: wat uitgebreid ]

Patient gamer

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Goner schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:45:
[...]
Zijn er nog mensen hier die wél goeie ervaringen hebben met onderzoek/reparatie ??
Nou, na bijna een maand antwoord van Nintendo ; €119 voor defecte printplaat. Tsja, is goedkoper dan een nieuwe en je hebt in ieder geval al je spot/streetpass data, gamesaves e.d. terug.

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:08
Is het tegenwoordig nog een goed idee of een 3DS aan te schaffen. Ben namelijk misschien in de market om een handheld aan te schaffen maar ben eerst een beetje aan het rondkijken wat er allemaal beschikbaar is. De 3DS XL lijkt me wel wat. Of komt er binnenkort soms een nieuwe versie of iets dergelijks uit?

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Powerblast schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:23:
Is het tegenwoordig nog een goed idee of een 3DS aan te schaffen. Ben namelijk misschien in de market om een handheld aan te schaffen maar ben eerst een beetje aan het rondkijken wat er allemaal beschikbaar is. De 3DS XL lijkt me wel wat. Of komt er binnenkort soms een nieuwe versie of iets dergelijks uit?
Ja, er komen een New 3DS en New 3DSXL uit. Deze zijn in Japan en Australie inmiddels op de markt, en je kunt al wat reviews vinden dus, maar een definitieve Europese datum is er nog niet. Ik verwacht m komend voorjaar, maar dat is een gok.

Verder is er weinig nieuws onder de zon, afgezien van het feit dat ze sneller zijn en wat extra knoppen hebben. Dat houdt wel in dat er straks spellen zullen verschijnen die niet meer op de normale 3DS(XL) draaien. Daar is er momenteel maar ééntje van aangekondigd (Xenoblade Chronicles), en de verwachting is ook niet dat heel veel titels New 3DS-exclusief worden.

Prijzen zullen ongeveer op hetzelfde niveau liggen als nu, daar hoef je t niet voor te doen.

• Koldur
Sorbo schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:27:
[...]

Ja, er komen een New 3DS en New 3DSXL uit. Deze zijn in Japan en Australie inmiddels op de markt, en je kunt al wat reviews vinden dus, maar een definitieve Europese datum is er nog niet. Ik verwacht m komend voorjaar, maar dat is een gok.

Verder is er weinig nieuws onder de zon, afgezien van het feit dat ze sneller zijn en wat extra knoppen hebben. Dat houdt wel in dat er straks spellen zullen verschijnen die niet meer op de normale 3DS(XL) draaien. Daar is er momenteel maar ééntje van aangekondigd (Xenoblade Chronicles), en de verwachting is ook niet dat heel veel titels New 3DS-exclusief worden.

Prijzen zullen ongeveer op hetzelfde niveau liggen als nu, daar hoef je t niet voor te doen.
Wat er wel echt beter is volgens iedereen die hem al heeft geprobeerd, is het 3D effect. Ik gebruik altijd 3D, maar soms werkt het niet lekker als je net even niet recht voor het scherm zit. Alleen daarom al ga ik er één kopen.

• pinokkia
wes- schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 01:06:
[...]

Bij mij stond als waarde 112 dollar. Ik heb er ook aan gedacht om ze van te voren te mailen maar heb het niet gedaan.
Ik heb toch vandaag de gok genomen om een New 3DS XL (blauw) te bestellen. Duurt alleen 1 a 2 weken voordat ik het binnen krijg. Hoop alleen niet dat ik extra kosten krijg, omdat ik toch maar geen mail stuur naar play-asia. Reden: als het beschadigd/kapot is krijg je geen nieuwe van hun.

Verwijderd

Domme vraag wellicht, maar de lader voor de 3DS, is dat een standaard aansluiting? Of is deze echt specifiek (dus een echte 3ds lader nodig)? Ben de mijne kwijt grr

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 10:11
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:25:
Domme vraag wellicht, maar de lader voor de 3DS, is dat een standaard aansluiting? Of is deze echt specifiek (dus een echte 3ds lader nodig)? Ben de mijne kwijt grr
Zover ik weet is dat een specifieke lader.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• RayNbow
  • Nu online

Verwijderd

De 3DS heeft dezelfde aansluiting als de DSi, DSiXL, 3DSXL, 2DS, N3DS en N3DSXL.

• Powerblast
Zover ik kan zien zit er bij de 3DS packs wel geen oplader. Klopt dat? Beetje vreemd niet? :).

Nvm, je was me net voor :p.Heb wel nog ergens een oude DS lader liggen. Zou deze daar op passen?

[ Voor 10% gewijzigd door Powerblast op 01-12-2014 14:38 ]

Verwijderd

Meh, dat gaat een bezoekje worden aan de lokale Gameshop vrees ik.

Thanks!

Verwijderd

Powerblast schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:38:
Zover ik kan zien zit er bij de 3DS packs wel geen oplader. Klopt dat? Beetje vreemd niet? :).

Nvm, je was me net voor :p.Heb wel nog ergens een oude DS lader liggen. Zou deze daar op passen?
Van de oude DS en DS Lite werken de opladers niet.

Maar iig hebben de meeste gamewinkels / speelgoedwinkels genoeg opladers op voorraad.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Er zijn ook laders (van König bijv) met een dubbele stekker voor DS en 3DS ... handig voor op reis.

• pinokkia
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:25:
Citaat play-asia

Please note: Nintendo 3DS AC Adapter is NOT included. AC Adapters from Nintendo 3DS/ 3DS XL/ DSi/ DSi XL are compatible with the New Nintendo 3DS/3DS XL consoles.

• DanK
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 00:33
Maar hoe zit dat met Region-Locked. Als je de Australische N3DS(XL) koopt, neem ik aan dat je de spellen die hier in de winkels liggen, niet kan spelen, toch?

• RayNbow
  • Nu online
AUS/EU is 1 regio.

• Powerblast
Hmm, er valt echt nog niks te vinden over de release datum van de N3DS in europa. Enige wat ik vind is dat het waarschijnlijk in de eerst helft van 2015 zal zijn :/. Vraag me nu echt af of ik nu beter wacht tot hij uit is of gewoon al eentje aanschaf. Heb nu er geen en zou wel fijn zijn voor m'n weekjes verlof in het vooruitzicht :). Misschien dat er met de feestdagen ook wat leuke bundels beschikbaar komen? Hmmm, keuzes :).

• Koldur
Powerblast schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:17:
Hmm, er valt echt nog niks te vinden over de release datum van de N3DS in europa. Enige wat ik vind is dat het waarschijnlijk in de eerst helft van 2015 zal zijn :/. Vraag me nu echt af of ik nu beter wacht tot hij uit is of gewoon al eentje aanschaf. Heb nu er geen en zou wel fijn zijn voor m'n weekjes verlof in het vooruitzicht :). Misschien dat er met de feestdagen ook wat leuke bundels beschikbaar komen? Hmmm, keuzes :).
Zo dacht ik eerst ook, maar werd erop gewezen dat ze natuurlijk nu niet de new 3DS aan gaan kondigen vlak voor de feestdagen, dan koopt niemand meer de normale 3DS meer natuurlijk. Ik verwacht hem daardoor wel rond maart/april. Aankodiging midden januari.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
Ik ben ook aan het kijken voor een 3DS XL. Mijn vriendin speelt graag Weer Pokemon (hét spel uit onze jongere jaren :p) en ik wil haar met kerstmis dan ook de Nintendo 3DS XL geven met enkele games. Nu lees ik ook dat er een nieuwe op komst is. Hierover heb ik enkele vragen die ik na kort googlen nog niet helemaal duidelijk heb:
- Is de nieuwe versie ook in meerdere schermformaten op de markt gebracht in Japan en Australië?
- Waar en via welke betrouwbare winkel kun je de nieuwe importeren? En wat is de prijs?
- Wanneer je voor een nieuwe import gaat kun je dan de taal gewoon op NL zetten en zijn de games die je hier in de winkel koopt ook echt allemaal te spelen?
- Laatste: waarom zou ik wel of niet voor een geimporteerde New 3DS gaan? 3D effect vinden we beide niet heel spannend volgens mij..

Mijn dank is groot!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Alle vragen kan je prima in dit topic terug vinden.
M.b.t. je laatste vraag, als 3D niets voor jou is, zou je ook een 2DS kunnen nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 02-12-2014 22:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• remzor
DukeBox schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:21:
Alle vragen kan je prima in dit topic terug vinden.
M.b.t. je laatste vraag, als 3D niets voor jou is, zou je ook een 2DS kunnen nemen.
Hmm, ik zal eens gaan zoeken dan. Dacht als het simpele antwoorden zijn is dat wellicht een kleine moeite (althans veel minder dan wanneer ik alles moet terugzoeken).

De 2DS is het niet qua design. Hij kan niet eens dicht geklapt worden, dat vind ik persoonlijk al niks. Ook het schermformaat ligt gelijk aan de 3DS en de XL versie lijkt me wat prettiger :)

Verwijderd

remzor schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:13:
Ik ben ook aan het kijken voor een 3DS XL. Mijn vriendin speelt graag Weer Pokemon (hét spel uit onze jongere jaren :p) en ik wil haar met kerstmis dan ook de Nintendo 3DS XL geven met enkele games. Nu lees ik ook dat er een nieuwe op komst is. Hierover heb ik enkele vragen die ik na kort googlen nog niet helemaal duidelijk heb:
- Is de nieuwe versie ook in meerdere schermformaten op de markt gebracht in Japan en Australië?
De New 3DS is er in 2 versies, een gewone en een XL. De XL is exact even groot als de originele 3DS XL, de gewone New 3DS is echter iets groter dan de originele 3DS.
- Waar en via welke betrouwbare winkel kun je de nieuwe importeren? En wat is de prijs?
Play-Asia.
New 3DS Aus: http://www.play-asia.com/...aOS-13-49-en-70-87hn.html
New 3DS XL Aus: http://www.play-asia.com/...aOS-13-49-en-70-87i3.html

Onthoud wel dat je ook douane / invoerrechten moet betalen.
- Wanneer je voor een nieuwe import gaat kun je dan de taal gewoon op NL zetten
Dat weet ik niet zeker, maar gezien de Australische en Europese 3DS exact hetzelfde is, zou ik zeggen: ja.
en zijn de games die je hier in de winkel koopt ook echt allemaal te spelen?
Ja.
- Laatste: waarom zou ik wel of niet voor een geimporteerde New 3DS gaan? 3D effect vinden we beide niet heel spannend volgens mij..
Extra knoppen, meer Ram, C-pad. Dit heeft voordelen in de eShop, webbrowser, SSB 3DS en in andere spellen die geoptimaliseerd worden voor de Nieuwe 3DS, plus de spellen die exclusief voor de Nieuwe 3DS uitkomen.

• pinokkia
remzor schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:13:
- Wanneer je voor een nieuwe import gaat kun je dan de taal gewoon op NL zetten en zijn de games die je hier in de winkel koopt ook echt allemaal te spelen?

Mijn dank is groot!
Ik kan niet alle vragen beantwoorden. Maar wel een paar voor je.

1) Er 2 versie beschikbaar. Nml de normale new 3DS en de New 3DS XL
2) Ik heb de mijne via play-asia besteld en komt uiterlijk 16-12-2014 binnen. Er schijnt een x aantal medetweakers de New 3DS (XL) al netjes ontvangen hebben via play-asia. Prijs: €210 afgerond + verzendkosten. Ik heb zelf €228 inclusief verzendkosten moeten betalen via CC. (Weet niet of ik naderhand nog douane / invoerrechten moet betalen)
3) Volgens mede-tweaker Sebastiaaan kan dat gelukkig, want ik heb naar hem een dm gestuurd en hij heeft een new 3DS XL.
4) Die keuze moet jezelf maken, want daar kan ik je niet bij helpen.

Verwijderd

Ook wel grappig trouwens PEGI heeft al een optie toegevoegd voor de New Nintendo 3DS in hun zoekmachine:
http://www.pegi.info/nl/i...oekopdracht#searchresults

Kan betekenen dat er al op de New Nintendo 3DS door ze getest wordt.

• remzor
Sander en Pinokkia, heel erg bedankt! Was inmiddels al pagina's aan het terug lezen en zag dat er inderdaad al verschillende tweakers waren die hem al hebben besteld.
Ik moet eerlijk toegeven: héél erg aantrekkelijk toch de new 3DS XL te bestellen. Ik houd sowieso wel van de nieuwste 'gadgets' en wil geen spijt krijgen van het kopen van de 'oude'. Misschien scoor ik er ook wel veel bonuspunten door bij mijn vriendin door de extra effort en het verrassingselement :)

De enige punten waar ik me nu nog zorgen om zou maken zijn garantie en retouren. Helaas ben ik vaker een pechvogel geweest m.b.t. het kopen van nieuwe producten. Vaak zat ergens achteraan moeten gaan omdat er defecten waren bijvoorbeeld.. een hoop gedoe (tijd/moeite/kosten).
Edit:En de heffingen natuurlijk! Ook eens gehad met schoenen die ik uit de USA had besteld. Daar kwam toen geloof ik zo'n 35 euro voor bovenop aan heffing.

Ik ga eens rondkijken op de website van Play Asia, thx!

@ Pinokkia: ben ik een noob als ik niet snap wat je met CC bedoeld? :$

[ Voor 8% gewijzigd door remzor op 02-12-2014 23:25 ]

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 13:58
remzor schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:21:
Sander en Pinokkia, heel erg bedankt! Was inmiddels al pagina's aan het terug lezen en zag dat er inderdaad al verschillende tweakers waren die hem al hebben besteld.
Ik moet eerlijk toegeven: héél erg aantrekkelijk toch de new 3DS XL te bestellen. Ik houd sowieso wel van de nieuwste 'gadgets' en wil geen spijt krijgen van het kopen van de 'oude'. Misschien scoor ik er ook wel veel bonuspunten door bij mijn vriendin door de extra effort en het verrassingselement :)

De enige punten waar ik me nu nog zorgen om zou maken zijn garantie en retouren. Helaas ben ik vaker een pechvogel geweest m.b.t. het kopen van nieuwe producten. Vaak zat ergens achteraan moeten gaan omdat er defecten waren bijvoorbeeld.. een hoop gedoe (tijd/moeite/kosten).
Ik ga eens rondkijken op de website van Play Asia, thx!

@ Pinokkia: ben ik een noob als ik niet snap wat je met CC bedoeld? :$
CC staat voor CreditCard

Mijn PC

• remzor
Ah, tuurlijk; thx. Niet eens bij me opgekomen.
Ik zou zelf via PayPal betalen denk ik (ook mogelijk zie ik op de site).

Mijn portemonnee vindt het jammer dat ik dit topic heb 'ontdekt' volgens mij.. :+

• Montu
Inmiddels de New 3DS XL al 5 dagen in bezit, en tot nu toe bevalt de handheld super. De button lay-out is net effe wat beter en de c-stick werkt bovenverwachting goed. Je moet enige kracht zetten, waardoor je hem niet per ongeluk gebruikt, maar hij is nog steeds accuraat. Verder merk je die performanceverbetering enorm; games opstarten, navigeren door menu's en pagina's laden gaat lekker vlot en je kunt er 3D filmpjes mee kijken op YouTube. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verbeterde 3D functionaliteit.. De 3D slider bij de unbox helemaal omhoog gezet, en sindsdien staat ie daar nog steeds. Werkt super, ondanks ik een beetje huiverig was op de vertraging die misschien op zou lopen wanneer de camera moet detecteren wat jouw hoofd -en oogpositie zijn.

Wat betreft dat de handheld uit Australië komt, hoef je je geen zorgen over te maken. Alles in het Nederlands, en de e-shop en system transfer werkt. Ook fysieke games die gekocht zijn in Europa werken. Dit kan ik bevestigen doordat ik Pokemon Omega Sapphire in de e-shop gekocht heb, en Mario 3D Land als fysieke game heb.

PC Specs

Verwijderd

Ik heb al een paar weken een zwarte N3DS XL en het bevalt me prima! Ik woon in Australie, had helemaal niet in de gaten dat we hier voor de verandering eens een keer eerder zijn. Normaal moet ik altijd een week wachten op nieuwe releases.Nintendo had trouwens geen opladers naar Australie verzonden, leuk voor de mensen die een N3DS kochten zonder een oud model te hebben...

Had wel een spannend momentje vorige week toen het bovenste scherm begon te flikkeren. Maar dit ging vanzelf weer weg na een half uur. Ik weet niet of het met de temperatuur te maken had die dag (38 graden buiten..) of er iets niet helemaal goed zit van binnen. Heb het erna niet meer gezien en ik speel bijna elke dag wel een half uur tot een uur SSMB.

Zal later wat foto's online gooien

• RayNbow
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 05:58:
Had wel een spannend momentje vorige week toen het bovenste scherm begon te flikkeren. Maar dit ging vanzelf weer weg na een half uur. Ik weet niet of het met de temperatuur te maken had die dag (38 graden buiten..) of er iets niet helemaal goed zit van binnen.
Was dit met 3D aan of uit? Flikkerend beeld kan een symptoom zijn van super stable 3D die je gezicht probeert te tracken.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 05:58:
Ik heb al een paar weken een zwarte N3DS XL en het bevalt me prima! Ik woon in Australie, had helemaal niet in de gaten dat we hier voor de verandering eens een keer eerder zijn. Normaal moet ik altijd een week wachten op nieuwe releases.Nintendo had trouwens geen opladers naar Australie verzonden, leuk voor de mensen die een N3DS kochten zonder een oud model te hebben...
Zou niet uit moeten maken gezien alle 3DS lader werken, zouden genoeg 3rd parties moeten zijn die laders aanbieden neem ik aan.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Cardinal schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:08:
[...]

Zou niet uit moeten maken gezien alle 3DS lader werken, zouden genoeg 3rd parties moeten zijn die laders aanbieden neem ik aan.
Nintendo's lader is zo goedkoop dat er weinig 3rd party bedrijven de moeite nog nemen. Ik heb ze wel eens zien liggen hier, maar dan kosten ze 8,50 waar een originele 9,95 euro kost.

Maar geen lader bij je product doen is een fuckup (dat ding wel erbij doen kost ze vast nog geen 50 cent per verkochte unit) en dan vervolgens niet zorgen dat losse laders in de winkel liggen is een dubbele fuckup.

• remzor
Jirachi schreef op woensdag 03 december 2014 @ 02:01:
Inmiddels de New 3DS XL al 5 dagen in bezit, en tot nu toe bevalt de handheld super. De button lay-out is net effe wat beter en de c-stick werkt bovenverwachting goed. Je moet enige kracht zetten, waardoor je hem niet per ongeluk gebruikt, maar hij is nog steeds accuraat. Verder merk je die performanceverbetering enorm; games opstarten, navigeren door menu's en pagina's laden gaat lekker vlot en je kunt er 3D filmpjes mee kijken op YouTube. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verbeterde 3D functionaliteit.. De 3D slider bij de unbox helemaal omhoog gezet, en sindsdien staat ie daar nog steeds. Werkt super, ondanks ik een beetje huiverig was op de vertraging die misschien op zou lopen wanneer de camera moet detecteren wat jouw hoofd -en oogpositie zijn.

Wat betreft dat de handheld uit Australië komt, hoef je je geen zorgen over te maken. Alles in het Nederlands, en de e-shop en system transfer werkt. Ook fysieke games die gekocht zijn in Europa werken. Dit kan ik bevestigen doordat ik Pokemon Omega Sapphire in de e-shop gekocht heb, en Mario 3D Land als fysieke game heb.
Nice! Klinkt goed allemaal :)
Heb jij nog douanebelasting of importheffing moeten betalen? Zag op de site van Play Asia dat je het item ook als gift kan laten verzenden of zonder naam Play Asia op de doos. Zou dat slimmer zijn denk je?

Wanneer je wel alle heffinggen moet betalen kom je op 225 (incl. verzendkosten) + 21% BTW = 272,25 + nog eens 13,- euro meen ik maakt totaal 285 euro. Toch een behoorlijk bedrag aangezien hij misschien over 2 maanden voor 199 a 219,- in de winkel zal liggen. Maar goed, dan heb je hem wel al met
de kerst natuurlijk 😃

• Montu
remzor schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:28:
[...]

Heb jij nog douanebelasting of importheffing moeten betalen? Zag op de site van Play Asia dat je het item ook als gift kan laten verzenden of zonder naam Play Asia op de doos. Zou dat slimmer zijn denk je?

Wanneer je wel alle heffinggen moet betalen kom je op 225 (incl. verzendkosten) + 21% BTW = 272,25 + nog eens 13,- euro meen ik maakt totaal 285 euro. Toch een behoorlijk bedrag aangezien hij misschien over 2 maanden voor 199 a 219,- in de winkel zal liggen. Maar goed, dan heb je hem wel al met
de kerst natuurlijk 😃
Ik heb nog geen importkosten hoeven te betalen, maar hier krijg je vaak na weken pas een factuur van. Ik ga er vanuit dat die kosten nog wel gaan komen. Ik was niet bekend met het feit dat je het pakket als gift kan laten verzenden, ik weet daarom ook niet of dit de importkosten helpt te ontlopen.

Het totale bedrag is inderdaad behoorlijk, maar die afweging heb ik gemaakt en die extra kosten zijn het me wel waard. Overigens denk ik niet dat de New varianten over twee maanden te koop zijn in EU / NOA. Ik denk dat je eerder moet rekenen op maart/april/mei 2015.

PC Specs

• remzor
Jirachi schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:16:
[...]

Ik heb nog geen importkosten hoeven te betalen, maar hier krijg je vaak na weken pas een factuur van. Ik ga er vanuit dat die kosten nog wel gaan komen.
Hmm, ik dacht (gelezen te hebben) dat je deze kosten eerst moet betalen alvorens je het product in ontvangst kunt nemen. Volgens mij was dat jaren geleden ook zo bij de schoenen die ik had besteld uit de US. Misschien heb je dus geluk ;)

• pinokkia
remzor schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:28:
[...]

de kerst natuurlijk 😃
Even inhaken om de new 3DS XL laten versturen als gift. Ik heb afgelopen week een mail naar play-asia gestuurd. Hoe dit in zijn wek gaat. Bij deze een citaat uit mijn mail.

Dear name

This is Sheena Customer Support of Play-Asia.com. Thank you for writing to
us today.

We can put half price on the invoice if you like. Please be reminded that
you will not be compensated in full in case the parcel is lost or damaged
during transit. Further in case customs do not believe the value and seize
the goods, it will be out of our control and we will not replace the
parcel. Please confirm if you still wish us to go ahead.

If you have any further question, please do not hesitate to ask.

Best regards,

Heb dus maar besloten om niet het risico te nemen om te versturen als gift en neem toch maar de gok van de importkosten van circa €60 (hoop) te ontlopen.

• remzor
pinokkia schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:26:
[...]

Even inhaken om de new 3DS XL laten versturen als gift. Ik heb afgelopen week een mail naar play-asia gestuurd. Hoe dit in zijn wek gaat. Bij deze een citaat uit mijn mail.

Dear name

This is Sheena Customer Support of Play-Asia.com. Thank you for writing to
us today.

We can put half price on the invoice if you like. Please be reminded that
you will not be compensated in full in case the parcel is lost or damaged
during transit. Further in case customs do not believe the value and seize
the goods, it will be out of our control and we will not replace the
parcel. Please confirm if you still wish us to go ahead.

If you have any further question, please do not hesitate to ask.

Best regards,

Heb dus maar besloten om niet het risico te nemen om te versturen als gift en neem toch maar de gok van de importkosten van circa €60 (hoop) te ontlopen.
Ik heb inmiddels ook besteld maar jij bedoelt iets anders. Ik heb overigens na gemaild te hebben met Play Asia dezelfde mail gehad als die jij hebt gehad. Ik bedoelde meer de manier van versturen. Je kunt namelijk kiezen voor:
- Normal package (de store name er dus gewoon op)
- Package without store name
- Gift wrapping

Ik heb gekozen voor het pakketje zonder naam erop. In gift wrapping dacht ik dat het misschien juist de aandacht zou trekken dus wilde een zo anoniem mogelijke doos. Gelukkig is de verpakking maar klein als het goed is.. Let's hope for the best!
Pagina: 1 ... 71 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]