Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
Zucht, ik wou morgen een documentaire kijken in de trein op mijn 3DS XL maar toen bleek dat ik ergens in de afgelopen tijd mijn firmware heb geupgrade naar 4.5.0-10E en nu kan ik morgen video kijken in de trein op mijn buik schrijven... ik geef graag centjes uit voor toffe games enzo maar van dit soort acties wordt ik zo moe dat ik bijna geneigd ben om piraat te worden.

Ik heb opzich nog een normale DS Lite liggen waar het wel werkt maar het scherm is echt zo klein, dat kijkt niet bepaald lekker.

Sorry maar ik moest gewoon even ergens klagen, over and out!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Dus je klaagt dat je illegale flashkaart niet werkt, omdat Nintendo hun beveiliging heeft verbeterd? Tja..

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:14

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:48:
[...]

XIII is (sorry Jobbie) voor mij het bewijs hoe erg het mis is gegaan. Grafisch zag het er gelikt uit, alle interfaces super soepel en mooi vormgegeven. Maar wat hebben ze op ALLE andere fronten steken laten vallen. Weg diepgaand gevechtssysteem. Weg vrije keuze. Weg bewegingsvrijheid (en nee, die gekunstelde overworld telt niet). Weg sterke characters (op een enkeling na) en Lightning als naam van een hoofdpersoon? Creatief hoor.. Het verhaal voelde daarnaast te geforceerd aan, alsof ze geen inspiratie hadden. Kortom, vrijwel alle GAMEPLAY aspecten zijn afwezig, de fundamenten van FF. Soms is het gegeven dat games in HD gemaakt worden absoluut geen voordeel. Soms vergeten ontwikkelaars wat ze aan het maken zijn, een GAME. Oh ja, en de muziek in XIII was ook ver onder/uit de maat ;) (wat dat betreft is VII voor mij de king).

Excuses voor de offtopic, moest ff reageren, please continue met de 3DS topic. ;)
Geen probleem hoor. Ieder zijn ding, toch? Ik geef toe dat het begin idd erg lineair was en dat de overworld een beetje laat in het spel kwam. Dat was voor velen een afknapper. Ook het verhaal was wat onduidelijk. Maar ik heb me zeker wel goed vermaakt met FFXIII.
Zo is het gevechtsysteem dieper dan het lijkt. De auto-battle was ook velen een doorn in het oog, maar dat kan je ook uitzetten (wat sowieso geen gek idee was, want de AI maakt nog wel eens keuzes die ik niet wil: Fire -> Firestrike -> Fire, terwijl Fire -> Fire -> Fire sneller is en over het algemeen even veel damage doet). Daarnaast is de Paradigm Shift ook een leuke tactische verdieping, die bepalend zijn voor de uitslag van een gevecht en vind ik de Stagger gauge ook een mooie toevoeging.
Dan heb je naast het gevechtsysteem ook nog het upgrade systeem van wapens en accessories, wat mini games, gigantische en moeilijke vijanden (bijv. Adamantortoise), Hunts, etc. Ofwel, meer dan genoeg om dik 100 uur mee bezig te zijn.

Ik ben van het weekend begonnen met FFXIII-2 en het is wel weer even inkomen. Iig. eindelijk Moogles terug dus dat is wel leuk. Ik heb daarvan ook de LE guide en las daarin dat FFXIII vooral verhaalgestuurd was. FFXIII-2 zou het tegenovergestelde moeten zijn, met vooral een open wereld met tientallen sidequests (1e gehad fetchquest... :O) en de keuze weer terug bij de speler.
Ben na een uurtje gestopt. Tis iig. wel ff inkomen!

Neemt niet weg dat ik begrijp wat je bedoelt. De games missen wel een bepaalde charme vergeleken met de VII - X Final Fantasies, maar ik denk dat dat ook met nostalgie/ouder worden te maken heeft. Ik vraag me wel eens af of bijv. VII net zo leuk is als vroeger.

Trouwens heb ik op de Xbox ook weinig keuze wat JRPGs betreft...
Wauw, geweldig nieuws! Dit spel ziet er grafisch zo goed uit! Ze hebben wel heel wat te vertalen! :) Wordt er ook al een release window gegeven?
Sir_Hendro schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:15:
Zucht, ik wou morgen een documentaire kijken in de trein op mijn 3DS XL maar toen bleek dat ik ergens in de afgelopen tijd mijn firmware heb geupgrade naar 4.5.0-10E en nu kan ik morgen video kijken in de trein op mijn buik schrijven... ik geef graag centjes uit voor toffe games enzo maar van dit soort acties wordt ik zo moe dat ik bijna geneigd ben om piraat te worden.

Ik heb opzich nog een normale DS Lite liggen waar het wel werkt maar het scherm is echt zo klein, dat kijkt niet bepaald lekker.

Sorry maar ik moest gewoon even ergens klagen, over and out!
Ik begrijp je frustratie, maar ook Nintendo begrijp ik wel. De kans van slagen van de 3DS is dat hij ongekraakt blijft. De DS is opzich natuurlijk ook geslaagd, maar omdat iedereen en z'n broertje er een flashcard bij had, verdween 3rd party ondersteuning. Gelukkig weet Nintendo hoe ze games moeten maken, dus was dat niet zo erg.
Ik mag echter hopen dat iig. de 3DS games voorlopig ongekraakt blijven, al is het maar voor niet Mario games!

Trouwens, alleen de Supercard DSTWO heeft een firmware voor 4.5.0-10E.

• Sir_Hendro
Het gaat mij er niet perse om dat de flashkaart moet werken, ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om een video te kunnen afspelen op mijn 3DS, want het apparaat kan dat prima alleen heeft Nintendo geen player geinstalleerd op dat ding en moet dus helaas momenteel zo een kaartje worden gebruikt.

Het schijnt dat er in de toekomst mogelijk ook video opnames gemaakt kunnen worden met de camera van de 3DS. Zodra dat mogelijk is wordt er door derde meteen gewerkt aan een mogelijkheid om films op de SD te laten afspelen als een zogenaamde opname. Maar dat zal nog wel even duren.

Jammer dat ik m'n PSP heb uitgeleend, anders had ik die even tijdelijk als PMP device kunnen gebruiken. :/

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Sir_Hendro schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:23:
Het gaat mij er niet perse om dat de flashkaart moet werken, ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om een video te kunnen afspelen op mijn 3DS, want het apparaat kan dat prima alleen heeft Nintendo geen player geinstalleerd op dat ding en moet dus helaas momenteel zo een kaartje worden gebruikt.

Het schijnt dat er in de toekomst mogelijk ook video opnames gemaakt kunnen worden met de camera van de 3DS. Zodra dat mogelijk is wordt er door derde meteen gewerkt aan een mogelijkheid om films op de SD te laten afspelen als een zogenaamde opname. Maar dat zal nog wel even duren.

Jammer dat ik m'n PSP heb uitgeleend, anders had ik die even tijdelijk als PMP device kunnen gebruiken. :/
Ik kan met mijn 3DS XL gewoon video's opnemen en afspelen (in 3d zelfs). Ik weet niet of dit ook zo is met de gewone.

Maar kan je niet beter videos afspelen met je smartphone? Die hebben in ieder geval een betere resolutie.

• Sir_Hendro
M'n telefoon stuk anders had ik dat zeker gedaan ja. Maar jij kam dus met je 3DS XL camera video opnames maken? Dan zou het ook moeten lukken om zelf videos erin te dumpen... hmmmm :/

//edit
Oke de manier die ik in gedachte had schijnt inderdaad te werken:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=96wj136w-ak]

Dit ga ik vanavond meteen testen :D

[ Voor 32% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-01-2013 11:19 ]

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36

Comgenie

Soms heb je dat

Je kan inderdaad zonder problemen video's op de 3ds zetten en afspelen via de camera applicatie. Zelfs 3d films zijn mogelijk! Er is alleen een lengte limiet dus zul je lange video's moeten opdelen in stukken. Er zijn al programma's te vinden die alles automatisch voor je doen.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Sir_Hendro
Ik zie het nu ja, een limiet van 10 minuten. Dat is wel een beetje vervelend omdat je dan zoveel files krijgt bij langere videos. Maar goed, het belangrijkste is dat het werkt. Ik ga dan vanavond maar eens wat episodes van de documentaire converteren voor de 3DS. Echt stom dat ik dit gisteren niet heb gevonden. :F

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Fire Emblem Awakening krijgt echt bijzonder goede reviews! d:)b

Release in Europa: ergens in april...

• Wravburn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-03 13:28
April..

Dit soort gevogel soort ervoor dat ik geneigd ben een US 3DS te kopen, van veel spellen is het namelijk al niet eens duidelijk of ze uberhaupt naar EU komen, en is het dus dubbel afwachten. (Monster Hunter etc.)

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Heeft iemand interesse in super mario 3dland of rayman voor de 3ds? Misschien kunnen we wat ruilen :). Ik heb ze beide al uitgespeeld en doe er niets meer mee. Ik zoek iets als paper mario of resident evil.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Wravburn schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:18:
April..

Dit soort gevogel soort ervoor dat ik geneigd ben een US 3DS te kopen, van veel spellen is het namelijk al niet eens duidelijk of ze uberhaupt naar EU komen, en is het dus dubbel afwachten. (Monster Hunter etc.)
Gelukkig komen ze uiteindelijk wel hier uit... Monster Hunter komt geloof ik 22 maart...

Maar voor DSiWare vind ik het wel jammer... Dat bijvoorbeeld Cave Story hier nog niet in de eShop staat, terwijl dit één van de hoogste 3DS games op Metacritic is, vind ik echt onbegrijpelijk. En er ontbreken er meer... Juweeltjes als Spotto en Tetris Party ontbreken ook.

Ik ben van het weekend eindelijk uitgebreid met de 3DS aan de slag gegaan en wilde vooral Cave Story meteen aanschaffen, maar kwam van een erg koude kermis thuis.

Wat zijn trouwens voor jullie de beste eShop games? Ik heb Zelda DX en Pushmo er al opstaan...

In mijn wishlist staan nu o.a.:

1. Starship Patrol
2. Dark Void Zero
3. Soul of Darkness
4. Art Style - Boxlife (e.a.)
5. Mighty Flip Champs
6. AlphaBounce
7. Shantae
8. Crashmo

Jammer dat er geen demotjes van de games zijn, want sommige zijn best aan de prijs (Shantae (€ 12), Mighty Flip Champs (€ 8 ).

Hopelijk is er regelmatig uitverkoop! :)

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik hoop toch echt dat Animal Crossing vlot komt. Ben het DS kaartje kwijtgeraakt en ik wil in de trein kunnen rotzooien :(

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Nicalis, Inc. @nicalis
NightSky on Nintendo 3DS eShop February 21st for €9.99. @NintendoEurope
https://mobile.twitter.com/nicalis/status/301435829128134656

Eindelijk! Hopelijk volgt Cave Story snel!

Verder deze week in de eShop:

Castlevania (NES) € 4,99

Is die laatste wat?

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:13
Op welk spel zitten jullie te wachten? Ik de nieuwe braintraining en luigi's mansion 2!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Luigi 2 lijkt me wel ok, maar ik wacht de reviews wel ff af.

Nabije toekomst leuke games:

- Animal Crossing 3DS
- Castlevania 3DS

Maar Zelda OoT moet ik ook nog kopen, dus m'n tijd kom ik wel door.

Games rond de kerst:

- Project x Zone
- Pokémon 3DS
- Professor Layton vs Ace Attorney
- Dragon Quest VII
- Bravely Default: Flying Fairy (pretty please, Squenix)

Genoeg om naar uit te kijken! d:)b

Verwijderd

Sodekneiters, Nintendo heeft even werk van de 3DS gemaakt! :) Wat een berg games en vooral leuk dat ze via de EShop ook wat kleinere games met Mario, Luigi en DK aanbieden.
Jammer dat de Pokémon Mystery Dungeon net te laat verschijnt voor mijn vakantie maar als ik terug kom kan ik zowel Pokémon als Animal Crossing spelen.

Voor mij mogen ze elk jaar met zoveel nieuws beginnen.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-11 05:56
Tis mooi om te zien hoe ze de gedoemde 3ds naar dit hebben weten te buigen. Was me eerste console launch day one buy de 3ds en de ommekeer was in mijn ogen de prijsverlaging en mk7, super mario 3d land. Op dit moment is de 3ds zwaar aan het rocken met zoveel games die ik wil spelen. Top werk van Nintendo, en leuk om die situatie te zien van gedoemd naar lovend

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Yep, de komende vijf maanden de rest van het jaar is voor de 3DS goed gevuld!

- Castlevania
- Fire Emblem
- Animal Crossing
- Luigi's Mansion 2
- Monster Hunter 3
- Etrian Odyssey IV
- Project x Zone
- Mario & Luigi RPG
- Mario Golf: World Tour
- Donkey Kong Country 3D

Allemaal toppers en dan vergeet ik er vast nog tig. *O*
Ben blij dat ik een 3DS heb. _/-\o_

Trouwens nu ook een mooie aanbieding in de eShop: Zelda Ocarina of Time voor € 29,99. :Y)
Wees wel snel, want volgende week donderdag is de prijs weer € 40...!

Edit - nog beter: ik heb OoT net voor £ 20 in de Engelse eShop gekocht... Is omgerekend nog geen € 25,- ! :7

[ Voor 13% gewijzigd door SqueakyClean op 14-02-2013 23:13 ]

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Don't Look Now, But The 3DS Has Become The Best Gaming Machine Out There
Two years ago, Nintendo was in trouble. The House of Mario had just released a brand new handheld system with impressive 3D graphics, but nobody seemed to care. Sales were sluggish and reception wasn't great.

So they did something drastic: just six months after releasing the 3DS, Nintendo slashed the system's price from $250 to $170, shocking the gaming world. "Nintendo is screwed!" people would shout. "They'll never recover from this!"

Don't look now, but they've recovered. And everything has changed for the Nintendo 3DS.

Over the past two years, Nintendo's handheld has slowly morphed from national punchline to bona fide powerhouse. When it launched in March of 2011, the 3DS wasn't very compelling: sure, it was a pretty machine, but who wanted to pay $250 for a system that could play... what, Steel Diver? Two years later, buy the 3DS XL—an upgraded version of Nintendo's glasses-free 3D machine—and you can play some really good games in some really good series, from Kingdom Hearts to Super Mario to Professor Layton. And if you're feeling adventurous, you can hop onto the digital store and access a ton of weird, unorthodox, completely fascinating games, like Pushmo and Crimson Shroud.

The 3DS's library is getting stronger and stronger. Look at this morning's Nintendo Direct presentation. Today we saw announcements of a great-looking new Mario & Luigi, a new Mario Golf, a Donkey Kong Country Returns remake, and a whole bunch of crazy downloadable games for the eShop, which is growing more and more impressive every month.

These announcements were packaged with new details and info on already-announced games like Luigi's Mansion 2, Animal Crossing: New Leaf, and DLC for the excellent Fire Emblem: Awakening, which came out last week. Unless you only play first-person shooters, you'll probably find something appealing on Nintendo's glasses-free 3D machine.

And we haven't even gotten to the third-party stuff. The Atlus role-playing games Etrian Odyssey IV and Devil Summoner: Soul Hackers are both coming soon, as are new Castlevania and Monster Hunter games. (If Square Enix decides to listen to their fans and bring over the original RPG Bravely Default: Flying Fairy and the Dragon Quest VII remake, even better.)

Keep in mind, Nintendo hasn't even come out with brand new original games in two of their biggest franchises: Zelda and Metroid. Major new 3DS games starring Link and Samus—which, as anyone who follows Nintendo knows, are inevitable—would continue keeping us attached to the pocket-sized system.

That's a lot of name-dropping, but the point is this: the 3DS is impressive, and continues to get more and more impressive as Nintendo does more and more to support it. While it's always fun to debate over console power and technical specs, the best video game systems are, quite simply, the systems that have the best games. In 2013, that's the 3DS.

As Stephen Totilo has pointed out, the 3DS is worth getting just for Fire Emblem: Awakening, a wonderful game that is essentially chess on crack. But the 3DS is also worth getting because of what else is on there—Super Mario 3D Land is one of the best Mario games Nintendo has ever made, Zero Escape: Virtue's Last Reward was my favorite game of 2012, and Revelations might be the only Resident Evil game worth a damn since number four.

Three or four years ago, the best game system on the market wasn't the Xbox or PlayStation: it was Nintendo's DS. Filled with puzzlers, platformers, RPGs, adventure games, and tons of series from tons of different genres, the DS was cheaper, more accessible, and more interesting to me than any other system you could buy. Games were $30-40, and developers seemed far more willing to experiment with crazy new ideas—like a Mario RPG in which you explore Bowser's stomach, or a visual novel that requires you to hold your system sideways to play. Over the past nine or ten years, I've bought more games for my DS than for any other system.

The 3DS has followed the same path, and now it's booming. Sales are great—Nintendo says they've moved 30 million of the little buggers worldwide—and the machine has exceeded our expectations by a great deal.

Maybe it was the near-death experience that did it. Back in the summer of 2011, when the 3DS was tanking and nobody thought it could keep up in a world of iPhones and Androids, Nintendo kept up the effort and kept fighting with their backs against the wall. They wisely decided to stop selling the 3DS as a 3D machine—a smart move, because people don't really care about 3D anymore—and instead reverted to the same approach that has worked for them for three decades now: making great games.

Seems simple, right? Gimmicks and specs are irrelevant: a system with great games is a great system. The 3DS has great games. And it's a great system.
Bron: Kotaku

Voor Kotaku was de Nintendo Direct van vandaag kennelijk een eye opener. En ik zie het ook, want de 3DS blijft maar doorgaan.

2013 wordt het jaar van de 3DS!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-11 05:56
Gaat snel. Van doomed, nintendo kan beter stoppen dit komen ze nooit te boven naar beste console op de markt.. Xd journalism..

[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 15-02-2013 00:26 ]

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Hopelijk kunnen ze de situatie met de wii U ook omkeren. Mijn inziens wordt dat wel lastiger, aangezien het veel tijdrovender is om HD games te maken in tegenstelling tot 3ds games, die vaak nog door kleine teams gemaakt worden.

Overigens had ik in de 3ds wel altijd het vertrouwen (ook al waren de matige launch titels van nintendo wel erg jammer).

Jammer alleen dat er nog vrij weinig goede third party games voor zijn (alleen layton, re revelations, and shin megami tensei zijn toppers).

[ Voor 37% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 15-02-2013 03:46 ]

Ps4/switch gamer

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:38
Jobbie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:04:
Yep, de komende vijf maanden de rest van het jaar is voor de 3DS goed gevuld!

- Castlevania
- Fire Emblem
- Animal Crossing
- Luigi's Mansion 2
- Monster Hunter 3
- Etrian Odyssey IV
- Project x Zone
- Mario & Luigi RPG
- Mario Golf: World Tour
- Donkey Kong Country 3D

Allemaal toppers en dan vergeet ik er vast nog tig. *O*
Ben blij dat ik een 3DS heb. _/-\o_

Trouwens nu ook een mooie aanbieding in de eShop: Zelda Ocarina of Time voor € 29,99. :Y)
Wees wel snel, want volgende week donderdag is de prijs weer € 40...!

Edit - nog beter: ik heb OoT net voor £ 20 in de Engelse eShop gekocht... Is omgerekend nog geen € 25,- ! :7
dat is tenminste een line up waar ik wat mee kan :) de 3DS gaat een leuk jaar tegemoet.
hopen dat ze inzien dat ze dit ook voor de Wii U moeten gaan doen..

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
Toch typisch, dat zowel media als consument bij iedere nieuwe console in opstartfase al dood verklaren. Terwijl iedere keer het tegendeel wordt bewezen.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000

jasjenl

Liab A Tymo

Jochem Boom schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:41:
Toch typisch, dat zowel media als consument bij iedere nieuwe console in opstartfase al dood verklaren. Terwijl iedere keer het tegendeel wordt bewezen.
Nou, wat ik nu bij de 3ds zie gebeuren is weer hetzelfde als bij alle vorige Nintendo consoles: alleen Nintendo zelf krijgt het voor elkaar om hun titels met succes te verkopen, voor third parties valt er weer weinig te verdienen. Ik merk dat als (3)ds developer ook wel, er is gewoon nauwelijks vraag vanuit publishers naar de ontwikkeling van nieuwe 3ds titels omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de investeringen terugverdiend worden. Wellicht dat er in de loop van het jaar verandering in gaat komen, maar ik heb er een hard hoofd in.

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:33
Hey iedereen,

Ik ben tegenwoordig puur pc-gamer, maar de laatste tijd valt het me serieus tegen wat er op de pc allemaal verschijnt. Daarom dacht ik dus nog eens een nintendo console aan te kopen, aangezien ik een aantal jaren terug zeer veel plezier uit mijn verschillende gameboys heb gehaald. Ik dacht dus om deze week een 3DS xl aan te kopen, maar nu vroeg ik mij af welke spelletjes jullie zoal zouden aanraden voor iemand die geen DS(i) heeft gehad. Ik ben groot pokemon fan, dus HG/SS komt er sowieso in, maar daarnaast heb ik niet echt een idee welke spelletjes ik zou moeten kopen. (ook redelijk wat metroid, zelda en mario games gespeeld vroeger).

Zijn er daarnaast ook goede winkels die jullie aanraden om (eventueel 2ehands) games te kopen (ik woon wel in België).

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

cooki3s

Verwijderd

Ik zou als ik jou was eens een pakketje kopen met Mario 3D Land of Mario Kart 7. Beide erg goede titels.

• Cooki3s
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:11:
Ik zou als ik jou was eens een pakketje kopen met Mario 3D Land of Mario Kart 7. Beide erg goede titels.
Ziet er inderdaad mooi uit maar de pikachu 3ds xl op amazon kan ik niet laten liggen ;)

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

De Pikachu 3DS XL is ook een leuke special edition die al redelijk uitverkocht raakt.

Verder komt er binnenkort alleen in Europa een speciale versie van een 3DS XL Fire Emblem uit.
Afbeeldingslocatie: http://assets.sbnation.com/assets/2167709/fire-emblem-awakening-3ds-xl-bundle-europe_960.jpg
Lijkt op een normale blauwe, maar ziet er ook leuk uit. Daar zit de nieuwe Fire Emblem natuurlijk bij.

Registreer je dan beide producten (je 3DS XL en FE bij Club Nintendo) krijg je een gratis spel erbij. Keuze uit:

- Super Mario 3D Land
- Professor Layton
- Star Fox 64
- Art Academy
- Freaky Forms

Dat is sowieso een leuke tip.

Verder zijn er genoeg interessante games. Zie daarvoor Metacritic.
Enkele juweeltjes die niet mogen ontbreken:

- Zelda Ocarina of Time (t/m morgen in de aanbieding voor € 25,- )
- Mario Kart 7;
- Super Mario 3D Land;
- Professor Layton.

Natuurlijk ook Tig eShop games:

- Pullblox (=Pushmo - 3DSware);
- Legend of Zelds DX (GBC - Virtual Console)

Dat is trouwens ook alles wat ik nu bezit en waar ik dus echt iets over kan zeggen. Allemaal erg tof.
Lees verder de laatste paar pagina's van dit topic even door. Ik ben sinds begin januari een trotse eigenaar en ben met dezelfde reis bezig waar jij nu aan begint...

ohja:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.inthegame.nl/wp-content/uploads/2012/08/Pikachu-3DS-XL.jpg
Pikachu tepels! :X

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 20-02-2013 14:37 ]

• Cooki3s
Bedankt voor de tips :) . Voorlopig ga ik nog even wachten met nieuwe games omdat het anders wat te veel wordt om in een keer te betalen :X . Ik zag dat ze ook binnenkort een actie hebben met luigi's mansion 2 voor dezelfde keuze uit 5 games, denk dat ik daar dan meteen super mario 3D land mee ga binnenhalen. Daarna verder het lijstje afgaan (alhoewel ik wel de OOT actie ga missen :/ ).

Om te beginnen heb ik wel al pkmn diamond en white 2e hands gekocht en HG nieuw, daar kan ik mij al wel een tijdje mee bezig houden.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Die nieuwe actie voor een gratis game is geloof ik als je een 3DS XL registreert in combinatie met Luigi's Mansion of Fire Emblem.

Ik ben ook wel benieuwd naar Luigi's Mansion. De beelden in de Nintendo Direct van 14-02 zagen er erg leuk uit.
Alleen was de eerste Luigi's Mansion op de GCN erg kort en ik hoop dat ze dat in de 3DS versie oplossen. Ik heb gelukkig gelezen over verschillende huizen waar Luigi spoken moet vangen en hopelijk geven deze het spel wat levensduur. Ik wacht de reviews maar af...

Jammer dat je nu OoT hebt gemist. Een must have voor de 3DS en voor deze prijs kom je 'm niet tegen. Was ook volgens mij voor het eerst dat een retail game voor zo'n mooie prijs in de eShop te koop was.
Ik heb 'm trouwens in de UK eShop gekocht, waar die 20 GPB was. Omgerekend 25 EUR en goedkoper dan de EU eShop waar die 30 EUR was.

Maar komer veel mooie games aan dit jaar, dus nu instappen is een goede keuze...

Laat maar komen die games! :Y)

• Nipje
Ik heb stiekem toch een beetje spijt dat ik de 3DS XL heb gekocht. Ik denk toch dat PS Vita games wat meer mijn smaak zijn.

Als er iemand interesse heeft in een splinternieuwe 3DS XL met volledige garantie en 3 games:
V&A aangeboden: Nintendo 3DS XL Wit Nieuw + Mario Kart 7 en 2 andere games

Verwijderd

Nipje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:05:
Ik heb stiekem toch een beetje spijt dat ik de 3DS XL heb gekocht. Ik denk toch dat PS Vita games wat meer mijn smaak zijn.
Ik zou voordat je het ene verkoopt en het andere koopt toch eerst eens zeer goed op onderzoek uitgaan of de PSVita games meer jouw smaak zijn. Over het algemeen hoor ik vanuit de PSVita gebruikersgroep eigenlijk heel veel geklaag over het gebrek aan goede titels. Er zijn er zelfs die het apparaat inmiddels doodverklaard hebben.

• Nipje
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:09:
[...]

Ik zou voordat je het ene verkoopt en het andere koopt toch eerst eens zeer goed op onderzoek uitgaan of de PSVita games meer jouw smaak zijn. Over het algemeen hoor ik vanuit de PSVita gebruikersgroep eigenlijk heel veel geklaag over het gebrek aan goede titels. Er zijn er zelfs die het apparaat inmiddels doodverklaard hebben.
Is dat zo ja? Daar was ik niet van op de hoogte.

Ik baseer het ook maar op een aantal games die ik zou willen spelen hoor. Wat de toekomst gaat bieden voor de Vita durf ik natuurlijk ook niet te zeggen.. Thanks voor de tip!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:50
Ik heb een PSVita en ben nog nooit blijer geweest met een handheld. Er zijn meer dan genoeg toptiles om te spelen naar mijn idee en er komen er dit jaar een hoop uit.

Ik zou zeggen kijk goed rond welke games er nu zijn en komen en basseer daar op of de Vita wat voor je is of niet.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 14:17

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:09:
Dat geklaag komt vooral van de niet-Vita-gebruikers. De Vita eigenaren zijn over het algemeen enorm tevreden met het aanbod (kijk bijvoorbeeld even in het zeer actieve Vita topic hier op Tweakers). Als je Playstation Plus neemt heb je sowieso al een aantal leuke Vita spellen erbij.

Persoonlijk heb ik al zo veel spellen voor mijn Vita dat ik een paar jaar vooruit kan. Daarintegen heb ik mijn 3DS opgeborgen omdat ik hem nooit meer gebruikte. Ik heb een limited edition 3DS gewonnen en aan mijn vrouw gegeven, die heeft hem maar één keer gebruikt. Ik vind juist dat er te weinig interessante spellen voor de 3DS zijn, smaken verschillen. Op dit moment zit ik alleen te wachten op Luigi's Mansion en Nano Assault (mocht die eindelijk eens een keer uitkomen hier).

[druk op een toets om verder te gaan]

Verwijderd

Voor de liefhebber zijn er 2 leuke demo's in de store te downloaden. Monster Hunter en Castlevania. Net beiden geprobeerd, vond ze wat lastig omdat je er zo middenin valt maar vond het zeer de moeite waard. Beide titels zien er ook erg goed uit op de 3DS.

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk of je je 3DS ook van een grotere SD kaart kan voorzien (hoe groot max?) en hoe je dan de games die erop staan over kan zetten?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Lamer_Deluxe schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:59:
[...]

Dat geklaag komt vooral van de niet-Vita-gebruikers. De Vita eigenaren zijn over het algemeen enorm tevreden met het aanbod (kijk bijvoorbeeld even in het zeer actieve Vita topic hier op Tweakers). Als je Playstation Plus neemt heb je sowieso al een aantal leuke Vita spellen erbij.

Persoonlijk heb ik al zo veel spellen voor mijn Vita dat ik een paar jaar vooruit kan.
...
Gevalletje roze bril, dit. Je moet er natuurlijk wel bij zeggen dat dat vooral PS1/PS2 games zijn. Wist je dat de PSP die ook kan spelen? Stuk goedkoper!

Verder moet je voor PS Plus betalen. Stop je daarmee, ben je alle "gratis" games kwijt.

PSV games zijn iig over het algemeen bedroevend slecht met slechts 1 must buy, die in Europa nog niet eens uit is.

Het is iig niet voor niets dat de PSV voor geen meter verkoopt: vrijwel geen origineel content en weinig in het vooruitzicht en dat is dan ook de reden waarom de PSV door velen dood verklaard is. Zie bijvoorbeeld dit artikel, waarin staat dat in januari de PSV zelfs in verkoopaantal werd verslagen door de PSP!
Het betekend trouwens niet dat de PSV echt dood is, maar het zou wel een eye-opener moeten zijn voor Sony en tot nog toe lijkt dat het niet te zijn. Doordat de PSV slecht blijft verkopen, blijven ontwikkelaars ook weg en zijn er dus geen games, dus koopt niemand zo'n ding. Vicieuze cirkel dus. Sony moet hier iets aan doen en het beste zou een prijsverlaging zijn, maar dat willen ze in EU en US (nog) niet. Zonder deze prijs verlaging gaat er heel weinig veranderen voor de PSV: slechte verkopen = weinig games.

Maar dat wil niet zeggen dat de 3DS de automatische keuze is. Het hangt er compleet vanaf wat je wilt spelen.
Ik ben iig erg blij met m'n 3DS, met veel prachtige games en de duidelijke support van Nintendo (zie een aantal posts hierboven).

Als de PSV een stuk goedkoper wordt, koop ik m nog wel als PS1/PS2 speler, maar op dit moment zijn er heel weinig redenen om er 1 te hebben.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:03:
Weet iemand eigenlijk of je je 3DS ook van een grotere SD kaart kan voorzien (hoe groot max?) en hoe je dan de games die erop staan over kan zetten?
32 Gb werkt. Gewoon via de PC alles over zetten van klein naar groot.

[ Voor 33% gewijzigd door SqueakyClean op 24-02-2013 09:26 ]

• Nipje
Vergeet niet dat de 3DS langer uit is dan de Vita he. En het aanbod games is net zo klein als of kleiner dan het aanbod van de vita. Nintendo gaf het laatst in een Nintendo + laatst zelf nog toe. Dat het aanbod momenteel ook nog heel mager is.

Verwijderd

Nipje schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:58:
Vergeet niet dat de 3DS langer uit is dan de Vita he.
Dat is zo, maar als eindgebruiker heb je daar plat gezegd niets mee te schaften. Het zijn de twee directe concurenten en als ik een winkel binnenloop en kijk nar de schappen met games dan interesseert het me weinig dat de ene console minder games heeft omdat hij minder lang uit is (inmiddels ook al een jaar dus in hoeverre dat nog een excuus is). Ik interesseer me enkel voor beschikbare games als ik vandaag de dag een keuze zou moeten maken.
En het aanbod games is net zo klein als of kleiner dan het aanbod van de vita. Nintendo gaf het laatst in een Nintendo + laatst zelf nog toe. Dat het aanbod momenteel ook nog heel mager is.
Persoonlijk heb ik weinig te klagen eigenlijk, en een ander zal over de PSVita weinig te klagen hebben. Het lijstje wat Jobbie heeft gelinkt geeft eigenlijk ook aan dat de 3DS al behoorlijk veel titels heeft, behoorlijk wat meer dan de PSVita.

Verwijderd

Ik kom er nu achter dat Donkey Kong 3D is aangekondigd. Wat lijkt me dat gaaf. :-)

• Nipje
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:09:
Het lijstje wat Jobbie heeft gelinkt geeft eigenlijk ook aan dat de 3DS al behoorlijk veel titels heeft, behoorlijk wat meer dan de PSVita.
Maar laten we eerlijk zijn: Er zitten een hoop games voor kinderen tussen. The sims en alles :)

Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet tegen de 3DS he! Ik heb er zelf ook gewoon eentje :D

[ Voor 12% gewijzigd door Nipje op 24-02-2013 15:45 ]

Verwijderd

Nipje schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:44:
[...]
Maar laten we eerlijk zijn: Er zitten een hoop games voor kinderen tussen. The sims en alles :)
Mijn 29 jarige vrouw heeft voor de PC zo'n beetje alle uitbreidingen van de Sims 3 en speelt het wekelijks. Ook heeft ze vele delen op consoles gehad. Die van de 3DS dan niet omdat ik vertelde dat het pure bagger was.
Games voor kinderen zijn ook games, en soms zelfs hele leuke. Bij de PSVita staat bijvoorbeeld Plants vs Zombies erop. Ik heb als leerkracht een aantal kinderen uit groep 3 gehad die het op de iPod touch speelde. Vermakelijke game want ik heb hem ook gespeeld op de iPhone maar ik vind zoiets niet het vermelden waard voor een console als de 3DS en PSVita.
Je kan ook gewoon kijken naar games uit het lijstje met een groene score (75 of hoger geloof ik) en ook dan blijkt dat de 3DS meer titels heeft.
Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet tegen de 3DS he! Ik heb er zelf ook gewoon eentje :D
Of je wel of niet wat tegen de 3DS hebt, dat maakt me weinig uit. Iedereen heeft zo zijn eigen smaak en voorkeuren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:03:
Je kan maximaal 128 GB aan SD kaart in je 3DS gebruiken. Ja, dat werkt. Maar je moet deze dan wel als FAT formatteren.

Meer info: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=488934

Op de SD kaart staat een map "Nintendo 3DS". Deze kopieer je in zijn geheel naar je PC. Pas de inhoud van deze map niet aan. Je kan daarna de map naar een andere SD kaart verplaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 19:53 ]

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Even over dat PSN gezeur, leer graag even waar jullie over praten.

Voor 14,99 heb je 3 maanden lang, 2 nieuwe gratis games per maand. Dus, 6 games voor 30 euro. Of wacht even, Uncharted, Lumines etc, nee dat zijn geen slechte games.

3DS heeft wat? Sorry, maar de game keuze nu is ook belabberd. Mario versie 8500 of 8501 t/m 8510.
Waar zijn de goede RPG's? Waar zijn de goede platformers die geen mario zijn? Ow wait. zelfde als met de Vita, die zijn er niet.

Ga nou niet zinloos de Vita zitten bashen, met de 3DS is evenveel mis (en ja mensen, ik heb wel 3DS en geen vita).

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Volgende maand komt zo ongeveer de beste RPG die je maar op de 3DS kan hebben naar de 3DS (Monster Hunter) Dus...

• corset
Volgende maand, en hoe lang is de 3DS uit? Inderdaad.. zelfde als met de Vita. Maar goed, zelfde als altijd, we krijgen wel weer remake 84 van Final Fantasy, zelfde als op de Vita, en tadaa, dat is onze RPG set.

En ja, Monster Hunter is leuk. Maar woohoo, we krijgen dus 1 redelijke "RPG" in bijna 2 jaar. Woot. Waar blijven de echt goede games? Een leuke Final Fantasy, een goede Golden Sun? Ja er komt een Pokemon aan, gelukkig. Maar met de games is het echt even erg als de Vita, veels te veel shovelware.

[ Voor 41% gewijzigd door corset op 24-02-2013 20:28 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:18:
Volgende maand komt zo ongeveer de beste RPG die je maar op de 3DS kan hebben naar de 3DS (Monster Hunter) Dus...
Zelda vond ik anders ook een wel geslaagde RPG, en Paper Mario ging er bij ook wel goed in. Maar meer RPG is altijd welkom.

• corset
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:28:
[...]

Zelda vond ik anders ook een wel geslaagde RPG, en Paper Mario ging er bij ook wel goed in. Maar meer RPG is altijd welkom.
Zelda is een remake. (wat ook m'n issue is met de handhelds op dit moment, teveel remakes)

En weer een mario spel, die tel ik nooit mee :p

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 24-02-2013 20:29 ]

Verwijderd

Waarom koop je een Nintendo console als je geen Mario games wil spelen? :s

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 09:06
lanerios schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:15:
3DS heeft wat? Sorry, maar de game keuze nu is ook belabberd. Mario versie 8500 of 8501 t/m 8510.
Waar zijn de goede RPG's? Waar zijn de goede platformers die geen mario zijn? Ow wait. zelfde als met de Vita, die zijn er niet.
Nou ben ik een beetje vrij met wat een RPG is, maar ala:
Tales of the Abyss
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
Heroes of Ruin
Fire Emblem
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
Paper Mario Sticker Star
Pokemon
Zero Escape: Virtue's Last Reward
Kid Icarus
Nog een set van kleinere titels op de eShop

Platformers:
Cave Story 3D
VVVVVV
Skylanders
Mutant Mudds
Mario games
Rayman

Voor de rest komt er nog aan:
Monster Hunter
Etrian Oddysey
Shin Megami Tensei
Dragon Quest

En dan vergeet ik nog even de hele backlog aan goede DS rpgs (die je wel op de 3DS kan spelen), dat zijn er echt een heleboel. Ook tel ik dan een smak van actie games niet mee, die ook wel een beetje RPG en platform elementen hebben. Als ik op de Vita ook mijn PSP games zou kunnen spelen zouden we een ander gesprek hebben.

Ik snap waar je naar toe gaat, er zouden wel meer RPGS en platform games kunnen uitkomen. Maar, ik ben het niet met je eens dat het er net zo slecht voor staat met de 3DS, als met de PSVita. Ik heb veel plezier gehad met mijn PSP, die ik alleen maar heb gekocht voor de RPGs, maar de enige RPG die ik graag zou willen spelen op de Vita is Persona 4 Golden, die pas net uit is. Persoonlijk betaal ik daar geen 150 euro voor. Maar het geld wat ik aan mijn 3DS heb uitgegeven is mij nu al de moeite waard.

• corset
NickD schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:32:
[...]

Nou ben ik een beetje vrij met wat een RPG is, maar ala:
Tales of the Abyss Die zelfs door nintendo toegegeven is zeer slecht verkrijgbaar is in de EU :(
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance Niet echt RPG meer te noemen
Heroes of Ruin True
Fire Emblem Tactical RPG, heb je een punt
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D Leuke remake
Paper Mario Sticker Star Helaas mario
Pokemon Waar is de 3DS pokemon game? Is er nog niet :p
Zero Escape: Virtue's Last Reward Erg teleurstellende RPG
Kid Icarus Nauwelijks meer RPG te noemen
Nog een set van kleinere titels op de eShop

Platformers:
Cave Story 3D Had ik al jaren gratis (gewoon te downloaden) en op Steam
VVVVVV see above
Skylanders te kiddy
Mutant Mudds
Mario games
Rayman

Voor de rest komt er nog aan:
Monster Hunter
Etrian Oddysey
Shin Megami Tensei
Dragon Quest

En dan vergeet ik nog even de hele backlog aan goede DS rpgs (die je wel op de 3DS kan spelen), dat zijn er echt een heleboel. Ook tel ik dan een smak van actie games niet mee, die ook wel een beetje RPG en platform elementen hebben. Als ik op de Vita ook mijn PSP games zou kunnen spelen zouden we een ander gesprek hebben.

Ik snap waar je naar toe gaat, er zouden wel meer RPGS en platform games kunnen uitkomen. Maar, ik ben het niet met je eens dat het er net zo slecht voor staat met de 3DS, als met de PSVita. Ik heb veel plezier gehad met mijn PSP, die ik alleen maar heb gekocht voor de RPGs, maar de enige RPG die ik graag zou willen spelen op de Vita is Persona 4 Golden, die pas net uit is. Persoonlijk betaal ik daar geen 150 euro voor. Maar het geld wat ik aan mijn 3DS heb uitgegeven is mij nu al de moeite waard.
Probleem is gewoon dat er in dit topic teveel blinde haat is voor de Vita. Begint steeds meer als fanboyisme te klinken, en te weinig als objectief kijken. Ik geef je gelijk dat ik aardig wat RPG's heb gemist.
Maar zowel de 3DS als de Vita hebben hetzelfde probleem als hun voorgangers, er zijn gewoon te weinig goede games uit.

@Sander, je verwacht toch niet dat iedereen die een Nintendo product koopt mario fan is toch? Dan ben je wel erg verkeerd aan het denken.

• NickD
  • Laatst online: 26-09 09:06
lanerios schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:40:

[...]

Probleem is gewoon dat er in dit topic teveel blinde haat is voor de Vita. Begint steeds meer als fanboyisme te klinken, en te weinig als objectief kijken. Ik geef je gelijk dat ik aardig wat RPG's heb gemist.
Maar zowel de 3DS als de Vita hebben hetzelfde probleem als hun voorgangers, er zijn gewoon te weinig goede games uit.
Ik snap waar je naar toe gaat (ook al gaan we wat off-topic hier). Het is jammer dat de Vita nu een beetje met het kip-ei probleem zit (er worden niet veel games voor gemaakt, omdat de vita niet veel verkoopt. En de Vita verkoopt niet veel, omdat er weinig games voor worden gemaakt). Het is zelfs zo erg hier in Nederland, dat je bij sommige winkels niet eens meer Vita spellen kan kopen.

Persoonlijk denk ik dat de Vita een beetje de plank heeft misgeslaan met twee dingen: je psp cartridges niet meer kunnen spelen (jammer dat ze niet hier hetzelfde hebben gedaan als in Japan, waar je je psp spellen kon downloaden als je ze al gekocht had), en het compleet digitaal maken (die memory cards zijn duur!!!). Persoonlijk vind ik wel dat de Vita een mooi stukje hardware is. Graag zou ik hem willen kopen, maar met zo weinig games die ik zou willen spelen...

Ik hoopte dat Sony een iets actievere rol zou nemen, maar zelfs na de PS4 aankondiging zie ik het nog somber in voor de Vita. Weinig nieuwe releases, en ik zie de off-screen functie ook nog niet (goed) werken binnen de komende jaren. Aan de andere kant, er komen veel nieuwe games uit voor de 3DS, wat de Vita dus nog minder aantrekkelijk maakt.

Sowieso, qua RPGs gaat het op geen enkel platform goed. Ik zou graag denken dat als een van de grote drie zich zou focussen op RPGs, ze waarschijnlijk een grote markt zouden aanboren. De PS2 en de PSP hebben het juist zo goed gedaan door het grote aanbod van RPGs...

Edit:
Mooi artikel van Kotaku over het gebrek aan JRPGs:
http://kotaku.com/5986277...o-let-your-voice-be-heard

[ Voor 6% gewijzigd door NickD op 24-02-2013 20:51 ]

Verwijderd

Probleem is ook dat niet alle games uit Japan naar hier gehaald worden omdat ze het de moeite niet vinden om te vertalen. Ik had bv graag Fantasy Life hier willen hebben. Ze hoeven ook alleen maar in het Engels te vertalen, genoeg mensen in Europa die de game dan ook kunnen spelen. Door alles ook in het Duits en Frans te vertalen maak je het onnodig duur en ook daar zijn er steeds meer die Engels spreken.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Gelukkig krijgen we wel Project X Zone! Lijkt me een geweldige RPG.

Verder heb ik heus geen blinde haat voor de PSV. Alleen als iemand in het 3DS topic aangeeft dat je beter een PSV kan hebben, dan moet je van goede huize komen.

En de PSV heeft schitterende hardware met een hoop potentie, maar ik moet het hebben van de games, niet van de hardware.

Het games gedeelte heeft Nintendo goed voor elkaar... heel veel dedicated IPs die goed in elkaar zitten en lekker spelen.
En dat is hetgeen wat de PSV mist. Zo hoef ik niet NFS: Most Wanted, Black Ops of Assassin's Creed op een handheld te spelen, daar heb ik een console voor die deze games ook (heel) veel beter tot hun recht laat komen. Voor orginele PSV IPs als Lumines en Super Stardust Delta zou ik een PSV kopen. Games als Sine Mora, LBP en Uncharted speel ik liever op een console.

Ik zit net te kijken naar de Metacritic lijst van PSV games en van de 15 hoogst scorende PSV games, zijn er slechts 4 orginele IPS met de hoogste op nr. 10 met een 8,3 gemiddeld, wat toch wel erg droevig is.

Bij de 3DS is dat een stuk beter. Top 15 op Metacritic: 8 originele IPs met de hoogste op nr. 3 met een 9,2 gemiddeld. En dan neem ik Zelda en MK7 niet mee...

Kijk je dan naar de games die er aankomen, dan heeft de 3DS het goed voor elkaar met als grote reden Games!

[ Voor 10% gewijzigd door SqueakyClean op 25-02-2013 10:19 ]

Verwijderd

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als bijvoorbeeld Battlefield 3op de PSVita beschikbaar zou komen. Ook al is dat niet een game die je even lekker wegspeelt onderweg het zou voor mij een reden kunnen zijn om er een te overwegen. Consolegaming doe ik vrijwel niet meer, vind het gewoon teveel gedoe met de TV enzo. Dus ja, ook echte console games mogen wat mij betreft naar de handhelds gebracht worden, hetzij iets aangepast.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Dat zie ik iig op de 3DS niet snel gebeuren. Daar is de hardware niet krachtig genoeg voor, al lijkt me BF3 in 3D wel tof!

Op de PSV zou kunnen, maar pogingen daaroe zoals Assasin's Creed vallen nogal tegen. Volgens mij kan de PSV hardware dit ook niet aan, althans niet zoals ze beweerden. Daarnaast is Blops op de PSV echt heeel slecht, dus een goede draagbare FPS is er nog niet...

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Jobbie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:11:

En dat is hetgeen wat de PSV mist. Zo hoef ik niet NFS: Most Wanted, Black Ops of Assassin's Creed op een handheld te spelen, daar heb ik een console voor die deze games ook (heel) veel beter tot hun recht laat komen. Voor orginele PSV IPs als Lumines en Super Stardust Delta zou ik een PSV kopen. Games als Sine Mora, LBP en Uncharted speel ik liever op een console.

Ik zit net te kijken naar de Metacritic lijst van PSV games en van de 15 hoogst scorende PSV games, zijn er slechts 4 orginele IPS met de hoogste op nr. 10 met een 8,3 gemiddeld, wat toch wel erg droevig is.

Bij de 3DS is dat een stuk beter. Top 15 op Metacritic: 8 originele IPs met de hoogste op nr. 3 met een 9,2 gemiddeld. En dan neem ik Zelda en MK7 niet mee...
Ja! laten we metacritic lijsten gaan vergelijken :z
Voor iedereen die ook even wil kijken, beide lijsten zijn naar mijn mening niet slecht, afhankelijk van je eigen voorkeuren:
Vita: http://www.metacritic.com.../metascore?view=condensed (38 games met score >= 75)
3DS http://www.metacritic.com.../metascore?view=condensed (46 games met score >= 75)

Wat je zelf ook al zegt, jij speelt sommige games liever op je TV, dat betekent niet dat de games direct slecht zijn op de Vita. Ook is het een beetje kinderachtig dat je het hebt over originele IP's en dan Sound Shapes niet meerekent op de Vita (tegelijkertijd op Vita en PS3/PSN uitgebracht), maar wel bij de 3DS op nr. 3 Fire Emblem als origineel IP meerekent... Je weet dat Fire Emblem er al op de NES was he...
Reken dan ook LittleBigPlanet mee op 3 bij de Vita, wat gewoon een nieuwe LBP is.

Overigens vind ik lanerios net zo kinderachtig: waarom zou je Mario games niet meerekenen als je het over de games library van de 3DS hebt? Het zijn uitstekende games. Je kan natuurlijk uitgekeken zijn op Mario, maar dat neemt niet weg dat het gewoon goede games zijn.

Kunnen we als gamers niet gewoon van beide handhelds genieten? Ik ben blij dat de 3DS én de Vita nog bestaan in tijden waarin iedereen de dood van dedicated handhelds voorspelt. Daarnaast bieden beiden dusdanig andere ervaring dat ze imho best naast elkaar kunnen bestaan. Ik heb momenteel nog geen 3DS, maar zodra Pokemon uit is weet ik niet of ik me nog wel in kan houden en dan heb ik nog een flinke library aan Mario games om me zoet te houden :D

Verwijderd

Als je nagaat dat de MegaDrive toch echt wel bestaansrecht had met zijn 28,5 miljoen verkopen dan heeft de 3DS dat zeker met zijn nu al bijna 29 miljoen verkopen. Laten we hopen dat ook de PSVita bestaansrecht zal blijven hebben (en niet in een vicieuze cirkel komt) zodat er in ieder geval 2 spelers zijn die met elkaar concurreren. Een markt zonder concurrentie zit niemand op te wachten.

http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 11:01 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Thanks! Precies wat ik bedoel :)

Verwijderd

Een vergelijking tussen Donkey Kong voor de Wii en 3DS:

YouTube: Donkey Kong Country Returns 3D vs. Wii (Head-to-Head Comparison Video)

Ze zien er verdacht veel hetzelfde uit. Schijnbaar is de 3DS in staat om Wii graphics op het scherm te krijgen en dan ook nog eens in 3D. Deze laat ik aan mij voorbij gaan, maar doe mij dan maar enkele Wii titels naar de 3DS.

Verwijderd

De 3DS zit redelijk tussen de GC en Wii in qua vergelijkbare kracht. Ja ik denk dat zo ongeveer 99% van alle Wii spellen zo naar de 3DS geport kunnen worden ;)

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

nioz schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:56:
[...]

Ja! laten we metacritic lijsten gaan vergelijken :z
Voor iedereen die ook even wil kijken, beide lijsten zijn naar mijn mening niet slecht, afhankelijk van je eigen voorkeuren:
Vita: http://www.metacritic.com.../metascore?view=condensed (38 games met score >= 75)
3DS http://www.metacritic.com.../metascore?view=condensed (46 games met score >= 75)

Wat je zelf ook al zegt, jij speelt sommige games liever op je TV, dat betekent niet dat de games direct slecht zijn op de Vita. Ook is het een beetje kinderachtig dat je het hebt over originele IP's en dan Sound Shapes niet meerekent op de Vita (tegelijkertijd op Vita en PS3/PSN uitgebracht), maar wel bij de 3DS op nr. 3 Fire Emblem als origineel IP meerekent... Je weet dat Fire Emblem er al op de NES was he...
Reken dan ook LittleBigPlanet mee op 3 bij de Vita, wat gewoon een nieuwe LBP is.

Overigens vind ik lanerios net zo kinderachtig: waarom zou je Mario games niet meerekenen als je het over de games library van de 3DS hebt? Het zijn uitstekende games. Je kan natuurlijk uitgekeken zijn op Mario, maar dat neemt niet weg dat het gewoon goede games zijn.

Kunnen we als gamers niet gewoon van beide handhelds genieten? Ik ben blij dat de 3DS én de Vita nog bestaan in tijden waarin iedereen de dood van dedicated handhelds voorspelt. Daarnaast bieden beiden dusdanig andere ervaring dat ze imho best naast elkaar kunnen bestaan. Ik heb momenteel nog geen 3DS, maar zodra Pokemon uit is weet ik niet of ik me nog wel in kan houden en dan heb ik nog een flinke library aan Mario games om me zoet te houden :D
Metacritic lijsten zijn altijd goed vergelijkingsmateriaal natuurlijk. Vooral als het in mijn voordeel werkt... ;)

Verder zijn mijn post natuurlijk altijd mening en niet feit. Maar dat was ook de insteek van deze discussie. Nipje wilde een Vita en vroeg hier of hij zijn 3DS moest verkopen. Als vervolgens iemand hier de Vita aanprijst, zonder daarbij de nadelen tov. de 3DS te noemen, dan is het logisch dat deze hier alsnog duidelijk uiteen worden gezet, zeker als Nipje er 200+ euro aan wilt uitgeven.

Dat is bij deze gedaan en Nipje heeft inmiddels vorige week al een Vita gekocht, dus voor mij is de kwestie afgedaan.

Laten we het gewoon weer hebben over de 3DS..:

PacMan vanaf morgen in de eShop voor € 4,99.
Ook Kerploosh ofzo als 3DS ware... (steentje die in een put gegooid wordt, een beetje à la AAAaaAAAaaaah).

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 11:17
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:16:
De 3DS zit redelijk tussen de GC en Wii in qua vergelijkbare kracht. Ja ik denk dat zo ongeveer 99% van alle Wii spellen zo naar de 3DS geport kunnen worden ;)
Doe mij maar Xenoblade Chronicles 3D dan. :9~

Verwijderd

Seal64 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:07:
[...]

Doe mij maar Xenoblade Chronicles 3D dan. :9~
Die heb ik altijd nog eens willen spelen. Ik denk dat ik hem maar gewoon eens 2e hands op de kop tik voor de Wii.

De demo van Castlevania is toch wel erg gaaf moet ik zeggen. Heerlijk die 2D gameplay in een 3D sausje. Zeker een titel die ik ga zoeken als ik weer eens in een gameshop sta.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik vond de demo wat tegenvallen... ik ging sowieso veel te vaak dood omdat je nauwelijks de kans krijgt om te acclimatiseren en de moeilijkheidsgrade hoog ligt.
Ik wacht de reviews wel eerst af en hopelijk is het een kwestie van inkomen.

De demo van Monster Hunter vond ik helemaal tegenvallen... maar daar wordt je ook echt volledig in het diepe gegooid. Wel op aanraden eerst de manual gelezen, maar eigenlijk hielp dat niet erg veel.
Vervolgens wat gameplay video's op Youtube gekeken van de 3DS en WiiU versie en daarbij viel me ook op dat de gameplay nogal saai overkwam... het zag er een beetje eentonig uit (slaanslaanslaanrolslaanslaanslaanroletc). Denk dat ik deze maar oversla.

Net wel Shinobi en Street Fighter bestled voor 17,50 bij elkaar... via Zavvi, dus over een week of 4 zal ik ze wel kunnen spelen... :)

Iemand trouwens een idee of deze Hori screenprotectors fake zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.console-solution.nl/226-302-thickbox/3ds-xl-screen-protector.jpg

Ik zie geen Nintendo Seal of Approval, de 3 in 3DS is zwart en de font is fout.
Sterk mijn twijfels.

[ Voor 17% gewijzigd door SqueakyClean op 28-02-2013 10:00 ]

Verwijderd

Ik ging ook geregeld dood bij Castlevania maar na een tijdje had ik het wel redelijk door en ging het stukken beter. Hier een filmpje van de het eerste uur: YouTube: Castlevania: Mirror of Fate - First 85 Minutes in 1080p 宿命の魔鏡

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 11:17
Jobbie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:17:

Iemand trouwens een idee of deze Hori screenprotectors fake zijn?

[afbeelding]

Ik zie geen Nintendo Seal of Approval, de 3 in 3DS is zwart en de font is fout.
Sterk mijn twijfels.
Waarom zou dat fake zijn? Het is niet dat Nintendo dat moet sponsoren dat het niet echt is hoor. Iedereen kan twee stukkies zelfklevend plastic op maat snijden en dan als screenprotector op de markt brengen, en Hori is op zich wel een bekende naam op dit gebied.

• Donnie Darko
iemand al Castlevania binnen? ben wel benieuwd naar ervaringen beetje mixed reviews krijgt ie.
mijn exemplaar valt morgen met wat geluk op de mat :)

• corset
Ik had hem ge pre ordered, na de demo gecancelled. Sorry, maar Lords of Shadow was cool. Maar een 2D crap versie ervan? Doe maar niet, geef mij maar de oude metroidvanias

Verwijderd

Donnie Darko schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:08:
iemand al Castlevania binnen? ben wel benieuwd naar ervaringen beetje mixed reviews krijgt ie.
mijn exemplaar valt morgen met wat geluk op de mat :)
Ik ga vanmiddag even kijken bij de lokale gameshop. Als ze hem hebben neem ik hem mee. Heb ook nog 2 titels in te leveren die ik niet meer speel dus zal wel weinig kwijt zijn. De demo beviel mij prima.

Heb hem inmiddels en net een uurtje gespeeld. Heerlijk raggen met een zweep zoals het hoort. Het ziet er ook weer lekker donker en duister uit allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 17:47 ]

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik begrijp uit verschillende reviews dat de levels nogal onsamenhangend zijn, waardoor de ontdekkingsdrang minder groot is.

Waar hebben jullie 'm vandaan en voor hoeveel?

Seal64 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:52:
[...]

Waarom zou dat fake zijn? Het is niet dat Nintendo dat moet sponsoren dat het niet echt is hoor. Iedereen kan twee stukkies zelfklevend plastic op maat snijden en dan als screenprotector op de markt brengen, en Hori is op zich wel een bekende naam op dit gebied.
Ze zouden fake zijn, omdat Hori de officiële screenprotectors maakt en de verpakking ziet er zo uit:

Officiële Aziatische versie:
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/img/pb/130/531/370/370531130_406.jpg

Officiële EU versie:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/d/w225/m/mruz42mT8wi8VvvroTZGTTw.jpg

De DSi had ook goedkope fake Hori screenprotectors en inmiddels heb ik bevestiging dat deze idd. fake zijn...

Verwijderd

Jobbie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:16:
Ik begrijp uit verschillende reviews dat de levels nogal onsamenhangend zijn, waardoor de ontdekkingsdrang minder groot is.

Waar hebben jullie 'm vandaan en voor hoeveel?
Och ja, ik vind het gewoon een goede game. Wat anderen er van vinden maakt me eerlijk gezegd weinig uit.

Ik heb hem gewoon bij de plaatselijke gamesboer vandaan (Gamemania). Ik had Mario Tennis Open en Pilotwings nog in te leveren omdat ik die nooit meer speel. Hij was 45 euro. Wat ik overigens vrij duur vind voor een 3DS titel. Ik vind eigenlijk dat een nieuwe titel voor de 3DS of PSVita max 40 mag kosten.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Mario Tennis... staat ook nog op m'n verlanglijstje. Niet leuk genoeg, of snel uitgespeeld?

Echt veel gespeeld op m'n GBC!

Edit: de GBC versie zou nog naar de eShop moeten komen (is er al in de US?). Must Buy!

[ Voor 26% gewijzigd door SqueakyClean op 08-03-2013 12:25 ]

Verwijderd

Jobbie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:24:
Mario Tennis... staat ook nog op m'n verlanglijstje. Niet leuk genoeg, of snel uitgespeeld?

Echt veel gespeeld op m'n GBC!

Edit: de GBC versie zou nog naar de eShop moeten komen (is er al in de US?). Must Buy!
Ik kon niet goed wennen aan de besturing. Ook niet echt mijn ding die Mario sport spelletjes (muv kart).
Op zich wel een vermakelijk spel hoor, maar niet voor mij.

• Donnie Darko
Ik heb er nu een paar uurtjes inzitten met Castlevania en ik vermaak me eigenlijk prima mee de lage score bij IGN kan ik dus echt totaal niet inkomen. wel denk ik dat de Demo het spel niet echt recht heeft gedaan.

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:22
Misschien voor sommigen een aardige tip, bij Dixons is Cars2 nu voor 2,97 op te halen, vanmiddag eentje opgepikt.

Verwijderd

Topicstarter
Donnie Darko schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:18:
Ik heb er nu een paar uurtjes inzitten met Castlevania en ik vermaak me eigenlijk prima mee de lage score bij IGN kan ik dus echt totaal niet inkomen. wel denk ik dat de Demo het spel niet echt recht heeft gedaan.
Het spel voelt totaal niet als CastleVania aan en is meer blind buttonmashing geworden. De controls zijn enorm sluggish en de framerate is opvallend laag. Daar is je lage score ;)

Keek al een tijdje uit naar een nieuwe CastleVania, maar iedere 3D iteratie is gedoemd om teleur te stellen blijkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 07:40 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
mdouble schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:26:
Misschien voor sommigen een aardige tip, bij Dixons is Cars2 nu voor 2,97 op te halen, vanmiddag eentje opgepikt.
Heb wel wat andere spellen gevonden. Thanks! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:39:
[...]

Het spel voelt totaal niet als CastleVania aan en is meer blind buttonmashing geworden. De controls zijn enorm sluggish en de framerate is opvallend laag. Daar is je lage score ;)

Keek al een tijdje uit naar een nieuwe CastleVania, maar iedere 3D iteratie is gedoemd om teleur te stellen blijkbaar.
Ik vermaak me er tot nu toe prima mee. Het voelt voor mij prima aan. Met blind buttonsmashing ga je het ook niet redden. Een trage framerate is mij nog niet opgevallen.

Dit is mijn eerste Castlevania sinds tijden (het eerste deel van de GBA reeks was voor mij de laatste) en voor mij is het een prima spel. Het is overigens een 2D spel met een heerlijk 3D sausje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 12:28 ]

• Robolokotobo
  • Laatst online: 23-11 06:09
Arunia schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:18:
[...]

Heb wel wat andere spellen gevonden. Thanks! ;)
Splinter Cell en Street Fighter 4 voor 2,97 euro.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:57:
[...]

Ik was er gelukkig op tijd bij :)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Robolokotobo
AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Ik was er gelukkig op tijd bij :)
Dat zijn geen consumenten prijzen, dat is handel :P

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Robolokotobo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:57:
Idem (gister middag), maar werd net gebeld dat de voorraad niet klopte en ze er niet zijn (zaandam).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• corset
*sigh* Castlevania getest in de winkel (Game Mania) en wat een ruk spel geworden zeg. En dat van iemand die alle andere eerdere games goed vond (ja zelfs de PS2 3D games). Handhelds zijn altijd de metroidvanias geweest, 3D toch de wat meer actie. En nu hebben ze dus de actie kant ook bij de 3DS?
WTB een echte metroidvania achtige game voor de 3DS (Cave Story heb ik al plat gespeeld :p)

• Robolokotobo
DukeBox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:00:
[...]

Idem (gister middag), maar werd net gebeld dat de voorraad niet klopte en ze er niet zijn (zaandam).
Ik heb ze niet gekocht, ik merktte alleen de prijzen op. Helaas worden ze nu niet meer verzonden.
Als je de Dixons site mag geloven kun je ze nog wel afhalen voor dat geld.

Verwijderd

Inmiddels al redelijk wat filmpjes gezien van Luigi's Mansion 2. De titel lijkt mij steeds leuker worden. Ze hebben er ook nog een multi-player modus in weten te zetten wat voor mij een aangename verrassing was. Ik hoop dat het online net zo leuk wordt als Mario Kart 7.

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:01:
Inmiddels al redelijk wat filmpjes gezien van Luigi's Mansion 2. De titel lijkt mij steeds leuker worden. Ze hebben er ook nog een multi-player modus in weten te zetten wat voor mij een aangename verrassing was. Ik hoop dat het online net zo leuk wordt als Mario Kart 7.
Super Mario 3D land en Luigi's Mansion 2 hebben mij over de streep getrokken om een 3DS te kopen.
Luigi's Mansion 2 lijkt mij echt weer zo'n game zoals alleen Nintendo ze kan maken. Een ontdekkingsreis waarin je keer op keer verrast wordt met bijzondere game elementen.

Verwijderd

Robolokotobo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:24:
[...]

Super Mario 3D land en Luigi's Mansion 2 hebben mij over de streep getrokken om een 3DS te kopen.
Luigi's Mansion 2 lijkt mij echt weer zo'n game zoals alleen Nintendo ze kan maken. Een ontdekkingsreis waarin je keer op keer verrast wordt met bijzondere game elementen.
Ik eigenlijk in eerste instantie voor Super Mario 3D Land en Mario Kart 7. Over de DS was ik eigenlijk helemaal niet zo te spreken (muv Mario Kart), mijn vrouw wel dus ik heb wel redelijk wat titels langs zien komen. De 3DS kocht ik dan ook pas laat (pas toen er een Mario 3D bundel) kwam. want ik zag het nut er niet zo van in, al helemaal niet van dat 3D scherm.

Uiteindelijk geen miskoop geweest met een behoorlijk aantal goede games. Het heeft bij mij de lol wel teruggebracht in consoles. Het bevalt me eigenlijk zo goed dat ik momenteel nog geen reden zie om een andere console te kopen (zelfs geen Wii U).

• Robolokotobo
Deze maand moet ook de circle pad pro verschijnen voor de 3DS XL. Ik denk dat ik die maar in huis ga halen zodat de 3DS dan wat comfortabeler vast te houden is.

Ik denk precies zo over de Wii U. Laat daar eerst maar eens wat nieuwe 3D Mario en Zelda games voor verschijnen, dan kijken we wel eens weer.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:29
Ik heb de CPP XL al en het houdt erg prettig vast inderdaad, MAAR, spellen welke niet gemaakt zijn voor de CPP zullen niet met de R knop werken en dus vrijwel onspeelbaar zijn met de CPP. Dat is mijn ervaring althans.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Robolokotobo
Welke spellen werken dan niet? Super Mario 3D land werkt wel?

[ Voor 84% gewijzigd door Robolokotobo op 12-03-2013 21:03 ]

• Koldur
Nope, alle Mario's werken niet met CPP samen, RE:Revelations, Kid Icarus wel.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:39:
[...]

voordat je met O+ Simon Belmont O+ speelt is het inderdaad niet een old school metroidvania (het is dan ook de tutorial) daarnaast is het ook een Castlevania game in de reeks Lords of Shadow dus dat het wat anders aanvoelt is logisch.

lage framerate heb ik zelf nog niet meegemaakt

het spel scoort gemiddeld toch nog een 7,3 niet super maar ook niet zo laag als IGN (US) hem neerzet ,lekker consequent overigens want IGN Duitsland geeft het spel een 8 :P

ik denk toch dat de fans zichzelf te kort doen door hem te laten liggen.

Verwijderd

IGN US is al een paar jaar redelijk anti-Nintendo. Dus die neem ik sowieso al niet meer serieus.

Verwijderd

Topicstarter
Donnie Darko schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:33:
[...]
ik denk toch dat de fans zichzelf te kort doen door hem te laten liggen.
Ik HEB hem liggen (ben een grote castlevania liefhebber), daarom dat ik zo teleurgesteld ben. Dit spel draagt de "CastleVania" titel, maar het voelt en speelt helemaal niet als CastleVania.
De score van IGN mag dan wel een uitschieter zijn, hun kritieken zijn terecht.

• Arunia
Gisteren Street Fighter gekocht. Ben er erg blij mee. Lang geleden dat ik een fighter heb gespeeld. :P
Laatste was geloof ik nog MK 2 op de SNES.

Die CPP XL ga ik zeker halen. Vind het toch niet zo heel lekker spelen op het scherm met bijvoorbeeld Kid Icarus.

• Koldur
Kid Icarus ondersteunt dan helaas alleen de pad voor linkshandigen en niet voor camera besturing. Dat je het weet!

• Arunia
Oeh, dat is minder. Was eigenlijk een reden om hem te kopen. Heb ook nog Kingdom Hearts, maar daar vond ik het dan wel weer meevallen qua besturing.

Thanks!
Pagina: 1 ... 46 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]