lanerios schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:45:
A titels blijven duur is gewoon achtelijk, Nintendo is gewoon met een zeer domme strategie bezig qua prijzen van games. Waarom denk je dat de Wii en de DS zo zwaar gebruikt werden voor illegale games? Niet omdat ze zo goedkoop waren.
Vandaar dat Nintendo A titels vaak over de vele miljoenen verkopen en dat titels als Mario Kart gedurende de levensduur van een console veel verkocht blijven. Schijnbaar is veel winst maken een zeer domme strategie in jouw ogen.
PSVita heeft voor mij (OP DIT MOMENT) gewoon meer games. RPG's op de 3DS zijn gewoon crap. Fire Emblem, ja is leuk, maar turn based is niks voor mij. Ja of ik moet gaan importeren, maar dat moet als consument niet nodig zijn.
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Over verkoopcijfers wel, en die spreken voor zichzelf denk ik als we kijken naar die van de 3DS en PSVita. Dat jij je meer vermaakt met de PSVita, is goed voor jou en ook zeer zeker niet verkeerd.
Luigi's Mansion, Super Mario, etc blijven gewoon geweldige games, maar ze moeten met meer komen, niet constant dezelfde games blijven rehashen. De tijd dat Nintendo gewoon origineel was en goede games uitbracht is er niet meer

Dat is wel iets wat ik erg jammer vind.
Als uitgever komt Nintendo zeer geregeld met originele titels uit. En ja, successen uit het verleden krijgen een vervolg. Net zoals alle andere uitgevers doen.
http://kyoto-report.wikidot.com/forum/t-469495Desondanks blijf ik de 3DS een geweldig apparaat vinden, alleen op dit moment zijn voor de wat meer RPG fans de games compleet bagger.
Als je dan toch met import bezig bent voor de PSVita zou je evengoed naar import voor de 3DS kunnen kijken.
Overigens mag Fire Emblem Awakening dan niet jouw ding zijn, de review cijfers zijn behoorlijk hoog dus we kunnen wel degelijk spreken van een zeer goede RPG.
Je hoeft jezelf echt niet te verdedigen als je console x beter vindt dan console y. Maar het komt een beetje vreemd over om dat dan te verkondigen in het topic van console y.