Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Vanmiddag even bij de Dixons op de 3DS XL mogen spelen. De eigenaar wist nog niet wanneer deze verkocht ging worden, maar de stand was er plots wel :+.

Anyway, wat een geweldige console zeg! Ik heb me helemaal verbaasd over hoe goed de 3D nu geworden is. Ook het klikje in het schuifje voor de 3D vond ik erg prettig. Hmm, alleen jammer van de CPP voor de XL, maar nu twijfel ik in ieder geval nog meer.

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
alex3305 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:43:
Vanmiddag even bij de Dixons op de 3DS XL mogen spelen. De eigenaar wist nog niet wanneer deze verkocht ging worden, maar de stand was er plots wel :+.

Anyway, wat een geweldige console zeg! Ik heb me helemaal verbaasd over hoe goed de 3D nu geworden is. Ook het klikje in het schuifje voor de 3D vond ik erg prettig. Hmm, alleen jammer van de CPP voor de XL, maar nu twijfel ik in ieder geval nog meer.
Het ligt er ook aan of je hem vaak zal mee nemen, of alleen thuis gebruikt.
Voor thuis zou ik geen probleem hebben met de CPP.

Heb er vanmiddag ook even mee gespeeld en twijfel nu ook wel een beetje.
Mja weer zo een luxeprobleem :)

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Tja, ik werk met schermen die een PPI waarde van minstens 220 hebben, ik vind de normale 3DS al wazig aandoen in de meeste situaties, de XL kon me dus ook totaal niet bekoren (al bestuurde hij wel errug lekker).

Plus ik ga niet weer een paar honderd euro uitgeven voor dezelfde functies :)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:43
Twee reviewtjes:

"got my 3DS XL silver yesterday.
Holy fucking huge screens.
Feels a bit heavier but the softer touch is great, and it still is pocketable.
Definitely makes gaming on 3DS feel superior."

"My Red just arrived and it's beautiful! I am particularly surprised at how good DS games look in stretched mode, I won't be playing 1:1 on this. Some things I've noticed - I thought the volume sounded a little low at first, but that was just on the 3DS menu, in Mario Kart 7 it was plenty loud enough, what sold me though was the 3D sound. I don't know if it's the new speakers or because of the spacing, but the 3D surround sound effects sound fantastic.

It took me all of a minute for any fears of pixelation, jaggies to fade away as honestly it's really not a concern. If you stick this thing right up to your eyes then yes of course you will see them, but hold it at a comfortable distance and just play, forget and have fun.
The 3D. Oh man, this is how it should have been, the larger screens just make it so much more natural and captivating, I can't wait to play Zelda on this. Then there is the slider, it feels so much better, my original slider felt so cheap.

I've also noticed the touchscreen only needs the absolute lightest of touch now, it's great. The XL is also incredibly comfortable to hold and feels very well constructed, no more wobbly screen!

Thank you Nintendo, thank you for taking my money for a 3DS a second time it was worth it... now if you'll excuse me it's time to transfer my ambassador games *gulp*."

*O* Game Mania, komop met die release *O*

Haters everywhere but I don’t really care

• alex3305
Ja, ik zit ook met smart te wachten op de eerste winkel(s) die misschien de releasedate gaat breken. Vooral de Saturn is erg interessant, 211 euro inclusief één spel (keuze uit alle 3DS spellen). Dat is zelfs nog net wat goedkoper mocht je geen console inruilen dan bij de meeste winkels (183 (GameMania) + 40 (Super Mario 3D Land, Mario Tennis, Mario Kart) = 223 euro).

Edit:
Fnac (België) heeft al een variant leverbaar staan inmiddels. Ik weet niet of dit ook geld voor de offline winkels.

Edit 2:
Foregames verkoopt 'em al. Net telefonische bevestiging gekregen. De prijs daar is €182,50.

[ Voor 27% gewijzigd door alex3305 op 26-07-2012 13:19 ]

Verwijderd

Iemand die toevallig al contact heeft gehad met gamemania over de 3ds xl verkoop?

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 17:57
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:18:
[...]

Ik heb mijn XL bij Gamemania besteld en het zou kunnen dat die op vrijdag al binnenkomt. Heb ergens ook al gelezen dat ze vrijdag al geleverd zouden gaan worden. Ik mag alle data thuis overzetten en daarna mijn 3DS in gaan leveren voor de cash back.
Intertoys hier heeft ze al, alleen mogen ze hem pas zaterdag verkopen.

Kingdom Hearts wou ik vanmiddag even halen maar helaas hadden ze die niet in de collectie.
Zijn een klasse A intertoys ipv C :?(of andersom) Kwam erop neer dat ze een kleinere winkel zijn kwa assortiment, die alleen de populairdere titels heeft.

Verwijderd

En nu afwachten of de prijs weer na 2 maanden met 1/3 verlaagd wordt.

• alex3305
Over de 3DS XL: Ik heb even een klein rondje bellen (en langsgaan door m'n vriendin) hier in Tilburg gedaan en de conclusie is:
  • GameMania: Nog niet binnen en verkoopt 'em echt pas zaterdag. Verkoper was ongelukkig en gaf aan dat er een verbod kwam tot zaterdag.
  • Intertoys: Verkoopt 'em nog niet, maar wel al binnen. Kon 'em ook al helemaal uitgepakt zien ipv een demo-unit. Er komt wel een pakket voor €211 met waarschijnlijk New Art Academy
  • Dixons: Geen idee qua levertijd en ook niet binnen
  • Foregames: Binnen en verkoopt 'em voor €182,50 zonder spel
  • Saturn: Wel al binnen, magazijn is vol, maar verkoopt 'em nog niet. Verkoper was ook niet gelukkig met de situatie.
Twijfel, twijfel :+.

Edit: Volgens Syphrone op Budgetgaming verkoopt Saturn Venlo de 3DS XL wel voor €179,99. Misschien toch nog maar de Saturn hier in Tilburg proberen over te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door alex3305 op 26-07-2012 14:22 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:02
Ik hou het bij de normale 3ds, maar een vriend van mij koopt de 3DS-XL wel.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:07
Heb hem net opgehaald bij Game Mania (Den Haag) scherm is echt huge vergeleken bij de normale 3DS zeg.
ligt ook veel lekkerder in de hand :)

• matthijst
Hier ook net opgehaald bij Game Mania.
Wat een meesterlijk scherm en wat ligt ie lekker in de hand inderdaad _/-\o_
'ff updaten en Mariokart checken.

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:34
Gaaf, levert Game Mania ze al? Geen grote pixelproblemen? :)
En voor de mensen die 'm cheap vonden aanvoelen, is de binnenkant niet gewoon een soortgelijke mat plastic als de DSi (wat ik het hoogtepunt van Nintendo's designclub vind, de 3DS was echt een enorme tegenvaller na het gelikte uiterlijk van de DSi, mijn inziens).

• Donnie Darko
NeuroticaPills schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:45:
Gaaf, levert Game Mania ze al? Geen grote pixelproblemen? :)
En voor de mensen die 'm cheap vonden aanvoelen, is de binnenkant niet gewoon een soortgelijke mat plastic als de DSi (wat ik het hoogtepunt van Nintendo's designclub vind, de 3DS was echt een enorme tegenvaller na het gelikte uiterlijk van de DSi, mijn inziens).
kreeg rond een uur of 6 een SMS dat m'n 3DS xl klaar lag, ik zie geen pixelproblemen tot zover (super mario 3D land). wat me wel opvalt dat het geluid mooier/ruimtelijker is!
volgens mij is het plastic hetzelfde als die van de DSI XL

• matthijst
Ook geen pixelproblemen. Zelda ziet er ook meesterlijk uit.
Je moet uiteraard wel 3D aanzetten, want in 2D vind ik het wel ruk, maar dat gold ook voor de normale 3DS.

• matthijst
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7111/7651283102_fa39a49d77_c.jpg

• Donnie Darko
heb jij er net 2 gekocht in Den Haag toevallig? :P

• matthijst
Nee, Apeldoorn :)

• Mizgala28
Hmm ziet er wel vet uit, maar zijn er ook verschillen qua kwaliteit van de behuizing tegenover de oude 3ds? of ziet de 3ds-xl alleen maar goedkoop uit van binnen maar is wel van goede kwaliteit?

• matthijst
Heb de oude al een tijd niet meer, maar ik vind het verder wel normaal aanvoelen.

• Donnie Darko
Mizgala28 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:04:
Hmm ziet er wel vet uit, maar zijn er ook verschillen qua kwaliteit van de behuizing tegenover de oude 3ds? of ziet de 3ds-xl alleen maar goedkoop uit van binnen maar is wel van goede kwaliteit?
ik heb eigenlijk het idee dat de behuizing van de XL er cheaper uit ziet maar wel steviger is.

• Mizgala28
Donnie Darko schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:29:
[...]

ik heb eigenlijk het idee dat de behuizing van de XL er cheaper uit ziet maar wel steviger is.
Nou en dat is de antwoord op mijn vraag! :D

Een kennis is onderweg naar mij, hij heeft de 3ds-xl net gehaald.

P.S. komt iemand hier nog met een review van de 3ds-xl?

• sjaak88
Ik hoop dat dat een crappy foto is. :X
In het echt ziet het er hopelijk niet zo uit?
Wat een lelijk beeld zeg.

• Mizgala28
sjaak88 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:14:
[...]

Ik hoop dat dat een crappy foto is. :X
In het echt ziet het er hopelijk niet zo uit?
Wat een lelijk beeld zeg.
Dat kom omdat hij 3d heeft aangezet.

• matthijst
Nee, 3D stond uit. Ligt aan de camera schijnbaar :)

• matthijst
Nee, 3D stond uit. Ligt aan de camera schijnbaar :)
Edit: hmm, zou kunnen dat 3D op de laagste stand stond bedenk ik me net; d'r zit nu een vrij harde klik in om 3D uit te zetten....

Maar sowieso: beeldkwaliteit beoordelen op een foto van een scherm, tsja....

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Gewoon rare foto, en een foto van een beeldscherm met daarop bewegend beeld.. Geen goed idee.

Ik ga denk ik morgen langs de game mania en mijn 3DSje inruilen (met cash-back zodat ik eerst data kan overzetten en dan terug kan komen) voor een XL'letje.

[ Voor 46% gewijzigd door Collaborator op 26-07-2012 21:32 ]

This space is occupied

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:35
Vraag aan degene die de 3DS XL bezitten. Welke firmware versie staat er op?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• matthijst
Niet de laatste, want ik "moest" m nog updaten.

• pinokkia
matthijst schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:12:
Niet de laatste, want ik "moest" m nog updaten.
Dus firmware 3.00 of zo iets :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:31:
En nu afwachten of de prijs weer na 2 maanden met 1/3 verlaagd wordt.
Ja, inderdaad!

/me trapt er niet nog een keer in en wacht. Over drie maanden €129 bij de saturn/mediamarkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 23:39 ]

• pinokkia
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:39:
[...]

Ja, inderdaad!

/me trapt er niet nog een keer in en wacht. Over drie maanden €129 bij de saturn/mediamarkt.
Ga bij dixons bestellen, want ik betaal €159 plus 4000 airmiles inleveren. Die stomme airmiles doe ik toch niets mee.

• Mizgala28
Dus de kennis is net weg, hij heeft zijn 3ds-xl bij digifan gehaald voor 200 euro + Mario Kart 7 + lader + tasje met Mario erop en dat zonder cashback.

Ik moet toegeven, van binnenuit ziet de 3ds-xl er cheap uit maar zo voelt hij absoluut niet, het is robuust en 100% vinger afdrukken proof.

Voor de rest kan ik niet echt meer zeggen dan wat jullie al hebben gezegd, behalve het feit dat er nog steeds enorm veel boekjes bij zit en dat de doos van de 3ds-xl zelf nogal zwak en minder stevig is vergeleken met die van de oude 3ds.

• sjaak88
Zit er nu wel of niet standaard een oplader bij?
Ik heb namelijk al een 3ds maar ik heb altijd 1 van de minpunten gevonden dat het scherm best klein is en de 3d effect heb ik altijd matig gevonden.

Laat dit juist verbeterd zijn bij de XL.
Collaborator schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:31:
Gewoon rare foto, en een foto van een beeldscherm met daarop bewegend beeld.. Geen goed idee.

Ik ga denk ik morgen langs de game mania en mijn 3DSje inruilen (met cash-back zodat ik eerst data kan overzetten en dan terug kan komen) voor een XL'letje.
Hoe gaat dit in zijn werking? Hoeveel geld krijg je ervoor terug? Of kan ik beter via marktplaats proberen mijn half jaar oude en zeer weinig gebruikte 3ds te verkopen?

• matthijst
Je krijgt 100 euro terug.
Er zit geen lader bij, daar moet je +/- 8 euro voor betalen.
Dus al met al rond de 90 euro kwijt voor een 3DS XL als je inruilt.

Verwijderd

Heb mijn 3DS XL opgehaald bij Gamemania en al een paar rondjes gereden in MK7. Het 3D bij MK7 blijft lastig als je de 3DS niet stil houdt maar ik speel tegenwoordig bij de meeste games toch met 3D uit vanwege mijn ogen. De grafische kwaliteit is op dat groter scherm echter nog steeds prima en pixels tellen is er niet bij.
Ik heb ook even Pokémon B&W bekeken door middel van wat rondlopen in een stad en ondanks dat het beeld een stuk groter is dan op de gewone 3DS of DS ziet het er goed uit. DS games zijn dus prima te spelen op een XL en ik heb de game niet opgestart met start&select. Aan beide zijden van het bovenste scherm heb ik nu een smalle zwarte balk.
Het geluid is erg goed, dat had ik niet verwacht. Het klinkt beter dan op de gewone 3DS.

Ik heb alleen een micro-SD cardreader en kon mijn gegevens dus niet overzetten via de PC maar de eerder gekochte games heb ik gewoon weer gedownload. De Mii's die ik heb (ruim 50) zijn standaard al overgezet, daar hoef je de SD card niet voor te kopiëren. Overigens zijn de Pikmins die je tijdens het overzetten ziet erg vermakelijk en ik vroeg me meteen af waarom die niet ook gewoon op de 3DS uitgebracht worden.

Mijn conclusie tot nu toe is dat ik de meeste reviews op een punt zeker onderschrijf: heb je eenmaal op een XL gespeeld dan wil je niet meer terug naar de gewone 3DS.

Weet niet of het hier al eerder genoemd is maar ik heb een heleboel Mii's hier vandaan gehaald en daar zitten erg leuke tussen.

http://www.miicharacters.com/index.php?category=0

Verwijderd

Gegevens overzetten doe je op de 3DS en niet de PC ;)

• alex3305
Ik heb 'em gister ook gehaald bij de GameMania in Tilburg met Super Mario 3D Land en MGS:SN 3D, maar ik weet nog niet zeker of ik die laatste houd. Aangezien het een used-game was kun je die mooi ruilen :). Verder vind ik het 3D effect wel leuk, maar gisteravond was ik erg moe en dan valt het toch wel enigszins tegen om te spelen zonder 'misselijk' te worden.

Maar een eenzins-review: De DSi XL was mooi, maar de 3DS XL gaat er nog even overheen :9~ .

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 17:42
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:45:
Gegevens overzetten doe je op de 3DS en niet de PC ;)
Niet de SD kaart gegevens, die moet je of van de 3DS 2GB naar je 3DS XL (waar je dus 2GB inlevert) over zetten, of gegevens kopieren van 2GB naar PC en weer over zetten naar 4GB.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• pinokkia
Vanmorgen toch maar bij gamemania de blauwe/zwarte 3DS XL gekocht. Ik heb deze naast mijn DSI XL en 3DS gelegd. Maar wat een verschil zeg. De 3DS XL is toch het fijnste om op te spelen. Ik vond de DSI XL al fijner dan 3DS. Maar op de DSI XL kan geen 3DS spellen opgespeeld worden. Dus moest ik noodgedwongen de 3DS pakken.

Ik vind persoonlijk de blauwe kleur de mooiste en daarna de rode. Zilver vond ik niet mooi.

Pinokkia is super blij met haar blauw/zwart 3DS XL O+

• matthijst
Accu gaat ook verdacht lang mee!
Nu 2 uur gespeeld met geluid uit, wifi uit, 3D op max en helderheid op 4 en hij geeft nog steeds volle accu aan.
Goeie hoop dat je nu de 4,5 a 5 uur wel kunt halen _/-\o_

Verwijderd

theforce81 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:55:
[...]

Niet de SD kaart gegevens, die moet je of van de 3DS 2GB naar je 3DS XL (waar je dus 2GB inlevert) over zetten, of gegevens kopieren van 2GB naar PC en weer over zetten naar 4GB.
Nee oké, maar je moet dan éérst met de 3DSen de gegevens transferen (Settings > System Transfer) en daarna nog even op je PC de map van de ene naar de ander SD kaart verplaatsen.

Je kan immers altijd via je PC je SD kaart gegevens naar een andere SD kaart overzetten. Zo heb ik een 8GB kaart in mn 3DS zitten ;) Let wel op dat je die dan NIET in een andere 3DS stopt - dat werkt niet tenzij je Transfer gedaan hebt.

Er is technisch geen verschil tussen de 3DS en 3DSXL, dit hierboven geldt voor beiden

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 21:53 ]

• Koldur
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:50:
[...]

Nee oké, maar je moet dan éérst met de 3DSen de gegevens transferen (Settings > System Transfer) en daarna nog even op je PC de map van de ene naar de ander SD kaart verplaatsen.

Je kan immers altijd via je PC je SD kaart gegevens naar een andere SD kaart overzetten. Zo heb ik een 8GB kaart in mn 3DS zitten ;) Let wel op dat je die dan NIET in een andere 3DS stopt - dat werkt niet tenzij je Transfer gedaan hebt.

Er is technisch geen verschil tussen de 3DS en 3DSXL, dit hierboven geldt voor beiden
Als je dat weet, waarom zeg je dan tegen Kohaku dat gegevens overzetten niet via de PC gaat? Rare reactie als je dat wist.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Klopt het dat de 3DS XL het probleem met de verticale strepen nog steeds heeft?

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 11:17
theforce81 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:35:
[...]

Als je dat weet, waarom zeg je dan tegen Kohaku dat gegevens overzetten niet via de PC gaat? Rare reactie als je dat wist.
Omdat het overzetten niet via de PC gaat, misschien? Je kunt dat prima doen zonder ooit een PC te gebruiken. Al wat je nodig hebt zijn het bronsysteem (zoals je oude 3DS maar een DSi kan ook) en de nieuwe. Eerst worden alle systeeminstellingen en data overgeseind via wifi. Daarbij worden ook alle VC en E-shop/DSi-Ware games aan het nieuwe systeem gekoppeld.
De daadwerkelijke games blijven gewoon op de SD kaart van het oude systeem staan. Als de transfer compleet is, haal je de SD kaart uit de oude en steek je die in de nieuwe en daarmee is alles dus overgezet.

Het enige waar je de PC voor nodig hebt, is als je niet de originele 2 GB SD kaart uit de oude 3DS wilt blijven gebruiken. Doordat je niet alle data overseint, maar alleen de systeemdata en alle koppelingen, wordt met de standaard transfer de nieuwe SD kaart niet gebruikt. Je kunt echter heel eenvoudig alle data van de oude SD via de PC naar een grotere kopiëren. Ik heb er zelf een 16 GB kaart in zitten (ik ken mezelf ;) ) dus dan moet je inderdaad even met de data gaan schuiven.

• Koldur
Seal64 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:49:
[...]

Omdat het overzetten niet via de PC gaat, misschien? Je kunt dat prima doen zonder ooit een PC te gebruiken. Al wat je nodig hebt zijn het bronsysteem (zoals je oude 3DS maar een DSi kan ook) en de nieuwe. Eerst worden alle systeeminstellingen en data overgeseind via wifi. Daarbij worden ook alle VC en E-shop/DSi-Ware games aan het nieuwe systeem gekoppeld.
De daadwerkelijke games blijven gewoon op de SD kaart van het oude systeem staan. Als de transfer compleet is, haal je de SD kaart uit de oude en steek je die in de nieuwe en daarmee is alles dus overgezet.

Het enige waar je de PC voor nodig hebt, is als je niet de originele 2 GB SD kaart uit de oude 3DS wilt blijven gebruiken. Doordat je niet alle data overseint, maar alleen de systeemdata en alle koppelingen, wordt met de standaard transfer de nieuwe SD kaart niet gebruikt. Je kunt echter heel eenvoudig alle data van de oude SD via de PC naar een grotere kopiëren. Ik heb er zelf een 16 GB kaart in zitten (ik ken mezelf ;) ) dus dan moet je inderdaad even met de data gaan schuiven.
En laat dat nou precies Kohaku zijn punt zijn geweest, het overzetten van de 2GB naar de nieuwe 4GB SD kaart. Daar gaat het om, dat kan niet via de 3DS zelf en dat is waarbij sander bij zei dat er geen PC nodig voor was.
Als je gewoon de berichten leest is het allemaal 100% duidelijk en snap ik ook jouw reactie niet. Gebeurt helaas veel te vaak, het niet goed lezen en de daarbij behorende nutteloze of incorrecte antwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 28-07-2012 16:54 ]

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 11:17
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:21:
Je bedoelt dat dingetje waar de randen van het onderste scherm tegen het bovenste aan drukken en daar dus steeds twee strepen op staan?
Zo ja, dan denk ik dat dat bij de XL niet meer zal gaan gebeuren. Probleem was namelijk dat die rubberen dopjes die in de rand van het bovenste scherm zaten (waarmee je dus afstand creëert tussen de twee helften als de boel dichtgeklapt wordt) net iets te kort waren - de rand om het onderste scherm was net iets dikker als die dopjes lang waren.
Bij de XL zijn die doppen zo geplaatst dat ze óp de rand van het onderste scherm vallen - wat het hoogste punt van die helft is. Daarmee kan die rand dus niet meer tegen het bovenste scherm aan drukken, tenzij je er serieus op gaat zitten persen, dan buigt het waarschijnlijk wel door.
theforce81 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:52:
[...]

En laat dat nou precies Kohaku zijn punt zijn geweest, het overzetten van de 2GB naar de nieuwe 4GB SD kaart. Daar gaat het om, dat kan niet via de 3DS zelf en dat is waarbij sander bij zei dat er geen PC nodig voor was.
Dan heb ik de post waarschijnlijk verkeerd begrepen, in dat scenario heb je inderdaad gelijk - daar heb je nog net wél een PC bij nodig.

Ik snap de beslissing overigens wel, want vooral als je heel veel gedownloadde spellen op het apparaat hebt staan, kan het veel tijd kosten om dat allemaal over te seinen. Ik heb er zelf een kleine 400 MB op zitten maar als je veel E-Shop spul hebt zal dat nog wel veel sneller vollopen. Kaartje overprikken is dan wel veel sneller natuurlijk.

Verwijderd

Zo, vandaag ook een XL gehaald (183 euro bij de MM) een blauw/zwarte. Eerste indruk, lekker groot scherm maar het heeft weinig tot geen nadelig effect op de games. DS games zien er zelfs iets beter uit dan op de gewone 3DS. Het apparaatje zelf voelt heel goed afgewerkt vooral het 3D schuifje wat nu goed vastklikt als je 3D uitzet (bij de oude 3DS wilde die wel eens schuiven als ik 'm uit het hoesje haalde)

Al met al dus erg tevreden ;)

• Koldur
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:21:
Volgens deze thread: http://3dsforums.com/nint...3ds-xl-but-not-big-42068/
gebeurt het nog wel, maar ik vind het vreemd dat mensen er nu nog last van hebben, moet je wel heel hard drukken om de rubber voetjes platter te maken dan de omlijsting.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:35
Gebruik gemaakt van de inruil actie bij Game Mania. Jongens dit speelt een stuk lekkerder met een groter scherm, wat een frustraties soms om bij de 3DS het scherm dichter naar je toe te halen omdat je beeld te klein vind, dat is nu helemaal niet meer nodig! :)

[ Voor 5% gewijzigd door rudyman85 op 28-07-2012 17:37 ]

• Koldur
Rudyyy schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:37:
Gebruik gemaakt van de inruil actie bij Game Mania. Jongens dit speelt een stuk lekkerder met een groter scherm, wat een frustraties soms om bij de 3DS het scherm dichter naar je toe te halen omdat je beeld te klein vind, dat is nu helemaal niet meer nodig! :)
Zeker weten, het spel waar ik het vooral mee merk is Zen Pinball, man, het lijkt net een nieuw spel!

• matthijst
Krijg op Club Nintendo bij registreren een melding dat ik een spel niet nogmaals kan registreren.
Kan iemand anders het proberen? (net gekrast, dus zouden geldig moeten zijn):
KX4XYATN4I4KEVFI
G2XIIQRKR5MXOD3E

Misschien 2 spellen die ik ooit al heb geregistreerd, kan schijnbaar niet 2x hetzelfde spel registreren, ook al is het fysiek een ander nummer |:(
Zelda en Ridge Racer, zou ik gokken.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 28-07-2012 18:57 ]

• -zeeegel-
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-03-2023
Tnx matthijst, die bovenste code (Ridge Racer) pakte bij mij wel. De onderste niet, maar dat komt dan wellicht omdat ik zelf Zelda ook al heb geregistreerd.

Verwijderd

-zeeegel- schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:19:
Tnx matthijst, die bovenste code (Ridge Racer) pakte bij mij wel. De onderste niet, maar dat komt dan wellicht omdat ik zelf Zelda ook al heb geregistreerd.
Die onderste heb ik, thanks :)

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Na het omzetten van mijn 3ds naar de 3ds xl heb ik ineens erg zin om Pikmin te spelen :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Verwijderd

Ja, ik ook :) Wel weer leuk gedaan qua animatie.

• matthijst
Nu 2 dagen zitten spelen. Meesterlijk apparaat. Eindelijk een groot scherm en de accu gaat 4,5 uur mee totdat het rooie lampje aan gaat. Dus moet er wel 5 uur mee kunnen redden _/-\o_

Verwijderd

Trouwens net ff een paar NES spellen gespeeld, daarbij is het grote scherm echt een verbetering tov de kleine 3DS.

• Mizgala28
Ik heb vandaag met de 3ds van een kennis gespeeld, het speelt wat fijner dan op de oude 3ds maar er is aan de 3ds-xl in mijn mening niet echt iets zo vernieuwend dat ik nu zo naar de winkel 180 (of zelfs 90 na inruil) euro voor neerleg.

Ik hou het bij de oude 3ds dan maar.

• TheKillingBean
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:00:
Trouwens net ff een paar NES spellen gespeeld, daarbij is het grote scherm echt een verbetering tov de kleine 3DS.
Ja inderdaad, ik hoop ook dat snel komen met SNES spellen. Lijkt me erg cool om die weer te spelen op zo'n scherm.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Verwijderd

theforce81 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:45:
[...]

Zeker weten, het spel waar ik het vooral mee merk is Zen Pinball, man, het lijkt net een nieuw spel!
Dat bredere scherm is ideaal voor een flippergame, de game komt veel beter tot zijn recht en de flipperkast zelf ook.

Ik hoop dat als er een opvolger voor de 3DS komt Nintendo meteen voor een scherm als dit gaat want een stap terug zie ik niet meer zitten. Zelfs DS games zien er beter uit.

Nu nog even wachten op de accessoires industrie voor een leuke case en een grotere batterij want spelen aan een snoertje vind ik niets. Mijn 3DS deed ongeveer 16 uur op 2D en dat is ideaal.

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:53:
Ik heb vandaag met de 3ds van een kennis gespeeld, het speelt wat fijner dan op de oude 3ds maar er is aan de 3ds-xl in mijn mening niet echt iets zo vernieuwend dat ik nu zo naar de winkel 180 (of zelfs 90 na inruil) euro voor neerleg.

Ik hou het bij de oude 3ds dan maar.
Nou ja, feitelijk is de 3DSXL hetzelfde als een kleinere 3DS. Het scherm is wat groter en de bouwkwaliteit is stukken beter. Maar technisch is het gewoon hetzelfde gebleven (net als DS -> DSlite of DSi -> DSiXL)

De resolutie van een 3DS is hoger dan die van een DS wat ervoor zorgt dat het mooier is met het grotere scherm. Ik verwacht trouwens dat Nintendo vanaf de volgende generatie handhelds gelijktijdig een kleinere en grotere zal maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2012 11:27 ]

• TheKillingBean
Zijn er al goeie hoesjes voor de XL? Of zijn de DSI XL hoesjes van hetzelfde formaat?

Verwijderd

De 3DSXL is zelfs iets (niet veel) kleiner dan de DSiXL dus ik vermoed dat die hoesjes wel passen.

• Donnie Darko
wat is jullie mening over Kingdom Hearts? ik heb de voorgaande delen nooit gespeeld. maar ik heb opzich wel weer eens zin in een RPG-light en als ik de reviews zo lees dan is dit best een aardige game.

• pinokkia
TheKillingBean schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:02:
Zijn er al goeie hoesjes voor de XL? Of zijn de DSI XL hoesjes van hetzelfde formaat?
Ik heb zelf de DSI XL en de 3DS XL. Het hoesje van de DSI XL pas ook de 3DS XL console in :)

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Donnie Darko schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:12:
wat is jullie mening over Kingdom Hearts? ik heb de voorgaande delen nooit gespeeld. maar ik heb opzich wel weer eens zin in een RPG-light en als ik de reviews zo lees dan is dit best een aardige game.
Ik vind het een van de betere 3DS games.
Ik ben ook een groot fan van de Kingdom Hearts serie.

Als je nog nooit iets van Kingdom Hearts gespeeld hebt dan zal het verhaal erg verwarrend zijn :P
In de cutscenes word vaak gesproken over dingen die in voorgaande delen zijn gebeurd.

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 29-07-2012 18:06 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 15:13

jasjenl

Liab A Tymo

Klopt het dat de xl geen 3D lampje meer heeft naast het schuifje? Dat meende ik te zien op een paar afbeeldingen.

• Mizgala28
jasjenl schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:05:
Klopt het dat de xl geen 3D lampje meer heeft naast het schuifje? Dat meende ik te zien op een paar afbeeldingen.
Dat klopt, die is er niet meer het schijnt dat het overbodig was.

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 17:06
Bij zavvi.com zijn nu redelijk wat 3DS-spellen opgenomen in de 2 voor 25 pond-actie. Hieronder een linkje, maar houd er rekening mee dat ook Theatrhythm Final Fantasy is opgenomen in deze actie (staat niet in de lijst). Bijvoorbeeld ook de Circle Pad Pro is zo te bestellen, en aangezien er geen verzendkosten worden gerekend, kun je een mooi setje spellen bij elkaar kopen voor een zachte prijs.

Zavvi 2 for 25

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

• Mizgala28
Nou eigenlijk zou ik o zo graag de 3DS-XL zien met de CPP aangesloten en dat naast een PS Vita, en dat alleen maar om de vergelijking te zien, ik denk dat de 3DS-XL dan echt kolossaal zal zijn.

Verwijderd

Wat is de consensus? Is de 3D ervaring beter op de 3DXL?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mizgala28 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:08:
[...]

Dat klopt, die is er niet meer het schijnt dat het overbodig was.
Hm, apart, want dat betekent dat je nu dus niet meer kunt zien of een game 3D ingeschakeld heeft of niet. Maar goed, dat zie je op zich natuurlijk vanzelf wel aan het beeld, dus wat dat betreft is het natuurlijk inderdaad een beetje overbodig.

• Koldur
jasjenl schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:40:
[...]

Hm, apart, want dat betekent dat je nu dus niet meer kunt zien of een game 3D ingeschakeld heeft of niet. Maar goed, dat zie je op zich natuurlijk vanzelf wel aan het beeld, dus wat dat betreft is het natuurlijk inderdaad een beetje overbodig.
Dat lampje geeft zelfs alleen maar aan of een spel 3D ondersteunt 8)7 . Dan brand het lampje zelfs al heb je de 2D modus aan staan. Erg verwarrend idee geweest, dus niet alleen nutteloos, maar ook verwarrend (alhoewel je inderdaad verwacht dat je natuurlijk wel ziet of 3D wel of niet aan staat ;))

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

theforce81 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:24:
[...]

Dat lampje geeft zelfs alleen maar aan of een spel 3D ondersteunt 8)7 . Dan brand het lampje zelfs al heb je de 2D modus aan staan. Erg verwarrend idee geweest, dus niet alleen nutteloos, maar ook verwarrend (alhoewel je inderdaad verwacht dat je natuurlijk wel ziet of 3D wel of niet aan staat ;))
Ik weet wat het lampje doet, aangezien ik (3)DS developer ben ;). Maar het gaf in feite aan of vanuit een game de 3D modus is ingeschakeld, m.a.w. of het schuifje ernaast effect heeft. Ik vond dat op zich niet zo onlogisch, maar het bespaart wellicht weer wat kosten.

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 15:12

pclinde

TechGaming.nl

Ik heb mijn 3DS verkocht op Tweakers, en een 3DS XL gekocht. Ik ben er erg tevreden mee tot nu toe! Pluspunten:

+ Beeld (Ik ben echt wel fan van het grotere beeld)
+ Geluid (Het geluid van de XL klinkt naar mij idee veel beter
+ Constructie veel beter (solide) en vinger proof

Ik heb alleen nog iets waar ik niet helemaal uit ben. Dit doet zich voor bij de kant van de SD-ingang/Stylus ingang. Hier is het deel van de behuizing beweegbaar en voel ik het op en neer gaan als ik de 3DS XL gebruik. Hebben sommige van jullie dit ook? Je hoort ook een tikje/klikje als ik de behuizing indruk en ook de randen van het plastic komen dan dichter naar elkaar toe. Ik druk op het gedeelte onder (wireless).

[ Voor 13% gewijzigd door pclinde op 30-07-2012 00:13 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Mizgala28
pclinde: een kennis van mij heeft dat ook bij zijn 3ds-xl, maar je kan net zo goed zeggen dat het een fout model is want mijn normale 3ds heeft ook iets met de sticker over de hom,select en startknop maar de winkel weigerde het te ruilen voor een ander dus als ik jouw was zou ik ermee naar de winkel morgen gaan en meteen ruilen voor eentje die dat niet heeft zolang het kan.

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Mizgala, ja ik vind het ook een beetje vaag! Ik voel nu hele tijd klik/ruimte en beweging in mijn rechterhand. Nu ben ik geen zeikerd, maar ik vind dit toch wel irritant. Dit betekend wel dat ik weer een oplossing moet gaan zoeken voor mijn back-up... Als ik een nieuwe krijg, hoe moet ik dat dan weer doen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:20:
Wat is de consensus? Is de 3D ervaring beter op de 3DXL?
Het voelt wat rustiger aan de ogen, al is 3D bij snelle bewegingen zoals in de filmpjes nog steeds niet mijn ding.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Mijn vrouw heeft blauw en grijs al gezien, maar wil graag de rode XL nog bekijken. Nergens hebben ze die staan. Echt vaag.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 17:22

Nitai

Live the life you love.

Bij de Gamemania in Den Haag hadden ze gewoon een rode 3DXL op voorraad....?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Mizgala28
Ze schijnen (de rode) slecht verkrijgbaar te zijn, ik had eerder verwacht dat de zilveren uitverkocht zou raken.

Toen ik mijn zwarte 3ds ging kopen zat ik ook als een gek naar een zwarte te zoeken, overal hadden ze genoeg aqua blue en rode of roze maar geen zwarte, gelukkig hadden ze bij e-plaza bij mij in de buurt nog de laatste zwarte toen. :D

Verwijderd

3Dxl deze week bij de Saturn Amsterdam €199 inc. oordopjes en Spongebob.

Waar is die los het goedkoopst deze week?

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 23:51
Ik heb hem net besteld (de zilvere) bij Dixons.nl voor €159,99. Daar moet je wel 4000 Airmiles voor inleveren. :)
Kooj1980 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:21:
Bij zavvi.com zijn nu redelijk wat 3DS-spellen opgenomen in de 2 voor 25 pond-actie. Hieronder een linkje, maar houd er rekening mee dat ook Theatrhythm Final Fantasy is opgenomen in deze actie (staat niet in de lijst). Bijvoorbeeld ook de Circle Pad Pro is zo te bestellen, en aangezien er geen verzendkosten worden gerekend, kun je een mooi setje spellen bij elkaar kopen voor een zachte prijs.

Zavvi 2 for 25
Is die free delivery alleen in de UK?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 17:22

Nitai

Live the life you love.

Mizgala28 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:53:
Ze schijnen (de rode) slecht verkrijgbaar te zijn, ik had eerder verwacht dat de zilveren uitverkocht zou raken.

Toen ik mijn zwarte 3ds ging kopen zat ik ook als een gek naar een zwarte te zoeken, overal hadden ze genoeg aqua blue en rode of roze maar geen zwarte, gelukkig hadden ze bij e-plaza bij mij in de buurt nog de laatste zwarte toen. :D
Gisteren zag ik in de E-Plaza van Leyweg, Den Haag nog een rode toen ik op zoek was naar Zelda.. helaas is Zelda overal uitverkocht. En ik heb geen geduld om het online te bestellen :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 17:06
Disfigured schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:24:
Ik heb hem net besteld (de zilvere) bij Dixons.nl voor €159,99. Daar moet je wel 4000 Airmiles voor inleveren. :)

[...]

Is die free delivery alleen in de UK?
Ik heb zonder verzendkosten naar NL kunnen laten shippen, dus ik denk van niet :).

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

• Arunia
Mijn vrouw wil de rode graag vast houden, dus ben bang dat ze gewoon moet vragen of de doos open mag. Nergens staat die rode in de demopod. Allemaal de blauwe of zilveren.

• pinokkia
Arunia schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:49:
Mijn vrouw wil de rode graag vast houden, dus ben bang dat ze gewoon moet vragen of de doos open mag. Nergens staat die rode in de demopod. Allemaal de blauwe of zilveren.
Gamemania Doetinchem heeft een rode als demomodel :)

• Arunia
pinokkia schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:00:
[...]

Gamemania Doetinchem heeft een rode als demomodel :)
Lol, afgelopen weekend volgens mij nog rond Doetinchem geweest. Maar uiteraard geen tijd om winkels af te struinen. Thanks voor de tip. :)

• pinokkia
Arunia schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:28:
[...]

Lol, afgelopen weekend volgens mij nog rond Doetinchem geweest. Maar uiteraard geen tijd om winkels af te struinen. Thanks voor de tip. :)
Heb zelf afgelopen vrijdag de blauwe 3DS XL gekocht. Kon deze mooi vergelijken met de rode 3DS XL. Ik zat nog te twijfelen tussen rood en blauw. :)

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 23:51
Kooj1980 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:15:
[...]

Ik heb zonder verzendkosten naar NL kunnen laten shippen, dus ik denk van niet :).
Theathrythm staat er niet meer tussen helaas.

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Disfigured schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:18:
[...]

Theathrythm staat er niet meer tussen helaas.
Nog bedankt voor de Zavvi tip! Ik heb dead or alive + Theathrythm gelijk besteld! Verzendkosten komen er niet bij, dus 30 euro ben je in totaal kwijt. Theathrythm staat niet in de lijst, deze moet je even via de zoekfunctie opzoeken op de website. Je ziet hem vervolgens en op de afbeelding staat ook de label "multi-buy". Momenteel is Theathrythm niet op voorraad, krijg nu alleen dead or alive toegestuurd. Ze verzenden nu 2x los, en dan nogmaals voor 30 euro!

• Mizgala28
Hmm gisteren kreeg ik paar nieuwe video's in de Nintendo Video app op de 3ds, en ik heb gemerkt dat je 3ds helemaal vastloopt als je de filmpje big buck bunny deel 3 wilt doorspoelen, het is de eerste keer dat ik zo iets tegenkom en het ligt echt aan het filmpje zelf (ik probeerde het op een andere 3ds en daar is het probleem ook zo).

En nog leuker, toen ik vandaag een ds game op mijn 3ds wou starten kreeg ik in eerste instantie een error en stond er dat ik de power knop ingedrukt moet houden en daarna de 3ds opnieuw opstarten, nu doet de game het wel maar ik vraag me af of het aan die filmpje ligt.

Iemand ervaringen ermee??

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-11 19:47
Balen dat de Game Mania in Den Haag de 3DS XL niet op voorraad heeft :(

• Donnie Darko
Plisson schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:16:
Balen dat de Game Mania in Den Haag de 3DS XL niet op voorraad heeft :(
vorige week nog ruim dus dan gaat ie best hard!

Verwijderd

Ik heb ook wel eens gehad dat bij het doorspoelen van een filmpje het ding kuren vertoonde.

• Mizgala28
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:52:
[...]

Ik heb ook wel eens gehad dat bij het doorspoelen van een filmpje het ding kuren vertoonde.
Nou ik denk persoonlijk dat het aan de app ligt want als ik de door mij gemaakte 3d filmpjes bekijk op de 3ds heb ik dit nooit gehad.

• alex3305
Ik kon zo snel hierover niets vinden op het forum of op internet, maar is het bij de 3DS XL eigenaren ook zo dat wanneer je deze openklapt er twee 'tikjes' inzitten? Mijn vriendin zei dat het normaal was, maar toch vertrouw ik dat niet zo erg :9.

• Koldur
alex3305 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:22:
Ik kon zo snel hierover niets vinden op het forum of op internet, maar is het bij de 3DS XL eigenaren ook zo dat wanneer je deze openklapt er twee 'tikjes' inzitten? Mijn vriendin zei dat het normaal was, maar toch vertrouw ik dat niet zo erg :9.
Ja, dat hoort zo.

• Arunia
Net bij de GM geweest. Overal blijkbaar uit verkocht. Ze krijgen in de week van 13 aug waarschijnlijk een grote levering. Daar je echt 31 augustus je oude 3DS ingeleverd moet hebben, ga ik de gok niet wagen om rond de 24e nog een XL te bemachtigen. Dus staan er nu 2 XL's gereserveerd. 1 rode en een blauwe.
Ben benieuwd. Kans is wel dat we die week nog een paar dagen weg zijn, maar zoals mijn vrouw al zei, we kunnen vroeg die 2 halen en in de middag de oude terug brengen.
Pagina: 1 ... 40 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]