Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 21:09

JSchut

.....

Znivian schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

Je bedoelt op het einde, waar er ineens de princes toch nep blijkt te zijn en je er een paar xtra lvls bij krijgt? Als je die hebt gehaald, kun je nog van alles unlocken door alle levels in een alternatieve versie (met oa meer en moeilijkere vijanden en andere opdrachtjes) te gaan spelen. Er komt een pijp bij wereld 1 tevoorschijn. De moeite waard.
Ik ga er van uit dat hij het "Thank you" level bedoeld. Het level dat je kan spelen wanneer je alle goude vlaggen, alle munten en alle levels met zowel Mario als Luigi hebt uitgespeeld. (Uiteraard inclusief alle levels in de speciale werelden)

Persoonlijk vond ik Super Mario 3D Land erg simpel. De speciale werelden worden wel iets moeilijker maar echt lastig heb ik het nooit gehad. Het aller laatste level is ook wel het moeilijkste level, maar ook niet zo super moeilijk. Super Mario Galaxy 1 en 2 vond ik van een veel hoger niveau.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Znivian schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:53:
Je bedoelt op het einde, waar er ineens de princes toch nep blijkt te zijn en je er een paar xtra lvls bij krijgt?
Nee,
JSchut schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:46:
Ik ga er van uit dat hij het "Thank you" level bedoeld.
Ja, idd als je álles hebt gehaald zonder hulp dingen als golden up's e.d.
Het aller laatste level is ook wel het moeilijkste level, maar ook niet zo super moeilijk.
Denk dat ik gewoon te ongeduldig ben.. de rest was springerde spring met een beetje timing en klaar.. maar met die laatste is de timing toch wel erg precies denk ik.

deze: YouTube: Super Mario 3d land Walkthrough Special World 8 Crown Level+Commentary

b.t.w. ik check net mijn ds ff maar blijkbaar heb ik die toch gehaald.. mooi, weer een van de todo list af ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2012 15:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
YouTube: Nintendo Direct Mini

Reggie van Nintendo licht de aankomende DLC packs voor New Super Mario Bros 2 toe. Er komen 3 coin-rush packs van verschillende moeilijkheidsgraden, afzonderlijk verkrijgbaar voor $2.50 per stuk. Zal bij ons waarschijnlijk wel 2.50 Euro worden, maar lijkt me toch wel leuk. Eind oktober en eind november komen er nog packs bij. Ik kan alleszins niet wachten.

edit: de eerste 3 packs komen in de US al op donderdag uit, spijtig genoeg geen woord over EU.

[ Voor 9% gewijzigd door FrozenPepper op 02-10-2012 19:04 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 17:42
manitou schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:44:

Reggie van Nintendo licht de aankomende DLC packs voor New Super Mario Bros 2 toe. Er komen 3 coin-rush packs van verschillende moeilijkheidsgraden, afzonderlijk verkrijgbaar voor $2.50 per stuk. Zal bij ons waarschijnlijk wel 2.50 Euro worden, maar lijkt me toch wel leuk. Eind oktober en eind november komen er nog packs bij. Ik kan alleszins niet wachten.

edit: de eerste 3 packs komen in de US al op donderdag uit, spijtig genoeg geen woord over EU.
Ik vind het een vreemd gebeuren en kan het niet waarderen! €7,50 extra betalen voor een spel zo kort, ik vond SM3DL een stuk langer en leuker dan NSMB2 en heb er hetzelfde voor betaald (beiden €37,50). Daarbij komt dat Nintendo al een aantal keer heeft aangegeven DLC voor hun eigen producten gratis te willen aanbieden, niet dus.....
Heb nu dus echt wel spijt dat ik dit spel heb gekocht en zal bij aankomende titels ook wel uitkijken, wacht eerst af voordat ik het spel koop of er wel of geen betaalde DLC voor uitkomt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Reggie van Nintendo licht de aankomende DLC packs voor New Super Mario Bros 2 toe. Er komen 3 coin-rush packs van verschillende moeilijkheidsgraden, afzonderlijk verkrijgbaar voor $2.50 per stuk.
Vooral zo doorgaan Nintendo, vooral zo doorgaan. Goed voor je klantenbinding...

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:26:
[...]

Vooral zo doorgaan Nintendo, vooral zo doorgaan. Goed voor je klantenbinding...
Dat is toch gewoon DLC en daar is toch niks mis mee?

Verwijderd

Ze zijn in de EU ook uit, ik heb vandaag de 3 packs (€7,50) gekocht. Kreeg vandaag een SpotPass bericht dat ik ze kon kopen.

Er is trouwens overmorgen een volledige Nintendo Direct over de 3DS en de eShop gaat een tijdlang in onderhoud. Dus... Dat voorspelt veel goeds :)
theforce81 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:21:
[...]

Ik vind het een vreemd gebeuren en kan het niet waarderen! €7,50 extra betalen voor een spel zo kort, ik vond SM3DL een stuk langer en leuker dan NSMB2 en heb er hetzelfde voor betaald (beiden €37,50). Daarbij komt dat Nintendo al een aantal keer heeft aangegeven DLC voor hun eigen producten gratis te willen aanbieden, niet dus.....
Dat hebben ze dus echt nooit gezegd. Daarbij heb je al 1 miljoen muntjes? Nee? Dan heb je 'm nog lang niet uitgespeeld.
Nintendo heeft gezegd dat wanneer ze DLC aan een spel zouden toevoegen dit daadwerkelijk een uitbreiding op het spel is en niet zoals bij vele anderen (Capcom bv) dat je gedeeltes van het spel als DLC moet kopen. Als je New Super Mario Bros 2 koopt hoef je hier echt nooit DLC voor te kopen en je kan het spel voor de volledige 100% spelen. Wil je de later toegevoegde extra's dan kan je daarvoor betalen.
Heb nu dus echt wel spijt dat ik dit spel heb gekocht en zal bij aankomende titels ook wel uitkijken, wacht eerst af voordat ik het spel koop of er wel of geen betaalde DLC voor uitkomt.
Je bent niet verplicht om voor een spel DLC te kopen. NIEMAND verplicht je hiertoe. Maar voor mensen, als ik, die het leuk vinden om extra levels te spelen is er nu een mogelijkheid.

--

Edit: Nintendolife: Game Boy Advance Games Pop Up On Nintendo Europe Press Site
Gaan we eindelijk GBA games in de eShop krijgen? Ik vind die ambassador games al erg gaaf... :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 07:38 ]

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:33
Overigens is aankomende zaterdag Keldeo te downloaden voor je Pokemon Black/White game bij alle Toys XL filialen en bij sommige Media Markt/Saturn winkels. Wel leuk voor mensen die Black 2 of White 2 gaan aanschaffen voor hun 3DS, je triggert een speciaal event als je hem overzet.

• Koldur
Sander, geloof jij lekker wat je wil geloven. NSMB2 is erg kort en ik heb alles bij elkaar gespeeld, de miljoen muntjes halen is alleen wel een erg nutteloze toevoeging, echt totaal nutteloos gewoon.
Alles wat ze nu toevoegen is niet anders dan andere DLC, geloof maar gewoon dat de DLC van Nintendo anders is dan andere uitgevers. Door mensen zoals jij zal DLC alleen maar erger worden en zal de game industrie straks geen enkel spel meer compleet verkopen en worden de spellen effectief alleen maar duurder. Dan ben ik uitgegamed en laten de mensen zich nog vrolijk oplichten ook.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

DLC bestaat er in verschillende smaken:

1. Level/song/map/character packs die los gedownload moeten worden. Dit zijn in de vorm van bestaande spelelementen nieuwe stukken spel dat aan het spel is toegevoegd.
2. Level/song/map/character packs die je al op de gamecard/disc aantrof. Dit is na het uitkomen van het spel ff snel cashen voor de uitgever.
3. Spelmodi als toevoeging. Hiermee geeft een uitgever gewoon aan dat het spel niet af was @ release, en zulke DLC moet gewoon gratis zijn. Zulke DLC, als die er al is, is bij Nintendo altijd gratis. Zie bv het toevoegen van kleuren in Nintendo Brievenbus, een DLC shop in New Super Mario bros.
4. Patches. Moeten gewoon gratis zijn. Bij Nintendo zijn die ook altijd gratis.

Nu heeft Nintendo voor het eerst DLC van type 1 uitgebracht en ik vind het niet gek dat ze daar geld voor vragen. DLC van type 2 doen ze regelmatig, kijk maar naar Spotpass puzzels of in spellen als Animal Crossing is veel van deze DLC gezien.

Van bv Capcom zie je vooral veel DLC van categorie 2 en af en toe van 3 (zie bv RE5), waar je dan veel voor moet betalen. Dit vind ik gewoon fout. Maar als je nieuwe dingen aan een spel toevoegt waar (veel) tijd in gestoken is, vind ik dat je daar gewoon voor hoort te betalen. Jij werkt volgens mij ook niet voor niks.
En als je denkt dat dit nieuw is, en alleen maar aan DLC ligt heb je het ook mis. Of moet ik je nog even uitleggen wat expansion packs zijn?!

De vuistregel: wil je het niet, dan koop je het niet. Gaat nog steeds op. NIEMAND, maar dan ook echt NIEMAND, verplicht je om er extra geld aan uit te geven. Je hebt altijd een keuze van kopen of niet kopen.

NSMB2 is erg kort? Ik vind van niet, ik heb Super Mario 3D Land al lang en breed uitgespeeld, maar ik heb tot nu toe meer tijd in NSMB2 gestoken dan in 3D Land. In NSMB2 moet ik het verhaal nog uitspelen.

Daarbij kan je Super Mario Bros (1) in vijf minuten uitspelen, dus de 2D Mario games zijn altijd redelijk "kort" geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 22:52 ]

• Koldur
Zoals ik al zei, mensen zoals jij zijn de reden dat DLC bestaat, dergelijke mensen laten zich met open ogen uitmelken.
Alle categorieën DLC zijn dingen welke in het spel hadden horen zitten voor het geld waarvoor het verkocht wordt (gratis DLC zijn geen probleem voor mij, tenzij het gemis ervan het primaire spelelement verstoort).
Naïviteit wordt de dood van het uitbrengen van complete spellen. Ik hoopte (een stuk naïviteit van mij, toegegeven) dat Nintendo hier niet aan mee zou doen, maar ook zij zijn gezwicht, misschien uit overleving, maar denk toch eerder uit puur winstbejag (kapitalisme op zijn best!).

Dat je het koopt, O.K. dat moet iedereen voor zich zelf weten, maar wees niet blind voor de overduidelijke waarheid.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
De NSMB2 DLC staat al op het kaartje.
Je download alleen een klein bestand om de DLC te activeren })

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 04-10-2012 00:13 ]

• Koldur
Ike. schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:13:
In 99,9% van de gevallen is dit helaas de bittere waarheid! Een zeer nuttige toevoeging in de discussie.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
theforce81 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:35:
[...]

In 99,9% van de gevallen is dit helaas de bittere waarheid! Een zeer nuttige toevoeging in de discussie.
99% ? dat valt wel mee, voornamelijk Capcom die zich hiermee bezig houdt. en nu dus ook Nintendo. aardig lame.

Verwijderd

Bij BF3 betaal je ook voor de DLC maar heb je voor die 5 tientjes wel 20 nieuwe mappen te spelen en dat vind ik niet te duur. Tenzij je verwacht dat ze voor de oorspronkelijke prijs 36 mappen standaard leveren maar dat gaat nooit gebeuren.

Ik vind het erg jammer dat die speciale Pokémon alleen maar via bepaalde winkels te krijgen is, ik hoop niet dat het vaker voor gaat komen. Waarom niet via de wifi thuis?

Verwijderd

Ike. schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:13:
Dat zou ik wel erg vinden eigenlijk. Hoe kom je erbij dat dit zo is?
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:00:
Bij BF3 betaal je ook voor de DLC maar heb je voor die 5 tientjes wel 20 nieuwe mappen te spelen en dat vind ik niet te duur. Tenzij je verwacht dat ze voor de oorspronkelijke prijs 36 mappen standaard leveren maar dat gaat nooit gebeuren.

Ik vind het erg jammer dat die speciale Pokémon alleen maar via bepaalde winkels te krijgen is, ik hoop niet dat het vaker voor gaat komen. Waarom niet via de wifi thuis?
Ik denk omdat je dan naar de winkel moet waardoor je wellicht verleidt wordt meer fantastische Nintendo producten te kopen.

• Koldur
Donnie Darko schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:51:
[...]

99% ? dat valt wel mee, voornamelijk Capcom die zich hiermee bezig houdt. en nu dus ook Nintendo. aardig lame.
Ik doel hiermee op het feit dat ALS er DLC is, dat dit gewoon al op de cart of schijf staat.

Verwijderd

Het is natuurlijk wel de praktische oplossing.

Men maakt een game en als je hem koopt weet je wat je krijgt. Op de kaart staat ook extra content die je moet unlocken door bij te betalen.

Veel andere bedrijven doen dat in de vorm van een download maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Ook dan is vaak de DLC al klaar als de game uitkomt of is zelfs uit de game gesloopt.

Op deze manier bespaart het in ieder geval heel veel ruimte aan opslag op de 3DS zelf. Op zich wel jammer dat Nintendo aan DLC mee gaat doen, maar commercieel gezien natuurlijk iets wat ze niet langer tegen konden houden.

• Koldur
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:23:
Het is natuurlijk wel de praktische oplossing.

Men maakt een game en als je hem koopt weet je wat je krijgt. Op de kaart staat ook extra content die je moet unlocken door bij te betalen.

Veel andere bedrijven doen dat in de vorm van een download maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Ook dan is vaak de DLC al klaar als de game uitkomt of is zelfs uit de game gesloopt.

Op deze manier bespaart het in ieder geval heel veel ruimte aan opslag op de 3DS zelf. Op zich wel jammer dat Nintendo aan DLC mee gaat doen, maar commercieel gezien natuurlijk iets wat ze niet langer tegen konden houden.
Dit is zeker waar, daarbij blijf ik erbij dat wanneer mensen DLC kopen er aan bijdragen dat het blijft bestaan. Als mensen het niet kopen (wat helaas niet het geval is) dan verdwijnt het net zo snel als het is gekomen, ook onderdeel van kapitalisme. Dat is de manier om DLC te laten verdwijnen (en weer gewoon onderdeel van zoals het spel in eerste instantie hoort te zijn) als consument.
Nintendo HOEFT het natuurlijk niet te doen, maar ik snap dat ze ook een hap van de koek willen die andere gameproducenten eten.

Nogmaals, als we dergelijke content gewoon willen hebben zoals het hoort, moeten we met zijn allen DLC negeren!

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 04-10-2012 13:10 ]

Verwijderd

Ik ben in principe ook tegen die vorm van DLC. Ik ben daarom dan ook blij dat Streetfighter vs Tekken daardoor een flinke tegenvaller qua inkomsten is geworden.

Aan de andere kant van het spectrum vind ik DLC een verrijking voor games zoals Rock Band waarbij je al een waslijst aan songs in de game zelf krijgt en de uitgever nieuwe nummers wekelijks aanbiedt tegen redelijke prijzen waardoor je zelf kan kiezen waarmee je de game uitbreidt.

Verwijderd

theforce81 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

Dit is zeker waar, daarbij blijf ik erbij dat wanneer mensen DLC kopen er aan bijdragen dat het blijft bestaan. Als mensen het niet kopen (wat helaas niet het geval is) dan verdwijnt het net zo snel als het is gekomen, ook onderdeel van kapitalisme. Dat is de manier om DLC te laten verdwijnen (en weer gewoon onderdeel van zoals het spel in eerste instantie hoort te zijn) als consument.
Nintendo HOEFT het natuurlijk niet te doen, maar ik snap dat ze ook een hap van de koek willen die andere gameproducenten eten.

Nogmaals, als we dergelijke content gewoon willen hebben zoals het hoort, moeten we met zijn allen DLC negeren!
Ja, ze zouden vroeger ook alle expansion packs in het spel kunnen plaatsen. Alleen kan je dan 2 tot 3 jaar langer wachten op een spel die dan 2x zo veel kost.
En ja, het is nou eenmaal dat Nintendo een bedrijf is dat op winst uit is. Zoals vrijwel ELK ANDER BEDRIJF!!!

Maar je anti-DLC betoog heeft er iig voor gezorgd dat ik alle NSMB2 DLC ga kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 16:53 ]

• Koldur
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:51:
[...]

Ja, ze zouden vroeger ook alle expansion packs in het spel kunnen plaatsen. Alleen kan je dan 2 tot 3 jaar langer wachten op een spel die dan 2x zo veel kost.
En ja, het is nou eenmaal dat Nintendo een bedrijf is dat op winst uit is. Zoals vrijwel ELK ANDER BEDRIJF!!!

Maar je anti-DLC betoog heeft er iig voor gezorgd dat ik alle NSMB2 DLC ga kopen.
Veel plezier ermee, echt gemeend. Iedereen moet het natuurlijk gewoon zelf weten dat is je goed recht.

Enige wat ik probeerde te doen is mensen bewust te maken van wat DLC precies inhoudt voor je portomonnee.

[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 04-10-2012 17:23 ]

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:51:
[...]

misschien is het je nintendo bril, maar als de DLC al op de cardridge staat hoeven ze er ook niet 2 of 3 jaar extra voor te ontwikkelen.... dan staat het al op je cardridge en wordt je dus eigenlijk geacht 2 x te betalen voor iets wat je fysiek al in huis hebt.

Verwijderd

Nu als download beschikbaar:

MarioKart 7,
Star Fox 64 3D,
Legend of Zelda Ocarina of Time 3D
en Super Mario 3D Land

Allemaal voor € 44,95 (redelijk duur vergeleken met de cart versies..)

Ook Level 5 Liberation Maiden is nu in de eShop verkrijgbaar voor 8 euro.

Er zijn nog meer gave games aangekondigd tijdens de Nintendo Direct zoals Paper Mario op 7 december (net te laat voor sinterklaas)

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:53
Zijn er hier nog meer mensen die Pokémon games spelen? Wachtend op Black2/White2 volgende week vrijdag?
Ik heb hem gepre-orderd, maar ik denk dat ik hem niet echt ga spelen, White sprak me niet erg veel aan helaas.

Verwijderd

Ik ga zeker weten White 2 halen :) Ik heb 'm al gepreordered en ga 'm ook zeker spelen. Het spel is trouwens wat meer gericht om ervaren Pokémon spelers waardoor het spel wat uitdagender wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:20:
Nu als download beschikbaar:

MarioKart 7,
Star Fox 64 3D,
Legend of Zelda Ocarina of Time 3D
en Super Mario 3D Land

Allemaal voor € 44,95 (redelijk duur vergeleken met de cart versies..)

Ook Level 5 Liberation Maiden is nu in de eShop verkrijgbaar voor 8 euro.

Er zijn nog meer gave games aangekondigd tijdens de Nintendo Direct zoals Paper Mario op 7 december (net te laat voor sinterklaas)
Mooi nieuws. Paper Mario heb ik hier ook voor de Gamecube en Wii (en op de Wii ook de N64 versie), deze komt er zeker ook. Hadden ze ook nog een datum voor Luigi?

Star Fox 64 had ik voor dat geld blind gekocht als er een online multiplayer in zat. Helaas..... terwijl de DS versie dat wel had. Maar die vond ik dan weer onbestuurbaar...

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:26:
Ik ga zeker weten White 2 halen :) Ik heb 'm al gepreordered en ga 'm ook zeker spelen. Het spel is trouwens wat meer gericht om ervaren Pokémon spelers waardoor het spel wat uitdagender wordt.
Ik heb inderdaad gelezen dat je de moeilijkheidsgraad kan veranderen, waardoor het wel wat spannender wordt. Spellen zoals Emerald waren inderdaad te makkelijk. Begon met Torchic en eigenlijk nooit een echte Pokémon erbij gehaald en de league gewonnen in 18 uren.

Ik ben benieuwd, is er misschien ook een topic (of ander fora) waar je op zit voor informatie of speel je voor jezelf?

Verwijderd

Ik speel voor mezelf, maar ik haal ook veel informatie van sites als n-europe, nintendolife en een paar underground sites.

• Mizgala28
BlackthunderAwf schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

Ik heb inderdaad gelezen dat je de moeilijkheidsgraad kan veranderen, waardoor het wel wat spannender wordt. Spellen zoals Emerald waren inderdaad te makkelijk. Begon met Torchic en eigenlijk nooit een echte Pokémon erbij gehaald en de league gewonnen in 18 uren.

Ik ben benieuwd, is er misschien ook een topic (of ander fora) waar je op zit voor informatie of speel je voor jezelf?
Pokemon Sapphire en Emerald had ik vanaf begin tot het afmaken van de league na jaren ervaring zelfs binnen 8 uur klaar, altijd aan het begin keihard een Torchic trainen voordat ik de eerste badge had en voor je het weet heb je een Blaziken voordat je de 3de badge haalt door deze strategie.

Als je aan de league begint is die Blaziken algauw lv 60 en is de spel ineens heel erg gemakkelijk, echter vond ik Sapphire en Emerald echt bazen spellen, gigantische wereld, enorm veel verborgen plaatsen, onderwater grotten, sotopolis city, onderwater pokemons vangen, heel heel heel erg veel zee en eilanden, secret base die je helemaal aan je smaak kon inrichten (bij Diamond en co was dat niet meer zo) berry's systeem die logisch werkt en nog veel veel meer, de enigste wat ik miste was dag en nacht modus uit gold en silver destijds.

Pokemon Diamond staat daartegen op de 2de plaatst, veel verschillende grote grotten en gebieden, enorm veel pokemons en uiteindelijk de gigantische eiland met nog meer pokemons, echter miste ik de secret bases, het grote hoeveelheid oceanen uit sapphire en emerald en het duiken (ik wacht met smacht op een remake van Ruby & Sapphire voor de 3ds/NDS).

Black & White vind ik echt crap, veel is eruit en het maakt het spel vreemd om te spelen daardoor, echter heb ik de japanse Black & White 2 gespeeld en de spel is echt leuk, oude pokemon zijn terug en de spel voel fris aan.

Echter zijn de grapics best wel lelijk, de NDS trekt het niet (3DS kan het met gemak aan), of anders de hardware van de NDS kan zo'n grote spel niet in grapics ala castelia city volledig tonen, Hearth Gold en Soul Silver heeft de perfecte mix van grapics en daar hadden ze bij moeten houden, echter verpestten ze het in Black & White.

Black & White 2 haal ik niet, momenteel heb ik het geld elders nodig voor en ik denk dat de enigste wat ik dit jaar nog kan halen een 3DS eShop kaart zal zijn.

P.S. hebben jullie ook gemerkt dat de prijs niet meer rond zijn? er zijn nu prijzen als 7.99 in plaats van 8 euro.

Verwijderd

Ik vind B&W grafisch gezien de mooiste van de Pokémon games.

Ik denk dan ook dat wanneer er een echte 3DS Pokémon RPG komt (eind volgend jaar, verwacht ik) dat steden er allemaal zo uit zullen zien en dat juist dan de kracht van de 3DS te zien zal zijn. En ik hoop nog op echte 3D gevechten.

Daarbij is de meervoud van Pokémon gewoon Pokémon. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 07:37 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26
Morgen voor First Look toch nog even stiekem naar de ToysXL. Even een Pokemon bemachtigen ;) haha, sta je daar als volwassene tussen de kiddo's.

• Silversin
Arunia schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:23:
Morgen voor First Look toch nog even stiekem naar de ToysXL. Even een Pokemon bemachtigen ;) haha, sta je daar als volwassene tussen de kiddo's.
Toys XL in Utrecht? Daar ga ik morgenochtend ook heen, eerst ff van buiten proberen. Misschien hoef je de winkel niet eens binnen.

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 07:36:
Ik vind B&W grafisch gezien de mooiste van de Pokémon games.

Ik denk dan ook dat wanneer er een echte 3DS Pokémon RPG komt (eind volgend jaar, verwacht ik) dat steden er allemaal zo uit zullen zien en dat juist dan de kracht van de 3DS te zien zal zijn. En ik hoop nog op echte 3D gevechten.

Daarbij is de meervoud van Pokémon gewoon Pokémon. ;)
Klopt het is een mooi spel maar er zitten wat mindere dingen tussen die HG&SS niet hadden, dit vind ik niet kunnen, zelfs de DS kan meer dan dit aan, verder ziet je eigen pokemon in een gevecht er net zo uit als in Blue & Red.

Maar het is voor de rest een heel mooi spel, dat wel.

• Arunia
Silversin schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Toys XL in Utrecht? Daar ga ik morgenochtend ook heen, eerst ff van buiten proberen. Misschien hoef je de winkel niet eens binnen.
Nee, Alexandrium Rotterdam. Ben benieuwd. Moet eerst even weer kijken hoe dat ook alweer in z'n werk gaat haha.
Voor Pokemon heb ik wel een account op die pokemon site waar je af en toe nog leuke spullen kunt krijgen voor Black and White.

• Mizgala28
Arunia schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:17:
[...]

Nee, Alexandrium Rotterdam. Ben benieuwd. Moet eerst even weer kijken hoe dat ook alweer in z'n werk gaat haha.
Voor Pokemon heb ik wel een account op die pokemon site waar je af en toe nog leuke spullen kunt krijgen voor Black and White.
Ook voor Diamond? ik zou die Darkrai en Arceus best wel willen..

Verwijderd

Ik vind het vreemd dat ik veel spelletjes (card) voor 35,- gekocht heb. Gewoon in de winkel die ik tweedehands kan verkopen, en dat een download waarmee dat niet kan, 9 euro duurder is.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:50
De prijzen die nintendo zelf rekent zijn de advies prijzen.
Als nintendo lager gaat zitten, zullen de normale winkeliers en webshops hier problemen mee hebben.
De reden dat winkeliers goedkoper zijn, is dat die niet 1 artikel inkopen, maar meerdere exemplaren.

Ik vind het alleen erg jammer dat nintendo op downloadable games dubbele punten geeft voor hun website.
De huidige games die heb ik allemaal al gehad of nog in bezit.

Verwijderd

Ik heb 5000 punten maar of daar nou wat leuks mee te doen is....

Ik snap ook nog niet helemaal hoe het zit...... Als ik een game download komt die dan op de 3DS zelf te staan of op het SD kaartje? En als dat kaartje volzit, kan ik het dan over zetten op een grotere kaart? En kan ik die kaart gebruiken om in een andere 3DS te stoppen en daar verder te spelen?

Al met al ben ik niet zo'n voorstander van complete spellen digitaal downloaden. Ik wil graag een hoesje en een cartridge/cd. Maar op zich is het ook wel weer handig want het scheelt wel weer het wisselen van cartridges...

• Arunia
Mizgala28 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Ook voor Diamond? ik zou die Darkrai en Arceus best wel willen..
Volgens mij alleen voor B & W om daarna over te zetten naar B2 & W2.

Verwijderd

Ze maken er een punhoop van Nintendo. Betalen om een deel van je cartridge te unlocken :? :X 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:35:
Ze maken er een punhoop van Nintendo. Betalen om een deel van je cartridge te unlocken :? :X 8)7
Het hoeft natuurlijk niet. Voor de 40 euro die je betaald krijg je al een complete game.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:42:
[...]

Het hoeft natuurlijk niet. Voor de 40 euro die je betaald krijg je al een complete game.
Het was de laatste 40 euro die ik aan ze spendeerde.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:53
Pushmo/Pullblox sequel? Awesome! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 05-10-2012 20:23 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:43:
[...]

Het was de laatste 40 euro die ik aan ze spendeerde.
Lol. Dit is dan wel het ideale moment om je Nintendo spullen op marktplaats te zetten. Succes!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:42:
[...]

Inderdaad.

Ik ben geen fan van DLC, (omdat ik de prijs-kwaliteit verhouding meestal slecht vind). Maar ik snap dat gedoe niet over DLC die al op de disc of cartridge staat versus DLC die je daarna nog moet downloaden.
Als ze precies dezelfde DLC niet op de cartridge zouden zetten en gewoon een maand later als download releasen, zou dat dan beter zijn? Of als ze uberhaupt geen DLC hadden gemaakt, was het spel dat je nu gekocht hebt voor 40 euro dan ineens wel zijn 40 euro waard (en dus niet meer zodra er DLC uitkomt? :S) ?

Zoals gezegd: ik ben ook geen fan van DLC. En zodra ze een spel expres kort gaan maken, in de hoop dat ze dan meer DLC verkopen, dan is dat natuurlijk schandalig. Maar als je in eerste instantie tevreden was met wat je voor je geld hebt gekregen, waarom zou je dan gaan zeuren zodra er betaalde DLC uitkomt? Koop het dan niet? Doe ik ook niet :)

Verwijderd

nioz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Inderdaad.

Ik ben geen fan van DLC, (omdat ik de prijs-kwaliteit verhouding meestal slecht vind). Maar ik snap dat gedoe niet over DLC die al op de disc of cartridge staat versus DLC die je daarna nog moet downloaden.
Als ze precies dezelfde DLC niet op de cartridge zouden zetten en gewoon een maand later als download releasen, zou dat dan beter zijn? Of als ze uberhaupt geen DLC hadden gemaakt, was het spel dat je nu gekocht hebt voor 40 euro dan ineens wel zijn 40 euro waard (en dus niet meer zodra er DLC uitkomt? :S) ?

Zoals gezegd: ik ben ook geen fan van DLC. En zodra ze een spel expres kort gaan maken, in de hoop dat ze dan meer DLC verkopen, dan is dat natuurlijk schandalig. Maar als je in eerste instantie tevreden was met wat je voor je geld hebt gekregen, waarom zou je dan gaan zeuren zodra er betaalde DLC uitkomt? Koop het dan niet? Doe ik ook niet :)
Juist! Zo denk ik erover. Koop overigens ook nooit DLC.

Verwijderd

Ja, was tijdens de Nintendo Direct gister aangekondigd. Ziet er erg leuk uit.

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:35:
Dat was bij Street Figther voor de PS3 en Xbox360 het geval, bij de NSMB2 download je extra functies voor het spel, het zit dus niet op de cartridge.

• RayNbow
Net Liberation Maiden uit de eShop gehaald. Beetje wennen aan de controls, maar wel vermakelijk tot nu toe.

Verwijderd

Wel leuk dat er voor de 3DS nu echt van die typische Japanse games beschikbaar komen als downloads. Dat zal veel liefhebbers aanspreken en overhalen een 3DS aan te schaffen.

Verwijderd

=laatmaar, tweakers voelen zich weer eens te goed=

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 18:51 ]

Verwijderd

Das net zo moeilijk als lezen, maar laat maar heb op een ander forum WEL een fatsoenlijk antwoord incl beeldmateriaal.

• RayNbow
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:16:
=laatmaar, tweakers voelen zich weer eens te goed=
Ik voel me te goed om zelf moeite te doen
^ Volgens mij bedoel je dit? Dit forum werkt op hetzelfde principe wat je ook bijv. in BitTorrent terugvindt. Tit for tat. Hoe meer moeite mensen in hun post steken, des te meer moeite andere mensen in replies zullen steken.

• RayNbow

* RayNbow hoopt nog steeds dat het spel naar Europa komt...

• Koldur
Zie er persoonlijk niet zoveel in, maar hoop toch dat het spel komt. Denk dat er wel een aardige doelgroep is welke het spel leuk vindt wat er weer voor kan zorgen dat er nog meer interesse komt voor de 3DS en dus meer spellen in de toekomst.
Ziet er wel verzorgd uit, alleen lijken de gameplay graphics wel erg SNES'erig, waarschijnlijk zo bedoeld, maar wel wat apart (en misschien de reden dat ze het niet buiten Japan willen releasen?).

• RayNbow
De grafische stijl is iets wat imho niet veel afwijkt van de overige SRW games (waarvan tot nu toe maar 3 naar de VS zijn gebracht).

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:01
Gister Layton opgehaald van gamemania :) Nintendo heeft een actie op haar website dat als je Layton na 9uur vandaag registreerd kans maakt op een layton leren tasje. bij deze op 9:02 geregistreerd :) altijd leuk voor de heb.

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Is de versie van Professor Layton die je bij gamemania gehaald hebt ook in het engels te spelen? Ik zie op de site "Professor Layton en het masker der wonderen" staan, maar ik kan nergens vinden of het multi-language ondersteunt, en ik ga het in geen geval met nederlandse stemmen spelen.

• rudyman85
Is inderdaad Nederlandstalig. Ach, ze praten tijdens het puzzellen niet :)

Verwijderd

Rudyyy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:15:
Gister Layton opgehaald van gamemania :) Nintendo heeft een actie op haar website dat als je Layton na 9uur vandaag registreerd kans maakt op een layton leren tasje. bij deze op 9:02 geregistreerd :) altijd leuk voor de heb.
Kan je ook al elke dag een gratis puzzel downloaden?

• rudyman85
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:54:
[...]

Kan je ook al elke dag een gratis puzzel downloaden?
Klopt ! Je krijgt in totaal 365 puzzels erbij, dus een jaar lang iedere dag gratis een nieuwe puzzel. Dat maakt het spel lang houdbaar ! zie officiele website: http://www.nintendo.nl/NO...r_der_wonderen_54765.html

• Silversin
Paper Mario is echt een geniaal spel, een aanrader!

Verwijderd

Silversin schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:49:
Is die al uit?

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 21:41
Mickey Mouse komt bijna uit, heb wel zin in die game :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoi, ik vroeg mij af of ik de nieuwe Professor Layton ook op de normale DS kan spelen?

Wilde hem cadeau doen aan mijn moeder maar die heeft dus nog een normale, geen 3DS.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Koos2009 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:07:
Hoi, ik vroeg mij af of ik de nieuwe Professor Layton ook op de normale DS kan spelen?

Wilde hem cadeau doen aan mijn moeder maar die heeft dus nog een normale, geen 3DS.
Dat kan niet.

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-11 21:14
Silversin schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:49:
Dat was ie al op de N64!!

• Poops_McGhee
Rudyyy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:08:
Is inderdaad Nederlandstalig. Ach, ze praten tijdens het puzzellen niet :)
En toch heb ik liever de engelstalige versie. Heb alle voorgaanden ook in het engels gespeeld en ben dat te gewend om over te stappen naar nederlandstalig....

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 20:50

TdV

Je kan hem bij amazon.co.uk bestellen, die is engels en nog goedkoper ook, heb ik ook gedaan. Nederlands nagesynchroniseerd brrrrrrrr :X Alleen beyond good and evil op de gamecube had wel een goede nl versie, verder enkel slechte nl versies tegengekomen.

• Poops_McGhee
TdV schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:26:
Je kan hem bij amazon.co.uk bestellen, die is engels en nog goedkoper ook, heb ik ook gedaan. Nederlands nagesynchroniseerd brrrrrrrr :X Alleen beyond good and evil op de gamecube had wel een goede nl versie, verder enkel slechte nl versies tegengekomen.
Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen enkele game ooit in het nederlands gespeeld. Ook als ik een Multi language game in handen heb, dan installeer ik engels, zelfs voor menu taal en dergelijken.

Even Amazon een bezoekje brengen ;)

Verwijderd

Nee, 7 december pas.

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Zo wil even wat kwijt.

Afgelopen vrijdag zag ik bij Nedgame de witte 3DSXL white met pre-install Mario Kart 7 liggen. Heb deze maar alvast gekocht voor kerst voor mijn zoontje van 7,5. Ik ben zelf eigenaar van de "kleine" 3DS. Heb de nieuwe 3DSXL gelijk opgeladen en klaargemaakt voor Joey (excl aanmaken Mii) maar jeetje dat ding is echt veel groter zeg dan mijn oude 3DS 8)7 .

Mijn zoontje heeft nu al 2,5 jaar de DSI XL en dat ding werkt nog steeds prima. Ok wel kassen op het scherm, had er destijds geen screenprotector opgedaan, maar bijvoorbeeld de batterij gaat nog uren mee. En ik kan zeggen dat die DSI XL nogal vaak is opgeladen :-) Dus goed gedaan Nintendo!

Nu heb ik een vraag. Naast de (Star Wars) Lego's, Fifa, Mario's en Skylanders zou ik het leuk vinden als hij zou kunnen beginnen met een rpg/adventure. Het moet dan wel in het Nederlands zijn. Iemand tips?

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de goede rpg's Engelstalig zijn. We hebben de onze (8 jaar) Pokemon gegeven, maar dat bleek geen goed idee, Door de Engelse teksten geraken ze niet eens het eerste dorp buiten, terwijl hij echt wel het spel zou willen spelen,
Ik ga wel nog eens naar Inazuma Eleven kijken of die niet toevallig in het Nederlands speelbaar is, Is een voetbal-RPG.

• Baatje
Ik heb nooit begrepen dat Pokemon alleen in het Engels is. Het standaard kosten gezwats heb ik als ouder niets aan...

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 21:41
Hebben jullie ook vaak last van kramp in je handen bij het spelen op de DS/3DS/3DSXL? Ik vind die dingen standaard voor geen meter in de hand liggen. Na een kwatier spelen begin ik meestal al kramp in mijn handen te krijgen. Om dit tegen te gaan kocht ik altijd van die comfort grips die het probleem verhelpen. Echter voor mijn nieuwe 3DS XL zijn er nog steeds geen degelijke verkrijgbaar dus besloot ik vandaag wat te doen wat ik al langer van plan was, mijn eigen comfort grip bouwen, van Lego :P

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/3dsxl_grip001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/3dsxl_grip002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/3dsxl_grip003.jpg

Na diverse aanpassingen zit hij nu echt heerlijk. Vergelijkbaar met de feeling van een 360 controller welke ik tevens een beetje als voorbeeld heb gebruikt :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
@Sir_hendro: Baas! Hulde :D haha.

Ik heb zelf ook al een tijdje een 3DS, maar ik wil stiekem toch wel voor een XL gaan. Eens kijken of mijn nicht mijn 3DS wilt overnemen :9

Verwijderd

Baatje schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:19:
Ik heb nooit begrepen dat Pokemon alleen in het Engels is. Het standaard kosten gezwats heb ik als ouder niets aan...
Ik vraag me toch echt af wat er zo moeilijk is aan Pokémon in het Engels. Ik heb in het verleden zelfs vele malen Pokémon in het Japans gespeeld en ik begrijp echt 0,0 Japans. Maar toch weet ik redelijk door het spel te komen. Waarom? Omdat je een paar belangrijke punten moet begrijpen en dan kan je het hele spel spelen. Kennis van de Engelse taal, of welke taal dan ook, is geheel overbodig.

Het lijkt mij alleen maar extreem irritant als ik ineens een Nederlandstalige Pokémon game zou moeten spelen. Ga maar eens Nederlandse namen voor 650+ Pokémon verzinnen. Voor mij zal dat alleen maar verwarring veroorzaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Want de illegale rom was niet in het Engels beschikbaar?

Soorten aanvallen en hun element, healing potions, candy, instructies van npc's ('ga naar daar en doe dit").
Ik denk dat je wat ver van de realiteit vandaan zit ;)

Verwijderd

Vroeger zat er wel eens een half jaar verschil tussen een Japanse en Engelse release. Dus heb ik weleens een Pkmn spel vanuit Japan besteld.

Instructies van ga hier naartoe, ga daar naartoe komen vrij weinig in Pokémon spellen voor. En ik denk dat je als ouder wel even 6 verschillende drankjes kan uitleggen. Typen worden aangegeven met een kleurtje, dus kan je zeggen dat rood (Fire) sterk is tegen groen (Grass) en blauw (Water) is weer sterk tegen rood. Waar "Water" in het Engels hetzelfde gespeld is als in het Nederlands, en Grass is maar één s meer dan Gras.

Pokémon kan je dus heel goed ook wat Engels leren, wat gelijk goed is voor je kids.

Toen ik acht was speelde ik ook al veel spellen, welke ook allemaal in het Engels waren. Begreep ik het niet, vroeg ik het aan mijn ouders en die konden mij het even uitleggen. Tot het moment dat het voor mijn ouders te moeilijk werd (wat vrij snel was :p) ging dat perfect. Maar ja, ouders willen tegenwoordig niet meer met hun kinderen bezig zijn en geven ze een DS (of iets dergelijks) om ze stil te krijgen. Tja, dan heb je wel een probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 15:30 ]

• Baatje
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:11:
[...]

Ik vraag me toch echt af wat er zo moeilijk is aan Pokémon in het Engels. Ik heb in het verleden zelfs vele malen Pokémon in het Japans gespeeld en ik begrijp echt 0,0 Japans. Maar toch weet ik redelijk door het spel te komen. Waarom? Omdat je een paar belangrijke punten moet begrijpen en dan kan je het hele spel spelen. Kennis van de Engelse taal, of welke taal dan ook, is geheel overbodig.

Het lijkt mij alleen maar extreem irritant als ik ineens een Nederlandstalige Pokémon game zou moeten spelen. Ga maar eens Nederlandse namen voor 650+ Pokémon verzinnen. Voor mij zal dat alleen maar verwarring veroorzaken.
Mijn zoontje is van augustus 2005. Ga jij mij nu vertellen dat dat kind al Engels moet kunnen? Op school krijgt hij vanaf groep 7/8 een beetje Engelse les.

Denk jij nu echt dat hij de hele dag met een DS bezig is? Naast school, buiten spelen, voetballen, met vriendjes spelen en lezen....

En ouders willen niet meer met hun kinderen bezig zijn? Deze opmerking van je is zo verschrikkelijk dom dat ik deze niet ga beantwoorden. Hoe kan jij in godsnaam beoordelen wat mijn vrouw en ik allemaal met ons zoontje doen. Je getuigt van geen enkel respect naar ouders. Je bent een zielig persoon.

knip

[ Voor 18% gewijzigd door Sn0wblind op 18-11-2012 16:11 ]

Verwijderd

Deze vervelende toon en het op de man spelen mag je achterwege laten.

[ Voor 108% gewijzigd door Sn0wblind op 18-11-2012 16:09 ]

• Baatje
Voor de volgende keer een topic report :).

[ Voor 81% gewijzigd door Sn0wblind op 18-11-2012 16:10 ]

Verwijderd

De verkeerde discussie en al helemaal in het verkeerde topic.

[ Voor 68% gewijzigd door Sn0wblind op 18-11-2012 16:10 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:11:
[...]

Ze doen hetzelfde toch in de tekenfilms van Pokemon? Ze behouden gewoon de originele namen alleen de rest is in het Nederlands. Ze richten zich alleen daarintegen met Pokemon op iets oudere kinderen en soms ook jongeren.

• Baatje
Wij hebben hier zeker 10 Pokemon dvd's liggen geheel in het Nederlands en inderdaad met dezelfde namen.

Dus ik zie niet in waarom Pokemon games ook niet in het Nederlands zouden kunnen naast de keuze voor Engels.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:25:
Toen ik acht was speelde ik ook al veel spellen, welke ook allemaal in het Engels waren. Begreep ik het niet, vroeg ik het aan mijn ouders en die konden mij het even uitleggen. Tot het moment dat het voor mijn ouders te moeilijk werd (wat vrij snel was :p) ging dat perfect. Maar ja, ouders willen tegenwoordig niet meer met hun kinderen bezig zijn en geven ze een DS (of iets dergelijks) om ze stil te krijgen. Tja, dan heb je wel een probleem.
Een 8-jarig kind is nog steeds bezig met leren lezen. Verschillende speciale klanten/lettercombinaties kent hij nog niet eens in het Nederlands, laat staan dat hij Engels kan interpreteren. Ik kan je uit ouder-ervaring ("pluspapa" sinds 2 jaar terug) garanderen dat een 8-jarig kind NIET (nul comma nul) met Engelstalige teksten overweg kan in games.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 17:33 ]

• Silversin
Voor Amerikanen wel ja. Een Canadese vriend had hem mee. Ik heb maar een uurtje kunnen spelen, maar ik vond het helemaal geweldig.

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:12:
[...]

Een 8-jarig kind is nog steeds bezig met leren lezen. Verschillende speciale klanten/lettercombinaties kent hij nog niet eens in het Nederlands, laat staan dat hij Engels kan interpreteren. Ik kan je uit ouder-ervaring ("pluspapa" sinds 2 jaar terug) garanderen dat een 8-jarig kind NIET (nul comma nul) met Engelstalige teksten overweg kan in games.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit onjuist is! Op mijn 8e interpreteerde ik de Engelse taal al net zo goed als de Nederlandse taal! Weliswaar liet ik daardoor het Fries compleet vallen, maar het is zeker weten aan te leren, zolang ouders maar meehelpen (en de juiste klanken kunnen creëren :+ )

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:12:
[...]

Toen ik een jaar of vier/vijf was speelde ik al Engelstalige text adventures die ik volledig begreep. Dat jouw kind op zijn achtste een spel in het engels niet begrijpt houdt niet gelijk in dat geen enkel kind het al eerder kan.

Verwijderd

Silversin schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:19:
[...]

Voor Amerikanen wel ja. Een Canadese vriend had hem mee. Ik heb maar een uurtje kunnen spelen, maar ik vond het helemaal geweldig.
Hoe zat het ook alweer, een regiolock op de 3DS he?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit onjuist is! Op mijn 8e interpreteerde ik de Engelse taal al net zo goed als de Nederlandse taal!
Als je effectief tweetalig bent opgevoedt heb je inderdaad geen problemen, maar het ging niet over die situatie :)
pagani schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:43:
[...]

Toen ik een jaar of vier/vijf was speelde ik al Engelstalige text adventures die ik volledig begreep. Dat jouw kind op zijn achtste een spel in het engels niet begrijpt houdt niet gelijk in dat geen enkel kind het al eerder kan.
Leuk dat je wil overdrijven en zo, maar je weet dat een kind leert lezen op zijn 6? Je kan nog argumenteren dat je ouders je al in de kleuterklas letters leren lezen, maar Engels lezen en begrijpen op 4 jaar EN als diezelfde 4-jarige kleuter nog TEXT adventures in het Engels spelen is het wel HEEL ver pushen. Als je wil liegen, hou het geloofwaardig ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 21:17 ]

• Baatje
Ik begrijp het ook niet zo goed. Zal het morgen eens aan de lerares op school vragen waarom mijn zoontje van 7 de Engelse taal nog niet beheerst. Zal vervolgens de inspectie er op zetten. Had ik die opmerking maar niet gemaakt zondag in alle onschuld. Maar ja ben nogal dom om te vragen naar een rpg voor hem...
Slechte ouder omdat hij geen Engels beheerst en ik geef hem een DS om geen last meer van hem te hebben. Tja daar was ik niet op voorbereid.

Dan weer even ontopic. Opa en oma willen Fifa 13 kopen voor kerst. Nu heb ikzelf Fifa12 en dat was om te huilen. Is de laatste versie meer van hetzelfde of is er wel wat aangepast?

Verwijderd

Baatje schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:21:
Wij hebben hier zeker 10 Pokemon dvd's liggen geheel in het Nederlands en inderdaad met dezelfde namen.

Dus ik zie niet in waarom Pokemon games ook niet in het Nederlands zouden kunnen naast de keuze voor Engels.
Heel simpel: kosten/baten.

Blijkbaar kost het teveel om de tekst te vertalen voor een relatief kleine markt.
Maar goed ook, er worden al genoeg (3)DS games verneukt met Nederlandse vertaling, zie ook de Layton games en ik dacht dat zelfs Phoenix Wright in de toekomst in het Nederlands komt.

• Baatje
Heel simpel: Taalkeuze en wanneer ouders voor Nederlands kunnen kiezen, of welke taal dan ook in andere landen, zal de vraag naar pokomon games alleen maar groter worden. En als de vraag groter is wordt de omzet ook weer hoger zodat de kosten er uitgehaald kunnen worden.

En als jij kan kiezen tussen Engels of Nederlands of weet ik veel wat wordt er voor jou niets verneukt!

• Silversin
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:54:
[...]

Hoe zat het ook alweer, een regiolock op de 3DS he?
Klopt, op mijn 3DS las hij het kaartje niet eens. Ik verwachtte op zijn minst een message met ''This software is not compatible'' ofzo om me zoet te houden. Nu lijkt het allemaal op een goedkope actie van Nintendo om import tegen te gaan.

Spel was gespeeld op een 3DSXl en het zag er geweldig uit. Helaas niet kunnen testen op mijn regular 3DS.

• Arunia
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:26:
[...]

Heel simpel: kosten/baten.

Blijkbaar kost het teveel om de tekst te vertalen voor een relatief kleine markt.
Maar goed ook, er worden al genoeg (3)DS games verneukt met Nederlandse vertaling, zie ook de Layton games en ik dacht dat zelfs Phoenix Wright in de toekomst in het Nederlands komt.
Jij vind dat het verneukt wordt, maar bij bovengenoemde spellen kan het zeker wel handig zijn dat er een NL mogelijkheid in zit.
Professor Layton vind ik het nog steeds jammer dat deze bij het eerste deel niet in het Nederlands uit is gekomen. Deze heb ik samen met mijn vrouw wel uitgespeeld overigens, maar bij sommige puzzels toch wel even moeten kijken wat ze nu bedoelde. Hierbij doel ik dan op de wat minder standaard Engelse woorden. Mijn Engels is gewoon goed overigens, dus daar ligt het absoluut niet aan.
Pokemon spellen zijn uiteraard vrij simpel, maar voor kinderen kan ik me wel voorstellen dat ze het vertalen naar het Nederlands.

Phoenix Wright kan op zich wel prettiger zijn in het Nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
Professor Layton is geniaal in het Nederlands, kan je de DS in iedereen zijn/haar handen duwen en vragen of zij de oplossing weten zonder de hele opgave te moeten vertalen. Ik denk dat dit is wat de makers in gedachten hadden :)

Phoenix Wright in het Nederlands is HEEL onwaarschijnlijk. Capcom heeft de meest recente delen niet eens in de benelux uitgebracht vanwege tegenvallende cijfers specifiek in deze regio (zie tweakers nieuwspost destijds). Lijkt me sterk dat ze dan nog extra gaan investeren in vertalingen, wat bij Phoenix Wright een ENORME hoeveelheid tekst is die dan allemaal nog perfect moet kloppen, inclusief vele woordspelingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 09:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:28:
Professor Layton is geniaal in het Nederlands, kan je de DS in iedereen zijn/haar handen duwen en vragen of zij de oplossing weten zonder de hele opgave te moeten vertalen. Ik denk dat dit is wat de makers in gedachten hadden :)

Phoenix Wright in het Nederlands is HEEL onwaarschijnlijk. Capcom heeft de meest recente delen niet eens in de benelux uitgebracht vanwege tegenvallende cijfers specifiek in deze regio (zie tweakers nieuwspost destijds). Lijkt me sterk dat ze dan nog extra gaan investeren in vertalingen, wat bij Phoenix Wright een ENORME hoeveelheid tekst is die dan allemaal nog perfect moet kloppen, inclusief vele woordspelingen.
Hmm dan heb ik me wat PW gelukkig vergist. Was het dan een andere reeks die vertaald uitgebracht zou worden waar ik mee in de was? Nevermind. Wel een vreselijk vermakelijke serie games.

Wat betreft Layton erger ik me aan de vreselijke NL dub die er in gestopt is, tegen de taal an sich heb ik geen problemen. Zoiets wordt alleen maar erger als je niet eens voor de Engelse taal kan kiezen. Geen wonder dat ik dan voor import of andere methodes kies.
Pagina: 1 ... 43 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]