Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:13:
http://www.telegraaf.nl/d...rstelling__.html?sn=games

Nintendo: WiiWare en DSiWare zijn een teleurstelling door onze redactie
Nintendo-topman Satoru Iwata heeft toegegeven dat de resultaten van WiiWare en DSiWare, de downloadwinkels voor de Nintendo Wii en DSi, een teleurstelling zijn. Dit liet hij weten tijdens de Game Developers Conference in San Francisco
De DSiWare is niet vreemd - relatief te weinig systemen. Daarnaast helpen restricties zoals alleen te gebruiken op één systeem, nooit aanbiedingen en gescheiden puntensysteem Wii/DSi ook niet mee.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Van Kotaku.com:
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/03/medium_gschart_01.jpg
The (Small) Price You Pay For Playing DS Games On The 3DS
You can play DS games on the Nintendo 3DS. No problem there. But did you know they take a lot longer to load on Nintendo's new handheld than they did on the old one?

A series of tests run by GameSpot, booting up five games on both the DS and 3DS, found that the new 3D handheld takes much longer to load a game than its predecessor, in some cases (like Black Ops) taking 21 seconds to go from boot to main menu.

While this won't destroy your ability to enjoy older games on a newer handheld, it's interesting that a more powerful machine takes longer to do something than its feebler sibling could manage. Then again, considering the DS games are running essentially as emulated titles - which always taxes hardware more than a game running on its intended device - the wait can be excused!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

Voor mij is het een gevalletje 'One step back, two steps forward'. Mij maken die paar seconden niet uit. Verder kan ik echt niet wachten totdat hij uitkomt, ookal is er voor mij nog niet een toptitel in 3D bij de launch (wacht op Zelda vooral).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Sander1991 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:21:
[...]

Voor mij is het een gevalletje 'One step back, two steps forward'. Mij maken die paar seconden niet uit. Verder kan ik echt niet wachten totdat hij uitkomt, ookal is er voor mij nog niet een toptitel in 3D bij de launch (wacht op Zelda vooral).
Nee, maar had gedacht dat er een DS-videoprocessor in zou zitten.
Waarschijnlijk is het dus inderdaad emulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17

m0nk

16-09-2003 15.15

Beetje stil in dit topic de laatste tijd. Nog 17 dagen en dan is ie er. Heb zelf een preorder lopen bij bol.com. Zonder games nog overigens, wacht nog even denk ik.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamespot is sowieso een lachertje. Ik vertrouw liever een objectieve sites met dit soort tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen enkele tweaker hier met een 3DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Toch ook wel weer jammer dat DS spellen op de 3DS echt slecht zijn, DS spellen hebben last van 'blurring' en 'ghosting' en dat wil je echt niet (koppijn ;) ). Was van plan om een paar DS games (Zelda, Pokemon Black/White, Mario & Luigi) op te pikken na aanschaf van een 3DS, maar nu twijfel ik toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ga sowieso de 3DS volledig aan me laten voorbijgaan. Ik was echt niet onder de indruk van de hands-on en er zijn teveel nadelen die ik simpelweg niet door de vingers kan zien (de batterij gaat niet eens lang genoeg mee om een vliegtuigvlucht te overleven). De 3D werkt maar matig, het geeft de games geen meerwaarde en ik vond het akelig hoeveel laadtijden er waren (niet enkel met DS games, de 3DS games zijn nog een stuk erger).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

Ben wel blij dat de batterij vervangbaar is, dus ik verwacht ook wel dat ze extra batterijen zullen verkopen. Trouwens, nog een tip voor mensen die zeker willen weten dat ze 25 maar hun 3DS hebben, kunnen hem op www.consoleshop.nl kopen. Het is daar zoals overal 250 euro zonder verzendkosten. Ze garanderen dat je het op 25 maart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 21:17

SilencerNL

No remorse

Ik was de eerste met een pre-order bij de lokale game boer :) Ik ga er dus vanuit dat ik op 25 maart ook mobiel in 3D kan gaan gamen!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Cubic X schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:37:
Toch ook wel weer jammer dat DS spellen op de 3DS echt slecht zijn, DS spellen hebben last van 'blurring' en 'ghosting' en dat wil je echt niet (koppijn ;) ). Was van plan om een paar DS games (Zelda, Pokemon Black/White, Mario & Luigi) op te pikken na aanschaf van een 3DS, maar nu twijfel ik toch...
Heb je hier een bron van, dit is nl. voor het eerst dat ik dit hoor. Er zit IIRC ook verschil tussen de DS en DS-lite qua scherm bij het vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 01:03
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Mijn fat DS is namelijk nogal aan vervanging toe en daar wilde ik een 3DS voor halen. Ik was dus ook van plan om nogal wat DS spellen te gaan spelen op de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:34
Sander1991 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 07:20:
Ben wel blij dat de batterij vervangbaar is, dus ik verwacht ook wel dat ze extra batterijen zullen verkopen. Trouwens, nog een tip voor mensen die zeker willen weten dat ze 25 maar hun 3DS hebben, kunnen hem op www.consoleshop.nl kopen. Het is daar zoals overal 250 euro zonder verzendkosten. Ze garanderen dat je het op 25 maart hebt.
Heb hem zelf bij Amazon.co.uk en .fr staan.
UK kost ie 234 incl. verzendkosten.
Frankrijk kost ie 227 incl. verzendkosten.

Paar dagen van te voren beslis ik welke in cancel en welke niet...

Heb hem waarschijnlijk 26 maart of die maandag daarna. Maar maakt mij niet uit, want ik koop er toch nog geen spel bij. Niks leuks bij de launch die meteen 30 euro/pond waard is...

En misschien cancel ik wel de hele 3DS pre-order, want écht overtuigd ben ik nog lang niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik wil nog even een oud onderwerp aansnijden, namelijk de regiolock.

Betekent dat als ik een Nederlandse 3DS koop ik alleen games in Nederland kan kopen? Of gewoon PAL? En stel dat ik er gewoon hier één koop. Is dan een game als Prof Layton ook gewoon ergens in het engels te krijgen en speelbaar? Last but not least. Hoeveel games mis ik nu echt door die regiolock? Japanse games zou ik denk ik toch niet kopen doordat alle teksten in de game in het japans zijn (Neem ik aan) en zijn er dan veel Amerikaanse games die ik zou missen/is het dus een idee om een Amerikaanse 3ds te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Europa = PAL (incl. UK)
Amerika = NTSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Icelus schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:45:
[...]
Heb je hier een bron van, dit is nl. voor het eerst dat ik dit hoor. Er zit IIRC ook verschil tussen de DS en DS-lite qua scherm bij het vergelijken.
Uiteraard heb ik die:
Although it might be somewhat difficult to see in video form, the video upscaling that the 3DS enables by default tends to make DS games look pretty bad. Alternatively, you can enable a 1:1 mode that doesn't upscale (thereby avoiding unnecessarily-bad-looking DS games). On the downside, the amount of screen real estate that's used in 1:1 mode is fairly small -- noticeably smaller than the size of the screens on a DSi.

In playing Dragon Quest IX, we can see that text looks pretty awful with upscaled graphics.
Bron

Bron 2
Bron 3

Er zijn nog zat meer bronnen, zoek maar op Google: ds games blurry 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:30
tjah, dan is het een kwestie van die 1:1 mode aanzetten.

@Sander1991
er komt een b-merk batterij die de levensduur verdubbelt. Prijs van alleen de batterij is 19,99. En die van batterij + charger is 29,99. zijn wel Amerikaanse prijzen, maar Nyko heeft ook veel spullen in Europa, dus de kans bestaat dat het ook naar Nederland komt.

Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/1/3/3/6/9/8/1/ss_preview_3ds_pak.jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Cubic X schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:22:
[...]

Uiteraard heb ik die:

[...]

Bron

Bron 2
Bron 3

Er zijn nog zat meer bronnen, zoek maar op Google: ds games blurry 3DS.
OK, dacht dat het een soort effect als bij oude LCD-schermen was bij snelle bewegingen.
Game Boy-spellen op de GBA hebben een soortgelijk probleem.

1:1-mode vs. vergroot

Afbeeldingslocatie: http://game.watch.impress.co.jp/img/gmw/docs/429/787/d36.jpg
Afbeeldingslocatie: http://game.watch.impress.co.jp/img/gmw/docs/429/787/d35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een beetje overdreven. DS games zien er prima uit en spelen goed op een 3DS. Ik zie zelf geen reden om mijn DS aan te houden. Misschien dat andere mensen daar weer anders over denken. Ik zal kijken of ik goede foto kan nemen. Dat is me nog niet gelukt. Van graphics ziet het er wel iets zachter uit maar ik vind het er goed uit zien. In 1:1 mode vind ik het te klein.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drie fotos. In gezoomde mode. Maar is moeilijk om goed op de foto te krijgen. Je moet het toch zelf zien denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i363/dowadiddy/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i363/dowadiddy/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i363/dowadiddy/1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind de 3DS best interessant, maar ik vind de games toch echt te duur. 40 euro max eigenlijk, en liever zelfs nog minder. Moet er nog even over nadenken of ik hem ook echt ga kopen. Eerst zien dan geloven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:15:
Drie fotos. In gezoomde mode. Maar is moeilijk om goed op de foto te krijgen. Je moet het toch zelf zien denk ik.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar jij vind het dus wel meevallen wat blurring en ghosting betreft? Ik ben echt gevoelig voor dat soort shit en irriteer me er mateloos aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt wel mee vind ik. Maar het is zeker iets minder scherp dan op een DS Lite spelen. Als je er erg gevoelig voor bent zou ik een DS Lite er bij houden voor DS games. Mij maakt het niet veel uit. Het is wel iets dat je zelf moet zien. Heb geprobeerd het op foto of film vast te leggen maar dat komt gewoon niet over. Als dit een deal breaker is zou ik wachten op een demo setup zodat je het zelf kan zien. Ghosting zegt me niks, maar van scherpte is het wel iets minder dan DS Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:49

S2S

m0nk schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:29:
Beetje stil in dit topic de laatste tijd. Nog 17 dagen en dan is ie er. Heb zelf een preorder lopen bij bol.com. Zonder games nog overigens, wacht nog even denk ik.
Inderdaad
Iemand nog naar de tour in NL geweest? Enschede zijn ze dacht ik al geweest, maar ik kon niet.

Vrijdag de 25ste haal ik mijn zwarte met SF4 op.

Ridge Racer 3D komt van Zavvi voor 32 euro :9~

Trouwens als je ds games 1:1 speelt op de 3DS dan zijn ze toch weer in verhouding?

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 12-03-2011 10:11 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
S2S schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:49:
[...]

Iemand nog naar de tour in NL geweest? Enschede zijn ze dacht ik al geweest, maar ik kon niet.

Vrijdag de 25ste haal ik mijn zwarte met SF4 op.

Ridge Racer 3D komt van Zavvi voor 32 euro :9~

Trouwens als je ds games 1:1 speelt op de 3DS dan zijn ze toch weer in verhouding?
nee, bij 1:1 zijn ze niet in verhouding tot de DS. Bij 1:1 is het scherm een stuk kleiner dan bij de DS het geval was, komt door de verhoogde resolutie van de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 17:29
Nedgame Apeldoorn heeft de 24e van 14-16 een launchevent. Als je 2 games koopt krijg je de 3e gratis.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comparison van NSBM op een phat en een 3ds in 1:1. Het beeld op een 3DS is veel kleiner.

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i363/dowadiddy/nnssbbmm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

Tarin

Just plain weird.

Aan de afmetingen van het beeld kan ik me niet vreselijk storen eigenlijk.. ik speel de laatste tijd veel Golden Sun op m'n Gameboy Micro ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan is je device ook klein. Dat is anders. Gamen op een 32" tv is ook oke. Maar hetzelfde formaat op een 42" met borders is niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

Tarin

Just plain weird.

Sure, maar wat wil je dan? Een 3DS met een lagere-resolutie-scherm, of met 4 keer zo hoge resolutie? Want geen enkel apparaat kan echt mooi upscalen, of je nou een dure monitor of een laptop pakt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden dat inderdaad moeten doen om het perfect te krijgen. Wat apple ook deed met de iphone4. Resolutie 4x zo hoog, dan elke pixel 2 keer zo hoog/breed maken en ziet het er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Als je een Nintendo 3DS pre-ordert bij Amazon.co.uk krijg je er sowieso een gratis screenprotector bij, en heb je de mogelijkheid om een case voor 5 pond, en Super Monkey Ball, The Sims 3, Rayman 3D, Ridge Racer en Ghost Recon voor 15 pond per stuk toe te voegen aan je bestelling (prijzen veranderen in je winkelwagen). Gratis verzending.

http://amzn.to/hGOxsj

Hmm... hierdoor begin ik toch weer erg te twijfelen om mijn pre-order maar te laten staan.
Ridge Racer wordt sowieso niet positief ontvangen door de pers, dus 15 pond (kleine 20 euro) lijkt me dan een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:40
Ik heb vandaag een korte tijd een 3DS in mijn handen gehad, en ik ben niet echt fan van nintendo, maar het scherm en de 3D zagen er echt erg goed uit. Enkel de kijkhoek was waardeloos, maar ik was verbluft van het uitstekende 3D-effect!

[ Voor 4% gewijzigd door Sibert op 12-03-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dennis Lammers schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:47:
Als je een Nintendo 3DS pre-ordert bij Amazon.co.uk krijg je er sowieso een gratis screenprotector bij, en heb je de mogelijkheid om een case voor 5 pond, en Super Monkey Ball, The Sims 3, Rayman 3D, Ridge Racer en Ghost Recon voor 15 pond per stuk toe te voegen aan je bestelling (prijzen veranderen in je winkelwagen). Gratis verzending.

http://amzn.to/hGOxsj

Hmm... hierdoor begin ik toch weer erg te twijfelen om mijn pre-order maar te laten staan.
Ridge Racer wordt sowieso niet positief ontvangen door de pers, dus 15 pond (kleine 20 euro) lijkt me dan een prima prijs.
Krijg je die dan op de dag van de release binnen :)? Erg aanlokkelijke prijzen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Thomasthomas schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:06:
[...]

Krijg je die dan op de dag van de release binnen :)? Erg aanlokkelijke prijzen zeg...
pakketjes van Amazon.co.uk ontvang je meestal binnen 3 dagen na verzending. Ik weet niet of Amazon spullen voor de releasedag verstuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 12-03-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ike. schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:41:
[...]

pakketjes van Amazon.co.uk ontvang je meestal binnen 3 dagen na verzending. Ik weet niet of Amazon spullen voor de releasedag verstuurd.
Ja, meestal dag van te voren. Dan krijg je je pakketje waarschijnlijk zaterdag of maandag.
Alleen krijg je volgens mij een UK stekker als oplader voor je 3DS. Wil je een EU stekker dan kan je bij Amazon.fr de 3DS voor 227 euro incl. verzendkosten kopen, alleen dan krijg je de games, tasjes en screenprotectors niet zo goedkoop... ;)

Ik hoor wel erg veel mensen over de slechte kijkhoek zeg.... ik weet zeker dat dat aangepakt gaat worden door Nintendo met een 3DS v2. Alleen wanneer zal ie uitkomen? :P Niet dat ik nu een 3DS koop met (volgens aardig wat mensen) slechte kijkhoek, en een jaar later een betere 3DS uitkomt.... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Deezers op 12-03-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Waarschijnlijk krijg je hem dan wel op de 25e (of misschien zelfs ervoor) binnen. Een ander voordeel is dat je op binnen Europa gekochte Nintendo-producten gewoon garantie kunt claimen bij Nintendo Nederland. Er zijn eigenlijk geen redenen om het niet te doen. Behalve dan dat je een UK-oplader krijgt en er altijd de kans bestaat dat je hem toch niet op de 25e krijgt, of dat je een DOA 3DS krijgt.

Zelf twijfel ik nog :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Voor een blauwe 3DS met screenprotector en Super Monkey Ball kom ik uit op 210 pond (net voor je definitief besteld verandert de prijs naar de juiste). Omgerekend is dat 243 euro, met wisselkoers zo'n kleine 250 euro dus. Precies de prijs die je in Nederland betaald maar dan zonder spel en screenprotector... ;) Hmmm.... maakt me toch weer aan het twijfelen!!!

Ik hoop ECHT dat Nintendo straks met goede spellen aankomt (en niet alleen remakes) anders is het wel een duur geintje zo'n 3DS! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
matthijst schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:36:
Nedgame Apeldoorn heeft de 24e van 14-16 een launchevent. Als je 2 games koopt krijg je de 3e gratis.
Ik heb gevraagd of ze bij Nedgame Leiden een soortgelijke actie gaan houden. Iig de derde game gratis, hoop ik. Krijg het maandag of dinsdag te horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga denk ik mijn oude DS Lite inruilen bij Gamemania, daar krijg je 50 euro voor, ik heb ook nog een waardebon van 15 euro liggen, en een berg x360 games die ik nooit meer speel en dus ook in ruil. Ik pre-order hem denk ik niet bij Amazon aangezien ik eigenlijk geen interesse heb in Sims 3, Ghost Recon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:30
morge ff nagaan of die 2 + 1 games actie bij Nedgame landelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoewel de kloksnelheden me eigenlijk tegenvielen (2x 200Mhz CPU en 400Mhz GPU), denk ik dat het toch wel een snel ding is, de originele DS heeft namelijk maar een 67Mhz CPU als ik Wikipedia mag geloven, en er waren een aantal spellen die ik nog wel aardig mooi vond (GTA:CW, Metroid Prime etc.). Kan niet wachten om er mee te spelen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Had al sinds januari een pre-order staan bij Amazon voor een 3DS. Alleen om gebruik te maken van de 15 pond game en gratis screenprotector actie moet je je order annuleren...

Na lang wikken en wegen toch maar gedaan en opnieuw een blauwe 3DS besteld met Super Monkey Ball en screenprotectors voor in totaal 210 pond, 243 euro. Volgens orderpagina wordt ie 24 maart naar mij toe verzonden, dus laten we het hopen! :)

Zat wel érg te twijfelen over de zwarte of blauwe kleur... uiteindelijk toch maar blauw gekozen. Weer eens wat anders dan zwart (alles is zwart tegenwoordig he). Hopen dat 't niet tegenvalt...

Heb zelf ook nog wel interesse in de nieuwe Lego Star Wars, maar daar is helaas erg weinig over te vinden nog. Dus wacht daar eerst de reviews maar eens vanaf! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Deezers op 13-03-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zit ook tussen blauw en zwart te twijfelen. Zwart is zo saai maar ik vind die blauwe kleur ook niet erg mooi. Of ik hem nou van Amazon moet bestellen weet ik ook niet, moet ik eerst een Europese oplader vinden :). Ik weet eigenlijk vrij zeker dat ik er één koop. Vind hem al tijden interessant en nu ik er zo naar kijk is het wel een geinig ding.

Amazon is aanlokkelijk, maar bij de Game Mania hebben ze dus een inruilactie, je krijgt voor een Lite 50 euro korting, voor de DSi wat meer en de DSi XL het meest. Daarbij heb ik ook nog een waardebon van 15 euro, en aangezien ik zelden meer games in de winkel koop (mijn xbox 360 staat stof te verzamelen, verder koop ik op Steam) is dit een uitgelezen kans om daar van af te komen.

Heb ook nog een verzameling spellen die ik eigenlijk gewoon niet speel/wil, en je daar ook voor een waardebon kan inruilen. Geen flauw idee hoeveel ik er voor kan verwachten.

http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/mediagalerie_30996.html

Wellicht interessant, veel games, goede, duidelijke screenshots.

http://www.nintendo.com/3ds/games

Ook handig, veel info over alle games die tegelijk met de release uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nav die Nedgame actie zit ik toch te twijfelen om Samurai Warriors te kopen maar is dat alleen een beetje hakken in een menigte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 19:03
Ik zit op het werk, en werk het stukje bij beetje bij in de vrije tijd. Als je op of aanmerkingen hebt verwerk ik ze graag, en als je meer info wilt over iets specifieks geef ik graag info. Ik kan op dit moment geen foto's maken, maar wil later best de nodige foto's schieten. Laat maar weten waarvan!

Mijn ervaringen met de 3DS

Het apparaat zelf:
Ik was persoonlijk wat bang voor de afwerking, na eerdere berichten op IGN dat deze niet zo goed zou zijn. Ik kan echter zeggen dat de afwerking gewoon goed is. Beter dan de DS ook. Het voelt solide aan en de kleur (zwart in mijn geval) die wat metallic-achtig is geeft de 3DS een betere uitstraling.
Wat ik wel minder vond is dat de bovenkant van het apparaat van zwart naar een lichtere tint overgaat. Dat ziet er eerder uit alsof je een versleten deel hebt, dan dat het een mooi effect is.
Verder kan het glimmen van het bovenste scherm je in de weg zitten. Het glimt echt enorm en je kunt jezelf er duidelijk inzien, inclusief de haren in je neus!

Maar het voelt solide aan, en beter dan ik verwacht had met de DS in gedachten.

Het OS werkt lekker soepel, en er is in het begin genoeg te ontdekken. Zoals leuke "easter-eggs" waarbij het blazen in de microfoon het draaien van de icoontjes versnelt. Daarnaast is face-raiders leuk en is de AR-game ook een technisch wonder gecombineerd met 3d :). Alles in het OS wordt ook in 3D weergegeven. Dit geeft echt een meerwaarde aan de look van het geheel.
Je kunt van links naar rechts sliden in het menu door gewoon te vegen (ala smartphones), maar omdat het touch-screen geen multitouch heeft blijft het daarbij. Er kan voldoende ingesteld worden, en alles van touch-screen tot 3D effect en 3D camera kun je calibreren wanneer je het gevoel hebt dat er iets niet klopt. Dat was bij mij zo met de 3D camera, de spreiding van de beelden was namelijk te groot. Na calibratie was dit weer perfect.

Besturing:
De besturing wat betreft het gedeelte dat met de DS overeenkomt is onveranderd, op de slide pad na. De slidepad werkt zeer goed en lekker soepel en het vertaalde zich ook goed naar MW:Mobilized bijvoorbeeld.
Het is daarnaast ook makkelijk om deze bijvoorbeeld half in te houden, wat ik een groot voordeel vind. Dat vond ik op de oudere analoge sticks (en bij de Dual Shock 3 nog) altijd een nadeel. (Dat dit moeilijk te doen was)

Scherm:

Ik was enigzins bang dat de resolutie zou tegenvallen, maar het valt me eigenlijk mee. Beide schermen zijn in 2D mooi scherp. Wanneer je het 3D effect inschakeld, zie je meteen dat het bovenste scherm donkerder wordt. Je hebt 5 brightness standen, en je gaat als het ware van 5 naar 3,5. Dit is overigens NIET storend, maar je overduidelijk te zien. Ook de halvering in resolutie valt eigenlijk niet zo op. Je krijgt een gehalveerde resolutie per oog natuurlijk, maar het lijkt alsof je hersens dit compenseren wanneer het beeld weer wordt samengevoegd.

Ik persoonlijk vond de halvering in resolutie dus totaal niet relevant.

3D:
Het 3D (ik was redelijk sceptisch, en vond de 3D effecten in Avatar en RE:Afterlife maar niets) werkt zeer goed en tijdens het spelen van de voorgeinstalleerde AR-games heb ik meerdere keren het "pop-out" effect op een overtuigende manier ervaren. In het donker vond ik het effect overtuigender, maar in het licht is het veel minder intensief voor de ogen. Als je de slider voluit zet voel je dat je ogen werken (althans, mijn ogen), maar zet je hem wat lager dan wordt het comfortabel en denk ik dat je gerust lange speelsessies kunt houden. Ik vond het op de lagere standen in ieder geval goed te doen, en doordat het niet (ala Shutter-glasses en dergelijken) als een idioot (oftewel 50hz) knippert komt het even rustig over als een normaal LCD.

Wat ik nog even wil benadrukken is dat de kijkhoek eigenlijk relatief goed is. Het is wel zo dat als je het apparaat iets te ver linksom of rechtsom draait, dat je dan een verminderd 3d effect hebt. Soms overlappen dan links en rechts elkaar waardoor je heel vaag ziet. Maar na 15 minuten was ik daar aan gewend en hield ik automatisch de 3DS al recht. Het is dus eigenlijk een non-issue. Naar voren en achteren kantelen levert geen vermindering van het 3D effect op.

De AR-games laten je om een object heen lopen, maar hierbij heb je dus gewoon een constant 3D effect. Bij Face Raiders echter is dit wat moeilijk, door hoe de game werkt. Je kunt hierbij wel een constant 3D effect houden, maar dan zul je toch echt moeten staan of op een bureaustoel moeten zitten.

Camera:

De camera is op z'n zachts gezegd belabberd. In 2D modus is het onscherp (0,3 megapixel gok ik) en in 3D wordt het er niet beter op. Bij goed daglicht is het acceptabel, maar zonder daglicht is het onacceptabel slecht. Ik merk wel (en dat bevestigd mijn vermoeden dat je hersens iets doen met het verminderen van de resolutie in 3D) dat je in 3D, bij beweging minder merkt van de vermindering in resolutie.

Waar het echter wel z'n werk uitstekend zijn werk voor doet, is AR games. Daar leg je geen focus op de achtergrond en ben je bezig met datgeen dat "geprojecteerd" wordt. Hierdoor is de achtergrond meer een decor dan anders wat, en soms wordt er leuk gespeeld met dat waar je de kaart op hebt liggen (je tafel die opbolt bijvoorbeeld).

[ Voor 150% gewijzigd door Michaelr1 op 14-03-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Bedankt voor de korte review! Leuk om te lezen, ik kan echt niet wachten tot volgende week donderdag! Ik zit alleen nog zo te twijfelen welke games ik erbij ga kopen. Welke games heb jij erbij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaelr1 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:52:
Ik heb de 3DS inmiddels binnen, dus mochten er nog vragen zijn (zit op werk, dus heb hem niet bij de hand) dan kan ik ze allemaal beantwoorden! Wat ik nu niet kan checken, kan ik vanavond checken.. dus kom maar op :)

Edit:

Maar ff in het kort: het is een zeer stoer apparaatje!

Het 3D (ik was redelijk sceptisch, en vond de 3D effecten in Avatar en RE:Afterlife maar niets) werkt zeer goed en tijdens het spelen van de voorgeinstalleerde AR-games heb ik meerdere keren het "pop-out" effect op een overtuigende manier ervaren.

De besturing wat betreft DS is onveranderd, op de slide pad na. De slidepad werkt zeer goed en lekker soepel en het vertaalde zich ook goed naar MW:Mobilized bijvoorbeeld. Het is daarnaast ook makkelijk om deze bijvoorbeeld half in te houden, wat ik een groot voordeel vind. Dat vond ik op de oudere analoge sticks (en bij de Dual Shock 3 nog) altijd een nadeel, dat dit moeilijk was te doen.

Verder werkt het OS lekker soepel, en is er in het begin genoeg te ontdekken. Zoals leuke "easter-egges" waarbij het blazen in de microfoon het draaien van de icoontjes versnelt. Daarnaast is face-raiders leuk en is de AR-game ook een technisch wonder gecombineerd met 3d :)

Wat ik nog even wil benadrukken is dat de kijkhoek eigenlijk relatief goed is. Het is wel zo dat als je het apparaat iets te ver linksom of rechtsom draait, dat je dan een verminderd 3d effect hebt. Soms overlappen dan links en rechts elkaar waardoor je heel vaag ziet. Maar na 15 minuten was ik daar aan gewend en hield ik automatisch de 3DS al recht. Het is dus eigenlijk een non-issue. Naar voren en achteren kantelen levert geen vermindering van het 3D effect op.

De AR-games laten je om een object heen lopen, maar hierbij heb je dus gewoon een constant 3D effect. Bij Face Raiders echter is dit wat moeilijk, door hoe de game werkt. Je kunt hierbij wel een constant 3D effect houden, maar dan zul je toch echt moeten staan of op een bureaustoel moeten zitten.

** Ik zal nog wat ervaringen met het apparaat toevoegen, maar zit op het werk dus doe het ff tussen de bedrijven door. Hoop dat jullie het kunnen waarderen en wat aan de informatie hebben voor een eventuele aanschaf :)
Dankjwel. Welke games heb je erbij en wat vind je er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:39:
[...]

Dankjwel. Welke games heb je erbij en wat vind je er van?
Nou, de games zijn nog niet uit dus verder dan de AR/Face Raider games ben ik wat dat betreft niet gekomen :P Jammer dat ze nog niet uit zijn, maar de hardware opzich kun je je al behoorlijk mee vermaken!

Maar er zit meer dan genoeg in die 2 games om een goed beeld te krijgen van het 3D effect bijvoorbeeld. Daarnaast heb ik in MW:Mobilized dan natuurlijk gewoon de slidepad/besturing kunnen testen. Het heeft dankzij de vorm van het apparaat nog wel de bijwerking dat je hand (vooral als je niet vaak speelt) erg zeer gaat doen na een tijdje touch-screen aimen, maar dat was bij de originele DS ook al zo. Dat wende toen eigenlijk na een tijdje wel.

Ik heb zelf Pilotwings op pre-order staan, dus als die eerder binnenkomt zal ik daar mijn ervaringen ook over delen.

[ Voor 18% gewijzigd door Michaelr1 op 14-03-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaelr1 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:06:
[...]

Nou, de games zijn nog niet uit dus verder dan de AR/Face Raider games ben ik wat dat betreft niet gekomen :P Jammer dat ze nog niet uit zien, maar de hardware opzich kun je je al behoorlijk mee vermaken!

Maar er zit meer dan genoeg in die 2 games om een goed beeld te krijgen van het 3D effect bijvoorbeeld. Daarnaast heb ik in MW:Mobilized dan natuurlijk gewoon de slidepad/besturing kunnen testen. Het heeft dankzij de vorm van het apparaat nog wel de bijwerking dat je hand (vooral als je niet vaak speelt) erg zeer gaat doen na een tijdje touch-screen aimen, maar dat was bij de originele DS ook al zo. Dat wende toen eigenlijk na een tijdje wel.

Ik heb zelf Pilotwings op pre-order staan, dus als die eerder binnenkomt zal ik daar mijn ervaringen ook over delen.
Heb je dan een US/PAL DS en zoja, hoe kom je daar zo vroeg aan?

Oh en hoe ervaar je het spelen van originele DS spellen er op aangezien dat ook wisselende kritiek krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:25:
[...]

Heb je dan een US/PAL DS en zoja, hoe kom je daar zo vroeg aan?

Oh en hoe ervaar je het spelen van originele DS spellen er op aangezien dat ook wisselende kritiek krijgt.
Het is een PAL 3DS. Hij is eerder binnengekomen bij de lokale gameboer en omdat ik er vaak kom zijn ze vaak schappelijk ;) Ik mag alleen niet doorvertellen wie het zijn..

Ik heb inderdaad wat verhalen over "ghosting" gehoord, maar daar heb ik niets van gemerkt. Ik speel het op groot formaat, dat in hoogte gemaximaliseerd is. Je hebt horizontaal nog wel zwarte randen. Is trouwens niet echt storend hoor, maar het is er wel.

Ik heb geen DS (meer), dus ik kan niet rechtstreeks vergelijken, maar voor zover ik mij kan herrineren is het op de 3DS even scherp als de DS. Ik heb New Super Mario, MW:Mobilized en Trauma Center geprobeerd, en deze vond ik er gewoon goed uitzien en hetzelfde als hoe ik mij het herrinerde van de originele DS.

Misschien kan ik vanavond proberen het op de foto vast te leggen, maar ik weet niet of het met mn ipod camera fatsoenlijk vast te leggen is.

Laat voor de rest ff weten wat jullie willen weten van de 3DS, dan vertel ik erover of maak ik er foto's van of wat jullie ook willen. Dan probeer ik dat voor jullie zo duidelijk mogelijk te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Michaelr1 op 14-03-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Net even gebeld met Nedgame in Apeldoorn om te vragen of mijn pre-order ook op de Launch Event binnen is. Dat is het geval, dus ik ben de 24e bij Nedgame te vinden :D Nu nog even uitvogelen welke games ik erbij neem...

[ Voor 3% gewijzigd door SilencerNL op 14-03-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik ga voor Ridge Racer, Streetfighter en Pilot Wings....
Mooie combinatie denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
SilencerNL schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:04:
Net even gebeld met Nedgame in Apeldoorn om te vragen of mijn pre-order ook op de Launch Event binnen is. Dat is het geval, dus ik ben de 24e bij Nedgame te vinden :D Nu nog even uitvogelen welke games ik erbij neem...
Mocht je hem nog niet eerder afhalen dan?

Pilotwings leek mij zelf ook het mooist, samen met Splinter Cell. Maar van SC wist ik nog niet zeker of het een launchgame was, dus die heb ik nog maar niet gepre-ordered.

Pilotwings is denk ik de beste showcase voor het 3D effect als ik afga op mijn ervaringen tot nu toe, en bij een sluipgame als Splinter Cell zal het ook wel een verbetering zijn :)
Street fighter leek mij persoonlijk een te vlotte game om echt het effect te gaan zien.. maar die zul je waarschijnlijk zowieso eerder in 2D gaan spelen.
Ridge Racer kan eventueel wel leuk zijn, maar denk dat je daar vooral een betere inschatting kunt maken van de diepte, maar dat voegt dan eigenlijk aan de gameplay weinig toe aangezien het toch al vrij makkelijk is.. Misschien dat je beter kunt bepalen hoe dicht je bij een wandje zit enzo tijdens het driften..

Monkey ball weet ik haast wel zeker van dat het niet gaat werken door hoe het spel werkt, naar links en rechts kantelen is wat het 3D effect betreft een absolute no-go.

Vanavond volgen wat foto's :)

[ Voor 16% gewijzigd door Michaelr1 op 14-03-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
Volgens mij is er trouwens vrij weinig animo voor de 3DS.. er zijn weinig topics over te vinden en de buzz rondom mij is ook nog niet op gang gekomen. Ze beginnen ook nu pas met adverteren wat toch ook een beetje vreemd overkomt.. Een teken dat ze bang zijn voor meer vraag dan aanbod misschien? Zoals bij de Wii enz?

Lijkt me toch dat je wel zoveel mogelijk hype wilt creeeren.. Misschien hopen ze op mond op mond reclame ivm het 3D effect dat toch moeilijk over te brengen is via commercials ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Michaelr1 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:36:
[...]

Mocht je hem nog niet eerder afhalen dan?
Nee, maar dat heb ik ook niet gevraagd. Ach, ik kan nog wel even wachten tot de 24e. Tot die tijd maar eens wat filmpjes van de bovengenoemde spellen bekijken. Zat zelf ook al te denken aan Pilotwings en Splinter Cell... Misschien Lego Starwars.. Dat lijkt me ook wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Michaelr1 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:10:
Volgens mij is er trouwens vrij weinig animo voor de 3DS.. er zijn weinig topics over te vinden en de buzz rondom mij is ook nog niet op gang gekomen. Ze beginnen ook nu pas met adverteren wat toch ook een beetje vreemd overkomt.. Een teken dat ze bang zijn voor meer vraag dan aanbod misschien? Zoals bij de Wii enz?

Lijkt me toch dat je wel zoveel mogelijk hype wilt creeeren.. Misschien hopen ze op mond op mond reclame ivm het 3D effect dat toch moeilijk over te brengen is via commercials ofzo..
Ze hebben inderdaad nooit genoeg aanbod om aan de vraag te voldoen zouden ze echt heel veel hype creeeren. Het ontbreken van topics zegt ook niet zoveel, de succesvolste handheld ooit (de DS) is ook nooit echt populair geweest op Got. De 3ds ik wil hem zeker wel hebben, maar toch niet nu. Echt geen enkele launchgame die ik wil hebben

Streetfighter (beste launchgame denk ik, maar heb al de consoleversie)
Pilotwings (leuk, maar qua content ERG beperkt, waarom alleen dat eiland)
Ridge Racer (geinige racegame, maar ik zou er geen 40 euro voor neerleggen, veel oude levels en ziet en niet veel beter uit dan bij launch op de psp 5 jaar geleden.
Steeldiver (ziet er geinig uit, maar lijkt meer op een spel waar ik maximaal 5 euro voor zou neerleggen op mijn telefoon)
Nintendogs (een topper voor casual gamers, vrouwen en kinderen (maar niks voor mij).

Alle ubisoft spellen zijn volgens mij sowieso crap.

Ik wacht wel op Layton, paper mario, mario kart en zelda.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik koop denk ik Splinter Cell en waarschijnlijk Pilotwings, lijken me prima games om mee te starten... Fijn dat er niet zo'n hype omheen hangt, kan je er tenminste nog één kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
Ik heb even geen kans om foto's te plaatsen, die houden jullie van me tegoed. Misschien later op de avond en anders morgen. Is er nog iets specifieks dat ik op de foto moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Michaelr1 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:10:

Toch timmert Nintendo Benelux wel aardig aan de weg: ze hebben een heuse roadshow, sinds de SNES niet meer gezien :P Daarnaast hebben ze club Nintendo leden actief benadert, ze uitgenodigd voor de Nederlandse pers event en gevraagd wat mensen moeten weten over de 3DS. Ze geven ze zelfs een 3DS cadeau om de hype te verspreiden!

Ik heb het idee dat het vooral de media is die lauw reageert op de 3DS. Vergeleken met de Kinect is Nintendo echt nergens (verwacht geen dwdd dit maal). Maar ach, de DS en Wii waren bij launch ook een beetje de underdog; tijd en software zullen uit moeten wijzen of Nintendo weer een winnaar in handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:04:
Wanneer heb jij dan ongeveer gereserveerd?

Oh en Samurai Warriors lijkt mij ook best vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb vorige week gereserveerd en die zeiden ze ook gewoon te hebben, donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 06:45:
[...]

Wanneer heb jij dan ongeveer gereserveerd?

Oh en Samurai Warriors lijkt mij ook best vet :P
Ik heb gereserveerd op het moment dat het mogelijk was. Dat was geloof ik 2 maanden geleden ofzo? Ik heb hem bij 2 winkels gereserveerd. Bij die andere was ik de eerste, maar ik ga liever naar Nedgame, omdat ik daar sowieso vaker kom, en ze graag ondersteun met wat verkoop.

Ik denk dat ik trouwens ook voor Splinter Cell en Pilotwings ga, en nog ééntje, maar die kies ik daar wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:58:
[...]

Ik heb gereserveerd op het moment dat het mogelijk was. Dat was geloof ik 2 maanden geleden ofzo? Ik heb hem bij 2 winkels gereserveerd. Bij die andere was ik de eerste, maar ik ga liever naar Nedgame, omdat ik daar sowieso vaker kom, en ze graag ondersteun met wat verkoop.

Ik denk dat ik trouwens ook voor Splinter Cell en Pilotwings ga, en nog ééntje, maar die kies ik daar wel uit :)
Splinter Cell? Daar is toch nog nauwelijks van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Ik ben eruit! Het wordt Pilotwings Resort, Super Street Fighter IV 3D en LEGO Star Wars 3, daar heb ik met de vorige versies ook erg veel lol mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk dan wel dat er bij SF4 alleen Engelse stemmen beschikbaar zijn wat voor tenenkrommende stemmen bij figuren als Ryu zorgt:

"the answer lies in the heart of battle" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:39:
Bedenk dan wel dat er bij SF4 alleen Engelse stemmen beschikbaar zijn wat voor tenenkrommende stemmen bij figuren als Ryu zorgt:

"the answer lies in the heart of battle" :')
Dan nog liever dat, dan zo'n foute Nederlandse vertaling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58
lol 'het antwoord is in het hart van de strijd' zou nog fouter zijn. Maar dat is wel jammer. Kan je die optie ook niet vrijspelen? met sf4 op de console moest dit namelijk ook.

Oh well, als ik al een 3ds koop dan zal sf4 er niet gauw bijkomen, ik vind de controls voor fighting games doorgaans behoorlijk vervelend op een handheld. Ondanks dat ik pad speler ben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al gecheckt of Nedgame hem niet eerder verkoopt aangezien andere winkels dat ook al doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:29:
Iemand al gecheckt of Nedgame hem niet eerder verkoopt aangezien andere winkels dat ook al doen?
Welke winkels verkopen hem al eerder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:42:
[...]

Welke winkels verkopen hem al eerder dan?
De winkel van SilencerNL bijv en heb zelfs al een 2ehands (!) 3Ds op een advertentiebord voorbij zien komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
Het is wel jammer dat er verder nog geen zak te doen is op het ding. Ik heb nou wel heel erg zin om wat anders te spelen dan face raiders en AR games.. maarja je kan niet alles hebben he :P

Edit:

Ik heb in de pricewatch (bij de 3DS (Zwart)) een meer uitgebreide review geplaatst voor de geinteresseerden.

[ Voor 24% gewijzigd door Michaelr1 op 15-03-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga hem denk ik maar eens pre-orderen bij Gamemania, dan kan ik hem op de release ophalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:12
Ik heb hem gister heel even kunnen bekijken bij de mediamarkt. Damn, ik was strontverbaasd over de 3d kwaliteit, zo gaaf, kijkhoek was ik wel van op de hoogte maar damn wat een dingetje.. Nu weet ik niet of ik deze gadget kan laten liggen, ik was niet van plan hem te kopen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 16-03-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mutatie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:35:
Ik heb hem gister heel even kunnen bekijken bij de mediamarkt. Damn, ik was strontverbaasd over de 3d kwaliteit, zo gaaf, kijkhoek was ik wel van op de hoogte maar damn wat een dingetje.. Nu weet ik niet of ik deze gadget kan laten liggen, ik was niet van plan hem te kopen :D
Welke mediamarkt :) Ik ga morgen denk ik ook maar even bij de MM in Utrecht kijken, kan niet wachten om het te zien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik ben schuldig, heb net een pre-order voor een 3DS bij de MediaMarkt geplaatst. Financiële meevaller ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Pre-order geplaatst bij Game Mania, ook een heerlijke kans om van m'n oude DS Lite en een stapel x360 games af te komen (je krijgt 50 euro korting met een DS Lite, 80 met een DSi, 100 met een DSi XL, en je kan je games voor een waardebon inruilen). Kan echt niet wachten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Prijs van de 3DS bij Amazon is overigens weer met 10 pond gezakken tot 187. Omgerekend zo'n 215 euro incl. verzendkosten. Oplader is wel UK, maar je kan de Europese lader van de DSi gebruiken of er een scoren op eBay voor 2 euro. :)

Blijf het raar vinden dat de prijs in Nederland zo 'stabiel' op 244 - 249 euro blijft. Gelukkig hebben we genoeg alternatieven! Koop haast nooit meer iets in Nederland zelf. Bijna alles importeert ik uit andere (EU) landen. Pech voor de ''Nederlandse Economie'' maar ja, let toch wel op mijn centjes hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:12
Thomasthomas schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:53:
[...]

Welke mediamarkt :) Ik ga morgen denk ik ook maar even bij de MM in Utrecht kijken, kan niet wachten om het te zien :P.
Als ik het zeg staat er straks een rij voor de 3DS :P
Mediamarkt in E en iets met nschede O-)
Ze hadden een exemplaar als testmodel op een toonrek geplakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dennis Lammers schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:00:
Prijs van de 3DS bij Amazon is overigens weer met 10 pond gezakken tot 187. Omgerekend zo'n 215 euro incl. verzendkosten. Oplader is wel UK, maar je kan de Europese lader van de DSi gebruiken of er een scoren op eBay voor 2 euro. :)

Blijf het raar vinden dat de prijs in Nederland zo 'stabiel' op 244 - 249 euro blijft. Gelukkig hebben we genoeg alternatieven! Koop haast nooit meer iets in Nederland zelf. Bijna alles importeert ik uit andere (EU) landen. Pech voor de ''Nederlandse Economie'' maar ja, let toch wel op mijn centjes hoor! :)
Buitenland vind ik persoonlijk maar vervelend, als je een dead on arrival exemplaar krijgt ben je genaaid, je krijgt hem later binnen (is meestal niet zo'n probleem, 3DS wil ik wel gewoon op release hebben), en je hebt nu weer gedoe met de oplader... Voor die 35 euro meer vind ik een 3DS best, en GameMania heeft echt een goede zet gedaan met die inruil actie (waarom zou je je oude DS nog willen als je een 3DS koopt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:00:
Prijs van de 3DS bij Amazon is overigens weer met 10 pond gezakken tot 187. Omgerekend zo'n 215 euro incl. verzendkosten.
Tnx, jouw bericht heeft voor mij de doorslag gegeven om het bij Amazon te halen samen met SSF4. Khep al de xbox versie maar ben te lui om die disc te zoeken, m'n stick aan te sluiten, console aan te zetten, monitor aan te zetten, en dan een minuut of 2 te wachten voordat ik eindelijk kan spelen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las gister een review op CVG. 3Ds kreeg een 9,6, alleen de 3D fotos schijnen nogal butt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik gebruik mijn huidige ds vrijwel alleen op vakantie, en vind 3d films, leuk maar niet meer dan dat. Waarom blijf ik hier dan toch lezen? Het heeft toch iets magisch. Maar ik wacht af toch iemand in mij kennissen kring zo'n ding haalt, en zelfs als ik het dan super gaaf vind houden mijn bovenstaande overwegingen vermoeddelijk wel stand........waarschijnlijk 8)7 ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:54:
Ik gebruik mijn huidige ds vrijwel alleen op vakantie, en vind 3d films, leuk maar niet meer dan dat. Waarom blijf ik hier dan toch lezen? Het heeft toch iets magisch. Maar ik wacht af toch iemand in mij kennissen kring zo'n ding haalt, en zelfs als ik het dan super gaaf vind houden mijn bovenstaande overwegingen vermoeddelijk wel stand........waarschijnlijk 8)7 ;)
Probeer dat ding anders uit op een tour of in een mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:56

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

zag gisteren de reclame voor de 3DS ... ik vond de reclames van nintendo al niet zo best, maar dit was een nieuw dieptepunt.
Alsof het een reclame voor nieuw wasmiddel of inlegkruisjes was ... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OfNoAvail schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:44:
zag gisteren de reclame voor de 3DS ... ik vond de reclames van nintendo al niet zo best, maar dit was een nieuw dieptepunt.
Laat me raden:
  • Steriel
  • Veel wit
  • Leuke spontane mensen
  • Meer reacties van die mensen dan daadwerkelijke 3DS-footage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Sterker nog.. Je ziet helemaal geen enkele 3DS footage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Ik zit er ook over te denken om hem te gaan halen, maar als ik de launch games zie vind ik de meeste nogal overkomen alsof ze voor de DS in de maak waren. De beelden van Resident Evil en Metal Gear Solid zien er echt stukken beter uit.

Splinter cell zou inderdaad de beste keus zijn (op grafisch gebied), maar komt die echt als launch game?

Edit:

Die commercials waren echt te slecht voor woorden. Zelfde geloofwaardigheids factor als de gemiddelde wasmiddel reclame.

Echt Nintendo, doe daar wat aan. Ik snap dat ze een wat breder publiek willen aan spreken, maar zo jaag je wel je trouwe fans weg.

[ Voor 28% gewijzigd door LOTG op 17-03-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
SilencerNL schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:58:
Sterker nog.. Je ziet helemaal geen enkele 3DS footage :P
Dat doen ze expres, ze zijn bang dat het 3d effect niet overkomt op 2d systemen (dat is wat ik ergens las tenminste). Lijkt me een vrij gegronde gedachte :Y .

Ik vind zelf die reclame me Valerio (toch?) over pokemon nogal dubieus. Lijkt me niet echt een figuur om een pokemon lover te zijn.........oh well. Ken hem eigenlijk helemaal niet, misschien is ie echt wel gamer (wie in de die leeftijd eigenlijks niet) maar toch. Vertrouw het niet :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:23:
[...]

Dat doen ze expres, ze zijn bang dat het 3d effect niet overkomt op 2d systemen (dat is wat ik ergens las tenminste). Lijkt me een vrij gegronde gedachte :Y .

Ik vind zelf die reclame me Valerio (toch?) over pokemon nogal dubieus. Lijkt me niet echt een figuur om een pokemon lover te zijn.........oh well. Ken hem eigenlijk helemaal niet, misschien is ie echt wel gamer (wie in de die leeftijd eigenlijks niet) maar toch. Vertrouw het niet :P
Dat is idd ook een trieste reclame.

Ik liet laatst een paar mensen een paar old skool-reclames zien van oa Mario 2 vooor de NES en ontdanks dat het een paar mensen zijn uit verschillende leeftijdsgroepen gaven ze allen aan dat die reclame stukken beter was omdat die uberhaupt aan de game gerealteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Sagat schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:23:
[...]

True, maar ze kunnen toch computer generated graphics gebruiken om op een iets wat overdreven manier die hondjes uit het beeldscherm te laten kruipen, een vuurbal uit SF4, of andere gein? Dan wordt het in ieder geval wat meer duidelijk voor de mensen die nog niet van de 3DS gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:42:
[...]

True, maar ze kunnen toch computer generated graphics gebruiken om op een iets wat overdreven manier die hondjes uit het beeldscherm te laten kruipen, een vuurbal uit SF4, of andere gein? Dan wordt het in ieder geval wat meer duidelijk voor de mensen die nog niet van de 3DS gehoord hebben.
Ze hadden gewoon die reclame van E3 2010 kunnen remaken maar dan met andere acteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik denk dat je 2010 bedoeld, in 2011 is pas in juni de e3. Maar die reclame is al 100x beter in zijn huidige staat dan de rest van de reclames.

Ik vraag me ook af hoe ze denken het product te verkopen zonder daadwerkelijk iets te laten zien.

Kom op, reclame tijd is duur laat dan ook zien wat mensen willen zien. Het interesseert mij niet echt wat een of andere random BNer er van vind. Het boeit mij wel wat ik er van vind en dan moet ik toch iets zien behalve de kop van iemand die kijkt alsof hij de eerste keer een DS vast houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
OfNoAvail schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:44:
Inderdaad. Ik vind de etnische diversiteit vaak nog tot daar aan toe, maar die laatste gast spreekt gebrekkig Nederlands. New kind of low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb de Nederlandse 3DS Reclame nog niet gezien, maar die met Valerio is echt verschrikkelijk. Ik vind Valerio sowieso vaak nogal gespeeld overkomen (misschien doet hij altijd zo), maar in de reclame voor Pokémon is het echt heel slecht.

YouTube: First Nintendo 3DS TV Commercial for North America

Vind de Amerikaanse reclame trouwens wel aardig,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:05:
Ik denk dat je 2010 bedoeld, in 2011 is pas in juni de e3. Maar die reclame is al 100x beter in zijn huidige staat dan de rest van de reclames.

Ik vraag me ook af hoe ze denken het product te verkopen zonder daadwerkelijk iets te laten zien.

Kom op, reclame tijd is duur laat dan ook zien wat mensen willen zien. Het interesseert mij niet echt wat een of andere random BNer er van vind. Het boeit mij wel wat ik er van vind en dan moet ik toch iets zien behalve de kop van iemand die kijkt alsof hij de eerste keer een DS vast houd.
Was een foutje, was idd 2010. Het probleem met deze reclame is dat het product niet goed gepresenteerd wordt. Ik denk dat veel mensen zullen denken dat het gewoon een nieuwe DS is. Het helpt ook niet dat de DS verschillende revisies heeft gekregen met soortgelijke reclames. Als ik niet into gaming was zou ik nu voor de DS lite gaan;die is goedkoper, je ziet op tv dat hij een goed helder scherm heeft en van de 3Ds heb je niks gezien. Dat zal wel een kat in de zak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Thomasthomas schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:16:
Heb de Nederlandse 3DS Reclame nog niet gezien, maar die met Valerio is echt verschrikkelijk. Ik vind Valerio sowieso vaak nogal gespeeld overkomen (misschien doet hij altijd zo), maar in de reclame voor Pokémon is het echt heel slecht.

YouTube: First Nintendo 3DS TV Commercial for North America

Vind de Amerikaanse reclame trouwens wel aardig,..
Meteen importeren en die Nederlandse zooi van de buis. Ze laten daadwerkelijk iets zien!

@Getback

Precies de reacties die ik om mij heen ook hoorde. Veel mensen denken inderdaad dat het gewoon weer een 3DS revisie is en de reclame is nou niet echt overtuigend dat het ding een 3D scherm heeft en wat ik persoonlijk belangrijker vind, betere hardware en iets wat voor een joystick door kan gaan. Dan heb je ook nog eens de naam, 3DS klinkt niet echt heel erg vernieuwend na DS, DS lite, DSi DSi XL. De marketing gaat hier toch nog een hele kluif aan krijgen. Misschien dat de geprinte reclames het beter gaan doen. Augmented reallity zou hier een hele leuke en praktische oplossing zijn om het 3D effect te tonen.

[ Voor 33% gewijzigd door LOTG op 17-03-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Die reclames van Nintendo zijn ook veel meer imago marketing dan product marketing. Het is helemaal niet de bedoeling om het product goed neer te zetten. Het is de bedoeling dat iedereen denkt, wow nintendo maakt fantastische spullen voor de hele familie. Reclames werken sowieso niet bij tweakers, want die weten teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Jochem Boom schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:21:
Die reclames van Nintendo zijn ook veel meer imago marketing dan product marketing. Het is helemaal niet de bedoeling om het product goed neer te zetten. Het is de bedoeling dat iedereen denkt, wow nintendo maakt fantastische spullen voor de hele familie. Reclames werken sowieso niet bij tweakers, want die weten teveel.
True, die lezen Tweakers.net en weten het allemaal al :+
Pagina: 1 ... 4 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]