Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

mathelicious schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:14:
Zijn er al mensen die Bravely Default niks vinden en willen doorverkopen voor een zacht prijsje...? :P
Nee. Ik vind het een heerlijk spel! :)

Er is trouwens een melding van de storing die mensen hebben op de 3DS (Notificaties). Het komt omdat de eerste keer nadat je NintendoID gekoppeld hebt de eShop / MiiPlaza je huidige aankopen overbrengt op je Nintendo ID. En omdat iedereen dit doet raakt de server hierdoor overbelast. Nintendo werkt aan een oplossing.

Heel netjes van Nintendo dat ze een melding naar iedereen pushen :) Trouwens als je eenmaal door dit proces bent, werkt de eShop als vanouds.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 23:05 ]

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Trouwens, over Bravely Default. Ik ging net de demo proberen en ik kocht een aantal spreuken. Vervolgens als ik in een battle kom, kan ik geen spreuken gebruiken. Ik kan ze ook niet equipen ofzo. Heb veel RPGs gespeeld, maar ik snap hier niet veel van haha.

Er staat wel een getalletje bij zie ik, maar verder totaal geen uitleg wat dat getal betekent.

Dus, hoe gebruik je spells/magic? :+

Verwijderd

Je moet de juiste Job hebben ;)

Bv Black Mage voor aanvallende spreuken, white mage voor helende spreuken. Je kan de Job van je karakters naar eigen wens aanpassen. (Zodra je die unlocked)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 23:40 ]

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 10:56
Uhmmie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:04:
[...]

So, if you want to use a larger than 32GB card, then follow these steps carefully before transferring your 3DS data.

Prepare the card
There are many ways to format a card, but the method I used involved using the free version of MiniTool Partition Wizard. Download that and install it. Other formatters will probably work – just use the same settings from step 4 below.
Put your new SDXC card in your PC’s card reader, and open MiniTool, choosing Partition Wizard.
Choose your card in the list of drives (be VERY careful you choose the right one!) and delete the partition using the Delete button on the toolbar.
Now Create a new partition in the freed space. Make sure you choose these options: “Create As: Primary”, “File System: FAT32″ and “Cluster Size: 32kb”. You’ll also want to set a drive letter otherwise it won’t show up in Windows for when you want to copy stuff to it!
Click “OK” to accept these settings, and then Apply (on the toolbar) to actually commit the deed to the card.
Kijk, dat wist ik nog niet. Handig om te weten, maar wel jammer dat Nintendo gewoon niet zelf aangeeft dat SD-XC ondersteund wordt, mits FAT32 geformatteerd of zo. Nou is het sowieso een beetje sneu dat er een 2/4 GB kaartje meegeleverd wordt als je al games uitgeeft van 3+GB per stuk, maar vooruit...

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Seal64 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:27:
[...]

Kijk, dat wist ik nog niet. Handig om te weten, maar wel jammer dat Nintendo gewoon niet zelf aangeeft dat SD-XC ondersteund wordt, mits FAT32 geformatteerd of zo. Nou is het sowieso een beetje sneu dat er een 2/4 GB kaartje meegeleverd wordt als je al games uitgeeft van 3+GB per stuk, maar vooruit...
Ik vraag me af hoe groot het percentage is van 3DSen met gedownloadde titels. Als dat bij de 10% ligt is het niet heel erg nodig. Aan de andere kant kost een 8-16 GB kaartje ook geen drol, zeker niet in de hoeveelheid Nintendo ze zou moeten inkopen.

Verwijderd

Seal64 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:27:
[...]

Kijk, dat wist ik nog niet. Handig om te weten, maar wel jammer dat Nintendo gewoon niet zelf aangeeft dat SD-XC ondersteund wordt, mits FAT32 geformatteerd of zo.
Ik denk dat Nintendo daar geen support voor wil gaan leveren ;) Ga maar aan iemand van 8-12 jaar uitleggen om een SD kaart te herpatitioneren. Of aan een gemiddelde ouder. Ik wil de helpdesk niet zijn die daar support voor levert.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ja dat is het hem ook juist, dat het werkt wil niet zeggen dat het wordt ondersteund.

Als je zegt het te ondersteunen moet je ook zorgen dat je het volledig, in alle talen/landen waar het apparaat verkocht wordt, gaat ondersteunen.

Een zelfde voorbeeld is dat je van die streamers hebt die hun 3DS hebben gemod zodat je de beelden kan capturen en streamen via twitch of whatever. Ondersteund de 3DS/Nintendo dat? Nee. Je hoeft echt niet de helpdesk te bellen of aanspraak te doen op garantie als die 'functie' niet meer werkt. Maar het werkt wel!

Ik denk dat SDXC ondersteuning wel wordt toegevoegd in een toekomstige software update.

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:39:
Je moet de juiste Job hebben ;)

Bv Black Mage voor aanvallende spreuken, white mage voor helende spreuken. Je kan de Job van je karakters naar eigen wens aanpassen. (Zodra je die unlocked)
Bedankt. Ik had die Jobs een beetje over het hoofd gezien, maar die zijn juist belangrijk merk ik.
Gaat opeens een stuk makkelijker nu ik spreuken kan gebruiken. :P

Trouwens, dat Miiverse voelt echt nog als een beta aan. Screenshots worden niet ondersteund voor alle games, sommige communities bestaan niet (Fire Emblem!?) en je mag je friend-code niet aan mensen geven (wtf Nintendo?).

Verwijderd

Stravincy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:42:
[...]

Bedankt. Ik had die Jobs een beetje over het hoofd gezien, maar die zijn juist belangrijk merk ik.
Gaat opeens een stuk makkelijker nu ik spreuken kan gebruiken. :P

Trouwens, dat Miiverse voelt echt nog als een beta aan. Screenshots worden niet ondersteund voor alle games,
Dat is aan de uitgever/developer van de game om die te ondersteunen. Daarbij zullen sommige spellen het ook technisch niet ondersteunen. (OoT 3D bv)
sommige communities bestaan niet (Fire Emblem!?)
Nou, ze kunnen moeilijk voor alle bestaande games een community aanmaken. Daarbij zullen later nog wat communities toegevoegd gaan worden.
en je mag je friend-code niet aan mensen geven (wtf Nintendo?).
Nope, je mag geen persoonlijke gegevens op Miiverse zetten. Nooit gemogen ook. En dat is mar goed ook.

Daarbij wordt er idd gewoon continu aan Miiverse gesleuteld, we krijgen regelmatig updates van Miiverse op de Wii U.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 12:13 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Weet iemand nog een zaak in NL waar je die Big Ben Flip & Play cases kan kopen ??
Ben net div. winkels (MM, BS, IT) langs geweest, maar je ziet ze nergens meer.
(wel iets dan Flip & Charge heet, maar de recensies zijn niet zo positief, contactjes brak ?)
Amazon verkoopt ze wel, maar dan pas na de Kerst binnen ... :-(

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 15:42
Misschien dat iemand in deze thread een oplossing voor mijn probleem weet.

Inmiddels een paar weken geleden ben ik in het bezit gekomen van Nintendo 3DS XL. Om het apparaat en het bijgeleverde spel te registreren, heb ik een account aangemaakt op de website van Nintendo Club. Dit ging allemaal prima. Een paar geleden is op de 3DS Miiverse geïntroduceerd en daarmee ook het Nintendo Network ID-fenomeen. Dus om toegang te krijgen tot Miiverse op mijn 3DS heb ik vanzelfsprekend een Network ID aangemaakt, ging eveneens prima en heb hiervoor uiteraard hetzelfde e-mailadres gebruikt. Echter, het gaat compleet mis wanneer ik mijn Nintendo Club-account probeer te koppelen aan de Network ID.

De volgende foutcode krijg ik te zien 011-7401. Er wordt onder andere gevraagd, is het gebruikte wachtwoord wel correct? Ik heb dit gecontroleerd op de website van Nintendo Club. Geen probleem, kon gewoon inloggen. Ik heb daarom het wachtwoord veranderd, misschien dat dit een probleem veroorzaakte. Maar ook met dit nieuwe wachtwoord kon ik op mijn 3DS de twee niet met elkaar koppelen. Weet iemand van jullie een oplossing? De website van Nintendo biedt tot nu toe geen oplossing, al heb ik wel inmiddels een e-mail verstuurd. Een zoektocht op Google biedt ook geen soelaas, kom deze foutcode slechts een paar keer tegen, met wederom geen oplossing. Alvast bedankt voor de hulp!

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Je bent in ieder geval niet de enige. Ook bij mij werkte het niet gisteren.

Nu werkt ie wel. Er zal wel een bepaalde periode over heen gaan voordat alles gesynchroniseerd is |:(

[ Voor 21% gewijzigd door mathelicious op 16-12-2013 20:08 ]

Verwijderd

Ik vermoed dat ze die dingen in een rustige periode gaan synchroniseren. (s'nachts dus) Dus ja, het kan ong. 24 uur duren.

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 15:42
@mathelicious, @sanderev66;

Bedankt voor jullie reacties, dan weet ik in ieder geval dat er waarschijnlijk geen probleem is. Begon er inmiddels een punthoofd van te krijgen.

Edit: Zojuist kon ik zonder problemen alles met elkaar koppelen. Eind goed, al goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Meister Sachs op 18-12-2013 10:18 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Goner

Goner

What can I do you for ?

je kunt altijd even kijken op :
http://www.nintendo.com/c.../en_na/network_status.jsp

maandag is er bijv. maintenance voor Wii U en 3DS.

BTW: iets heel anders ...
zijn er al Tweakers die een andere/zwaardere batterij in hun 3DS (XL) gestopt hebben ? Vind 'm toch redelijk snel opeens van 2 streepjes naar rood gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 17-12-2013 14:53 ]

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 12:30
Ben ik nou gek? Ik dankzij die actie laatst Super Mario 3D Land gedownload en ook Pullblox gekocht.

Nu heb ik de 3DS geformatteerd en als ik naar de eshop ga dan zie ik echter alleen Mario Kart (deze stond al voor geïnstalleerd) bij gedownloade games staan (3D Land en Pullblox missen dus). Als ik de games opzoek in de shop, kan ik de games ook niet opnieuw downloaden zonder te betalen.

Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door pelt op 20-12-2013 00:38 ]

Verwijderd

Als je ze niet opnieuw kan downloaden moet je contact met Nintendo opnemen.

Heb je trouwens wel je 3DS aan je Nintendo ID gekoppeld?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 07:46 ]

• Stravincy
  • Niet online
Er is weer een (kleine) systeem-update beschikbaar sinds vandaag.

• pelt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:19:
Als je ze niet opnieuw kan downloaden moet je contact met Nintendo opnemen.

Heb je trouwens wel je 3DS aan je Nintendo ID gekoppeld?
Tnx. Ja, heb deze gekoppeld. Dat was nodig om van de actie van Nintendo mee te doen om SM3D gratis te krijgen. Ik ga even contact opnemen met helpdesk Nintendo.

Verwijderd

Oké, heb je 'm na het formatteren opnieuw aan je NintendoID gekoppeld? Gezien je aankopen na het aanmaken/koppelen van je NintendoID daaraan gekoppeld zijn.

• pelt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:25:
Oké, heb je 'm na het formatteren opnieuw aan je NintendoID gekoppeld? Gezien je aankopen na het aanmaken/koppelen van je NintendoID daaraan gekoppeld zijn.
Hmm. Wellicht niet. Hoe doe je dat? Wel onoverzichtelijk zeg dat online gebeuren bij Nintendo. Ik dacht dat de games gekoppeld waren aan je 3ds?

Verwijderd

Je moet dat bij Systeem Instellingen doen. Bij Nintendo ID instellingen.
Zie deze pagina voor details:
http://www.nintendo.nl/Kl...-Nintendo-3DS-841648.html

De update koppelde je Nintendo ID aan je 3DS, en daarmee je consoleid aan je NintendoID. Vanaf dat moment gaan alle aankopen op je NintendoID.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 13:34 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Is het mogelijk om achteraf zaken als friendcode en e-shop gegevens te veranderen ?
M'n dochter heeft destijds een 3DS van haar tante gekocht, heeft alleen profiel aangepast (naam, geboortedatum enzo) en is gaan spelen (AC:NL, Pokemon X)
Nu wordt het toch interessant om bijv. Nintendo Netwerk ID te koppelen (gratis Mario), maar hoe pas je die gegevens aan zonder te boel opnieuw te moeten formatteren ??

• mat.hi.as
Goner schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:56:
Is het mogelijk om achteraf zaken als friendcode en e-shop gegevens te veranderen ?
M'n dochter heeft destijds een 3DS van haar tante gekocht, heeft alleen profiel aangepast (naam, geboortedatum enzo) en is gaan spelen (AC:NL, Pokemon X)
Nu wordt het toch interessant om bijv. Nintendo Netwerk ID te koppelen (gratis Mario), maar hoe pas je die gegevens aan zonder te boel opnieuw te moeten formatteren ??
Waarom zou je het willen wijzigen? Volgens mij kan je alles dusdanig veranderen dat het lijkt alsof het van jouw is, ipv van je tante?
Friendcode kan je in ieder geval niet wijzigen, E-Shop account kan je volgens mij gewoon verwijderen. Waar precies weet ik niet, maar bij instellingen ergens ofzo. Even zoeken

Verwijderd

Goner schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:56:
Friendcode kan je niet wijzigen tenzij je formatteert.

eShop account kan je gewoon aan een andere club nintendo account koppelen (open eShop -> Instellingen en Meer) dit gaat trouwens automagisch als je een NintendoID (waar je een Club Nintendo ID aan koppelt) instelt op de 3DS.

Ook kan je het Nintendo eShop account verwijderen (instellingen en meer in de eShop) maar dan verlies je alle toegang tot reeds gedownloade spellen. Als je enkel het systeem formatteert kan je deze nog gewoon opnieuw downloaden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 22:06 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Net A Link between worlds uitgespeeld. Wat een tof spel! Iets te makkelijk misschien wel, maar misschien daarom ook zo leuk. De schilderij-modus voegde veel toe aan de klassieke gameplay, net zoals het 3d effect. Toptitel!

(Ik heb denk ik alles op 4 of 8 pieces of heart na opgeduikelt: 5 flessen, 100 maiomais, alles geupgrade, blauwe en rode tuniek, alle master ore etc.)

Verwijderd

En nu de hero mode ;)

• sebastius
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat is me echt een brug te ver!

• Stravincy
  • Niet online
Ik vond het spel ook (veel) te simpel eigenlijk. Paar dagen geleden Hero-Mode uitgeprobeerd en dat maakt het eigenlijk alleen maar nóg leuker om dit spel te spelen. :)

Je moet echt wat tactischer en voorzichtiger spelen. Dat is voor een aardig doorgewinterde gamer als ikzelf alleen maar goed. Zit nu net in Lorule voor het eerst en ben twee keer game-over gegaan.

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:27
Weet iemand of er nog ergens een LE Zelda 3DS XL bundel in de winkel licht? Het liefst in Gelderland

Verwijderd

Stravincy schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:06:
Ik vond het spel ook (veel) te simpel eigenlijk. Paar dagen geleden Hero-Mode uitgeprobeerd en dat maakt het eigenlijk alleen maar nóg leuker om dit spel te spelen. :)

Je moet echt wat tactischer en voorzichtiger spelen. Dat is voor een aardig doorgewinterde gamer als ikzelf alleen maar goed. Zit nu net in Lorule voor het eerst en ben twee keer game-over gegaan.
Eigenlijk had Nintendo je direct de keuze voor Hero mode of Normal mode moeten geven. Normal mode is voor de Zelda "veteranen" wat makkelijk, waar Hero mode daar weer een uitdaging is.

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:53:
[...]

Eigenlijk had Nintendo je direct de keuze voor Hero mode of Normal mode moeten geven. Normal mode is voor de Zelda "veteranen" wat makkelijk, waar Hero mode daar weer een uitdaging is.
Ja inderdaad. Deze keuze vanaf het begin aanbieden zou wel handig zijn.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
Wie heeft er hier een 2ds en hoe ben je op de keuze gekomen en wie gebruikt zijn 3D effect vaak en mist het echt als het uit staat ?

Kan echt niet kiezen tussen de 2DS , 3DS en 3DS XL. Ik heb ook een Vita en de grootte van dat scherm bevalt me perfect dus zou opzich de XL de beste keuze zijn , maar het Vita scherm is ook scherp en heeft een hoge resolutie en dat heeft de XL juist weer niet. Een 3DS en 2DS hebben dus een betere beeldkwaliteit , maar op een veel kleiner scherm. (gelukkig wel groter dan mijn oude DS lite:p)

Daarnaast vraag ik me af of ik het 3D hoe dan ook wel ga gebruiken. Bij films vind ik het namelijk erg vervelend (alleen in de bioscoop 2 x getest), lijkt de 2DS me lekker in de handen liggen (heb normaal tot grote handen) en kan ik die laatste zo bij mijn jonge neefje in zijn handen stoppen zonder wat ik met een XL niet snel zou doen.

Als laatste is de prijs natuurlijk ook intressant, want het is maar voor erbij en heb zo goed als alle systemen staan. Alleen niks van Nintendo dus ik mis het vrolijke Mario spul wel een beetje :) Uitgaande dat ik niet echt van pixels hou is de XL dan wel slim om te kopen of ga ik me ergeren ?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:02:
[...]
Friendcode kan je niet wijzigen tenzij je formatteert.
Naam van friendcode ook niet, zo te zien.
Lijkt formatteren toch de beste optie. Ze heeft nog niks gedownload, alleen games op cartridge en die gamedate staat op cartridge en SD, dus dat overleeft een format wel(?)
Spul als Miiplaza, 3d-puzzels en Streetpass Quest is zeker ook weg ? Wordt niet met name genoemd, maar valt waarschijnlijk onder "Built-in software save data" ...

Tap the right arrow three times, and tap "Format System Memory."
The following information will be lost after formatting the system memory:
All data in the System Memory (including Friend List, Notifications, and step count)
System Settings data
Built-in software save data
All photos in the System Memory
All other extra data
Beakzz schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:38:
Uitgaande dat ik niet echt van pixels hou is de XL dan wel slim om te kopen of ga ik me ergeren ?
Ik heb geen last van pixels op m'n XL hoor, beeld is net zo scherp als de 3DS van m'n dochters.

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 23-12-2013 12:45 ]

• BlackMage
Beakzz schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:38:
Uitgaande dat ik niet echt van pixels hou is de XL dan wel slim om te kopen of ga ik me ergeren ?
Hangt heel erg van het spel af. Als je een mooie 3D titel met veel animatie hebt, zoals Mario Kart of Zelda Ocarina of Time dan zie je niets van de pixels*.

Pas bij veel 2D (New Mario Bros 2 bijv.) of niet bewegende beelden (menu's, HUD, etc) zie je wel pixels, en dan ga je als pixelhater je daar wel aan ergeren*.

* Gebaseerd op eigen ervaring met een 3DS XL en 2DS.

Verwijderd

Goner schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:43:
[...]

Naam van friendcode ook niet, zo te zien.
Kan wel. Je moet je User-Mii aanpassen via de Mii maker. Je kan ook de naam van deze Mii aanpassen.
Lijkt formatteren toch de beste optie. Ze heeft nog niks gedownload, alleen games op cartridge en die gamedate staat op cartridge en SD, dus dat overleeft een format wel(?)
Alles wat op je SD kaart staat gaat verloren, dat is dus inclusief eventuele updates en:
Spul als Miiplaza, 3d-puzzels en Streetpass Quest is zeker ook weg ? Wordt niet met name genoemd, maar valt waarschijnlijk onder "Built-in software save data" ...
On cart save games gaan niet verloren, wel de extra data (bv DLC , StreetPass en SpotPass data).

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
Goner schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:43:
[...]

Ik heb geen last van pixels op m'n XL hoor, beeld is net zo scherp als de 3DS van m'n dochters.
Bijna geen verschil bedoel je neem ik aan ? Het kan natuurlijk niet dat een beeld wat 90 % groter is met een zelfde resolutie even scherp is. Dan zou je van een 2 MP foto een deurposter kunnen maken (ik noem maar een voorbeeld) Dus ik lees maar even niet veel verschil ;) (of heeft Nintendo de resolutie verhoogt in de nieuwere XL ?)
BlackMage schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:59:
[...]

Hangt heel erg van het spel af. Als je een mooie 3D titel met veel animatie hebt, zoals Mario Kart of Zelda Ocarina of Time dan zie je niets van de pixels*.

Pas bij veel 2D (New Mario Bros 2 bijv.) of niet bewegende beelden (menu's, HUD, etc) zie je wel pixels, en dan ga je als pixelhater je daar wel aan ergeren*.

* Gebaseerd op eigen ervaring met een 3DS XL en 2DS.
Als jij op je 2DS speelt mis je dan het hele 3D verhaal ? Als het geen XL wordt kan ik natuurlijk nog wel voor de 3DS gaan. Als ik dan Mario kart koop krijg ik er ook nog Super mario 3D bij van Nintendo en dan is het ineens een vergelijkbare prijs met de 2DS. Toch blijf ik het gevoel hebben dat de 2DS lekker in de hand ligt , maar in de winkel kan je het verschil gewoon niet ff lekker rustig testen. Aan de andere kant is een grip ook zo gekocht , want dat heeft bij mijn Vita ook het probleem van kramp bij lange sessies laten verdwijnen.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Ik vind 3D bij niet animatie films in de bioscoop helemaal niets, maar met de 3DS XL die ik heb wil ik het niet missen! Als ik het uitzet dan vind ik het echt veel minder prettig spelen. Ik heb ook de originele 3DS gehad, nadat ik de 3DS XL had heb ik die zo goed als niet meer aangeraakt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• BlackMage
Beakzz schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:23:
Als jij op je 2DS speelt mis je dan het hele 3D verhaal ? Als het geen XL wordt kan ik natuurlijk nog wel voor de 3DS gaan. Als ik dan Mario kart koop krijg ik er ook nog Super mario 3D bij van Nintendo en dan is het ineens een vergelijkbare prijs met de 2DS. Toch blijf ik het gevoel hebben dat de 2DS lekker in de hand ligt , maar in de winkel kan je het verschil gewoon niet ff lekker rustig testen. Aan de andere kant is een grip ook zo gekocht , want dat heeft bij mijn Vita ook het probleem van kramp bij lange sessies laten verdwijnen.
Op mijn 3DSXL heb ik het 3D meestal uit. Soms zet ik het even aan en denk ik van "toch best leuk!" totdat ik na 5 minuten mijn 3DSXL even in een andere positie wil gebruiken en het 3D beeld volledig wegvalt. Let ook op dat dit probleem bij de gewone 3DS een stuk erger is als bij de XL.

Dus de 3D mis ik niet op de 2DS. Daar komt bij dat de 2DS een mooier (helderder) scherm heeft als de gewone 3DS. Maar bij de 2DS kom je niet in aanmerking voor een gratis Mario download en aangezien dat een musthave is, is de 2DS niet goedkoper dan een 3DS.

De XL ligt beter in de hand als je de schouderknoppen nodig hebt, anders is het lichtere gewicht van de 2DS relaxter. Ook als je een spel speelt waarbij je het touchscreen moet gebruiken naast de gewone besturing, is de XL/3DS relaxter want dan kunnen je duimen het touchscreen raken zonder dat je je grip hoeft te veranderen. De knoppen op de 2DS zitten een stuk hoger t.o.v. het touchscreen als bij de andere 2.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Oh man, ik ben op het moment zooooooooooooooooooooo addicted aan Bravely Default Demo. Alleen is die game nergens verkrijgbaar en online overal 4-8 dagen levertijd. Kheb alleen maar een 4Gb SD kaartje en die game is 3+ Gb. Dus kan em ook niet uit de eshop halen omdat ik ook Mario3dland en de nieuwe zelda er al op heb staan.

Wat voor type SD kaart kan ik het beste halen? Gewoon een SDHC? of werkt SDXC ook als je die reformat naar FAT32?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Stravincy
  • Niet online
Ik ben zelf een RPG fan, maar om de een of andere reden vind ik Bravely Default (demo) echt heel saai.
De muziek en stijl vind ik wel vet, maar de gameplay... Nope.

@ Beakzz:
Heb zelf gekozen voor de XL en heb er zeker geen spijt van. Het scherm van de normale 3DS en 2DS vind ik echt te klein. Ook het 3D effect zou ik echt niet willen missen! Het staat vaker aan als uit. :)

Vooral bij de nieuwe Zelda voegt het 3D effect echt veel toe vind ik.
Heb ook hier en daar gelezen dat het 3D effect meestal vooral goed/lekker werkt in games van Nintendo zelf. Dat zijn er gelukkig wel aardig wat. :)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:38
ye-roon schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:43:
Wat voor type SD kaart kan ik het beste halen? Gewoon een SDHC? of werkt SDXC ook als je die reformat naar FAT32?
Ik heb zelf deze in m'n 3DS zitten:
pricewatch: Transcend SDHC 32GB Class 10

Zelf geen ervaring met SDXC, maar er zijn wel wat guides te vinden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Oh man, ik ben op het moment zooooooooooooooooooooo addicted aan Bravely Default Demo. Alleen is die game nergens verkrijgbaar en online overal 4-8 dagen levertijd. Kheb alleen maar een 4Gb SD kaartje en die game is 3+ Gb. Dus kan em ook niet uit de eshop halen omdat ik ook Mario3dland en de nieuwe zelda er al op heb staan.

al gamemania geprobeert (weet niet of er 1 in de buurt van je is)
zij hebben meestal alles wel netjes op voorraad.

ik heb em zelf ook en, ookal doe ik het rustig aan,het is echt en beest van een spel.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Verwijderd

Ik heb 64 GB in mn 3DS XL zitten, werkt erg goed :)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Niet veel info bij Nintendo zelf : https://www.nintendo.com/...s/en_la/gs_first_time.jsp
SDHC lijkt me het best. Ik heb net een 16GB gekocht, class 10. Krijg de indruk dat die class 4 die erin zit niet echt snel is ...

Vraagje over de e-shop ; als je bijv. de Engelse versie van prof. Layton wilt downloaden, moet je dan je land-instellingen aanpassen :? krijg nu alleen de NL versie te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 23-12-2013 23:59 ]

• Stravincy
  • Niet online
Goner schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:46:
[...]

Niet veel info bij Nintendo zelf : https://www.nintendo.com/...s/en_la/gs_first_time.jsp
SDHC lijkt me het best. Ik heb net een 16GB gekocht, class 10. Krijg de indruk dat die class 4 die erin zit niet echt snel is ...

Vraagje over de e-shop ; als je bijv. de Engelse versie van prof. Layton wilt downloaden, moet je dan je land-instellingen aanpassen :? krijg nu alleen de NL versie te zien.
De eshop krijg je hier in Nederland alleen in het Nederlands te zien helaas.
Waarschijnlijk kan je de taal in de game zelf veranderen als je die eenmaal gedownload hebt, maar dat weet ik niet zeker. Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. :)

Heb zelf trouwens ook een snel klasse 10, 16 GB kaartje nu in mijn XL zitten. Doet het goed en deze komt waarschijnlijk nooit helemaal vol te zitten als je ziet hoeveel "blokken" hier op zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Stravincy op 24-12-2013 11:49 ]

Verwijderd

Stravincy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:47:
[...]

De eshop krijg je hier in Nederland alleen in het Nederlands te zien helaas.
Waarschijnlijk kan je de taal in de game zelf veranderen als je die eenmaal gedownload hebt, maar dat weet ik niet zeker. Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. :)
Bij Professor Layton is dat niet het geval. Daar moet je dan echt de Engelse versie kopen. Welke idd niet in de Nederlandse eShop staat. Wel op een aantal webshops.

• Seal64
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:34:
[...]

Bij Professor Layton is dat niet het geval. Daar moet je dan echt de Engelse versie kopen. Welke idd niet in de Nederlandse eShop staat. Wel op een aantal webshops.
Voor zover ik weet zijn de eShop versies identiek aan de cart-versies. Als de versie die hier in NL in de schappen van MediaMarkt/Intertoys/whatever ligt, alleen NL spreekt, dan zal de eShop versie dat ook doen.

Prof. Layton en het Masker der Wonderen heb ik destijds in zo'n actie gekregen, en die is NL-only. Animal Crossing New Leaf daarentegen (ook zo'n actie) is gewoon Engels, ook al is het een NL-versie.

Verwijderd

Ik bedoel:

Engelse versie (Nederlandse webshop) € 45
http://www.nedgame.nl/nin...-engelstalig-/3664091150/

Nederlandse versie (zelfde webshop): € 45
http://www.nedgame.nl/nin...erlandstalig-/5619001150/

Nedgame.nl verkoopt beide versies van het spel. Ze hebben een goede webshop en ook een aantal fysieke winkels waar je spellen kan kopen /reclame.

Maar verder heb je helemaal gelijk ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 19:23 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Da's nogal zwak ... als ik dus een Engelstalige game wil, moet ik wel de cartridge kopen. Waarom niet een keus in taal in de e-shop ?

Nog even over die SD kaart (krijg 'm morgen met Kerst) ; is class 10 inderdaad merkbaar sneller ?
Class 10 (min 10 MB/s) is natuurlijk sneller dan 4 (4 MB/s), maar merk je dat ook echt op de 3DS ? Valt me nu op dat games op het bijgeleverde kaartje later in het menu verschijnen ...

[ Voor 52% gewijzigd door Goner op 24-12-2013 23:49 ]

• BlackMage
Klasses van SD kaarten gaan vooral over de schrijf snelheid. Dat is belangrijk voor als je grote RAW foto's maakt en niet 5 seconden wilt wachten na elke foto. Voor een 3DS is de schrijf snelheid niet van belang want zelfs een class 4 kaartje kan sneller schrijven dan je wifi het kan downloaden.

Lees snelheid heb je meer aan. Van het zelfde merk zal een class10 kaartje sneller lezen dan een class4 maar daar zit per merk verschil in. Ik denk dat je het verschil tussen a-merk kaartjes (ongeacht class) niet merkt. Maar zou geen el-cheapo B-merk ding die een paar euro goedkoper is gebruiken, als is het alleen maar omdat die ook zo onbetrouwbaar zijn als wat.

• Stravincy
  • Niet online
Bovendien is de 3DS zelf ook gewoon niet snel in dingen laden (Miiverse *kuch*). Dus snel SD kaartje of niet, het blijft een 3DS. :)

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Klopt, de 3DS is gewoon niet snel. Een paar weken terug heb ik een 16 Gb klasse 10 SDHC kaartje aangeschaft (voor Bravely Default) en ik merk niets van de snelheid. Laden in menu en laden van software lijkt even snel te gaan. Ik zal anders zo ff een restje doen met OoT.

Ik vind het trouwens jammer dat de eShop zo weinig aan echte aanbiedingen doet. Zo heb ik ergens in februari dit jaar OoT voor € 25 kunnen kopen, maar verder zijn er volgens mij geen first party aanbiedingen geweest. Ik hoopte rond kerst wat te zien, maar helaas.

Was OoT echt een uitzondering?

• Stravincy
  • Niet online
Jammer dat ik OoT gemist heb voor 25 euro.
Het zou leuk zijn als ze meer met aanbiedingen doen inderdaad, maar misschien dat ze daar later wat actiever in gaan worden als de verkoopcijfers wat minder worden.

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 15:45
Ik heb sinds gisteren een 3DS XL, en heb toen een Nintendo ID aangemaakt en deze meteen gekoppeld aan mijn club Nintendo account.
Nu heb ik gelezen dat je, om voor het gratis spel in aanmerking te komen, zo'n 24 uur moet wachten.
Als ik dus vandaag een spel koop via de estore, is het dan zeker dat ik in aanmerking kom voor het gratis Mario spel? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten ivm activeren enzo? Ik wil dat spel natuurlijk niet door een domme fout mislopen ;)

Last.FM | Trakt.TV

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Jobbie schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:47:
Klopt, de 3DS is gewoon niet snel. Een paar weken terug heb ik een 16 Gb klasse 10 SDHC kaartje aangeschaft (voor Bravely Default) en ik merk niets van de snelheid. Laden in menu en laden van software lijkt even snel te gaan. Ik zal anders zo ff een [t]estje doen met OoT.
Ff vanmiddag opstarten getest tussen de 4Gb die erbij zat en een 16Gb klasse 10:

OoT opgestart tot "push to start"

4Gb: 8,7 sec
16Gb: 8,2 sec

Mario 3D Land opgestart tot Mario logo

4Gb: 8,2 sec
16Gb: 7,9 sec

Ofwel onmerkbare verschillen. Het zijn trouwens geen gemiddelden. Één keer geklokt.
Stravincy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:07:
Jammer dat ik OoT gemist heb voor 25 euro.
[...]
De korting was aangekondigd in de Nintendo Direct van februari 2013.
Was de eerste keer en is helaas nooit meer voorgekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door SqueakyClean op 25-12-2013 20:50 ]

Verwijderd

Kefding schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:34:
Ik heb sinds gisteren een 3DS XL, en heb toen een Nintendo ID aangemaakt en deze meteen gekoppeld aan mijn club Nintendo account.
Nu heb ik gelezen dat je, om voor het gratis spel in aanmerking te komen, zo'n 24 uur moet wachten.
Als ik dus vandaag een spel koop via de estore, is het dan zeker dat ik in aanmerking kom voor het gratis Mario spel? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten ivm activeren enzo? Ik wil dat spel natuurlijk niet door een domme fout mislopen ;)
Het is maximaal 24 uur, er moet dus een nacht inzitten (vanwege synchroniseren van Nintendo Ids met Club Nintendo accounts). Daarna moet je wanneer je een eShop spel koopt niet vergeten deze op de website te registreren. Dus: inloggen op de Nintendo site, naar "Mijn account", "Mijn geregistreerde spellen en systemen" , als het goed is zie je dan bovenaan de lijst je in de eShop gekochte spel met een linkje om deze te registreren. Klik op die link en je krijgt een korte enquête te zien. Vul die in en je krijgt 250 sterren + krijg je een melding om een enquete in te vullen voor Super Mario 3D Land te downloaden.

Nadat je dat gedaan hebt krijg je een download code, hiermee kan je in de eShop het spel downloaden. (Ook krijg je opnieuw een enquete voor het spel waarmee je opnieuw 250 sterren krijgt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 22:09 ]

Verwijderd

Trouwens even een nieuwsbericht: de eShop op alle Nintendo devices (Wii U, 3DS, DSi, Wii) heeft problemen doordat te veel mensen momenteel aan het inloggen zijn (veel mensen hebben Nintendo systemen met de kerst gekregen :p) ze (Nintendo) werken momenteel aan een oplossing.

Meer info en details: http://www.nintendo.co.jp/netinfo/nl_NL/

Het is wel verstandig die pagina aan je favorieten toe te voegen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 22:30 ]

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:24:
Trouwens even een nieuwsbericht: de eShop op alle Nintendo devices (Wii U, 3DS, DSi, Wii) heeft problemen doordat te veel mensen momenteel aan het inloggen zijn (veel mensen hebben Nintendo systemen met de kerst gekregen :p) ze (Nintendo) werken momenteel aan een oplossing.

Meer info en details: http://www.nintendo.co.jp/netinfo/nl_NL/

Het is wel verstandig die pagina aan je favorieten toe te voegen ;)
Je kan ook hier kijken: http://www.nintendo.com/consumer/network/en_na/network_status.jsp

Ik heb trouwens net een Mario Tennis eShop DLC-code aangeschaft voor omgerekend 21 euro. Bij Game.co.uk. Kreeg een email met de code. Kan de code activeren in de NL eShop (na tig keer proberen), heb m alleen nog niet kunnen downloaden. Koopje!

Verwijderd

Dat is dezelfde pagina in een andere regio. ;) De pagina die aangaf is voor ons Nederlanders.
Ik heb trouwens net een Mario Tennis eShop DLC-code aangeschaft voor omgerekend 21 euro. Bij Game.co.uk. Kreeg een email met de code. Kan de code activeren in de NL eShop (na tig keer proberen), heb m alleen nog niet kunnen downloaden. Koopje!
Handig :) Al heb ik het spel al.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Mijn vrouw voor kerst de collectors editie van bravely default gegeven. Nu zelf ook maar eshop cards gekocht om hem In de store te halen. Echt nog een leuk spel ook. Heb nu bijna de demo uit en straks ook alle Jobs voor de demo max. Weet niet of dat nog iets geeft.

Verwijderd

Als het goed is kan je je demo save importeren. Al heb ik dat niet geprobeerd.

• Arunia
dat klopt. mijn vrouw heeft dit gedaan. maar las ergens dat je nog iets kreeg voor alle jobs op max. maar ben er toch al bijna. :p

• Stravincy
  • Niet online
Fire Emblem Awakening gekregen met kerst! _/-\o_
Ik ben voorlopig wel even zoet. :+

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:24:
2 balende Pokemonsters hier ...
Pokemon Bank en Transporter zijn delayed en in Japan uit de e-shop gehaald : http://www.nintendolife.c...o_network_issues_continue

• Arunia
Gisteren de demo van bd uitgespeeld. Alles gehaald inclusief alle chars op lvl 20 en Jobs mastered.
Vandaag wilde ik het spel via de store aanschaffen, maar te weinig ruimte op mijn sd. Kom 16000 blocks te kort. Dus straks maar even een 16GB kaartje halen.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Arunia schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:54:
Gisteren de demo van bd uitgespeeld. Alles gehaald inclusief alle chars op lvl 20 en Jobs mastered.
Vandaag wilde ik het spel via de store aanschaffen, maar te weinig ruimte op mijn sd. Kom 16000 blocks te kort. Dus straks maar even een 16GB kaartje halen.
krijg je nog iets bijzonders van alle jobs maxen?

ik krijg namelijk van die dude te horen dat ik alle play bonusses al unlocked heb, maar kheb nog niet alle jobs maxed.

en ik ben nu me data aan het overzetten op een 32gb kaartje, om dezelfde reden.

• mathelicious
  • Nu online
Voor kerst tloz gehad, en mezelf op golden sun getrakteerd... Ik ben wel even zoet!

• Arunia
ye-roon schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:14:
[...]

krijg je nog iets bijzonders van alle jobs maxen?

ik krijg namelijk van die dude te horen dat ik alle play bonusses al unlocked heb, maar kheb nog niet alle jobs maxed.

en ik ben nu me data aan het overzetten op een 32gb kaartje, om dezelfde reden.
Volgens internet een silver bangle. Maar heb het spel nog niet kunnen kopen. Nu eigenlijk de nieuwe kaartjes aan het vullen met mijn data en die van mijn vrouw zodat we weer even verder kunnen. :P
Wellicht dat het een niet beschreven iets is, maar lijkt me niet. Zal wel een internet onzin zijn.

• ye-roon

ye-roon

knaak

er zit inmiddels 7 uur in BD :S holy shit wat een vette game.

Ik ben nu in dezelfde stad als waar de demo zich afspeeld al zijn er nu een boel andere dingen te doen, dan in de demo. Ook heb ik 2 nieuwe jobs er bij, eentje wilde ik graag en gelukkig zit die in de game :D

Ik had in het begin best wel moeite met dat eerste kasteeltje. Tot ik iemand een Monk maakte, ze wapens unquipte en hij alles ownde :S

Toen mij characters level 10 waren heb ik ze even allemaal Freelancer gemaakt en gekeken naar de stats. Spoilers voor wie dit niet wil weten/zelf wil ontdekken, handig voor mensen die weten waar ze rekening mee kunnen houden (welke job geef je welke char etc):
spoiler:
Tiz is de meest gebalanceerde volgens mij.
Agnes heeft het meest INT en MND.
Ringabel heeft het meeste AGI en DEX
Edea heeft het meeste STR en VIT

Ik heb daarom Tiz mijn White Mage gemaakt, misschien dat er nog iets van een Paladin job komt of zo(gezien eerdere Final Fantasies, vast wel) en dan maak ik van hem een soort van Tank/Healer combi.

Agnes is nu Black Mage vanwege der Hoge INT en ze zal dat vast ook wel blijven, of er moeten andere pure damage mages zijn of zo, dan zal BlackMage secondary, of de andere job secondary worden, lig weer aan de stats.

Ringabel is een tijdje Monk geweest, hij is nu Thief. Lekker stelen. Ik denk dat ik wel tijdje thief blijf met hem, misschien later combineren met Ninja(damn you Demo). Of een andere class of zo.

Edea is een tijd mijn Knight geweest tot ik 2-handed had, ze is nu ook een thief. Misschien kan iets leuks als mug unlocken of zo(again zat ook in eerdere final fantasies). Ze word uiteindelijk een Swordmaster(Demo....) misschien iets tezamen met die class die magic zwaarden kan toveren(ik neem tenminste aan dat ik die dude een keer kan killen voor ze job class). Zodat ik ook iets van variety heb en ook magic damage kan doen, maar waarschijnlijk based on STR ipv INT.

Norende is al best aardig op weg, maja wat wil je als je 20 villagers mee neemt vanaf de demo.

Ik ben wel ff gestopt met de wapen shop upgraden......... de laatste upgrade laat me een wapen kopen, van 39800... volgens mij kan ik dat voorlopig NOOOOOIITTT kopen, dus laat maar.

Wel een vraagje: bij elke Staff staat in de discription(press X) dat hij 25% meer damage doet als je ALLE targets aanvalt. Maar je kan in melee maar 1 target aanvallen. Geldt dit voor de speciale aanvallen? Geldt dit voor Magic? Hoe zit het precies? :)

[ Voor 12% gewijzigd door ye-roon op 28-12-2013 17:25 ]

• Arunia
Darn. Waarschijnlijk mijn nieuwe sd stuk. Gaf eerder al geen kaart aan.daarna tijdens sleep van bd ineens een fout opgetreden.maar eens kijken of ik iets kan checken via de pc.

• Wussie
  • Laatst online: 30-01-2023
ye-roon schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:21:
er zit inmiddels 7 uur in BD :S holy shit wat een vette game.

Ik ben nu in dezelfde stad als waar de demo zich afspeeld al zijn er nu een boel andere dingen te doen, dan in de demo. Ook heb ik 2 nieuwe jobs er bij, eentje wilde ik graag en gelukkig zit die in de game :D

Ik had in het begin best wel moeite met dat eerste kasteeltje. Tot ik iemand een Monk maakte, ze wapens unquipte en hij alles ownde :S

Toen mij characters level 10 waren heb ik ze even allemaal Freelancer gemaakt en gekeken naar de stats. Spoilers voor wie dit niet wil weten/zelf wil ontdekken, handig voor mensen die weten waar ze rekening mee kunnen houden (welke job geef je welke char etc):
spoiler:
Tiz is de meest gebalanceerde volgens mij.
Agnes heeft het meest INT en MND.
Ringabel heeft het meeste AGI en DEX
Edea heeft het meeste STR en VIT

Ik heb daarom Tiz mijn White Mage gemaakt, misschien dat er nog iets van een Paladin job komt of zo(gezien eerdere Final Fantasies, vast wel) en dan maak ik van hem een soort van Tank/Healer combi.

Agnes is nu Black Mage vanwege der Hoge INT en ze zal dat vast ook wel blijven, of er moeten andere pure damage mages zijn of zo, dan zal BlackMage secondary, of de andere job secondary worden, lig weer aan de stats.

Ringabel is een tijdje Monk geweest, hij is nu Thief. Lekker stelen. Ik denk dat ik wel tijdje thief blijf met hem, misschien later combineren met Ninja(damn you Demo). Of een andere class of zo.

Edea is een tijd mijn Knight geweest tot ik 2-handed had, ze is nu ook een thief. Misschien kan iets leuks als mug unlocken of zo(again zat ook in eerdere final fantasies). Ze word uiteindelijk een Swordmaster(Demo....) misschien iets tezamen met die class die magic zwaarden kan toveren(ik neem tenminste aan dat ik die dude een keer kan killen voor ze job class). Zodat ik ook iets van variety heb en ook magic damage kan doen, maar waarschijnlijk based on STR ipv INT.

Norende is al best aardig op weg, maja wat wil je als je 20 villagers mee neemt vanaf de demo.

Ik ben wel ff gestopt met de wapen shop upgraden......... de laatste upgrade laat me een wapen kopen, van 39800... volgens mij kan ik dat voorlopig NOOOOOIITTT kopen, dus laat maar.

Wel een vraagje: bij elke Staff staat in de discription(press X) dat hij 25% meer damage doet als je ALLE targets aanvalt. Maar je kan in melee maar 1 target aanvallen. Geldt dit voor de speciale aanvallen? Geldt dit voor Magic? Hoe zit het precies? :)
Bedankt voor de tips (even freelancer maken om stats te vergelijken); zal ik snel ook eens doen. Zit ongeveer op hetzelfde punt in de game nu.

Over die staff; logischerwijs zou ik verwachten dat dat van toepassing is voor abilities die alle enemies aanvallen; maar ik weet het niet zeker.

Zijn er hier nog meer mensen bezig met BD? En is er interesse om evt. friendcodes te swappen?

• ye-roon

ye-roon

knaak

Weet iemand hoe je die Sleep Points kan gebruiken in Bravely Default? Ik heb nu zo'n tutorial dat ik het moet gebruiken, echter als ik op de S druk krijg ik allen de optie om van die Drinks te kopen. Ik heb al 3 van die punten, wat de max is, vanwege de slaap stand functie. Ik moet het dus alleen ff gebruiken en daarna laat ik het weer links liggen :)

• RayNbow
  • Laatst online: 06:38
ye-roon schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:03:
Weet iemand hoe je die Sleep Points kan gebruiken in Bravely Default?
De startknop indrukken. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• MakMan3000
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 16:59
Zijn er mensen die een download code voor super Mario 3d land te over hebben? Ik heb onlangs een tweedehands 3ds gekocht waar de vorige eigenaar reeds met de actie super Mario had verkregen. Na het formatteren van de 3ds, nodig voor het koppelen van een eigen Nintendo ID, was de de game verdwenen..:(

Iemand die de game al had en nu een overbodige download code heeft? :)

• ye-roon

ye-roon

knaak

done thanks.

bijna al die "n00b quests" gedaan, hellaas krijg je echt van die vage items ervoor. Ik hoop dat je iets krijgt als je ze alle 50 complete of zo.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-11 02:15

Ken.

\m/.([oO]).\m/

MakMan3000 schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:36:
Zijn er mensen die een download code voor super Mario 3d land te over hebben? Ik heb onlangs een tweedehands 3ds gekocht waar de vorige eigenaar reeds met de actie super Mario had verkregen. Na het formatteren van de 3ds, nodig voor het koppelen van een eigen Nintendo ID, was de de game verdwenen..:(

Iemand die de game al had en nu een overbodige download code heeft? :)
Leuk dat je je speciaal voor deze vraag hebt geregistreerd ;)
De topic warning (dat rode blok met tekst onderaan elke pagina) heb je echter over het hoofd gezien..
Let op:
Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan.

• mat.hi.as
Ken. schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:24:
[...]

Leuk dat je je speciaal voor deze vraag hebt geregistreerd ;)
De topic warning (dat rode blok met tekst onderaan elke pagina) heb je echter over het hoofd gezien..

[...]
Hij is al 1.5 jaar geregistreerd hoor :P Neemt niet weg dat het z'n eerste post is, plus het overtreden van de TR ;)

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 22:09
Ik heb sinds gisteren Professor Layton en de Erfenis van Azran gekocht.
Mijn eerste indruk, top spel en een hele leuke sfeer.

De puzzels zijn opzicht best lastig af en toe, soms wil je te moeilijk denken en is de oplossing vrij simpel en vice versa. Overall heb ik er nu al veel plezier van en geen spijt van mijn aankoop.

Is zelda ook echt de moeite waard? Ik ga mijn 3DS wat meer gebruiken want wordt straks een poosje opgenomen in het ziekenhuis (helaas). Meestal speel ik op mijn Wii U of PS4 dus dit is even wennen.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

epamel schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:20:
Is zelda ook echt de moeite waard?
Link between Worlds is mooi. Heb 'm met Kerst gehad ...
Alleen ben ik helemaal niet gewend dit soort games op een console te spelen (alleen Layton, AC, Brain training e.d. gespeeld op Lite en 3DS) en heb wat moeite met snel de knopjes wisselen (zelfs op een XL). Ben in gevecht met die ellendige Yuga, ben er wel achter hoe ik 'm aan moet pakken, maar ben (nog) niet handig genoeg :+

• Seal64
Jobbie schreef op woensdag 25 december 2013 @ 20:07:
[...]

Ff vanmiddag opstarten getest tussen de 4Gb die erbij zat en een 16Gb klasse 10:

OoT opgestart tot "push to start"

4Gb: 8,7 sec
16Gb: 8,2 sec

Mario 3D Land opgestart tot Mario logo

4Gb: 8,2 sec
16Gb: 7,9 sec

Ofwel onmerkbare verschillen. Het zijn trouwens geen gemiddelden. Één keer geklokt.

[...]

De korting was aangekondigd in de Nintendo Direct van februari 2013.
Was de eerste keer en is helaas nooit meer voorgekomen.
Qua lezen zal het weinig uitmaken, maar ik heb wel de indruk dat het verschil maakt bij het opslaan van je spel. Vooral bij spellen die véél data opslaan en daar dus lang over doen (I'm looking at you, MH3U) lijken wel sneller te zijn als je een snellere kaart gebruikt.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:38

Melkaz

Melkazar

Ik had enkele maanden geleden een access pointje ingesteld op "The_Cloud" ivm de gifts in Animal Crossing: New Leaf. Dit werkte prima maar uiteindelijk ergens in Augustus de AP weer uitgezet want ik speelde de game niet meer zo veel.

Gisteren voor de grap weer even de stroom eraan gehangen en ineens had ik 6 streetpass hits uit Engeland.. Vanochtend weer 6 uit Frankrijk en Engeland. Waar komt dit nou ineens vandaan? Ik wist al dat je streetpass hits kon faken door mac address etc. te spoofen maar dat het nu zó gemakkelijk is?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Melkaz schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:56:
Gisteren voor de grap weer even de stroom eraan gehangen en ineens had ik 6 streetpass hits uit Engeland.. Vanochtend weer 6 uit Frankrijk en Engeland. Waar komt dit nou ineens vandaan?
Heb dat verschijnsel ook al 's gemeld hier en in andere fora, maar nooit reacties met evt. verklaringen.
Krijg ook geregeld 6 hits uit de UK (en ook andere buitenlanders die daar blijkbaar streetpassen, zoals uit de US en Brazilië) via _The Cloud.
Wel handig voor 3D puzzel-stukken en heroes voor de Streetpass quests ...

• Vecodo
  • Laatst online: 21-11 18:39
Vraagje, ik heb een 2de hands Nintendo 3DS aangeschaft. Voornamelijk om Pokemon op te spelen.
Is het eenvoudig om bij een 2de handse 3DS je aan te melden bij Nintendo met een eigen account en eigen friend code?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom zou het op een 2e hands moeilijker zijn dan een nieuwe ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Vecodo
  • Laatst online: 21-11 18:39
DukeBox schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:01:
Waarom zou het op een 2e hands moeilijker zijn dan een nieuwe ?
Heb geen idee hoe dat systeem werkt.. Misschien kan je een 3DS maar 1x registeren. ik denk, check het even. kon er namelijk zo snel niks over vinden.

• Karaba
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 09:22
Heb zelf nu al een mooie 21 hrs in Bravely Default zitten. Soundtrack is geweldig, net als de gameplay ;) Ben nu eigenlijk vooral bezig om mn wapencombo's goed te krijgen. Mijn team is zo'n beetje dit in Chapter 2:

spoiler:
Tiz als een pure melee met zijn monk/knight/spell fencer combo
Agnes als een caster met White mage / black mage combi (en een paar levels in time mage, maar ik vond die class nog niet zo geweldig)
Ringabell als een pseudocaster White mage / black mage combi. Uiteindelijk toch overgegaan op een thief / spellfencer combi. Ringabell met Angel bow :D
Edea als een spellfencer/monk. Imo is zij wat lastiger te trainen, maar als een monk doet ze het geweldig
Over die mage sword, die krijg je:

spoiler:
Nadat je de wind crystal hebt geactiveerd. Vervolgens in de avond naar Ancheim gaan om de toren te beklimmen. De bossfight die erop volgt geeft je spellfencer (magical sword) en time mage als classes)
spoiler:
Wacht maar tot je je weapon combo shops kan upgraden, dan ben je blij met de 20 man >_<

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Ik was ook nog op zoek naar een leuke (j)rpg en heb de demo's van Etrian Odyssey 4 en Bravely Default gedownload. Eigenlijk beviel Etrian Odyssey beter, maar misschien wordt Bravely Default leuker als je er meer tijd in stopt?

Overigens valt het me op dat beide games best moeilijk verkrijgbaar zijn in Nederland. In Paris vorig weekend speelde 8 van de 10 streetpasses zowat Bravely Default..Rpg's populairder in Frankrijk? :)

• Karaba
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 09:22
Melkaz schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:24:
Ik was ook nog op zoek naar een leuke (j)rpg en heb de demo's van Etrian Odyssey 4 en Bravely Default gedownload. Eigenlijk beviel Etrian Odyssey beter, maar misschien wordt Bravely Default leuker als je er meer tijd in stopt?

Overigens valt het me op dat beide games best moeilijk verkrijgbaar zijn in Nederland. In Paris vorig weekend speelde 8 van de 10 streetpasses zowat Bravely Default..Rpg's populairder in Frankrijk? :)
Denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat de grotere branches (zoals intertoys, bart smit en Media Markt) Bravely Default niet verkopen. Enige waar ik hem tot nu toe gezien heb, is bij Nedgame (in Gouda) en de Gamemania.

Zelf heb ik EO niet gespeeld, dus ik zou er geen oordeel over kunnen geven.

Overigens, let wel dat de Bravely Default demo enkel representatief is voor de gameplay. De classes en de skills die je in de demo unlocked zijn volgens mij anders dan in het echte spel (als in: je krijgt ze op een later moment) Ook zijn de quests speciaal gemaakt voor de demo.

• mathelicious
  • Nu online
In frankrijk is er veel meer interesse in de Japanse spullen, in de supermarkt kan je daar ook gewoon manga's vinden. Het verbaast mij niks dat ze daar dan meer bd spelen.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

mathelicious schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:48:
In frankrijk is er veel meer interesse in de Japanse spullen, in de supermarkt kan je daar ook gewoon manga's vinden. Het verbaast mij niks dat ze daar dan meer bd spelen.
Dat viel mij inderdaad ook al op, in de tabak winkeltjes kon je gewoon manga's krijgen.
Uiteindelijk niet gedaan, m'n Japans en Frans is niet zo scherp ;)

Ik kijk nog wel welke van de twee ik ga halen. Moet eerst nog verder met FE:Awakening en beginnen aan Luigi's Mansion.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
Goner schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:51:
[...]

Heb dat verschijnsel ook al 's gemeld hier en in andere fora, maar nooit reacties met evt. verklaringen.
Krijg ook geregeld 6 hits uit de UK (en ook andere buitenlanders die daar blijkbaar streetpassen, zoals uit de US en Brazilië) via _The Cloud.
Wel handig voor 3D puzzel-stukken en heroes voor de Streetpass quests ...
Hoe zit dat dan? Ik heb het een tijdje terug geprobeerd met het vervalsen van een MAC-adres op een wifi stick, maar dat liep allemaal niet. Iemand die het misschien wat beter uit kan leggen O-)?

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

alex3305 schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:47:
[...]

Hoe zit dat dan? Ik heb het een tijdje terug geprobeerd met het vervalsen van een MAC-adres op een wifi stick, maar dat liep allemaal niet. Iemand die het misschien wat beter uit kan leggen O-)?
Blijkbaar is het sinds de onderstaande change een stuk makkelijker geworden:
14 november 2013: NIEUW! We hebben de StreetPass-dienst aangepast om ervoor te zorgen dat je de gegevens van tot 6 Mii-personages kunt ontvangen bij een bezoek aan een locatie met een StreetPass-station. Ontmoet meer Mii-personages dan ooit met deze uitbreiding van StreetPass - het kan zelfs gebeuren dat je gegevens ontvangt van een gebruiker uit een compleet ander gebied!
Vroeger moest je een MAC addres spoofen en andere zaken uithalen op je router. Nu is het blijkbaar voldoende om je WIFI netwerk te renamen naar "_The Cloud". Dan krijg je er elke 8 uur 6.

Misschien toch maar eens wat streetpass games kopen, welke is een must buy? 8)

Edit: Blijkbaar kan je er 12 per 8 uur krijgen door je netwerk te renamen tussen "attwifi" en "_the Cloud" maar dat is wel erg veel werk. Eventueel kan je tethering aanzetten op je smartphone en die atnnwifi noemen en je AP of router the cloud.

[ Voor 10% gewijzigd door Melkaz op 30-12-2013 15:55 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
Maar moet je dan ook dat AP toevoegen op je 3DS en dan daarmee verbinden? Of is dat ook allemaal overbodig geworden en ziet de 3DS dat ding dan automagisch?

Anders stel ik zo wel even een APtje in via Windows en een adaptertje.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 20:05
Als ik mijn Wifi nu _The Cloud genoemd heb,
Moet ik de 3ds aan laten staan of is de slaapstand dan ook goed?

Zodat ik wat meer mensen dan 1 krijg bij Bravely Default.
en wat streetpass mensen ontmoet

PSN: McMillan0984

• Phydomir
  • Laatst online: 07:27

Phydomir

Dennis

Sinds een aantal dagen ben ik me ineens gaan verbazen over het aantal waanzinnig goede games wat er uit komt op de 3DS. Het begon toen ik de nieuwe Zelda voorbij zag komen en nu lees ik dingen over de laatste Mario, Bravely Default en nog wat andere Nintendo klassiekers. De verleiding om een 3DS te kopen wordt steeds groter. Het enige wat me er nog een beetje vanaf houdt is dat ik niet echt een handheld gamer ben. Begrijp me niet verkeerd, toffe games moeten gespeeld worden maar als ik thuis ben zit ik liever op de bank naar mijn tv scherm te staren als ik op de PS3/4 speel of achter mijn PC. Ik zie mezelf niet zo snel op de bank zitten turen naar zo'n klein schermpje. Daarbij ben ik wel veel onderweg maar dan moet ik toch echt op de weg letten ;)

Anyway. Als ik een 3DS XL zou kopen. Dan moet daar nog een oplaad kabel bij en een SD kaartje als ik het goed heb begrepen. Of mis ik nog iets wat er bij zou moeten?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• BoGu5
  • Laatst online: 24-11 15:52

BoGu5

hmmmz

Phydomir schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:58:
Sinds een aantal dagen ben ik me ineens gaan verbazen over het aantal waanzinnig goede games wat er uit komt op de 3DS. Het begon toen ik de nieuwe Zelda voorbij zag komen en nu lees ik dingen over de laatste Mario, Bravely Default en nog wat andere Nintendo klassiekers. De verleiding om een 3DS te kopen wordt steeds groter. Het enige wat me er nog een beetje vanaf houdt is dat ik niet echt een handheld gamer ben. Begrijp me niet verkeerd, toffe games moeten gespeeld worden maar als ik thuis ben zit ik liever op de bank naar mijn tv scherm te staren als ik op de PS3/4 speel of achter mijn PC. Ik zie mezelf niet zo snel op de bank zitten turen naar zo'n klein schermpje. Daarbij ben ik wel veel onderweg maar dan moet ik toch echt op de weg letten ;)

Anyway. Als ik een 3DS XL zou kopen. Dan moet daar nog een oplaad kabel bij en een SD kaartje als ik het goed heb begrepen. Of mis ik nog iets wat er bij zou moeten?
Volgens mij zit de SD kaart er standaard bij. Als je al een DS(i) hebt zou die laadkabel al moeten werken en hoef je er dus geen extra te kopen.

Daarnaast dat gedoe met die _The Cloud wap naam. Ik zie nog geen streetpass guests. Mis ik iets?

request.getCookies();

• BlackMage
BoGu5 schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:59:
[...]
Volgens mij zit de SD kaart er standaard bij. Als je al een DS(i) hebt zou die laadkabel al moeten werken en hoef je er dus geen extra te kopen.
DSi en DSi XL hebben de zelfde laadkabel als de 3DS-generatie. De oude DS en DS Lite niet.

SD kaart zit er standaard ibj inderdaad.

• mat.hi.as
Je zou enkel een SD-kaartje moeten kopen als je de spellen digitaal wilt hebben, dan is het standaard kaartje te klein. Als je dat niet wilt, hoeft het niet.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

alex3305 schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:37:
Maar moet je dan ook dat AP toevoegen op je 3DS en dan daarmee verbinden? Of is dat ook allemaal overbodig geworden en ziet de 3DS dat ding dan automagisch?
Ik heb hem toegevoegd op de 3ds, zit ook een password op(zelf verzonnen password). Dus geen idee of het werkt zonder hem toe te voegen. Ik zal het zo eens testen zonder toe te voegen met de attwifi hotspot naam.
Clavat schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:07:
Als ik mijn Wifi nu _The Cloud genoemd heb,
Moet ik de 3ds aan laten staan of is de slaapstand dan ook goed?
Slaapstand is uiteraard genoeg.

Pagina: 1 ... 60 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]