Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:12:
[...]

Het is maar goed dat Nintendo zulke trouwe fans heeft die alles slikken :+
Dat valt even tegen als je naar de successen kijkt van oa de Gamecube en N64. Maar over het algemeen zijn liefhebbers van Nintendo op deze site volwassenen en die zal het eigenlijk een zorg zijn of er nou een tientje bij moet voor een oplader (die velen al hebben).
Misschien omdat je in jouw voorbeeld de oude tv nog wilt verkopen of op de slaapkamer wilt zetten ? Je kan het alle kanten op lullen die je wilt , maar het is gewoon besparen en heeft niets , maar dan ook echt niets met groen denken te maken van Nintendo's kant. De meeste die een 3DS hebben liggen en naar de 3DS XL over stappen zullen de normale 3Ds door willen verkopen.
Indien je zulke uitspraken wil doen als feiten zul je toch eerst uitspraken moeten hebben die dat aantonen en namens Nintendo zijn gemaakt.
Nu moet je dus 200,- betalen voor een XL versie 8)7 en dan alsnog een adapter kopen die ze in de VS erbij krijgen. Dat heet gewoon simpelweg extra winst voor Nintendo. Nou zou ik hoe dan ook de 3DS XL niet gelijk kopen , want de kans dat hij binnen de kortste keren voor 160 te krijgen is lijkt mij wel erg groot. Er zijn maar weinig mensen die dat over hebben voor een handheld tegenwoordig en ik dacht dat Nintendo dat nu wel zou door hebben na de half mislukte lancering van de 3DS. Toch weer even gebruik maken van de fans die toch wel kopen ?
Laten we er vanuit gaan dat het extra winst is voor Nintendo. En dan? Ik neem aan dat je begrijpt dat Nintendo een commercieel bedrijf is die als doel heeft winst te maken en het liefst stinkend veel. Net zoals andere bedrijven overigens.

Wanneer jij hem koop en of jij hem überhaupt koopt moet je zelf weten. Maar ik ga ervan uit dat ook deze wel weer als warme broodjes over de toonbank gaan. Ik zal er zelf geen kopen aangezien mijn 3DS prima is voor mij.

Dat fans toch wel kopen is eigenlijk net zo'n kul argument als ik bij Apple vaak hoor. De mensen die het kopen omdat het een product van merk x of y is zijn echt zwaar in de minderheid en commercieel gezien niet eens zo heel interessant zoals we bij de Gamecube hebben kunnen zien.
Ben jaren groot fan van Nintendo geweest en ik hou nog steeds van Mario enz. , maar ben er ondertussen wel een beetje klaar mee zoals je ziet :p Maak dat ding dan gewoon 209,-
Dat had een keuze kunnen zijn. Dan zouden er ongetwijfeld mensen klagen omdat zij dat kabeltje al hebben. Gezien de verspreiding van de DSi en 3DS zijn dat er ook miljoenen.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
Hoop gejank zeg, om 8 euro :D

Haters everywhere but I don’t really care

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Beakzz schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:12:
...Misschien omdat je in jouw voorbeeld de oude tv nog wilt verkopen of op de slaapkamer wilt zetten ?
Ja, maar dat is precies wat ik bedoel.. nu heb je een keuze. Ga je hem nog inzetten, koop je er een kabeltje (oplader) bij. Zo nee, dan bespaar je een paar euro op een kabeltje.

Ook al zie je het niet echt terug in de prijs, moet het meer als 'korting zien'. Net als dat wanneer je een Dell laptop koopt en daar een gedrukte handleiding en fysieke recovery media bij wilt hebben. Daar betaal je ook een paar euro voor terwijl de meeste mensen toch niets met de handleiding doen.
:Y Zeker.. maar het gaat natuurlijk om het princiepe..

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 06-07-2012 18:18 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:02
Slechte principe hoor, bij iPod moet je ook een stekkerblok apart kopen voor 30 euro en niet 8.

Bij printers krijg je geen USB kabel kost ook minimaal 2 euro.

Bij sommige smartphone van meer dan 400 euro krijg je ook geen headset of USB kabel erbij.

En ga zo maar door.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dus ? Je mist het hele punt.

• Mizgala28
DukeBox schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:08:
^ dus ? Je mist het hele punt.
Het punt is dat mensen te veel zeiken, ja ik vindt het ook belachelijk dat de adapter niet bij zit maar voor die 8 euro ga ik niet zitten zeiken.

Verwijderd

Ik heb een DSi, DSiXL, 3DS... Ik heb adapters genoeg, ik ben blij dat ze er niet nog 1 bij doen, beter voor het millieu. :)

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11 19:03

Rocco

nightlife

Nu moeten ze voor iedere power supply apart verpakkingskosten en transport- en distributiekosten maken, ik zie dus de financiële reden even niet. Dat weegt toch niet op tegen de imagodeuk die ze straks zullen oplopen bij gefrustreerde klanten.
Ze zouden beter die halve kilo drukwerk vervangen door een schijfje met PDF manuals.

• Mizgala28
Rocco: Jij en ik zullen die cd-tje met PDF handleiding wel handig vinden (en nog andere mensen zullen liever eentje downloaden).

Maar je hebt zat ouder die boekjes handiger vinden, onthoud 1 ding, 3ds is voornamelijk voor kids en dus daar denk nintendo het meest aan.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 01:25
Persoonlijk vind ik het erg vreemd dat de lader er niet bij zit. Het is gewoon een onvolledig product op deze manier. Het is ook niet te vergelijken met de 'gestandaardiseerde' micro usb kabeltjes.

[ Voor 25% gewijzigd door KirovAir op 07-07-2012 00:06 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
haha mizgala28 kom op zeg... het is wel slecht dat je bij de vita geen memorycard krijgt maar dat je bij de nintendo 3dsxl geen lader krijgt is wel oke...en bezuiniging op boekjes is niks maar op een lader wel? Waarom zegt niemand hier gewoon dat je zowel door sony als nintendo genaaid wordt? Als je door nintendo genaaid wordt is het nieuw en slim? haha kom toch op man...zelfde geld voor thorgrem...+ dat een vita en memory card en 2 spellen net zo duur zijn als een 3dsXL + een lader en een spel... en iedereen maar lullen dat die vita te duur was pfff kijk eens een keer met een kritische blik naar nintendo zou ik zeggen

• Mizgala28
--_-- schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:28:
..... Waarom zegt niemand hier gewoon dat je zowel door sony als nintendo genaaid wordt? ....
Als je begrijpend zou lezen zou je achter komen dat ik dat bedoelde.

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Mizgala28 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:31:
Slechte principe hoor, bij iPod moet je ook een stekkerblok apart kopen voor 30 euro en niet 8.

Bij printers krijg je geen USB kabel kost ook minimaal 2 euro.

Bij sommige smartphone van meer dan 400 euro krijg je ook geen headset of USB kabel erbij.

En ga zo maar door.
ok dus hiermee bedoel jij dat je het idd bullshit vind dat nintendo geen lader er bij geeft en dat ze je naaien? sorry dan hoor....

• Mizgala28
--_-- schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 01:20:
[...]

ok dus hiermee bedoel jij dat je het idd bullshit vind dat nintendo geen lader er bij geeft en dat ze je naaien? sorry dan hoor....
Nee niet met dit bericht, wel met een ander.

Verwijderd

--_-- schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:28:
haha mizgala28 kom op zeg... het is wel slecht dat je bij de vita geen memorycard krijgt maar dat je bij de nintendo 3dsxl geen lader krijgt is wel oke...en bezuiniging op boekjes is niks maar op een lader wel? Waarom zegt niemand hier gewoon dat je zowel door sony als nintendo genaaid wordt? Als je door nintendo genaaid wordt is het nieuw en slim? haha kom toch op man...zelfde geld voor thorgrem...
Ik denk dat je bij beide niet genaaid wordt. Je weet van tevoren wat je allemaal krijgt voor je geld en je weet zelf of je dat het geld waard vind. Ik vind de keuze van Nintendo om geen lader mee te leveren zeker zeer merkwaardig, en ik denk ook wel dat er nu mensen thuiskomen die de lader vergeten zijn wat voor frustratie zal zorgen. Maar om die 10 euro ga ik niet lopen janken op een forum, en al helemaal niet omdat ik het product toch niet koop.
+ dat een vita en memory card en 2 spellen net zo duur zijn als een 3dsXL + een lader en een spel... en iedereen maar lullen dat die vita te duur was pfff kijk eens een keer met een kritische blik naar nintendo zou ik zeggen
Ik heb de PSVita nooit duur gevonden. :) Het stukje hardware bied veel waar voor het geld. Jammer dat Sony er niet uithaalt wat erin zit, tenminste naar mijn smaak wat geheel persoonlijk is natuurlijk. Maar was dit apparaat door Nintendo geproduceerd inclusief Nintendo games dan had ik graag die 250,- ervoor neergelegd.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je zou pas genaaid worden als je telkens een nieuwe 3dsxl moet kopen wanneer de accu leeg is ;)

Sinds een jaar of 5 zit er vaak ook standaard geen asbak meer in een nieuwe auto.. en/of een reserve wiel. Deze kan je er optioneel bijkopen.. ook hier zijn meerdere redenen te bedenken als lagere catalogus waarde, extra inkomsten door als accessoires te verkopen, minder gewicht dus (indirect) beter voor het milleu enz.

Tuurlijk is dit iets anders als de benzine dop of zelfs de motor optioneel maken maar het punt is dat ook dit in eerste instantie vreemd was. Het resultaat is dat in 2011 er 1.2% de optionele asbak kocht en 22.7% het reservewiel.. maar niemand heeft daardoor besloten om 'geen' auto te kopen.

Wat veel mensen ook vergeten is dat je nu de keuze hebt om het product van een andere (goedkopere) fabrikant te kopen.
Rocco schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:40:
Nu moeten ze voor iedere power supply apart verpakkingskosten en transport- en distributiekosten maken, ik zie dus de financiële reden even niet.
Als 5% hem niet koopt.. heb je dus 5% minder transport en distributie kosten op de adapter. Dit zal idd de verpakkingskosten niet dekken maar er zijn veel meer zaken waar je nu geen rekening mee houdt.
De 3DSXL inhoud is nu (in princiepe) overal gelijk, geen apparte verpakkingen met EU, UK, US, JP enz.. adapters.

Vaak worden de adapters op een andere plek gemaakt dan de 3DS dus moesten ze eerst beiden samen komen op de 'inpak' locatie.
Stel de 3DS wordt in China gemaakt en de adapter komt uit Thailand en wordt ingepakt in Japan en je koopt hem vervolgens in NL.. dan kan er aanzienlijk bespaard worden op de transport kosten (en dus Co2) door de adapter lost te verkopen.
Dat weegt toch niet op tegen de imagodeuk die ze straks zullen oplopen bij gefrustreerde klanten.
Het is ook niet altijd de keuze van de fabrikant maar regelgeving die hen opgelegd wordt door het kyoto protocol. Stel dit is de achterliggende reden van Nintendo, dan blijft het natuurlijk wranger dat ze hier nu op afgeschoten worden door de comsumenten.
Maar zoals je in dit topic al terug kan zien zijn er ook een hoop die er wel begrip voor hebben en het zelfs toejuigen.
Ze zouden beter die halve kilo drukwerk vervangen door een schijfje met PDF manuals.
Helaas is dat een eist van de EG, niet een keuze van de leverancier. Wat mij betreft mag dat ook optioneel, al is het alleen maar dat je van de 12 talen er meestal maar 1 nodig hebt.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik vind het ook een beetje raar dat ze geen adapter erbij leveren. Het gaat hier immers niet om een optionele gadget maar om iets dat vereist is om je nieuwe apparaat te gebruiken. Maar met printers doen ze het zelfde, daar leveren ze geen meestal ook geen USB-kabel bij. En die USB kabels liggen ook voor een tientje naast de printers. Maar daar heeft niemand het over. Het zou wat anders zijn als ze 30-40 euro zouden vragen voor een adapter. Dat is iets waar ze alleen mee weg komen als het een glanzend witte was met een aangevreten stuk fruit als opdruk.

Voor Nintendo is het wel een logische zet, toch weer een beetje extra winst en het geeft de 'upgraders' van de 3DS of DSLite een beetje korting (=aanmoediging) omdat die al een adapter hebben.

• Mizgala28
+ dat een vita en memory card en 2 spellen net zo duur zijn als een 3dsXL + een lader en een spel... en iedereen maar lullen dat die vita te duur was pfff kijk eens een keer met een kritische blik naar nintendo zou ik zeggen
Ps Vita 240 euro, plus 2 goedkoopste games is 40 euro plus goedkoopste memorycard is 20 euro, samen 300 euro.

Daar heb je een 3dsXL voor, plus adapter van 8 euro en om het even eerlijk te houden 4 goedkoopste games.
Helaas is dat een eist van de EG, niet een keuze van de leverancier. Wat mij betreft mag dat ook optioneel, al is het alleen maar dat je van de 12 talen er meestal maar 1 nodig hebt.
Daar komt Apple ook mee weg, die leveren bijna geen manuals, op zicht niet zo erg want de dingen die ze je uitleggen kun je met gemak zelf ook doen (maar het gaat wel om principe).

Verwijderd

In principe kan, net als bij vele 3DS games tegenwoordig, de handleiding geheel op het apparaat zelf geplaatst worden. Een kleine snelstart "gids" die je door de eerste stappen leidt kan geheel met plaatjes en hoeft dus niet vertaald te worden.

iig vind ik het gezeur, over het ontbreken van een adapter van max 10 euro geheel overbodig. Je gaat toch ook niet zeuren dat er standaard geen spel bij zit. Dus als je straks als eerste Nintendo handheld (v/a de DSi) een 3DSXL gaat kopen moet je er een adapter bij kopen. Heel simpel, er zit een overduidelijke sticker op de doos. Daarbij weet ik 10000% zeker dat niemand een impuls aankoop van 200 euro gaat doen. Mensen kijken echt wel even op de doos. Dan is het simpel bedenken: heb ik al een DSi of ouder? Ja, geen adapter nodig. Nee, een adapter meenemen. Simpel, geen vuiltje aan de lucht. Maar niet voor de Tweaker, nee, die moet weer van een vlieg een olifant maken.

Trouwens @ hierboven, de handleiding bij Apple is geheel digitaal en gratis (iBook) te downloaden.
En ja, ook Nintendo biedt alle handleidingen als download aan:
http://www.nintendo.nl/NO...endo_3ds_32020_32514.html

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 22:49 . Reden: taalgebruik veranderd. ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 15:13

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:33:
In principe kan, net als bij vele 3DS games tegenwoordig, de handleiding geheel op het apparaat zelf geplaatst worden. Een kleine snelstart "gids" die je door de eerste stappen leidt kan geheel met plaatjes en hoeft dus niet vertaald te worden.
Dit zal binnenkort bij alle 3DS games ook zo gedaan worden, er wordt dan alleen nog een volledige handleiding als e-manual meegeleverd. De traditionele boekjes verdwijnen dan.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Alleen in de landen waar dat toegestaan is.

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:33:

iig vind ik het gezeur, over het ontbreken van een adapter van max 10 euro geheel overbodig. Je gaat toch ook niet zeuren dat er standaard geen spel bij zit. Dus als je straks als eerste Nintendo handheld (v/a de DSi) een 3DSXL gaat kopen moet je er een adapter bij kopen. Heel simpel, er zit een overduidelijke sticker op de doos. Daarbij weet ik 10000% zeker dat niemand een impuls aankoop van 200 euro gaat doen. Mensen kijken echt wel even op de doos. Dan is het simpel bedenken: heb ik al een DSi of ouder? Ja, geen adapter nodig. Nee, een adapter meenemen. Simpel, geen vuiltje aan de lucht. Maar niet voor de Tweaker, nee, die moet weer van een vlieg een olifant maken.

Trouwens @ hierboven, de handleiding bij Apple is geheel digitaal en gratis (iBook) te downloaden.
En ja, ook Nintendo biedt alle handleidingen als download aan:
http://www.nintendo.nl/NO...endo_3ds_32020_32514.html
Ik doe echt zoooo vaak een impulsaankoop van €200,-. De grijze bak-ds was daar der ook een van. Net zoals mijn PS3, aantal controllers, etc.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

DukeBox schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:17:
^ Alleen in de landen waar dat toegestaan is.
Als dit op mijn post slaat: het zal binnenkort voor alle landen zo zijn. Het is momenteel al een eis voor games die voor NOA territory worden gemaakt en binnenkort ook voor NOE. Er blijft wel een simpele sheet meegeleverd, maar dat is geen volledige handleiding meer.

[ Voor 11% gewijzigd door jasjenl op 08-07-2012 17:32 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, sloeg idd op jouw post. Wat NOE wil is één ding, wat verplicht wordt door de EG en het betreffende land een ander.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Voor zover ik weet bestaat er geen uitzondering voor bepaalde landen, ik zou ook niet weten welke regel er zegt dat er een volledige handleiding op papier bij moet.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Zoek maar eens op de CE normering (i.c.m. BE en NL consumenten recht). Met name voor de 3D functie van de 3DS zijn er dan extra regels m.b.t. het bijleveren van een 'gedrukte' handleiding.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dat zal dan waarschijnlijk wel allemaal nog op de sheet die nog wel meegeleverd wordt staan. Ik heb ook nooit gezegd dat er niks meer bijgeleverd wordt, alleen verdwijnen de volledige boekjes waar het hele spel in uitgelegd wordt.

Verwijderd

The Great HooD schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:21:
[...]

Ik doe echt zoooo vaak een impulsaankoop van €200,-. De grijze bak-ds was daar der ook een van. Net zoals mijn PS3, aantal controllers, etc.
Mensen die geen geld te veel hebben, dan. En dan nog verwacht ik dat je wel even op de doos kijkt.

Werkelijk het is twee seconden werk:

seconde 1, je kijkt op de doos.
seconde 2, je beseft dat er geen adapter bij zit.

Je moet sowieso al kijken of het de juiste kleur is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben dit weekend dan toch maar een 3DS gaan halen. Legend of Zelda erbij gekocht, voor de rest voldoen de demos en men DS games voorlopig prima :).

De demos zijn verdomd handig trouwens. Theatrythm demo vond ik absoluut niets aan, Kingdom Hearts kon ik wel smaken (maar ben dan ook KH fan). Echter: Waar kan je de download progress van die demos zien? Na een kwartier op zo'n debiele animatie staren krijg je wel zin om hem door de kamer te werpen.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:42
quote: Radiant Silvergun
Een quote van insidegamer forum. Kost daar €182,50 exclusief verzenden en adapter.

Heb zelf de rood/zwarte besteld, als Virtual Boy fan moest het natuurlijk deze kleur worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 09-07-2012 09:00 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:58:
Waar kan je de download progress van die demos zien? Na een kwartier op zo'n debiele animatie staren krijg je wel zin om hem door de kamer te werpen.
Als je hem niet op de background download, dan zie je dat doormiddel van het vollopen van de dl meter.

Verwijderd

theforce81 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:00:
[...]

Een quote van insidegamer forum. Kost daar €182,50 exclusief verzenden en adapter.

Heb zelf de rood/zwarte besteld, als Virtual Boy fan moest het natuurlijk deze kleur worden.
Neem dan wel aan dat je rode folie voor de schermen plakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:58:
Ben dit weekend dan toch maar een 3DS gaan halen. Legend of Zelda erbij gekocht, voor de rest voldoen de demos en men DS games voorlopig prima :).

De demos zijn verdomd handig trouwens. Theatrythm demo vond ik absoluut niets aan, Kingdom Hearts kon ik wel smaken (maar ben dan ook KH fan). Echter: Waar kan je de download progress van die demos zien? Na een kwartier op zo'n debiele animatie staren krijg je wel zin om hem door de kamer te werpen.
Niet doen. Daar gaat het downloaden niet sneller van ;) De animatie is trouwens de voortgangsindicatie.

• Koldur
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Neem dan wel aan dat je rode folie voor de schermen plakt.
Reken maar! Heb de folie al klaar liggen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Kid Icarus-ontwikkelaar sluit deuren

De Japanse gamesontwikkelaar Project Sora heeft vorige week zijn deuren gesloten. Het bedrijf heeft als enige game de Nintendo 3DS-titel Kid Icarus: Uprising uitgebracht.

Een directe aanleiding voor de sluiting heeft het bedrijf niet gegeven. Vermoedelijk heeft zijn eerste titel niet goed genoeg verkocht en besloot groot-aandeelhouder Nintendo de stekker uit Project Sora te trekken.

Oprichter Masahiro Sakurai is nog wel druk aan het werk aan het nieuwste deel in de Smash Bros.-vechtspelreeks. Dit nieuwe deel moet uitkomen voor de Nintendo 3DS en de Wii U.
Dat wordt voorlopig geen Icarus 2 dus ;)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:22
KI:U2 komt pas over 25 jaar volgens KI:U ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Maar wat mensen denk ik tegen het verkeerde been stoot - althans bij mij - is niet zo zeer het ontbreken van een adapter of spel, maar de prijsverschillen tussen de regionen.

RegioPrijs (incl. adapter (10 euro) en New Super Mario Bros. 2 (adviesprijs 49,99 euro))
AmerikaUSD 199,99 (EUR 163,65)
EuropaEUR 259,98
Verenigd KoninkrijkGBP 225,50 (EUR 285,76)
JapanJPY 19.873 (EUR 204,16)
Australië en Nieuw ZeelandAUD 258,32 (EUR 216,13)

Dan schrik ik toch echt wel van de prijzen in Europa en het Verenigd Koninkrijk ten opzichte van de rest van de wereld. En op dat moment ga ik dus zeker twijfelen of ik de 3DS XL wel zal kopen, wat ik eigenlijk wel van plan is... Maar aangezien mijn DSi XL nog maar een jaartje oud is, doe ik het daar nog wel mee denk ik.

Verwijderd

Dat is idd wel erg doorgetrokken, vooral voor mensen uit het VK. Die betalen bijna 2 keer(!) zoveel voor zo'n ding ivm Amerika. Wellicht is import een optie dan? Aan de games is via Internet (en vaak goedkoper) wel te komen, je moet alleen wel opletten met een tussenstuk voor de adapter te kopen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Die prijzen kom ik ook tegen, maar dan excl. VAT voor USA, en Australie. Japan is Incl. maar ik denk dat de prijs zo laag i.v.m. de economische impuls en verkoop verwachting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 07:30:
Dat is idd wel erg doorgetrokken, vooral voor mensen uit het VK. Die betalen bijna 2 keer(!) zoveel voor zo'n ding ivm Amerika. Wellicht is import een optie dan? Aan de games is via Internet (en vaak goedkoper) wel te komen, je moet alleen wel opletten met een tussenstuk voor de adapter te kopen.
De 3DS is helaas wel region-locked, dus dan kan je alleen Amerikaanse games spelen als je het systeem importeert. Dus je moet constant je games blijven importeren, wat misschien nogal lastig is voor een heleboel mensen.
Maar goed, de Japanse Yen is ook heel erg sterk op dit moment ten opzichte van de Amerikaanse $, dus ik denk niet dat Nintendo graag hun DS voor 199$ verkoopt. Maar als ze dat ding duurder maken zoals bij de launch verkoopt het niet, dus ze hebben geen keuze.
Als ze de prijzen voor Europa omlaag gaan zetten dan zou het nog wel eens heel slecht kunnen aflopen met Nintendo(ze hadden best veel verlies geleden het afgelopen jaar), dus ze hebben dat geld van de Europese verkopen denk ik hard nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 07:30:
2X163=326. Dat is nog altijd flink meer dan 285,-
Daarnaast is zoals tot in den treure besproken is op Tweakers (oa met Apple producten, camera's enz enz) dat in de VS de belasting niet meegeteld wordt.

Maar er zit wel degelijk een groot prijsverschil in de verschillende regio's. Dat is eigenlijk met alle producten zo en dat heeft deels te maken met invoeren, belastingen maar ook met de waarde van de geldeenheden van uitvoerende en invoerende land.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:06:
[...]

2X163=326. Dat is nog altijd flink meer dan 285,-
Daarnaast is zoals tot in den treure besproken is op Tweakers (oa met Apple producten, camera's enz enz) dat in de VS de belasting niet meegeteld wordt.

Maar er zit wel degelijk een groot prijsverschil in de verschillende regio's. Dat is eigenlijk met alle producten zo en dat heeft deels te maken met invoeren, belastingen maar ook met de waarde van de geldeenheden van uitvoerende en invoerende land.
1,5 keer dan. Tevreden?

Hoe het komt weet ik maar het is wel vervelend, temeer omdat de 3DS niet regiovrij is. Veel games kan ik Amerikaans fors goedkoper krijgen dan hier dus ik hoop dat de 3DS idd in September gekraakt wordt. Als je kijkt hoe het loont om ps3 spellen te importeren (Vaak is import 2/3 tot helft van de winkelprijs hier) dan zou ik dat ook voor de 3DS graag zien gebeuren.

Sowieso zijn regiobegrenzingen niet meer van deze tijd maar dat terzijde.

Verwijderd

Jazeker. :)
Hoe het komt weet ik maar het is wel vervelend, temeer omdat de 3DS niet regiovrij is. Veel games kan ik Amerikaans fors goedkoper krijgen dan hier
Dat is idd erg vervelend. Een regiovrije 3DS was een stuk plezanter geweest.
dus ik hoop dat de 3DS idd in September gekraakt wordt.
Ik hoop dat de 3DS nooit gekraakt wordt. Wel zou het prettig zijn als Nintendo dmv een update de regiolock uitzet.
Als je kijkt hoe het loont om ps3 spellen te importeren (Vaak is import 2/3 tot helft van de winkelprijs hier) dan zou ik dat ook voor de 3DS graag zien gebeuren.
Dat zou ik ook graag zien gebeuren maar niet door midden van een kraak van de software omdat dat vele nadelen met zich mee kan brengen.
Sowieso zijn regiobegrenzingen niet meer van deze tijd maar dat terzijde.
Ze zijn van elke tijd. Vroeger was het net zo vervelend als nu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:56:

Ze zijn niet meer van deze tijd. Vrijwel elke fabrikant is er van afgestapt. Sony's psp, ps3 en Vita zijn regiovrij en de X360 is ook grotendeels regiovrij (al kunnen sommige developers het bewust blocken) Sinds de huidige generatie is Nintendo dus de enige die compleet regioblockt.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:22

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:03:
[...]

Ze zijn niet meer van deze tijd. Vrijwel elke fabrikant is er van afgestapt. Sony's psp, ps3 en Vita zijn regiovrij en de X360 is ook grotendeels regiovrij (al kunnen sommige developers het bewust blocken) Sinds de huidige generatie is Nintendo dus de enige die compleet regioblockt.
net het onmgekeerde: Het gebeurt nu veel meer dan vroeger. Handhelds waren vroeger allemaal regiovrij, nu niet meer. Vaste consoles zijn nooit regiovrij geweest, zowel ps3 als 360 niet.

• alex3305
Om even over die 'sales tax' te hebben; volgens de samenvatting hierover op Wikipedia is het maximum 11.3%; dan zou het dus inclusief spel en adapter op zo'n 222,59 USD uitkomen, wat 182,20 EUR zou zijn. Dat is nog steeds een verschil van zo'n 80 euro! Zelfs zou er 25% tax opzitten is dat ding daar gewoon zo'n 204 EUR zijn. Dat is nog steeds goedkoper dan hier in Nederland!

Met andere woorden, mijn inziens is dit een redelijk kansloze actie van Nintendo en zal mij ook voorlopig weren om er een te kopen. Het zou me ook niet verbazen als er later een bundel met New Super Mario Bros. 2 zal uitkomen voor dezelfde prijs.

• Koldur
alex3305 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:43:
Maar wat mensen denk ik tegen het verkeerde been stoot - althans bij mij - is niet zo zeer het ontbreken van een adapter of spel, maar de prijsverschillen tussen de regionen.

RegioPrijs (incl. adapter (10 euro) en New Super Mario Bros. 2 (adviesprijs 49,99 euro))
AmerikaUSD 199,99 (EUR 163,65)
EuropaEUR 259,98
Verenigd KoninkrijkGBP 225,50 (EUR 285,76)
JapanJPY 19.873 (EUR 204,16)
Australië en Nieuw ZeelandAUD 258,32 (EUR 216,13)

Dan schrik ik toch echt wel van de prijzen in Europa en het Verenigd Koninkrijk ten opzichte van de rest van de wereld. En op dat moment ga ik dus zeker twijfelen of ik de 3DS XL wel zal kopen, wat ik eigenlijk wel van plan is... Maar aangezien mijn DSi XL nog maar een jaartje oud is, doe ik het daar nog wel mee denk ik.
Waar is die USA 3DS te krijgen voor dat geld incl. NSMB2? Ik ben in die periode in de US en, ook al is hij geregiolocked, er wel een oppikken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:56:
[...]

Jazeker. :)

[...]

Dat is idd erg vervelend. Een regiovrije 3DS was een stuk plezanter geweest.
Tja, Om uitgevers warm te laten lopen voor een systeem (voornamelijk Japanse uitgevers) moet er wel een regiolocking aanwezig zijn.
[...]

Ik hoop dat de 3DS nooit gekraakt wordt. Wel zou het prettig zijn als Nintendo dmv een update de regiolock uitzet.
Ha, nee, dat is niet eens mogelijk. 3DS titels zijn geencrypt. En de sleutel om een spel te decrypten is per regio anders..
En zelfs al zou je het systeem kunnen kraken dan heb je nog niet zo 1, 2, 3 een regiovrij systeem. Hiervoor zou je de regionale keys van andere 3DSen op de jouwe moeten krijgen.
[...]

Dat zou ik ook graag zien gebeuren maar niet door midden van een kraak van de software omdat dat vele nadelen met zich mee kan brengen.
Idd een kraak zou er voor zorgen dat de 3DS een snelle dood zou sterven.
[...]

Tja, misschien heeft het een rede..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:07:
[...]
Tja, misschien heeft het een rede..
De enige twee redenen zijn timed releases en verschillende bedragen kunnen vragen per regio. Weinig nobels aan.

• alex3305
theforce81 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:13:
[...]

Waar is die USA 3DS te krijgen voor dat geld incl. NSMB2? Ik ben in die periode in de US en, ook al is hij geregiolocked, er wel een oppikken.
Dat is de adviesprijs volgens Wikipedia, dus ik denk overal? Probeer wel een staat te vinden zonder salestax mocht je er toch zijn, scheelt je een paar euro. Of zeg dat je uit Nederland komt, dan hoef je soms het niet te betalen :+.

• matthijst
Hoe kom je aan die prijzen?
Japan (¥18,900) ---> 195 euro
Europe (€199.99/£179.99)
North America ($199.99) ---> 173 euro

MSRP's voor alleen de consoles. Exclusief 2% wisselkoersverschil.

Adapter en NSMB2 erbij en dan kom je op 163 euro in de VS?
Waar?

Zelfde voor JP?

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 13-07-2012 00:26 ]

Verwijderd

Dat is idd een van de weinige titels die regio locked is maar in dit geval maakt het weinig uit aangezien de content gelijk is en de releasedata niet ver uit elkaar liggen. Uitzonderingen heb je altijd.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:37:
[...]

net het onmgekeerde: Het gebeurt nu veel meer dan vroeger. Handhelds waren vroeger allemaal regiovrij, nu niet meer. Vaste consoles zijn nooit regiovrij geweest, zowel ps3 als 360 niet.
Ik had het over spelcomputers in het algemeen dus consoles en handhelds. De PS3 ismisschien technisch gezien niet regiovrij maar aangezien weinig developers hun games regiovast locken kan je hem wel zo beschouwen aangezien import in 90% van de gevallen geen problemen oplevert.

Daarnaast is door de komst van het Internet import ook veel dichterbij gekomen. Waarbij je vroeger vaak importgames had voor 100 gulden meer bij een gameshop kan je ze nu zelf simpelweg via de bekende sites voor aantrekkelijke prijzen aanschaffen. Daarom is import juist van deze tijd. Als ik een bepaalde game wil hebben zoals bijv. Catherine voor de ps3 dan ben ik blij dat Sony mij de mogelijkheid geeft de game te halen uit Amerika ipv een jaar te wachten. Als Nintendo mij die optie bij een Wii-game niet geeft dan ben ik blij dat de Wii volledig gekraakt is en dat ik de game bij release al uit Amerika/Japan kan plukken.

Verwijderd

Topicstarter
Er is me iets opgevallen na een week 3DS gebruik: In het bovenste scherm zie ik 2 "vuile" verticale lijnen staan die ik amper wegkrijg. Na inspectie blijken ze overeen te komen met de omlijsting van het onderste scherm. Dat kan de bedoeling toch niet zijn lijkt me :?

• Koldur
alex3305 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:55:
[...]

Dat is de adviesprijs volgens Wikipedia, dus ik denk overal? Probeer wel een staat te vinden zonder salestax mocht je er toch zijn, scheelt je een paar euro. Of zeg dat je uit Nederland komt, dan hoef je soms het niet te betalen :+.
Even gekeken, maar ik denk dat je iets niet helemaal goed hebt begrepen:
Announced on June 21, 2012, during its Nintendo Direct broadcast[100] the Nintendo 3DS XL will be released on July 28, 2012 in Japan (¥18,900) and Europe (€199.99/£179.99), on August 19, 2012 in North America ($199.99), and on August 23, 2012 in Australia and New Zealand ($249.95).[101] In both Japan and North America it will be released on the same day as New Super Mario Bros. 2. The colors available at launch are:
Er staat alleen maar dat het op dezelfde dag wordt gereleased. Prijzen zijn dus zonder NSMB2, dan is het prijsverschil niet bijzonder interessant meer.

Bedankt voor je uitleg, daardoor is het nu dus duidelijk ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:08:
Er is me iets opgevallen na een week 3DS gebruik: In het bovenste scherm zie ik 2 "vuile" verticale lijnen staan die ik amper wegkrijg. Na inspectie blijken ze overeen te komen met de omlijsting van het onderste scherm. Dat kan de bedoeling toch niet zijn lijkt me :?
Dat is al een tijdje bekend (no offence) en ja dat komt door de omlijsting van het onderste scherm. Bij sommigen heeft dit zelfs tot krassen geleid. Snap niet hoe Nintendo zo'n fout heeft kunnen maken na de vrijwel perfecte DS-vormgevingen.

Volgens bepaalde diehard Nintendo-fans maakt dit echter niet uit doordat het simpel op te lossen is. Het beschermde papiertje wat op je scherm zat toen je de 3DS uit de doos haalde moet je simpelweg tussen de schermen leggen als je stopt met spelen :')

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 09:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:08:
Slordig van Nintendo maar als je er met je vinger over gaat is het weg. Ik leg een brillendoekje tussen de twee helften als ik mijn 3DS opberg en je hebt er geen last meer van. Schijnt dat bij de XL er rekening mee gehouden is.

Verwijderd

Gisteren was ik even bij de lokale gamestore (Game Mania) daar waren Super Mario Bors. 2, Luigi's Mansion en Paper Mario al te reserveren. Ze wisten echter nog niet wanneer het uitkwam......
Vooral die laatste 2 zijn een must voor mij.

Verwijderd

Dan zijn ze daar niet echt geïnformeerd, SMB2 komt op 17 augustus uit ;)

Zie www.nintendo.nl

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 20:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:31:
Dan zijn ze daar niet echt geïnformeerd, SMB2 komt op 17 augustus uit ;)

Zie www.nintendo.nl
Laat dat nou net de game zijn die ik niet nagevraagd heb. De andere twee wist hij niet iig. Wat is het nut van een pre-order dan?

• matthijst
Dat je een game op releasedatum ook daadwerkelijk krijgt?

Net een grijze 3DS XL gepreordered...
Had alles (games) vorig jaar verkocht 8)7
Dus weer ff terugzoeken op marktplaats :)

Verwijderd

Zijn er deze week nog aanbiedingen mbt Kingdom Hearts? Bijv dat de Mediamarkt die goedkoper aanbiedt ofzo?

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 15:03
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:13:
Zijn er deze week nog aanbiedingen mbt Kingdom Hearts? Bijv dat de Mediamarkt die goedkoper aanbiedt ofzo?
Zelf heb ik niks gezien. Gister pas gepreorderd omdat ik had gehoopt dat er toch nog een special edition zou uitkomen voor de EU, maar helaas. :N

Verwijderd

Volgens mij kwam er in de US wel iets speciaals uit maar zelfs daarbij was het enige speciale dat er een paar AR-kaarten bijzaten.

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 15:03
De US krijgt iets meer dan alleen extra AR kaarten. Op de afbeelding hieronder is te zien wat ze er allemaal bij krijgen.

KH3DS SE

Verwijderd

Heb KH inmiddels binnen en een aantal uur gespeeld. Het is een goede titel voor zover ik inschat met wel een paar vreemde keuzes:

Goede kanten
  • goede graphics, al zijn sommige graphics in cutscenes wel wat kartelig.
  • goed vechtsysteem, die toch weer goed vernieuwt is
  • Riku en Sora spelen beiden anders
  • Het reizen naar werelden is leuk gedaan, met een soort minigame
  • voice acting is zoals altijd erg goed
  • De manier om nieuwe skills te krijgen is erg leuk uitgewerkt
  • Nieuwe werelden, geen gercyclde KH2 werelden zoals in de DS versies.
  • Het voelt als een volwaardig deel in de reeks, niet als een rare spin-off.
  • Muziek is ook weer erg goed, met nieuwe muziek deze keer.
  • Design van de vijanden en bosses is ook weer goed zoals altijd.
  • 3D is goed gedaan maar er kan ook prima zonder gespeeld worden.
Slechte kanten
  • het switchen tussen commands met de D-pad werkt niet echt fijn.
  • Het switchen tussen karakters is niet echt prettig. Het komt er op neer dat je een tijdje Sora speelt en dan een tijdje Riku. Is je tijd op, dan wordt er automatisch geswitched naar de ander. Dit gebeurt, ongeacht de omstandigheden. Zo kan het dus zijn dat je met een bossfight bezig bent om vervolgens over te schakelen naar de ander die rustig door een stadje loopt om vervolgens weer terug te schakelen naar de bossfight waar je midden in zat. Had liever gezien dat ze 2 aparte stories deden, voor zowel Riku als Sora a la BBS.
  • Er zijn veel mogelijkheden mbt controlls en skills krijgen ed en er wordt verwacht dat je dat allemaal gelijk begrijpt om een kans te maken. In het eerste uur krijg je basiscontrolls, flee flow controlls (oid) waarmee je aan alles kan slingeren en van muren af kan springen, het opvoeden van een soort virtueel huisdier, het linken daarmee, het switchen tussen karakters en de rest van de basisdingen uit KH, die ik gelukkig al kende. Dit is wel erg veel om te leren in het begin.
  • Er wordt gewerkt naar de grote finale tussen de goeden en de slechten uit de reeks maar die finale zal ws toch pas plaatsvinden in KH3 aangezien die door Nomura wordt gezien als het einde van de Xehanort 'trilogie'.
  • Nog steeds geen nieuwe Utada song? Come on!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

"Journalisten die reeds met de 3DS XL hebben kunnen spelen zijn er verassend positief over:"

Ik heb van het weekend met de 3DS XL gespeeld in Duitsland (super mario), en de pixels zijn in 3d echt heel zichtbaar. De 3DS en de 3DS XL naast elkaar gespeeld en het is een dag en nacht verschil. Het valt me echt tegen. Het scherm is daarentegen wel lekker groot, maar het scherm ziet er een beetje cheap uit/plastic achtig en dat in combinatie met de pixels is voor mij echt een turn off.

• matthijst
Ben benieuwd. Nog 5 dagen tot de XL *O*
Tenzij Gamemania 'm een dag of 2 eerder al verkoopt.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 23-07-2012 15:49 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
GM heeft Kingdom Hearts iig al liggen.
Wellicht dat ik hem morgen ga halen. Bij geen SE hoef ik daar niet voor te rennen. :P

• Mizgala28
Ik heb ook al met de 3DS XL gespeeld en het valt mee qua pixels, echter zal ik heel kritisch zijn en dus het volgende:

Pluspunten:

Groot scherm
Meer ergonomisch
Klik bij het aanzetten van 3d
3d lijkt dieper en mooier door de grote scherm
mat design
Home,Start,Select knoppen fysiek dus ook meteen beter afgewerkt (bij de huidige 3ds laat de plastic erover al los, al verschilt het per 3ds en helaas valt dat niet onder de garantie).

Nadelen:

Grotere batterij maar toch maar zielige 30 min extra gaming in 3d modus
Ziet cheap uit
Voelt ook erg cheap aan
Hoofdtelefoon ingang aan de zijkant

De uitleg over de nadelen, de 3DS-XL voelt en ziet eruit alsof het gemaakt is van goedkoop gerecycled plastic, dat is mijn mening echter betreft dat de binnenkant want aan de buitenkant voelt en ziet hij er goed uit.
Bij de huidige 3ds is de hoofdtelefoon ingang in het midden en dus zit die niet in de weg tijdens het gamen, bij de XL versie zit hij echter wel in de weg.

Dat allemaal is wat ik er tot nu toe ervan vind, ik heb de kans gehad om dikke uur ermee te kunnen spelen.

• matthijst
Een uur gespeeld, dus die zielige 30 minuten extra haal je van???

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:39
matthijst schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:14:
Een uur gespeeld, dus die zielige 30 minuten extra haal je van???
Dat was al bekend dat de 3DS XL 30 minuten langer mee zou moeten gaan.

staat hier ook:

http://www.nintendo.nl/NOE/3DS_XL/3DS_XL_nl_NL/

(officiële nintendo site).

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 23-07-2012 17:20 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• matthijst
AdmiralSnipe schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:19:
Dat was al bekend dat de 3DS XL 30 minuten langer mee zou moeten gaan.
staat hier ook:
http://www.nintendo.nl/NOE/3DS_XL/3DS_XL_nl_NL/
Mwah, er staat 3,5-6,5 uur (tegen 3-5 uur).

Uit een "echte" test, kom je toch op 2 uur extra uit
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/12/07/120718_28827_3ds_xl_vs_3ds_classic_battery.png

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Ik ben wel benieuwd hoe de DS spellen eruit zien op de 3DS XL. Iemand dit al ergens gezien?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• alex3305
Waarschijnlijk net zoals op de DSi XL :P.

Ik heb net ook al een rondje webwinkels gedaan, maar het lijkt erop dat niemand de streetdate breekt.

• Arunia
Net nog even samen met mijn vrouw in de pauze de stad in gegaan.
Zelf heb ik Kingdom Hearts 3D aangeschaft en mijn vrouw heeft staan kijken bij de 3DS XL.
Erg mooi apparaat en ook wij delen de mening dat het op een goedkoop apparaat lijkt. Wel moet ik zeggen dat de knoppen onderin wat handiger zijn, wellicht een beetje voor doven en slechthorenden, maar goed.
Zij overweegt om hem aan te schaffen, want het spelen op de normale 3DS vind ze niet zo heel lekker gaan.
Alleen raakt ze wel haar ambassadors extra's kwijt, alhoewel ze die niet echt gespeeld heeft nog.

• matthijst
Hebben ze m al liggen bij Game Mania of Nedgame?
Om te bekijken bedoel ik?

• Arunia
MM Alexander niet, maar die winkel er naast Toys XL wel. Zowel KH3D en de 3DSXL.
Was zo'n pod met 3DS en 3DSXL bij elkaar. Kon je ze vergelijken.

Game Mania ben ik nog niet geweest, maar geeft het niet zo heel veel kans, Nedgame ken ik voor de rest niet.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nedgame wil je ook niet kennen :P stelletje afzetters zijn dat zeg qua prijzen Oo

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• alex3305
Je kon em zeker nog niet kopen?

• Arunia
3DSXL nog niet, die komt de 28e (bij Toys XL dan), officieel KH3D de 27e, maar die hadden ze wel al.

• TheKillingBean
Arunia schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:14:
Alleen raakt ze wel haar ambassadors extra's kwijt, alhoewel ze die niet echt gespeeld heeft nog.
Wat ik van de IGN podcast heb gehoord kun je dit gewoon allemaal overzetten.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Verwijderd

jep via settings > system transfer

• Arunia
Thanks beide,
Dat zal ze zeker wel fijn vinden. Hoe zit het met wellicht nog toekomstige ambassador dingen (zal wel niks meer komen, maar toch), lijkt me dat dit 3DS gebonden is en niet account gebonden.

Trouwens zou dat wel een goede toevoeging zijn zoals bij nagenoeg alle andere consoles, dus een gekoppeld account ipv console bound. Maar goed. Wellicht dat dit ook al zo is.

Verwijderd

Dat gaat gewoon goed hoor, op je 3DS is een specifiek eShop account (enkel aan je 3DS gelinkt) aanwezig. Bij het overzetten wordt dit account overgezet inclusief alles wat je op dat account actief hebt (dus ook ambassador, niet dat daar nog iets voor uit gaat komen)

Je friendcode veranderd bv ook niet na een transfer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 16:36 ]

• matthijst
Net 's ff naar Nedgame gefietst, daar hadden ze ook een demo unit liggen (sinds gisteren schijnbaar).
Wat een meesterlijk scherm _/-\o_ _/-\o_
Ze hadden d'r zo'n tennisspel in zitten, Mario Tennis gok ik. Kan niet wachten tot ik d'r Zelda op kan spelen :9~

• AdmiralSnipe
matthijst schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:52:
Net 's ff naar Nedgame gefietst, daar hadden ze ook een demo unit liggen (sinds gisteren schijnbaar).
Wat een meesterlijk scherm _/-\o_ _/-\o_
Ze hadden d'r zo'n tennisspel in zitten, Mario Tennis gok ik. Kan niet wachten tot ik d'r Zelda op kan spelen :9~
Ze hadden de 3DS XL hier ook al in de Intertoys liggen, ook met mario tennis.
De "normale" 3DS lag er naast dus ik heb op beide even gespeeld (hooguit 5 minuutjes totaal).
Merkte wel dat het 3D effect wat better tot z'n recht kwam op het grotere scherm van de 3DS XL vooral omdat je door het grotere scherm makkelijker een goede kijkhoek kunt vasthouden.
Wel vind ik het design van de 3DS mooier dan die van de 3DS XL.
Die "glossy" behuizing en de ietwat vierkante hoeken van de 3DS spreken me meer aan dan de rondere en goedkoper ogende behuizing van de 3DS XL.

• matthijst
Ik vind de XL juist mooier 8)
Komt misschien ook door de kleur: die aquabende vond ik mweh.

• alex3305
Alleen nu ergens te koop vinden, in plaats van zo'n demo-unit :+.

• AdmiralSnipe
matthijst schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:05:
Ik vind de XL juist mooier 8)
Komt misschien ook door de kleur: die aquabende vond ik mweh.
Ik vind de XL er gewoon wat goedkoper uitzien, ook die speakergaatjes aan de binnenkant enzo.
Die Zelda 25th anniversary edition van de 3DS vind ik ook erg mooi, had dat ding bijna gekocht maar toen dacht ik aan mn grijze steen (DS) die ik tijdens release gekocht had en waar ik toch niet heel veel op gespeeld heb (ook al heb ik er wel 20+ games voor).
Misschien dat ik een 3DS Lite XLi koop als die ooit uitkomt. :+

• matthijst
Idd, gamemania had ze nog niet binnen.
Misschien vrijdag.

• Mizgala28
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:01:
[...]

Ze hadden de 3DS XL hier ook al in de Intertoys liggen, ook met mario tennis.
De "normale" 3DS lag er naast dus ik heb op beide even gespeeld (hooguit 5 minuutjes totaal).
Merkte wel dat het 3D effect wat better tot z'n recht kwam op het grotere scherm van de 3DS XL vooral omdat je door het grotere scherm makkelijker een goede kijkhoek kunt vasthouden.
Wel vind ik het design van de 3DS mooier dan die van de 3DS XL.
Die "glossy" behuizing en de ietwat vierkante hoeken van de 3DS spreken me meer aan dan de rondere en goedkoper ogende behuizing van de 3DS XL.
En dat is het probleem met de 3DS-XL, de oude NDS-XL was nog wel mooi en zag er goed uit maar de 3DS-XL ziet er wel heel erg goedkoop uit (zelfs de 1ste NDS ziet er beter uit).

Zonde, want aan de buitenkant ziet de 3DS-XL er veelbelovend en mooi uit. :'(

P.S. vergeten bij te zeggen dat de doos van de 3ds-xl (van wat ik op youtube heb gezien) ook minder robust uitziet dan van de huidige 3ds, lijkt een stom detail maar als dat nou eens via internet gekocht wordt, tja dan wil je een stevige doos.

Bij 7:20 vergelijken ze de 3ds-xl met de vita qua afmetingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 24-07-2012 17:27 ]

• TheKillingBean
alex3305 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:03:
Waarschijnlijk net zoals op de DSi XL :P.
Dat lijkt me niet, omdat de 3ds een veel hogere resolutie heeft. De DS spellen ziet er minder uit op de 3ds, maar was benieuwd of ze op een één of ander manier dit beter hebben gedaan op de XL versie.

• matthijst
Idd, DSi XL vond ik niks, qua pixels: veels te duidelijk te zien.
Op de 3DS XL is de resolutie stukken hoger, zeker in 3D zie je die pixels niet meer. Ik vond het beeld er iig supermooi uitzien (in 3D).

Verwijderd

TheKillingBean schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:08:
Ik ben wel benieuwd hoe de DS spellen eruit zien op de 3DS XL. Iemand dit al ergens gezien?
Afgelopen maandag een video gezien waar er ook een DS game in de XL gestopt werd (Prof. Layton) en het zou er beter uitzien dan op de gewone 3DS.
Ik meen dat ik dat een maand of wat terug ook al eens in een review gelezen heb dat de DS games er op de XL beter uit zien dan op de gewone 3DS.

Ik heb mijn XL bij Gamemania besteld en het zou kunnen dat die op vrijdag al binnenkomt. Heb ergens ook al gelezen dat ze vrijdag al geleverd zouden gaan worden. Ik mag alle data thuis overzetten en daarna mijn 3DS in gaan leveren voor de cash back.

Edit: Link van video gevonden.

YouTube: 3DS XL Hardwarefirstlook

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 09:30 ]

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:18:
[...]

Afgelopen maandag een video gezien waar er ook een DS game in de XL gestopt werd (Prof. Layton) en het zou er beter uitzien dan op de gewone 3DS.
Ik meen dat ik dat een maand of wat terug ook al eens in een review gelezen heb dat de DS games er op de XL beter uit zien dan op de gewone 3DS.

Ik heb mijn XL bij Gamemania besteld en het zou kunnen dat die op vrijdag al binnenkomt. Heb ergens ook al gelezen dat ze vrijdag al geleverd zouden gaan worden. Ik mag alle data thuis overzetten en daarna mijn 3DS in gaan leveren voor de cash back.

Edit: Link van video gevonden.

YouTube: 3DS XL Hardwarefirstlook
die cashback optie klinkt best aardig moet ik zeggen. zitten daar nog speciale voorwaarden aan?
weet iemand of de CPP ook meteen beschikbaar is voor de XL?

Verwijderd

Donnie Darko schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:25:
[...]

die cashback optie klinkt best aardig moet ik zeggen. zitten daar nog speciale voorwaarden aan?
weet iemand of de CPP ook meteen beschikbaar is voor de XL?
De CPP komt later dit jaar.

Zover ik weet is het voldoende om de 3DS met oplader in goede staat in te leveren en is de originele verpakking geen noodzaak maar daar ben ik niet zeker van. Ik lever mijn DSLite ook meteen in zodat ik straks 5 tientjes bij moet betalen voor de XL en een oplader.
Op de site van Gamemania vindt je meer info.

• Arunia
Mijn vrouw kwam er ook al mee.
Lollige is, ik heb geld over en wil hem nu halen... Zucht, vrouwen. Zij wilde hem eigenlijk graag, maar straks heb ik hem!

Zit alleen te dubben of ik mijn DSIXL inlever ipv de 3DS. Scheelt een tientje. Doos van de DSIXL heb ik dan weer niet, maar de rest wel.
Heb dus een 3DS en DSIXL. Alhoewel ik dan geen DS meer heb. Dus denk dat het uiteindelijk de 3DS gaat worden. Heb daar toch weinig baat bij. Maar geen idee of het verschil qua scherm groot is tussen de 3DS XL en de DSIXL.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:33:
[...]

De CPP komt later dit jaar.

Zover ik weet is het voldoende om de 3DS met oplader in goede staat in te leveren en is de originele verpakking geen noodzaak maar daar ben ik niet zeker van. Ik lever mijn DSLite ook meteen in zodat ik straks 5 tientjes bij moet betalen voor de XL en een oplader.
Op de site van Gamemania vindt je meer info.
volgens de site moet je ook de originele verpakking erbij doen. (voor mij geen probleem heb ik netjes bewaard)
zit ik alleen wel met een CPP...

Verwijderd

Donnie Darko schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:08:
[...]

volgens de site moet je ook de originele verpakking erbij doen. (voor mij geen probleem heb ik netjes bewaard)
zit ik alleen wel met een CPP...
Dan wordt de XL iets duurder want de verpakking van de DSLite heb ik niet meer :)

Netjes dat ze een beschrijving op de website hebben gezet over hoe de data over te zetten, dat is voor veel mensen nog onduidelijk.
Pagina: 1 ... 39 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]