BoGu5 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:35:
[...]
Ik kan geen IR poort bespeuren op mijn dsi xl? Kwam er toevalligerwijs ook pas vorige week achter dat deze er niet op zit, maar soit.
Edit: de pokemon met pokewalker hadden een ir poort in de cart zelf schijnt.
Ik kan ook geen IR poort ontdekken op mijn DSi. Maar dat ding is mat zwart en het kan maar zo zijn dat een deel van het plastic een beetje transparant is voor IR.
Wat betreft de IR in de cardridge zelf, ik heb het even bekeken met een felle zaklantaarn. De oude cardridges (NTR-005, oa Pokemon Pearl) zijn zwart en niet transparant. De nieuwe cardridges (NTR-031, oa Pokemon Soulsilver en White) lijken zwart, maar zijn inderdaad donker rood transparant als je er met een zaklantaard doorheen schijnt.
Maar ik kon geen hardware ontdekken, in zowel de Soulsilver als White cardridge, wat voor IR communicatie moet zorgen. Het enige wat ik ontdekte waren chipjes en een kristalletje (langwerpig dun staafje). Het lijkt me dat vooral het ontvangen van IR signalen wel met iets moet gebeuren wat groot genoeg is om voldoende licht op te vangen. Dat zou ik zeker gezien moeten hebben toen ik er doorheen keek.
Update: Zou wel in de cardridge moeten zitten inderdaad. Want het werkt op mijn gewone DS Lite ook. Ik heb een IR gevoelige camera erbij gehad tijdens een battle tussen Black en White, maar ik zie niets oplichten. Het is wel echt een IR gevecht want als ik er iets tussen zet werkt het niet meer.
De techniek is vast verder dan ik ben

. Dat kleine staafje zal de IR transmitter/sensor wel zijn dan.
[
Voor 14% gewijzigd door
BlackMage op 09-08-2014 23:27
]