Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Denk dat mijn vrouw nog net niet voor de deur gaat liggen voor Kingdom Hearts.

Deeltje 1 en 2 samen uitgespeeld. Die voor de PSP en DS moet ik nog uitspelen. Die voor de GBA volgens mij de tweede run nog doen. Alhoewel ik de PS2 remake daarvan wel minder legaal heb liggen. Wat best nog wel eens leuker kan zijn om uit te spelen. Dus ga die wel eens op de PC opstarten in een emu.
Zou dan sowieso BBS dan nog uitspelen, dat verhaal haakt wel sterk in op de andere 'hoofddelen'. Die voor de DS zijn aardig maar het verhaal is 99% filler.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:38:
[...]

Het ziet er uit als een crappy bonusgame in een ander spel, en jij wil er 40 euro voor betalen??
Een crappy bonusgame? Werkelijk, je snapt het echt niet he ;) Het spel heet "Theatrhythm Final Fantasy" hieraan kan je al zien dat het een muziekgame is. En dat is het dan ook.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:41:
[...]

Zou dan sowieso BBS dan nog uitspelen, dat verhaal haakt wel sterk in op de andere 'hoofddelen'. Die voor de DS zijn aardig maar het verhaal is 99% filler.
BBS zit ik nu met mijn eerste char bij de eindbaas, de andere twee halverwege het verhaal.
Vind het wel een ontzettend vet spel, ook qua verhaal.

Verwijderd

Is het ook zeker, vooral de combat is fantastisch met het mengen en creeeren van nieuwe aanvallen. Dan nog de D-links en command styles en er zitten bijna TE veel mogelijkheden in. Als welke char ben je bezig? Vond zelf Ventus en Terra het lekkerst spelen.

Verwijderd

Hier een filmpje van iemand die MarioKart op een 3DSXL speelt. Het ziet er best goed uit als ik heel eerlijk ben.

http://www.engadget.com/2...video-gets-groped-abroad/

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:08:
Is het ook zeker, vooral de combat is fantastisch met het mengen en creeeren van nieuwe aanvallen. Dan nog de D-links en command styles en er zitten bijna TE veel mogelijkheden in. Als welke char ben je bezig? Vond zelf Ventus en Terra het lekkerst spelen.
Ik heb de volgorde gebruikt welke één van de makers aan gaf. Dus eerst met Terra als ik het goed heb, dan Ven en dan Aqua. Op zich vind ik ze allemaal wel lekker spelen.
Die D-links gebruik ik nauwelijks. Te veel moeite. :P
Op een gegeven moment in Doornroosjes kasteel ben ik gaan levellen waardoor ik echt ontzettend veel keuze kreeg van aanvallen en geupgrade magic etc.

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:56:
[...]

Ik heb de volgorde gebruikt welke één van de makers aan gaf. Dus eerst met Terra als ik het goed heb, dan Ven en dan Aqua. Op zich vind ik ze allemaal wel lekker spelen.
Die D-links gebruik ik nauwelijks. Te veel moeite. :P
Op een gegeven moment in Doornroosjes kasteel ben ik gaan levellen waardoor ik echt ontzettend veel keuze kreeg van aanvallen en geupgrade magic etc.
Je kan idd snel levellen daar. Misschien wel te snel aangezien je daardoor in relatief weinig tijd je char enorm overpowered kan maken. Gelukkig is het vechtsysteem daarmate vermakelijk dat het niet als grinden voelt. (Al blijven de eindgevechten nog wel behoorlijk taai)
Vreemd trouwens ook dat een groot deel van het einde van het spel al getoond is in het geheime einde van KH2 maar dat is weer een verhaal an sich.

Verwijderd

Journalisten die reeds met de 3DS XL hebben kunnen spelen zijn er verassend positief over:

• Het scherm is echt gigantisch op het eerste oog
• De kijkhoek voor het 3D-beeld is flink verbeterd
• Het 3D-effect ziet er beter uit, is meer effectief en voelt natuurlijker aan
• Het normale beeld zonder 3D ziet er mooier uit dan op de normale Nintendo 3DS
• Het beeld is beter/zachter voor de ogen, mogelijk door een toegepaste filter
• Het vasthouden van het apparaat is dankzij de ronde hoeken en het nieuwe design dusdanig fijn, dat men zich afvraagt waarom de originele Nintendo 3DS dit design dit niet heeft
• Ondanks dat de Nintendo 3DS XL iets meer weegt dan de originele Nintendo 3DS (336 gram in plaats van 235 gram) voelt hij lichter aan dan verwacht wanneer je kijkt naar de grootte van het apparaat
• De handheld kent een laagje dat niet volledig mat is, maar het geeft wel een 'deluxe plastic metaal-achtige' look
• Het geluid lijkt vergelijkbaar met dat van de normale Nintendo 3DS
• De pixels zien er op de Nintendo 3DS XL net zo helder en gedefinieerd uit als op de Nintendo 3DS; er is geen kwaliteitverlies zoals bij de Nintendo DSi XL het geval was ten opzichte van de Nintendo DSi

http://www.n1ntendo.nl/ar...d-betere-kijkhoek-en-meer

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:39:
Hier een filmpje van iemand die MarioKart op een 3DSXL speelt. Het ziet er best goed uit als ik heel eerlijk ben.

http://www.engadget.com/2...video-gets-groped-abroad/
Geen stylus aan de achterkant, dat viel mij op, het is wel handiger aan de achterkant dan valt hij tenminste niet uit.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Arunia schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:00:
[...]

BBS zit ik nu met mijn eerste char bij de eindbaas, de andere twee halverwege het verhaal.
Vind het wel een ontzettend vet spel, ook qua verhaal.
domme vraag, waar gaat dit over? welk spel? klinkt namelijk erg interesant

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Had het ook net op N1ntendo gelezen over de XL versie. Als ik dat zo lees vrees ik dat een deel van mijn vakantiegeld al een bestemming heeft gevonden :) Het zijn toch wel serieuze verbeteringen en een iets groter scherm speelt toch net wat fijner.

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:52:
[...]

domme vraag, waar gaat dit over? welk spel? klinkt namelijk erg interesant
Kingdom Hearts: Birth by Sleep voor de PSP, nav de release van Kingdom Hearts: Dream Drop Distance voor de 3DS volgende maand.

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 16:28
Ik begrijp dat er toch een losse Circlepad uitkomt voor de 3ds XL: http://www.nu.nl/games/28...rcle-pad-uitbreiding.html

Verwijderd

Znivian schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 07:52:
Ik begrijp dat er toch een losse Circlepad uitkomt voor de 3ds XL: http://www.nu.nl/games/28...rcle-pad-uitbreiding.html
Dat zat er dik in natuurlijk. Het zou me eigenlijk eerder verbazen indien dat niet het geval was.

• corset
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Kingdom Hearts: Birth by Sleep voor de PSP, nav de release van Kingdom Hearts: Dream Drop Distance voor de 3DS volgende maand.
aah de PSP versie. Ik gebruik die van mij nauwelijks meer :p Ik vond DDD demo wel erg saai om eerlijk te zijn. De combat was wel leuk, maar de demo zelf was vrij weinig te doen :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

lanerios schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:47:
[...]

aah de PSP versie. Ik gebruik die van mij nauwelijks meer :p Ik vond DDD demo wel erg saai om eerlijk te zijn. De combat was wel leuk, maar de demo zelf was vrij weinig te doen :(
Dat had ik dus. Het was kort en verwarrend. Opeens heb je de beschikking over slinger-moves en een soort huisdieren (?) en moet je maar even een boss verslaan.Moet zeggen dat de graphics en de 3D wel goed waren en de nieuwe BGM van Traverse Town klinkt goed, al wordt ik die hub wel vrij zat aangezien die in zo'n beetje alle portable Nintendo-versies van KH zat/zit.

Denk sowieso dat het lastig is om van een game als deze een demo-versie te maken zonder dingen te spoilen maar moet zeggen dat het niet mijn beeld op DDD verduidelijkte. Ga hem alsnog halen, maar toch.

• corset
Ik ga hem ook helen, dat zeker. Maar de Demo was gewoon slecht, vergeleken met toch een zeer leuke Thearythm demo, vond ik het erg.. jammer.

• Mizgala28
Znivian schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 07:52:
De normale 3ds is groter met de CPP dan de 3DS-XL zonder CPP.

De vraag is, hoe gigantisch zal de 3DS-XL zijn met de CPP?!

Het zal niet groter worden dan deze add-on :P

Afbeeldingslocatie: http://i.backpackgnome.com/12481704364cb2467b3f7224.33242270.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 30-06-2012 22:47 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik hoorde vandaag dat het alweer mogelijk was om tig spellen op een 3DS cartridge te kopen :/

Nou maar hopen dat die markt niet (weer) wordt verpest...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mizgala28
BtM909 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:15:
Ik hoorde vandaag dat het alweer mogelijk was om tig spellen op een 3DS cartridge te kopen :/

Nou maar hopen dat die markt niet (weer) wordt verpest...
Hopelijk niet, ik heb vandaag bij de 3ds van een vriend gezien dat hij alweer probleemloos een R4 kaart kan gebruiken met 16gb sd kaart erin, boven dat kan hij ook via die R4 doodleuk 3ds games spelen, hij heeft geen enkele 3ds game gekocht, hij heeft alleen de R4.

Ik vind dat echt k*t, hij doet er zo chill over en zegt tegen mij dat ik er niet zo over moet zeiken want het zijn maar paar games, maar als iedereen dat ineens doet zijn eerlijke gamers de klos.

Ik geeft toe, ik heb een PC vol met die games (geen 3ds games, wel normale ds games) maar ik spel die games uitsluitend af en toe op de PC, 3DS heb ik gekocht om onderweg te gamen en ik heb liever 1 keer per maand of twee een game erbij die ik eerlijk koop dan gewoon 1 keer een R4 kopen.

Nintendo moet gewoon snel meet een update voor de 3DS uitbrengen, klinkt lullig voor diegenen die een R4 gebruiken maar het is voor de bestwil van eerlijke gamers, als mensen games op die manier verkrijgen voelt een bedrijf dat financieel keihard en dus gaan de ontwikkelaars naar een ander platform toe (grappig dat veel mensen dan PSP of PS Vita roepen terwijl die het makkelijkst te hacken zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 30-06-2012 23:38 ]

Verwijderd

In ieder geval snel een update dat er met niet originele games geen online mogelijkheden meer zijn. Of gewoon het hele systeem laten bricken. Dan is het snel afgelopen.

• Mizgala28
Beter bricken, dan stoppen ze gelijk mee totdat er een nieuwe oplossing komt en helaas is dat de enigste manier voor nintendo.

Want als ik een snelle berekening maak van 10 euro per spel dat die vriend op z'n R4 heeft kom ik uit op kleine 630 euro (natuurlijk kosten games als Pokemon en Mario geen 10 euro, maar sommige games die hij heeft dus wel vandaar de schatting van hoeveel minimaal hij aan die games kwijt zou zijn).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:40:
In ieder geval snel een update dat er met niet originele games geen online mogelijkheden meer zijn. Of gewoon het hele systeem laten bricken. Dan is het snel afgelopen.
Niet online gamen is niet boeiend voor velen, interesseert mij bijv. ook geen biet. Maar inderdaad, draag er zorg voor dat anderen er niet onder lijden.

Verwijderd

Volgens Gbatemp.net is de 3DS nog steeds niet gehacked. En ik die site geloof ik 100%:

http://gbatemp.net/topic/...oms-3ds-still-not-hacked/

Je kan echter wel DS/DSi spellen spelen via hacktools, maar 3DS spellen nog niet. Wel grappig Pokémon Black / White 2 gebruikt o.a. de 3DS modus op de 3DS om met Pokémon Radar te communiceren (download game) Ze denken dat de eerste 3DS hack in die hoek zit. Maar ik verwacht dat Nintendo wel slim genoeg is om dat veilig te maken.

Trouwens het is af te raden om uberhaupt flashkaarten met je 3DS te gebruiken, want flashkaarten worden met elke fw update geblokkeerd én de 3DS heeft de mogelijkheid om de 3DS geheel te blokkeren (bricken) als je een flashkaart gebruikt en dan ben je wél je garantie kwijt. (Al gebeurt dit volgens mij nog niet)

De link is trouwens legaal, je kan geen illegale spellen van die site downloaden. Ze praten er wel over

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 00:19 ]

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:01:

Trouwens het is af te raden om uberhaupt flashkaarten met je 3DS te gebruiken, want flashkaarten worden met elke fw update geblokkeerd én de 3DS heeft de mogelijkheid om de 3DS geheel te blokkeren (bricken) als je een flashkaart gebruikt en dan ben je wél je garantie kwijt. (Al gebeurt dit volgens mij nog niet)

De link is trouwens legaal, je kan geen illegale spellen van die site downloaden. Ze praten er wel over
Wat je nu er neer zet is compleet onzin :). Zolang je 3DS niet update kan er niets gebeuren. Een vriendje van mijn jongste zoon heeft zo'n illegaal flashkaart en die vertelde dat mij. 8)7. Kids van tegenwoordig weten meer dan wij op die leeftijd. Laat ik maar mooi goedkoop de 3DS games importeren, want nintendo geeft inderdaad geen garantie zodra je zo'n flashkaart gebruikt. Maar je 3DS brickt niet door zo'n flashkaart. Dat is compleet onzin.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Mizgala28
Ehm dan moet je de EU versies van de games importeren, 3DS heeft een regio-lock voor 3DS games.

Sorry zijn game was inderdaad geen 3DS game, het was Super Mario 64 en dat is geen 3DS game.

Je zegt flashkaarten, maar ik kan wel een eigen 8Gb geheugenkaart in de 3Ds doen om extra plek te hebben voor games enz?

Maar hoezo denken ze dat door PKMN Black & White 2 de eerste hack om de hoek zit? (sowieso is dat raar dat die game geen 3ds game is maar wel met de bijbehorende 3DS app kan communiceren).

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:22
Mizgala28 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:29:
Het zal niet groter worden dan deze add-on :P

[afbeelding]
Tsk... geen eens een Megadrive I en Mega-CD I... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

RayNbow schreef op zondag 01 juli 2012 @ 08:59:
[...]

Tsk... geen eens een Megadrive I en Mega-CD I... :p
Geen tower of power dus.
De Megadrive was overigens een meesterlijke console. Heb hem nog en ook nog weer aangesloten onlangs om enkele leuke games te spelen. De Mega-CD en 32X vond ik toen erg tof maar ontzettend duur en dus nooit kunnen kopen.

Verwijderd

pinokkia schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:03:
[...]

Wat je nu er neer zet is compleet onzin :). Zolang je 3DS niet update kan er niets gebeuren. Een vriendje van mijn jongste zoon heeft zo'n illegaal flashkaart en die vertelde dat mij. 8)7. Kids van tegenwoordig weten meer dan wij op die leeftijd. Laat ik maar mooi goedkoop de 3DS games importeren, want nintendo geeft inderdaad geen garantie zodra je zo'n flashkaart gebruikt. Maar je 3DS brickt niet door zo'n flashkaart. Dat is compleet onzin.
1. Die heeft je dan voor zitten liegen ;) Er bestaat nog geen hack voor 3DS software. Dat weet ik omdat ik ook op wat minder legale sites dan gbatemp zit ;)
2. Het mechanisme is nog niet aanwezig, maar in de EULA van Nintendo staat dat ze dit mogen.
After the Nintendo 3DS menu is updated, any existing or future unauthorized technical modification of the hardware or software of your Nintendo 3DS System, or the use of an unauthorized device in connection with your system, will render the system permanently unplayable. Content deriving from the unauthorized modification of the hardware or software of your Nintendo 3DS system will be removed. Failure to accept the update may render games and new features unplayable.
Al denk ik niet dat het snel zo ver zou komen.
Mizgala28 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:36:
Maar hoezo denken ze dat door PKMN Black & White 2 de eerste hack om de hoek zit? (sowieso is dat raar dat die game geen 3ds game is maar wel met de bijbehorende 3DS app kan communiceren).
Juist daarom ;) DS mode is zo gehacked als maar kan. DSi modus is ook gehacked (door een hack in een DS-DSi dualmode spel) nu denkt men dat ditzelfde opnieuw kan omdat Pokémon White/Black 2 een soortgelijke functie heeft.

Zelf vermoed ik dat het in de vorm van een custom firmware gaat komen. En een flashkaart met een microsd kaart lijkt me daarbij onwaarschijnlijk want je kan gewoon SD kaarten in een 3DS doen.

Daarbij is het geen 3DS spel omdat het een vervolg op een DS/i spel is. En er zijn nog steeds meer DSen dan 3DS verkocht en de DS wordt ook nog steeds verkocht.
Ik denk dat volgend jaar de eerste 3DS Pokémon RPG gaat komen. (Jaarlijks komt er een nieuw Pokémon spel)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 09:57 ]

• Mizgala28
Megadrive was wel vet maar die heb ik zelf nooit gehad.

Ik heb wel PS1 gehad (ging vanzelf stuk na een tijdje) en de GBC (ging ook vanzelf stuk)

GBA SP had ik verkocht en nu game ik op de laptop en de 3DS, echter af en toe pak ik deze schatje:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/m6dn6.jpg

Ik heb hem compleet en werkend, met 4 games kreeg ik hem 2de hands in 1996 voor mijn 5de verjaardag hij was toen al 7 jaar oud maar hij doet het nog steeds perfect.

Edit:

Post boven de mijne: hopelijk wordt het de remake van PKM Ruby & Sapphire, dat waren echt bazenspellen in hun tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 01-07-2012 10:00 ]

• corset
Volgens Gbatemp.net is de 3DS nog steeds niet gehacked. En ik die site geloof ik 100%:

Je kan echter wel DS/DSi spellen spelen via hacktools, maar 3DS spellen nog niet. Wel grappig Pokémon Black / White 2 gebruikt o.a. de 3DS modus op de 3DS om met Pokémon Radar te communiceren (download game) Ze denken dat de eerste 3DS hack in die hoek zit. Maar ik verwacht dat Nintendo wel slim genoeg is om dat veilig te maken.

Wifi uitzetten, probleem opgelost.

Verwijderd

Mooi dan heb je geen SpotPass, StreetPass, 3DS Ware, Online games, VC games.

Toch, voor mij, wel belangrijke dingen op mn 3DS. Daarbij ontkom je er niet aan als een spel een bepaalde software versie vereist (en deze vanaf cartridge installeert)

Zie ook: Wikipedia: Nintendo 3DS system software

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 10:12 ]

• Mizgala28
YouTube: Unboxing Nintendo 3DS Toad Super Mushroom Design#!

Dat is een hele mooi 3DS, helaas maar 1000 stuks uitgedeeld door Club Nintendo.

Verder is er een nieuwe 3DS versie "for Japan only" helaas.

Afbeeldingslocatie: http://www.my3ds.pl/wp-content/uploads/2012/03/3ds-cobalt-fire-emblem.jpg

Die is echt heel mooi vind ik.

En een kennis heeft via Amazon deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.my3ds.pl/wp-content/uploads/2012/06/nykko-grip.jpg

35 dollar maar de batterij duur is verlengd met 2 uur bij 3ds games en 5 uur bij ds games.

Verwijderd

De dag dat ik een R4 card ga gebruiken om andere regio games te spelen komt er dus binnenkort aan. En leuk en aardig dat Nintendo de 3ds kan bricken, maar op het moment dat mijn 3ds door Nintendo wordt gebricked en ze dat niet fixen vlieg ik persoonlijk naar Kyoto, Nintendo HQ, to stick my brick somewhere the sun never shined....

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:36:
De dag dat ik een R4 card ga gebruiken om andere regio games te spelen komt er dus binnenkort aan. En leuk en aardig dat Nintendo de 3ds kan bricken, maar op het moment dat mijn 3ds door Nintendo wordt gebricked en ze dat niet fixen vlieg ik persoonlijk naar Kyoto, Nintendo HQ, to stick my brick somewhere the sun never shined....
Gaap. :z

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11 13:58
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:36:
Ok dramaqueen

Steam/XBL: Avioto

• Mizgala28
Echt davidgilmour, R4 gebruiken is gewoon zielig want je jat die games.

Kun je beter naar de winkel gaan en hetzelfde doen, Nintendo heeft z'n zakcentje dan verdient alleen is de winkel de klos. (ja ik weet dat het niet meer kan omdat de game doosjes leeg zijn :D )

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 15:03
Twee weken geleden de "Limited Edition Legend of Zelda 3DS" gekocht in een webshop.

Afbeeldingslocatie: http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2011/11/The-Legend-of-Zelda-25th-Anniversary-Limited-Edition-1.jpg

Tot nu toe vermaak ik me wel met OoT 3D en Mario Kart 7 :). Gelijk Jump Ultimate Stars weer uit de kast gehaald.

• Mizgala28
Muskalade: is de gehele 3ds in orde? dat geluk had ik niet ik heb dan wel de normale 3ds maar helaas, de plastic boven de select,home en start knoppen gaat nog meer los, en de A knop piep als een gek en de winkel waar ik het kocht, die zegt dat dat een mankement is door welke is de 3ds niet kan omruilen.

Zucht, ik wijk af...

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:57:
Muskalade: is de gehele 3ds in orde? dat geluk had ik niet ik heb dan wel de normale 3ds maar helaas, de plastic boven de select,home en start knoppen gaat nog meer los, en de A knop piep als een gek en de winkel waar ik het kocht, die zegt dat dat een mankement is door welke is de 3ds niet kan omruilen.

Zucht, ik wijk af...
Je zou Nintendo Benelux kunnen mailen of bellen. Misschien dat hun iets voor je kunnen doen.

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 15:03
Mizgala28 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:57:

Zucht, ik wijk af...
De 3DS werkt perfect, geen enkel mankement. Ik leg er wel iedere keer bij het sluiten een doekje tussen de schermen zodat er geen strepen komen in mijn bovenste scherm. Maar dat is een bekend probleem van de 3DS.

Het lijkt mij dat je hier gewoon garantie op hebt. Gewoon voet bij stuk houden en als ze echt niks voor je doen is het misschien een idee om contact op te nemen met Nintendo Nederland .

• Mizgala28
Daar dacht ik ook aan, echter toen ik erachter kwam dat als Nintendo dit geen mankement vindt ik doodleuk een smak geld moet betalen begon ik te twijfelen.

• RayNbow

* RayNbow hoopt op een Europese release, al is de kans klein... :p

Verwijderd

Hangt er ook vanaf hoe goed de FW van Nintendo is en de CFW vande hackers. Bij de Wii raak je volgens mij ook het een en ander kwijt wanneer je update maar alle mogelijkheden zijn gewoon bereikbaar via de CFW en Nintendo kan zelfs cheaters niet bannen.

Verwijderd

Hebben jullie hier ook dat het scherm los zit? Als ik de 3DS een beetje beweeg dan wiebelt het scherm mee. Volgens mij was dat in het begin niet zo, hebben jullie hier ook "last" van?

Verwijderd

Er zit by design wat speling in de scharnieren, dit is om deze te ontzien zodat ze ala DSLite niet snel breken, maar tijdens gewoon gamen hoor je er geen last van te hebben.

Verwijderd

Bij mij zit er iets speling in, maar het wiebelt niet tijdens het spelen. Het is ook de bedoeling dat je de 3DS redelijk stil houd tijdens het gamen om optimaal van het 3D te kunnen genieten. Bij Kid Icarus online lukt me dat niet helemaal en dus zet ik 3D veelal uit maar dan nog heb ik geen last van wiebelen oid.

Over krassen op het bovenste scherm, op het Ngamer forum is er in ieder geval 1 die het gewoon onder garantie heeft laten repareren, volgens mij kreeg hij zelfs een nieuw exemplaar.

Verkoopcijfers uit Japan:

3DS – 68,056
PS3 – 15,680
Vita – 13,589
PSP – 8,954
Wii – 6,127
Xbox 360 – 1,073
PS2 – 1,065
DSi = 900
DSi LL – 704

En dan is de 3DS XL nog niet eens uit.... Wat Japan betreft is de strijd al wel weer gestreden denk ik voor deze generatie handhelds.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 11:54 . Reden: verkoopcijfers ]

• corset
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:09:
Mooi dan heb je geen SpotPass, StreetPass, 3DS Ware, Online games, VC games.

Toch, voor mij, wel belangrijke dingen op mn 3DS. Daarbij ontkom je er niet aan als een spel een bepaalde software versie vereist (en deze vanaf cartridge installeert)

Zie ook: Wikipedia: Nintendo 3DS system software
Streetpass. Nutteloos, niemand loopt met spotpass aan in NL door de stad.

Je punt is? Sorry hoor, maar jij bent een van de weinige die al die functies gebruikt, spotpass en streetpass, ik ken niemand zelf die dat goed vind werken, zelfde met online gaming, meer een drama dan een ontspannend iets.

Bepaalde software. Cracked games? installeren cracked software tadaa. Werkt.

Zie de NDSTT, deed precies hetzelfde.

Het is echt niet moeilijk om zulk soort dingen te omzeilen, en zo geweldig is de beveiliging van de 3DS niet.

Misschien moet nintendo hun games eerst goedkoper en leuker maken. (dus niet zoals de DS 90% shovelware, waar de 3DS nu hard naar toe gaat)

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 02-07-2012 12:23 ]

Verwijderd

lanerios schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:21:
[...]

Je punt is? Sorry hoor, maar jij bent een van de weinige die al die functies gebruikt, spotpass en streetpass, ik ken niemand zelf die dat goed vind werken, zelfde met online gaming, meer een drama dan een ontspannend iets.
Mee eens. Voor online moet je niet bij Nintendo zijn en het feit dat je bij de WiiU een half uur moet wachten voordat jouw berichtje gepost mag worden in het Miiversie geeft al aan dat Nintendo behoorlijk achterloopt op de concurrenten op dit gebied.

Daarnaast maakt het idd weinig uit als je er voor kiest op een bepaalde Firmware blijft steken, wat je al op die Wii zag. Ik bedoel een Waarzegkanaal? Really?
Terwijl 'updaters' dat soort extra's krijgen kunnen hackers hun eigen NSMBW-levels maken en delen, in elk level van NSMBW Yoshi gebruiken en dat zijn nog maar de extra's bij 1 game.

Qua Shovelware vind ik het op de 3DS nog wel meevallen. Ik vind wel dat de games te hoog geprijsd zijn maar de kwaliteit ervan steekt gemiddeld nog wel boven de DS uit al zag ik laatst wel Laura's Passie 3DS games in de winkel liggen. Wat heeft die meid ook veel passies.

• RayNbow
[...]
Spotpass is wel handig bij KI:U en het online gebeuren in KI:U werkt ook gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
[...]
Misschien moet nintendo hun games eerst goedkoper en leuker maken. (dus niet zoals de DS 90% shovelware, waar de 3DS nu hard naar toe gaat)
Dat dat street pass gedoe rommel is klopt idd. Is leuk op beursvloeren, maar verder compleet nutteloos en een goede manier om je batterij leeg te laten lopen.
De kwaliteit van het gamesaanbod echter is potentieel hetzelfde zeer als op de DS: Als een console zo vaak gehacked wordt en het grote deel van de games gepirateerd zijn daalt ook het budget dat men in een nieuw spel wil steken. Op andere platformen is het simpel: Maak een goed spel en je wordt (meestal) beloond met goede verkoopcijfers. Wil je goede games? Betaal er dan ook voor wanneer ze uitkomen.
De benelux is vrij dramatisch op dit vlak, tot het punt dat capcom op een bepaald moment AA titels niet meer uitbracht hier, maar wel in de rest van Europa (I'm looking at you, Phoenix Wright 4).

Dat gezegd zijnde: De kinderen hebben de DS Lite stukgekregen, dus met Kingdom Hearts in aantocht misschien toch maar tijd voor die 3DS (waar die koters NIET op mogen spelen tot ze ouder zijn :)). De PSP versie vond ik tegenvallen (laaaaaadtijjjjdeeeeen), dus deze maakt dat hopelijk goed :).

• corset
Dat is ook de reden dat mijn PSP in de kast ligt. De laadtijden en herrie van die UMD is gewoon dramatisch.

De 3DS heeft gewoon teveel gimmicks die op papier erg goed zijn, maar slecht zijn uitgewerkt (streetpass, spotpass, online gaming). Ze lopen teveel achter bij concurrenten.

Verwijderd

Ik heb een 5-tal 3DS games en daarvan hebben er 3 erg vermakelijke mogelijkheden via internet. Kid Icarus is een zeer uitgebreid spel met een simpele maar vermakelijke online modus. Heroes of Ruin, erg goed uitgewerkt de online mogelijkheden. En dan mijn favoriet: Mario Kart, geweldig hoe die online heerlijk soepel te spelen is er worden zelfs hele competities online uitgevochten.

Nintendo heeft het met de 3DS best goed voor elkaar, hier en daar kan er nog wat uitgebreid worden en dat zal ook vast wel gebeuren maar het bied mij zo'n beetje alles wat ik nodig heb. Streetpass en dergelijke staat bij mij standaard aan maar is hier in Nederland niet zo heel nuttig. Kan me voorstellen dat het in Tokyo wel heel goed werkt. Overigens heb ik er in sommige games best leuke extra's mee gekregen, bijvoorbeeld in Super Mario Land 3D.

Concurrenten? Dat is de PSVita voornamelijk. Heel leuk en aardig apparaat, het spreekt mij echter totaal niet aan. De PSP gehad en ook dat was voor mij geen succes ondanks dat die toen ook de hemel in werd geprezen ten koste van de DS.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 14:51 ]

• Mizgala28
Bij de PS Vita hoor ik vaak dat de games geweldig zijn, als ik aan diegene vraag hoe hij daar aan komt hoor ik altijd 2 dingen:

Andere mensen die het zeggen, dus als ik zeg giet een vat benzine over jezelf en steek een peuk aan, ga je heus niet in de fik als je je daarna per ongeluk aansteekt.

En natuurlijk de meest gehoorde reden, de grapics omdat de grapics goed zijn denken mensen meteen dat de game dat ook is (mario kart 7 is mooi maar die is niet o zo prachtig als bv. uncharted en toch zijn beide net zo leuk).

Crysis voor de PC verhaal dus, een mooie game is niet per se ook goed, trouwens nu ik het over crysis heb de meeste mensen die ik ken haalden die game thuis om te kijken of hun game pc het aankan en niet om ermee te spelen (ja eventjes spelen en daarna in de la)

Trouwens een goede titel bij een slechte game kan ook een reden zijn dat mensen die het nooit gespeeld hebben maar de titel pakkend vinden die game als een goede game bestempelen, een mooi voorbeeld is Spirit Camera, als je op de doos ziet wat er op staat (je zoekt spoken, met AR en camera van de 3DS) vind je de game goed, wie weet super goed en ben je bereid (als je niet goed nadenkt en impuls aankoop doet) die 40 euro voor neer te leggen, en dat terwijl de game die ik het meest haat van deze planeet (ik haat Angry Birds, zo'n stom en achterlijk spel) blijkt Spirit Camera nog erger te zijn dan dat.

Dus grapics + pakkende titel + mensen die daarop ingaan = geld

[ Voor 30% gewijzigd door Mizgala28 op 02-07-2012 21:56 ]

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 14:27
Crysis 1 was anders een hele toffe game hoor, daar heb ik mij menig uurtje goed mee vermaakt.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:30
Blijf het jammer vinden dat erg geen update van de 3ds is gekomen met een extra "pookje" en een wat sterkere accu. Had hem anders graag gekocht voor de vakantie , maar nu moet de ouwe vertrouwde Ds lite maar weer mee.

De nieuwe Mario Kart en de geupdate Zelda zijn voor mij wel systemsellers , maarja als ik na 3 uur vliegen al niet meer verder kan vind ik €150,- teveel geld voor een handheld.

Hoelang kan je ongeveer op een 3ds spelen als je het 3d helemaal uitzet ? Scheelt dat nog veel ? En met Ds games ? En als de accu leeg is kan je er dan een andere instoppen of houdt het dan helemaal op ?
Misschien dat ik hem nog eens koop als hij ergens onder de €125 duikt, maar dat zal nog wel even duren. De Ds lite bevalt op zichzelf wel , maar de schermpjes zijn ondertussen best mini ( snap dat ze niet kleiner zijn geworden, maar door ontwikkelingen lijkt het zo :) ) dus zat al voor een Dsi ( / XL) te kijken maar die zijn gewoon net zo duur als de 3ds ! Hoe kan dat ?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Je hebt ook battery packs (zie een paar posts terug) i.c.m. het pookje. De komende 3dsXL heeft ook een langere accu duur.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Met alles uit (wifi, 3d enz enz) zal hij het beduidend langer doen. Hetzelfde gaat op voor als je er DS games indoet. Dan gaat alles langer mee. Voor een reis naar de VS of Australië zul je toch echt een power ace mee moeten slepen als je de gehele tijd wil spelen. Ik kan mij overigens niet herinneren dat er überhaupt een goedlopende handheld is geweest die het gedurende zo'n reis volhoud.

Ik ga naar de Canarische eilanden en de 3DS gaat gewoon mee. En ja, ik verwacht niet dat die het haalt de hele reis. Maakt ook niet echt uit. Ook al kan ik er een maar ene paar uurtjes op gamen dat is toch al leuk meegenomen. Scheelt me in ieder geval 1 saaie film op een veel te klein scherm.

Verwijderd

Moet zeggen dat de normale DS het wel vrij lang uithoudt. Rond de 7 uur is erg netjes en las dat de batterij ook gemakkelijk te vervangen is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:25:
Ik kan mij overigens niet herinneren dat er überhaupt een goedlopende handheld is geweest die het gedurende zo'n reis volhoud.
/me kijkt naar zijn DS Lite.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:53:
Moet zeggen dat de normale DS het wel vrij lang uithoudt. Rond de 7 uur is erg netjes en las dat de batterij ook gemakkelijk te vervangen is.
Met de DS Phat heb ik volgens mij nog nooit 7 uur volgemaakt. Nu zijn mijn spelcessies ook niet zo lang over het algemeen, maar als ik ze bij elkaar optel. De DSi weet ik niet aangezien ik daar niet zo heel veel mee bezig ben.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren van al mijn handhelds hoe lang ze het uithouden.

Verwijderd

Die van mij houdt het na al die jaren ook wat minder uit maar het valt enorm mee hoe vaak hij aan de lader moet. Dat is wel anders met de 3DS.

• corset
Beakzz schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 00:20:
Blijf het jammer vinden dat erg geen update van de 3ds is gekomen met een extra "pookje" en een wat sterkere accu. Had hem anders graag gekocht voor de vakantie , maar nu moet de ouwe vertrouwde Ds lite maar weer mee.

De nieuwe Mario Kart en de geupdate Zelda zijn voor mij wel systemsellers , maarja als ik na 3 uur vliegen al niet meer verder kan vind ik €150,- teveel geld voor een handheld.

Hoelang kan je ongeveer op een 3ds spelen als je het 3d helemaal uitzet ? Scheelt dat nog veel ? En met Ds games ? En als de accu leeg is kan je er dan een andere instoppen of houdt het dan helemaal op ?
Misschien dat ik hem nog eens koop als hij ergens onder de €125 duikt, maar dat zal nog wel even duren. De Ds lite bevalt op zichzelf wel , maar de schermpjes zijn ondertussen best mini ( snap dat ze niet kleiner zijn geworden, maar door ontwikkelingen lijkt het zo :) ) dus zat al voor een Dsi ( / XL) te kijken maar die zijn gewoon net zo duur als de 3ds ! Hoe kan dat ?
Ik red met 3D uit, en een 3DS spel ongeveer 6 á 7 uur. Op mn DS fat (oude oude blauwe) red ik dit ook. DUs het is te doen.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:07
lijkt er op dat de 3ds het toch niet zo fantastisch doet.
Het momentum van de Nintendo 3DS is in Europa en de Verenigde Staten momenteel aan de zwakke kant. Dit stelt Nintendo's CEO Satoru Iwata, die zijn uitspraken baseert op het aandeel dat de handheld inneemt in de wekelijkse hardwareverkopen in de regio's.

Hij vergelijkt de situatie met hoe in het Japan is, waar de 3DS momenteel 55 procent van alle hardwareverkoop voor zijn rekening neemt. In de Verenigde Staten en Europa is dit 20 procent. Volgens Iwata is dat deels omdat in de VS consolegaming de overhand heeft.

Iwata benadrukt dat het over het algemeen wat langer duurt in Europa en de VS voordat een Nintendo-platform momentum krijgt. "Zoals het ook was bij de DS duurt het veel langer (...) in de VS dan binnen Japan. De Nintendo DS kreeg daar binnen een jaar momentum, terwijl het in de VS meer dan twee jaar duurde. Maar uiteindelijk waren daar de totale verkopen van de DS hoger dan die van de Wii."

Verwijderd

Geheel volgens ervaringen en in lijn met de DS zo te lezen. Dat het hier niet zo geweldig gaat als in Japan, dat wist iedereen denk ik wel. Hoe dan ook, de 3DS XL staat voor de deur en dat zal vast wel weer voor extra verkopen zorgen. Verder staan er wat leuke titels klaar die allemaal voor kerst uitkomen. Ik verwacht dus een rooskleurig jaar voor de 3DS zowel voor Nintendo als voor de consumenten.

• Mizgala28
Unboxing van de 3DS-XL, niet bepaald spannend maar beter dan niks.

YouTube: 3DS XL Unboxing NEW

En dan dit

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2012/07/3ds_xl_comparision_gallery/attachment/2/large.jpg

Geen voeding natuurlijk

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2012/07/3ds_xl_comparision_gallery/attachment/9/large.jpg

Ik vind de stylus aan de zijkant dus echt niet handig.

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2012/07/3ds_xl_comparision_gallery/attachment/4/large.jpg

Vergeleken met de XL lijkt de normale 3DS net een prototype console uit de toekomst, een stijl dat mij wel bevalt al ziet de 3DS-XL ook niet slecht uit.

Helaas zullen maar 3 kleuren tijdens de launch in de NL uitkomen, blauw, rood en zilver.

[ Voor 66% gewijzigd door Mizgala28 op 04-07-2012 23:49 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
Bazending.
Ff een zilveren halen denk ik.
Eerste berichten geven aan dat je geen last hebt van opvallende ueberpixels zoals bij de DSi XL.

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

De resolutie van de 3DS is dan ook een stuk hoger dan die van de DS ;) Ondanks dat de schermen niet veel groter zijn dan die van een DSi, of de XL vergeleken met een DSiXL.
Mizgala28 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:51:
Bij de PS Vita hoor ik vaak dat de games geweldig zijn, als ik aan diegene vraag hoe hij daar aan komt hoor ik altijd 2 dingen:

Andere mensen die het zeggen, dus als ik zeg giet een vat benzine over jezelf en steek een peuk aan, ga je heus niet in de fik als je je daarna per ongeluk aansteekt.

En natuurlijk de meest gehoorde reden, de grapics omdat de grapics goed zijn denken mensen meteen dat de game dat ook is (mario kart 7 is mooi maar die is niet o zo prachtig als bv. uncharted en toch zijn beide net zo leuk).

Crysis voor de PC verhaal dus, een mooie game is niet per se ook goed, trouwens nu ik het over crysis heb de meeste mensen die ik ken haalden die game thuis om te kijken of hun game pc het aankan en niet om ermee te spelen (ja eventjes spelen en daarna in de la)

Trouwens een goede titel bij een slechte game kan ook een reden zijn dat mensen die het nooit gespeeld hebben maar de titel pakkend vinden die game als een goede game bestempelen, een mooi voorbeeld is Spirit Camera, als je op de doos ziet wat er op staat (je zoekt spoken, met AR en camera van de 3DS) vind je de game goed, wie weet super goed en ben je bereid (als je niet goed nadenkt en impuls aankoop doet) die 40 euro voor neer te leggen, en dat terwijl de game die ik het meest haat van deze planeet (ik haat Angry Birds, zo'n stom en achterlijk spel) blijkt Spirit Camera nog erger te zijn dan dat.

Dus grapics + pakkende titel + mensen die daarop ingaan = geld
De Vita heeft IMHO twee echt hele gave games: Gravity Rush en Uncharted. En beide om het verhaal + gameplay (ook al is de gfx van beide erg sterk) verder zijn de games op de Vita weinig anders dan games op de PS3. 90% is nog geport ook.

• Mizgala28
Er zullen echt geen uberpixels zijn bij de 3DS-Xl, volgens de mensen die de kans hadden om met dat ding even te spelen heeft de 3DS-XL een soort van Anti-Aliasing zodat de pixels niet bepaald zichtbaar of storend zijn.

Wat betreft de Vita en de geporte games, dat blijft nog even zo maar bij de 3DS ontgaat die fase een beetje en komen er steeds (al is het alleen maar in Japan) compleet nieuwe games (hier heb je ook paar maar die zijn bagger, op MK7 en Heroes of Ruins na dan).

Wat wel raar is dat op elke foto van de 3DS XL de IR port nergens te bekennen was, verder weten we dat je 4Gb SD kaart erbij krijgt maar ik zie ook nergens die slot.

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2012/07/3ds_xl_comparision_gallery/attachment/6/large.jpg

Voor de rest denk ik ook dat er geen groene 3D indicator lampje meer is, die zie je ook niet op de foto's.

P.S. matthijst, je zegt dat de 3DS-XL een bazen ding is, moet je je nu voorstellen hoe dat met de CPP XL zal zijn :P

[ Voor 34% gewijzigd door Mizgala28 op 05-07-2012 00:56 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
CPP boeit me niet zo :D
Had 3DS ingeruild voor een Vita. Vooral vanwege het scherm (en accuduur). Vita schermformaat vind ik perfect voor een handheld. En dan weer in 3D (wat ook beter lijkt te werken dan op de non XL).

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:30:
Unboxing van de 3DS-XL, niet bepaald spannend maar beter dan niks.

YouTube: 3DS XL Unboxing NEW

En dan dit

[afbeelding]

Geen voeding natuurlijk

[afbeelding]

Ik vind de stylus aan de zijkant dus echt niet handig.

[afbeelding]

Vergeleken met de XL lijkt de normale 3DS net een prototype console uit de toekomst, een stijl dat mij wel bevalt al ziet de 3DS-XL ook niet slecht uit.

Helaas zullen maar 3 kleuren tijdens de launch in de NL uitkomen, blauw, rood en zilver.
Waarmee laad je hem dan op? Je koopt de adapter dan apart? Die moet je dan wel bij de prijs van de XL optellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:46:
Waarmee laad je hem dan op? Je koopt de adapter dan apart? Die moet je dan wel bij de prijs van de XL optellen.
Of je koopt hem apart (10 euro geloof ik) of je gebruikt de oplader van je oude 3DS/DSi/DS Lite.
Ik vraag me af of dit een strategie is die meerdere bedrijven in de toekomst gaan gebruiken en of het met (EU) regelgeving te maken heeft.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Persoonlijk vind ik het in eerste instantie ook wat vreemd maar eigenlijk is het helemaal niet zo'n gek idee.

Als ik bijv. kijk hoeveel nokia laders ik had rondslingeren (pré android/iphone tijdperk) van voorgaande toestellen.. als ik toen een toestel zonder lader had kunnen kopen en daardoor 10€ goedkoper was had ik dat ook gedaan.

Zover ik mij kan herinneren moet je bij printers ook altijd los de (vroeger paralel /) usb kabel erbij kopen. Zeker wanneer daar een wireless functie op zit heb je die kabels niet nodig, daar is het al veel meer geaccepteerd.

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 07:10
Ik vind het een prima oplossing als ik kijk naar de stapel USB opladers die ik tegenwoordig heb rondslingeren sinds de EU de standaard heeft gesteld voor mobiele telefoons. Wat mij betreft mogen ze dit overal hanteren. Ik ben alleen bang dat er straks een tekort is aan opladers in winkels als de Bart Smit, dat is op dit moment niet een artikel wat flinke aantallen verkoopt lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:52:
Persoonlijk vind ik het in eerste instantie ook wat vreemd maar eigenlijk is het helemaal niet zo'n gek idee.

Als ik bijv. kijk hoeveel nokia laders ik had rondslingeren (pré android/iphone tijdperk) van voorgaande toestellen.. als ik toen een toestel zonder lader had kunnen kopen en daardoor 10€ goedkoper was had ik dat ook gedaan.

Zover ik mij kan herinneren moet je bij printers ook altijd los de (vroeger paralel /) usb kabel erbij kopen. Zeker wanneer daar een wireless functie op zit heb je die kabels niet nodig, daar is het al veel meer geaccepteerd.
Dat ze dan gewoon de huidige telefoonstandaard hanteren en opladen via usb mogelijk maken :|

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:18:
[...]

Of je koopt hem apart (10 euro geloof ik) of je gebruikt de oplader van je oude 3DS/DSi/DS Lite.
Ik vraag me af of dit een strategie is die meerdere bedrijven in de toekomst gaan gebruiken en of het met (EU) regelgeving te maken heeft.
Goed idee, alleen DS Lite zal niet passen! Alleen DSi of 3DS (duh... ;)) adapter past en werkt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:49

Oxigeon

En zo is dat!

Ik vind het juist ronduit belachelijk. Als ik een nieuwe gebruiker zou zijn van een splinternieuwe 3NDS XL wil ik voor die €244 toch ook wel een oplader erbij hebben. Dit moet gewoon standaard in het pakketje zitten.

Wat je hiermee ook krijgt is het volgende.
Ouders gaan naar Bart Smit/MediaMarkt voor het kopen van een XL. Ze denken we grijpen die zo uit de rekken en lopen ermee naar de kassa. Afgerekend naar huis inpakken en klaar. Zoonlief is jarig en krijgt de XL. Uitpakken, bekijken en spelen maar. Ow wacht de batterij is leeg. Eventjes opladen. Huh, er zit geen oplader bij en het bezoek komt over 1 uurtje. Shit hij kan niet meer spelen vandaag.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 17:05
Daarom zit er natuurlijk ook een opvallende gele sticker op. 8)7

Lijkt mij dat je een product van meer dan 200 euro niet zomaar even uit de winkel meeneemt zonder eerst op zijn minst even de verpakking te bestuderen. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Bij ander speelgoed en vroeger ook de gameboy waren de batterijen ook bijna nooit bijgeleverd. Dit stond bijna altijd ook altijd netjes aangegeven op de verpakking en werd ook nog eens vermeld door de verkoopster achter de kassa die toevallig ook een mooie aanbieding had voor batterijen. In dit geval loop je dus straks ook niet zonder oplader de winkel uit.

Verwijderd

Oxigeon schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:59:
Ik vind het juist ronduit belachelijk. Als ik een nieuwe gebruiker zou zijn van een splinternieuwe 3NDS XL wil ik voor die €244 toch ook wel een oplader erbij hebben. Dit moet gewoon standaard in het pakketje zitten.
Voor die 244 euro heb je er nog een spel bij ook!
199,- voor de 3DS XL
10,- voor de oplader.

Dan houd je nog 35 euro over om wat anders uit te zoeken. Een spel bijvoorbeeld of een tasje.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:49

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:21:
[...]

Voor die 244 euro heb je er nog een spel bij ook!
199,- voor de 3DS XL
10,- voor de oplader.

Dan houd je nog 35 euro over om wat anders uit te zoeken. Een spel bijvoorbeeld of een tasje.
Die 244€ was dan ook maar een voorbeeld. €200,- vind ik toch ook een mooi bedrag. En daar mag Nintendo ook best wel een kabeltje bij doen wat inkoop nog geen 3 euro kost.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• RayNbow
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:27:
[...]

Dat ze dan gewoon de huidige telefoonstandaard hanteren en opladen via usb mogelijk maken :|
USB chargers voor de 3DS bestaan gewoon? :)

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
RayNbow schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:35:
[...]

USB chargers voor de 3DS bestaan gewoon? :)
Klopt, die zullen vast bestaan, maar de standaard die men bij de telecom branche gebruikt is juist de micro-usb aansluiting op het toestel zelf.
Zodat je 1 kabel koopt, en dan die kabel enkel hoeft te vervangen als die defect is.

Verwijderd

En waarom zou Nintendo een spelcomputer voorzien van een telefoonaansluiting? Het is geen telefoon.

• corset
@Sander.. ze bedoelden de Micro USB, standaard telefoon oplaad kabel tegenwoordig, maar voor veel, veel, veel meer gebruikt dan dat.

Verwijderd

Ja en? Het is nog steeds een standaard in het leven geroepen voor mobiele telefoons. Als ze al een USB aansluiting zouden gebruiken zou dat een Mini USB aansluiting moeten zijn. (Deze is weer bedoeld voor apparaten ter grote van een 3DS(XL).)

Maar Nintendo doet dit niet vanwege mogelijke hackpogingen (heel verstandig) ook de bestaande USB naar DSi/3DS kabels zijn niet door Nintendo officieel ondersteund.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 14:47 ]

Verwijderd

Het zou wel handig zijn als alle mobiele apparaten dezelfde aansluiting hebben, zelfs de DSen onderling zijn niet allemaal uitwisselbaar.

Ik kan in 2D zeker 10 uur met mijn batterij doen maar ik heb er niet de originele batterij bij. Met 3D weet ik niet precies maar ik schat ongeveer 6 uur.

Wat die stylus betreft, de meeste vinden dat ding aan de zijkant niet handig maar ik ben juist blij dat ie weer aan de zijkant zit. Vind ik veel handiger.

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 15:14
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:45:
Ja en? Het is nog steeds een standaard in het leven geroepen voor mobiele telefoons. Als ze al een USB aansluiting zouden gebruiken zou dat een Mini USB aansluiting moeten zijn. (Deze is weer bedoeld voor apparaten ter grote van een 3DS(XL).)

Maar Nintendo doet dit niet vanwege mogelijke hackpogingen (heel verstandig) ook de bestaande USB naar DSi/3DS kabels zijn niet door Nintendo officieel ondersteund.
Een USB-kabel (en ook de USB-plug aan de 3DS kant) kunnen zo geconfigureerd worden dat er alleen een +5V en aarde op de 3DS worden aangesloten. Op die manier is hakken via USB onmogelijk omdat er fysiek geen datapoort aanwezig is. Daarnaast is micro-USB geen standaard die voor telefoons in het leven is geroepen; het bestond allang voordat de VN en later de EU besloten dat het een standaard moest worden. Micro-USB zit gewoon op kleinere apparatuur, mijn digitale videocamera heeft er bijvoorbeeld een.

[ Voor 9% gewijzigd door Yuregenu op 05-07-2012 14:56 . Reden: link naar nieuwsartikel ]

ユレゲヌ

• Mizgala28
Het is ook zo dat de 3DS-Xl versie voor de VS. wel de lader in de verpakking heeft dus ik denk dat het gewoon aan de regels van de EU ligt.

Maar kijk mensen zeiken dat er dan geen lader zit, die koop je gewoon voor 10 euro erbij mensen, kom op bij de PS Vita krijg je ook geen memory card en die heb je ook nodig (en die is ook nog eens duurder).

Alhoewel, is het nou PS Vita of is het Nou 3DS-XL, ze naaien je gewoon door je te dwingen het erbij te kopen.

Edit 7=7=12:

eigenlijk naait elk bedrijf je.

[ Voor 18% gewijzigd door Mizgala28 op 07-07-2012 01:47 ]

Verwijderd

RollieBollie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:28:
[...]

Klopt, die zullen vast bestaan, maar de standaard die men bij de telecom branche gebruikt is juist de micro-usb aansluiting op het toestel zelf.
Dan moet ik mijn iPhone 4 nog maar eens goed bekijken. Tot op heden heb ik hem niet gevonden.
Zodat je 1 kabel koopt, en dan die kabel enkel hoeft te vervangen als die defect is.
Mij maakt het niet zo heel veel uit als elk merk zijn eigen kabels heeft zolang het merk dan maar zelf wel consequent is en dezelfde kabels blijft gebruiken.

• Mizgala28
http://www.mycom.nl/Produ...L-CRADLE--ADAPTER/1362915

Cradle + Adapter voor de 3ds-xl, ik vind het best duur maar er is ook goed nieuws.

http://www.mycom.nl/Produ...DSI-POWER-ADAPTER/1362914

De adapter zonder cradle kost alleen maar 8 euro dus dat valt reuze mee.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:23:
[...]

Dan moet ik mijn iPhone 4 nog maar eens goed bekijken. Tot op heden heb ik hem niet gevonden.

[...]

Mij maakt het niet zo heel veel uit als elk merk zijn eigen kabels heeft zolang het merk dan maar zelf wel consequent is en dezelfde kabels blijft gebruiken.
Dat Apple op de iPhone 4 de micro usb nog niet heeft gebruikt kan best kloppen.
nieuws: Apple levert gratis micro-usb-adapters bij Chinese iPhones

De meeste mensen willen juist 1 kabel hebben om daarmee hun apparatuur aan te sluiten.
Ik zelf ben veel van huis weg, en heb bijna altijd een laptop bij me, met voedingskabel, een 3ds met voedingskabel, een smartphone met usb kabel, een muis welke via diezelfde usb kabel kan worden opgeladen en over een paar maanden een tablet.
Ok, een kabeltje weegt nog geen 100 gram, maar ik vind het onzin om voor elk apparaat zijn eigen voedingskabel mee te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:23:
[...]

[...]

We hebben het over standaarden en jij haalt Apple erbij. Je ziet de tegenstrijdigheid echt niet? :X

• Ram0n
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Je hoeft er overigens echt niet bang voor te zijn dat ouders snel een 3DSXL kopen zonder lader; een beetje verkoper probeert die natuurlijk direct erbij te verkopen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Verwijderd

Mizgala28 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:10:
Het is ook zo dat de 3DS-Xl versie voor de VS. wel de lader in de verpakking heeft dus ik denk dat het gewoon aan de regels van de EU ligt.

Maar kijk mensen zeiken dat er dan geen lader zit, die koop je gewoon voor 10 euro erbij mensen, kom op bij de PS Vita krijg je ook geen memory card en die heb je ook nodig (en die is ook nog eens duurder).
Ik denk dat er toch wel een verschil zit tussen een lader of een memory card en op de Vita zijn er schijnbaar games waar je geen MC nodig hebt. Als een lader een tientje kost wordt er nog steeds aan verdiend en had ie er gewoon bij moeten zitten. Een tv koop je toch ook niet zonder netsnoer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Ik denk dat er toch wel een verschil zit tussen een lader of een memory card en op de Vita zijn er schijnbaar games waar je geen MC nodig hebt.
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar dat is dan wel heel veel toeval hebben als je net zo'n game gekozen hebt. Een memory card is gewoon een must bij de PSVita en dan heb je ook nog eens een buitensporig duur model nodig en geen standaard geheugenkaart.
Als een lader een tientje kost wordt er nog steeds aan verdiend en had ie er gewoon bij moeten zitten.
Sorry, ik heb denk ik iets gemist. Waar had je onderbouwt dat Nintendo een liefdadigheidsorganisatie was?

Dat hij er nu niet bij zit is een keuze geweest wellicht onder druk van regelgeving. Dat het fijn was geweest als het erbij had gezeten, daar ben ik het mee eens. Maar dat had het product duurder gemaakt en ik heb al zo'n kabeltje, 2 zelfs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:55:
[...]

Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar dat is dan wel heel veel toeval hebben als je net zo'n game gekozen hebt. Een memory card is gewoon een must bij de PSVita en dan heb je ook nog eens een buitensporig duur model nodig en geen standaard geheugenkaart.

[...]

Sorry, ik heb denk ik iets gemist. Waar had je onderbouwt dat Nintendo een liefdadigheidsorganisatie was?

Dat hij er nu niet bij zit is een keuze geweest wellicht onder druk van regelgeving. Dat het fijn was geweest als het erbij had gezeten, daar ben ik het mee eens. Maar dat had het product duurder gemaakt en ik heb al zo'n kabeltje, 2 zelfs.
Ik heb nergens gezegd dat Nintendo een liefdadigheidsinstelling is. De reden dat er geen adapter bij zit heeft ook absoluut niets met regelgeving te maken en anders is het voor het eerst dat ik hoor dat apparatuur voortaan zonder adapters verkocht moeten worden. De enige reden is een financiële reden, Nintendo America heeft er voor gekozen de adapter er wel standaard bij te doen maar buiten de VS wil Nintendo uit kostenoverwegingen er standaard geen adapter bij doen. Ik hoop niet dat dit voortaan beleid gaat worden bij Nintendo dat producten incompleet verkocht gaan worden.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:41:
..Een tv koop je toch ook niet zonder netsnoer?...
Kijk, dat is precies wat ik bedoel... "Waarom eigenlijk niet ?".

Als mijn oude tv stuk is en het netsnoer past op de nieuwe en is verder prima. Waarom zou ik dan een 2e nodig hebben.

Juist in deze tijd waar we zoveel mogelijk CO² neutraal willen zijn en er ook nog een weggooi cultuur heerst is dit toch helemaal niet zo gek ?

Het probleem is dat iemand de eerste moet zijn en diegene die eerst is wordt gezien als 'vreemd' (tenzij het glimmend wit is met een logo van een vrucht, dan is het 'innovatie')..

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:34
Mizgala28 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:42:En een kennis heeft via Amazon deze gekocht:

[afbeelding]

35 dollar maar de batterij duur is verlengd met 2 uur bij 3ds games en 5 uur bij ds games.
Heb je een link? Ik dacht dat deze Nyko Power Grip Pro pas dit najaar beschikbaar werd.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:30
DukeBox schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:44:
[...]

Als mijn oude tv stuk is en het netsnoer past op de nieuwe en is verder prima. Waarom zou ik dan een 2e nodig hebben.

Juist in deze tijd waar we zoveel mogelijk CO² neutraal willen zijn en er ook nog een weggooi cultuur heerst is dit toch helemaal niet zo gek ?

Het probleem is dat iemand de eerste moet zijn en diegene die eerst is wordt gezien als 'vreemd' (tenzij het glimmend wit is met een logo van een vrucht, dan is het 'innovatie')..
Het is maar goed dat Nintendo zulke trouwe fans heeft die alles slikken :+ Misschien omdat je in jouw voorbeeld de oude tv nog wilt verkopen of op de slaapkamer wilt zetten ? Je kan het alle kanten op lullen die je wilt , maar het is gewoon besparen en heeft niets , maar dan ook echt niets met groen denken te maken van Nintendo's kant. De meeste die een 3DS hebben liggen en naar de 3DS XL over stappen zullen de normale 3Ds door willen verkopen.

Nu moet je dus 200,- betalen voor een XL versie 8)7 en dan alsnog een adapter kopen die ze in de VS erbij krijgen. Dat heet gewoon simpelweg extra winst voor Nintendo. Nou zou ik hoe dan ook de 3DS XL niet gelijk kopen , want de kans dat hij binnen de kortste keren voor 160 te krijgen is lijkt mij wel erg groot. Er zijn maar weinig mensen die dat over hebben voor een handheld tegenwoordig en ik dacht dat Nintendo dat nu wel zou door hebben na de half mislukte lancering van de 3DS. Toch weer even gebruik maken van de fans die toch wel kopen ?

Ben jaren groot fan van Nintendo geweest en ik hou nog steeds van Mario enz. , maar ben er ondertussen wel een beetje klaar mee zoals je ziet :p Maak dat ding dan gewoon 209,-

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
DukeBox schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:44:
[...]

Goed punt!

Aan de andere kant: als je je oude tv verkoopt, zal de nieuwe koper dan ook geen netsnoer nodig hebben? Bij een lader ligt dat natuurlijk wel iets anders, je hebt er niet per se 1 per apparaat nodig. Maar je hebt er wel minstens 1 nodig. Mijn DS lite lader voldoet in ieder geval niet.. :(

Ik denk dat het probleem dat de meesten er mee hebben financieel is. Normaal gesproken wordt de lader bij het product geleverd, maar nu je hem los 'moet' kopen bestaat het gevoel dat ze nog eens extra geld willen verdienen aan de lader. Volgens mij kost de 3DS XL 199 + 10 voor de lader? Ik denk zelf dat ze hem inclusief lader ook 199 hadden gemaakt (mooie psychologische prijsgrens). Of dat nu waar is of niet, zo voelt het wel.

Vraag me trouwens wel af of het los leveren en verkopen van de lader (aparte verpakking etc) nou echt zoveel CO2 neutraler is...

Maargoed, om terug te komen op waar ik mee begon: je hebt een goed punt. Iemand moet de eerste zijn en als je al een 3DS of DSi lader hebt liggen, dan is het onzin om er weer 1 te krijgen.
Pagina: 1 ... 38 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]