Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

SSB 3DS is stukken sneller op de Nieuwe 3DS.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Het opstarten is wel een groot verschil. Binnen het spel zelf valt het gelukkig mee. Wel knap hoe Nintendo die oude 3ds compleet heeft uitgeperst voor Smash.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:16
horizon1978 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:59:
Het opstarten is wel een groot verschil.
Dat is ook niet heel verrassend omdat de oude 3DS opnieuw opgestart moet worden. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:40
Voor de mensen die Fantasy Life hebben. Mijn vrouw wil graag weten of het switchen tussen classes makkelijk gaat. Zoals bij Final Fantasy XIV. Pak een ander wapen en je bent een andere class.
Of moet je ze eerst vrij spelen en kun je dan switchen. Heb wel al gezocht, maar kon het niet echt vinden.

Gevonden. Switchen bij de guilds master. Dat zou mijn vrouw wel jammer vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 13-10-2014 12:24 ]

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 21:01

Niku

Alagaesii

Zojuist op Marktplaats een 3DS gekocht. Ben benieuwd.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:30
Niku schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:09:
Zojuist op Marktplaats een 3DS gekocht. Ben benieuwd.
Welke versie, XL of de normale? Ga je hem ophalen of wordt hij opgestuurd? Met tweedehands 3DSen is het een beetje oppassen voor de schermen aangezien veel 3DSen zichzelf bekrassen op het bovenste scherm en dat maakt het gebruiken van 3D vrijwel onmogelijk. Als je niet om 3D geeft is het alsnog irritant natuurlijk, maar afhankelijk van hoe erg de krassen zijn kan het onmerkbaar zijn, zelfs wanneer het met 3D niet te doen is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Niku

Niku

Alagaesii

Koldur schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Welke versie, XL of de normale? Ga je hem ophalen of wordt hij opgestuurd? Met tweedehands 3DSen is het een beetje oppassen voor de schermen aangezien veel 3DSen zichzelf bekrassen op het bovenste scherm en dat maakt het gebruiken van 3D vrijwel onmogelijk. Als je niet om 3D geeft is het alsnog irritant natuurlijk, maar afhankelijk van hoe erg de krassen zijn kan het onmerkbaar zijn, zelfs wanneer het met 3D niet te doen is.
Normale. Wordt opgestuurd. Heb netjes een filmpje gekregen van de werkende 3DS toen ik daar om vroeg. Risico is er altijd bij dit soort aankopen, maar ik reken er op dat het helemaal in orde is :)

• Koldur
Niku schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:59:
[...]

Normale. Wordt opgestuurd. Heb netjes een filmpje gekregen van de werkende 3DS toen ik daar om vroeg. Risico is er altijd bij dit soort aankopen, maar ik reken er op dat het helemaal in orde is :)
Zo te horen heb je er wel werk van gemaakt om een nette te ontvangen! Slim ;) ik koop veel tweedehands, maar de 3DS, en het komt helaas vooral voor bij de normale versie, heeft nogal last van het feit dat de rand van het onderste scherm het bovenste scherm bekrast. Kan de gebruiker niet eens echt wat aan doen, dat maakt het zo lastig dit te ontlopen.
Veel plezier ermee, welke spellen staan op je wenslijst?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Arunia schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:49:
Gevonden. Switchen bij de guilds master. Dat zou mijn vrouw wel jammer vinden.
Maar is niet zo'n probleem, je hoeft niet echt van Life te switchen om bepaalde wapens en/of tools te kunnen gebruiken.
Je kunt als Woodcutter een aantal bogen van je Hunter gebruiken. En ook sommige Claymores van je Paladin. Niet alle wapens, maar wordt per wapen aangegeven bij "Usable by:" ...
Je kunt ook als Woodcutter bomen omhakken en als je ook Carpenter bent en je tools bij je hebt, de logs/beams verwerken.

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 13-10-2014 15:09 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Koldur schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:28:
[...]

Zo te horen heb je er wel werk van gemaakt om een nette te ontvangen! Slim ;) ik koop veel tweedehands, maar de 3DS, en het komt helaas vooral voor bij de normale versie, heeft nogal last van het feit dat de rand van het onderste scherm het bovenste scherm bekrast. Kan de gebruiker niet eens echt wat aan doen, dat maakt het zo lastig dit te ontlopen.
De drie spellen die ik absoluut wil hebben zijn Paper Mario, Fire Emblem en Fantasy Life.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Avioto schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:15:
Mijn broer was zo aardig om een eshop code mee te nemen van Firstlook waarmee ik de demo kan spelen van Pokemon Omega Ruby en Alpha Sapphire!
Voor degenen zonder aardige broer :+
http://www.pokemonunited....democodes-bij-game-mania/

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 12:46
Waarom zetten ze het dan niet gewoon in de eshop?

Ik voel me niet zo speciaal meer :+

Steam/XBL: Avioto

• Niku

Niku

Alagaesii

Niku schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:27:
[...]

De drie spellen die ik absoluut wil hebben zijn Paper Mario, Fire Emblem en Fantasy Life.
Nog andere aanraders? RPGs bijvoorbeeld?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Niku schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:16:
[...]

Bravely Default
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

• Koldur
[...]

Mario & Luigi Dream Team Bros. Veel leuker dan Paper Mario als je het mij vraagt!

• Niku

Niku

Alagaesii

Koldur schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:49:
[...]

Mario & Luigi Dream Team Bros. Veel leuker dan Paper Mario als je het mij vraagt!
Dat is persoonlijke voorkeur. Paper Mario and the Thousand Year Door staat nog altijd in mijn top 3 games ooit, vandaar!

• Koldur
Niku schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:57:
[...]

Dat is persoonlijke voorkeur. Paper Mario and the Thousand Year Door staat nog altijd in mijn top 3 games ooit, vandaar!
Ja, die is erg goed, maar de 3DS versie is veel minder leuk, ik heb hem wel met plezier uitgespeeld hoor, maar had veel beter gekund. Het begin is erg leuk en later wordt dat helaas minder, maar zelfs de Wii versie is gewoon vele malen leuker om te spelen. Mario & Luigi heb ik eigenlijk niets mee, maar Dream Team is erg leuk en goed gedaan.
Blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar hij had veel beter gekund als je het mij en velen andere Paper Mario liefhebbers vraagt. Gewoon zodat je het weet en er niet TE hoge verwachtingen van zal hebben.

• Niku

Niku

Alagaesii

Koldur schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:15:
[...]

Ja, die is erg goed, maar de 3DS versie is veel minder leuk, ik heb hem wel met plezier uitgespeeld hoor, maar had veel beter gekund. Het begin is erg leuk en later wordt dat helaas minder, maar zelfs de Wii versie is gewoon vele malen leuker om te spelen. Mario & Luigi heb ik eigenlijk niets mee, maar Dream Team is erg leuk en goed gedaan.
Blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar hij had veel beter gekund als je het mij en velen andere Paper Mario liefhebbers vraagt. Gewoon zodat je het weet en er niet TE hoge verwachtingen van zal hebben.
Hmm oke. Ik ben benieuwd.

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:20
Mooie review van de New 3DS: http://www.nintendolife.c...tendo_3ds_is_the_best_yet

Ik begin er al warm voor te lopen. Het scherm qua grote tussen de oude 3DS en de 3DSXL in, waardoor het niet pixelachtig wordt maar je toch aardig groot beeld hebt. De snellere cpu waardoor je sneller door laadschermen heen gaat. Snellere Wifi verbinding die zorgt voor sneller downloaden van games en updates. Vervangbare panelen op voor en achterzijde waardoor je de 3DS naar eigen smaak kan customizen. Ik verwacht dat er hele dope "plates" gaan verschijnen. Verder twee extra shoulder buttons, een c-stick en SNES uitgevoerde A,B,X en Y knoppen. Ik weet dat dit allemaal al langer bekend is maar na die review ben ik als Nintendo fan zonder 3DS toch best wel enthousiast.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• RayNbow
Hier is ook nog een unboxing video om te kwijlen. :p

• Karaba
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:50
[...]

Je zou eventueel ook naar DS games kunnen kijken. Zo ben ik zelf weer bezig met Chrono Trigger en Disgaea DS. Uiteraard mag Zelda: Phantom Hourglass en Zelda: Spirit Tracks niet in dit lijstje ontbreken

spoiler:
Maar die stomme pamfluit in Zelda: ST :X

• Niku

Niku

Alagaesii

Koldur schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:28:
[...]

Ik heb de 3DS inmiddels in zo goed als perfecte staat ontvangen! :)

• Koldur
Niku schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:03:
[...]

Ik heb de 3DS inmiddels in zo goed als perfecte staat ontvangen! :)
Mooi zo! Kan je nu lekker beginnen met het genieten van een aantal erg goede spellen. Heb sinds jaren niet meer zo'n plezier gehad als met de 3DS qua spellen, vooral OOT vond ik erg gaaf om te spelen, had hem hiervoor nog nooit gespeeld. Mario 3D Land, Mario Kart en de nieuwste Zelda heb ik ook erg van genoten.

• Niku

Niku

Alagaesii

Koldur schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:17:
[...]

Mooi zo! Kan je nu lekker beginnen met het genieten van een aantal erg goede spellen. Heb sinds jaren niet meer zo'n plezier gehad als met de 3DS qua spellen, vooral OOT vond ik erg gaaf om te spelen, had hem hiervoor nog nooit gespeeld. Mario 3D Land, Mario Kart en de nieuwste Zelda heb ik ook erg van genoten.
Ja inderdaad! Wat een tof apparaatje, dat ik die nooit eerder een gekocht heb, na mijn DS Lite (ook erg chique).

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:12
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:20:
[video]
SSB 3DS is stukken sneller op de Nieuwe 3DS.
Lol, zo te zien is dat een Zelda 3DS, het oude model :) Die heb ik zelf ook en het blijft een schitterend ding :p
Wat mij opvalt is hoe snel het afsluiten gaat :o Echt direct, terwijl de oude lijkt te rebooten.
Ze hebben echt bijna alles benut wat er te benutten viel kwa mogelijkheden van de 3DS lijkt het, echt zeer netjes :)

• horizon1978
Klopt, de oude 3ds doet een reboot als je Smash afsluit. Smash maakt namelijk gebruikt van geheugen gedeeltes die normaliter gereserveerd bleven voor het systeem.

• Niku

Niku

Alagaesii

Hoelang duurt het normaal gesproken voordat een 3DS helemaal is opgeladen?

En hoelang gaat ie eigenlijk mee op de accu?

[ Voor 24% gewijzigd door Niku op 14-10-2014 18:29 ]

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Niku schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:19:
Hoelang duurt het normaal gesproken voordat een 3DS helemaal is opgeladen?

En hoelang gaat ie eigenlijk mee op de accu?
Google?

http://en-americas-suppor...-to-charge-the-battery%3F

http://en-americas-suppor...etail/a_id/385/kw/Battery

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Iemand een idee waar ik betrouwbaar een new 3ds xl kan gaan bestellen binnenkort? Tot dusver kan ik alleen mighty ape vinden, maar er heerst veel onduidelijkheid over hun internationale verzendingen. Staat wel dat het kan, maar over de mail melden ze dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

• Koldur
Eduardboon schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:30:
Iemand een idee waar ik betrouwbaar een new 3ds xl kan gaan bestellen binnenkort? Tot dusver kan ik alleen mighty ape vinden, maar er heerst veel onduidelijkheid over hun internationale verzendingen. Staat wel dat het kan, maar over de mail melden ze dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
Waarom niet wachten totdat hij hier uitkomt? Garantie heb je niet als je hem importeert, zou ik persoonlijk met zo'n apparaat niet aan beginnen dan.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
En ook niet vergeten dat de 3DS niet regiovrij is. In principe is Australie wel PAL-gebied maar heb geen idee of die systemen compatible zijn met europeze games. Immers hebben die dingen niets te maken met een TV standaard van 10 jaar geleden.

• Koldur
BlackMage schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:24:
En ook niet vergeten dat de 3DS niet regiovrij is. In principe is Australie wel PAL-gebied maar heb geen idee of die systemen compatible zijn met europeze games. Immers hebben die dingen niets te maken met een TV standaard van 10 jaar geleden.
Compatibiliteit is prima, maar je garantie verloopt via Oceanië, niet echt ideaal als er iets mocht gebeuren ;)
Je kan je EU 3DS gewoon instellen als Australië en andersom, is geen probleem en al goed getest.

• Phazeta
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11 00:48
Eduardboon schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:30:
Ik had hem zelf bij Mighty Ape besteld, maar kreeg gisteren een mailtje dat ik $74 extra moest bijdokken of ze zouden 'm niet verzenden. Heb ze vriendelijk bedankt. :)

Naast Mighty Ape heb ik hem ook op Fishpond en Play-Asia gevonden, maar daar is hij bij allebei out of stock. Die sites verzenden naar Nederland. Heb 'm ook bij wat andere Australische sites gezien, maar die verzenden hem helaas niet naar Nederland.

• RayNbow

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

loves wheat smoothies

In principe is Australie wel PAL-gebied
PAL is op handhelds niet van toepassing. Het enige waar je dit nog tegenkomt is bij analoge tv én ook daar is het niet bedoeld om regio's te definiëren (het is ook geen codering, maar een norm). Daarnaast, de meeste tv's van deze eeuw kunnen alle analoge regio's aan.
Zoals je zelf ook al aangaf :)

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 15-10-2014 15:01 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Stravincy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:33:
[...]
Nou, ik weet het niet hoor. Vandaag wezen shoppen in een drukke stad en weer 0 Streetpasses.
Ik krijg ook de indruk dat er toch iets mis is met Street/Spot pass. Kreeg aanvankelijk (na upgrade) nog wat Spotpasses op NS station, maar nu al 2 dagen niets. Terwijl ik normaal elke dag wel hits had.

• BlackMage
DukeBox schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

PAL is op handhelds niet van toepassing. Het enige waar je dit nog tegenkomt is bij analoge tv én ook daar is het niet bedoeld om regio's te definiëren (het is ook geen codering, maar een norm). Daarnaast, de meeste tv's van deze eeuw kunnen alle analoge regio's aan.
Om mezelf even te quoten:

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11

Renate1970

Lef is Leven

Ik lees al wat langer mee, heb de 3ds in het rood en moet zeggen ik ben niet meer zo piepjong maar blijf het toch een leuk ding vinden.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:11:
[...]

Om mezelf even te quoten:

[...]
Australische 3DSen zijn compatible met Europese games. Dit omdat andersom ook het geval is.

Pak maar een 3DS zonder NNID en zet die op Australië :)

Nintendo kent 3 zones: zone J; Japan. zone U; USA, Canada en ik geloof ook zuid/midden Amerika maar dat weet ik niet zeker. zone E: Europa en Oceanië. Incl Australië en Nieuw Zeeland dus.

Dit is overeenkomstig met de firmware van je 3DS/Wii U.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 16:25 ]

• Arunia
Damn it. Fantasy life overal uitverkocht. Verwachten hem vrijdag weer binnen te hebben. Maar. Dan ga ik in de middag op vakantie.
Ach ja.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:24:
Damn it. Fantasy life overal uitverkocht. Verwachten hem vrijdag weer binnen te hebben. Maar. Dan ga ik in de middag op vakantie.
Ach ja.
Eshop :)

• Niku

Niku

Alagaesii

Je hebt nog twee uur de tijd om 'm morgen in huis te hebben: http://www.bol.com/nl/s/a...ex.html?_requestid=411206

Easy as that!

• Arunia
Haha Thanks.
Had hem laten bestellen. Krijg ik ook weer punten voor en ze zijn niet duurder dan de rest.
We gaan toch op vakantie. Wie weet wordt ik vrijdag nog wel gebeld.

• Niku

Niku

Alagaesii

Ahh oké, ik dacht juist dat het ding was dat je 'm vóór je vakantie wilde hebben :+

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waar is Fantasy Life mee te vergelijken?

Zoek stiekem nog wat Golden Sun achtigs namelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Beetje Animal Crossing, snuifje Bravely Default, scheutje Monster Hunt ...

Weet niet wat jullie ervaringen waren met de demo-keys voor Omega Ruby en Alpha Sapphire, maar hoorde van de kinderen dat de 2 GameMania's in R'dam geen keys hadden op hun Spotpass.

[ Voor 56% gewijzigd door Goner op 15-10-2014 21:23 ]

• Arunia
Niku schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:14:
Ahh oké, ik dacht juist dat het ding was dat je 'm vóór je vakantie wilde hebben :+
Ja en nee. Ik heb zelf altijd zoiets van als ik ergens iets bestel dat ik hen het ook gun zeg maar.
iets sufs en zeker is het de winkel niet aan te rekenen is. Soort mondelinge overeenkomst.

• Niku

Niku

Alagaesii

Arunia schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:27:
[...]

Ja en nee. Ik heb zelf altijd zoiets van als ik ergens iets bestel dat ik hen het ook gun zeg maar.
iets sufs en zeker is het de winkel niet aan te rekenen is. Soort mondelinge overeenkomst.
Waar heb je 'm besteld als ik vragen mag? Zoiets zou ik alleen hebben bij de plaatselijke onafhankelijke winkelier.

• Arunia
Gamemania. Vroeger hadden we altijd een Games winkel hier in de buurt. Maar vind de gm ook erg fijn. Dus vandaar en de punten die ik krijg voor 15 euro korting.

• Niku

Niku

Alagaesii

Arunia schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:38:
Gamemania. Vroeger hadden we altijd een Games winkel hier in de buurt. Maar vind de gm ook erg fijn. Dus vandaar en de punten die ik krijg voor 15 euro korting.
Volgens mij ben ik al 6 jaar aan het sparen en nog nooit genoeg bereikt voor 15€ korting. Bleek dat die punten ook konden verlopen :')

Even gecheckt, heb er inmiddels 1300. Punten verlopen na 2(!) jaar al.

[ Voor 8% gewijzigd door Niku op 15-10-2014 21:42 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ja + dat de saturn/media om de hoek alle games dik €10 goedkoper hebben liggen dus die korting is helemaal niet interessant.
Vind het maar vreemd dat een winkel wiens core-business 'games' is, over het algemeen duurder is.
Kom er nu eigenlijk alleen nog maar om af en toe door de 2e hands rekken/bakken te snuffelen.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 15-10-2014 21:46 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Niku

Niku

Alagaesii

DukeBox schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:44:
^ Ja + dat de saturn/media om de hoek alle games dik €10 goedkoper hebben liggen dus die korting is helemaal niet interessant.
Vind het maar vreemd dat een winkel wiens core-business 'games' is, over het algemeen duurder is.
Kom er nu eigenlijk alleen nog maar om af en toe door de 2e hands rekken/bakken te snuffelen.
Deed ik voorheen ook, alleen naar de Gamemania voor de tweedehands games, maar zelfs daarmee zijn ze ontzettend duur. Ben overgestapt naar tweedehands via Marktplaats, bevalt uitstekend.

• Arunia
Soms heb ik dat inderdaad ook wel hoor. Ach. Kan mijn gedachtegang niet echt uitleggen. Is meer op gevoel handelen. Loop adhoc vaak wel de saturn of mm in om een collectors editie te halen. Die hebben ze vaak liggen als je vergeet ergens te reserveren.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

de laatste update lijkt Spotpass om zeep geholpen te hebben :

http://techforums.nintendo.com/message/141662

ik krijg inderdaad al een tijdje alleen directe Streetpasses.

Verwijderd

Vreemd bij mij werkt het wel gewoon. Het lijkt dus bij sommige mensen wel en bij anderen geen probleem te veroorzaken.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:58
DukeBox schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:44:
Niet zo moeilijk, hoor. GameMania moet geld verdienen aan hun handel, dus kunnen ze games niet onder de inkoopprijs in de schappen leggen. Bovendien is GameMania maar klein, dus die kunnen minder korting afdwingen.

MediaMarkt is een enorm concern en kan dus betere prijzen afdwingen bij hun leveranciers. Bovendien loopt die toko al heel lang tegen verlies, want het hele businessmodel is om gewoon alle concurrentie het graf in te werken door alles tegen dumpprijzen te verkopen. Als ze dan straks de enige overgebleven partij zijn, dan gaan die prijzen echt wel stijgen, dat zie je gebeuren…

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:30:
Vreemd bij mij werkt het wel gewoon.
Waar pik jij nog Spotpasses op ? McDonalds, NS stations ?

Arunia schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:24:
Damn it. Fantasy life overal uitverkocht.
Weet niet waar je woont, maar Intertoys in Den Haag (Passage) had er net nog 6 staan ...

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 16-10-2014 13:41 ]

• BlackMage
Seal64 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:03:
[...]

Niet zo moeilijk, hoor. GameMania moet geld verdienen aan hun handel, dus kunnen ze games niet onder de inkoopprijs in de schappen leggen. Bovendien is GameMania maar klein, dus die kunnen minder korting afdwingen.

MediaMarkt is een enorm concern en kan dus betere prijzen afdwingen bij hun leveranciers. Bovendien loopt die toko al heel lang tegen verlies, want het hele businessmodel is om gewoon alle concurrentie het graf in te werken door alles tegen dumpprijzen te verkopen. Als ze dan straks de enige overgebleven partij zijn, dan gaan die prijzen echt wel stijgen, dat zie je gebeuren…
Gamemania is echt zo'n zaak die stilstaat in de tijd. Jagend op mensen die er weinig verstand van hebben en met name games als kado voor iemand anders kopen. In principe doen ze er niemand kwaad mee, maar ik zie ze (in het geheel) liever gaan dan komen. Elke keer als ik uit pure verveling een keer daar langs loop zie ik rekken vol games voor de adviesprijs, zelfs als deze bijna een jaar oud zijn. En dan loop je langs de tweedehands games waar de games nog duurder zijn dan wat het elders nieuw kost.

Dat is anders dan bijv. Nedgame, die in Groningen er zowat naast zit. Zijn ook flink duurder dan online, maar goedkoper dan Gamemania, al is het maar een paar euro. Die doen tenminste nog een beetje hun best.

MediaMarkt zit hier overgens vrijwel op het zelfde niveau als Nedgame, maar heeft daarbij veel minder keus. Tenzij ze een 3=2 actie hebben hoef je daar dus niet heen te gaan. Ik denk ook niet dat GM en NG veel last hebben van onze MediaMarkt. Wel van webshops natuurlijk. Het is niet ongebruikelijk dat je een spel voor de helft online kan bestellen.

In mijn ogen hebben gamewinkels geen bestaansrecht meer. Het zijn kleine producten die prima kostenloos verzonden kunnen worden en daar waar je bij andere producten een winkel kan gebruiken voor advies of het product goed te bezichtigen, gaat dat totaal niet op voor games. Daar geeft een webshop veel meer informatie dan alleen de achterkant van het doosje. Ik denk ook dat Gamemania 2015 niet uitzingt en zou me ook niet verbazen als Nedgame zijn winkels langzaam gaat sluiten om zich puur te richten op de webshop.

• Niku

Niku

Alagaesii

BlackMage schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:12:
[...]
In mijn ogen hebben gamewinkels geen bestaansrecht meer. Het zijn kleine producten die prima kostenloos verzonden kunnen worden en daar waar je bij andere producten een winkel kan gebruiken voor advies of het product goed te bezichtigen, gaat dat totaal niet op voor games. Daar geeft een webshop veel meer informatie dan alleen de achterkant van het doosje. Ik denk ook dat Gamemania 2015 niet uitzingt en zou me ook niet verbazen als Nedgame zijn winkels langzaam gaat sluiten om zich puur te richten op de webshop.
Eens. Wat wel echt jammer is, want ik vond het altijd leuk om gamewinkels binnen te lopen. Zo kom ik nog steeds regelmatig bij de Foregames in Tilburg of Breda, zou jammer zijn als dat soort winkels verdwijnen, maar dat zit er wel dik in.

Overigens iets anders. Aangezien ik een week een 3DS heb en me daar van te voren helemaal niet mee bezig hield: Spot/Street passes? Wat zijn het en wat doet het?

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11 09:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Niku schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:15:
[...]

Eens. Wat wel echt jammer is, want ik vond het altijd leuk om gamewinkels binnen te lopen. Zo kom ik nog steeds regelmatig bij de Foregames in Tilburg of Breda, zou jammer zijn als dat soort winkels verdwijnen, maar dat zit er wel dik in.

Overigens iets anders. Aangezien ik een week een 3DS heb en me daar van te voren helemaal niet mee bezig hield: Spot/Street passes? Wat zijn het en wat doet het?
Spot pass = updates van Nintendo

Street passes = contact maken met anderen die hun 3ds bij zich hebben. Dit ontgrendelt vaak extra's in games. Op de 3DS zelf zitten een aantal games die dit ondersteunen. Bij eentje kan je puzzelstukjes verzamelen om zo 3D-filmpjes van Nintendo-figuren te bekijken te kunnen zien en de ander is een simpele maar vermakelijke RPG.
Street pass is wel grappig moet ik zeggen, leuk bedacht al is het bij de ene game leuker dan de andere.

Daarbij verzamel je als je loopt ook nog eens playcoins waarmee je in sommige games dingen kan unlocken zoals bijv Smash Bros en Sonic.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Bird op 16-10-2014 14:29 ]

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Den Haag Centraal ,Rotterdam Centraal en ook op Firstlook hadden ze een Relay. Maar daar had je ook genoeg mensen met 3DSen rondlopen :p

• Arunia
[...]

Weet niet waar je woont, maar Intertoys in Den Haag (Passage) had er net nog 6 staan ...
Spijkenisse, maar werk in Rotterdam.
Met de kleine ook weinig tijd om ook daadwerkelijk stad en land af te gaan.
Ach, heb er niet echt haast mee. :)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Niku schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:15:
[...]
Spot/Street passes? Wat zijn het en wat doet het?
Voor Streetpass kun je behalve de 2 meegeleverde games ook nog een paar spelletjes aanschaffen om te spelen met de Mii's die je ontmoet :
https://www.nintendo.nl/N...-park-spellen-766551.html

en er zijn bergen games waarin je gegevens of items krijgt van Mii's die je tegenkomt en dezelfde game hebben, bijv :
https://www.nintendo.nl/N...tPass-spellen-827709.html

maar ook Bravely Default, Fantasy Life enz

Echt ?!
Daar loop ik elke dag 2 keer overheen en ik heb de hele week nog geen pass gehad ... normaal pakte ik daar elke dag 10 Mii's op.

[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 16-10-2014 15:18 ]

• Seal64
[...]

[...]

Intertoys heeft wat mij betreft ook gewoon afgedaan. Die heeft hier in het dorp hele rekken met PS4 en Xbone spullen staan, maar alles bij elkaar een half rekje met DS/3DS en een half rekje met Wii/WiiU spul. De accesoires is de andere helft. Super Smash Bros 3DS? Hebben we niet. Monster Hunter 3? Nooit van gehoord. Hyrule Warriors? Wat is dat? Van alle games die ik op de WiiU heb, is dik de helft daar nooit te koop geweest. Blijkbaar vindt de inkoper het de moeite niet.
Helaas betekent dat dus wel dat, sinds de Free Record Shop overleden is, er hier niks meer zit qua fysieke winkels. Moet je dus al naar de MediaMarkt, en dat vind ik een rommelige verschrikking met afschuwelijke service.

Dus gaan we dan maar on-line shoppen, hè? De winkeliers klagen steen en been, maar ze maken het er ook gewoon wel zelf naar.

• horizon1978
Seal64 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:22:
[...]

Intertoys heeft wat mij betreft ook gewoon afgedaan. Die heeft hier in het dorp hele rekken met PS4 en Xbone spullen staan, maar alles bij elkaar een half rekje met DS/3DS en een half rekje met Wii/WiiU spul. De accesoires is de andere helft. Super Smash Bros 3DS? Hebben we niet. Monster Hunter 3? Nooit van gehoord. Hyrule Warriors? Wat is dat? Van alle games die ik op de WiiU heb, is dik de helft daar nooit te koop geweest. Blijkbaar vindt de inkoper het de moeite niet.
Helaas betekent dat dus wel dat, sinds de Free Record Shop overleden is, er hier niks meer zit qua fysieke winkels. Moet je dus al naar de MediaMarkt, en dat vind ik een rommelige verschrikking met afschuwelijke service.

Dus gaan we dan maar on-line shoppen, hè? De winkeliers klagen steen en been, maar ze maken het er ook gewoon wel zelf naar.
Op de dag dat Wii met Kart 8 werd released had de Bart Smit hier de reclameborden daarvoor aan de deur staan, kom je binnen hebben ze dat hele ding niet... heb ik ze maar gesommeerd :) de reclame borden weg te halen.
Doorgelopen naar Intertoys en die had toen wel de Wii U aantal keer op voorraad.

Maar het is idd karig in veel winkels wat betreft Nintendo. Helaas.

• Koldur
Ik gebruik zelf homepass op een dd-wrt routertje, doet het nog prima, ook na de update, alleen moest ik van SSID wisselen omdat de SSID welke ik gebruikte alleen nog maar onbeveiligd werkte.

Ik weet het, voelt een beetje als cheaten, maar kan anders bijna helemaal niets met streetpass, kan het nu in ieder geval gebruiken.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Koldur schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:00:
alleen moest ik van SSID wisselen omdat de SSID welke ik gebruikte alleen nog maar onbeveiligd werkte.
Welke SSID gebruik je nu ??
Ik heb nog zo'n Maxxter repeater (van de Action) die ik nu als multi-AP aan de praat heb. Vroeger gebruikte ik _The Cloud, maar je hebt ook nog NintendoSpotPass1 en attwifi.

• Koldur
Goner schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:55:
[...]

Welke SSID gebruik je nu ??
Ik heb nog zo'n Maxxter repeater (van de Action) die ik nu als multi-AP aan de praat heb. Vroeger gebruikte ik _The Cloud, maar je hebt ook nog NintendoSpotPass1 en attwifi.
Gebruik nu: NZ@McD1 of attwifi, maar attwifi werkt dus alleen helemaal open, NZ@McD1 werkt wel met beveiliging en wordt nu in principe als prime SSID gezien op GBATemp, dus gebruik ik die.

• Robolokotobo
Een hele batch nieuwe faceplates:

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2014/10/pokemon_omega_ruby_and_alpha_sapphire_leads_the_way_in_new_nintendo_3ds_kisekae_faceplates/attachment/5/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2014/10/pokemon_omega_ruby_and_alpha_sapphire_leads_the_way_in_new_nintendo_3ds_kisekae_faceplates/attachment/11/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2014/10/pokemon_omega_ruby_and_alpha_sapphire_leads_the_way_in_new_nintendo_3ds_kisekae_faceplates/attachment/10/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2014/10/pokemon_omega_ruby_and_alpha_sapphire_leads_the_way_in_new_nintendo_3ds_kisekae_faceplates/attachment/0/original.jpg

Meer hier: http://www.nintendolife.c...do_3ds_kisekae_faceplates

[ Voor 69% gewijzigd door Robolokotobo op 16-10-2014 22:39 ]

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:54
Wauw, daar zitten echt leuke tussen. Die question block bijvoorbeeld <3 . Ik volg het nieuws niet helemaal meer op de voet (lees, totaal niet. Ik weet nog net dat er iets nieuws komt), maar dat gaat het dus niet worden op mijn oude 3DS XL?

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik vind die faceplates maar niets. Heb een zwarte DS Lite en een zwarte 3DS, blijft toch het mooist in mijn ogen.

• Robolokotobo
mat.hi.as schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:42:
[...]

Wauw, daar zitten echt leuke tussen. Die question block bijvoorbeeld <3 . Ik volg het nieuws niet helemaal meer op de voet (lees, totaal niet. Ik weet nog net dat er iets nieuws komt), maar dat gaat het dus niet worden op mijn oude 3DS XL?
Alleen voor de New 3DS. Niet voor 3ds, 3DSXL of New 3DSLL
Niku schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:43:
Ik vind die faceplates maar niets. Heb een zwarte DS Lite en een zwarte 3DS, blijft toch het mooist in mijn ogen.
Wacht maar totdat ze met Zelda, Metroid, Monster Hunter, Kid Icarus, Bravely Default, Starfox en ga zo maar door faceplates gaan komen. Ik zou als ik een 3DS koop het liefst één met artwork willen hebben. Deze faceplates maken van de New 3DS een soort van limited edition alleen heb je nu veel meer keus in hoe die eruit ziet. En als je er zat van bent of je hebt faceplates gezien die je mooier vind kan je ze gewoon vervangen :)

Deze van Smash Bros vind ik ook wel mooi:
Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2014/10/new_nintendo_3ds_kawaii_kisekae_faceplates_join_upcoming_smash_bros_set/attachment/0/original.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Robolokotobo op 16-10-2014 23:10 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik snap die hype niet. Er zijn genoeg clip-on faceplates voor de 3DS beschikbaar, iig in Japan. Dat ziet er even goed uit en werkt een stuk praktischer. Ik heb een erg fraaie bij een Pokemon Center gehaald daar.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Met die bestaande clip-ons wordt je 3DS weer dikker. Deze nieuwe faceplates zijn gewoon netjes geïntegreerd. Daarbij zijn deze officieel van Nintendo. Kwaliteit gegarandeerd, dus.

Waarom denk je anders dat special editions zo goed verkopen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 07:22 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Robolokotobo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:07:
[...]

Alleen voor de New 3DS. Niet voor 3ds, 3DSXL of New 3DSLL
Zouden dit soort faceplates nog komen voor de New 3DSLL?

Eigenlijk wil ik wel dit soort faceplates hebben :9~ alleen ik ben aan mijn formaat van de XL gewend :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BlackMage
Ik vind ze ook erg leuk. Dat vond ik met de GB Micro al en jammer dat ze dat niet bij meer apparaten deden. Tot nu dan :)

Het is juist jammer dat de XL dat niet heeft. Zo'n typische Nintendo-keuze waar je de redenatie van ver moet zoeken :P

Maar de Niet-XL heeft toch mijn voorkeur. Perfect maatje.
- 3DS: Te klein/lelijk/slecht design
- 3DS XL: Net iets te groot/pixelscherm
- NEW 3DS XL: Idem
- NEW 3DS: Perfect

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik moet die New 3DS eens in mijn handen hebben. De XL had ik destijds omdat de vorm zoveel beter is. de normale 3DS heeft die hoeken welke niet lekker in de hand liggen.

Als die New 3DS voor een normaal prijsje in de winkel ligt ga ik hem denk ik ook zeker halen.

• RayNbow
BlackMage schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:46:
- 3DS: Te klein/lelijk/slecht design
My 3DS OoT3D edition disagrees. :p

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:43:
[...]

Zouden dit soort faceplates nog komen voor de New 3DSLL?

Eigenlijk wil ik wel dit soort faceplates hebben :9~ alleen ik ben aan mijn formaat van de XL gewend :+
Nee, op de New 3DS XL kan je de bovenkant niet losmaken.

De onderkant wel, maar om alleen een bottomplate uit te brengen is een beetje zinloos :p

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 09:03 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:03:
[...]

Nee, op de New 3DS XL kan je de bovenkant niet losmaken.

De onderkant wel, maar om alleen een bottomplate uit te brengen is een beetje zinloos :p
Ja bottemplate ga ik ook niet wisselen :P

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:20:
Met die bestaande clip-ons wordt je 3DS weer dikker. Deze nieuwe faceplates zijn gewoon netjes geïntegreerd. Daarbij zijn deze officieel van Nintendo. Kwaliteit gegarandeerd, dus.

Waarom denk je anders dat special editions zo goed verkopen?
Zoveel dikker wordt het niet met de clip-on en daarnaast is het makkelijker switchen. Daarbij brengt Nintendo zelf ook officiele clip-ons uit, al weet ik niet of dat in Europa ook zo is.

Die vraag over de special editions is een goede. Daarom verbaast het me ook dat Nintendo niet eerder gebruik heeft gemaakt van een actie waarbij je een clip-on krijgt wanneer je een bepaalde game pre-ordert/ binnen bepaalde tijd koopt. Custom Nintendo clip-on gerelateerd aan de game kan veel gamers over de streep trekken een game te kopen.

"21 jaar DSL!"

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Koldur schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:45:
[...]
Gebruik nu: NZ@McD1 of attwifi, maar attwifi werkt dus alleen helemaal open, NZ@McD1 werkt wel met beveiliging en wordt nu in principe als prime SSID gezien op GBATemp, dus gebruik ik die.
Zal eens proberen.
Welke beveiliging ; WEP/WPA of MAC-filter ?

Overigens ; ik krijg weer Spotpasses op het station.

Klinkt als Voodoo, maar iemand op de Techforums postte dit :

Here's what I did hoping it would resolve the problem:
1. Go into StreetPass Mii Plaza and disable StreetPass.
2. Make a tiny change to your Mii in Mii Maker.
3. Turn off wireless.
4. Restart the system.
5. When the system comes back on, undo all your above changes in reverse order.
6. Restart the system again.
Again, not sure if my changes fixed the issue or if Nintendo did.

gisterenmiddag even gedaan en verdomd, 's avonds 3 en vanochtend 6 passes.
Misschien is alleen Streetpass uit/aan voldoende, die Mii lijkt me niet van invloed.

• Koldur
Goner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:26:
[...]

Zal eens proberen.
Welke beveiliging ; WEP/WPA of MAC-filter ?

Overigens ; ik krijg weer Spotpasses op het station.

Klinkt als Voodoo, maar iemand op de Techforums postte dit :

Here's what I did hoping it would resolve the problem:
1. Go into StreetPass Mii Plaza and disable StreetPass.
2. Make a tiny change to your Mii in Mii Maker.
3. Turn off wireless.
4. Restart the system.
5. When the system comes back on, undo all your above changes in reverse order.
6. Restart the system again.
Again, not sure if my changes fixed the issue or if Nintendo did.

gisterenmiddag even gedaan en verdomd, 's avonds 3 en vanochtend 6 passes.
Misschien is alleen Streetpass uit/aan voldoende, die Mii lijkt me niet van invloed.
Gebruik gewoon WPA2, anders kan je het net zo goed niet doen :+

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Niku schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:40:
[...]

Volgens mij ben ik al 6 jaar aan het sparen en nog nooit genoeg bereikt voor 15€ korting. Bleek dat die punten ook konden verlopen :')

Even gecheckt, heb er inmiddels 1300. Punten verlopen na 2(!) jaar al.
Ik heb toch wel meerdere keren per jaar genoeg punten :) Kom heel graag bij de GameMania, toffe mensen, lekker neuzen in de used games. Niet alles is spotgoedkoop, maar er zitten soms best leuke prijsjes tussen, en er is een flink aanbod.

Je moet het vooral van de aanbiedingen en acties hebben (WK: als NL genoeg scoorde tot 30% op Used, waaronder PS4 games) Inruilacties zijn soms ook aantrekkelijk. Injustice PS4 ingeruild (launch budget game) en met wat bijleggen Destiny op launchdag :) Oude 3DS ingeruild voor de 3DS XL voor een redelijk bedrag (winkel-openings-actie)

[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 17-10-2014 11:43 ]

This space is occupied

• jeroenbv1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06 15:03
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar goed:

Voor de mensen die nog een demo-code voor Pokémon willen:

https://microsite.nintend...mondownloaddemo/index.php

Bij land vul je "Schweiz" in en voila! :D

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jeroenboeve1 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:22:

Hahah het werkt ook nog :D

Verwijderd

De meest GENIALE landcontrole ooit :p

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:48
Bezig met downloaden. Bedankt voor de tip!

Nog steeds alleen 3D battles en cutscenes, jammer. Ik denk dat ik deze over ga slaan, Pokémon X speel ik ook nooit meer. Zodra het verhaal uit is, ben ik er wel klaar mee tegenwoordig.

[ Voor 69% gewijzigd door mathelicious op 18-10-2014 11:48 ]

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:12
jeroenboeve1 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:22:

Thanks man! _/-\o_

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:39
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je die code krijgt? (ja heb ook spam map gechecked)

edit: hmm nu andere mail adres gebruikt het idd direct de code het zal wel :)

[ Voor 31% gewijzigd door Wazzup! op 18-10-2014 19:54 ]

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:54
Wazzup! schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:21:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je die code krijgt? (ja heb ook spam map gechecked)
Was er hier direct.

• Seal64
mathelicious schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:49:
Bezig met downloaden. Bedankt voor de tip!

Nog steeds alleen 3D battles en cutscenes, jammer. Ik denk dat ik deze over ga slaan, Pokémon X speel ik ook nooit meer. Zodra het verhaal uit is, ben ik er wel klaar mee tegenwoordig.
Eh, ja? Pokémon X&Y waren sowieso de eerste mainline games waar je alles in 3D had (B&W gebruikten nog sprites) en veel verder dan 3D zijn we technologisch gezien nog niet gekomen, geloof ik?

Of mis ik iets?

• BlackMage
Seal64 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:14:
[...]

Eh, ja? Pokémon X&Y waren sowieso de eerste mainline games waar je alles in 3D had (B&W gebruikten nog sprites) en veel verder dan 3D zijn we technologisch gezien nog niet gekomen, geloof ik?

Of mis ik iets?
Hij bedoelde denk ik stereoscopisch 3D van de 3DS. Dat werkt bij Pokemon X/Y (En OR/AS) maar matig. Alleen in 1vs1 battles en bepaalde stukken zoals gyms.

Verwijderd

De (originele) 3DS is simpelweg niet krachtig genoeg om de hele wereld in Pokémon in stereoscopisch 3D te draaien. De Nieuwe 3DS zou wel krachtig genoeg moeten zijn, maar Nintendo wil die daar niet exclusief voor uitbrengen. (Wat mi. verstandig is)

• Koldur
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:52:
De (originele) 3DS is simpelweg niet krachtig genoeg om de hele wereld in Pokémon in stereoscopisch 3D te draaien. De Nieuwe 3DS zou wel krachtig genoeg moeten zijn, maar Nintendo wil die daar niet exclusief voor uitbrengen. (Wat mi. verstandig is)
Dat is de grootste onzin, spellen als OoT, Luigi's Mansion, Fanatsy Life, Mario Kart 7 (op 60fps zelfs) draaien prima in volledig 3D, die Pokemon spellen zien er allemaal een stuk simpeler uit. Is volgens mij meer een makke van het ontwikkel team waar er minder tijd ingestoken wordt aan de engine of er simpelweg geen waarde aan gehecht wordt. Als ze het niet exclusief voor de New 3DS uit willen brengen dan hadden ze alsnog volledig 3D kunnen unlocken voor de New 3DS wat ze blijkbaar ook niet doen (maar wie weet, het volledige spel is nog niet uit).

• BlackMage
Koldur schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:13:
[...]

Dat is de grootste onzin, spellen als OoT, Luigi's Mansion, Fanatsy Life, Mario Kart 7 (op 60fps zelfs) draaien prima in volledig 3D, die Pokemon spellen zien er allemaal een stuk simpeler uit. Is volgens mij meer een makke van het ontwikkel team waar er minder tijd ingestoken wordt aan de engine of er simpelweg geen waarde aan gehecht wordt. Als ze het niet exclusief voor de New 3DS uit willen brengen dan hadden ze alsnog volledig 3D kunnen unlocken voor de New 3DS wat ze blijkbaar ook niet doen (maar wie weet, het volledige spel is nog niet uit).
Precies :P

X/Y hebben gewoon een hele slecht geoptimaliseerde engine. De 3DS kan veel meer dan die simpele overworld of battles in Pokemon in stereoscoptisch 3D neerzetten.

Niet dat ik een seconde ervan wakker heb gelegen, het 3D-effect van de huidige 3DS generatie is wel leuk, maar je 3DS een centimeter kantelen is genoeg om roet in het eten te gooien. Als de New 3DS inderdaad zoveel betere 3D heeft (berichten zijn goed!) dan is het wel jammer inderdaad.

• Niku

Niku

Alagaesii

Betere 3D zou wel welkom zijn inderdaad, gebruik het nauwelijks.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:48
BlackMage schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:20:
[...]

Hij bedoelde denk ik stereoscopisch 3D van de 3DS. Dat werkt bij Pokemon X/Y (En OR/AS) maar matig. Alleen in 1vs1 battles en bepaalde stukken zoals gyms.
Dat is wat ik bedoelde.

Als je andere spellen ziet en deze vergelijkt met Pokémon dan vind ik Pokémon minderwaardig qua grafische weergave. Een spel als monster hunter ziet er veel beter uit!

Verwijderd

Koldur schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:13:
[...]

Ik denk dat je je redelijk verkijkt op de engine van Pokémon XY en ORAS. De andere spellen die je noemt zijn allemaal lichter. Kijk bv alleen al naar de bestandsgrootte:

Pokémon X / Y: 14000 blocks, dit is ongeveer 1.7GB.
Pokémon X / Y is ongeveer even groot als Prof. Layton vs Phoenix Wright, en vele malen kleiner dan Bravely Default 26k blocks, Maar verder hebben vrijwel alle spellen een kleinere hoeveelheid aan blocks, en dan te bedenken dat Pokémon geen pre-rendered video heeft (itt tot de andere spellen die ik heb genoemd) kan je er rustig van uit gaan dat die game vol zit met game modellen (voornamelijk van de Pokémon, vermoed ik). Zelfs Super Smash Bros is kleiner dan Pokémon en die vraagt al extra geheugen van het OS.

Ocarina of Time 3D is 4000 blocks,
Mario Kart 7 is 8000 blocks
Fantasy Life is 6800 blocks
Luigi's Mansion is 6700 blocks

Allemaal qua omvang kleiner dan Pokémon X en Y.

Dus ja Pokémon mag idd misschien wat "simpelere" graphics hebben, het heeft er ook méér en dat moet allemaal soepel getoond worden.
Pagina: 1 ... 69 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]