Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik gebruik zelf eigenlijk het 3D gebeuren ook nooit, maar ze hadden beter de 3DS ofwel DS vorm met scharnieren aan kunnen houden. Zou voor mij wel een uiteindelijk leuk model zijn. Alhoewel ik niet even snel die zou halen. :P

Verwijderd

Van mij mag de opvolger van de 3DS gewoon weer 2D hebben als het ding daardoor goedkoper wordt. Als je een beetje fanatiek MK speelt mis je de helft al doordat je niet meer recht voor het schermpje zit. Het vreet batterijen en er zijn veel mensen die het niet lang volhouden met 3D (waaronder ikke).
Dat 3D is (erg) mooi om te zien maar ik mis het niet als ik in 2D speel en op mijn Vita heb ik er nooit naar verlangd.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:21:
Van mij mag de opvolger van de 3DS gewoon weer 2D hebben als het ding daardoor goedkoper wordt. Als je een beetje fanatiek MK speelt mis je de helft al doordat je niet meer recht voor het schermpje zit. Het vreet batterijen en er zijn veel mensen die het niet lang volhouden met 3D (waaronder ikke).
Dat 3D is (erg) mooi om te zien maar ik mis het niet als ik in 2D speel en op mijn Vita heb ik er nooit naar verlangd.
Dan moet je eens proberen om Mario Kart + 3D +gyro controlls te spelen, lol.

"21 jaar DSL!"

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:17
Ik vind het een raar ontwerp. Lijkt me niet echt lekker vast houden.
Zelf gebruik ik de 3D functie altijd... tenzij ik op me zij in bed ligt. Dan is het altijd wat moeilijker naar ''dat'' punt zoeken. En je schermen blijven natuurlijk veeeeel langer mooi. Vind alleen de scharnieren van de 3DS XL niet echt goed. Die wiebelen een beetje. Zal wel juist zodat het niet snel breekt, maar toch.

Persoonlijk vind ik het nog altijd een gave toevoeging. Het hoefde aanvankelijk van mij niet. Heb een Color, Advance, Advance SP (voor de verlichting :P) en een DSlite gehad. Dus de 3DS XL was de volgende op de lijst. Plus ik ben stiekem nog steeds een fan van Pokémon :$

[ Voor 17% gewijzigd door Dubrillion op 29-08-2013 08:33 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:07

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ben niet echt van de nintendo handhelds. maar mijn vriendin speelt er altijd aardig mee. Vind het leuk dat Nintendo weer wat doet met zijn handhelds. Maar om nou te zeggen dat dit veel goedkoper gaat worden? Deze nieuwe handheld zal ongeveer €120,- gaan kosten. De oude 3DS ligt voor een prijs van €140,- in de winkelschappen. Voor 20€ meer heb je dus een apparaat wat eigenlijk weer meer kan etc.

Lijkt me dus logisch dat ze veel mensen kritiek hebben op de nieuwe 2DS

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik vind het weer standaard Nintendo taktiek.. "Laten we 100 versies uit brengen van dezelfde handheld! Want ze kopen het toch wel, en waarom zouden we het niet doen"
Over half jaar komt er weer een 3DS met meer functies dan de oude, etc etc.

Wordt gewoon erg jammer, laat ze liever geld besteden aan echte vernieuwing ipv rehash console 84,26

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Arunia
Nu zie ik het plaatje pas voor het eerst.
Moet zeggen dat ik hem niet specifiek lelijk vind. Zou hem op zich wel kopen als ik nog geen 3DS had. Maar! Hij is niet makkelijk in je broekzak te stoppen. Terwijl ik dat met de 3DS XL wel kan.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Daarnaast kan je het bovenste scherm niet in een hoek zetten ivm lichtval oid.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:49:
Ik vind het weer standaard Nintendo taktiek.. "Laten we 100 versies uit brengen van dezelfde handheld! Want ze kopen het toch wel, en waarom zouden we het niet doen"
Over half jaar komt er weer een 3DS met meer functies dan de oude, etc etc.

Wordt gewoon erg jammer, laat ze liever geld besteden aan echte vernieuwing ipv rehash console 84,26
Ja want Nintendo maakt zo vaak handhelds met nieuwe functies 8)7

Ja, dat hebben ze één keer gedaan met de DSi. En op één spel na kan je elk DSi spel ook op een oude DS spelen.

GB, GB Pocket, GB Light (Japan only)
GBC
GBA, GBASP, GB Micro
DS, DSLite, DSi, DSiXL
3DS, 3DS XL, 2DS.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:10 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:06:
[...]

Ja, dat hebben ze één keer gedaan met de DSi. En op één spel na kan je elk DSi spel ook op een oude DS spelen.
erm.. hoeveel GBA's, GBC's, etc etc etc zijn er? Kom op zeg. Ga nou niet doen alsof Nintendo zo heilig is. Ben zelf nog steeds erg blij met de Wii, alleen wordt ze nu wel erg zat dat ze keer op keer bepaalde games aankondigen, en dan 2 dagen voor de release "Oh ja, die game? Ja, die wordt toch niet uitgebracht. Sorry!" (Zie verschillende DDR titels)

Ik mis gewoon de tijd waarin Nintendo gewoon echt goed bezig was met de consoles, De Snes, N64, Gamecube e.d. (ik laat de NES buiten beschouwing, aangezien we echt de gebutcherde japanse versie hebben gekregen. Zonder bepaalde functies) Nu is het alleen nog maar "Hey, een nieuwe wii... Hey, een nieuwe ds..."

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Er was maar 1 GBC, er waren 3 GBAs. En al deze GBAs kunnen alle GBA spellen spelen. Dus niemand verplichtte je om er één te kopen.

Werkelijk, de enige echte uitzondering was de DSi.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:18 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:06:
[...]

GB, GB Pocket, GB Light (Japan only)
GBC
GBA, GBASP, GB Micro
DS, DSLite, DSi, DSiXL
3DS, 3DS XL, 2DS.
GBA, GBASP, GBASP Backlit Screen, GB Micro dan toch

Nothing to see here

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

itsme schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:26:
[...]

GBA, GBASP, GBASP Backlit Screen, GB Micro dan toch
En daarnaast zijn er nog accesoires geweest voor de consoles omdat je anders bepaalde games niet kan spelen.

Zo had de N64 een expansion pak. Haalde je die niet (70 Gulden!) dan kon je Majora's Mask niet spelen en kon je Perfect Dark maar half spelen. Lekker dan.
lanerios schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:12:
[...]
Ik mis gewoon de tijd waarin Nintendo gewoon echt goed bezig was met de consoles, De Snes, N64, Gamecube e.d. (ik laat de NES buiten beschouwing, aangezien we echt de gebutcherde japanse versie hebben gekregen. Zonder bepaalde functies) Nu is het alleen nog maar "Hey, een nieuwe wii... Hey, een nieuwe ds..."
Die is dood. Nu is het vooral cashen ipv baanbrekende nieuwe titels maken. Zie ook de 'nieuwe' Wii U games; Mario kart zoveel, super mario 3d land wii u, new super mario bros wii u, smash bros wii u, wind waker wii u, donkey kong country wii u...

[ Voor 43% gewijzigd door The_Bird op 29-08-2013 10:21 ]

"21 jaar DSL!"

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Die kregen wij erbij met Donkey Kong 64.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

MaximusTG schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:21:
Die kregen wij erbij met Donkey Kong 64.
Als je DK 64 niet leuk vond dan had je dus pech. En DK64 vond ik zelf een teleurstelling. Het verzamelen van dingen was bij Banjo nog wel leuk maar hier werd het echt extreem. Voorals als je hem vergelijkt met de originele snes games was het een tegenvaller.

"21 jaar DSL!"

• Arunia
Dan kocht je los de expansion. Volgens mij heb ik dat toen ook gedaan voor LoZ MM.
Lag er toen niet wakker van en nu ook niet.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Wat een ophef allemaal over iets wat je gewoon links kan laten liggen, kost je niets en wordt je ook niets minder van.
Vind je het ontwerp niets? Wil je wel 3DS spellen kunnen spelen in 2D of zelfs 3D? Dan heb je geluk! Je kan zelf nu al een 3DS of zelfs de XL versie ervan kopen.

Even alle gekheid op een stokje, er wordt hier gewoon een markt aangeboord welke volgens mij lucratiever is dan iedereen zich hier bewust van is, ouders willen (ookal bestaat er parental controls, vinden meer ouders dan je je bewust van bent te moeilijk) hun kind beschermen tegen de problemen welke 3D kan veroorzaken, willen een zo goedkoop mogelijk systeem en ik denk dat dit ding Nintendo meer winst oplevert dan de 3DS en 3DS XL.

Als dit ding gaat lopen heb je alleen maar meer kans op nog meer spellen voor de 3DS omdat de afzetmarkt daarvoor groter wordt. Dus ik zie er alleen maar voordelen in. Vind ik dit ding lelijk? JA! Maar dat zal mij voor de rest een worst wezen. Dit is typisch weer zo'n internet schreeuw ding, maar je zal straks in de praktijk zien dat dit lekker gaat verkopen en het allemaal goed komt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:00
The_Bird schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:18:
[...]

Zie ook de 'nieuwe' Wii U games; Mario kart zoveel, super mario 3d land wii u, new super mario bros wii u, smash bros wii u, wind waker wii u, donkey kong country wii u...
En waar staat W101 in het rijtje?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Koldur schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:22:
Wat een ophef allemaal over iets wat je gewoon links kan laten liggen, kost je niets en wordt je ook niets minder van.
Vind je het ontwerp niets? Wil je wel 3DS spellen kunnen spelen in 2D of zelfs 3D? Dan heb je geluk! Je kan zelf nu al een 3DS of zelfs de XL versie ervan kopen.

Even alle gekheid op een stokje, er wordt hier gewoon een markt aangeboord welke volgens mij lucratiever is dan iedereen zich hier bewust van is, ouders willen (ookal bestaat er parental controls, vinden meer ouders dan je je bewust van bent te moeilijk) hun kind beschermen tegen de problemen welke 3D kan veroorzaken, willen een zo goedkoop mogelijk systeem en ik denk dat dit ding Nintendo meer winst oplevert dan de 3DS en 3DS XL.

Als dit ding gaat lopen heb je alleen maar meer kans op nog meer spellen voor de 3DS omdat de afzetmarkt daarvoor groter wordt. Dus ik zie er alleen maar voordelen in. Vind ik dit ding lelijk? JA! Maar dat zal mij voor de rest een worst wezen. Dit is typisch weer zo'n internet schreeuw ding, maar je zal straks in de praktijk zien dat dit lekker gaat verkopen en het allemaal goed komt.
Het grote probleem is dat Nintendo af stapt van zijn visie. Ze hadden bij de 3DS, 3D zonder bril als visie en dat hebben ze nu dus overboord gegooid. Ook al gebruikte haast niemand de 3D feature, werden wel alle games met 3D in het achterhoofd gemaakt.

Dat is hetzelfde als dat Nintendo de WiiU 100 euro goedkoper maakt en er geen WiiPad meer bij doet, omdat de meeste de features van de pad toch niet gebruikte. Dit zou betekenen dat ze het vertrouwen in het originele idee zijn verloren en van koers veranderen. Niet echt goed voor het vertrouwen in je product.

Verder is het vreemd dat Nintendo de 2DS op de markt zet, aangezien de verkopen van de 3DS niet eens heel slecht waren en het prijsverschil tussen de 2DS en 3DS behoorlijk klein gaat worden. |:(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Koldur
@MazeWing

Ik denk dat je niet doorhebt dat de 2DS vooral voor jongere kinderen wordt uitgebracht. Ik heb het idee (dat weet ik niet zeker natuurlijk) dat ze de 2DS express aardig lelijk op de markt brengen om er zo voor te zorgen dat de 3DS of 3DS XL alsnog als beste optie wordt gezien voor de andere doelgroepen.
Donkey Kong Country Returns 3DS en Luigi's Mansion hebben duidelijk aangegeven dat Nintendo 3D erg serieus neemt.
WiiU gamepad kan je niet vergelijken met 3D, WiiU gamepad kan je niet zonder bij de meeste spellen, 3D wel.

Het feit dat de 3DS zo goed verkoopt geeft al aan dat ze de 2DS op de markt zet om een andere doelgroep aan te spreken.

Het lijkt wel alsof je mijn post niet hebt gelezen, je kan er vanuit gaan dat de 2DS een stuk meer winst gaat opbrengen dan de 3DS en 3DS XL. Als je leest wat er allemaal makkelijker aan het productie proces is lijkt me dat duidelijk. Meer winst voor Nintendo betekent ook weer potentieel meer en betere games voor ons.

Het is allemaal storm in een glas water.

[ Voor 18% gewijzigd door Koldur op 29-08-2013 12:18 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

The_Bird schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:18:
[...]

En daarnaast zijn er nog accesoires geweest voor de consoles omdat je anders bepaalde games niet kan spelen.

Zo had de N64 een expansion pak. Haalde je die niet (70 Gulden!) dan kon je Majora's Mask niet spelen en kon je Perfect Dark maar half spelen. Lekker dan.

[...]

Die is dood. Nu is het vooral cashen ipv baanbrekende nieuwe titels maken. Zie ook de 'nieuwe' Wii U games; Mario kart zoveel, super mario 3d land wii u, new super mario bros wii u, smash bros wii u, wind waker wii u, donkey kong country wii u...
The Wonderful 101... Bayonetta 2.. Sonic Lost Worlds

Daarbij zijn Mario games nog steeds super goed en erg leuk.Windwaker HD is nooit als "nieuw" aangekondigd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 13:28 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

RayNbow schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:53:
[...]

En waar staat W101 in het rijtje?
Die is inderdaad origineel, maar wordt lang niet zo belangrijk geacht als de andere titels getuige Nintendo's marketing. Was ik daardoor vergeten.
Maar het is eerder een uitzondering, zie ook Pikmin 3, Wii Fit U, Mario & Sonic Olympische spelen Wii U, Luigi Wii U, Wii Party U, Nintendoland etc...

"21 jaar DSL!"

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:01
Koldur schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:17:
@MazeWing

Ik denk dat je niet doorhebt dat de 2DS vooral voor jongere kinderen wordt uitgebracht. Ik heb het idee (dat weet ik niet zeker natuurlijk) dat ze de 2DS express aardig lelijk op de markt brengen om er zo voor te zorgen dat de 3DS of 3DS XL alsnog als beste optie wordt gezien voor de andere doelgroepen.
Donkey Kong Country Returns 3DS en Luigi's Mansion hebben duidelijk aangegeven dat Nintendo 3D erg serieus neemt.
WiiU gamepad kan je niet vergelijken met 3D, WiiU gamepad kan je niet zonder bij de meeste spellen, 3D wel.

Het feit dat de 3DS zo goed verkoopt geeft al aan dat ze de 2DS op de markt zet om een andere doelgroep aan te spreken.

Het lijkt wel alsof je mijn post niet hebt gelezen, je kan er vanuit gaan dat de 2DS een stuk meer winst gaat opbrengen dan de 3DS en 3DS XL. Als je leest wat er allemaal makkelijker aan het productie proces is lijkt me dat duidelijk. Meer winst voor Nintendo betekent ook weer potentieel meer en betere games voor ons.

Het is allemaal storm in een glas water.
Dat denk ik dus ook, de 3DS verkoopt goed daarom kunnen ze de toevoeging voor de jongere gamers veroorloven. Hij heeft geen scharnieren die kapot kunnen, geen 3D wat misschien schadelijk is voor de ontwikkeling van zicht, is lekker goedkoop en ik gok dat de ergonomie met de knoppen centraal aan de zijkant ook op de jongere gamer is gericht. Top ding, maar geen wonder dat ie hier wordt afgekraakt want wij zijn de doelgroep niet :)

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58
Ik zou hem absoluut niet afkraken. de 3D functie is erg mooi maar na een tijdje werd ik er toch een beetje raar van. Bovendien schijnt de 2DS beter in de hand te liggen voor mensen met grote handen. Grotere shoulder buttons. En ik denk dat ie na een tijdje voor iets meer dan 100 euro of misschien wel precies 100 euro verkrijgbaar gaat zijn.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

mathelicious schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:37:
[...]

Dat denk ik dus ook, de 3DS verkoopt goed daarom kunnen ze de toevoeging voor de jongere gamers veroorloven. Hij heeft geen scharnieren die kapot kunnen, geen 3D wat misschien schadelijk is voor de ontwikkeling van zicht, is lekker goedkoop en ik gok dat de ergonomie met de knoppen centraal aan de zijkant ook op de jongere gamer is gericht. Top ding, maar geen wonder dat ie hier wordt afgekraakt want wij zijn de doelgroep niet :)
Ik heb meer DS-en gezien bij jonge kinderen, dan bij ouderen. Verder heb ik nog nooit gezien dat er een DS kapot is gegaan vanwege de scharnieren of dat het slecht vast te houden was. Enige issue waren krassen op het scherm en dat zal bij de 2DS alleen maar groter worden, aangezien die niet eens dichtgeklapt kan worden en dat ding waarschijnlijk zonder hoesje rond gaat slingeren.

Ook het feit dat dit specifiek op het jongere publiek (10-) is gericht kan ik niet geloven. Daarvoor is het prijsverschil met de 3DS te klein.

Ik kan dan ook geen enkele reden bedenken waarom Nintendo met een 2DS op de markt is gekomen. Zeker op korte termijn hadden ze meer winst kunnen behalen door de 3DS goedkoper te maken, dan een nieuw product uit te brengen tegen een lagere prijs, maar waar wel een flinke kostenpost aan zit in de vorm van r&d, distributie en marketing.

Verder blijf ik bij mijn mening dat 3D weergave "DE" feature van de 3DS was en dat Nintendo geen vertrouwen meer heeft in dit concept, aangezien ze anders nooit met een 2DS waren gekomen. Hooguit een 2DS model, met toch dezelfde 3D schermen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Nintendo heeft misschien nog wel vertrouwen in 3D maar zal gemerkt hebben dat de meeste gamers op 2D spelen. En dan is het zinloos er op voort te borduren. Bij de PS4 hoor je ook erg weinig over 3D gamen.

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:58:
Nintendo heeft misschien nog wel vertrouwen in 3D maar zal gemerkt hebben dat de meeste gamers op 2D spelen. En dan is het zinloos er op voort te borduren. Bij de PS4 hoor je ook erg weinig over 3D gamen.
De PS3 was niet ontworpen met als visie elke game van 3D te voorzien en daar ook de hardware op aan te passen.

• Koldur
MazeWing, ik krijg het idee dat je bang bent dat Nintendo het hele 3D idee gaat laten varen en dat je denkt dat zonder 3D de 3DS bijna niet anders is dan de DS.
Ik kan je vertellen dat het Nintendo 3D echt serieus neemt en dan nog, zelfs zonder 3D is de 3DS sprongen beter dan de DS.
Maak je nou niet zo druk en geloof maar dat de 2DS echt gericht is op het jongere publiek.

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Koldur schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:46:
MazeWing, ik krijg het idee dat je bang bent dat Nintendo het hele 3D idee gaat laten varen en dat je denkt dat zonder 3D de 3DS bijna niet anders is dan de DS.
Ik kan je vertellen dat het Nintendo 3D echt serieus neemt en dan nog, zelfs zonder 3D is de 3DS sprongen beter dan de DS.
Maak je nou niet zo druk en geloof maar dat de 2DS echt gericht is op het jongere publiek.
Het maakt mij persoonlijk helemaal niets uit wat Nintendo doet, aangezien ik geen 3DS bezit. Wel vind ik het opmerkelijk dat ze indirect aangeven dat 3D gefaald heeft.

Verder lees ik in hands-on previews van de 2DS dat kleinere handen mogelijk problemen hebben om bij de shoulderbuttons te komen. Niet echt geschikt voor kinderen lijkt me....

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 07:35

pclinde

TechGaming.nl

MazeWing schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:59:
[...]

Het maakt mij persoonlijk helemaal niets uit wat Nintendo doet, aangezien ik geen 3DS bezit. Wel vind ik het opmerkelijk dat ze indirect aangeven dat 3D gefaald heeft.

Verder lees ik in hands-on previews van de 2DS dat kleinere handen mogelijk problemen hebben om bij de shoulderbuttons te komen. Niet echt geschikt voor kinderen lijkt me....
Ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ze 'indirect' aangeven dat hun product gefaald heeft. Ze geven de productlijn een extra dimensie. Dit doen andere merken op de markt toch ook? Als we zien hoeveel varianten er zijn van de Samsung Galaxy S4. Moet dit dat ook meteen opgemerkt worden als een faal? Een plastic variant, maar dan toch ook maar een metalen variant omdat andere merken dit ook zo leuk doen.

Naar mijn idee is er totaal geen conclusie te trekken dat Nintendo beweert dat hun product faalt. Ik heb meer het idee dat dit je persoonlijke benadering is, want in werkelijkheid kunnen we hierover geen uitspraak doen.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 15:52

BoGu5

hmmmz

pclinde schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:15:
[...]Ze geven de productlijn een extra dimensie.[...]
Ik moest lachen :D

Ik denk ook dat de 2ds een aardige toevoeging is. Er zijn genoeg mensen die geen 3D zien (waaronder ik), waarvoor een 2DS best een aardige optie is. Als hij was uitgekomen als een 3DS XL zonder 3D was het een serieuze overweging waard wat mij betreft.

request.getCookies();

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Ik wilde tijdens het typen een: 8)7 bijvoegen. Maar zonder vond ik hem leuker :P

• Koldur
MazeWing schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:59:
[...]

Als ze hadden gedacht dat 3D gefaald heeft zouden ze wel een 2DS in de stijl van de huidige 3DS'en maken (een normale en XL versie) en niet zo'n raar ding als nu. Dit hebben ze bewust gedaan, dus tel uit je winst!

Verwijderd

Ook alle toekomstige 3DS games zullen gewoon het 3D ondersteunen. Het is dus niet gefaald vind het zelf ook wel een leuke toevoeging. Het maakt de games een stukje mooier met de diepte.

Geeft iemand al wat meer gehoord over MiiVerse voor de 3DS?

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:16:
Ook alle toekomstige 3DS games zullen gewoon het 3D ondersteunen. Het is dus niet gefaald vind het zelf ook wel een leuke toevoeging. Het maakt de games een stukje mooier met de diepte.
Inderdaad! De diepte maakt het grafisch mooier. Soms heb ik het gevoel of ik anti-aliasing activeer. De randen van objecten/levels zijn smooth en minder hakerig/pixelated.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:59
BoGu5 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:27:
[...]
Ik moest lachen :D

Ik denk ook dat de 2ds een aardige toevoeging is. Er zijn genoeg mensen die geen 3D zien (waaronder ik), waarvoor een 2DS best een aardige optie is. Als hij was uitgekomen als een 3DS XL zonder 3D was het een serieuze overweging waard wat mij betreft.
Kind of defeats the purpose, doesn't it? Een 3DS XL zonder 3D bestaat al - de 3DS XL. Schuifje omlaag en hoppa, een 2DS XL. Hetzelfde apparaat bouwen zonder 3D scherm levert alleen maar verwarring op, want dan gaan mensen dus inderdaad het verschil niet zien. Bovendien is het dan al helemaal niet meer kostenbesparend.

• Koldur
http://nintendo3dsblog.co...-under-seven-says-reggie/

Het is dus officieel, mensen, jullie hoeven nu niet meer te vrezen voor je 3DS! ;) Hij is echt voor jonge kinderen bedoeld.

Verwijderd

Koldur schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:04:
http://nintendo3dsblog.co...-under-seven-says-reggie/

Het is dus officieel, mensen, jullie hoeven nu niet meer te vrezen voor je 3DS! ;) Hij is echt voor jonge kinderen bedoeld.
Ik denk dat hij het hier in huis prima zal doen als 2e 3DS, en wij hebben niet eens kinderen.

• Koldur
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:12:
[...]

Ik denk dat hij het hier in huis prima zal doen als 2e 3DS, en wij hebben niet eens kinderen.
Natuurlijk kunnen ook hier alle leeftijden ervan genieten, maar het is duidelijk dat de intentie is om deze doelgroep ermee aan te spreken.

• Dubrillion
''De Nintendo 2DS'': een manier voor kinderen om Pokémon X en Y te spelen die geen 3DS van ouders mochten die 3D ''te gevaarlijk'' vonden :D... slim Nintendo, erg slim :p

Verwijderd

Dubrillion schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:33:
''De Nintendo 2DS'': een manier voor kinderen om Pokémon X en Y te spelen die geen 3DS van ouders mochten die 3D ''te gevaarlijk'' vonden :D... slim Nintendo, erg slim :p
Pokemon X en Y, die zitten er natuurlijk ook aan te komen. Heeft mij nog nooit geïnteresseerd, maar de 3DS'en in alle varianten zullen straks wel als warme broodjes over de toonbank vliegen. Als ik de berichten tot nu toe moet geloven is het een must have titel voor alle Pokemon liefhebbers, en dat schijnen er best veel te zijn.

• BlackMage
  • Laatst online: 06-11 07:53
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:44:
[...]

Pokemon X en Y, die zitten er natuurlijk ook aan te komen. Heeft mij nog nooit geïnteresseerd, maar de 3DS'en in alle varianten zullen straks wel als warme broodjes over de toonbank vliegen. Als ik de berichten tot nu toe moet geloven is het een must have titel voor alle Pokemon liefhebbers, en dat schijnen er best veel te zijn.
In ieder geval al één hier. Met 28 jaar oud en schaam me er niet eens voor :P

Ik heb zowel X als Y al op de preorder en ik zit ook te twijfelen over de 2DS om zo ruilen mogelijk te maken. Ook denk ik dat het overzetten van je collectie van black/white via 2x een 3DS moet, ondanks dat black/white gewone DS games zijn.

Ook heeft de 2DS wel een voordeel met Pokemon games, met name als je een 3DS XL hebt. Pokemon heeft aardig wat grinds erin zitten en dat doe ik liever op een apparaat waar je na 30 minuten geen lamme polsen van krijgt.

Ben wel benieuwd naar de prijs, ik ga gokken op 130, maar dat vind ik eigenlijk teveel voor wat pokemon ruilen. Daarvoor kan je namelijk ook een tweedehands 3DS XL kopen.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

BlackMage schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:31:
[...]

In ieder geval al één hier. Met 28 jaar oud en schaam me er niet eens voor :P

Ik heb zowel X als Y al op de preorder en ik zit ook te twijfelen over de 2DS om zo ruilen mogelijk te maken. Ook denk ik dat het overzetten van je collectie van black/white via 2x een 3DS moet, ondanks dat black/white gewone DS games zijn.

Ook heeft de 2DS wel een voordeel met Pokemon games, met name als je een 3DS XL hebt. Pokemon heeft aardig wat grinds erin zitten en dat doe ik liever op een apparaat waar je na 30 minuten geen lamme polsen van krijgt.

Ben wel benieuwd naar de prijs, ik ga gokken op 130, maar dat vind ik eigenlijk teveel voor wat pokemon ruilen. Daarvoor kan je namelijk ook een tweedehands 3DS XL kopen.
Dus jij gaat zowel X als Y voor jezelf kopen?

"21 jaar DSL!"

• Arunia
Mwoah, met 32 jaar vind ik Pokemon nog steeds leuk.
Moet wel zeggen dat ik heel erg twijfel om X of Y te kopen.
Simpelweg omdat ik Black ook nog niet echt heb gespeeld.

Zelfde eigenlijk met Animal Crossing. Die had ik voor de GameCube en later ook DS etc, maar uiteindelijk ben ik die spellen toch snel zat.
Als ik wil kan ik die van mijn vrouw spelen, maar toch.

Verwijderd

The_Bird schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:09:
[...]

Dus jij gaat zowel X als Y voor jezelf kopen?
Dat is juist het leuke, als je de 2 Pokémon games hebt, kun je alle Pokémon met jezelf ruilen :)

Ik ga ze ook beide voor mezelf kopen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 07:30 ]

• Dubrillion
Ik ga denk voor Pokémon Y. Vind de Legendary iets gaver.
Is het niet zo dat als we een topic maken, daar de friendcodes delen dat we met elkaar kunnen ruilen en battlen?

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Hmmmz, er is op dit moment een goede deal bij bs online. 3DSXL Wit, inclusief mario 3d land voor 180 euro. Jammer dat het wit is, zou liever een andere hebben. Maar die game word dus op een SD kaartje geleverd. Is het mogelijk om die ook op de 3DS zelf te zetten? Ik moet dan namelijk ook mijn Ambassador program van m'n huidge 3ds overzetten ^^. En 4Gb is niet echt een hoop, daar moet natuurlijk meer in :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Verwijderd

Mooie aanbieding. Volgens mij betaalde ik een hele tijd gelden zo'n 190 euro voor Mario 3D Land en een normale 3DS wit. De kleur heeft mij overigens nooit gestoord.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het gewoon mogelijk om games van het ene kaartje naar het andere kaartje te kopiëren met behulp van een computer.

• BlackMage
Je kan gewoon de gegevens van het SD kaartje naar een nieuw (groter) kaartje zetten. Maar je kan de gedownloade (en gebundelde) software niet starten op een andere 3ds.

Verwijderd

Topicstarter
Deze week Etrian Odyssey IV beschikbaar. Ik heb zo'n 5 uur geinvesteerd in de demo (tot aan het punt dat je niet verder kan) EN de savegame is overdraagbaar naar de full version: Een must-have voor mij :)

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:28:
[...]

Dat is juist het leuke, als je de 2 Pokémon games hebt, kun je alle Pokémon met jezelf ruilen :)

Ik ga ze ook beide voor mezelf kopen :)
Ehmm maar de games zijn toch nog steeds voor 90% hetzelfde? Dat ruilen kan je toch ook met vrienden of desnoods via Wifi doen?

"21 jaar DSL!"

• ye-roon

ye-roon

knaak

Yep, maja, sommige willen ze gewoon beide. Ik ben daar niet 1 van, maar ze bestaan :) Ik hou het wel bij Pokemon X. Van wat ik weet is dat de versie die ik wil. En kheb altijd de "blauwe" versie van games gehad.

En dat overzetten gaat gewoon via de computer? dmv kopieren en plakken? Dan is het misschien wel interssant. En dan word die 3DS wel zwart in me hoofd :p

• BlackMage
The_Bird schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:37:
[...]

Ehmm maar de games zijn toch nog steeds voor 90% hetzelfde? Dat ruilen kan je toch ook met vrienden of desnoods via Wifi doen?
Los van het feit dat ik gewoon die games wil voor mijn 'collectie', zal niemand die legendary beesten weg willen doen. Je krijgt er maar één per keer en je moet wel ~15 uur erin hebben zitten voordat je ze tegenkomt. Geen serieuze speler die ze weg doet dus.

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:03:
Je kan gewoon de gegevens van het SD kaartje naar een nieuw (groter) kaartje zetten. Maar je kan de gedownloade (en gebundelde) software niet starten op een andere 3ds.
Idd, simpeler dan dat kan eigenlijk niet.

1. SD Kaart 1 in computer
2. Kopieer mapje met de naam "Nintendo 3DS" naar je PC.
3. SD Kaart 2 in je computer
4. Formatteer deze Fat32 indien het een SDXC kaart is.
5. Kopieer mapje (zie 2) naar SD Kaart.
6. Stop SD Kaart 2 in je 3DS, goed testen of je spellen werken.
7. Verwijder mapje van PC en doe met SD kaart 1 wat je maar wil.

Let wel dat je de gegevens in de Nintendo 3DS map niet wijzigt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 12:14 ]

Verwijderd

Op dit moment is er vanaf de Nintendo nl site een livestream van de Pokemon Direct.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:00
Hmm, iets met college enzo helaas. Wel zag ik net dat er nieuwe 3DS XL's met prints van X... en Y.... * mat.hi.as wants!

En ook iets met de allereerste pokemon als starters (dus Bulbasaur, Charmender en Squirtle) die mega kunnen worden? In ieder geval, lijkt me allemaal supertof, maar ik lees/kijk vanavond wel verder :P

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:46
Ben ik de enige die de livestream niet kon laden?
Heb ik wat belangrijks gemist?

Steam/XBL: Avioto

Verwijderd

Avioto schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:37:
Ben ik de enige die de livestream niet kon laden?
Heb ik wat belangrijks gemist?
Ik heb het wel gezien. Pokémon kunnen nog verder evuleren. Er komt een applicatie dat een soort Pokémon bank in de cloud wordt. Daarin kunnen 3000 Pokémon. En al je Pokémon van DS versies kan je daarin ook opslaan en gebruiken in de 3DS versie. Die bank gaat overigens de standaard worden die ook door toekomstige games gebruikt gaat worden.

En dan zal ik nog wel wat gemist hebben want ik volgde het niet echt.

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 15:03
Opsomming van de Pokémon X and Y Direct:

spoiler: X & Y
New download-exclusive software for Pokemon -

Pokemon Bank: an online storage with 100 total boxes, allowing you to store a total of 3000 Pokemon.
PokeTransporter: allows you to transfer Pokemon from Black/White/Black2/White2 to Pokemon Bank, therefore allowing you to use them in Pokemon X/Y.
Pokemon Bank is required for activation of PokeTransporter.
Pokemon Bank is a paid service - there is an annual fee ($5, according to the Japanese stream).
They also mentioned compatibility with future games.

Other information -

Your first partner Pokemon (Chespin, Fennekin, Froakie) wont be given to you by the professor; it will, instead, be given to you by your friend.
Professor Sycamore will be giving you one of the original starters (Bulbasaur, Charmander, Squirtle)
Venusaur, Charizard, and Blastoise all have Mega Evolution forms.
The special edition blue 3DS XL, as well as a matching red 3DS XL, will also be released in North America and Europe on September 27.

• mat.hi.as
Jammer dat die Bank weer geld moet kosten. Gelukkig zijn er hier meerdere (3)dsen in huis, waardoor het ruilen niet zo'n probleem is. Maar als ik het goed begrijp, begin je dus met twee starterpokemon? Een van de eerste, en een van de laatste generatie. Awesome!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Yep voor Pokemon X en Y is het dus bekend dat je 1 van de nieuwe starters krijgt van een vriend van je. En van de proffessor krijg je een Kanto Starter. Die heeft ook het item waarmee hij/zij uiteindlijk kan mega-evolueren.

Ook is aangekondigt dat er een companion app komt, genaamd Pokemon Bank. Je kan pokemon opslaan in de bank. Je kan er 30 per bank slot kwijt en kan totaal 3000 pokemanz opslaan. En je kan die bank app ook gebruiken om pokemon van black, white, black2, white2 over te zetten naar X en Y.

Combineer de bovenste 2 elemenenten en je krijgt het volgende: Start een nieuwe game, Kies nieuwe starter A, kies oude starter D. Plaats ze in de bank. Restart, kies nieuwe B en oude E. Plaats ze in de bank, restart en kies de starters die je wilt hebben. Zorg wel dat je van de Kanto Starters mannetjes hebt, gezien alleen mannetjes de dreamworld ability (die nodig is voor mega-evolution) kunnen door breeden.

Mocht je dat te veel werk zijn. Kies je een waterstarter en een grass starter en je download torchic en je hebt direct een gevarieerd team :)

• mat.hi.as
Daarvoor hoef je toch niet per se de ank nodig te hebben? Ik kan hetzelfde toch ook bereiken door te ruilen met Black/White 1/2 op een andere ds? Goed dat je zegt dat het mannetjes moeten zijn, anders ben je flink genaaid

• ye-roon

ye-roon

knaak

mja, als je zowel pokemon x, als pokemon y koopt, dan kan je inderdaad met elkaar ruilen. Maar daar heb je wel 2x een 3ds voor nodig en dus beide games. Echter als je maar 1 3ds hebt, en maar 1 game en geen zin hebt om moeilijk te doen en te gaan ruilen met iemand, dan kan je daar de Bank voor gebruiken :) En je kan de nieuwe starters niet naar de vorige generatie transporten.

Plus als je dus wil transferren van B, W, B2, W2 naar nieuwe generatie heb je die Bank nodig.

• BlackMage
Opzich wel leuk die Bank, wel jammer dat je die nodig hebt voor het transferen vanuit generatie 5. Omdat het een onlinedienst is, zal die niet eeuwig blijven bestaan. Dat betekend dat als je zuinig bent op je spullen dat je over 20 jaar niet meer je generatie 5 naar 6 kan overzetten.

Wat betreft de Kanto starter die je krijgt, dit zal waarschijnlijk pas zo zijn als je de champion bent geworden. Dit hebben ze namelijk vaker gedaan in Pokemon games om zo de afhankelijkheid van oude systemen te beperken. Ik geloof niet dat je er zomaar één krijgt vroeg in het spel.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik denk dat ze die Bank online willen houden voor alle volgende generaties. En gewoon daarom omheen bouwen. Waarom zouden ze dat offline halen na X jaar als ze nog steeds shit loads aan games verkopen. Plus dat ze dan niet nog een systeem hoeven te ontwikkelen en alleen maar "Bank" support hoeven in te bouwen in volgende generatie games.

In het Nintendo direct filmpje werd verteld dat je eerst die franse starter krijgt en voordat je door de proffessor op pad gestuurd word van diezelfde proffessor een Kanto starter krijgt. Dus ik denk dat je het mis hebt met dat je deze krijgt nadat je champion bent geworden. Maar we zullen zien :)

• BlackMage
ye-roon schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:54:
Ik denk dat ze die Bank online willen houden voor alle volgende generaties. En gewoon daarom omheen bouwen. Waarom zouden ze dat offline halen na X jaar als ze nog steeds shit loads aan games verkopen. Plus dat ze dan niet nog een systeem hoeven te ontwikkelen en alleen maar "Bank" support hoeven in te bouwen in volgende generatie games.

In het Nintendo direct filmpje werd verteld dat je eerst die franse starter krijgt en voordat je door de proffessor op pad gestuurd word van diezelfde proffessor een Kanto starter krijgt. Dus ik denk dat je het mis hebt met dat je deze krijgt nadat je champion bent geworden. Maar we zullen zien :)
Ze hebben de GTS van Generatie 4 ook down gegooid. De GTS van Generatie 5 zou ook plat gaan vlak voor de release van X en Y. Maar die bieden ook geen echte unieke functionaliteit, wat die bank wel doet (overzetten mogelijk maken).

Het kan maar zo zijn dat de volgende generatie een hele andere structuur gebruikt voor het opslaan van Pokemon, zoals misschien meer dan 4 moves, variaties op moves, en zulke dingen. Dan moeten ze veel werk doen om die bank compatibel te maken met zowel de nieuwe als de oude generaties. Dus ik denk dat ze dan eerder kiezen voor een aparte maken of zelfs de hele oude doorstrepen.

En dat is middellange termijn te noemen. Over 20 jaar draait die dienst echt niet meer, want dan zijn we weer 6 generaties verder (als ze het nog zo lang kunnen uitmelken :P). Pokemon Red/Blue zijn bijna 20 jaar oud en afgezien van een lege save-batterij (te vervangen met een beetje soldeerskills) doen die het nog 100%. Als je zuinig bent doen die het over nog 20 jaar misschien ook nog wel.

Ik vind het jammer dat dit door de unieke functionaliteit van de Pokemon Bank niet meer mogelijk is. Ze hadden voor de transfer van Gen5 -> Gen6 de zelfde constructie kunnen gebruiken als van Gen4 -> Gen5. De 3DS biedt een download play optie aan een andere 3DS, die start het op met een Gen5 cardridge in het systeem en op die manier worden (evt door een minigame) de beesies overgezet naar het Gen6-spel. De Bank heeft dan nog steeds meerwaarde, maar is niet verplicht voor die functionaliteit.

Edit:
Ik heb gisteravond de Pokemon Direct gezien en wil dit bericht een beetje nuanceren.

Ze zeggen wel compatibiliteit met toekomstige games te willen bouwen, en nu is dat geen garantie dat de compatibiliteit met oude games blijft bestaan, maar ik denk dat de 3DS ook wel game updates ondersteunt, in tegenstelling tot de oudere handhelds. Compatibiliteit voor oude games behouden is makkelijker als je de oude game zelf ook kan voorzien van een update (bijv ondersteuning voor niet-bestaande moves, die dan alleen niet bruikbaar zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door BlackMage op 05-09-2013 09:15 ]

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:50
Nintendo schijnt geen manier te hebben ingebouwd dat Ds spellen en 3DS spellen met elkaar kunnen communiceren. Vandaar dat ze dus met de Pokemon Bank komen. Beweert de maker van de pokemon spellen iniedergeval.

[ Voor 15% gewijzigd door Vrietje op 05-09-2013 09:45 ]

• ye-roon

ye-roon

knaak

BlackMage schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:30:
[...]
Het kan maar zo zijn dat de volgende generatie een hele andere structuur gebruikt voor het opslaan van Pokemon, zoals misschien meer dan 4 moves, variaties op moves, en zulke dingen. Dan moeten ze veel werk doen om die bank compatibel te maken met zowel de nieuwe als de oude generaties. Dus ik denk dat ze dan eerder kiezen voor een aparte maken of zelfs de hele oude doorstrepen.
Yep want een heel nieuw product ontwerpen, maken, testen is veeeeel minder werk dan het bestaande systeem upgraden. Het kost ook een stuk minder. /sarcasm

Enige jammer is dat Nintendo niet met een algemeen account werkt zoals Microsoft en Sony. Als je gewoon een account kan maken, daarmee inloggen op je 3DS, WiiU en elke volgende console. Dan kan je ook de functionaliteit en data van gekochte apps aan dat account hangen. En het zo makkelijker mee nemen naar volgende generaties consoles/handhelds. Maja, dan moet je daar weer een database en file server systeem aan hangen. De invoering van een soort gelijk account in de toekomst kan de functionalteit van de Bank dusdanig anders maken dat ze het anders gaan noemen. Maja, genoeg toekomst muziek.

Verwijderd

Als het goed is moet Nintendo ID / Miiverse nog naar de 3DS komen, Voor de Wii U heb je al een algemeen account (Nintendo ID) al is deze momenteel enkel aan je Wii U gekoppeld.

• BlackMage
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:32:
Als het goed is moet Nintendo ID / Miiverse nog naar de 3DS komen, Voor de Wii U heb je al een algemeen account (Nintendo ID) al is deze momenteel enkel aan je Wii U gekoppeld.
Het lijkt me dat de Pokemon Bank daarvan gebruik gaat maken. Of zouden ze daar een apart inlogsysteem voor hanteren zolang de Nintendo ID nog niet 'universeel' is?

Van wat ik begreep van de video is dat de Pokemon Bank niet gekoppeld is aan één device en omdat het een betaalde dienst is zal er ook ergens een link zijn naar de eShop.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
mat.hi.as schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:57:
Jammer dat die Bank weer geld moet kosten. Gelukkig zijn er hier meerdere (3)dsen in huis, waardoor het ruilen niet zo'n probleem is. Maar als ik het goed begrijp, begin je dus met twee starterpokemon? Een van de eerste, en een van de laatste generatie. Awesome!
4 euro per jaar, dat is niet wereldschokkend.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Redax schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:50:
[...]

4 euro per jaar, dat is niet wereldschokkend.
Van 0 naar 4 euro per jaar gaan is wel vervelend. Daarnaast is het nu 4 euro maar dat zou zo maar de volgende generatie kunnen stijgen. (Als inmiddels veel mensen er gebruik van maken) Business 101. Neem het ze niet kwalijk maar vind het wel vervelend.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Ja, dat je moet betalen aan de kassa van de supermarkt is ook vervelend. En dat boodschappen duurder worden kan ook zomaar.

En ik denk niet dat ze dat bedrag snel zullen verhogen. Nintendo kennende zijn ze redelijk prijsvast.

1. Ze hebben nog nooit eerder een dergelijke dienst aangeboden.
2. Je kan in de spellen ook op de originele manier met anderen (of met jezelf als je 2 3DSen en 2 spellen hebt) ruilen.
3. He is extra.
4. Niemand verplicht je het te gebruiken.
BlackMage schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:40:
[...]

Het lijkt me dat de Pokemon Bank daarvan gebruik gaat maken. Of zouden ze daar een apart inlogsysteem voor hanteren zolang de Nintendo ID nog niet 'universeel' is?

Van wat ik begreep van de video is dat de Pokemon Bank niet gekoppeld is aan één device en omdat het een betaalde dienst is zal er ook ergens een link zijn naar de eShop.
Natuurlijk kunnen ze het koppelen aan een Pokémon.com account waar je meerdere spellen kan koppelen.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 07:39 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:33:
Ja, dat je moet betalen aan de kassa van de supermarkt is ook vervelend. En dat boodschappen duurder worden kan ook zomaar.
Wat een uiterst zwakke vergelijking. Bij dit Pokemon geval heb je het daadwerkelijke product al gekocht (het spel) en moet je betalen voor een extra service. Bij producten in de supermarkt betaal je voor het daadwerkelijke product. Jammer dat je voor de PB moet lappen, ook gezien Nintendo een van de weinige is die online gaming bijv gratis aanbiedt. (Daar is de dienst ook naar, maar dat is een verhaal voor een andere keer)

"21 jaar DSL!"

• BlackMage
The_Bird schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:15:
[...]

Wat een uiterst zwakke vergelijking. Bij dit Pokemon geval heb je het daadwerkelijke product al gekocht (het spel) en moet je betalen voor een extra service. Bij producten in de supermarkt betaal je voor het daadwerkelijke product. Jammer dat je voor de PB moet lappen, ook gezien Nintendo een van de weinige is die online gaming bijv gratis aanbiedt. (Daar is de dienst ook naar, maar dat is een verhaal voor een andere keer)
Je kan geen langdurige online-service bieden op alleen de verkoop van een bepaald spel. Daarom gooit EA e.d. ook zo snel hun multiplayer servers dicht. Dit kleine jaarlijkse bedrag is blijkbaar voldoende om de hostingkosten te dekken. Van de retailprijs blijft er maar weinig over voor de ontwikkelaar zelf en als elke gebruiker na 3 jaar tijd voor 15 dollar aan serverkosten heeft gebruikt is hun complete winst weg.

Verwijderd

[...]

"Omdat ik vorige week brood heb gekocht hoef ik er vandaag niet voor te betalen!" Zie daar mijn accurate vergelijking.

De Bank App komt niet met de game, maar als een losse download. Zonder de bank app kan je de game voor volle 100% spelen dus is het er geen gedeelte van.

Het is een service waar nintendo extra servers voor in moet zetten. Ze kunnen niet makkelijk reclame aanbieden op de service dus moeten de kosten op een andere wijze gedekt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 09:10 ]

Verwijderd

[...]

Elke service waarvoor je moet betalen is jammer. Toch is dit niet een onredelijk bedrag volgens mij. Zeker niet als je nagaat dat deze service heel wat jaartjes in de lucht blijft en gaat werken met alle toekomstige Pokemon games.

Het is fijn dat Nintendo als enige (op de Vita na geloof ik) van de console bouwers online gaming gratis aanbied. Ze hanteren daarbij een andere filosofie dan de 2 anderen, maar desalniettemin is het een mooie gratis en stabiele service met voor de 3DS veel punten door de wereld heen waar je extra demo's kan downloaden, en Mii's kan uitwisselen inclusief gamegegevens. Zo heb ik mij in het vliegtuig regelmatig vermaakt dor te racen tegen iemand wiens data in op het vliegveld (zonder dat ik daar wat voor gedaan had) in mijn 3DS was gezet. En de Wii U (en straks de 3DS ook) heeft Miiverse wat erg goed schijnt te werken.
Met de DS/Wii generatie was er nog wel wat te klagen, maar nu niet echt meer.

• BlackMage
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:01:
[...]
De Bank App komt niet met de game, maar als een losse download. Zonder de bank app kan je de game voor volle 100% spelen dus is het er geen gedeelte van.
Niet helemaal waar. Zover nu bekend is, is de Bank de enige manier om Pokemon uit generatie 5 (en dus generatie 3 en 4) over te zetten naar de nieuwe generatie 6 (X en Y) games. En als het spel zo in elkaar zit als de rest, is dat noodzakelijk om alle Pokemon te vangen. Alles vangen is vanaf generatie 1 altijd het 'doel' geweest in de games.

Dus je kan zonder de Bank het spel niet voor de volle 100% spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor wie is die bank app dan juist? Pokemon blijft bestaan zolang er nieuwe generaties kinderen komen. Als je 1 pokemon game gespeeld hebt heb je ze eigenlijk allemaal gespeeld. Los van wat uber nintendo fans gaat toch niemand transfereren tussen meerdere generaties van pokemon? :?

• Koldur
Wat een gelul hier over wel of niet raar dat je ervoor moet betalen. Het is wel degelijk een manier voor Nintendo om wat extra's te verdienen. Ze hadden ook gewoon een offline service kunnen maken waarbij je het op je computer kan zetten en er voor de beveiliging iedere keer even contact gelegd moet worden met Nintendo servers (Mario Kart 7 online is ook gratis, dus ga dit nu niet gebruiken als excuus) als je je offline database gaat gebruiken met transferen.

Die optie wordt niet geboden en dus wordt je gedwongen dergelijke service te gebruiken. Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat Nintendo hier ook hun graantje aan mee willen pikken met cloud services aanbieden, maar het had natuurlijk ook gewoon anders gekund.

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 22:39
Zal mij persoonlijk een zorg zijn. Dit wordt de eerste Pokémon die ik ga halen sinds Red en daar kan ik toch niets van meenemen (als ik het goed begrijp). Mocht ik echt weer de feel terug krijgen van de oude versie zie ik het misschien nog wel zitten om de serie weer iets lopends te maken en dan wordt de bank pas interessant voor mij. En dan heb ik er geen moeite mee om even 4 euro per jaar te betalen om mijn complete verzameling online en overdraagbaar te maken.

Ignorance Is Bliss

• Dubrillion
Ik ga ook geen gebruik maken van de Bank app. Ik begin altijd gewoon overnieuw. Dat vind ik juist het leuke eraan. Ik laat Black 1/2, Diamond en andere DS titels lekker links liggen en begin vers aan een 3DS titel :D. Mocht deze titel nu zo bevallen en heb ik zoveel echt gave Pokémon kan ik er alsnog overna denken na de volgende 3DS titel (ongetwijfeld een remake van Ruby en Sapphire). Daarbuiten vind ik 4euro een mooi bedrag voor een app die door vele wel aanbeden gaat worden. Vooral mensen die uren en uren met EV training bezig zijn. Ik hoop wel dat de competitie een beetje eerlijk blijft online ;)

• BlackMage
[b][message=40831308,noline] Mocht deze titel nu zo bevallen en heb ik zoveel echt gave Pokémon kan ik er alsnog overna denken na de volgende 3DS titel (ongetwijfeld een remake van Ruby en Sapphire).
Persoonlijk denk ik niet dat ze met nog een remake komen. De huidige remakes zijn van generatie 1 en 2, omdat deze niet compatible zijn met de games van de hogere generaties. Ook hebben ze met de remake van generatie 2 (HeartGold en SoulSilver) ervoor gezorgd dat je voor de niet-event Pokemon niet meer afhankelijk bent van GBA games, inclusief generatie 3 (Ruby,Sapphire,Emerald). Je kan alle krijgen met alleen de DS games, al zou het wel een stuk sneller/makkelijker gaan als je wel de beschikking hebt over GBA cards.

• ye-roon

ye-roon

knaak

BlackMage, waarom vind je dat het "noodzakelijk" is om alle pokemon te hebben en dat het daarmee "noodzakelijk" is dat je de bank koopt? Je kan die game en alles wat in die game zit spelen zonder de Bank maar aan te raken. Als je pokemon wil uit een andere generatie, tja, dan heb je dat nodig. Of je gaat kijken op de GTN en probeerd er 1 te ruilen. Maar dan nog is niet noodzakelijk. Ik heb echt nog nooit mijn dex helemaal gevuld, zonde van de tijd.

Ik speel het vooral voor de singleplayer en zodra die gehaald is word het pokemonz vangen/breeden die ik tof vind en die trainen en een goed competitive team maken. En dan daar mee verder. En als die contests je ding zijn doe je dat, of de battle tower. En voor dat alles heb je niet ALLE pokes nodig. Dus, nope niet noodzakelijk. Alleen leuk voor je e-peen, want waarschijnlijk krijg je iets bij je trainerscard als je ze allemaal hebt of zo. Maja, wie kijkt daar nou naar.

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie geen apart pokemon topic maken ofzo :?

Verwijderd

Idd, misschien is het tijd voor een Groot Pokémon Topic.

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Over Pokemon gesproken, ik ben nooit into Pokemon geweest, niet omdat het me niet interesseerde of zo, maar het is me gewoon altijd gepasseerd. Nu ben ik wel groot fan van turnbased rpg/strategies, en nu deze uitkomt zit ik toch te twijfelen. Heeft iemand sowieso een achterstand die nog nooit pokemon gezien of gespeeld heeft?

Ik heb wat zitten lezen, en is de bedoeling dat je zoveel mogelijk pokemon verzamelt, als trainer, of de beste maakt?

Ik zie dat 30plussers dit ook spelen, is het niet te kinderachtig, of beter gezegd echt voor kinderen bedoeld?

Something under the bed is drooling

Verwijderd

Het primaire doel van het spel is om de Elite Four en de Champion te verslaan. Dit doe je door verschillende Pokémon te vangen en te trainen (door tegen andere trainers & pokemon te vechten) en het verhaal te spelen.

Het verhaal is wat kinderlijk, maar zeker te doen als je ouder bent. Het is zeer zeker geen "kiddie" game. De gevechten ed. zijn gewoon goed uitgewerkt.

Zodra je de elite four & champion verslagen hebt kan je gewoon doorgaan totdat je alle Pokémon verzamelt hebt, of welk ander doel je ook hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat 30plussers dit ook spelen, is het niet te kinderachtig, of beter gezegd echt voor kinderen bedoeld?
Het is bedoeld voor kinderen, maar als volwassene kan je er ook plezier van hebben. Als je echter een tbs fanaat bent is pokemon misschien wat laag gegrepen, het is een fantastische drempel om het RPG genre te leren kennen en het plezier van het customizen van je party te ervaren.
Kijk anders eens naar Fire Emblem of Etrian Odyssey 4. Zijn 2 -steen-goede turnbased RPG's, die laatste speel ik nu zowat non-stop :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 15:21 ]

• BlackMage
ye-roon schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:37:
BlackMage, waarom vind je dat het "noodzakelijk" is om alle pokemon te hebben en dat het daarmee "noodzakelijk" is dat je de bank koopt?
Het doel in het spel is voor ieder anders natuurlijk. Je moet er plezier mee hebben en als je dat hebt door alles te verzamelen, gewoon het verhaal door te lopen of je Pokemon foute nicknames geven en daarvan plaatjes op internet plaatsen moet iedereen zelf weten natuurlijk. Maar de slogan van Pokemon was altijd "gotta catch 'em all". Vandaar dat ik dat zo benoemde.

En ik vind het ook niet raar dat er premium (betaal) features zijn, dat zie je in bijna elk spel tegenwoordig. Zijn nog maar weinig spellen waar je zonder extra te betalen (DLC's, special editions, season passes, speciale preorder bonussen enz) wel 100% kan doen.

Wilde alleen zeggen dat je zonder die betaalfeature niet 100% van het spel kan doen, in tegenstelling tot wat sanderev66 zei.

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:54:
Het is zeer zeker geen "kiddie" game.
Is er zoiets als kiddie games ... ? Kinderen van 7 spelen CoD en volwassen spelen Animal Crossing. :+

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:20:
[...]

Het is bedoeld voor kinderen, maar als volwassene kan je er ook plezier van hebben. Als je echter een tbs fanaat bent is pokemon misschien wat laag gegrepen, het is een fantastische drempel om het RPG genre te leren kennen en het plezier van het customizen van je party te ervaren.
Kijk anders eens naar Fire Emblem of Etrian Odyssey 4. Zijn 2 -steen-goede turnbased RPG's, die laatste speel ik nu zowat non-stop :)
Die twee heb ik inderdaad, en zijn geweldig.

Bedankt voor de reacties, ik ga maar een versie kopen als het uit is :) ik ben benieuwd!
(en ik speel ook AC als 30plusser ja, dus misschien was mn vraag wat onzinnig haha)

Something under the bed is drooling

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:52:
[...]

Is er zoiets als kiddie games ... ? Kinderen van 7 spelen CoD en volwassen spelen Animal Crossing. :+
CoD noem ik daarom ook kiddie :+ Helemaal omdat zodra je 16+ bent er echt geen zak meer aan is (IMHO).

Maar ja, ik denk dat een Pokémon topic nuttig zal zijn, gezien de discussie :) Misschien moet ik die vanavond maar gaan openen in RPG.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 17:15 ]

• ye-roon

ye-roon

knaak

Mja, pokemanz word vooral als kiddie gezien door de looks. Maar op de achtergrond draait een heel gebalanceerd systeem. En zeker in de competitive wereld gaat veel wiskunde los om de beste poke te breeden, daarna te trainen en daarna in je team te stoppen om tegen andere mee te vechten. Ik was daar vooral druk mee in de tijd van pokemon gold. De andere generaties heb ik gewoon casual gespeeld. Puur omdat het nog steeds 1 van de betere RPG's op de handhelds zijn.

Maar X en Y hebben gewoon een soort van old skool feel, iets wat met red/blue/gold/silver ook was. Ondanks het nieuwe uiterlijk. En dat is denk waarom ik deze weer graag wil spelen. En eindeloos ga breeden en een team bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
ye-roon schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:47:
Mja, pokemanz word vooral als kiddie gezien door de looks. Maar op de achtergrond draait een heel gebalanceerd systeem. En zeker in de competitive wereld gaat veel wiskunde los om de beste poke te breeden, daarna te trainen en daarna in je team te stoppen om tegen andere mee te vechten. Ik was daar vooral druk mee in de tijd van pokemon gold. De andere generaties heb ik gewoon casual gespeeld. Puur omdat het nog steeds 1 van de betere RPG's op de handhelds zijn.
euh...nee, het is een beginners RPG specifiek op kinderen gericht ;)

Verwijderd

Werkelijk? Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Er zijn best wel wat statistieken waar je rekening mee moet houden. Meer zelfs dan in meeste RPGs. Dingen als level, type, aanval power / accuracy / effect. En natuurlijk de statistieken van de Pokémon zelf.

Het is echt geen "beginners" RPG, en misschien is het verhaal wel kindervriendelijk. Maar het is, zoals altijd bij Nintendo, niet specifiek op een leeftijdsgroep gericht.

• BlackMage
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 08:45:
Werkelijk? Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Er zijn best wel wat statistieken waar je rekening mee moet houden. Meer zelfs dan in meeste RPGs. Dingen als level, type, aanval power / accuracy / effect. En natuurlijk de statistieken van de Pokémon zelf.

Het is echt geen "beginners" RPG, en misschien is het verhaal wel kindervriendelijk. Maar het is, zoals altijd bij Nintendo, niet specifiek op een leeftijdsgroep gericht.
Ja precies. Als je een beetje op de wiki's rondkijkt en de formules bekijkt waarmee alles berekend wordt dan schrik je je een ongeluk. Er zijn ontzettend veel variablen die een rol spelen in de uitkomst van welke actie dan ook, van een aanval doen tot de experience points die je krijgt.

Je hoeft er natuurlijk niets van te snappen om er plezier mee te hebben, maar pokemon is een spel wat valt onder de categorie "easy to learn, hard to master".

• BoGu5
  • Laatst online: 24-11 15:52

BoGu5

hmmmz

Beetje jammer is dat het spel sowieso valt uit te spelen als jij jouw pokemons hoger levelt dan de concurrentie; dan is het gewoon een koud kunstje door de elite four en de champion.

request.getCookies();

Verwijderd

Lijkt me hoog tijd voor een eigen Pokemon topic zo te lezen.

• BlackMage
BoGu5 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:03:
Beetje jammer is dat het spel sowieso valt uit te spelen als jij jouw pokemons hoger levelt dan de concurrentie; dan is het gewoon een koud kunstje door de elite four en de champion.
Dat truukje werkt niet meer zo goed vanaf generatie 5 (Black/White). Daar is de formule waarop je experience points krijgt aangepast om te compenseren voor het verschil in level tussen jouw eigen en je tegenstander.

Door alleen gebruik te maken van je starter kan je tot en met generatie 4 makkelijk 2x zo hoog zijn als de rest (m.u.v. de elite four en champion, maar alsnog ben je veel hoger). Daarmee compenseer je eventuele zwaktes die je hebt, omdat je tegenstanders meestal de kans niet krijgen om iets terug te doen.

Maar vanaf generatie 5 krijgt jouw pokemon minder experience als die een hoger level is. Dus kan je nooit meer zo'n grote voorsprong krijgen en moet je wel met een gebalanceerd team gaan werken. Maar voor de elite 4 gaat dat nog steeds niet op, want zover ik weet kan je vanaf de 8e badge je hoog level pokemon uit andere games gebruiken.
Pagina: 1 ... 56 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]