er zit inmiddels 7 uur in BD

holy shit wat een vette game.
Ik ben nu in dezelfde stad als waar de demo zich afspeeld al zijn er nu een boel andere dingen te doen, dan in de demo. Ook heb ik 2 nieuwe jobs er bij, eentje wilde ik graag en gelukkig zit die in de game
Ik had in het begin best wel moeite met dat eerste kasteeltje. Tot ik iemand een Monk maakte, ze wapens unquipte en hij alles ownde
Toen mij characters level 10 waren heb ik ze even allemaal Freelancer gemaakt en gekeken naar de stats. Spoilers voor wie dit niet wil weten/zelf wil ontdekken, handig voor mensen die weten waar ze rekening mee kunnen houden (welke job geef je welke char etc):
spoiler:Tiz is de meest gebalanceerde volgens mij.
Agnes heeft het meest INT en MND.
Ringabel heeft het meeste AGI en DEX
Edea heeft het meeste STR en VIT
Ik heb daarom Tiz mijn White Mage gemaakt, misschien dat er nog iets van een Paladin job komt of zo(gezien eerdere Final Fantasies, vast wel) en dan maak ik van hem een soort van Tank/Healer combi.
Agnes is nu Black Mage vanwege der Hoge INT en ze zal dat vast ook wel blijven, of er moeten andere pure damage mages zijn of zo, dan zal BlackMage secondary, of de andere job secondary worden, lig weer aan de stats.
Ringabel is een tijdje Monk geweest, hij is nu Thief. Lekker stelen. Ik denk dat ik wel tijdje thief blijf met hem, misschien later combineren met Ninja(damn you Demo). Of een andere class of zo.
Edea is een tijd mijn Knight geweest tot ik 2-handed had, ze is nu ook een thief. Misschien kan iets leuks als mug unlocken of zo(again zat ook in eerdere final fantasies). Ze word uiteindelijk een Swordmaster(Demo....) misschien iets tezamen met die class die magic zwaarden kan toveren(ik neem tenminste aan dat ik die dude een keer kan killen voor ze job class). Zodat ik ook iets van variety heb en ook magic damage kan doen, maar waarschijnlijk based on STR ipv INT.
Norende is al best aardig op weg, maja wat wil je als je 20 villagers mee neemt vanaf de demo.
Ik ben wel ff gestopt met de wapen shop upgraden......... de laatste upgrade laat me een wapen kopen, van 39800... volgens mij kan ik dat voorlopig NOOOOOIITTT kopen, dus laat maar.
Wel een vraagje: bij elke Staff staat in de discription(press X) dat hij 25% meer damage doet als je ALLE targets aanvalt. Maar je kan in melee maar 1 target aanvallen. Geldt dit voor de speciale aanvallen? Geldt dit voor Magic? Hoe zit het precies?
[
Voor 12% gewijzigd door
ye-roon op 28-12-2013 17:25
]