DLC bestaat er in verschillende smaken:
1. Level/song/map/character packs die los gedownload moeten worden. Dit zijn in de vorm van bestaande spelelementen nieuwe stukken spel dat aan het spel is toegevoegd.
2. Level/song/map/character packs die je al op de gamecard/disc aantrof. Dit is na het uitkomen van het spel ff snel cashen voor de uitgever.
3. Spelmodi als toevoeging. Hiermee geeft een uitgever gewoon aan dat het spel niet af was @ release, en zulke DLC moet gewoon gratis zijn. Zulke DLC, als die er al is, is bij Nintendo altijd gratis. Zie bv het toevoegen van kleuren in Nintendo Brievenbus, een DLC shop in New Super Mario bros.
4. Patches. Moeten gewoon gratis zijn. Bij Nintendo zijn die ook altijd gratis.
Nu heeft Nintendo voor het eerst DLC van type 1 uitgebracht en ik vind het niet gek dat ze daar geld voor vragen. DLC van type 2 doen ze regelmatig, kijk maar naar Spotpass puzzels of in spellen als Animal Crossing is veel van deze DLC gezien.
Van bv Capcom zie je vooral veel DLC van categorie 2 en af en toe van 3 (zie bv RE5), waar je dan veel voor moet betalen. Dit vind ik gewoon fout. Maar als je nieuwe dingen aan een spel toevoegt waar (veel) tijd in gestoken is, vind ik dat je daar gewoon voor hoort te betalen. Jij werkt volgens mij ook niet voor niks.
En als je denkt dat dit nieuw is, en alleen maar aan DLC ligt heb je het ook mis. Of moet ik je nog even uitleggen wat expansion packs zijn?!
De vuistregel: wil je het niet, dan koop je het niet. Gaat nog steeds op. NIEMAND, maar dan ook echt NIEMAND, verplicht je om er extra geld aan uit te geven. Je hebt altijd een keuze van kopen of niet kopen.
NSMB2 is erg kort? Ik vind van niet, ik heb Super Mario 3D Land al lang en breed uitgespeeld, maar ik heb tot nu toe meer tijd in NSMB2 gestoken dan in 3D Land. In NSMB2 moet ik het verhaal nog uitspelen.
Daarbij kan je Super Mario Bros (1) in vijf minuten uitspelen, dus de 2D Mario games zijn altijd redelijk "kort" geweest.
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 03-10-2012 22:52
]