Helaas klopt daar dus echt helemaal niks van. De DS is geen GameBoy. En de 3DS is geen DS.
DS was aanvankelijk een codenaam die zo goed bleef hangen dat Nintendo die uiteindelijk als officiële naam gekozen heeft en staat voor Development System.
Bij de 3DS is dit echt anders. Hier staat 3DS voor 3D Screen. Dat verklaart ook de naam 2DS: 2D Screen.
Ik heb een generatie opgesplitst wanneer er exclusieve games voor uitgekomen zijn. De DSi heeft een complete DSi Store vól met games die enkel op de DSi werken.
De reden dat ik een generatie "omhoog" ga is als er games worden uitgebracht die niet werken op eerdere machines. En dat is een beetje een grijs gebied want de DSi had een handje vol shovelware dat DSi-only was, maar dat zijn te weinig om te tellen. Vrijwel alle recentere games waren "DSi Enhanced" die prima werkten op een oudere DS. Daarom reken ik die tot de 4e generatie.
En een complete winkel vol aan games die je zo op je DSi kan downloaden telt niet, want??????!!!!!! DSiWare was Nintendo's eerste poging tot het maken van downloadbare games op een handheld.
De GBC daar in tegen had een veel grotere library games die alleen op de GBC werkten en een handje vol games juist andersom: GB games met GBC-features als je het daarin deed (de Pokemon gold/silver games bijv). De 'echte' GBC games waren fysiek ook iets anders zodat je een oude gameboy niet aan kon zetten als een GBC game erin zat. Daarom reken ik de GBC tot de 'eigen' 2e generatie.
De GBC had best veel games die ook op de GB werkte.
Wikipedia: List of Game Boy Color gamesNogmaals, ik zie echt niet gebeuren dat er nu ineens veel New3DS-only games komen.
Er is er al één aangekondigd en er is ook al gezegd dat er meerdere in ontwikkeling zijn. Maar ja, jouw glazen bol weet natuurlijk beter.
Zelfs niet van Nintendo zelf.
De Nieuwe 3DS heeft Wii like power, dus ik denk dat je je hierin gigantisch vergist. Ik zie Nintendo met een Mario Galaxy game voor de N3DS komen. En vermoedelijk een echte GBA VC en Majora's Mask 3D.
Ik twijfel zelfs aan Xenosaga, als het geen port was twijfelde ik niet eens. Er zijn 50 miljoen van die dingen in omloop en de New3DS is niet vernieuwend genoeg om te upgraden voor 99% van de eigenaren. Maargoed heb ook geen glazen bol. Kan alle kanten opgaan. Maar als Nintendo dit wel bedoeld heeft als 6e generatie dan ben ik blij dat ik geen aandelen heb.
Je hebt géén glazen bol? Hoe kan je dan al zoveel dingen
zeker weten?