Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:48:
[...]
XIII is (sorry Jobbie) voor mij het bewijs hoe erg het mis is gegaan. Grafisch zag het er gelikt uit, alle interfaces super soepel en mooi vormgegeven. Maar wat hebben ze op ALLE andere fronten steken laten vallen. Weg diepgaand gevechtssysteem. Weg vrije keuze. Weg bewegingsvrijheid (en nee, die gekunstelde overworld telt niet). Weg sterke characters (op een enkeling na) en Lightning als naam van een hoofdpersoon? Creatief hoor.. Het verhaal voelde daarnaast te geforceerd aan, alsof ze geen inspiratie hadden. Kortom, vrijwel alle GAMEPLAY aspecten zijn afwezig, de fundamenten van FF. Soms is het gegeven dat games in HD gemaakt worden absoluut geen voordeel. Soms vergeten ontwikkelaars wat ze aan het maken zijn, een GAME. Oh ja, en de muziek in XIII was ook ver onder/uit de maat

(wat dat betreft is VII voor mij de king).
Excuses voor de offtopic, moest ff reageren, please continue met de 3DS topic.

Geen probleem hoor. Ieder zijn ding, toch? Ik geef toe dat het begin idd erg lineair was en dat de overworld een beetje laat in het spel kwam. Dat was voor velen een afknapper. Ook het verhaal was wat onduidelijk. Maar ik heb me zeker wel goed vermaakt met FFXIII.
Zo is het gevechtsysteem dieper dan het lijkt. De auto-battle was ook velen een doorn in het oog, maar dat kan je ook uitzetten (wat sowieso geen gek idee was, want de AI maakt nog wel eens keuzes die ik niet wil:
Fire -> Firestrike -> Fire, terwijl
Fire -> Fire -> Fire sneller is en over het algemeen even veel damage doet). Daarnaast is de Paradigm Shift ook een leuke tactische verdieping, die bepalend zijn voor de uitslag van een gevecht en vind ik de Stagger gauge ook een mooie toevoeging.
Dan heb je naast het gevechtsysteem ook nog het upgrade systeem van wapens en accessories, wat mini games, gigantische en moeilijke vijanden (bijv. Adamantortoise), Hunts, etc. Ofwel, meer dan genoeg om dik 100 uur mee bezig te zijn.
Ik ben van het weekend begonnen met FFXIII-2 en het is wel weer even inkomen. Iig. eindelijk Moogles terug dus dat is wel leuk. Ik heb daarvan ook de LE guide en las daarin dat FFXIII vooral verhaalgestuurd was. FFXIII-2 zou het tegenovergestelde moeten zijn, met vooral een open wereld met tientallen sidequests (1e gehad fetchquest...

) en de keuze weer terug bij de speler.
Ben na een uurtje gestopt. Tis iig. wel ff inkomen!
Neemt niet weg dat ik begrijp wat je bedoelt. De games missen wel een bepaalde charme vergeleken met de VII - X Final Fantasies, maar ik denk dat dat ook met nostalgie/ouder worden te maken heeft. Ik vraag me wel eens af of bijv. VII net zo leuk is als vroeger.
Trouwens heb ik op de Xbox ook weinig keuze wat JRPGs betreft...
Wauw, geweldig nieuws! Dit spel ziet er grafisch zo goed uit! Ze hebben wel heel wat te vertalen!

Wordt er ook al een release window gegeven?
Sir_Hendro schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:15:
Zucht, ik wou morgen een documentaire kijken in de trein op mijn 3DS XL maar toen bleek dat ik ergens in de afgelopen tijd mijn firmware heb geupgrade naar 4.5.0-10E en nu kan ik morgen video kijken in de trein op mijn buik schrijven... ik geef graag centjes uit voor toffe games enzo maar van dit soort acties wordt ik zo moe dat ik bijna geneigd ben om piraat te worden.
Ik heb opzich nog een normale DS Lite liggen waar het wel werkt maar het scherm is echt zo klein, dat kijkt niet bepaald lekker.
Sorry maar ik moest gewoon even ergens klagen, over and out!
Ik begrijp je frustratie, maar ook Nintendo begrijp ik wel. De kans van slagen van de 3DS is dat hij ongekraakt blijft. De DS is opzich natuurlijk ook geslaagd, maar omdat iedereen en z'n broertje er een flashcard bij had, verdween 3rd party ondersteuning. Gelukkig weet Nintendo hoe ze games moeten maken, dus was dat niet zo erg.
Ik mag echter hopen dat iig. de 3DS games voorlopig ongekraakt blijven, al is het maar voor niet Mario games!
Trouwens, alleen de Supercard DSTWO heeft een firmware voor 4.5.0-10E.