i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
boe2 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:07:
Kunnen jullie geen apart pokemon topic maken ofzo
Het wordt inderdaad tijd voor een nieuwe pokemon topic, speciaal voor de nieuwe versie's (aangezien de oude ook allemaal een los topic hadden). Als iemand die wil opzetten, dan zie ik graag een DM. Tot die tijd zou ik aan iedereen willen vragen de discussie voor dat topic te bewaren
Het spel neemt 14.000 blokken in beslag. Dus kijk van te voren even of je genoeg ruimte hebt.
Niet dat je om twaalf uur in de nacht de download aan wilt zetten en je geen ruimte heb
Ik twijfel persoonlijk nog. Er komt een 10euro kortingsbon van de Bol.com vrij na me aanschaf van GTA V, maar die krijg ik pas de 17de van oktober en wil toch wel graag van de 12de spelen
Even afwachten wat hij in de Eshop gaat kosten
Vanavond maar eens uitproberen allemaal
Edit:
[ Voor 42% gewijzigd door Boyangles op 10-09-2013 22:59 ]
Mja dat is vanaf blue/red al zo het geval. idd anders zouden ze de helft minder verkopen denk ik.Boyangles schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:49:
Net een 3DS XL aangeschaft samen met Pokemon White 2 en Ghost Recon. Wilde eigenlijk ook Animal Crossing halen, maar deze was net uitverkocht.
Edit:, Pokemon heeft geen ondersteuning voor meerdere saves blijkbaar! Dat gaat dus niet werken, aangezien meerderen de 3DS willen gebruiken..Na wat online gelezen te hebben, begrijp ik de reden ook wel, maar toch! Morgen maar proberen te ruilen in de MediaMarkt
Dat had je wel kunnen weten inderdaad, vandaar ook de meerdere versiesBoyangles schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:49:
Net een 3DS XL aangeschaft samen met Pokemon White 2 en Ghost Recon. Wilde eigenlijk ook Animal Crossing halen, maar deze was net uitverkocht.
Edit:, Pokemon heeft geen ondersteuning voor meerdere saves blijkbaar! Dat gaat dus niet werken, aangezien meerderen de 3DS willen gebruiken..Na wat online gelezen te hebben, begrijp ik de reden ook wel, maar toch! Morgen maar proberen te ruilen in de MediaMarkt
Van de week mijn eerste 'wilde' streetpass gehad
Je moet eens met je 3DS in de tas door Amsterdam gaan lopen. Was een leuke ervaringmathelicious schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:29:
[...]
Dat had je wel kunnen weten inderdaad, vandaar ook de meerdere versies![]()
Van de week mijn eerste 'wilde' streetpass gehad
Ignorance Is Bliss
Il 2 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:42:
[...]
Mja dat is vanaf blue/red al zo het geval. idd anders zouden ze de helft minder verkopen denk ik.
Had het kunnen weten inderdaad, niet bij nagedacht. Toch vanavond proberen om te ruilen. Als dat niet lukt, zit er weinig anders op dan een tweede spel te kopenmathelicious schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:29:
[...]
Dat had je wel kunnen weten inderdaad, vandaar ook de meerdere versies
Ben wel onder de indruk van 3D bij Ghost Recon, merk alleen wel dat je er een vrij kleine marge hebt hoe je kunt zitten voordat het beeld vervormt.
Als je onder de indruk bent van de 3D van Ghost Recon dan gaat er nog een wereld voor je open als je bijv. Mario Kart 7 opstart. Ghost Recon heeft amper 3D, behalve de menutjes die naar voren springen. Bij Mario Kart ga je echt die diepte zien. En als je nu de marge al klein vindt mag je blij zijn dat je een XL en geen gewone 3DS hebt gekocht, daar is die marge nog 2x zo kleinBoyangles schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:14:
[...]
[...]
Had het kunnen weten inderdaad, niet bij nagedacht. Toch vanavond proberen om te ruilen. Als dat niet lukt, zit er weinig anders op dan een tweede spel te kopen![]()
Ben wel onder de indruk van 3D bij Ghost Recon, merk alleen wel dat je er een vrij kleine marge hebt hoe je kunt zitten voordat het beeld vervormt.
Sinds ze die Streetpass Realy hebben aangezet voor hotspots gaat het hard ; ik pik elke dag op Den Haag Centraal wel een paar hits op.
Of loop eens een aantal dagen door L.A./San Francisco/Las Vegas, in mijn vakantie daar vorig jaar heb ik bijelkaar misschien 15 hits gehaald in 22 dagen tijd.Arunia schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:28:
Ik heb eens 8 dagen door New York gelopen met mijn 3DS aan, maar kwam toch echt maar 4 hits per dag uit. Dat was dan weer minder.
Vond dat wel erg weinig. Ik heb dus maar eens een router ingezet om dat StreetPass Relay te spoofen en dat heeft zijn vruchten wel afgeworpen
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik zie het verschil ook al erg tussen Ghost Recon en Luigi's Mansion (heb Pokemon nog kunnen ruilen), erg cool!BlackMage schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:37:
[...]
Als je onder de indruk bent van de 3D van Ghost Recon dan gaat er nog een wereld voor je open als je bijv. Mario Kart 7 opstart. Ghost Recon heeft amper 3D, behalve de menutjes die naar voren springen. Bij Mario Kart ga je echt die diepte zien. En als je nu de marge al klein vindt mag je blij zijn dat je een XL en geen gewone 3DS hebt gekocht, daar is die marge nog 2x zo klein
Ben ook benieuwd naar StreetPass, als ik de verhalen zo lees is dat ook wel leuk. Goede aankoop die 3DS.
Ik las trouwens dat er een actie was om Animal Crossing weg te geven als je het koopt, als iemand er nog zo een code over heeft, dan zou ik die wel over willen nemen!
Bij Mario Kart vind ik het wel geinig maar beweeg ik teveel. 3D icm met gyro controlls is helemaal kansloos.
"21 jaar DSL!"
Streetpass zelf is niet echt heel boeiend IMHO (alhoewel de spelletjes wel leuk zijn), maar voor bijv. Animal Crossing is het wel handig dat je de huizen van andere spelers te zien krijgt, waardoor je ook items kun bestellen.Boyangles schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:43:
[...]
Ben ook benieuwd naar StreetPass, als ik de verhalen zo lees is dat ook wel leuk.
Verwijderd
Bv in Fire Emblem is het goed uitgewerkt.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Pardon ?!lanerios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:18:
Streetpass werkt alleen voor geen meter bij New Leaf, puur omdat niemand met een 3DS over straat gaatHeb zelf ook nog niks gezien bij New Leaf na wat tests in de stad
Ik heb al 15 huizen in de HHA ... allemaal opgepikt onderweg in de afgelopen 2 a 3 weken, vooral station, maar ook onderweg in Den Haag bijvoorbeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 17-09-2013 20:07 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Niet, want in 2011 is de productie van de DS gestopt.kthxbye schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:31:
Heeft iemand een idee waar ik nu nog een nieuwe DS Lite (zwart of wit) zou kunnen kopen tegen een goede prijs? (dus geen fake van eBay)
Dat weet ikCubic X schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:38:
[...]
Niet, want in 2011 is de productie van de DS gestopt.
Verwijderd
Zwarte versie op voorraad voor 75 euro.
Edit, zie nu dat die 2e hands zijn..
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 14:03 ]
Ja, het vervelende daarvan is dat er meestal wel gebruikskrassen op zitten (onderste scherm bijv.). Ik wil em echt nieuw hebben...Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:01:
http://www.nedgame.nl/nintendo-ds/consoles/
Zwarte versie op voorraad voor 75 euro.
Edit, zie nu dat die 2e hands zijn..
Ik vraag me af of deze echt is:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=121148867661
zeker gezien hij er meerdere verkoopt... kan ook een doorverkoper vanuit China zijn. Lastig!
[ Voor 21% gewijzigd door honmashinsei op 23-09-2013 14:10 ]
Maar ze zullen vast wel gesealed in doos aangeboden worden op tweede hands sites en retro beurzen. Maar "goede prijs" is voor die verkopers anders dan voor jou denk ik.
En als het je alleen gaat om een versie die niet beschadigd is kan je ook rond kijken op Marktplaats. Er zijn genoeg die hem altijd goed hebben behandeld en soms niet eens gebruikssporen hebben. Maar dan moet je er wel heen want op foto's is dat niet te zien.
Tja misschien kan ik beter voor iets meer een nieuwe 3DS halen ja.. Hoe zijn normale DS games daar op? En is het verschil tussen de 3DS normaal en XL versie het prijsverschil waard?
[ Voor 12% gewijzigd door honmashinsei op 23-09-2013 17:02 ]
Meer dan dubbel.kthxbye schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:59:
[...]
Tja misschien kan ik beter voor iets meer een nieuwe 3DS halen ja.. Hoe zijn normale DS games daar op? En is het verschil tussen de 3DS normaal en XL versie het prijsverschil waard?
De gewone 3DS heeft een hele kleine accu en het gebied waarop 3D mooi is is erg klein. Bij de XL is de accu een stuk sterker, het beeld een stuk groter en de '3d sweet spot' aanzienlijk ruimer.
Ik kan wel even een foto maken van een DS game in de 3DS XL en in de DS Lite.
Graag! Dank jeBlackMage schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:15:
[...]
Meer dan dubbel.
De gewone 3DS heeft een hele kleine accu en het gebied waarop 3D mooi is is erg klein. Bij de XL is de accu een stuk sterker, het beeld een stuk groter en de '3d sweet spot' aanzienlijk ruimer.
Ik kan wel even een foto maken van een DS game in de 3DS XL en in de DS Lite.
Mooie DS Lite, verkoop je die?
-edit- net op Amazon UK een supposedly 'unused' zwarte DSL gekocht. De Professor Layton SE packaging maar dan zonder de game erbij, voor 50 pond (iets minder dan 60 euro). Ik ben benieuwd!
[ Voor 62% gewijzigd door honmashinsei op 23-09-2013 18:17 ]
En zo mooi is ie niet hoor, ben er normaal mee om gegaan en alleen de buitenkant heeft een paar krasjes. Zulke staan genoeg op Marktplaats.
Donkey Kong Country
Fire Emblem
SM 3D land
Mario Kart
Phantom Hour Glass (DS)
Al een tijdje aan het broeden op een extra aankoop. Dacht eigenlijk aan Monster Hunter 3, maar pokemon is iedereen ook wel lyrisch over. Ik heb het vroeger wel gespeeld (pokemon blue op pc via emulator geloof ik) maar kan het me niet meer zo goed herinneren.
Hoe is pokemon als RPG? Kan er fijn geleveled, gecraft en geloot (naast pokemon) worden? Zijn er sidequests etc.?
Heb al wat filmpjes gekeken en de wiki bezocht, maar er zijn zoveel verschillende pokegames dat het een beetje een bomen en bos verhaal wordt.
psn: jagermeistertim
Als je craften en looten zoekt, dan is Monster Hunter geknipt voor je, maar levellen is er daar juist weer helemaal niet bij. Je karakter heeft niet eens een level, hooguit een rang in de multiplayer, maar die heeft geen effect op je stats of skills, alleen maar op welke gebieden je kunt betreden.
Wat craften en looten betreft is Monster Hunter echter koning, want al je gear maak je zelf uit stukken van de monsters waar je op jaagt. Houd er alleen wel rekening mee dat het een behoorlijke leercurve is, en dat het aardig wat tijd kan kosten voordat je echt merkt dat je vooruitgang boekt.
Ik ga pokemon maar eens proberen denk ik. Zal me later wel even verdiepen in X of Y.
Something under the bed is drooling
Jaja, het enige wat een beetje 'used' was was de doos! Console is brand new, en de game zat er zelfs ook nog (ingesealed) bij!kthxbye schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:51:
Thanks voor de foto's!
Mooie DS Lite, verkoop je die?
-edit- net op Amazon UK een supposedly 'unused' zwarte DSL gekocht. De Professor Layton SE packaging maar dan zonder de game erbij, voor 50 pond (iets minder dan 60 euro). Ik ben benieuwd!
p.s. ben ik even blij dat ik niet in de zogenaamde 'refurbished' fake DSL's op eBay getrapt ben, zeg! Ik had die bijna besteld!
Ik heb nu net de demo's van MH en EO gedownload. Ik ga ermee aan de slag.Mauz1978 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:39:
Ik zou zeggen, download de demo en kijk of het je wat vindt. Ik dacht dat Monster Hunter typisch iets voor mij zou zijn, maar de demo heeft me eigenlijk van gedachten laten veranderen... nu kostelijk aan het vermaken Etrian odessey IV, die wel leveling, looting maar geen crafting heeft...
Verwijderd
http://www.nintendo.nl/Ni...r-naar-Europa-812840.html
Eerst was aangegeven dat het spel vertraagd tot 2014 was.
Trailer:
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 10:24 ]
Gelukkig lopen er nog mensen rond bij SE die weten welke games hun naam groot hebben gemaakt. Maar jammer van de naam. Als ik de trailer niet had gezien had ik hem zo laten liggen.
Verwijderd
Maar verder is het de Japanse naam van de serie, en je kent die Japanners wel, denk ik
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 11:29 ]
Houd er wel rekening mee dat je, vooral in de low-rank demo hunts, met high rank gear rondloopt en dat de moeilijkheidsgraad dus niet erg representatief is... Lagombi stelt inderdaad geen drol voor als je goeie gear hebt, maar de eerste keer dat je op hem moet gaan jagen heb je dat dus nog niet.TTHEEBO1 schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:07:
[...]
Ik heb nu net de demo's van MH en EO gedownload. Ik ga ermee aan de slag.
Na een paar uurtjes spelen kan ik concluderen dat Monster Hunter niet mijn type game is. EO vind ik daarentegen wel heel tof, al is het denk ik wel heel erg hardcore JRPG (met de nadruk op J). Ik ga maar eens kijken of ik ergens een tweedehands pokemon black/white 2 op de kop kan tikken om het te proberen.Seal64 schreef op maandag 30 september 2013 @ 07:56:
[...]
Houd er wel rekening mee dat je, vooral in de low-rank demo hunts, met high rank gear rondloopt en dat de moeilijkheidsgraad dus niet erg representatief is... Lagombi stelt inderdaad geen drol voor als je goeie gear hebt, maar de eerste keer dat je op hem moet gaan jagen heb je dat dus nog niet.
Toch handig die demo's he?TTHEEBO1 schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:05:
[...]
Na een paar uurtjes spelen kan ik concluderen dat Monster Hunter niet mijn type game is. EO vind ik daarentegen wel heel tof, al is het denk ik wel heel erg hardcore JRPG (met de nadruk op J). Ik ga maar eens kijken of ik ergens een tweedehands pokemon black/white 2 op de kop kan tikken om het te proberen.
Something under the bed is drooling
haha, jazeker. Scheelt een hoop centjes
Verwijderd
Erg mooie game, de besturing vergt echter wel wat gewenning. Multiplayer is ook leuk, maar dan gaat het zo heftig dat ik het 3D uitzet omdat de kijkhoek dan vaak verkeerd is. De meegeleverde standaard is ook wel handig maar met wat oefening kan het ook wel zonder.TTHEEBO1 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:43:
Inmiddels Pokemon X in de preorder staan en ondertussen Kid Icarus van MP opgepikt voor 20 euro. Ziet er tof uit, maar moet nog wel ff wennen aan de vingeracrobatiek die er aan te pas moet komen. Nu mis ik dat tweede pookje toch wel heel erg.
Voordeel van de stylus is dat het veel sneller werkt dan een 2e pookje.
Ah, dus dat is dat zwarte ding wat erbij zat :-)De meegeleverde standaard
Gisteravond toch maar weer verder gegaan met Fire Emblem, speelt toch even wat meer ontspannen. Zal me binnenkort wel even door de gewenning heen worstelen.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is Wehkamp met 124.10 euro, maar met 5,95 verzendkosten schiet je daar weinig mee op. Andere winkels zitten op 129 of 139.
Edit: Er wordt een lader meegeleverd met de 2DS wat de totale kosten een beetje naar beneden brengt. Bij de 3DS moet je zelf een lader aanschaffen.
[ Voor 12% gewijzigd door Robolokotobo op 11-10-2013 21:30 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
De 3DS wordt wel met lader geleverd, de XL daarentegen niet. Dan nog, de 2DS heeft een leuk prijsje, alleen jammer van het mono geluid en de kwaliteit van de speaker schijnt om te huilen te zijn.Robolokotobo schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:27:
Edit: Er wordt een lader meegeleverd met de 2DS wat de totale kosten een beetje naar beneden brengt. Bj de 3DS moet je zelf een lader aanschaffen.
Edit: Dit kwam ik nog tegen dus ik denk dat het wel oke is:
There is a drawback, however. Unlike the 3DS and 3DS XL, the 2DS has one speaker providing mono sound – the sound quality is adequate. The option of using headphones is available for those interested
Bovendien wordt hij overal geroemd om hoe goed hij in de hand ligt. Ook kwam ik dit nog tegen over het beeldscherm:
Moreover, the screens of the 2DS have a brighter display allowing for a crisper image.
[ Voor 56% gewijzigd door Robolokotobo op 11-10-2013 22:49 ]
Mijn bevindingen:
Ergonomie
Houdt lekker vast, beter dan mijn XL. Als je tijdens gebruik van de buttons ook snel bij het touch-screen moet kunnen is de indeling van de 2DS iets minder practisch. Maar het voordeel van deze indeling is dat het ding minder zwaar aanvoelt, want je hebt het hefboom-effect van het bovenste scherm niet. Alle knoppen hebben niet meer de "klik" die we al zo lang gewend zijn. De toetsen reageren goed, maar gaan geleidelijk naar beneden. Dit vind ik een voordeel.
Bouwkwaliteit
Lijkt me goed, ga ik hem niet testen. De uitstraling is goed en omdat je geen mechanisme hebt voor het dichtklappen slijt dat ook niet. Maar heb bij geen van mijn andere DS'en hier ooit problemen mee gehad.
Scherm
Ontzettend scherp en heeft mooie kleuren. Op mijn XL kan ik echt pixels tellen, op de 2DS is het mooi schep. Ik kan het helaas niet vergelijken met de gewone 3DS die een even groot scherm heeft. Wel merk ik dat de kijkhoek slechter is t.o.v. de XL.
Geluid
Ondanks dat er maar 1 speaker in zit vind ik het geluid beter als van de XL. Het geluid is harder en helderder.
Ik heb vanavond de system transfer van de XL naar de 2DS gedaan, zodat ik mijn gedownloade titels op de 2DS kan spelen. Dit verliep soepel en met 2 retail titels + 2 download titels duurde het zo'n 20 minuten.
Verwijderd
* RayNbow gaat maar eens mailen of ie een refund kan krijgen...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
K.W.
nee.KoensSocialL schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:38:
Is er eigenlijk een echte 3DS emulator?
Een voordeel van het apparaat is dat je hem beet kan houden zoals je een klein boek beet houdt. Dus met je onderarmen enigszins verticaal. Wat hierbij helpt is dat het apparaat erg licht is. Ook ligt hij goed in de hand en zijn lange speelsessies dus geen probleem. Wat Blackmage zegt over het aanraken van het touchscherm met de duimen vanaf de controls klopt. De afstand is wat groter dan met de 3DS wat het iets lastiger maakt.
Verder vind ik het jammer dat hij een compleet mat plastic behuizing heeft waardoor hij er minder luxe uitziet dan de 3DS XL. Maar ik heb hem gelukkig niet voor de show en de andere eigenschappen maken dat meer dan goed. Ik kan in ieder geval niet meer maf worden van de 3D functie.
Bij Mediamarkt Almere staat de 2DS voor 122 euro te koop. De pouch kost daar een tientje.BlackMage schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:36:
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is Wehkamp met 124.10 euro, maar met 5,95 verzendkosten schiet je daar weinig mee op. Andere winkels zitten op 129 of 139.
Bij BS is de DSi-XL samen met Picross 3D te koop voor 129 euro. Wordt er überhaupt nog wat gemaakt voor de standaard DS?
Het zou me niet verbazen als big N over pakweg anderhalf jaar weer met een slankere 2DS komt.
[ Voor 54% gewijzigd door cc12 op 14-10-2013 15:17 ]
Ik overweeg om bovenstaande rede dan ook om een 3DSXL te kopen. Ik weet dat er een systemtransfer optie is en ongeveer hoe het werkt (je stopt alles op een SD kaartje en kan het overzetten). Dat is dan inclusief mijn ambassador program. Maar blijft dan ook mij "friendcode" hetzelfde? Of krijg ik dan een nieuwe, gezien het een nieuwe 3DS is?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik heb onlangs de system transfer uitgevoerd.ye-roon schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:12:
Vraagje. Mijn huidige 3DS heeft volgens mij een probleem met de battarij. Ik ben dan nu ook het proberen deze op te rekken (door gewoon op te laden en dan leeg te laten lopen). Maar nog steeds gaat hij nog geen 4 uur mee tijdens het gamen. Tel daarbij op dat die normale 3DS eigenlijk te klein is voor mijn westerse handen waardoor ik na een uurtje gamen kramp in me handen/vingers krijg.
Ik overweeg om bovenstaande rede dan ook om een 3DSXL te kopen. Ik weet dat er een systemtransfer optie is en ongeveer hoe het werkt (je stopt alles op een SD kaartje en kan het overzetten). Dat is dan inclusief mijn ambassador program. Maar blijft dan ook mij "friendcode" hetzelfde? Of krijg ik dan een nieuwe, gezien het een nieuwe 3DS is?
Alles gaat mee zover ik weet, maar kan niet met zekerheid zeggen dat ambassador program dingen mee gaan. Ik had voorgeinstalleerde software en dat ging wel gewoon mee dus ik denk ambassador ook wel
Je friendcode blijft het zelfde.
Ik heb toendertijd gebruik gemaakt van de GM actie waarbij je je 3DS in kon ruilen tegen korting op de 3DSXL. En ik heb nog steeds het ambassadors programma. Voor zover ik weet zit dat ook aan je account en niet specifiek aan je 3DS. Maar kan me daar wel in vergissen.
Ik dacht ook altijd dat het goed was om een lithium ion batterij helemaal leeg te laten lopen en dan weer volledig op te laden, maar blijkbaar is dat helemaal niet goed!ye-roon schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:12:
Vraagje. Mijn huidige 3DS heeft volgens mij een probleem met de battarij. Ik ben dan nu ook het proberen deze op te rekken (door gewoon op te laden en dan leeg te laten lopen). Maar nog steeds gaat hij nog geen 4 uur mee tijdens het gamen.
http://arstechnica.com/ga...to-use-an-li-ion-battery/
Dit is een misconceptie die ontstaan is door ouderwetse batterijen (nickel cadmium) waarvan de capaciteit omlaag ging als je hem maar gedeeltelijk ontlaadde. Echter van meeste batterijen (inclusief Lithium-ion die nu bijna overal in wordt gebruikt) is het zo dat volledig ontladen juist slecht is.Sonicfreak schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:34:
[...]
Ik dacht ook altijd dat het goed was om een lithium ion batterij helemaal leeg te laten lopen en dan weer volledig op te laden, maar blijkbaar is dat helemaal niet goed!
http://arstechnica.com/ga...to-use-an-li-ion-battery/
Ook zou ik niet spelen met de stekker in het stopcontact, dit is minder erg dan volledig ontladen maar ook niet echt goed voor je batterij. Dit komt omdat bijna bij alle apparaten niet de batterij afsluiten tijdens dit proces waardoor de batterij continu een heel klein beetje ontloaden en geladen wordt.
Alleen jammer dat op de BCC site een geweldige aanbieding staat, maar geen "klik hier om te bestellen knop"
EDIT:
Okay, ik kan nog wel een maandje wachten met het kopen van een nieuwe 3DSXL: http://kotaku.com/gloriou...dark-in-your-h-1445510997
[ Voor 27% gewijzigd door ye-roon op 15-10-2013 14:22 ]
Supergaaf ding natuurlijk, de nieuwe zelda ga ik sowieso halen en bijpassende DS had wel tof geweest
[ Voor 35% gewijzigd door mathelicious op 15-10-2013 16:39 ]
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door TheJoe op 15-10-2013 17:34 ]
Niet dat ik weet. Maar wel een goed idee. En niet alleen voor de 3DS, maar voor alle platformen eigenlijk. Kotaku doet zo'n poll regelmatig. Ik weet alleen niet hoe zoiets uitvoerbaar is en of er vanuit Tweakers.net dan ondersteuning/sturing bij kan of moet komen. Maar Paul, Jurian, als je dit leest misschien iets om voor Sinterklaas/kerst af te hebben? En dan groots posten op de frontpage, wat dan hopelijk snel door google opgenomen word in de search. Al die moeders komen naar tweakers.net om de "beste" games te checken en gaan dat vervolgens kopen bij winkels uit de pricewatch.TheJoe schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:14:
Is er ergens op tweakers een lijstje met de top 10 3ds games volgens de community?
Goed, ik dwaalde misschien wat af. Maar het lijkt me wel een leuk idee.
Oh en @pclinde: Nu je de trotse eigenaar bent van pokemon X. We hebben een Pokemon topic, dit is gedaan om dit topic verder redelijk pokemon vrij te houden: Het grote Pokémon topic
Dat lijkt mij ook een leuk idee inderdaad! De 3DS heeft nu een hoop goede/leuke games. Misschien ook een leuk idee om Tweakers te laten meebeslissen in enige vorm (op dit forum/poll/whatever).ye-roon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:00:
[...]
Niet dat ik weet. Maar wel een goed idee. En niet alleen voor de 3DS, maar voor alle platformen eigenlijk. Kotaku doet zo'n poll regelmatig. Ik weet alleen niet hoe zoiets uitvoerbaar is en of er vanuit Tweakers.net dan ondersteuning/sturing bij kan of moet komen. Maar Paul, Jurian, als je dit leest misschien iets om voor Sinterklaas/kerst af te hebben? En dan groots posten op de frontpage, wat dan hopelijk snel door google opgenomen word in de search. Al die moeders komen naar tweakers.net om de "beste" games te checken en gaan dat vervolgens kopen bij winkels uit de pricewatch.
Goed, ik dwaalde misschien wat af. Maar het lijkt me wel een leuk idee.
Oh en @pclinde: Nu je de trotse eigenaar bent van pokemon X. We hebben een Pokemon topic, dit is gedaan om dit topic verder redelijk pokemon vrij te houden: Het grote Pokémon topic
Als ik naar bijv de top lijst van Metacritic kijk en dan zie ik Zelda bovenaan staan dan denk ik van, oke prima, maar als er dan die eShop titel Cave Story met slechts één tiende punt minder er onder staat dan kan ik de rest van de scores al niet eens meer serieus nemen, want zo denk ik er totaal niet over.
Dus je kan beter een lijst maken met populairste games, op basis van verkoopcijfers, forum activiteit of wellicht votes. Maar dat groeit al snel uit tot een commercieel plaatje als EA aan gaat kloppen met een zak geld om Fifa14 drie weekjes bovenaan te hebben staan.
Dus wat mij betreft hoeft er geen lijst met games op T.net.
Enigszins ben ik het wel met je eens, maar hoe je het brengt is iets ongenuanceerd.BlackMage schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:23:
Je kan moeilijk een objectieve lijst met beste games neerzetten, want een game is goed als ie je goed entertained. En entertainmentwaarde is (gelukkig) voor iedereen anders, dus niet objectief te meten.
Als ik naar bijv de top lijst van Metacritic kijk en dan zie ik Zelda bovenaan staan dan denk ik van, oke prima, maar als er dan die eShop titel Cave Story met slechts één tiende punt minder er onder staat dan kan ik de rest van de scores al niet eens meer serieus nemen, want zo denk ik er totaal niet over.
Dus je kan beter een lijst maken met populairste games, op basis van verkoopcijfers, forum activiteit of wellicht votes. Maar dat groeit al snel uit tot een commercieel plaatje als EA aan gaat kloppen met een zak geld om Fifa14 drie weekjes bovenaan te hebben staan.
Dus wat mij betreft hoeft er geen lijst met games op T.net.
Natuurlijk is zo'n lijst nooit 100% objectief, echter kan je naar mijn mening van een handheld met zoveel (goede) games toch wel een lijst maken met 10 "must-haves". De volgorde van de top 10 zal verschillen, maar als je hem goed maakt zal toch voor de meeste mensen wel het met minstens 7 van de 10 eens zijn dat ze thuis horen in de top 10.
Metacritic is naar mijn mening een goede site om naar te kijken wat betreft de must-haves. Je moet naar zo'n lijst ook met enigszins gezond verstand kijken. E-shop titels en normale games hebben ze daar (onterecht) op 1 hoop gegooid en als ik naar zo'n lijst kijk negeer ik dus eigenlijk ook de e-shop titels.
Ik denk dat de meeste mensen het wel ongeveer eens zouden zijn bijvoorbeeld met een top 10 van (naar mijn mening):
- Zelda Ocarina of Time
- Fire Emblem
- Super Mario 3D Land
- Pokemon X &Y
- Animal Crossing
- Luigi's mansion
- Mario Kart 7
- Kid Icarus
- Donkey Kong Country
- Etrian Odyssey
Uiteraard is de volgorde voor andere mensen verschillend. En nu ik nog een keer naar mijn lijst kijk staan de laatste 3 ook niet als powerhouses en zullen waarschijnlijk voor veel mensen anders zijn "But you catch my drift"
Rede dat ik nog maar 2 games heb: de normale is te klein en doet au aan me handen. In november maar een mooie XL halen met zelda
Haal dan dezeye-roon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:49:
Je kan natuurlijk vragen aan members wat hun top 3/5/10 is. Het aantaal keer dat een game voorkomt in een top delen door het aantal top3/5/10 inzendingen en de game die dan het grootste gemiddelde heeft: BAM beste game. Je kan het natuurlijk ook gooien onder het kopje: favourite games. Ik hou in m'n hoofd 2 lijstjes bij, de games die ik persoonlijk het beste vind en de games die ik leukst vind (mijn favoriete games). De beste game vind ik persoonlijk OoT. Maar mijn favoriete game of all time is Mass Effect 2 (dit dus in general sense). Ik heb maar 2 games voor mijn 3DS, dus dat word een kort lijstje. Al zijn ze wel omgedraaid in terms of beste en favoriete. (zelda oot en pokemon, pokemon en zelda oot).
Rede dat ik nog maar 2 games heb: de normale is te klein en doet au aan me handen. In november maar een mooie XL halen met zeldaBeter hebben ze ook een actie voor lttp in de aanbieding voordat die nieuwe uitkomt, daar wel bij de laatste temple geraakt, maar nooit uitgespeeld. (ik had de game niet in de SNES tijd).

Dan kan je mij de ogen uitsteken, haha.
Dat wist ik al, maar het is zo'n mooie prijs dat ik het hier wilde melden. Ik had gisteren al een bericht geplaatst in het Pokémon topic.Oh en @pclinde: Nu je de trotse eigenaar bent van pokemon X. We hebben een Pokemon topic, dit is gedaan om dit topic verder redelijk pokemon vrij te houden: Het grote Pokémon topic
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Voor dat soort zaken is er het Budgetgaming topic.pclinde schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:29:
[...]
Dat wist ik al, maar het is zo'n mooie prijs dat ik het hier wilde melden. Ik had gisteren al een bericht geplaatst in het Pokémon topic.
"21 jaar DSL!"
En voor dit soort zaken een topic report....The_Bird schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:02:
[...]
Voor dat soort zaken is er het Budgetgaming topic.
Fijn dat je het hier even meldt pclinde, ik ga Pokémon niet kopen, kan mij niet echt pakken. Maar kijk iedere dag even in dit topic en als er dan naar een leuke aanbieding gelinkt wordt dan kan ik mijn collectie weer voor een mooie prijs uitbreiden. Er wordt ook niet echt vaak in dat topic gepost, dus past het hier prima.
Nu veel bezig met Mario & Luigi Dream Team Bros. echt een geweldige game! Heel leuk, mooi en uitgebreid gemaakt, duurt nog lang ook. Echt een tip voor de twijfelaar of onwetende
Opzich wel, maar je moet dan ook van al die genres houden. Persoonlijk vind ik dat Paper Mario: Sticker Star daar ook niet uit mag ontbreken. Dan mag van mij pokemon afvallen (daar heb ik niets mee.. maar heb het dan ook nog nooit gespeeld).Nelusz schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:47:Ik denk dat de meeste mensen het wel ongeveer eens zouden zijn bijvoorbeeld met een top 10 van (naar mijn mening):
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb zelf ook niets met Pokémon, maar Paper Mario: Sticker Star mag er eigenlijk niet op staan. Vergelijk het met M&L Dream Team Bros en het is duidelijk. Paper Mario vind ik normaal gesproken erg leuk, alleen zou Sticker Star geen onderdeel mogen uitmaken van die serie. Dat is mijn mening natuurlijkDukeBox schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
Opzich wel, maar je moet dan ook van al die genres houden. Persoonlijk vind ik dat Paper Mario: Sticker Star daar ook niet uit mag ontbreken. Dan mag van mij pokemon afvallen (daar heb ik niets mee.. maar heb het dan ook nog nooit gespeeld).
Yep, dat was dan ook wel het plan (zie mijn eerdere post van gister).Nelusz schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:05:
[...]
Haal dan deze
[afbeelding]
Dan kan je mij de ogen uitsteken, haha.
En ik zeg ook niet dat het posten van een aanbieding verkeerd is, ik probeerde alleen te vertellen dat er voor pokemon een algemeen topic is, omdat dit topic daar een tijdje voor gebruikt is en dat niet in de smaak viel. Misschien kwam het niet helemaal op die manier over, hopelijk bracht deze uitleg meer inzicht.
Ik hoop dat ik met de komst van een XL ik meer ga spelen op de 3DS. Het heeft een fantasische game bibliotheek en is misschien wel de "beste" console van het moment kwa games. Alleen van die kleine krijg ik gewoon kramp in me vingers
Dat ben ik eigenlijk volledig met je eens. Van de 3DS kan ik dus 7 spellen noemen waarvan ik echt vind dat ze "must haves" zijn op de 3DS en daarnaast zijn nog best wat top spellen naar smaak beschikbaar. Dat kan ik bij alle andere (huidige) consoles niet doen eigenlijk.ye-roon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:46:
[...]
Ik hoop dat ik met de komst van een XL ik meer ga spelen op de 3DS. Het heeft een fantasische game bibliotheek en is misschien wel de "beste" console van het moment kwa games. Alleen van die kleine krijg ik gewoon kramp in me vingersEen maandje wachten lukt mij prima en dan heb ik een 3DSXL en een game die ik toch wel wilde
Toen Fire Emblem en Luigi's mansion uit kwam heb ik de switch naar XL gemaakt (en nooit spijt gehad). De 3DS is niet echt vriendelijk voor mensen met grote handen.
Overigens over Pokemon, ik heb het een tijd niet gespeeld aangezien ik mij er echt "te oud" voor vond. De tekenfilm serie vind ik verschrikkelijk (vroeger niet uiteraard
Met het risico heel wat rpg fans op mijn hals te halen durf ik toch te zeggen dat (als je negeert dat het Pokemon is) het de beste rpg is die er is. Je kan je eigen characters uitkiezen (uit een gigantische poel), het is goed gebalanceerd en de systemen zijn ingewikkeld genoeg voor een competative scene.
Natuurlijk zitten er enigszins rotte appeltjes tussen kwa story en vernieuwing, maar ik kan je verzekeren dat X/Y erg goed is zolang je er voorbij kan kijken dat het pokemon is.
Even daargelaten of het een echter 'Paper Mario' is, vind je de game dan niet goed ? Ik heb er echt heel wat uren plezier van gehad en ook daarna om alles compleet te krijgen.Koldur schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:13:
Ik heb zelf ook niets met Pokémon, maar Paper Mario: Sticker Star mag er eigenlijk niet op staan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Helemaal mee eens. Pokemon is gewoon 1 van de betere RPG's die er is. Je moet idd wel ff door het feit heen prikken dat het Pokemon is. En je hebt ook mensen die het kiddie noemen. In mijn omgeving zijn dat vooral mensen die het eigenlijk stiekem wel willen spelen maar zich te goed of te oud vinden. En dan zeggen ze tegen mij: ga jij maar die kiddie game spelen. Maar, ze spelen zelf FIFA. Dus mijn antwoord: I'll raise your PEGI 3 with my PEGI 7. Lawyered!Nelusz schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:54:
[...]
Dat ben ik eigenlijk volledig met je eens. Van de 3DS kan ik dus 7 spellen noemen waarvan ik echt vind dat ze "must haves" zijn op de 3DS en daarnaast zijn nog best wat top spellen naar smaak beschikbaar. Dat kan ik bij alle andere (huidige) consoles niet doen eigenlijk.
Toen Fire Emblem en Luigi's mansion uit kwam heb ik de switch naar XL gemaakt (en nooit spijt gehad). De 3DS is niet echt vriendelijk voor mensen met grote handen.
Overigens over Pokemon, ik heb het een tijd niet gespeeld aangezien ik mij er echt "te oud" voor vond. De tekenfilm serie vind ik verschrikkelijk (vroeger niet uiteraard).
Met het risico heel wat rpg fans op mijn hals te halen durf ik toch te zeggen dat (als je negeert dat het Pokemon is) het de beste rpg is die er is. Je kan je eigen characters uitkiezen (uit een gigantische poel), het is goed gebalanceerd en de systemen zijn ingewikkeld genoeg voor een competative scene.
Natuurlijk zitten er enigszins rotte appeltjes tussen kwa story en vernieuwing, maar ik kan je verzekeren dat X/Y erg goed is zolang je er voorbij kan kijken dat het pokemon is.
Maja, net als met FIFA, wat dus geschikt is voor mensen van vele leeftijden zit er in pokemon voor de wat oudere gamer een hoop diepgang, vangen, breeden, trainen, team building etc. Wat leidt tot een spel tussen strategien en training in competitive battles. Zelfde als teambuilding in FIFA voor een competetatief spel zorgt wat meer geschikt is voor de oudere gamer
Oh en Breloom.
Ik vind het geen goede game nee, vond het begin leuk, maar het begon snel minder te worden. Het meest vervelende aan het spel vind ik hoe je de eindbazen moet verslaan. Je moet maar een beetje gokken welke sticker te gebruiken, helemaal voor de latere bazen, zit op dat moment zo goed als geen logica in wat dat betreft. Ik vind het leuk dingen uit te vinden, maar als er op een gegeven moment niet valt te begrijpen waarom je welke sticker moet gebruiken dan slaat het nergens meer op. Eindbazen moeten juist leuk zijn en niet de tegenvaller. Ik heb hem dan ook verkocht en dat doe ik niet vaak met Mario games.DukeBox schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:18:
[...]
Even daargelaten of het een echter 'Paper Mario' is, vind je de game dan niet goed ? Ik heb er echt heel wat uren plezier van gehad en ook daarna om alles compleet te krijgen.
Verwijderd
Ik vond het een geweldige game. Maar op bepaalde punten heb ik wel een walkthrough erbij gepakt.DukeBox schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:18:
[...]
Even daargelaten of het een echter 'Paper Mario' is, vind je de game dan niet goed ? Ik heb er echt heel wat uren plezier van gehad en ook daarna om alles compleet te krijgen.
Sorry, maar het is frikkin' pokemon. Het "diepgaand" noemen is een belediging voor het RPG genre.ye-roon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:24:
[...]
Helemaal mee eens. Pokemon is gewoon 1 van de betere RPG's die er is.
Heerlijk, mensen die hun meningen als feiten verkondigen.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:54:
[...]
Sorry, maar het is frikkin' pokemon. Het "diepgaand" noemen is een belediging voor het RPG genre.
Voorlopig mijn Pokemon koop plannen in de koelkast gezet, heb voorlopig eerst een PS4 te kopen haha
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Met EV/IV breeding kan je best wel diep gaan hoor. Als je dat negeert, is het alsnog net zo diep als een hoop rpg's, door de ongelooflijk grote pool met moves en Pokémons. Maar ik denk dat je niet verder kijkt dan het 'verhaal' en de figuurtjes.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:54:
[...]
Sorry, maar het is frikkin' pokemon. Het "diepgaand" noemen is een belediging voor het RPG genre.
Het noemt zichzelf spellingnazi, ik ga uit van een trolling attemptmat.hi.as schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:40:
[...]
Met EV/IV breeding kan je best wel diep gaan hoor. Als je dat negeert, is het alsnog net zo diep als een hoop rpg's, door de ongelooflijk grote pool met moves en Pokémons. Maar ik denk dat je niet verder kijkt dan het 'verhaal' en de figuurtjes.
http://www.nintendo.nl/Ni...n-naar-Europa-817994.html
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet
Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]